Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:47
JB schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:43:
Valt me trouwens op dat er vrij veel iPhone X “gesealed” in doos te koop staan op MP. Wat zou daar de reden van zijn? Bij bedrijfjes snap ik het maar ook veel particulieren die dat doen zo lijkt? Toestel kopen en meteen weer verkopen. Bij een abbo “nemen” is ook niet meer echt interessant, zeker als je meteen doorverkoopt.
Sowieso hebben oplichters een fulltime baan om dit soort advertenties op marktplaats te zetten. Let maar eens op hoeveel advertenties wonen in uithoeken als Waddeneilanden, Zeeland, Maastricht of Delfzijl en graag willen opsturen....

Dan heb je nog alle gejatte versies, kansarme lui die 10 abo's afsluiten en zich direct falliet laten verklaren etc.

Ik geloof niet dat er heel erg veel mensen zijn die een op juiste manier aan een X zijn gekomen, hem direct weer doorverkopen met alle risico's voor de verkoper en koper. Ik kan mij ook niet voorstellen dat je als potentiele koper via marktplaats gaat omdat het 100 euro scheelt met de winkel.

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 24-01-2018 11:20 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wackoz schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:07:
Ik heb hem bij de mediamarkt gekocht, en ben gisteren ermee terug geweest. Medewerker snapte mijn punt en heeft hem gewisseld voor een nieuwe. Toen natuurlijk ter plekke het toestel bekeken en deze leek het niet te hebben.

Toen een tour du mediamarkt gedaan. Wat me toen wel opviel is dat mijn ontgrendel toets scherp is :?
Net alsof het niet afgebraamd is. Daar vergeleken met een paar demo modellen en die hadden dit weer niet. Wel valt op dat ze onderling weer andere verschillen hadden.
Dit opnieuw bij service opgegooid maar dit “hoorde” en was normaal.

Misschien dat ik er nu te veel op let, maar het valt me tegen dat er bij 4 demotoestellen en 2 eigen toestellen er voelbaar verschil in de afwerking zit. Verwacht je niet voor €1300,00
Dat van die knop had de mijne ook. maar nu bijna 3 maanden verder lijkt het weg te zijn. (slijtage?)

Ik heb wel dat mijn haar tussen het glas en het rand blijft zitten. Alhoewel de ook minder word.

Ach hij gaat er toch weer uit over 9 maanden als de nieuwe op de markt komt ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:09
Donstil schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:00:
[...]

Niet dat ik voor dit soort situaties ben maar de "BKR aan je broek" moeten we ook een beetje op waarde schatten natuurlijk.

Iedereen met een huis, creditcard, Bankrekening met limiet staat daar toch al in. Het is niet alsof er echt wezenlijk wat veranderd als je met een telefoon krediet van €1000,- in dat register staat.
Inderdaad en ook Private lease :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Verwijderd

*snip* voor enquêtes is eerst toestemming nodig. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 84% gewijzigd door Daedalus op 24-01-2018 13:23 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
*snip* voor de volgende keer is enkel een topicreport voldoende :)

[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 24-01-2018 13:23 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 09:27
Tylen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:19:
[...]

Dat van die knop had de mijne ook. maar nu bijna 3 maanden verder lijkt het weg te zijn. (slijtage?)

Ik heb wel dat mijn haar tussen het glas en het rand blijft zitten. Alhoewel de ook minder word.
Voor mij exacte dezelfde ervaringen met het haar de de gesleten scherpe knop haha.

Maak nog steeds veel printscreens en unlock hem ook vaak per ongeluk, het aantal broekzakgesprekken is ook aanzienlijk gestegen. Gisteren liep ik het toilet in op kantoor en zag ik ineens de zaklamp aanstaan door mijn broek heen 8)7

Vraag me werkelijke iedere keer af hoe de X unlocked kan zijn, maar het gebeurd me nu toch echt te vaak dit soort grapjes.

• Nick25
Malt007 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:10:
[...]

Voor mij exacte dezelfde ervaringen met het haar de de gesleten scherpe knop haha.

Maak nog steeds veel printscreens en unlock hem ook vaak per ongeluk, het aantal broekzakgesprekken is ook aanzienlijk gestegen. Gisteren liep ik het toilet in op kantoor en zag ik ineens de zaklamp aanstaan door mijn broek heen 8)7

Vraag me werkelijke iedere keer af hoe de X unlocked kan zijn, maar het gebeurd me nu toch echt te vaak dit soort grapjes.
probeer een code op de unlock erbij te zetten?

• Malt007
Nick25 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:11:
[...]

probeer een code op de unlock erbij te zetten?
Zodat ik altijd moet unlocken met code? Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Blijkbaar doet de X af en toe een face-id als ik hem van mijn bureau pak en in mijn zak doe.

• Nick25
Malt007 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:55:
[...]

Zodat ik altijd moet unlocken met code? Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Blijkbaar doet de X af en toe een face-id als ik hem van mijn bureau pak en in mijn zak doe.
wel goede camera :P

• Malt007
Sja behalve als je hem nodig hebt :P

In combinatie met een touch-id zou het fantastisch zijn, maar op zichzelf staand is het nog verre van optimaal. Moet toch echt te vaak mijn code intoetsen.

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 20:45
Ik mag mezelf vanaf 2 dagen een trotse eigenaar van de iPhone X noemen. Echter heb ik een vraag van de medegebruikers. Ik had hiervoor een iPhone 7 plus, en deze telefoon heeft een beest van een accu. Desondanks kreeg ik de 7 plus soms wel leeg, maar hij gaat ook gigantisch lang mee.

Nu valt het mij op dat de batterij prestaties van de iPhone X me zeer tegenvallen. Als ik de telefoon actief gebruik met webbrowsen en whatsapp (en niet eens facebook, instagram of wat voor energie slurpende app dan ook) dat ik de batterij percentage gewoon procent voor procent in een paar minuten tijd naar beneden zie dalen....

Mijn vraag is, of dit normaal is, hebben jullie dit ook? En wat doen jullie om dit te voorkomen?

Edit: even een test gedaan. 13 minuten temple run 2 in de tutorial modes laten lopen

iPhone x: verliest 5% batterij (53% naar 48%)
Iphone 7 plus: verliest 0% batterij (75% naar 75%)

[ Voor 11% gewijzigd door kevinkrs op 24-01-2018 22:02 ]

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
kevinkrs schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:00:
Ik mag mezelf vanaf 2 dagen een trotse eigenaar van de iPhone X noemen. Echter heb ik een vraag van de medegebruikers. Ik had hiervoor een iPhone 7 plus, en deze telefoon heeft een beest van een accu. Desondanks kreeg ik de 7 plus soms wel leeg, maar hij gaat ook gigantisch lang mee.

Nu valt het mij op dat de batterij prestaties van de iPhone X me zeer tegenvallen. Als ik de telefoon actief gebruik met webbrowsen en whatsapp (en niet eens facebook, instagram of wat voor energie slurpende app dan ook) dat ik de batterij percentage gewoon procent voor procent in een paar minuten tijd naar beneden zie dalen....

Mijn vraag is, of dit normaal is, hebben jullie dit ook? En wat doen jullie om dit te voorkomen?

Edit: even een test gedaan. 13 minuten temple run 2 in de tutorial modes laten lopen

Je 7 komt net van de lader af en je X niet als ik die stats zo zie. Laadt beide apparaten tot 80 procent op en gebruik ze tot 75 procent en doe dan de test nog eens.

• kevinkrs
Eduardboon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:11:
[...]

Je 7 komt net van de lader af en je X niet als ik die stats zo zie. Laadt beide apparaten tot 80 procent op en gebruik ze tot 75 procent en doe dan de test nog eens.
Mijn 7 plus is echter twee dagen geleden voor het laatst opgeladen. Alleen niet actief gebruikt. Opladen tot 100% heeft geen zin? of is opladen tot 85% daadwerkelijk beter?

Ook wanneer ik mijn 7 plus normaal gebruik (beetje browsen door de settingsmenu zie ik het percentage veel langzamer afnemen) Daarin tegen neemt mijn percentage op de X (op 100% of op 30% maakt niet uit) als een rakketsnelheid af, zelfs in het settingsmenu al. Hier heb jij geen last van?

Ook interessant om te weten:

Batterij statistieken 45% over

Gebruik: 4 uur, 58 minuten
Standby: 11 uur, 53 minuten

[ Voor 9% gewijzigd door kevinkrs op 24-01-2018 22:21 ]

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
kevinkrs schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:00:

Batterij status X:

Percentage: 35%
Gebruik 7 uur, 22 min
Stand-by 15 uur, 3 min
Bluetooth/Apple Watch/Carkit

Het is weer bijna September 2026 :)

• Nick25
kevinkrs schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:18:
[...]

Mijn 7 plus is echter twee dagen geleden voor het laatst opgeladen. Alleen niet actief gebruikt. Opladen tot 100% heeft geen zin? of is opladen tot 85% daadwerkelijk beter?

Ook wanneer ik mijn 7 plus normaal gebruik (beetje browsen door de settingsmenu zie ik het percentage veel langzamer afnemen) Daarin tegen neemt mijn percentage op de X (op 100% of op 30% maakt niet uit) als een rakketsnelheid af, zelfs in het settingsmenu al. Hier heb jij geen last van?

Ook interessant om te weten:

Batterij statistieken 45% over

Gebruik: 4 uur, 58 minuten
Standby: 11 uur, 53 minuten
Misschien moet je x op de achtergrond alles nog regelen? Daarom gaat je batterij iets sneller leeg?

• kevinkrs
Nick25 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:27:
[...]

Misschien moet je x op de achtergrond alles nog regelen? Daarom gaat je batterij iets sneller leeg?
Hmm na twee dagen nog? Ik weet niet hoe lang het indexeren duurt? maar er staat maar 20gb van de 256gb aan data op de telefoon momenteel :/

• j.tol41
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-11-2022
Is het jullie ook opgevallen dat er opeens b.v. op youtube veel negatieve recenties op de X komen?
Apple zou dit jaar de X uit het programma halen!?
Voor mij blijft de X in ieder geval een kanjer van een smartphone!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
j.tol41 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:03:
Is het jullie ook opgevallen dat er opeens b.v. op youtube veel negatieve recenties op de X komen?
Waar dan?

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:05

Praetextatus

the dutch_paki

Er is 1 analist die dit aangaf, maar hij is ook gedeeltelijk op terug gekomen.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Is toch logisch dat Apple dit jaar de verkoop van de X gaat stoppen? Zodra de X2 uitkomt eind dit jaar is de kans groot dat de X geen prijsverlaging krijgt, maar gewoon verdwijnt. Mensen die een goedkoper toestel zoeken kunnen dan voor de opvolger van de 8 gaan. De 8 vervangt dan de iPhone 7 in de huidige line-up en de iPhone 6s zal verdwijnen.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:42
Tijdje niet gepost hier, maar ook ik ben ook na maanden van gebruik nog altijd zeer blij met mijn X. Ja FaceID kan wat beter nog, maar verder de beste iPhone in jaren weer, voor mij dan :).

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 25-01-2018 14:23 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• kevinkrs
wesleytjuh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:09:
Tijdje niet gepost hier, maar ook ik ben ook na maanden van gebruik nog altijd zeer blij met mijn X. Ja FaceID kan wat beter nog, maar verder de beste iPhone in jaren weer, voor mij dan :).
Ik heb tot nu toe nog maar 1 keer een faal gehad met FaceID. Alleen de snelheid zou wat sneller kunnen :p

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 10:24
kevinkrs schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:25:
[...]

Ik heb tot nu toe nog maar 1 keer een faal gehad met FaceID. Alleen de snelheid zou wat sneller kunnen :p
Bij mij faalt FaceID altijd als ik mijn tanden aan het poetsen ben en een tandenborstel in de mond heb :+ Of als ik een slok drinken uit een beker wil nemen.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:42
Oh wat dat betreft faalt FaceID redelijk vaak bij mij. Tandenpoetsen is inderdaad een bekende maar ook in bed faalt het vaak, zeker in de ochtend :+ . Soms ook achter mijn bureau wanneer de hoek niet goed is of wanneer ik te dichtbij zit. Maar al met al werkt het voor mij nog steeds beter en vooral fijner dan TouchID. Zeker met wachtwoorden en dergelijke invoeren :Y

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-11 21:01
SwiftKey heeft een nieuw thema Nickel X.
Zou helemaal mooi op gaan met de iphone X.

Heb zelf geen X meer ben benieuwd of iemand een screenshot kan plaatsen.

Staat nu in de app store

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 19:52
Voor de SwiftKey gebruikers onder ons...er is een update verschenen. Leuke aanvulling nieuw thema... d:)b

Haha...ninja-d :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TEqAoWy8kM6D4MPx3XanQ9f3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ghw6uoDO1ZnfOv1qW0JzipeJ/full.png

[ Voor 21% gewijzigd door dafmay op 25-01-2018 16:00 ]

• kevinkrs
grote_oever schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:29:
[...]

Bij mij faalt FaceID altijd als ik mijn tanden aan het poetsen ben en een tandenborstel in de mond heb :+ Of als ik een slok drinken uit een beker wil nemen.
Ik unlock mijn iPhone dan ook niet tijdens het tandenpoetsen of wanneer ik een slok neem :p

Wel wanneer ik snel even naar de wc moet :p

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 13:52
Ik wordt alleen wel moe van dat verre swipen, voor hij open gaat.
En dat je alleen boven kan swipen naar beneden om links en rechts bij die menu's te kunnen. je kan het net niet lekker af rekken of met 3dtouch oproepen bijv.
En als hij je face id niet doet, dat je dan weer locken moet. voor herhaling van de poging.

Batterij status X:

Percentage: 89%
Gebruik 11 uur, 30 min
Stand-by 23 uur, 43 min
wifi. én weinig wijzigende locatie!, dus minder batterij bij verbindingen zoeken.

edit, zin toegevoegd

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 25-01-2018 16:25 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:59

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Weekje Iphone X nu. Beest van een telefoon, komende van een 6s waar ik ook nooit problemen mee had.

Maar nu mijn issue.. Ik navigeer in de auto vaak met de waze app. Deze staat altijd aan. Als ik dan een telefoongesprek voer en na het gesprek terug ga naar waze, dan start de app opnieuw op en ben ik dus mijn route kwijt. Dit heb ik met de 6s nog nooit gehad. Lijkt erop alsof de X minder geheugen heeft of zo..

hebben meer mensen hier last van? heeft iemand een oplossing?

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:40
prein2 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:26:
Weekje Iphone X nu. Beest van een telefoon, komende van een 6s waar ik ook nooit problemen mee had.

Maar nu mijn issue.. Ik navigeer in de auto vaak met de waze app. Deze staat altijd aan. Als ik dan een telefoongesprek voer en na het gesprek terug ga naar waze, dan start de app opnieuw op en ben ik dus mijn route kwijt. Dit heb ik met de 6s nog nooit gehad. Lijkt erop alsof de X minder geheugen heeft of zo..

hebben meer mensen hier last van? heeft iemand een oplossing?
Twee ideeën:
- Staat de energiebesparingsmodus aan bij Instellingen > Batterij?
- Staat "Ververs op achtergrond" aan bij Instellingen > Waze?

Deze laatste staat bij mij uit, maar ik gebruik Waze vrijwel nooit...

• prein2

prein2

jorikc schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:35:
[...]

Twee ideeën:
- Staat de energiebesparingsmodus aan bij Instellingen > Batterij?
- Staat "Ververs op achtergrond" aan bij Instellingen > Waze?

Deze laatste staat bij mij uit, maar ik gebruik Waze vrijwel nooit...
Energiebespaarmodus uit en ververs op de achtergrond aan..
Ik ga er maar van uit dat dit een bug in Waze icm iphone x is die binnenkort wordt opgelost.. ;)

• Nick25
prein2 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:49:
[...]

Energiebespaarmodus uit en ververs op de achtergrond aan..
Ik ga er maar van uit dat dit een bug in Waze icm iphone x is die binnenkort wordt opgelost.. ;)
Heb je dit alleen bij Waze niet bij Apple Maps?

• prein2

prein2

Nick25 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:52:
[...]

Heb je dit alleen bij Waze niet bij Apple Maps?
ik zal morgen eens apple maps gebruiken...

• kevinkrs
Lees ik het nu trouwens goed dat alle IPhones (8 en X series) ongeveer even lang mee gaan oo batterij? In sommige tests zie ik dat de iphone X maar een halfuurtje minder lang mee gaat dan op de iPhone 8 plus. Dat tevens al langer mee gaat dan de iPhone 7 plus...

Of is deze bewering niet waar?

• Jaymone
Mel33 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:18:

Batterij status X:

Percentage: 89%
Gebruik 11 uur, 30 min
Stand-by 23 uur, 43 min
wifi. én weinig wijzigende locatie!, dus minder batterij bij verbindingen zoeken.

edit, zin toegevoegd
Ik verbaas me echt over deze waarden

• kevinkrs
Jaymone schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:25:
[...]

Percentage: 50%
Gebruik: 3 uur en 50 minuten
Standby: 7 uur en 9 min

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 13:52
Jaymone schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:25:
[...]

Was 5%
En nu aan lader op 89%
Excuus

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Nick25
kevinkrs schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:01:
Lees ik het nu trouwens goed dat alle IPhones (8 en X series) ongeveer even lang mee gaan oo batterij? In sommige tests zie ik dat de iphone X maar een halfuurtje minder lang mee gaat dan op de iPhone 8 plus. Dat tevens al langer mee gaat dan de iPhone 7 plus...

Of is deze bewering niet waar?
Klopt ik heb een 8 maar soon toch naar X :)

Verwijderd

Ben echt ten einde raad.....
Heb nu een maand mijn iphone X.Ben zeker geen veelbeller maar de keren dat ik bel of gebeld wordt horen de mensen mij slecht aan de andere kant.Ik hoor hun zuiver.
Heb alles al geprobeerd.(Met hoesje-zonder hoesje,4g alleen op data,ruisonderdrukking uitgezet,niets lijkt te helpen.
Mijn bereik is goed(minimum 3 balkjes)
Het rare is als ik mijn earpods aansluit dat de mensen mij wel zuiver verstaan.
Ik ben bij het Belgische Proximus wat toch wel 1 van de betere providers is in Belgie.
Iemand van jullie met dergelijk probleem? :N

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2018 18:58 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:35
Ben echt al een hele poos aan het twijfelen tussen de X en 8, mijn verstand zegt 8 maar als ik dan de X in de winkel zie dan kom ik er achter dat ik mijn verstand heb thuis gelaten

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-11 20:10

pdavie2311

Live life to the fullest..

schumi1986 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:06:
Ben echt al een hele poos aan het twijfelen tussen de X en 8, mijn verstand zegt 8 maar als ik dan de X in de winkel zie dan kom ik er achter dat ik mijn verstand heb thuis gelaten
Haha! Leuke opmerking! Ik ken dat wel een beetje..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• alwaysleft
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:57:
Heb nu een maand mijn iphone X.Ben zeker geen veelbeller maar de keren dat ik bel of gebeld wordt horen de mensen mij slecht aan de andere kant.Ik hoor hun zuiver.
Heb alles al geprobeerd.(Met hoesje-zonder hoesje,4g alleen op data,ruisonderdrukking uitgezet,niets lijkt te helpen.
Ik ben bij het Belgische Proximus wat toch wel 1 van de betere providers is in Belgie.
Doe je iPhone eens helemaal restoren, misschien lost dat een hoop op.

• kevinkrs
Wellicht nat geworden? Daardoor kan je microfoontje een beetje nat zijn geworden waardoor je niet veel meer hoort. Gaat na een paar dagen weer weg.

• kevinkrs
Nick25 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:50:
[...]

Klopt ik heb een 8 maar soon toch naar X :)
Ik zit wr juist aan te twijfeen om van de 8 naar de 8 plus tw gaan. Ondanks dat ik de X veel mooier en handzamer vind.

Komende van de 7 plus vind ik de batterij van de X zwaar tegenvallen. Als je bijvoorbeeld maar 2 facebook of instagram stories bekijkt ben je al 2% batterij kwijt...

Ik zit nu op 33% en heb eigenlijk niet veel bijzonders gedaan. Uurtje VLC video afgespeeld (vikings hehe) uurtje op whatsapp gezeten. En een uurtje spotify op bluetooth afgespeeld en verder nauwelijks social media :p

• Nick25
kevinkrs schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:45:
[...]

Ik zit wr juist aan te twijfeen om van de 8 naar de 8 plus tw gaan. Ondanks dat ik de X veel mooier en handzamer vind.

Komende van de 7 plus vind ik de batterij van de X zwaar tegenvallen. Als je bijvoorbeeld maar 2 facebook of instagram stories bekijkt ben je al 2% batterij kwijt...

Ik zit nu op 33% en heb eigenlijk niet veel bijzonders gedaan. Uurtje VLC video afgespeeld (vikings hehe) uurtje op whatsapp gezeten. En een uurtje spotify op bluetooth afgespeeld en verder nauwelijks social media :p
Misschien zijn jou verwachtingen te veel omdat je de plus hebt gehad.
Toch beter de 8+ ?

ps jou x voor mijn 8 :+?

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-10 18:11
kevinkrs schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:45:
[...]

Ik denk dat jij een slurpende batterij app heb of misschien idd te hoge verwachtingen :p.

Batterij: 77 procent
Gebruik 3 uur
Stand-by 11 uur, 27 min
Brightness: 50 procent true-tone aan
Bluetooth: aan, Apple Watch
WiFi: aan, werk op kantoor
Social media: Facebook, Instagram
Muziek: Spotify streamen Bluetooth auto.

Ik haal gemakkelijk 10/11 uur on screen time :).
En ik kom zelf van een 7 Plus.. maar kan echt merken dat OLED toch energiezuiniger is.

Ik ben tevreden! :)

• kevinkrs
Nick25 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:53:
[...]

Misschien zijn jou verwachtingen te veel omdat je de plus hebt gehad.
Toch beter de 8+ ?
Nou ik heb best vaak “hevige” dagen waar ik behoorlijk wat uren op mijn telefoon meebreng.

Ik ben bang dat ik zonder powerbank soms nog eens een tekort zou kunnen krijgen.

Ik dacht alleen dat de X ongeveer even lang als de 7 plus mee zou gaan. Vooral door het oled scherm.

Aan de andere kan ik echt niet meer kijken naar het LCD scherm van mijn 7 plus :p

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-11 21:01
kevinkrs schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:03:
[...]

Nou ik heb best vaak “hevige” dagen waar ik behoorlijk wat uren op mijn telefoon meebreng.

Ik ben bang dat ik zonder powerbank soms nog eens een tekort zou kunnen krijgen.

Ik dacht alleen dat de X ongeveer even lang als de 7 plus mee zou gaan. Vooral door het oled scherm.

Aan de andere kan ik echt niet meer kijken naar het LCD scherm van mijn 7 plus :p
Zo slecht is de LCD nou ook weer niet hoor.
Sowieso lekker rustige schermen om naar te kijken (geen PWM) ;)

Snap best dat oled mooi is maar de LCD van een iPhone is op de zwart waarde na nagenoeg gelijk (vind ik)

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:44
Om even op het batterijgebruik aan te haken. Met mijn iPhone 7 kon ik hooguit een dag doen, als ik ging slapen zat ie altijd onder de 15%. Met de X doe ik 2 dagen. Nu op 11.3 beta 1.

Maar, ik heb een vraag. Ik ondervind al een paar releases iets geks met Apple Maps. Ik start de app en ga zoeken naar een plaats. In dit geval was het IJmuiden, maar het gebeurt met meerdere plaatsen. Ik typ 'ijm' in en de eerste suggestie is dan de rode pin met IJmuiden, daar klik ik op. De Maps app raakt dan in een raceconditie, reageert niet meer en wordt na ongeveer 20 seconden automatisch gesloten.

Het is volkomen reproduceerbaar, telkens als ik dit probeer, treedt het probleem op. Als ik na het intypen kies voor de 2e suggestie (IJmuiden, Netherlands) dan is er niks aan de hand. Het treedt al een paar betareleases op en zit ook in de master van 11.2.5. Het probleem treedt alleen op met iPhone X, op de iPad Pro treedt het niet op.

Komt het iemand bekend voor?

• kevinkrs
PhilipsFan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:01:
Om even op het batterijgebruik aan te haken. Met mijn iPhone 7 kon ik hooguit een dag doen, als ik ging slapen zat ie altijd onder de 15%. Met de X doe ik 2 dagen. Nu op 11.3 beta 1.

Maar, ik heb een vraag. Ik ondervind al een paar releases iets geks met Apple Maps. Ik start de app en ga zoeken naar een plaats. In dit geval was het IJmuiden, maar het gebeurt met meerdere plaatsen. Ik typ 'ijm' in en de eerste suggestie is dan de rode pin met IJmuiden, daar klik ik op. De Maps app raakt dan in een raceconditie, reageert niet meer en wordt na ongeveer 20 seconden automatisch gesloten.

Het is volkomen reproduceerbaar, telkens als ik dit probeer, treedt het probleem op. Als ik na het intypen kies voor de 2e suggestie (IJmuiden, Netherlands) dan is er niks aan de hand. Het treedt al een paar betareleases op en zit ook in de master van 11.2.5. Het probleem treedt alleen op met iPhone X, op de iPad Pro treedt het niet op.

Komt het iemand bekend voor?
Dit is geen antwoord oo je vraag maar ik ben toch best nieuwsgierig. Doe je sinds iOS 11.3 ongeveer 2 dagen met je telefoon of was dit op 11.2.5 ook al zo? (Dus zijn je batterij prestaties er op vooruit gegaan bij het installeren van de beta update?)

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:44
kevinkrs schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:09:
[...]

Dit is geen antwoord oo je vraag maar ik ben toch best nieuwsgierig. Doe je sinds iOS 11.3 ongeveer 2 dagen met je telefoon of was dit op 11.2.5 ook al zo? (Dus zijn je batterij prestaties er op vooruit gegaan bij het installeren van de beta update?)
Ik heb 11.3 er nog maar net op (hij is nog maar een paar uur uit) maar ik merk nagenoeg geen verschil in batterijperformance tussen de afgelopen 10 beta's en 11.2.5. Ik ben er ook van overtuigd dat dit verschil er nauwelijks is. Er zijn vast mensen die problemen hebben met hun accu, maar meestal wordt het veroorzaakt door een verrotte app, verkeerde instellingen of ongunstige ontvangst.

• kevinkrs
Ok toch wilde ik stiekem een test doen.

Links de iPhone 7 plus
Rechts de iPhone X

Bijna waren volledig opgeladen tot 100%

En dit zijn de resultaten na bijna 3 uur in de Geekbench 4 battery test:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a6b16ca90bad/5a6b16ca62544-IMAG0004.jpg

Ondanks de zuinige hardware van de X ben ik namelijk erg verbaast
Voor mijn gevoel ging de 7 plus veel langer mee, maar de geekbench verwijst anders?

• Jaymone
kevinkrs schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:55:
Ok toch wilde ik stiekem een test doen.

Links de iPhone 7 plus
Rechts de iPhone X

Bijna waren volledig opgeladen tot 100%

En dit zijn de resultaten na bijna 3 uur in de Geekbench 4 battery test:

[afbeelding]

Ondanks de zuinige hardware van de X ben ik namelijk erg verbaast
Voor mijn gevoel ging de 7 plus veel langer mee, maar de geekbench verwijst anders?
De X heeft nog een nieuwe accu terwijl accu van de 7 Plus inmiddels minder is

• kevinkrs
Jaymone schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:11:
[...]

De X heeft nog een nieuwe accu terwijl accu van de 7 Plus inmiddels minder is
Nouja mijn 7 plus is nog maar 10 maanden oud. En ik geloof niet dat accu's zo snel verslijten.Wat mij wel opvalt is dat de batterij percentage op mijn beginscherm (waar alle apps staan) of instellingen menu eens per 10 minuten afneemt.

Of zou dit kunnen komen door batterij bug in de 7 plus? (dat de telefoon denkt dat hij een percentage heeft maar niet daadwerkelijk zoveel tot zijn beschikking heeft) ?

• Jaymone
kevinkrs schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:00:
[...]

Nouja mijn 7 plus is nog maar 10 maanden oud. En ik geloof niet dat accu's zo snel verslijten.Wat mij wel opvalt is dat de batterij percentage op mijn beginscherm (waar alle apps staan) of instellingen menu eens per 10 minuten afneemt.

Of zou dit kunnen komen door batterij bug in de 7 plus? (dat de telefoon denkt dat hij een percentage heeft maar niet daadwerkelijk zoveel tot zijn beschikking heeft) ?
Zou ik toch eerst een schone installatie overwegen als je batterij problemen hebt

• kevinkrs
Jaymone schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:41:
[...]

Zou ik toch eerst een schone installatie overwegen als je batterij problemen hebt
Ik heb niet zo zeer batterij problemen. Batterij van mijn 7 plus is opzich prima. Maar het lijkt erop dat de indicator van het batterij percentage niet correct is (blijft soms erg lang bij een percentage hangen en sprint vervolgens een aantal procent naar beneden) terwijl mijn X juist vloeiend naar beneden loopt (waardoor ik altijd een impressie heb dat daarvan de batterij een stuk sneller leeg gaat maar eigenlijk wellicht net zo snel gaat als mijn 7 plus)

Beide draaien tevens dezelfde apps en configuratie. Ik denk nu namelijk dat mijn batterij van mijn 7 plus minder aangeeft dan hij daadwerkelijk heeft.

Niet te vergeten dat deze een kleine 2 weken terug uitviel met 15% batterij over (telefoon gaf aan dat de accu leeg was)

Wellicht een nieuwe calibratie van de batterij nodig? Indien mogelijk?

• Jaymone
kevinkrs schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:42:
[...]

Ik heb niet zo zeer batterij problemen. Batterij van mijn 7 plus is opzich prima. Maar het lijkt erop dat de indicator van het batterij percentage niet correct is (blijft soms erg lang bij een percentage hangen en sprint vervolgens een aantal procent naar beneden) terwijl mijn X juist vloeiend naar beneden loopt (waardoor ik altijd een impressie heb dat daarvan de batterij een stuk sneller leeg gaat maar eigenlijk wellicht net zo snel gaat als mijn 7 plus)

Beide draaien tevens dezelfde apps en configuratie. Ik denk nu namelijk dat mijn batterij van mijn 7 plus minder aangeeft dan hij daadwerkelijk heeft.

Niet te vergeten dat deze een kleine 2 weken terug uitviel met 15% batterij over (telefoon gaf aan dat de accu leeg was)

Wellicht een nieuwe calibratie van de batterij nodig? Indien mogelijk?
Kalibreren kan geen kwaad en kan je uiteraard ook uitvoeren. Daarnaast heb je dit jaar ook nog eens de mogelijkheid om voor 29,- bij Apple of een erkend servicepoint je batterij te laten vervangen door een nieuwe.

• Eduardboon
Welke Tweakers zijn caseless en zonder screen protector gegaan? Paar vraagjes:

- Hoe lang ben je al caseless?
- Hoe ziet je iPhone er nu uit?
- Micro-scratches, is het echt een bitch?

Heb nu een Invisiglass Ultra, en ik vind het jammer dat de notch niet meer verdwijnt met zwarte content (want onder de screen protector is het minder zwart geworden door de protector)

Als hoesje heb ik de Tech21 Bulletshield transparant, maar de randen zijn gewoon lelijk. Heb de iPhone net uit het hoesje geplukt (vanaf dag 1 meteen in het hoesje) en het is gewoon veel mooier en luxer voor het oog en de hand :+

Heb deze post niet in het topic voor accessoires gezet omdat ik echte ervaringen zoek en niet op zoek ben naar dunnere cases o.i.d.

[ Voor 9% gewijzigd door Eduardboon op 26-01-2018 19:33 ]

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

Heb mijne nu 2 weken en zie al hele lichte krasjes van mn duim waar ik altijd scroll dus ja

K

• Eduardboon
royhoi schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:34:
Heb mijne nu 2 weken en zie al hele lichte krasjes van mn duim waar ik altijd scroll dus ja
Als dat al krassen in de oleofobische laag oplevert ben ik dus beter af met wat minder zwartwaarde
Eduardboon schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:19:
Welke Tweakers zijn caseless en zonder screen protector gegaan? Paar vraagjes:

- Hoe lang ben je al caseless?
- Hoe ziet je iPhone er nu uit?
- Micro-scratches, is het echt een bitch?
Ik:
- Sinds de release begin november.
- Uitstekend, scherm is kras vrij, achterkant ook, RVS band (ik heb de chrome) heeft wat kleine krasjes maar polijst je zo weg.
- Nee.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Eduardboon
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 22:19:
[...]

Ik:
- Sinds de release begin november.
- Uitstekend, scherm is kras vrij, achterkant ook, RVS band (ik heb de chrome) heeft wat kleine krasjes maar polijst je zo weg.
- Nee.
Gebruik zelf ook de zilveren X. Heb de iPhone 4 en 5 altijd case en protectorloos gebruikt zonder problemen. De 4 is zelfs op grind gevallen zonder issue. Voor de 6 een leather case gehad, en voor mijn reis naar Japan een screenprotector geplakt. Bij de iPhone 7 een tijdje geen protector gehad en al heel snel krasjes (doe er niks raars mee).

Voor het geld is het eigenlijk zonde niet het toestel te gebruiken zoals het bedoeld is, maar ook is het zonde dat de boel stuk kan gaan natuurlijk :+. Dubio!
Bedankt voor je ervaring!

Ik denk (aangezien ik AppleCare+ heb) ik de screenprotector er volgende week lekker af trek, maar nog wel de hoes laat zitten. MIsschien toch maar eens verhuizen naar het hoesjestopic om te kijken naar een thin hoesje (vind die leather apple hoesjes wel sexy, maar zonde om dan een zilveren iPhone te hebben. We gaan het meemaken. Terug naar de mooie OLED-ervaring in ieder geval.

[ Voor 18% gewijzigd door Eduardboon op 27-01-2018 00:05 ]

• schumi1986
schumi1986 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:06:
Kogel is door de kerk, morgen komt mijn silver Iphone X binnen.

Spigen hoesje, belkin screenpotecror en belkin wireless oplader gisteren besteld en komen vandaag binnen.

Ben benieuwd mijn laatste Iphone was een 3GS :P

• pdavie2311

pdavie2311

schumi1986 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Spigen hoesje, belkin screenpotecror en belkin wireless oplader gisteren besteld en komen vandaag binnen.

Goede keuze! Veel plezier ermee! :)

• pdavie2311

pdavie2311

Merk sinds vandaag dat Face ID niet meer automatisch wachtwoorden invult? Op websites..Normaal als je een wachtwoord invult, zie je Face ID de boel opslaan..Alles staat wel goed bij instellingen etc...Vreemd...

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 19:52
pdavie2311 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:36:
Merk sinds vandaag dat Face ID niet meer automatisch wachtwoorden invult? Op websites..Normaal als je een wachtwoord invult, zie je Face ID de boel opslaan..Alles staat wel goed bij instellingen etc...Vreemd...
Klopt...vanaf 11.3 is dit het geval. Nieuwe Safari versie.

• alwaysleft
[...]

Waar heb je hem besteld als ik vragen mag, zoveel opties namelijk? Benieuwd naar!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

[...]

Enjoy.

Hier ook een zilvere X gekregen vandaag via een Vodafone contractverlenging.

Al de zoveelste telefoon deze maand maar uiteindelijk miste ik de X toch het meest. Begon met een X, toen een Note 8, OnePlus 5T en nu dus weer de X. De Note 8 en de 5T zijn echt geen slechte telefoons hoor, verre van zelfs. Maar het ecosysteem van Apple zorgt er dan toch weer voor dat ik terugkom.

Vandaag gelijk de AirPods weer aangeschaft (ook daar veel alternatieven van geprobeerd maar allen kunnen niet tippen aan de AirPods), Belkin Quickcharge Pad en een gesealde Apple Series 3 42mm Watch uit V&A kunnen plukken voor 350 euro. Die hele combinatie van apparaten kan geen een ander ecosysteem aan tippen wat mij betreft.

Overigens de reden dat ik toch m'n X voor een Note 8 heb ingeruild was voornamelijk financieel. Onder het mom van ''geld overhouden en hetzelfde kunnen doen'', maar heb me uiteindelijk alleen maar kapot geërgerd aan het sausje wat Samsung over Android heengooit. Snap werkelijk waar niet dat mensen het daarmee uit kunnen houden. Van die kleine vertraginkjes die de hele ''user experience'' ronduit verpesten.

edit: De leather case van Apple verwacht ik morgen nog te krijgen trouwens. Screen protector laat ik bij A-mac installeren zodra die weer op voorraad is..

[ Voor 5% gewijzigd door London op 27-01-2018 20:47 ]

Tesla M3LR '21

• pdavie2311

pdavie2311

dafmay schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:48:
[...]

En hoe weer in te stellen?

• Eduardboon
Oef, harde keuzes gemaakt.

Ik kan geen leuke dunne transparante hoes vinden die de iPhone van voren nog toonbaar houd (in plaats van die kussens eromheen). En denk dat de peel case zo dun is dat zelfs krassen er wel doorheen komen.
Mini-edit: Heb de LAUT Lume besteld. Zou eigenlijk voor de Slimskin gaan, maar die oogt niet transparant, maar wittig. De LUME is wat dikker, maar nog steeds superdun. Kan ik in ieder geval de achterkant nog wel beschermen tegen krassen.

Dus; ik heb een leather aubergine case besteld voor die dagen dat je een stad bezoekt, houdt de tech21 pure-clear voor mijn werk op een boerderij (1 weekend per maand, zal dan gewoon ontzettend goed op moeten passen met zand) en ik trek de screenprotector er af. O ja, ik ga de iPhone naakt gebruiken op kantoordagen :X

Ik ben heel erg benieuwd hoe lang dit goed gaat, maar ik heb al sinds de iPhone 6 altijd Apple-Care+ gehad, zo ook op mijn Watch en er nog nooit gebruik van hoeven maken. Mijn denkwijze; ik kan altijd nog gaan proppen en plakken als de 2 incidenten op zijn.

oke, de protector zit er nu nog op, want ik vind het werkelijk doodeng, maar morgen ga ik de moed bijeen schrapen. Iemand nog bemoedigende woordjes?

[ Voor 14% gewijzigd door Eduardboon op 28-01-2018 00:02 ]

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-11 15:09

babybox

Win7

Exact hetzelfde probleem met de iPhone X i.c.m. t-mobile. Mensen klagen dat ze me slecht horen. en soms een korte onderbrekeningen of alsof ik vanuit een emmer aan het bellen ben.
Ik hoor hen gewoon wel goed.
Het probleem is bellen naar allerlei providers zowel mobiel als vast.
Herstel netwerk instellingen. Softreset. Hoesje eraf. Niets helpt. Om gek van te worden.
Primaire basisfunctie voor knoeperdure telefoon die niet goed werkt.

Met WhatsApp bellen geen probleem
Dictafoon zelf opnemen en afspelen: normaal geluid.

Ik heb de telefoon een maand geleden los gekocht via de Apple store.
Maar ik wil Alleen niet verzeild raken in een Apple wijst naar t-mobile of vice versa
of optie B: Met een refurbished toestel weggestuurd worden. Waarna vervolgens hetzelfde probleem of nieuwe problemen zich gaan aandienen omdat ze me een refurbished exemplaar hebben gegeven.

Het probleem zit hem niet in de iPhone. Maar in het netwerk en dan specifiek icm de frequentie-banden die T-mobile gebruikt.

Wie weet er nog wat slims?

[ Voor 18% gewijzigd door babybox op 28-01-2018 00:28 ]

Firefox - Iphone

• Eduardboon
babybox schreef op zondag 28 januari 2018 @ 00:16:
[...]

Exact hetzelfde probleem met de iPhone X i.c.m. t-mobile. Mensen klagen dat ze me slecht horen. en soms een korte onderbrekeningen of alsof ik vanuit een emmer aan het bellen ben.
Ik hoor hen gewoon wel goed.
Het probleem is bellen naar allerlei providers zowel mobiel als vast.
Herstel netwerk instellingen. Softreset. Hoesje eraf. Niets helpt. Om gek van te worden.
Primaire basisfunctie voor knoeperdure telefoon die niet goed werkt.

Met WhatsApp bellen geen probleem
Dictafoon zelf opnemen en afspelen: normaal geluid.

Ik heb de telefoon een maand geleden los gekocht via de Apple store.
Maar ik wil Alleen niet verzeild raken in een Apple wijst naar t-mobile of vice versa
of optie B: Met een refurbished toestel weggestuurd worden. Waarna vervolgens hetzelfde probleem of nieuwe problemen zich gaan aandienen omdat ze me een refurbished exemplaar hebben gegeven.

Wie weet er nog wat slims?
Hier ook tmobile. Aan het begin van een gesprek stottert het even en soms tijdens een gesprek ook een paar keer. Ik ben voor de andere partij verder wel prima te verstaan. Heb dit met 2 iPhone X’s meegemaakt dus lijkt me een software bug

• kevinkrs
Eduardboon schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:06:
Oef, harde keuzes gemaakt.

Ik kan geen leuke dunne transparante hoes vinden die de iPhone van voren nog toonbaar houd (in plaats van die kussens eromheen). En denk dat de peel case zo dun is dat zelfs krassen er wel doorheen komen.
Mini-edit: Heb de LAUT Lume besteld. Zou eigenlijk voor de Slimskin gaan, maar die oogt niet transparant, maar wittig. De LUME is wat dikker, maar nog steeds superdun. Kan ik in ieder geval de achterkant nog wel beschermen tegen krassen.

Dus; ik heb een leather aubergine case besteld voor die dagen dat je een stad bezoekt, houdt de tech21 pure-clear voor mijn werk op een boerderij (1 weekend per maand, zal dan gewoon ontzettend goed op moeten passen met zand) en ik trek de screenprotector er af. O ja, ik ga de iPhone naakt gebruiken op kantoordagen :X

Ik ben heel erg benieuwd hoe lang dit goed gaat, maar ik heb al sinds de iPhone 6 altijd Apple-Care+ gehad, zo ook op mijn Watch en er nog nooit gebruik van hoeven maken. Mijn denkwijze; ik kan altijd nog gaan proppen en plakken als de 2 incidenten op zijn.

oke, de protector zit er nu nog op, want ik vind het werkelijk doodeng, maar morgen ga ik de moed bijeen schrapen. Iemand nog bemoedigende woordjes?
Tip: Koop geen peel, het is hard plastic, welliswaar een beetje flexibel maar nog steeds plastic. Ik had scherpe randen bovenaan het hoesje. Dit is in mijn scherm gedrukt, waardoor een stukje van mijn scherm beschadigd is.

Dit wil je niet je 1.100 euro of 1.400 euro kostende toestel aandoen... (Voordat je straks je 2e long, of je 2e nier moet verkopen....)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:02
@Eduardboon en @babybox

Ik kreeg altijd hetzelfde te horen bij mijn iPhone 7, heb de X net geen week dus dat oordeel is net te vroeg. Wat de situatie voor mij toen verbeterde:

1. Staat WiFi calling/bellen uit?
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jNmL4G/C4_DB789_E_A203_48_F5_9852_BE000_BACBD47.jpg
Dikwijls koos mijn iPhone een van de zwakkere wifi netwerken en klonk ik zo ongeveer als de robot animoji...

2. Bel je over 2g of over het data netwerk(wanneer beschikbaar)?
klik voor gif
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bsHtPG/4_CA77483_45_D4_44_F9_8_CCE_83_A97_B9_CF95_A.gif
Ondanks dat bellen over 4g beter zou moeten klinken, had ik minder last van de perikelen als deze uit stond.

3. Een hele stomme, maar ik persoonlijk ben geneigd om tijdens het bellen, de onderkant van het toestel van mijn gezicht af te bewegen.
Dit was nog wel de meest voorkomende oorzaak dat ik niet verstaanbaar was.
Ik gokte dat noise reduction op dat punt de stem gaat wegdrukken. Deze oorzaak merkte ik bij veel collega’s op waarmee ik belde en wist dat ze een iPhone >7 hadden. Wanneer je de telefoon vlak tegen je wang houd was dat probleem over. Wellicht het proberen waard!

En misschien hebben jullie bovenstaande allemaal al geprobeerd en is dit spuit11 :+

één is geen, twee is één

• Eduardboon
Wackoz schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:09:
@Eduardboon en @babybox

Ik kreeg altijd hetzelfde te horen bij mijn iPhone 7, heb de X net geen week dus dat oordeel is net te vroeg. Wat de situatie voor mij toen verbeterde:

1. Staat WiFi calling/bellen uit?
[afbeelding]
Dikwijls koos mijn iPhone een van de zwakkere wifi netwerken en klonk ik zo ongeveer als de robot animoji...

2. Bel je over 2g of over het data netwerk(wanneer beschikbaar)?
klik voor gif
[afbeelding]
Ondanks dat bellen over 4g beter zou moeten klinken, had ik minder last van de perikelen als deze uit stond.

3. Een hele stomme, maar ik persoonlijk ben geneigd om tijdens het bellen, de onderkant van het toestel van mijn gezicht af te bewegen.
Dit was nog wel de meest voorkomende oorzaak dat ik niet verstaanbaar was.
Ik gokte dat noise reduction op dat punt de stem gaat wegdrukken. Deze oorzaak merkte ik bij veel collega’s op waarmee ik belde en wist dat ze een iPhone >7 hadden. Wanneer je de telefoon vlak tegen je wang houd was dat probleem over. Wellicht het proberen waard!

En misschien hebben jullie bovenstaande allemaal al geprobeerd en is dit spuit11 :+
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Met T-Mobile hebben we nog geen toegang tot bellen via WiFi, dus daar zal het niet aan liggen. Wel heb ik inderdaad bellen via 4G aanstaan, echter had ik dat zonder problemen ook op de iPhone 7 aanstaan. Ik zal het eens uitzetten en kijken of het beter wordt :)

• pdavie2311

pdavie2311

dafmay schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:48:
[...]

Zonder dollen! Kan ik dit weer aanzetten? Dit is voor mij 1 van de major USP's van de X...Of moet ik dan een andere browser gebruiken?

pdavie2311 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:20:
Zonder dollen! Kan ik dit weer aanzetten?
Ik heb het in de instellingen weer aangezet maar dat werkt alleen nog niet echt ik deze eerste beta.

Safari is sowieso erg brak in 11.3 Beta 1. WebKit klapt er hier geregeld uit en de pageload is om te janken.

• pdavie2311

pdavie2311

Donstil schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:00:
[...]

Ik heb het in de instellingen weer aangezet maar dat werkt alleen nog niet echt ik deze eerste beta.

Safari is sowieso erg brak in 11.3 Beta 1. WebKit klapt er hier geregeld uit en de pageload is om te janken.
Toch jammer! Dat moet toch echt weer geactiveerd kunnen worden.

• kevinkrs
pdavie2311 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Beta verwijderen wellicht? :P
pdavie2311 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:18:
[...]
Voor alle twee is wel wat te zeggen. Ik wil persoonlijk niet ingelogd zijn op websites als dat niet nodig is en ben er daarom wel blij mee dat het nu opt-in is.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 28-01-2018 15:35 ]

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:33
Afgelopen weekend in Rotterdam geweest. Een mooi moment om de camera uit te testen. Ik ben erg blij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ljeNuZDuwuhJFusOxxFAZxCe/full.jpg

• Eduardboon
Minder dan 10 uur zonder een screenprotector en ik heb al tig micro-krasjes. De meeste zie hè niet, maar 1, midden op het scherm, lijkt dikker en valt wel op. Oorzaak is waarschijnlijk een microvezeldoekje dat niet helemaal schoon was.

Helaasch pindakaas. De screenprotector die ik erafgetrokken heb was overigens nog helemaal goed. Het zal de typische Apple coating dus wel weer zijn.

Overigens vind ik het scherm incl. Deze krasjes nog steeds fijner dan met een protector. Als het na een jaar irritant veel is schakel ik AppleCare wel in.

Bedankt @Donstil voor het geven van de moed om hier zo nuchter mee om te kunnen gaan (al had ik wel een wat zwakker moment in het andere tooic nadat ik de kras net vond) :)

• kevinkrs
Eduardboon schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:15:
Minder dan 10 uur zonder een screenprotector en ik heb al tig micro-krasjes. De meeste zie hè niet, maar 1, midden op het scherm, lijkt dikker en valt wel op. Oorzaak is waarschijnlijk een microvezeldoekje dat niet helemaal schoon was.

Helaasch pindakaas. De screenprotector die ik erafgetrokken heb was overigens nog helemaal goed. Het zal de typische Apple coating dus wel weer zijn.

Overigens vind ik het scherm incl. Deze krasjes nog steeds fijner dan met een protector. Als het na een jaar irritant veel is schakel ik AppleCare wel in.

Bedankt @Donstil voor het geven van de moed om hier zo nuchter mee om te kunnen gaan (al had ik wel een wat zwakker moment in het andere tooic nadat ik de kras net vond) :)
Hou je het dan 2 jaar vol met een telefoon? :p Ik klap al in mijn handen als ik een halfjaar haal :p

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:57
Het scherm van mijn iPhone X zit ook 'vol' met microkrasjes. Zijn niet voelbaar en alleen zichtbaar wanneer er een hele felle lamp vanuit een bepaalde hoek op schijnt. Je kunt hier gewoon niets aan doen.

Draag m'n iPhone X nóóit in een broekzak met iets anders erbij. Leg m'n iPhone nóóit plat op het scherm neer en poets 'm nooit met een vies doekje of iets dergelijks.

Heel het internet staat er vol van, en het ligt gewoon aan de krasgevoeligheid van de toplaag van het scherm.

Erg jammer en heb dit nog nooit gehad in 10 jaar iPhone, maar je kunt er simpelweg niets aan doen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Eduardboon schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:15:
Het is en blijft een gebruiksvoorwerp he. Anders moet je hem in een glazenkastje zetten om naar te kijken.

• Dennisdn
Rivanov schreef op maandag 29 januari 2018 @ 06:29:
Het scherm van mijn iPhone X zit ook 'vol' met microkrasjes. Zijn niet voelbaar en alleen zichtbaar wanneer er een hele felle lamp vanuit een bepaalde hoek op schijnt. Je kunt hier gewoon niets aan doen.

Draag m'n iPhone X nóóit in een broekzak met iets anders erbij. Leg m'n iPhone nóóit plat op het scherm neer en poets 'm nooit met een vies doekje of iets dergelijks.

Heel het internet staat er vol van, en het ligt gewoon aan de krasgevoeligheid van de toplaag van het scherm.

Erg jammer en heb dit nog nooit gehad in 10 jaar iPhone, maar je kunt er simpelweg niets aan doen.
Zelfs ik heb ze, enkele wat dikker, terwijl ik echt zeker weet dat het niets anders kan zijn dan een verdwaald zandkorreltje in een broekzak ;(

• _Bailey_
  • Niet online
grappig...ik kwam begin december met het verhaal dat het scherm van de iPhone X onwijs snel en makkelijk krast.
Dat het de 1ste iPhone ooit is die zo snel krast....meerdere mensen die zeiden dat ik een soort van poep praatte.

Heb zo'n beetje alle modellen gehad vanaf de iPhone 3GS, het scherm van deze iPhone X is het meest gevoelig voor de meest fijne krasjes van alle iPhones ooit.
Een paar haarfijne krasjes maken mij ook niet zoveel uit, maar bij dit model (iPhone X) hoef je echt geen enkele moeite te doen om (haar) fijne krasjes te ''sparen''.

Om eerlijk te zijn snap ik echt niet dat dit scherm door de QC is gekomen van Apple.

En nu dus bovenstaande posts over dus het overgevoelige scherm van de X.
En zoals ik in december al aangaf, diverse buitenlandse fora staan er vol van (Reddit en Macrumors).

Ach, uiteindelijk is het in ALLE gevallen een dikke vette win-win voor Apple, als die krassen maar genoeg zichtbaar worden en er meer bijkomen, gaan mensen vanzelf wel het scherm laten vervangen voor een paar honderd €€€€
(met of zonder AC+ uiteraard)

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 29-01-2018 08:55 ]

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Waar ik van baal is dat ik met de X icm Tmobile gewoon veel slechter bereik heb. Waar ik met mijn Iphone 6S op kantoor altijd 4G bereik had binnen heb ik met de X nu vaak 3G in beeld staan. Heel irritant.

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 14:53
Iemand die mij kan helpen?

Enkele maanden met veel plezier in het bezit van een iPhone X. Alleen sinds de laatste week gaat mijn batterij super snel leeg.. Gisteren om 10:00 uur uit de lader getrokken, amper iets mee gedaan en om 17:30 was mijn batterij nog maar 25%? Vind het behoorlijk vervelend en heb dit nog nooit zo snel gehad.

Vandaag hetzelfde verhaal. Om 04:30 uit de lader en amper iets mee gedaan, nu om 09:30 is die alweer 65%...

• Eduardboon
kevinkrs schreef op maandag 29 januari 2018 @ 00:11:
[...]

Hou je het dan 2 jaar vol met een telefoon? :p Ik klap al in mijn handen als ik een halfjaar haal :p
Met uitzondering van de 7 heb ik vanaf de 3G 2,5 jaar per toestel gedaan ongeveer. De 7 viel me gewoon erg tegen dus ik wilde snel iets anders :).
CyberMania schreef op maandag 29 januari 2018 @ 06:49:
[...]

Het is en blijft een gebruiksvoorwerp he. Anders moet je hem in een glazenkastje zetten om naar te kijken.
Alleen zit mijn glaze kastje ook onder de krassen als ik er een zaklampje op schijn en hem kantel :(
Rivanov schreef op maandag 29 januari 2018 @ 06:29:

Onder een felle zaklamp zie ik wel meer krasjes, maar onder normaal zonlicht (met bewolking) zie ik er maar 1. Op zwarte achtergronden. Helaas wel midden op het scherm en vrij recht met een wittig puntje bovenin, maar ik lief als ik zeg dat ik dit nog nooit meegemaakt heb. Eigenlijk krijgen al mijn telefoons dit wel binnen een paar dagen. Alleen de iPad en Watch hebben eraan mogen ontkomen.

Broekzak dus.
Geert1976 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:53:
grappig...ik kwam begin december met het verhaal dat het scherm van de iPhone X onwijs snel en makkelijk krast.
Dat het de 1ste iPhone ooit is die zo snel krast....meerdere mensen die zeiden dat ik een soort van poep praatte.

Heb zo'n beetje alle modellen gehad vanaf de iPhone 3GS, het scherm van deze iPhone X is het meest gevoelig voor de meest fijne krasjes van alle iPhones ooit.
Een paar haarfijne krasjes maken mij ook niet zoveel uit, maar bij dit model (iPhone X) hoef je echt geen enkele moeite te doen om (haar) fijne krasjes te ''sparen''.

Om eerlijk te zijn snap ik echt niet dat dit scherm door de QC is gekomen van Apple.

En nu dus bovenstaande posts over dus het overgevoelige scherm van de X.
En zoals ik in december al aangaf, diverse buitenlandse fora staan er vol van (Reddit en Macrumors).

Ach, uiteindelijk is het in ALLE gevallen een dikke vette win-win voor Apple, als die krassen maar genoeg zichtbaar worden en er meer bijkomen, gaan mensen vanzelf wel het scherm laten vervangen voor een paar honderd €€€€
(met of zonder AC+ uiteraard)
Gaf dit zelf met de iPhone 6 al eens aan. Had op mijn 5 geen krasje en heb die gewoon in een doekje gewikkeld en gepoetst altijd. Kon vanaf de 6 vergeten worden. Had op de 6 ook een paar flink diepe krassen zitten die na een schermvervanging (dooie pixel laten zitten juist om een bekrast scherm te kunnen vervangen) nooit weer terugkwamen. Het ene toestel is wat dat betreft het andere ook niet. Hebben ook 2 SE’s in huis. 1 onder de krasjes en de ander 0. Degene met 0 heeft een screenprotector. Maar die zit er al tijden op. Degene met krasjes is nog geen 2 maand oud. Dus zelfs de Belkin protectors hebben een betere coating tegen die krassen.

Vraag me wel af met die krastesten op YouTube of er niet een heleboel oppervlakkige krasjes gemaakt zijn.

Ach uiteindelijk geeft het gewoon karakter in het zonlicht. En wanneer je zwart op de achtergrond gebruikt is je toestel of uit. Of kijk je een video. En dat doe je niet in fel licht.

Het scherm is trouwens vrij stroef na verwijdering van de Belkin. Hoop dat dat wat verdwijnt, hij is ook statisch, trekt stof aan als een gek

[ Voor 38% gewijzigd door Eduardboon op 29-01-2018 12:30 ]

• Dennisdn
Granaatappel schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:33:

Enkele maanden met veel plezier in het bezit van een iPhone X. Alleen sinds de laatste week gaat mijn batterij super snel leeg.. Gisteren om 10:00 uur uit de lader getrokken, amper iets mee gedaan en om 17:30 was mijn batterij nog maar 25%? Vind het behoorlijk vervelend en heb dit nog nooit zo snel gehad.

Vandaag hetzelfde verhaal. Om 04:30 uit de lader en amper iets mee gedaan, nu om 09:30 is die alweer 65%...
Staat veel over op de afgelopen paar bladzijden van dit topic....

• schumi1986
Ben aan het twijfelen over het aanschaffen van Apple Care. Kom er alleen niet helemaal uit hoe het nu werkt.

Stel het glas is gebroken, kun je de iPhone dan gewoon naar de Apple store brengen en omruilen voor een refurb of moet je wachten tot het scherm gerepareerd wordt?

Heb dit topic doorzocht en wat gegoogled maar kan hier niet echt een duidelijk antwoord op vinden.

• Eduardboon
schumi1986 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:56:
Ben aan het twijfelen over het aanschaffen van Apple Care. Kom er alleen niet helemaal uit hoe het nu werkt.

Stel het glas is gebroken, kun je de iPhone dan gewoon naar de Apple store brengen en omruilen voor een refurb of moet je wachten tot het scherm gerepareerd wordt?

Heb dit topic doorzocht en wat gegoogled maar kan hier niet echt een duidelijk antwoord op vinden.
Als hij echt Total loss is krijg je een refurb mee. Het scherm kunnen ze geloof ik ter plekke vervangen.

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:40
Vorige week Apple Care toch maar afgesloten en vanochtend mijn eerste gebarsten scherm ooit :|
Van nog geen 20cm hoogte op de tegelvloer gevallen en een sterretje werd vervolgens een barst. Apple lederen case heeft ook schade.

Nu heb ik gelukkig Apple Care, maar kan ik voor reparatie ook uitwijken naar Duitsland? Dat scheelt mij behoorlijk in reistijd en opsturen is eigenlijk geen optie.. ;w

• dark0990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-11 13:54
Op basis van alle verhalen over krasjes ben ik de mijne ook eens grondig gaan inspecteren. Maar ik kan nog helemaal niks vinden en ik gebruik hem zonder hoesje of screen protector. Ik heb heb net een maand, dus misschien hebben ze iets aan de coating veranderd.. Niet dat ik dat heel erg vind O-)

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
MJHH93 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:13:
Vorige week Apple Care toch maar afgesloten en vanochtend mijn eerste gebarsten scherm ooit :|
Van nog geen 20cm hoogte op de tegelvloer gevallen en een sterretje werd vervolgens een barst. Apple lederen case heeft ook schade.

Nu heb ik gelukkig Apple Care, maar kan ik voor reparatie ook uitwijken naar Duitsland? Dat scheelt mij behoorlijk in reistijd en opsturen is eigenlijk geen optie.. ;w
Je kan met AppleCare+ in heel Europa terecht :)

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
Granaatappel schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:33:

Check je apps die op de achtergrond mogen draaien, vooral Facebook is een slurper :)

en check je draadloze oplader (als je die hebt), die van mij weigerde dienst, en ik had het niet door, pas na een herstart, en de oplader in een andere USB poort werkte deze weer 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door absrnd op 29-01-2018 16:11 ]

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:36
dark0990 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:15:
Op basis van alle verhalen over krasjes ben ik de mijne ook eens grondig gaan inspecteren. Maar ik kan nog helemaal niks vinden en ik gebruik hem zonder hoesje of screen protector. Ik heb heb net een maand, dus misschien hebben ze iets aan de coating veranderd.. Niet dat ik dat heel erg vind O-)
Hier hetzelfde, heb hem sinds launch day maar heb 0 krassen en gebruik alleen een pouch.
Heb onder heel fel licht en verschillende hoeken gekeken maar niks te vinden. :P

It's All In The "Mix"

MJHH93 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:13:

Je krijgt een iPhone vooruit als je even met Apple (Care) belt.

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:18:
[...]

Je krijgt een iPhone vooruit als je even met Apple (Care) belt.
nou, wil je een Express Replacement, dan houden ze wel of €1159 of €1329 als reservering op je CC totdat Apple je defecte iPhone retour ontvangen heeft.
Apple zal nooit zo maar ff een iPhone sturen

Wel een ''klein dingetje'' om rekening mee te houden...Je zal maar net op het punt staan je zomervakantie te boeken ivm de vroegboekkortingen :+

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 29-01-2018 17:32 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.