• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:01

Nitai

Live the life you love.

Heel logisch, onder, Mobile Data :+ (en dan helemaal naar beneden scrollen...)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Nitai schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:44:
[...]

Heel logisch, onder, Mobile Data :+ (en dan helemaal naar beneden scrollen...)
Haha thnx.

Niet opnieuw ingesteld zie ik. Het is 2 uur sinds begin september. Schat 5 minuten sinds de X ofz.

In die tien gesprekken van ongeveer 30 minuten heb ik trouwens bijna elke keer gehoord dat ik slecht te verstaan was.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

aex351 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:42:
[...]

Ik zou je telefoon z.s.m. omruilen. Ik heb dit zelfde probleem gehad met een andere iPhone. Komt volgens mij gewoon door de lage kwaliteit waarmee Apple zijn producten in elkaar zet.
Bron? Dat Apple dat met lage kwaliteit doet?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• SP75
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-10 20:43
aex351 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:42:
[...]

Ik zou je telefoon z.s.m. omruilen. Ik heb dit zelfde probleem gehad met een andere iPhone. Komt volgens mij gewoon door de lage kwaliteit waarmee Apple zijn producten in elkaar zet.
Ik heb inderdaad met de Store gebeld en zodra deze binnen is ga ik er heen om het om te wisselen vind t zelf ook niet fijn zn klik geluid

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:20

Grin

Ride si sapis.

Dennisdn schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:27:
[...]
5-6 uur screentime lijkt me helemaal niet zo gek.
Op één dag, nee toch? Ik neem aan over je gehele gebruiksperiode, dus 2-3 dagen?
5-6 uren per dag(!) met je privé telefoon bezig zijn, buiten je werk - ik heb een aparte werktelefoon- , zou ik willen omschrijven als een verslaving. Voor mij zou dat serieus een problematische verslaving zijn.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Dennisdn schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:39:
[...]

Nou in mijn omgeving doet gelukkig niemand het meer. Een telefoontje komt nooit uit, je kunt ondertussen niks anders doen etc. Ik vind het bijna aanranding van m’n eigen tijd.

Maargoed, mijn vriendin vind me daar ook een hele rare in :)
Waarom kan je tijdens bellen niets doen? Ik doe zoveel, bijvoorbeeld auto rijden :)
Als een telefoontje niet uitkom neem ik niet op maar bel later wel terug.
Grin schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:24:
[...]

Op één dag, nee toch? Ik neem aan over je gehele gebruiksperiode, dus 2-3 dagen?
5-6 uren per dag(!) met je privé telefoon bezig zijn, buiten je werk - ik heb een aparte werktelefoon- , zou ik willen omschrijven als een verslaving. Voor mij zou dat serieus een problematische verslaving zijn.
Ik heb geen idee hoeveel ik op een dag 'haal', maar mijn telefoon gebruik ik ook voor mijn werk.
Vanochtend de telefoon ±8:00 van de lader gehaald en heb nu 3 uur en 20 minuten gebruik op 7 uur en 30 minuten stand-by.

Edit; ik vind het altijd maar raar als mensen niet 'durven' te bellen. Niks tegenover jullie hoor, maar ik als bijv. op werk kijk dat sommige het eng vinden 8)7 Wat kan er nou gebeuren.
Als ik iets moet regelen of weten is dat met een telefoontje een stuk sneller geregeld :Y

[ Voor 10% gewijzigd door Famous op 24-11-2017 15:35 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:08
Grin schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:24:
[...]

Per dag denk ik wel. Ik heb een baan op afstand waarbij ik óf bij de klant ben, onderweg, overal en nergens of thuis. Contact met kantoor hou ik de hele dag door middel van email of de altijd openstaande messengers op laptops en telefoon.

Mijn telefoon is daarbij dus de portal tot alles als ik niet achter de laptop zit aangezien werk en privé volledig door elkaar lopen. Dat doe ik op mijn eigen phone.

Van de zaak heb ik nog een iphone maar die gebruik ik alleen om in de auto alle voicemails terug te bellen.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Helder, dan ben je idd een poweruser :)
Mijn werk en privé hou ik qua telefoon strikt gescheiden, daar wordt je gebruik behoorlijk anders van. Op de SE staat bijvoorbeeld wel WhatsApp en nog wat andere apps voor het werk.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik gebruik mijn iPhone X exact hetzelfde als vrijwel al mijn vorige iPhones. Nooit screenprotectors gebruikt, nooit last gehad van (echt zichtbare) krasjes

Maar het scherm van deze X is wel een echte krassen magneet. Ik doe mijn iPhone ALTIJD in een lege broekzak en leg 'm altijd op de achterkant op een tafel. Kortom, ik ga redelijk bewust met mijn iPhone X om.

Nu pas een paar weken in bezit maar al behoorlijk wat krasjes. Lees veel soortgelijke ervaringen op Reddit en Macrumors, ook dus van mensen die nauwelijks tot geen last hadden van (echt zichtbare) krasjes op voorgaande iPhones.

Meer mensen waar nu duidelijk meer en vooral sneller krasjes op het display ontstaan, ten op zichte van vorige iPhones?

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 24-11-2017 19:46 ]

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Geert1976 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:45:
ik gebruik mijn iPhone X exact hetzelfde als vrijwel al mijn vorige iPhones. Nooit screenprotectors gebruikt, nooit last gehad van (echt zichtbare) krasjes

Maar het scherm van deze X is wel een echte krassen magneet. Ik doe mijn iPhone ALTIJD in een lege broekzak en leg 'm altijd op de achterkant op een tafel. Kortom, ik ga redelijk bewust met mijn iPhone X om.

Nu pas een paar weken in bezit maar al behoorlijk wat krasjes. Lees veel soortgelijke ervaringen op Reddit en Macrumors, ook dus van mensen die nauwelijks tot geen last hadden van (echt zichtbare) krasjes op voorgaande iPhones.

Meer mensen waar nu duidelijk meer en vooral sneller krasjes op het display ontstaan, ten op zichte van vorige iPhones?
Ben ook erg benieuwd naar de reacties hierop!
De X is de eerste iPhone die ik gebruik met screenprotector, hiervoor alleen met de 3GS last gehad van krassen, op de 4,5 en 6 nooit een kras gehad! De screenprotectors zagen er rond de homeknop altijd verschrikkelijk uit, de homeknop zat daardoor ook wat dieper weggestopt met zo'n extra randje rondom... Dat was voor mij de reden om nooit een screenprotector te gebruiken, maar nu met de X merk ik d'r maar weinig (niets?) van.

• iFlyKLM
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-10 12:08
Donstil schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:42:
Gebeld worden is een vreemde sociale verplichting idd. De beller bepaald dan maar even dat de ontvanger er tijd voor heeft.
Helemaal niet. Het is aan de beller om wel of niet op te nemen (wel of geen tijd).

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:21
Zie op mijn X onder een bepaalde hoek toch ook al behoorlijk wat lichte krassen, vrij lang ook. Ik vind screenprotectors verschrikkelijk maar begin toch wel te twijfelen inmiddels.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Rudios

Lost in space?

Wel vreemd eigenlijk, is toch hetzelfde soort glas als de 7 en de 8?

Whole lot of stars ***

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:32
Zo krijg ik mijn X met geen mogelijkheid gekoppeld aan m'n Mavic Pro RC. Pak ik m'n 6S erbij, met dezelfde iOS versie e.d. en die pakt 'm meteen op. Knap irritant - het ligt echt aan de X, heb alleen geen idee wat dan precies.

Edit: Mystery opgelost: De iPhone X wordt niet door DJI ondersteund. Mocht je een drone hebben en/of willen gebruiken met een X, wacht even tot en of DJI dit oplost.

[ Voor 27% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-11-2017 20:56 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

AppleiFan schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:08:
[...]
Helemaal niet. Het is aan de beller om wel of niet op te nemen (wel of geen tijd).
Dan krijg je een “ik bel je maar je neemt niet op” berichtje. Wat weer resulteert in mijn eerdere punt.

• NiGeLaToR
Donstil schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:56:
[...]

Dan krijg je een “ik bel je maar je neemt niet op” berichtje. Wat weer resulteert in mijn eerdere punt.
Er zijn problemen die écht lastig zijn. Zoals geen drinkwater hebben ofzo. Dan zijn er problemen die écht lastig zijn. Zoals een steenpuist op je zak. En dan heb je problemen die je écht zelf creëert, zoals een vaag dilemma over het opnemen van je telefoon :+ Als je het werkelijk een probleem vindt dat mensen je zomaar even durven te bellen dan heb je geen iPhone nodig, maar een iPad.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

NiGeLaToR schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:03:
[...]

Er zijn problemen die écht lastig zijn. Zoals geen drinkwater hebben ofzo. Dan zijn er problemen die écht lastig zijn. Zoals een steenpuist op je zak. En dan heb je problemen die je écht zelf creëert, zoals een vaag dilemma over het opnemen van je telefoon :+ Als je het werkelijk een probleem vindt dat mensen je zomaar even durven te bellen dan heb je geen iPhone nodig, maar een iPad.
Nou sterker nog ik heb een iPad :+ alleen die past lastig in mijn broekzak, om dat bel probleem op te lossen heb ik de telefoon thuis altijd op vliegtuig+WiFi. Dat lost het ook op :)

En over dat drinkwater probleem gesproken. Zelfs dat lossen ze met sms’jes op i.p.v. bellen (water naar 4333) :+

• NiGeLaToR
Donstil schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:06:
[...]

Nou sterker nog ik heb een iPad :+ alleen die past lastig in mijn broekzak, om dat bel probleem op te lossen heb ik de telefoon thuis altijd op vliegtuig+WiFi. Dat lost het ook op :)

En over dat drinkwater probleem gesproken. Zelfs dat lossen ze met sms’jes op i.p.v. bellen (water naar 4333) :+
:+ lijkt me ideaal, zo midden in de sahel :D

Maar goed om te lezen dat je je lot in eigen hand hebt genomen. Ik druk mensen gewoon keihard weg. Enige wat ik mis is de optie 'automatisch negeren van bellers met onderdrukt nummer'.

Enfin, terug naar de iPhone - er zijn toch die paar kleine dingen die het een beetje onhandig maken.. en net niet supergoed. Al is er 1 ding wat me positief verrast heeft: de batterijduur.

Btw: valt ie bij jullie ook zo snel uit je zak en van de bank of andere gladde oppervlaktes af? Kan het wel de iPhone aal noemen, hijs spiegelglad. Gaat zeker een hoesje komen.

• wesleytjuh
Lederen hoesje lost dat mooi op :). Erg grippy.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• NiGeLaToR
wesleytjuh schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:49:
Lederen hoesje lost dat mooi op :). Erg grippy.
Nu zit ik er met de telefoon al vuistdiep in, maar tenzij ik de rest van de koe ook krijg is dat leren hoesje me te prijzig :+

Verwijderd

De X sinds vandaag in gebruik, wat een gigantisch top toestel!! Ik kom van de iphone 8 plus. Ik dacht stiekem dat het toestel een beetje tegen zou vallen, ook gezien sommige reacties hier maaaar het tegenovergestelde is waar! :)

Het formaat is geweldig, ik dacht dat ik de grootte van de plus zou gaan missen. Maar tot nu toe juist niet, hij lig heerlijk in de hand. Scherm is top, voelt echt als iets nieuws in handen. Geluid is er nóg meer op vooruit gegaan ( bij de 8 plus was er al prima geluid). Face id loopt als een tierelier. Homeknop geen sec. gemist. En HOE ontzettend fijn is de nieuwe functie dat ik alleen de voorvertoning van meldingen op mijn scherm kan zien. Camera valt me tot nu toe ietsje tegen t.o.v. de 8 plus.
Terug zou ik nu al zeker niet meer willen, de plus voelt nu als een lomp apparaat in mijn handen.
Ook ik heb trouwens truetone uitgezet, vond hem iets te gelig met

Geniet van dit prachtig, nieuw speeltje mensen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2017 22:11 ]

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 15:35
duncanvdlinden schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:44:
[...]

-Met uitschakelen al heel snel die irritante SOS toon...
Gek word ik ervan, elke keer weer schrik me tering.... morgen eens proberen via reguliere menu... meer last van!

no comment

• Grin

Grin

Ride si sapis.

NiGeLaToR schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:57:
[...]

Nu zit ik er met de telefoon al vuistdiep in, maar tenzij ik de rest van de koe ook krijg is dat leren hoesje me te prijzig :+
Hahaha nice one!
Maar de kwaliteit die je krijgt met deze leather case is bijna niet te overschatten! Ik heb echt een hele vloot aan hoesjes gehad, een Elementcase (erg duur) voor de iPhone 4, een Carved Wood Art Limited Edition (vergelijkbaar duur), Vaja (ruim dubbel zo duur als die van Apple). Maar uiteindelijk kom ik altijd weer terug op de leather case van Apple, in het zwart. Heb nu ook een rode en aubergine maar die zitten nog ongebruikt in de doos. De leather case voor de iPhone 6 heeft zich, op enkele maanden na, drie jaren netjes gehouden en meerdere malen een kapot toestel voorkomen (heb tegels thuis...). Een van de beste bestede 60 Euro van de afgelopen drie jaren!

Verwijderd

Dingen die me opvallen tijdens gebruik:
wordt jullie X ook warm tijdens gebruik (zonder op te laden)
Ik heb het idee dat Wifi vaker weg valt, ligt dat aan de X of aan mijn wifi?

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-11 17:49
Wel iets anders ultiem vervelends: TuneIn heeft een bug waardoor ie de buffer steeds terugspoelt. Je hoort continu hetzelfdeen hebt op een gegeven moment meer dan een minuut vertraging.

Gebeurt ook vooral samen met Bluetooth. Super irritant!

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisweb schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:41:
Wel iets anders ultiem vervelends: TuneIn heeft een bug waardoor ie de buffer steeds terugspoelt. Je hoort continu hetzelfdeen hebt op een gegeven moment meer dan een minuut vertraging.

goeiemorgen Dennis,

Ik gebruik TuneIn Pro vrijwel elke dag, heb tot op heden 0 problemen met deze app. Ik luister de muziek af via mijn AirPods, geen last van bufferen.
Wellicht verwijderen en opnieuw uit de AppStore downloaden?

@wesleytjuh precies, ik weiger ook eigenlijk om een screenprotector te gebruiken.
Heb nog nooit zo'n ding op 1 van mijn vorige iPhones geplakt en dus nog nooit zoveel krasjes gehad als nu al na een paar weken op mijn X, ergens vind ik het zeer vreemd dat het scherm van de X dus veel sneller krast, vergeleken met bijv mijn iPhone 7, deze is nog steeds vrijwel krasvrij.

Zou toch exact hetzelfde glas moeten zijn, Gorilla Glass 5.
Bij mij valt het vooral op als het scherm uitstaat (en bij kanteling van de telefoon) en zelfs al onder een gedimd licht.

[ Voor 31% gewijzigd door _Bailey_ op 25-11-2017 09:43 ]

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Geert1976 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:31:
[...]Ik gebruik TuneIn Pro vrijwel elke dag
Een snel vraagje...verbruikt die app veel data? (zou leuk zijn voor in de wagen)

• _Bailey_
  • Niet online
DorkoTheBeast schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:23:
[...]

Een snel vraagje...verbruikt die app veel data? (zou leuk zijn voor in de wagen)
Nee, verbruik aan MB's valt echt reuze mee

• pdavie2311

pdavie2311

Hmmm..ik heb van dag 1 een screenprotector erop! Goede keuze geweest dus als ik het zo lees..

Dennisweb schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:41:

Dat zit er al jaren in helaas. Ik gebruikte TuneIN jarenlang meerdere Uren per dag en had het wekelijks.

Het is met de huidige versie op de X idd nog niet opgelost.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Schrik toch wel van de posts waarin wordt gemeld dat de X nu al krast, na enkele weken(!)...Heb zelf nog nooit krassen gehad sinds de iPhone 4. Ik mag toch hopen dat we niet teruggegaan naar de kwaliteit van een telefoon uit 2009 (3GS).
Geert, ik weet niet of ik je kan overhalen naar the dark side van de screenprotectors, ik denk er ongeveer hetzelfde over als jij. Het waren tot zover wanstaltige plakplaatjes waar je weinig goeds over kon zeggen. Maar met het verdwijnen van de homeknop is het stukken beter geworden! Loop even naar de Amac of naar een Apple Store en ze plakken er zo'n glazen Belkin op, daar ben ik echt zeer over te spreken! Geen gedoe met luchtbubbels, stofjes of scheef geplakt; het zit er echt perfect op! Mocht je er niet aan kunnen wennen dan trek je het er ook zo weer af, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

• _Bailey_
  • Niet online
Grin schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:36:
Schrik toch wel van de posts waarin wordt gemeld dat de X nu al krast, na enkele weken(!)...Heb zelf nog nooit krassen gehad sinds de iPhone 4. Ik mag toch hopen dat we niet teruggegaan naar de kwaliteit van een telefoon uit 2009 (3GS).
Geert, ik weet niet of ik je kan overhalen naar the dark side van de screenprotectors, ik denk er ongeveer hetzelfde over als jij. Het waren tot zover wanstaltige plakplaatjes waar je weinig goeds over kon zeggen. Maar met het verdwijnen van de homeknop is het stukken beter geworden! Loop even naar de Amac of naar een Apple Store en ze plakken er zo'n glazen Belkin op, daar ben ik echt zeer over te spreken! Geen gedoe met luchtbubbels, stofjes of scheef geplakt; het zit er echt perfect op! Mocht je er niet aan kunnen wennen dan trek je het er ook zo weer af, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
haha, the Dark Side :Y) :Y)
Ja, wellicht ga ik er eens een paar tientjes aan besteden bij de Amac of Apple Store.

Maar aan de andere kant, ik heb AC+. Kan er ook gewoon over een maandje of 2 a 3 een nieuw display in laten zetten bij de Apple Store voor €29 .

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-11 17:49
Geert1976 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:50:
[...]

haha, the Dark Side :Y) :Y)
Ja, wellicht ga ik er eens een paar tientjes aan besteden bij de Amac of Apple Store.

Maar aan de andere kant, ik heb AC+. Kan er ook gewoon over een maandje of 2 a 3 een nieuw display in laten zetten bij de Apple Store voor €29 .
Echt waar? Valt cosmetische schade onder Apple Care+ dan? Volgens mij kan je ‘t scherm alleen laten vervangen als je ‘m breekt.

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisweb schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:08:
[...]
Volgens mij kan je ‘t scherm alleen laten vervangen als je ‘m breekt.
Klopt ja.

Mocht het scherm op een gegeven moment zoveel krassen vertonen, zijn er "meerdere wegen die naar Rome leiden..."

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 25-11-2017 14:39 ]

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:21:
[...]

Klopt ja.

Mocht het scherm op een gegeven moment zoveel krassen vertonen, zijn er "meerdere wegen die Rome leiden..."
Wel netjes blijven he Geert! O-)

Edit: Ik lees net weer bij onze vrienden van iCulture dat de camera van de X beter is dan plus modellen.
Maar ik vind de camera net als bij de 7 niet echt top! Nog steeds bij gezichten een vlekkenmassa. En binnenshuis gewoon geen goede foto's. Misschien stel ik te hoge eisen dan? :?

[ Voor 33% gewijzigd door pdavie2311 op 25-11-2017 15:51 ]

• wesleytjuh
Mja dat is een beetje het probleem met dat de hemel in prijzen van camera’s. De verwachtingen worden ontzettend hoog. Ook met een spiegelreflexcamera heb je een bepaalde hoeveelheid licht nodig, lang niet alle fotos die je daarmee maakt zijn super. Ook erg afhankelijk van de instellingen uiteraard. Met de X ben ik buiten in ieder geval dik tevreden met de camera, zeer bruikbaar. Binnen is hij wel ok, goed genoeg voor 95% van de foto’s :).

• NiGeLaToR
pdavie2311 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:38:
[...]

Wel netjes blijven he Geert! O-)

Edit: Ik lees net weer bij onze vrienden van iCulture dat de camera van de X beter is dan plus modellen.
Maar ik vind de camera net als bij de 7 niet echt top! Nog steeds bij gezichten een vlekkenmassa. En binnenshuis gewoon geen goede foto's. Misschien stel ik te hoge eisen dan? :?
Vreemd, ik ervaar de camera van iPhone al een paar generaties als in veel gevallen als zeer bruikbaar.

Ook de ‘portret’ toevoeging heeft me nu al mooie plaatjes gegeven. Dat terwijl ik een A7 heb voor fotografie. Vlekken zegt me niets, je hebt alleen bij weinig licht snel meer ruis. Dat klopt. Maar dat zie je alleen als je gaat pixelpeepen.

Vandaag met een sint viering erg fraaie dsr achtige fotos kunnen maken. Erg blij mee.

• pdavie2311

pdavie2311

NiGeLaToR schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:47:
[...]

Vreemd, ik ervaar de camera van iPhone al een paar generaties als in veel gevallen als zeer bruikbaar.

Ook de ‘portret’ toevoeging heeft me nu al mooie plaatjes gegeven. Dat terwijl ik een A7 heb voor fotografie. Vlekken zegt me niets, je hebt alleen bij weinig licht snel meer ruis. Dat klopt. Maar dat zie je alleen als je gaat pixelpeepen.

Vandaag met een sint viering erg fraaie dsr achtige fotos kunnen maken. Erg blij mee.
Je ziet het inderdaad bij inzoomen van de foto’s. Vooral bij gezichten! Vlekken bedoel ik, aquarel bij de gezichten.

• NiGeLaToR
pdavie2311 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:00:
[...]

Je ziet het inderdaad bij inzoomen van de foto’s. Vooral bij gezichten! Vlekken bedoel ik, aquarel bij de gezichten.
Als je de pixels bedoelt snap ik het, maar het is bij mij wel egaal. Bij slecht licht is het detail snel weg. Maar eerlijkheidshalve: met de A7 zijn er dezelfde limieten alleen een stuk minder snel.

Het blijft een compromis, al heb ik de X altijd bij me en m’n A7 steeds minder..

Als je denkt dat er iets mis is kun je een voorbeeld plaatsen, kijken en vergelijken we met je mee.

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Wat ik wel nog echt heel slecht vind aan IOS, en vind ik zeker in combinatie met de X wel een issue: Dat met video airplay de app in beeld moet blijven van je toestel. En dan doel ik op kans op inbranden. Je kan niet even je scherm uitdrukken, dan stopt het... zoals bijvoorbeeld met RTL XL. Dat moet toch gewoon kunnen, kan met niet voorstellen dat dat met auteursrechten te maken heeft, want de RTL reclames worden gewoon op je Apple TV weergegeven. Heeft google toch beter voor elkaar met de chromecast.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik kan mijn iPhones wel in standby zetten bij het via Airplay streamen van RTL en NPO streams naar mijn aTV.
Werkt fantastisch, zo omzeil ik voor de RTL streams ook de reclames en kan ik de stream via de aTV ab bedienen.

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-11 22:47
:-) ik kon de verleiding niet meer weerstaan hoor... ben nu toch van de iPhone 7 plus geswitched naar de iPhone X 64Gb Silver... en WAUW ... wat een toestel..... heb m in de Apple Store Amsterdam opgehaald en meteen een Belkin screenprotector erop en een zwarte leather case van Apple...

Het is wel even wennen hoor, van een 7 Plus naar een X... het is allemaal veel kleiner.... maar wel fijner _/-\o_

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001

Japie.G

Colour Classic

duncanvdlinden schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:57:
Wat ik wel nog echt heel slecht vind aan IOS, en vind ik zeker in combinatie met de X wel een issue: Dat met video airplay de app in beeld moet blijven van je toestel. En dan doel ik op kans op inbranden. Je kan niet even je scherm uitdrukken, dan stopt het... zoals bijvoorbeeld met RTL XL. Dat moet toch gewoon kunnen, kan met niet voorstellen dat dat met auteursrechten te maken heeft, want de RTL reclames worden gewoon op je Apple TV weergegeven. Heeft google toch beter voor elkaar met de chromecast.
Je moet niet de airplay mirroring mode gebruiken, maar de stream airplayen naar je tv. En anders, chromecast werkt ook super.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Japie.G schreef op zondag 26 november 2017 @ 07:43:
[...]

Je moet niet de airplay mirroring mode gebruiken, maar de stream airplayen naar je tv. En anders, chromecast werkt ook super.
Dat gebruik ik ook 😊 toch zijn er apps waar je niets iets anders kan doen op je telefoon of hem niet kan uitdrukken. Maar zit inderdaad er ook aan te denken er een Chromecast bij te kopen, gelukkig zijn die niet duur. Want als je bijvoorbeeld kijkt naar apps als Spotify streamend naar de Chromecast vind ik dat er gelikter uitzien dan op de Apple TV. Maar blijft jammer dat Apple dat nog steeds niet zo goed voor elkaar heeft...

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:06

OMX2000

By any means necessary...

Best grappig trouwens. Bij mijn oude iPhone 6s Plus met 64 GB had ik ca 50 GB in gebruik. Bij mijn huidige X met 256GB heb ik 30 GB in gebruik... ik had een backup van de 6s gestored naar de X. Wel cool als HEIC en HEVC zoveel efficienter is kan ik voorlopig nog vooruit. ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
OMX2000 schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:07:
Best grappig trouwens. Bij mijn oude iPhone 6s Plus met 64 GB had ik ca 50 GB in gebruik. Bij mijn huidige X met 256GB heb ik 30 GB in gebruik... ik had een backup van de 6s gestored naar de X. Wel cool als HEIC en HEVC zoveel efficienter is kan ik voorlopig nog vooruit. ;)
Dat werkt toch niet op oude foto's? Die behouden hun huidige compressie toch? Anders krijg je compressie over compressie.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Idd. Zal meer met thumbnails te maken hebben. Als je de fotos bekijkt haalt hij ze pas op uit iCloud.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

RnB schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:52:
Ik kan mijn iPhones wel in standby zetten bij het via Airplay streamen van RTL en NPO streams naar mijn aTV.
Werkt fantastisch, zo omzeil ik voor de RTL streams ook de reclames en kan ik de stream via de aTV ab bedienen.
Dat je dan je iPhone (of ander iOS device waar de stream vandaan komt) nagenoeg niet meer kunt gebruiken vind ik nog steeds heel irritant aan AirPlay en zorgt ervoor dat ik altijd kies voor de chromecast indien beschikbaar.

Verwijderd

Beste mede gebruikers,

Sinds enkele weken heb ik vaker hoofdpijn en licht duizelig en moeie ogen.
Het afgelopen weekend had ik de iphone X thuis gelaten en waren alle klachten weg.
Nu vanochtend weer de X in gebruik en wederom hoofdpijn en licht duizelig..

Heel toevallig melde ik dit vanochtend aan mijn broer die wist te vertellen dat het wellicht komt hoe sommige OLED schermen omgaan met brightness dimming (PWM dimming)
.
Nu ik erover nadenk had ik deze klachten ook enigszins met de Note 8

Lees eens het onderstaande verhaal (en topic op Macrumors.. heel lang)
Mijn vraag is ervaren meer mensen dit die van een Iphone LCD naar een OLED Iphone X zijn gegaan.

-------
Samsung’s OLED panels use flicker-rate brightness control, meaning that instead of lowering the intensity of light output the display is flashed on/off (at around 240hz generally) to create the impression of reducing the brightness. The exact reason for this choice (OLED is entirely capable of voltage-based dimming) is not known, but the common theories involve power efficiency and masking OLED uniformity variances (OLED appears more uniform at near-maximum voltage).

Many LCD panels used to use the same technique, however over the past decade there has been a push to “flicker-free” LCD backlights which adjust brightness by controlling the voltage of the LEDs instead of flashing them. Apple has been one of the few companies consistently using flicker-free LCD displays across all its product lines for a very long time.

In the monitor world PWM dimming is often considered to be a source of eye strain and, for some very sensitive people, headaches. Personally I won’t use any device that has a PWM-dimming display, but YMMV — some people are far less sensitive to the flicker, just like with various types of lighting.

Take a look at these slo-mo videos, look how awful this is:

Minimum Brightness:
https://streamable.com/v3gsx

Maximum Brightness:
https://streamable.com/txrgw

If you want to test it for yourself, lower the brightness to 0, then record the screen with another device. I used my old phone to record in slo-mo, it's really easy to see the flicker that way.
-------

Topic :
https://forums.macrumors....e-using-iphone-x.2085427/

Zelf net slow motion opnames gemaakt van de X en ik zie het ook.
Doe ik een slow motion opname van een iphone 7 dan is het scherm helemaal rustig.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2017 13:20 ]

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:59
Ik ervaar het OLED scherm zeker als iets onrustiger voor mijn ogen als het LCD scherm van mijn iPhone 8 Plus (en ook de 7 Plus). Moeilijk te definiëren wat het precies is maar het is mij wel opgevallen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:50:
Beste mede gebruikers,

Het afgelopen weekend had ik de iphone X thuis gelaten en waren alle klachten weg.

Heel toevallig melde ik dit vanochtend aan mijn broer die wist te vertellen dat het wellicht komt hoe sommige OLED schermen omgaan met brightness dimming (PWM dimming)
.

Mijn vraag is ervaren meer mensen dit die van een Iphone LCD naar een OLED Iphone X zijn gegaan.

-------
Samsung’s OLED panels use flicker-rate brightness control, meaning that instead of lowering the intensity of light output the display is flashed on/off (at around 240hz generally) to create the impression of reducing the brightness. The exact reason for this choice (OLED is entirely capable of voltage-based dimming) is not known, but the common theories involve power efficiency and masking OLED uniformity variances (OLED appears more uniform at near-maximum voltage).

Many LCD panels used to use the same technique, however over the past decade there has been a push to “flicker-free” LCD backlights which adjust brightness by controlling the voltage of the LEDs instead of flashing them. Apple has been one of the few companies consistently using flicker-free LCD displays across all its product lines for a very long time.

In the monitor world PWM dimming is often considered to be a source of eye strain and, for some very sensitive people, headaches. Personally I won’t use any device that has a PWM-dimming display, but YMMV — some people are far less sensitive to the flicker, just like with various types of lighting.

Minimum Brightness:

Maximum Brightness:

If you want to test it for yourself, lower the brightness to 0, then record the screen with another device. I used my old phone to record in slo-mo, it's really easy to see the flicker that way.
-------

Topic :

Doe ik een slow motion opname van een iphone 7 dan is het scherm helemaal rustig.
Iphone X met slowmotion

https://www.dropbox.com/s/xff8k2nc6opem0j/X_SLOW.MOV?dl=0

Iphone 5 met slowmotion

https://www.dropbox.com/s/rgjobo4yqwoomg7/5_SLOW.MOV?dl=0

Zo blij met de X maar als ik mij steeds onrustig voel met duizeligheid etc. dan toch maar terug naar de 8 plus :(

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-11 13:10
Beste mede gebruikers,

.

-------

Minimum Brightness:

Maximum Brightness:

-------

Topic :

Ik ken het verhaal en is al een tijdje bekend alleen heb ik juist het omgekeerde alleen heeft dat een andere reden denk ik.

Ik moest heel erg wennen aan het iPhone lcd scherm. Kreeg branderige ogen en hoofdpijn maar dat heeft misschien te maken met helderheid, lage resolutie en/of kleurtemperatuur.
Tijdens scrollen wordt tekst ook wazig en vind ik dat best irritant. Dus in mijn specifieke geval werkt OLED fijner.

Na een weekje was ik eraan gewend leek het wel.
Beste mede gebruikers,

Edit: ik las het verkeerd 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 26-11-2017 14:15 ]

• pdavie2311

pdavie2311

Heb de laatste tijd wel jeukerige en waterige ogen, maar of dat nu door de X komt? Geen idee!

#Waterigeogengate

• pdavie2311

pdavie2311

Verwijderd

Uiteraard is het geen gate.
Ik meld dit omdat wellicht meer mensen last hebben en wellicht de link niet leggen.
Het is per persoon anders uiteraard

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Vandaag naar Apple Store geweest, er zit een fout in het scherm, ik kan een remanufactured, medewerker gaf ook aan dat ik beter even met Apple Online bellen omdat ik hem Online heb aangeschaft. Apple Online kan wel een nieuwe toesturen zeiden ze.
Dus morgen bellen met Apple Online.

• dkawa
Jieve schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:54:
Vandaag naar Apple Store geweest, er zit een fout in het scherm, ik kan een remanufactured, medewerker gaf ook aan dat ik beter even met Apple Online bellen omdat ik hem Online heb aangeschaft. Apple Online kan wel een nieuwe toesturen zeiden ze.
Wat is je probleem dan?

• Jieve
Er is een vlek onder mn scherm, lijkt alsof er een opgedroogde watervlek onder zit.
Je voelt het niet, je ziet het niet als het scherm aan is, alleen wanneer het scherm uit is. Zal straks even een foto plaatsen.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:15
Jieve schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:54:
Hebben ze nu al remanufactured/refurbished beschikbaar?

• Kevin1Bravo
  • Laatst online: 02-02-2023
Inmiddels mijn iPhone X een week langer in gebruik i.c.m. met T-mobile. Ik ben net terug uit Sofia, bellen naar Nederland was überhaupt onmogelijk en om de haverklap geen verbinding. Ik ben 1 maand terug ook in Bulgarije geweest met een iPhone 7 Plus met dezelfde simkaart en ik heb geen enkele keer een probleem gehad. Ik begin dan ook sterk te twijfelen of dit een T-Mobile gerelateerd probleem is, omdat T-Mobile geen netwerk in Bulgarije heeft. Het is wel toevallig dat ook veel andere gebruikers van T-Mobile met met name de iPhone 8 soortgelijke problemen hebben. (https://forum.t-mobile.nl...binding-met-iphone-283693)

Overigens ook in Nederland slechte verbinding, de plaatsgebondenheid maakt niet uit, ik heb er overal last van. En met name in gebouwen.

Nu merkte ik ook dat mijn Bluetooth verbinding met mijn COMAND in mijn auto niet soepel loopt, om de 5 minuten krijg ik een melding dat mijn iPhone is verbonden |:(. Ik word er een beetje simpel van.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kevin1Bravo schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:49:
Inmiddels mijn iPhone X een week langer in gebruik i.c.m. met T-mobile. Ik ben net terug uit Sofia, bellen naar Nederland was überhaupt onmogelijk en om de haverklap geen verbinding. Ik ben 1 maand terug ook in Bulgarije geweest met een iPhone 7 Plus met dezelfde simkaart en ik heb geen enkele keer een probleem gehad. Ik begin dan ook sterk te twijfelen of dit een T-Mobile gerelateerd probleem is, omdat T-Mobile geen netwerk in Bulgarije heeft. Het is wel toevallig dat ook veel andere gebruikers van T-Mobile met met name de iPhone 8 soortgelijke problemen hebben. (https://forum.t-mobile.nl...binding-met-iphone-283693)

Overigens ook in Nederland slechte verbinding, de plaatsgebondenheid maakt niet uit, ik heb er overal last van. En met name in gebouwen.

Nu merkte ik ook dat mijn Bluetooth verbinding met mijn COMAND in mijn auto niet soepel loopt, om de 5 minuten krijg ik een melding dat mijn iPhone is verbonden |:(. Ik word er een beetje simpel van.
Dit al gelezen bij onze collega forum:
https://www.iculture.nl/n...-netwerkproblemen-iphone/

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
een review van Unbox Therapy:

• NiGeLaToR
En terecht! Absoluut mee eens.
Geen iPhone X kopen.

Geschreven met m’n iPhone X

Verwijderd

Dan laten zien dat face id sneller is op de 5T
Pfff

Beetje appels en peren vergelijken.

https://9to5google.com/20...-5t-convenience-security/

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31
Was nog niet bij me opgekomen dat het aan 't scherm kan liggen, maar heb de afgelopen 2-3 weken ook regelmatig hoofdpijn, normaal misschien 1x per jaar ofzo :)
Kan toeval zijn natuurlijk, 's ff in de gaten houden.

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 26-11-2017 22:09 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:03:
Dan laten zien dat face id sneller is op de 5T
Pfff

Beetje appels en peren vergelijken.

https://9to5google.com/20...-5t-convenience-security/
Ja jou Unbox Therapy neemt niemand toch serieus als review? Dat is gewoon een doosje uitpakken en je eerste mening geven, heeft gezien zijn Subs op YouTube een grote doelgroep maar ik weet wel wat beters met mijn tijd.

• Jieve
Ascension schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:36:
[...]

Hebben ze nu al remanufactured/refurbished beschikbaar?
Jups, ik gaf aan een nieuwe te willen, want dit mag natuurlijk niet van een toestel die 1300€+ kost, dat snapte deze dame prima. Dus het beste was dan even met Apple Online te bellen. Dan krijg ik gewoon een nieuwe toegestuurd gaf zij aan.
Heb ook met een email gehad van hun met de bevindingen van Apple Store Amsterdam.

• NiGeLaToR
Donstil schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:13:
[...]

Ja jou Unbox Therapy neemt niemand toch serieus als review? Dat is gewoon een doosje uitpakken en je eerste mening geven, heeft gezien zijn Subs op YouTube een grote doelgroep maar ik weet wel wat beters met mijn tijd.
Maar hij heeft een punt: voor veel minder geld koop je een telefoon die hetzelfde kan.

Geeft toch niet: dit is bij vrijwel alle productgroepen zo. Wasmachines, fietsen, auto’s, horloges, boten.. en smartphones.

En er zijn altijd mensen die zeggen ‘een Dacia brengt me toch ook van A naar B’, of welk product dan ook. Prima! Lekker doen. Fijn dat er keuze is.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoe gaat het met de FaceID bij dragen van een zonnebril of pet/muts ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:15
Hackus schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:29:
Met fietshelm en zonnebril geen probleem hier.
Hij doet het met mijn zonnebril prima maar een echt spiegelend model werd wel wat lastiger.
NiGeLaToR schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:25:
[...]

Maar hij heeft een punt: voor veel minder geld koop je een telefoon die hetzelfde kan.

Geeft toch niet: dit is bij vrijwel alle productgroepen zo. Wasmachines, fietsen, auto’s, horloges, boten.. en smartphones.

En er zijn altijd mensen die zeggen ‘een Dacia brengt me toch ook van A naar B’, of welk product dan ook. Prima! Lekker doen. Fijn dat er keuze is.
Precies. Renault rijders denken dat ze ook alle features hebben. Mercedes rijders weten wel beter.

(Ik heb zijn video niet gekeken trouwens)

• NiGeLaToR
Vaker goed dan niet, maar hij mist ‘t soms wel. In bed met deken half voor m’n bakkes, of vandaag met laagstaande zon soms niet.

Vinger print ding deed daarentegen moeilijk met een vieze of natte vinger, daar heb ik nu dan weer geen last van. Weet nog niet wat ik beter vond. Ik denk dat ik idealiter beide had gehad :+
Donstil schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:47:

Precies. Renault rijders denken dat ze ook alle features hebben. Mercedes rijders weten wel beter.

(Ik heb zijn video niet gekeken trouwens)
Rationeel heeft de Renault rijder gelijk. Gelukkig zijn we alles behalve rationeel. Iedereen die beweert dat ik een te dure telefoon heb gekocht die niets meer kan dan model Y krijgt gelijk van me.

Was weekendje terug in Monaco, daar reed de een na de andere supersportauto voorbij in dezelfde file als waar ik in stond. Ik heb geen van de Maclaren of Ferrari bezitters uit proberen te leggen dat hun auto net zo functioneel was als de mijne. Zinloze discussie. Voor zover zo’n vergelijking opgaat is het het zelfde idee voor mij. Ik ben er in ieder geval blij mee, das het enige wat (voor mij) telt.

[ Voor 45% gewijzigd door NiGeLaToR op 26-11-2017 22:54 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Oké, dat klint positief. Morgen ff aan mijn vrouw laten lezen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NiGeLaToR
Hackus schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:53:
Slecht nieuws: hij is er niet in roze :+

NiGeLaToR schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:49:
Was weekendje terug in Monaco, daar reed de een na de andere supersportauto voorbij in dezelfde file als waar ik in stond. Ik heb geen van de Maclaren of Ferrari bezitters uit proberen te leggen dat hun auto net zo functioneel was als de mijne. Zinloze discussie. Voor zover zo’n vergelijking opgaat is het het zelfde idee voor mij. Ik ben er in ieder geval blij mee, das het enige wat (voor mij) telt.
Precies. Willen die gebruikers een in mijn ogen mindere ervaring met een goedkopere andere smartphone dan moeten ze dat zelf maar weten.

“Dubbeltje op de eerste rij” mensen daar ga ik niet meer op in.

Hackus schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:53:
Ja dat moet je echt aan haar laten lezen? Gelooft ze je niet dan 8)7 :+

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Alle beetjes helpen. X word dan voor mij, ik moet dit X veel uit de kast trekken om mijn zin te krijgen 😁

• dkawa
ik heb nu al 2x meegemaakt dat mijn iPhone X tijdens gebruik herstart... dan is het scherm zwart opeens zie je dan zo'n wit draaiend cirkeltje bewegen. Dat duurt maar enkele seconden gelukkig maar daarna is alles weer OK

wie heeft dit ook meegemaakt?

• NiGeLaToR
Hackus schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:03:
Alle beetjes helpen. X word dan voor mij, ik moet dit X veel uit de kast trekken om mijn zin te krijgen 😁
Herken ik een beetje; tis niet dat ze ooit nee zegt maar zonder instemming is dat feitelijk hetzelfde :+

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
Op het moment dat hij over het bedrag begon haakte ik af en nam hem niet meer serieus. Elke review moet afgezet worden tegen de kosten. Ze doen net of alle telefoon een afweging moet zijn op kosten/baten. Veel functies + weinig kosten = beste telefoon. Nu vind ik dat gewoon onzin en het is letterlijk appels met peren vergelijken. Maar goed, daar gaan alle internet reviews over en het moet een optel som zijn van functies en ook niks kosten. In dat geval wint de iPhone het niet. Zal elke review het kosten verhaal achterwege laten dan krijgen we totaal andere reviews. Praten we totaal anders over de telefoon.

Als we dat in de auto industrie doortrekken dan zou er totaal geen enkel audi verkocht worden of BMW. En laat ik het dan helemaal niet over kleden/horloges hebben. Ik heb het hier vaker gezegd in dit topic, maar de collega's met de meest haat over de prijs stappen iets later in hun te dure Audi.

Verwijderd

Dag 3 met mijn X, nog steeds vind ik em geweldig! En wil niet meer terug naar mijn 8 plus. Love the notch!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 18:58
grote_oever schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:37:
[...]

Op het moment dat hij over het bedrag begon haakte ik af en nam hem niet meer serieus. Elke review moet afgezet worden tegen de kosten. Ze doen net of alle telefoon een afweging moet zijn op kosten/baten. Veel functies + weinig kosten = beste telefoon. Nu vind ik dat gewoon onzin en het is letterlijk appels met peren vergelijken. Maar goed, daar gaan alle internet reviews over en het moet een optel som zijn van functies en ook niks kosten. In dat geval wint de iPhone het niet. Zal elke review het kosten verhaal achterwege laten dan krijgen we totaal andere reviews. Praten we totaal anders over de telefoon.

Als we dat in de auto industrie doortrekken dan zou er totaal geen enkel audi verkocht worden of BMW. En laat ik het dan helemaal niet over kleden/horloges hebben. Ik heb het hier vaker gezegd in dit topic, maar de collega's met de meest haat over de prijs stappen iets later in hun te dure Audi.
Het feit dat je een smartphone met een auto vergelijkt, zegt wat mij betreft meer dan genoeg. Die vergelijking is zo ongelofelijk scheef.. Je vervangt je auto doorgaans niet elke 2 jaar, veel mensen doen dat met hun smartphones wel. En dan is die 1000 euro toch wel een dingetje, maar lang niet voor iedereen.

Prijs is van belang, maar uiteindelijk gaat het erom of jij, als individu, het het waard vindt en het ervoor over hebt. Maar dat zegt nog steeds niet dat de prijs niet besproken moet worden. Als een telefoon het op veel gebieden goed doet, maar niet uitzonderlijk goed en qua prijs wel behoorlijk boven het gemiddelde zit, dan mag (en eigenlijk moet) daar zeker wel wat over gezegd worden.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:09
Is het dan zo dat hoe duurder het product, hoe harder hij schreeuwt? Tip voor het kijken, zet je geluid wat zachter.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• _Bailey_
  • Niet online
hey, die hebben we al lang niet gehad, de discussie of de iPhone X ''aan de dure kant is''. :+

zo ken ik er ook nog 1:

Je kan in het vliegtuig naar bijv New York een zitplaats hebben tussen het klootjesvolk in de Economy Class of voorin in de Business Class ( = iPhone X), je komt op exact dezelfde bestemming aan op exact hetzelfde tijdstip. :F :F

• Jieve
dkawa schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:18:
ik heb nu al 2x meegemaakt dat mijn iPhone X tijdens gebruik herstart... dan is het scherm zwart opeens zie je dan zo'n wit draaiend cirkeltje bewegen. Dat duurt maar enkele seconden gelukkig maar daarna is alles weer OK

wie heeft dit ook meegemaakt?
Gisteren zat er iemand tegenover mij in de Apple Store Amsterdam met het zelfde issue.
Die kreeg een ander toestel aangeboden.

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-10 07:21
Heb ik last van, bij mijn bt carkit is hij erg vaak de verbinding kwijt en maakt dan vervolgens opnieuw verbinding

• _Bailey_
  • Niet online
WeatherPro update voor de X

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dat was voor mij de laatste belangrijke app die nog een update moest hebben, eindelijk! Ziet er nu prima uit.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:43:
Dag 3 met mijn X, nog steeds vind ik em geweldig! En wil niet meer terug naar mijn 8 plus. Love the notch!
Love the notch? Dus als de opvolger geen notch meer heeft zou je het jammer vinden dat er geen hap meer uit je scherm is? :+

• dkawa
Jieve schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:54:
[...]

Gisteren zat er iemand tegenover mij in de Apple Store Amsterdam met het zelfde issue.
Die kreeg een ander toestel aangeboden.
echt?

nou ik hoop dat het hierbij blijft want ik heb geen zin om weer naar Amsterdam te moeten gaan.. heeft me al genoeg tijd en geld gekost :X

• Jieve
Yeaah!
Contact gehad met Apple Online, mijn huidige iPhone zal omgewisseld worden voor een nieuw exemplaar. _/-\o_
Zij verwachten dat ik mijn toestel voor 5/12 zal ontvangen!! O+

• dkawa
Jieve schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:40:
Yeaah!
Contact gehad met Apple Online, mijn huidige iPhone zal omgewisseld worden voor een nieuw exemplaar. _/-\o_
Zij verwachten dat ik mijn toestel voor 5/12 zal ontvangen!! O+
wat voor probleem had jij dan?

• Jieve
dkawa schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:38:
[...]

echt?

nou ik hoop dat het hierbij blijft want ik heb geen zin om weer naar Amsterdam te moeten gaan.. heeft me al genoeg tijd en geld gekost :X
Ja, gelukkig is het parkeren op zondag gratis haha 8)

• Jieve
dkawa schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:40:
[...]

wat voor probleem had jij dan?
Coating issue onder het scherm.
Apple Store Amsterdam kon er niets aan veranderen, konden ook geen nieuw toestel meegeven.
Zij hebben wel netjes aangegeven wat hun bevinden zijn, hierdoor kon Apple Online ook sneller handelen. _/-\o_

• dkawa
Jieve schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:42:
[...]

Coating issue onder het scherm.
Apple Store Amsterdam kon er niets aan veranderen, konden ook geen nieuw toestel meegeven.
Zij hebben wel netjes aangegeven wat hun bevinden zijn, hierdoor kon Apple Online ook sneller handelen. _/-\o_
oh ok goed geregeld dan..

maar Apple Online is dan het telefonisch support?

Ik heb mn X in de store gekocht en niet online...

• Jieve
dkawa schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:44:
[...]

oh ok goed geregeld dan..

maar Apple Online is dan het telefonisch support?

Ik heb mn X in de store gekocht en niet online...
Ja zeker goed geregeld.
Ik heb het met 0800 0200 570 gebeld op advies van Apple Store omdat ik hem via de website heb besteld.

Je kunt altijd even bellen...

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:59
Inderdaad...mooi!

Nu ABN nog en dan heb ik m’n kwartet compleet :)

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:06

OMX2000

By any means necessary...

Donstil schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:13:
[...]

Ik vind het wel grappig opgenomen. Smaken verschillen natuurlijk. Maar ik was wel geinteresseerd omdat hij met veel bombarie de X als zijn main phone gebruikte en hij daarom zijn SIM (wat een eer) in de iPhone stopte. Dan verwachtte ik iets meer dan wat overal eerder al gezegd is. Ja hij is duur, het is geen perfecte telefoon en Apple heeft zijn nek uitgestoken. En dan de vergelijking met de OnePlusWhatever vind ik niet helemaal fair. Neem dan security en privacy gelijk ook mee, en als je het over een SnapDragon hebt gooi er dan ook ff een GeekBench doorheen.

Leuk, maar te kort door de bocht.

Ok Ok wat GeekBench cijfers

Samsung Galaxy Note 8
Single Core : 1963
Multi Core : 6479

Xiaomi MI 6 (snelste Snapdragon 835)
Single Core : 1904
Multi Core : 6086

iPhone X
Single Core : 4216
Multi Core : 10087

En ja die iPhone cijfers zijn INSANE!

[ Voor 12% gewijzigd door OMX2000 op 27-11-2017 10:54 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1 ... 31 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.