Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:05
Hier ook last van sinds een kwartiertje bij vrijwel elke app. Blij dat ik niet de enige ben. Krijg de melding ook bij een poging tot updaten van apps. Blijkbaar maken die apps op de achtergrond allemaal even contact met de Appstore bij het openen?

[ Voor 73% gewijzigd door Dennisdn op 27-03-2018 21:30 ]

• Royeboi
  • Laatst online: 16-11 04:01
Hier ook, en Twitter staat er vol mee.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Mijn vrouw wilde ook wat apps updaten en kreeg dezelfde melding. Maar even afwachten

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Er zijn 7 storingen volgens Apple system status. Alle stores hebben storingen. Even afwachten inderdaad :)

Heb zelf gelukkig nergens last van :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Had zelf alles al geüpdatet, daarom vond ik het zo gek.

Inmiddels is de foutcode weg :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 20:45
Ik kwam er vandaag achter (ondanks dat ik bijna altijd een case gebruik) dat ik lichte scratches heb op de glazen achterkant van het toestel, ondanks dat ik erg zuinig ben... is alleen zichtbaar in direct licht

Hebben meer mensen hier last van of is dit redelijk normaal bij dagelijksgebruik?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 17:19

YellowCube

Wait...what?

kevinkrs schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:03:
Ik kwam er vandaag achter (ondanks dat ik bijna altijd een case gebruik) dat ik lichte scratches heb op de glazen achterkant van het toestel, ondanks dat ik erg zuinig ben... is alleen zichtbaar in direct licht

Hebben meer mensen hier last van of is dit redelijk normaal bij dagelijksgebruik?
lichte krassen?
Ik heb al twee voelbare en zeer zichtbare krassen op m'n scherm zitten.
Sterker nog, ik vind het niet normaal hoe bizar gekrast m'n scherm na een maand of 4 gebruik is.

Dit allemaal zonder screenprotector. Die heb ik echter nooit (op geen van de 4 iphones die ik gehad heb) gebruikt en het is voor het eerst dat ik zo'n enorm gekrast scherm heb. Ik gebruik de telefoon ook gewoon zoals ik 'm altijd gebruik (zit vaak in m'n broekzak maar zonder sleutels of munten er bij).

Ik ben er serieus verbaasd over.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Unlocken van mijn iPhone X gaat na de 11.3 update van vanavond zichtbaar vlotter en smoother.

Nice!

• Dennisdn
YellowCube schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:13:
[...]

lichte krassen?
Ik heb al twee voelbare en zeer zichtbare krassen op m'n scherm zitten.
Sterker nog, ik vind het niet normaal hoe bizar gekrast m'n scherm na een maand of 4 gebruik is.

Dit allemaal zonder screenprotector. Die heb ik echter nooit (op geen van de 4 iphones die ik gehad heb) gebruikt en het is voor het eerst dat ik zo'n enorm gekrast scherm heb. Ik gebruik de telefoon ook gewoon zoals ik 'm altijd gebruik (zit vaak in m'n broekzak maar zonder sleutels of munten er bij).

Ik ben er serieus verbaasd over.
Hier ook. Nog nooit eerder een haarkrasje op een iPhone-scherm gehad en heb ook nog nooit (en nu ook niet) een screenprotector gebruikt. Terwijl ik 10000% zeker weet dat er never nooit iets in de buurt van het scherm is geweest wat kan krassen. Maar aan het scherm te zien en de plaatsen van de krasjes, zullen zelfs minimale vuiltjes op de duim daaraan hebben bijgedragen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:58
iPhone X krast gewoon enorm snel. Ik ben altijd EXTREEM zuinig op mijn iPhones en heb nooit last van krassen gehad. En de X heeft erg veel miniscule lijntjes die vooral bij direct licht zichtbaar zijn. Ze zijn niet voelbaar, maar het scherm zit er vol mee. Erg jammer dat ze het zo krasgevoelig hebben gemaakt.

Draag de telefoon altijd in een lege broekzak waar niets anders in zit dan mijn telefoon en leg het toestel ook nooit op het scherm neer. Het zijn waarschijnlijk stofdeeltjes die je wegveegt, die hier voor zorgen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• _Bailey_
  • Niet online
jup, same here.
Ik merkte dit al op na enkele dagen de telefoon in bezit te hebben paar maanden geleden. Ook diverse fora/techsites staan er vol mee.
Het is een feit dat deze iPhone X vele malen krasgevoeliger is dan voorgaande iPhone's.
En dan heb ik het met name over het scherm.
Er is echt zeer weinig nodig om daar krasjes op te krijgen.

Erg fijn voor de toekomstige resale-value van het toestel 8)7 ;)

(''ja, maar gebruik dan een screenprotector!''....euhhh nee....dat maakt de telefoon nog lelijker dan zo'n bulky hoesje ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 30-03-2018 08:44 ]

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:21
Geert1976 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:43:

(''ja, maar gebruik dan een screenprotector!''....euhhh nee....dat maakt de telefoon nog lelijker dan zo'n bulky hoesje ;) )
Heb hem er toch maar meteen opgezet. Normaal helemaal met je eens, maar de Belkin screenprotector in combinatie met een Apple siliconen hoes zorgt ervoor dat het allemaal wel meevalt. O-)

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:48
Erik1805 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:17:
Vind het wel jammer. Heb er nu een hoesje omheen maar dat doet afbreuk aan de mooie telefoon . Zijn er ook mensen die de telefoon zonder hoesje druven te gebruiken ?
Ja, eerste week de Apple Leather case gebruikt maar daarna overgegaan op een 3D-tempered glass protector i.c.m. een transparant back-glass protector (2x zodat de camera niet uitsteekt :P).

Dus hij is nu beschermd tegen oppervlakkige krasjes aan het scherm/achterkant. Enige wat kan krassen in de stainless steel band, maar goed dat kan je weer wegpoetsen met Mother Mag & Aluminium.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - 2x Anker Solix Solarbank 3 Pro + 1x BP2700 - iPhone 17 Pro 256 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-11 14:38

s0kkie

Cowabunga

Vanaf 2008 alleen iPhones gehad (alle modellen) en nog nooit een hoesje gebruikt en ook nog nooit beschadigingen gehad, nu ook met de X is de telefoon te mooi om een hoesje te gebruiken :)
s0kkie schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:51:
Vanaf 2008 alleen iPhones gehad (alle modellen) en nog nooit een hoesje gebruikt en ook nog nooit beschadigingen gehad, nu ook met de X is de telefoon te mooi om een hoesje te gebruiken :)
Akkoord. Ik heb liever ook geen hoesje. Maar het scherm van de 8 kraste zo bizar snel dat ik het absoluut niet aandurf om zonder hoesje + screenprotector de X te gebruiken; voordat m'n achterkant helemaal beschadigd raakt.

... Of misschien een screenprotector op de achterkant plaatsen, ik geloof dat die randen best wel krasbestendig zijn. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Ik kan mij ook niet vinden in het zogenaamde "Feit" dat de X snel beschadigd. Ja natuurlijk vind je er berichten over op websites maar dat is niet zo verwonderlijk als je er tientallen miljoenen verkoopt. Een paar honderd reacties is dan natuurlijk peanuts.

Ik heb nooit een screen protector op mijn toestel en het is altijd hetzelfde, het scherm blijft kras vrij maar zodra je hem onder fel zonlicht bekijkt zie je wat haar krasjes. Dat heb je altijd op glas, niets uniek aan op de X. Zolang je ze niet ziet als het scherm aan is (dat doen die haar krasjes gelukkig niet) vind ik het prima.

RVS rand poets ik zo nu en dan even mee als ik toch mijn SS watch aan het doen ben. Ziet er nog als nieuw uit

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:12
Donstil schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:22:
Ik kan mij ook niet vinden in het zogenaamde "Feit" dat de X snel beschadigd. Ja natuurlijk vind je er berichten over op websites maar dat is niet zo verwonderlijk als je er tientallen miljoenen verkoopt. Een paar honderd reacties is dan natuurlijk peanuts.

Ik heb nooit een screen protector op mijn toestel en het is altijd hetzelfde, het scherm blijft kras vrij maar zodra je hem onder fel zonlicht bekijkt zie je wat haar krasjes. Dat heb je altijd op glas, niets uniek aan op de X. Zolang je ze niet ziet als het scherm aan is (dat doen die haar krasjes gelukkig niet) vind ik het prima.

RVS rand poets ik zo nu en dan even mee als ik toch mijn SS watch aan het doen ben. Ziet er nog als nieuw uit
Mijn iPhone X heeft een paar flinke krassen in het scherm. Zal wel door zand gekomen zijn. Maak me er niet zo druk om. Als het te erg wordt dat het me stoort laat ik er een nieuw scherm inzetten bij de Apple Store :P Screenprotector heb ik een hekel aan.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Precies zo denk ik ook. Heb er geen bescherming om. Vind ik zonde. 👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Het is eigenlijk een beetje als condooms. Zonder bescherming is fijner, maar je bent toch blij dat je het er om hebt zitten om vervelende zaken te voorkomen.

M’n 8 kraste als de neten, met de X neem ik het risico gewoon niet. :P
Mocht er een soort van screenprotector voor de achterkant beschikbaar zijn dan zou ik denk ik wel overstappen. Het beschermt de camera alleen niet.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:01

Grin

Ride si sapis.

Nice one @WhatsappHack ;)
Agree, deze post van mij geeft nog steeds weer hoe ik hierover denk.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Tylen

Tylen

WhatsappHack schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:09:
Het is eigenlijk een beetje als condooms. Zonder bescherming is fijner, maar je bent toch blij dat je het er om hebt zitten om vervelende zaken te voorkomen.

Mocht er een soort van screenprotector voor de achterkant beschikbaar zijn dan zou ik denk ik wel overstappen. Het beschermt de camera alleen niet.
Goed verwoordt. Als ik iets heb wil ik er maximaal van genieten. Dus lekker condoomloos 😍

* Tylen is ook al jaren getrouwd ;)

• Camo
  • Registratie: Juni 2013

Er is wel een glazen screen protector voor de achterkant, ik heb op mijn X namelijk 1 op de voorkant en 1 op de achterkant (Via Aliexpress besteld voor nog geen 2 euro dacht ik).

Zal de link wel even opzoeken.

Edit: prijs is zelfs 1,48 euro incl. verzending voor 2 stuks namelijk de voorkant en achterkant.
https://nl.aliexpress.com...s-Screen/32848171117.html

[ Voor 13% gewijzigd door Camo op 30-03-2018 19:34 ]

• _Bailey_
  • Niet online
aandelen Durex?
@Camo Thanks! Ik ga eens kijken. :)
Voor de prijs kan je niet bepaald fout gaan. :+

@Geert1976
Uiteraard, gekocht op de dag dat de paus heeft gezegd dat het wél toegestaan is. :')

MelvinW schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:45:
[...]
Mijn iPhone X heeft een paar flinke krassen in het scherm. Zal wel door zand gekomen zijn. Maak me er niet zo druk om. Als het te erg wordt dat het me stoort laat ik er een nieuw scherm inzetten bij de Apple Store :P Screenprotector heb ik een hekel aan.
Ja zand is funest. Daar hebben ze nog niets op gevonden >:)

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-11 16:48
Met de nieuwe update is er nu batterij conditie waarbij je kan zien hoe gezond de batterij nog is.

Zit hier op 97% sinds de launch wat ik eigenlijk enorm slecht vind zeker wanneer ik deze vergelijk met m'n 6S van 2 jaar die nog op 96% zit.

Daarbij is 3% minder ook aanzienlijk meer op een X dan 4% bij een 6S gezien de hogere batterij capaciteit.

Nog meer mensen met soortgelijke resultaten?
Evernote schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:16:
Met de nieuwe update is er nu batterij conditie waarbij je kan zien hoe gezond de batterij nog is.

Zit hier op 97% sinds de launch wat ik eigenlijk enorm slecht vind zeker wanneer ik deze vergelijk met m'n 6S van 2 jaar die nog op 96% zit.

Daarbij is 3% minder ook aanzienlijk meer op een X dan 4% bij een 6S gezien de hogere batterij capaciteit.

Nog meer mensen met soortgelijke resultaten?
Ik heb ook 97% maar til er nier zo zwaar aan. Die test is daar veel te buggy voor zo lijkt het.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:58
Die van mij geeft nog gewoon 100% aan. :)
En heb 'm sinds releasedag.

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 01-04-2018 12:47 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Evernote
Donstil schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:46:
[...]

Ik heb ook 97% maar til er nier zo zwaar aan. Die test is daar veel te buggy voor zo lijkt het.
Coconut battery geeft ook 97% aan (97,4%) geen idee hoe precies het gemeten kan worden maar ik had minder slijtage verwacht.

Als ik het een beetje door reken zit ik op 0,0174% wat er per dag af gaat.
3 November 2020 is er dan in het gunstigste geval 81,9% over.
Evernote schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:59:
Coconut battery geeft ook 97% aan (97,4%) geen idee hoe precies het gemeten kan worden maar ik had minder slijtage verwacht.

Als ik het een beetje door reken zit ik op 0,0174% wat er per dag af gaat.
3 November 2020 is er dan in het gunstigste geval 81,9% over.
Maar dan ga je uit van evenredige slijtage. Dat is bij batterijen niet altijd het geval.

Verder vind ik 19.1% slijtage in 3 jaar niets bijzonders eigenlijk. Dat is bij 6x laden per week c.a 1000 laad cycl en dat is ook ongeveer de leeftijd van een dergelijke accu.

• Tylen

Tylen

Rivanov schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:47:
Die van mij geeft nog gewoon 100% aan. :)
En heb 'm sinds releasedag.
Hier ook. En ik laad hem gewoon elke nacht op.

Zodra je een accu voor de eerste keer oplaad wordt hij minder, 100% kan daarmee al niet. Zeker niet na 5 maanden.

De mijne geeft meestal 97% aan maar heb ook al een paar keer 98,99&100% gezien. Blijft beta natuurlijk.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:00:
Zodra je een accu voor de eerste keer oplaad wordt hij minder, 100% kan daarmee al niet. Zeker niet na 5 maanden.

De mijne geeft meestal 97% aan maar heb ook al een paar keer 98,99&100% gezien. Blijft beta natuurlijk.
Grappig om te zien hoe er een tool wordt geintroduceert, die tegelijkertijd weer een probleem opwekt.

@Evernote die het al aan het doorrekenen is ;)
Ik ga persoonlijk van 2 jaar accu uit, met in het gunstige geval van 3.

Tot nu toe heb ik alle toestellen wel langer gedaan dan 2,5 jaar, accu's vervangen is imho gewoon een onderdeel van het proces, net zoals je dat bij auto's moet doen

• Evernote
FreshMaker schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:10:
[...]

Grappig om te zien hoe er een tool wordt geintroduceert, die tegelijkertijd weer een probleem opwekt.

@Evernote die het al aan het doorrekenen is ;)
Ik ga persoonlijk van 2 jaar accu uit, met in het gunstige geval van 3.

Tot nu toe heb ik alle toestellen wel langer gedaan dan 2,5 jaar, accu's vervangen is imho gewoon een onderdeel van het proces, net zoals je dat bij auto's moet doen
Ben ook wel een mierenneuker hoor. Zoals bijvoorbeeld de App Store update bug waar ik me mateloos aan irriteer.

Voor het geld had ik gewoon naast super hardware (lees: SoC, scherm en build) een fijn OS willen hebben.

iOS 11 is echt een gedrocht en heb het idee dat er weinig gefixt wordt.
Neem de bug in iMessage waarbij de vinkjes verdwijnen je meerdere ontvangen bestanden wil selecteren, die zit er al zo lang in!

Met de iOS install base zal er vast genoeg gemeld worden. Maar gemaakt.. Meh.

• _Bailey_
  • Niet online
Evernote schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:40:
[...]

Ben ook wel een mierenneuker hoor.

Hier nog 'n mierenneuker oOo

Ik was in het begin van iOS 11 ook niet echt positief.
Maar sinds de public release van 11.3 ben ik echt zeer positief geworden (zie mijn eerdere posts van afgelopen paar dagen).

• FreshMaker
  • Niet online
[...]Ben ook wel een mierenneuker hoor. Zoals bijvoorbeeld de App Store update bug waar ik me mateloos aan irriteer.
Ben zelf mat meer van "komt wel een keer goed", maar ben zeker blij met mensen als jij, die er wel achteraan gaan.
Ik doe dan ook niet (meer) mee met beta's.
Waar ik voorheen geen probleem had met een re-install of clean OS, merk ik dat ik steeds vaker de korte makkelijke weg kies met die dingen.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-11 12:05
Tylen schreef op zondag 1 april 2018 @ 13:52:
[...]

Hier ook. En ik laad hem gewoon elke nacht op.
Same here, ook standaard elke nacht in de lader. Doe ik met mijn macbook pro retina eind 2013 overigens ook, gister eens naar gekeken en die had nog 80%. Ik ben iig tevreden over de accu's van Apple :)

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Heb hier ook nog 100% wat die aangeeft.
Gebruik heb sinds de dag van release :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5D9E1LNJQvuATzSt8IvxhUdl/full.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 19:52
Famous schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:13:
Heb hier ook nog 100% wat die aangeeft.
Gebruik heb sinds de dag van release :)
Yep...same here. En ik gebruik mijn X zeer intensief (geen pc thuis).
[...]

Ben ook wel een mierenneuker hoor. Zoals bijvoorbeeld de App Store update bug waar ik me mateloos aan irriteer.

Voor het geld had ik gewoon naast super hardware (lees: SoC, scherm en build) een fijn OS willen hebben.

Neem de bug in iMessage waarbij de vinkjes verdwijnen je meerdere ontvangen bestanden wil selecteren, die zit er al zo lang in!

Met de iOS install base zal er vast genoeg gemeld worden. Maar gemaakt.. Meh.
Moet je eens een Android telefoon kopen en een maandje gebruiken. Dan weet je weer hoe fijn het hier is :)

• Evernote
Donstil schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:23:
[...]

Moet je eens een Android telefoon kopen en een maandje gebruiken. Dan weet je weer hoe fijn het hier is :)
Nee bedankt :p

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 06:30
[...]

Toevallig heb ik dit gedaan en ik kan het beamen. Van een 6S naar een LG G6 en nu, binnen een week, enorm spijt. iPhone is op dit moment toch wel gewoon een zeer goede keuze.

• Dennisdn
[...]

M'n maatje is wat wispelturiger als ik (lees, nog meer gadgetfreak) en wisselt regelmatig tussen Android en iOs. We zitten elkaar dagelijks voor de gein te bashen welke nou beter is, zijn S9 of de X. Maar ik win altijd dat Samsung zijn beste onderdelen voor de X aan Apple moet leveren. Over het besturingssysteem hoeven we gelukkig geen discussie te voeren, dat is stiekum voor elke Android-gebruiker wel duidelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 02-04-2018 08:17 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:16:
[...]

Over het besturingssysteem hoeven we gelukkig geen discussie te voeren, dat is stiekum voor elke Android-gebruiker wel duidelijk.
behalve het notificatie systeem (en de afhandeling daarvan vervolgens), dat is bij Android (8.1 Oreo) lichtjaren prettiger vergeleken bij iOS 11. Om nog maar niet te spreken over productiviteit bij deze notificatie afhandeling, want dat is uiteraard bij iOS 11 een lachertje.

Verder eens met je verhaal ;)

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 02-04-2018 09:26 ]

• FreshMaker
  • Niet online
[...]

M'n maatje is wat wispelturiger als ik (lees, nog meer gadgetfreak) en wisselt regelmatig tussen Android en iOs. We zitten elkaar dagelijks voor de gein te bashen welke nou beter is, zijn S9 of de X. Maar ik win altijd dat Samsung zijn beste onderdelen voor de X aan Apple moet leveren. Over het besturingssysteem hoeven we gelukkig geen discussie te voeren, dat is stiekum voor elke Android-gebruiker wel duidelijk.
Is dat nu nooit voorbij, dat gezeik over android vs ios ?
Er is geen verschil, de enige die last hebben van het verschil, zijn diegene die ohwzo graag gelijk willen hebben
90% van de gebruikers wil de standaard apps gebruiken, zet die van IOS naar Android, en na een week is het afgelopen.
Andersom hetzelfde, genoeg Androidgebruikers die moeiteloos op IOS werken.

Die andere 10% zijn de goedpraters voor zichzelf, en komen dan met dooddoeners als updates of "vrijheid"
Android krijgt zijn securityupdates voornamelijk via de play-services, De Samsung S5 kreeg vorige maand ook gewoon de laatste updates binnen.
Dat de op Android6 is blijven steken maakt helemaal niets uit, een iPhone 5S komt ook niet voorbij IOS10

• Dennisdn
FreshMaker schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:06:
[...]

Is dat nu nooit voorbij, dat gezeik over android vs ios ?
Toch grappig dat sommigen die strijd blijkbaar erg serieus blijven nemen _O-

• FreshMaker
  • Niet online
Tja, serieus ... ik kan me er aan ergeren ja, nutteloos gekwats over iets waar je zelf een keuze in hebt
Wil je geen Android toestel ?
Koop het dan niet, maar laat de ander in zijn waarde, dat hij dat wel wil

Ik zie het regelmatig gebeuren bij winkels als Mediamarkt, staan te hengsten op toestellen, om een 'geïnformeerde' beslissing te nemen over lag en traag zijn ...

edit: en het hoort hier niet eens thuis .... net zoals het gedoe over hoesjes en wel of geen screenprotector :+

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 02-04-2018 10:16 ]

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik ben sinds een week een gelukkig eigenaar van een iPhone X na voorheen alleen android en andere non IOS toestellen te hebben gebruikt en mijn eerste indruk is positief. Natuurlijk zijn sommige dingen anders maar tot nu toe heb ik totaal geen spijt van :)

Ik zal deze topic nu maar eens geen doorspitten ....

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Grin

Grin

Ride si sapis.

FreshMaker schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:06:
[...]
Dat de op Android6 is blijven steken maakt helemaal niets uit, een iPhone 5S komt ook niet voorbij IOS10
De iPhone 5S draait de nieuwste versie van iOS: 11.3.
De verhalen van een case en/of screenprotector hebben een hele duidelijke context: de iPhone X is volgens meerdere posts erg gevoelig voor gebruiksschade. Dan kan je daar prima over posten.

• FreshMaker
  • Niet online
Grin schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:28:
[...]

De iPhone 5S draait de nieuwste versie van iOS: 11.3.
De verhalen van een case en/of screenprotector hebben een hele duidelijke context: de iPhone X is volgens meerdere posts erg gevoelig voor gebruiksschade. Dan kan je daar prima over posten.
Prima, het is glas, en gevoelig ....
Maar dat is dan toch geen discussie meer ?
Als je de laatste pagina's terugleest gaat het niet over de gevoeligheid, maar over de instelling dat een hoesje lelijk is of niet.
Steeds vaker gaan de discussies niet verder dan "mijn mening, en niet anders" en het onderuit halen van de andere persoon.

• dafmay
@FreshMaker lighten up.

8)

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-11 12:05
Hebben jullie dat ook overigens dat je op die chromen randen (heb de witte X) zoveel doffe krassen ziet? Ofja krassen zijn het niet echt, meer doffe plekjes enzo. En dat terwijl ik hem of met hoesje gebruik of altijd zonder hoesje en nog nooit ergens heb tegen gestoot, heb hem sinds dag 1.
[...]

Jou dik gedrukte argument vind ik ook altijd maar zon argument van.. 'tja ik moet toch iets zeggen!' Wat maakt het uit waar de onderdelen vanaf komen, het gaat om het eindproduct. Of zeg je dat ook als jullie het over auto's hebben? Daar komt het net zo vaak in voor ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Scrtz op 02-04-2018 11:11 ]

• Dennisdn
Scrtz schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:07:
Hebben jullie dat ook overigens dat je op die chromen randen (heb de witte X) zoveel doffe krassen ziet? Ofja krassen zijn het niet echt, meer doffe plekjes enzo. En dat terwijl ik hem of met hoesje gebruik of altijd zonder hoesje en nog nooit ergens heb tegen gestoot, heb hem sinds dag 1.

[...]

Of zeg je dat ook als jullie het over auto's hebben?
Jazeker! Onze dagelijkse bashes gaan net zo goed over auto's (zijn Mercedes is een taxi en mijn Golf een les-auto) of de strijd tussen Arnhem-Zuid en Noord. Als er maar iets te jennen valt dan gebruiken we het. We hebben allebei een hekel aan voetbal, dus moeten we het met deze dingen doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 02-04-2018 12:25 ]

FreshMaker schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:40:
Steeds vaker gaan de discussies niet verder dan "mijn mening, en niet anders" en het onderuit halen van de andere persoon.
Welkom op het internet :+

• Ikkeja33
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-11 11:03
Vandaag filmpjes gemaakt van het afzwemmen van mijn dochtertje. Ze heeft haar B-diploma gehaald dus dat is fijn maar.... bij het filmen met de iPhone X heb ik de telefoon soms een beetje naar boven gehouden. Het viel me op dat op het scherm het beeld aan het stotteren was. Dit heb ik uiteraard getest en idd, ook het videobestand is niet goed. Via deze link YouTube: OIS test iPhone X
een testje.

Nu is de vraag, zijn er meer die hier last van hebben? Terug naar Apple?

Oja, video is opgenomen op 1080p, 60fps

[ Voor 9% gewijzigd door Ikkeja33 op 02-04-2018 21:02 ]

• Evernote
Ikkeja33 schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:54:
Vandaag filmpjes gemaakt van het afzwemmen van mijn dochtertje. Ze heeft haar B-diploma gehaald dus dat is fijn maar.... bij het filmen met de iPhone X heb ik de telefoon soms een beetje naar boven gehouden. Het viel me op dat op het scherm het beeld aan het stotteren was. Dit heb ik uiteraard getest en idd, ook het videobestand is niet goed. Via deze link YouTube: OIS test iPhone X
een testje.

Nu is de vraag, zijn er meer die hier last van hebben? Terug naar Apple?

Oja, video is opgenomen op 1080p, 60fps
Dit ziet er niet goed uit! Lijkt wel een probleem met de stabilisatie van de camera.

Reboot lost niks op?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Als ik slecht 3/4g bereik heb wordt m’n X altijd warm en gaat de batterij snel leeg. Heb het nu kunnen reproduceren. Flight modus lost het op.

Nu heb ik niet vaak slecht bereik, maar als het gebeurt raakt ie dus meteen aan de kook.. herkenbaar?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

NiGeLaToR schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:06:
Als ik slecht 3/4g bereik heb wordt m’n X altijd warm en gaat de batterij snel leeg. Heb het nu kunnen reproduceren. Flight modus lost het op.

Nu heb ik niet vaak slecht bereik, maar als het gebeurt raakt ie dus meteen aan de kook.. herkenbaar?
Ja dan moet er meer “moeite” gedaan worden om bereik te houden en dat kost power. Of hij gaat staan switchen tussen 4G en 3G wat ook weer power kost.

Ik had dit met eerdere toestellen op kantoor. Tot Vodafone met WiFi bellen kwam, toen was het gelukkig opgelost.

• Ikkeja36
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-11 19:37
Evernote schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:03:
[...]

Dit ziet er niet goed uit! Lijkt wel een probleem met de stabilisatie van de camera.

Reboot lost niks op?
Reboot lost niks op. Ook het veranderen van resolutie / framerate niet. Zojuist 20 minuten met apple aan de lijn gezeten. Diagnostische test gedaan maar dit gaf niets aan. Doorgezet naar supervisor en om alles uit te sluiten afgesproken dat ik een rest doe naar fabrieksinstellingen. Mocht het probleem er dan nog steeds zijn gaan we verder kijken....

Er wordt nu een backup gemaakt 8)

edit: Zoals verwacht blijft het probleem bestaan. Ben bang dat er iets mankeert aan de hardware. Heb de bevinding doorgegeven via de mail aan de supervisor. Ben benieuwd hoe snel er contact wordt opgenomen 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Ikkeja36 op 03-04-2018 09:41 ]

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Iemand een idee of de accu ook daadwerkelijk sneller slijt door het gebruik van draadloos opladen? Ik heb een Belkin 5 watt Qi-gecertificeerd oplaadstation gekocht voor de iPhone X. Ik heb bewust gekozen voor 5 watt, aangezien dit minder warmte produceert en beter is voor de accu. Wel gecertificeerd lijkt mij beter dan de niet-gecertificeerde eBay-meuk van 8 euro. Wat zijn jullie ideeën?

3 in de rij, kassa erbij

MeesterBas schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:39:
Iemand een idee of de accu ook daadwerkelijk sneller slijt door het gebruik van draadloos opladen? Ik heb een Belkin 5 watt Qi-gecertificeerd oplaadstation gekocht voor de iPhone X. Ik heb bewust gekozen voor 5 watt, aangezien dit minder warmte produceert en beter is voor de accu. Wel gecertificeerd lijkt mij beter dan de niet-gecertificeerde eBay-meuk van 8 euro. Wat zijn jullie ideeën?
Het ligt aan t gebruik.
Als je hem er steeds afpakt en weer terug oplegt terwijl ie (bijna) vol is, tricklecharging, dan is dat superslecht voor je accu. Laad je hem af en toe tussendoor op (eg van 50 naar 80 en later nog eens van 40 naar 65; noem maar iets he) dan is dat natuurlijk prima en totaal geen probleem. Zoals met alle accu’s is het helemaal leeglaten lopen en dan weer helemaal volladen niet de beste methode, maar dat maakt tussen bedraad en Qi-laden geen verschil verder.

Overigens kun je ook gewoon de 7.5W output qiladers pakken hoor. Die generen niet (heel veel) meer warmte dan opladen met de 10W iPad lader. Al helemaal niet meer dan met 28W laden. En ook daar kan de iPhone tegen, dus ik zou me er niet al teveel zorgen om maken.

Hier geldt dus naar mijn mening eigenlijk meer hoe je hem oplaadt dan de methode van opladen. iPhone lader (5w), iPad lader (10w), draadloos laden met 5 of 7.5w: maakt weinig uit. Apple heeft de wattages gelukkig laag gehouden voor Qi. :) 10W Qi va 10W iPad lader bijvoorbeeld zou wel een groot verschil qua warmte betekenen; en dat is wel slechter voor de accu.

Gewoon goed omgaan met de manier waarop je laadt en niet constant je telefoon op de lader hebben liggen, of er steeds terug op leggen na een paar minuten gebruik, en je hoeft je nergens zorgen over te maken. :)

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:09
NiGeLaToR schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:06:

Ik herken dit probleem, niet alleen op de X overigens. Fietsritje van 5km/20min snoept 15% batterij op, terwijl toestel in m'n zak zit. Loop ik in het buitenland door een stad voor enkele uren, paar % batterij eraf. Ergens zit hier iets de buurt niet helemaal lekker tussen T-Mobile NL <> iPhone

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:41
Als ik WAZE gebruik in mijn auto (BMW 5), dan krijg ik na elke aanwijzing of telefoongesprek een luide tik via de radio.
Het geluid lijkt het best op een steentje dat tegen de ruit vliegt.
Nu denk ik niet dat het aan de telefoon ligt, want mijn iPhone6 had dat ook.

Zijn er nog BMW Wazers die dit kennen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• GforceNL
  • Laatst online: 13:06

GforceNL

Out of memory....

Tommie12 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:35:
Als ik WAZE gebruik in mijn auto (BMW 5), dan krijg ik na elke aanwijzing of telefoongesprek een luide tik via de radio.
Het geluid lijkt het best op een steentje dat tegen de ruit vliegt.
Nu denk ik niet dat het aan de telefoon ligt, want mijn iPhone6 had dat ook.

Zijn er nog BMW Wazers die dit kennen?
niet met Waze en een 5er, maar met een 4 en Flitsmeister.

<Zinloze tekst hier>

• MeesterBas
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:25:
[...]

Het ligt aan t gebruik.
Als je hem er steeds afpakt en weer terug oplegt terwijl ie (bijna) vol is, tricklecharging, dan is dat superslecht voor je accu. Laad je hem af en toe tussendoor op (eg van 50 naar 80 en later nog eens van 40 naar 65; noem maar iets he) dan is dat natuurlijk prima en totaal geen probleem. Zoals met alle accu’s is het helemaal leeglaten lopen en dan weer helemaal volladen niet de beste methode, maar dat maakt tussen bedraad en Qi-laden geen verschil verder.

Overigens kun je ook gewoon de 7.5W output qiladers pakken hoor. Die generen niet (heel veel) meer warmte dan opladen met de 10W iPad lader. Al helemaal niet meer dan met 28W laden. En ook daar kan de iPhone tegen, dus ik zou me er niet al teveel zorgen om maken.

Hier geldt dus naar mijn mening eigenlijk meer hoe je hem oplaadt dan de methode van opladen. iPhone lader (5w), iPad lader (10w), draadloos laden met 5 of 7.5w: maakt weinig uit. Apple heeft de wattages gelukkig laag gehouden voor Qi. :) 10W Qi va 10W iPad lader bijvoorbeeld zou wel een groot verschil qua warmte betekenen; en dat is wel slechter voor de accu.

Gewoon goed omgaan met de manier waarop je laadt en niet constant je telefoon op de lader hebben liggen, of er steeds terug op leggen na een paar minuten gebruik, en je hoeft je nergens zorgen over te maken. :)
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Bij deze van de lader gehaald... Vond het wel prettig dat de telefoon er op lag, zodat de accu constant volzit. Vooral ook omdat ik hele dag muziek afspeel via AirPlay.

Als ik jouw verhaal zo lees, is een oplaadplaatje naast het bed ook niet slecht(er) voor de accu. Vooral omdat ik 'm daar niet constant opleg/afhaal.

3 in de rij, kassa erbij

• dafmay
@MeesterBas

Mocht je nog naar een 7.5W lader willen overstappen overweeg dan zeker die van Anker. Deze heeft actieve koeling en dat scheelt enorm...accu blijft koel én laadt een stuk sneller dan de Mophie en Belkin Fast chargers.

Voor meer info zie mijn bericht in het Accessoires topic :

[iPhone X] Cases en andere accessoires

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:41
GforceNL schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:00:
[...]

niet met Waze en een 5er, maar met een 4 en Flitsmeister.
Tja, zal wel dezelfe radio in zitten.
Irriteren die tikken jou ook zo erg? Is er een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Tommie12 op 03-04-2018 15:10 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

MeesterBas schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:00:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Bij deze van de lader gehaald... Vond het wel prettig dat de telefoon er op lag, zodat de accu constant volzit. Vooral ook omdat ik hele dag muziek afspeel via AirPlay.
Ja de accu zelf vindt dat dus niet zo prettig. :P
Die wordt dan steeds bij minimaal verlies alweer opgeladen.

Interessant achtergrond verhaal hier:
http://batteryuniversity....ing_lithium_ion_batteries
Als ik jouw verhaal zo lees, is een oplaadplaatje naast het bed ook niet slecht(er) voor de accu. Vooral omdat ik 'm daar niet constant opleg/afhaal.
Nee hoor, is prima. Is eigenlijk hetzelfde als hem aan de normale lader laten liggen 's nachts.
(Wat trouwens ook niet het beste is trouwens, maar je gaat hem er niet midden in de nacht ff afhalen natuurlijk - dat doet niemand. :P)

• MeesterBas
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:03:
@MeesterBas

Mocht je nog naar een 7.5W lader willen overstappen overweeg dan zeker die van Anker. Deze heeft actieve koeling en dat scheelt enorm...accu blijft koel én laadt een stuk sneller dan de Mophie en Belkin Fast chargers.

Voor meer info zie mijn bericht in het Accessoires topic :

Goede tip. Bedankt! Zal daar eens kijken, want er komt zeker nog wel eentje bij.

3 in de rij, kassa erbij

• MeesterBas
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:21:
[...]

Ja de accu zelf vindt dat dus niet zo prettig. :P
Die wordt dan steeds bij minimaal verlies alweer opgeladen.

Interessant achtergrond verhaal hier:
http://batteryuniversity....ing_lithium_ion_batteries

[...]

Nee hoor, is prima. Is eigenlijk hetzelfde als hem aan de normale lader laten liggen 's nachts.
(Wat trouwens ook niet het beste is trouwens, maar je gaat hem er niet midden in de nacht ff afhalen natuurlijk - dat doet niemand. :P)
Haha inderdaad. Zal het artikel eens lezen. Nou moet ik zeggen dat ik 'm weleens van de lader haal (om die reden) als ik 's nachts naar het toilet ben geweest. Maar ik ga de wekker er niet voor zetten 8)7

3 in de rij, kassa erbij

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 10:24
Geen iphone X, maar wel een leuk filmpje over het wisselen van geheugen.

• _Bailey_
  • Niet online
nog meer mensen zeer in hun nopjes met iOS 11.3?

Dit is de aller aller eerste iOS 11 versie waar ik echt dik tevreden mee ben. En dan heb ik het uiteraard puur en alleen qua snelheid, smoothness en echt zelden tot nooit lag/hiccups.

qua productiviteit en notificatie afhandeling is weer een compleet ander (niet al te positief) verhaal, imho :+

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 18:33
Ik heb nu het probleem dat mijn iPhone zegt dat hij vol is (en ik dus geen filmpjes kan maken), maar ik zie bij opslag dat ik nog genoeg ruimte heb? Meer mensen dit probleem? Ik draai nog op 11.1.2.
Screenshot opslag iphone

• Ronwiel
  • Niet online
Misschien eerst ff updaten? Wellicht is het een opgeloste bug?

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:40
Krilo_89 schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:27:
Ik heb nu het probleem dat mijn iPhone zegt dat hij vol is (en ik dus geen filmpjes kan maken), maar ik zie bij opslag dat ik nog genoeg ruimte heb? Meer mensen dit probleem? Ik draai nog op 11.1.2.
[afbeelding]
Icloud niet gewoon vol?

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Nu het weer wat beter is en de zonnebril op de neus zit, bedenk ik me ineens dat Face ID telkens vlekkeloos werkt. Gepolariseerde glazen (echt glas, geen plastic meuk) heeft hij geen enkel probleem mee en ook net zo snel als anders.

• Krilo_89
Nick25 schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:23:
[...]

Icloud niet gewoon vol?
Ronwiel schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:43:
Misschien eerst ff updaten? Wellicht is het een opgeloste bug?
Geupdate en heb nog dezefde hoeveeheid ruimte beschikbaar (zo’n 18GB zegt iTunes) en op iCloud backup ik geen foto’s, dus heb daar nog 2GB over.
Zal het nu even in de gaten houden.

• _Bailey_
  • Niet online
Grin schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:01:
Nu het weer wat beter is en de zonnebril op de neus zit, bedenk ik me ineens dat Face ID telkens vlekkeloos werkt. Gepolariseerde glazen (echt glas, geen plastic meuk) heeft hij geen enkel probleem mee en ook net zo snel als anders.
same here!

vandaag de hele dag gevaren met m'n sloep. Met Rayban's op...unlocken van mijn iPhone X ging voor 98% altijd direct goed.
Zeer tevreden, ik las eind vorige jaar allerlei horror verhalen van RayBan dragers icm een iPhone X.
Nergens last van (gelukkig)

• Dennisdn
Geert1976 schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:18:
[...]

same here!

vandaag de hele dag gevaren met m'n sloep. Met Rayban's op...unlocken van mijn iPhone X ging voor 98% altijd direct goed.
Zeer tevreden, ik las eind vorige jaar allerlei horror verhalen van RayBan dragers icm een iPhone X.
Nergens last van (gelukkig)
Ik wissel tussen 4 zonnebrillen (RB’s en Prada’s) en allemaal is het 1x scannen geweest + code en daarna vlekkeloos met allemaal. Zelfs de skibril en helm pakte hij na 2x een code ingevoerd te hebben.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 10:24
Grin schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:01:
Nu ik een iPhone een aantal maanden gebruikt heb kan ik simpelweg concluderen dat het gewoon Apple bashen is. FaceID is een prima vervanger voor TouchID. In bed, vol daglicht, zonnebril, verschillende afstanden. Ik heb geen enkele seconden spijt gehad dat ik geen touchid meer heb.
grote_oever schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:12:
[...]

Nu ik een iPhone een aantal maanden gebruikt heb kan ik simpelweg concluderen dat het gewoon Apple bashen is. FaceID is een prima vervanger voor TouchID. In bed, vol daglicht, zonnebril, verschillende afstanden. Ik heb geen enkele seconden spijt gehad dat ik geen touchid meer heb.
Nou mis ik TouchID ook niet maar in Bed is FaceID hier wel echt helemaal kut. Hij werkt niet als je op je zij ligt en de iPhone niet gelijk is met je gezicht, je moet dan of je gezicht op de iPhone in dezelfde richting draaien.

Ook is het best wel irritant voor snachts en smorgens.

• _Bailey_
  • Niet online
met alle standjes in bed :+ werkt FaceID bij mij vrijwel 100% de 1ste keer , ook liggend op m'n zij met mn bakkes op m'n slaapkussen

• Dennisdn
Donstil schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:41:
[...]

Nou mis ik TouchID ook niet maar in Bed is FaceID hier wel echt helemaal kut. Hij werkt niet als je op je zij ligt en de iPhone niet gelijk is met je gezicht, je moet dan of je gezicht op de iPhone in dezelfde richting draaien.

Heb je hem al eens opnieuw ingeregeld? Helemaal in het begin heb ik er ook wel eens over geklaagd. Maar bij mij pakt hij nu m’n gezicht in bed ook in alle standen. Half in kussens of onder dekens. Helemaal na laatste update werkt dat vlekkeloos.

In de carkit merk ik na laatste update helemaal een zware verbetering.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 08-04-2018 20:11 ]

Dennisdn schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:10:
[...]
Heb je hem al eens opnieuw ingeregeld? Helemaal in het begin heb ik er ook wel eens over geklaagd. Maar bij mij pakt hij nu m’n gezicht in bed ook in alle standen. Half in kussens of onder dekens. Helemaal na laatste update werkt dat vlekkeloos.

In de carkit merk ik na laatste update helemaal een zware verbetering.
Ja wel eens opnieuw gedaan maar dit zou natuurlijk al niet nodig moeten zijn, deed ik met TouchID ook nooit.

Ik ben over het algemeen wel te vreden met FaceID hoor maar ik moet gewoon nog geregeld mijn pincode intoetsen en dat is jammer.

• Dennisdn
Donstil schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:32:
[...]

Ja wel eens opnieuw gedaan maar dit zou natuurlijk al niet nodig moeten zijn, deed ik met TouchID ook nooit.

Ik ben over het algemeen wel te vreden met FaceID hoor maar ik moet gewoon nog geregeld mijn pincode intoetsen en dat is jammer.
Ja dát is zeker wel zo. Waar ik met touchid vrijwel nooit de code hoefde in te voeren moet het bij de X nog zeker meerdere keren per dag.
Donstil schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:41:
[...]

iPhone verder van je af houden is 9 van de 10 keer de sleutel. Men heeft de neiging om het toestel dichtbij het hoofd te houden in bed, hierdoor kan ie niet meer je hele gezicht scannen. Enkel voor het unlocken de telefoon heel even iets verder van je af houden (tip: wakker maken met tik op t scherm ipv aan/uit knop, tenzij ie zelf al wakker wordt van het oppakken) en meestal pakt ie het prima. Ook als je op je zij ligt.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-11 07:40
Dennisdn schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:41:
[...]

Ja dát is zeker wel zo. Waar ik met touchid vrijwel nooit de code hoefde in te voeren moet het bij de X nog zeker meerdere keren per dag.
Grappig, dat was bij mij juist andersom. Met Touch ID moest ik geregeld mijn pincode invoeren. Sinds ik de X heb (een maand ongeveer) hoef ik dit amper meer. De laatste keer dat ik de pincode moest invoeren was geloof ik een week terug. Ik ben dan ook zeer tevreden met Face ID en wil ook zeker niet meer terug naar Touch ID.

• FreshMaker
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 9 april 2018 @ 06:57:
[...]

iPhone verder van je af houden is 9 van de 10 keer de sleutel. Men heeft de neiging om het toestel dichtbij het hoofd te houden in bed, hierdoor kan ie niet meer je hele gezicht scannen. Enkel voor het unlocken de telefoon heel even iets verder van je af houden (tip: wakker maken met tik op t scherm ipv aan/uit knop, tenzij ie zelf al wakker wordt van het oppakken) en meestal pakt ie het prima. Ook als je op je zij ligt.
Yup same here.
Alleen zonder bril zo blind als een goudvis, dus in eerste instantie hield ik het toestel te dichtbij
De telefoon interesseert het niet of je het "echt" ziet ... ( in mijn geval ) armlengte is 100% unlock, zelfs liggend op mijn zij

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 12:44

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

Ik hoef het vrijwel nooit; bevalt meer dan prima de X bij mij en mijn vrouw. Als hij kapot gaat koop ik dezelfde gewoon weer terug. Prima toestel en FaceID werkt erg goed. Enige minpunt is de prijs; waar ik voorheen zonder cover de iPhone gebruikte, voelt het nu wel erg 'duur' en gevoelig door het glas.

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

• Krilo_89
FreshMaker schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:18:
[...]

Yup same here.
Alleen zonder bril zo blind als een goudvis, dus in eerste instantie hield ik het toestel te dichtbij
De telefoon interesseert het niet of je het "echt" ziet ... ( in mijn geval ) armlengte is 100% unlock, zelfs liggend op mijn zij
Ik merk juist we dat ik écht moet kijken. Ik heb daar ook een feature voor gezien in de settings volgens mij.
Ik betrap me er nu zelf ook op dat ik vaak tijdens tv kijken mijn telefoon voor me heb. Normaal stond hij dan gewoon aan (unlocked), maar nu ziet hij dat je niet kijkt en locked zichzelf best snel. Ik merk nu pas hoe slecht ik mijn aandacht bij bepaalde artikelen houd 🙈

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:32:
[...]

Same here. Ik ben er inmiddels aan gewend geraakt. Een extra touchID op de achterkant van het toestel had niet misstaan.

• FreshMaker
  • Niet online
Krilo_89 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:15:
[...]

Ik merk juist we dat ik écht moet kijken. Ik heb daar ook een feature voor gezien in de settings volgens mij.
Ik betrap me er nu zelf ook op dat ik vaak tijdens tv kijken mijn telefoon voor me heb. Normaal stond hij dan gewoon aan (unlocked), maar nu ziet hij dat je niet kijkt en locked zichzelf best snel. Ik merk nu pas hoe slecht ik mijn aandacht bij bepaalde artikelen houd 🙈
Kijken, ja ... maar met -8 -7 aan zicht ( bril ) kan de iPhone nog zo slim zijn, hij "ziet" niet dat ik stekeblind ben natuurlijk.
Zolang je ogen maar in de juiste richting staan.

Ik heb wel "aandacht vereist" uitgezet ( toegankelijkheid - FaceID en Aandacht )
Dan word alleen je gezicht geschand, ik vind het prettiger, omdat ik niet altijd rechtstreeks kijk naar het schermpje

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x7TULZR.png
UncleSam schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:48:
[...]Same here. Ik ben er inmiddels aan gewend geraakt. Een extra touchID op de achterkant van het toestel had niet misstaan.
Op de achterkant vindt ik niet handig, maar wederom .. persoonlijk.
Het enige wat ik soms mis, is het even snel ontgrendelen door de vinger op de touchID te plaatsen.
Nu moet je het toestel echt oppakken, of erboven hangen.

Met een ID op de achterkant, ga je er van uit, dat het toestel met het scherm omlaag ligt, maar dan moet je hem alsnog oppakken voor gebruik.

[ Voor 24% gewijzigd door FreshMaker op 09-04-2018 16:27 ]

UncleSam schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:48:
[...]

Same here. Ik ben er inmiddels aan gewend geraakt. Een extra touchID op de achterkant van het toestel had niet misstaan.
Ik denk dat de meningen daar over verdeeld zullen zijn :P

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 09:27
WhatsappHack schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:25:
[...]

Wellicht over de plaatsing, maar ik zou toch graag ergens op de telefoon ook een touch erbij willen hebben, gewoon voor eens in de 10x dat je hem niet recht voor je gezicht houdt of net te ver in dat kussen gezakt bent.

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:25:
[...]

Dat mag. Met TouchID had ik gewoon altijd een 100% juiste werking. Met FaceID heb ik vaak dat ik hem in bed niet kan gebruiken. En ik merk dat je met FaceID er net iets meer voor moet zorgen dat je je toestel goed voor je hebt om te kunnen unlocken. Nogmaals het is acceptabel en ik ben er aan gewend. Dat maakt het wel gewoon wat minder.
Het heeft z'n voor- en nadelen. In bed is het inderdaad een beetje klooien ermee met het op afstand houden en soms wil ie nét iets te snel je gezicht scannen. Anderzijds is het bij het authenticeren wel net iets sneller dan TouchID en een handeling minder vereist.

Het is dan dus de vraag naar welk van de dingen je voorkeuren het meest uitgaan. :P
Als het unlocken als hij te dichtbij is iets beter zou gaan (maarja, dan lever je in op veiligheid gok ik) was het feestje compleet; nu is het een trade-off.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:23
zo ik ben toe aan mijn 3de iphone X 8)7

Eerste sloot het scherm niet aan, tweede zat de achterkant er schreef in en nu lijk ik eindelijk een goede te hebben. Al moest ik voor deze vervanging wel flink mijn best doen. Maar toch blij met een apple store in de buurt. Gelijk een nieuwe mee, alleen jammer dat je niet mag pairen om een back-up terug te zetten.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
Ik heb nog geen X. Maar ik heb mijn telefoon in de auto in een houder staan. Hierdoor kijk ik in een hoek naar het scherm. Iemand enig idee wat de maximale kijkhoek is waarbij FaceID nog werkt?

• dafmay
NOS app update : nu met dark theme.

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:45
pacificocean schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:53:
Ik heb nog geen X. Maar ik heb mijn telefoon in de auto in een houder staan. Hierdoor kijk ik in een hoek naar het scherm. Iemand enig idee wat de maximale kijkhoek is waarbij FaceID nog werkt?
Wat ik doe is bij bepaalde apps uitzetten dat hij notificaties verbergd tot je er naar kijkt. Denk aan flitsmeister en andere navigatie apps. Enige wat mensen niet hoeven mee te lezen zijn mails en Whatsappjes en of andere berichtenapps.

Ik beantwoord je vraag niet echt maar misschien is dit we iets waar je wat aan hebt.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Pagina: 1 ... 52 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.