Oke, dat wennen aan de nieuwe gestures duurde kort. Heel kort.
Komende vanaf een 6S vallen een aantal dingen op:
- scherm, het ligt meer aan de oppervlakte (heeft de 7 van m'n vrouw ook overigens) en is sowieso erg scherp en kleurrijk.
- schermformaat is uiteindelijk natuurlijk net niet handig voor films, al stoort het 'zoomen' naar volbeeld eigenlijk ook niet.
- de 'notch', alleen in fullscreen merkbaar, al doen sommige apps, waaronder de eigen Apple agenda app er een beetje debiel mee door dingen in portrait erg smal te houden. Weg voordeel.
- Hij is snel, erg snel.
- batterij gaat lang mee, ben er de hele tijd mee aan het prutsen enzo, maar ga de dag er wel mee halen evengoed. 6S moest ik ondanks de nieuwe originele Apple batterij vorig jaar vaak bijlagen gedurende de dag
- ding is glad, dus durf hem niet echt op gladde oppervlaktes te leggen waar het risico bestaat dat ie eraf glijdt. Komt dus een hoesje. Gladde voelt wel fijn en luxe, maar nu de nieuwigheid er nog niet af is.. even een hoesje regelen.
- iOS 11 bugs zijn er nog steeds. Net als op m'n 6S.
- de camera met portret functie is mooi, maar voelt nog niet helemaal af. Dat is niet des Apple. Ik begrijp sommige tech sites wel die beweren dat Apple de weg naar 'mediocre' producten in is geslagen. Ik hoop dat het tijdelijk is. Liever geen portret modus als ie niet af is. Heb er overigens wel al erg mooie foto's van m'n kids enzo mee gemaakt, dus ben er wel blij mee, maar de gebruikte filters doen soms gekke dingen met je foto.
- foto's moet ik nog verder ontdekken, maar eerst vergelijk met m'n 6S is een verbetering. de 7 was al weer beter dan de 6, dus dit voelt in totaal best als een stap.
Zag wat berichten over soort trilling bovenin scherm bij wisseling, dat herken ik wel. Tis heel licht en lijkt een dingetje van de animatie te zijn. Ook is er screentearing, als je tekst scrollt is het al snel niet meer leesbaar, dat is duidelijker/erger dan op de 6S.
En truetone is erg geel inderdaad, ik vind het prettig, tot ik de 6S er naast hou. Ga het nog even zo laten, tis op zich wel rustig aan de ogen.
FaceID werkt feilloos voor me: op 1 moment na, ik wilde vanochtend scherm unlocken toen ik in bed lag met de dekens half over m'n hoofd. Dat werkt niet. Verder bijna niet merkbaar dat het er is, knap gedaan.
[
Voor 4% gewijzigd door
NiGeLaToR op 22-11-2017 10:51
]