Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

mell33 schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:17:
[...]

Potverdikkemie, dat was de eerste app die ik ooit op een smatphone zetten (galaxy s) En werken dat dat ding het deed, buienradar was nog amper goed in het positie bepalen en het voortijdig melden, dat deed jou app veel en veel beter. Ik gebruik hem nog steeds als enige weer app, (mis wel de sneeuw overlay)

Maar ik kon haast niemand overtuigen dat hij beter was dan buienradar op dat moment. (doordat buienradar faalde, kreeg ik ze niet overtuigt dat deze app het wel goed deed)

OT;
Ik Zit nog met mijn video's de laatste hap video's speelt niet af, hebben er meer last van?
Vanuit een backup 6s, terug gezet op de X.

Voor de rest nam hij mijn wifi probleem ook mee vanuit de backup, ik moet toch eens kijken welke app dat nou doet, maar hoe?
(vanuit slaapstand, geen wifi, en traag met verbinden, waardoor apps niet de gegevens downloaden als ze geopend zijn))
Zijn de laaste video's al wel compleet binnen gehaald ?
Of is de Photo Library nog aan het bijwerken ?

Zie de photo app onderaan in het tabblad "Foto's"
Kan staan bijwerken of Pauze etc.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 13:52
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:22:
[...]

Zijn de laaste video's al wel compleet binnen gehaald ?
Of is de Photo Library nog aan het bijwerken ?

Zie de photo app onderaan in het tabblad "Foto's"
Kan staan bijwerken of Pauze etc.
Ze komen vanuit een backup van de pc met itunes. (cloud is uit bij fotos en videos)
Als ik kijk in de app en dan bij fotos en ook videos, onderaan staan alleen de aantallen, er staat geen 'wachten' bij. Als ik een van de failende videos open en dan op wijzigen druk, dan is het de melding, "er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden".
Hm, backup eens opnieuw erop zetten.

Iemand een tip.. want door nu eerst een backup te maken pleurt de oude backup uit itunes, (geen idee waarom en waar die instelling zit, om ze te bewaren)
Maar mijn extra vraag = Maar hoe zit het dan met de failende videos, neemt hij de fail mee, in deze nieuwe backup dan?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:44:
gisteren een werkdag van 13 uur gehad vanwege bepaalde omstandigheden.

Totaal iets van 50-60 uitgaande en inkomende telefoon gesprekken zowel nationaal als internationaal, de Mail app behoorlijk vaak moeten gebruiken, FaceTime paar keer zakelijk gebruikt.
Verder nog de X voor prive zaken gebruikt.

's avonds laat toen ik thuiskwam rond 2330u, stond de batterij van m'n X nog steeds op ong 23%. Ook al ben ook over een aantal zaken wellicht wat negatief, maar echt, de optimalisatie van het OS wat betreft gebruikstijd/batterij en alles eromheen is echt wel King bij Apple hoor, dit heb ik nog nooit eerder ervaren met 1 van mijn vorige Android toestellen (ok, dat waren er maar 'n paar ;) )

Tijdens deze pittige werkdag gister waar ik mijn X dus vaak nodig had, heeft deze me echt goed geholpen.
Dan zie je pas wat voor een sterk ''werkpaard'' de iPhone X is! :Y :Y
Misschien herinner je je mijn kritische woorden nog aan jouw adres maar dat maakt eigenlijk ook niet uit.

Ik begrijp je nu beter en begrijp nu beter dat je wel degelijk kritisch bent en niet blindelings alles wat Apple maakt afkraakt of goed vindt. Ik zie mezelf ook zo. Apple ze in mijn ogen veel dingen goed/beter doen is het zeker niet altijd walhalla.

Maar je haalt hier een mooie score en het is goed om te zien dat je daar positief verrast bent! d:)b

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:38

Totaal iets van 50-60 uitgaande en inkomende telefoon gesprekken zowel nationaal als internationaal, de Mail app behoorlijk vaak moeten gebruiken, FaceTime paar keer zakelijk gebruikt.

's avonds laat toen ik thuiskwam rond 2330u, stond de batterij van m'n X nog steeds op ong 23%. Ook al ben ook over een aantal zaken wellicht wat negatief, maar echt, de optimalisatie van het OS wat betreft gebruikstijd/batterij en alles eromheen is echt wel King bij Apple hoor, dit heb ik nog nooit eerder ervaren met 1 van mijn vorige Android toestellen (ok, dat waren er maar 'n paar ;) )

Tijdens deze pittige werkdag gister waar ik mijn X dus vaak nodig had, heeft deze me echt goed geholpen.
Heb heb toevallig dit weekend een proef gedaan door hem helemaal leeg te laten gaan. Kwam op 55 uur stand-by en 12 uur gebruik.

Volgens mij zit dat niet heel gek ver meer af van de 3310- tijd :) Natuurlijk, in onze herinneringen ging ie 2 weken mee, maar in de praktijk was het volgens mij een dag of 2 a 3.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 11-12-2017 18:13 ]

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:31

Rudios

Lost in space?

Toch de knoop door moeten hakken, de X gaat retour voor een 8+. Enorm balen daar ik de X een prima toestel vind, echter ik heb te veel last van het "strobo" effect van het OLED scherm. Jammer dat het scherm middels PWM wordt aangestuurd, ik ben een van de weinige die daar last van heeft. Het beeld is voor mij veel te onrustig, zeker bij lage brightness. Balen, maar het is niet anders. Dan maar wachten op de nieuwe modellen volgend jaar.

Whole lot of stars ***

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

Hier ben ik het helemaal mee eens, ook ik gebruik mijn X zowel zakelijk als privé. Een lange werkdag met veel telefoontjes en af en toe zelf nog even lurken op Tweakers. Geeft mij meestal als ik thuiskom nog ruim 20 tot 30% accu!

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
Rudios schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:08:
Toch de knoop door moeten hakken, de X gaat retour voor een 8+. Enorm balen daar ik de X een prima toestel vind, echter ik heb te veel last van het "strobo" effect van het OLED scherm. Jammer dat het scherm middels PWM wordt aangestuurd, ik ben een van de weinige die daar last van heeft. Het beeld is voor mij veel te onrustig, zeker bij lage brightness. Balen, maar het is niet anders. Dan maar wachten op de nieuwe modellen volgend jaar.
Erg jammer maar niets aan te doen zo te lezen. 8Plus is ook een toptoestel, volgende keer beter.

Het is weer bijna September 2026 :)

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Rudios schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:08:
Ben ik toch niet de enige hier die dat ook ervaarde.
Het scherm van de 8 Plus vind ik veel fijner werken!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Jaymone
HereIsTom schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:52:
[...]

Klopt, mijn ervaring was ook dat het LCD scherm van de 8Plus rustiger overkwam maar ik persoonlijk heb gelukkig nergens last van en is voor mij niet relevant. Degene die daar gevoelig voor is, zal dat wel als prettiger ervaren. Wel jammer want je wordt zo wel beperkter in je keuze de komende jaren (LCD vs OLED). Dat is dan ook de enige pluspunt vwb LCD want met mijn vergelijking viel mij direct op dat OLED contrastrijker en scherper is, al wisten we dat natuurlijk al.

Verwijderd

Jaymone schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:58:
[...]

Klopt, mijn ervaring was ook dat het LCD scherm van de 8Plus rustiger overkwam maar ik persoonlijk heb gelukkig nergens last van en is voor mij niet relevant. Degene die daar gevoelig voor is, zal dat wel als prettiger ervaren. Wel jammer want je wordt zo wel beperkter in je keuze de komende jaren (LCD vs OLED). Dat is dan ook de enige pluspunt vwb LCD want met mijn vergelijking viel mij direct op dat OLED contrastrijker en scherper is, al wisten we dat natuurlijk al.
Ander pluspuntje van LCD is dat ze veel minder snel in branden dan OLED ;)

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
[...]

Ik kon het niet zien dat het scherm nu echt veel scherper e.d. is!
Ik ben ook niet beperkt, scheelt ook weer 250 euries _O-

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Jaymone
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:00:
[...]

Ander pluspuntje van LCD is dat ze veel minder snel in branden dan OLED ;)
Daarom heb ik ook altijd een fles water bij me ;)
HereIsTom schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:01:
[...]

Ik kon het niet zien dat het scherm nu echt veel scherper e.d. is!
Ik ben ook niet beperkt, scheelt ook weer 250 euries _O-
Veel scherper niet maar zeker wel scherper. Geld laat ik in mijn vergelijkingen/keuze buiten beschouwing.

[ Voor 42% gewijzigd door Jaymone op 11-12-2017 21:02 ]

Totaal iets van 50-60 uitgaande en inkomende telefoon gesprekken zowel nationaal als internationaal
Dat hakt erin hoor normaal gezien :+
[...]
Lagere resolutie op 5,5” tov hogere resolutie en Pentile. Ik zie het verschil niet hoor, lijkt mij nou typisch zoiets wat je graag wil zien als je net terug gestapt bent. Iets met placebo enz :)

[ Voor 79% gewijzigd door Donstil op 11-12-2017 21:26 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

HereIsTom schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:52:
[...]

Interessante link.
Hoger is rustiger voor het oog.
Echter de waarde 0 is flicker vrij (perfect dus voor de ogen als je er gevoelig voor bent)

https://www.notebookcheck...ts-with-PWM.163979.0.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2017 22:13 ]

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11 10:19
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:02:
[...]

Interessante link.
Hoger is rustiger voor het oog.
Echter de waarde 0 is flicker vrij (perfect dus voor de ogen als je er gevoelig voor bent)

https://www.notebookcheck...ts-with-PWM.163979.0.html
Interessante link...dank.

Iphone 8 en 8 plus : 0 (flicker-vrij...dus perfect)
Iphone X : 240

• Jaymone
Donstil schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:23:
[...]

[...]

Lagere resolutie op 5,5” tov hogere resolutie en Pentile. Ik zie het verschil niet hoor, lijkt mij nou typisch zoiets wat je graag wil zien als je net terug gestapt bent. Iets met placebo enz :)
Bij de een is het idd een typische placebo geval en bij de ander ligt er daadwerkelijk iets ten grondslag en vind het beter. Al denk ik wel dat dat niet de enige reden is en er vaak meerdere redenen zijn waarom iemand terug stapt..vooral geld en aspect ratio spelen een rol..

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 00:58
:)

[ Voor 99% gewijzigd door Richie B op 12-12-2017 18:27 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Waarom is iedereen zo bang voor inbranden?
Als het hier ingebrand is gaat die gewoon retour naar Apple.

Denk dat 95% hem niet langer dan twee naar heeft..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Verwijderd

Famous schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:30:
Waarom is iedereen zo bang voor inbranden?
Als het hier ingebrand is gaat die gewoon retour naar Apple.

Denk dat 95% hem niet langer dan twee naar heeft..
Uhh
Apple heeft zelf een mooi verhaal op hun website staan dat in branden "Expected behavior" is bij veel gebruik. Met andere woorden ze zijn in gedekt.

Dus het is helemaal niet zo zeker dat je om die reden je iPhone X kan omruilen.

https://support.apple.com/en-us/HT208191
-----
If you look at an OLED display off-angle, you might notice slight shifts in color and hue. This is a characteristic of OLED and is normal behavior. With extended long-term use, OLED displays can also show slight visual changes. This is also expected behavior and can include “image persistence” or “burn-in,” where the display shows a faint remnant of an image even after a new image appears on the screen. This can occur in more extreme cases such as when the same high contrast image is continuously displayed for prolonged periods of time. We’ve engineered the Super Retina display to be the best in the industry in reducing the effects of OLED “burn-in.”
----

En het moet nog blijken hoe snel het gaat in branden. Mijn oude S7 edge had naar 1 jaar al duidelijk een snelheids symbool van de navigatie zichtbaar op het scherm ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2017 08:42 ]

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-11 19:03
L201 schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:58:
[...]
Anyway... om weer meer ontopic te gaan: ik heb nog geen X dus, en twijfel nog over de 64 of 256 variant. Heb nu een iPhone6 64GB, waarvan ongeveer 50GB in gebruik. Wat dat betreft zou ik dus denken dat 64 wel voldoende moet zijn. Maar foto's zullen misschien ook wel weer meer ruimte in beslag nemen. Ben dus eigenlijk even benieuwd naar de mensen die voor een 64GB hebben gekozen hoe het met hun ruimte zit nadat ze hun apps terug hebben gezet en mogelijk ook al foto's vanuit de cloud?
Ik zou voor 256GB gaan. Nieuwe toestel, dus je zult het ook vaker gebruiken in het begin, vooral veel foto’s en video’s. Teven past men zich vaak aan op wat hij/zij heeft. Dus als je meer ruimte hebt, zul je makkelijker keuze maken om meer foto’s te maken of meer muziek te plaatsen etc.

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:43
Inmiddels een poosje verder met de X, en ook kunnen testen in natte/koude weersomstandigheden.
De X blijft me keer op keer verbazen, zowel qua vloeiendheid als gebruiksgemak.

Afgelopen zondag was ik in de (winter)Efteling, en is de X meerdere malen behoorlijk nat geworden door de sneeuwval en regen.
Iedere keer bleef het scherm reageren alsof er niets aan de hand was, terwijl de sneeuw er bleef opvallen.
Vrienden van mij, met andere telefoons, kregen met geen mogelijkheid iets gedaan op hun scherm, want vochtig..

En in die omstandigheden ben ik maar wat blij met FaceID, want met koude handen, en een natte telefoon, zou TouchID niet gaan werken.

Maar even wat foto’s toegevoegd.
Wellicht niet al te scherp,maar geeft wel een indruk van de camera :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1UzA6h8vz07vdXIfb3M3jOgP/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7u57cMFj8Fy0tbmvurf6dnsA/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NIHxbUXUjw7QHD1dTIs0q2xW/thumb.jpg

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:44:
[...]

Uhh
Apple heeft zelf een mooi verhaal op hun website staan dat in branden "Expected behavior" is bij veel gebruik. Met andere woorden ze zijn in gedekt.

Dus het is helemaal niet zo zeker dat je om die reden je iPhone X kan omruilen.

https://support.apple.com/en-us/HT208191
-----
If you look at an OLED display off-angle, you might notice slight shifts in color and hue. This is a characteristic of OLED and is normal behavior. With extended long-term use, OLED displays can also show slight visual changes. This is also expected behavior and can include “image persistence” or “burn-in,” where the display shows a faint remnant of an image even after a new image appears on the screen. This can occur in more extreme cases such as when the same high contrast image is continuously displayed for prolonged periods of time. We’ve engineered the Super Retina display to be the best in the industry in reducing the effects of OLED “burn-in.”
----

En het moet nog blijken hoe snel het gaat in branden. Mijn oude S7 edge had naar 1 jaar al duidelijk een snelheids symbool van de navigatie zichtbaar op het scherm ;)
Ik heb toch voor zeer lange duur navigatie gebruikt op mijn Galaxy S6 en nooit maar iets gezien van burn in. (7 uur continu navigeren.) Mijn ervaring is dus dat je zeer lang navigatie kunt gebruiken zonder negatief effect op het scherm.

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Hi Tweakers met een iPhone X, over 8 dagen mag ik verlengen en dan hoop ik ook de eigenaar van een X te zijn!

Ik heb voor de ervaringsdeskundigen alvast een vraagje: Hoe gaat Face ID om met andere gezichten?

Stel je de volgende, veel voorkomende situatie voor:

Mijn telefoon ligt in de woonkamer, ik sta in de keuken, en op mijn telefoon komt een berichtje binnen. Ik vraag mijn vriendin van wie het is. Zij pakt mijn telefoon op en kijkt er even naar. Vijf minuten later, nog een berichtje en ze leest nogmaals even voor wat iemand mij stuurt. Tot slot loopt ze naar de keuken en geeft ze hem aan mij, waarbij ze onbewust haar blik nog even op het scherm laat vallen.

Herkent Face ID dit als mislukte inlogpogingen? En zal ik dan zelf moeten inloggen met mijn code, omdat Face ID is uitgeschakeld na 3 mislukte pogingen?

Dit is namelijk wel de situatie die zich volgens Apple voordeed tijdens de keynote, toen het toestel van Craig niet unlockte. Ik ben echter benieuwd of dit in de praktijk inderdaad zo werkt..
Alvast bedankt!

• dennissimeau
  • Laatst online: 01:58
Ethiron schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:01:
Hi Tweakers met een iPhone X, over 8 dagen mag ik verlengen en dan hoop ik ook de eigenaar van een X te zijn!

Ik heb voor de ervaringsdeskundigen alvast een vraagje: Hoe gaat Face ID om met andere gezichten?

Mijn telefoon ligt in de woonkamer, ik sta in de keuken, en op mijn telefoon komt een berichtje binnen. Ik vraag mijn vriendin van wie het is. Zij pakt mijn telefoon op en kijkt er even naar. Vijf minuten later, nog een berichtje en ze leest nogmaals even voor wat iemand mij stuurt. Tot slot loopt ze naar de keuken en geeft ze hem aan mij, waarbij ze onbewust haar blik nog even op het scherm laat vallen.

Herkent Face ID dit als mislukte inlogpogingen? En zal ik dan zelf moeten inloggen met mijn code, omdat Face ID is uitgeschakeld na 3 mislukte pogingen?

Dit is namelijk wel de situatie die zich volgens Apple voordeed tijdens de keynote, toen het toestel van Craig niet unlockte. Ik ben echter benieuwd of dit in de praktijk inderdaad zo werkt..
Alvast bedankt!
Ja, dit werkt in de praktijk inderdaad zo. Als hij een paar mislukte inlogpogingen registreert, moet je de code invoeren. Overigens staat de iPhone X standaard zo ingesteld dat notificaties hun inhoud niet laten zien dus dat zul je even moeten veranderen.
Overigens zou je vriendin haar vinger over FaceID kunnen houden zodat de telefoon geen registratie uitvoert. Dan kan jij zelf er wel gewoon naar kijken.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 13:35

Grin

Ride si sapis.

Ethiron schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:01:

Alvast bedankt!
Herkent Face ID dit als mislukte inlogpogingen?
Ja.
En zal ik dan zelf moeten inloggen met mijn code, omdat Face ID is uitgeschakeld na 3 mislukte pogingen?
Ja.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• joey1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-10 13:30
Hallo,

Ik dacht vandaag een nieuwe bezitter te zijn van de iphone x. Maar in de winkel stond op het plasticje space grey en toen ze hem open maakte bleek het een zivere te zijn.
Nu moet ik waarschijnlijk paar weken wachten op de space grey. Enorm balen natuurlijk.
Mijn vraag is wat vinden jullie de mooiste variant? Want ik zit te twijfelen om terug te gaan en toch die zilvere te kopen. Maarja ene kant ben ik dan wel bang dat ik spijt krijg. Wat zouden jullie doen?

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Dank @dennissimeau & @Grin voor jullie reacties. Ten opzichte van Touch ID lijkt dit me toch wel een achteruitgang (in de zin van dat ik veel vaker mijn code zal moeten invoeren en daarmee het gebruiksgemak van Face ID minder wordt), maar wellicht valt het in de praktijk mee.

Ik ben benieuwd!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
joey1990 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:56:
Mijn vraag is wat vinden jullie de mooiste variant? Want ik zit te twijfelen om terug te gaan en toch die zilvere te kopen. Maarja ene kant ben ik dan wel bang dat ik spijt krijg. Wat zouden jullie doen?
Ten eerste is het een zeer persoonlijke voorkeur. Als je het mij vraagt: ik had altijd een witte iPhone. Maar een zwarte voorkant, met een witte achterkant én dan ook nog een chromen zijkant: nee. Dus ik heb nu een zwarte.

En aangezien het een apparaat is waar je elke dag mee werkt, naar kijkt, lang mee wilt doen en wellicht een smak geld is: altijd kiezen wat je écht wilt. En ik denk dat je zwart wilt. :)

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:59
THE_BASE schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:10:
[...]

Ten eerste is het een zeer persoonlijke voorkeur. Als je het mij vraagt: ik had altijd een witte iPhone. Maar een zwarte voorkant, met een witte achterkant én dan ook nog een chromen zijkant: nee. Dus ik heb nu een zwarte.

En aangezien het een apparaat is waar je elke dag mee werkt, naar kijkt, lang mee wilt doen en wellicht een smak geld is: altijd kiezen wat je écht wilt. En ik denk dat je zwart wilt. :)
En toch is die wit/zilvere veul mooier :+ want die heb ik O+ ..... dus gewoon kopen wat je wil...

• dennissimeau
  • Laatst online: 01:58
Ethiron schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:57:
Dank @dennissimeau & @Grin voor jullie reacties. Ten opzichte van Touch ID lijkt dit me toch wel een achteruitgang (in de zin van dat ik veel vaker mijn code zal moeten invoeren en daarmee het gebruiksgemak van Face ID minder wordt), maar wellicht valt het in de praktijk mee.

Ik ben benieuwd!
Je moet jezelf ook even afvragen hoe vaak die ene situatie nou echt voorkomt. Ik vind het bijvoorbeeld wel echt handig dat hij automatisch mijn codes invult op websites zodra mijn telefoon mijn gezicht ziet, zonder dat ik er nog over na hoef te denken. Zelfde bij bijvoorbeeld 1Password ofzo.
Ik denk dat als je het toestel ongeveer 'n weekje in gebruik hebt je prima mee kunt werken zonder dat je je heel veel ergert aan de dingen die anders zijn t.o.v. de vorige iPhones :) .

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:03
Hoe zit het eigenijk met landscape mode op de iPhone X. Kan je de iPhone X net als op iPhone Plus modellen vanaf het Homescreen in landscape mode gebruiken? Of werkt dit alleen bij bepaalde app's?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:53
martijnmartijn schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:47:
Hoe zit het eigenijk met landscape mode op de iPhone X. Kan je de iPhone X net als op iPhone Plus modellen vanaf het Homescreen in landscape mode gebruiken? Of werkt dit alleen bij bepaalde app's?
Alleen bepaalde apps.

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

dennissimeau schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:29:
[...]

Je moet jezelf ook even afvragen hoe vaak die ene situatie nou echt voorkomt. Ik vind het bijvoorbeeld wel echt handig dat hij automatisch mijn codes invult op websites zodra mijn telefoon mijn gezicht ziet, zonder dat ik er nog over na hoef te denken. Zelfde bij bijvoorbeeld 1Password ofzo.
Ik denk dat als je het toestel ongeveer 'n weekje in gebruik hebt je prima mee kunt werken zonder dat je je heel veel ergert aan de dingen die anders zijn t.o.v. de vorige iPhones :) .
Snap ik! Ik had het specifiek over de toegangscode op het lockscreen, die ik naar verwachting vaker zal moeten gebruiken met Face ID dan met Touch ID.

1PW gebruik ik inderdaad al heel fanatiek op mijn andere iOS devices, dat werkt verder prima.

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-11 08:47
Hallo,

Ik dacht vandaag een nieuwe bezitter te zijn van de iphone x. Maar in de winkel stond op het plasticje space grey en toen ze hem open maakte bleek het een zivere te zijn.
Nu moet ik waarschijnlijk paar weken wachten op de space grey. Enorm balen natuurlijk.
Ga je een hoesje gebruiken?
Want in dat geval maakt het natuurlijk niet heel veel meer uit ...

(ikzelf heb een Silver overigens)

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hallo,

Erg persoonlijke keuze. Als de telefoon in een hoesje verdwijnt, zou het mij niet zoveel uitmaken. Aangezien de voorkant vooral scherm is zie je er aan de voorkant weinig van. Ik heb een iPad 2017 in space grey, ipad pro 2017 in zilver/wit en ik vind de space grey echt mooier. De iPhone X in het zwart is prachtig als je hem ziet liggen omdat het hele ding egaal zwart is (totdat het scherm aan gaat.) Ik vind dat zilver en wit maar niks. Dat is uiteraard puur persoonlijke voorkeur. Nooit fan geweest van wit. (Waarom bij de ipads dan wel een verschil? Dat herkent makkelijker :))

• joey1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-10 13:30
Hebben jullie gelijk in! Dan maar paar weken wachten. Wel heb ik een vraag want ik zie fotos voorbijkomen dat bij de space grey lak aan de zijkanten af gaat. Iemand hier meer last van? En hoe zit het bij de zilvere versies?

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-11 20:10

pdavie2311

Live life to the fullest..

joey1990 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:41:
Hebben jullie gelijk in! Dan maar paar weken wachten. Wel heb ik een vraag want ik zie fotos voorbijkomen dat bij de space grey lak aan de zijkanten af gaat. Iemand hier meer last van? En hoe zit het bij de zilvere versies?
Zilveren zijn mooi en makkelijk te polijsten! Ik heb dus ook de zilveren...Mooi die chromen rand aan de onderkant van mijn originele Apple Case.. :Y

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Famous
Nu maak ik niet super veel foto's met mijn telefoon maar ik merk dat het soms gewoon niet scherp is.
Ik ga geen 5 minuten besteden om een perfect plaatje te maken maar eerder even focussen en klikken.

Bij mijn 7 ging dit altijd goed maar de X heb ik al vaker gemerkt dat foto's niet scherp blijken te zijn.
Het lijkt wel een soort bug wat erin zit dat het onscherp houd.

Foto 1; duurde enige tijd en sprong die van onscherp uit het niets naar scherp, bleef in het begin dus onscherp.
Foto 2; vaak proberen scherp te stellen maar lukte helemaal niet, bleef onscherp.

Mensen hier last van? Of een bepaalde instelling ingesteld?
Live foto's staat uit,
Ik vind de foto's wel wat tegen vallen terwijl echt toch echt beter zou moeten zijn i.t.t. de 7?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TqYQ1iDiYzungkWblkfDWt2K/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FMUD8ER2kgFOpepf5fKQzHUD/full.jpg

• Chester
  • Niet online
#embracethenotch
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oYtkmCi.jpg

wallpaper

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Waar heb ik deze toch eerder gezien? Euhhh...@Donstil, jij een idee?

• Chester
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:24:
[...]

Pff, ik heb de iPhone X niet eens lang genoeg om zo een oude post gezien te hebben... Altijd leuk zulke vriendelijke passief-agressieve berichten. Ik voel me heel erg thuis in dit topic. Bedankt man.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:50
Chester schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:29:
[...]

Pff, ik heb de iPhone X niet eens lang genoeg om zo een oude post gezien te hebben... Altijd leuk zulke vriendelijke passief-agressieve berichten. Ik voel me heel erg thuis in dit topic. Bedankt man.
Tegen een grapje moet je hier ook wel kunnen :> O+

Ik vind de wallpaper iig (nog steeds) leuk.

• _Bailey_
  • Niet online
Chester schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:29:
[...]

passief agressief? tsja, het is maar net hoe jij zelf graag zo'n post leest he ;)

• Chester
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:34:
[...]

passief agressief? tsja, het is maar net hoe jij zelf graag zo'n post leest he ;)
Ik vat het op alsof je niet direct zegt dat het een repost is, en doet alsof iedereen zou moeten weten waar het vandaan komt :>

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 15:16
Geert1976 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:34:
[...]

Wellicht een ietwat overdreven reactie van Chester maar er jij moet ook niet vergeten dat er mensen zijn die wel een leven hebben (of in ieder geval een leven dat niet alleen om de iphone X draait) :P

• _Bailey_
  • Niet online
Malt007 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:39:
[...]

Wellicht een ietwat overdreven reactie van Chester maar er jij moet ook niet vergeten dat er mensen zijn die wel een leven hebben (of in ieder geval een leven dat niet alleen om de iphone X draait) :P
ja je hebt ook gelijk, ik heb dat leven niet....mijn leven draait om Apple/iPhone.
You got me busted there! :+
Chester schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:38:
[...]

Ik vat het op alsof je niet direct zegt dat het een repost is, en doet alsof iedereen zou moeten weten waar het vandaan komt :>
Ik kom in Vrede (zo net voor de Kerst)! ;)

[ Voor 43% gewijzigd door _Bailey_ op 12-12-2017 15:40 ]

• pdavie2311

pdavie2311

Harmonie mensen! Was inderdaad al eerder voorbij gekomen, maar @Chester zet er wel netjes de link bij om te installen....

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:00
Famous schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:01:
Nu maak ik niet super veel foto's met mijn telefoon maar ik merk dat het soms gewoon niet scherp is.
Ik ga geen 5 minuten besteden om een perfect plaatje te maken maar eerder even focussen en klikken.

Bij mijn 7 ging dit altijd goed maar de X heb ik al vaker gemerkt dat foto's niet scherp blijken te zijn.
Het lijkt wel een soort bug wat erin zit dat het onscherp houd.

Foto 1; duurde enige tijd en sprong die van onscherp uit het niets naar scherp, bleef in het begin dus onscherp.
Foto 2; vaak proberen scherp te stellen maar lukte helemaal niet, bleef onscherp.

Mensen hier last van? Of een bepaalde instelling ingesteld?
Live foto's staat uit,
Ik vind de foto's wel wat tegen vallen terwijl echt toch echt beter zou moeten zijn i.t.t. de 7?

[afbeelding]

[afbeelding]
Foto 2 stelt scherp op je raam. De AF module herkent blijkbaar de rommel op het raam, wat best knap (irritant) is.
Foto 1 wellicht idem: ook weer door een raam. Bij ramen helpt het sowieso om de camera dichter bij het raam te houden. Ik zou me pas zorgen maken als er foto's zonder raam er tussen onscherp werden.

Bij mij werkt de camera vertrouwt snel en soepel. Qua AF weinig klagen, alleen de portret modus vergist zich soms in wat bij de persoon hoort en wat niet. Maar dat is eerder het artificiële DOF- filter wat dwars ligt dan de camera.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

pdavie2311 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:14:
Harmonie mensen! Was inderdaad al eerder voorbij gekomen, maar @Chester zet er wel netjes de link bij om te installen....
Het orgineel is hier ook te vinden. Die is van hogere kwaliteit :)
[...]

Hahaha, ja been there done that maar hij blijft leuk.
Ik heb hem er zelf niet meer op trouwens.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Chester
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:28:
[...]

Het orgineel is hier ook te vinden. Die is van hogere kwaliteit :)
Ik kon alleen maar jouw foto vinden, niet de wallpaper zelf. Heb je toevallig nog een linkje?

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Apple has a new imitator on the block as the Leagoo S9 clones the iPhone X notch

https://9to5mac.com/2017/12/12/iphone-x-lookalike-android/

Denk veel hier op Tweakers zullen zeggen dat het logisch is dat telefoons er zo uit moeten zien.

• dkawa
  • Laatst online: 18-11 09:03
Hallo,

Silver!!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:37

aex351

I am the one

GeforceAA schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:40:
Apple has a new imitator on the block as the Leagoo S9 clones the iPhone X notch

Denk veel hier op Tweakers zullen zeggen dat het logisch is dat telefoons er zo uit moeten zien.
Het lijkt inderdaad op een iPhone X vanwege die notch. Maar goed, dat is dan ook het enige. Het heeft wel een vingerafdruksensor. Wel interessant dat ze kennelijk makkelijker een notch kunnen 'namaken', als dat wat er is gebeurd, dan de infinity display van Samsung. Zegt ook wat over de daadwerkelijke innovatie van zo'n scherm.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:56
Het knipperen van het scherm begint me ietsjes meer op te vallen. Hij is vandaag een beetje langzaam. Daarom keek ik even in de app store of er apps ge-update moesten worden, maar dat bleek niet zo te zijn.
De traagheid zal wel komen van de opeens trage internet snelheid. Iemand dit ook al gehad?

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 16:51

ddZ

[...]

Ik heb wel zo’n idee O-) :P
GeforceAA schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:40:

Tja, je kon er op wachten natuurlijk...

[ Voor 39% gewijzigd door ddZ op 12-12-2017 19:30 ]

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Guys, kan iemand mij een tip geven hoe is push email uitzet op mijn X? Ik wil handmatige synchronisatie instellen maar kan maar niet vinden waar ik dit doe..

Another one bites the DUST

• Famous
dust419 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:51:
Guys, kan iemand mij een tip geven hoe is push email uitzet op mijn X? Ik wil handmatige synchronisatie instellen maar kan maar niet vinden waar ik dit doe..
Instellingen -> Accounts -> Nieuwe gegevens

Hier kan je het per box aanzetten.

• dust419
Famous schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:56:
[...]

Instellingen -> Accounts -> Nieuwe gegevens

Hier kan je het per box aanzetten.
Damn.. 100x overheen gekeken. Thx Famous

• NiGeLaToR
aex351 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:52:
[...]

Het lijkt inderdaad op een iPhone X vanwege die notch. Maar goed, dat is dan ook het enige. Het heeft wel een vingerafdruksensor. Wel interessant dat ze kennelijk makkelijker een notch kunnen 'namaken', als dat wat er is gebeurd, dan de infinity display van Samsung. Zegt ook wat over de daadwerkelijke innovatie van zo'n scherm.
Goed. Tis gewoon een kopie. Incl camera's en al. Nu verbaast me dat niet en zijn die kopietjes doorgaans van belabberde kwaliteit, maar toch.

Ik weet niet of het scherm-met-notch nu zozeer een technische innovatie te noemen is, volgens mij is het meer een oplossing voor een praktisch probleem met de 'sensor array'. Nu wordt een innovatie niet gedefinieerd door de omvang er van - ook hele kleine veranderingen kunnen een 'innovatie' zijn als het uiteindelijk waarde toevoegt aan een bedrijf. De X voegt volgens mij wel waarde toe aan Apple en de notch dus ook - maar dan als unieke eigenschap.. ofzo. :-)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-10 07:07
Hoi,
Ik heb een vraag,
Ik heb een fast wireless charger van blitzwolf..
Als ik op mijn werk kom. Dan gooi ik de telefoon meteen op de lader.
Maar als ik ff weg moet haal ik hem er weer vanaf. Als ik weer terug kom gooi ik hem er weer op..
Het lijkt met niet de bedoeling dat je dat de hele dag moet blijven doen toch.

Andere mensen hier ervaring mee?

Groeten
Serienummer

• Hann1BaL

Hann1BaL

Toevallig moest ik mijn visuele limitaties opnieuw compenseren met een andere bril. Dit is gelukt en niet afhankelijk van de telefoon.

1. FaceID pikte dit heel snel op en faceID werkt eigenlijk direct goed.
2. Ik heb een foto in portrait mode gemaakt met de telefoon, wat een fantastisch plaatje met donkere achtergrond heeft opgeleverd (jammer van de lelijke kop die er op staat, maar zo intelligent is de iPhone nu ook weer niet ;) )

Echter de foto die automatisch wordt geupload naar dropbox bevat gewoon de oorspronkelijke achtergrond. Een andere foto als wat ik zie in de Photos app. Het lijkt dus of de cameraeffecten van de portrait mode niet in de foto zelf opgeslagen zitten? Iemand een ervaring om dat te "forceren" ?

Ah, duidelijk:
https://www.dropboxforum....d-from/td-p/244816/page/4

Handmatige upload in Dropbox werkt wel, maar de camera upload (automatisch) werkt niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 13-12-2017 11:37 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Als je overstapt naar Google Photos heb je dat probleem niet, die slaat de versie met effecten op.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Sick Nick schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:31:
Als je overstapt naar Google Photos heb je dat probleem niet, die slaat de versie met effecten op.
Google Photos gebruik ik ook. Waarom allebei? Omdat Google photos de fotos in hoge kwalitet opslaat, maar niet in originele formaat (tenminste niet met gratis storage.) Het is lastig om de kwaliteit te behouden met opslag op mijn computer in mijn eigen fotodatabase (vermengt met foto's van andere camera's) opgeslagen per event (vakantie etc..)

DIt is echter wel een goede tip.

Zoals gezegd is het een dropboxprobleem. Google photos bewijst dat ook.
https://www.dropboxforum....d-from/td-p/244816/page/4

• Grin
  • Laatst online: 21-11 13:35

Grin

Ride si sapis.

Iemand ook last van dit probleem? Sinds 11.2 lijkt het erop dat mijn usage en stand-by tijden gelijk zijn. Exact het issue zoals hier is vermeld: iPhone X usage = standby en iPhone X, battery usage and standby the same

Herkennen jullie dit probleem/heb je er zelf ook last van?
Opgelost, locatievoorzieningen uitgezet, reboot, en weer aangezet... weird.... :?

[ Voor 8% gewijzigd door Grin op 13-12-2017 14:21 . Reden: Opgelost ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Het scherm van mijn iPhone X lijkt nogal "zacht". Er zitten op de voorkant al aardig wat oppervlakkige krassen. Ik heb de iPhone altijd in m'n broekzak en nooit met andere spullen er bij in.

Meerdere mensen hier last van?

• keepitfrosty
  • Laatst online: 19-11 16:07
shorty schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:02:
Het scherm van mijn iPhone X lijkt nogal "zacht". Er zitten op de voorkant al aardig wat oppervlakkige krassen. Ik heb de iPhone altijd in m'n broekzak en nooit met andere spullen er bij in.

Meerdere mensen hier last van?
Nee en ik heb de telefoon ook altijd in mijn broekzak zonder extra spullen. Maar volgens mij wel wat mensen hier in het topic die dezelfde issues hebben.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Zo, ben weer terug naar de 8plus, jammer maar helaas (zie mijn post over last van PWM Oled)
Ik moet wel zeggen dat ik de breedte van de plus echt wel prettiger vind dan de X, kwa ergonomie is het idd fijn, maar kwa kijk comfort bij alle apps vind ik de X toch minder. Lijkt alsof dat rustiger kijkt. Maargoed, voor de rest is de X ‘n toptoestel. Ik zie jullie volgend jaar terug in dit topic met een X plus - met hopelijk een voltage dimming Oled scherm ipv PWM. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Rudios op 13-12-2017 14:59 ]

Whole lot of stars ***

• Jaymone
Rudios schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:57:
Zo, ben weer terug naar de 8plus, jammer maar helaas (zie mijn post over last van PWM Oled)
Ik moet wel zeggen dat ik de breedte van de plus echt wel prettiger vind dan de X, kwa ergonomie is het idd fijn, maar kwa kijk comfort bij alle apps vind ik de X toch minder. Lijkt alsof dat rustiger kijkt. Maargoed, voor de rest is de X ‘n toptoestel. Ik zie jullie volgend jaar terug in dit topic met een X plus - met hopelijk een voltage dimming Oled scherm ipv PWM. ;)
Jammer maar alsnog gefeliciteerd met je keuze welke ongetwijfeld het beste voor jou is! Voor mij was het direct al duidelijk dat downgraden geen optie meer was, zie mijn eerdere persoonlijke vergelijking. Denk alleen wel dat je volgend jaar met de X Plus de breedte van het scherm opnieuw gaat inleveren, verwacht toch dat ze aspect ratio 19.5:9 zullen handhaven, we zullen het wel zien tegen die tijd :)

• _Bailey_
  • Niet online
Jaymone schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:04:
[...]

we zullen het wel zien tegen die tijd :)
vandaag kunnen we zeggen, nog 327 dagen :+

• Jaymone
Geert1976 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:06:
[...]

Hahaha ;) en we tellen weer af...dagelijks alle refresh scripts e.d. testen en stofvrij maken etc.. :+

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:06:
[...]

Geert! Alsjeblieft zeg...;-)

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:25
Ik had zojuist wat foto's gemaakt met het toestel van mijn broertje. De camera heb ik opgestart vanuit het homescherm zonder het toestel te unlocken. Nadat ik klaar was viel het mij op dat ik op het homescherm was beland zonder dat ik de code had opgegeven.

Dus ik het toestel locken en face id proberen (dit had ik de afgelopen 1,5 maand al vaker geprobeerd en toen ging hij natuurlijk niet open) en verrek...... het toestel gaat gewoon iedere keer open met mijn gezicht. In de tussentijd heeft hij FaceID niet opnieuw ingesteld.

Zometeen gaat hij FaceID opnieuw instellen en ben benieuwd of hij het dan nog steeds doet met mijn gezicht.
Nu moet ik wel bekennen dat we tweeling zijn :P , maar wij lijken totaal niet op elkaar. (lang hoofd/rond hoofd)

• Jaymone
IOS 11.2.1 uitgebracht: HomeKit lek patch

Verwijderd

Rudios schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:57:
Ik ga de knoop deze week doorhakken.
Heb helaas pech en merk de PWM dimming.
Wordt er onrustig van. 8 plus kijkt rustiger en overzichtelijker ivm de breedte.

Maar de 8 plus is dan wel best lomp als je de X eenmaal hebt gebruikt. Maar ja ik kijk het nog even aan.

• pdavie2311

pdavie2311

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:59:
[...]

Wordt er onrustig van. 8 plus kijkt rustiger en overzichtelijker ivm de breedte.

Maar de 8 plus is dan wel best lomp als je de X eenmaal hebt gebruikt. Maar ja ik kijk het nog even aan.
Lijkt me echt balen man! Ik heb gelukkig nergens last van. Terug naar vorig model zou ik echt niet meer kunnen. Maar nogmaals, gezondheid boven alles....

• Rudios

Rudios

Lost in space?

[...]

Ja klote he, het is echt pijnlijk om hem in te leveren. Maarrrr, ik heb sinds vandaag de 8 plus - komend van een 6 plus - en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. In alle fronten net zo snel als de X en ik ben weer blij verrast door het scherm... kijkt zo fijn rustig en ik vind de verhouding ook veel prettiger in de breedte, de X lijkt eigelijk meer kwa scherm formaat op de gewone 8. Dus het is even pijnlijk om hem in te leveren, maar daarna wordt je van de 8plus best wel blij, tenminste ik wel!!! Suc6

Whole lot of stars ***

• Jaymone
[...]

Alvast gefeliciteerd met je keuze! Balen maar niets aan te doen..

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:38
serienummer schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:54:
Hoi,
Ik heb een vraag,
Maar als ik ff weg moet haal ik hem er weer vanaf. Als ik weer terug kom gooi ik hem er weer op..

Groeten
Serienummer
Iets meer info is wel fijn. Doel je erop dat hij steeds leeg is en op de lader moet? Dan is er iets niet goed. Hij moet het wel een dag vol kunnen houden of (veel) langer.

Of ben je bang dat vaak opladen niet goed is? Volgens mij maakt dat niet meer uit. Ik stop m’n telefoons meerdere keren per dag in m’n carkit en heb nooit gemerkt dat het slecht is voor batterij.

• WarShadow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 16:45
serienummer schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:54:
Hoi,
Ik heb een vraag,

Groeten
Serienummer
https://www.digitaltrends...ying-your-phones-battery/

Toevallig laatst even opgezocht, kwam bij dit artiekel van Digitaltrends uit.
Volgens het artiekel is het juist goed om je telefoon in korte gedeeltes op te laden en tussen de 50% en 80% te houden.
En dat het slecht is om van 0% naar 100% te laden wat ik juist dacht beter te zijn :?

• pdavie2311

pdavie2311

WarShadow schreef op donderdag 14 december 2017 @ 01:46:
[...]

Volgens het artiekel is het juist goed om je telefoon in korte gedeeltes op te laden en tussen de 50% en 80% te houden.
En dat het slecht is om van 0% naar 100% te laden wat ik juist dacht beter te zijn :?
Zoals het nu lijkt, kan ik 2 dagen met de X doen. De 2e dag gaat hij wel altijd rond de 10% dan op de lader naast het bed. Prima zo! Ik ga hem niet opladen boven de 50% elke dag hoor.

• Jaymone
pdavie2311 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:05:
[...]

Zoals het nu lijkt, kan ik 2 dagen met de X doen. De 2e dag gaat hij wel altijd rond de 10% dan op de lader naast het bed. Prima zo! Ik ga hem niet opladen boven de 50% elke dag hoor.
Batterij valt mij ook niks tegen, super d:)b

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 13:41
Ben tegen een klein 'probleem' aangelopen. Tijdens het bellen vibreert de telefoon niet echt meer, maar geeft zachte tikjes. Op de iPhone 7 heb ik dit nooit opgemerkt, dus dit is volgens mij iPhone X eigen (of anders iOS 11.2). Ik merk dat ik hierdoor als de telefoon op stil staat het niet goed merk als ik gebeld word.
Is dit een nieuwe feature? Of is dit geen correct gedrag?

Heb de vibreerfunctie getest met een "voetmassage" app, en hier werkte het gewoon prima, dus hardware-technisch lijkt er niets mis.

[ Voor 11% gewijzigd door Dannydekr op 14-12-2017 10:04 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 15:16
Dannydekr schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:03:
Ben tegen een klein 'probleem' aangelopen. Tijdens het bellen vibreert de telefoon niet echt meer, maar geeft zachte tikjes. Op de iPhone 7 heb ik dit nooit opgemerkt, dus dit is volgens mij iPhone X eigen (of anders iOS 11.2). Ik merk dat ik hierdoor als de telefoon op stil staat het niet goed merk als ik gebeld word.
Is dit een nieuwe feature? Of is dit geen correct gedrag?

Heb de vibreerfunctie getest met een "voetmassage" app, en hier werkte het gewoon prima, dus hardware-technisch lijkt er niets mis.
De trilfunctie kan je aanpassen in de instellingen, had een pagina of 10 dezelfde vraag gepost.

• dkawa
  • Laatst online: 18-11 09:03
Jaymone schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:58:
[...]

Batterij valt mij ook niks tegen, super d:)b
idd

zelfs beter dan mn vorige 7 Plus :P

• dust419
Op het standby scherm heb ik links en rechts onderaan een zaklamp en het camera icoontje. Maar hoe gebruik ik die icoontjes want in de standby stand kan ik er op drukken wat ik wil maar er gebeurt niets. Wat doe ik fout?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

dust419 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:25:
Op het standby scherm heb ik links en rechts onderaan een zaklamp en het camera icoontje. Maar hoe gebruik ik die icoontjes want in de standby stand kan ik er op drukken wat ik wil maar er gebeurt niets. Wat doe ik fout?
Iets harder drukken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Evernote
  • Laatst online: 20:49
dust419 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:25:
3D Touch is hier nodig om die icoontjes te gebruiken.

Je moet simpelweg wat harder drukken.

• dust419
Evernote schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:29:
[...]

3D Touch is hier nodig om die icoontjes te gebruiken.

Je moet simpelweg wat harder drukken.
Wat dom van mij. En fijn dat jullie zo snel geholpen hebben...top mannen!!

• Evernote
  • Laatst online: 20:49
dust419 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:34:
[...]

Wat dom van mij. En fijn dat jullie zo snel geholpen hebben...top mannen!!
Het duurde ook even voordat ik het doorhad! Voor m’n X had ik een 6 die geen 3D Touch had.

Overigens kun je vanaf het ‘lockscreen’ ook nog steeds naar van rechts naar links swipen voor de camera :)

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:33
Ik snap niet zo goed waarom er soms nu zo veel stappen bij het downloaden van een gratis App zijn: ik heb net 3x mijn apple-id wachtwoord moeten geven, dan 2x op de powerknop en dan nog face id. Wat is dat? Meteen face id zou toch genoeg moeten zijn? Of 1x wachtwoord. Maar deze combinatie?

• Jaymone
Stiggy schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:49:
Ik snap niet zo goed waarom er soms nu zo veel stappen bij het downloaden van een gratis App zijn: ik heb net 3x mijn apple-id wachtwoord moeten geven, dan 2x op de powerknop en dan nog face id. Wat is dat? Meteen face id zou toch genoeg moeten zijn? Of 1x wachtwoord. Maar deze combinatie?
Combi powerknop en FaceID ken ik, dat is hoe IOS11 ermee omgaat maar 3X ww? Heb je soms je X opnieuw opgestart oid? Of is het een van de eerste keren dat je het gebruikt?

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:33
Jaymone schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:54:
[...]

Combi powerknop en FaceID ken ik, dat is hoe IOS11 ermee omgaat maar 3X ww? Heb je soms je X opnieuw opgestart oid? Of is het een van de eerste keren dat je het gebruikt?
Nog nooit zelf opnieuw gestart maar hmm, misschien was dit wel de eerste app download na een ios update.

• Famous
NiGeLaToR schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:32:
[...]

Foto 2 stelt scherp op je raam. De AF module herkent blijkbaar de rommel op het raam, wat best knap (irritant) is.
Foto 1 wellicht idem: ook weer door een raam. Bij ramen helpt het sowieso om de camera dichter bij het raam te houden. Ik zou me pas zorgen maken als er foto's zonder raam er tussen onscherp werden.

Bij mij werkt de camera vertrouwt snel en soepel. Qua AF weinig klagen, alleen de portret modus vergist zich soms in wat bij de persoon hoort en wat niet. Maar dat is eerder het artificiële DOF- filter wat dwars ligt dan de camera.
Ik snap dat hij ergens anders op scherp stelt maar normaal klik je waar die moet scherp stellen en werkt het gewoon, ook met vuil op het raam.

Ik heb er even mee zitten spelen en het lijkt op het moment dat ik een foto maakt de camera/sensor beweegt. Heel kijk..
Een ander voorbeeld, net gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4UekAqS7v0LxGAP5hwKhEDLx/full.jpg

Gewoon niet scherp...

Edit; twee andere foto’s en die zijn ook gewoon niet scherp. Ik snap er echt niks van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m5dX4Hm31iO0xe4A9Fzt9L0S/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y9aI4JpfcMgY00HPBdY65Udx/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Famous op 14-12-2017 22:17 ]

Verwijderd

Famous schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:13:
[...]

Ik snap dat hij ergens anders op scherp stelt maar normaal klik je waar die moet scherp stellen en werkt het gewoon, ook met vuil op het raam.

Ik heb er even mee zitten spelen en het lijkt op het moment dat ik een foto maakt de camera/sensor beweegt. Heel kijk..

[afbeelding]

Gewoon niet scherp...

Edit; twee andere foto’s en die zijn ook gewoon niet scherp. Ik snap er echt niks van.

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je al IOS 11.2.1 geïnstalleerd ?

--
iOS 11.2.1 Fixes Autofocus Issue Some iPhone X, 8, and 8 Plus Users

https://www.macrumors.com...x-camera-autofocus-issue/

• Famous
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:29:
[...]

Heb je al IOS 11.2.1 geïnstalleerd ?

--
iOS 11.2.1 Fixes Autofocus Issue Some iPhone X, 8, and 8 Plus Users

https://www.macrumors.com...x-camera-autofocus-issue/
Had ik nog niet erop staan.
Nu wel, eens kijken of het beter is.

• NiGeLaToR
Famous schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 07:05:
[...]

Ja want je hebt wel een punt: de foto's zien er consistent niet uit. Ben benieuwd of dit helpt.

• pdavie2311

pdavie2311

Famous schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:13:
[...]

[afbeelding]

Gewoon niet scherp...

[afbeelding]

[afbeelding]
Zo slecht zijn mijn foto's niet in ieder geval..Ik krijg ze wel scherp.

Verwijderd

Famous schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 07:05:
[...]

Laat ons weten wat de uitkomst is ;)

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-10 07:07
Dennisdn schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:09:
[...]

Iets meer info is wel fijn. Doel je erop dat hij steeds leeg is en op de lader moet? Dan is er iets niet goed. Hij moet het wel een dag vol kunnen houden of (veel) langer.

Of ben je bang dat vaak opladen niet goed is? Volgens mij maakt dat niet meer uit. Ik stop m’n telefoons meerdere keren per dag in m’n carkit en heb nooit gemerkt dat het slecht is voor batterij.
Sorry als het verhaal niet duidelijk was, Wat ik bedoelde was of het wel goed is om de telefoon klakkeloos elke keer op de lader te leggen. Ook als hij vol is. Dat lijkt me niet goed voor de accu.
Dus stel,
je telefoon zit op 60% en je legt hem op de lader. dan wordt je gebeld.
Later leg je hem er weer op als er 70% in zit.
Weer naar gebruik, leg je hem er weer op als je 80 % stroom hebt.
Telt elke keer weer voor een nieuwe laad cycle!?

Maar ik geloof dat het antwoord ook al gegeven is:
WarShadow schreef op donderdag 14 december 2017 @ 01:46:
[...]

• WarShadow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 16:45
serienummer schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:52:
[...]

Sorry als het verhaal niet duidelijk was, Wat ik bedoelde was of het wel goed is om de telefoon klakkeloos elke keer op de lader te leggen. Ook als hij vol is. Dat lijkt me niet goed voor de accu.
Dus stel,
je telefoon zit op 60% en je legt hem op de lader. dan wordt je gebeld.
Later leg je hem er weer op als er 70% in zit.
Weer naar gebruik, leg je hem er weer op als je 80 % stroom hebt.
Telt elke keer weer voor een nieuwe laad cycle!?

Maar ik geloof dat het antwoord ook al gegeven is:

[...]
Alles wat ik momenteel gelezen heb over het laden van de batterij is dat het niet erg is om deze in korte gedeeltes te laden zoals je nu al doet.

1 laad cycle word gerekend van 0 naar 100% maar als je 50% naar 60% laad telt deze ook als 10% van een laad cycle dus als je het 10x doet heb je weer 1 volledige laad cycle.

Een paar tips voor batterij onderhoud:
1: laad hem niet te lang aan de lader liggen als deze al op 100% zit.
2: helemaal leeg (0%) dat het toestel uitvalt is ook niet goed.
3: 1x per maand (ongeveer) batterij laden van <10% naar >90% is goed voor de batterij en zijn levens duur.
Pagina: 1 ... 38 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.