• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:01
dkawa schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:48:
[mbr]*snip* maak de volgende keer een TR aan, in plaats van te reageren.[/]
Weer bedankt

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:42
Mosin schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:40:
[...]

Tuurlijk, maar ik heb zelf geen goede ervaring met Samsung. Ik heb wel eens de duurdere Galaxy Zoom gehad die na 1 jaar ook wel de prullenbak inkon. Ieder zijn ervaring, de een zal Samsung aanbidden en de ander niet. Denk evengoed dat het software stukje bij Apple wel wat voorloopt. Support krijgen voor een hele lange tijd is voor mij wel een must.

[...]
Publiek geheim: ook een iPhone bestaat voor 90% uit Samsung. Dus niks mis met Samsung :-)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-11 14:01

Nitai

Live the life you love.

Evernote schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:32:
[...]

Klopt wel degelijk zelfs Google’s eigen Pixel heeft slechts 2 jaar aan updates.
Een update voor die release ja. Je kan ook een nieuwe release hebben. En dan is het aan de fabrikant om dat te pushen voor oudere toestellen.

Zoals de S6 van Samsung. Is dit jaar nog voorzien van Nougat. Die had versie 5.02, 5.1, 5.1.1,6.0, 6.0.1, en nu dus 7.0
Maar goed, helemaal offtopic verder. Want je kan gewoon aan de custom roms.
Zelf heb ik niets aan die updates van beiden (S8+ en de X), want ik verkoop ze toch door na 11 maanden :P
Volgens mij ben ik niet de enige als ik de stamgasten in dit topic een beetje ken.

[ Voor 19% gewijzigd door Nitai op 03-12-2017 15:28 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Wat een discussies over Samsung / Apple.
Wil je kwaliteit ga voor Apple wil je wat goedkopers koop een Samsung of een ander merk :P

[ Voor 48% gewijzigd door moca007 op 03-12-2017 16:05 ]

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 08:28

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Nitai schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:27:
[...]

Een update voor die release ja. Je kan ook een nieuwe release hebben. En dan is het aan de fabrikant om dat te pushen voor oudere toestellen.

Zoals de S6 van Samsung. Is dit jaar nog voorzien van Nougat. Die had versie 5.02, 5.1, 5.1.1,6.0, 6.0.1, en nu dus 7.0
Maar goed, helemaal offtopic verder. Want je kan gewoon aan de custom roms.
Zelf heb ik niets aan die updates van beiden (S8+ en de X), want ik verkoop ze toch door na 11 maanden :P
Volgens mij ben ik niet de enige als ik de stamgasten in dit topic een beetje ken.
Ik doe het iets anders. Ik schuif mijn iPhones, iPads en Macs altijd door naar m’n vriendin. Die vindt het ook mooi spul maar vindt het te duur. ;) Heb haar dus net mijn iPhone 7 gegeven.

ingen vill veta var du köpt din tröja

• fvar
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 08:45
ik heb volgende probleem met mjin iPhone X scherm maakt plopent geluid als ik rechtsboven druk.

dus heb ff op internet gezocht dat er meer van dit soort problemen zijn sinds 5s

voorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=CiVwKpi_M6Y

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:44

aex351

I am the one

moca007 schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:03:
Wat een discussies over Samsung / Apple.
Wil je kwaliteit ga voor Apple wil je wat goedkopers koop een Samsung of een ander merk :P
fvar schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:00:
ik heb volgende probleem met mjin iPhone X scherm maakt plopent geluid als ik rechtsboven druk.

dus heb ff op internet gezocht dat er meer van dit soort problemen zijn sinds 5s

Pure kwaliteit :+. Of bedoel je iOS 11 dat vol met bugs zit pure kwaliteit. Je definitie van kwaliteit is wel hoog zeg. Apple is echt niet meer wat het ooit geweest is. Degene die Apple nu als kwaliteit bestempelen die weten gewoon niet beter. Het is geen 2007 meer.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-11 16:22

Yucko

One clown to rule them all !

Voor diegene die zeggen dat de achterkant er niet af te krijgen is ...

YouTube: Totally Clear iPhone X Mod!

Ja hij is daarna niet meer waterdicht maar ik ga ervan uit dat reparateurs/apple dat wel voor elkaar krijgen.
Ergo € 600 euro voor een achterkant slaat nergens op mijn inziens.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-11 13:03
aex351 schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:13:
[...]

[...]

Pure kwaliteit :+. Of bedoel je iOS 11 dat vol met bugs zit pure kwaliteit. Je definitie van kwaliteit is wel hoog zeg. Apple is echt niet meer wat het ooit geweest is. Degene die Apple nu als kwaliteit bestempelen die weten gewoon niet beter. Het is geen 2007 meer.
Nee want Android heeft geen bugs, hou toch op man. Tov android heeft ios echt wel amper bugs.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Dennisdn schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:32:
[...]

Wat ik heb begrepen is dat de achterkant het geraamte is waar alle componenten op vast gezet zijn. En het daarom dus ook niet te vervangen is.
In deze video kun je goed zien hoe de X er van binnen uit ziet;

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Dennisdn
HereIsTom schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:46:
[...]

[video]
Leuk filmpje. Dat roept wel weer vragen op. Het lijkt dus vrij eenvoudig om de achterkant te vervangen. In ieder geval voor de winkels-met-duizenden-hoesjes-aan-de-wand. Waarom Apple dan zo’n bizarre hoofdprijs vraagt.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-11 14:16
Dennisdn schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:14:
[...]

Publiek geheim: ook een iPhone bestaat voor 90% uit Samsung. Dus niks mis met Samsung :-)
Ik heb ook geen problemen met Samsung, maar toevallig zijn mijn ervaringen met hun telefoons niet echt optimaal.

Ik ben benieuwd wat deze telefoon gaat brengen, heb er in ider geval al plezier van.

• HereIsTom
Dennisdn schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:16:
[...]

Leuk filmpje. Dat roept wel weer vragen op. Het lijkt dus vrij eenvoudig om de achterkant te vervangen. In ieder geval voor de winkels-met-duizenden-hoesjes-aan-de-wand. Waarom Apple dan zo’n bizarre hoofdprijs vraagt.
Ja daarom heeft Apple ook zo’n hoge winstmarge :+
Let wel op dat als je het zelf doet hij niet meer waterdicht is!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Dennisdn schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:16:
[...]

Omdat Apple de achterkant niet vervangt maar een ander toestel levert.

Dat laatste kan je niet doen voor €250 want dan gaat iedereen daar weer over zeuren :+
Scrtz schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:44:
[...]

Nee want Android heeft geen bugs, hou toch op man. Tov android heeft ios echt wel amper bugs.
Niet op reageren joh, vind hij alleen maar leuk.
Yucko schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:32:
Voor diegene die zeggen dat de achterkant er niet af te krijgen is ...

YouTube: Totally Clear iPhone X Mod!

Ja hij is daarna niet meer waterdicht maar ik ga ervan uit dat reparateurs/apple dat wel voor elkaar krijgen.
Kolere dat is wel heel lelijk zeg.
HereIsTom schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:46:
[...]
Je kunt hier niet goed zien hoe de iPhone er van binnen uit ziet. Je kunt hier zien hoe de iPhone er met een transparante achterkant uit ziet.

Wil je echt zien hoe hij er van binnen uitziet dan kijk je deze.

[ Voor 60% gewijzigd door Donstil op 03-12-2017 18:28 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• HereIsTom
Donstil schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:22:
[...]

Omdat Apple de achterkant niet vervangt maar een ander toestel levert.
Ja en voor 600 euro de jouwe weer aan een ander verkoopt :+

HereIsTom schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:31:
[...]
Ja en voor 600 euro de jouwe weer aan een ander verkoopt :+
Belachelijk he die winsten, man man man dat een bedrijf zoveel geld verdient terwijl wij helemaal geen andere keuze hebben, ook wacht......

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

Donstil schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:37:
[...]

Belachelijk he die winsten, man man man dat een bedrijf zoveel geld verdient terwijl wij helemaal geen andere keuze hebben, ook wacht......
_O- _O- Die link....

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11 12:57
fvar schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:00:

Gewoon terug met toestel gaan dat is toch zo simpel als wat?
Of verwacht je dat iedereen zegt dat is normaal?

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
aex351 schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:13:
[...]

[...]

Het is maar wat je gewend bent!

Verwijderd

De batterij van is zo goed dat ik meestal aan het einde van de dag nog 30%-40% overhoudt. Kan het kwaad voor de levensduur en laadcapaciteit om de batterij dan toch iedere dag volledig op te laden en moet de batterij steeds volledig opgeladen worden of kan ik ook stoppen bij 80%?

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39

Rudios

Lost in space?

Laden is zowieso juist altijd goed... tegenwoordig maakt het niet meer zoveel uit verder, de batterij wordt softwarematig erg goed gemanaged. Dus maak je daar maar niet druk om.

Whole lot of stars ***

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
deze lockscreen wallpaper geeft een heel gaaf effect, als je het scherm wakker maakt (dus de wallpaper alleen als lockscreen wallpaper instellen!)
see the magic happening! ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gn9nByEl.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 04-12-2017 05:24 ]

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:02
Geert1976 schreef op maandag 4 december 2017 @ 05:07:
deze lockscreen wallpaper geeft een heel gaaf effect, als je het scherm wakker maakt (dus de wallpaper alleen als lockscreen wallpaper instellen!)
see the magic happening! ;)

[afbeelding]
Voor de mensen die magie liever in hoge resolutie willen hebben:

https://www.google.nl/sea...635#imgrc=y7VIxSc19a5Q6M:

• _Bailey_
  • Niet online
Cardwizard schreef op maandag 4 december 2017 @ 07:15:
[...]

Thanks! ;)

• _Bailey_
  • Niet online
NU.nl complete redesign + aangepast voor het scherm van de X

Moet zeggen, de nieuwe UI ziet er zeer mooi uit

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:48:
NU.nl complete redesign + aangepast voor het scherm van de X

Moet zeggen, de nieuwe UI ziet er zeer mooi uit
Dat werd tijd, wel een beetje groot font. Heb het nota bene op normaal staan.

Even off-topic: welke adblocker hebben jullie, heb Crystal, maar krijg toch ads in Nu.nl, vrij irritant.

[ Voor 25% gewijzigd door THE_BASE op 04-12-2017 09:07 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Cardwizard
Adblocker werkt toch alleen in safari, toch niet in apps?

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Cardwizard schreef op maandag 4 december 2017 @ 07:15:
[...]

Haha wilde net gaan zeuren bij Geert dat het wel grappig is maar dat ik de pixels kan tellen.

• _Bailey_
  • Niet online
Malt007 schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:43:
[...]

Haha wilde net gaan zeuren bij Geert dat het wel grappig is maar dat ik de pixels kan tellen.
Zeur Piet <+:)

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Vind apps killen wel niet zo goed geimplementeerd op de X....
Vooral nog eens blijven drukken tot je die minnetjes krijgt lukt bv heel slecht in de auto...
Hee het “knipperen” van het unlockscherm na FaceID is weer terug sinds vanmorgen (11.2 beta6).

Meer mensen hier last van.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:28
DorkoTheBeast schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:49:
Vooral nog eens blijven drukken tot je die minnetjes krijgt lukt bv heel slecht in de auto...
Waarom wil je apps überhaupt killen? ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

DorkoTheBeast schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:49:
Zodra de minnetjes er staan kan je ook gewoon op de oude manier werken hoor !
Swype up en weg

Dus even vasthouden minnetje verschijnt en swype-up

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 11:37 ]

Verwijderd

Vraag mij af als er volgend jaar een X komt met een 16:9 en een 18,5:9 scherm (gaat niet gebeuren) beide met nauwelijks bezels of er nog mensen voor de langwerpige gaan. Ik vind voor foto's en filmpjes en andere content een 16:9 aspect ratio toch gewoon beter.

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:40:
Vraag mij af als er volgend jaar een X komt met een 16:9 en een 18,5:9 scherm (gaat niet gebeuren) beide met nauwelijks bezels of er nog mensen voor de langwerpige gaan. Ik vind voor foto's en filmpjes en andere content een 16:9 aspect ratio toch gewoon beter.
Voor nu zeg ik dat ik dan voor 16:9 zal gaan. Dacht dat 16:9 niet meer aan orde was, ook niet met een X Plus..of zal de X Plus breder worden dan de X?

[ Voor 3% gewijzigd door Jaymone op 04-12-2017 12:41 ]

Het is weer bijna September 2026 :)

Verwijderd

Jaymone schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:40:
[...]

Voor nu zeg ik dat ik dan voor 16:9 zal gaan. Dacht dat 16:9 niet meer aan orde was, ook niet met een X Plus..of zal de X Plus breder worden dan de X?
Nee gaat ook niet meer komen dat 16:9 vrees ik..
Maar 16:9 vind ik gewoon beter voor foto's en filmpjes etc.

Dat langwerpige voegt voor mij niet zoveel toe en was gewoon benieuwd hoe andere er over dachten als er wel een keuze zo zijn zeg maar.

• Jaymone
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:48:
[...]

Nee gaat ook niet meer komen dat 16:9 vrees ik..
Maar 16:9 vind ik gewoon beter voor foto's en filmpjes etc.

Dat langwerpige voegt voor mij niet zoveel toe en was gewoon benieuwd hoe andere er over dachten als er wel een keuze zo zijn zeg maar.
Heb mij daar niet echt in verdiept maar als langwerpig de standaard zou bepalen, dan maakt het mij verder niet zoveel uit. Dan zullen de content makers daar rekening mee houden en weten we op een gegeven moment niet beter en komt 16:9 wellicht ineens ouderwets over :)
Ik denk dat het een kwestie van wennen is al ben ik wel benieuwd of de X Plus alleen maar langer wordt of ook weer iets breder. Ik persoonlijk vind de huidige breedte van de X eigenlijk perfect (fijn, ergonomisch genoeg) maar meer scherm is welkom!

• Cardwizard
Als uiteindelijk alle randen gaan verdwijnen wordt het scherm weer een stuk groter

Durf er wel bij geld op te zetten dat er een X plus gaat komen volgend jaar, zelfde verhouding dus langer en breder

• DorkoTheBeast
Rivanov schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:15:
[...]

Waarom wil je apps überhaupt killen? ;)
Sommige apps moet je killen om ze niet in de achtergrond te laten lopen (bv icoyote)

• DorkoTheBeast
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:36:
[...]

Zodra de minnetjes er staan kan je ook gewoon op de oude manier werken hoor !
Swype up en weg

Dus even vasthouden minnetje verschijnt en swype-up
Het is juist dat vasthouden dat moeilijk is tijdens rijden (teveel beweging)
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:40:
16:9 is idd beter voor Video maar niet speciaal voor foto's, die zijn niet in 16:9 namelijk.

Kijk je echt veel 16:9 video dan is het idd wel een stapje terug. Voor alles wat in portrait bedoeld is (dingen als Whatsapp, internet enz) is 18:9 wel weer een mooie stap vooruit.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Dat van die PWM (strobo OLED, met name bij lagere brightness settings) wordt toch wel een dingetje. Op Macrumors worden er steeds meer meldingen van gemaakt, dat mensen last krijgen van de ogen/hoofdpijn/misselijkheid. Ik moet zeggen dat ik er persoonlijk niet geheel immuun voor ben, ik voel ook heel licht iets vreemds, lijkt een beetje op vermoeidheid als ik langer naar het scherm kijk. Echt super rustig kijkt het ook niet, bij mijn vorige iPhone 6 met LCD had ik hier in ieder geval totaal geen last van. Voor mijn idee kijkt LCD net wat rustiger. Zijn er meerdere X bezitters hier die OLED als iets minder rustig display ervaren?

Whole lot of stars ***

• Cardwizard
DorkoTheBeast schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:20:
[...]

Het is juist dat vasthouden dat moeilijk is tijdens rijden (teveel beweging)
Hou je handen maar aan het stuur tijdens het rijden

Verwijderd

Rudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:40:
Dat van die PWM (strobo OLED, met name bij lagere brightness settings) wordt toch wel een dingetje. Op Macrumors worden er steeds meer meldingen van gemaakt, dat mensen last krijgen van de ogen/hoofdpijn/misselijkheid. Ik moet zeggen dat ik er persoonlijk niet geheel immuun voor ben, ik voel ook heel licht iets vreemds, lijkt een beetje op vermoeidheid als ik langer naar het scherm kijk. Echt super rustig kijkt het ook niet, bij mijn vorige iPhone 6 met LCD had ik hier in ieder geval totaal geen last van. Voor mijn idee kijkt LCD net wat rustiger. Zijn er meerdere X bezitters hier die OLED als iets minder rustig display ervaren?
Absoluut
Apple heeft de afgelopen jaren alle PWM dimming uit zijn totale assortiment verwijderd.
Alles was dimming op basis van voltage.
En dus rustige schermen.

Met de X en oled is het weer geïntroduceerd bij Apple helaas.

@matthijst is terug naar de 8 plus om deze reden

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 15:27 ]

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:28
DorkoTheBeast schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:19:
[...]

Sommige apps moet je killen om ze niet in de achtergrond te laten lopen (bv icoyote)
dat is dan net een app die je niet wilt killen in de auto lijkt me. Een beetje app hoef je niet te killen, die gaat vanzelf in slaap modus (dat geldt ook voor bijvoorbeeld Flitsmeister en Maps).

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:20:
[...]

16:9 is idd beter voor Video maar niet speciaal voor foto's, die zijn niet in 16:9 namelijk.

Kijk je echt veel 16:9 video dan is het idd wel een stapje terug. Voor alles wat in portrait bedoeld is (dingen als Whatsapp, internet enz) is 18:9 wel weer een mooie stap vooruit.
Mee eens maar met foto's heb je wel meer zwart links en recht in landscape mode op de X dan op een 16:9 scherm.

• Jaymone
Degene die z'n X naked gebruiken, hoe is jullie ervaring tot nu toe mbt krassen ed? Ik overweeg het maar tot dusver voorzichtig ivm mogelijk krassen achterkant bij neerleggen en schuiven etc.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:12
Rudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:40:
Yep. Kreeg Dr hoofdpijn van. Teruggestuurd vandaag (dus na een maand, coulant van Apple).
Heb nu een 8 Plus. Scherm bevalt stukken beter :)
FaceId mis ik niet. Enige wat jammer is is het formaat. Dat was van de X natuurlijk ideaal :)

Haters everywhere but I don’t really care

Jaymone schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:50:
Degene die z'n X naked gebruiken, hoe is jullie ervaring tot nu toe mbt krassen ed? Ik overweeg het maar tot dusver voorzichtig ivm mogelijk krassen achterkant bij neerleggen en schuiven etc.
Gaat hier best wel prima. Al had ik er wel al een krasje op. Die heb ik weggepoetst met Mothers poets (zie andere berichten hierover).

• Dennisdn
Na 3 weken nog geen enkel krasje. Ben er wel zuinig op, kijk wel waarop ik hem neerleg en stop niks in de zak waar de phone in zit.

Heb gister nog een paar ultra dunne covers besteld op Ali. Maar dat is meer omdat de phone door de combinatie gladde achterkant en het gewicht ineens overal vanaf glijd waar andere iPhones bleven liggen.

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:25
Ik heb een Silver die ik naked gebruik en zie alleen wat krasjes op de stainless steel band. Vooral bij de Lightning-poort zitten bij mij veel krasjes. Maar goed, dat probleem heb je ook met de Leather Case van Apple. Met een polijstdoekje kan je de meeste krasjes zo wegpoetsen. De achterkant en voorkant is bij mij nog krasvrij. Mochten er uiteindelijk wel krasjes op de achterkant komen, so be it. Ik ga m'n telefoon niet als een baby behandelen om krasjes te voorkomen :P Zolang het scherm krasvrij blijft ben ik tevreden.

• Jaymone
matthijst schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:03:
[...]

Yep. Kreeg Dr hoofdpijn van. Teruggestuurd vandaag (dus na een maand, coulant van Apple).
Heb nu een 8 Plus. Scherm bevalt stukken beter :)
FaceId mis ik niet. Enige wat jammer is is het formaat. Dat was van de X natuurlijk ideaal :)
Gefelicteerd als dat voor jou de beste keuze is geweest!
Heb dit ook overwogen (niet vanwege de prijs) maar enkel om de 16:9 verhouding, terwijl ik niet veel video kijk op de iPhone (af en toe youtube). Dan kijk ik naar de voors- en tegens en de voors wegen zwaarder tov de X. Ook las ik in andere forums (macrumors ed) dat de meeste mensen die deze switch maakten, alsnog weer voor de X gingen. Iedere keer als ik het overweeg, neem ik een 7 Plus in handen kwa vergelijking en vind ik het weer bulky. Dit jaar heeft Apple het best wel lastig gemaakt, ze hadden direct een X Plus moeten uitbrengen :)
Waar ik wel naar benieuwd ben, is hoe je het de volgende keer gaat doen met een OLED scherm? Denk hierbij aan bijv de X2 of iets anders?

• Cardwizard
Dennisdn schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:14:
[...]

Na 3 weken nog geen enkel krasje. Ben er wel zuinig op, kijk wel waarop ik hem neerleg en stop niks in de zak waar de phone in zit.

Heb gister nog een paar ultra dunne covers besteld op Ali. Maar dat is meer omdat de phone door de combinatie gladde achterkant en het gewicht ineens overal vanaf glijd waar andere iPhones bleven liggen.
dat probleem heb ik dus ook!, dacht dat ik gek werd toen ik tot 2 keer toe de X zo goed als naast mijn draadloze lader zag liggen :P

• Dennisdn
Cardwizard schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:33:
[...]

dat probleem heb ik dus ook!, dacht dat ik gek werd toen ik tot 2 keer toe de X zo goed als naast mijn draadloze lader zag liggen :P
Dat ja. En ik moet ineens voorzichtig zijn met nonchalant op de bank of op kussens te gooien. Overal glijd hij vanaf. Soms lijkt het wel of er pootjes zitten onder een X.

• Jaymone
Dennisdn schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:44:
[...]

Soms lijkt het wel of er pootjes zitten onder een X.
Denk dat je in een volgende update de pootjes zelf kunt in- en uitschakelen :+

• _Bailey_
  • Niet online
Naakt hier.

Voorkant: behoorlijk wat (haarfijne) krasjes op 't scherm
Achterkant: ziet er zeer goed uit
Zijkanten (stainless steel): 1x Cape Cod doekje eroverheen gehad en nu weer bling bling.

Betreft hier de Silver X

• matthijst
Jaymone schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:29:

Waar ik wel naar benieuwd ben, is hoe je het de volgende keer gaat doen met een OLED scherm? Denk hierbij aan bijv de X2 of iets anders?
Niet dus :)
Als het Oled is dan sla ik over, tenzij ze die dimming eruit halen.
Verwacht dat Apple nog wel wat IPS modellen zal houden en anders kan de Plus nog lang genoeg mee :)

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11 15:52
Geert1976 schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:50:
[...]

Naakt hier.

Zijkanten (stainless steel): 1x Cape Cod doekje eroverheen gehad en nu weer bling bling.

Betreft hier de Silver X
Hoe krijg je aan de voorkant nu al krasjes? Heb je de sleutels in dezelfde zak als je telefoon?

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-10 18:11
Word gek van mezelf van al dat betwijfel!
Mis het formaat kwa beeld verhouding van de Plus versies.
Ene kant zegt me gevoel gewoon weer naar een Plus de andere kant vind ik de X handzaam en erg mooi kwa beeld.

Misschien geniet ik meer van me X als ik de case eraf haal en Apple care+ aanschaf en hem gewoon gebruik zoals die is gemaakt en koop er een iPad bij haha :p! Moeilijke keuzes.
grote_oever schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:00:
[...]

Hoe krijg je aan de voorkant nu al krasjes? Heb je de sleutels in dezelfde zak als je telefoon?
Nou Haarfijne krasjes zie je altijd wel op glas natuurlijk. Dat zijn de krasjes die je niet ziet als het scherm aan is zeg maar.

Die heb ik ook altijd wel op mijn telefoons, vooral in de volle zon meestal wel te zien, tot op heden nog niet op mijn X.

• Jaymone
Reem0nN schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:01:
Word gek van mezelf van al dat betwijfel!
Mis het formaat kwa beeld verhouding van de Plus versies.
Ene kant zegt me gevoel gewoon weer naar een Plus de andere kant vind ik de X handzaam en erg mooi kwa beeld.

Misschien geniet ik meer van me X als ik de case eraf haal en Apple care+ aanschaf en hem gewoon gebruik zoals die is gemaakt en koop er een iPad bij haha :p! Moeilijke keuzes.
Ik begrijp dat je twijfelt maar wat mis je precies aan beeldverhouding? Bedoel met welke activiteit exact?
Heb eerder het idee dat je de X met case niet anders vindt lijken dan de voorgaande modellen en dat dat je dwars zit? Kan het mis hebben, vandaar ik het ook vraag ;)
Trouwens, als je het kan veroorloven..waarom neem je niet een 8Plus erbij en test dit uit voor 2 weken?

[ Voor 6% gewijzigd door Jaymone op 04-12-2017 17:14 ]

• _Bailey_
  • Niet online
grote_oever schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:00:
[...]

De iPhone X krijgt dezelfde behandeling als al mijnn voorgaande iPhone's.
Altijd in een broekzak zonder andere spullen als sleutels en/of kleingeld.

Het scherm van de iPhone X krast vele malen sneller dan elk ander voorgaande iPhone.
Dit wordt ook bevestigd in de lange topics bij Macrumors en ook Reddit.

• Reem0nN
Jaymone schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:13:
[...]

Ik begrijp dat je twijfelt maar wat mis je precies aan beeldverhouding? Bedoel met welke activiteit exact?
Heb eerder het idee dat je de X met case niet anders vindt lijken dan de voorgaande modellen en dat dat je dwars zit? Kan het mis hebben, vandaar ik het ook vraag ;)
Trouwens, als je het kan veroorloven..waarom neem je niet een 8Plus erbij en test dit uit voor 2 weken?
Gewoon met alles eigenlijk wel.
Klinkt gek maar ik vind de Plus ook lekkerder in de hand liggen dan de X.
De verhouding met het typen vind ik op de Plus ook beter voor me gevoel!
Kan zijn dat ik gewoon teveel twijfel en moet wennen aan het andere design.
Het is niet echt een optie om een 8Plus erbij te kopen, denk ook niet echt dat me vrouw dat respecteert haha.
Heb wel nog een iPhone 7 Plus liggen die te koop staat dus kan eventueel even nog paar dagen met die lopen :)

• _Bailey_
  • Niet online
[b]Reem0nN schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:01:

en hem gewoon gebruik zoals die is gemaakt
dit!

Als ik zie wat men allemaal doet om een telefoon tegenwoordig proberen krasvrij te houden, pffff sommige telefoons die ik tegenkom lijken soms wel op een tank. Sowieso vind ik 99% van alle cases/hoesjes spuuglelijk.

Zit ik me eerst maandenlang te verheugen op het meesterstukje qua design en dan ga ik met een hoesje eigenlijk een dikke middelvinger opsteken richting Apple, zo van ''dikke doei met je design, ik maak er mooi iets spuuglelijk van'' :+

Ik vraag me ook af of mensen die van alles op hun telefoon plakken (protectors) en dikke cases ook hun eigen auto waar ze dagelijks inrijden, ook helemaal inpakken met plastic o.i.d. (of extra bumpers rondom de gehele auto :+ )
Lijkt me wel eigenlijk, want de reparatie kosten van een auto zijn vaak ''ietsjes'' hoger dan een schermpje laten vervangen van een telefoon.
Ik heb AppleCare+ afgesloten op mijn iPhone X.

Ook de kans op een ongeluk met je auto is volgens mij miljoen miljard keer groter (ivm externe factoren waar jij als bestuurder 0 invloed op hebt) dan met je telefoon.

maar ook hier weer, bovenstaande zijn '' my 2 cents'' :9

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 04-12-2017 17:48 ]

• Jaymone
Reem0nN schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:26:
[...]

Gewoon met alles eigenlijk wel.
Klinkt gek maar ik vind de Plus ook lekkerder in de hand liggen dan de X.
De verhouding met het typen vind ik op de Plus ook beter voor me gevoel!
Kan zijn dat ik gewoon teveel twijfel en moet wennen aan het andere design.
Het is niet echt een optie om een 8Plus erbij te kopen, denk ook niet echt dat me vrouw dat respecteert haha.
Heb wel nog een iPhone 7 Plus liggen die te koop staat dus kan eventueel even nog paar dagen met die lopen :)
Bedoelde ook niet erbij maar tijdelijk erbij, je kunt het altijd terugsturen. Anders stop in de 7 Plus een simkaart en ervaar zelf een weekje ofzo of dit het is wat je wilt? Wat betreft typen is het idd wennen doordat er minder ruimte is. Daarnaast, je moet niks :) van wie 'moet' je wennen? Design van de huidige Plus modellen zijn naar mijn inziens een overbrugging en gaan vroeg of laat (ik verwacht binnen 2 jaar) eruit. Ook al heb je in 2018 een X Plus, dan nog verwacht ik niet dat dat dezelfde verhouding als de huidige zal hebben. Ik begrijp absoluut wat je bedoelt en mijn conclusie is (ook bij mij zelf) dat het meer gevoel is dan daadwerkelijk content die je "mist". Heb daarnet de nieuwe NU.nl app zowel op de X als de 7 Plus vergeleken. Conclusie is dat foto materiaal een tikkie maar dan ook echt een tikkie breder is maar daareentegen heb je op de X meer tekst onder elkaar (dus minder scrollen/swipen). Vergelijk dit maar eens, jij hebt ook nog een 7 Plus..

• Reem0nN
Jaymone schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:52:
[...]

Bedoelde ook niet erbij maar tijdelijk erbij, je kunt het altijd terugsturen. Anders stop in de 7 Plus een simkaart en ervaar zelf een weekje ofzo of dit het is wat je wilt? Wat betreft typen is het idd wennen doordat er minder ruimte is. Daarnaast, je moet niks :) van wie 'moet' je wennen? Design van de huidige Plus modellen zijn naar mijn inziens een overbrugging en gaan vroeg of laat (ik verwacht binnen 2 jaar) eruit. Ook al heb je in 2018 een X Plus, dan nog verwacht ik niet dat dat dezelfde verhouding als de huidige zal hebben. Ik begrijp absoluut wat je bedoelt en mijn conclusie is (ook bij mij zelf) dat het meer gevoel is dan daadwerkelijk content die je "mist". Heb daarnet de nieuwe NU.nl app zowel op de X als de 7 Plus vergeleken. Conclusie is dat foto materiaal een tikkie maar dan ook echt een tikkie breder is maar daareentegen heb je op de X meer tekst onder elkaar (dus minder scrollen/swipen). Vergelijk dit maar eens, jij hebt ook nog een 7 Plus..
Hmm bedankt voor je tips.
Heb net even me 7 Plus gepakt, maar het scherm is dan toch echt een stuk minder mooi dan de X, wellicht toch door het OLED en resolutie en true tone!
Enige voordeel die ik eigenlijk nu even met de 7 Plus heb is dat ie minder zwaar aan voelt en toch fijner in de hand ligt en vooral met typen!

Conclusie, vind de X te mooi beeld hebben om weg te doen dus dan maar lekker eraan wennen.

Je zal wel gelijk hebben dat het in de toekomst misschien wel afgelopen is met de Plus versie.
Voor nu ga ik toch AppleCare aanschaffen en gewoon genieten van het design zonder al die frutsels erom heen. Bedankt voor de tips en reacties :)

• matthijst
Had er een totalleecase om. Ding viel totaal niet op maar maakte de telefoon wel minder glad :)
Normaal nooit van de hoesjes, maar die glazen achterkanten maken de nieuwe iPhones wel erg glibberig :P

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Wat haarkrasjes aan de achterkant.
Vooral aan de onderkant ervan.

Moet wel bekennen dat ik hem al 2x heb laten vallen :+
Gelukkig niks van de zien eigenlijk.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Jaymone
Famous schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:10:
[...]

Wat haarkrasjes aan de achterkant.
Vooral aan de onderkant ervan.

Moet wel bekennen dat ik hem al 2x heb laten vallen :+
Gelukkig niks van de zien eigenlijk.
Op een berg met donsveren hoop ik? ;)

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Jaymone schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:15:
[...]

Op een berg met donsveren hoop ik? ;)
Niet eens, dus 100% breekbaarheid wat ze zeiden klopt ook niet.
Twee keer op een houten vloer van staan afstand.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• _Bailey_
  • Niet online
Famous schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:19:
[...]

Niet eens, dus 100% breekbaarheid wat ze zeiden klopt ook niet.
Twee keer op een houten vloer van staan afstand.
hier ook 1 keer vanaf een metertje hoogte op een houten vloer...gelukkig geen zichtbare schade.

Heb wel besloten om mijn hele vloer te voorzien van hard plastic, ik wil niet telkens krassen op mijn vloer van het vallen van mijn telefoon

• Jaymone
Geert1976 schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:22:
[...]

hier ook 1 keer vanaf een metertje hoogte op een houten vloer...gelukkig geen zichtbare schade.

Heb wel besloten om mijn hele vloer te voorzien van hard plastic, ik wil niet telkens krassen op mijn vloer van het vallen van mijn telefoon
VloerCare+

• MelvinW
Joh ik heb m'n X al tig keer van de bank laten glijden op een tegelvloer. Hij kan echt wel tegen een stootje :P

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:01
MelvinW schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:27:
Joh ik heb m'n X al tig keer van de bank laten glijden op een tegelvloer. Hij kan echt wel tegen een stootje :P
Nu lach je nog. Tig keer? Beetje voorzichtigheid is niet erg.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• MelvinW
Alekz87 schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:30:
[...]

Nu lach je nog. Tig keer? Beetje voorzichtigheid is niet erg.
Heb niet voor niets AppleCare+ ;). Ik maak me niet echt druk om cosmetische schade. M'n 7 Plus had ook deuken op elke hoek.

• Jaymone
Oke mensen, heb mn X voorzichtig uit zn case gehaald *slik*
Zonder istie toch zoveel keer mooier he en trillingen ed voel je ook veel beter. Al met al istie zonder case precies zoals je m zou moeten ervaren..maar voor hoe lang ik het zonder case ga gebruiken weet ik even niet..haha..wel dat het een prachtig design is en beter aanvoelt

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hier ook vanaf een meter op tegels gevallen. Niks aan de hand. En ik doe ook niet aan lelijke hoesjes of protectors.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Reem0nN
Jaymone schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:35:
Oke mensen, heb mn X voorzichtig uit zn case gehaald *slik*
Zonder istie toch zoveel keer mooier he en trillingen ed voel je ook veel beter. Al met al istie zonder case precies zoals je m zou moeten ervaren..maar voor hoe lang ik het zonder case ga gebruiken weet ik even niet..haha..wel dat het een prachtig design is en beter aanvoelt
Ik snap je helemaal, haha, helaas ook te bang voor schade zonder case. Ik ga dus eerst even AppleCare+ aanschaffen voor ik daar aan ga beginnen.
Maar misschien een tip, voor onderweg kan je hem in een leren pouch (sleeve) doen.
Veel merken zoals Sena maken wel mooie sleeves. En als je een Apple Watch heb is dat vooral handig, want het meeste lees je dan toch op je Watch :)

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Snelheid en Wi-Fi problemen.

Mijn iPhone X heeft verbindings problemen de verbinding valt na een paar minuten na opstarten terug op Tx en Rx 433mbit

Het is daarna onmogelijk om hem te laten upscalen bij Wi-Fi gebruik. Na online onderzoek blijkt dit in de VS een vaker voorkomend problemen te zijn en te liggen aan mu-MIMO compatibiliteit. Op forums bekende hardware leverancier lees ik dat het omruilen van de toestelen het probleem heeft verholpen. wat doet vermoeden dat er 2 soorten Wi-Fi chips gebruikt worden door Apple.

Zijn er meer mensen die het probleem NL en weten mensen of Apple hier ook de toestelen om ruilt?

Lesdictische is mijn hash#

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 00:58
Ik had een vraagje, sinds ik mijn X geupdate heb naar 11.2 maakt de taptic engine (haptic feedback) af en toe een tik geluid ipv een trilling. Die tik/trilling zijn onregelmatig te horen, dus de ene keer wel en de andere keer niet.
Het gekke hiervan is, dat de "tik" ipv trilling enkel te horen is bij het sluiten van de control centre (dus niet sluiten vanaf het midden van het scherm, maar echt helemaal vanaf onderaan naar boven swipen)

Heb het idee dat dit software gerelateerd is, want voor 11.2 had ik hier geen last van (kan ook toeval zijn natuurlijk)

Voor de rest werkt te taptic engine gewoon goed, enkel bij het sluiten van control centre krijg je af en toe een tikje ipv een trilling.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

@Bontes Ik heb hetzelfde, ik denk dat in de nieuwe versie de tapctic engine wel heeeel kort is afgesteld waardoor deze nooit volledig zijn cycle maakt zeg maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 04-12-2017 23:36 ]

Whole lot of stars ***

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 00:58
Rudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:35:
@Bontes Ik heb hetzelfde, ik denk dat in de nieuwe versie de tapctic engine wel heeeel kort is afgesteld waardoor deze nooit volledig zijn cycle maakt zeg maar.
thanks voor je reactie ;) Ja het is een gek iets, wat ik al zei; enkel bij het sluiten van de control centre is die haptic feedback een tik of gewoon een trilling..en random. Maar wat je zegt, heel kort afgesteld ja.

Ben inmiddels verder aan het spitten op google en kom meer gevallen tegen van mensen die sinds iOS 11.X.X deze "haptic tik" ervaren. Ik heb echt het vermoeden dat ikzelf het pas heb sinds ik die update gedaan naar 11.2 afgelopen zaterdag.

zullen zat mensen zijn die het niet eens weten van hun eigen toestel, 9 van de 10 keer swipe je snel vanuit het midden van je scherm die control centre dicht ipv echt helemaal vanaf de onderkant.

• _Bailey_
  • Niet online
voor de GMail gebruikers:

GMail voor iOS heeft zojuist een update voor het scherm van de iPhone X gekregen.

• Dennisdn
Geert1976 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 03:15:

GMail voor iOS heeft zojuist een update voor het scherm van de iPhone X gekregen.
Nou, hopen dat ze Inbox van Gmail ook eens aanpassen. Hij heeft vannacht wel een update gehad, maar nog steeds niet voor de X :(

Simcity Buildit heeft vannacht wél een X update gehad :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 05-12-2017 06:54 ]

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:13
Bontes schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:15:
Ik had een vraagje, sinds ik mijn X geupdate heb naar 11.2 maakt de taptic engine (haptic feedback) af en toe een tik geluid ipv een trilling. Die tik/trilling zijn onregelmatig te horen, dus de ene keer wel en de andere keer niet.
Het gekke hiervan is, dat de "tik" ipv trilling enkel te horen is bij het sluiten van de control centre (dus niet sluiten vanaf het midden van het scherm, maar echt helemaal vanaf onderaan naar boven swipen)

Heb het idee dat dit software gerelateerd is, want voor 11.2 had ik hier geen last van (kan ook toeval zijn natuurlijk)

Voor de rest werkt te taptic engine gewoon goed, enkel bij het sluiten van control centre krijg je af en toe een tikje ipv een trilling.
Rudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:35:
@Bontes Ik heb hetzelfde, ik denk dat in de nieuwe versie de tapctic engine wel heeeel kort is afgesteld waardoor deze nooit volledig zijn cycle maakte zeg maar.
Ik heb hetzelfde, alleen dan compleet random. Soms bij een appje ofzo.

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:56
Geert1976 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 03:15:

Google komt eindelijk op stoom.
Ben wel van de kalender app van Google afgestapt, deels ivm het ontbreken van vol scherm. Is deze al bijgewerkt?

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

• _Bailey_
  • Niet online
SmithNL schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 06:58:
[...]

Ben wel van de kalender app van Google afgestapt, deels ivm het ontbreken van vol scherm. Is deze al bijgewerkt?
Geen idee, ik gebruik de kalendar app van Google niet op mijn iPhone.

• Jaymone
edwinkuipers89 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 06:54:
[...]

[...]

Ik heb hetzelfde, alleen dan compleet random. Soms bij een appje ofzo.
Ik had dit op een 7 Plus met IOS 11 wanneer ik YouTube app opende, een klein tikje. Op de X heb ik dat weer niet

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:46
Geert1976 schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:50:
[...]

Naakt hier.

Betreft hier de Silver X
Voorkant herken ik mijn iPhone in. Man, als je bedenkt dat dit na slechts 3 weken is ben ik benieuwd hoe de voorkant er na 2 jaar uit ziet :'( .
Ik draag hem altijd in mijn rechterbroekzak, scherm naar mijn been toe. Niks anders in die broekzak en altijd vrij van zand etc. Ook tijdens klussen ed ligt de telefoon altijd in een andere ruimte. Maar helpt allemaal niks lijkt het :X .

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• _Bailey_
  • Niet online
wesleytjuh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:54:
[...]

Voorkant herken ik mijn iPhone in. Man, als je bedenkt dat dit na slechts 3 weken is ben ik benieuwd hoe de voorkant er na 2 jaar uit ziet :'( .
Ik draag hem altijd in mijn rechterbroekzak, scherm naar mijn been toe. Niks anders in die broekzak en altijd vrij van zand etc. Ook tijdens klussen ed ligt de telefoon altijd in een andere ruimte. Maar helpt allemaal niks lijkt het :X .
tsja, er hoeft echt maar 1 miniscul zandkorreltje in je broekzak te zitten en die kan helemaal lekker losgaan op het super overgevoelige scherm van de X ;)

Ik heb maar besloten het te laten voor wat het is voorlopig. En over een poosje als er dusdanig veel krasjes opzitten dat het me echt stoort een nieuw scherm voor €29 (AppleCare+) op laten zetten bij de Apple Store.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:18
Geert1976 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:09:
[...]

tsja, er hoeft echt maar 1 miniscul zandkorreltje in je broekzak te zitten en die kan helemaal lekker losgaan op het super overgevoelige scherm van de X ;)
Wat een onzin, ik heb meer krasproblemen gezien van cases om de iPhone, waar rotzooi tussen zit,
dan halen ze na een paar weken de hoes er af, en is de gehele achterkant bekrast :/

Als je, je broekzak regelmatig even schoonmaakt is er net zoveel of zelfs minder kans op krassen, allen minder beschermd bij stoten oid.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geert1976 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:09:
[...]

Ik heb maar besloten het te laten voor wat het is voorlopig. En over een poosje als er dusdanig veel krasjes opzitten dat het me echt stoort een nieuw scherm voor €29 (AppleCare+) op laten zetten bij de Apple Store.
Moet daar dan nog een legitieme reden voor zijn? Of kun je gewoon zeggen van: Scherm zit vol krassen, pleur er maar een nieuwe op. Of moet je de zwaartekracht een beetje meehelpen zeg maar... ;)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• _Bailey_
  • Niet online
absrnd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:52:
[...]

Wat een onzin, ik heb meer krasproblemen gezien van cases om de iPhone, waar rotzooi tussen zit,
dan halen ze na een paar weken de hoes er af, en is de gehele achterkant bekrast :/

Als je, je broekzak regelmatig even schoonmaakt is er net zoveel of zelfs minder kans op krassen, allen minder beschermd bij stoten oid.
ow, ik ben het met je eens hoor. Cases zorgen vaker voor krassen met een case dan zonder, door miniscule zandkorreltje(s) tussen de case en de telefoon.
pdavie2311 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:53:
[...]

Moet daar dan nog een legitieme reden voor zijn? Of kun je gewoon zeggen van: Scherm zit vol krassen, pleur er maar een nieuwe op. Of moet je de zwaartekracht een beetje meehelpen zeg maar... ;)
Zoals Apple het zelf duidelijk in de voorwaarden heeft beschreven; ''De dekking is inclusief maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje''.
Het begrip ''ongelukje'' is een zeer ruim begrip ;) , maar je mag in de looptijd van AC+ (2 jaar) maximaal 2 keer een ongelukje hebben dus (met een eigen risico van €29 voor het scherm en complete vervanging van het toestel is €99)

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 05-12-2017 10:21 ]

• MelvinW
Geert1976 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:02:

Zoals Apple het zelf duidelijk in de voorwaarden heeft beschreven; ''De dekking is inclusief maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje''.
Het begrip ''ongelukje'' is een zeer ruim begrip ;) , maar je mag in de looptijd van AC+ (2 jaar) maximaal 2 keer een ongelukje hebben dus (met een eigen risico van €29 voor het scherm en complete vervanging van het toestel is €99)
Apple vervangt het scherm of toestel alleen als de schade gevolgen heeft voor het gebruik van het toestel. Cosmetische schade is geen reden voor een schermreparatie of vervanging. Daarvoor moet het scherm wel minstens een scheur hebben.

Staat ook in de voorwaarden:
'Onopzettelijke schade' betekent fysieke schade, of het kapot gaan of een storing van uw Gedekte apparatuur vanwege een onvoorziene en onbedoelde gebeurtenis die het gevolg is van het hanteren van de apparatuur (bijvoorbeeld de Gedekte apparatuur laten vallen of contact met vloeistoffen) of van een externe gebeurtenis waarop u geen invloed hebt (bijvoorbeeld extreme omgevings- of weersomstandigheden). De schade moet gevolgen hebben voor het functioneren van uw Gedekte apparatuur en dit geldt dus ook voor barsten in het scherm waardoor het beeldscherm minder goed zichtbaar is.
En bij uitsluitingen zijn ze er duidelijker over:
cosmetische schade aan de Gedekte apparatuur die geen gevolgen heeft voor de functionaliteit van de Gedekte apparatuur, inclusief, maar niet beperkt tot, haarscheurtjes, krassen, deuken, gebroken plastic op poorten en verkleuring;

• _Bailey_
  • Niet online
MelvinW schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:39:
[...]

Apple vervangt het scherm of toestel alleen als de schade gevolgen heeft voor het gebruik van het toestel. Cosmetische schade is geen reden voor een schermreparatie of vervanging. Daarvoor moet het scherm wel minstens een scheur hebben.

Staat ook in de voorwaarden:

[...]

En bij uitsluitingen zijn ze er duidelijker over:

[...]
met de overgevoeligheid van het scherm van mijn iPhone X verwacht ik binnen 2 a 3 maanden een scheur te hebben.
We vallen wellicht in herhaling nu, maar zoals dit onderwerp hier en op andere fora ruimschoots aan bod komt, is de overgevoeligheid van het scherm van de iPhone X.

• MelvinW
Geert1976 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:45:
[...]

met de overgevoeligheid van het scherm van mijn iPhone X verwacht ik binnen 2 a 3 maanden een scheur te hebben.
We vallen wellicht in herhaling nu, maar zoals dit onderwerp hier en op andere fora ruimschoots aan bod komt, is de overgevoeligheid van het scherm van de iPhone X.
Nou, hoop het niet voor je. Dan heb je na een half jaar je beide gevallen al verbruikt :P

• _Bailey_
  • Niet online
MelvinW schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:48:
[...]

Nou, hoop het niet voor je. Dan heb je na een half jaar je beide gevallen al verbruikt :P
ik verwacht mijn iPhone X nog ongeveer 9 maanden in bezit te hebben... (daarna de verkoop in ivm de nieuwe iPhone in 2018, deze keer met glas waar onmogelijk krassen op kunnen komen ;) )

• MelvinW
Geert1976 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:50:
[...]

ik verwacht mijn iPhone X nog ongeveer 9 maanden in bezit te hebben... (daarna de verkoop in ivm de nieuwe iPhone in 2018, deze keer met glas waar onmogelijk krassen op kunnen komen ;) )
Niet vergeten je AppleCare+ dan te annuleren ;) Krijg je toch mooi de helft van AppleCare+ terug. Vaak is men toch niet bereid extra te betalen voor een 2ehands toestel met AppleCare+. Zeker geen 115 euro extra die je terug kan krijgen.

• Arcadius
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-11 09:50
SmithNL schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 06:58:
[...]

Nope.

Gebruik nog airmail ipv de gmail app. Twijfel daar nog over.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:39
Apple en hoesjes is vaak toch ook schade.

iPhone 4 had ik op een gegeven moment een officiële Apple Bumper. Alleen toen ik hem eraf haalde na slecht één week, alleen maar krasjes op het metaal.
iPhone 4 S naakt gebruikt, ging goed.
iPhone 5 S naakt gebruikt, ging goed.
iPhone 6 eerst SENA lederen pouche, zorgde na enkele maanden voor veel minuscule krasjes op de hoeken.
iPhone 6 met Action zacht silicone hoesje, goed tegen stoten en vallen, maar toch lichte krasjes zichtbaar als er maar iets vuil tussen het hoesje en behuizing kwam, maar vele vele malen minder als de Apple Bumper.
iPhone X te kort gehad om er wat over te zeggen, maar de berichten hier, daar wordt je niet blij van bij zo'n dure Smartphone.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 35 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.