Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 10:24
rnsmfd schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:38:
Morgen wordt mijn nieuwe iPhone X afgeleverd door UPS (gister online besteld bij Apple) ter vervanging van mijn huidige iPhone 7. _/-\o_

Iemand tips voor de nieuwe X, qua instellingen, waar moet ik om denken bij de installatie en configuratie en musthave apps voor de X of andere zaken ?
Eerste wat je moet doen is een animoji maken natuurlijk. Enige wat telt... rest is bijzaak.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
jullie kunnen allemaal vredig je Tweakers account deactiveren :+

iPhone 8: here to stay
iPhone X: verkocht aan familie

dit topic zal nooit meer hetzelfde zijn....

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
Geert1976 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:03:

Whaaa :O 8)7
Dus je bent uiteindelijk toch voor de 8 gegaan? _/-\o_
Het is nog geen vrijdag he..misschien kan je je nog bedenken ;)
Maar zonder gein, wat was doorslaggevend?

[ Voor 13% gewijzigd door Jaymone op 28-12-2017 15:12 ]

Het is weer bijna September 2026 :)

• _Bailey_
  • Niet online
blijft een persoonlijke beslissing uiteraard.
En in mijn geval was het de €500 prijsverschil iPhone 8 vs iPhone X.
Ik kan meer dan prima uit de voeten met de iPhone 8.
En uiteraard ook FaceID vs TouchID, ik vind TouchID echt vlotter/smoother/handiger werken dan FaceID (ook weer persoonlijk uiteraard)

Ach en zo hoppen we van de ene naar de andere smartphone. De ene ''spaart'' postzegels, de ander (ik zei de gek) heeft een smartphone-tic.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-11 20:10

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geert1976 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:20:
[...]

blijft een persoonlijke beslissing uiteraard.
En in mijn geval was het de €500 prijsverschil iPhone 8 vs iPhone X.
Ik kan meer dan prima uit de voeten met de iPhone 8.
En uiteraard ook FaceID vs TouchID, ik vind TouchID echt vlotter/smoother/handiger werken dan FaceID (ook weer persoonlijk uiteraard)

Ach en zo hoppen we van de ene naar de andere smartphone. De ene ''spaart'' postzegels, de ander (ik zei de gek) heeft een smartphone-tic.
Whaaaaaaaa! Respect Geert! Gewoon doen wat het beste bij jou past. Doe mij dan jouw Karma Score even aangaande iPhone X want dat kan echt niet meer onder jouw naam..... O-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• _Bailey_
  • Niet online
pdavie2311 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:41:
[...]

Doe mij dan jouw Karma Score even aangaande iPhone X
Bij deze, gedoneerd! d:)b ;)

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
mijansen1987 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:34:
Hallo allemaal,

Heeft iemand ook vast van het volgende probleem?
Apple zelf weet het ook niet precies..

YouTube: Iphone x

Thankz alvast
Yep. Ook nog steeds last van. Had gehoopt dat het verholpen werd met de laatste update omdat het een softwarebug lijkt. Ik heb er echter nog steeds last van.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:14
Geert1976 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:20:
ik vind TouchID echt vlotter/smoother/handiger werken dan FaceID (ook weer persoonlijk uiteraard)
Niks persoonlijks aan hoor. :)

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:10
Ik ‘mag’ een nieuwe telefoon aanschaffen. Normaal doe ik (bijna, heb ook de iphone 1 gehad) altijd de s versies (3gs->4s->5s->6s->??)
Maar er is geen 7s, alleen een x en 8, dus zal toch moeten afwijken :)

Nu kan ik natuurlijk nog even mij 6s gebruiken, maar 150 euro korting met een nieuw abonnement op een x, is wel aardig. Scheelt toch weer.. maar ik kan ook 100 euro op een 8 krijgen (geen plus, te groot voor de broekzak)
Dus of iets groter, met groter scherm (de x) of eigelijk dezelfde telefoon als nu (maar dan sneller, waterdicht etc) (de 8)

Is het de 300 euro meerprijs nou waard? Ik gebruik hem veel, maar vooral bellen, mail en berichten.., heel af en toe een spelletje, Ik ben niet vastgelijmd aan mijn telefoon. Dus voor de looks zou ik dolgraag een x willen, maar ik zou ook voldoende hebben aan de 8.
Ik heb ze beide vastgehouden, de x voelt prettiger aan, scherm is mooier en hij gaat langer mee met accu.

Zucht, wat een wereldprobleem..

Waarom zou je voor de x kiezen, want hij is eigelijk geen 1000+ euro waard voor wat je koopt?

Wat zijn hier nou de voornaamste redenen geweest om 300 euro meer voor betere looks uit te geven?

• Jaymone
badnews.nl schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:18:
Ik ‘mag’ een nieuwe telefoon aanschaffen. Normaal doe ik (bijna, heb ook de iphone 1 gehad) altijd de s versies (3gs->4s->5s->6s->??)
Maar er is geen 7s, alleen een x en 8, dus zal toch moeten afwijken :)

Nu kan ik natuurlijk nog even mij 6s gebruiken, maar 150 euro korting met een nieuw abonnement op een x, is wel aardig. Scheelt toch weer.. maar ik kan ook 100 euro op een 8 krijgen (geen plus, te groot voor de broekzak)
Dus of iets groter, met groter scherm (de x) of eigelijk dezelfde telefoon als nu (maar dan sneller, waterdicht etc) (de 8)

Is het de 300 euro meerprijs nou waard? Ik gebruik hem veel, maar vooral bellen, mail en berichten.., heel af en toe een spelletje, Ik ben niet vastgelijmd aan mijn telefoon. Dus voor de looks zou ik dolgraag een x willen, maar ik zou ook voldoende hebben aan de 8.
Ik heb ze beide vastgehouden, de x voelt prettiger aan, scherm is mooier en hij gaat langer mee met accu.

Zucht, wat een wereldprobleem..

Waarom zou je voor de x kiezen, want hij is eigelijk geen 1000+ euro waard voor wat je koopt?

Wat zijn hier nou de voornaamste redenen geweest om 300 euro meer voor betere looks uit te geven?
Hier kan ik heel simpel over zijn: verschil tussen de 8 en de X is niet in geld uit te drukken maar meer in gevoel. Er bevinden zich technologische hoogstandjes welke volgens Apple zoveel meer moet kosten maar dat betwijfel ik. De X is de aller nieuwste en bevat nieuwe technologie en is meer toekomst gericht. Vergelijkingen zoals een Renault doet hetzelfde als een BMW is al vaker genoemd en vind ik op zich een mooi vb...

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:19
Geert1976 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:03:

Hey top man...super beslissing!

Heh heh eindelijk van die eikel af...let the party begin!

>:)

• Jaymone
dafmay schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:25:
[...]

Hey top man...super beslissing!

The X party? oOo

• badnews.nl
Jaymone schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:25:
[...]

Hier kan ik heel simpel over zijn: verschil tussen de 8 en de X is niet in geld uit te drukken maar meer in gevoel. Er bevinden zich technologische hoogstandjes welke volgens Apple zoveel meer moet kosten maar dat betwijfel ik. De X is de aller nieuwste en bevat nieuwe technologie en is meer toekomst gericht. Vergelijkingen zoals een Renault doet hetzelfde als een BMW is al vaker genoemd en vind ik op zich een mooi vb...
Ik zou het meer zien als eenzelfde merk, dus de slanke bwm 4 series vs de zakenbak 3 series.
Zelfde motor, versnellingsbak, dashboard, maar de 4 is net iets moderner en slanker.. en duurder

• Jaymone
badnews.nl schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:29:
[...]

Ik zou het meer zien als eenzelfde merk, dus de slanke bwm 4 series vs de zakenbak 3 series.
Zelfde motor, versnellingsbak, dashboard, maar de 4 is net iets moderner en slanker.. en duurder
Eens..nu nog kiezen ;)
Edit: dashboard zou ik toch anders zien bij de X: OLED zonder bezels

[ Voor 9% gewijzigd door Jaymone op 28-12-2017 19:33 ]

• _Bailey_
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:25:
[...]

*O* *O*

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Jaymone schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:25:
[...]

Geloof je het zelf? Dat is het prijs verschil echt niet waard hoor 8)7
De iPhone 8 presteert net zo goed als de X, alleen het design is anders!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Jaymone
HereIsTom schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:00:
[...]

Geloof je het zelf? Dat is het prijs verschil echt niet waard hoor 8)7
De iPhone 8 presteert net zo goed als de X, alleen het design is anders!
Ik geloof inderdaad in wat ik heb gezegd (gelukkig wel anders zou het niet best met mij zijn.. ;) )
Geen enkel van je beweringen hierboven heb ik vermeld in mijn eerdere opmerking. Wel andere beweringen waar ik nog steeds achter sta ;)

Verwijderd

Op de één of andere manier krijgt Apple het altijd voor elkaar bij mij dat zodra ik de nieuwere versie van een iphone heb, ik niet meer terug wil naar het ' oudere' model. Ik had de 8+,ik vond het een top apparaat..tot ik de X in handen had, en weer hebben ze het voor elkaar (net zoals bij mijn iphone 3,4,5,6,7+ en 8+) dat de 8+ 'ouderwets,lomp" in mijn handen voelt.

Hoe dat komt, geen idee..iets magisch dus.. :)

• deBennie
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:51:

Hoe dat komt, geen idee..iets magisch dus.. :)
En daarom vind ik het alleen maar knap dat iemand een keer op zo’n manier die apple bubbel doorprikt en gewoon rationeel denkt en zich een keer niet laat leiden.

• Jaymone
deBennie schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:53:
[...]

En daarom vind ik het alleen maar knap dat iemand een keer op zo’n manier die apple bubbel doorprikt en gewoon rationeel denkt en zich een keer niet laat leiden.
Hij/zij heeft het over design en dat is geen magie/bubbel maar eigen ervaring/beleving hoe de een er uitziet/aanvoelt tov het andere. Als je het hebt over inhoudelijke componenten, zoals processor etc, dan heb je een punt.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:23

RnB

Is het niet eens tijd om het oude gezever achter ons te laten en dit topic daadwerkelijk over de X laten gaan i.p.v. over het goedpraten van het kopen van de X en soortgelijke (storende) zaken?

Geert heeft de knoop doorgehakt door met de 8 door te gaan, laten we hier ook de knoop doorhakken en het topic een positieve en leuke richting opduwen. :+

Laten we het hebben over de X in het dagelijkse gebruik; leuke tips & trics, leuke apps & accesoires voor de X, het daadwerkelijke gebruik ervan (je bent op een leuke trip geweest en hebt veel aan je X gehad), etc.

Prima als je jezelf negatief wilt uitlaten over de X, maar waarom dan? Het OLED scherm flikkert en je krijgt er hoofdpijn van? Ja lastig en goed om over te lezen. Maar de X is verschrikkelijk, omdat hij veel te duur is en aan het einde van de dag hetzelfde als de iPhone van 10 jaar geleden? Nee, niet boeiend. Dan koop je de X lekker niet en blijf je weg.

Normaal geniet ik van de topics die gaan over zaken die mij interesseren, maar iedere keer erger ik me weer aan het geneuzel over of de X ''de prijs wel waard is''. Iedere pagina komt dit wel weer terug.

Dus, who's with me? :)

Ik zal niet in herhaling vallen, maar ik vind de X de beste en leukste iPhone tot nog toe.
Ik ben er bij iedere iPhone bij geweest vanaf de 4s, dus ik heb wel enig ervaring met de verschillende generaties.

Vanaf de 6 zijn de ''nieuwe'' iPhones niet zo spannend meer geweest. Toch heb ik iedere generatie die op de 6 volgde in mijn bezit gehad, omdat ik het leuk vind (iPhone in mint condition verkopen en met bijleg een nieuwe halen) en zo op de hoogte blijf van de verschillende generaties.
De minst leuke refresh was de 8, die zo verschrikkelijk veel leek op de 7, die stiekem weer erg veel leek op de 6(S), maar toch genoeg refresh was om opgewonden over te zijn.
Ik vond de 8 zo saai, dat het kriebelde om de X te halen zodra deze goed genoeg beschikbaar was (ben ik in de Apple marketing getrapt??? ;) ) Ik was pertinent tegen de X en ja, dit was vanwege de hoge prijs.
Stop nog niet met lezen, omdat je nu misschien denkt dat ik een hypocriet ben.

Met de 8 op zak, werd de X steeds meer beschikbaar en wilde ik deze wel eens in het echt zien om aan de tand te voelen. In mijn lunchpauze ben ik snel bij een winkel langs gewipt die de X als demo had staan. Omdat ik honger had, heb ik vlug de X een minuut in mijn handen gehad en heb ik even snel wat zaken getest.
In die minuut waardeerde ik de manier waarop de X in mijn handen lag, het grote OLED scherm, de responsiviteit en de gestures in iOS en door de heerlijk gestures vergat ik het hebben van een homebutton direct.
Die avond heb ik de X besteld.

Tot op heden heb ik iedere dag nog plezier aan de X, of het nou met bellen is, notities in Pages maken is, muziek streamen met Tidal is of met mijn vrienden appen is.
Het klinkt lame, maar de ervaring die Apple op de X heeft weten te creëren, is fantastisch. Mijn gebruik is precies hetzelfde als op alle voorgaande generaties, maar op de X is het leuker om te doen. Dat is ook wat waard. :)

• Jaymone
RnB schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:01:
Is het niet eens tijd om het oude gezever achter ons te laten en dit topic daadwerkelijk over de X laten gaan i.p.v. over het goedpraten van het kopen van de X en soortgelijke (storende) zaken?

Geert heeft de knoop doorgehakt door met de 8 door te gaan, laten we hier ook de knoop doorhakken en het topic een positieve en leuke richting opduwen. :+

Laten we het hebben over de X in het dagelijkse gebruik; leuke tips & trics, leuke apps & accesoires voor de X, het daadwerkelijke gebruik ervan (je bent op een leuke trip geweest en hebt veel aan je X gehad), etc.

Prima als je jezelf negatief wilt uitlaten over de X, maar waarom dan? Het OLED scherm flikkert en je krijgt er hoofdpijn van? Ja lastig en goed om over te lezen. Maar de X is verschrikkelijk, omdat hij veel te duur is en aan het einde van de dag hetzelfde als de iPhone van 10 jaar geleden? Nee, niet boeiend. Dan koop je de X lekker niet en blijf je weg.

Normaal geniet ik van de topics die gaan over zaken die mij interesseren, maar iedere keer erger ik me weer aan het geneuzel over of de X ''de prijs wel waard is''. Iedere pagina komt dit wel weer terug.

Dus, who's with me? :)

Ik zal niet in herhaling vallen, maar ik vind de X de beste en leukste iPhone tot nog toe.
Ik ben er bij iedere iPhone bij geweest vanaf de 4s, dus ik heb wel enig ervaring met de verschillende generaties.

Vanaf de 6 zijn de ''nieuwe'' iPhones niet zo spannend meer geweest. Toch heb ik iedere generatie die op de 6 volgde in mijn bezit gehad, omdat ik het leuk vind (iPhone in mint condition verkopen en met bijleg een nieuwe halen) en zo op de hoogte blijf van de verschillende generaties.
De minst leuke refresh was de 8, die zo verschrikkelijk veel leek op de 7, die stiekem weer erg veel leek op de 6(S), maar toch genoeg refresh was om opgewonden over te zijn.
Ik vond de 8 zo saai, dat het kriebelde om de X te halen zodra deze goed genoeg beschikbaar was (ben ik in de Apple marketing getrapt??? ;) ) Ik was pertinent tegen de X en ja, dit was vanwege de hoge prijs.
Stop nog niet met lezen, omdat je nu misschien denkt dat ik een hypocriet ben.

Met de 8 op zak, werd de X steeds meer beschikbaar en wilde ik deze wel eens in het echt zien om aan de tand te voelen. In mijn lunchpauze ben ik snel bij een winkel langs gewipt die de X als demo had staan. Omdat ik honger had, heb ik vlug de X een minuut in mijn handen gehad en heb ik even snel wat zaken getest.
In die minuut waardeerde ik de manier waarop de X in mijn handen lag, het grote OLED scherm, de responsiviteit en de gestures in iOS en door de heerlijk gestures vergat ik het hebben van een homebutton direct.
Die avond heb ik de X besteld.

Tot op heden heb ik iedere dag nog plezier aan de X, of het nou met bellen is, notities in Pages maken is, muziek streamen met Tidal is of met mijn vrienden appen is.
Het klinkt lame, maar de ervaring die Apple op de X heeft weten te creëren, is fantastisch. Mijn gebruik is precies hetzelfde als op alle voorgaande generaties, maar op de X is het leuker om te doen. Dat is ook wat waard. :)
Bedankt voor het delen van je ervaring welke ik prettig vind om te lezen. Niet omdat het expliciet over je keuze mbt de X gaat maar wat jou daartoe heeft gebracht. Waar ik het niet met je eens ben is dat je suggereert dat mensen hier de X verdedigen mbt de prijs. Een ieder mag hier zijn mening uiten en daarom heet deze topic ook iPhone X Ervaringen & Discussie
Maar dat laat ik weer snel achterwege en ben het zeker met je eens dat de X eindelijk weer een keer wat anders dan anders is en het gebruik van de iPhone naar mijn inziens net iets leuker maakt. Wel denk ik dat Apple te snel is geweest met het uitbrengen ervan en dat is gelegen aan het feit dat software (IOS11) niet "af" was om de X tot zijn recht te laten komen. Voor de rest is het na de 4s en 5s wederom een super toestel. Wil toch nog wel iets kwijt over de prijs. Ik vind nog steeds dat het teveel kost tov hetgeen wat het aan meerwaarde heeft als je het vergelijkt met zijn voorganger(s). Dit is een feitelijke mening en past ook heel goed binnen dit draadje. We bekijken de X niet alleen om zijn plezierige gebruikservaring maar ook als totaal product waar prijs onvermijdelijk een onderdeel van is. Prijs is daarentegen soms ook subjectief, de een rekent het per dag uit en de ander in productiviteit. Al met al geniet van je keuze en in deze vooral de X want het is gewoon een erg gaaf toestel d:)b

• HereIsTom
Trollen is niet de bedoeling.

[ Voor 97% gewijzigd door Hoedje op 29-12-2017 11:03 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:52
En daar gaan we weer...het boeit hem niks, het stoort hem alleen telkens maar weer te lezen hoe mensen hun koop moeten rechtvaardigen. Dat weten we nu wel....het gaat hier om het delen van ervaringen en niet goedpraten of verdedigen van aankopen me dunkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 29-12-2017 11:04 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• pdavie2311

pdavie2311

Zelf wil je ook een X, lees maar een paar posts terug. Dat jij hem te duur vindt in vergelijking met wat dan ook, is jouw mening. Om die mening nu elke keer hier te ventileren gaat een beetje vervelend worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoedje op 29-12-2017 11:04 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:36
pdavie2311 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:30:
[...]

Zelf wil je ook een X, lees maar een paar posts terug. Dat jij hem te duur vindt in vergelijking met wat dan ook, is jouw mening. Om die mening nu elke keer hier te ventileren gaat een beetje vervelend worden.
Ik had het er vandaag nog met mijn buurjongen over. Waarom zeurt iedereen zo over de prijs? (nouja, vooral degene die hem niet hebben). Ja hij is duur. En als mijn moeder zou vragen of ik hem haar aan zou raden, zou ik zeggen dat hij te duur is voor wat je ervoor krijgt. Maar waarom moet iedereen bij de X blijven zeggen dat ze hem te duur vinden?

Net voor de kerst heb ik een Golfje (!!) van bijna 60k besteld en mijn buurjongen heeft (onvergelijkbaar) een nieuwe RS6 staan. Leuk speelgoed, maar voor 20-25k bestel je ook een nette nieuwe auto waarmee je ook overal komt. Maar dáár zeurt dan weer helemaal niemand over.

Ga een avondje goed stappen op Ibiza en je bent bijna hetzelfde bedrag als een X kwijt. Zeurt níemand over.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 29-12-2017 09:05 ]

• Alekz87
Dennisdn schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:00:
[...]

Ik had het er vandaag nog met mijn buurjongen over. Waarom zeurt iedereen zo over de prijs? (nouja, vooral degene die hem niet hebben). Ja hij is duur. En als mijn moeder zou vragen of ik hem haar aan zou raden, zou ik zeggen dat hij te duur is voor wat je ervoor krijgt. Maar waarom moet iedereen bij de X blijven zeggen dat ze hem te duur vinden?

Net voor de kerst heb ik een Golfje (!!) van bijna 60k besteld en mijn buurjongen heeft (onvergelijkbaar) een nieuwe RS6 staan. Leuk speelgoed, maar voor 20-25k bestel je ook een nette nieuwe auto waarmee je ook overal komt. Maar dáár zeurt dan weer helemaal niemand over.

Ga een avondje goed stappen op Ibiza en je bent bijna hetzelfde bedrag als een X kwijt. Zeurt níemand over.
Duur is een relatief begrip. Ik en m'n vriendin verdienen beide 2x modaal. Voor mij persoonlijk is dus die 1100 niet duur, maar dat het duurder is dan we gewend zijn voor een toestel, daar zijn we het wel over eens. Maar het zijn voornamelijk mensen die t niet kunnen of willen betalen ervoor. Ik vind oorbellen van 500 euro ook duur voor wat je krijgt. En om die RS6 van ^ hierboven aan te halen....ook die is te duur! Maar lekker belangrijk! Het is "speelgoed" en je hebt er plezier van. De onderste lagen van de maatschappij zien nu dat sommige goederen, die zij voorheen moeiteloos konden kopen, ineens onbereikbaar worden. Dat is ff slikken ja.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-11 12:24
Nog een reden waarom FaceID echt wel top is, gedurende de koude(re) wintermaanden kan je de telefoon gewoon unlocken met touch handschoenen! *O* *O*

• deBennie
Prophasis schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:15:
Nog een reden waarom FaceID echt wel top is, gedurende de koude(re) wintermaanden kan je de telefoon gewoon unlocken met touch handschoenen! *O* *O*
En daarna kun je er niks mee tot je je handschoen uitdoet

• deBennie
[...]

Nee duh, het gaat erom dat iphones vroegah begonnen bij zo’n 600-700 euro.
Het is niet dat dat ibiza reisje je voorheen 700 euro kostte, of je golfje van 60k daarvoor ‘slechts’ 40000 kostte.

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 09:03
Don’t feed the troll :)

[ Voor 97% gewijzigd door Hoedje op 29-12-2017 11:05 ]

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-11 12:24
deBennie schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:29:
[...]

En daarna kun je er niks mee tot je je handschoen uitdoet
Vooral handig als ik iemand snel even wil bellen of wat scrollen op Reddit. Voor mij is het in ieder geval iets positiefs!

• dkawa
[...]

We hoeven toch niet te weten dat je een te dure Golf besteld hebt :P

Het gaat over de X niet over auto's 8)7

• Alekz87
deBennie schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:32:
[...]

Nee duh, het gaat erom dat iphones vroegah begonnen bij zo’n 600-700 euro.
Het is niet dat dat ibiza reisje je voorheen 700 euro kostte, of je golfje van 60k daarvoor ‘slechts’ 40000 kostte.
Maar auto's waren vroeger inderdaad duizenden euro's (guldens) goedkoper....dus eigenlijk spreek je jezelf nu tegen. Een brood kostte vroeger ook een paar cent...waarom mogen telefoons dan niet duurder worden?

• _Bailey_
  • Niet online
Ik hoop dat, ondanks ik geen iPhone X meer heb, wel dit topic gewoon nog mag volgen en zo nu en dan wat posten.
Verder begrijp ik je verhaal volledig, dat terzijde

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 29-12-2017 11:06 ]

• Dennisdn
dkawa schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:46:
[...]

We hoeven toch niet te weten dat je een te dure Golf besteld hebt :P

Het gaat over de X niet over auto's 8)7
Het interesseert me ook niet wat jij wil weten, ik zet alleen een vergelijking neer. Auto of de X, ze zijn beide te duur voor wat je krijgt. Maar over de ene zeurt men wel, maar over de andere niet.
Heel vroeger hadden ik en vele anderen een Vertu-Nokia. Maar niemand die zei dat ie te duur was.

Zoals hierboven al gezegd, zullen er veel teleurgesteld zijn geraakt dat hij niet meer in het budget past. Aangezien er ook berichten zijn dat de verkoop toch wel tegenvalt, zal Apple vast met een reactie gaan komen en is de volgende 999. Scheelt bijna niets, maar psychologisch een klap.

• Jaymone
Alekz87 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:12:
[...]

Maar auto's waren vroeger inderdaad duizenden euro's (guldens) goedkoper....dus eigenlijk spreek je jezelf nu tegen. Een brood kostte vroeger ook een paar cent...waarom mogen telefoons dan niet duurder worden?
Als je een index erop losgooit dan mag het uiteraard duurder worden. Echter, als het om technologie gaat, dan wordt het enigszins anders. De leverancier bepaalt wat hij verkoopt en wanneer. Vooral wanneer is bepalend hoeveel het product gaat kosten. Dat is ook 1 van de redenen waarom Apple meerdere iPhones als alternatief biedt aangezien niet iedereen de X op dit moment het wil/kan aanschaffen.
Technologie in de X is op dit moment nog een tikkie te duur en zal in de komende jaren wellicht goedkoper worden. Dan kom je op het punt: zal de Xs volgend jaar goedkoper worden? Zo ja, dan zou ik mij als klant goed genaaid voelen, ook als je je bedenkt dat je huidige gebruikte X dan meer in waarde zal dalen. Mensen die zich vanwege de prijs geen X kunnen/willen veroorloven en hier iedere een discussie proberen te starten (om uiteindelijk hunzelf een beter gevoel te geven ;) ) laat ik even buiten beschouwing. Maar ik vind prijs/kwaliteit wel degelijk een discussie punt welke (nogmaals) goed binnen deze thread hoort.
Als ik het nu op mijzelf betrek, ook al was de X 100,- duurder geweest, dan nog had ik het aangeschaft. Niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan...

• deBennie
Alekz87 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:12:
[...]

Nee, niet die specifieke golf waar hij het over heeft, of die specifieke reis naar ibiza.

• deBennie
Dennisdn schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:27:
[...]

Auto of de X, ze zijn beide te duur voor wat je krijgt.
Ah, daar zijn we het dan in ieder geval over eens. :9

• badnews.nl
Sorry dat ik dit (weer) aangeslingerd heb..
maar het is niet de prijs waar ik over twijfel.

Ik heb dus een macbook pro 2017 15", zwaar overpriced, maar werkt super en is mijn werklaptop (dus 40 uur per week kijk ik ernaar) en op een windows bak als (openstack/linux) engineer wil ik niet werken. Dus niet te duur voor mij, maar ik vind het wel overpriced.

Verder heb ik een stalen apple watch(1), ook dus de duurdere dus, omdat ik een zilverkleurige zijkant, goed leren bandje en harder glas wilde.. misschien ook weer overpriced, maar ik geniet elke dag van het horloge.

Zo staat mijn huis vol met leuke gadgets.. waarom, omdat het kan en ik het kan betalen.

Toch probeer ik altijd wel mijn uitgave te verantwoorden bij mezelf. Het is meer: heb ik genoeg aan de iphone 8, of krijg ik spijt en was ik maar voor de X gegaan. Het prijsverschil kan dan naar andere leuke dingen gaan (de geldboom is niet onbeperkt, dus moet netjes verdeeld worden).

Op dit moment zou ik kiezen voor de X, gewoon omdat ie er mooier uitziet en ik er 2 jaar naar moet kijken/werken/gebruiken.

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:15
dkawa schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:42:
[...]

En je blijft maar lekker doorgaan hè 8)7

Wat doe jij hier eigenlijk? Jij hebt toch een 8 of 8 plus? Dus ik snap jou aanwezigheid hier niet..

Jij vindt de X te duur etc etc. Nou so what? Iedereen bepaalt toch zelf hoe het geld uitgegeven wordt?

Ik heb zelf een maand gewacht met de aankoop van mijn X (kom van de 7 plus af) en ik ben echt blij dat ik de X gekocht heb. Voornaamste reden was idd de hoge prijs en de schermgrootte. Maar nadat ik het toestel echt in m'n handen had was ik verkocht. Het is toch echt iets nieuws wat je in handen hebt en daar zullen velen hier het met mij eens zijn :P

Maar nogmaals je bepaalt dus zelf wat je wel of niet koopt... En de manier waarop jij telkens negatief bent over de X mag nu wel een keer afgelopen zijn.. want jij voegt maar weinig toe aan deze thread ;)
Wat maakt dat nou uit of iemand wel of geen X heeft? Volgens mij ben je vrij om je mening te geven of zitten we inmiddels in Noord Korea?

• dkawa
Geert1976 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:27:
[...]

Ik hoop dat, ondanks ik geen iPhone X meer heb, wel dit topic gewoon nog mag volgen en zo nu en dan wat posten.
Verder begrijp ik je verhaal volledig, dat terzijde
Jij wel Geert :)

• badnews.nl
vooral Geert :)

het topic gaat over ervaringen en discussie voor de iphone X.. hij heet op basis van ervaring ervoor gekozen een iphone 8 te nemen...

• dkawa
Michie23 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:51:
[...]

Wat maakt dat nou uit of iemand wel of geen X heeft? Volgens mij ben je vrij om je mening te geven of zitten we inmiddels in Noord Korea?
Waar heb jij last van?

Heb je eea wel gevolgd?

Het heeft totaal geen zin om hier te zijn en alleen maar negatief te praten over de X (zoals 1 persoon hier)

Hoop dat je dat wel begrijpt

En anders... Tja😂

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30
Om maar weer eens ervaringen neer te zetten na een week het in gebruik hebben van de iPhone X...

Gestures zijn al helemaal geen probleem meer, eigenlijk na een dag of 2 ging dit al zonder na te hoeven denken. Waar zat die homeknop ook al weer? :o

Het (niet) batterij gebruik is super. Zit nu op 48 uur Standby en 8 uur gebruik en heb nog 39% over! Ben vandeweek meer in en om het huis en dat scheelt natuurlijk ook wel.

Formaat vind ik heel prettig komende vanaf een 7 plus. Lekker handzaam. Er zijn nog wel de nodige apps die aangepast moeten worden maar dat komt wel goed.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Dennisdn
deBennie schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:31:
[...]

Nee, niet die specifieke golf waar hij het over heeft, of die specifieke reis naar ibiza.
Ik doelde er eigenlijk op dat je voor veel minder geld even goede dingen kan krijgen. Een avondje stappen op Ibiza kan ook voor 100 euro hartstikke leuk zijn. Het is maar wat je er zelf voor over hebt.

Prijs-kwaliteit durf ik mij niet aan te wagen. Soms zijn er wel eens berichten dat de echte maak-prijs (zonder R&D) maar een paar honderd euro is. De prijs die Apple aan een toestel geeft is dus meer een virtuele prijs voor de beleving/lifestyle en als belangrijkste het eco-systeem dan uit te drukken in een prijs-kwaliteit-verhouding.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 29-12-2017 11:05 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:03
Modbreak:Helaas ontspoort de discussie over de prijs nogal snel. Dus graag ontopic blijven en ervaringen delen over de iPhone.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Mannen, vraagje: vaak als ik iemand bel dan krijg ik te horen dat ik slecht te verstaan ben. Blijkbaar alleen als ik de onderkant goed richting mijn mond draai is het geluid goed maar zodra ik de telefoon wat verdraai of met vingers de onderkant aanraak lijkt het mis te gaan.
Met andere telefoons nooit last gehad, maar deze dus wel.

Als ik via de dictafoon het probleem probeer na te bootsenblijft de geluidskwaliteit nagenoeg perfect.

Is dit iets wat jullie herkennen?

Another one bites the DUST

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 08:30
dust419 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:53:
Mannen, vraagje: vaak als ik iemand bel dan krijg ik te horen dat ik slecht te verstaan ben. Blijkbaar alleen als ik de onderkant goed richting mijn mond draai is het geluid goed maar zodra ik de telefoon wat verdraai of met vingers de onderkant aanraak lijkt het mis te gaan.
Met andere telefoons nooit last gehad, maar deze dus wel.

Als ik via de dictafoon het probleem probeer na te bootsenblijft de geluidskwaliteit nagenoeg perfect.

Is dit iets wat jullie herkennen?
Is mij ook al een aantal keer overkomen, maar heb nog geen oplossing gevonden. Zit bij KPN en jij?

• swv
  • Laatst online: 16:49

swv

Goed om te zien dat het hier nog steeds zo gezellig is :P Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat gepost had. Ik kon mijn tijd en energie wel anders gebruiken dan het voeren van discussies over een luxeproduct ;)

Ik geniet nog elke dag van mijn X. Afgelopen week nog iemand het toestel getoond. Ik kon alleen niet meer opsommen wat dit toestel zo goed maakt. Ik moest weer even goed nadenken wat dit toestel zo speciaal maakt ten opzichte van de 7 Plus die ik had. Aangezien men van mij gewend is dat ik jaarlijks een upgrade maak had ik dit keer niet echt een antwoord klaar. Niet dat dat moet ofzo, maar als iemand interesse toont moet je toch soort van het gesprek op gang houden hè. Ik kwam helaas niet meer verder dan het scherm en het formaat. "Ow en draadloos opladen." De rest voelt zo vanzelfsprekend en iPhone-achtig. Oftewel zoals vanouds :o

Toch denk ik dat het hem uiteindelijk zit in de beleving die het toestel geeft. Bij mij is het spot on. FaceID werkt bij mij (nog steeds) echt perfect en snel en de gestures zijn ook top en voelen als natuurlijk.

Ik ben niet blind voor de mening van een ander en ben geen mak schaapje maar ik vind gewoon dat ik ook dit jaar weer goed heb gedaan aan het maken van een upgrade. Een goed en fijn toestel dat naar mijn mening zonder twijfel tot de top behoort. Jammer dat het eigenlijk puur de centen lijken te zijn wat dit jaar problemen geeft. Zonde eigenlijk.

Ik woonde een paar weken geleden een presentatie bij met collega's dat ging over de prijsstrategie die je als bedrijf kunt voeren om jouw product of dienst te verkopen (nee ik wil geen prijsdiscussie starten, lees nog even verder). Nou kun je uurtje-factuurtje doen bij het verkopen van een product of dienst aan een klant, maar je kunt ook een bepaalde waarde en beleving verkopen aan klanten en daarvoor een hogere prijs vragen dan de concurrent. Ik denk dat daarmee voor mij het kwartje gevallen is. Al was ik mij er onbewust al van bewust. Snappie? :P Ik heb de X omdat ik de waarde (als in: beleving, maar ook ondersteuning en dienstverlening van Apple) die het met zich mee brengt geweldig vind. En dat vind ik het waard (als in: keiharde knaken). Dat is hetzelfde als dat ik voor dure producten voornamelijk bij Coolblue (een veelgenoemd voorbeeld), bol.com of Amazon ga shoppen. Des te meer ik het eigenlijk pijnlijk vind om te moeten lezen over dit soort relletjes nieuws: Apple maakt vervangen accu van iPhones goedkoper Maarja dat is hetzelfde als dat de genoemde webshops ook gewoon voorkomen op klacht.nl

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Bassie90 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:00:
[...]

Is mij ook al een aantal keer overkomen, maar heb nog geen oplossing gevonden. Zit bij KPN en jij?
Bij het "beste netwerk van Nederland" T-Mobile :-)

Heel raar issue. Voor mij is dit het enige vervelende ding met de X dat ik tijdens het bellen constant er bij na moet denken om dat ding goed bij mijn mond te houden.

Another one bites the DUST

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 10:24
Nu.nl is ook eindelijk ge-update naar iPhone x formaat. Ziet er prettige uit.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:39
dust419 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:15:
[...]

Bij het "beste netwerk van Nederland" T-Mobile :-)

Heel raar issue. Voor mij is dit het enige vervelende ding met de X dat ik tijdens het bellen constant er bij na moet denken om dat ding goed bij mijn mond te houden.
Ik heb ook een KPN abonnement, en hoor ook regelmatig dat ik slecht te verstaan ben, dit is niet iets van de iPhone X want dat hoorde ik met de 6/7/8plus ook al regelmatig

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 19:52
Aii, ik heb er voor het eerst een Case (Totallee) omheen en dacht dat het daar aan lag, krijg ook regelmatig klagende gesprekspartners dat ze me niet kunnen verstaan en "wegval". Zit ook op KPN netwerk.

Even in de gaten houden, want het begint best een dingetje te worden.
Bassie90 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:00:
[...]

www.vdzande.com

• Jaymone
Rosmalen schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:50:
Aii, ik heb er voor het eerst een Case (Totallee) omheen en dacht dat het daar aan lag, krijg ook regelmatig klagende gesprekspartners dat ze me niet kunnen verstaan en "wegval". Zit ook op KPN netwerk.

Even in de gaten houden, want het begint best een dingetje te worden.

[...]
Dit doet zich ook voor met Vodafone en Tele2

• dkawa
Cardwizard schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:30:
[...]

Ik heb ook een KPN abonnement, en hoor ook regelmatig dat ik slecht te verstaan ben, dit is niet iets van de iPhone X want dat hoorde ik met de 6/7/8plus ook al regelmatig
Hier met T-Mobile gelukkig geen last van

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:26

robertwebbe

Robert Webbe

Jaymone schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:55:
[...]
Dit doet zich ook voor met Vodafone en Tele2
Bedoel je niet KPN en Tele2?

Tot nu toe heb ik nog niemand gehoord over dit specifieke probleem in combinatie met Vodafone en als ik in dit topic zoek, dan meldt ook niemand hier een probleem over.

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 29-12-2017 14:14 ]

• Jaymone
robertwebbe schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:12:
[...]

Bedoel je niet KPN en Tele2?

Tot nu toe heb ik nog niemand gehoord over dit specifieke probleem in combinatie met Vodafone en als ik in dit topic zoek, dan meldt ook niemand hier een probleem over.
Heb ervaring met mensen die Tele2 hebben en moeilijk te verstaan zijn af en toe. Ikzelf heb Vodafone en hoorde sommige ook zeggen dat ik soms wegval..maar dat kan ook toeval zijn..

Heb trouwens het gevoel dat IOS 11.3 (begin 2018) veel voordelen gaat bieden voor de X, ben zeer benieuwd

[ Voor 9% gewijzigd door Jaymone op 29-12-2017 15:50 ]

• Cardwizard
dkawa schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:42:
[...]

Hier met T-Mobile gelukkig geen last van
Heb zelf niet het idee dat het aan een provider ligt, heb voor KPN ook T-Mobile gehad en daar ken ik dit probleem ook van.... kan zelf niet echt ontdekken wat de oorzaak zou moeten zijn

• Jaymone
Cardwizard schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:53:
[...]

Heb zelf niet het idee dat het aan een provider ligt, heb voor KPN ook T-Mobile gehad en daar ken ik dit probleem ook van.... kan zelf niet echt ontdekken wat de oorzaak zou moeten zijn
dat denk ik ook idd

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11

GforceNL

Out of memory....

Zit nu nog bij Vodafone en per 2-1 naar KPN. Bij Vodafone tot op heden geen problemen gehad dus laten we hopen dat dat zo blijft na de overstap.

<Zinloze tekst hier>

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Michie23 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:51:
[...]

Goed gezegd en ben er helemaal mee eens...

Heb zelf ook geen iPhoneX maar een Note8, desalniettemin lees ik ook graag naar ervaringen van mensen over dit toestel...

cc: @dkawa

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-10 22:10
Hoi allen,
Ik volg al enige weken jullie forum en nu dan ook een account aangemaakt.

Ik ben sinds 2 november de trotse eigenaar van een iPhone X Silver 256 GB. Ik kom van een iPhone 6.
A small step for the many, a giant leap for me....
Wat een onwijs gaaf apparaat!
Nog steeds super blij mee, en je kan er nog mee bellen ook...... :o

Alhoewel....

Ik ervaar sinds kort een irritant probleem. Ik weet niet zeker of het na een iOS update is begonnen, maar had in ieder geval de eerste dagen hier geen last van.

Het probleem:
Soms als ik een telefoon gesprek start op de speaker en er vervolgens wordt opgenomen, gaat het scherm op zwart en reageert de iPhone nergens meer op. Tikken op het scherm doet niets, de on/off toets doet niets. Het toestel lijkt volledig 'vast te zitten'. Na een seconde of 30-40 heb ik ineens weer "beeld" en reageert de iPhone weer normaal.
Ik heb het daarnaast soms ook bij het beluisteren van voicemails (visual voicemail van T-Mobile). Na het starten van het bericht gaat het scherm op zwart met dezelfde effecten als bij een telefoongesprek. Ik kan op dat moment niets meer met de iPhone.

Zoals gezegd is mijn provider T-Mobile. Weet niet of dat er toe doet, maar volledigheidshalve.

Herkent iemand dit fenomeen? Is dit mogelijk een provider probleem, software bug of ligt dit aan het toestel?
Iemand een idee?

Ook qua signaalsterkte merk ik dat die minder is dan bij de 6. Ik woon in Den Haag (vandaar de nick.....) en reis regelmatig door de tramtunnel in de stad. Met de 6 had ik nooit signaalverlies in de tunnel, maar met de X altijd.
T-Mobile de oorzaak of toch de X?

Ik ben nog steeds super blij met de iPhone X, maar ik merk dat dit toch wel een beetje begint te "jeuken" ...

Greetz,
Peter.

• dkawa
henklbr schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:02:
[...]

Goed gezegd en ben er helemaal mee eens...

Heb zelf ook geen iPhoneX maar een Note8, desalniettemin lees ik ook graag naar ervaringen van mensen over dit toestel...

cc: @dkawa
Uh ja? Waarom mij in cc gezet? Was mijn input niet duidelijk genoeg?

• Jaymone
PeterinDen Haag schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:13:
Hoi allen,

Ik ben sinds 2 november de trotse eigenaar van een iPhone X Silver 256 GB. Ik kom van een iPhone 6.

Alhoewel....

Ik ervaar sinds kort een irritant probleem. Ik weet niet zeker of het na een iOS update is begonnen, maar had in ieder geval de eerste dagen hier geen last van.

Het probleem:
Soms als ik een telefoon gesprek start op de speaker en er vervolgens wordt opgenomen, gaat het scherm op zwart en reageert de iPhone nergens meer op. Tikken op het scherm doet niets, de on/off toets doet niets. Het toestel lijkt volledig 'vast te zitten'. Na een seconde of 30-40 heb ik ineens weer "beeld" en reageert de iPhone weer normaal.
Ik heb het daarnaast soms ook bij het beluisteren van voicemails (visual voicemail van T-Mobile). Na het starten van het bericht gaat het scherm op zwart met dezelfde effecten als bij een telefoongesprek. Ik kan op dat moment niets meer met de iPhone.

Zoals gezegd is mijn provider T-Mobile. Weet niet of dat er toe doet, maar volledigheidshalve.

Herkent iemand dit fenomeen? Is dit mogelijk een provider probleem, software bug of ligt dit aan het toestel?
Iemand een idee?

Ook qua signaalsterkte merk ik dat die minder is dan bij de 6. Ik woon in Den Haag (vandaar de nick.....) en reis regelmatig door de tramtunnel in de stad. Met de 6 had ik nooit signaalverlies in de tunnel, maar met de X altijd.

Ik ben nog steeds super blij met de iPhone X, maar ik merk dat dit toch wel een beetje begint te "jeuken" ...

Greetz,
Peter.
En als je eerst belt, laat opnemen en daarna op speaker zet?

• Cardwizard
Hoi allen,

Alhoewel....

Het probleem:

Iemand een idee?

Greetz,
Peter.
Peter in Den Haag moet even bij de Apple Store in Den Haag naar binnen lopen denk ik :*)

• dkawa
dkawa schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:42:
[mbr]Don’t feed the troll :)[/]
En bedankt weer! Mag hier ook echt niets zeggen he! Alleen de vaste bezoekers mogen zo'n beetje alles melden..
Gezellig.. :(

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:29
Hoi allen,

Alhoewel....

Het probleem:

Iemand een idee?

Greetz,
Peter.
Ik heb dit ook al meermaals ervaren het is miet tijdens ieder gesprek en is zowel als ik bel als wanneer ik gebeld wordt.

Tap to wake werkt dan niet en met de ‘Siri’ knop krijg ik dan het scherm ook niet meer aan.

Super irritant vooral omdat het zo willekeurig is.

Merk daarnaast dat Tap to Wake sowieso echt slecht werkt soms moet je op het toestel rammen eer dat het scherm eens aangaat.

Na bijna 2 maanden met het toestel heb ik toch ook aardig wat pijnpuntjes..

Je zou naar een Store kunnen gaan maar volgens mij ligt dit gewoon aan iOS 11. Wat een draak blijft iOS 11 man man man..

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb het gevoel dat nog niet alles geoptimaliseerd is voor de X, zodra ik WhatsApp open staat er 1 a 2 sec verbinden bovenin. Bij instagram haperd het soms als ik scroll. Of kan het wat anders zijn ?

[Battle.net: Forsaken#22243]

• Alekz87
Na de 3G overgestapt naar Android. Na bijna 8 jaar terug naar iOS. Vandaag de X ophalen. Gekozen voor 64gb, want cloud en de zilveren versie, want vind dat witte met chrome gewoon mooi. Ben echt benieuwd naar m'n ervaringen. Heb iOS altijd het meest stabiele OS gevonden van de 2 maar was altijd meer gecharmeerd van de keuzes in Android. Ook verwacht ik veel van de camera van de X. Ik reis veel en hecht veel waarde aan goede plaatjes welke ik snel kan schieten, zonder dat ik een groot kanon om m'n nek mee moet zeulen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:18
Intelcorei7 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:12:
Ik heb het gevoel dat nog niet alles geoptimaliseerd is voor de X, zodra ik WhatsApp open staat er 1 a 2 sec verbinden bovenin. Bij instagram haperd het soms als ik scroll. Of kan het wat anders zijn ?
Dat lijkt iets specifiek op jouw toestel te zijn, want heb daar geen last van. Al een keer je toestel helemaal herstart?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• raishel70
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-10 10:42
[...]

Dit is precies wat ik twee heren in mijn voorgaande post probeerde uit te leggen. Oh well. ik denk dat sommige mensen klagen omdat het echt te duur is en ze het misschien niet kunnen veroorloven. Ik dat geval vind ik het wel sneu. Stomme appel 8)7

• Cardwizard
Post niet snel iets over een hoesje maar heb bij Alie een siliconen hoes gekocht voor iets meer dan een euro en die ziet er echt super uit om de zilveren iPhone, het is ook niet zo’n slap geval en maakt je iPhone nauwelijks dikker

Het bekijken waard:

http://s.aliexpress.com/UJ7736bQ

Waanzinnige verpakking ook voor dat bedrag, piepschuim doosje

Zal het ook even posten in het juiste topic, maar denk dat er hier meer mee lezen

• Jaymone
Ben er zojuist weer achter gekomen dat de X t.o.v. de 8 Plus voor mij een betere keuze is en wel op de volgende punten:

- de X is lichter
- pas wanneer je de 8 Plus gebruikt, waardeer je het scherm van de X opnieuw en meer (anders begint het zo gewoon te worden). Wat een verademing, contrast en kleur spat er dan weer vanaf.
- Face ID is toch iets comfortabeler
- Gestures op de X is er al zo ingeburgerd bij mij en voelt natuurlijk aan. Apps sluiten dmv vegen is sneller dan home knop indrukken (hierbij wacht je een tel totdat app sluit). Toch weer een stukje beleving.
- ik blijf het een geweldige functie vinden en dan doel ik op Tap to Wake..super handig en je mist het pas op het moment je dit op een scherm van een toestel probeert die dit niet ondersteunt
- wanneer je de X bent gewend, kan ik maar niet meer wennen aan het scherm van de 8 Plus: rechthoek scherm tussen 2 bezels in.
- je hebt het nieuwste van het nieuwste en voor mij het beste van alle iPhones. Niet super belangrijk maar wel fijn om te weten/ervaren.

Nog steeds erg blij met de X en op naar de Xs+ (?) d:)b

• HereIsTom
Dit voegt niets toe aan het topic. Het trollen is nu afgelopen.

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 31-12-2017 09:33 ]

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30
Ik moet toch ook zeggen dat als ik de iPad nu pak ik automatisch de nieuwe getures probeer te doen. Zo snel leer je dat aan. Met faceid lijkt het net of er geen beveiliging op de iPhone X zit zo soepel werkt het.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• iFlyKLM
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-11 23:25
HereIsTom schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:29:
[...]

Tja smaken verschillen duidelijk ;)
Ff serieus. Wat heb jij tegen de iPhone X (of de mensen die de iPhone X kopen)?

Dat kan wel wat vriendelijker.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 31-12-2017 09:32 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Jaymone schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:24:
Ben er zojuist weer achter gekomen dat de X t.o.v. de 8 Plus voor mij een betere keuze is en wel op de volgende punten:

- de X is lichter
- pas wanneer je de 8 Plus gebruikt, waardeer je het scherm van de X opnieuw en meer (anders begint het zo gewoon te worden). Wat een verademing, contrast en kleur spat er dan weer vanaf.
- Face ID is toch iets comfortabeler
- Gestures op de X is er al zo ingeburgerd bij mij en voelt natuurlijk aan. Apps sluiten dmv vegen is sneller dan home knop indrukken (hierbij wacht je een tel totdat app sluit). Toch weer een stukje beleving.
- ik blijf het een geweldige functie vinden en dan doel ik op Tap to Wake..super handig en je mist het pas op het moment je dit op een scherm van een toestel probeert die dit niet ondersteunt
- wanneer je de X bent gewend, kan ik maar niet meer wennen aan het scherm van de 8 Plus: rechthoek scherm tussen 2 bezels in.
- je hebt het nieuwste van het nieuwste en voor mij het beste van alle iPhones. Niet super belangrijk maar wel fijn om te weten/ervaren.

Nog steeds erg blij met de X en op naar de Xs+ (?) d:)b
Als je nog 3 van deze posts plaatst, ga ik weer terug naar de X :P

Ik mis Tap to Wake en de (swipe) gestures nog het meeste van mijn 'ouwe' X.
Zeer handige features

• Jaymone
Geert1976 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 15:56:
[...]

Als je nog 3 van deze posts plaatst, ga ik weer terug naar de X :P

Ik mis Tap to Wake en de gestures nog het meeste van mijn 'ouwe' X.
Zeer handige features
Hahaha :)
Dit zijn de feitelijke verschillen welke duidelijk verschillen tov de 8 (Plus). Kon mij ook niet voorstellen dat jij ze niet zou missen ;) maar voor de een is het een groter gemis dan de ander. Vooral contrast verschilt nogal en de gestures zijn zeer intuitief. Tuurlijk red je je ook met de 8 maar (ondanks dat het scherm wat mij betreft iets breder mocht) blijf ik bij mijn standpunt mbt de X. Laat ik het zo stellen, als het bij mij tussen de 8 en de X zou gaan, dan zou ik nooit hebben getwijfeld en zeker de X gekozen. Mijn twijfel speelde zich voornamelijk tussen de 8 Plus en de X en ook daarbij weegt de X zwaarder in de opzichten zoals ik dat eerder heb genoemd.
Dit was trouwens nog een post, nu nog 2 te gaan.. :D

Jaymone schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:06:
[...]

Hahaha :)
Dit zijn de feitelijke verschillen welke duidelijk verschillen tov de 8 (Plus). Kon mij ook niet voorstellen dat jij ze niet zou missen ;) maar voor de een is het een groter gemis dan de ander. Vooral contrast verschilt nogal en de gestures zijn zeer intuitief. Tuurlijk red je je ook met de 8 maar (ondanks dat het scherm wat mij betreft iets breder mocht) blijf ik bij mijn standpunt mbt de X. Laat ik het zo stellen, als het bij mij tussen de 8 en de X zou gaan, dan zou ik nooit hebben getwijfeld en zeker de X gekozen. Mijn twijfel speelde zich voornamelijk tussen de 8 Plus en de X en ook daarbij weegt de X zwaarder in de opzichten zoals ik dat eerder heb genoemd.
Dit was trouwens nog een post, nu nog 2 te gaan.. :D
Dit idd. 8 zou ik nog wel naar kunnen downgraden maar de 8Plus dat lukt mij niet meer.
Had er laatst een vast en man wat voelt dat ineens ouderwets na 2maanden iPhone X.

Ding is veels te lomp voor wat hij doet, die bezels ook, welkom in 2014 zeg maar :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• pdavie2311

pdavie2311

[...]

En hij gaat maar door! Wat een triest mannetje..Sorry hoor, maar nu begint de irritatie te komen. Ook in het 8/8plus topic loopt hij constant de X te bashen! Wat een leven moet je hebben zeg.. In en in triest..

• Jaymone
Donstil schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:36:
[...]

Dit idd. 8 zou ik nog wel naar kunnen downgraden maar de 8Plus dat lukt mij niet meer.
Had er laatst een vast en man wat voelt dat ineens ouderwets na 2maanden iPhone X.

Ding is veels te lomp voor wat hij doet, die bezels ook, welkom in 2014 zeg maar :)
Exact, zo voelt dat ineens inderdaad.
Woord "downgrade" dekt tevens de lading en weerhoudt mij er dus van ;)
pdavie2311 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:12:
[...]

En hij gaat maar door! Wat een triest mannetje..Sorry hoor, maar nu begint de irritatie te komen. Ook in het 8/8plus topic loopt hij constant de X te bashen! Wat een leven moet je hebben zeg.. In en in triest..
Zelfs een kind is verstandiger en meer zeg ik niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Jaymone op 30-12-2017 18:20 ]

pdavie2311 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:12:
Ik kan vanalles vinden van zijn berichten maar als je een beetje tussen de regels door leest en naar de opbouw kijkt weet je eigenlijk wel voldoende.

Voor de rest:

Afbeeldingslocatie: https://theterrellmims.files.wordpress.com/2016/09/dont-feed-the-trolls-meme-03.jpg

• dkawa
[...]

Als jij dat zegt dan klopt dat wel _/-\o_

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
winwiz schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 15:24:
Ik moet toch ook zeggen dat als ik de iPad nu pak ik automatisch de nieuwe getures probeer te doen. Zo snel leer je dat aan. Met faceid lijkt het net of er geen beveiliging op de iPhone X zit zo soepel werkt het.
Heb precies hetzelfde toen in even de iPhone 7 vast had van een kennis.

Voelde echt heel apart om die weer vast te hebben na enkele maanden.
Ik was sowieso al erg snel gewend aan de X maar na wat weken/maanden voelt het andere gewoon raar :+

Enige waar ik niet aan kan wennen is 3D touch op apps, althans dat heb ik nog nooit bewust gebruikt.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Famous schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 19:07:
Enige waar ik niet aan kan wennen is 3D touch op apps, althans dat heb ik nog nooit bewust gebruikt.
Hier ook. Ik heb het sinds de 6s maar gebruik het nooit. Het hele 3D touch niet echt eigenlijk, tenzij het eens moet op een bepaald onderdeel.

• Jaymone
Apple was eigenlijk nooit echt van de beta’s. Waarom nu wel met portret modus (toneel licht etc) en niet pas uitbrengen op het moment dat het echt goed werkt? Valt mij op dat hieraan echt nog het nodige gedaan moet worden.

Jaymone schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:48:
Apple was eigenlijk nooit echt van de beta’s. Waarom nu wel met portret modus (toneel licht etc) en niet pas uitbrengen op het moment dat het echt goed werkt? Valt mij op dat hieraan echt nog het nodige gedaan moet worden.
Apple was ook nooit echt van de Smartphones :+

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-11 22:53
Jaymone schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:48:
Apple is altijd wel van de beta's geweest, OS X werd eerst op disc aan ontwikkelaars verkocht op de WWDC. Daarnaast gebruiken ze waarschijnlijk alle data die de portetfunctie genereert, om de functie beter te maken.

• ccave1975
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-02-2022
Alekz87 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:09:
[...]

Duur is een relatief begrip. Ik en m'n vriendin verdienen beide 2x modaal. Voor mij persoonlijk is dus die 1100 niet duur, maar dat het duurder is dan we gewend zijn voor een toestel, daar zijn we het wel over eens. Maar het zijn voornamelijk mensen die t niet kunnen of willen betalen ervoor. Ik vind oorbellen van 500 euro ook duur voor wat je krijgt. En om die RS6 van ^ hierboven aan te halen....ook die is te duur! Maar lekker belangrijk! Het is "speelgoed" en je hebt er plezier van. De onderste lagen van de maatschappij zien nu dat sommige goederen, die zij voorheen moeiteloos konden kopen, ineens onbereikbaar worden. Dat is ff slikken ja.
De onderste lagen??
Wat is dat voor een misselijke misplaatste opmerking zeg. Pfff

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:24
Is gewoon een reële opmerking. Mensen met een uitkering die je wel zie lopen met de laatste telefoon kunnen deze mogelijk (en ook omdat je niet meer zomaar een toestel kan kopen op afbetaling) nu niet meer kopen. Het gaat dus over SES

[ Voor 4% gewijzigd door carpebios op 30-12-2017 21:45 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Jaymone
dennissimeau schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:05:
[...]

Daarnaast gebruiken ze waarschijnlijk alle data die de portetfunctie genereert, om de functie beter te maken.
Hoe zouden ze aan die data moeten komen als je geen gegevens stuurt?

• Jieve
  • Laatst online: 09-10 21:50
Vandaag aantal foto's en video's gemaakt van de baby in bad, in een onbewaakt moment is mijn iPhone in het badje gevallen.
Echter nu tijdens het bellen horen mensen mij amper.
Ook het afspelen van muziek gaat ook niet meer lekker.

Iemand hier ervaring mee?
Jieve schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:48:
Vandaag aantal foto's en video's gemaakt van de baby in bad, in een onbewaakt moment is mijn iPhone in het badje gevallen.
Echter nu tijdens het bellen horen mensen mij amper.
Ook het afspelen van muziek gaat ook niet meer lekker.

Iemand hier ervaring mee?
Yup, moet gewoon even drogen en dat duurt helaas langer dan je zou denken.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 30-12-2017 22:21 ]

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-11 22:53
Jaymone schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:47:
[...]

Hoe zouden ze aan die data moeten komen als je geen gegevens stuurt?
https://www.macrumors.com...erential-privacy-journal/ :)

• ccave1975
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-02-2022
Je kan het best met iemand niet eens zijn. Maar dan hoef je niet op dr man te spelen.

[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 31-12-2017 09:37 ]

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:09
Ik twijfel ook om mijn 8 in te ruilen voor een x...

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Jieve
  • Laatst online: 09-10 21:50
Donstil schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:18:
[...]

ah bedankt, dus niets om zorgen over te maken?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:24
Donstil schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:18:
[...]

Daar was toch een functie voor, dat het water eruit getrild wordt? Of was dit bij de Apple Watch?

[ Voor 5% gewijzigd door carpebios op 30-12-2017 23:45 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Jieve schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 23:35:
[...]

ah bedankt, dus niets om zorgen over te maken?
Nee zou ik nog niet doen. Is morgen wel over.
carpebios schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 23:37:
[...]

Daar was toch een functie voor, dat het water eruit getrild wordt? Of was dit bij de Apple Watch?
Dat heeft alleen de S2 en S3 watch idd.

Pagina: 1 ... 41 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.