• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Jasperb_ schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:41:
Het is echt super fijn dat je meldingen pas zichtbaar worden na het scannen van gezicht.

Alleen als FaceID je gezicht niet direct herkent moet ik het scherm opnieuw aan/uitzetten om mijn meldingen te ‘ontgrendelen’. Weet iemand of hier ook een makkelijkere manier voor is?
Je kunt de balk voor unlocken even kort omhoog trekken en weer laten vallen, dan scant FaceID nog een keer.

Ik ben nu een week verder en ben nog steeds blij maar toch vind ik het toestel klein, of het beeld. Vooral de apps die nog niet zijn aangepast, en dat zijn er een hoop! Je hebt gewoon weer een normaal model lijkt het.

En heeft iemand al flink geprutst met de foto's? Ik las ergens dat als er te weinig licht is de iPhone X overschakelt naar de andere lens en 2x digitale zoom toepast.

Ook blijf ik last houden van irritante iOS11 bugs. Heel vervelend is dat mijn flits aan, live foto aan en introductie van portrait af en toe terug blijven komen :/

En Faces is nog steeds aan het scannen... AL EEN WEEK! terwijl Apple toch echt had gezegd dat dit in iCloud opgeslagen zou worden. Niet dus. Ik kan alle foute hits (en dat zijn er nogal wat) er weer uithalen en het lijkt niet dat al mijn apparaten dezelfde foto's onder de personen hebben. Wat is dit toch? 8)7 :X |:(

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:18
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:14 ]

• iAR
  • Niet online

iAR

Mar.tin schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:54:
Dit is al zo vanaf de 7Plus ;) Maar is véél verbeterd op de X vind ik.
Oh echt? Dat wist ik niet. Verklaart misschien we de lelijke foto's die ik soms heb!
Volgens mij heeft Apple juist expliciet gezegd dat dat niet in iCloud bewaard zou worden wegens privacyoverwegingen. :).

Maar ik zie dat het sinds 11 inderdaad wél in de iCloud kan zitten.
Volgens mij was dat ook voor iOS11, want ze hebben gezegd dat het wel zou syncen.
Voorheen werden namen volgens mij wel opgeslagen ofzo. Ik vind het een grote bende. En je zou zeggen: als je meerdere Apple producten hebt (zoals ik Mac, iPad, iPhone) moet ik 30.000 foto's op drie apparaten allemaal taggen? En je kunt op iPhone en iPad niet losse personen toevoegen, wat op de Mac wel weer kan.

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nou zitten we in dit draadje al een tijdje te discussiëren over het hoe en wat van de X, en of hij te duur is, en of het wel zo vernieuwend is, en of het scherm wel scherp genoeg / helder genoeg / kleurecht genoeg, etc is. Maar dit weekend ben ik er weer eens achter gekomen dat wij op Tweakers toch echt in een bubble zitten met z'n allen. Wij weten de ins 'n outs van allerlei telefoons, wij weten de details en wij kunnen achterhalen waarom bepaalde zaken werken zoals ze werken. Vooral dat laatste zorgt er voor dat je niet snel meer onder indruk bent van iets. Immers, als je weet hoe iets werkt dan is het mysterieuze/magische er snel af.

Dit weekend heb ik sinterklaas gevierd met veel van mijn vrienden. Geen van hen heeft veel affiniteit met gadgets en tech. Ik wel, en ik heb de X. En ik was heel benieuwd hoe ze er op zouden reageren. En dat was redelijk conform verwachting: "mooi ding!", "gaaf scherm hoor", "jezus wat duur". Maar de killer feature was toch Face-ID.
Eerst mochten ze hem zelf proberen te unlocken (wat natuurlijk niet lukte) en daarna liet ik ze de telefoon op mijn hoofd richten. De mondjes vielen open toen de X mij herkende.

Dit bevestigde toch weer mijn gevoel dat Apple "het" nog steeds heeft en kan. Het zijn dit soort features die voor jan met de pet voelen als magisch die Apple producten zo leuk maken om te gebruiken. Een ander voorbeeld van de laatste jaren is bijvoorbeeld de muziek die stopt met spelen als je een EarPod uit je oor haalt. Technisch allemaal makkelijk te verklaren maar voor de gewone gebruiker voelt het fantastisch.

• iAR
  • Niet online

iAR

OMX2000 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:58:
Ik wil niet per se groter. Dus hopelijk stoppen ze er geen exlusief voor X Plus features in. Ding zal waarschijnlijk nog duurder worden en daar ga ik nie in mee.
Dat hoop ik ook. Ik vind het al irritant dat je de Plus moest hebben voor de dubbele lens. Ik wil wél goede fotografie maar hoef inderdaad geen X Plus.
Limitted schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:56:
Na een week mijn iPhone X te gebruiken moet ik wel helaaas constateren dat de verbinding echt slecht is. Heb net aan 4G (max 2 streepjes) vaak 1 streepje. Niet alleen thuis maar ook op werk en andere locaties. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Zit op het KPN netwerk.
Ik ook op KPN en de verbinding is echt k*t. Had ik op mijn iPhone 7 Plus ook. Iemand zei me dat het kwam door de Intel modems. Maar of dat echt zo veel invloed heeft.
Op mijn werk, thuis in de trein... het internet is traag, heel vaak 3G :'(
Tjoekie schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:19:
Dit bevestigde toch weer mijn gevoel dat Apple "het" nog steeds heeft en kan. Het zijn dit soort features die voor jan met de pet voelen als magisch die Apple producten zo leuk maken om te gebruiken. Een ander voorbeeld van de laatste jaren is bijvoorbeeld de muziek die stopt met spelen als je een EarPod uit je oor haalt. Technisch allemaal makkelijk te verklaren maar voor de gewone gebruiker voelt het fantastisch.
Dat is inderdaad ook zo. We zijn een soort van verwend geraakt wat er allemaal mogelijk is, waardoor je misschien ook wel denkt dat dingen logisch zijn of sommige dingen al lang hadden moeten kunnen.
Maar Apple kan inderdaad dingen nog goed, zoals FaceID (sorry Samsung, jullie niet) en dat met de EarPods ook.

Ik moet ook wel zeggen dat ik de gestures allemaal erg natuurlijk vind. Binnen 2 uur miste ik de homeknop al niet meer. Enkel control center vind ik onhandig.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:20

NoTimeRemains

I know

ik ben van plan een X los te kopen, maar ja prijzig toestel. Hoe kan ik em nu het beste verzekeren?

This is the Way.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:40:
ik ben van plan een X los te kopen, maar ja prijzig toestel. Hoe kan ik em nu het beste verzekeren?
Inboedelverzekering!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:20

NoTimeRemains

I know

dat is toch alleen voor in huis ongelukjes? wat bij diefstal, etc?

[ Voor 19% gewijzigd door NoTimeRemains op 27-11-2017 11:43 ]

This is the Way.

• iAR
  • Niet online

iAR

NoTimeRemains schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:43:
dat is toch alleen voor in huis ongelukjes? wat bij diefstal, etc?
Volgens mij is de inboedelverzekering ondertussen voor heel veel mensen "er is iets met mijn telefoon, tablet verzekering". Ik heb echt nog nooit iets gedeclareerd maar als ik sommige mensen om me heen zie had ik dat al tientallen keren "moeten" doen.
Het gevolg is wel dat de voorwaarden strenger worden en de verzekering duurder.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
iAmRenzo schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:45:
[...]

Volgens mij is de inboedelverzekering ondertussen voor heel veel mensen "er is iets met mijn telefoon, tablet verzekering". Ik heb echt nog nooit iets gedeclareerd maar als ik sommige mensen om me heen zie had ik dat al tientallen keren "moeten" doen.
Het gevolg is wel dat de voorwaarden strenger worden en de verzekering duurder.
heb onderstaande artikel uit de Volkskrant (juli 2017) waar diverse verzekeringsmaatschappijen aan het woord komen, al meerdere keren geplaatst hier. Veel verz. maatschappijen gaan de smartphones uit de inboedelverzekering halen ivm teveel schade meldingen aan smartphones.

https://www.volkskrant.nl...an-schadeclaims~a4506315/

citaat: ''Klanten die én hun inboedel willen verzekeren én val- en waterschade vergoed willen krijgen, moeten voortaan dus twee keer zo veel betalen''

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 27-11-2017 11:51 ]

• iAR
  • Niet online

iAR

Geert1976 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:49:
heb onderstaande artikel uit de Volkskrant (juli 2017) waar diverse verzekeringsmaatschappijen aan het woord komen, al meerdere keren geplaatst hier. Veel verz. maatschappijen gaan de smartphones uit de inboedelverzekering halen ivm teveel schade meldingen aan smartphones.

https://www.volkskrant.nl...an-schadeclaims~a4506315/
en terecht. Een verzekering is geen jackpot voor onhandig gedrag zei opa >:) :+

• ccave1975
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-02-2022
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:03:
[...]

Dan laten zien dat face id sneller is op de 5T
Pfff

Beetje appels en peren vergelijken.

https://9to5google.com/20...-5t-convenience-security/
Is ook zo. 5t is niet alleen sneller met face unlock maar ook met alle apps. En dat tegen een prijs die lager is dan het reparatiebedrag voor de achterkant van een iPhone x.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:17

Rudios

Lost in space?

ccave1975 schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:27:
[...]

Is ook zo. 5t is niet alleen sneller met face unlock maar ook met alle apps.
Lekker snel idd, en ook lekker onbetrouwbaar. 8)7

Whole lot of stars ***

Verwijderd

ccave1975 schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:27:
[...]

Is ook zo. 5t is niet alleen sneller met face unlock maar ook met alle apps. En dat tegen een prijs die lager is dan het reparatiebedrag voor de achterkant van een iPhone x.
Je wilt het niet snappen denk ik ?

De face ID op de 5T is er voor gemak.
Ze hebben nota bene zelf aangegeven tijdens de presentatie dat dit niet gebruikt kan worden voor bank apps en betalingen omdat het niet veilig genoeg is.

Staat los van de prijs.
Maar melden dat Face ID op de 5T veel sneller is maar niet vermelden dat het een hele andere implementatie is is natuurlijk waardeloos van zo'n reviewer

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:42
Maar de killer feature was toch Face-ID.
Eerst mochten ze hem zelf proberen te unlocken (wat natuurlijk niet lukte) en daarna liet ik ze de telefoon op mijn hoofd richten. De mondjes vielen open toen de X mij herkende.
Ik ben nu iets meer dan een week onderweg en begin mij er nu langzaam aan te ergeren hoe vaak ik alsnog de code moet intikken. Ik hoop dat ze hem softwarematig nog weten te verbeteren want langzaam ga ik de touch wel missen, die was altijd 100% accuraat. Met face ID kan ik voorzichtig schatten dat hij 50% van de tijd alsnog een code wil zien.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:20

Grin

Ride si sapis.

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:32:
[...]

Je wilt het niet snappen denk ik ?

De face ID op de 5T is er voor gemak.
Ze hebben nota bene zelf aangegeven tijdens de presentatie dat dit niet gebruikt kan worden voor bank apps en betalingen omdat het niet veilig genoeg is.

Staat los van de prijs.
Maar melden dat Face ID op de 5T veel sneller is maar niet vermelden dat het een hele andere implementatie is is natuurlijk waardeloos van zo'n reviewer
Laat ze lekker met die Android handel waarvan zelfs de fabrikant roept dat het niet veilig genoeg is en nota bene met foto's is te omzeilen. Ik heb liever één goede implementatie dan twee halfbakken manieren van beveiliging - een vingerafdrukscanner op de achterkant... _O-

NewsBlur || My Fujifilm gear

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 08:28

gday

TENACIOUS D TIME!!!

gday schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:06:
Ik heb een week geleden m'n iPhone X opgehaald in Amsterdam. Na een paar dagen viel me op dat er een beschadiging bovenop de rand zit, terwijl ik me niet kan voorstellen dat dat door mijn gebruik komt. (Ik heb een iPhone 7 een jaar lang zonder hoesje gehad met 0 beschadigingen. Ik ben superzuinig op m'n spullen.) Maar, toen ik nóg wat beter keek zag ik áchter het glas aan de achterkant een beschadiging zitten, alsof het glas dus aan de bínnenkant beschadigd is.

Ik zit dus over te twijfelen om terug te gaan naar de Apple Store, maar heeft iemand daar al ervaring mee in deze periode? Hebben ze toestellen klaarliggen voor dit soort gevallen?

Als je €1329 neerlegt wil je ook perfectie natuurlijk ...

[afbeelding]
Zit nu bij de Genius Bar in Amsterdam. Mijn toestel (SG, 256GB) is zojuist omgewisseld in garantie en heb een nieuwe gekregen. Netjes opgelost!

ingen vill veta var du köpt din tröja

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Grin schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:44:
[...]

Laat ze lekker met die Android handel waarvan zelfs de fabrikant roept dat het niet veilig genoeg is en nota bene met foto's is te omzeilen. Ik heb liever één goede implementatie dan twee halfbakken manieren van beveiliging - een vingerafdrukscanner op de achterkant... _O-
Eens met de matige implementatie van Face ID, maar een vingerafdrukscanner op de achterkant is prima. Hadden ze bij de iPhone X van mij ook mogen doen, náást Face ID.

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:36:
[...]

Love the notch? Dus als de opvolger geen notch meer heeft zou je het jammer vinden dat er geen hap meer uit je scherm is? :+
ja! ik vind em iets hebben. Anders zeg ik niet 'love the notch" hè

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik weet niet wat jullie doen met FaceID, maar hier loopt het als een trein! 1x ingesteld met een slaperige kop en nooit weer aangekomen. Hij pakt hem alleen niet als ik er niet naar kijk, maar dat lijkt me de bedoeling ook?!

Beste feature van de X mijns inziens, zeker icm het vrijgeven van notificaties na herkenning! Super!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-10 21:57
Iemand het linkje al gezien met de originele wallpapers van de IPhone die geoptimaliseerd zijn voor de iPhone X.

http://www.idownloadblog....s-optimized-for-iphone-x/

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:59
Limitted schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:42:
Iemand het linkje al gezien met de originele wallpapers van de IPhone die geoptimaliseerd zijn voor de iPhone X.

http://www.idownloadblog....s-optimized-for-iphone-x/
Goeie tip. Ik had ‘m eerder ook al eens gepost hier.

Ik kijk iedere zondag voor weer een nieuwe lichting wallpapers. Uitstekende link...mooie wallpapers.

http://www.idownloadblog.com/tag/wallpaper/

---

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 27-11-2017 14:59 ]

• Limitted
De originele clownfish is echt een aanrader icm het OLED scherm. :+

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
gday schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:06:
[...]

Eens met de matige implementatie van Face ID, maar een vingerafdrukscanner op de achterkant is prima. Hadden ze bij de iPhone X van mij ook mogen doen, náást Face ID.
Ik zie Apple niet gauw 2 hardwarematige oplossingen tegelijkertijd in 1 apparaat implementeren die min of meer dezelfde functionaliteit hebben..en terecht trouwens, is alleen maar ballast

[ Voor 4% gewijzigd door Jaymone op 27-11-2017 17:01 ]

Het is weer bijna September 2026 :)

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:33
pdavie2311 schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:28:
Ik weet niet wat jullie doen met FaceID, maar hier loopt het als een trein! 1x ingesteld met een slaperige kop en nooit weer aangekomen. Hij pakt hem alleen niet als ik er niet naar kijk, maar dat lijkt me de bedoeling ook?!

Beste feature van de X mijns inziens, zeker icm het vrijgeven van notificaties na herkenning! Super!
Bij mij werkt FaceID vrijwel nooit als ik in bed lig. Bijvoorbeeld 's morgens als ik wakker word, op mijn zij lig en even mijn iPhone oppak om te kijken of er nog meldingen zijn. Ik moet dan vrijwel altijd de code invoeren.

Ook werkt FaceID vaak niet als ik (onbewust) een hand voor mijn mond houd.

• _Bailey_
  • Niet online
alvani schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:03:
[...]

Bij mij werkt FaceID vrijwel nooit als ik in bed lig.
in bed werkt FaceID hier voor zo'n 95% prima.

• dafmay
Geert1976 schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:31:
[...]
in bed werkt FaceID hier voor zo'n 95% prima.
We willen niet weten waarom de overige 5% niet werkt...

:P

• _Bailey_
  • Niet online
dafmay schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:22:
[...]

Mijn vriendin ook niet... O-)

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:33
dafmay schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:22:
[...]

😱😂😱😂

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:20

Grin

Ride si sapis.

Ik begrijp het hele probleem niet, ik richt de telefoon gewoon op de spiegel boven het bed, kijk in de spiegel: UNLOCK! :+
Afbeeldingslocatie: http://us.france.fr/sites/default/files/chantal_thomass.jpg

Of moet dit in een members-only tag? ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Erger me steeds meer aan bepaalde Apple Ipone X geil atitudes op deze forum. Ik noem geen namen omdat ik geen persoonlijke discussies wil aangaan. Daar is tweakers ook niet voor bedoeld. Guys, nog een keer. Dit is GoT. Een (de :) ) tech forum. Elke vorm van kritiek op bepaalde aspecten van de Iphone X is toegestaan. Ja ik heb een Iphone X en ja ik ben er blij mee. Vind ik het de uitvinding van de eeuw en is ie elke euro waard? Nee. Zou ik m weer kopen? Ja. Puur omdat ik de + en - punten naast elkaar heb gelegd en voor mezelf persoonlijk tot die keuze ben gekomen. Loop je dus tegen issue(s) aan. Ben je ontevreden met je koop. Share it. Er zijn nog mensen die twijfelen en behoefte hebben aan je input. Voor het overgaan tot koop of om te kiezen voor een alternatief.

[ Voor 4% gewijzigd door Tasminos op 27-11-2017 19:25 ]

• Limitted
UncleSam schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:23:
Erger me steeds meer aan bepaalde Apple Ipone X geil atitudes op deze forum. Ik noem geen namen omdat ik geen persoonlijke discussies wil aangaan. Daar is tweakers ook niet voor bedoeld. Guys, nog een keer. Dit is GoT. Een (de :) ) tech forum. Elke vorm van kritiek op bepaalde aspecten van de Iphone X is toegestaan. Ja ik heb een Iphone X en ja ik ben er blij mee. Vind ik het de uitvinding van de eeuw en is ie elke euro waard? Nee. Zou ik m weer kopen? Ja. Puur omdat ik de + en - punten naast elkaar heb gelegd en voor mezelf persoonlijk tot die keuze ben gekomen. Loop je dus tegen issue(s) aan. Ben je ontevreden met je koop. Share it. Er zijn nog mensen die twijfelen en behoefte hebben aan je input. Voor het overgaan tot koop of om te kiezen voor een alternatief.
Ben je nou hier serieus verbaasd/geërgerd over, in een draadje over ervaringen met de Iphone X? Beetje vanzelfsprekend dat de meeste hier liefhebbers zijn en het een iets vertekend beeld geeft. (begrijp je standpunt overigens wel)

Als je in het oneplus5t draadje bevind, dan wordt die ook de hemel ingeprezen.

• Tasminos
  • Niet online
Limitted schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:39:
[...]

Ben je nou hier serieus verbaasd/geërgerd over, in een draadje over ervaringen met de Iphone X? Beetje vanzelfsprekend dat de meeste hier liefhebbers zijn en het een iets vertekend beeld geeft. (begrijp je standpunt overigens wel)

Als je in het oneplus5t draadje bevind, dan wordt die ook de hemel ingeprezen.
In de hemel prijzen. No problem. Een vertekend beeld en commentaar op mensen met kritiek. No way. Misschien ben ik nog van de oude stempel. Maar daar is Tweakers niet voor bedoeld. Ik heb een Iphone X en kom geregeld terug om de ervaringen te lezen. Soms ook leuk om tips en dergelijke mee te krijgen. Nogmaals hoop niet dat ik een discussie aanwakker. Heb daar totaal geen zin in. Wees je er alleen van bewust dat mensen soms ook negatieve ervaring(en) hebben. Voelt iemand zich aangesproken dan hoop ik dat diegene er wat mee doet. Voelt men zich niet aangesproken. Ook prima.

• _Bailey_
  • Niet online
UncleSam schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:51:
[...]

Wees je er alleen van bewust dat mensen soms ook negatieve ervaring(en) hebben
geloof me, er worden in dit topic genoeg minder goede en/of negatieve ervaringen gedeeld.
Natuurlijk ''lopen'' hier Apple die hard fans rond, maar daar prik je toch gewoon doorheen?

Ik probeer je vorige posts enigzins te begrijpen, maar ik, nogmaals, lees met enige regelmaat ook negatieve ervaringen over deze tering dure :+ iPhone X

• pdavie2311

pdavie2311

Kritisch zijn mag zeker hoor! Ik vind de camera dus bagger, al vanaf de iPhone 7. Vind ik de X zijn geld waard? Eigenlijk niet denk ik. Maar om de concessie te maken om weer naar het vorige model te gaan en dan juist bepaalde features missen, gaat mij net iets te ver. Maar hij had voor mij ook 1029,- mogen kosten. ;-)

Ook zie ik nog haperingen met swipen etc, vooral na het unlocken. Dus zeker perfect is het allemaal (nog) niet. Ik hoop dat ze bovenstaand middels updates kunnen oplossen, wie weet!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:32
Alleen de batterij duur is het mij al bijna waard. Hopen dat het zo blijft. Wat een verademing.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Jaymone
UncleSam schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:51:
[...]

In de hemel prijzen. No problem. Een vertekend beeld en commentaar op mensen met kritiek. No way. Misschien ben ik nog van de oude stempel. Maar daar is Tweakers niet voor bedoeld. Ik heb een Iphone X en kom geregeld terug om de ervaringen te lezen. Soms ook leuk om tips en dergelijke mee te krijgen. Nogmaals hoop niet dat ik een discussie aanwakker. Heb daar totaal geen zin in. Wees je er alleen van bewust dat mensen soms ook negatieve ervaring(en) hebben. Voelt iemand zich aangesproken dan hoop ik dat diegene er wat mee doet. Voelt men zich niet aangesproken. Ook prima.
Als je kritiek gaat uiten omdat je maar kritiek moet hebben of je het de hemel in gaat prijzen omdat je alleen maar positief wilt en kan zijn, daar ben ik op tegen. Voor mij heeft de X ook zn voors- en tegens maar ga ik niet weer opnieuw vermelden. Wel kan ik zeggen dat ik niet terug wil :N

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 21:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

pdavie2311 schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:58:
Kritisch zijn mag zeker hoor! Ik vind de camera dus bagger, al vanaf de iPhone 7. Vind ik de X zijn geld waard? Eigenlijk niet denk ik. Maar om de concessie te maken om weer naar het vorige model te gaan en dan juist bepaalde features missen, gaat mij net iets te ver. Maar hij had voor mij ook 1029,- mogen kosten. ;-)

Ook zie ik nog haperingen met swipen etc, vooral na het unlocken. Dus zeker perfect is het allemaal (nog) niet. Ik hoop dat ze bovenstaand middels updates kunnen oplossen, wie weet!
Uit pure interesse: wat vind je precies bagger aan de camera? Mijn referentiekader is mijn oude iPhone 6, mijn huidige iPhone 8 Plus, en als 'echte' camera een Sony A6000. Ik ben prima tevreden met de camera van mijn iPhone 8 Plus, in de context dat het een 'phone camera' is.

edit: antwoord gevonden in de krochten van dit topic:
pdavie2311 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:38:
[...]

Wel netjes blijven he Geert! O-)

Edit: Ik lees net weer bij onze vrienden van iCulture dat de camera van de X beter is dan plus modellen.
Maar ik vind de camera net als bij de 7 niet echt top! Nog steeds bij gezichten een vlekkenmassa. En binnenshuis gewoon geen goede foto's. Misschien stel ik te hoge eisen dan? :?
Ik heb in ieder geval niet de issues die jij beschrijft op mijn 8 Plus. Al blijft het natuurlijk ook een kwestie van 'waar let je op?' en 'wat verwacht je van de camera'. Het ding maakt betere foto's dan de iPhone 6 die ik ervoor had (gelukkig) en minder scherpe foto's dan mijn A6000 (ook gelukkig, denk ik? :+ ). Dat is ongeveer wat ik ervan verwachtte, dus ik ben tevreden.

Ik heb overigens voor de 8 Plus gekozen i.p.v. de iPhone X om een paar redenen:

- ik zag Face ID echt niet zitten. Liever Touch ID, al is het maar omdat Face ID toch nog 'revisie A' is.
- ik zag 'de notch' echt niet zitten. Voor effectieve schermruimte m.b.t. content consumptie vond ik een bezel-loos design met afgeronde hoeken (en een notch) geen vooruitgang t.o.v. de 8 Plus.
- UI: de 8 Plus ondersteunt voor diverse apps de 'split screen' mode die op de iPhone X ontbreekt. Met name voor Calendar en Mail gebruik ik deze views vrij veel.

[ Voor 23% gewijzigd door Whieee op 27-11-2017 20:57 ]

Launching containers into space

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Jaymone schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:00:
[...]

Ik zie Apple niet gauw 2 hardwarematige oplossingen tegelijkertijd in 1 apparaat implementeren die min of meer dezelfde functionaliteit hebben..en terecht trouwens, is alleen maar ballast
Ik snap dat ze dat niet snel zullen doen, maar ballast is het niet per se. Er zijn use cases waar ik Face ID fijn vind, maar er zijn ook use cases waar ik Touch ID mis.

Dat het voor jou ballast is, is goed mogelijk. Maar dan trap je al snel in de valkuil dat jij representatief bent voor de gehele groep gebruikers. ;)

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
Danny.G schreef op maandag 27 november 2017 @ 02:24:
[...]

Het feit dat je een smartphone met een auto vergelijkt, zegt wat mij betreft meer dan genoeg. Die vergelijking is zo ongelofelijk scheef.. Je vervangt je auto doorgaans niet elke 2 jaar, veel mensen doen dat met hun smartphones wel. En dan is die 1000 euro toch wel een dingetje, maar lang niet voor iedereen.

Prijs is van belang, maar uiteindelijk gaat het erom of jij, als individu, het het waard vindt en het ervoor over hebt. Maar dat zegt nog steeds niet dat de prijs niet besproken moet worden. Als een telefoon het op veel gebieden goed doet, maar niet uitzonderlijk goed en qua prijs wel behoorlijk boven het gemiddelde zit, dan mag (en eigenlijk moet) daar zeker wel wat over gezegd worden.
Ik vind het raar dat jij mijn vergelijking scheef vind en volgens mij zeggen we indirect hetzelfde. Ik vergelijk een telefoon toch niet met een auto? Ik vergelijk een telefoon met een telefoon en een auto met een auto. Een Opel kan net zo oud worden als een Audi. Wat maakt de duur daarin uit? En zelfs als je de duur erbij betrekt zet ik mijn weddenschap op Apple in. Een Casio horloge kan net zolang meegaan als een 2000 euro Seiko horloge. En beide kun je de tijd zien. Ik zie bij deze "reviews" nooit een afweging meegenomen worden dat het duur is.

Een iphone X van 500 euro is nog steeds dezelfde telefoon als een iphone X van 1300 euro. Door de prijs wordt hij niet beter of slecht, maar eerder toegankelijker. Het mag toch duidelijk zijn dat de 1300 euro een strategische keuze is geweest van Apple. Waarom zou een reviewer voor jou moeten bepalen dat het een te dure telefoon is?

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 18:58
grote_oever schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:06:
[...]
Een iphone X van 500 euro is nog steeds dezelfde telefoon als een iphone X van 1300 euro. Door de prijs wordt hij niet beter of slecht, maar eerder toegankelijker.
En laat dat nou juist het hele punt zijn. Ik zal zelf ook niet een toestel afraden om zijn prijs, maar dat wordt ook niet gedaan. Er wordt gezegd dat het toestel relatief prijzig is voor wat er geboden wordt en dat dat het niet voor iedereen waard is. Dat is het grote verschil.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
Danny.G schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:24:
[...]

En laat dat nou juist het hele punt zijn. Ik zal zelf ook niet een toestel afraden om zijn prijs, maar dat wordt ook niet gedaan. Er wordt gezegd dat het toestel relatief prijzig is voor wat er geboden wordt en dat dat het niet voor iedereen waard is. Dat is het grote verschil.
Mijn reactie kwam natuurlijk op het filmpje wat eerder gepost werd. Deze meneer begon toch echt van 4:00 t/m 7:00 te praten over de prijs. Persoonlijk vind ik het onmogelijk om een goede review neer te zetten als je in 7 min. 50% van de tijd praat over de iphone inhoudelijk en de overige 50% over de prijs. Vandaar ook mijn vergelijkingen met andere luxe producten.

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 13:40

ddZ

Whieee schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:53:
[...]

Uit pure interesse: wat vind je precies bagger aan de camera? Mijn referentiekader is mijn oude iPhone 6, mijn huidige iPhone 8 Plus, en als 'echte' camera een Sony A6000. Ik ben prima tevreden met de camera van mijn iPhone 8 Plus, in de context dat het een 'phone camera' is.

edit: antwoord gevonden in de krochten van dit topic:

[...]

Ik heb in ieder geval niet de issues die jij beschrijft op mijn 8 Plus. Al blijft het natuurlijk ook een kwestie van 'waar let je op?' en 'wat verwacht je van de camera'. Het ding maakt betere foto's dan de iPhone 6 die ik ervoor had (gelukkig) en minder scherpe foto's dan mijn A6000 (ook gelukkig, denk ik? :+ ). Dat is ongeveer wat ik ervan verwachtte, dus ik ben tevreden.

Ik heb overigens voor de 8 Plus gekozen i.p.v. de iPhone X om een paar redenen:

[...]
Wat is inderdaad je verwachtingspatroon bij foto's van je smartphone; ben zelf van een iPhone 5 naar een 7 Plus gegaan & ben bijzonder tevreden met het resultaat! Stel dat ik nu zou willen upgraden naar een X, dan ga ik de foto's daarvan ook prima in orde vinden... Niveautje DSLR? Nee, maar dat verwacht ik ook helemaal niet.

Het zgn. 'schilderrij-effect' ; ik weet nog wel, dat het een hot issue was (is) in het 7-topic; de camera-app gebruikt een vrij agressieve jpg-compressie bij het maken van foto's. Voor mijn gevoel is het wel wat minder geworden onder iOS11, maar kan niet voor anderen spreken... Geen idee dus wat de resultaten zijn van de 8 (Plus) & X op dit vlak, als je het met de 7 (Plus) vergelijkt..

Ter afronding: ik gebruikt vanaf het begin met deze iPhone al third-party apps om in RAW te kunnen schieten, aangezien de Camera app dat natuurlijk niet kan. Bij ProCam (die ik gebruik) treedt het effect eigenlijk niet op, want geschoten in RAW...
pdavie2311 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:38:

Edit: Ik lees net weer bij onze vrienden van iCulture dat de camera van de X beter is dan plus modellen.
Maar ik vind de camera net als bij de 7 niet echt top! Nog steeds bij gezichten een vlekkenmassa. En binnenshuis gewoon geen goede foto's. Misschien stel ik te hoge eisen dan? :?
Of kun je niet op een bepaald niveau fotograferen :+

Zonder gekheid. Geef de iPhone X (Of 8Plus of Note8) aan een (goeie) fotograaf en hij schiet er fantastische plaatjes mee. Geef hem aan Henk of Ingrid en het is niet bijzonder.

Dat zelfde geld ook voor een “echte” camera. Fotograferen doe je niet met hardware, fotograferen die je met compositie, belichting, enz.

Kijk bijvoorbeeld naar de foto hieronder, kan die beter? Vast wel. Ziet hij er voor een smartphone camera fantastisch uit? absoluut.

Afbeeldingslocatie: https://i.cubeupload.com/4N9rfa.jpeg (Foto is binnen genomen, met de standaard camera)

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 27-11-2017 23:34 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:37
@Donstil 'zonder gekheid :+ ' Waanzinnig mooie foto KAT.

Zo mooi dat ik bijna benieuwd ben wat je kat van de X vindt?

En ja, ook eens, dat je tegenwoordig met zowel de X ( geprobeerd ) en de N8 hele mooie plaatjes kunt schieten!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Donstil schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:32:
[...]

Zonder gekheid. Geef de iPhone X (Of 8Plus of Note8) aan een (goeie) fotograaf en hij schiet er fantastische plaatjes mee. Geef hem aan Henk of Ingrid en het is niet bijzonder.

Dat zelfde geld ook voor een “echte” camera. Fotograferen doe je niet met hardware, fotograferen die je met compositie, belichting, enz.

Kijk bijvoorbeeld naar de foto hieronder, kan die beter? Vast wel. Ziet hij er voor een smartphone camera fantastisch uit? absoluut.

[afbeelding] (Foto is binnen genomen, met de standaard camera)
Ik ben het daar maar ten dele mee eens. Een geoefend oog ziet echt wel waar een iPhone steken laat vallen. Ook al heb je een leuke compositie. Dat gewauwel over ‘de beste camera is de camera die je bij hebt’ is leuk als quote, maar zegt mij helemaal niks. Als omstandigheden suboptimaal zijn lijdt een smartphonecamera daar gewoon onder. En dat kan ook niet anders.

En die portretmodus van de iPhones is echt om te janken. Geef mij maar m’n Sigma 35mm f/1.4. Ja, die lens zelf is al 700 gram, maar zelfs dan neem ik die vaak liever mee dan dat ik met een iPhone plaatjes moet schieten. ;)

Afgezien daarvan ben ik overigens wel tevreden over de camera van de iPhone X hoor. Maar dan als smartphonecamera. :)

[ Voor 4% gewijzigd door gday op 28-11-2017 00:29 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:57
gday schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 00:27:
[...]

Ik ben het daar maar ten dele mee eens. Een geoefend oog ziet echt wel waar een iPhone steken laat vallen. Ook al heb je een leuke compositie. Dat gewauwel over ‘de beste camera is de camera die je bij hebt’ is leuk als quote, maar zegt mij helemaal niks. Als omstandigheden suboptimaal zijn lijdt een smartphonecamera daar gewoon onder. En dat kan ook niet anders.

En die portretmodus van de iPhones is echt om te janken. Geef mij maar m’n Sigma 35mm f/1.4. Ja, die lens zelf is al 700 gram, maar zelfs dan neem ik die vaak liever mee dan dat ik met een iPhone plaatjes moet schieten. ;)

Afgezien daarvan ben ik overigens wel tevreden over de camera van de iPhone X hoor. Maar dan als smartphonecamera. :)
Dan sleep jij toch lekker elke dag je sigma 35mm F/1.4 mee. Ik vind het persoonlijk indrukwekkend wat de iPhone X kan met een beperkte sensor,

• pdavie2311

pdavie2311

Donstil schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:32:
[...]

[afbeelding] (Foto is binnen genomen, met de standaard camera)
Deels waar! Tuurlijk ligt het aan de persoon die de foto neemt. Maar ik loop al een tijdje mee, ook een normale camera voor vakantie etc, maar als ik gewoon "simpel" een foto van mijn kinderen maak binnenshuis met goed daglicht dan is het gezicht gewoon een vlekkenpartij. Rest is wel aardig. Net alsof er een filter komt bij gezichten lijkt het. Heb de app Halide gekocht, kijken of ik daar beter mee kan worden. Nog wel even uitzoeken welke instellingen ik daar moet gebruiken.

• Jaymone
gday schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:58:
[...]

Ik snap dat ze dat niet snel zullen doen, maar ballast is het niet per se. Er zijn use cases waar ik Face ID fijn vind, maar er zijn ook use cases waar ik Touch ID mis.

Dat het voor jou ballast is, is goed mogelijk. Maar dan trap je al snel in de valkuil dat jij representatief bent voor de gehele groep gebruikers. ;)
Zo zeg ik het ook idd, voor mij is het ballast..of de een of de ander ;)

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 19:19
Wellicht dat het hier al ter sprake is gekomen, maar ik heb last van een scherm dat niet altijd reageerd. Heb het nu twee keer gehad dat iemand mij belt, maar kan vervolgens niet opnemen. Na het scherm uitzetten/aanzetten kan ik het toestel weer gebruiken. Het vervelende is dat ik daarmee het gesprek weiger.

Update: dit issue ervaar ik met de laatste update geïnstalleerd en bij gebruik binnen (met verwarming aan ;))

[ Voor 15% gewijzigd door T i M op 28-11-2017 08:21 ]

Verwijderd

Nou zitten we in dit draadje al een tijdje te discussiëren over het hoe en wat van de X, en of hij te duur is, en of het wel zo vernieuwend is, en of het scherm wel scherp genoeg / helder genoeg / kleurecht genoeg, etc is. Maar dit weekend ben ik er weer eens achter gekomen dat wij op Tweakers toch echt in een bubble zitten met z'n allen. Wij weten de ins 'n outs van allerlei telefoons, wij weten de details en wij kunnen achterhalen waarom bepaalde zaken werken zoals ze werken. Vooral dat laatste zorgt er voor dat je niet snel meer onder indruk bent van iets. Immers, als je weet hoe iets werkt dan is het mysterieuze/magische er snel af.

Dit weekend heb ik sinterklaas gevierd met veel van mijn vrienden. Geen van hen heeft veel affiniteit met gadgets en tech. Ik wel, en ik heb de X. En ik was heel benieuwd hoe ze er op zouden reageren. En dat was redelijk conform verwachting: "mooi ding!", "gaaf scherm hoor", "jezus wat duur". Maar de killer feature was toch Face-ID.

En toch lijkt het erop dat velen het toch best belangrijk vinden wat anderen van hun X vinden?

Soort van je aankoop goedkeuren doordat andere de X fantastisch vinden?

Lijkt me toch niet de reden waarom je een X koopt toch ;)

• pdavie2311

pdavie2311

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:31:
[...]

En toch lijkt het erop dat velen het toch best belangrijk vinden wat anderen van hun X vinden?

Haha! Inderdaad. Behalve mijn gezin, weet nog bijna niemand dat ik de X heb. Laat hem soms expres in mijn broekzak zitten als ik ergens ben. Daar zorgt mijn Watch wel een beetje voor moet ik zeggen, maar toch.
Boeit mij echt helemaal niks wat iemand ervan vindt. Sommige zuipen elk weekend voor 100,- euro op, andere kopen leuke gadgets. Of andere doen beide... :+ Boeiuhhhh...

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:31:
[...]

Je mist het punt van mijn verhaal. Ik weet wel waarom ik de X heb gekocht en ik zit niet meer op de middelbare school, dus de mening van anderen interesseert mij niet zo veel.
Wat ik probeerde aan te geven in mijn verhaal is dat wij, binnen onze tech bubble, soms best verwend en blasé doen over iets wat voor de rest van de wereldbevolking een technisch hoogstandje is, wat ze daadwerkelijk verwonderd en waar ze niks van snappen (op een positieve manier).

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-10 20:43
Hebben jullie dat ook wanneer jullie een notificatie krijgen voor een mail en jullie de iphone X nemen om het lockscreen te bekijken, het moment wanneer Face ID unlocked de notificaties verdwijnen van het lockscreen ?

Kan dat te maken hebben de de iwatch ?
Ik heb een iwatch gekoppeld maar deze is momenteel niet in gebruik en dus ook zonder power...

Ik word er gek van...

Blijkbaar zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem :
https://discussions.apple.../8149510?start=0&tstart=0
https://forums.macrumors....-face-id-unlocks.2084211/
https://www.reddit.com/r/.../?st=jajdm73x&sh=ff4ab253
https://www.reddit.com/r/.../?st=jajdm9i4&sh=8b15ead4

Echt klote bug...

[ Voor 39% gewijzigd door Icaru op 28-11-2017 09:45 ]

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-10 20:43
Icaru schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:33:
Hebben jullie dat ook wanneer jullie een notificatie krijgen voor een mail en jullie de iphone X nemen om het lockscreen te bekijken, het moment wanneer Face ID unlocked de notificaties verdwijnen van het lockscreen ?

Kan dat te maken hebben de de iwatch ?
Ik heb een iwatch gekoppeld maar deze is momenteel niet in gebruik en dus ook zonder power...

Ik word er gek van...

Blijkbaar zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem :
https://discussions.apple.../8149510?start=0&tstart=0
https://forums.macrumors....-face-id-unlocks.2084211/
https://www.reddit.com/r/.../?st=jajdm73x&sh=ff4ab253
https://www.reddit.com/r/.../?st=jajdm9i4&sh=8b15ead4

Echt klote bug...
Hier is blijkbaar een (onhandige) fix voor op dit moment :

Je moet in elk mail account de "show in history" uitschakelen, en dan werkt het weer zoals het zou moeten maar dan zonder history...
_/-\o_ for me!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Wouter Lucassen schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 01:15:
[...]

Dan sleep jij toch lekker elke dag je sigma 35mm F/1.4 mee. Ik vind het persoonlijk indrukwekkend wat de iPhone X kan met een beperkte sensor,
Dat doe ik dan toch ook? En met veel plezier.

Indrukwekkend zijn foto’s van de iPhone X zeker. Voor een smartphone. Bij relatief goede omstandigheden. Maar kom, laten we nou alsjeblieft niet gaan doen alsof de iPhone een uitmuntende camera is ... :)

[ Voor 9% gewijzigd door gday op 28-11-2017 11:22 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:57
gday schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:06:
[...]

Dat doe ik dan toch ook? En met veel plezier.

Indrukwekkend zijn foto’s van de iPhone X zeker. Voor een smartphone. Bij relatief goede omstandigheden. Maar kom, laten we nou alsjeblieft niet gaan doen alsof de iPhone een uitmuntende camera is ... :)
Voor een smartphone camera wel :)

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Agreed. ;)

• NiGeLaToR
En dan nog: vergeleken met wat? De dSLR die stof hapt in je kast? Das nu juist de reden waarom ik zo enthousiast ben over m'n steeds beter wordende telefooncamera: ik maak de meeste foto's met mijn telefoon.

De beste camera is nog steeds degene die je bij je hebt :)

Mijn liefde voor de X kent inmiddels ook wat haatjes.. ik vind niet alle swipe bewegingen in alle gevallen prettig. Een knop had ook zo z'n voordelen. Zo vind ik een app killen minder handig. En ik moet apps killen omdat ik een aantal apps heb die niet goed werken op de X en dan eerst om zeep moet helpen om opnieuw te proberen. Das dan meteen een logisch probleempje: apps die bijgewerkt moeten worden. Kleine dingen, soms esthetisch, of zoals sleep cycle, die meet normaal m'n hartslag na wakker worden maar dit werkt op de X niet goed. Ook werkt scrollen in video's niet lekker samen met de home-swipe. Ik kan de video-scroll vrijwel niet te pakken krijgen als ie ter hoogte van de home-swipe zit. Dan draai ik het toestel, scroll, draai weer terug :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Jaymone
De afgelopen 2 dagen merk ik dat, als ik de X op mn Anker QI charger leg, het de volgende ochtend niet is geladen. Weet niet of dat te maken heeft met het feit dat ik het er niet goed op leg (terwijl de blauwe leds wel even branden en de iPhone aangeeft dat het laadproces is gestart), even aanzien de komende dagen. Wanneer ik het daarna weer op de Anker leg, laadt het wel..

• pdavie2311

pdavie2311

Jaymone schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:06:
De afgelopen 2 dagen merk ik dat, als ik de X op mn Anker QI charger leg, het de volgende ochtend niet is geladen. Weet niet of dat te maken heeft met het feit dat ik het er niet goed op leg (terwijl de blauwe leds wel even branden en de iPhone aangeeft dat het laadproces is gestart), even aanzien de komende dagen. Wanneer ik het daarna weer op de Anker leg, laadt het wel..
Vreemd! Jij hebt toch ook die kleine compacte? Net een onderzetter, haha! Vannacht nog opgeladen en gewoon 100% vanmorgen hiero. Ik laad niet dagelijks op moet ik zeggen, maar dat moet niet uitmaken lijkt me.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

NiGeLaToR schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:04:
[...]

De beste camera is nog steeds degene die je bij je hebt :)
Zoals ik een paar posts terug al zei: ik vind dat echt een stomme quote. Je kunt ook zeggen: "De best betaalde baan is de baan die je hebt." Hoef je meteen ook nooit meer ergens anders te solliciteren. ;)

• Jaymone
pdavie2311 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:10:
[...]

Vreemd! Jij hebt toch ook die kleine compacte? Net een onderzetter, haha! Vannacht nog opgeladen en gewoon 100% vanmorgen hiero. Ik laad niet dagelijks op moet ik zeggen, maar dat moet niet uitmaken lijkt me.
Heb de 10W versie maar ook lekker compact idd :) ben er wel blij mee!
Weet ook niet waarmee het te maken heeft gehad, ben zeer benieuwd hoe het morgenochtend eruit gaat zien. Zal toch niet stiekem iemand in de nacht met mn X gaan spelen en tegen de ochtend er weer op leggen? ;)

• NiGeLaToR
gday schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:14:
[...]

Zoals ik een paar posts terug al zei: ik vind dat echt een stomme quote. Je kunt ook zeggen: "De best betaalde baan is de baan die je hebt." Hoef je meteen ook nooit meer ergens anders te solliciteren. ;)
En dat vind ik een stomme vergelijking :) Ik ben fotograaf (geweest) en heb de mooiste platen gemaakt met m'n duurste camera-spul. Ik ben de Himalaya overgeklommen met 14kg aan camera apparatuur. Ik ben de Grand Canyon op en neer gelopen met dezelfde lading meuk. Bruiloften, pers-opdrachten, sportevenementen - allemaal met mooie en kostbare apparatuur.

En toch zijn een aantal van m'n mooiste foto's gemaakt met een telefoon, actioncam of drone. Simpelweg omdat die op het juiste moment op de juiste plek was. Zo simpel is het. Ik neem m'n dSLR niet altijd mee c.q. die kan niet overal komen - en m'n telefoon zit altijd in m'n broekzak.

En qua baan: als je een betere baan wilt ga je solliciteren. Ik heb de X ook gekocht, omdat de camera weer net beter is dan de vorige generaties. Dus wat is dan precies je punt? Dat je niet meer hoeft te streven naar beter...? :>

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Vrienden van dit Topic. Stop met jezelf te verantwoorden omdat je een X hebt en omdat een of andere "Deskundige" hem te duur vindt, of omdat een ander toestel hetzelfde kan maar de helft zo duur is. Jullie wilden een X en je hebt er geld voor over, gewoon omdat je een X wilt. Ik heb een Blackberry Keyone. Deze vindt men te duur om wat hij kan, te oude processor, wat kan dat toetsenbord nu allemaal enz. enz. Ik vind hem prachtig en wilde hem gewoon. Als hij nog duurder was geweest had ik hem ook gekocht. Ik heb met de X staan te spelen en vond hem prachtig. Heb vanaf de iPhone 4 tot en met de 6 Plus alle iPhone's gehad. Hele mooie en uitstekend toestellen. Ik wilde nu een keer wat anders, heb tussendoor verschillende Blackberry's gehad die ook niemand mooi vond. Ik vind de X een heel mooi toestel met de nieuwste snufjes en hoop dat jullie er heel veel plezier van hebben. _/-\o_

• pdavie2311

pdavie2311

hoefniks schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:57:
Vrienden van dit Topic. Stop met jezelf te verantwoorden omdat je een X hebt en omdat een of andere "Deskundige" hem te duur vindt, of omdat een ander toestel hetzelfde kan maar de helft zo duur is. Jullie wilden een X en je hebt er geld voor over, gewoon omdat je een X wilt. Ik heb een Blackberry Keyone. Deze vindt men te duur om wat hij kan, te oude processor, wat kan dat toetsenbord nu allemaal enz. enz. Ik vind hem prachtig en wilde hem gewoon. Als hij nog duurder was geweest had ik hem ook gekocht. Ik heb met de X staan te spelen en vond hem prachtig. Heb vanaf de iPhone 4 tot en met de 6 Plus alle iPhone's gehad. Hele mooie en uitstekend toestellen. Ik wilde nu een keer wat anders, heb tussendoor verschillende Blackberry's gehad die ook niemand mooi vond. Ik vind de X een heel mooi toestel met de nieuwste snufjes en hoop dat jullie er heel veel plezier van hebben. _/-\o_
Ik moest even googelen wat de Keyone nu is..Eerder ook altijd BB gehad. De Bold 9000 o.a. Moet hem nog ergens hebben liggen, haha!

• X-GeaR
De eerste Google-apps zijn geoptimaliseerd voor X, waaronder Drive en Spreadsheets. Hopelijk volgen Maps en Gmail snel!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:40
NiGeLaToR schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:54:

Ik neem m'n dSLR niet altijd mee c.q. die kan niet overal komen - en m'n telefoon zit altijd in m'n broekzak.
Jouw bericht lezend (Himalaya, grand canyon) gaat je dSLR WEL overal mee naartoe :*)

Ontopic: Ben het met je eens wat betreft de goede plek, het goede moment en natuurlijk ook een scherp oog voor compositie!

• Tortelli
  • Laatst online: 12:29

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Een eerste feedback van een jaren Android, heb de X nu 1 dag. Als referentie; Nokia N97, Galaxy S2, Nexus 5, Galaxy S6 en nu de X 256GB in Silver.

Sinds de iPad 3 uitkwam heb ik deze in mijn bezig (nu de Air 2), dus onbekend ben ik niet geweest met IOS. Erger me al lange tijd aan de trage security patches bij Android en wil een groot scherm in een compacte behuizing met een fatsoenlijke accuduur en bij voorkeur een OLED scherm. De iPhone X bied alles met als enige echt nadeel de forse prijs (al valt dat mee als je het toestel 3 jaar zou gebruiken).

Installatie was gister een flink gepruts, geen import tools gebruikt maar gewoon vanaf 0 begonnen. Paar applicaties kosten me veel tijd, vooral de 2 way authenticatie is een flink gepruts om over te zetten (zowel Google als Microsoft voor 10-15 accounts). Rest was ik mee bekend en vormde geen probleem.

FaceID werkt eigenlijk probleemloos, aantal keren dat hij niet direct unlocked zijn op 1 hand te tellen geweest. De home knop mis je na 5 minuten al niet meer, het werk heel natuurlijk.
Toestel is mega snel, camera heb ik nog te weinig gebruikt om goed te beoordelen. Feitelijk voordeed de S6 nog wat dit betreft.

Paar kleine opmerkingen hebben vooral betrekking tot enkele "IOS beperkingen";
• Ik mis een direct bellen knop op mijn home screen.
• Google Keep werkt beter dan notificaties imo?.
• IOS camera roll werkt niet logisch/handig, je krijg allerlei whatsapp zooi tussen je foto’s te staan. Waarom plaatst hij dit niet (net als Android) in een los album?.
(ik weet dat je kunt voorkomen dat je WA foto's in de camera roll komen, het blijft echter onhandig tozv Android).
• Toetsenbord; waarom zitten er geen nummerieke regel boven?. De iPad heeft dit nu wel?.

Paar pluspunten:
• Je hebt erg veel ruimte op je homescreen!
• Widget scherm is een flinke vooruitgang in IOS!
• 256GB is ideaal
• iCloud integratie werkt erg goed (ervaring ouders), overstap naar andere telefoon is straks zeer eenvoudig.
• Look en feel van toestel zijn erg fraai.
• Accuduur is lichtjaren beter als een (2,5 jaar oude) Galaxy S6.

Denk dat ik hiero ook een review van maak als ik hem wat langer in bezig heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Tortelli op 29-11-2017 09:51 . Reden: Wat toegevoegd en spelfouten verwijderd ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:45
Na het lezen van dat hoofdpijntopic op macrumors, begon ik er langzaam van overtuigd te raken dat ik daardoor ook opeens regelmatig hoofdpijn heb, de afgelopen 3,5 week, sinds 3 november....
Apple gebeld, en ze komen 'm maandag ophalen.
Komende 3 dagen eens even de 7 gebruiken en dan 't weekend nogmaals de X, als ultieme 'test', maar denk dat 't einde verhaal is en ik een 8 Plus ga halen...

Haters everywhere but I don’t really care

• pdavie2311

pdavie2311

matthijst schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:22:
Na het lezen van dat hoofdpijntopic op macrumors, begon ik er langzaam van overtuigd te raken dat ik daardoor ook opeens regelmatig hoofdpijn heb, de afgelopen 3,5 week, sinds 3 november....
Apple gebeld, en ze komen 'm maandag ophalen.
Komende 3 dagen eens even de 7 gebruiken en dan 't weekend nogmaals de X, als ultieme 'test', maar denk dat 't einde verhaal is en ik een 8 Plus ga halen...
Jammer man! Is het zo erg? Ik merk alleen dat mijn ogen tranen, maar mijn neus loopt ook, dus gewoon verkouden! Ik herken niets in problemen met het scherm gelukkig.

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:04
T i M schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:15:
Wellicht dat het hier al ter sprake is gekomen, maar ik heb last van een scherm dat niet altijd reageerd. Heb het nu twee keer gehad dat iemand mij belt, maar kan vervolgens niet opnemen. Na het scherm uitzetten/aanzetten kan ik het toestel weer gebruiken. Het vervelende is dat ik daarmee het gesprek weiger.

Update: dit issue ervaar ik met de laatste update geïnstalleerd en bij gebruik binnen (met verwarming aan ;))
Even reageren, ondanks dat ik geen X heb. Dit had ik op mijn iPhone 6S ook al af en toe, en hetzelfde geldt voor mijn huidige iPhone 8. Dit lijkt mij een softwareissue dat zich helaas op meerdere toestellen voordoet.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

NiGeLaToR schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:54:
[...]

En dat vind ik een stomme vergelijking :) Ik ben fotograaf (geweest) en heb de mooiste platen gemaakt met m'n duurste camera-spul. Ik ben de Himalaya overgeklommen met 14kg aan camera apparatuur. Ik ben de Grand Canyon op en neer gelopen met dezelfde lading meuk. Bruiloften, pers-opdrachten, sportevenementen - allemaal met mooie en kostbare apparatuur.

En toch zijn een aantal van m'n mooiste foto's gemaakt met een telefoon, actioncam of drone. Simpelweg omdat die op het juiste moment op de juiste plek was. Zo simpel is het. Ik neem m'n dSLR niet altijd mee c.q. die kan niet overal komen - en m'n telefoon zit altijd in m'n broekzak.
Allemaal heel leuk, maar dan moet je dus gewoon zeggen: "Een acceptabele of zelfs een matige foto is beter dan geen foto." Maar kom op, een iPhone is geen uitmuntende camera. En als je een béétje fotograaf bent erken je dat gewoon.
En qua baan: als je een betere baan wilt ga je solliciteren. Ik heb de X ook gekocht, omdat de camera weer net beter is dan de vorige generaties. Dus wat is dan precies je punt? Dat je niet meer hoeft te streven naar beter...? :>
Dan is het toch niet 'de beste'? Als je 'de beste' hebt hoef je niet naar beter te streven. Dus wederom: bogus quote die altijd maar nagepapegaaid wordt.

Maar goed, ik vind het helemaal mooi dat iedereen zo in z'n nopjes is met de camera van de iPhone X, hoor. d:)b Ik gebruik 'm ook dagelijks, tot tevredenheid. Maar ik hou mezelf niet voor de gek.

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 19:19
iAdema schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:31:
[...]

Even reageren, ondanks dat ik geen X heb. Dit had ik op mijn iPhone 6S ook al af en toe, en hetzelfde geldt voor mijn huidige iPhone 8. Dit lijkt mij een softwareissue dat zich helaas op meerdere toestellen voordoet.
Had het ook mijn mijn iPhone 5. Meer mensen die hier last van hebben?

• jaybrown
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-11 20:15
T i M schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:49:
[...]

Had het ook mijn mijn iPhone 5. Meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb er al een hele tijd last van, met verschillende toestellen. 4s, 5s en nu SE. Mijn X 64Gb komt volgende week binnen en ipv alles te restoren via icloud ga ik eens helemaal clean beginnen. Hopelijk lost dat het probleem op.

Nog mensen die van een SE komen en die hun ervaring willen delen?

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:45
pdavie2311 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:29:
[...]

Jammer man! Is het zo erg? Ik merk alleen dat mijn ogen tranen, maar mijn neus loopt ook, dus gewoon verkouden! Ik herken niets in problemen met het scherm gelukkig.
Nou, normaal nooit hoofdpijn en nu al 3 weken behoorlijk regelmatig, plus moeie ogen. Enige nieuwe in die tijd is de X :)
Moest vandaag beslissen (want al ruim over 2 weken heen) dus laat maar ophalen maandag, nog wel even testen (3 dagen 7, 2.5 dag X).

Gok dat er ook niet heel veel mensen last van hebben, maar Google geeft wel meer ervaringen van mensen met Samsungs, klachten voelen migraine-achtig. M'n pa heeft ook een X en die heeft ook nergens last van verder :)

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

Apple heeft met black friday deals 6 miljoen iphone x verkocht!!😱Te duur?😂

• 1Mark
  • Laatst online: 04-11 17:19
jaybrown schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:58:
[...]

Nog mensen die van een SE komen en die hun ervaring willen delen?
ja ik!

Wat erg fijn is, is dat deze waterdicht is, en dat een filmpje kijken in de trein nu ook goed te doen is (HDR in netflix is awesome). En navigeren in de auto is veel makkelijker door de grootte.
De batterijduur is ook flink beter.

Verder is hij wel behoorlijk zwaar, ook in vergelijking met een iPhone 6. Maar ik zit er niet mee.
Het is wel, voor mij, een 2-handen apparaat geworden. Hiervoor liep ik, met 1 hand swipend, door kantoor tegen mensen aan te botsen. Nu sta ik meer stil (en bots ik niet meer).

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Voor de mensen die zich ook ergeren aan de bug dat bij het wisselen naar emoticons het keyboard hoger wordt en daardoor bijv in whatsapp het onderste deel van je scherm erachter verdwijnt, installeer Gboard 😊 ik vind het dan ook prettig dat je niet meer steeds helemaal met je duim naar beneden moet voor de emoticons weergave. Daarnaast vind ik het wel cool om gewoon een plain zwarte achtergrond in te laden, accentueerd het mooie zwart van oled!

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.org/s8nvnsrn5/AAC6498_B-996_A-47_D0-809_A-_BFF5_EA8_A1081.png

• NiGeLaToR
gday schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:33:
[...]

Allemaal heel leuk, maar dan moet je dus gewoon zeggen: "Een acceptabele of zelfs een matige foto is beter dan geen foto." Maar kom op, een iPhone is geen uitmuntende camera. En als je een béétje fotograaf bent erken je dat gewoon.
Nope. Is echt onzin. Zolang de meeste geniale fotos gemaakt worden door fotografen met een technisch gezien matige/slechte camera, zal ik het met je oneens blijven. Ja, een foto voor op een billboard maak je ivm de benodigde resolutie met een hasselblad en met een dSLR en mooie lens heb je fraaiere dof of bruikbaar zoombereik maar als je de beperkingen van je ‘ding’ kent kun je veel meer dan je denkt.

In 2010, toen de Iphone 3G er was:
https://gizmodo.com/5576509/395-photos-taken-on-cellphones

Er is zelfs een world press photo met een GoPro geschoten, naast de uiteraard bekende dSLR’s.
Maar goed, ik vind het helemaal mooi dat iedereen zo in z'n nopjes is met de camera van de iPhone X, hoor. d:)b Ik gebruik 'm ook dagelijks, tot tevredenheid. Maar ik hou mezelf niet voor de gek.
Ik denk dat je hier de plank mis slaat mbt het voor de gek houden ;) Je doet nu net alsof ik niet wil erkennen dat een goede dSLR niet beter is dan een telefoon camera. Dat is niet eens de discussie: het is simpelweg een gegeven dat:
- er veel fotos worden gemaakt met een telefoon
- telefoon camera’s sneller ontwikkelen dan reguliere camera’s, zodat elke knappe smartphone minstens net zulke fotos kan maken als een compactcamera
- er hierdoor steeds meer situaties zijn waarbij het hebben van een telefoon vs een dSLR niet zo relevant meer is.

Dus nogmaals: super dat dit gebeurt, ik kan steeds betere plaatjes met m’n telefoon maken en ja als de dSLR mee is dan maak ik daar nóg mooiere plaatjes mee. Heb overigens een A7 en een 7Dmkii tot m’n beschikking. Waarbij je nog iets ziet gebeuren: die spiegel is overbodig aan het worden. Al past een 35mm sensor voorlopig nog niet in een telefoon, denk ik ;)

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-11 06:12
Tortelli schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:20:
[...]
• Ik mis een direct bellen knop op mijn home screen.
[...]
Als je favorieten toevoegt aan je Telefoonapp, dan kun je deze razendsnel bellen door middel van het widget dat je met 3D Touch op de Telefoonapp oproept. Is dat misschien een beetje wat je bedoelt?

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

NiGeLaToR schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:58:
[...]

Nope. Is echt onzin. Zolang de meeste geniale fotos gemaakt worden door fotografen met een technisch gezien matige/slechte camera, zal ik het met je oneens blijven. Ja, een foto voor op een billboard maak je ivm de benodigde resolutie met een hasselblad en met een dSLR en mooie lens heb je fraaiere dof of bruikbaar zoombereik maar als je de beperkingen van je ‘ding’ kent kun je veel meer dan je denkt.
Een goede foto is niet per se genomen door een goede camera. Dus wat dat betreft zijn we het met elkaar eens. Maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom die quote van zo evangelisch wordt rondgeroepen. Chase Jarvis, van wie die quote afkomt, zegt zelf ook dat je gewoon bepaalde situaties moet ontwijken als je met een iPhone fotografeert. En dan wordt het toch echt een gevalletje: "Tja, ik heb niks anders, dus dan is een foto van m'n iPhone beter dan geen foto."
Tja, een redelijk aantal van die foto's vind ik eigenlijk niet om aan te gluren. :P
Er is zelfs een world press photo met een GoPro geschoten, naast de uiteraard bekende dSLR’s.
Wederom: een goede foto is niet per se genomen door een goede camera. ;) Waren we het volgens mij al over eens.
Ik denk dat je hier de plank mis slaat mbt het voor de gek houden ;) Je doet nu net alsof ik niet wil erkennen dat een goede dSLR niet beter is dan een telefoon camera. Dat is niet eens de discussie: het is simpelweg een gegeven dat:
- er veel fotos worden gemaakt met een telefoon
- telefoon camera’s sneller ontwikkelen dan reguliere camera’s, zodat elke knappe smartphone minstens net zulke fotos kan maken als een compactcamera
- er hierdoor steeds meer situaties zijn waarbij het hebben van een telefoon vs een dSLR niet zo relevant meer is.
Klopt, er zijn situaties waarmee je met een smartphone prima uit de voeten kunt. Dat heb ik eerder ook al aangegeven. Wat ik bedoel met mezelf niet voor de gek houden is erkennen dat er situaties zijn waarbij een iPhone gewoon matige foto's produceert. Maar als een iPhone het enige is dat je bij je hebt: helemaal mooi. Maar de foto wordt er niet beter of mooier van.
Dus nogmaals: super dat dit gebeurt, ik kan steeds betere plaatjes met m’n telefoon maken en ja als de dSLR mee is dan maak ik daar nóg mooiere plaatjes mee. Heb overigens een A7 en een 7Dmkii tot m’n beschikking. Waarbij je nog iets ziet gebeuren: die spiegel is overbodig aan het worden. Al past een 35mm sensor voorlopig nog niet in een telefoon, denk ik ;)
M'n vriendin is mirrorless gaan schieten inderdaad. Ik wil er vooralsnog nog niet aan. ;)

Verder denk ik dat we redelijk op dezelfde lijn zitten, afgezien van dat ik die quote verschrikkelijk vind. :P Daarnaast gaat dit me te ver off-topic nu, dus game on over de iPhone X!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
gday schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:33:
[...]

Echt onzin, ik heb een iPhone 8 Plus en deze heeft zeker wel een uitmuntende camera!
Zelfs reviews van foto vakbladen zeggen dat de de camera van de iPhone te vergelijken is met een dure DSLR camera. Mijn DSLR heb ik sinds ik de iPhone 8 Plus heb nog niet gebruikt. In de meeste situaties kan ik nu met de iPhone perfecte foto’s maken, alleen zoom is helaas niks.
En ten twee de camera maakt niet de mooiste foto’s, dat doet de fotograaf!

http://bgr.com/2017/09/19...review-cnet-james-martin/

[ Voor 10% gewijzigd door HereIsTom op 29-11-2017 01:29 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:31

Fjeze

AllesPerfect!

HereIsTom schreef op woensdag 29 november 2017 @ 01:24:
[...]

Echt onzin, ik heb een iPhone 8 Plus en deze heeft zeker wel een uitmuntende camera!
Zelfs reviews van foto vakbladen zeggen dat de de camera van de iPhone te vergelijken is met een dure DSLR camera.

http://bgr.com/2017/09/19...review-cnet-james-martin/
Dit is dus echt onzin....
Een telefoon kan nooit dezelfde kwaliteit foto’s leveren als een (goede) dSLR camera. Dat is technisch gewoon niet mogelijk gezien de sensor van de telefoon tegenover de sensor van een dSLR. Daarnaast is het glaswerk van een dure dSLR (zoals je aangeeft) op geen enkele manier te vergelijken met het lensje van een telefoon.

Zeker de iPhone maakt mooie foto’s, en de techniek die erin zit is erg goed! Maar vergelijkbaar met een dure dSLR.... absoluut niet.

Fly or Die

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03:06
Heeft al iemand hetzelfde meegemaakt?
Ik heb de screenprotector van Belkin in de apple store laten plaatsen nu kom ik er vanochtend achter dat deze al gebroken is... Hij is niet gevallen of iets dergelijks..

• smoken
  • Laatst online: 05-11 20:41
xGROOVER schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:29:
Heeft al iemand hetzelfde meegemaakt?
Ik heb de screenprotector van Belkin in de apple store laten plaatsen nu kom ik er vanochtend achter dat deze al gebroken is... Hij is niet gevallen of iets dergelijks..
Nee, dat niet.
Heb wel een paar fijne krasjes op die screenprotector, dus blijkbaar is het helemaal niet zo'n super hard materiaal (ik "pamper" mijn iPhone, ook al zit er een protector op)

Het komt vaker voor blijkbaar:
https://www.apple.com/sho...n-protection-for-iphone-x

[ Voor 11% gewijzigd door smoken op 29-11-2017 09:47 ]

• Tortelli
  • Laatst online: 12:29

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Gaston schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:56:
[...]

Als je favorieten toevoegt aan je Telefoonapp, dan kun je deze razendsnel bellen door middel van het widget dat je met 3D Touch op de Telefoonapp oproept. Is dat misschien een beetje wat je bedoelt?
Hoe werkt dit precies?. Ik ben ook nog totaal niet bekend met de 3D touch features denk ik :D.

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03:06
smoken schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:44:
[...]

Nee, dat niet.
Heb wel een paar fijne krasjes op die screenprotector, dus blijkbaar is het helemaal niet zo'n super hard materiaal (ik "pamper" mijn iPhone, ook al zit er een protector op)

Het komt vaker voor blijkbaar:
https://www.apple.com/sho...n-protection-for-iphone-x
Op 2 plaatsen zie ik nu... in de linker bovenhoek en midden in het scherm. Zal het iets met het koude weer te maken hebben?

• smoken
  • Laatst online: 05-11 20:41
xGROOVER schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:55:
[...]

Op 2 plaatsen zie ik nu... in de linker bovenhoek en midden in het scherm. Zal het iets met het koude weer te maken hebben?
Zou niet moeten mogen eigenlijk ... maareh, ik denk dat we dit voort moeten zetten in het accessoires topic, voordat we een "tik op de vingers" krijgen ;-)

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Fjeze schreef op woensdag 29 november 2017 @ 05:28:
[...]

Dit is dus echt onzin....
Een telefoon kan nooit dezelfde kwaliteit foto’s leveren als een (goede) dSLR camera. Dat is technisch gewoon niet mogelijk gezien de sensor van de telefoon tegenover de sensor van een dSLR. Daarnaast is het glaswerk van een dure dSLR (zoals je aangeeft) op geen enkele manier te vergelijken met het lensje van een telefoon.

Zeker de iPhone maakt mooie foto’s, en de techniek die erin zit is erg goed! Maar vergelijkbaar met een dure dSLR.... absoluut niet.
Dan blijf je gewoon lekker lelijke foto’s maken met je dure DSLR, dan maak ik wel prachtige foto’s met mijn iPhone _O-

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• pdavie2311

pdavie2311

Harmonie mensen, harmonie...

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Misschien weet iemand dat..
Kan je alleen je foto's & instellingen overzetten naar een nieuwe iPhone?
Dus zonder apps etc...

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:18
[verwijderd]

[ Voor 108% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:14 ]

• _Bailey_
  • Niet online
nee, er is hier sprake van sommige mede-Tweakers die laatste tijd iets teveel techtosteron aanmaken in hun lichaam :9

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 29-11-2017 13:43 ]

• dafmay
Geert1976 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:42:
[...]
nee, er is hier sprake van sommige mede-Tweakers die laatste tijd iets teveel techtosteron aanmaken in hun lichaam :9
Yup. De X-factor ;)

• dafmay
Gebruikt iemand hier toevallig de app Tapet op z’n iPhone X?

Op mijn iPhone X wil de app het niet doen en ik vraag mij af of deze nog niet geoptimaliseerd is voor de X...of wellicht nog niet voor iOS 11.2 (ik draai beta 5).

Thx!

Edit : excusi ik had m’n vorige bericht eigenlijk even moeten bewerken i.p.v. nieuw bericht plaatsen.

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 29-11-2017 15:32 . Reden: Foutje bedankt... ]

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:31

Fjeze

AllesPerfect!

HereIsTom schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:00:
[...]

Dan blijf je gewoon lekker lelijke foto’s maken met je dure DSLR, dan maak ik wel prachtige foto’s met mijn iPhone _O-
Hij was niet aanvallend bedoeld hoor.
Beetje onzinnige opmerking van je...

Waaruit trek jij de conclusie dat ik lelijke foto’s maak met mijn dSLR?

Ik geef alleen aan dat het technisch niet mogelijk is dezelfde kwaliteit te halen uit een sensor van een telefoon als uit een sensor van een dSLR met bijbehorend glaswerk.

Maar ben het ook zeker met je eens dat je met de telefoons van tegenwoordig hele mooie foto’s kan maken! Gebruik mijn iPhone zelf ook regelmatig, zelfs soms als ik mijn camera ook bij heb. (Even leuke foto om te versturen bijvoorbeeld)

[ Voor 17% gewijzigd door Fjeze op 29-11-2017 17:59 ]

Fly or Die

• Tasminos
  • Niet online
Klopt het dat er nog steeds geen release date is voor update versie 11.2? Ik word gek van die trilling in het scherm bovenin na het unlocken.
UncleSam schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:54:
Klopt het dat er nog steeds geen release date is voor update versie 11.2? Ik word gek van die trilling in het scherm bovenin na het unlocken.
Nou daarvoor moet je niet bij 11.2 zijn want dat zit gewoon nog in Beta5 (van gisteren) :) .

Over de release date gesproken, die geeft Apple nooit op voorhand vrij tenzij het om de jaarlijkse grote release gaat.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Tasminos
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:02:
[...]

Nou daarvoor moet je niet bij 11.2 zijn want dat zit gewoon nog in Beta5 (van gisteren) :) .

Over de release date gesproken, die geeft Apple nooit op voorhand vrij tenzij het om de jaarlijkse grote release gaat.
Begreep dat het probleem in 11.2 verholpen is. KLopt dat niet?
Pagina: 1 ... 32 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.