Deels waar, het opladen stopt heel eventjes zodra het toestel (volgens mij is dit van toepassing op elke telefoon, niet alleen een iPhonie) op 100% is.
Het toestel zal zich namelijk op 100% houden, vooral gedurende een volledige nacht is dat natuurlijk wel zeer slecht voor de accu. Door bijvoorbeeld de gehele nacht je toestel aan de oplader te houden zal die ontiegelijk vaak ontladen en bijladen om op 100% te blijven, niet erg voor een enkele keer.. Maar doe dit dagelijks en je bent het perfecte voorbeeld van iemand die na een half jaar of een jaar al een drastische mindering ervaart in de accuduur
Nu heb ik geen iPhone meer, wel nog een Galaxy S5 (met de bijgeleverde accu) en de S8, beiden gaan ze minimaal 2 dagen mee. Zo merk ik vrijwel geen verschil in de accuduur vergeleken de eerste week dat ik het toestel had. Dat voor een toestel van circa 4-5 jaar oud en een toestel van bijna 2 jaar oud. Enige wat ik veelal anders doe dan de rest is het negeren van urenlang doorladen..
Zo ook de Microsoft Lumia *** van de vrouw, die gaat minimaal 3 dagen mee, geen verschil vergeleken de eerste week (enkele jaren geleden). Ook haar heb ik verteld dat ding nooit door te laden en vooral niet 's nachts ('s nachts laat je het toestel gerust 5-6uur voor jan-lul doorladen).
Ps. ik wil uiteraard niet zeggen dat Samsung op accu gebied beter is, in tegendeel zelfs. Het zijn alleen even 3 privé voorbeelden waaruit ook weer blijkt dat doorladen slecht is en het negeren van doorladen je veel profijt geeft. Of dit nu om een iPhone een LG of een Samsung gaat, dat maakt niks uit.. Ze hebben 1 ding gemeen: ze blijven het toestel op 100% houden = ontladen+opladen continue
[
Voor 42% gewijzigd door
LopendeVogel op 10-11-2018 10:01
]