3 in de rij, kassa erbij
Het is natuurlijk een totaal ander scherm in vergelijking met de andere toestellen dus ja er is merkbaar verschilMeesterBas schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:33:
Ik heb het idee dat de schermhelderheid hoger is dan de iPhone 7 (die ik hiervoor had). Vooral op de laagste stand (‘s avonds in bed) vind ik dat wel even wennen. Of zou het zo lijken omdat het scherm groter is?
Voor FaceID moet je er (vrijwel) recht voor zitten, de kijkhoek is dus minimaal.Als de faceid niet lukt, krijg je gelijk de kans om je code in te voeren. Misschien niet ideaal, maar wel werkbaar lijkt me.pacificocean schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:53:
Ik heb nog geen X. Maar ik heb mijn telefoon in de auto in een houder staan. Hierdoor kijk ik in een hoek naar het scherm. Iemand enig idee wat de maximale kijkhoek is waarbij FaceID nog werkt?
Zie hier wat voorbeelden van het welbekende probleem.
Ik kan er wel mee leven, maar vind het niet in lijn met de kwaliteit van de iPhone X. Bovendien heeft het andere exemplaar in huis een perfect beeldscherm.
Zijn er hier meer mensen met hetzelfde probleem? Het is vooral zichtbaar op donkergrijze achtergrond (Klok-app) op 25% helderheid.
Heb hier geen ervaring mee maar ik zou m toch wel omruilen. Je gaat je daar toch aan ergeren en als je m later eventueel wil doorverkopen gaat iemand anders er over vallen.GvNL schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:33:
Sinds gisteren hebben we ook twee iPhones X in huis. Ontzettend fijn apparaat, ware het niet dat mijn exemplaar op een donkergrijs scherm een vorm van "backlight bleed" heeft. Dit kan uiteraard niet bij een OLED-scherm, dus het lijkt erop dat de een deel van de pixels minder donker zijn.
Ik kan er wel mee leven, maar vind het niet in lijn met de kwaliteit van de iPhone X. Bovendien heeft het andere exemplaar in huis een perfect beeldscherm.![]()
Zijn er hier meer mensen met hetzelfde probleem? Het is vooral zichtbaar op donkergrijze achtergrond (Klok-app) op 25% helderheid.
Hoort niet dus terug ermeeGvNL schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:33:
Sinds gisteren hebben we ook twee iPhones X in huis. Ontzettend fijn apparaat, ware het niet dat mijn exemplaar op een donkergrijs scherm een vorm van "backlight bleed" heeft. Dit kan uiteraard niet bij een OLED-scherm, dus het lijkt erop dat de een deel van de pixels minder donker zijn.
Ik kan er wel mee leven, maar vind het niet in lijn met de kwaliteit van de iPhone X. Bovendien heeft het andere exemplaar in huis een perfect beeldscherm.![]()
Net even gecheckt, mijn nog geen 2 weken oude heeft precies hetzelfde als de foto die je linkte.....GvNL schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:33:
Morgen dan maar naar de Apple Store, zou dit kunnen zonder Genius afspraak?
Als je zonder afspraak naar de Genius Bar gaat word je op een wachtlijst gezet en krijg je een SMS wanneer je aan de beurt bent. Soms kun je binnen een uur al terecht, maar het kan ook zijn dat je 2 tot 3 uur moet wachten. Ligt er maar net aan hoe druk het is. Ga daarom ook meteen om openingstijd heen, zodat je meteen hoog op de wachtlijst staat. Als je later op de dag gaat is de kans groot dat ze je helemaal niet meer kunnen helpen.The Unbelievabl schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:21:
[...]
Net even gecheckt, mijn nog geen 2 weken oude heeft precies hetzelfde als de foto die je linkte.....
Nah das ook niet helemaal waar, heb de houder ook in het midden van de auto en niet naar mij gericht en faceid pakt gewoon prima. Gaat dan om een golf 6, ventilatieschacht rechts van het stuur, om een schatting te geven.double_V schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:30:
[...]
Voor FaceID moet je er (vrijwel) recht voor zitten, de kijkhoek is dus minimaal.Als de faceid niet lukt, krijg je gelijk de kans om je code in te voeren. Misschien niet ideaal, maar wel werkbaar lijkt me.
Je kunt beter een afspraak maken. Voor iPhones is meestal wel ergens op de dag een plek vrij.The Unbelievabl schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:21:
[...]
Net even gecheckt, mijn nog geen 2 weken oude heeft precies hetzelfde als de foto die je linkte.....
Klopt het dat Apple iPhones van andere winkel nooit omruilt en alleen repareert? Heeft eigenlijk niet mijn voorkeur, maar is misschien wel de snelste weg naar een goed scherm. Zojuist weer even gewerkt met mijn oude iPhone 7 Plus. Die blijkt nu toch wel erg lomp te zijn.
Helaas krijg ik mijn telefoon niet unlocked met mijn zonnebril op. Het unlocken via de code is een stuk langzamer. Weet iemand nog een trucje om face id met een zonnebril beter te laten werken?
hier werkt FaceID prima icm een RayBan zonnebril.s3n schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:23:
Nu het voorjaar echt is begonnen begin ik toch te twijfelen aan mijn iPhone X.
Helaas krijg ik mijn telefoon niet unlocked met mijn zonnebril op. Het unlocken via de code is een stuk langzamer. Weet iemand nog een trucje om face id met een zonnebril beter te laten werken?
Ik ondervind niet meer vertraging vergeleken met het unlocken van mijn X zonder zonnebril op.
Bij mij dezelfde plaats, en laat ons zeggen dat het 8 keer op de 10 lukt zonder de code in te voeren.Scrtz schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:13:
[...]
Nah das ook niet helemaal waar, heb de houder ook in het midden van de auto en niet naar mij gericht en faceid pakt gewoon prima. Gaat dan om een golf 6, ventilatieschacht rechts van het stuur, om een schatting te geven.
Het helpt als je de "attention" check uit zet, en dan je gezicht wat naar het midden beweegt.
Sony A7 iv en wat recycled glas
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
waarschijnlijk ligt het dan zoals @Tylen aangeeft, aan de beglazing. Met mijn RayBan Aviator werkt FaceID primaMerlinni schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:23:
Mijn face id werkt ook niet als ik een zonnebril draag (RayBan Original Wayfarer),
Glazen zouden iid het probleem kunnen zijn. Na het kopen van een iPhone X was er geen geld meer voor Polarized glazenGeert1976 schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:38:
[...]
waarschijnlijk ligt het dan zoals @Tylen aangeeft, aan de beglazing. Met mijn RayBan Aviator werkt FaceID prima
zoek maar een op Google ''iPhone X and RayBan'', er komen aardig wat zoekresultaten naar voren.Merlinni schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:45:
[...]
Glazen zouden iid het probleem kunnen zijn. Na het kopen van een iPhone X was er geen geld meer voor Polarized glazen, zou dat nog invloed kunnen hebben?
Veelal niet echt positieve resultaten, dat dan weer wel
Ik heb wel 'Aandacht voor vereist voor FaceID' uitgeschakeld bij de instellingen van FaceID en Toegangscode.
In vreemde hoeken blijft die gewoon werken terwijl ik hem “klote” heb ingesteld.
Gisteren lag die op tafel (statafel) waar ik 30/40cm vanaf stond, hing totaal niet boven de telefoon.
Ding werkte gewoon
Camera blijft ook goed, al moet ik zeggen dat sommige foto’s een stuk beter zijn dan andere. Zal wel aan mij liggen
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik ben niet zo van foto's maar heb wel een paar gemaakt met Portrait mode en (als leek) was erg tevreden.
Enige "probleem" dat ik heb is het scherm. Als ik de helderheid op z'n laagst zet zie ik soms paarse strepen als ik swipe. Valt amper op tot je het 1 keer hebt gezien.
Ik gebruik de app van Bijenkorf Card vaak, deze is nog niet geupdate. Iemand een idee?
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
is het niet zo dat wanneer er vanaf een bepaalde datum een update komt, dat deze dan verplicht de X moet ondersteunen? Dus niet dat apps persé geupdate moeten worden om de X maar te kunnen ondersteunen.THE_BASE schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:59:
Is het deze maand niet verplicht apps te updaten voor iPhone X?
Ik gebruik de app van Bijenkorf Card vaak, deze is nog niet geupdate. Iemand een idee?
Apple has informed developers today that all new apps submitted to the App Store from April 2018 must support the iPhone X’s Super Retina display. This means developers of new apps must ensure they accommodate the notch and go edge-to-edge on the 5.8-inch OLED screen.
Apple has not set a deadline for when updates to existing apps must support iPhone X natively. From April, all new apps must also be built against the iOS 11 SDK
[ Voor 34% gewijzigd door Yucko op 17-04-2018 17:12 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik wissel tussen de import wizard en plat USB, de op de iPhone gemaakte edits (bijsnijden, contrast etc) komen dan niet door, die zitten in een los aae bestand maar sinds ik de iPhone 10 heb zijn ook alle portretfotos dubbel (met en zonder E in de bestandsnaam) dus wordt nu tijd om dit slimmer te doen, als het kan naar de pc tenminste?
Ik bedoelde dit en ik citeer uit deze bron:Yucko schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:12:
[...]
is het niet zo dat wanneer er vanaf een bepaalde datum een update komt, dat deze dan verplicht de X moet ondersteunen? Dus niet dat apps persé geupdate moeten worden om de X maar te kunnen ondersteunen.
https://www.theverge.com/...port-super-retina-display
Geeft dus aan dat alleen nieuwe apps vanaf nu geschikt moeten zijn voor iPhone X en bestaande apps nog niet. Beetje jammer.Apple has not set a deadline for when existing apps must be updated to these new guidelines, only that new apps must adhere to them beginning in April.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Iedere keer loop ik er weer tegenaan bij mijn X en iedere keer verzinnen ze weer een andere handeling lijkt het. Ik ken er twee, maar beide werken nu niet (ik wil van 11.4 terug naar 11.3).
De eerste ''truc'' is deze , dit is de andere ''truc''.
Is er een nieuwe handeling die ik nog niet ken en nu dien te gebruiken?
iFunBox en zelf dedupen?jaspov schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:15:
Hoe halen jullie foto's inclusief edits (en ontdubbeld) van iPhone naar een PC?
Ik wissel tussen de import wizard en plat USB, de op de iPhone gemaakte edits (bijsnijden, contrast etc) komen dan niet door, die zitten in een los aae bestand maar sinds ik de iPhone 10 heb zijn ook alle portretfotos dubbel (met en zonder E in de bestandsnaam) dus wordt nu tijd om dit slimmer te doen, als het kan naar de pc tenminste?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dan is er iets niet goed. Laatst in het zand van Dubai en nu in Suriname in de volle zon merk ik echt geen verschil met bewolkt weer in Nederland hoor.Eduardboon schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:20:
FaceID werkt hier in bed prima, maar buiten met het zonlicht van de afgelopen paar dagen doet hij gewoon niks.
Het kan ook een verschil maken of je normaal geen bril op hebt maar buiten opeens wel. Dan heeft ie meer moeite met het herkennen.
[ Voor 33% gewijzigd door WhatsappHack op 18-04-2018 00:03 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik draag ten alle tijden een bril. Echt alleen met fel licht doet de face-id sensor niks.Dennisdn schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:34:
[...]
Dan is er iets niet goed. Laatst in het zand van Dubai en nu in Suriname in de volle zon merk ik echt geen verschil met bewolkt weer in Nederland hoor.
Op zich doe ik dat nu al, fotos van toestel afhalen is het probleem niet, dedupen is irritant maar te doen alleen mis je dan nog alle edits. Juist daarom vraag ik me af hoe ik simpeler de fotos van iPhone op PC krijg inclusief alle edits die op de telefoon zijn gemaakt en exclusief de duplicates van portrait mode.
Gaat dat via iCloud goed?
Als ik het nu zo zou beoordelen op eigen ervaring denk ik dat de iPhone X ongeveer 85% van de gevallen meteen unlocked en bij 15% dit pas bij een tweede automatische poging doet, of gewoon het wachtwoordscherm voorschotelt.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Jawel, na het weigeren en als het codescherm in beeld komt op annuleren drukken.Dannydekr schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:08:
FaceID is erg handig, ik wil absoluut niet meer zonder, maar nu naar verloop van tijd merk ik dat het toch relatief vaak voorkomt dat je het wachtwoord moet invoeren. Dit gaat bijna ongemerkt omdat het een gewoonte is geworden. Wat ook nadelig is, is het feit dat je niet handmatig op een knop kan drukken waarin je aangeeft dat die het nog een keer mag proberen.
Of je telefoon naar achter kantelen en weer terug naar voren, dan scant ie ook meteen je gezicht opnieuw.Dennisdn schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:01:
[...]
Jawel, na het weigeren en als het codescherm in beeld komt op annuleren drukken.
Kijk... daarom lurk ik nog altijd ff mee in dit topic.WhatsappHack schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:06:
[...]
Of je telefoon naar achter kantelen en weer terug naar voren, dan scant ie ook meteen je gezicht opnieuw.
Thanks voor de tip!
Met mijn Persol-zonnebril zonder gepolariseerde glazen: drama. Moet echt m'n bril af doen of de code invoeren.Eduardboon schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:09:
[...]
Ik draag ten alle tijden een bril. Echt alleen met fel licht doet de face-id sensor niks.
Unlocken van mijn iPhone X lukte vrijwel 98% van de gevallen gelijk de eerste keer (sowieso heb ik geen enkele keer m'n zonnebril afgedaan om te unlocken)
[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 18-04-2018 15:12 ]
Zit ik dan in een warm kantoortje..Geert1976 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:11:
net ruim 3 uurtjes in m'n sloep gevaren met zowel zon in de rug als op mn gezicht met een RayBan Aviator op.
Unlocken van mijn iPhone X lukte vrijwel 98% van de gevallen gelijk de eerste keer (sowieso heb ik geen enkele keer m'n zonnebril afgedaan om te unlocken)
Bij mij is het nu echt 50/50 of die hem pakt met zonnebril, merk wel dat het steeds beter/vaker werkt.
Geloofde haast niet dat de iPhone het juist had toen ie zei dat de accu 100% is, het ding is nu wat... 2 a 2.5 maanden oud ofzo? En gebruik hem veel, wordt elke dag opgeladen. Soms 2x per dag. (En in de auto laadt ie soms ook draadloos op tussentijds)
Voor de zekerheid ff aan Coconut, en verrek: 2729mAh capacity, 2716mAh design capacity.
Verdict: 100%, met 63 cycles. Nog niet eens onder de officiële capaciteit van 2716, al is ie in de buurt.
Met m'n iPhone 8 was dat wel anders. o0 Stel nou dat ie bij 120 cycles naar 99 of 98% zakt is dat nog steeds aardig goed te noemen eigenlijk. Dan zou ie pas rond de 600 cycles ergens de 90% aantikken, als dat werkelijk zo uitspeelt zal ik flink onder de indruk zijn.
FaceID leert bij partial matches + goede pincodeMerlinni schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:26:
[...]
Bij mij is het nu echt 50/50 of die hem pakt met zonnebril, merk wel dat het steeds beter/vaker werkt.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb hem sinds november en de batterijhealth is 98%. Laad hem 1x per dag op, 's nachts. Ben benieuwd of dit wel goed is?Rivanov schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 07:08:
Mijn battery health geeft ook gewoon 100% aan. Heb ‘m sinds release.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
The sameRivanov schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 07:08:
Mijn battery health geeft ook gewoon 100% aan.
[ Voor 7% gewijzigd door Nick25 op 20-04-2018 10:38 ]
A person who never made a mistake never tried anything new.
iCloud Photo Library.jaspov schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:15:
De portretfoto's zijn dubbel omdat je volgens mij een hebt met en een zonder de functie? Net zoals HDR. Kun je niet beter een importtool gebruiken? De kans is dan groot dat hij de edits (in het aae bestand) samen met de foto als nieuwe jpeg transfert.
Naast deze single sim iPhone zou Apple nu ook met een dual sim 6,1 inch iPhone komen, $650-$750.
Geloof dat Kuo een nieuwe weed dealer moet gaan zoeken...
https://www.macrumors.com...h-iphone-dual-sim-option/
[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 20-04-2018 11:21 ]
Zou me eigenlijk weinig verbazen hoor. Apparaat met goedkopere componenten, display, speakers, etc. met dual-sim voor de Chinese markt lijkt me een hele goede zet van Apple.Geert1976 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:19:
geen idee wat die,KGI Securities analyst Ming Chi Kuo nu weer heeft gerookt, maar volgens hem zou de nieuwe 6,1 inch iPhone (single sim) wel eens zo'n $550-$650 kunnen gaan kosten.
Naast deze single sim iPhone zou Apple nu ook met een dual sim 6,1 inch iPhone komen, $650-$750.
Geloof dat Kuo een nieuwe weed dealer moet gaan zoeken...
https://www.macrumors.com...h-iphone-dual-sim-option/
Sinds kort Photosync, maar ik doe niet echt aan bewerking en onderhoud ( alles op de grote hoop )jaspov schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:15:
Achteraf zoek ik wel de slechtste er uit.
Moet hier ook inderdaad "slimmer", maar nu zal dat hoogstens de hele library exporteren, online en op de telefoon delete -> opnieuw beginnen worden
Dus zijn de componenten in de huidige iPhone X zo'n $500 duurder dan de mogelijke nieuwe 6,1 inch iPhone?WhatsappHack schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:30:
[...]
Zou me eigenlijk weinig verbazen hoor. Apparaat met goedkopere componenten, display, speakers, etc. met dual-sim voor de Chinese markt lijkt me een hele goede zet van Apple.
Of zal Apple wellicht genoegen nemen deze keer met een marge minder dan zo'n $400 per verkocht toestel?
$799 voor het base model 6,1inch lcd iPhone lijkt me wel op zich dan redelijk realistisch.
Zou best kunnen. Zie je ook met de iPad. Die is goedkoper gemaakt en het ontbreekt een beetje aan de afwerking, display is niet zo boeiend, etc..Geert1976 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:34:
[...]
Dus zijn de componenten in de huidige iPhone X zo'n $500 duurder dan de mogelijke nieuwe 6,1 inch iPhone?
Of zal Apple wellicht genoegen nemen deze keer met een marge minder dan zo'n $400 per verkocht toestel?
$799 voor het base model 6,1inch lcd iPhone lijkt me wel op zich dan redelijk realistisch.
Ze zullen wellicht ook iets inleveren op de marge, maar ik denk dat het toch voornamelijk besparingen gaan zijn op de hardware kwaliteit, materialen voor de behuizing en de afwerking van het hele geheel.
Verwijderd
Heb zoiets soortgelijks jaren geleden gehad met de 5S, was toen hardware... Maar ik zou eerst eens een factory reset proberen, kan maar zomaar iets in de software zijn!Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:46:
Ik heb sinds november een iPhone X en ben zeer blij met dit toestel! Werkt perfect en is ook zeer snel met alles. Alleen sinds vorige week heb ik meegemaakt dat mijn touchscreen gewoon niet meer reageert(accu had nog 18%)..verschillende keren reboot gedaan, maar dit mocht niet helpen. Toen de hele nacht aan de lader gehangen en smorgens deed die het nog niet..toen geprobeerd om te bellen naar mijn telefoon en ineens kon ik wel oppakken. Daarna deed het touchscreen het gewoon weer goed. Maar helaas is vanmiddag hetzelfde probleem voorgekomen(accu 75%)..tijdje telefoon laten liggen en daarna kon ik weer gewoon ontgrendelen. Telefoon even uitgezet en daarna deed die het weer normaal. Hebben meerdere mensen hier last van?
Power en een van de volumeknoppen tegelijk indrukken.hetnet schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:49:
Hoe maakt je een scherm afdruk zonder home knop met de IPhone X
Sony A7 iv en wat recycled glas
Verkeerde topic
[ Voor 13% gewijzigd door Untouchablezz20 op 21-04-2018 13:32 ]
Uiteraard kijk ik dan naar een iPhone X of iPhone 8. Ben erg aan het twijfelen omdat ik de homeknop wel fijn vindt en dus twijfel of ik deze niet ga missen met de iPhone X.
Iemand die ook voor deze keuze heeft gestaan en mij kan vertellen of de X een goede keuze is gebleken?
Home knop mis je echt niet! binnen dag ben je gewent. Sterker nog vervelend als je een 6,7,8 in je hand hebt van een ander, dan veeg je met je duim en er gebeurd niks😎 dit had veel eerdere gemogen van mij.Dirk0s schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 14:25:
Ik zit ook te kijken voor een nieuwe iPhone, zit nu al 2,5 jaar met een 6S bevalt nog steeds goed maar denk dat ik daar nu nog wel wat voor krijg bij verkoop op marktplaats.
Uiteraard kijk ik dan naar een iPhone X of iPhone 8. Ben erg aan het twijfelen omdat ik de homeknop wel fijn vindt en dus twijfel of ik deze niet ga missen met de iPhone X.
Iemand die ook voor deze keuze heeft gestaan en mij kan vertellen of de X een goede keuze is gebleken?
Ik ben voor beiden gegaan. Ik had eerst een iPhone 8.Dirk0s schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 14:25:
Ik zit ook te kijken voor een nieuwe iPhone, zit nu al 2,5 jaar met een 6S bevalt nog steeds goed maar denk dat ik daar nu nog wel wat voor krijg bij verkoop op marktplaats.
Deze is door Apple's engineering team ingenomen omdat ze een probleem graag wilde onderzoeken.
Op dat moment zag ik een topaanbieding voor een iPhone X wat me misschien €100 meer ging kosten dan een nieuwe 8 kopen, en omdat ik toch de keuze had ben ik voor de X gegaan. Toch 14 dagen om hem terug te brengen, lol.
Ik vind het een groot verschil en vind de X een stuk fijner.
Die homeknop was ik ook heel skeptisch over, alsmede FaceID, maar dat gesture systeem werkt prima en FaceID is over het algemeen heel snel en handig. (Wel heeft ie het vaker mis dan TouchID)
Het scherm is mooier en beter, maar het blijft wel een nog redelijk handzaam formaat zoals de 8.
De accuduur lijkt ook beter dan de 8, al scheelt dat niet veel en ligt het er maar net aan wat je doet.
De camera is *veel* beter dan de 8.
Het enige dat de 8 beter deed bij mij, was het geluid. De iPhone X doet op maximaal volume soms wat korrelig aan over de speakers als ik echt snoeiharde metal draai, de 8 had daar minder last van. Met wat normalere muziek merk je geen verschil overigens.
Ik heb vanaf day 1 een iPhone X en heb helaas twee keer terug gemoeten naar mijn iPhone 7. Toen ik mijn 7 weer gebruikte miste ik wel de iPhone X. De gestures werken fijner dan de knoppen is mijn persoonlijke mening. Alleen je zult even aan FaceID moeten wennen. Maar ook dat werkt prettig. Alleen in bed heeft hij wat moeite. Dan moet ik vaak mijn code intoetsen.Dirk0s schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 14:25:
Kortom, het is natuurlijk een persoonlijke kwestie maar ik vind de iPhone X de fijnste iPhone en ik heb ze allemaal gehad vanaf de 3G.
Mja eigen keuze
iemand bekend met dit probleem ?
De gewone lader werkt wel en als ik een ander toestel draadloos oplaad werkt het ook.
De X is mijn beste toestel tot nu toe, zonder twijfel!
Het wachten is nu op de IPhone X plus want ik vind hem net iets te klein eigenlijk.
zal door de ervaringen komen met de vorige plus series
Heb je ook al eens een andere draadloze lader getest? Als ie daar ook raar op doet dan eerst ff soft reset geven. Indien niet opgelost volledige reset nadat je backupje hebt gemaakt. Dan nog niet: gevalletje tijd om met Apple contact op te nemen voor reparatie.Slux schreef op zondag 22 april 2018 @ 07:18:
Als ik een X op een draadloze lader plaats dan maakt ie 1 seconden contact en stopt hij weer met laden, hij blijft dan in een loop, netalsof je een lader erin en uit haalt.
iemand bekend met dit probleem ?
De gewone lader werkt wel en als ik een ander toestel draadloos oplaad werkt het ook.
Even hierop terugkomen. Na jouw post had ik hetzelfde probleem opgemerkt bij mijn 2 weken oude iPhone X. Gelukkig wel net na 1 week AppleCare gekocht, dus verwacht dat het allemaal goed zou gaan. Afspraak gemaakt bij de Apple Store in Haarlem, nogal huiverig omdat mijn vorige ervaring (zie https://gathering.tweaker...message/49793055#49793055) erg slecht beviel bij de Apple Store.GvNL schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:33:
De medewerker zag mijn probleem ook (was nogal lastig om het te zien, is namelijk alleen in het donker te zien. Zaten we daar als idioten onder een vest gedoken naar mijn scherm te turen.
Dus gisteren weer naar de Apple Store omdat het scherm binnen was. Afgegeven voor reparatie en eind vd dag weer opgehaald, bleek het probleem er nog steeds te zijn! Wellicht dat het dus de GPU oid is? Daarna wel mijn toestel kunnen omwisselen voor een nieuw exemplaar mét screenprotector erbij. Eind goed al goed, hoewel ik toch meerdere uurtjes in die winkel heb moeten wachten.
Fijn dat je uiteindelijk werd geholpen bij de Apple Store! Het ligt niet aan de GPU, maar aan het beeldscherm. Hoogstwaarschijnlijk was het vervangende exemplaar ook niet perfect. Helaas komt dit vaak voor.The Unbelievabl schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:24:
[...]
Even hierop terugkomen. Na jouw post had ik hetzelfde probleem opgemerkt bij mijn 2 weken oude iPhone X. Gelukkig wel net na 1 week AppleCare gekocht, dus verwacht dat het allemaal goed zou gaan. Afspraak gemaakt bij de Apple Store in Haarlem, nogal huiverig omdat mijn vorige ervaring (zie https://gathering.tweaker...message/49793055#49793055) erg slecht beviel bij de Apple Store.
De medewerker zag mijn probleem ook (was nogal lastig om het te zien, is namelijk alleen in het donker te zien. Zaten we daar als idioten onder een vest gedoken naar mijn scherm te turen.) Scherm was op voorraad, dus zou die dag gerepareerd worden. Totdat het scherm nét voor mijn neus werd gekaapt. Probleem was ook nog dat ik een week geleden een screenprotector had gekocht in dezelfde winkel en met de schermreparatie verdween die natuurlijk. Na heel veel gedoe uiteindelijk kunnen regelen dat ik wel een nieuwe zou krijgen voor op mijn nieuwe scherm (lijkt mij normale hoeveelheid service maar makkelijk ging dat niet...).
Dus gisteren weer naar de Apple Store omdat het scherm binnen was. Afgegeven voor reparatie en eind vd dag weer opgehaald, bleek het probleem er nog steeds te zijn! Wellicht dat het dus de GPU oid is? Daarna wel mijn toestel kunnen omwisselen voor een nieuw exemplaar mét screenprotector erbij. Eind goed al goed, hoewel ik toch meerdere uurtjes in die winkel heb moeten wachten.
Bood Apple een nieuw toestel aan nadat de reparatie het probleem niet oploste? Heb je je iPhone bij Apple gekocht of ergens anders? Ik vrees dat Apple bij mij telkens reparaties zal aanbieden, aangezien mijn iPhone van Tele2 komt.
Ik ben in ieder geval afgelopen week naar de Apple Store in Amsterdam geweest. Na een halfuur testjes uitvoeren en kijken in fel licht kun de Genius het probleem niet zien. Gelukkig luisterde hij uiteindelijk wel naar mijn advies om in een donkere ruimte te kijken. Na een kwartier kwam hij terug met de conclusie dat het scherm helemaal in orde is, maar dat het probleem waarschijnlijk kwam omdat ik True Tone had uitgeschakeld.
Binnenkort maar weer eens langsgaan en hopen op een capabele medewerker...
Ja ze boden een nieuw toestel aan nadat de reparatie het probleem niet had opgelost. Wel met de mededeling dat ze niet blijven repareren en als de nieuwe ook het probleem heeft dat ze die niet gaan repareren. Daarna even alle iPhones X'en in de winkel en van de aanwezige medewerkers afgegaan en tot de conclusie gekomen dat die van mij wel het ergst was (ook na reparatie) en dat de kans groot is dat de nieuwe het veel minder/niet heeft. iPhone is niet bij Apple gekocht (Tele2) maar had wel AppleCare+ gekocht. Met de aanwezige medewerker gisteren hebbben we geïmproviseerd met zo'n doekje dat ze gebruiken om je scherm schoon te maken voordat je een screenprotector aanbrengt. Die over de iPhone leggen als een soort van tent, dat was donker genoeg om het probleem te laten zien. True Tone maakte geen verschil bij mij. Misschien als je naar die van Haarlem gaat, dat ze bekend zijn met het probleem nu na mijGvNL schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:45:
[...]
Fijn dat je uiteindelijk werd geholpen bij de Apple Store! Het ligt niet aan de GPU, maar aan het beeldscherm. Hoogstwaarschijnlijk was het vervangende exemplaar ook niet perfect. Helaas komt dit vaak voor.
Bood Apple een nieuw toestel aan nadat de reparatie het probleem niet oploste? Heb je je iPhone bij Apple gekocht of ergens anders? Ik vrees dat Apple bij mij telkens reparaties zal aanbieden, aangezien mijn iPhone van Tele2 komt.
Ik ben in ieder geval afgelopen week naar de Apple Store in Amsterdam geweest. Na een halfuur testjes uitvoeren en kijken in fel licht kun de Genius het probleem niet zien. Gelukkig luisterde hij uiteindelijk wel naar mijn advies om in een donkere ruimte te kijken. Na een kwartier kwam hij terug met de conclusie dat het scherm helemaal in orde is, maar dat het probleem waarschijnlijk kwam omdat ik True Tone had uitgeschakeld.Ik sloeg zowat steil achterover, want dat is uiteraard klinkklare onzin. Ik liet de (not so) Genius tot slot ook foto's zien van het probleem, maar hij kon mij alleen helpen als hij het probleem met eigen ogen zag.
Binnenkort maar weer eens langsgaan en hopen op een capabele medewerker...
Interessant. Wellicht maakt AppleCare+ inderdaad het verschil. Ik zal binnenkort wel even kijken wat ik doe. Heeft jouw iPhone nu een perfect scherm?The Unbelievabl schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:25:
[...]
Ja ze boden een nieuw toestel aan nadat de reparatie het probleem niet had opgelost. Wel met de mededeling dat ze niet blijven repareren en als de nieuwe ook het probleem heeft dat ze die niet gaan repareren. Daarna even alle iPhones X'en in de winkel en van de aanwezige medewerkers afgegaan en tot de conclusie gekomen dat die van mij wel het ergst was (ook na reparatie) en dat de kans groot is dat de nieuwe het veel minder/niet heeft. iPhone is niet bij Apple gekocht (Tele2) maar had wel AppleCare+ gekocht. Met de aanwezige medewerker gisteren hebbben we geïmproviseerd met zo'n doekje dat ze gebruiken om je scherm schoon te maken voordat je een screenprotector aanbrengt. Die over de iPhone leggen als een soort van tent, dat was donker genoeg om het probleem te laten zien. True Tone maakte geen verschil bij mij. Misschien als je naar die van Haarlem gaat, dat ze bekend zijn met het probleem nu na mijIn de klok app kan je het goed zien als je maar 1 wekker hebt btw (en weten ze dat het niet aan de afbeelding ligt).
Het probleem ontdekte ik trouwens per toeval in de Klok-app. Daarnaast zie je het ook makkelijk bij donkere videobeelden en apps met nachtmodus (Reddit!).
Dank, bezig met iCloud library en de app. Lijkt er op dat de edits doorkomen, Portret fotos nog steeds dubbel. Het wordt alleen niet gesynchroniseerd, dus na downloaden moet ik alles handmatig weer wissen op de iPhone. Ben een stap verder maar kan dit niet nog makkelijker, toch beter gewend van Apple.iAmRenzo schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:14:
[...]
iCloud Photo Library.
De portretfoto's zijn dubbel omdat je volgens mij een hebt met en een zonder de functie? Net zoals HDR. Kun je niet beter een importtool gebruiken? De kans is dan groot dat hij de edits (in het aae bestand) samen met de foto als nieuwe jpeg transfert.
Weet dat als je iCloud Photo Library aan hebt en je gaat wissen dat dit ook gesynchroniseerd wordt.jaspov schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:17:
Dank, bezig met iCloud library en de app. Lijkt er op dat de edits doorkomen, Portret fotos nog steeds dubbel. Het wordt alleen niet gesynchroniseerd, dus na downloaden moet ik alles handmatig weer wissen op de iPhone. Ben een stap verder maar kan dit niet nog makkelijker, toch beter gewend van Apple.
Beter gewend van Apple? Die importeert ook niet met de verkenner
[ Voor 104% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:05 ]
Gek hier niet. De download map heeft alles. Paar fotos gewist maar die gaan niet weg op de telefoon.iAmRenzo schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:21:
[...]
Weet dat als je iCloud Photo Library aan hebt en je gaat wissen dat dit ook gesynchroniseerd wordt.
Beter gewend van Apple? Die importeert ook niet met de verkenner
Mogelijk moet ik fotostream aanzetten?
Oh wacht, ja.. volgens mij is dat op Windows een richting omdat Windows geen fotodatabaseprogramma heeft.jaspov schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:05:
[...]
Gek hier niet. De download map heeft alles. Paar fotos gewist maar die gaan niet weg op de telefoon.
Mogelijk moet ik fotostream aanzetten?
Fotostream is nog weer wat anders.
T-mobile?Mar.tin schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:55:
Hier net contact gehad met de AppleCare, wegens het wegvallen van telefoongesprekken.
Natuurlijk viel tijdens dat gesprek de verbinding weer weg, wat direct mijn case-en-point was.
Nu per mail een Express-Replacement aan het opzetten omdat ik én geen zin heb zonder toestel te zitten, én geen zin heb om een uur in de auto te zitten naar Amsterdam / haarlem / enz.
We gaan het beleven.
Wordt alweer mijn 3e X dan.. tot zover niet het beste toestel ooit.
[ Voor 109% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:05 ]
Scherm van mijn nieuwe iPhone is niet perfect maar wel binnen de acceptabele marge. Bij net-niet zwart beeld is de bovenkant iets lichter dan de onderkant. Maar niet die groene gloed/waas die er eerst was. Wel een stuk beter nu dus! Denk dat door mijn Applecare ze wel een stuk eerder omruilen dan als je dat niet hebt.GvNL schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:28:
[...]
Interessant. Wellicht maakt AppleCare+ inderdaad het verschil. Ik zal binnenkort wel even kijken wat ik doe. Heeft jouw iPhone nu een perfect scherm?
Het probleem ontdekte ik trouwens per toeval in de Klok-app. Daarnaast zie je het ook makkelijk bij donkere videobeelden en apps met nachtmodus (Reddit!).
Bij tmobile al gevraagd ?? is bekend probleem....Mar.tin schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:24:
[...]
Yes, Tot zover nog weer niet zó tevreden over de service. Standaard betaalverzoek gekregen voor de borg van de Express Replacement, keurig betaald, bij afronden een foutmelding, €1330 euro lichter.
Bij navraag bij Apple roepen ze nu ineens dat mijn toestel in de VS gekocht zou zijn. En dat ze me niet kunnen helpen.
Ik heb gekukkig vodafone maar me zwager heeft hier ook last van
[ Voor 114% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:03 ]
Ga naar een Apple Store en kijk zelf wat voor jou het beste werkt, ga niet uit van wat anderen vinden (mij werd ook aangepraat dat ik voor de 8 Plus moest gaan). Toen ben ik een dagje naar Den Haag geweest en heb het toestel met eigen ogen gezien en getest en mijn conclusie was dat ik die iPhone X toch wel heel gaaf vond en hij werkte gewoon goed voor mij (ondanks het prijskaartje wat eraan hing). Ook ben ik absoluut geen fan van "de neppe home-buttons" (zo noem ik ze). Ik vind als ik een iPhone koop moet die of een echte home-button hebben die echt fysiek klikt of anders gewoon niet, ik kon er maar gewoon niet aan wennen en daarom ben ik toch naar de Apple Store gegaan om het te bevestigen.
Dus, als je het echt niet weet ga naar een Apple Store of een andere winkel waar ze die iPhones op display hebben en kijk voor jezelf wat voor jou het beste werkt.
Ik heb mijn iPhone X nu zo'n 2 weken en ben er dolgelukkig mee. Ik heb er geen AppleCare op, maar dat is omdat ik weet dat ik er altijd heel zuinig op ben (er zit ook een goed tech21 hoesje op en een goede screenprotector van belkin). Tevens is het met de verzekering ook goed geregeld.
Een ongelukje kan natuurlijk altijd gebeuren, maar dat zien we dan wel weer.
En wat is nu precies je boodschap ?iStijn schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:26:
Ik wil graag 1 tip geven aan iedereen die twijfelt tussen het kopen van een iPhone 8 / iPhone 8 Plus / iPhone X
Ga naar een Apple Store en kijk zelf wat voor jou het beste werkt, ga niet uit van wat anderen vinden (mij werd ook aangepraat dat ik voor de 8 Plus moest gaan). Toen ben ik een dagje naar Den Haag geweest en heb het toestel met eigen ogen gezien en getest en mijn conclusie was dat ik die iPhone X toch wel heel gaaf vond en hij werkte gewoon goed voor mij (ondanks het prijskaartje wat eraan hing). Ook ben ik absoluut geen fan van "de neppe home-buttons" (zo noem ik ze). Ik vind als ik een iPhone koop moet die of een echte home-button hebben die echt fysiek klikt of anders gewoon niet, ik kon er maar gewoon niet aan wennen en daarom ben ik toch naar de Apple Store gegaan om het te bevestigen.
Dus, als je het echt niet weet ga naar een Apple Store of een andere winkel waar ze die iPhones op display hebben en kijk voor jezelf wat voor jou het beste werkt.
Ik heb mijn iPhone X nu zo'n 2 weken en ben er dolgelukkig mee. Ik heb er geen AppleCare op, maar dat is omdat ik weet dat ik er altijd heel zuinig op ben (er zit ook een goed tech21 hoesje op en een goede screenprotector van belkin). Tevens is het met de verzekering ook goed geregeld.
Een ongelukje kan natuurlijk altijd gebeuren, maar dat zien we dan wel weer.
Want het klinkt alsof je voor jezelf even de boel wilt verantwoorden.
"Ga naar een Applestore om te zien wat het beste werkt"
Natuurlijk, het is een uitgave van 700 / 1500€
Waarom zou je dat 'blind' doen ?
"Ik heb geen Applecare, want ....."
Nogmaals, wat is de boodschap ?
Applecare is voor domme mensen ?
"er zit een goed tech21 hoesje op"
Nooit van gehoord, meningen over hoesjes is persoonlijk, ik heb er ook altijd één om, terwijl anderen zweren bij 'geen'
'het is goed geregeld met de verzekering'
Weet je dat zeker ?
Niet alles valt tegenwoordig onder de inboedelverzekering, die mensen zijn ook "slimmer" geworden hoor.
Als jij gelukkig bent met je keuzes, is dat toch prima.
Wat verwacht je nu hier, dat 'wij' je echt tegenspreken, of de hemel inprijzen ?
Oké, opzich heb je wel gelijk, maar de manier waarop je reageert vind ik een beetje overdreven, maar goed.
Ik wil alleen zeggen en dat bedoel ik als een goed advies, dat je zo'n toestel echt eerst moet zien en gebruiken om het zeker te weten. En ja er zijn mensen die een toestel kopen zonder het echt zeker te weten en dan spijt krijgen (deze verschijnen later weer op de V&A, dat kun je met je eigen ogen allemaal zien).
Ik zeg niet dat AppleCare voor domme mensen is (ik kan opzich begrijpen dat je het zo opvat). Wat ik ermee bedoel is dat het puur aan de persoon ligt, want jij weet van jezelf heel goed hoe je met je telefoon omgaat en daarom heeft niet iedereen AppleCare nodig, dat is wat ik probeer te zeggen. Het is niet zo dat als iemand een goed onderbouwend argument geeft waarom iedereen AppleCare moet nemen dat we dat ook allemaal moeten doen, het ligt echt bij jezelf.
Ja ik weet dat het goed geregeld is met de verzekering, heb dagelijks contact met mijn assurantiepersoon en hij heeft mij duidelijk verteld wat wel en wat niet verzekerd is.
Mij bedoeling was dat mensen er misschien een handige tip uit kunnen halen, maar die heb jij zo te zien niet gezien, jammer, maar het gebeurd wel eens.
Je kan in zo'n kijk-sessie in een winkel nooit volledig overtuigd zijn van de mogelijkheden.
Het psychische aspect werkt enorm mee, zo'n winkel zal je vrijwel altijd naar de toestellen sturen die het meest opleveren.
Kijk alleen al naar de uitstalling, Flagshiptoestellen hebben meer en prominentere uitstalling, de verkoper kan er meer over vertellen.
( meegemaakt in de KPNshop en MediaMarkt, beide verkopers onafhankelijk van elkaar hetzelfde verhaal over de iPhoneX .. animojis, AR mogelijkheden en snelheid )
KPN was daarnaast nog eens heel eerlijk "zeker .. is wel helemaal glas" over de X
Het zijn natuurlijk geen organisaties die voor jouw beste keuze opkomen
Vandaag is mijn iphone X spacegrey gevallen en heeft een klein krasje bovenop.
Is het aan te raden dit weg te polijsten met Cape Cod polijst doekjes?
Ja, daar ben ik het wel met je eens. Ze gaan natuurlijk altijd voor (in dit geval) de iPhone X. Want deze brengt het meeste geld in het laatje en daar krijgen ze (denk ik) meer provisie voor.
Toch had ik in de Apple Store dat idee niet, niemand sprak me aan (dat was denk ik omdat ze allemaal bezig waren). Maar toen ik met de Apple Pencil zat te klooien kwam er toch even iemand kijken en allemaal uitleggen hoe zo'n Apple Pencil werkt, dan merk je zelfs in de Apple Store inderdaad dat ze altijd zeer positief erover zijn (maar dat is dan ook logisch, je moet altijd je eigen producten zo goed mogelijk aanprijzen bij klanten). Maar dan weer niet op zo'n verkopers manier (als je snapt wat ik bedoel).
Ik heb wat jij zegt altijd bij Amac. Ik was laatst even bij Amac,dan zit je ergens te kijken en dan komt er zo'n raar ventje die allemaal gaat zeggen van 'hij is mooi hé' of iets dergelijks, ik erger me daar altijd kapot aan, als ik uitleg over een product wil, dan vraag ik het wel.
Maar om even on-topic te blijven, het is inderdaad zo dat zulke winkels proberen je over te halen het duurste toestel te nemen, wat ik op zich wel jammer vind, want naar mijn idee is een kijk-sessie voor jezelf en niet voor een verkoper om allemaal te onderbouwen waarom het duurste toestel het beste is.
Ik heb bij Snazzy Labs gezien dat de witte iPhone X te polijsten is, maar de zwarte niet. Dan gaat geloof ik de spacegrey coating eraf, ik zou dus oppassen wat voor materiaal je gebruikt om hem te polijsten, maar zover ik weet kun je dat beter niet doen.
Geen polijst doekjes gebruiken op de zwarte iPhone X. Dat is niet goed voor de coating. Polijsten kan alleen bij de zilveren iPhone X.Freek0416 schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:19:
Hoi allemaal,
Vandaag is mijn iphone X spacegrey gevallen en heeft een klein krasje bovenop.
Is het aan te raden dit weg te polijsten met Cape Cod polijst doekjes?
Want, als je kijkt naar de Samsung schermen zijn ze tot nu toe allemaal te koop en ze zijn origineel van Samsung zelf.
Het is wel zo dat Apple nooit originele schermen heeft verkocht, degene die je kunt kopen zijn (bijna) allemaal namaak (of het moet een origineel scherm zijn uit een iPhone) met de benamingen OEM, A+, etc. Maar dit zijn echter geen originele, er zitten vaak originele onderdelen aan vast, maar de schermen zijn niet officieel van Apple en Apple verkoopt ze ook niet.
En omdat Samsung nu de schermen voor Apple maakt vraag ik me dus af: Zullen deze dan ook verkocht worden? Of heeft Apple dit zelf in de hand?
Nee. Als je originele onderdelen wilt hebben zul je het toestel moeten laten repareren door Apple of een erkend service provider. Dat is al jaren zo en gaat waarschijnlijk ook geen verandering in komen.iStijn schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:53:
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd en vraag me dan ook af of er originele iPhone X schermen op de markt komen.
Want, als je kijkt naar de Samsung schermen zijn ze tot nu toe allemaal te koop en ze zijn origineel van Samsung zelf.
Het is wel zo dat Apple nooit originele schermen heeft verkocht, degene die je kunt kopen zijn (bijna) allemaal namaak (of het moet een origineel scherm zijn uit een iPhone) met de benamingen OEM, A+, etc. Maar dit zijn echter geen originele, er zitten vaak originele onderdelen aan vast, maar de schermen zijn niet officieel van Apple en Apple verkoopt ze ook niet.
En omdat Samsung nu de schermen voor Apple maakt vraag ik me dus af: Zullen deze dan ook verkocht worden? Of heeft Apple dit zelf in de hand?
Klinkt voor mij ook het meest logisch, maar dacht misschien zou het wel eens zo kunnen zijn.MelvinW schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:06:
[...]
Nee. Als je originele onderdelen wilt hebben zul je het toestel moeten laten repareren door Apple of een erkend service provider. Dat is al jaren zo en gaat waarschijnlijk ook geen verandering in komen.
Maar inderdaad, waarom zouden ze het nu opeens wel doen.
Of toch nog 6 maandjes wachten tot de nieuwe iphone uitkomt.
Gaat de nieuwe iphone echt wat toevoegen en de vraag is of hij betaalbaar is wanneer die uitkomt
Ik vind Face ID niet zo snel.. maar of ze dat ook gaan versnellen/verbeteren?Inhumanous schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:32:
Ik zit in Dubio, ik mag vandaag een nieuw toestel uitkiezen, iphone X is aantrekelijk geprijsd bij T-mobile. 55 euro in de maand zonder bij betalen voor het toestel.
Gaat de nieuwe iphone echt wat toevoegen en de vraag is of hij betaalbaar is wanneer die uitkomt
Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"
Gok dat die nieuwe even duur zal zijn als de huidige iPhone X.Inhumanous schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:32:
Ik zit in Dubio, ik mag vandaag een nieuw toestel uitkiezen, iphone X is aantrekelijk geprijsd bij T-mobile. 55 euro in de maand zonder bij betalen voor het toestel.
Over 6 maanden wordt de iPhone X misschien wel iets goedkoper.
55 euro in de maand zegt nogal weinig trouwens, wat krijg je daar precies bij?
Het kan best eens zijn namelijk dat het alsnog een stuk goedkoper is om het toestel los te kopen (eg: gesealed model hier op Tweakers V&A) en dan een sim-only af te sluiten.
Of dat ook echt zo is weet ik niet gezien je er niet bij vermeld hebt om wat voor abo het gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 30-04-2018 13:03 ]
Ben ik met je eens, 55 euro voor onbeperkt bellen 10GB internet en daar zit dan ook een X bedrag in verwerkt om de telefoon “af te betalen”WhatsappHack schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:03:
55 euro in de maand zegt nogal weinig trouwens, wat krijg je daar precies bij?
Het kan best eens zijn namelijk dat het alsnog een stuk goedkoper is om het toestel los te kopen (eg: gesealed model hier op Tweakers V&A) en dan een sim-only af te sluiten.
Helaas heb ik 800-1100 euro niet extra liggen, dus omdat bedrag in 1x af te tikken is gewoon geen optie. 55 euro in de maand kan ik makkelijk missen naast me vaste lasten.
Ik zou ook rekening houden met het volgende: ik heb onlangs gelezen dat ze misschien stoppen met de verkoop/productie van de X. Dus misschien kun je over 6 maanden helemaal geen iPhone X meer kopen.Inhumanous schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:32:
Weet het niet 100% zeker, maar las het wel.
https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-x-verkoopstop/
[ Voor 4% gewijzigd door iStijn op 30-04-2018 13:54 ]
Dat klopt heb ik idd ook gelezen! Heeft verder toch geen consequenties als ik hem deze week aanschaf? Of is dit nadeligiStijn schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:52:
[...]
Ik zou ook rekening houden met het volgende: ik heb onlangs gelezen dat ze misschien stoppen met de verkoop/productie van de X. Dus misschien kun je over 6 maanden helemaal geen iPhone X meer kopen.
Nee, ik neem aan van niet. Ook al verkopen ze het toestel niet meer, ze moeten hem alsnog repareren enzo, dus zou eigenlijk geen consequenties moeten hebben.Inhumanous schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:03:
[...]
Dat klopt heb ik idd ook gelezen! Heeft verder toch geen consequenties als ik hem deze week aanschaf? Of is dit nadelig
Over 6 maanden komt de iPhone X2 uit of hoe dat ding dan ook gaat heten. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat men dan ook gaat schrappen in de levering van oude modellen. Of in ieder geval geen nieuwe meer produceert. Vergelijk het met wat ze met de iPad Air2, iPad 2017 en iPad 2018 gedaan hebben.iStijn schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:52:
[...]
Ik zou ook rekening houden met het volgende: ik heb onlangs gelezen dat ze misschien stoppen met de verkoop/productie van de X. Dus misschien kun je over 6 maanden helemaal geen iPhone X meer kopen.
Het zal mij niet verbasen dat er 4 modellen iPhone over blijven: SE2, en de X in 3 formaten 5,8-inch, 6,1-inch en 6,5-inch. Waarbij het er op lijkt dat de 6.1 inch een soort midrange model wordt.
Dit geeft mij wel de indruk dat de nieuwe X weinig vernieuwend zal zijn ten opzichte van de huidige X.
Ik moet zeggen ik was sceptisch ik dacht dat je weinig vernieuwing zou merken maar man! Wat een top toestel groter scherm is echt fijn! Face ID werkt top en eigenlijk mis je die homebutton niet meer, was al die jaren maar een onhandig ding!
Blij dat ik deze keus hebt gemaakt want het is een goede keuze!
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.