Even na een paar weken gebruik een update: ik vind de X veel fijner dan de 8. Behalve het keyboard in landscape mode, dat zuigt echt harder dan de gecombineerde zuigkracht van alle op de wallen werkzame.... Mja, you get the idea. Ik kan er maar moeilijk aan wennen, het is te groot en crunched; te vaak verkeerde aanslagen. Anderzijds is gek genoeg het keyboard in portrait mode beter dan die van de 8.
TouchID en FaceID hebben beiden hun voor en nadelen. Bij t unlocken zit FaceID er vaker naast en erg gevoelig voor te dicht bij je hoofd houden, maar over t algemeen is t, zeker in-app, sneller. Aan de andere kant was TouchID wel fijn dat t eerst interactie met je vinger nodig had alvorens te starten. FaceID begint meteen en dat kan soms tot gevolg hebben dat t niet werkt of dat ie een app launcht die je per ongeluk had aangetikt en al weg wilde drukken.
De accuduur lijkt iets beter op de X. T scherm is oneindig veel beter en de camera is ook een stuk relaxter. Die hap uit t scherm is totaal niet storend en zelfs best een elegante oplossing.
Ik hoop wel dat animoji’s snel zullen sterven. Al is die face tracking geniaal.
De speakers op de 8 waren wel ietsjes beter. Net iets betere bass en op hoog volume kraken die van de X soms heel lichtjes bij hoge tonen. Niet storend, maar toch: de 8 won op dit punt. Ook de gesprekskwaliteit op de normale speaker was iets voller op de 8, al is de X zeker niet slecht.
De X, ondanks dat het dezelfde CPU heeft, voelt nét ietsjes sneller. Maar t scheelt echt bijna niets dus misschien ligt t aan de nieuwere iOS versie.
Het formaat van de X is prima, maar je zult wel sneller reachability nodig hebben dan op de 8.
De homeknop mis je na een paar uur al niet meer. De gestures werken gewoon prima en t went erg snel - zo snel dat ik gister op een 6S probeerde Siri op te roepen door de aan/uit knop ingedrukt te houden.

De X is wakker te maken door erop te tikken, dat is ook fijn. M’n 8 deed dat niet.
De X is wel iets trager met opladen, maar dat boeit me over t algemeen erg weinig.
Guess that’s it, dacht ik schrijf t toch nog ff uit na wat langer gebruik.

Vind t fijn dat ik toch geupgrade heb omdat ik daar kans toe zag en een hele goede deal kon sluiten.
[
Voor 7% gewijzigd door
WhatsappHack op 21-02-2018 06:45
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)