Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Je kunt het van 2 kanten bekijken:sijbren schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:58:
[...]
Ik denk dat je bij de meeste winkels gewoon mag wachten tot je apparaat gerepareerd danwel onderzocht is. Nu was het gewoon geld terug omdat ze zelf niet direct een nieuw toestel aan konden bieden. Had ik zelf niet verwacht.
Wettelijk gezien moet je een winkelier de kans geven een product te repareren. Trap daarbij niet in de val dat de winkel je naar de fabrikant stuurt, want je hebt een overeenkomst met de winkel. Hoe zij het verder uitvechten is hun zorg. Daar zou MM zich in deze op mogen beroepen. Maar als ze dat hadden gedaan zou ik in ieder geval nooit meer teruggaan.
Moreel gezien heeft de MediaMarkt het nu netjes opgelost. Maar niet meer dan ik zou verwachten.
Persoonlijk koop ik de duurdere producten al jaren altijd via internet, zodat je het zonder gedoe altijd terug kan sturen conform Kopen op afstand, of het nou kapot is, of gewoon niet bevalt.
[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 11-01-2018 15:22 ]
Net als velen ben ik ook onder de indruk van FaceID. Vandaag was ik aan het skien, en ik heb een helm met vizier. Tijdens een kleine pauze, vizier omhoog, en ook geen probleem voor FaceID, top!
Grappig, het voordeel tijdens het snowboarden had ik nog niet eens aan gedacht. Denk dat ik daar volgende maand op de piste pas achter gekomen was :-)renegrunn schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:31:
Sinds een kleine 2 weken ook een gelukkige eigenaar van de X. Ik kwam van de 7, maar toch voelt het al met al een hele sprong.
Net als velen ben ik ook onder de indruk van FaceID. Vandaag was ik aan het skien, en ik heb een helm met vizier. Tijdens een kleine pauze, vizier omhoog, en ook geen probleem voor FaceID, top!
Wat een verademing is de accu ten opzichte van de iPhone 7. Eindelijk weer de hele dag kunnen gebruiken
Vind het eigenlijk all-round een fantastisch toestel, maar moet wel echt wennen aan het OLED paneel. Ik weet dat hue shift heel normaal is. Maar het is toch wennen dat je steeds van gelig naar rood naar blauw gaat, blauw valt niet zo op, maar dat rood steeds ertussendoor wakkert mijn OCD aan
Vind het scherm verder fantastisch, heb er nu bijna alleen maar video op gekeken en kan niet anders zeggen dan dat het weer een teleurstelling is als ik de iPhone 7 even gebruik of zelfs voor de TV zit!
Wil je deze delen ? Vind hem erg mooi !!Jaymone schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:55:
Vandaag mijn background van de X
https://imgur.com/gallery/dkbHO
Console Guy
Natuurlijk, bij deze.The Gamblers schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:03:
[...]
Wil je deze delen ? Vind hem erg mooi !!
https://imgur.com/gallery/ctGIT
Het is weer bijna September 2026 :)
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
This is the Way.
iPhone als nieuw installeren en later in WhatsApp je backup uit iCloud terug zettenNoTimeRemains schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:22:
Ik wil ook een X maar na 9 jaar iPhone wil ik ook wel weer eens beginnen met een “schone” telefoon. Het enige dat ik wel zo willen overnemen zijn mn berichten uit Whatsapp en iMessage. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
iMessage berichten staan (nog) niet op iCloud dus vooralsnog ben je die kwijt na een clean install.Cardwizard schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:37:
[...]
iPhone als nieuw installeren en later in WhatsApp je backup uit iCloud terug zetten
Decipher Phone Refress kan wel een clean install met alleen iMessages regelen maar dit kost €30..
Voorbeeldje: hier
Wat is het? Hoe voorkom ik het? Of hoe krijg ik het weg?
Met welk programma wordt dit “bewerkt”?iAmRenzo schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:17:
Ik weet niet of er veel mensen video opnemen met de iPhone en die bewerken. Ik merk dat als ik video opneem op 1080/60fps en dat als 1080/30fps monteer (in slowmotion dus) dat ik vaak pulserende resultaten krijg. Niet heel erg maar wel voldoende om het storend te laten zijn.
Ik gebruik LumaFusion op iOS voor als het on de move moet en FinalCutX op Mac maar in alle twee de gevallen heb ik dit niet.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik schiet zelden video uit de pols, maar met mijn Osmo Mobile is de warp ook aanwezig.iAmRenzo schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:17:
Ik weet niet of er veel mensen video opnemen met de iPhone en die bewerken. Ik merk dat als ik video opneem op 1080/60fps en dat als 1080/30fps monteer (in slowmotion dus) dat ik vaak pulserende resultaten krijg. Niet heel erg maar wel voldoende om het storend te laten zijn.
Hoe zit dat nou eigenlijk met die Osmo Mobile? Ik wil namelijk de onlangs aangekondigde 2 aanschaffen zodra beschikbaar maar zie online alleen maar problemen met de Osmo mobile icm OIS van de 7/8/xdiotav schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:23:
[...]
Ik schiet zelden video uit de pols, maar met mijn Osmo Mobile is de warp ook aanwezig.
Ik heb mijn netwerkinstellingen al gerest, maar dat heeft niets geholpen. Op mijn iPhone 8 Plus kon ik makkelijk twee dagen.
Ben zelf redelijk onder de indruk. Vanochtend 4:30 vol van de lader. Hele dag redelijk intensief gebruik met browsen, foto’s maken, WhatsApp en Messenger, social media etc. Nu (20:30 lokale tijd hier) nog 48%. Dat trok mijn Galaxy S7 niet.martijnmartijn schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:15:
Na vijf dagen de IPhone X in mijn bezit te hebben vind ik de batterij nog erg tegenvallen. Net in een uurtje meer dan 20 procent verloren door wat simpel browsen.
Ik heb mijn netwerkinstellingen al gerest, maar dat heeft niets geholpen. Op mijn iPhone 8 Plus kon ik makkelijk twee dagen.
Precies dit had ik met mijn Plus.Propane schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:30:
[...]
Ben zelf redelijk onder de indruk. Vanochtend 4:30 vol van de lader. Hele dag redelijk intensief gebruik met browsen, foto’s maken, WhatsApp en Messenger, social media etc. Nu (20:30 lokale tijd hier) nog 48%. Dat trok mijn Galaxy S7 niet.
Vanmorgen heb ik hem om 09:00u van de lader gehaald. Nu om 19:30u; 26 procent. Heb mijn telefoon niet intensief gebruikt.
Ik ga morgen mijn Watch eens uitzetten. Kijken of het daarmee te maken heeft.
Edit: een restart en een YouTube filmpje verder en naar 20 procent in 18 minuten tijd..
[ Voor 6% gewijzigd door MartijnMartijn op 13-01-2018 19:48 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Laad hem eens even helemaal op en kijk eens of de gebruikstijd hetzelfde is als de stand-by-tijd (dat zie je in: settings --> battery); grote kans dat dit het euvel is.martijnmartijn schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:32:
[...]
Precies dit had ik met mijn Plus.
Vanmorgen heb ik hem om 09:00u van de lader gehaald. Nu om 19:30u; 26 procent. Heb mijn telefoon niet intensief gebruikt.
Ik ga morgen mijn Watch eens uitzetten. Kijken of het daarmee te maken heeft.
Edit: een restart en een YouTube filmpje verder en naar 20 procent in 18 minuten tijd..
Ik ben bang dat de X niet ondersteund wordt en de 7 ook niet vanwege de niet uit te zetten OIS. Er is wel een kickstarter project die beweren dat ze de jitter in een iPhone 7 of X hebben weten op te lossen : https://flowmotion.co/?gc...3w7gbtEAAYASAAEgK3_vD_BwEDonstil schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:28:
[...]
Hoe zit dat nou eigenlijk met die Osmo Mobile? Ik wil namelijk de onlangs aangekondigde 2 aanschaffen zodra beschikbaar maar zie online alleen maar problemen met de Osmo mobile icm OIS van de 7/8/x
Die Osmo Mobile 2 lijkt me nice maar er wordt nergens gerept over ondersteuning van de X en een oplossing voor de jitter. Dus leuk die exclusieve release bij de Apple Store maar doe ook eens ff de iPhone X ondersteunen!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Nou dat denk ik ook idd, op de CES zaten er ook allemaal 6/6s toestellen in de Osmo2 wat niet echt veel vertrouwen geeft.OMX2000 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:29:
[...]
Ik ben bang dat de X niet ondersteund wordt en de 7 ook niet vanwege de niet uit te zetten OIS. Er is wel een kickstarter project die beweren dat ze de jitter in een iPhone 7 of X hebben weten op te lossen : https://flowmotion.co/?gc...3w7gbtEAAYASAAEgK3_vD_BwE
Die Osmo Mobile 2 lijkt me nice maar er wordt nergens gerept over ondersteuning van de X en een oplossing voor de jitter. Dus leuk die exclusieve release bij de Apple Store maar doe ook eens ff de iPhone X ondersteunen!
Zou hem om die reden dus ook zeker online kopen i.v.m. WKOA.
Edit: Even daargelaten of ze de jitter ok gelost hebben maar ik zie eigenlijk niets nieuws in dat kickstarter ding, dit allemaal kunnen de huidige stabilisatoren ook wel denk ik, het heeft alleen een wat flitsender filmpje.
[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 13-01-2018 23:06 ]
Donstil schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:54:
Met welk programma wordt dit “bewerkt”?
Ik gebruik LumaFusion op iOS voor als het on de move moet en FinalCutX op Mac maar in alle twee de gevallen heb ik dit niet.
Final Cut Pro X.diotav schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:23:
Ik schiet zelden video uit de pols, maar met mijn Osmo Mobile is de warp ook aanwezig.
Kan het komen door kleine schokken die je toch hebt met lopen/losse pols? Of de stabilisatie? Of lens wissels?
Normaal gesproken met een volle iPhone en normaal gebruik is hij einde van de avond nog ruim 40%.
Nu is hij rond de 10%.
Ik heb gekeken bij de batterij wat er afgelopen dagen zoveel batterij heeft gebruikt, tot mijn verbazing zag ik staan App Store - Audio.
De App Store afgesloten als app, maar ben even benieuwd wat App Store Audio precies is....
Heb ik soms met m'n oude iphones ook wel eens. Alle applicaties afsluiten en een keer telefoon opnieuw opstarten verhielp vaak het probleem.Jieve schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:14:
Sinds een week merk ik dat de iPhone extreem snel leeg is.
Normaal gesproken met een volle iPhone en normaal gebruik is hij einde van de avond nog ruim 40%.
Nu is hij rond de 10%.
Ik heb gekeken bij de batterij wat er afgelopen dagen zoveel batterij heeft gebruikt, tot mijn verbazing zag ik staan App Store - Audio.
De App Store afgesloten als app, maar ben even benieuwd wat App Store Audio precies is....
Ga ik eens proberen.grote_oever schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:21:
[...]
Heb ik soms met m'n oude iphones ook wel eens. Alle applicaties afsluiten en een keer telefoon opnieuw opstarten verhielp vaak het probleem.
1min de App Store op het scherm heeft 9% batterij gebruikt...
wordt de telefoon ook heel erg warm?Jieve schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:24:
[...]
Ga ik eens proberen.
1min de App Store op het scherm heeft 9% batterij gebruikt...![]()
Je hebt gelijk. Het loopt gelijk op. Wat nu?Grin schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:24:
[...]
Laad hem eens even helemaal op en kijk eens of de gebruikstijd hetzelfde is als de stand-by-tijd (dat zie je in: settings --> battery); grote kans dat dit het euvel is.
Safari gebruikte trouwens ook enorm veel batterij. 30 procent in een uurtje browsen.
Edit: Een netwerkreset heb ik al uitgevoerd, maar dit schijnt een tijdelijke oplossing te zijn. Ik ga vanavond de batterij kalibreren. Kijken of dat helpt.
[ Voor 15% gewijzigd door MartijnMartijn op 14-01-2018 12:15 ]
Dit blijft een probleem zolang Apple het uitzetten van de OIS niet ondersteund. Sowieso een vreemde keuze gezien footage van een iPhone icm gimbal bizar mooie beelden op kan leveren.Donstil schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:01:
[...]
Nou dat denk ik ook idd, op de CES zaten er ook allemaal 6/6s toestellen in de Osmo2 wat niet echt veel vertrouwen geeft.
Zou hem om die reden dus ook zeker online kopen i.v.m. WKOA.
Edit: Even daargelaten of ze de jitter ok gelost hebben maar ik zie eigenlijk niets nieuws in dat kickstarter ding, dit allemaal kunnen de huidige stabilisatoren ook wel denk ik, het heeft alleen een wat flitsender filmpje.
Voorbeeld incl. jitter.
[ Voor 5% gewijzigd door diotav op 14-01-2018 12:08 ]
Kijk ook even goed naar de locatiebepaling, wanneer je dat uitschakelt en alleen de apps toelaat die het daadwerkelijk nodig hebben dan kan dat ook een fix zijn voor dit probleem.martijnmartijn schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:00:
[...]
Je hebt gelijk. Het loopt gelijk op. Wat nu?
Safari gebruikte trouwens ook enorm veel batterij. 30 procent in een uurtje browsen.
Edit: Een netwerkreset heb ik al uitgevoerd, maar dit schijnt een tijdelijke oplossing te zijn. Ik ga vanavond de batterij kalibreren. Kijken of dat helpt.
Je kunt dergelijke OIS niet uitzetten omdat het optisch isdiotav schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:06:
[...]
Dit blijft een probleem zolang Apple het uitzetten van de OIS niet ondersteund. Sowieso een vreemde keuze gezien footage van een iPhone icm gimbal bizar mooie beelden op kan leveren.
Voorbeeld incl. jitter.
[video]
Probeer eens auto-brightness uit/aan te zetten, daarna restart iPhone en dan naar 100% laden en kijken wat het dan doet.martijnmartijn schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:00:
[...]
Ik heb wel een aardige vaste hand vanwege mijn (D)SLR periode maar heb het ook wel eens zie ik nu op nog ongebruikt materiaal.iAmRenzo schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:13:
[...]
[...]
Final Cut Pro X.
Kan het komen door kleine schokken die je toch hebt met lopen/losse pols? Of de stabilisatie? Of lens wissels?
Lens wissel lijkt mij niet trouwens. Dat doet hij toch niet tijdens normaal filmen zonder zoom?
Ik had gehoopt dat de stabilisatie zo goed was dat hij dat op zou pakken. Ik zal het nog eens uitvoeriger testen. Nadeel is natuurlijk wel dat ik veel vakantie-filmpjes maak, en dan dus niet altijd rekening kan houden met ideale omstandigheden. Grote lichtwijzigingen zijn ook altijd al zo'n probleem, zeker als je ook nog LUT's gebruikt, die dat accentueren.Donstil schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:59:
Ik heb wel een aardige vaste hand vanwege mijn (D)SLR periode maar heb het ook wel eens zie ik nu op nog ongebruikt materiaal.
Lens wissel lijkt mij niet trouwens. Dat doet hij toch niet tijdens normaal filmen zonder zoom?
Geen idee. Ik heb gister voor de gein eens een lens afgedekt en gekeken welke lens met zoomen (enkel foto) gebruikt wordt. Duidelijk was dat 1x en 2x niet twee lenzen zijn! Ik had mijn duim op één lens maar in beide zoom modes kreeg ik gewoon beeld uit de andere lens!
Dat komt omdat hij bij weinig licht (afgedekte lens) de normale lens gebruikt i.c.m digitale zoom.iAmRenzo schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:04:
[...]
Geen idee. Ik heb gister voor de gein eens een lens afgedekt en gekeken welke lens met zoomen (enkel foto) gebruikt wordt. Duidelijk was dat 1x en 2x niet twee lenzen zijn! Ik had mijn duim op één lens maar in beide zoom modes kreeg ik gewoon beeld uit de andere lens!
Tijdens voldoende licht wordt gewoon de zoom lens gebruikt (uiteraard).
Net even filmen getest. Als je tijdens het filmen zoomt is het altijd digitaal. Tenzij je voor de opname naar 2x over schakelt.
Volgens mij initieert iOS dit nog altijd. Tenminste, als ik de verhalen mag geloven.Donstil schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:51:
[...]
Je kunt dergelijke OIS niet uitzetten omdat het optisch is
Nee OIS in een iPhone is gewoon optisch.diotav schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:44:
[...]
Volgens mij initieert iOS dit nog altijd. Tenminste, als ik de verhalen mag geloven.
Wordt niet geactiveerd door het OS.
Lastig te zien omdat het zo klein is maar hieronder een voorbeeld van de OIS 7 Lens. Hangt in een soort van veertjes.
[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 14-01-2018 13:50 ]
iPhone nu helemaal opgeladen.martijnmartijn schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:00:
[...]
Staan beide nu gelijk...
Hoort dat?
Ergens speelt iOS hier toch een rol. Een Panasonic GH5 met OIS icm een gimbal is namelijk geen probleem.Donstil schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:45:
[...]
Nee OIS in een iPhone is gewoon optisch.
Wordt niet geactiveerd door het OS.
Lastig te zien omdat het zo klein is maar hieronder een voorbeeld van de OIS 7 Lens. Hangt in een soort van veertjes.
[afbeelding]
Nou ik zit er niet zo diep in maar OIS in objectieven werkt hardwarematig op een andere manier als dat het hardwarematig in Smartphones werkt heb ik wel eens begrepen.diotav schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:18:
[...]
Ergens speelt iOS hier toch een rol. Een Panasonic GH5 met OIS icm een gimbal is namelijk geen probleem.
Zeggen dat het op een willekeurige DSLR wel werkt icm een gimbal is daarvoor te kort door de bocht.
Software staat hier los van, dit probleem hebben ook niet alleen de nieuwere iPhones. Android toestellen met OIS hebben hier ook last van.
Hell no!Jieve schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:16:
[...]
iPhone nu helemaal opgeladen.
Staan beide nu gelijk...
Hoort dat?
Dan heb jij ook last van het 'standby probleem', zoek in dit topic op mijn nickname en de relevante posts komen dan naar voren; succes!
Dit probleem lijkt wijdverspreid, onbegrijpelijk dat dit niet meer aandacht krijgt.
Het komt en het gaat. Ene meer loopt die gelijk. Na een nieuwe volledige accu weer ineens niet. Is het niet gewoon een bug in de tijdsweergave?Grin schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:16:
[...]
Hell no!
Dan heb jij ook last van het 'standby probleem', zoek in dit topic op mijn nickname en de relevante posts komen dan naar voren; succes!
Dit probleem lijkt wijdverspreid, onbegrijpelijk dat dit niet meer aandacht krijgt.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Na een aantal tips van jullie te hebben uitgevoerd gaat mijn batterij ineens prima mee.
Vanmiddag rond 13:00u van de lader gehaald en nu meer redelijk wat gebruik (camera, Flitsmeister voor een uurtje, beetje browsen) uitgekomen op 80 procent.
Ik hoop dat het zo blijft.
Ben erg nieuwsgierig.Eduardboon schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:59:
Hoe zit het met jullie blue shift? Bij mij ga ik eerst naar rood/roze en daarna pas naar blauw. Merk ook dat ik eigenlijk altijd rechts een stuk “roze” tint het zitten tot ik mijn toestel een beetje kantel, dan verdwijnt het. Heb van die blauwe tint geen last. Maar dat roze/rode is op witte content vrij irritant
Ik ga vanmiddag naar de winkel terug met het toestel om te kijken of hij opgestuurd kan worden. Heb verder geen problemen met het toestel, maar bij het minste en geringste van geel naar rood is irritant
volgens mij kan iBooks dat ook (?)DennusB schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:53:
Heeft er hier iemand ervaring met een fijne iPhone X app om PDF's te lezen met een soort nachtmodus ?
[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 15-01-2018 14:45 ]
Hebben afgesproken dat de technische dienst gebeld wordt om te kijken of ik een paar modellen naast elkaar mag leggen om dan de beste mee te nemen. Ben namelijk bang dat ik een device met meer problemen ga krijgen
Daarna ben ik een aantal zaken afgelopen om wat Note's, Galaxy's en iPhone X's te vergelijken met mijn toestel. En jawel; ALLEMAAL gingen ze eerst roze en dan blauw. MAAR; het beginpunt was veel minder geel en veel meer bij het "roze" in de buurt. Het viel dus bijna niet op.
Nu de vraag of mijn "gelige" middelvlak na verloop van tijd vanzelf wegtrekt of dat ik toch echt schermroulette moet gaan spelen. (voor 1330 wil je toch wel een leuk scherm:P)
Het demo-model in de zaak waar ik het toestel weg heb had trouwens een hele roze zijkant aan de rechterkant, vonden ze zelf ook niet zo sjiek staan
Stand nu 60 procent
Gebruik: 4u 11min
Stand-by: 11u 11min
Uiteraard deze bug wel gemeld bij Apple. Dank voor de hulp!
Dat is ook ongeveer mijn ervaring met de X. Heb tot nu toe wel 2 keer moeten herstarten omdat de gebruikstijd en standby hetzelfde waren, maar sinds de restore die ik in de winkel moest doen niet meer gehad eigenlijk.martijnmartijn schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:18:
Mijn batterij problemen lijken voorbij!
Stand nu 60 procent
Rinse and repeat, hopelijk pakken ze deze gore bug snel aan...
Yes, ik zag het weer staan inderdaad. 2 uur en 17 minuten gebruik en 2 uur 19 minuten standby, met 0 gebruik. getverderrie.Grin schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:36:
Ik herken de blijdschap maar helaas: het komt terug!
Hopelijk betekend het verder niets en heeft het geen impact op de daadwerkelijke tijd dat de telefoon meegaat overdag. Lijkt te gebeuren na het opladen tot 100 procent.
Net als jij zie ik Safari staan als grote boosdoener (24%). Nare bug inderdaad.
[ Voor 7% gewijzigd door Eduardboon op 15-01-2018 20:47 ]
Dacht dat mijn issue ook verholpen was... maar helaas.martijnmartijn schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:18:
Mijn batterij problemen lijken voorbij!
Stand nu 60 procent
Vandaag nogmaals gekeken, App Store Audio 1min op het scherm, 39% batterij gebruikt...
Het betekend zeker iets; i.i.g. gaat je telefoon overdag minder lang mee.Eduardboon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:38:
[...]
Hopelijk betekend het verder niets en heeft het geen impact op de daadwerkelijke tijd dat de telefoon meegaat overdag.
[...]
hebben veel mensen hier die BUG?Grin schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:36:
Ik herken de blijdschap maar helaas: het komt terug!
A person who never made a mistake never tried anything new.
Maar nu 2 maanden verder nog steeds oogklachten. Opticien geweest en een minimale afwijking (+0,5, cyl 0,5 en een kleine prisma).
Kan maar zo dat 't met de X opeens duidelijk is geworden (prisma schijnt te zijn dat beeld net niet helemaal over elkaar ligt), doordat het scherm "flikkert".
Of dat het allemaal toeval is, maar dat denk ik niet.
Anyways. Bril aanschaffen voor op 't werk en tv kijken en dan 's kieken.
Dus eigenlijk meer een tip voor als je ook last had van de X: ook al had je voor een nooit oogklachten en zie je alles scherp, misschien toch eens laten testen (uitgebreide variant, gratis).
Haters everywhere but I don’t really care
Kun je nu weer de X nemenmatthijst schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:25:
Begin december iPhone X omgeruild want kreeg er hoofdpijn van.
Maar nu 2 maanden verder nog steeds oogklachten. Opticien geweest en een minimale afwijking (+0,5, cyl 0,5 en een kleine prisma).
Kan maar zo dat 't met de X opeens duidelijk is geworden (prisma schijnt te zijn dat beeld net niet helemaal over elkaar ligt), doordat het scherm "flikkert".
Dus eigenlijk meer een tip voor als je ook last had van de X: ook al had je voor een nooit oogklachten en zie je alles scherp, misschien toch eens laten testen (uitgebreide variant, gratis).
Mn vrouw zit al te azen op de 8 Plus dus wat dat betreft
Haters everywhere but I don’t really care
Lang..lang geleden eens een 3GS gekocht waar ik toen heel content mee was
[ Voor 99% gewijzigd door schumi1986 op 16-01-2018 12:17 ]
Apple producten zijn vaak uitgesloten bij deze acties helaas....schumi1986 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:16:
Met de aankomende? BTW actie van de MM zou de X op zo'n 800 euro komen, mooi moment om weer eens over te stappen op een iphone.
Lang..lang geleden eens een 3GS gekocht waar ik toen heel content mee was
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Ah helaas! Heb een aantal jaar geleden een macbook pro gekocht tijdens de BTW dagen was een leuke korting!Erw schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:19:
[...]
Apple producten zijn vaak uitgesloten bij deze acties helaas....
Dat gaat inderdaad niet gebeuren dat dit toestel met de BTW actie mee gaat doen.Erw schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:19:
[...]
Apple producten zijn vaak uitgesloten bij deze acties helaas....
Misschien een geselecteerde assortiment bv een Macbook en een Ipad pro..
Kans is volgens mij klein, het is lang geleden dat producten van Apple me deden. Maar je weet het nooit! fingers crossedNick25 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:54:
[...]
Dat gaat inderdaad niet gebeuren dat dit toestel met de BTW actie mee gaat doen.
Misschien een geselecteerde assortiment bv een Macbook en een Ipad pro..
Klopt helemaal. Ik kon tot ik een prisma had ook niet naar knipperende schermen kijken zonder hoofdpijnmatthijst schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:25:
Begin december iPhone X omgeruild want kreeg er hoofdpijn van.
Akkoord. Met bug zat ik na 3 uur op 93 procent, zonder bug zit ik na 3 uur op 90 procentGrin schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:50:
[...]
Het betekend zeker iets; i.i.g. gaat je telefoon overdag minder lang mee.
Edit: Ik zie nu pas de dubbelpost. Duizendmaal excuses!
Wacht overigens nog op een oordeel van de technische dienst over mijn iPhone. Met pijn en moeite wat foto's genomen om het duidelijk te maken (lastiger dan je denkt).
De verschuiving van kleur is ook amper te zien in echt fel licht, zoals hun winkelverlichting of buiten in de zon. Maar in een normale kamer is het overduidelijk. Het midden is dan geel en boven en onder zijn wat roze. Dat gele kan je als "vlek" heen en weer bewegen door het toestel te kantelen. Ik heb het hier dan ook niet over "blue shift", dat is normaal voor OLED. Ik heb het hier over een scherm dat niet uniform is en van geel naar roze naar blauw gaat bij kantelen en dat is rete-irritant als je een forum zoals Tweakers leest
Ik denk dat het toestel wel geruild gaat worden door de winkel, maar wat is Apple zelf dan makkelijk zeg. Met de iPhone 7 was het "stuur maar op, sturen wij een nieuwe op".
[ Voor 62% gewijzigd door Eduardboon op 16-01-2018 16:16 ]
- Instagram en Snapchat lopen regelmatig vast na het maken van een foto of filmpje
- Als je een emoji wilt toevoegen tijdens het typen "verstopt" de tekstbalk zich
- Als je scrolt door je agenda zie je op een gegeven moment bij de maanden "VORIGE" staan
- Kwaliteit van het telefoneren (geluid, niet volume) wilt nog wel eens tegenvallen
- Omhoog swipen > tijdens swipen vasthouden > app indrukken > App omhoog swipen om de app te sluiten (Duurt allemaal te lang)
Mijn positieve ervaringen :
- Goede camera zowel foto als video
- Mooi design
Mochten er mede-tweakers zijn met diezelfde problemen en deze hebben opgelost, hoor ik dat graag
Omhoog en naar links of rechts swipen ipv omhoog swipen > tijdens swipen vasthouden.RifatSahin schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:46:
- Omhoog swipen > tijdens swipen vasthouden > app indrukken > App omhoog swipen om de app te sluiten (Duurt allemaal te lang)
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Bij mij blijft de app gewoon staan danChester schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:57:
[...]
Omhoog en naar links of rechts swipen ipv omhoog swipen > tijdens swipen vasthouden.
Even in Jip en Janneke taal :
Ik zit in mijn Home screen > Ik swipe omhoog en dan naar links of rechts.. Maar de app blijft gewoon staan dan

Dit is de manier hoe ik het doe..
[ Voor 12% gewijzigd door RifatSahin op 17-01-2018 10:04 ]
Zie bijv: YouTube: How to Multitask on the iPhone X | Digit.inRifatSahin schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:01:
[...]
Bij mij blijft de app gewoon staan dan![]()
Even in Jip en Janneke taal :
Ik zit in mijn Home screen > Ik swipe omhoog en dan naar links of rechts.. Maar de app blijft gewoon staan dan
[afbeelding]
Dit is de manier hoe ik het doe..
Je hoeft dus niet omhoog te swipen en vast te blijven houden tot je de applijst te zien krijgt. Je kunt omhoog, en dan naar links of rechts swipen om meteen de applijst te zien.
[ Voor 13% gewijzigd door Chester op 17-01-2018 10:39 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Dat is niet wat ik bedoel. Als ik een app wil sluiten moet ik dus een hoop handelingen verrichten. Jouw klip laat zien hoe ik van app naar app kan switchen. Terwijl mijn vraag was of er een makkelijker manier was om een app te sluiten.Chester schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:38:
[...]
Zie bijv: YouTube: How to Multitask on the iPhone X | Digit.in
Je hoeft dus niet omhoog te swipen en vast te blijven houden tot je de applijst te zien krijgt. Je kunt omhoog, en dan naar links of rechts swipen om meteen de applijst te zien.
Er is geen andere manierRifatSahin schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:45:
[...]
Dat is niet wat ik bedoel. Als ik een app wil sluiten moet ik dus een hoop handelingen verrichten. Jouw klip laat zien hoe ik van app naar app kan switchen. Terwijl mijn vraag was of er een makkelijker manier was om een app te sluiten.
En hoop handelingen is ook beetje overdreven...
[ Voor 7% gewijzigd door Nick25 op 17-01-2018 10:48 ]
Duidelijk. Dan is mijn vraag beantwoordNick25 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:48:
[...]
Er is geen andere manier
En hoop handelingen is ook beetje overdreven...
Dubbel home button en omhoog swipen [voorgaande iPhones]
Omhoog swipen , ingedrukt houden , weer omhoog swipen [ iPhone x ]
Of net als Samsung omlaag swipen > Alles sluiten klaar
Ze maken het gewoon "moeilijker"
Ik wil wel een ruil deal met mijn iphone 8RifatSahin schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:53:
[...]
Duidelijk. Dan is mijn vraag beantwoord
Ik heb sinds 2 weken een iphone x, icloud backup terug gezet. Nergens last van gehad nu sinds 2 dagen loopt regelmatig me telefoon vast, scherm reageert nergens op wel de knop aan de zijkant. Beeld gaat dan uit en weer aan, alleen de helderheid is zowat 0 zijn er meer mensen met dit probleem ?
Je maakt het jezelf moeilijk omdat je denkt dat je daadwerkelijk apps moet afsluiten.RifatSahin schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:53:
[...]
Waarom zou je dat elke keer willen doen?
Ik sluit nooit wat af en merk niks van vertraging in mijn telefoon.
Zoals al zo vaak gemeld, waarom zou je apps sluiten, dat is helemaal niet nodig en eigenlijk zelfs ongewenst.RifatSahin schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:53:
[...]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik dacht dat batterijlevensduur beinvloed werd.. Ik zal het in de toekomst in de gaten houden.Wootism schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:12:
[...]
Je maakt het jezelf moeilijk omdat je denkt dat je daadwerkelijk apps moet afsluiten.
Waarom zou je dat elke keer willen doen?
Ik sluit nooit wat af en merk niks van vertraging in mijn telefoon.
De theorie is dat de batterij juist sneller op gaat als je alle apps steeds volledig sluit en opnieuw moet starten.RifatSahin schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:24:
[...]
Ik dacht dat batterijlevensduur beinvloed werd.. Ik zal het in de toekomst in de gaten houden.
Zelf doe ik het alleen bij apps die op de achtergrond doordraaien. En 1x per dag sluit ik alles af. Maar eigenlijk is dat allemaal niet nodig.
Ik snap je punt. Mijn commentaar was specifiek op het eerste gedeelte van je handelingen "Omhoog swipen > tijdens swipen vasthouden". Dat tijdens het swipen vasthouden kun je dus verkorten door meteen naar links of rechts te swipen. Daarna moet je inderdaad een app nog ingedrukt houden om het te verwijderen.RifatSahin schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:45:
[...]
Dat is niet wat ik bedoel. Als ik een app wil sluiten moet ik dus een hoop handelingen verrichten. Jouw klip laat zien hoe ik van app naar app kan switchen. Terwijl mijn vraag was of er een makkelijker manier was om een app te sluiten.
hoe zit het dan met navigatie apps? ik gebruik erg veel Waze, en eenmaal io mn bestemming aangekomen druk ik hem weg (sluit deze niet af),.. paar momenten later knalt de iphone allerlei geluidjes eruit wat van Waze afkomstig is, heb dan ook linksboven in de hoek wanneer ik op de home-pagina ben een blauw kleurtje wat mij naar Waze terug brengt als ik erop druk. Hetzelfde met google maps en andere map-appsDennisdn schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:29:
[...]
De theorie is dat de batterij juist sneller op gaat als je alle apps steeds volledig sluit en opnieuw moet starten.
Zelf doe ik het alleen bij apps die op de achtergrond doordraaien. En 1x per dag sluit ik alles af. Maar eigenlijk is dat allemaal niet nodig.
doet me denken dat deze nog steeds actief zijn... en dit soort apps zijn voor mij altijd de hardste slurpers. Deze dus ook met rust laten?
[ Voor 6% gewijzigd door knakker2 op 18-01-2018 00:56 ]
Regelmatig tijdens het ontvangen van een tril dmv een melding maakt mijn iPhone X een raar geluid.. Ook komt het ooit voor als ik mijn telefoon ontgrendel en tegelijkertijd een melding ontvang
De correcte manier voor Waze is om de app in slaapmodus te zetten. De app verbruikt dan geen data meer en slurpt je batterij dus ook niet leeg. Slaapmodus activeer je door in het menu op de powerknop te drukken.knakker2 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:54:
[...]
hoe zit het dan met navigatie apps? ik gebruik erg veel Waze, en eenmaal io mn bestemming aangekomen druk ik hem weg (sluit deze niet af),.. paar momenten later knalt de iphone allerlei geluidjes eruit wat van Waze afkomstig is, heb dan ook linksboven in de hoek wanneer ik op de home-pagina ben een blauw kleurtje wat mij naar Waze terug brengt als ik erop druk. Hetzelfde met google maps en andere map-apps
doet me denken dat deze nog steeds actief zijn... en dit soort apps zijn voor mij altijd de hardste slurpers. Deze dus ook met rust laten?
Op Google heb ik geen informatie kunnen vinden over deze issue.
Omdat het sluiten van apps doorgaans ook vrij zelden echt nodig is en je iPhone er slechter van gaat presteren als je het continu doet.
Edit: werd al gezegd zie ik
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 18-01-2018 07:41 ]
Instellingen -> Algemeen -> Toegankelijkheid -> Zoomen op uit zetten.Mosin schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:35:
Ik heb trouwens last van een bepaald vlak dat op een vergrootglas lijkt, wanneer ik na een tijdje mijn telefoon unlock. Het gebeurd niet elke keer, maar ong. 1/10 keer dat ik hem unlock.
Op Google heb ik geen informatie kunnen vinden over deze issue.
Weer wat geleerd, dank! Die hele knop nooit gezien, ondanks dat ik 'm bijna dagelijks gebruik..MelvinW schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 04:48:
[...]
De correcte manier voor Waze is om de app in slaapmodus te zetten. De app verbruikt dan geen data meer en slurpt je batterij dus ook niet leeg. Slaapmodus activeer je door in het menu op de powerknop te drukken.
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Super bedankt!MelvinW schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:39:
[...]
Instellingen -> Algemeen -> Toegankelijkheid -> Zoomen op uit zetten.
Zo ja, kunnen jullie iets vertellen over het verschil in scherm resolutie en kwaliteit? Is dat nu zo'n wezenlijk verschil vraag ik mij af....
Jep. Hier even gebruikt na een 7 EN een 8. Verschil in scherm is echt bizar, zowel resolutie als het feit dat het OLED is. Enorm verschil!dafmay schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:36:
Ik ben nu toch wel eens benieuwd...zijn er hier mensen die de iPhone X een tijdje naast een iPhone 8 (niet de Plus) hebben gebruikt?
Zo ja, kunnen jullie iets vertellen over het verschil in scherm resolutie en kwaliteit? Is dat nu zo'n wezenlijk verschil vraag ik mij af....
Aha! Dat is duidelijke koek...dank je 👍DennusB schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:52:
[...]
Jep. Hier even gebruikt na een 7 EN een 8. Verschil in scherm is echt bizar, zowel resolutie als het feit dat het OLED is. Enorm verschil!
Vanwaar je vraag..dafmay schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:36:
Ik ben nu toch wel eens benieuwd...zijn er hier mensen die de iPhone X een tijdje naast een iPhone 8 (niet de Plus) hebben gebruikt?
Altijd al afgevraagd. Iphone 8 lijkt mij zo'n heerlijk compact toestel en ik speel wel eens met de gedachte mijn iPhone X weg te doen voor een 8.
Echt ?dafmay schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:03:
[...]
Altijd al afgevraagd. Iphone 8 lijkt mij zo'n heerlijk compact toestel en ik speel wel eens met de gedachte mijn iPhone X weg te doen voor een 8.
Ik wil soon van me 8 naar x
Wil iets nieuws ervaren ben begonnen met de 3g tm de 8.. nu denk ik echt ik ben het design moe...
[ Voor 13% gewijzigd door Nick25 op 18-01-2018 20:12 ]
Dat zal je toch echt zelf moeten ervaren. Zo heb ik dat ook gedaan.dafmay schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:03:
[...]
LCD van de iPhone is zeer goed, alleen verschil met OLED is ook zeer goed waarneembaar.
Haha...partnerruiltje doen?
Maar ik twijfel erg vanwege de scherm kwaliteit en vooral scherpte. Ik heb zelf de 7 Plus en 8 Plus gehad en dat was prima vwb scherm kwaliteit, echter te groot en vooral te zwaar.
Pm medafmay schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:12:
[...]
Haha...partnerruiltje doen?![]()
Maar ik twijfel erg vanwege de scherm kwaliteit en vooral scherpte. Ik heb zelf de 7 Plus en 8 Plus gehad en dat was prima, echter te groot en vooral te zwaar.
Mijn eerste indruk van het OLED scherm was “hmmm, redelijk het zelfde als LCD...” totdat ik een week later Mn iPhone 7 voor iets nodig had. Op dat moment zag ik toch wel heel erg het verschil in kwaliteit.Jaymone schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:11:
[...]
Dat zal je toch echt zelf moeten ervaren. Zo heb ik dat ook gedaan.
LCD van de iPhone is zeer goed, alleen verschil met OLED is ook zeer goed waarneembaar.
<Zinloze tekst hier>
Haha...nee, ik denk nog even rustig. Ben namelijk wel in alle opzichten erg tevreden met de X.
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.