Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:54
rsvmark schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:06:
[...]

Je bent me net voor 😜
Gisteren ook de knoop doorgehakt en de X gehaald bij de mediamarkt.
Ook ik vond het formaat van de xr niet prettig, voor de rest een erg mooi toestel 👍

Komende van een 6S is dit wel een erg leuke upgrade 👍👍
Heb dit weekend ook de Xr gezien, groter dan ik had verwacht inderdaad, scheelt echt nihiel met het plus model, blijf het een rare keuze vinden van Apple om de 'instap' klanten geen mogelijkheid te geven voor een kleiner toestel.

De X vind ik sowieso ook een beter toestel dan de Xr dus je doet er zeker geen verkeerd aan!

Mijn zus en diens vriend hebben ook gretig gebruik gemaakt van de Mediamarkt aanbieding na mijn advies de Xr over te slaan :)

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:24
Probleem: iemand tips?

De iPhone X (6 maanden oud) van mijn vriendin laadt niet meer op wanneer deze aanstaat. Zodra ik m uitschakel kan hij gewoon tot 100% opgeladen worden.

Wat ik al gedaan heb: port schoongemaakt, soft reset, fabrieksinstellingen reset, andere laders/kabels, via een pc. De laptop herkent m wel en kan ook bestanden overdragen, maar laden werkt ook dan niet. Voor zover ik weet niet laten vallen en ook geen waterschade (voor zover je dat van buiten kan zien).

Nu een afspraak gemaakt bij de Apple Store in Denhaag. Kennen mensen dit probleem? Eedere analyse van de Amac wees niet op problemen. Zij adviseerde mij naar Denhaag te gaan, dan gaat het sneller (aldus de verkoopmedewerker).

alexhooven wijzigde deze reactie 29-10-2018 13:15 (12%)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
alexhooven schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:03:

De iPhone X (6 maanden oud) van mijn vriendin laadt niet meer op wanneer deze aanstaat. Zodra ik m uitschakel kan hij gewoon tot 100% opgeladen worden.

Wat ik al gedaan heb: port schoongemaakt, soft reset, fabrieksinstellingen reset, andere laders/kabels, via een pc. De laptop herkent m wel en kan ook bestanden overdragen, maar laden werkt ook dan niet. Voor zover ik weet niet laten vallen en ook geen waterschade (voor zover je dat van buiten kan zien).

Nu een afspraak gemaakt bij de Apple Store in Denhaag. Kennen mensen dit probleem? Eedere analyse van de Amac wees niet op problemen. Zij adviseerde mij naar Denhaag te gaan, dan gaat het sneller (aldus de verkoopmedewerker).
Gebruik je een originele kabel?

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• alexhooven
MelvinW schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:20:
[...]

Gebruik je een originele kabel?
Ja. Bij mijn iPhone x werken beide adapters en alle 3 de oem kabels

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• Azmodann
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 23:49
alexhooven schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:03:

De iPhone X (6 maanden oud) van mijn vriendin laadt niet meer op wanneer deze aanstaat.
Heb je al geprobeerd met een draadloze lader?

• EnderQ
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 06:31
Havelock schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 06:42:
Ik vroeg me af waarom je accu volgens dit filmpje hier onder op deze manier het beste is voor je accu :

[YouTube: Zo gaat je batterij langer mee]

Je kan het niks voor niks op 100% krijgen.....
Nu vroeg ik me af wat hier van waar is en waarom mag je het niet gewoon op 100% laden.
Het lijkt mij gewoon als je die software je accu goed beheerd dat het dan geen kwaad kan hoe zit dat eigenlijk anno 2018.
Volgens mij houdt de electronica in je telefoon al rekening met de optimale laad en ontlaad percentages en krijg jij 100% en 0% te zien terwijl dat misschien 30% en 90% is.

• Havelock
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-03 15:11
EnderQ schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 02:42:
[...]

Volgens mij houdt de electronica in je telefoon al rekening met de optimale laad en ontlaad percentages en krijg jij 100% en 0% te zien terwijl dat misschien 30% en 90% is.
Lijk mij vrij logisch dat er zo iets er in zit.

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08:21
alexhooven schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:02:
[...]

Ja. Bij mijn iPhone x werken beide adapters en alle 3 de oem kabels
Welke iOS versie staat er op? Bij 12 waren er soms problemen met opladen, 12.0.1 zou dit oplossen. Vanavond komt 12.1 met meer bugfixes. En voor dat de kabel er in gaat het toestel ontgrendelen kan ook helpen.

• alexhooven
Azmodann schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 01:38:
[...]

Heb je al geprobeerd met een draadloze lader?
Ja die werkt weer wel!
Sinus_rhythm schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:43:
[...]

Welke iOS versie staat er op? Bij 12 waren er soms problemen met opladen, 12.0.1 zou dit oplossen. Vanavond komt 12.1 met meer bugfixes. En voor dat de kabel er in gaat het toestel ontgrendelen kan ook helpen.
12.0.1. Nieuwste versie. Dus daar zou het niet aan moeten liggen. Alles zou moeten kloppen volgens internetbronnen. Misschien dat 12.1 nog wat uithaalt vandaag. Vanaf hoelaat zou zoiets beschikbaar komen? 19:00?

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08:21
alexhooven schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:12:
12.0.1. Nieuwste versie. Dus daar zou het niet aan moeten liggen. Alles zou moeten kloppen volgens internetbronnen. Misschien dat 12.1 nog wat uithaalt vandaag. Vanaf hoelaat zou zoiets beschikbaar komen? 19:00?
Meestal wel of straks direct na het event (wat om 15:00 begint)
alexhooven schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:12:
[...]

Ja die werkt weer wel!

[...]

12.0.1. Nieuwste versie. Vanaf hoelaat zou zoiets beschikbaar komen? 19:00?
iOS 12.1 vanavond 1800u NL tijd (ivm wintertijd)

Geert1976 wijzigde deze reactie 30-10-2018 09:42 (3%)

• Pimuuuuuh
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 24-11-2018
Ben benieuwd of er nog een leuke actie komt met black friday/cyber monday. Twijfelde van het weekend om hem te halen bij de mediamarkt..

• Scrtz
Pimuuuuuh schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:56:
Ben benieuwd of er nog een leuke actie komt met black friday/cyber monday. Twijfelde van het weekend om hem te halen bij de mediamarkt..
Wachten op leuke acties bij Apple? Dat is vrijwel altijd verspilde tijd en moeite.

• Pimuuuuuh
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 24-11-2018
Misschien via mediamarkt of andere webshop. Apple verkoopt hem niet eens meer.

• dkawa
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-03 11:42
12.1 is nu te downloaden

• dkawa
via OTA duurt het nog ongeveer 2 uur :-(

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
dkawa schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:14:
via OTA duurt het nog ongeveer 2 uur :-(
Waarom duurt dat bij jou zo lang? Hier is het met 20min klaar. 480Mb ongeveer.

• dkawa
Hier echt niet... Vreemd

• PakoeDIEP
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:37
Sinds de laatste whatsapp update waarin sticker zijn toegevoegd, wordt mijn iPhone zeer warm zonder dat ik iets doe (zolang ik maar whatsapp open heb).
Hebben jullie hier ook last van?
Binnen een paar minuten ging er ook zo een 10% batterij weg.
Volgens de batterij stats komt dit ook door whatsapp..

• Jimijames75
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01:08
Even een vraag over het batterij vervangings programma. Mijn iPhone x van november vorig jaar is vrij vlot gedaald naar 83% batterij health. Valt dit nog onder de garantie? Of moet hij dan nog verder zakken.
En kan ik hem ook laten vervangen voor €30?
Moest er ineens aan denken omdat de nieuwe IOS 12.1 de X toevoegd aan het hele throtle gebeuren.

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 23:31
Jimijames75 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:56:
Even een vraag over het batterij vervangings programma. Mijn iPhone x van november vorig jaar is vrij vlot gedaald naar 83% batterij health. Valt dit nog onder de garantie? Of moet hij dan nog verder zakken.
En kan ik hem ook laten vervangen voor €30?
Moest er ineens aan denken omdat de nieuwe IOS 12.1 de X toevoegd aan het hele throtle gebeuren.
Tot eind december mag je dit doen voor €29 volgens deze pagina https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

• BCGraaf
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09:49
Apple is een reparatie programma gestart voor sommige iPhone X modellen die last hebben van problemen met het scherm.

https://www.iculture.nl/n...cherm-reparatieprogramma/

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-02 18:36
Havelock schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:42:
[...]

Lijk mij vrij logisch dat er zo iets er in zit.
Deels waar, het opladen stopt heel eventjes zodra het toestel (volgens mij is dit van toepassing op elke telefoon, niet alleen een iPhonie) op 100% is.
Het toestel zal zich namelijk op 100% houden, vooral gedurende een volledige nacht is dat natuurlijk wel zeer slecht voor de accu. Door bijvoorbeeld de gehele nacht je toestel aan de oplader te houden zal die ontiegelijk vaak ontladen en bijladen om op 100% te blijven, niet erg voor een enkele keer.. Maar doe dit dagelijks en je bent het perfecte voorbeeld van iemand die na een half jaar of een jaar al een drastische mindering ervaart in de accuduur :D

Nu heb ik geen iPhone meer, wel nog een Galaxy S5 (met de bijgeleverde accu) en de S8, beiden gaan ze minimaal 2 dagen mee. Zo merk ik vrijwel geen verschil in de accuduur vergeleken de eerste week dat ik het toestel had. Dat voor een toestel van circa 4-5 jaar oud en een toestel van bijna 2 jaar oud. Enige wat ik veelal anders doe dan de rest is het negeren van urenlang doorladen..
Zo ook de Microsoft Lumia *** van de vrouw, die gaat minimaal 3 dagen mee, geen verschil vergeleken de eerste week (enkele jaren geleden). Ook haar heb ik verteld dat ding nooit door te laden en vooral niet 's nachts ('s nachts laat je het toestel gerust 5-6uur voor jan-lul doorladen).

Ps. ik wil uiteraard niet zeggen dat Samsung op accu gebied beter is, in tegendeel zelfs. Het zijn alleen even 3 privé voorbeelden waaruit ook weer blijkt dat doorladen slecht is en het negeren van doorladen je veel profijt geeft. Of dit nu om een iPhone een LG of een Samsung gaat, dat maakt niks uit.. Ze hebben 1 ding gemeen: ze blijven het toestel op 100% houden = ontladen+opladen continue :)

LopendeVogel wijzigde deze reactie 10-11-2018 10:01 (42%)

• p0rrie
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 19-03 22:04
BCGraaf schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:43:
Apple is een reparatie programma gestart voor sommige iPhone X modellen die last hebben van problemen met het scherm.

Dit heb ik afgelopen juni gehad: van het een op het andere moment reageerde het scherm nergens meer op. Kreeg het gevoel dat dit probleem op dat moment nog niet erg bekend was bij de Apple Store. Het scherm is toen vervangen, kon een paar uur later terug komen (calibratie schijnt nogal een klus te zijn bij de X).

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 23:31
BCGraaf schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:43:

Vanochtend met mijn oude iPhone X ( inmiddels XR) naar de genius bar geweest. Geen issues echt, maar toch het scherm kosteloos laten vervangen want er zaten wat micro krasjes op.
Top service van Apple!

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:17

Grin

Ride si sapis.

LopendeVogel schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:54:
[...]

Deels waar, het opladen stopt heel eventjes zodra het toestel (volgens mij is dit van toepassing op elke telefoon, niet alleen een iPhonie) op 100% is.
Het toestel zal zich namelijk op 100% houden, vooral gedurende een volledige nacht is dat natuurlijk wel zeer slecht voor de accu. Door bijvoorbeeld de gehele nacht je toestel aan de oplader te houden zal die ontiegelijk vaak ontladen en bijladen om op 100% te blijven, niet erg voor een enkele keer.. Maar doe dit dagelijks en je bent het perfecte voorbeeld van iemand die na een half jaar of een jaar al een drastische mindering ervaart in de accuduur :D

Nu heb ik geen iPhone meer, wel nog een Galaxy S5 (met de bijgeleverde accu) en de S8, beiden gaan ze minimaal 2 dagen mee. Zo merk ik vrijwel geen verschil in de accuduur vergeleken de eerste week dat ik het toestel had. Dat voor een toestel van circa 4-5 jaar oud en een toestel van bijna 2 jaar oud. Enige wat ik veelal anders doe dan de rest is het negeren van urenlang doorladen..
Zo ook de Microsoft Lumia *** van de vrouw, die gaat minimaal 3 dagen mee, geen verschil vergeleken de eerste week (enkele jaren geleden). Ook haar heb ik verteld dat ding nooit door te laden en vooral niet 's nachts ('s nachts laat je het toestel gerust 5-6uur voor jan-lul doorladen).

Ps. ik wil uiteraard niet zeggen dat Samsung op accu gebied beter is, in tegendeel zelfs. Het zijn alleen even 3 privé voorbeelden waaruit ook weer blijkt dat doorladen slecht is en het negeren van doorladen je veel profijt geeft. Of dit nu om een iPhone een LG of een Samsung gaat, dat maakt niks uit.. Ze hebben 1 ding gemeen: ze blijven het toestel op 100% houden = ontladen+opladen continue :)
Hier kan ik mij helemaal in vinden.
Twee dagen haal ik altijd wel, en 8 van de 10 keer is drie dagen ook geen probleem. Snel laden, draadloos laden, s'nachts de hele nacht aan de lader, etc. Dat doe ik ook nooit en zal ik ook nooit doen, wat de theorie ook mag zeggen. Sinds de release-dag van de iPhone X is mijn accu nog uitstekend: 98+% na één jaar gebruik:

Battery Design Max. Charge: 2701 mAh
Battery Effective Max. Charge: 2653 mAh (98.2%)
Battery Charge Cycles: 90

NewsBlur || My Fujifilm gear

• dkawa
Grin schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:52:
[...]

Twee dagen haal ik altijd wel, en 8 van de 10 keer is drie dagen ook geen probleem. Snel laden, draadloos laden, s'nachts de hele nacht aan de lader, etc. Dat doe ik ook nooit en zal ik ook nooit doen, wat de theorie ook mag zeggen. Sinds de release-dag van de iPhone X is mijn accu nog uitstekend: 98+% na één jaar gebruik:

Jij hebt na 1 jaar gebruik slechts 90 charge cycles???

Hoe is dat nou mogelijk??

Dan heb je het toestel bijna niet gebruikt lijkt mij.....

• alexhooven
dkawa schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:08:
[...]

Dat kan best kloppen wanneer hij z’n toestel soms 1x per 3 dagen hoeft op te laden. Die van mij haalt na het opstaan echt het einde van de dag niet. Maar dat is ook niet zo gek, als je als buitendienst medewerker je telefoon je werk is.

• Jimijames75
Grin schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:52:
[...]

Als ik een nieuwe batterij er in heb laten zetten ga ik er ook eens op letten. Als ik het zo lees heb ik alles gedaan wat slecht is voor batterijen. :P een battery basher :)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

dkawa schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:08:
[...]

Hahaha je zou het bijna denken hè...
Ik ga wel heel bewust met m'n smartphone om, dat klopt zeker. Maar ik gebruik hem wel degelijk. Ik ben een medium/light gebruiker, bel bijna nooit, maar luister veel muziek en browse er wel redelijk wat me. Maar bij thuiskomst gebruik ik hem amper, eigenlijk niet. Dan is het de iPad en iMac. Waarschijnlijk scheelt dat wel wat. Nu ik zo aan het rekenen sla, 90 charges is idd eens per 3-4 dagen aan de lader; klopt dus aardig. Zoals nu bijvoorbeeld: vrijdagavond van de lader gehaald en nog 77% over...

• dkawa
Grin schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:13:
[...]

Hahaha je zou het bijna denken hè...
Ik ga wel heel bewust met m'n smartphone om, dat klopt zeker. Maar ik gebruik hem wel degelijk. Ik ben een medium/light gebruiker, bel bijna nooit, maar luister veel muziek en browse er wel redelijk wat me. Maar bij thuiskomst gebruik ik hem amper, eigenlijk niet. Dan is het de iPad en iMac. Waarschijnlijk scheelt dat wel wat. Nu ik zo aan het rekenen sla, 90 charges is idd eens per 3-4 dagen aan de lader; klopt dus aardig. Zoals nu bijvoorbeeld: vrijdagavond van de lader gehaald en nog 77% over...
Ohhhhh nu snap ik m ;)

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-03 14:37
Ivm de huidige problematiek van de iPhone X waar Apple nu de schermen laat vervangen: het gaat blijkbaar over X’en die in 2017 geproduceerd zijn. Weet iemand hoe je kan zien in welk jaar je iPhone geproduceerd werd?

PSN: extreme8eight

• Y451N
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23:30
extreme8eight schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:08:
Ivm de huidige problematiek van de iPhone X waar Apple nu de schermen laat vervangen: het gaat blijkbaar over X’en die in 2017 geproduceerd zijn. Weet iemand hoe je kan zien in welk jaar je iPhone geproduceerd werd?
Ik weet het niet zeker, maar op de achterkant van het iPhone X doosje (linksonderin) staat bij mij ©2017.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Je serienummer invullen op Chipmunk: http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

• Scrtz
Jimijames75 schreef op zondag 11 november 2018 @ 00:19:
[...]

Als ik een nieuwe batterij er in heb laten zetten ga ik er ook eens op letten. Als ik het zo lees heb ik alles gedaan wat slecht is voor batterijen. :P een battery basher :)
Ik heb mijn iPhone X ook vanaf releasedag, elke nacht aan de draadloze lader, bijna altijd in de auto aan de lader en ook wanneer ik die volle 100% nodig heb. Batterijconditie is nog 95% dus niks te klagen. Lekker gebruiken die smartphone, kunnen die batterijen prima tegen tegenwoordig. En mocht er toch iets mee gebeuren dan heb ik normaal gesproken na een jaar toch alweer een nieuwe iPhone :-) (Op de XS na voor het eerst haha)

• Jimijames75
Scrtz schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:02:
[...]
En mocht er toch iets mee gebeuren dan heb ik normaal gesproken na een jaar toch alweer een nieuwe iPhone :-) (Op de XS na voor het eerst haha)
Ik heb mij dus voorgenomen niet meer ieder jaar een nieuwe iPhone te kopen O-) dus een beetje rekening houden met de batterij kan geen kwaad lijkt me.

Mijn battery health zit nu op 83% had begrepen dat hij bij 80% de prestaties gaat terug schroeven.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:50
Hier nog 98% Battery Capacitiy (launchday iPhone X)
Gebruik 'm intensief, maar laadt 'm vrijwel iedere avond op en probeer 'm maximaal tot 30% leeg te laten lopen voordat ik 'm oplaadt.

Diegene die nu 'nog maar' 80% of lager hebben.. laten jullie de iPhone continue helemaal leeglopen? Want dat is niet bevorderlijk voor de accu namelijk.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Mijne komt blijkbaar ook uit 2017, betekent dat dan dat ik sowieso het scherm moet laten vervangen? Of hoe zit dat?

Is het al bijna vrijdag?

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-03 14:37
DennusB schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:37:
[...]

Mijne komt blijkbaar ook uit 2017, betekent dat dan dat ik sowieso het scherm moet laten vervangen? Of hoe zit dat?
Je komt in aanmerking als je problemen gaat ondervinden met het scherm. Apple doet eerst een aantal testen en als die software zegt van OK er zijn problemen dan pas gaan ze vervangen.
Wil niet zeggen dat als je toestel uit 2017 is dat je zoiezo problemen gaat ondervinden, het kan maar is niet zeker.
De mijne is zelf uit 2018 dus ik neem dan aan dat ik me geen zorgen hoef te maken (al doe ik dat wel maar goed).

PSN: extreme8eight

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Dat is wel wel knap. Is dat soort van Back to the Future versie of zo? ;)

• ex87
  • Laatst online: 20-03 13:30
Mijne was een pre-order. Gooi hem elke nacht op de draadloze oplader op m'n nacht kasje (of die nou op 20% of op 90% is) en, heb op dit moment een battery health van 99%.

Ik heb trouwens de genoemde screen problemen ook niet.

ex87 wijzigde deze reactie 13-11-2018 11:33 (14%)

• Jimijames75
Rivanov schreef op maandag 12 november 2018 @ 06:42:
Hier nog 98% Battery Capacitiy (launchday iPhone X)
Gebruik 'm intensief, maar laadt 'm vrijwel iedere avond op en probeer 'm maximaal tot 30% leeg te laten lopen voordat ik 'm oplaadt.

Diegene die nu 'nog maar' 80% of lager hebben.. laten jullie de iPhone continue helemaal leeglopen? Want dat is niet bevorderlijk voor de accu namelijk.
Ik heb me daar helemaal niet mee bezig gehouden, de ene keer wel de andere keer niet denk ik.

Als je ook even zoekt op hoe je je batterij gezond houdt, lees je veel uiteenlopende verhalen. Er is niet een eenduidig verhaal. Ook bij Apple weinig info te vinden over hoe om te gaan met je batterij.

• llovesoccerx7
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 08-02 21:51
Sindskort heb ik met mijn iPhoneX problemen met het opladen. Als ik hem aansluit dan moet ik heel lang proberen tot hij een keer goed valt. Dit probleem ook met mijn vorige iPhone gehad en het wordt steeds lastiger om hem steeds weer op te laden.. Ben soms gewoon 5min bezig iemand hier ervaring mee?

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Nu online
llovesoccerx7 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:29:
Sindskort heb ik met mijn iPhoneX problemen met het opladen. Als ik hem aansluit dan moet ik heel lang proberen tot hij een keer goed valt. Dit probleem ook met mijn vorige iPhone gehad en het wordt steeds lastiger om hem steeds weer op te laden.. Ben soms gewoon 5min bezig iemand hier ervaring mee?
Stof in de Lighting poort?

• llovesoccerx7
DaKa86 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:12:
[...]

Stof in de Lighting poort?
Die heb ik al een keer schoon gespoten met lucht.

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09:06
warp schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:21:
[...]

Dat is wel wel knap. Is dat soort van Back to the Future versie of zo? ;)
Hahaha oeps. Scherp. Heb het gelijk maar even aangepast :D

©2004

• alexhooven
Toevallig 2 weken geleden dmv een afspraak een “nieuwe” iPhone X gekregen in de Apple store denhaag. Hij laadde gewoon niet meer op. Alles geprobeerd. Ook in de winkel verdween na een paar seconden het groene laadbalkje en moest de kabel er weer in en uit.

• llovesoccerx7
alexhooven schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:03:
[...]

Toevallig 2 weken geleden dmv een afspraak een “nieuwe” iPhone X gekregen in de Apple store denhaag. Hij laadde gewoon niet meer op. Alles geprobeerd. Ook in de winkel verdween na een paar seconden het groene laadbalkje en moest de kabel er weer in en uit.
Binnen de garantie of?

• alexhooven
Ja. Stond binnen paar minuten weer buiten met een ander toestel.

• ex87
Dit had ik ook en er zat wat stof/stukje spijkerbroek lint in :P was even pielen maar toen dat er uit was werkte alles weer prima.. Het was vast al tijden aan de gang maar thuis laad ik alleen draadloos en was toevallig in een hotel.

• llovesoccerx7
ex87 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:44:
[...]

Dit had ik ook en er zat wat stof/stukje spijkerbroek lint in :P was even pielen maar toen dat er uit was werkte alles weer prima.. Het was vast al tijden aan de gang maar thuis laad ik alleen draadloos en was toevallig in een hotel.
Dat wil ik ook nog aanschaffen wat gebruik jij voor het draadloos opladen?

• ex87
llovesoccerx7 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:22:
[...]
Dat wil ik ook nog aanschaffen wat gebruik jij voor het draadloos opladen?
Ik heb deze -> https://www.amazon.de/dp/...161_189395811_TE_SCE_dp_1 is niet de snel laad versie maar.. voor die prijs :9

Volgens mij is dit de snel laad variant -> https://www.amazon.de/Ank...fRID=JYW1BZXGK9D7XG9RQDB2

Kleine correctie, voor een iPhone heb je 7,5W nodig dat is dus deze -> https://www.amazon.de/Ank...sr=1-2&keywords=anker+7.5

ex87 wijzigde deze reactie 17-11-2018 12:06 (53%)

• llovesoccerx7
ex87 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:02:
[...]

Ik heb deze -> https://www.amazon.de/dp/...161_189395811_TE_SCE_dp_1 is niet de snel laad versie maar.. voor die prijs :9

Volgens mij is dit de snel laad variant -> https://www.amazon.de/Ank...fRID=JYW1BZXGK9D7XG9RQDB2

Kleine correctie, voor een iPhone heb je 7,5W nodig dat is dus deze -> https://www.amazon.de/Ank...sr=1-2&keywords=anker+7.5
Thanks! Ik ga er eens naar kijken.

• jhijman
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19-03 20:46
llovesoccerx7 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:41:
[...]

Thanks! Ik ga er eens naar kijken.
Ik gebruik zelf deze. Werkt perfect voor mijn iPhone en een hele fijne prijs

lightningkabels van hetzelfde merk zijn ook erg aan te raden

https://s.click.aliexpress.com/e/cdyvDOHF

• dkawa
wie heeft er al ervaring met het vervangen van de batterij?

Mijnes heeft nu 93% battery health en ben aan het twijfelen of ik de batterij laat vervangen of wacht tot volgend jaar als het richting 85% gaat.

Zal ik het merken als ik nu weer capacity ga hebben van 100%? Of is dat te verwaarlozen?

• PaYnE81
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12-01 23:53

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Je batterij laten vervangen met 93% health?

Als jij er geld voor over hebt lekker doen natuurlijk, maar of het zinvol is...je merkt per saldo heel weinig van zo’n kleine winst ben ik bang

• dkawa
PaYnE81 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:21:
Je batterij laten vervangen met 93% health?

Als jij er geld voor over hebt lekker doen natuurlijk, maar of het zinvol is...je merkt per saldo heel weinig van zo’n kleine winst ben ik bang
Reden is vanwege de prijs van €29,- (tot de einde van dit jaar)

Vandaar m'n vraag🤪

• dkawa
[url]https://Gerucht: 'Apple start opnieuw productie van iPhone X' https://www.iculture.nl/nieuws/apple-productie-iphone-x/[/url]

dkawa wijzigde deze reactie 22-11-2018 22:47 (41%)

• R_Donselaar
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12-03 18:25
Vorige week zondag had ik een afspraak gemaakt in Amsterdam i.v.m. het schermprobleem. Men had het de dag ervoor echter zo druk gehad dat mijn X niet meer die middag gerepareerd kon worden. Op advies van de medewerkster heeft ze voor mij het onderdeel laten reserveren zodat ik gisterochtend vroeg terug kon komen.

Echter toen ik gisterochtend er was bleek de afspraak geannuleerd te zijn. Ik had het toestel uiterlijk afgelopen vrijdag moeten inleveren... Na aandringen ging de medewerker toch kijken of er een mogelijkheid was het scherm te vervangen en gelukkig kon het nog.

Aan het einde van de middag ging ik het toestel weer ophalen en toen had men slecht nieuws: het nieuwe scherm sloot niet meer goed aan (viel nauwelijks op). Het goede nieuws kwam direct daarna: ik kreeg een compleet nieuwe telefoon mee :) Me=happy!

• syltheboy
  • Niet online
R_Donselaar schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:41:
Aan het einde van de middag ging ik het toestel weer ophalen en toen had men slecht nieuws: het nieuwe scherm sloot niet meer goed aan (viel nauwelijks op). Het goede nieuws kwam direct daarna: ik kreeg een compleet nieuwe telefoon mee :) Me=happy!
Wat een service van Apple, zeg! _/-\o_
Jij ook weer blij met je splinternieuwe iPhone X.

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09:41
R_Donselaar schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:41:

Compleet met nieuwe toebehoren ed?

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09:21
Nevermind

dafmay wijzigde deze reactie 28-11-2018 14:23 (98%)

• DaSaN
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 19:20
Los daarvan vind ik het ook niet meer dan logisch dat Apple alleen reparaties aanneemt, als het daarna we een perfect toestel kan afleveren. Ik begrijp dus heel goed dat ze simpelweg niet alleen de voorkant willen repareren. Het is niet des Apples om na reparatie nog steeds een toestel met een flink defect af te leveren.

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
Nevermind

dafmay wijzigde deze reactie 28-11-2018 14:23 (92%)

• R_Donselaar
Roos79 schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:38:
[...]

Compleet met nieuwe toebehoren ed?
Nee, puur het toestel, de rest had ik ook niet ingeleverd natuurlijk.

• syltheboy
  • Niet online
R_Donselaar schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:07:
[...]

Nee, puur het toestel, de rest had ik ook niet ingeleverd natuurlijk.
Geen refurbished exemplaar?

• dkawa
vast wel

• dkawa
Ivm drukte bij de Genius Bar in Amsterdam, Haarlem en Den Haag zou ik graag een afspraak willen maken in Centro Oberhausen.

Maar dit lijkt niet mogelijk te zijn.

In het verleden was dit zeker wel mogelijk, want destijds met mn iPhone 4 werd ik in Oberhausen goed geholpen. Kreeg een refurbished iPhone 4 mee ivm homebutton problemen.

• Roos79
Een refurb is een gebruikt toestel en volgens mij geven ze dat dus niet bij Apple zelf ;)
Wel bij providers idd maar via Apple krijg je een toestel uit een vaak klein wit doosje en dat zijn toestellen die rechtstreeks uit de fabriek komen heb ik wel eens begrepen.

• Scrtz
Roos79 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:44:
[...]

Een refurb is een gebruikt toestel en volgens mij geven ze dat dus niet bij Apple zelf ;)
Wel bij providers idd maar via Apple krijg je een toestel uit een vaak klein wit doosje en dat zijn toestellen die rechtstreeks uit de fabriek komen heb ik wel eens begrepen.
Volgens mij zijn die wel refurbished maar hebben die sws een nieuwe voor+achterkant+batterij meen ik eens gelezen te hebben, dus niet heel veel anders dan een totaal nieuw exemplaar op het moederbordje na ofzo :P

• dkawa
Roos79 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:44:
[...]

Klopt van het wit doosje, maar dit zijn wel degelijk refurbished toestellen. Hebben allen een apart serienummer wat aanduidt dat het om een refurbished exemplaar gaat.

Heb er sinds de 4 al genoeg refurbished toestellen gehad, dus heb er enige ervaring mee ;)

• Sandermm
  • Nu online
dkawa schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:23:
wie heeft er al ervaring met het vervangen van de batterij?

Mijnes heeft nu 93% battery health en ben aan het twijfelen of ik de batterij laat vervangen of wacht tot volgend jaar als het richting 85% gaat.

Zal ik het merken als ik nu weer capacity ga hebben van 100%? Of is dat te verwaarlozen?
Ik heb het wel gedaan ook met 93%, waarom? In een jaar is er al 7% vanaf en nu heb ik een jaar "bijgekocht" voor minder dan de helft van de "normale" prijs(€29 betaal je nergens anders en zelf ga ik het niet proberen).

• dkawa
Sandermm schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:38:
[...]

Ik heb het wel gedaan ook met 93%, waarom? In een jaar is er al 7% vanaf en nu heb ik een jaar "bijgekocht" voor minder dan de helft van de "normale" prijs(€29 betaal je nergens anders en zelf ga ik het niet proberen).
Waar heb je dit laten doen? Apple Store Amsterdam?

Kon je erop wachten??

• dkawa
Sandermm schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:38:
[...]

en hoe is je standby-tijd nu? Merk je dat je nu weer 100% capacity tot je beschikking hebt?

Dubbelposten is niet de bedoeling. Graag in een post combineren.

Hoedje wijzigde deze reactie 30-11-2018 11:34 (7%)

• Roos79
@dkawa Nee je kan er niet op wachten over het algemeen.
Het is veelal brengen en dag erna ophalen meestal of opsturen is een idee
Verder dubbel posten is niet nodig pas/wijzig je bericht gewoon net zo simpel.

• dkawa
Dat kan wel wat vriendelijker.

Hoedje wijzigde deze reactie 30-11-2018 11:35 (90%)

• Sandermm
  • Nu online
Nee kon er inderdaad niet op wachten, duurde een dag(sowieso al bizar hoe lang je tegenwoordig vooruit moet plannen om een afspraak te krijgen). En merk ik het? Mwa hij was nooit snel leeg en dat zou nu nog minder snel moeten zijn ;)

• dkawa
Sandermm schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:47:
Nee kon er inderdaad niet op wachten, duurde een dag(sowieso al bizar hoe lang je tegenwoordig vooruit moet plannen om een afspraak te krijgen). En merk ik het? Mwa hij was nooit snel leeg en dat zou nu nog minder snel moeten zijn ;)
Pfff nou dan laat maar... Wil m'n toestel diezelfde dag nog mee terugnemen

Thanks voor je reply

• R_Donselaar
Ach refurbished of gloednieuw, de iPhone glimt als nieuw en batterij capaciteit is 100% veel meer hoeft het toch niet te zijn?

• dkawa
R_Donselaar schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:30:
Ach refurbished of gloednieuw, de iPhone glimt als nieuw en batterij capaciteit is 100% veel meer hoeft het toch niet te zijn?
Klopt mazzelaar🤙🏽🤙🏽

• dkawa
Sinds iOS 12.1 vind ik de stabiliteit op m'n X veel minder. Sommige apps kijken te freezen.

Wie herkent dit ook?

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

dkawa schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:30:
Sinds iOS 12.1 vind ik de stabiliteit op m'n X veel minder. Sommige apps kijken te freezen.

Wie herkent dit ook?
Hier nergens last van, rock solid.

Heb je voorbeelden van apps die instabiel zijn?
Heb je getest of WiFi / 4G verschil maakt?
Hoeveel storage heb je nog vrij op je X?
Staat je X op energie besparing?

• Rivanov
Ik heb op mijn X met name problemen met de WiFi instellingen. Regelmatig dat dit scherm volledig vastloopt als ik WiFi netwerk wil selecteren. Schuifje van WiFi staat dan ook uit terwijl ik wel WiFi verbinding heb etc. Dit zat er al met iOS 11 in maar met 12 nog steeds last van.

Iemand anders met hetzelfde “probleem"?

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

@Rivanov Geen last van. Helaas zijn dat soort problemen soms enkel op te lossen met een reset van de instellingen. ;(

• dkawa
PaYnE81 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 06:55:
[...]

Hier nergens last van, rock solid.

Heb je voorbeelden van apps die instabiel zijn?
Heb je getest of WiFi / 4G verschil maakt?
Hoeveel storage heb je nog vrij op je X?
Staat je X op energie besparing?
Ik had er niet echt opgelet, maar wat ik me kan herinneren was tijdens het scrollen door instellingen had ik een freeze en met het gebruik van safari.

En dit alles met wifi thuis.

Qua storage heb ik nog 34Gb over en ik had energie besparing niet aan.

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
Scrtz schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:03:
[...]

Volgens mij zijn die wel refurbished maar hebben die sws een nieuwe voor+achterkant+batterij meen ik eens gelezen te hebben, dus niet heel veel anders dan een totaal nieuw exemplaar op het moederbordje na ofzo :P
Het zijn geen refurbs maar remanufactured toestellen. Die bestaan voor het grootste deel uit nieuwe onderdelen en inderdaad een paar gebruikte onderdelen.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-12-2018
Worden de leren Apple cases nog wel verkocht? Ze staan er in ieder geval niet meer op voor de iPhone X op de website van Apple.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Koning-Admiraal schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:21:
Worden de leren Apple cases nog wel verkocht? Ze staan er in ieder geval niet meer op voor de iPhone X op de website van Apple.
Grin schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:34:
Wanneer je het artikel leest:
"It’s worth noting that Apple does not list the iPhone XS cases as backwards compatible with iPhone X, and is discontinuing its iPhone X cases this week."
Ik heb nog 4 stuks van de leren Apple case op voorraad: twee zwart en twee rood. Daar moet ik het de komende jaren wel mee kunnen uitzingen.

Grin wijzigde deze reactie 03-12-2018 18:32 (7%)

• Rivanov
Wordt de batterij vervanging in de Apple Store in Amsterdam diezelfde dag nog uitgevoerd?
Wil de batterij van mijn X eigenlijk nog laten vervangen voor € 29

Hopelijk is dit op een zondag mogelijk, want moet er wel speciaal voor naar Amsterdam. Dan maak ik er maar meteen een dag van. Jammer dat de Genius Bar planner op Apple.com enkel beschikbare plaatsen voor vandaag laat zien, en niet voor enkele dagen vooruit.

• turkeyhakan
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 04-03 18:34
dkawa schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:30:

Wie herkent dit ook?
Ik herken dit ook! Ik update altijd d.m.v. iTunes dus aan de OTA updates zal het niet liggen. Heb trouwens ook een X.

Het lijkt wel of de iPhone niet genoeg werkgeheugen over heeft. Super vreemd, ik sluit altijd alle apps na gebruik. Spotify, Google Maps, Facetime en Flitsmeister tegelijk gebruiken zorgt ervoor dat Flitsmeister crasht bijv. of dat het beeld van Facetime heel erg hapert.

turkeyhakan wijzigde deze reactie 04-12-2018 07:34 (5%)

• Roos79
Rivanov schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:14:
Wordt de batterij vervanging in de Apple Store in Amsterdam diezelfde dag nog uitgevoerd?

Hopelijk is dit op een zondag mogelijk, want moet er wel speciaal voor naar Amsterdam. Dan maak ik er maar meteen een dag van. Jammer dat de Genius Bar planner op Apple.com enkel beschikbare plaatsen voor vandaag laat zien, en niet voor enkele dagen vooruit.
Nee dat is meer niet dat wel mogelijk.
Ze zullen hem innemen en dan de volgende dag klaar.
En ook in December zal het erg moeilijk zijn een plekje te vinden.
Maar dat is ook al heel november zo begreep ik.

• dkawa
Rivanov schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:14:

Volgens enkele Tweakers hier is het niet mogelijk om je toestel dezelfde dag weer mee terug te nemen (eindejaars drukte)

maar ik ben benieuwd wat voor antwoord jij krijgt..

mijnes staat op 94% en zou ook graag voor slechts 29EUR een nieuwe accu willen _/-\o_

• dkawa
turkeyhakan schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:33:
[...]

Ik herken dit ook! Ik update altijd d.m.v. iTunes dus aan de OTA updates zal het niet liggen. Heb trouwens ook een X.

Het lijkt wel of de iPhone niet genoeg werkgeheugen over heeft. Super vreemd, ik sluit altijd alle apps na gebruik. Spotify, Google Maps, Facetime en Flitsmeister tegelijk gebruiken zorgt ervoor dat Flitsmeister crasht bijv. of dat het beeld van Facetime heel erg hapert.
goed om te lezen dat ik niet de enigste ben met dit probleem.

Dit is dus alleen maar met IOS 12 aan de hand. Met IOS11 had ik dit zeker niet....

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:45

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

turkeyhakan schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:33:
[...]

Probeer af te leren de apps helemaal te sluiten. Zo is iOS niet ontworpen

A wise man once said: 'Work is not a place."

• dkawa
Vanochtend om 5.55hr de X van de draadloze lader gehaald.

Nu nog 24% batterij en:

6 uur en 3 min scherm aan
1 uur en 30 min scherm uit

Niet slecht met een batterij capaciteit van 94%

• Hulliee
  • Niet online
dkawa schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:24:

Nu nog 24% batterij en:

Nu is een batterij capaciteit van 94% natuurlijk ook helemaal niet slecht! Dat betekent dat hij nog uitstekend is. :)

• Roos79
@dkawa Normaal zullen ze met 94% ook bij lange na niet vervangen dat gebeurt pas bij 80 of als je batterij dus gaat uitschakelen en met de piek prestaties gaat rommelen of er wat te lezen valt in het rapportje wat ze doen de in store.
En nogmaals maar jij wilt het niet lezen NEE ze vervangen niet dezelfde dag dat heb ik een store medewerker toen ik er zat wel 30 keer horen zeggen tegen verschillende klanten
Een heel enkele keer als je een hele vroege afspraak heb op een door de weekse rustige dag dan kan je geluk hebben.

• dkawa
Roos79 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:17:
@dkawa Normaal zullen ze met 94% ook bij lange na niet vervangen dat gebeurt pas bij 80 of als je batterij dus gaat uitschakelen en met de piek prestaties gaat rommelen of er wat te lezen valt in het rapportje wat ze doen de in store.
En nogmaals maar jij wilt het niet lezen NEE ze vervangen niet dezelfde dag dat heb ik een store medewerker toen ik er zat wel 30 keer horen zeggen tegen verschillende klanten
Een heel enkele keer als je een hele vroege afspraak heb op een door de weekse rustige dag dan kan je geluk hebben.
@Roos79 bedankt voor je input. De prijs is gewoon interessant om de batterij te laten vervangen. Enne ja je had me al eerder verteld dat het dezelfde dag niet mogelijk was. Maar ik was gewoon benieuwd of er nog meer Tweakers waren met andere ervaringen. Het was een vraag van @turkeyhakan btw, niet van mij 😝😝

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

dkawa schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:24:

Nu nog 24% batterij en:

No offence, maar ben toch benieuwd wat voor werk je doet of school je volgt als je 50% van je dag actief op je telefoon kunt doorbrengen :)

On topic je stats zijn prima voor batterij duur en er is geen noodzaak hem te vervangen zoals al eerder aangegeven.

Dus maak gewoon de keuze ga wel of ga niet en accepteer dat je hem een dag kwijt bent als je hem wil laten vervangen.

Niemand hier kan je verder zeggen wat je moet doen het is een eigen keuze.

• dkawa
Hulliee schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:16:
[...]

Nu is een batterij capaciteit van 94% natuurlijk ook helemaal niet slecht! Dat betekent dat hij nog uitstekend is. :)
Lijkt mij ook idd🤙🏽🤙🏽
Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True