Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-11 20:10

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geert1976 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:00:
[...]

vanavond heeft Apple de 3e (Developer) Beta van iOS 11.2.5 released, ik denk dat later vanavond of uiterlijk morgen de Public Beta released zal worden.
Hopelijk lost deze beta jouw freezes op.

Enne by the way... hier de iPhone 8 eruit, iPhone X er weer in. :X :X
Nee, echt??? :+

Leuk hoor, moet ik toch zelf bij DBrand de sticker bestellen. (wat ik overigens heb gedaan al..) Heb jij hem er al op Geert?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
pdavie2311 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:32:
[...]

Nee, echt??? :+

Leuk hoor, moet ik toch zelf bij DBrand de sticker bestellen. (wat ik overigens heb gedaan al..) Heb jij hem er al op Geert?
Ja, erg tevreden met 't resultaat. Het geeft de telefoon aardig wat (extra) grip

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:09
Geert1976 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:40:
[...]

Ja, erg tevreden met 't resultaat. Het geeft de telefoon aardig wat (extra) grip
Geert geert geert :p

A person who never made a mistake never tried anything new.

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 09:03
Geert1976 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:16:
[...]

Silver. Dit icm de eerder genoemde black leather DBrand skin is echt onwijs mooi, imho.

Dat (nep :9 ) leer staat erg mooi zo samen met de stainless steel randen van de Silver X.
En ik kan nu gewoon de iPhone op tafel leggen en/of schuiven zonder bang te zijn dat ie krast.

verder brengt de skin uiteraard 0 bescherming, maar daar is AC+ voor.
ik snap er niks meer van... dus nu loop je weer met 2 toestellen rond te zuilen? :P

• _Bailey_
  • Niet online
dkawa schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 07:26:
[...]

ik snap er niks meer van... dus nu loop je weer met 2 toestellen rond te zuilen? :P
zo spannend is t allemaal niet hoor. De iPhone 8 is retour gegaan. ;)

• dkawa
  • Laatst online: 18-11 09:03
Geert1976 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:21:
[...]

zo spannend is t allemaal niet hoor. De iPhone 8 is retour gegaan. ;)
Geweldig!!
Je kon het niet weerstaan hè! De Beauty van de X😂😂

Welkom terug!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:19
Interessant artikel over de beste manieren om je smartphone op te laden én wat je beter niet kunt doen. Is uiteraard van toepassing op niet slechts de iPhone X.

http://www.businessinside...e-your-smartphone-2018-1/

• pdavie2311

pdavie2311

Publieke Beta 11.2.5 beta 3 beschikbaar....

• dafmay
pdavie2311 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:51:
Publieke Beta 11.2.5 beta 3 beschikbaar....
Spuit11 ;) Gisteravond was ie er al.

• pdavie2311

pdavie2311

dafmay schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:52:
[...]

Spuit11 ;) Gisteravond was ie er al.
Echt? De publieke? Wel die voor developers...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:05
dafmay schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:35:
Interessant artikel over de beste manieren om je smartphone op te laden én wat je beter niet kunt doen. Is uiteraard van toepassing op niet slechts de iPhone X.

http://www.businessinside...e-your-smartphone-2018-1/
Wat een butt-artikel. Volgens de 'battery university' nooit leeg laten worden, nooit helemaal opladen. Eigenlijk altijd tussen de 45-55% houden. Anders tussen de 45 en 75%.. en anders tussen de .. niet leeg en niet vol. En niet 's nachts vol opladen.. en dus niet leeg laten lopen.

8)7

Enfin, dat terwijl fabrikanten al een poosje zeggen: gebruik het ding gewoon en maak je niet te druk. Lijkt me hoe dan ook redelijk gezonde insteek.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• dafmay
pdavie2311 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:57:
[...]

Echt? De publieke? Wel die voor developers...
Yup de PB...heb 'm zelf namelijk gisteravond rond 22:20 geinstalleerd ;)

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn vriendin heeft gister haar x gekregen. Waar ik nog met volle tevrendenheid de 7 gebruik. Is haar ervaring niet helemaal vlekkeloos. Bij de eerste keer aanzetten van het toestel werkte het touchscreen niet. Na een herstart/reboot gelukkig wel. Dus we gingen er vanuit dat het een opstart issue was.

Maar vanmorgen werden we wakker door een alarm/wekker op de telefoon, wat niet zo erg is. Maar het scherm reageerde niet, dus met geen mogelijkheid uit te zetten. En door een combinatie van drukken op de hardware knoppen werd 112 gebeld die we dus ook niet konden ophangen omdat het scherm niet reageerde.

Geen goed begin van de iphone X dus. Is het niet reageren van het scherm een know issue? En zou dit via een update verholpen kunnen worden of is dit een gevalletje DOA?

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
Defector schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:37:
Mijn vriendin heeft gister haar x gekregen. Waar ik nog met volle tevrendenheid de 7 gebruik. Is haar ervaring niet helemaal vlekkeloos. Bij de eerste keer aanzetten van het toestel werkte het touchscreen niet. Na een herstart/reboot gelukkig wel. Dus we gingen er vanuit dat het een opstart issue was.

Maar vanmorgen werden we wakker door een alarm/wekker op de telefoon, wat niet zo erg is. Maar het scherm reageerde niet, dus met geen mogelijkheid uit te zetten. En door een combinatie van drukken op de hardware knoppen werd 112 gebeld die we dus ook niet konden ophangen omdat het scherm niet reageerde.

Geen goed begin van de iphone X dus. Is het niet reageren van het scherm een know issue? En zou dit via een update verholpen kunnen worden of is dit een gevalletje DOA?
Heb je de laatste IOS versie geinstalleerd? Dat zou ik eerst doen. Mocht het weer raar doen, dan zou ik m linea recta terugsturen voor een nieuwe.
dafmay schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:32:
[...]

Yup de PB...heb 'm zelf namelijk gisteravond rond 22:20 geinstalleerd ;)
Nog bijzonderheden/fixes/features met deze versie?

[ Voor 10% gewijzigd door Jaymone op 04-01-2018 12:40 ]

Het is weer bijna September 2026 :)

• dafmay
Jaymone schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:40:
[...]
Nog bijzonderheden/fixes/features met deze versie?
Niet zeer specifiek voor zover ik weet, maar moet je eerlijk bekennen dat ik het ook weer niet echt goed bijhoud of doorneem alvorens een nieuwe PB te installeren...op goed vertrouwen dus ;)

Alles loopt tot op heden vlekkeloos...maar ook dat geldt op mijn toestellen altijd wel (sinds 11.1...daarvoor was het niet zo best allemaal)

• Jaymone
dafmay schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:49:
[...]

Niet zeer specifiek voor zover ik weet, maar moet je eerlijk bekennen dat ik het ook weer niet echt goed bijhoud of doorneem alvorens een nieuwe PB te installeren...op goed vertrouwen dus ;)

Alles loopt tot op heden vlekkeloos...maar ook dat geldt op mijn toestellen altijd wel (sinds 11.1...daarvoor was het niet zo best allemaal)
Hier ook nog steeds een soepel draaiend X icm 11.2.1. Ben zeer benieuwd naar 11.3

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:55
Ik ben sinds gisteren troste eigenaar van een Iphone X alleen had er een vraagje over, is mogelijk om het batterij percentage altijd zichtbaar te hebben rechtsboven of is dit alleen mogelijk als je het control center naar beneden sleept?

• _Bailey_
  • Niet online
tumtum100 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:38:
Ik ben sinds gisteren troste eigenaar van een Iphone X alleen had er een vraagje over, is mogelijk om het batterij percentage altijd zichtbaar te hebben rechtsboven of is dit alleen mogelijk als je het control center naar beneden sleept?
Nope, inderdaad alleen in 't CC te zien

• dafmay
Geert1976 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:40:
[...]
Nope, inderdaad alleen in 't CC te zien
Yup...en/of via de batterij widget op de widget-pagina.

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:56
DJI heeft z'n app ook bijgewerkt naar de X :)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:34
dafmay schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:51:
[...]

Yup...en/of via de batterij widget op de widget-pagina.
Ben ook nieuw met iOS sinds een week de X. Maar waar kan ik die widget precies toevoegen?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• dafmay
Alekz87 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:04:
[...]
Ben ook nieuw met iOS sinds een week de X. Maar waar kan ik die widget precies toevoegen?
Naar links swipen op je (1e) homepage. Daarna nieuwe widget toevoegen. Ps ik kan mij ergens vaag herinneren dat de batterij widget in sommige gevallen niet beschikbaar was maar weet ff niet meer exact hoe of wat. Indien je een Bluetooth apparaat hebt met ingebouwde batterij (bijvoorbeeld AirPods) dan die eerst connecten...daarna heb je zeker de batterij widget tot je beschikking. Deze blijft dan ook toegevoegd ook nadat je Bluetooth apparaat ontkoppelt. Ik vind deze widget erg handig (m.n. icm mijn AirPods...geeft namelijk zowel accu status van pods aan als van de case).

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:59
dafmay schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:18:
[...]

Naar links swipen op je (1e) homepage. Daarna nieuwe widget toevoegen. Ps ik kan mij ergens vaag herinneren dat de batterij widget in sommige gevallen niet beschikbaar was maar weet ff niet meer exact hoe of wat. Indien je een Bluetooth apparaat hebt met ingebouwde batterij (bijvoorbeeld AirPods) dan die eerst connecten...daarna heb je zeker de batterij widget tot je beschikking. Deze blijft dan ook toegevoegd ook nadat je Bluetooth apparaat ontkoppelt. Ik vind deze widget erg handig (m.n. icm mijn AirPods...geeft namelijk zowel accu status van pods aan als van de case).
En als je ook een Applewatch hebt staat die er ook bij. Deze widget staat bij mij bovenaan :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• dafmay
winwiz schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:29:
[...]

En als je ook een Applewatch hebt staat die er ook bij. Deze widget staat bij mij bovenaan :)
Klopt...ps en de positie kun je zelf bepalen. ;)

• Jaymone
dafmay schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Klopt...ps en de positie kun je zelf bepalen. ;)
Weet je wat gaaf zou zijn, als je FaceID hiervoor zou kunnen gebruiken: bijv knipoog toont batterij percentage etc, FaceGesture ipv FingerGesture :D (kent wel een risico: mensen zonder een X zullen je voor maf verklaren haha) Of je maakt het nog makkelijker en zorgt in IOS11.3 ervoor dat je zelf kunt in-uitschakelen wat er wordt getoond ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jaymone op 04-01-2018 15:51 ]

• winwiz
Het Apple hoor, keuzes worden voor je gemaakt. >:) Misschien in iOS 15

[ Voor 16% gewijzigd door winwiz op 04-01-2018 16:04 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• dafmay
Jaymone schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:48:
[...]

Weet je wat gaaf zou zijn, als je FaceID hiervoor zou kunnen gebruiken: bijv knipoog toont batterij percentage etc, FaceGesture ipv FingerGesture :D (kent wel een risico: mensen zonder een X zullen je voor maf verklaren haha) Of je maakt het nog makkelijker en zorgt in IOS11.3 ervoor dat je zelf kunt in-uitschakelen wat er wordt getoond ;)
:) Niet eens zo'n gek idee..

Ps Je bedoelt zo'n 'finger gesture' zoals wel vaker in het verkeer wordt gebezigd?

:P

• beezjeh
  • Laatst online: 13:43
Ik gebruik een S8 Plus als normale telefoon voor alle data en had tot gisteren een Iphone SE als vooral beltelefoon gebruikt en deze vervangen nu met een X nadat ik deze gisteren had bekeken bij de Media Markt.

Maar moet zeggen net zoals de S8 Plus is de X idem een pracht toestel om te zien en te gebruiken ben dan ook wel zoet tot 2019 tot dat de S10 uitkomt :*) .

[ Voor 3% gewijzigd door beezjeh op 04-01-2018 19:01 ]

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:35

Grin

Ride si sapis.

Stomme iPhone...
Nu al de derde keer dat het ding een gebruikstijd heeft dat gelijk is aan de stand-by-tijd... Zag het gelukkig snel en een reboot van de netwerksettings heeft het dit keer opgelost - voorgaande keren was het de locatiebepaling.
Mocht je hier meer over willen weten dan kan je zoeken op mijn nickname in dit topic, komen de posts vanzelf bovendrijven.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• pdavie2311

pdavie2311

Grin schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:53:
Stomme iPhone...
Nu al de derde keer dat het ding een gebruikstijd heeft dat gelijk is aan de stand-by-tijd... Zag het gelukkig snel en een reboot van de netwerksettings heeft het dit keer opgelost - voorgaande keren was het de locatiebepaling.
Mocht je hier meer over willen weten dan kan je zoeken op mijn nickname in dit topic, komen de posts vanzelf bovendrijven.
Hier ook weer! Nu staan er allemaal weer streepjes..Vanmorgen van de lader met 100%...Watch had net ook een bug...Vreemd...

• Yassir020
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 22:12
Mijn iPhone X lagged als de malle tijdens het bellen. Typen, multitasken of het ingedrukt swipen van onder om apps te killen reageert zeer traag of gewoon niet. En als ik niet bel is er niks aan de hand. Meer mensen last van?

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

Ben met m'n 6s onderhand aan het 4e schermpje toe en geheugen zit ook steeds vol en ben onderhand wel aan een nieuwe toe. 8 voegt naar mijn menig niet gegoed toe aan mijn huidige toestel dus wil de x. 64gb is me te weinig dus dan de 256 maar. AppleCare lijkt me dit keer ook verstandig en het siliconenhoesje die ik nu heb bevalt goed dus die er ook maar bij. Tja dan zit je op €1604,45 jeeeeez toch sirieus geld voel me eerlijk gezegt gewoon schuldig 😆

K

• pdavie2311

pdavie2311

royhoi schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:55:
Ben met m'n 6s onderhand aan het 4e schermpje toe en geheugen zit ook steeds vol en ben onderhand wel aan een nieuwe toe. 8 voegt naar mijn menig niet gegoed toe aan mijn huidige toestel dus wil de x. 64gb is me te weinig dus dan de 256 maar. AppleCare lijkt me dit keer ook verstandig en het siliconenhoesje die ik nu heb bevalt goed dus die er ook maar bij. Tja dan zit je op €1604,45 jeeeeez toch sirieus geld voel me eerlijk gezegt gewoon schuldig 😆
Ach joh, als je er 3 jaar mee doet, omgerekend nog geen 1,50 per dag. Die kun je best missen toch? :+

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:40
SmithNL schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:57:
DJI heeft z'n app ook bijgewerkt naar de X :)
DJI Go bedoel je? Zie hier nog geen update?

• _Bailey_
  • Niet online
pdavie2311 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:09:
[...]

Ach joh, als je er 3 jaar mee doet, omgerekend nog geen 1,50 per dag. Die kun je best missen toch? :+
Precies!
€1600 voor een smartphone over 3 jaar is echt een zeer goede investering O-) O-)

• Jaymone
Yassir020 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:27:
Mijn iPhone X lagged als de malle tijdens het bellen. Typen, multitasken of het ingedrukt swipen van onder om apps te killen reageert zeer traag of gewoon niet. En als ik niet bel is er niks aan de hand. Meer mensen last van?
Lijkt wel of er achtergrondprocessen lopen. Heb je de iPhone nog maar net geinstalleerd?
Geert1976 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:31:
[...]

Precies!
€1600 voor een smartphone over 3 jaar is echt een zeer goede investering O-) O-)
Restwaarde welke je overhoudt ook vanaf halen he..het is een iPhone, geen ander exotisch merk :+

[ Voor 27% gewijzigd door Jaymone op 05-01-2018 20:33 ]

• royhoi

royhoi

-

[...]

Precies!
[...]

Bedankt heren jullie hebben natuurlijk gelijk! Morgen direct bestellen :P

K

• royhoi

royhoi

-

Jaymone schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:31:
[...]

Restwaarde welke je overhoudt ook vanaf halen he..het is een iPhone, geen ander exotisch merk :+
Die van mij is na 2 jaar eigenlijk wel helemaal afgeschreven :9

K

• Jaymone
royhoi schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:35:
[...]

Die van mij is na 2 jaar eigenlijk wel helemaal afgeschreven :9
Dan nog..verbaas me echt soms hoeveel men voor een 2e hands iPhone (met schade hier, schade daar) over heeft..zelfde geldt uiteraard voor bijna alle Apple producten

[ Voor 8% gewijzigd door Jaymone op 05-01-2018 20:37 ]

• royhoi

royhoi

-

Jaymone schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:37:
[...]

Dan nog..verbaas me echt soms hoeveel men voor een 2e hands iPhone (met schade hier, schade daar) over heeft..zelfde geldt uiteraard voor bijna alle Apple producten
Mmmm ja heb je gelijk in. Herinner me nog toen ik mijn defecte 6 op marktplaats zetten de reacties echt absurd waren!

K

• pdavie2311

pdavie2311

royhoi schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:34:
[...]

[...]

Bedankt heren jullie hebben natuurlijk gelijk! Morgen direct bestellen :P
You do that!! ;-)
[...]

Precies!
Geldt dat ook voor ons Geert?

• winwiz
Ik liep toevallig vanmiddag over een draadloze snellader, even vloeken in de kerk, van Samsung aan. Werkt als een speer en hij staat in een hoek overeind waardoor FaceID ook perfect werkt. Bij een pingeltje hoef je maar te kijken en je ziet het hele bericht.

Jaymone schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:37:
Dat komt ook omdat ze in de winkels gelukkig amper dalen. De andere fabrikanten doen dat zonder uitzondering, neem nou bijvoorbeeld de S8, pracht telefoon maar binnen een maand al 12% in winkel waarde gedaald. Dat is gewoon erg matig voor je merk.
Ach zeg nou niet. Dat omrekenen naar prijs per dag is voor sommige hier heel zwaar om te lezen.
Jaymone schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:48:
Weet je wat gaaf zou zijn, als je FaceID hiervoor zou kunnen gebruiken: bijv knipoog toont batterij percentage etc, FaceGesture ipv FingerGesture :D
Whow dat klinkt heel kut :)
winwiz schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:29:
En als je AirPods hebt die ook ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hzlqd951.jpeg
winwiz schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 01:34:
Ik liep toevallig vanmiddag over een draadloze snellader, even vloeken in de kerk, van Samsung aan. Werkt als een speer en hij staat in een hoek overeind waardoor FaceID ook perfect werkt. Bij een pingeltje hoef je maar te kijken en je ziet het hele bericht.
[iPhone X] Cases en andere accessoires

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 06-01-2018 02:53 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:54
winwiz schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 01:34:
Nouwja vloeken in de kerk...
Praktisch heel jou iphone bestaat uit onderdelen gemaakt door Samsung ;)

• CeetjeBeetje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 13:21
Sinds gisteren ook toegetreden tot de kerk der iPhone X.

Wel even wennen, eerste iPhone ooit. Alle smartphones voorheen waren voorzien van Android.
Toch een vraagje: werkt wireless charging ook met het leren Apple hoesje?

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:47
CeetjeBeetje schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 07:25:
Sinds gisteren ook toegetreden tot de kerk der iPhone X.

Wel even wennen, eerste iPhone ooit. Alle smartphones voorheen waren voorzien van Android.
Toch een vraagje: werkt wireless charging ook met het leren Apple hoesje?
Goede keus denk ik ;) al heb ik zelf de 8 met het leren hoesje. Draadloos laden werkt gewoon. Ik weet niet of het invloed heeft op de snelheid waarmee geladen wordt.

• Jaymone
Donstil schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 02:45:
[...]

Dat komt ook omdat ze in de winkels gelukkig amper dalen. De andere fabrikanten doen dat zonder uitzondering, neem nou bijvoorbeeld de S8, pracht telefoon maar binnen een maand al 12% in winkel waarde gedaald. Dat is gewoon erg matig voor je merk.

[...]
Ik begrijp wat je bedoelt en o.a. dat (aanschafprijs) is inderdaad een belangrijke factor in hoeverre het waardevast blijft. Zo ook met andere producten zoals bv Bose ed. Wat ik wel vind, is dat Apple een betere waardebepaling van een 2e hands iPhone zou moeten hanteren waarop wij kunnen rusten (maatstaf) en aan de hand van die bepaling (en wat marge erbij) je het kunt wederverkopen. Mijn mening is dat Apple op dit moment hiermee te laag zit. Nu bepaalt iemand, op bv mp, het soms voor de rest. Zo'n iemand kan dan weer beduidend minder of juist teveel vragen.

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
schumi1986 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 04:46:
[...]

Nouwja vloeken in de kerk...
Praktisch heel jou iphone bestaat uit onderdelen gemaakt door Samsung ;)
Wat nog meer naast het OLED paneel dan?

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• schumi1986

• pdavie2311

pdavie2311

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
Ah ja, geheugen + OLED is praktisch hele telefoon idd. Dacht dat er meer onderdelen in zaten :+

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• _Bailey_
  • Niet online
ASNNetworks schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:38:
[...]

Ah ja, geheugen + OLED is praktisch hele telefoon idd. Dacht dat er meer onderdelen in zaten :+
heb me laten vertellen dat er nog een verborgen feature in de X zit, namelijk een mini-Nespresso machine.
Je duwt er bovenin een cup in, water erbij...en voila, aan de onderkant komt er heerlijke Nespresso uit.

Zal ik je de instructies hiervoor toezenden?

• Jaymone
Geert1976 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:43:
[...]

heb me laten vertellen dat er nog een verborgen feature in de X zit, namelijk een mini-Nespresso machine.
Je duwt er bovenin een cup in, water erbij...en voila, aan de onderkant komt er heerlijke Nespresso uit.

Zal ik je de instructies hiervoor toezenden?
Je bent in de war met de 8 Geert :+

• pdavie2311

pdavie2311

Jaymone schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:46:
[...]

Je bent in de war met de 8 Geert :+
Klopt! In de onderste bezel past idd de verborgen Nespresso...;-)

• schumi1986
ASNNetworks schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:38:
[...]

Gezien het feit dat smileys al geruime tijd bestaan hier op het t.net forum, had ik gehoopt dat deze toch zeker ook al in het apple topic gebruikt zouden worden.

Ik plaats niet voor niets een ;) achter mijn opmerking.

• Jaymone
Vandaag mijn background van de X :)

https://imgur.com/gallery/dkbHO

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 13:52
Ja heel irri dat je de background foto niet in een foto lijst kan terug vinden. Ik heb 4jaar geleden eens een foto ingesteld maar ik zou niet weten waar hij staat tussen de +15.000 fotos.
iemand een suggestie?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 16:51

ddZ

Grin schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:53:
Stomme iPhone...
Goeie tip, want ook af & toe last van met mijn 7 Plus :N

• Alekz87
ddZ schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:08:
[...]

Goeie tip, want ook af & toe last van met mijn 7 Plus :N
Ook last van. Maar wat houdt dit nu precies in? Gaat Mn telefoon niet in “slaap”?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• royhoi

royhoi

-

Done! Nu wachten zou dinsdag moeten komen 😊 Ben echt benieuwd naar het scherm!

K

• pdavie2311

pdavie2311

royhoi schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:34:
[...]

Done! Nu wachten zou dinsdag moeten komen 😊 Ben echt benieuwd naar het scherm!
Congrats! Goede keuze. Genieten, alleen wachten duurt lang...:-(

• dreirie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 22:42
Vanishd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:40:
[...]

Werkt hier heel erg goed.

Plus (in België) werkt face id vlekkeloos met Fortis Banking en ING 👌🏻
Ik krijg login via face id niet ad praat via de Easy banking app van bnp. Volgens bericht van Fortis op de community zou het pas actief worden als er genoeg vraag naar is, maw genoeg users die face id gebruiken.

Mis ik iets?? :) :)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:34
dreirie schreef op zondag 7 januari 2018 @ 02:25:
[...]

Ik krijg login via face id niet ad praat via de Easy banking app van bnp. Volgens bericht van Fortis op de community zou het pas actief worden als er genoeg vraag naar is, maw genoeg users die face id gebruiken.

Mis ik iets?? :) :)
Volgens mij was het idee van Apple dat alle Touch-ID direct zou werken op Face-ID. M.a.w. Ze hoeven helemaal niet te wachten of heel veel te doen “tot er genoeg vraag is”.

• iFlyKLM
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-11 23:25
Dennisdn schreef op zondag 7 januari 2018 @ 09:19:
[...]

Volgens mij was het idee van Apple dat alle Touch-ID direct zou werken op Face-ID. M.a.w. Ze hoeven helemaal niet te wachten of heel veel te doen “tot er genoeg vraag is”.
Klopt. Sterker nog, de API is aangepast om zowel Touch ID als Face ID te ondersteunen. Dat betekent dus dat als Face ID niet werkt, de bank zelf aan de knoppen heeft lopen draaien...

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:56
Danielson schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:13:
[...]

DJI Go bedoel je? Zie hier nog geen update?
Gebruik je DJI Go of DJI Go 4? De laatste gebruik ik en is bijgewerkt.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

• Yassir020
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 22:12
Jaymone schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:31:
[...]

Lijkt wel of er achtergrondprocessen lopen. Heb je de iPhone nog maar net geinstalleerd?

[...]

Ik kill bijna altijd apps die ik niet gebruik. De iPhone X heb ik al sinds 14 december en geupdate tot de laatste firmware. Ik merk die traagheid echt alleen bij gebruik van apps tijdens het bellen. Ook met whatsapp merk ik dat als ik typ de iphone soort van freezed en dan in een keer woorden toont als je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Zeer vervelend want dit heb nooit gehad bij een iPhone (gebruiker sinds de iPhone 5)

• Jaymone
Yassir020 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:26:
[...]

Ik kill bijna altijd apps die ik niet gebruik. De iPhone X heb ik al sinds 14 december en geupdate tot de laatste firmware. Ik merk die traagheid echt alleen bij gebruik van apps tijdens het bellen. Ook met whatsapp merk ik dat als ik typ de iphone soort van freezed en dan in een keer woorden toont als je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Zeer vervelend want dit heb nooit gehad bij een iPhone (gebruiker sinds de iPhone 5)
Probeer eens een nieuwe installatie zonder backup terug te zetten, hopelijk helpt dat. Lijkt mij een software issue.

• Tylen
  • Laatst online: 15:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En leer eens af de apps te killen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:37:
Ik kill ze ook altijd. Als ik zit te multitasken, wil ik niet door tig apps heen scrollen, maar alleen de apps waar ik op dat moment mee bezig ben. Al helemaal nu je onderaan kunt swipen om van app te wisselen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Tylen

Tylen

De apps waar je op dat moment mee bezig bent staan altijd als eerste.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:35

Grin

Ride si sapis.

Ik kill veelal ook wanneer ik ze niet meer nodig heb, een stuk of 3-8 apps staan wel op de achtergrond maar ik ga niet door 15-20 apps heen scrollen (daarvoor is die interface veel te slecht).

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Hann1BaL
  • Laatst online: 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat is de theorie achter deze gedachte?
De iPhone X bezit een supersnelle SOC maar buiten dat: op iOS blijven zaken nogal slecht op de achtergrond draaien, ook al wil je het WEL zoals het automatisch uploaden van fotos naar de cloud (waarbij de cloud geen icloud is.)

Misschien dat er specifieke apps zijn waarbij dit wel wenselijk is, maar dat zou mooi onderbouwd kunnen worden met tests en/of artikelen waar je misschien naar kunt verwijzen?

(Ik wil dus niet stellen dat wat je zegt incorrect is, maar bronnen die dit ondersteunen zouden van grote meerwaarde zijn.)

Zeker op een telefoon waar het sluiten van apps eigenlijk niet makkelijk wordt gemaakt (je bent wel een paar gestures verwijderd van het sluiten van een app) laat toch ook zien dat de ze bij Apple ook niet bedenken dat je continue je apps aan het sluiten gaat zijn.

• Tylen

Tylen

Hann1BaL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:11:
[...]

De iPhone X bezit een supersnelle SOC maar buiten dat: op iOS blijven zaken nogal slecht op de achtergrond draaien, ook al wil je het WEL zoals het automatisch uploaden van fotos naar de cloud (waarbij de cloud geen icloud is.)
Lees dit maar eens: https://daringfireball.ne...hould_not_force_quit_apps
En dit: https://www.imore.com/how-force-quit-apps-on-iphone-ipad
En dit: https://www.reddit.com/r/..._to_kill_background_apps/
etc etc etc.
Misschien dat er specifieke apps zijn waarbij dit wel wenselijk is, maar dat zou mooi onderbouwd kunnen worden met tests en/of artikelen waar je misschien naar kunt verwijzen?

(Ik wil dus niet stellen dat wat je zegt incorrect is, maar bronnen die dit ondersteunen zouden van grote meerwaarde zijn.)
Dit is echt al zo vaak behandeld.
Zeker op een telefoon waar het sluiten van apps eigenlijk niet makkelijk wordt gemaakt (je bent wel een paar gestures verwijderd van het sluiten van een app) laat toch ook zien dat de ze bij Apple ook niet bedenken dat je continue je apps aan het sluiten gaat zijn.
Als je een app sluit door hem naar boven te swipen dan "sluit" je hem juist. Eigenlijk gaat hij in een sleep stand zodat hij sneller opstart de volgende keer. dus als je force quit dan duurt het langer om weer op te starten en kost ook meer accu. Daarnaast kunnen apps die het nodig hebben gewoon achtergrond taken aftrappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 08-01-2018 09:19 ]

• Jaymone
Enige theorie is dat de apps op de achtergrond bevriezen waardoor het opnieuw starten (zonder te killen) minder energie kost en dus minder vergt van je batterij. Hierdoor is een dergelijk opstart proces energiezuiniger en start sneller. Aan de andere kant is het bij sommige apps wel handig om te killen en dat kan je zien in het instellingen menu welke app er op de achtergrond veel van je batterij vergt (denk bv aan FB).
[...]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Tylen schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:18:
[...]

Lees dit maar eens: https://daringfireball.ne...hould_not_force_quit_apps
En dit: https://www.imore.com/how-force-quit-apps-on-iphone-ipad
En dit: https://www.reddit.com/r/..._to_kill_background_apps/
etc etc etc.

[...]

Dit is echt al zo vaak behandeld.

[...]

Als je een app sluit door hem naar boven te swipen dan "sluit" je hem juist. Eigenlijk gaat hij in een sleep stand zodat hij sneller opstart de volgende keer. dus als je force quit dan duurt het langer om weer op te starten en kost ook meer accu. Daarnaast kunnen apps die het nodig hebben gewoon achtergrond taken aftrappen.
Apps sluit je niet door deze omhoog te swipen op de X. Je zult omhoog moeten swipen. Dan ingedrukt houden en dan op het rode balletje klikken. Omslachtiger dan bij ipads en andere iphones.

• Tylen

Tylen

Hann1BaL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:29:
[...]

Apps sluit je niet door deze omhoog te swipen op de X. Je zult omhoog moeten swipen. Dan ingedrukt houden en dan op het rode balletje klikken. Omslachtiger dan bij ipads en andere iphones.
No shit sherlock. Ik zet het toch ook tussen haken? Er staat duidelijk dat ze in een soort sleep gaan.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Tylen schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:30:
[...]

No shit sherlock. Ik zet het toch ook tussen haken? Er staat duidelijk dat ze in een soort sleep gaan.
Kun je wel bijdehand reageren, maar je linkjes laten zien wat ik al zeg: Dat je apps niet hoeft te sluiten. En als je door apps issues het wel wilt sluiten laat je een mooie handleiding zien hoe dat moet op devices ANDERS dan de iPhone X :+
Apps gaan automatisch in sleep ja, precies mijn punt!

Je zet het tussen aanhalingstekens en dus is wat je zegt kloppend? Zet dan je hele reactie tussen aanhalingstekens, want dan heb je het daarmee opgelost.

Geen van je bronnen geeft een reden om regelmatig handmatig apps te sluiten, maar beschrijven dat je dat beter niet kunt doen.

Ik vraag bronnen om uit te leggen waarom je apps moet killen naar je eerdere reactie en jij komt met bronnen die uitleggen dat dat niet hoeft. Noem mij Sherlock, maar ik volg je niet. 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Hann1BaL op 08-01-2018 09:48 ]

• Tylen

Tylen

Hann1BaL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:47:
[...]

Kun je wel bijdehand reageren, maar je linkjes laten zien wat ik al zeg: Dat je apps niet hoeft te sluiten. En als je door apps issues het wel wilt sluiten laat je een mooie handleiding zien hoe dat moet op devices ANDERS dan de iPhone X :+
Apps gaan automatisch in sleep ja, precies mijn punt!

Je zet het tussen aanhalingstekens en dus is wat je zegt kloppend? Zet dan je hele reactie tussen aanhalingstekens, want dan heb je het daarmee opgelost.

Geen van je bronnen geeft een reden om regelmatig handmatig apps te sluiten, maar beschrijven dat je dat beter niet kunt doen.

Ik vraag bronnen om uit te leggen waarom je apps moet killen naar je eerdere reactie en jij komt met bronnen die uitleggen dat dat niet hoeft. Noem mij Sherlock, maar ik volg je niet. 8)
Lezen is moeilijk he?

Ik zeg juist dat je NIET moet sluiten.

Ik zal mijzelf nog eens quoten van mijn post van gisteren:
Jij vraagt wat de theorie hierachter is. Waarom je dus niet de app moet sluiten. (laten we het erop houden dat we beiden met sluiten een force quit bedoelen en met omhoog swipen, dit is het X topic, sleep/hibernate bedoelen). dit vraag je hier:
[...]

Jaymore geeft vervolgens hetzelfde antwoord als dat ik doe:
Jaymone schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:19:
Enige theorie is dat de apps op de achtergrond bevriezen waardoor het opnieuw starten (zonder te killen) minder energie kost en dus minder vergt van je batterij. Hierdoor is een dergelijk opstart proces energiezuiniger en start sneller. Aan de andere kant is het bij sommige apps wel handig om te killen en dat kan je zien in het instellingen menu welke app er op de achtergrond veel van je batterij vergt (denk bv aan FB).

[...]
Case closed.

Edit: En ik lees ook niet goed (KARMA). Jij wilde alleen een onderbouwde post van mij ;) mijn excuus, maar die had ik ook gegeven.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Tylen schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:52:
[...]

Lezen is moeilijk he?

Ik zeg juist dat je NIET moet sluiten.
Klopt, verkeerd gelezen My bad, no so much sherlock after all ;) .
Ik heb de "af" (leer ipv leer af) gemist in je reactie. We zijn het dus eens, maar dat had je misschien uit mijn reactie ook op kunnen maken en kunnen reageren met: "volgens mij heb je verkeerd gelezen en bedoel je hetzelfde als ik."

Dit is ook weer uit de wereld.

• Tylen

Tylen

Hann1BaL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:06:
[...]

Klopt, verkeerd gelezen My bad, no so much sherlock after all ;) .
Ik heb de "af" (leer ipv leer af) gemist in je reactie. We zijn het dus eens, maar dat had je misschien uit mijn reactie ook op kunnen maken en kunnen reageren met: "volgens mij heb je verkeerd gelezen en bedoel je hetzelfde als ik."

Dit is ook weer uit de wereld.
Lol en dat had ik juist ook onderaan mijn post gezet d:)b

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:39

OMX2000

By any means necessary...

Ik kan vandaag nog Apple Care afsluiten voor mijn iPhone X. Maar ik twijfel. Het enige waar ik bang voor ben is dat mijn scherm barst. Ik heb een Apple Leather case eromheen zitten dus ik verwacht eigenlijk niet dat zomaar de achterkant kapot gaat vallen. M.a.w. ik zou mogelijk mijn scherm moeten vervangen als die zou barsten. En die 279(?) hoest ik dan maar op. Ik heb sinds mijn iPhone 4 nog nooit een barst in mijn iPhone gehad, en ga er zorgvuldig mee om.

Blijft dus als toegevoegde waarde over dat je voorrang krijgt als er iets mis is met je telefoon, en dat je direct een vervangende telefoon krijgt mocht je telefoon stuk zijn. Maar da's nie relevant als ie niet stuk gaat ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• dark0990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:21
OMX2000 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:23:
Ik kan vandaag nog Apple Care afsluiten voor mijn iPhone X. Maar ik twijfel. Het enige waar ik bang voor ben is dat mijn scherm barst. Ik heb een Apple Leather case eromheen zitten dus ik verwacht eigenlijk niet dat zomaar de achterkant kapot gaat vallen. M.a.w. ik zou mogelijk mijn scherm moeten vervangen als die zou barsten. En die 279(?) hoest ik dan maar op. Ik heb sinds mijn iPhone 4 nog nooit een barst in mijn iPhone gehad, en ga er zorgvuldig mee om.

Blijft dus als toegevoegde waarde over dat je voorrang krijgt als er iets mis is met je telefoon, en dat je direct een vervangende telefoon krijgt mocht je telefoon stuk zijn. Maar da's nie relevant als ie niet stuk gaat ;)
Dat is meestal met een "verzekering" je weet niet of het nodig is, en als je het kan betalen hoef je het niet te doen. Mijn iPhones zijn ook nooit kapot gegaan maar bij de X wil ik het risico toch niet lopen.. Zeker niet met de glazen achterkant, maar het is een afweging die je zelf moet maken :P

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-10 22:10
PeterinDen Haag schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:13:
Hoi allen,

Ik ervaar sinds kort een irritant probleem. Ik weet niet zeker of het na een iOS update is begonnen, maar had in ieder geval de eerste dagen hier geen last van.

Het probleem:
Soms als ik een telefoon gesprek start op de speaker en er vervolgens wordt opgenomen, gaat het scherm op zwart en reageert de iPhone nergens meer op. Tikken op het scherm doet niets, de on/off toets doet niets. Het toestel lijkt volledig 'vast te zitten'. Na een seconde of 30-40 heb ik ineens weer "beeld" en reageert de iPhone weer normaal.
Ik heb het daarnaast soms ook bij het beluisteren van voicemails (visual voicemail van T-Mobile). Na het starten van het bericht gaat het scherm op zwart met dezelfde effecten als bij een telefoongesprek. Ik kan op dat moment niets meer met de iPhone.

Zoals gezegd is mijn provider T-Mobile. Weet niet of dat er toe doet, maar volledigheidshalve.

Herkent iemand dit fenomeen? Is dit mogelijk een provider probleem, software bug of ligt dit aan het toestel?
Iemand een idee?

Ik ben nog steeds super blij met de iPhone X, maar ik merk dat dit toch wel een beetje begint te "jeuken" ...

Greetz,
Peter.
Even een update:

Ik heb uiteindelijk op 30 december toch maar een service call aangevraagd.
Ik werd binnen 5 minuten gebeld. Mijn probleem voorgelegd en de service medewerker ging direct voor 'de' oplossing: het herstellen van de iPhone naar fabrieksinstellingen.
Hij wilde zeker weten dat het probleem niet door de backup werd veroorzaakt.
Uiteindelijk toch maar gedaan, want anders kon hij niet uitsluiten dat het aan andere zaken dan de iPhone zelf lag:
"De rugzak van mijn iPhone moest eerst af om te bepalen of de rugpijn daar niet door werd veroorzaakt".....
Ja, je maakt wat mee in zo'n gesprek met Apple....

Een paar dagen met herstelde iPhone rondgelopen en je raadt het.....geen probleem. Maar ik had het daarvoor ook niet altijd.
Besloten om de backup toch maar niet terug te zetten en bepaalde apps en instellingen opnieuw te installeren.
Dat was een halve dag werk, maar ik had wel weer een perfect werkende iPhone.

Tenminste, dat dacht ik.
Eergisteren begon de ellende weer. Telefoongesprek, het scherm blokkeert en is dan met geen mogelijkheid meer te activeren totdat er wordt opgehangen of soms ineens na 30 - 40 seconden spontaan herstelt.
Enorm balen en dus maar weer eens gaan zoeken op Google.
Daar kwam ik hetzelfde probleem tegen, maar ook bij eerdere iPhones. En vaak bleek het uiteindelijk te gaan om een screenprotector die de proximity sensor verstoorde.
Ik had een fullscreen (inclusief notch) protector op mijn iPhone.
Ik heb de screenprotector eraf gehaald en een behoorlijk aantal keer gebeld. Geen enkel probleem.
Als proef de screenprotector er weer op gedaan en direct weer hetzelfde probleem.

Het lijkt er dus op dat het aan de screenprotector ligt (of mogelijk een probleem met de proximity sensor die dit regelt).
Ik ga het weer een aantal dagen proberen, nu zonder screenprotector.
Als het probleem toch weer optreedt, ligt het dus niet aan de "rugzak" maar aan het toestel.

Keep you posted!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 20:58
Net ge-update naar de nieuwste iOS. Helaas nog steeds de rare klik in de Taptic engine bij terug swipen control center.. 😩

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:33
Sinds vanmiddag mijn iPhone 8 Plus ingeruild voor een iPhone X.
Mijn eerste indruk: Wow, dit had ik meteen moeten doen. Face ID werkt echt super snel, sneller dan dat ik had verwacht. Ook mis ik de homeknop niet, al ben ik soms nog wel even in de war met de de 'swipen'.

Ook het formaat is veel fijner. Na 3 jaar eindelijk een wat kleinere telefoon met groter scherm. Al moet ik zeggen dat je wel kunt merken dat er minder content op het scherm past.

Al met al een eerste goede indruk!
martk2280 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:22:
Net ge-update naar de nieuwste iOS. Helaas nog steeds de rare klik in de Taptic engine bij terug swipen control center.. 😩
Maar dat hoort toch ook gewoon? Dat is toch geïntroduceerd met 11.2?

• Jaymone
martijnmartijn schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:32:
Sinds vanmiddag mijn iPhone 8 Plus ingeruild voor een iPhone X.
Mijn eerste indruk: Wow, dit had ik meteen moeten doen. Face ID werkt echt super snel, sneller dan dat ik had verwacht. Ook mis ik de homeknop niet, al ben ik soms nog wel even in de war met de de 'swipen'.

Ook het formaat is veel fijner. Na 3 jaar eindelijk een wat kleinere telefoon met groter scherm. Al moet ik zeggen dat je wel kunt merken dat er minder content op het scherm past.

Al met al een eerste goede indruk!
Gaaf!
Ikzelf kom ook van een Plus af en twijfel of ik uberhaupt nog wel de volgende keer naar een Plus size wil gaan (X PLus). De X is idd een mooi formaat, compact maar groot scherm. Tegen die tijd zullen we wel weer zien.

• Alekz87
Ik volgens mij gewoon een klikje uit je speaker. Net als bij t scrollen. Maar die haptic feedback is niet consequent in het sluiten van t controlecenter. Soms hoor ik niks namelijk.

Jaymone schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:03:
[...]

Gaaf!
Ikzelf kom ook van een Plus af en twijfel of ik uberhaupt nog wel de volgende keer naar een Plus size wil gaan (X PLus). De X is idd een mooi formaat, compact maar groot scherm. Tegen die tijd zullen we wel weer zien.
De enige reden waarom ik de drie plus modellen gehad heb was die van de betere specs. Eigenlijk wilde ik de normale 6/6s/7.

Als ze die onzin bij de X2 ook weer uit de kast halen dan ga ik pas weer voor een plus. Vind de X nu ook wel erg fijn namelijk.

Al verwacht ik nog steeds dat er alleen een nieuwe Plus komt dit jaar in de X line-up. Geen refresh van de “normale” X, althans misschien alleen CPU/GPU. Ik denk niet dat we meer moeten verwachten na de grote refresh van 2017.

• Jaymone
Donstil schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:03:
[...]

De enige reden waarom ik de drie plus modellen gehad heb was die van de betere specs. Eigenlijk wilde ik de normale 6/6s/7.

Als ze die onzin bij de X2 ook weer uit de kast halen dan ga ik pas weer voor een plus. Vind de X nu ook wel erg fijn namelijk.

Al verwacht ik nog steeds dat er alleen een nieuwe Plus komt dit jaar in de X line-up. Geen refresh van de “normale” X, althans misschien alleen CPU/GPU. Ik denk niet dat we meer moeten verwachten na de grote refresh van 2017.
Daarom zou het beter zijn om het de X Pro te noemen ipv Plus want Plus dekt meer de lading vwb scherm vind ik en Pro de betere specs incl scherm formaat.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Malt007 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:27:
Na een tijdje gebruik 2 grote irritaties en wat kleinere.

1. In sommige apps kan je een filmpje niet doorspoelen met de slider aan de onderkant omdat je X dan denk dat je naar een andere app wilt. Ook heel voorzichtig het slidertje aan de bovenkant proberen te touchen werkt niet.

2. Bij het openen van elke willekeurige app kan het optreden dat je simpel een kale wallpaper in beeld krijgt. Een swipe omhoog en je komt gewoon weer in je homescreen en vervolgens de app opnieuw openen geeft geen problemen. Geen resets of restarts voor nodig gelukkig. Weet het even niet zeker maar volgens mij treed het ook wel eens op als je juist de app sluit.

3. Hij is nogal glad, hij glijdt van mij portemonnee af waar dat met mijn iphone 7 nooit gebeurde.

4. Ik toets toch te vaak mijn code in, geen volwaardige vervanger voor touch bij mijn gebruik.
Update voor puntje 2, ook een officiele apple wallpaper uit het instellingen menu veroorzaakt dezelfde bug. Ook de update naar IOS 11.2.2 veranderd hier niks aan.

Gisteren had ik nog een mooie bug dat alleen de onderste apps in de vaste balk weg waren, eigenlijk was de hele balk gewoon weg. Daar klikken deed ook niks, scherm aan en uit en het was weer normaal.

Weet niet of dit aan de X op aan IOS ligt, maar bovenstaande glitches had ik al een aantal jaartjes niet meegemaakt.

Na de update naar 11.2.1 had ik ook nog een batterij issue voor een weekje ongeveer. Kwam er op neer dat de batterij 2-3x zo snel leeg ging. Had me er bij neergelegd want dacht dat de nieuwigheid er gewoon weer af was. Maar telefoon helemaal aan en uit heeft de problemen opgelost en de batterij lijkt wel langer mee te gaan dan ooit. Alleen 2x 45 minuten in de auto (low voltage usb) is genoeg om nooit onder de 80% te komen.

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 14:43

KRAI.7

Bwoah...

Wauw. Wat een helder licht ben ik toch ook. 8)7

Laatst kwam ik erachter dat het geluid van mijn timer/wekker erg zacht stond als 'ie afging (overdag bijvoorbeeld, als ik een wekker zet om iets niet te vergeten), een heel dof/zacht geluid, terwijl het belsignaal op hetzelfde niveau stond als anders. Nu ik deze week tentamens had leek het me handig om voor de zekerheid wat extra wekkers op andere apparaten te zetten voor het geval ik niet wakker werd, waarop ik vandaag op onderzoek ben uitgegaan waarom het geluid zo zacht afging.

Belsignaal (obviously) luider gezet, gecontroleerd of de instelling 'Wijzig belsignaal met knoppen' aanstond, wekkers verwijderd, opnieuw aangemaakt, force reset, uitschakelen/inschakelen, andere notificaties speelden wel gewoon op het gewenste volume de signalen af, evenals ringtones etc.

Aan het eind van de middag contact opgenomen met Apple Support en op aanraden van de medewerkster de instellingen gereset. Dit hielp niet, maar toen ik de wekker nog eens zette, m'n iPhone vergrendelde en hem neerlegde ging hij op de gewenste tijd af: op het goede volume. Toen ik m'n iPhone pakte klonk hij toch ineens weer dof en zacht.

Ineens dacht ik: " :+ , zou dit het echt zijn?" Dus nogmaals geprobeerd en ja hoor, weer op het goede volume afgegaan.

Blijkbaar gaat het wekkersignaal wat zachter als je de iPhone ontgrendelt met Face ID. :D Maar om te testen was hij dus al ontgrendeld en zal het geluid dus ook niet harder afspelen. :') 7(8)7

• Dennisdn
Malt007 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:49:
[...]

Na de update naar 11.2.1 had ik ook nog een batterij issue voor een weekje ongeveer. Kwam er op neer dat de batterij 2-3x zo snel leeg ging. Had me er bij neergelegd want dacht dat de nieuwigheid er gewoon weer af was. Maar telefoon helemaal aan en uit heeft de problemen opgelost en de batterij lijkt wel langer mee te gaan dan ooit. Alleen 2x 45 minuten in de auto (low voltage usb) is genoeg om nooit onder de 80% te komen.
Ik heb een paar weken geleden hier ook een melding gemaakt dat de batterij een paar dagen ineens na 6 uur op was, terwijl hij daarvoor nog makkelijk 2 dagen mee kon. Ik weet niet precies meer wat bij mij de oplossing was. Ik heb hem een paar keer opgestart sinds die tijd, maar er is ook een update geweest. Nu gaat hij gewoon weer makkelijk 2 dagen mee (+- 48 standby en 8 gebruik).

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-10 20:10
Afgelopen zondag de space grey 256 gb gehaald bij de Mediamarkt. Mijn oude toestel was de 5S. Wat een verschil in snelheid! In no time gewend aan het afwezig zijn van de homebutton. Gisteren (dinsdag) deed de helderheid van mijn scherm even raar, dacht aan een glitch. Even later viel het me op dat de kleuren fletser waren. Beetje met instellingen zitten klooien, maar kreeg het niet meer goed. Op donkere gebieden in het scherm zat een groene gloed en als ik het scherm lockte met de powerbutton, flitste het scherm heel even helemaal fel groen. Weer een uur later ging het scherm vaak helemaal niet meer aan en als het aanging dan zat er een groene gloed over het scherm. Contact gehad met de Mediamarkt en die vroegen mij langs te komen bij de vestiging. Via iTunes terug gezet naar fabrieksinstellingen. Was wel even lastig omdat het scherm niet aanging kon dus geen code intoetsen. Maar even Googelen en toen toch gelukt. 's Avonds naar de Mediamarkt gegaan, met het idee dat ik mijn iPhone waarschijnlijk een paar weken moest missen ivm reparatie. Werd geholpen door een super aardige dame. Verhaal uitgelegd en nadat ze alle gegevens had ingevoerd zei ze dat ze even een nieuwe voor me ging halen uit de winkel!! Maar helaas was de space grey niet meer op voorraad... Alleen de zilver, maar die wilde ik niet. Toen ging ze even kijken en zei dat de levertijd bij MM waarschijnlijk een week zou zijn. Toen vroeg ze of ik mijn geld terug wilde zodat ik hem ergens anders kon bestellen! Dat aanbod heb ik aangenomen. Vanmiddag wordt de nieuwe geleverd via Coolblue. Nu hopen op meer geluk... Echt topservice van MM! Van tevoren gingen er allemaal horror scenario's door mijn hoofd, dat ze misschien zouden zeggen dat ik hem waarschijnlijk had laten vallen of zo en met een heel getouwtrek om mijn gelijk te halen. Maar niets van dat alles, gewoon geld terug, super! _/-\o_

• Dennisdn
sijbren schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:33:
Echt topservice van MM! Van tevoren gingen er allemaal horror scenario's door mijn hoofd, dat ze misschien zouden zeggen dat ik hem waarschijnlijk had laten vallen of zo en met een heel getouwtrek om mijn gelijk te halen. Maar niets van dat alles, gewoon geld terug, super! _/-\o_
Netjes dat je zo enthausiast bent, maar m.i. is het geen topservice, maar simpelweg de enige juiste reactie van een winkelier.

• _Bailey_
  • Niet online
sijbren schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:33:
Afgelopen zondag de space grey 256 gb gehaald bij de Mediamarkt. Mijn oude toestel was de 5S. Wat een verschil in snelheid! In no time gewend aan het afwezig zijn van de homebutton. Gisteren (dinsdag) deed de helderheid van mijn scherm even raar, dacht aan een glitch. Even later viel het me op dat de kleuren fletser waren. Beetje met instellingen zitten klooien, maar kreeg het niet meer goed. Op donkere gebieden in het scherm zat een groene gloed en als ik het scherm lockte met de powerbutton, flitste het scherm heel even helemaal fel groen. Weer een uur later ging het scherm vaak helemaal niet meer aan en als het aanging dan zat er een groene gloed over het scherm. Contact gehad met de Mediamarkt en die vroegen mij langs te komen bij de vestiging. Via iTunes terug gezet naar fabrieksinstellingen. Was wel even lastig omdat het scherm niet aanging kon dus geen code intoetsen. Maar even Googelen en toen toch gelukt. 's Avonds naar de Mediamarkt gegaan, met het idee dat ik mijn iPhone waarschijnlijk een paar weken moest missen ivm reparatie. Werd geholpen door een super aardige dame. Verhaal uitgelegd en nadat ze alle gegevens had ingevoerd zei ze dat ze even een nieuwe voor me ging halen uit de winkel!! Maar helaas was de space grey niet meer op voorraad... Alleen de zilver, maar die wilde ik niet. Toen ging ze even kijken en zei dat de levertijd bij MM waarschijnlijk een week zou zijn. Toen vroeg ze of ik mijn geld terug wilde zodat ik hem ergens anders kon bestellen! Dat aanbod heb ik aangenomen. Vanmiddag wordt de nieuwe geleverd via Coolblue. Nu hopen op meer geluk... Echt topservice van MM! Van tevoren gingen er allemaal horror scenario's door mijn hoofd, dat ze misschien zouden zeggen dat ik hem waarschijnlijk had laten vallen of zo en met een heel getouwtrek om mijn gelijk te halen. Maar niets van dat alles, gewoon geld terug, super! _/-\o_
volgende keer iets vaker de 'enter' knop op je toetsenbord indrukken na het einde van een zin ;)
Werd heulemaal duizelig van je verhaal.

En zoals hierboven, zo hoort een winkelier met zijn klanten om te gaan..wel fijn dat het dus zo afgelopen is!

• sijbren
Geert1976 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:34:
[...]

volgende keer iets vaker de 'enter' knop op je toetsenbord indrukken na het einde van een zin ;)
Werd heulemaal duizelig van je verhaal.

En zoals hierboven, zo hoort een winkelier met zijn klanten om te gaan..wel fijn dat het dus zo afgelopen is!
Hopelijk zat je toen je mijn verhaal las :+ Je hoort zo vaak andere verhalen, ik had het gehoopt maar niet verwacht. Inderdaad fijn dat het zo afgelopen is.

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Die heb ik alleen als het geluid aan heb staan. Met de silent switch aan is die hele klik weg

• THE_BASE
  • Niet online
sijbren schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:33: topservice van MM! Van tevoren gingen er allemaal horror scenario's door mijn hoofd, dat ze misschien zouden zeggen dat ik hem waarschijnlijk had laten vallen of zo en met een heel getouwtrek om mijn gelijk te halen. Maar niets van dat alles, gewoon geld terug, super! _/-\o_
Topservice en MediaMarkt gaan (doorgaans) niet samen. Dit is gewoon een oplossing zoals je mag verwachten van een retailer.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• sijbren
THE_BASE schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:43:
[...]

Topservice en MediaMarkt gaan (doorgaans) niet samen. Dit is gewoon een oplossing zoals je mag verwachten van een retailer.
Ik denk dat je bij de meeste winkels gewoon mag wachten tot je apparaat gerepareerd danwel onderzocht is. Nu was het gewoon geld terug omdat ze zelf niet direct een nieuw toestel aan konden bieden. Had ik zelf niet verwacht.
Pagina: 1 ... 43 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.