“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Op het gevaar af off topic te gaan: ik twijfel om van mijn 6s Plus naar een X te gaan of toch een goedkoper Android toestel. Wat maakt dat je. Iet terug wilt naar Android?buutje schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:13:
Same here.
Ben overgestapt van een Android naar een tweede hands iPhone X. Maar ook in absolute nieuwstaat.
met orginele screenprotector nog en zonder enige krasjes.
En ik moet zeggen na 3 dagen wil ik al niet meer terug naar Android! Ben er echt blij mee!
Zelf ben ik een week geleden ook overgestapt van een Android toestel naar een iPhone X.coenox schreef op woensdag 26 september 2018 @ 07:38:
[...]
Op het gevaar af off topic te gaan: ik twijfel om van mijn 6s Plus naar een X te gaan of toch een goedkoper Android toestel. Wat maakt dat je. Iet terug wilt naar Android?
Voor mij is iOS net wat meer gefinetuned en zit allemaal wat lekkerder in elkaar
P.S. Dit is mijn enige "Apple" apparaat in huis en zit dus niet in een ecosysteem van Apple. Toch ben ik blij met mijn aankoop en zou ik (op dit moment) niet terug willen naar Android.
G33st schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:44:
Ik kan mij vanaf nu ook melden in dit topic. Ik heb voor het eerst in mijn leven een tweedehands toestel aangeschaft. Wat mij overtuigde was de staat waarin het toestel verkeerde, absolute nieuwstaat.
Zelfs de screenprotector die er in de Apple Store op is geplakt circa 10,5 maanden geleden zat er onbeschadigd op, zonder iets van een krasje. Heel bijzonder.
Nette prijs betaald voor een 256gb versie. De man was een ware Appe fanboy, de term mag in deze positief worden uitgelegd.
Ik heb ook een afspraak staan voor einde van de middag om te gaan kijken voor een 2e handse iPhone X 64GB wit/zilver. 10 maanden oud en helemaal compleet met geen krasjes volgens de verkoper.buutje schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:13:
Same here.
Ben overgestapt van een Android naar een tweede hands iPhone X. Maar ook in absolute nieuwstaat.
met orginele screenprotector nog en zonder enige krasjes.
En ik moet zeggen na 3 dagen wil ik al niet meer terug naar Android! Ben er echt blij mee!
Hebben jullie nog tips voor mij waar ik beetje op moet letten straks met de koop? Software dingen en/of hardware dingen?
Batterijpercentage nakijken en verder even testen of alles werkt? Geluid, microfoon, camera foto/video. Voor de rest is het niet zo heel spannendFrid0 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:02:
[...]
[...]
Ik heb ook een afspraak staan voor einde van de middag om te gaan kijken voor een 2e handse iPhone X 64GB wit/zilver. 10 maanden oud en helemaal compleet met geen krasjes volgens de verkoper.
Hebben jullie nog tips voor mij waar ik beetje op moet letten straks met de koop? Software dingen en/of hardware dingen?
Bedankt!Scrtz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:04:
[...]
Batterijpercentage nakijken en verder even testen of alles werkt? Geluid, microfoon, camera foto/video. Voor de rest is het niet zo heel spannend
Heb gevonden hoe je batterijpercentage checkt. Hoeveel moet die minimal zijn?
Rest had ik al op mijn lijstje staan om te controlleren
[ Voor 17% gewijzigd door Frid0 op 26-09-2018 16:28 ]
Nouja er is geen richtlijn ofzo, maar onder de 90% na een jaar zou wel heel gek zijn. Mijne gaat elke nacht in de lader, was van de eerste levering iPhone X’en en zit op 96% nuFrid0 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:06:
[...]
Bedankt!
Heb gevonden hoe je batterijpercentage checkt. Hoeveel moet die minimal zijn?
Rest had ik al op mijn lijstje staan om te controlleren
Ik babysit mijn iPhone X en zit al op 93% en heb m vanaf januari dit jaar. Ik zou daar niet al teveel op letten.Scrtz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:14:
[...]
Nouja er is geen richtlijn ofzo, maar onder de 90% na een jaar zou wel heel gek zijn. Mijne gaat elke nacht in de lader, was van de eerste levering iPhone X’en en zit op 96% nu
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Hier ook een nieuwe iPhone X gebruiker. Zelfde situatie als hierboven. Wat een prachtig apparaat. Batterij nog op 100%. Het toestel komt uit dec '17. Echt heel blij mee (screenprotector was ook nog onbeschadigd, deze er wel afgehaald om helemaal van het scherm te kunnen genieten)G33st schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:44:
Ik kan mij vanaf nu ook melden in dit topic. Ik heb voor het eerst in mijn leven een tweedehands toestel aangeschaft. Wat mij overtuigde was de staat waarin het toestel verkeerde, absolute nieuwstaat.
Zelfs de screenprotector die er in de Apple Store op is geplakt circa 10,5 maanden geleden zat er onbeschadigd op, zonder iets van een krasje. Heel bijzonder.
Nette prijs betaald voor een 256gb versie. De man was een ware Appe fanboy, de term mag in deze positief worden uitgelegd.
[ Voor 12% gewijzigd door hk12nl op 13-11-2018 22:36 ]
©2004
coenox schreef op woensdag 26 september 2018 @ 07:38:
[...]
Op het gevaar af off topic te gaan: ik twijfel om van mijn 6s Plus naar een X te gaan of toch een goedkoper Android toestel. Wat maakt dat je. Iet terug wilt naar Android?
Zoals harveydwijs2 al aan geeft. IOS zit wat lekkerder en logischer in elkaar dan Android.Knamix schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:00:
[...]
Zelf ben ik een week geleden ook overgestapt van een Android toestel naar een iPhone X.
Voor mij is iOS net wat meer gefinetuned en zit allemaal wat lekkerder in elkaar.
P.S. Dit is mijn enige "Apple" apparaat in huis en zit dus niet in een ecosysteem van Apple. Toch ben ik blij met mijn aankoop en zou ik (op dit moment) niet terug willen naar Android.
Ik heb nog een Android toestel van mn werk. Maar daar zoek ik me nog steeds een ongeluk naar bepaalde zaken. Dat is in IOS toch beter geregeld en alles heeft ook dezelfde look en feel. Dat is op Android wel anders.
Inderdaad. Daarnaast snap ik niet waarom apps op twee plekken staan (homescreen en app drawer).buutje schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:01:
[...]
[...]
Zoals harveydwijs2 al aan geeft. IOS zit wat lekkerder en logischer in elkaar dan Android.
Ik heb nog een Android toestel van mn werk. Maar daar zoek ik me nog steeds een ongeluk naar bepaalde zaken. Dat is in IOS toch beter geregeld en alles heeft ook dezelfde look en feel. Dat is op Android wel anders.
Ik neem aan dat je 'betaald' bedoeld? ;-)G33st schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:30:
Mag ik vragen wat jullie beraad hebben voor jullie 64 of 256GB versie? @harm12nl @buutje @Frid0
Ik heb er precies € 800,- voor betaald. Gezien de staat van het toestel en de reisafstand echt een koopje
©2004
Deze wordt geadverteerd dat er altijd een screenprotector en hoesje omheen heeft gezeten. Dus hopelijk is ie zo goed als nieuw
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
aub verwijderen
[ Voor 95% gewijzigd door Frid0 op 27-09-2018 08:58 ]
Gister einde van de middag is door mij dezelfde vraag gesteld.MenN schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:40:
Ik ga vandaag kijken voor een 2e hands iPhone X. Zijn er wellicht dingen waar ik extra op moet letten als ik de telefoon bekijk?
Deze wordt geadverteerd dat er altijd een screenprotector en hoesje omheen heeft gezeten. Dus hopelijk is ie zo goed als nieuw
Wellicht een idee om iets terug te lezen, dan zie je daar vanzelf wat tips staan bij bv de post van Scrtz
Ik heb er gister €700 voor betaaldharm12nl schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:21:
[...]
Ik neem aan dat je 'betaald' bedoeld? ;-)
Ik heb er precies € 800,- voor betaald. Gezien de staat van het toestel en de reisafstand echt een koopje
In mijn geval is het een iPhone X 64gb White/Silver
[ Voor 25% gewijzigd door Frid0 op 27-09-2018 08:58 ]
Helemaal overheen gelezen, my badFrid0 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:56:
[...]
Gister einde van de middag is door mij dezelfde vraag gesteld.
Wellicht een idee om iets terug te lezen, dan zie je daar vanzelf wat tips staan bij bv de post van Scrtz

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Ik kan een nieuwe X kopen voor €860 in Macedonië (mijn vriendin komt daar vandaan). Ze kent de eigenaar van de winkel persoonlijk, waardoor ik dit eerder vertrouw dan een Nederlandse webshop die hem voor die prijs in Nederland verkoopt.
Maar, moet ik ergens rekening mee houden? Hoe zit het met garantie?
Klopt.Khayma schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:52:
Een gesealde X 64GB bedoel je?
Heb jij ervaring met hen?Khayma schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:56:
[...]
https://www.vianentelecom...ps/64618025/Products/0490
Gewoon afhalen in Vianen.
ik wel en keurige toko het is gewoon bij iemand thuis. heb daar een 2dehandse iphone 6 plus gekocht. was wat mee en kreeg een nieuwe voor terug. dus is niet van het snelle geld. ik kan je hem dus aanraden
Bedankt. Dan ga ik het daar denk ik proberen.jhijman schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:05:
[...]
ik wel en keurige toko het is gewoon bij iemand thuis. heb daar een 2dehandse iphone 6 plus gekocht. was wat mee en kreeg een nieuwe voor terug. dus is niet van het snelle geld. ik kan je hem dus aanraden
Ik heb voor een 64 GB Space Gray 730 euro betaald. De iPhone is van december 2017 met garantie bon.G33st schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:30:
Mag ik vragen wat jullie beraad hebben voor jullie 64 of 256GB versie? @harm12nl @buutje @Frid0
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Bij mijn weten is het volume van de wekker altijd gekoppeld geweest aan het volume van je ringtone.racoon schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:13:
ik heb sinds 2 dagen de iphone x, als ik mijn wekker instel op een bepaalde tijd, deze wijzig, het deuntje kies en dan met de volume knop dit aanpas, daarna op vorige klik en dan bewaar, dan staat het volume nog steeds op zijn max, iemand een idee hoe ik dit aanpas, vind hem namelijk erg hard staan.
Correct me if i'm wrong
Goeie keuze hoor zo'n Xpdavie2311 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 06:56:
Welkom “ nieuwe “ X bezitters! De mijne bevalt ook nog super vanaf release en is ook nog gewoon in nieuwstaat! Dat maakt het genieten nog iets meer denk ik..;-)
Heb m'n X sinds november vorig jaar en mijn Silver versie ziet er ook nog bijna perfect uit!
Wauw dat is een mooie prijsMenN schreef op donderdag 27 september 2018 @ 23:28:
Ik mag me nu ook iPhone X eigenaar noemen. Vandaag een zwarte X met 256gb voor €750 opgepikt. Wat een relaxt toestel, echt een wereld van verschil met mijn oude SE😄😄
Jah vond het ook een koopje, maar een persoonlijk bericht en cash ophalen de volgende dag doet wonderen op marktplaats.
Maar echt bizar, die kerel heeft ongeveer €600 euro afgeschreven in een jaar.
Heb er hetzelfde voor betaald, en dacht precies hetzelfde.MenN schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:45:
[...]
Jah vond het ook een koopje, maar een persoonlijk bericht en cash ophalen de volgende dag doet wonderen op marktplaats.
Ook nog gekocht bij de Apple Store, vind ik voor garantie erg fijn.
Mijn iPhone 7 (via Vodafone) ligt nu bij Dynafix...
©2004
Ben je zeker?MenN schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:45:
[...]
Ik heb mijn X gekocht in de VS in Februari voor 850€ (1050$) in een Apple store.
De X ging rond die tijd ook op V&A rond de 1000€ geseald.
Maar ja, sommigen willen kost wat kost een nieuwe (of hebben dringend geld nodig)...
Proficiat met je aankoop.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik heb 800 betaald voor een 256 met Applecare+ die loopt t/m 1 november 2019.
Naja, heb gewoon de tweakers review gekopieert wat betreft prijzen. Daar stond dus €1329 voor 256gbTommie12 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:10:
[...]
Ben je zeker?
Ik heb mijn X gekocht in de VS in Februari voor 850€ (1050$) in een Apple store.
De X ging rond die tijd ook op V&A rond de 1000€ geseald.
Maar ja, sommigen willen kost wat kost een nieuwe (of hebben dringend geld nodig)...
Proficiat met je aankoop.
Weet niet, Snapchat eigenlijk nooit🤣🤣SOTD schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 23:50:
Is het normaal dat een spiksplinternieuwe nieuwe X warm wordt van Snapchat ?
Ja dat kan. Elke app die veel resources vraagt kan het toestel warm maken.SOTD schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 23:50:
Is het normaal dat een spiksplinternieuwe nieuwe X warm wordt van Snapchat ?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Op internet zie ik dat ik niet de enige ben, zou dit onder garantie te repareren zijn?
[Video: https://www.dropbox.com/s/bui5kfyji4594bz/IMG_1987.MOV?raw=1]
[ Voor 98% gewijzigd door de Foarsitter op 04-10-2018 07:46 . Reden: Verkeerde topic ]
De iPhone X daarentegen zal vermoedelijk tussen de 575 en 625 cycles (huidige schatting: ~600.) hebben voordat deze 80% bereikt (gem. 0.033%/cycle) als ik de slijtage goed heb voorspeld. (Meestal lukt dat aardig.
Dat is wel relaxt... Dacht altijd dat die 500 cycli altijd als grens geldt, maar die vlieger gaat blijkbaar niet op bij AppleCare+. Moet zeggen dat die X-accu tot dusver sowieso behoorlijk goed presteert, de 80% pas aantikken na zo'n 600 cycles is 20% meer cycles dan waar standaard mee wordt geadverteerd door Apple.
Uiteraard is het gewoon kijken wat het doet in de praktijk en dan zien we het dan wel weer, maar voor nu ga ik van deze toestellen de accu dus niet preventief vervangen onder de huidige gereduceerde prijs. Als ik geen AppleCare+ had gehad zou ik het wel gedaan hebben - sowieso voor die 8, duidelijk... €29 voor een gloednieuwe accu incl. montage door Apple zelf is een goede deal - maar niet zo'n goede deal als €0 en pas later down the line
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Wel even de nuance maken dat het verminderd tarief voor je batterij te laten vervangen enkel geldig is voor de iPhone 6 t.e.m. 7.WhatsappHack schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 05:12:
Huh... Zie net in de voorwaarden van AppleCare+ dat de accu-garantie simpelweg geldt voor "80%", maar vermeldt daarbij helemaal niets over het aantal cycli. Ik zat net m'n berekeningen te doen om het gedrag van m'n accu's te voorspellen en of het snugger is om het nu preventief te vervangen gezien ze t/m December slechts €29 kosten. De iPhone 8 hier in huis zal echter zeker weten voor einde dekking minder dan 80% lading hebben én minder dan 500 cycles. (Eerder rond de ~375 a 400, gem. slijtage 0.05%/cycle.). Dat wordt dan dus een vervanging van de accu onder AC+.
De iPhone X daarentegen zal vermoedelijk tussen de 575 en 625 cycles (huidige schatting: ~600.) hebben voordat deze 80% bereikt (gem. 0.033%/cycle) als ik de slijtage goed heb voorspeld. (Meestal lukt dat aardig.) Dit zal met de huidige waarde van 0.969 cycli per dag gemiddeld hoogstwaarschijnlijk echter ook gebeuren vóór AppleCare+ afloopt. Blijkbaar wordt de accu ook dan gratis vervangen (en telt niet als incident), ongeacht dat er meer dan 500 cycles op het apparaat zitten.
Dat is wel relaxt... Dacht altijd dat die 500 cycli altijd als grens geldt, maar die vlieger gaat blijkbaar niet op bij AppleCare+. Moet zeggen dat die X-accu tot dusver sowieso behoorlijk goed presteert, de 80% pas aantikken na zo'n 600 cycles is 20% meer cycles dan waar standaard mee wordt geadverteerd door Apple.
Uiteraard is het gewoon kijken wat het doet in de praktijk en dan zien we het dan wel weer, maar voor nu ga ik van deze toestellen de accu dus niet preventief vervangen onder de huidige gereduceerde prijs. Als ik geen AppleCare+ had gehad zou ik het wel gedaan hebben - sowieso voor die 8, duidelijk... €29 voor een gloednieuwe accu incl. montage door Apple zelf is een goede deal - maar niet zo'n goede deal als €0 en pas later down the line
Verwijderd
Onzin. Zie: https://support.apple.com...ne/repair/service/pricingMrkend54l schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:42:
[...]
Wel even de nuance maken dat het verminderd tarief voor je batterij te laten vervangen enkel geldig is voor de iPhone 6 t.e.m. 7.
iPhone X is ook 29 euro, ook iPhone 8 en 8 plus.
Dan is dit veranderd geweest, initieel was het enkel de 6 tot 7.Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:59:
[...]
Onzin. Zie: https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing
iPhone X is ook 29 euro, ook iPhone 8 en 8 plus.
Zal denk ik ook enkel bij Apple zelf zijn. Service provider switch spreekt enkel over de 6 tot 7 bijvoorbeeld.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Weet je zeker dat er twee jaar garantie op zit? Ik ga waarschijnlijk ook wen X daar kopen, maar de garantie is slechts één jaar.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:08:
Voor de mensen die twijfelen. Oom heeft gisteren bij Vianen Telecom iPhone X gekocht voor €869. Had net pakketjesbezorger met pakketje geseald en dus gewoon 2 jaar garantie.
Te vertrouwen dus.
Als dat is gebeurd dan is het probleem daarna ook meteen weer weg. Totdat hij weer met water in aanraking komt, gaat corroderen en een lightningkabel sloopt.
Meer ervaring mee? Ik kan alleen vergelijkbare problemen vinden over oudere modellen iPhone. En Apple schijnt het dan af te doen als corrosie door waterschade. Maar de X zou waterdicht moeten zijn. Dan neem ik aan dat de lightningport daar ook tegen moet kunnen toch?
[ Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 11-10-2018 19:41 ]
Interessant. Zoek ook nog zoiets voor m’n X.Bob Popcorn schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:45:
zojuist alle microkrasjes uit de zilveren bezel gehaald met een Cape Cod doekje, werkt super!
Zat eerst aan zo’n potje van Mothers te denken, maar zo’n doekje is net zo handig. Waar heb jij ze besteld? Zie ze online voor € 5,95 per 2.
/edit: besteld bij seriouswatches.eu
https://www.seriouswatche.../cape-cod-polishing-cloth
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 11-10-2018 19:58 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Is er zoiets ook voor mijn scherm? Na 2 weken iPhone X nu al 3 lelijke zichtbare krassen er in. En dan na jaren iPhone gehad te hebben (ook zonder screen protector). Baal flink.Bob Popcorn schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:45:
zojuist alle microkrasjes uit de zilveren bezel gehaald met een Cape Cod doekje, werkt super!
Die doekjes doen het specifiek op roestvast staal, zou het niet op je scherm proberen... sowieso omdat je daarmee het olieafstotende laagje weg haalt.dicespark schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:55:
[...]
Is er zoiets ook voor mijn scherm? Na 2 weken iPhone X nu al 3 lelijke zichtbare krassen er in. En dan na jaren iPhone gehad te hebben (ook zonder screen protector). Baal flink.
Weet je of dit ook op de zwarte variant werkt?Bob Popcorn schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:31:
[...]
Die doekjes doen het specifiek op roestvast staal, zou het niet op je scherm proberen... sowieso omdat je daarmee het olieafstotende laagje weg haalt.
Nee! Pertinent niet, de zwarte is feitelijk RVS met een laagje zwart erop geverfd. Krassen daar in kun je alleen weghalen door opnieuw te verven.Knamix schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:07:
[...]
Weet je of dit ook op de zwarte variant werkt?
De iPhone X is waterbestendig, niet waterdicht. Apple geeft zelf ook aan dat je het toestel minstens 5 uur moet laten drogen voordat je een Lightning-kabel aansluit. Ik zou dus maar voorzichtig zijn. Het is niet de bedoeling dat je het toestel onder water dompelt.Dennisdn schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:37:
Ik heb in korte tijd inmiddels 3 lightning-kabels kunnen afschrijven omdat er iets geks zit in de lightningport van de X. Als hij even onder water is geweest, lijkt er iets te corroderen. Zodra ik de stekker in de iphone doe beschadigd het 2e of 3e gouden streepje op het stekkertje. Het gouden laagje lijkt er dan helemaal af en is zwart. De lader doet het dan niet meer en kan je weggooien.
Als dat is gebeurd dan is het probleem daarna ook meteen weer weg. Totdat hij weer met water in aanraking komt, gaat corroderen en een lightningkabel sloopt.
Meer ervaring mee? Ik kan alleen vergelijkbare problemen vinden over oudere modellen iPhone. En Apple schijnt het dan af te doen als corrosie door waterschade. Maar de X zou waterdicht moeten zijn. Dan neem ik aan dat de lightningport daar ook tegen moet kunnen toch?
Lees meer hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT207043Als uw iPhone is blootgesteld aan vloeistof, moet u alle kabels loskoppelen en kunt u het apparaat pas opladen als dat volledig droog is. Het gebruik van accessoires of het opladen terwijl de iPhone nat is, kan schade veroorzaken aan de iPhone. Laat uw apparaat ten minste 5 uur drogen voor u het oplaadt met een Lightning-kabel of verbindt met een Lightning-accessoire.
Heel erg veel dank dat je mij hebt behoed voor een ritje Applestore en voor schut staanMelvinW schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:38:
[...]
De iPhone X is waterbestendig, niet waterdicht. Apple geeft zelf ook aan dat je het toestel minstens 5 uur moet laten drogen voordat je een Lightning-kabel aansluit. Ik zou dus maar voorzichtig zijn. Het is niet de bedoeling dat je het toestel onder water dompelt.
[...]
Lees meer hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT207043
Dit klopt helemaal, want alle keren deed ik de kabel er binnen een paar minuten in.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 12-10-2018 10:04 ]
Het aantal krasjes op mijn X is niet te tellen. En dat al na drie weken. Ik had dit ook al ervaren met de 8 Plus die ik even heb gehad. En ik weet ook dat ik niet de enige ben.
Zijn er al mensen naar Apple geweest met dit probleem? Zo ja, hoe is daarop gereageerd? Officieel zal het geen garantie zijn. Maar dit is echt abnormaal.
Verwijderd
Maat van me had ook dit probleem. Allemaal kleine krasjes. Nu heeft hij een XS en gebruikt een protector.martijnmartijn schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:12:
Drie weken geleden heb ik misschien wel de domste beslissing sinds tijden gemaakt: de screenprotector was stuk en ik vond hem onhandig. Dus er maar af gehaald. Dit was op 20 september.
Het aantal krasjes op mijn X is niet te tellen. En dat al na drie weken. Ik had dit ook al ervaren met de 8 Plus die ik even heb gehad. En ik weet ook dat ik niet de enige ben.
Zijn er al mensen naar Apple geweest met dit probleem? Zo ja, hoe is daarop gereageerd? Officieel zal het geen garantie zijn. Maar dit is echt abnormaal.
Ik gebruik mijn X naakt en bewaar hem in een sleeve, geen enkel probleem met het scherm. Heel de iPhone is na het oppoetsen als nieuw. Gebruik hem vanaf release dag.
Spreek je over echte krassen of haarkrassen?martijnmartijn schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:12:
Drie weken geleden heb ik misschien wel de domste beslissing sinds tijden gemaakt: de screenprotector was stuk en ik vond hem onhandig. Dus er maar af gehaald. Dit was op 20 september.
Want dat laatste is echt wel normaal zonder screenprotector.
Haarkrasjes. Ik zal een foto proberen te maken vandaag.Mrkend54l schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:49:
[...]
Spreek je over echte krassen of haarkrassen?
Want dat laatste is echt wel normaal zonder screenprotector.
Ik heb vorige week zondag een zo goed als nieuwe iPhone X 256GB spacegray overgenomen voor een zeer mooi bedrag. Hagelnieuw apparaat was het inclusief nog dik anderhalf jaar Apple garantie. Na een paar dagen kwamen opeens gekke witte horizontale lijnen in het scherm. Gelijk met Apple support contact opgenomen en zodoende eergisteren langs gegaan bij de Apple Store in Den Haag. Het scherm zou vervangen worden onder garantie. Na een uur te hebben gewacht bleek dat ze de schroefjes niet meer op voorraad hadden en ze daarom een nieuwe gingen geven. Voor mij een dikke prima. Die avond bij het installeren hoor ik het apparaat alleen maar kraken, bij het minste geringste drukken of beetje flexen van de iPhone hoor je gekraak en geklik. Zodoende weer terug gegaan en daar hoorden ze het ook. Gelijk weer een nieuwe gekregen die rocksolid is. Zou dus zeker hiermee terug gaan. Hier doen ze absoluut niet beroerd over!Evernote schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:20:
Mijn iPhone X net even uit de case gehaald om er een nieuwe screen protector op te plakken en ineens valt me op dat hij kraakt rond het Apple logo wanneer ik er licht op druk.
Op internet zie ik dat ik niet de enige ben, zou dit onder garantie te repareren zijn?
[Video]
Ik heb de X al sinds release vorig jaar los in de zak zonder hoesje of protector. En heb 2 of 3 krasjes die ik alleen zie als de felle zon erop valt. Enige waar ik op let is dat er niets anders in die zak zit.Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:29:
[...]
Maat van me had ook dit probleem. Allemaal kleine krasjes. Nu heeft hij een XS en gebruikt een protector.
Ik gebruik mijn X naakt en bewaar hem in een sleeve, geen enkel probleem met het scherm. Heel de iPhone is na het oppoetsen als nieuw. Gebruik hem vanaf release dag.
Vandaag de doekjes ontvangen en werken perfect! M'n X is weer nice and shiney!Bob Popcorn schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:45:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Had de volgende dag contact opgenomen met Apple aangezien ik nog 1 maand garantie had. (geen Apple Care Plus) en het probleem werd niet helemaal begrepen.whoutman schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:31:
[...]
Ik heb vorige week zondag een zo goed als nieuwe iPhone X 256GB spacegray overgenomen voor een zeer mooi bedrag. Hagelnieuw apparaat was het inclusief nog dik anderhalf jaar Apple garantie. Na een paar dagen kwamen opeens gekke witte horizontale lijnen in het scherm. Gelijk met Apple support contact opgenomen en zodoende eergisteren langs gegaan bij de Apple Store in Den Haag. Het scherm zou vervangen worden onder garantie. Na een uur te hebben gewacht bleek dat ze de schroefjes niet meer op voorraad hadden en ze daarom een nieuwe gingen geven. Voor mij een dikke prima. Die avond bij het installeren hoor ik het apparaat alleen maar kraken, bij het minste geringste drukken of beetje flexen van de iPhone hoor je gekraak en geklik. Zodoende weer terug gegaan en daar hoorden ze het ook. Gelijk weer een nieuwe gekregen die rocksolid is. Zou dus zeker hiermee terug gaan. Hier doen ze absoluut niet beroerd over!
Ze dachten dat het toestel half uit elkaar lag ondanks dat ik zei dat het om een slechte aanhechting ging aan de achterzijde van de telefoon wat je aan de buitenkant niet ziet maar er uiteindelijk wel voor zorgt dat de telefoon kraakt als een malle.
Telefoon werd gezien deze nog in de garantie periode zit opgehaald en vervolgens kreeg ik 'm zonder pardon weer terug. Probleem kon niet worden geherproduceerd. Ik verwacht dat ze in Tsjechië gewoon niet verder hebben gekeken toen ze een op het oog perfect toestel hebben gediagnosticeerd.
Na 3 uur met Apple support aan de telefoon te hebben gehangen werd de telefoon weer opgehaald. Overigens werd deze altijd binnen 1 dag bezorgd van NL naar Tsjechië, bizar en binnen een dag weer terug.
Uiteindelijk na de tweede keer bericht gehad dat er een nieuwe X 256GB onderweg is.
Het was even lastig maar uiteindelijk lijkt het toch opgelost, reparatie had prima geweest maar blijkbaar dacht Apple daar anders over. Maandag hoop ik het toestel in ontvangst te mogen nemen.
To be continued.
Heb alle cookies al verwijderd, maar het probleem blijft. Ook een andere dns geprobeerd, geen sjoege. Iemand een idee?
Onder de voorwaarden, waardoor het mij nog steeds niet lukt, dat de volgende dingen niet meer werken:
- oplader/usb poort (waardoor iTunes verbinding ook niet opgezet kan worden)
- iCloud roept dat er te weinig ruimte is
- gmail account geen inlog van
De rest van m'n iPhone 6s hoef ik niet perse te hebben, probeer nog wel het e.e.a. op m'n macbook te krijgen maar voor nu wil ik in elk geval m'n contacten hebben. (o.a. in verband met m'n werk)
Daarna kan je dan nieuwe iPhone X laten synchroniseren (alleen je contacten) met iCloud.
Dan kan je toch nog steeds gewoon een normale dagelijkse backup draaien en terugzetten op de X? Desnoods voor 1 maandje een iCloud-upgrade nemen van 99 cent.Novadecasa schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:34:
Misschien een hele simpele vraag, maar hoe krijg ik m'n contacten op m'n X?
Onder de voorwaarden, waardoor het mij nog steeds niet lukt, dat de volgende dingen niet meer werken:
- oplader/usb poort (waardoor iTunes verbinding ook niet opgezet kan worden)
- iCloud roept dat er te weinig ruimte is
- gmail account geen inlog van
De rest van m'n iPhone 6s hoef ik niet perse te hebben, probeer nog wel het e.e.a. op m'n macbook te krijgen maar voor nu wil ik in elk geval m'n contacten hebben. (o.a. in verband met m'n werk)
iCloud backup was nooit gemaakt stond er. Dus om de een of andere reden is die sync er nooit geweest.Cubix schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:55:
Staan je contacten allemaal al in iCloud? Zo nee: Misschien wat grote bestanden (filmpjes) verwijderen op iCloud en dan je 6s laten synchroniseren.
Daarna kan je dan nieuwe iPhone X laten synchroniseren (alleen je contacten) met iCloud.
Wat ik ook allemaal uitzet om niet te syncen (foto's e.d. staan uit), het blijft steeds teveel.
De dagelijkdse backup gaat niet, omdat het 'teveel' is voor de ruimte die er is op iCloud. Ondanks dat ik foto's e.d. allemaal uit heb staan.Dennisdn schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:00:
[...]
Dan kan je toch nog steeds gewoon een normale dagelijkse backup draaien en terugzetten op de X? Desnoods voor 1 maandje een iCloud-upgrade nemen van 99 cent.
Ik wist overigens niet dat er een iCloud upgrade was voor 99 cent

Maar inmiddels een app (MC Backup) gedownload, waarbij ik alleen m'n contacten heb overgezet via de mail met een vCard (vcf-bestand).
Zo heb ik mijn 918 contacten tenminste weer terug op m'n iPhone.
Nu de rest van de bestanden nog eens op mijn macbook zien te krijgen van m'n 6s.
Iphone is van medio februari dit jaar.
Nu keek ik zojuist eens bij batterij conditie...maximumcapaciteit 92%...wtf...
In 8 maanden tijd...
De iphone 7Plus van mijn vrouw is bijna 2 jaar oud en die staat ook op 92%.
Is de kwaliteit van de batterij van de X zo beroerd?
Kan ik hier nog mee langs de applestore in Amsterdam voor vervanging onder garantie?
Niet blind staren op een getalletje.Supershiva schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:58:
Ik heb recentelijk een iphone X voor een mooi bedrag van iemand overgenomen, met bon.
In 8 maanden tijd...
Kan ik hier nog mee langs de applestore in Amsterdam voor vervanging onder garantie?
Mijne staat op 93% en werkt nog perfect.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
iPhone 7 stond naar een jaar op 88%
Is denk ik net hoe hij gebruikt is.
Zou mij er verder geen zorgen om maken en idd niet blind op staren
©2004
De batterijconditie hangt af van het aantal laadcycli. Apple belooft dat een iPhone na 500 laadcycli een batterijconditie van ongeveer 80% heeft. Een iPhone die elke dag is opgeladen, zou dus na 8 maanden al op 90% kunnen zitten. De batterij in jouw toestel is dus helemaal in orde en het heeft dan ook weinig zin om hiermee naar de Apple Store te gaan.Supershiva schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:58:
Ik heb recentelijk een iphone X voor een mooi bedrag van iemand overgenomen, met bon.
In 8 maanden tijd...
Je kan hiermee langs de Apple store gaan.Supershiva schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:58:
In 8 maanden tijd...
Vervangen zal niet onder garantie gebeuren, maar daarvoor zul je 30€ moeten betalen.
Deze prijs is nog geldig tot het einde van dit jaar. Dus als het je echt zorgen baart gewoon eind november laten vervangen, dan zit je zeker safe.
Batterijen slijten nu eenmaal. Een zaken zoals fast charge dragen niet bij tot de levensduur.
Nu zit ik dus af en toe rond te kijken en er zijn wel webshops waarbij je hem onder de 1000 kan kopen. Deze shops staan alleen niet in de pricewatch bijv. Hoe betrouwbaar is dit? En heeft dit nog invloed op de garantie bij Apple? Winkels zoals bijvoorbeeld Mobiphone of Vianen Telecom. Via bijv. marktplaats kopen ben ik dan weer een beetje huiverig voor. Ik wil gewoon een nieuw geseald en officieel toestel met een factuur vanwege garanties. Dus, als iemand daar goede tips voor heeft zijn die welkom!
product: Apple iPhone X
[ Voor 62% gewijzigd door dafmay op 18-10-2018 11:10 ]
Daar kijk ik inderdaad ook af en toe, maar zijn voornamelijk tweedehands toestellen die verkocht worden die vaak al een jaar oud zijn. Voorkeur gaat toch uit naar een compleet nieuw toestel...dafmay schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:08:
Kijk ook eens bij V&A...
product: Apple iPhone X
Niet om reclame te maken... Maar die van mij staat er ook tussen en die is net geen 3 maanden oudXNVBX schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:12:
[...]
Daar kijk ik inderdaad ook af en toe, maar zijn voornamelijk tweedehands toestellen die verkocht worden die vaak al een jaar oud zijn. Voorkeur gaat toch uit naar een compleet nieuw toestel...
Is helaas wel pas vanaf 2 november beschikbaar i.v.m. release Mate 20 Pro.
Haha ik zie het! Maar ik ben op zoek naar een 256 GB versie en ik zie dat die van jou 64 GB is.. dus helaas! Als ik dan toch even lekker kritisch bezig ben gaat de voorkeur ook nog uit naar de silver versieKnamix schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:14:
[...]
Niet om reclame te maken... Maar die van mij staat er ook tussen en die is net geen 3 maanden oud
Apple levert de X inderdaad niet meer. Winkels hebben echter nog wel oude voorraad.s0kkie schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:45:
Was het niet dat de X nergens meer te koop is nu de XS en XR uit zijn?
En precies om deze reden heb ik het idee dat ik 'niet te lang moet wachten', want straks kan je hem nergens meer vinden. Heb overigens geen idee hoe snel zoiets gaat, haha. Misschien valt dat hartstikke mee?MelvinW schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:53:
[...]
Apple levert de X inderdaad niet meer. Winkels hebben echter nog wel oude voorraad.
Iemand idee?? Help

Lijkt erop dat hij in dfu modus staatJustSys schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:36:
Ik krijg iets eigenaardigs op mijn gsm, gewoon een zwart scherm. Ik hoor mijn telefoon maar mijn scherm i gewoon zwart.... iTunes herkent het toestel niet en ik heb heb ook een soft reboot gedaan...
Iemand idee?? Help
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Als die in DFU modus staat dan kan ik ook niet opgebeld worden
Als je hem wilt dan moet je niet te lang meer wachten. De huidige stock is alles wat er nog beschikbaar is.XNVBX schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:01:
[...]
En precies om deze reden heb ik het idee dat ik 'niet te lang moet wachten', want straks kan je hem nergens meer vinden. Heb overigens geen idee hoe snel zoiets gaat, haha. Misschien valt dat hartstikke mee?
Na december zullen de meeste wel uitverkocht zijn.
JustSys schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:36:
Ik krijg iets eigenaardigs op mijn gsm, gewoon een zwart scherm. Ik hoor mijn telefoon maar mijn scherm i gewoon zwart.... iTunes herkent het toestel niet en ik heb heb ook een soft reboot gedaan...
Iemand idee?? Help
no comment
Verwijderd
Kwam tot de conclusie dat die nog meer dan goed werkt, helemaal met iOS 12 nu.
Straks als ‘ie echt een keer op is eens kijken naar wat nieuws, zal dan waarschijnlijk de XR worden.
Ik heb al veel bijzondere verhalen in dit topic gelezen maar dit/jij staat nu met stip op 1.
Succes met de verhuizing!
Wat @Grin al zei en dan ook nog eens de X weg doen en dan later vervangen door de XR? Ga je er zelfs meer op achteruitVerwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:04:
Ik heb de mijne ongebruikt weer van de hand gedaan, het ontbrak me aan tijd (iets met een verhuizing..) de X te installeren en bleef de good old 6 gebruiken.
Kwam tot de conclusie dat die nog meer dan goed werkt, helemaal met iOS 12 nu.
Straks als ‘ie echt een keer op is eens kijken naar wat nieuws, zal dan waarschijnlijk de XR worden.
Verwijderd
Mijn interesse ging even wat minder uit naar de telefoons, daardoor besefte ik dat ik eigenlijk al een super goed werkend toestel had.Grin schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:24:
Je hebt een X gekocht als vervanging van je iPhone 6, de X doe je ongebruikt weer van de hand omdat je geen tijd had in verband met een verhuizing? Je weet dat je een backup kan terugzetten vanaf je iPhone 6?
Ik heb al veel bijzondere verhalen in dit topic gelezen maar dit/jij staat nu met stip op 1.
Succes met de verhuizing!
Rationeel was de X daarom ook overbodig.
Reeds verkocht of kijk ik gewoon niet goed?Knamix schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:14:
[...]
Niet om reclame te maken... Maar die van mij staat er ook tussen en die is net geen 3 maanden oud
Zojuist van de V&A afgehaald omdat hij pas vanaf 2 november beschikbaar is. Had 1300 views op me ad, maar 0 reactiesrsvmark schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:07:
[...]
Reeds verkocht of kijk ik gewoon niet goed?
Ik zet hem er aankomende woensdag weer op en dan kan hij per direct weg.
Waarom ga je eigenlijk terug naar Android als ik vragen mag? Ik ben namelijk ook van Android overgestapt naar iOS en geen moment spijt van gehad.Knamix schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:15:
[...]
Zojuist van de V&A afgehaald omdat hij pas vanaf 2 november beschikbaar is. Had 1300 views op me ad, maar 0 reacties.
Ik zet hem er aankomende woensdag weer op en dan kan hij per direct weg.
Was vanaf het begin al gecharmeerd van de Mate 20 Pro dus die wou ik gelijk al hebbenY451N schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:50:
[...]
Waarom ga je eigenlijk terug naar Android als ik vragen mag? Ik ben namelijk ook van Android overgestapt naar iOS en geen moment spijt van gehad.
Heb ook geen andere Apple producten (ecosysteem) dus voor mij is het makkelijk overstappen.
Leuk toestel! Incl Watch nu zie ik met pre-order...Knamix schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:13:
[...]
Was vanaf het begin al gecharmeerd van de Mate 20 Pro dus die wou ik gelijk al hebben.
Heb ook geen andere Apple producten (ecosysteem) dus voor mij is het makkelijk overstappen.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
39
[YouTube: Zo gaat je batterij langer mee]
Je kan het niks voor niks op 100% krijgen.....
Nu vroeg ik me af wat hier van waar is en waarom mag je het niet gewoon op 100% laden.
Het lijkt mij gewoon als je die software je accu goed beheerd dat het dan geen kwaad kan hoe zit dat eigenlijk anno 2018.
Je bent me net voor 😜Fietsbel schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:54:
Sinds vandaag ook in het bezit van een iPhone X. Ik zat eerst te twijfelen tussen de X en de XR, de XS is naar mijn mening te duur voor wat ik ermee doe. Bij de MediaMarkt was het toestel nu 899 en hierdoor goedkoper dan de XR en de XR is toch eigenlijk iets te groot voor in m'n broekzakken. Dat maakte de keuze een stuk makkelijker. Wat een heerlijke upgrade om m;n iPhone 6 mee te vervangen.
Gisteren ook de knoop doorgehakt en de X gehaald bij de mediamarkt.
Ook ik vond het formaat van de xr niet prettig, voor de rest een erg mooi toestel 👍
Komende van een 6S is dit wel een erg leuke upgrade 👍👍
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.