iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:03 ]
Vroeger altijd Android gehad. Daarna iPhone (3gs,4,4s,5c) Toen overgegaan op een Galaxy S7 edge. En daarna weer naar de iPhone X.Mar.tin schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:07:
[...]
Hiervoor toevallig een Android gehad?
Ik herken het andersom namelijk wel met een android, dat ik daar alles misklik. Maar dat is al een paar jaar geleden.
Dé manier om erachter te komen of het aan je scherm ligt is om met een pennetje wat te tekenen denk ik in een app. Of om er even mee langs een appelwinkel te gaan
Ik heb mijn vrouw eens laten spelen met de iPhone X en die had nergens last van. In de KPN even getest of ik het met het demo model ook had en daar leek ik ongever hetzelfde te hebben. (Voor zover ik dat kon testen)
De tip van het pennetje is een goed idee. Dat ga ik eens proberen.
Wat ik wel af en toe heb is dat ik mijn scherm een paar seconde niet reageerd en het dan ineens weer doet. Dus ik doe hem aan en swipe omhoog maar dan gebeurd er niks. Naar een paar seconde doet hij het dan weer. Dit heb ik zowel in het lock screen als het home screen gehad. Niet heel regelmatig maar misschien 2 keer per week gemiddeld.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Ook niet bij een lage percentage? Dus laten we zeggen als je telefoon 1 / 2% is? Dat ervaar ikAlekz87 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:02:
[...]
Nooit ervaren. Ook sinds 2018 geen clean install meer gedaan.
zeg maar. Ook bij hogere percentages
Ik laat m eerlijk gezegd nooit verder leeglopen dan 20%. Ben autistisch als t gaat om mn batterijpercentagelotfiej schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:36:
[...]
Ook niet bij een lage percentage? Dus laten we zeggen als je telefoon 1 / 2% is? Dat ervaar ik
zeg maar. Ook bij hogere percentages
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
En hoe voelt hij aan kwa tempratuur? Hij is bij mij erg warm dat ik zelfs geen foto’s met flits kan maken. Krijg dan een melding dat de telefoon moet afkoelenAlekz87 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:50:
[...]
Ik laat m eerlijk gezegd nooit verder leeglopen dan 20%. Ben autistisch als t gaat om mn batterijpercentage
WoW nee dat echt nog nooit meegemaakt! Gebruik je wellicht een hoesje waardoor de warmte niet goed weg kan?lotfiej schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:19:
[...]
En hoe voelt hij aan kwa tempratuur? Hij is bij mij erg warm dat ik zelfs geen foto’s met flits kan maken. Krijg dan een melding dat de telefoon moet afkoelen
Heel dun plastic hoesje echt heel erg dun, denk niet dat het daardoor komt. Het is trouwens een toestel uit Amerika maar dat mag verder geen probleem zijn neem ik aan. (Zonder die CE markering op de achterkant). Vond het mooier geeft een clean look.Alekz87 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:40:
[...]
WoW nee dat echt nog nooit meegemaakt! Gebruik je wellicht een hoesje waardoor de warmte niet goed weg kan?
Ik heb zelf een 8 en op mijn werk test ik dagelijks op een X (en haast alle denkbare andere iOS devices). Ik heb spijt van de 8 en had liever een X willen hebbenCitroentaart schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:36:
Ik loop met een vraag rond! Zoals meerdere mensen dat waarschijnlijk hadden.
Zal ik een X of een 8 kopen?
X is gewoon mooi. 8 is het zelfde als mijn iPhone 7. Enig minpunt wat ik kan bedenken is Face ID. Werkt het nu sneller bij jullie dan aan het begin? Touch ID is al unlocked als ik hem uit mijn zak haal met mijn vinger er op. Ik vind die snelheid echt mega fijn. Ik ben bang dat ik niet aan de minder snelle Face ID kan wennen. Daar tegenover staat dat de 8 eigenlijk het zelfde is als mijn 7 en dat voelt niet 'nieuw' aan.
Wat zijn de ervaringen nu met Face ID ten opzichte van Touch ID?
Die werkt toch wel heel smooth. FaceID is top, geen homebutton is ook top en groot en scherper scherm is ook top, 2e camera voor zoom is ook top
Het enige nadeel is dat hij wat dikker is.
Ik ga denk ik eind dit jaar voor de opvolger van de X.
Mixed Reality dev
Yes! Ik heb inmiddels de X binnen. Ik moet zeggen dat ik FaceID zeer fijn vindt werken. Beter dan ik had verwacht. En na een dagje voelt de 7 met homebutton wat verouderd aan haha. Ok, soms is TouchID sneller. Maar het verschil tussen TouchID 1 en 2 is veel groter. Als je niet denkt aan unlocken en omhoog swiped. Dan is die al unlocked.Menesis schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:14:
[...]
Ik heb zelf een 8 en op mijn werk test ik dagelijks op een X (en haast alle denkbare andere iOS devices). Ik heb spijt van de 8 en had liever een X willen hebben![]()
Die werkt toch wel heel smooth. FaceID is top, geen homebutton is ook top en groot en scherper scherm is ook top, 2e camera voor zoom is ook top.
Het enige nadeel is dat hij wat dikker is.
Ik ga denk ik eind dit jaar voor de opvolger van de X.
Wat ook fijn is als je bijvoorbeeld je bank app opent, je direct inlogt. Eerder moest je dan ff wachten op het inlog pop-upje van TouchID. Nu is het gewoon direct.
Ik had hetzelfde dilemma! Maar ik ben toch voor de X gegaan.Citroentaart schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:36:
Ik loop met een vraag rond! Zoals meerdere mensen dat waarschijnlijk hadden.
Zal ik een X of een 8 kopen?
X is gewoon mooi. 8 is het zelfde als mijn iPhone 7. Enig minpunt wat ik kan bedenken is Face ID. Werkt het nu sneller bij jullie dan aan het begin? Touch ID is al unlocked als ik hem uit mijn zak haal met mijn vinger er op. Ik vind die snelheid echt mega fijn. Ik ben bang dat ik niet aan de minder snelle Face ID kan wennen. Daar tegenover staat dat de 8 eigenlijk het zelfde is als mijn 7 en dat voelt niet 'nieuw' aan.
Wat zijn de ervaringen nu met Face ID ten opzichte van Touch ID?
Ik was toch op zoek naar een nieuw ontwerp en een nieuwe beleving, deze heeft de X zeker gegeven!
Touch ID vindt ik sneller werken, echter werkt Face ID snel genoeg en goed voor mij. Na een aantal dagen miste ik Touch ID niet eens meer.
Ik heb dit de laatste maanden ook regelmatig. Reageert niet direct op een swipe of de knoppen. Ik heb al een backup terug gezet, een factory restore (en daarna backup terug gezet).JSchut schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:40:
[...]
Vroeger altijd Android gehad. Daarna iPhone (3gs,4,4s,5c) Toen overgegaan op een Galaxy S7 edge. En daarna weer naar de iPhone X.
Ik heb mijn vrouw eens laten spelen met de iPhone X en die had nergens last van. In de KPN even getest of ik het met het demo model ook had en daar leek ik ongever hetzelfde te hebben. (Voor zover ik dat kon testen)
De tip van het pennetje is een goed idee. Dat ga ik eens proberen.
Wat ik wel af en toe heb is dat ik mijn scherm een paar seconde niet reageerd en het dan ineens weer doet. Dus ik doe hem aan en swipe omhoog maar dan gebeurd er niks. Naar een paar seconde doet hij het dan weer. Dit heb ik zowel in het lock screen als het home screen gehad. Niet heel regelmatig maar misschien 2 keer per week gemiddeld.
Werkgeheugen opgeschoond, face ID uitgeschakeld, maar blijft het af en toe houden. Soms blijft het een week weg. Geen rare apps geinstalleerd, normaal gebruik, voornamelijk navi, whatsapp en mail.
geen facebook app.
bij de analyse gegevens staan wel zeer veel incidenten. Ga na de vakantie toch eens met Apple support bellen. Ik kan er niet veel op internet / fora over vinden.
3x Solaredge, 3x Homewizard Plug-in Batterij, 1x Marstek Venus
[ Voor 5% gewijzigd door Rudios op 26-07-2018 21:01 ]
Whole lot of stars ***
Ik heb na lang irriteren mijn iCloud vergroot van 5gb naar 50gb. Worden nu mijn fotos die die al lange tijd niet heeft kunnen uploaden alsnog naar iCloud gestuurd?
Vanaf half 2017 staan alle foto lokaal op iPhone maar die kunnen nu mooi naar iCloud.
Of worden alleen nieuwe fotos vanaf nu weer geupload?
Ja gaat vanzelf, zolang je wel icloud en dan photos aan hebt staan voor dat device. En het uploaden zal wel even durenPappleD schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:15:
Sorry ik post hem even hier want ik zie geen iCloud topic.
Ik heb na lang irriteren mijn iCloud vergroot van 5gb naar 50gb. Worden nu mijn fotos die die al lange tijd niet heeft kunnen uploaden alsnog naar iCloud gestuurd?
Vanaf half 2017 staan alle foto lokaal op iPhone maar die kunnen nu mooi naar iCloud.
Of worden alleen nieuwe fotos vanaf nu weer geupload?
Aan de lader en aan wifi hangen. Als je dan in photos helemaal naar onderen scrolt zie je de upload status als het goed is. Staat soms wel eens stil ofzo, het werkt een beetje vaag maar na een nachtje is dat meestal wel opgelost.
[ Voor 16% gewijzigd door Menesis op 27-07-2018 09:37 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
Inmiddels besloten om voorlopig even af te wachten, als ik zo de geruchten aangaande een eventuele nieuwe iPhone lees is dat de moeite waard vanwege het feit dat hij wellicht zelfs wat voordeliger wordt dan destijds de X is/was en uiteraard wat verbeteringen aanwezig zullen zijn.Lucifertje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:00:
[...]
Nou, zit er niet aan vast maar vanwege het voordeel dat ik ontvang vanwege de combinatie met XS4ALL tv en internet is het de moeite waard om te blijven. Namelijk verdubbeling van data, EUR 5,00 korting per maand op mobiel en extra zenderpakket. Als ik alleen al de korting en het zenderpakket zou missen is dat EUR 12,50 per maand en dus EUR 15,00 per jaar.
Ik heb via mobiel.nl gekeken, volgens mij abonnement met onbeperkt bellen, 10 GB data (wordt 20 GB) en dan EUR 31,00 per maand voor het toestel. Zou dan op EUR 55,00 uitkomen wat ik reeds betaal, wil niet meer betalen. De bijbetaling zou dan EUR 380,00 en een beetje zijn voor toestel en thuiskopieheffing.
Nu ik dit zo zit te typen realiseer ik me net wat een geld het eigenlijk is, EUR 1.700,00 voor een telefoon en wat internet/bellen. En dan ook nog tweede toestel van kantoor op zak hebben met zelfde specificaties qua abonnement![]()
Ik denk dat ik maar wacht, wellicht komt er een vergelijkbaar toestel uit maar voordeliger of keldert de iPhone X 256 GB vanwege lancering van iets nieuws.
@Scott ; Helaas zit er rechts onder naast de homebutton een scheur, die trekt door naar de homebutton dus eerdaags werkt die niet meer. Een schermreparatie van minimaal EUR 160,00 heb ik er eigenlijk niet meer voor over, zet hem liever vanavond nog op marktplaats zodat Beun de Haas er nog wat geld voor geeft en hem fixt zodat hij weer een goed toestel heeft.
Mocht het meevallen en de X dropped in prijs, dan is dat wellicht de moeite waard.
Opvallend dat partijen zoals BCC, Belsimpel.nl en Mobiel.nl "niets weten" van geruchten over een nieuwe iPhone en me vertellen dat er bijna geen beter toestel komt dan de iPhone X. Beetje jammer en ondoorzichtig om maar snel een abonnementje binnen te hengelen.
Vanwege KPN (XS4ALL) compleet heb ik het idee om bij KPN te blijven, vanwege het wachten en naderende verhuizing toch maar aanbod van VodafoneZiggo bekijken en bekijken wat ik daar voor waar voor m'n geld krijg.
Iemand tips of ideen? De laatste keer bij KPN (aanganade vast internet/tv) kreeg ik te horen dat ze geen aanbiedingen meer maken voor verlengende klanten omdat die toch al genoeg voordelen hebben. Terwijl nieuwe klanten ondergegooid worden/werden met kortingen, gadgets, gratis dit gratis dat.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Is draadloos laden dan toch op termijn slechter voor je batterij? Ik dacht dat het anders misschien ook nog iets met de hitte van de afgelopen dagen te maken kan hebben?
Kan er verder niet veel over vinden.
Ik zal wel een keer calibreren en anders Apple maar eens benaderen
2 seconden googlen:McLovinB schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 13:39:
Ik heb een oplaad probleempje: iPhone X sinds november in gebruik en altijd draadloos opgeladen via zo’n Ikea draadloze oplader. Gaat niet vlug, maar voor het slapen er op leggen—> ‘s morgens gewoon 100% geladen. Sinds afgelopen week als ik ‘s morgens kijk is hij niet verder opgeladen dan 80-85%. Battery health is nu ook ineens gedaald naar 92%, was tot onlangs nog 98%.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Is draadloos laden dan toch op termijn slechter voor je batterij? Ik dacht dat het anders misschien ook nog iets met de hitte van de afgelopen dagen te maken kan hebben?
https://www.google.nl/sea...biw=1536&bih=732&dpr=1.25
Draadloos laden is niet perse slechter, althans niet zoveel slechter dat t echt rap gaat; afhankelijk van hoe je het doet. Problematisch zij “trickle charges”, dus je iPhone even pakken, 5 minuten gebruiken en weer terug op de lader lazeren of sowieso 24/7 op de pad. Dan gaat het een stuk sneller slijten ja, vanwege de domme manier van laden én de warmte generatie.McLovinB schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:02:
Ok thx, maar het gaat mij meer om het praktische deel: naar mijn idee wil slijtage niet zeggen dat je batterij niet meer boven de 85% kan komen? En is dit tijdelijk omdat de omgevingstemperatuur nu natuurlijk veel hoger is dan normaal? Het ging mij dus meer om de ervaringen van anderen hiermee, niet zo zeer om de constatering dat draadloos laden slijtage van de batterij oplevert.
Dat slechts opladen tot 85% heb ik toevallig gister ook gehad toen het 32C binnen was. Ik denk dat de iPhone óf mijn Anker’s thermische bescherming in heeft gegrepen om oververhitting te voorkomen. Bij jou wss t zelfde...
... Dat of er zit een bug in iOS 11.4.1.
Want heb er geen last van gehad voor de update. Maar ik gok eerder een temperatuur probleem dan een bug. Het was echt achterlijk warm. Vandaag was t “maar” 26C en no problemo, gewoon naar 100%.
Het kan ook verschil maken of ie in een hoesje zit of niet!
Mijn battery health is wel gewoon nog 102%, die is niet gekelderd - maar dat kan idd zichzelf oplossen. Kalibratie kan daar helpen, yup.
Zou me er geen zorgen om maken nu.
Je kan hem ook voor de lol even bekabeld opladen en kijken wat ie doet.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
https://www.macrumors.com...6-1-and-6-5-inch-iphones/
Je mag de mijne overnemen voor 650;)SammeKamminga schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:35:
Heeft iemand een idee hoe veel de huidige iPhone X gaat kosten na de release van de nieuwe iPhones in september? Ik heb geruchten gelezen dat de iPhone X Plus dezelfde prijs krijgt als de iPhone X nu. De 'kleine' iPhone X zou dus ongeveer €100-€150 goedkoper worden lijkt me. De huidige iPhone X zou dan dus ongeveer nog €100 goedkoper zijn toch? Of ben ik te optimistisch?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
toevallig had ik precies hetzelfde, ik laad ook voornamelijk draadloos, maar wilde tijdens de warmste dagen (vrijdag / zaterdag) niet boven 80 - 85% komen (draadloos). Later in de autolader (USB-C PD) ging ie wel prima naar 100%McLovinB schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 13:39:
Ik heb een oplaad probleempje: iPhone X sinds november in gebruik en altijd draadloos opgeladen via zo’n Ikea draadloze oplader. Gaat niet vlug, maar voor het slapen er op leggen—> ‘s morgens gewoon 100% geladen. Sinds afgelopen week als ik ‘s morgens kijk is hij niet verder opgeladen dan 80-85%. Battery health is nu ook ineens gedaald naar 92%, was tot onlangs nog 98%.
afgelopen nacht wel gewoon weer naar 100% via de draadloze lader. Ik heb een idee dat het te maken zou kunnen hebben met het warme weer ofzo...
mijn battery health is van 100% nu naar 99%
[ Voor 41% gewijzigd door Niet_Jan_Jaap op 30-07-2018 13:46 ]
Doorgaans laad ik mijn X draadloos (overdag @ work op een Elephas 750-B). Alleen in het weekend kan het wel eens voorkomen dat ik aan een draad moet omdat ik niet altijd de tijd heb om een paar uurtjes te wachten.EValentino schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 13:43:
[...]
2 seconden googlen:
https://www.google.nl/sea...biw=1536&bih=732&dpr=1.25
Na 8 maanden zit ik nog steeds op 99% health (ja ik weet ... beta functie, maar coconutbattery komt tot eenzelfde waarde) dus vooralsnog zal het extra slijtage van draadloos laden wel meevallen
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Hij heeft onlangs weer een aantal nieuwe wallpapers gemaakt.
Die gast is echt een kunstenaar, als het op wallpapers aankomt.
https://dribbble.com/AR7
Thx Geert.
Nice! Thanks!Geert1976 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 06:46:
hier het Dribble album van de zeer bekende Graphic Designer, AR72014, uit Italie.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Die wallpapers zijn echt heel erg mooi...ik heb ze zojuist allemaal een-voor-een gedownloadGeert1976 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 06:46:
hier het Dribble album van de zeer bekende Graphic Designer, AR72014, uit Italie.
Ik heb dit dus ook gehad de afgelopen weken, ik dacht dat het een tijdelijk iets was of dat mijn oplader kaduuk was... Snachts erop, sochtends eraf en slechts 70%. Laatst had ik zelfs maar 25% sochtends....Niet_Jan_Jaap schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:44:
[...]
toevallig had ik precies hetzelfde, ik laad ook voornamelijk draadloos, maar wilde tijdens de warmste dagen (vrijdag / zaterdag) niet boven 80 - 85% komen (draadloos). Later in de autolader (USB-C PD) ging ie wel prima naar 100%
afgelopen nacht wel gewoon weer naar 100% via de draadloze lader. Ik heb een idee dat het te maken zou kunnen hebben met het warme weer ofzo...
mijn battery health is van 100% nu naar 99%
Batterij is 99% healthy dus dat kan het ook niet zijn. Ik heb ook vaak nu dat ding dat super heet wordt als die aan het opladen is... lijkt me ook niet goed.
PSN: bryanlost
Die van mij ging ineens naar 96% afgelopen 2 weken.bryanvan schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:12:
[...]
Ik heb dit dus ook gehad de afgelopen weken, ik dacht dat het een tijdelijk iets was of dat mijn oplader kaduuk was... Snachts erop, sochtends eraf en slechts 70%. Laatst had ik zelfs maar 25% sochtends....
Batterij is 99% healthy dus dat kan het ook niet zijn. Ik heb ook vaak nu dat ding dat super heet wordt als die aan het opladen is... lijkt me ook niet goed.
Gewoon omhoog vegen, maar aangezien die homestrip in games kan worden verborgen is moet je misschien twee keer vanaf onderen omhoog vegen..elaho schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:42:
Ik heb vraagje heb mijn iPhone x net vanaf maandag en als ik Warhammer Freeblade speel kan ik het spel niet afsluiten. Hoe doe je dat. Ik zie nergens het balkje in om te swipen naar homescreen. Moest mijn iPhone dus helemaal uitzetten.
Mixed Reality dev
Zou gewoon moeten werken, maar anders roep je toch siri op of doe je pwr + vol up (even vasthouden)? Dan kan je terug naar t homescreen.elaho schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:24:
Dat heb ik gedaan maar gebeurt niets helaas. Andere spelletjes heb ik dat balkje wel.
Of omhoogvegen en vasthouden om te kijken of je multitask dan opent.
En anders kan je nog AssistiveTouch aanzetten
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Vraag me af of dit een bug is of een defect aan één van de twee.
Nog meer mensen met een degelijke ervaring?
iOS beperkt het opladen boven de 80% als het toestel te warm wordt. Het is dus geen bug, maar een feature in iOS die het toestel beschermt tegen oververhitting. Je zult de iPhone op een koelere plek moet opladen om het te voorkomen. Ook kan zijn dat er iets op de achtergrond draait op je iPhone, bijvoorbeeld het downloaden van software-updates of er wordt een iCloud-backup geüpload. Draadloze opladers maken het toestel al warmer dan normale opladers, dus als de iPhone dan ook nog iets aan het doen is dan kan het toestel vrij heet worden.Evernote schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:25:
Hier nu al de derde keer dat m'n X via een Belkin draadloze oplader (Boost-Up) niet verder komt dan 80%.
Vraag me af of dit een bug is of een defect aan één van de twee.
Nog meer mensen met een degelijke ervaring?
M'n X lag gewoon idle op m'n nachtkastje, het is dan wel warmer deze zomer maar dat het toestel té heet zou worden en daarom op 80% blijft hangen?MelvinW schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:57:
[...]
iOS beperkt het opladen boven de 80% als het toestel te warm wordt. Het is dus geen bug, maar een feature in iOS die het toestel beschermt tegen oververhitting. Je zult de iPhone op een koelere plek moet opladen om het te voorkomen. Ook kan zijn dat er iets op de achtergrond draait op je iPhone, bijvoorbeeld het downloaden van software-updates of er wordt een iCloud-backup geüpload. Draadloze opladers maken het toestel al warmer dan normale opladers, dus als de iPhone dan ook nog iets aan het doen is dan kan het toestel vrij heet worden.
Is dit iets nieuws in iOS? Want op m'n 6 speelde ik behoorlijk veel games waarbij je het toestel niet lekker vast kon houden van de hitte maar opladen was geen probleem.
Volgens mij is het vooral op iPhone 8 en iPhone X en komt het vooral voor als je draadloze en snelladers gebruikt. Hier kun je er over lezen:Evernote schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:26:
[...]
M'n X lag gewoon idle op m'n nachtkastje, het is dan wel warmer deze zomer maar dat het toestel té heet zou worden en daarom op 80% blijft hangen?
Is dit iets nieuws in iOS? Want op m'n 6 speelde ik behoorlijk veel games waarbij je het toestel niet lekker vast kon houden van de hitte maar opladen was geen probleem.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201569
https://support.apple.com/nl-nl/HT201678
[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 04-08-2018 10:55 ]
Kijk even bij: ‘Als het apparaat is gestopt met opladen bij 80 procent’.
https://support.apple.com/nl-nl/ht201569
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Je kan net als alle andere telefoons met een notch of een andere aspect ratio dan de 'standaard' 16:9 het scherm inzoomen/croppen waardoor het beeld zich vult over het scherm. Je kan het echter ook gewoon andersom doen waardoor de notch als het ware een complete bezel wordt. Dan heb je wel aan de onder en boven kant 2 zwarte balken (die je standaard op de 8+ toch wel hebtFlipm0de schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:33:
Kijken jullie wel eens Netflix op de x? Hoe erg / irritant is de Notch daar? Kijk veel Netflix en YouTube en twijfel of ik mij niet ga irriteren aan de notch en daarom niet liever voor een 8 plus ga.
Het is puur wat jij zelf het fijnst vind. Ik Netflix ook relatief veel en soms vind ik het irritant dat er stukken van boven en onder zijn afgesneden waardoor ik niet alle content kan zien maar anderzijds is het ook super gaaf om zo'n (prachtig!) scherm volledig gevuld te zien.
Als je het luxeprobleem hebt met de keuze tussen een 8+ / X zou ik inderdaad voor de X gaan. Ik heb zelf een 8 Plus gehad maar toestel werd/was me op gegeven moment te groot en lomp. Zeker in deze tijd waar we allemaal korte broeken dragen met relatief kleinere zakken..
Maar nogmaals, its up to you, check ze beide ff bij de Mediamarkt en kijk welke het best bij jou past. Naar hardware hoef je namelijk niet te kijken die zijn toch (nagenoeg) gelijk
Tylen schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:39:
Die notch is nergens irritant.
@Flipm0de
Na ongeveer 8 maanden gebruik heb ik me ongeveer 8 a 10x geërgerd aan de notch, dus valt op zich wel mee.
Maar iemand met OCD zou op zich wel eventueel gruwelijk kunnen ergeren aan de notch.
[ Voor 39% gewijzigd door _Bailey_ op 05-08-2018 16:32 ]
Ik heb toch best wel flink OCDGeert1976 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:27:
[...]
![]()
![]()
@Flipm0de
Na ongeveer 8 maanden gebruik heb ik me ongeveer 8 a 10x geërgerd aan de notch, dus valt op zich wel mee.
Maar iemand met OCD zou op zich wel eventueel gruwelijk kunnen ergeren aan de notch.
Dat is niet helemaal waar, mijn vriendin heeft regelmatig met filmpjes een inkeping. Ziet er niet uit om eerlijk te zijn. Maar inderdaad gaat het meestal goed gelukkig. En het zal alleen maar beter worden nu de notch standaard wordt.Tylen schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:39:
Die notch is nergens irritant.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Hey kerel! Hoe zit het met jou Geert, maar ik heb voor het eerst dit jaar dat ik geen "behoefte" heb om mijn X in te ruilen voor wat er dan ook komen gaat..Grotere telefoon hoef ik niet en betere specs? Mijn X voldoet prima..Als de SE nu een volledig bezel-vrij model zou worden, maar wel een mooi compact formaat, dan had ik daar serieus naar gekeken denk ik...Geert1976 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:27:
[...]
![]()
![]()
@Flipm0de
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik moet mijn woorden voorzichtig kiezen, zeker na mijn "surfplank" debacle van afgelopenpdavie2311 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:23:
[...]
Hey kerel! Hoe zit het met jou Geert, maar ik heb voor het eerst dit jaar dat ik geen "behoefte" heb om mijn X in te ruilen voor wat er dan ook komen gaat..Grotere telefoon hoef ik niet en betere specs? Mijn X voldoet prima..Als de SE nu een volledig bezel-vrij model zou worden, maar wel een mooi compact formaat, dan had ik daar serieus naar gekeken denk ik...
jaar
Nee, ik ben ook nog dik tevreden met mijn iPhone X.
Net als jij (en vele anderen) zou ik zonder aarzeling mijn X van de hand doen, indien Apple met een bezel-vrije SE zou komen, echter acht ik die kans dicht tegen de 0%, helaas.
Maar een 6,1 of 6,5 inch iPhone zal het hoogstwaarschijnlijk niet gaan worden voor mij, ik mot zo'n surfplank niet
Scheelt ons wel veel centjes in september..Hoewel ik wel voor de series 4 ga van de Apple Watch...Geert1976 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:51:
[...]
Ik moet mijn woorden voorzichtig kiezen, zeker na mijn "surf-plank" debacle van afgelopen
jaar![]()
![]()
![]()
Nee, ik ben ook nog dik tevreden met mijn iPhone X.
Net als jij (en vele anderen) zou ik zonder aarzeling mijn X van de hand doen, indien Apple met een bezel-vrije SE zou komen, echter acht ik die kans dicht tegen de 0%, helaas.
Maar een 6,1 of 6,5 inch iPhone zal het hoogstwaarschijnlijk niet gaan worden voor mij, ik mot zo'n surfplank niet![]()
![]()
Edit: Dat word upgraden
[ Voor 57% gewijzigd door Tylen op 06-08-2018 10:17 ]
Precies..Merk idd dat hij soms net iets te groot is..Een mooie compacte bezel-vrije SE voor ongeveer € 600,- koop ik gelijk...Maar dat wordt hem niet helaas...WhatsappHack schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:19:
Ik zeker niet. De X is eigenlijk al nét te lang, maar nog goed werkbaar. Nog groter zou het een onbruikbaar apparaat maken
Ik blijf het merkwaardig vinden dat een grote(re) smartphone beter is dan, of een upgrade is, van een kleine(re) smartphone.,
Je kan het uiteraard ook omdraaien; het naar een grote(re) smartphone gaan is een downgrade van een kleine(re) smartphone
Per slot van rekening lever je (behoorlijk) in op handzaamheid en ik probeer serieus te bedenken wat daarin de upgrade van is.
Waarschijnlijk zijn dat de overige specs, alhoewel ik echt denk dat we nu onderhand wel aan het plafond zitten qua snelheid e.d
Waar ligt ergens in schermgrootte de grens dat de grote smartphone liefhebbers denken; ja, nou is t wel groot genoeg
Tuurlijk, de nieuwe chip in de 2018 iPhones zullen sneller/zuiniger zijn dan de 2017 iPhones.
Apps zullen waarschijnlijk 0,03 seconde sneller laden dan een old skool iPhone X.
En de batterij zal 1 of 2 uur per dag langer meegaan, dat is voor velen een vooruitgang en voor heel veel andere mensen zal die 1 of 2 uur niks uitmaken, 's morgens opladen en 's avonds in bed opladen is voor hen al een paar jaar heel gewoon.
Het zou pas mooi zijn als je met een high end smartphone maar 2 of 3x per week aan de oplader hoeft te leggen, daar zit nog echte winst (en meer klandizie) voor smartphone fabrikanten, vermoed ik.
(uiteraard wel weer erg benieuwd naar de komende Keynote in september)
[ Voor 54% gewijzigd door _Bailey_ op 06-08-2018 10:49 ]
Same(uiteraard wel weer erg benieuwd naar de komende Keynote in september)
Van het weekend een drama voorgevallen met mijn Iphone X. Deze is bij het koken in de gootsteen vol met water gevallen. Nu geeft de phone problemen. Touchscreen doet het nog maar voor de helft, drukken op letters werkt niet meer lekker en face-id werkt niet meer.En de telefoon lijkt random opnieuw te starten...
Verder erg raar dat dat de iphone het niet meer goed doet.. Heeft denk ik 2 seconden in het water gelegen (wel met een kookfilmpje draaiend waarbij er geluid uit de speakers kwam) wat ik dan versta onder korte onderdompeling. Je zou zeggen dat met een IP waarde van 67 dit makkelijk moet gaan, maar neeee...
Maar goed, erg blij ben ik niet na alle positieve water testen die de X overleeft heeft en de mijne na een korte ervaring met water niet overleeft heeft.
Is er bij apple toch nog een soort coulance omdat men geen garantie geeft, of kan ik het beter uit mijn hoofd zetten en proberen de verzekering die ik op mijn huis heb in te schakelen..?
Is apple humaan in de zin van achter hun trouwe klanten staan die veel producten van hen heeft gekocht.. Of is men zo keihard en zegt van jonge: eigen schuld, dikke bult...
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Verder boeit het Apple écht 0,0 of jij 1 of 100 producten hebt afgenomen als consument.
Toch is dit vreemd. Je kunt een iPhone X makkelijk onder water houden zonder problemen, toch? Kookte het water of zat er vet in of iets dergelijks?Audione0 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:34:
Dames en heren,
Van het weekend een drama voorgevallen met mijn Iphone X. Deze is bij het koken in de gootsteen vol met water gevallen. Nu geeft de phone problemen. Touchscreen doet het nog maar voor de helft, drukken op letters werkt niet meer lekker en face-id werkt niet meer.En de telefoon lijkt random opnieuw te starten...
Verder erg raar dat dat de iphone het niet meer goed doet.. Heeft denk ik 2 seconden in het water gelegen (wel met een kookfilmpje draaiend waarbij er geluid uit de speakers kwam) wat ik dan versta onder korte onderdompeling. Je zou zeggen dat met een IP waarde van 67 dit makkelijk moet gaan, maar neeee...
Maar goed, erg blij ben ik niet na alle positieve water testen die de X overleeft heeft en de mijne na een korte ervaring met water niet overleeft heeft.
Is er bij apple toch nog een soort coulance omdat men geen garantie geeft, of kan ik het beter uit mijn hoofd zetten en proberen de verzekering die ik op mijn huis heb in te schakelen..?
Is apple humaan in de zin van achter hun trouwe klanten staan die veel producten van hen heeft gekocht.. Of is men zo keihard en zegt van jonge: eigen schuld, dikke bult...
Hier had uw reclame kunnen staan.
ik ben ook benieuwd wat ze gaan doen met de breedte van het scherm voor de X plus. Als het alleen maar langer wordt heb je er ook niets aan, dan is het alleen een extra regel icoontjes. De breedte van de 8 plus bijvoorbeeld is perfect. Dan heb je ook daadwerkelijk meer content op je scherm staan.Geert1976 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:32:
Waar ligt ergens in schermgrootte de grens dat de grote smartphone liefhebbers denken; ja, nou is t wel groot genoeg? Is dat 6,5inch, is het 7 inch, of is een 7,5 inch
ook een heerlijke smartphone maat?
(uiteraard wel weer erg benieuwd naar de komende Keynote in september)
Wel apart ja. Ik maak de mijne vaak genoeg schoon onder de kraan. Kan hij gewoon tegen.Eiríkr schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:55:
[...]
Toch is dit vreemd. Je kunt een iPhone X makkelijk onder water houden zonder problemen, toch? Kookte het water of zat er vet in of iets dergelijks?
Het is idd erg vreemd. De iPhone heeft echt maar max 2 a 3 seconden in het water gelegen (volledig onder gedompeld in misschien 10cm water) Als hij daar al niet tegen kan..?Eiríkr schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:55:
[...]
Toch is dit vreemd. Je kunt een iPhone X makkelijk onder water houden zonder problemen, toch? Kookte het water of zat er vet in of iets dergelijks?
Mijn maat heeft een 7+ en zwemt hier voortdurend mee in zijn zwembad in de tuin, en geen centje pijn..
Edit:
Net even de simkaart eruit gehaald om te kijken of het waterschade indicator rood is, dit is echter niet het geval. Je zou bijna denken dat er toevallig bij het plonsen iets anders beschadigd geraakt is ipv waterschade.
Toch maar even zsm een bezoekje aan de apple store gaan wagen om na te gaan wat er nou precies aan de hand is...
[ Voor 24% gewijzigd door Audione0 op 06-08-2018 18:03 . Reden: toevoeging ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Precies! Hopelijk loopt het goed voor je af!Audione0 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:49:
[...]
Het is idd erg vreemd. De iPhone heeft echt maar max 2 a 3 seconden in het water gelegen (volledig onder gedompeld in misschien 10cm water) Als hij daar al niet tegen kan..?
Mijn maat heeft een 7+ en zwemt hier voortdurend mee in zijn zwembad in de tuin, en geen centje pijn..
Edit:
Net even de simkaart eruit gehaald om te kijken of het waterschade indicator rood is, dit is echter niet het geval. Je zou bijna denken dat er toevallig bij het plonsen iets anders beschadigd geraakt is ipv waterschade.
Toch maar even zsm een bezoekje aan de apple store gaan wagen om na te gaan wat er nou precies aan de hand is...
Hier had uw reclame kunnen staan.
Het zal niet aanzienlijk zijn...Apple staat niet bekend om het verlagen van prijzen van vorige serie bij komst nieuwe toestellen.Sunri5e schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:37:
Ik ben erg benieuwd wanneer de prijzen van de iPhone X gaan dalen. Ik mag namelijk een nieuw abonnement afsluiten.
Verwijderd
100 euro op een nieuwprijs van 1100 is te weinig om mensen te laten kiezen voor het oudere model.
Zeker als (zoals geruchten zeggen) de nieuwe iPhone X 999 zou gaan kosten.
Zou me dus niets verbazen als de X richting de 849 gaat.
Als je al 1000 euro gaat neertellen voor een iPhone, dan kan die extra 100 euro ook nog wel voor het nieuwste model. Net zoals bij Starbucks de meeste mensen voor de grootste maat gaan. Als je toch al 5 euro neer telt voor een koffie, kan je voor die 1.20 extra net zo goed de grootse maat nemen...
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2018 16:50 ]
Ik weer nog altijd niet wat het is: een wallpaper-issue, een iOS-bug (11.4.1) of mijn display dat niet goed zou zijn.
Maar het is niet continue en ook niet altijd. Meestal komt het eens voor als ik mijn iPhone wil ontgrendelen. Precies als ik het zie is het door Face ID alweer ontgrendeld. En daarna verdwenen.
Iemand die dit herkent?
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
En juist daarom is iPhone X straks exit. Met als reden dat het toch echt een eenmalig jubileum model was.Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:48:
Ik denk toch dat ze iPhone X meer zal dalen dan de voorgaande iPhones.
100 euro op een nieuwprijs van 1100 is te weinig om mensen te laten kiezen voor het oudere model.
Zeker als (zoals geruchten zeggen) de nieuwe iPhone X 999 zou gaan kosten.
Zou me dus niets verbazen als de X richting de 849 gaat.
Als je al 1000 euro gaat neertellen voor een iPhone, dan kan die extra 100 euro ook nog wel voor het nieuwste model. Net zoals bij Starbucks de meeste mensen voor de grootste maat gaan. Als je toch al 5 euro neer telt voor een koffie, kan je voor die 1.20 extra net zo goed de grootse maat nemen...
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Wellicht is die dan toch wat waard nu die niet meer wordt gemaakt/geleverd. Bewaar er 1 nieuw in doos en je hebt over een 10 jaar een kleine investering.THE_BASE schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:57:
[...]
En juist daarom is iPhone X straks exit. Met als reden dat het toch echt een eenmalig jubileum model was.
Ja. Ik heb dit ook gehad. @Geert1976 had het hier laatst over wallpapers van een of andere kunstenaar. Daar had ik het mee. Heb nu een ander achtergrond en nu is het weer weg.THE_BASE schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:56:
De laatste weken heb ik af en toe voor ik mijn iPhone X wil ontgrendelen een zwarte vlek ter grote van een duim linksboven.
Ik weer nog altijd niet wat het is: een wallpaper-issue, een iOS-bug (11.4.1) of mijn display dat niet goed zou zijn.
Maar het is niet continue en ook niet altijd. Meestal komt het eens voor als ik mijn iPhone wil ontgrendelen. Precies als ik het zie is het door Face ID alweer ontgrendeld. En daarna verdwenen.
Iemand die dit herkent?
Wel vreemd, het betreft deze wallpaper. En volgens mij komt dit uit iOS beta's?Dennisweb schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 01:05:
[...]
Ja. Ik heb dit ook gehad. @Geert1976 had het hier laatst over wallpapers van een of andere kunstenaar. Daar had ik het mee. Heb nu een ander achtergrond en nu is het weer weg.
Deze stond als standaard op mijn iPad pro 10.5THE_BASE schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:30:
[...]
Wel vreemd, het betreft deze wallpaper. En volgens mij komt dit uit iOS beta's?
[afbeelding]
Ik weet niet of ik op de goede forum zit, maar ik een probleem met foto’s overzetten van de computer naar mijn iPhone. Als ik mijn iphone aansluit op de computer dan synchroniseren naar mijn iphone dan maak hij de map aan op mijn iPhone, maar er worden geen foto’s in de map geplaatst, heb er totaal 12.000 foto’s op de iPhone staan, mijn iPhone heeft 256 GB opslagruimte ik heb meer als de helft over
Kan mij iemand helpen, heb al naar Apple gebeld maar die weten het ook niet.
Is het niet makkelijker om op de computer naar www.icloud.com te gaan en daar je fotos te uploaden?toonr schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:22:
Hoi allemaal
Ik weet niet of ik op de goede forum zit, maar ik een probleem met foto’s overzetten van de computer naar mijn iPhone. Als ik mijn iphone aansluit op de computer dan synchroniseren naar mijn iphone dan maak hij de map aan op mijn iPhone, maar er worden geen foto’s in de map geplaatst, heb er totaal 12.000 foto’s op de iPhone staan, mijn iPhone heeft 256 GB opslagruimte ik heb meer als de helft over
Het valt mij op, iedere keer als ik een app start komt er op de plek waar normaal de tijd staat even 9:08 te staan, even later komt daar de huidige tijd dan te staan.
Hebben meer mensen dat? wat houdt die 9:08 in?
Ah oke. I dont know. Ik gebruik dat niettoonr schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:37:
Liever niet, ik heb er nooit problemen mee gehad, ik heb op mijn laptop een map aangemaakt en daar staan alle foto’s op, maar de laatste 4 fotomappen die zet hij niet meer over wel de naam van de map maar niet de foto’s raar iets, kom dit probleem nergens tegen op internet
Nope geen last van. Het betekend dat het 8 minuten over 9 is in de morgen.akatar schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:40:
Ik heb een vraagje over mijn Iphone X:
Het valt mij op, iedere keer als ik een app start komt er op de plek waar normaal de tijd staat even 9:08 te staan, even later komt daar de huidige tijd dan te staan.
Dan heeft iOS een snapshot gemaakt van die app om geheugen vrij te maken om 9:08. Die snapshot wordt dan getoond terwijl de app opnieuw geladen wordt.akatar schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:40:
Als zoals @Scott zegt er sprake is van een snapshot, dan kun je toch gewoon de app hard afsluiten en weer openen?akatar schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:40:
Welk besturingssysteem draai je?toonr schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:22:
Hoi allemaal
[ Voor 5% gewijzigd door Alekz87 op 09-08-2018 22:45 ]
Hmm,Scott schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:38:
[...]
Dan heeft iOS een snapshot gemaakt van die app om geheugen vrij te maken om 9:08. Die snapshot wordt dan getoond terwijl de app opnieuw geladen wordt.
Ik heb dit met het starten van elke app (die nog niet in het geheugen staat)
Nee.Alekz87 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:38:
Volgens de batterijconditie heb ik nog maar 94% 93%(as we speak) over. (Beta ik weet het). Moet ik mij zorgen maken? Ik gebruik een 12w “snellere” lader om op te laden. Doe dit nooit snachts. Ik heb mijn telefoon 7 maanden en 1 week.
Mocht ie binnen 2 jaar onder de 80% komen met minder dan 500 cycles dan krijg je onder garantie een nieuwe accu.
Verwijderd
Idem. Voorlopig is € 969 de beste prijs die ik gevonden heb voor een 64gb: https://www.ti-84shop.nl/apple-iphone-x-64gb-grijs.html. Maar het is moeilijk inschatten hoe snel de prijsdalingen er aankomen en hoe significant die zullen zijn. Valt best wel mee als je naar de prijsontwikkeling van de iPhone 7 kijkt. Enkel een knikje in september-oktober maar ook niet dramatisch.Sunri5e schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:37:
Ik ben erg benieuwd wanneer de prijzen van de iPhone X gaan dalen. Ik mag namelijk een nieuw abonnement afsluiten.
Verwijderd
Op Marktplaats heb je daarentegen genoeg exemplaren die nog sealed zijn voor om en nabij de €800-850. Tweedehands loop het zelfs richting de €600-700.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2018 15:50 ]
Dat heeft niets te maken met het niet ‘toelaten’ van apple. In de EU hebben we een vrije markt en prijsafspraken zijn verboden. Dat heeft er alles mee te maken dat er zeer weinig marge voor retailers op iPhones zitten. Vroeger, toen ik nog in een APR werkte, zat er maar een marge van 7% op iPhones. Zou me niets verbazen als dat nog steeds zo weinig is. Zeker gezien de marges die Apple zelf pakt volgens de laatste kwartaalcijfers...Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:46:
Als je je graag laat afzetten wel ja. En dat heeft er puur mee te maken dat Apple het niet toelaat dat webshops met hun producten onder een bepaalde prijscategorie gaan zitten.
Op Marktplaats heb je daarentegen genoeg exemplaren die nog sealed zijn voor om en nabij de €800-850. Tweedehands loop het zelfs richting de €600-700.
Daarnaast dalen prijzen van iPhones nooit echt door het jaar heen, maar alleen als er nieuwe iPhones aangekondigd worden. Heeft ook niets met prijsafspraken te maken, maar puur met de inkoopprijs die de retailers krijgen.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ik heb in de vakantie ‘War robots’ ontdekt en dat sloopt de X volledig: hij wordt bloedheet, waarna het touchscreen stopt met werken en hij duidelijk terug gaat in snelheid (beeld schokt).
Zonder hoesje, terwijl je hem koelt met een ventilator helpt al behoorlijk. Verbaasde me, blijkbaar kun je dus niet elke app ‘gewoon’ spelen?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Het zijn geen prijsafspraken maar een ristrictie op de minimumverkoopprijs. En dat mag volgens de Europese richtlijnen.RobbieB schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:36:
[...]
Dat heeft niets te maken met het niet ‘toelaten’ van apple. In de EU hebben we een vrije markt en prijsafspraken zijn verboden. Dat heeft er alles mee te maken dat er zeer weinig marge voor retailers op iPhones zitten. Vroeger, toen ik nog in een APR werkte, zat er maar een marge van 7% op iPhones. Zou me niets verbazen als dat nog steeds zo weinig is. Zeker gezien de marges die Apple zelf pakt volgens de laatste kwartaalcijfers...
Daarnaast dalen prijzen van iPhones nooit echt door het jaar heen, maar alleen als er nieuwe iPhones aangekondigd worden. Heeft ook niets met prijsafspraken te maken, maar puur met de inkoopprijs die de retailers krijgen.
Gezien het feit dat de marges zo klein zijn, is er weinig sprake van minimumverkoopprijs. Als je ook maar iets lager gaat zit je tegen de inkoopprijs aan. Enige echt verschillen zie je bij winkels die via goedkopere landen iPhones kopen en die in Nederland tegen een lagere prijs verkopen.Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:10:
[...]
Het zijn geen prijsafspraken maar een ristrictie op de minimumverkoopprijs. En dat mag volgens de Europese richtlijnen.
Dit zie je echter pas na een tijdje (lees: paar maanden). Na een dik half jaar/driekwart jaar zie je pas grote winkels zoals de Mediamarkt stunten. Alhoewel dit stunten dan ook wel weer meevalt.
Punt is en blijft dat een iPhone gewoon zeer goed zijn waarde blijft behouden. Dit is mij weer eens pijnlijk duidelijk geworden nu ik een Samsung heb. Ik ben zeer tevreden over mijn Note 8, maar nu er een Note 9 is, begint het toch weer te kriebelen om te upgraden. Als ik vervolgens kijk naar wat mijn Note 8 nog waard is kan ik niets anders doen dan hard huilen.
Kijk ik vervolgens naar de grafiek van de verkoopprijs dan voel ik me ook genaaid. In enkele maanden was deze al stukken goedkoper.
Voor iemand die het liefste elk jaar de nieuwste telefoon wil en zuinig met zijn spullen omgaat is het upgraden van non-iPhones een dure aangelegenheid...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik dacht dat het een vlek in het OLED-scherm was, maar dan zou je er geen screenshot van kunnen maken lijkt me. Als je goed kijkt zie je linksboven de vlek. De vlek zit altijd op dezelfde plaats en is altijd rond. Ik heb er nu met mijn vinger op gedrukt, waardoor het een soort maantje is geworden.
Iemand een idee? OLED, hardware of software?
Edit: ik zie het zelf ook bijna niet, maar als ik het origineel op mijn Mac of iPhone X bekijk, zie ik het wel. Wat een bijzonder verhaal.
[ Voor 10% gewijzigd door THE_BASE op 14-08-2018 19:59 ]
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ik heb dezelfde ervaringen gehad maar dan (na/tijdens/voor gebruik) met Google Maps, telefoon liep compleet vast en moest zich uit zichzelf na een aantal minuten opnieuw opstarten.. Tegenwoordig heb ik eigenlijk geen navi meer nodig, of niet meer zo intensief als destijds dus ben het al ruim een maand niet meer tegen gekomen.. Erg vreemd af en toeTomsworld schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:22:
Ik draai de laatste iOS maar blijf regelmatig freezes hebben vooral als een tijdje Waze ofzo opgestaan heeft, soms komt hij na een paar minuten er door soms veel langer. Iemand iets gelijkaardigs ?
Naast dit fenomeen merk ik ook regelmatig een vertraging in de software zelf, bijv door het scrollen van de home screens.
Kortom; ik zit met smart op iOS 12 te wachten
Ja ik merk dit ook nu regelmatig met de laatste ios dat er framerate happeringen optreden met het scrollen door de home screens. Ook heb ik de laatste tijd vaak last gehad van pocketdialing wat ook super irritant is.Ttje schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 01:51:
[...]
Ik heb dezelfde ervaringen gehad maar dan (na/tijdens/voor gebruik) met Google Maps, telefoon liep compleet vast en moest zich uit zichzelf na een aantal minuten opnieuw opstarten.. Tegenwoordig heb ik eigenlijk geen navi meer nodig, of niet meer zo intensief als destijds dus ben het al ruim een maand niet meer tegen gekomen.. Erg vreemd af en toe.
Naast dit fenomeen merk ik ook regelmatig een vertraging in de software zelf, bijv door het scrollen van de home screens.
Kortom; ik zit met smart op iOS 12 te wachten
Dat is eigenlijk mijn enige probleem met de iPhone X. Het scherm ik dusdanig gevoelig voor aanrakingen dat hij regelmatig unlockt in mijn broekzak met de nodige belletjes tot gevolg.. Verder erg tevreden!keepitfrosty schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:08:
[...]
Ook heb ik de laatste tijd vaak last gehad van pocketdialing wat ook super irritant is.
Toen ik mijn iPhone X kocht had ik ook twee rondjes in mijn scherm (zie onderstaande foto met link ivm grootte; links onder en rechts onder de topspeaker). Dat was een fout in de coating van het scherm. De rondjes zaten als enige wel goed in de coating, maar daarom heen zag je snel vlekken door gebruik, waardoor de rondjes zichtbaar werden. Gelukkig heb ik mijn telefoon nog kunnen omruilen.THE_BASE schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:57:
Ik dacht dat het een vlek in het OLED-scherm was, maar dan zou je er geen screenshot van kunnen maken lijkt me. Als je goed kijkt zie je linksboven de vlek. De vlek zit altijd op dezelfde plaats en is altijd rond. Ik heb er nu met mijn vinger op gedrukt, waardoor het een soort maantje is geworden.
https://static.afbeelding...1808/449302/T0aCWDqj.jpeg
[ Voor 25% gewijzigd door Laurenesi op 16-08-2018 08:30 ]
Alleen was daarna mn slotje en de homeknop-streep verdwenen. Apparaat uit aan gezet en nu issie weer prima.
Wel gek, een lockscreen in landscape:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.