• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:20
moca007 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:07:
Werkt de automatisch aanpassen helderheid bij jullie ook zo slecht? Hij past amper tot nooit de helderheid aan, staat wel aan.

Ben ook niet tevreden over het accu gebruik, misschien is dit een software isseu die opgelost gaat worden met een update.
Ik vind het automatisch aanpassen sowieso slecht werken en heb het nu definitief uit staan. Evenals True Tone wat ik op de iPad wel aan heb staan, maar op de iPhone teveel op de voorgrond vind treden.

I don't have dreams, I have goals!!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
moca007 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:07:
Werkt de automatisch aanpassen helderheid bij jullie ook zo slecht? Hij past amper tot nooit de helderheid aan, staat wel aan.

Ben ook niet tevreden over het accu gebruik, misschien is dit een software isseu die opgelost gaat worden met een update.
jup.

Auto brightness werkt op mijn 7 stukken beter dan op m'n X.
Moet regelmatig alsnog zelf met de brightness slider pielen.

Wellicht ga ik eens een paar dagen de auto brightness uitzetten en handmatig de slider instellen.

#yolo :9

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:15
Redondo1982 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:47:
[...]

Ik vind het automatisch aanpassen sowieso slecht werken en heb het nu definitief uit staan. Evenals True Tone wat ik op de iPad wel aan heb staan, maar op de iPhone teveel op de voorgrond vind treden.
Ik doe nog verwoede pogingen om aan True Tone te wennen maar vind het tot nu toe zonder nog steeds mooier eigenlijk. Dat gelige, bleh.

Automatisch aanpassen irriteert me ook lichtelijk. Als hij op de wireless charger ligt zet hij hem vaak terug naar 50%. Wat heb je nou aan een prachtig oled scherm als het zo flets staat? Omhoog met die brightness! :o

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Geert1976 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:48:
[...]

jup.

Auto brightness werkt op mijn 7 stukken beter dan op m'n X.
Moet regelmatig alsnog zelf met de brightness slider pielen.

Wellicht ga ik eens een paar dagen de auto brightness uitzetten en handmatig de slider instellen.

#yolo :9
Dit heb ik ook nu. Hopen dat er snel een fix komt.

• moca007
Stiggy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:01:
[...]

Ik doe nog verwoede pogingen om aan True Tone te wennen maar vind het tot nu toe zonder nog steeds mooier eigenlijk. Dat gelige, bleh.

Automatisch aanpassen irriteert me ook lichtelijk. Als hij op de wireless charger ligt zet hij hem vaak terug naar 50%. Wat heb je nou aan een prachtig oled scherm als het zo flets staat? Omhoog met die brightness! :o
True Tone is echt een flop lijkt wel night shift.

• moca007
Tomskii5 schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:52:
[...]

Vermoedelijk al aan bod gekomen maar hoe gedraagt de YouTube app zich op 11.2 (op de X) want momenteel is dat één van de weinige apps die een resource hog is en ook batterij zuipt (dus in tussentijd even via mobiele website aan het werken).
YouTube vreet de batterij leeg, bij mij staat ie na nog geen paar min video kijken op 28% ( achtergrondactiviteit ).

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:42
moca007 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:14:
[...]
True Tone is echt een flop lijkt wel night shift.
Ik heb geen moeite met true tone, in vergelijking met mijn iPad ook niet zo heel veel verschil. Ik vind het zeer fijn en rustig voor de ogen.

Ik vraag me soms af of men wel precies begrijpt wat het doet: simuleren van papier. Het gedraagt zich als papier/foto's onder kunstlicht (of daglicht). Dus geel binnen en blauw buiten, grof gezegd. Hou maar es een wit vel papier onder de lamp: dat is pas geel. :)

Ook met de automatisch brightness heb ik geen problemen, wel iets minder agressief als de 7. Maar als ik met control center voor van binnen naar buiten loop, dan past de slider zich keurig aan.

Disclaimer over mijn ervaringen: ik werk altijd met vrij lage brightness, ik heb er een hekel aan als de display als een felle lamp werkt. Misschien dat dat nog van invloed is.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:20
cranebird schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:27:
[...]

Ik heb geen moeite met true tone, in vergelijking met mijn iPad ook niet zo heel veel verschil. Ik vind het zeer fijn en rustig voor de ogen.

Ik vraag me soms af of men wel precies begrijpt wat het doet: simuleren van papier. Het gedraagt zich als papier/foto's onder kunstlicht (of daglicht). Dus geel binnen en blauw buiten, grof gezegd. Hou maar es een wit vel papier onder de lamp: dat is pas geel. :)

Ook met de automatisch brightness heb ik geen problemen, wel iets minder agressief als de 7. Maar als ik met control center voor van binnen naar buiten loop, dan past de slider zich keurig aan.

Disclaimer over mijn ervaringen: ik werk altijd met vrij lage brightness, ik heb er een hekel aan als de display als een felle lamp werkt. Misschien dat dat nog van invloed is.
Misschien dat Apple het dan moet beperken tot de iPad, aangezien hier op geschetst wordt en dan misschien papier moet simuleren. Met lezen is dit echt een drogreden.

Nu is de iPhone X sowieso slecht te kalibreren. True Tone, slechtwerkende automatische helderheid en kleurverschil tijdens andere kijkhoeken zijn echt vele storende elementen waardoor je iedere keer je scherm moet bijstellen en het nooit helemaal naar wens is.

I don't have dreams, I have goals!!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:15
Oh nieuwe ervaring: hij begint enorm te stotteren en te haperen. Tijdens typen, scrollen, etc. Alsof het een iPhone 4 is die het allemaal niet meer bij houdt, heel irritant. Iemand anders hier ook last van?

• _Bailey_
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:17:
[...]

Nu is de iPhone X sowieso slecht te kalibreren. True Tone, slechtwerkende automatische helderheid en kleurverschil tijdens andere kijkhoeken zijn echt vele storende elementen waardoor je iedere keer je scherm moet bijstellen en het nooit helemaal naar wens is.
je slaat de spijker op de kop. Ik heb nog nooit een iPhone gehad waar ik zo veel en lang loop te klooien met de diverse color settings.
Ik ben vrijwel op alle vlakken zeer tevreden met mijn X, maar zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic, het oled scherm van deze X (althans, die van mij) is gewoon niet top (voor ruim €1100/€1300 mag je best het aller allerbeste oled scherm in een smartphone verwachten, toch? Maar tegelijkertijd realiseer ik me ook wel dat Samsung écht niet hun allerbeste oled displays aan Apple levert, die houden ze uiteraard voor hun eigen smartphones als de Note en Galaxy lijn).

Phil Schiller heeft het oled scherm van de X tijdens de iPhone Keynote in september compleet de hemel ingeprezen, iets wat totaal niet met de werkelijkheid/praktijk overeenkomt.

Er loopt nu een vers topic op macrumors hierover.
Algemene tendens is dat men niet echt een super wow gevoel heeft met de X, sterker nog, eigenlijk is het oled scherm van de X niet eens zo veel beter dan zijn voorgangers als de 7 en 8 series. Oke, de zwartwaardes op de X zijn veel mooier op de X, maar daarentegen krijg je er wel flink wat ''color shifting'' voor terug.

Over het algemeen vindt men het scherm van de 7 Plus en 8 Plus nog het allerbeste/mooiste scherm waar je dus ook niet veel hoeft te tweaken wat betreft color settings.

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 21-11-2017 11:37 ]

• moca007
Geert1976 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:32:
[...]

je slaat de spijker op de kop. Ik heb nog nooit een iPhone gehad waar ik zo veel en lang loop te klooien met de diverse color settings.
Ik ben vrijwel op alle vlakken zeer tevreden met mijn X, maar zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic, het oled scherm van deze X (althans, die van mij) is gewoon niet top (voor ruim €1100/€1300 mag je best het aller allerbeste oled scherm in een smartphone verwachten, toch? Maar tegelijkertijd realiseer ik me ook wel dat Samsung écht niet hun allerbeste oled displays aan Apple levert, die houden ze uiteraard voor hun eigen smartphones als de Note en Galaxy lijn).

Phil Schiller heeft het oled scherm van de X tijdens de iPhone Keynote in september compleet de hemel ingeprezen, iets wat totaal niet met de werkelijkheid/praktijk overeenkomt.

Er loopt nu een vers topic op macrumors hierover.
Algemene tendens is dat men niet echt een super wow gevoel heeft met de X, sterker nog, eigenlijk is het oled scherm van de X niet eens zo veel beter dan zijn voorgangers als de 7 en 8 series. Oke, de zwartwaardes op de X zijn veel mooier op de X, maar daarentegen krijg je er wel flink wat ''color shifting'' voor terug.

Over het algemeen vindt men het scherm van de 7 Plus en 8 Plus nog het allerbeste/mooiste scherm waar je dus ook niet veel hoeft te tweaken wat betreft color settings.
Ben het helemaal met je eens, als ik het scherm van de S8 van een collega zie dan vind ik het kwalitatief een stukken beter dan X. Ik heb sinds het begin een IPhone en heb zelf al tientallen schermen vervangen van verschillende types IPhones en zelfs een goede imitatie schermen LCD ogen beter dan de scherm van de X. Hiervoor de 6 ingebruik gehad scherm was kapot gevallen toen maar een imitatie scherm erop gezet en moet eerlijk bekennen als ik de 6 erbij pak dan oogt het scherm beter dan de X. Misschien dat Apple software matig wat kan gaan veranderen maar ik ben bang dat Samsung 2e keus schermen levert en er ook flink aan verdient en wij betalen uiteindelijk de prijs.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:56

Grin

Ride si sapis.

Redondo1982 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:17:
[...]
Omdat Apple het scherm prima kalibreert zie ik geen enkele reden dat zelf te doen. True Tone en automatische helderheid werken helemaal niet slecht. De meningen daarover zullen wellicht verschillen maar ik ben er erg blij mee. Kijkhoeken zijn niet extreem groot maar wanneer je een beetje redelijke kijkhoek aanhoudt dan is ook daar niks mis mee. Diverse reviews hebben het over een van de beste smartphonescherm die je op dit moment kan kopen maar op GoT hebben we uiteraard voldoende commentaar... Helemaal prima maar soms zingen we elkaar los van de realiteit - ik pas het gezegde een beetje aan.
Er is zeker het nodige te verbeteren aan de iPhone X, zie ook mijn vorige post waarin ik behoorlijk wat commentaar heb op deze telefoon van ruim 1300 Euro. Maar het scherm vind ik echt uitstekend.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Een gecalibreerd scherm is inderdaad minder "punchy" dan Samsungs schermen standaard....
Een gecalibreerde Eizo monitor is dat ook niet...Het is wel accuraat...

Trouwens het scherm van mijn vorige Samsung S6 is zeker niet beter hoor...

[ Voor 19% gewijzigd door DorkoTheBeast op 21-11-2017 13:06 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:11

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb zelf alleen maar positieve gevoelens bij het scherm, behalve de verkleuring onder een hoek, maar dat boeit me niet, je kijkt er zelf toch recht op? Daarnaast is het inherent aan OLED, dus weinig aan te doen voor nu.

Iedereen die mijn toestel bekijkt is verwonderd over hoe mooi het scherm is, dat het zo dicht aan de oppervlakte lijkt te liggen, dat het bijna papier lijkt. Dat zal ook mede door True Tone komen.

Ik vind Night Shift altijd bloedvervelend, het valt me altijd op, maar aan True Tone ben ik heel snel gewend geraakt. Laat het gewoon eens een dag aan staan in plaats van er constant mee te kloten, want dan wen je er natuurlijk ook nooit aan. Uiteindelijk kijkt het scherm voor mij veel rustiger dan een traditionele LCD.

[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 21-11-2017 13:12 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
Scherm van de X vergelijk ik bewust niet met die van de galaxy. Een getunede auto kan je ook niet vergelijken met een standaard niet-getunede variant, dat is Appels met Peren vergelijken naar mijn inziens. Apple en Samsung hebben gewoon hun eigen visie vwb schermtechnologie en hoe dat eruit moet zien en hoe het met bepaalde situaties moet omgaan. De vraag is of een ander scherm (of de vorige van de 7/8) wel beter is? Dat betwijfel ik, het is anders en dat maakt het verschil. Ikzelf ben goed te spreken over het scherm van de X en vind zelf true-tone fijner voor de ogen en als je het gewend bent, dan is het zonder true-tone zelfs ineens heel kil/blauw voor de ogen. Het past zich goed aan onder bepaalde licht omstandigheden, buiten merk ik bijvoorbeeld nauwelijks aan iets geels en binnen vind ik dat, zoals eerder gezegd, juist prettiger. Heb tijdens mijn 7-Plus vergelijking van gisteren ook extra op beide schermen opgelet en die van de X springt er wel uit, scherper en meer contrast etc. Ik begrijp wel wat sommigen bedoelen maar dat is een vergelijking met andere toestellen en instellingen. Technische falen/mankementen heb ik het niet over (mochten die er zijn), bovenstaand is gebaseerd op een goed werkend scherm zonder mankementen.

Het is weer bijna September 2026 :)

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:57
--MeAngry-- schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:11:
Ik heb zelf alleen maar positieve gevoelens bij het scherm, behalve de verkleuring onder een hoek, maar dat boeit me niet, je kijkt er zelf toch recht op? Daarnaast is het inherent aan OLED, dus weinig aan te doen voor nu.

Iedereen die mijn toestel bekijkt is verwonderd over hoe mooi het scherm is, dat het zo dicht aan de oppervlakte lijkt te liggen, dat het bijna papier lijkt. Dat zal ook mede door True Tone komen.

Ik vind Night Shift altijd bloedvervelend, het valt me altijd op, maar aan True Tone ben ik heel snel gewend geraakt. Laat het gewoon eens een dag aan staan in plaats van er constant mee te kloten, want dan wen je er natuurlijk ook nooit aan. Uiteindelijk kijkt het scherm voor mij veel rustiger dan een traditionele LCD.
Ik kan eigenlijk zelfs niet meer zonder. Als ik het uit zet is het licht zo kil en hard ineens. :-(

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:54
Het valt mij op dat bij het batterijverbruik de zaklamp erg hoog in het lijstje blijft staan. Stevig derde met 10 procent over 4 dagen. Terwijl ik hem maar 1x kort heb gebruikt. Er is vandaag zelfs 2 procent bijgekomen zonder dat hij aan is geweest. Is dat iets wat jullie ook terugzien? Ik kan mij voorstellen dat de infra aan de voorkant meegeteld word of iets dergelijks.

Het is totaal onbelangrijk en gaat nergens over.
Maar het valt me gewoon op.

• Dennisdn
moca007 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:36:
[...]

Ben het helemaal met je eens, als ik het scherm van de S8 van een collega zie dan vind ik het kwalitatief een stukken beter dan X. Ik heb sinds het begin een IPhone en heb zelf al tientallen schermen vervangen van verschillende types IPhones en zelfs een goede imitatie schermen LCD ogen beter dan de scherm van de X. Hiervoor de 6 ingebruik gehad scherm was kapot gevallen toen maar een imitatie scherm erop gezet en moet eerlijk bekennen als ik de 6 erbij pak dan oogt het scherm beter dan de X. Misschien dat Apple software matig wat kan gaan veranderen maar ik ben bang dat Samsung 2e keus schermen levert en er ook flink aan verdient en wij betalen uiteindelijk de prijs.
Ik denk dat alle schermen nu zo goed zijn dat het puur een eigen ervaring is van de interpretatie van de fabrikant. Het is niet beter, maar anders. Ik vind mijn Golf fijner rijden als een 3-serie. Terwijl de halve wereld het daar niet mee eens is. Maar het zijn beide even goede auto’s, met een andere interpretatie van de fabrikant over wat fijn rijden is.

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-11 20:41
Dennisdn schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:03:
Het valt mij op dat bij het batterijverbruik de zaklamp erg hoog in het lijstje blijft staan. Stevig derde met 10 procent over 4 dagen. Terwijl ik hem maar 1x kort heb gebruikt. Er is vandaag zelfs 2 procent bijgekomen zonder dat hij aan is geweest. Is dat iets wat jullie ook terugzien? Ik kan mij voorstellen dat de infra aan de voorkant meegeteld word of iets dergelijks.

Het is totaal onbelangrijk en gaat nergens over.
Maar het valt me gewoon op.
Toevallig die app geïnstalleerd van de documentaire "addicted to my phone"? 😉😉

(wel een aanrader die docu trouwens)

• Jaymone
Mijn waarneming is dat het scherm van de X minder vet/vuil aantrekt dan de vorige generaties, klopt dat of komt het doordat ik er nu extra op let? Hoe is het bij jullie daarmee?

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:59
Jaymone schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:49:
Mijn waarneming is dat het scherm van de X minder vet/vuil aantrekt dan de vorige generaties, klopt dat of komt het doordat ik er nu extra op let? Hoe is het bij jullie daarmee?
Dat idee heb ik dus inderdaad ook. Verder maakt de 120Hz touch input refresh rate (tov de standaard 60Hz) een flink verschil (in vergelijk met mijn iPhone 8 Plus)...alles vwb touch is een stuk snappier.

• Jasperb_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2023
Het is echt super fijn dat je meldingen pas zichtbaar worden na het scannen van gezicht.

Alleen als FaceID je gezicht niet direct herkent moet ik het scherm opnieuw aan/uitzetten om mijn meldingen te ‘ontgrendelen’. Weet iemand of hier ook een makkelijkere manier voor is?

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 21:14
Weet iemand ook wat het witte lijntje onder GSM/Wifi/Batterij icoontjes betekend? had ik eerst niet..

Afbeeldingslocatie: https://bk6lkw-am3pap001.files.1drv.com/y4pCYA6tqxGi3gl2sXTaDQNddAHctvxrBtNryYcz23ORVYdTwOb1m5rBDqb0dS-f6NwG2lP1UeBAhNlQTOHVUuy-dwXlDT7S0RrBvuUQqVJZdyODPrNGF2BjVqmoTFLydhotGgL8TEu3eA1stOkE8DBTGc4zAxjOevlC8S1MmDUI0w50AXkAHownxZezqNFVJWp_yGPVZVYExe9NzBJIhjsPg/screenshot.png?psid=1

[ Voor 52% gewijzigd door Spoelly op 21-11-2017 15:45 ]

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:27
[verwijderd]

[ Voor 127% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:14 ]

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 21:14
Zal wel iets nieuws van iOS 11.2 zijn want een collega met de iPhone X op 11.1 heeft het niet ;)

• Dennisdn
Jasperb_ schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:41:
Het is echt super fijn dat je meldingen pas zichtbaar worden na het scannen van gezicht.

Alleen als FaceID je gezicht niet direct herkent moet ik het scherm opnieuw aan/uitzetten om mijn meldingen te ‘ontgrendelen’. Weet iemand of hier ook een makkelijkere manier voor is?
Als hij om de code vraagt op annuleren drukken... bij mij pakt hij hem met een tweede poging altijd.

• _Bailey_
  • Niet online

ja, die functie is echt top!

werkt hier als een tiet

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Jaymone schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:49:
Dat komt doordat de oleophobic-coating nog nieuw is. De vorige generaties waren de eerste drie maanden net zo goed, maar na dus drie maanden is de coating weggesleten. Dit geldt voor alle telefoons en alle glazen screenprotectors :)

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:36
Waarom denkt iedereen hier dat Samsung “express een slechte batch” aan Apple levert? De Samsung display tak staat los van de Samsung Smartphone tak. Dat Samsung de displays mag leveren van alle iPhone X toestellen betekend een gigantische omzet voor Samsung, buiten dat stelt Apple de eisen + kwaliteitcontrole, mocht Samsung besluiten slechte displays te leveren worden deze simpelweg afgekeurd.
Ik ben er overigens dik tevreden mee, zeker wanneer je Dolby Vision content afspeelt, wauw.
Het is inderdaad niet zo spetterend als bij een S8, exact hetzelfde zal je in de Mediamarkt zien bij de (bijvoorbeeld Samsung) TV’s, allemaal netjes ingesteld op een modus waarbij de kleuren er onder TL licht vanaf spatten. Verkoopt veel beter :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Jaymone
marhalm schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:09:
[...]

Dat komt doordat de oleophobic-coating nog nieuw is. De vorige generaties waren de eerste drie maanden net zo goed, maar na dus drie maanden is de coating weggesleten. Dit geldt voor alle telefoons en alle glazen screenprotectors :)
Oke, ben benieuwd. Vond het wel fijn eigenlijk zo..
wesleytjuh schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:45:
Waarom denkt iedereen hier dat Samsung “express een slechte batch” aan Apple levert? De Samsung display tak staat los van de Samsung Smartphone tak. Dat Samsung de displays mag leveren van alle iPhone X toestellen betekend een gigantische omzet voor Samsung, buiten dat stelt Apple de eisen + kwaliteitcontrole, mocht Samsung besluiten slechte displays te leveren worden deze simpelweg afgekeurd.
Ik ben er overigens dik tevreden mee, zeker wanneer je Dolby Vision content afspeet, wauw.
Het is inderdaad niet zo spetterend als bij een S8, exact hetzelfde zal je in de Mediamarkt zien bij de (bijvoorbeeld Samsung) TV’s, allemaal netjes ingesteld op een modus waarbij de kleuren er onder TL licht vanaf spatten. Verkoopt veel beter :).
Niet iedereen denkt dat, ik denk namelijk van niet. Apple zal idd zijn kwaliteitseisen hebben gehad en op basis daarvan schermen hebben ontvangen en getest/akkoord bevonden. Sterker nog, ik denk dat Apple zelfs geneigd is om door te gaan met Super Super Retina LCD schermen als dat nodig zou zijn geweest (B-plan)

[ Voor 59% gewijzigd door Jaymone op 21-11-2017 16:49 ]

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-11 09:24

Je kan je toestel even naar achteren kantelen en dan terug op je gezicht richten (dus basically toestel platleggen maar terwijl je het in je hand hebt en dan terug naar je gezicht richten). Scherm uitzetten hoeft daarvoor niet :-)

zo doe ik het alleszins toch!

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Verwijderd

Rabo App Iphone x en Face ID

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:58
Ik heb het idee dat Face ID flink trager geworden is, eerste 2 dagen zag de X mij eerder dan ik de X en ging het in een split-second. Nu duurt het echt een dikke seconde (nog "vlot" maar het is vlotter geweest).. Waar kan dat aan liggen ? Geheugen cache voor face id vol of iets?

Verders, ben ik eigenlijk wel een beetje teleurgesteld. Zeker omdat ik van een Plus kom, om echt lekker te werken (video's/games etc) is de Plus veel prettiger. Je hebt meer scherm EN je heb die afgeronde hoekjes niet...staat leuk voor het design maar practisch is het niet. Ook ongeveer 80% van de apps die ik het meest gebruik zijn tot op heden nog niet aangepast (telegraaf, AD, NU.nl, Heartstone, Clash of Clans en tal van andere grote apps) dus loop je nu te kutten op een nog kleiner formaat.\

En de apps die wel aangepast zijn en dan doel ik vooral de apps die je in landscape speelt/gebruikt, die zijn behoorlijk slordig, met name die verdomde ronde hoekjes...delen tekst of een knopje verdwijnen deels in die ronding.

Verders blijft het wel een mooi toestelletje, enkel bij kantelen van het scherm zie ik heel lichtjes een soort van roze gloed...kijk ik er gewoon normaal naar dan is het prima beeld...dat zal wel die colorshift zijn ?

Maar belangrijkste van mijn lap tekst....merken jullie ook dat face id wat trager is dan bij de eerste dagen ?

• dafmay
Maar belangrijkste van mijn lap tekst....merken jullie ook dat face id wat trager is dan bij de eerste dagen ?
Nope.

;)

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Redondo1982 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:47:
[...]

Dan ben ik blijkbaar één van de weinigen die geen ‘problemen’ ervaart met het scherm. Heb de night shift slider helemaal naar links staan, dat lijkt bij mij positief effect te hebben. Night shift zelf staat uit. Ook auto Brightness staat gewoon aan, werkt perfect hier.

NOSIG

_Christiaan_ schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:11:
[...]Dan ben ik blijkbaar één van de weinigen die geen ‘problemen’ ervaart met het scherm. Heb de night shift slider helemaal naar links staan, dat lijkt bij mij positief effect te hebben. Night shift zelf staat uit. Ook auto Brightness staat gewoon aan, werkt perfect hier.
Hier nog een. Zowel nightshift, true tone als auto brightness staan gewoon aan.
Nightshift wel op een schema uiteraard.

Ik vind true tone over het algemeen erg mooi maar vooral op kantoor, thuis vind ik het misschien een tikkie te geel maar niet storend genoeg om het uit te zetten.

Ik draai wel 11.2. Misschien dat daar nog tweaks inzitten oid.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:14:
[...]

Ik draai wel 11.2. Misschien dat daar nog tweaks inzitten oid.
Behalve fast charging, wat zijn in jouw beleving verbeteringen/veranderingen van 11.2 (Beta) t.o.v 11.1.2?

Zit er ook over na te denken om de 4e beta van 11.2 te installeren

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Voor degenen met true tone ‘problemen’, wellicht eens de night shift slider naar links klappen?

NOSIG

• dafmay
Monument Valley 2 nu ook ge-update naar iPhone X full screen.

d:)b

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:36
Bontes schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:01:

Nope, maar wel dat ie bijna elke situatie nu herkent :).

[ Voor 29% gewijzigd door wesleytjuh op 21-11-2017 19:34 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Geert1976 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:18:
[...]

Behalve fast charging, wat zijn in jouw beleving verbeteringen/veranderingen van 11.2 (Beta) t.o.v 11.1.2?

Zit er ook over na te denken om de 4e beta van 11.2 te installeren
Je merkt er niets van eigenlijk 🙊. Puur tweakjes tot nu toe.
_Christiaan_ schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:24:
Voor degenen met true tone ‘problemen’, wellicht eens de night shift slider naar links klappen?
De nightshift slider en true tone staan los van elkaar.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-11 09:32
Rabobank ondersteunt nu ook FaceID

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk die banken apps die face id ondersteunen. Maar ik heb het alleen voor inloggen aanstaan. NIet voor betalen ;) Want dat gaat zo snel dat je geen controle er meer over hebt. (zelfde geld voor appstore aankopen)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:26
Tylen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:55:
Leuk die banken apps die face id ondersteunen. Maar ik heb het alleen voor inloggen aanstaan. NIet voor betalen ;) Want dat gaat zo snel dat je geen controle er meer over hebt. (zelfde geld voor appstore aankopen)
Bij een App Store aankoop/download moet je eerst je lockknop dubbel indrukken, pas daarna komt FaceID. ;-)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Fuwor schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:00:
[...]

Bij een App Store aankoop/download moet je eerst je lockknop dubbel indrukken, pas daarna komt FaceID. ;-)
Top. Dan zet ik die weer aan. Thanks.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:04
deBennie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 07:14:
Rabobank ondersteunt nu ook FaceID
Jep. Had gisteren direct een Tweet naar ABN AMRO gestuurd.
Daarop kreeg ik weer een lekker standaard reactie. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QApROcg.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:26
Oke, dat wennen aan de nieuwe gestures duurde kort. Heel kort.

Komende vanaf een 6S vallen een aantal dingen op:
- scherm, het ligt meer aan de oppervlakte (heeft de 7 van m'n vrouw ook overigens) en is sowieso erg scherp en kleurrijk.
- schermformaat is uiteindelijk natuurlijk net niet handig voor films, al stoort het 'zoomen' naar volbeeld eigenlijk ook niet.
- de 'notch', alleen in fullscreen merkbaar, al doen sommige apps, waaronder de eigen Apple agenda app er een beetje debiel mee door dingen in portrait erg smal te houden. Weg voordeel.
- Hij is snel, erg snel.
- batterij gaat lang mee, ben er de hele tijd mee aan het prutsen enzo, maar ga de dag er wel mee halen evengoed. 6S moest ik ondanks de nieuwe originele Apple batterij vorig jaar vaak bijlagen gedurende de dag
- ding is glad, dus durf hem niet echt op gladde oppervlaktes te leggen waar het risico bestaat dat ie eraf glijdt. Komt dus een hoesje. Gladde voelt wel fijn en luxe, maar nu de nieuwigheid er nog niet af is.. even een hoesje regelen.
- iOS 11 bugs zijn er nog steeds. Net als op m'n 6S.
- de camera met portret functie is mooi, maar voelt nog niet helemaal af. Dat is niet des Apple. Ik begrijp sommige tech sites wel die beweren dat Apple de weg naar 'mediocre' producten in is geslagen. Ik hoop dat het tijdelijk is. Liever geen portret modus als ie niet af is. Heb er overigens wel al erg mooie foto's van m'n kids enzo mee gemaakt, dus ben er wel blij mee, maar de gebruikte filters doen soms gekke dingen met je foto.
- foto's moet ik nog verder ontdekken, maar eerst vergelijk met m'n 6S is een verbetering. de 7 was al weer beter dan de 6, dus dit voelt in totaal best als een stap.

Zag wat berichten over soort trilling bovenin scherm bij wisseling, dat herken ik wel. Tis heel licht en lijkt een dingetje van de animatie te zijn. Ook is er screentearing, als je tekst scrollt is het al snel niet meer leesbaar, dat is duidelijker/erger dan op de 6S.

En truetone is erg geel inderdaad, ik vind het prettig, tot ik de 6S er naast hou. Ga het nog even zo laten, tis op zich wel rustig aan de ogen.

FaceID werkt feilloos voor me: op 1 moment na, ik wilde vanochtend scherm unlocken toen ik in bed lag met de dekens half over m'n hoofd. Dat werkt niet. Verder bijna niet merkbaar dat het er is, knap gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-11-2017 10:51 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Rivanov schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:02:
[...]

Jep. Had gisteren direct een Tweet naar ABN AMRO gestuurd.
Daarop kreeg ik weer een lekker standaard reactie. :+

[afbeelding]
"Updates" als in "niet in de komende update" dus 8)7

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-10 08:49
Wat is die 'automatische helderheid' irritant zeg?

Opeens gaat die een stuk minder helder (alsof iemand een switch omzet), en je kunt de helderheid dan ook niet handmatig verder omhoog krijgen, hoe ver je het ook omhoog slided. Hij veranderd enkel weer naar helderder wanneer je hem weer in het licht houd. Toen dacht ik; dan zet ik die functie wel uit in toegankelijkheid, maar als ik dat doe, kan je hem sowieso niet helemaal helder krijgen, wat je ook doet met de helerheid-slider.

Iemand enig idee hoe dit komt, of dit normaal is en of je hier iets aan kunt doen? Het lijkt me namelijk geen normaal gedrag en het komt echt over als een bug! (iOS 11.1.2)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Arcadius
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-11 09:50
Mooi ding. Paar dingen vielen op.

• Als ik 'm van mijn nachtkastje pak om even iets te checken, liggend in bed - dan pakt de face id hem niet. Dus vaak code intoetsen.
• Default alle notificaties zonder voorvertoning, alles aangepast.
• De foto vault app die ik had op 6S bestaat kennelijk niet meer :-( Nu nieuwe prive foto app aan het zoeken die ook face id ondersteunt. (tips?)
• Wel wennen aan switchen tussen apps - werkt toch net even anders

• _Bailey_
  • Niet online
Arcadius schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:39:

• Als ik 'm van mijn nachtkastje pak om even iets te checken, liggend in bed - dan pakt de face id hem niet.
hier werkt FaceID momenteel 99 van 100 keer gelijk de 1ste keer liggend in bed , dit wel nadat het de eerste dagen ook regelmatig niet gelijk goed werkte.
FaceID leert gaandeweg, dus mocht FaceID je de 1ste keer niet herkennen, je pincode invoeren, nu maakt je iPhone een snapshot van jouw brakke kop, liggend in bed.
Hoe vaker die snapshots worden gemaakt, des te hoger je 1ste succesvolle FaceID pogingen in de toekomst.

• Arcadius
Geert1976 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:44:
[...]

hier werkt FaceID momenteel 99 van 100 keer gelijk de 1ste keer liggend in bed , dit wel nadat het de eerste dagen ook regelmatig niet gelijk goed werkte.
FaceID leert gaandeweg, dus mocht FaceID je de 1ste keer niet herkennen, je pincode invoeren, nu maakt je iPhone een snapshot van jouw brakke kop, liggend in bed.
Hoe vaker die snapshots worden gemaakt, des te hoger je 1ste succesvolle FaceID pogingen in de toekomst.
ha dat hoopte ik al.

Ook opvallend, als je scherm op donkerste stand zet - is het echt nauwelijks nog te lezen. Werkt beter dan bij de 6S.

• Dannydekr
Dannydekr schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:12:

Opeens gaat die een stuk minder helder (alsof iemand een switch omzet), en je kunt de helderheid dan ook niet handmatig verder omhoog krijgen, hoe ver je het ook omhoog slided. Hij veranderd enkel weer naar helderder wanneer je hem weer in het licht houd. Toen dacht ik; dan zet ik die functie wel uit in toegankelijkheid, maar als ik dat doe, kan je hem sowieso niet helemaal helder krijgen, wat je ook doet met de helerheid-slider.

Iemand enig idee hoe dit komt, of dit normaal is en of je hier iets aan kunt doen? Het lijkt me namelijk geen normaal gedrag en het komt echt over als een bug! (iOS 11.1.2)
Heb geupdate naar 11.2 beta 4 en het probleem is er niet meer :) Hij gaat in ieder geval niet meer vanzelf ineens minder en de helderheid is verder prima momenteel.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• _Bailey_
  • Niet online
Google Maps update voor het scherm formaat van de iPhone X

Edit:
Schijnt een Beta update te zijn waar je uitgenodigd voor moet worden ..sorry :F

[ Voor 45% gewijzigd door _Bailey_ op 22-11-2017 13:26 ]

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:44
Wel interessant die discussie over het scherm. Ik heb alles standaard staan: True Tone / auto brightness / niks gekalibreerd en vind het een heerlijk display. Ik heb echt het gevoel dat kleuren er uit springen en dat hij heerlijk rustig is voor mijn ogen (zeker gebruik in bed 's avonds en direct 's ochtends).

Ik kom zelf van een 7+ en vond die vaak erg fel en moest de brightness wat bijstellen (zeker in bijvoorbeeld een vliegtuig tijdens het lezen van een boek).

Goed, iedereen zijn voorkeur natuurlijk maar ik ben er echt dik tevreden mee en vind het naast Face ID genoeg reden om het echt als upgrade te zien vanaf mijn 7+.

• Dannydekr
ex87 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:32:
Wel interessant die discussie over het scherm. Ik heb alles standaard staan: True Tone / auto brightness / niks gekalibreerd en vind het een heerlijk display. Ik heb echt het gevoel dat kleuren er uit springen en dat hij heerlijk rustig is voor mijn ogen (zeker gebruik in bed 's avonds en direct 's ochtends).

Ik kom zelf van een 7+ en vond die vaak erg fel en moest de brightness wat bijstellen (zeker in bijvoorbeeld een vliegtuig tijdens het lezen van een boek).

Goed, iedereen zijn voorkeur natuurlijk maar ik ben er echt dik tevreden mee en vind het naast Face ID genoeg reden om het echt als upgrade te zien vanaf mijn 7+.
Scherm is inderdaad heel erg mooi. In ieder geval het mooiste dat ik tot nu toe heb gezien. TruTone werkt ook prima, helemaal niet 'gelig' zoals velen hier beweren.

• nivvle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 21:21
Iemand ervaringen met Coveryou, Klikzeker of Mobile4sure als verzekering? Ik heb de X zakelijk gekocht dus valt niet onder de dekking van mijn inboedelverzekering..

• Arcadius
nivvle schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:26:
Iemand ervaringen met Coveryou, Klikzeker of Mobile4sure als verzekering? Ik heb de X zakelijk gekocht dus valt niet onder de dekking van mijn inboedelverzekering..
Niet verzekeren. Zakelijk moet je verlies op kunnen vangen.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Arcadius schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:27:
[...]

Niet verzekeren. Zakelijk moet je verlies op kunnen vangen.
? Wat een onzin redenatie zeg. 8)7

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:02
Zakelijk is vaak wel tot een X bedrag gedekt, check ff je polisvoorwaarden. En daarbij een Kostbaarheden verzekering voor buitenhuis afsluiten, veel goedkoper!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Volgens mij is de generieke regel dat de inboedelverzekering alleen dekt als het ook daadwerkelijk in huis gebeurt. Doorgaans ontstaat de schade buitenshuis en dus zul je sowieso aan de verzekering moeten indien je dit risico af wilt kopen.

• Arcadius
Malt007 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:33:
[...]

? Wat een onzin redenatie zeg. 8)7
Ik ben serieus. Je moet alleen verzekeren wat je niet normaal kunt dragen, qua verlies. Dan ben je structureel veel voordeliger uit.

Je hebt ook mensen met een tandartsverzekering. Dekt tot €250, kost €183 per jaar :D

Maar off topic. Advies : verzeker alleen als je bizar vaak je toestel laat vallen.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Arcadius schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:46:
[...]

Ik ben serieus. Je moet alleen verzekeren wat je niet normaal kunt dragen, qua verlies. Dan ben je structureel veel voordeliger uit.

Je hebt ook mensen met een tandartsverzekering. Dekt tot €250, kost €183 per jaar :D

Maar off topic. Advies : verzeker alleen als je bizar vaak je toestel laat vallen.
Maar wat heeft dat te maken met zakelijk dan? Dat geldt dan toch net zo goed voor privé?

• Arcadius
Malt007 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:47:
[...]

Maar wat heeft dat te maken met zakelijk dan? Dat geldt dan toch net zo goed voor privé?
Zakelijk geldt het nog extremer dan prive. De aanschaf van je toestel komt ten laste van de winst, dus is fiscaal aftrekbaar. Wellicht valt zelfs BTW te verrekenen : het is veel goedkoper dan prive.

Veronderstel dat zakeliijk er diepere zakken zijn, dan bv bij een studenteninkomen.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:38

Nitai

Live the life you love.

Arcadius schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:52:
[...]

Zakelijk geldt het nog extremer dan prive. De aanschaf van je toestel komt ten laste van de winst, dus is fiscaal aftrekbaar. Wellicht valt zelfs BTW te verrekenen : het is veel goedkoper dan prive.

Veronderstel dat zakeliijk er diepere zakken zijn, dan bv bij een studenteninkomen.
Inderdaad, je kan beter een 'verzekering' nemen dat de continuiteit borgt en dus snel een vervanging regelt als je telefoon uitvalt/gestolen wordt etc. Maar dan moet je het via een leverancier aanschaffen die een dergelijke SLA biedt.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Geert1976 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:04:
Google Maps update voor het scherm formaat van de iPhone X

Edit:
Schijnt een Beta update te zijn waar je uitgenodigd voor moet worden ..sorry :F
Wel RTLXL eventueel, althans ik zag de update en dacht "waarom heb ik dat er nou weer op" > Weg ermee.
Dannydekr schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:12:
Is dat een vraag?

• Dannydekr
Donstil schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:23:
[...]

Wel RTLXL eventueel, althans ik zag de update en dacht "waarom heb ik dat er nou weer op" > Weg ermee.

[...]

Is dat een vraag?
Was benieuwd of anderen dit ook hebbenn / zo ervaren.
Maar zoals gezegd; in 11.2 beta 4 nergens meer last van, lijkt dus echt op een bug in 11.1.2

• Thugnificent
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 11:21
Arcadius schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:39:

• Als ik 'm van mijn nachtkastje pak om even iets te checken, liggend in bed - dan pakt de face id hem niet. Dus vaak code intoetsen.
• Default alle notificaties zonder voorvertoning, alles aangepast.
• De foto vault app die ik had op 6S bestaat kennelijk niet meer :-( Nu nieuwe prive foto app aan het zoeken die ook face id ondersteunt. (tips?)
• Wel wennen aan switchen tussen apps - werkt toch net even anders
probeer kycalculator >:) voor je prive collectie

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:56

Grin

Ride si sapis.

49% batterij
Gebruik: 5 uren, 44 minuten
Stand-by: 65 uren, 25 minuten

Ik ben een happy camper, met m'n drie jaar oude 6 kwam ik niet verder dan 50-60 uren stand-by met een gebruik van 7-8 uren.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Dannydekr
Ben geen OLED telefoon gewend, maar vind de blueshift wel erg aanwezig? Als je hem in het donker gebruikt, zie je dit al zelfs als je de telefoon ietsjes gekanteld houdt, zowel horizontaal als verticaal. Heeft iedereen dit, of is het in sommige gevallen erger dan wat “normaal” is?

• smoken
Dannydekr schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:09:
Ben geen OLED telefoon gewend, maar vind de blueshift wel erg aanwezig? Als je hem in het donker gebruikt, zie je dit al zelfs als je de telefoon ietsjes gekanteld houdt, zowel horizontaal als verticaal. Heeft iedereen dit, of is het in sommige gevallen erger dan wat “normaal” is?
Kleur shift bij wijziging in de kijkhoek?
Totaal geen last van! En volgens mij ook nog niet 1x besproken hier in dit topic?!

.....

• _Bailey_
  • Niet online
Dannydekr schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:09:
color shifting heet dat. Is al meerdere keren voorbij gekomen in dit topic.

Op Macrumors loopt het er ook een topic over, inmiddels al ruim 1100 reacties.

https://forums.macrumors.com/forums/iphone.99/page-1

Ook op Reddit een veel besproken item.

Het hoort nu eenmaal bij het oled scherm.
Je moet ''gewoon'' zorgen dat je je schermen kaarsrecht voor je ogen houdt, dan heb je er geen last van. In alle andere gevallen is de kans zeer groot dat je dus te maken krijgt met color shifting.

De 1 vindt die color shifting prima, de ander stoort zich er mateloos aan en hunkert weer naar het zeer mooie lcd display van de 7 Plus / 8 Plus zonder enige vorm van color shifting... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 22-11-2017 19:21 ]

• Jaymone
Geert1976 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:19:
[...]

Je moet ''gewoon'' zorgen dat je je schermen kaarsrecht voor je ogen houdt, dan heb je er geen last van. In alle andere gevallen is de kans zeer groot dat je dus te maken krijgt met color shifting.
Bijkomend voordeel is dat FaceID dan ook superieur werkt :+

• smoken
[...]

De 1 vindt die color shifting prima, de ander stoort zich er mateloos aan... ;)
Jouw reactie is een stukje langer en inhoudelijker dan mijn reactie...maar ik bedoelde hetzelfde te zeggen.

Is al erg veel besproken hier en op ieder ander forum.

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-10 21:57
Arcadius schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:52:
[...]

Vergeet niet dat naast het de winst drukt en je minder vennootschapsbelasting hoef te betalen,
je het mag activeren, en vervolgens afschrijvingskosten mag boeken waardoor je nog minder vpb hoeft te betalen. En dat je er ook nog is 28% kleinschaligheidsinvesteringaftrek mag pakken. Zo wordt een Iphone X opeens heel goedkoop :+

• georgsuurm
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 31-01 11:13
Wat ik duidelijk merk dat zelfs bij het hebben van telefoontjes op normaal geluid, dat de oorspeaker trilt/ kraakt. Ik lees dat velen dit hebben bij hard geluid op de speaker, echter ik merk het al zonder speaker. Alsof de oorspeaker los zit en resoneert van binnen.. Vraag me echt af of dit wel met een software update op te lossen is.

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

Redcoil

Polyinterpretabel

Limitted schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:38:
[...]

Vergeet niet dat naast het de winst drukt en je minder vennootschapsbelasting hoef te betalen,
je het mag activeren, en vervolgens afschrijvingskosten mag boeken waardoor je nog minder vpb hoeft te betalen. En dat je er ook nog is 28% kleinschaligheidsinvesteringaftrek mag pakken. Zo wordt een Iphone X opeens heel goedkoop :+
Hij komt hoe dan ook maar 1 keer in mindering op je winst. Activeren en afschrijven houdt in dat je de aanschafkosten (minus een eventuele restwaarde) gespreid over 5 jaar in mindering brengt op je winst. In het jaar van aanschaf komt hij dan niet nog eens in mindering op je winst.

De kleinschaligheidsinvesteringsaftrek die je noemt klopt inderdaad. Echter is het voordeel dan 20% vennootschapsbelasting over die 28% en moet je wel ten minste € 2.300 hebben geïnvesteerd in 2017. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Redcoil op 22-11-2017 21:49 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als ik een GSM variant iPhone X in USA koop zou deze moeten werken toch? Of zit er daadwerkelijk een AT&T of t-mobile simlock op?

• smoken
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

😂😂😂😂

Lees de advertentie tekst ook ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door smoken op 22-11-2017 22:29 ]

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Fantastisch! Het ouderenfonds steunen én opgelicht worden. Lijkt mij een goede deal :Y

• smoken
Wootism schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:49:
[...]

Fantastisch! Het ouderenfonds steunen én opgelicht worden. Lijkt mij een goede deal :Y
Juist! Prachtige combi toch ;-)

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:17
Wootism schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:49:
[...]

En 1 dag actief nee hele goede deal :p

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:19

Rudios

Lost in space?

Gisteren had hij nog een kledingwinkel en die dag ervoor gingen ze een wereldreis maken. Maar maar maar.... ;w

Whole lot of stars ***

• Dannydekr
[...]

De 1 vindt die color shifting prima, de ander stoort zich er mateloos aan en hunkert weer naar het zeer mooie lcd display van de 7 Plus / 8 Plus zonder enige vorm van color shifting... ;)
Heb veel gelezen inmiddels, maar ik denk dat het niet acceptabel zou moeten zijn. De hue veranderd al naar blauwig wanneer je de telefoon ietsjes kantelt. Heb wat vergelijkings dingen bekeken en op de Galaxy S8 bijvoorbeeld gebeurd het eigenlijk niet. Misschien valt het minder op omdat Samsung al een koel kleurenprofiel gebruikt, maar op de iPhone X valt het enorm op (helemaal met TruTone aan).

Hopelijk kan ik eraan wennen. Zal ook nog eens een Apple Store binnen lopen om wat demo modellen te bekijken, kijken of het daar ook zo ernstig is.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11 14:52

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb mijn iPhone X binnen en ik moet zeggen dat ik best teleurgesteld ben als je van een plus afkomt. Design en scherm zijn super, daar valt niks over te zeggen, maar op software basis ben ik echt teleurgesteld. Het voelt gewoon aan alsof je een normale iPhone 8 in je handen hebt.

Bij het openen van Safari lijkt het alsof er gebruik gemaakt wordt van het scherm, maar zodra je iets wilt typen komt er een megabalk onder het toetsenbord, waardoor je gewoon een iPhone 8 interface krijgt.
Bij het omdraaien van het scherm wordt er ook geen gebruik gemaakt van het scherm door flinke balken aan de zijkant te tonen.

FaceID werkt op zich goed, maar heel veel apps hebben hun TouchID nog niet bijgewerkt ervoor, maar dat is nog even afwachten.

Overall voelt de iPhone X als een normale 6/7/8 model en mis ik de Plus specialiteiten ondanks dat het scherm "groter" zou moeten zijn dan de Plus.

Ter zijner tijd zullen meer apps gebruikt maken van het scherm en FaceID, maar tot nu toe is het niet meer dan een normale 6/7/8 iPhone met een beter scherm.

De 1328 euro die ik heb betaald is het totaal niet waard.

Verwijderd

Yzord schreef op donderdag 23 november 2017 @ 02:27:
Ik heb mijn iPhone X binnen en ik moet zeggen dat ik best teleurgesteld ben als je van een plus afkomt. Design en scherm zijn super, daar valt niks over te zeggen, maar op software basis ben ik echt teleurgesteld. Het voelt gewoon aan alsof je een normale iPhone 8 in je handen hebt.

Bij het openen van Safari lijkt het alsof er gebruik gemaakt wordt van het scherm, maar zodra je iets wilt typen komt er een megabalk onder het toetsenbord, waardoor je gewoon een iPhone 8 interface krijgt.
Bij het omdraaien van het scherm wordt er ook geen gebruik gemaakt van het scherm door flinke balken aan de zijkant te tonen.

FaceID werkt op zich goed, maar heel veel apps hebben hun TouchID nog niet bijgewerkt ervoor, maar dat is nog even afwachten.

Overall voelt de iPhone X als een normale 6/7/8 model en mis ik de Plus specialiteiten ondanks dat het scherm "groter" zou moeten zijn dan de Plus.

Ter zijner tijd zullen meer apps gebruikt maken van het scherm en FaceID, maar tot nu toe is het niet meer dan een normale 6/7/8 iPhone met een beter scherm.

De X is ook niet groter dan de plus.
Diagonaal wel maar wat betreft oppervlakte niet. Dit komt door de andere aspect ratio.

Wat betreft Apps en Face ID.
Alls een app ontwikkelaar Touch id had en niets veranderd aan zijn app dan werkt Face ID gewoon. (Tenzij het specifiek wordt uitgezet)

Ik ben zeer tevreden met de X en inderdaad geen enkele Smartphone is meer dan 1000 euro waard. Ook de 8 plus 256GB niet wat mij betreft.

Wellicht ga je nog wennen aan de X.
Ik kwam van een 8 plus en moest ook even wennen.

Verwijderd

Bartjeee schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:05:
Als ik een GSM variant iPhone X in USA koop zou deze moeten werken toch? Of zit er daadwerkelijk een AT&T of t-mobile simlock op?
Je moet in Amerika gewoon de unlocked version kopen en niet de Tmobile of Verizon

Dan zit je volgens mij altijd veilig?!
Persoonlijk geen ervaring mee overigens

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2017 06:27 ]

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:51
Bartjeee schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:05:
AT&T/T-Mobile modellen in de Apple Store zijn simlockvrij als je de volledige prijs betaalt. In winkels als Best Buy kan er een simlock op zitten.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:30

OMX2000

By any means necessary...

Yzord schreef op donderdag 23 november 2017 @ 02:27:

Ik begrijp je gevoel, maar vind het wel gek dat je 1328 euro uitgeeft zonder vantevoren uit te zoeken hoe de iPhone X zich verhoudt tot de 8 en 8 Plus. Je bezwaren zijn ruimschoots aanbod gekomen in dit topic en ook in de vele reviews en previews die online te vinden zijn.

De prijs is al veel over gezegd, die is absurd hoog. Gek genoeg betekent dat voor mij dat ik hem nog waardevoller vind en er dus voorzichtiger mee omga.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Dannydekr
Reachabillity is trouwens erg handig uitgevoerd! Gebruik het continu. Wel erg vreemd dat het niet standaard is geactiveerd.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

OMX2000 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 06:46:
[...]

Ik begrijp je gevoel, maar vind het wel gek dat je 1328 euro uitgeeft zonder vantevoren uit te zoeken hoe de iPhone X zich verhoudt tot de 8 en 8 Plus. Je bezwaren zijn ruimschoots aanbod gekomen in dit topic en ook in de vele reviews en previews die online te vinden zijn.

De prijs is al veel over gezegd, die is absurd hoog. Gek genoeg betekent dat voor mij dat ik hem nog waardevoller vind en er dus voorzichtiger mee omga.
Ik heb express de 256GB genomen omdat ik eind dit jaar met het gezin een rondreis Azie ga doen en veel op camera wil vastleggen. En zoals elk jaar koop ik een nieuwe iPhone. Daar spaar ik netjes voor.

Het verbaasd mij gewoon hoe Apple zelfs is omgegaan met de ruimte die het heeft willen creeeren. Alsof alles nog voor de release nog ingedeeld moest worden. De (flinke) balk onder het toetsenbord in Safari is totaal onnodig.

Ik had gehoopt een kleinere iPhone in mijn zak te hebben met een Plus scherm. Ik wist dat de X op papier groter zou zijn dan de Plus, maar ik ben nog nergens tegengekomen dat de feeling ook niet in de buurt zou komen van de Plus maar eerder bij een normale 8.

De X voelt gewoon “niet af” softwarematig. Hardware vind ik stunning. Scherm vind ik mooi. Maar iOS had van mij meer gefocussed mogen zijn in het benutten van de ruimte.

Maar das mijn mening huh.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:30

OMX2000

By any means necessary...

Yzord schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:59:
[...]

Ik heb express de 256GB genomen omdat ik eind dit jaar met het gezin een rondreis Azie ga doen en veel op camera wil vastleggen. En zoals elk jaar koop ik een nieuwe iPhone. Daar spaar ik netjes voor.

Het verbaasd mij gewoon hoe Apple zelfs is omgegaan met de ruimte die het heeft willen creeeren. Alsof alles nog voor de release nog ingedeeld moest worden. De (flinke) balk onder het toetsenbord in Safari is totaal onnodig.

Ik had gehoopt een kleinere iPhone in mijn zak te hebben met een Plus scherm. Ik wist dat de X op papier groter zou zijn dan de Plus, maar ik ben nog nergens tegengekomen dat de feeling ook niet in de buurt zou komen van de Plus maar eerder bij een normale 8.

De X voelt gewoon “niet af” softwarematig. Hardware vind ik stunning. Scherm vind ik mooi. Maar iOS had van mij meer gefocussed mogen zijn in het benutten van de ruimte.

Maar das mijn mening huh.
I know. Ok die mening mag je hebben, voor deze keer dan hè. ;) Ik snap je punten ook. Ik blijf wishful thinken en dat ze met een 11.x update de screenspace bij de X slimmer gaan gebruiken. Dus het toetsenbord, Safari.

Ik kom van een 6s Plus, en ik mis dat scherm niet. Snelheid van de X, het scherm, de betere camera's en de opslagruimte van 256 GB vind ik heel fijn. En ik heb ook kids, dus veel filmen en foto's maken, ideaal daarvoor. En met HEIF en HEVC support past er op die 256 GB extra veel.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:11

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Yzord schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:59:
[...]

[...]
Als je die balk weg zou halen zit je toetsenbord zover naar beneden dat je het toestel heel laag vast moet houden om fatsoenlijk te kunnen typen. Die balk maakt dat je het toestel hetzelfde vast kunt houden als een gewoon 8 of 8 Plus.

Ik neem aan dat je het toetsenbord toch ook niet constant open hebt staan? :P

Tesla Model Y RWD (2024)

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

--MeAngry-- schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:11:
[...]

Als je die balk weg zou halen zit je toetsenbord zover naar beneden dat je het toestel heel laag vast moet houden om fatsoenlijk te kunnen typen. Die balk maakt dat je het toestel hetzelfde vast kunt houden als een gewoon 8 of 8 Plus.

Ik neem aan dat je het toetsenbord toch ook niet constant open hebt staan? :P
Je mist het punt, denk ik. Het gaat mij er om hoe Apple zelf de ruimte heeft ingedeeld. Het heeft een ruimte willen creeeren, maar zijn tegen een muur aangelopen door de notch die ze hebben gemaakt.

Zoals de notificatie icoontjes. Ik zie nu niet dat bijv. mijn BT mediaplayer in de auto verbonden is. Of dat mijn wekker is gezet. Of erger, en dat wist ik al, procenten van mijn batterij haha.

Ergens vermoed ik dat dit de eerste iPhone wordt die sneller in waarde zal zakken dan ooit. Mijn plus krijg ik verkocht voor 600 euro, maar ik denk niet dat wij, wanneer de nieuwe iPhone released wordt er nog 1000 euro (in verhouding met de Plus) er nog voor gaan krijgen.

Maar begrijp me vooral niet verkeerd...ik ben er blij mee, want het voelt wel degelijk prettiger in mijn broekzak dan de plus }:O

• Jaymone
Yzord schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:26:
[...]

Je mist het punt, denk ik. Het gaat mij er om hoe Apple zelf de ruimte heeft ingedeeld. Het heeft een ruimte willen creeeren, maar zijn tegen een muur aangelopen door de notch die ze hebben gemaakt.

Zoals de notificatie icoontjes. Ik zie nu niet dat bijv. mijn BT mediaplayer in de auto verbonden is. Of dat mijn wekker is gezet. Of erger, en dat wist ik al, procenten van mijn batterij haha.

Ergens vermoed ik dat dit de eerste iPhone wordt die sneller in waarde zal zakken dan ooit. Mijn plus krijg ik verkocht voor 600 euro, maar ik denk niet dat wij, wanneer de nieuwe iPhone released wordt er nog 1000 euro (in verhouding met de Plus) er nog voor gaan krijgen.

Maar begrijp me vooral niet verkeerd...ik ben er blij mee, want het voelt wel degelijk prettiger in mijn broekzak dan de plus }:O
Maar waarom neem je dan dit jaar niet alsnog de 8 Plus?

• Tasminos
  • Niet online
Ik krijg op eens een soort van vergrootglas te zien op mijn scherm. Geen idee hoe ik m erop kreeg en hoe je deze verwijdert.:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Quxes88qLdMNN9G59ug6vNhO/full.jpg

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:38

Nitai

Live the life you love.

UncleSam schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:49:
Ik krijg op eens een soort van vergrootglas te zien op mijn scherm. Geen idee hoe ik m erop kreeg en hoe je deze verwijdert.:

[afbeelding]
Zoom functie, volgens mij met 3 vingers tegelijk dubbel tappen. Kan je in je settings uitzetten, staat bij General, Accessibility volgens mij uit m'n hoofd.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Jaymone schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:40:
[...]

Maar waarom neem je dan dit jaar niet alsnog de 8 Plus?
Omdat je het geld maar 1 keer kan uitgeven en omdat ik het formaat wel fijn vind.

En kom kom, wat negatieve geluidjes mag ook wel haha

• Tasminos
  • Niet online
Nitai schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:51:
[...]

Zoom functie, volgens mij met 3 vingers tegelijk tappen. Kan je in je settings uitzetten, staat bij General, Accessibility volgens mij uit m'n hoofd.
check. Dank je wel.
Pagina: 1 ... 29 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.