• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 00:58
THE_BASE schreef op donderdag 7 december 2017 @ 23:01:
[...]

Ben je nu serieus? Dit is gewoon een haptic feedback in iOS 11.2. Je voelt een lichte tril of tik wanneer je het Control Center verlaat door omhoog te swipen op een iPhone X.
een random tril of tik is niet gewoon,

• wii06
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-12 22:09
Ik kon het niet zo snel vinden, maar misschien dat iemand het uit zijn hoofd weet. Tot hoeveel dagen na je iPhone gekocht te hebben kan je nog een Apple care afsluiten?

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Tja, ik kan me er sowieso niet druk over maken, wanneer iets nou tikt of trilt. Verspilde energie, jongens ... je kunt jezelf gek maken om belangrijkere dingen. Bovendien heb ik m’n iPhone standaard op stil staan omdat ik toch alles op de Apple Watch binnen krijg, en dan heb je sowieso geen feedback behalve het visuele. :P

[ Voor 27% gewijzigd door gday op 07-12-2017 23:22 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

wii06 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 23:18:
Ik kon het niet zo snel vinden, maar misschien dat iemand het uit zijn hoofd weet. Tot hoeveel dagen na je iPhone gekocht te hebben kan je nog een Apple care afsluiten?
60 dagen.

https://www.apple.com/nl/support/products/iphone.html

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Eerste link als je googlet op ‘AppleCare iPhone dagen’. Beetje beter je best doen. ;)

Verwijderd

Bontes schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:20:
[...]

Hier ook de 3e X in gebruik, morgen waarschijnlijk de 4e :)

1e X had na 12 uurtjes een touch-screen wat nergens meer op reageerde (aanraking welteverstaan)

2e X had vanaf de rechterbovenkant een enorm roze gloed, en deze gloed was ook aanwezig aan de linkerkant. Met een blauwe achtergrond werdt het zelfs paars rechtsboven.

3e X die ik nu heb, daar dacht ik eindelijk een perfecte in handen te hebben, scherm is uitstekend.. MAAR nu sinds afgelopen weekend doet die Haptic Feedback heel vreemd, ipv een korte vibratie is dit af en toe ook een tik, totaal random gebeurd dat. Wat nog vreemder is, is dat dit enkel gebeurd bij het sluiten van de Control Centre met een volledige swipe vanaf de homebar. Overige vibraties werken wel gewoon zoals het hoort. Het lijkt erop dat ik het pas heb sinds ik afgelopen weekend ook geupdate heb naar 11.2, dan zou het een bug kunnen zijn in iOS?

Morgen maar eens kijken wat ze zeggen, in nog een swap zit ik eigenlijk niet meer te wachten...wie weet wat voor issues die weer heeft. Hoop dus niet dat het motortje nu al naar de klote is, lijkt me heel sterk hoor als het enkel met het sluiten van CC te horen is.

Heb inmiddels wel al wat soortgelijke meldingen gevonden;
https://forums.macrumors....-haptic-feedback.2086678/
https://forums.macrumors....tre-anybody-else.2088482/
https://www.reddit.com/r/...licking_noise_and_haptic/
https://www.reddit.com/r/...e_x_makes_horrible_click/
Zo komt Apple wel aan de verkoopaantallen...

• SP75
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-10 20:43
THE_BASE schreef op donderdag 7 december 2017 @ 23:01:
[...]

Ben je nu serieus? Dit is gewoon een haptic feedback in iOS 11.2. Je voelt een lichte tril of tik wanneer je het Control Center verlaat door omhoog te swipen op een iPhone X.
Ja ik ben serieus, dit is nu mijn 4e X en bij de 1e 3 had ik deze tik niet. Ik weet wel wat die tril is en dat die daar ook hoort. Maar niet de tik. Heb m ook pas gisteren omgeruild zat 11.1.2? op toen werkte hij nog goed (dacht ik) thuis 11.2 erop gezet en voelde ik die tik.

• SP75
Bontes schreef op donderdag 7 december 2017 @ 23:09:
[...]

Dat had ik toevallig gisteravond, helemaal geen vibratie of TIK. Vervolgens een harde reset gedaan, de haptic engine gaf daarna wel weer response bij het sluiten van de control centre...met een tik :( Ik wordt er zelf een beetje getikt van 8)7
Als je het control centre vanaf de home-bar in slowmotion omhoog swiped werkt de vibratie wel, maar doe je het vlot dan is het totaal random..vibratie of een tikkie...of helemaal niets ;)
Ik ben ook door wezen spitten op internet/twitter, en kom steeds meer meldingen en soortgelijke verhalen tegen sinds 11.2. Het is puur een software bug, die haptic wordt niet goed aangestuurd.
Mijn X liep werkelijk nagenoeg vlekkeloos, tot afgelopen weekend...die 11.2 heeft dezelfde trekjes als Android 4.0 gekregen lijkt wel....buiten die Haptic bug, kom ik langzaam maar zeker nog meer haken en ogen tegen. Ook wifi bijvoorbeeld, moet nu af en toe de switch aan en uitzetten wil ie het netwerk weer pakken, terwijl de indicator gewoon aangeeft dat hij vollop signaal heeft.
Maar goed, die "tik"ga ik vanaf nu ook niet meer opzoeken..ik sluit die CC vanaf het midden van het scherm, kan nooit goed zijn anders voor het motortje. Laten we hopen op een spoedige update.
Dit ja! heb je ook dat je geen tril voelt als je vanaf de home button (!) naar midden swiped om de openstaande apps te zien? dit hoort namelijk wel, ik heb dit soms wel, soms niet soms helemaal niet ( met geluid aan natuurlijk )

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bontes schreef op donderdag 7 december 2017 @ 23:11:
[...]

een random tril of tik is niet gewoon,
Hoe vaak ik ook van onder naar boven ga in Control Center. Die haptic feedback blijft. Lijkt mij een feature. Of ik heb het over iets anders?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• SP75
THE_BASE schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:54:
[...]

Hoe vaak ik ook van onder naar boven ga in Control Center. Die haptic feedback blijft. Lijkt mij een feature. Of ik heb het over iets anders?
Jij hebt het over de normale feedback wat normaal is, wij hebben het over een echte tik met geluid lijkt het wel.

Als jij geluid aan hebt staan, dan krijg jij die tril, en als je je toestel op tril hebt dan krijg je geen tril klopt dit?

• Richie B
THE_BASE schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:54:
[...]

Het is echt als je dus swiped vanaf de home-bar in CC. Random tik ipv vibratie. soms vibreert deze zoals het hoort, dan tikt deze soms of je hoort niets. Maar tot mijn schrik hoorde ik nu ook een plop/tik bij het sluiten van een game in landscape modus ipv vibratie.... het lijkt random overal op de loer te liggen kutzooi.

11.2 heeft dit veroorzaakt, hiervoor was het toestel uitstekend! Hoop niet dat die taptic kapot gaat door deze grappen. Ben in staat om naar de store te rijden maar of dat zin heeft weet ik niet omdat het software gerelateerd is (hoop ik)

maar goed, lees er nu steeds meer over op verschillende forums, dus ik wacht het af (al ben ik woedend en teleurgesteld)

• SP75
Bontes schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:26:
[...]

Het is echt als je dus swiped vanaf de home-bar in CC. Random tik ipv vibratie. soms vibreert deze zoals het hoort, dan tikt deze soms of je hoort niets. Maar tot mijn schrik hoorde ik nu ook een plop/tik bij het sluiten van een game in landscape modus ipv vibratie.... het lijkt random overal op de loer te liggen kutzooi.

11.2 heeft dit veroorzaakt, hiervoor was het toestel uitstekend! Hoop niet dat die taptic kapot gaat door deze grappen. Ben in staat om naar de store te rijden maar of dat zin heeft weet ik niet omdat het software gerelateerd is (hoop ik)

maar goed, lees er nu steeds meer over op verschillende forums, dus ik wacht het af (al ben ik woedend en teleurgesteld)
heb gister mijn 4e X opgehaald en hier is dit op gebeurt, bij de 3e verliep alles goed met 11.2 dus ik vraag mij af waarom dit op bepaalde X en wel en bepaalde X en niet gebeurt. Ik twijfel echt om deze retour te doen.

Maar ik woon niet dicht bij A'dam. dus wordt 200km retourtje. Ik twijfel om echt dit retour te doen, giftcard te krijgen en ter plekke online te bestellen zodat je een web ordernummer hebt, dan kan je indien dit weer gebeurt gewoon retour sturen en hoef je niet heen en weer te rijden. Kost geld en tijd.

• THE_BASE
  • Niet online
SP75 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:01:
[...]

Jij hebt het over de normale feedback wat normaal is, wij hebben het over een echte tik met geluid lijkt het wel.

Als jij geluid aan hebt staan, dan krijg jij die tril, en als je je toestel op tril hebt dan krijg je geen tril klopt dit?
Twee iPhone X'en in huis: geluid aan, een tril. Bij de ene het geluid uit wel een tril en bij die van mijzelf niet.

Sowieso heb ik sterk het idee dat iOS 11 een van de slechtste updates ooit is. iOS 7 was zelfs beter.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Die tik doet hij alleen als je de CC naar boven swiped op het lock scherm. En als ik goed luister komt het uit de speaker.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• THE_BASE
  • Niet online
Ik begrijp nu jullie punt. Ik denk zelf dat de bedoeling is dat het dus wél een haptic feedback moet geven. Maar het is zeker niet de bedoeling dat het óf tril, óf tikt, óf niets doet.

Hier twee verschillende iPhone X en doen allebei wat anders. Maar om daar een iPhone nou voor om te gaan ruilen. Ik ga er van uit dat dit in een toekomstige update wel opgelost gaat worden. Toch?

Het is sowieso software-gerelateerd, dus oplossen zullen ze het wel een keer.

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-12 00:26
THE_BASE schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:40:
Ik begrijp nu jullie punt. Ik denk zelf dat de bedoeling is dat het dus wél een haptic feedback moet geven. Maar het is zeker niet de bedoeling dat het óf tril, óf tikt, óf niets doet.

Hier twee verschillende iPhone X en doen allebei wat anders. Maar om daar een iPhone nou voor om te gaan ruilen. Ik ga er van uit dat dit in een toekomstige update wel opgelost gaat worden. Toch?

Gewoon een software probleem inderdaad, heb het ook en hoor het van iedereen die een X heeft dus niks om je druk over te maken. ;)

Vind het wel wonderlijk dat sommige mensen hun X al 4 keer hebben omgeruild, ik heb serieus nog 0 problemen met mijn X sinds launch day en mijn vader ook niet. :) wel even afkloppen.. :+

It's All In The "Mix"

• SP75
THE_BASE schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:40:

Dus als je m op de tril hebt geeft die ook een feedback. Bij mijn 4e X niet. Hier hou ik gewoon niet van. Als je zoveel betaald voor een toestel zou het gewoon goed moeten zijn, ik twijfel nu zeer de 3e X was dan beter eigenlijk heb ik niet iets goeds gedaan om het in te ruilen.

Nu als ik een omruil weet ik niet of die wel goed is. Slecht eigenlijk dat je niet de vertrouwen krijgt.

Ook mooi dat er een stof in een lens zit achter, gisteren in de winkel nog gecheckt zat niks in vreemd

[ Voor 5% gewijzigd door SP75 op 08-12-2017 09:17 ]

• THE_BASE
  • Niet online
SP75 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:16:
[...]

Dus als je m op de tril hebt geeft die ook een feedback. Bij mijn 4e X niet. Hier hou ik gewoon niet van. Als je zoveel betaald voor een toestel zou het gewoon goed moeten zijn, ik twijfel nu zeer de 3e X was dan beter eigenlijk heb ik niet iets goeds gedaan om het in te ruilen.

Nu als ik een omruil weet ik niet of die wel goed is. Slecht eigenlijk dat je niet de vertrouwen krijgt.

Ook mooi dat er een stof in een lens zit achter, gisteren in de winkel nog gecheckt zat niks in vreemd
Maar je kan een iPhone toch niet blijven omruilen omdat er een bug in het iOS zit. Ik snap dat serieus niet. Ik verkoop dagelijks iPhone X en nog geen een retour.

• SP75
THE_BASE schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:45:
[...]

Maar je kan een iPhone toch niet blijven omruilen omdat er een bug in het iOS zit. Ik snap dat serieus niet. Ik verkoop dagelijks iPhone X en nog geen een retour.
Gaat hier niet om de bug alleen in ios. Ik heb er een stof in zitten nu bij de lens.

Maar ik vind het ook vreemd want als de ene iPhone het wel doet, en de andere niet software blijft hetzelfde.

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:36
VLC updated voor X :)

Het is weer bijna September 2026 :)

SP75 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:55:
Maar ik vind het ook vreemd want als de ene iPhone het wel doet, en de andere niet software blijft hetzelfde.
Dat is dan ook de definitie van een bug. Niet iedereen hoeft er last van te hebben.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Jaymone
Even een bevestiging, mag je binnen 2 weken na aanschaf een iPhone (gebruikt) naar Apple terugsturen en krijg je dan het aanschafbedrag weer terug?

Verwijderd

Jaymone schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:24:
Even een bevestiging, mag je binnen 2 weken na aanschaf een iPhone (gebruikt) naar Apple terugsturen en krijg je dan het aanschafbedrag weer terug?
Jazeker..
Want bevalt niet ?

• Jaymone
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:29:
[...]

Jazeker..
Want bevalt niet ?
Bevalt tot dusver uitstekend maar wil zowel de X als de 8 Plus tijdelijk naast elkaar gebruiken en de daadwerkelijke verschillen in real-time ervaren en conclusie trekken welke (figuurlijk :) ) zwaarder weegt

• steuf
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10 21:51
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een 64GB space grey model. Voor het eerst Iphone, wel even wennen. Al moet ik zeggen dat het met de swipe commands redelijk makkelijk allemaal gaat.

• dkawa
  • Laatst online: 13-12 17:22
steuf schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:47:
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een 64GB space grey model. Voor het eerst Iphone, wel even wennen. Al moet ik zeggen dat het met de swipe commands redelijk makkelijk allemaal gaat.
welkom!

leuk speeltje he ;)

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-12 23:43
keepitfrosty schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:48:
[...]

Dat viel mij ook al op. Heel af en toe pakt die wel de updates maar laatste tijd is het inderdaad swipen om erachter te komen dat er updates zijn.
Uitermate frustrerend dit. iOS 11.2 heeft het probleem ook niet verholpen.

Mocht ik een update krijgen van Apple Engineering dan laat ik dat hier weten.

• Jaymone
Zo, retourproces 8 Plus 256 zojuist weer in gang gezet, was er verbazingwekkend heel snel uit. De reden is als volgt:

Ondanks dat de 8 Plus een 16:9 beeldverhouding heeft en alles net iets breder is opgezet, vind ik het scherm van de X duidelijk mooier als het gaat om contrast en kleur, OLED wint het in dit geval duidelijk van LCD. Wel moet ik zeggen dat het scherm van de 8 Plus erg scherp is en niet veel verschilt van de X, maar het verschil is er wel degelijk in voordeel van de X. Vergelijking met diverse heeft opgeleverd dat sommige apps in voordeel van de X zijn (meer content onder elkaar) en sommige in voordeel van de Plus (minder tekst onder elkaar nodig, past meer in breedte van het scherm). Dit is dus app afhankelijk.

Verder vind ik persoonlijk true tone van de X fijner. De X is wat dat betreft meer geel dan de 8 Plus maar dat vind ik juist warmer/mooier en dat uit zich ook in de rest van de kleuren, typisch een OLED eigenschap. True tone zet ik niet meer uit.

Waar ik direct mee zat, was het feit dat de 8 Plus rechttoe rechtaan is terwijl de X rondingen heeft en moderner oogt, dit komt voornamelijk doordat de X geen bezels heeft en de hoeken afgerond zijn.

De 8 Plus is eveneens een ontzettend snelle machientje en TouchID werkt lekker vlot echter gaat mijn voorkeur toch naar FaceID. Het klinkt misschien raar maar TouchID voelde alsof ik een extra handeling moest verrichten (duim op de homeknop) terwijl bij FaceID dat niet geldt (swipen voelt anders).

Last but not least ergonomie..ook daarbij wint de X duidelijk van de 8 Plus. Dit wist ik uiteraard al maar heb het als bonus nogmaals bevestigd gekregen.

Ik vind het fijn dat ik even de 8 Plus heb mogen vergelijken en ik zo snel een bevestigend conclusie kon trekken dat de huidige X het helemaal op dit moment voor mij is. Het is fris, heeft een nieuw design en scherm springt er echt wel uit..still happy X user voor de komende 10 maanden :) d:)b

Verwijderd

We zitten nu een maand verder....

Zijn er lieden die al een maand heel vaak navigatie etc. constant aan hebben gehad op de X ?

Zo ja kunnen jullie eens kijken met volle helderheid en een totale grijze achtergrond of er al wat is ingebrand ?

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:02
@Jaymone Ik had het niet beter kunnen verwoorden...exact mijn bevindingen vwb de belangrijkste verschillen tussen de X en de 8+, en waarom ik uiteindelijk ook voor de X ben gegaan/gebleven.

Heel erg tevreden met mijn keuze!

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 08-12-2017 23:30 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Iets nieuws: ik heb diverse apps die zwarte iconen hebben. Maar bij NPO Gemist en Videoland ghosten de app iconen als ik swipe. Bij Apple Watch bijvoorbeeld, is dit niet.

Heb er een filmpje van gemaakt, als het onduidelijk is zal ik die posten.

Maar hebben meer gebruikers dit? Best irritant om te zien.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 23:02:
Iets nieuws: ik heb diverse apps die zwarte iconen hebben. Maar bij NPO Gemist en Videoland ghosten de app iconen als ik swipe. Bij Apple Watch bijvoorbeeld, is dit niet.

Heb er een filmpje van gemaakt, als het onduidelijk is zal ik die posten.

Maar hebben meer gebruikers dit? Best irritant om te zien.
ik heb een stuk of 3 Apps die een zwart icoontje (Apollo, Sonos en iConnectHue) hebben, heb geprobeerd jouw situatie te reproduceren, geen last van ghosten tijdens het swipen.

• THE_BASE
  • Niet online
Geert1976 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:38:
[...]

ik heb een stuk of 3 Apps die een zwart icoontje (Apollo, Sonos en iConnectHue) hebben, heb geprobeerd jouw situatie te reproduceren, geen last van ghosten tijdens het swipen.
Het filmpje staat op WeTransfer, check maar eens. Zal meer aan iOS, OLED of aan de iconen liggen dan aan iPhone X, denk ik.

https://we.tl/HKihi5Hnds

• _Bailey_
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:42:
[...]

Het filmpje staat op WeTransfer, check maar eens. Zal meer aan iOS, OLED of aan de iconen liggen dan aan iPhone X, denk ik.

https://we.tl/HKihi5Hnds
ik heb je filmpje 4 keer bekeken op m'n MacBook (met Retina scherm). Ik zie geen ghosting. Zou het wellicht alleen te zien zijn op jouw iPhone?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:12

RnB

Ik ben sinds dinsdag de trotse eigenaar van een 64GB silver variant en ik vind het fantastisch.
Van al mijn iPhones (van de 4s tot aan de 8 ), is deze toch echt de leukste. :)

De 7 van mijn vriendin en mijn zakelijke 6s lijken gelijk outdated, heel gek hoe snel dat gaat.

Face ID heeft mij nog geen een keer in de steek gelaten, waar ik na het lezen van de verhalen hier, wel voor vreesde. Daarnaast werkt het snel en fantastisch. Ik heb de Touch ID, waar ik ontzettend enthousiast over ben, geen enkele keer gemist. Met bril, zonder bril, met warrig haar, met gedaan haar, it just works. :D

In de eerste dagen wat last gehad van lichte hoofdpijn en natuurlijk de conclusie getrokken dat het door het OLED scherm kwam. Echter is dit al snel weg gegaan en wijt ik het aan mijn verkoudheid en oververmoeidheid.
Prachtig scherm overigens, ook met True Tone. Ik kan wel bevestigen dat de geeltint heftiger is dan op de 8, maar dit lijkt alleen het geval te zijn in het donker. Met dag- en kunstlicht, is het scherm veel blauwer en mooi om te zien. Voor mij geen probleem, omdat ik meestal 's avonds en 's ochtends in het donker zit en dan is die zachte gele waas wel lekker rustig voor de ogen.

Dan de camera, wauw. Vanaf de 7 ben ik van de iPhone camera's gaan houden. Mijn vakantiefoto's en video's zijn prachtig, ik heb zelfs mijn non-techy vrienden zo ver gekregen om hun oude iPhones te vervangen nadat ze mijn vakantie kiekjes hadden gezien. Ze geloofde mij in eerste instantie niet dat de content door de iPhone zelf gemaakt was. >:)
En dan de camera's van de X, man man man. We hebben sinds kort de kerstboom staan, de perfecte object om te fotograferen. De donkere kamer en dan de verlichte boom. Ik heb foto's van de boom met een 6s, 7, 8 en X gemaakt en de foto van de X springt er zeker uit. De verschillen met de 8 zijn niet groot, maar zeker te zien en in positieve zin. De foto is net wat scherper en voller met details en wat zachter van kleur.
Op de werkvloer ook wat foto's en video's gemaakt (inventarisatie van patches op switches & firewalls) en ook deze zijn duidelijk. Met de 6s heb ik er wat meer moeten maken om de scherpste eruit te pikken, bij de X was de eerste al gelijk goed.

En ik kan nog wel even doortypen over hoe lovend ik ben over mijn nieuwe iPhone, maar ik denk dat de eigenaren dat zelf wel in kunnen vullen. :)

Al met al ontzettend tevreden over de iPhone.

• THE_BASE
  • Niet online
Geert1976 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:56:
[...]

ik heb je filmpje 4 keer bekeken op m'n MacBook (met Retina scherm). Ik zie geen ghosting. Zou het wellicht alleen te zien zijn op jouw iPhone?
Hmm, op Mac of PC zie ik het ook niet. Zou je het filmpje eens op je iPhone X willen bekijken anders?

[ Voor 32% gewijzigd door THE_BASE op 09-12-2017 10:04 ]

• _Bailey_
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:59:
[...]

Hmm, op Mac of PC zie ik het ook niet. Zou je het filmpje eens op je iPhone X willen bekijken anders?
bekeken op mijn iPhone X.
Ook daar geen ghosting tijdens het swipen te zien.
Als nu een paar mede Tweakers zo vriendelijk zijn om ook jouw filmpje te gaan bekijken en niks opmerken, dan lijkt het me dat het puur aan jouw iPhone X ligt.

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:44
Geert1976 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:38:
[...]

Hi,
Het heeft niets met de X te maken maar werkt iconnect hue een beetje?

• THE_BASE
  • Niet online
Geert1976 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:02:
[...]

bekeken op mijn iPhone X.
Ook daar geen ghosting tijdens het swipen te zien.
Als nu een paar mede Tweakers zo vriendelijk zijn om ook jouw filmpje te gaan bekijken en niks opmerken, dan lijkt het me dat het puur aan jouw iPhone X ligt.
Het is nu op mijn iPhone ook niet meer, zou het kunnen dat het kwam doordat de accu vrijwel leeg was en iPhone dus wat trager werd?

• _Bailey_
  • Niet online
Nennie schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:04:
[...]

Hi,
Het heeft niets met de X te maken maar werkt iconnect hue een beetje?
een beetje!?
iConnectHue is de ALLER beste Hue controller, met een super UI en mooi gebruiksgemak. Deze 3rd party app is miljoen miljard keer beter dan de standaard Hue controller (App) van Philips.

Legio mogelijkheden waar je ook echt wat aan hebt (qua automatisering van mijn diverse Hue lampen/led-strips thuis bijv)
Ik heb een tijdje een Samsung S8 gehad en daar zijn de controller apps voor Hue echt 3x ruk.

De dev van iConnectHue staat altijd open voor vragen en/of suggesties en rolt met regelmaat goeie nuttige updates uit. Hij was ook zeer vlot met de update voor het scherm van de X.

Heb een paar euro uitgegeven destijds voor de volledige versie, 1 van mijn best bestede euro's in de AppStore ooit

@THE_BASE ik zal het ook eens gaan testen als mijn batterij op rond de 10% staat, kijken of ik jouw ghosting kan reproduceren.

[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 09-12-2017 10:12 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Geert1976 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:07:
[...]

@THE_BASE ik zal het ook eens gaan testen als mijn batterij op rond de 10% staat, kijken of ik jouw ghosting kan reproduceren.
Graag, zoals je op het filmpje kunt zien stond iPhone ook in de spaarstand.

• Jaymone
THE_BASE schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:37:
[...]

Graag, zoals je op het filmpje kunt zien stond iPhone ook in de spaarstand.
Getest met volle batterij en op de Mac maar geen issues

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12 11:13

Nitai

Live the life you love.

Dennisdn schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:53:
[...]

Het lijkt me niet meer dan logisch. Een compleet geschminkt gezicht klopt gewoon niet met wat hij wil zien. Of hij nou de kleur niet vertrouwd, of de minimale laagdikte op de huid, dat maakt niet veel uit.
Staat het niet gewoon op stil? Schuifje aan de zijkant of do not disturb modus?

Als het op stil staat dan heb je geen haptic feedback.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• _Bailey_
  • Niet online
ik gebruik nu SwiftKey als toetsenbord (dark theme en voorspellingen), maar ik wil ook wel een keer GBoard testen, ik vind het alleen jammer dat het een redelijk klein toetsenbord is.

Ik kan nergens een instelling terugvinden dat je in GBoard het toetsenbord in hoogte/grootte kan instellen.

Mensen hier die GBoard gebruiken en weten of het uberhaupt mogelijk is??

Verwijderd

Geert1976 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:27:
ik gebruik nu SwiftKey als toetsenbord (dark theme en voorspellingen), maar ik wil ook wel een keer GBoard testen, ik vind het alleen jammer dat het een redelijk klein toetsenbord is.

Ik kan nergens een instelling terugvinden dat je in GBoard het toetsenbord in hoogte/grootte kan instellen.

Mensen hier die GBoard gebruiken en weten of het uberhaupt mogelijk is??
Heb ze beide in gebruik (wissel geregeld)

Bevindingen:

Voorspellingen zijn bij SwiftKey beter. Zelfs meerdere woorden inneens.

Multi language zeer prettig op SwiftKey.

Gboard is het dicteren wel erg handig.

Al met al heeft SwiftKey mijn voorkeur

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:24
@THE_BASE Ik heb ook het filmpje van de ghosting bekeken en kan er ook niks in zien wat raar zou moeten zijn. (Kzal ook testen op 10%)

Ik heb trouwens mijn X 64 Zilver ook binnen, maar ik heb wel iets vreemds.

Ik kan de film's niet meer kijken in mijn foto's, en dan ook niet in de filmrol en ook niet in de video's map.
Ik dacht eerst dat het aan syncen lag, maar het is een backup vanaf mijn pc, in icloud heb ik geen fotos of videos staan.

In apps werkt het wel, en als ik ze opnieuw opsla werkt het ook.

Hij opent de video en dan begint de cirkel van laden te draaien, maar er gebeurd niks, ik kan wel op pauze en play drukken, maar ook dan niks, hij blijft maar draaien.

Ps. Wat mij nu erg wennen is, is dat ik hem nu steeds op moet pakken voor je wat kan doen, en je moet de swipe doen, wat ook een extra handeling is, iemand een tip?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Richie B
mell33 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:18:
@THE_BASE Ik heb ook het filmpje van de ghosting bekeken en kan er ook niks in zien wat raar zou moeten zijn. (Kzal ook testen op 10%)

Ik heb trouwens mijn X 64 Zilver ook binnen, maar ik heb wel iets vreemds.

Ik kan de film's niet meer kijken in mijn foto's, en dan ook niet in de filmrol en ook niet in de video's map.
Ik dacht eerst dat het aan syncen lag, maar het is een backup vanaf mijn pc, in icloud heb ik geen fotos of videos staan.

In apps werkt het wel, en als ik ze opnieuw opsla werkt het ook.

Hij opent de video en dan begint de cirkel van laden te draaien, maar er gebeurd niks, ik kan wel op pauze en play drukken, maar ook dan niks, hij blijft maar draaien.

Ps. Wat mij nu erg wennen is, is dat ik hem nu steeds op moet pakken voor je wat kan doen, en je moet de swipe doen, wat ook een extra handeling is, iemand een tip?
Draai je ook 11.2 op je X ? Zo ja, hoe reageert jou taptic engine/haptic feedback bij het sluiten van Control centre vanaf de home-bar, en hoe reageert deze bij beltonen in combi met vibratie patronen?
Hoor/voel jij bij het sluiten van de CC een vibratie, een tikje of niets, of is het random?

Zou dit eigenlijk wel in een Poll willen zien onder de X eigenaren met 11.2 ;)
Dit is voorlopig mijn laatste post betreft de TIKKENDE engine sinds 11.2, maar ja je weet hoe dat gaat he...het zit er en je gaat je eraan irriteren. Ondanks dat ik er steeds meer over vindt, dat het echt een bug is, maak je je toch zorgen dat het een kapotte motor is. :X

Verwijderd

Bontes schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:53:
[...]

Draai je ook 11.2 op je X ? Zo ja, hoe reageert jou taptic engine/haptic feedback bij het sluiten van Control centre vanaf de home-bar, en hoe reageert deze bij beltonen in combi met vibratie patronen?
Hoor/voel jij bij het sluiten van de CC een vibratie, een tikje of niets, of is het random?

Dit is voorlopig mijn laatste post betreft de TIKKENDE engine sinds 11.2, maar ja je weet hoe dat gaat he...het zit er en je gaat je eraan irriteren. Ondanks dat ik er steeds meer over vindt, dat het echt een bug is, maak je je toch zorgen dat het een kapotte motor is. :X
Sluiten van CC geeft een hele korte tik (tenzij je de mute switch aan hebt staan) als feedback.
Wat mij betreft zelfs works as designed

• Mel33
[...]

Ja ios 11.2
Dankje dat je me quote en een vraag stelt, dacht je weet wat over mijn afspeel probleem.

Nee ik heb geen trilling bij sluiten van CC met 2x tikken of swipen, niks.
Maar als ik geheel van af onder swipe, en dat met 3d-force doe, dus op de lijn af gaan, met een kracht dan drukken, en dan swipen, dat geeft wel een feedback tril.

Maar nu mijn vraag, dank u

;)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Bij geluid aan is er een trilletje te horen, bij geluid uit is het stil. Verder geen andere geluiden.

• Richie B
Verwijderd schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:03:
[...]

Sluiten van CC geeft een hele korte tik (tenzij je de mute switch aan hebt staan) als feedback.
Wat mij betreft zelfs works as designed
Dit hoort geen tik te zijn.

maar nog iets aparts, als ik aan het bellen ben en ik open en sluit dan het CC...dan vibreert deze wel gewoon. Dit heb ik vanmorgen ontdekt, tijdens het bellen sluit de CC wel elke keer met een vibratie en zonder te telefoneren dan is het weer een of of verhaal tikje/ vibratie. mmmm dit kan niet anders dan een software fout zijn

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-12 10:38
THE_BASE schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:14:
[...]

Bij geluid aan is er een trilletje te horen, bij geluid uit is het stil. Verder geen andere geluiden.
Ik heb het net even gecheckt, met geluid uit geeft ie geen feedback bij het sluiten van de control center en bij geluid aan gaf ie net een paar keer een tik geluid, 3x en nu doet ie helemaal geen feedback meer met geluid aan!
Vermoed en hoop gewoon een bug in iOS 11.2!

Verwijderd

Bontes schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:59:
[...]

Dit hoort geen tik te zijn.

maar nog iets aparts, als ik aan het bellen ben en ik open en sluit dan het CC...dan vibreert deze wel gewoon. Dit heb ik vanmorgen ontdekt, tijdens het bellen sluit de CC wel elke keer met een vibratie en zonder te telefoneren dan is het weer een of of verhaal tikje/ vibratie. mmmm dit kan niet anders dan een software fout zijn
Wat moet het dan zijn?
Beide X-en hier doen precies hetzelfde

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-12 13:34
Mijne doet dat ook sinds 11.2. Weet zeker dat het hiervoor niet was.
Het is een soort rare harde tik die op 11.1 niet te voelen was, en hij gaat gepaard met een tik geluidje.

Het hele internet staat er vol mee. Leuk trouwens: Het gebeurd alleen van helemaal beneden. Als je het control center weg swiped vanuit het midden hoor je het niet, pak je hem helemaal beneden aan je iPhone hoor je (en voel je) het wel.

Mooie bug van Apple.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-12 20:27

_Christiaan_

Master of SOG

Mijn control center heeft nog nooit 'getrild' als ik hem open swipe. Gewoon zoals het hoort dus.

Kan het ermee te maken hebben dat ik een clean install heb gedaan en jullie niet?

NOSIG

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Jezus jongens, het gaat al twee pagina`s vrijwel alleen over of je X tikt of trilt als je control center dicht swipet ... Als dat het meestbesproken probleem moet zijn is de X dus een toptoestel. Het is voor Apple bovendien eenvoudig te patchen.

[ Voor 15% gewijzigd door gday op 09-12-2017 17:07 ]

• Richie B
Verwijderd schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:04:
[...]

Wat moet het dan zijn?
Beide X-en hier doen precies hetzelfde
een subtiele vibratie, net als bij het sluiten van apps. geen tik in ieder geval.

• Richie B
_Christiaan_ schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:24:
Mijn control center heeft nog nooit 'getrild' als ik hem open swipe. Gewoon zoals het hoort dus.

Kan het ermee te maken hebben dat ik een clean install heb gedaan en jullie niet?
die optie hou ik nog open, heb ota geupdate namelijk.

• Richie B
_O-

[ Voor 100% gewijzigd door Richie B op 09-12-2017 17:22 ]

• Richie B
gday schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:57:
Jezus jongens, het gaat al twee pagina`s vrijwel alleen over of je X tikt of trilt als je control center dicht swipet ... Als dat het meestbesproken probleem moet zijn is de X dus een toptoestel. Het is voor Apple bovendien eenvoudig te patchen.
omdat het een zwaar irritant issue is op zo’n mooi toestel, maar laten we hopen op een snelle fix.

Verwijderd

Bontes schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:21:
[...]

omdat het een zwaar irritant issue is op zo’n mooi toestel, maar laten we hopen op een snelle fix.
Wellicht maak ik hier geen vrienden mee.
Maar ik had een vraag over het delen van OLED inbranden i.c.m. gebruikers die veel navigatie gebruiken en NUL response.
PWM dimming bijvoorbeeld een paar reacties.

Maar zo iets als dit dan ontploft het forum bijna.
Vreemd.. maar goed ieder zijn ding

• _Bailey_
  • Niet online
gday schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:57:
Jij bent van Lotje getikt? :+

• Jaymone
Verwijderd schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:27:
[...]

Maar ik had een vraag over het delen van OLED inbranden i.c.m. gebruikers die veel navigatie gebruiken en NUL response.

Ikzelf gebruik geen (of nauwelijks) navigatie op de X vandaar geen ervaring mee

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-12 13:34
_Christiaan_ schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:24:

Het gaat dan ook om het dicht swipen ;-)

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:48
[...]

Die NUL response kan natuurlijk betekenen dat (nog) niemand dat probleem heeft

• Mel33
Het is toch een gevoel dat erbij hoort man, Als je de lijn vastdrukt en dan heel langzaam omhoog duwt, dan trilt hij als het cc scherm sluit. Het hoort er gewoon zo bij. (en je hebt ook nog een verkorte tik als je het wat sneller doet, wat het nog meer ervaart als een drempel gevoel)
Ik snap er niks van dat sommigen denken dat hij stuk is. haha

[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 09-12-2017 18:45 ]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Want? Nee, sorry, ik snap niet helemaal waarom we het zó bizar lang over dit softwareprobleempje moeten hebben. Ja, sinds 11.2 tikt of trilt control center af en toe. Vervelend voor sommigen blijkbaar. Wordt ongetwijfeld snel opgelost. Klaar. Sorry dat ik zo geïrriteerd reageer, maar ik zou in dit topic graag wat belangrijkere dingen/ervaringen lezen.

Als je nou écht bezorgd bent dat je Taptic Engine kuren vertoont, kun je met deze app de verschillende aanroepen van UIFeedbackGenerator testen: https://itunes.apple.com/nl/app/tapticme/id1202558790?mt=8
Die app roept gewoon de verschllende APIs aan die public zijn.

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
gday schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:12:
[...]

Want? Nee, sorry, ik snap niet helemaal waarom we het zó bizar lang over dit softwareprobleempje moeten hebben. Ja, sinds 11.2 tikt of trilt control center af en toe. Vervelend voor sommigen blijkbaar. Wordt ongetwijfeld snel opgelost. Klaar. Sorry dat ik zo geïrriteerd reageer, maar ik zou in dit topic graag wat belangrijkere dingen/ervaringen lezen.

Als je nou écht bezorgd bent dat je Taptic Engine kuren vertoont, kun je met deze app de verschillende aanroepen van UIFeedbackGenerator testen: https://itunes.apple.com/nl/app/tapticme/id1202558790?mt=8
Die app roept gewoon de verschllende APIs aan die public zijn.
Met alle respect gday. Als mensen issues ervaren dan is dit de plek om deze te delen. Daar is Tweakers voor bedoeld. Je ervaringen delen zowel positief als negatief. Ik snap de irritatie niet.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-12 18:39

pdavie2311

Live life to the fullest..

Morning@all...Ik heb zojuist weer Camera+ op mijn X gezet, maar ik krijg hem in het Frans? Heb de instellingen nu 10x doorlopen en ik zie het echt niet. 8)7 Waar kan ik de taal instellen? Ik heb de normale versie, niet de lite.....

Edit..Al opgelost. Even dieper op onderzoek gegaan. Ik had Frans als 2e taal ingesteld. Eerst op Engels gezet en toen weer naar Nederlands, met nu Engels als 2e taal...Gevonden op andere fora... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door pdavie2311 op 10-12-2017 09:37 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• _Bailey_
  • Niet online
gday schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:12:
[...]

Sorry dat ik zo geïrriteerd reageer, maar ik zou in dit topic graag wat belangrijkere dingen/ervaringen lezen.
als je goed gelezen had, had je gezien dat ik over dit specifieke ''probleem'' 0 keer melding heb gemaakt....voor mij is het een bestaand probleem wat ik zelf niet ervaar en ik ben enigzins met je eens dat het probleem wel erg in den treure werd besproken gisteren (en eergisteren).

Maar ik ga er me verder dus niet in mengen, ik vind jouw reactie, net als @UncleSam al aangaf, wel wat heftig overtrokken.
Je geeft aan dat je in dit topic graag wat belangrijke/ervaringen wil lezen, iedereen heeft voor zich zo zijn of haar belangrijke zaken te delen he?
Dat is een forum denk ik, een open platform waar een ieder zijn of haar vraag en/of ervaring mag delen of vraag kan stellen over een bepaald onderwerp/produkt (en in dit topic specifiek betreffende de iPhone X).

[ Voor 24% gewijzigd door _Bailey_ op 10-12-2017 09:58 ]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Geert1976 schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:24:
[...]

als je goed gelezen had, had je gezien dat ik over dit specifieke ''probleem'' 0 keer melding heb gemaakt....voor mij is het een bestaand probleem wat ik zelf niet ervaar en ik ben enigzins met je eens dat het probleem wel erg in den treure werd besproken gisteren (en eergisteren).

Maar ik ga er me verder dus niet in mengen, ik vind jouw reactie, net als @UncleSam al aangaf, wel wat heftig overtrokken.
Je geeft aan dat je in dit topic graag wat belangrijke/ervaringen wil lezen, iedereen heeft voor zich zo zijn of haar belangrijke zaken te delen he?
Dat is een forum denk ik, een open platform waar een ieder zijn of haar vraag en/of ervaring mag delen of vraag kan stellen over een bepaald onderwerp/produkt (en in dit topic specifiek betreffende de iPhone X).
UncleSam schreef op zondag 10 december 2017 @ 03:18:
[...]

Met alle respect gday. Als mensen issues ervaren dan is dit de plek om deze te delen. Daar is Tweakers voor bedoeld. Je ervaringen delen zowel positief als negatief. Ik snap de irritatie niet.
Natuurlijk. Maar het is duidelijk dat het ‘probleem’ (vind ik al een groot woord) er is, en dat het een softwareprobeem is, en dat het opgelost zal worden. Dan is het toch klaar? Zijn daar echt 2 pagina`s voor nodig? Échte problemen en ervaringen raken ondergesneeuwd door het gezaag over dit ‘probleem’. Daar zit m’n irritatie in.

Voor de volledigheid heb ik ook nog een app gelinkt om iedereen gerust te stellen die er blijkbaar slecht van slaapt uit angst dat z’n Taptic engine griep heeft. ;)

Maar als dit soort dingen de boventoongaan voeren in dit topic, dan ga ik maar gewoon weg. Dan is het nut van dit topic voor mij helaas 0. :{

[ Voor 51% gewijzigd door gday op 10-12-2017 14:37 ]

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Lees op Twitter mensen die in de vrieskou niet kunnen typen fatsoenlijk.

Meer mensen last van?

[ Voor 22% gewijzigd door alwaysleft op 10-12-2017 12:27 ]

• _Bailey_
  • Niet online
alwaysleft schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:11:

Meer mensen last van?

https://twitter.com/scarbir/status/939814153396645889
nope, maar hij gebruikt zijn X ergens in Noorwegen...kan me zo voorstellen dat het daar nu ''ietsjes'' kouder is dan hier ;)

En sowieso zou dit al in een eerdere softwar update gefixed zijn

Verwijderd

alwaysleft schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:11:

Meer mensen last van?

https://twitter.com/scarbir/status/939814153396645889
Pagina kan niet gevonden worden

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Geert1976 schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:17:
[...]

nope, maar hij gebruikt zijn X ergens in Noorwegen...kan me zo voorstellen dat het daar nu ''ietsjes'' kouder is dan hier ;)

En sowieso zou dit al in een eerdere softwar update gefixed zijn
Daar is het nu -3 graden, valt best mee toch ;)

• Mel33
Oeps. was verkeerd.

Ikzit nog steeds met videos die niet afspelen, X64 ios 11.2
Het zijn de laatste 30 ofzo, de rest speelt wel.
Heel vreemd.

[ Voor 197% gewijzigd door Mel33 op 10-12-2017 13:22 ]

• Hann1BaL
  • Laatst online: 21-12 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik ben sinds gisteren over van een Galaxy S6 naar de iPhone X.
De telefoon moest even wennen aan gezicht met en zonder bril, maar dat ging na een aantal keren ook ineens goed.

De Move to iOS app is redelijk en installeert alle apps die ik had op de iPhone, indien de naam exact hetzelfde is. De helft moet je alsnog handmatig doen, ook al is het dezelfde iOS app als de versie die ik had op de Galaxy S6.

Wat echt waardeloos is, is het gebrek aan eenvoudige mogelijkheid om Whatsapp data te migreren naar de telefoon. Dat kan met 3rd party apps wel die geld kosten, maar dat laat alleen maar zien dat dit ondersteund hadden moeten zijn. (Niet zozeer een verwijt aan de deur van Apple, maar een algemene klacht.)

Ander migratiepuntje is dat ik wel de fotos wilde migreren, maar ik wil dat Dropbox alleen nieuwe fotos upload. En die combinatie werkt niet. Want alle fotos worden als nieuw gezien, dus alles wordt nogmaaks geupload. Dat is ook niet erg handig.
Nu maar met schone lei begonnen.

Ik wilde ook even een wallpaper instellen en het drama om een foto op te kunnen slaan in je photos zodat je deze als wallpaper kunt instellen viel me tegen. Dit probeerde ik vanuit de StackStorage app te doen.

De gestures zijn echt prima en daar ben je zo aan gewend. Ik mis de home knop niet. Het scherm is prachtig, maar dat zijn ze van de concurrentie ook.

Ik zal even naar het andere topic gaan, want ik wil nog wel even een goede cover, anders weet ik wel wat er met deze telefoon gaat gebeuren helaas.

Mijn eerste iPhone na Android. Kritische gebruiker (van zowel android als iOS trouwens.)

• APPLEHARRY
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:13
[...]

Vanochtend weer Strava gebruikt, 1,5uur. Dit is al de 10e sessie met gemiddeld 1,5 - 2,5 uur gebruik. Niets gemerkt aan ‘t scherm tot nog toe
💪🏻

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hann1BaL schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:45:
Ik ben sinds gisteren over van een Galaxy S6 naar de iPhone X.
De telefoon moest even wennen aan gezicht met en zonder bril, maar dat ging na een aantal keren ook ineens goed.

De Move to iOS app is redelijk en installeert alle apps die ik had op de iPhone, indien de naam exact hetzelfde is. De helft moet je alsnog handmatig doen, ook al is het dezelfde iOS app als de versie die ik had op de Galaxy S6.

Wat echt waardeloos is, is het gebrek aan eenvoudige mogelijkheid om Whatsapp data te migreren naar de telefoon. Dat kan met 3rd party apps wel die geld kosten, maar dat laat alleen maar zien dat dit ondersteund hadden moeten zijn. (Niet zozeer een verwijt aan de deur van Apple, maar een algemene klacht.)

Ander migratiepuntje is dat ik wel de fotos wilde migreren, maar ik wil dat Dropbox alleen nieuwe fotos upload. En die combinatie werkt niet. Want alle fotos worden als nieuw gezien, dus alles wordt nogmaaks geupload. Dat is ook niet erg handig.
Nu maar met schone lei begonnen.

Ik wilde ook even een wallpaper instellen en het drama om een foto op te kunnen slaan in je photos zodat je deze als wallpaper kunt instellen viel me tegen. Dit probeerde ik vanuit de StackStorage app te doen.

De gestures zijn echt prima en daar ben je zo aan gewend. Ik mis de home knop niet. Het scherm is prachtig, maar dat zijn ze van de concurrentie ook.

Ik zal even naar het andere topic gaan, want ik wil nog wel even een goede cover, anders weet ik wel wat er met deze telefoon gaat gebeuren helaas.

Mijn eerste iPhone na Android. Kritische gebruiker (van zowel android als iOS trouwens.)
Ik lees alleen maar thirdparty apps issues. 👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Hann1BaL
  • Laatst online: 21-12 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tylen schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:57:
[...]

Ik lees alleen maar thirdparty apps issues. 👍🏻
Nee, niet helemaal mee eens. Apple had applicaties beter kunnen herkennen bij de overgang en veel meer apps uit de app store al weer kunnen installeren.
Photos verplaatsen tussen apps is een iOS limitatie. Dat kan echt beter. Soms werkt het wel, soms niet en er is weinig wat je in kunt stellen.
Apple zou ook Whatsapplibraries moeten kunnen verplaatsen. 3rd party apps kunnen dat ook. Natuurlijk neit volledig voor het conto van Apple, maar ze kunnen zeker nog wat doen om de ervaring te verbeteren.

Maar zoals gezegd viel het niet allemaal tegen. Ik kan weer uit de voeten en zal nog wel vaker moeten wennen aan een andere gebruikservaring. :)

Ook merk ik dat dropbox niet op de achtergrond je fotos upload. Als ik de app open begint hij weer met uploaden van mn nieuwe fotos. Dat is ook wel wat vervelend. (Kun je een 3rd party app noemen, maar ik kan nu eenmaal niet Apple only gaan. Aangezien Dropbox dit op Android prima doet, zie ik dit wel als een iphone probleempje :))

[ Voor 16% gewijzigd door Hann1BaL op 10-12-2017 14:22 ]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Hann1BaL schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:17:
[...]

Ook merk ik dat dropbox niet op de achtergrond je fotos upload. Als ik de app open begint hij weer met uploaden van mn nieuwe fotos. Dat is ook wel wat vervelend. (Kun je een 3rd party app noemen, maar ik kan nu eenmaal niet Apple only gaan. Aangezien Dropbox dit op Android prima doet, zie ik dit wel als een iphone probleempje :))
Een verschil tussen Android en iOS is dat apps onder iOS beperkte mogelijkheden hebben om op de achtergrond actief te zijn. Dropbox lost dat op iOS op door te abonneren op locatiewijzigingen van je telefoon. Dat zijn momenten waar je als developer wel op in kunt haken. Dropbox moet dan dus toegang hebben gekregen tot je locatie.

Ik heb zelf ook hiermee geworsteld bij het developen van de iOS-versie van m’n eigen app Buienalarm, maar voor Buienalarm is het gebruik van locatiewijzigingen logischer dan voor Dropbox.

Voordeeltje daarvan is wel dat iPhones zuiniger werken. ;)

• Tasminos
  • Niet online
gday schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:32:
[...]

[...]

Maar als dit soort dingen de boventoongaan voeren in dit topic, dan ga ik maar gewoon weg. Dan is het nut van dit topic voor mij helaas 0. :{
Wat overdreven om het nut van de topic tot 0 te degraderen. De topic is bedoeld om informatie te delen over de IPhone X. Daar valt dus ook eigen ervaring delen onder. Zowel negatief als positief. Vind je dat een probleem te vaak word herhaald, dan mag je mensen daar gerust op wijzen door bijvoorbeeld te linken naar een bestaande oplossingen of een oplossing die middels een update er aan zit te komen. Je bent verder vrij om de topic te verlaten als het niet aan je maatstaven voldoet. Om m dan te degraderen naar 0 is echt absolute onzin.

[ Voor 24% gewijzigd door Tasminos op 10-12-2017 19:38 ]

Verwijderd

gday schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:41:
[...]

Een verschil tussen Android en iOS is dat apps onder iOS beperkte mogelijkheden hebben om op de achtergrond actief te zijn. Dropbox lost dat op iOS op door te abonneren op locatiewijzigingen van je telefoon. Dat zijn momenten waar je als developer wel op in kunt haken. Dropbox moet dan dus toegang hebben gekregen tot je locatie.

Ik heb zelf ook hiermee geworsteld bij het developen van de iOS-versie van m’n eigen app Buienalarm, maar voor Buienalarm is het gebruik van locatiewijzigingen logischer dan voor Dropbox.

Bekend probleem inderdaad..

Het zal eens tijd worden dat als je iphone aan de lader zit dat apps zoals dropbox gewoon het werk kan afmaken...
(zoals Icloud het ook mag ;))

Maar ja Apple kennende zal dat never nooit gebeuren,,,(net zoals een icon plaatsen waar je wilt haha)

Ik vind dat echt heel jammer
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:45:
[...]

Bekend probleem inderdaad..

Het zal eens tijd worden dat als je iphone aan de lader zit dat apps zoals dropbox gewoon het werk kan afmaken...
(zoals Icloud het ook mag ;))

Maar ja Apple kennende zal dat never nooit gebeuren,,,(net zoals een icon plaatsen waar je wilt haha)

Ik vind dat echt heel jammer
Het heeft wel als voordeel dat het OS grip houd op de achtergrond processen. Dat is batterij technisch toch wel een fijn iets.

Het komt ik Android helaas nog steeds voor dat een app op de achtergrond vast loopt en dat je na 30 minuten 50% van je accu lading kwijt bent.

Dat vind ik nou pas “echt heel jammer” :+

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:12:
[...]

Het heeft wel als voordeel dat het OS grip houd op de achtergrond processen. Dat is batterij technisch toch wel een fijn iets.

Het komt ik Android helaas nog steeds voor dat een app op de achtergrond vast loopt en dat je na 30 minuten 50% van je accu lading kwijt bent.

Dat vind ik nou pas “echt heel jammer” :+
Dat gebeurd wel eens maar vaker niet als wel (veel Androids gehad ook)
Dit wat ik noem gebeurd altijd en dat vind ik heel jammer ;)

En op IOS is battery drain ook iets wat voorkomt.
Voorbeeld is de vorige versie van Youtube...

Vandaar ook een tussenweg zoals indien aan de lader laat Dropbox dan gewoon zijn werk doen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2017 20:40 ]

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:37:
[...]

Dat gebeurd wel eens maar vaker niet als wel (veel Androids gehad ook)
Dit wat ik noem gebeurd altijd en dat vind ik heel jammer ;)

En op IOS is battery drain ook iets wat voorkomt.
Voorbeeld is de vorige versie van Youtube...

Vandaar ook een tussenweg zoals indien aan de lader laat Dropbox dan gewoon zijn werk doen
Ik heb ook een aantal Nexus en Pixel toestellen gehad (zelfs de S8 dit jaar) en had het geregeld. Juist bij apps die op de achtergrond door moeten werken voor een upload oid. Niet fijn.

Op iOS gebruik ik geen autoscreen lock dus heb het probleem niet. Als in veel moet uploaden (want eigenlijk alleen daar is het een issue) laat ik hem gewoon even liggen met het scherm aan. Opgelost :)

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:49:
[...]

Ik heb ook een aantal Nexus en Pixel toestellen gehad (zelfs de S8 dit jaar) en had het geregeld. Juist bij apps die op de achtergrond door moeten werken voor een upload oid. Niet fijn.

Op iOS gebruik ik geen autoscreen lock dus heb het probleem niet. Als in veel moet uploaden (want eigenlijk alleen daar is het een issue) laat ik hem gewoon even liggen met het scherm aan. Opgelost :)
Dat doe ik dan ook op die manier.
Echter het scherm lang aan laten met OLED op de X vind ik dan wel een beetje eng.
Ik weet het zal niet heel snel inbranden, maar de kans is er wel als je de X een jaar gebruikt of langer.

Ik maak nogal veel filmpjes (nu op 4K en 60FPS) en die wil ik graag op dropbox.
Wat mij betreft vind ik het een no-go om dropbox ouderwets een uur open te laten staan om de upload te voltooien

Maar goed ik laat het er maar even bij..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2017 20:58 ]

• Mosin
  • Laatst online: 21:54
Even terug komend op dat knipperend scherm bij die slow motion functie. Wanneer ik mijn inbox open via de mail app en vervolgens een bericht aanklik, wilt het scherm boven in wel eens knipperen. Heeft iemand dit ook al ervaren?

• THE_BASE
  • Niet online
Mosin schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:03:
Even terug komend op dat knipperend scherm bij die slow motion functie. Wanneer ik mijn inbox open via de mail app en vervolgens een bericht aanklik, wilt het scherm boven in wel eens knipperen. Heeft iemand dit ook al ervaren?
Bij mij knippert het scherm alleen als ik heel snel ontgrendel met Face ID. Of ik verbeeld het me. Maar het gebeurd.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

UncleSam schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:31:
[...]

Wat overdreven om het nut van de topic tot 0 te degraderen. De topic is bedoeld om informatie te delen over de IPhone X. Daar valt dus ook eigen ervaring delen onder. Zowel negatief als positief. Vind je dat een probleem te vaak word herhaald, dan mag je mensen daar gerust op wijzen door bijvoorbeeld te linken naar een bestaande oplossingen of een oplossing die middels een update er aan zit te komen. Je bent verder vrij om de topic te verlaten als het niet aan je maatstaven voldoet. Om m dan te degraderen naar 0 is echt absolute onzin.
Ik zei letterlijk dat het topic dan voor mij 0 nut heeft. Essentieel detail, en aangezien dat mijn persoonlijke mening is valt daar ook weinig over te discussiëren. Spijtig dat je dat gedeelte al dan niet bewust weglaat.

Maar goed, m’n geklaag heeft wellicht resultaat gehad want er komen weer andere ervaringen langs. ;) Ik zal me er verder koest over houden.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-12 18:39

pdavie2311

Live life to the fullest..

THE_BASE schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:03:
[...]

Bij mij knippert het scherm alleen als ik heel snel ontgrendel met Face ID. Of ik verbeeld het me. Maar het gebeurd.
Je bedoelt die hapering met de 1ste swipe na unlocken? Dat heb ik al sinds release..Wellicht nog via een update te verhelpen?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• THE_BASE
  • Niet online
pdavie2311 schreef op maandag 11 december 2017 @ 07:45:
[...]

Je bedoelt die hapering met de 1ste swipe na unlocken? Dat heb ik al sinds release..Wellicht nog via een update te verhelpen?
Kan een hapering zijn, je ziet het flikkeren of haperen. In elk geval niet vloeiend. Maar het is ook niet altijd.

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 11:04
gday schreef op maandag 11 december 2017 @ 00:25:
[...]

Ik zei letterlijk dat het topic dan voor mij 0 nut heeft. Essentieel detail, en aangezien dat mijn persoonlijke mening is valt daar ook weinig over te discussiëren. Spijtig dat je dat gedeelte al dan niet bewust weglaat.

Maar goed, m’n geklaag heeft wellicht resultaat gehad want er komen weer andere ervaringen langs. ;) Ik zal me er verder koest over houden.
Ik was eerlijk gezegd wel blij met je opmerking hoor... :) Ik lurk hier nu al een tijdje in dit topic mee, heb nog geen X. Als je hier als lezer zonder toestel rondloopt en telkens weer hetzelfde issue uitgemolken zie worden dan raak je dat wel een beetje zat. Terwijl ik zelfs als niet-eigenaar inmiddels wel weet dat het sinds 11.2 speelt en dus iets software matigs moet zijn.

Anyway... om weer meer ontopic te gaan: ik heb nog geen X dus, en twijfel nog over de 64 of 256 variant. Heb nu een iPhone6 64GB, waarvan ongeveer 50GB in gebruik. Wat dat betreft zou ik dus denken dat 64 wel voldoende moet zijn. Maar foto's zullen misschien ook wel weer meer ruimte in beslag nemen. Ben dus eigenlijk even benieuwd naar de mensen die voor een 64GB hebben gekozen hoe het met hun ruimte zit nadat ze hun apps terug hebben gezet en mogelijk ook al foto's vanuit de cloud?

• Jaymone
L201 schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:58:
[...]

Anyway... om weer meer ontopic te gaan: ik heb nog geen X dus, en twijfel nog over de 64 of 256 variant. Heb nu een iPhone6 64GB, waarvan ongeveer 50GB in gebruik. Wat dat betreft zou ik dus denken dat 64 wel voldoende moet zijn. Maar foto's zullen misschien ook wel weer meer ruimte in beslag nemen. Ben dus eigenlijk even benieuwd naar de mensen die voor een 64GB hebben gekozen hoe het met hun ruimte zit nadat ze hun apps terug hebben gezet en mogelijk ook al foto's vanuit de cloud?
Met 50GB in use zou ik voor 256GB gaan. Je zou zeggen dat je het moet redden met 64GB maar meer ruimte overhouden komt altijd ten goede voor de toekomst en niet te vergeten performance van het apparaat zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door Jaymone op 11-12-2017 09:32 ]

• _Bailey_
  • Niet online
gisteren een werkdag van 13 uur gehad vanwege bepaalde omstandigheden.

Totaal iets van 50-60 uitgaande en inkomende telefoon gesprekken zowel nationaal als internationaal, de Mail app behoorlijk vaak moeten gebruiken, FaceTime paar keer zakelijk gebruikt.
Verder nog de X voor prive zaken gebruikt.

's avonds laat toen ik thuiskwam rond 2330u, stond de batterij van m'n X nog steeds op ong 23%. Ook al ben ook over een aantal zaken wellicht wat negatief, maar echt, de optimalisatie van het OS wat betreft gebruikstijd/batterij en alles eromheen is echt wel King bij Apple hoor, dit heb ik nog nooit eerder ervaren met 1 van mijn vorige Android toestellen (ok, dat waren er maar 'n paar ;) )

Tijdens deze pittige werkdag gister waar ik mijn X dus vaak nodig had, heeft deze me echt goed geholpen.
Dan zie je pas wat voor een sterk ''werkpaard'' de iPhone X is! :Y :Y

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 11-12-2017 10:48 ]

• Mosin
  • Laatst online: 21:54
THE_BASE schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:03:
[...]

Klopt, ik heb het net even getest en ik zie een knipperend stuk op het midden. Bij de mail app zie ik het alleen boven.
Toch apart, zouden ze dit kunnen verhelpen?

• Tasminos
  • Niet online
gday schreef op maandag 11 december 2017 @ 00:25:
[...]

Ik verwijs letterlijk naar je woorden en laat niks weg. Ik heb dan ook mijn mening gegeven over je reactie. Goed om te zien dat je besloten hebt om bij de topic te blijven.-)

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
THE_BASE schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:35:
[...]

Kan een hapering zijn, je ziet het flikkeren of haperen. In elk geval niet vloeiend. Maar het is ook niet altijd.
Dit heb ik ook, gisteren gemerkt dat ik buiten was en het ijskoud was.
Binnen heb ik hier geen last van, tenminste misschien zie ik het niet omdat het licht anders is....

• Mel33
gday schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:41:
[...]

Potverdikkemie, dat was de eerste app die ik ooit op een smatphone zetten (galaxy s) En werken dat dat ding het deed, buienradar was nog amper goed in het positie bepalen en het voortijdig melden, dat deed jou app veel en veel beter. Ik gebruik hem nog steeds als enige weer app, (mis wel de sneeuw overlay)

Maar ik kon haast niemand overtuigen dat hij beter was dan buienradar op dat moment. (doordat buienradar faalde, kreeg ik ze niet overtuigt dat deze app het wel goed deed)

OT;
Ik Zit nog met mijn video's de laatste hap video's speelt niet af, hebben er meer last van?
Vanuit een backup 6s, terug gezet op de X.

Voor de rest nam hij mijn wifi probleem ook mee vanuit de backup, ik moet toch eens kijken welke app dat nou doet, maar hoe?
(vanuit slaapstand, geen wifi, en traag met verbinden, waardoor apps niet de gegevens downloaden als ze geopend zijn))

Pagina: 1 ... 37 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.