ik zit zelf nog met een 6Plus, abbonement verloopt in Maart 2018.
Ik zit aan een X te denken, maar sinds ik nog 4+ maanden te gaan hebt kan ik beter uitkijken naar een Xs of 8s/plus.
Ik zit te twijfelen, ik gebruik mijn telefoon enorm veel om videos en fotos voor youtube te maken.
Ik heb heel veel comparison videos en foto bekeken, maar de camera van de X geeft alleen duidelijk wat verschil in slechter belichte omgevingen.
Mag ik stellen dat de huidge camera`s in smart phones niet zulke grote stappen in vooruitgang meer boeken?
Begrijp me niet verkeerd, de front cam is een stuk beter, en het filmt vast meer smooth 4K @ 30 FPS maar voor de rest zie ik nog te "weinig" vooruitgang van de camera`s.
Ik hou van een mobile plattform camera setup voor youtube/ facebook etc, en daar doet het heus wel toe wat de output is, juist met de compressie van youtube and facebook op fotos.
Ik ben bang dat de "marginale" verschillen van de daadwerkelijke foto en video output gewoon te klein zijn om een daadwerkelijke telefoon swap te doen. Ik weet dat de Iphone 6 Plus al weer bijna 3 jaar oud is, maar ik vind dat de camera techniek niet dezelfe onwijze stappen heeft gemaakt als wat ik gehoopt had op een iphone.
Ik zoek niet naar een alternatief want ik weet dat er zat dedicated cameras zijn die beter zijn dan een mobieltje, echter het always online zijn en makkelijk en snel content te kunne delen is belangrijk, en des te hoger the qualiteit des te beter.
Maar mischien zie ik het verkeerd, en door jullie ervaringen met de X zien jullie dit anders?
Ik kijk naar beide hardware specs en wat ik met mijn ogen zie, het voelt meer als een "15% verbetering" ik had meer op een drastisch betere vooruitgang gehoopt als in 50% merkbaar verschil op bijna alle vlakken in vergelijking met de 6Plus. Ik denk een van de boosdoeners is dat de 6Plus ook 4K filmt albeit compressed/ software matig upscaled.
Begrijp me niet verkeerd, je kan stuning fotos maken met de X, maar als ik het verder ontleed, dan zie ik maar marginaal verschil (X is beter in slecht belichte omgevingen, daar is het wel merkbaar)
Ik kijk naar de crop en zie toch vaak minder verschil, mischien wat meer kleur saturation etc, maar niet jaw dropping verschillen als ik het vergelijk met een iphone 3 generaties ouder.
[
Voor 27% gewijzigd door
Verwijderd op 18-12-2017 10:47
]