repsaj schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:25:
Veel iPhone gebruikers die ik spreek willen altijd graag m’n iPhone X zien als het ze opvalt dat ik ‘m heb, maar zelden is hun reactie positief. Hebben jullie ook zulke minachtende reacties? Ik snap niet waar het vandaan komt, want als je met een iPhone 7 ofzo had was het altijd positief toentertijd. Bij de 6 hoorde je - terecht - wat mieperts over de grootte.
Nee eigenlijk niet echt, afgelopen twee weken best wat collega’s aan mijn bureau gehad (voornamelijk iPhone bezitters maar ook wat Samsung gebruikers) en het overgrote gedeelte was wel positief. Niet dat ze gelijk naar de winkel rennen maar als opvolger van de iPhone die ze nu hebben zeker.

Wel hoor ik veel dat hij “breekbaar” is, alsof dat uniek is voor de X i.p.v. gebruikelijk bij toestellen met 2x glas.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:36
Veel iPhone gebruikers die ik spreek willen altijd graag m’n iPhone X zien als het ze opvalt dat ik ‘m heb, maar zelden is hun reactie positief. Hebben jullie ook zulke minachtende reacties? Ik snap niet waar het vandaan komt, want als je met een iPhone 7 ofzo had was het altijd positief toentertijd. Bij de 6 hoorde je - terecht - wat mieperts over de grootte.
Mwah, wat ik meer merk is "cool, is dat de 10?" en dan als 2e opmerking, "Werkt dat FaceID nu een beetje?". Uiteraard heb ik ook wel vaak gehoord van alle problemen die er met deze telefoon zouden zijn, maar dat zijn stuk voor stuk geen iPhone gebruikers geweest.

@Hierboven, "breekbaar" heb ik nog wel het meeste gehoord inderdaad, in combinatie met hoe duur de telefoon wel niet is.

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 19-11-2017 22:38 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Breekbaar valt ook wel mee.
Heb hem 2x laten vallen, niet al te hoog, en zit geen krasje op.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11 14:57
Grin schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:34:
[...]

Lelijk is een groot woord maar mijn smaak is het veelal niet.
Oke, lelijk is verkeerd verwoord van me, maar heb in ieder geval niet het wow effect bij alle afbeeldingen. Ieder z’n smaak natuurlijk, maar met name het nieuwe scherm had ik verwacht dat er wel meer achtergronden zijn die gericht op oled zijn.

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Op de iPhone X kan je via iMovie het geluid van een filmpje niet meer verwijderen.
Op mijn werktel, de 6S heb ik deze optie nog wel.
Beide draaien 11.1.2.

Meer mensen die dit hebben?

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:18
:)

[ Voor 99% gewijzigd door matthijst op 19-11-2017 23:27 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 19:08
ifixit heeft een leuke wallpaper voor de X: een accurate high res foto van de binnenkant van de iPhone X :) geeft een klein beetje de illusie dat ie open ligt :P

https://ifixit.org/blog/9419/iphone-x-wallpapers-internals/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s6BRXInCfaNHLEmJmGZt3qZD/full.jpg

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-11 16:55
Jieve schreef op zondag 19 november 2017 @ 23:20:
Op de iPhone X kan je via iMovie het geluid van een filmpje niet meer verwijderen.
Op mijn werktel, de 6S heb ik deze optie nog wel.
Beide draaien 11.1.2.

Meer mensen die dit hebben?
Bij mij werkt het wel. IOS 11.2pb4.
  • Project maken (movie)
  • Filmpje importeren
  • Tik op het filmpje (de editmogelijkheden verschijnen)
  • Tik op het luidsprekertje
  • Er verschijnt een volumeregelaar. Als je deze op 0 zet is het geluid voor dat fragment uitgeschakeld.

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:51
pruimenpit schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:22:
Ik krijg komende week mijn nieuwe iPhone X, en ben geneigd om dit keer wel AppleCare+ aan te schaffen.
Heeft er iemand al eens geprobeerd AppleCare+ in de US te bestellen? Dit scheelt zo ongeveer EUR 60, exclusief wat tax.

Ik lees alleen wisselende ervaringen op internet. Sommigen geven aan dat dit prima moet werken, het is immers gewoon aan je serial no. gekoppeld. Anderen geven aan dat je dit in het land moet kopen waar je ook je iPhone hebt gekocht, omdat dan AppleCare+ én de telefoon onder dezelfde (consumenten)regels vallen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zou geen probleem moeten zijn, maar ik betwijfel of je het kan aanschaffen met een NL CreditCard/factuuradres. Als je het wel kunt kopen, dan is je toestel gewoon gedekt. Je kunt met AppleCare+ immers bij elke Apple Store ter wereld terecht.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
''zelden is hun reactie positief'' en ''minachtende reacties'' zijn voor mij wel 2 extreme uiterste hoor.
Voor mij mag iedereen zich negatief uitlaten over mijn iPhone X, prima toch? "Elke gek z'n gebrek'' :+

Als mijn omgeving (écht) ''minachtend'' om een telefoontje zou zijn, in mijn ogen dus tótaal iets anders dan je ergens negatief over uitlaten, zou ik serieus mijn sociale omgeving heroverwegen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 20-11-2017 06:15 ]

Jeroenimoes schreef op maandag 20 november 2017 @ 00:06:
ifixit heeft een leuke wallpaper voor de X: een accurate high res foto van de binnenkant van de iPhone X :) geeft een klein beetje de illusie dat ie open ligt :P

https://ifixit.org/blog/9419/iphone-x-wallpapers-internals/

[afbeelding]
Zo welkom op het internet van 8 november :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:44
Mijn reacties zijn unaniem: "Mooi model, bizarre prijs, maar volgend jaar zal er wel geen keuze meer zijn".

Mijn standaard reactie: "Mooi ding, een extra streepje scherm boven en onder is de prijs van 1160 niet waard, maar volgend jaar is er vast geen keuze meer".

• Jieve
PhilipsFan schreef op maandag 20 november 2017 @ 00:52:
[...]

Bij mij werkt het wel. IOS 11.2pb4.
  • Project maken (movie)
  • Filmpje importeren
  • Tik op het filmpje (de editmogelijkheden verschijnen)
  • Tik op het luidsprekertje
  • Er verschijnt een volumeregelaar. Als je deze op 0 zet is het geluid voor dat fragment uitgeschakeld.
Strange, op de iPhone 6S open ik het filmpje, klikt ik op wijzigen en vervolgens kies ik iMovie.
Hierna heb je meteen de optie boven in beeld om het geluid uit te zetten. (net nogmaals getest)
Als ik de zelfde stappen doe op de iPhone X, dan is deze optie er helemaal niet...

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-11 18:28
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:14 ]

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 15:35
Mar.tin schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:36:
[...]

De meeste mensen die ik in mijn omgeving hebt vinden het best een mooi toestel, maar zouden er zelf nooit €1500 aan uitgeven (incl hoesje, applecare, enzovoort enzovoort). :+
net als geert en donstil zeggen, ik merk heel positieve reacties, van whoooo vet ja, tot poeh jij bent gek.....
Nja, zoals we ook als eerder hadden aangemerkt het voelt voor mij echt weer als de eerste 4, zelfde soort reacties en zelfde blijdschap aan mijn kant... v*k those haters.... envy .... kan er niks anders van maken.

no comment

Verwijderd

Martinus schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:57:
[...]

net als geert en donstil zeggen, ik merk heel positieve reacties, van whoooo vet ja, tot poeh jij bent gek.....
Nja, zoals we ook als eerder hadden aangemerkt het voelt voor mij echt weer als de eerste 4, zelfde soort reacties en zelfde blijdschap aan mijn kant... v*k those haters.... envy .... kan er niks anders van maken.
Maakt toch helemaal niets uit wat de reacties zijn toch?
Voor wie koop je de telefoon nu?

Heb het gevoel dat er lieden zijn die het dus echt kopen voor de reacties van andere.
Hoe komt er anders zo'n discussie op gang hier.

• Martinus
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:24:
[...]
Maakt toch helemaal niets uit wat de reacties zijn toch?
Voor wie koop je de telefoon nu?

Heb het gevoel dat er lieden zijn die het dus echt kopen voor de reacties van andere.
Hoe komt er anders zo'n discussie op gang hier.
mee eens, maakt niks uit... je krijgt er wel ongevraagd mee te maken. Vandaar dat dit in de discussie komt.
En een ieder heeft z'n eigen moverende redenen om de phone te kopen, patsen zal daar ongetwijfeld 1 van zijn...

no comment

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 125% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:14 ]

• Martinus
je weet toch, heb je gezegd....

no comment

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 19:08
Donstil schreef op maandag 20 november 2017 @ 07:37:
[...]

Zo welkom op het internet van 8 november :+
K*t, weer m'n systeemtijd vergeten terug te veranderen... :+

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 07:26
Even een vraagje aan de iPhone x eigenaren die nog geen apple watch gekoppeld hebben gehad aan de iPhone.

Hebben / zien jullie de activity app? ( ringen ) En zoja, staat daar enige data in?

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 08:28

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb een week geleden m'n iPhone X opgehaald in Amsterdam. Na een paar dagen viel me op dat er een beschadiging bovenop de rand zit, terwijl ik me niet kan voorstellen dat dat door mijn gebruik komt. (Ik heb een iPhone 7 een jaar lang zonder hoesje gehad met 0 beschadigingen. Ik ben superzuinig op m'n spullen.) Maar, toen ik nóg wat beter keek zag ik áchter het glas aan de achterkant een beschadiging zitten, alsof het glas dus aan de bínnenkant beschadigd is.

Ik zit dus over te twijfelen om terug te gaan naar de Apple Store, maar heeft iemand daar al ervaring mee in deze periode? Hebben ze toestellen klaarliggen voor dit soort gevallen?

Als je €1329 neerlegt wil je ook perfectie natuurlijk ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0qCDZUMdXMapbjadRcwZHD25/thumb.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door gday op 20-11-2017 12:38 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-11 18:59
gday schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:06:

Ik zit dus over te twijfelen om terug te gaan naar de Apple Store, maar heeft iemand daar al ervaring mee in deze periode? Hebben ze toestellen klaarliggen voor dit soort gevallen?
Mijn enige ervaring bij de Apple Store is dat ze een goede service hebben, sowieso teruggaan.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

robbvdb schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:46:
Mist niemand de 'Full-size'-notificatie-balk of ben ik de enige die dat vind? Vooral die wat 'lege batterij' van de X .....geen idee wat er nou nog in zit zonder dat er een percentage bij staat. Iets wat ik ook altijd aan zette bij toestellen waar de weergave daarvan een optie was.

Zeker met een foto van de 8-plus en de X naast mekaar zie je het. Als je nogal wat meldingen hebt lijkt me dat best even wennen.

Of is het meer onder het motto van 'de rest van het toestel' maakt zoveel goed dat we dit voor lief nemen?
Ik mis hem wel een beetje. Ik had accu percentage bijvoorbeeld. Ook merk ik dat ik het control center wel eens naar beneden trek voor die info. Daarvan vind ik het weer heel lastig dat dat moet vanuit de rechter bovenhoek.

Voor de rest ben ik erg tevreden over het toestel, hoewel ik het scherm soms nog wel klein vindt, zeker bij apps die nog in de oude 16:9 modes draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 20-11-2017 11:56 ]

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11 20:27
Als ik aan mensen mijn X laat zien, zijn ze allemaal onder de indruk van het mooie scherm.
Vervolgens gaat het gelijk over negatieve dingen die de media foutief rond verspreidt. Gaat hij niet snel kapot als je hem laat vallen, is jouw scherm al kapot, maken jouw speakers ook rare geluiden?
Al 2x laten vallen zonder schade, scherm is perfect, speakers maken mooie harde en duidelijke geluiden...

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Mij valt het op dat niemand het nog wat boeit wat voor telefoon ze zelf hebben of wat jij hebt. Hoogstens een gefronste wenkbrauw als ze weten wat dat ding kost terwijl het niks meer kan dan hun 6s.

Voor mezelf boeit het ook niet heel veel moet ik zeggen. Was nog enigszins gehyped door de reacties hier in dit topic maar als je realistisch bent valt er simpelweg niks te hypen. Na 1 dag was de nieuwigheid er al af en gebruikte ik hem precies hetzelfde als mijn 7 (die ook al hetzelfde was als de 6S etc.)

Scherm merk je niks van, snelheid is niet merkbaar hoger, apps zijn hetzelfde, foto's zijn niet merkbaar beter, bediening is iets anders maar niet beter of slechter. Eigenlijk heb ik geen enkel argument om die 400-500 extra uit te geven tov een 7, maar toch zou ik niet willen ruilen 8)7

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

Malt007 schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:51:
Mij valt het op dat niemand het nog wat boeit wat voor telefoon ze zelf hebben of wat jij hebt. Hoogstens een gefronste wenkbrauw als ze weten wat dat ding kost terwijl het niks meer kan dan hun 6s.

Voor mezelf boeit het ook niet heel veel moet ik zeggen. Was nog enigszins gehyped door de reacties hier in dit topic maar als je realistisch bent valt er simpelweg niks te hypen. Na 1 dag was de nieuwigheid er al af en gebruikte ik hem precies hetzelfde als mijn 7 (die ook al hetzelfde was als de 6S etc.)

Scherm merk je niks van, snelheid is niet merkbaar hoger, apps zijn hetzelfde, foto's zijn niet merkbaar beter, bediening is iets anders maar niet beter of slechter. Eigenlijk heb ik geen enkel argument om die 400-500 extra uit te geven tov een 7, maar toch zou ik niet willen ruilen 8)7
Ik kan mij hier wel aardig in vinden... :Y

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• iAR
  • Niet online

iAR

De tweede dag heb ik ook zo'n moment: is dit het nu? Heb ik daarvoor 1300 euro neergeteld? Maar de foto's zijn wel merkbaar beter, hij is wel vlotjes. En de apps, die omgezet zijn!, zijn wel fijner.
Al die apps die nog geen iPhone X optie hebben, en dat zijn er veel (!) zien er nog zo uit.

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:51
gday schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:06:
Ik heb een week geleden m'n iPhone X opgehaald in Amsterdam. Na een paar dagen viel me op dat er een beschadiging bovenop de rand zit, terwijl ik me niet kan voorstellen dat dat door mijn gebruik komt. (Ik heb een iPhone 7 een jaar lang zonder hoesje gehad met 0 beschadigingen. Ik ben superzuinig op m'n spullen.) Maar, toen ik nóg wat beter keek zag ik áchter het glas aan de achterkant een beschadiging zitten, alsof het glas dus aan de bínnenkant bekrast is.

Als je €1329 neerlegt wil je ook perfectie natuurlijk ...
Je 14 dagen zijn nog niet voorbij, dus gewoon retourneren en een nieuwe kopen. Meestal hebben ze voor zulke gevallen wel wat toestellen achter de hand.

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:24

Persoonlijk vind ik het scherm wel een vooruitgang, maar de ui/face id een achteruitgang. Ik gebruik veel vaker Mn toegangscode om binnen te komen dan met touch id.
Reachability is een stuk lastiger te activeren, en het controle panel zit onhandig bovenin

Het grote pluspunt van de x vind ik een groot scherm in een klein formaat, dat was mijn grootste ergernis bij de 7plus.

• Malt007
iAmRenzo schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:58:
[...]

De tweede dag heb ik ook zo'n moment: is dit het nu? Heb ik daarvoor 1300 euro neergeteld? Maar de foto's zijn wel merkbaar beter, hij is wel vlotjes. En de apps, die omgezet zijn!, zijn wel fijner.
Al die apps die nog geen iPhone X optie hebben, en dat zijn er veel (!) zien er nog zo uit.
Denk niet dat jij grote verschillen gaat ontdekken tussen de foto's op een 7 of een X, wellicht wel als je ze naar een pc met 27" 4k scherm overzet, maar in mijn praktijk situatie zien foto's er al een paar jaar gewoon meer dan prima uit voor zo'n klein schermpje. De X is ook niet vlotter dan een 7, volgens mij zijn er al praktijktesten geweest waarbij de 7 won, dat zal vast door optimalisaties komen maar sowieso niet merkbaar sneller. Wat de apps betreft, degene die aangepast zijn werken hoogstens net zo goed als de onaangepaste op de 7, het is niet dat apps extra functionaliteiten krijgen.
Jimijames75 schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:06:
[...]

Persoonlijk vind ik het scherm wel een vooruitgang, maar de ui/face id een achteruitgang. Ik gebruik veel vaker Mn toegangscode om binnen te komen dan met touch id.
Reachability is een stuk lastiger te activeren, en het controle panel zit onhandig bovenin

Het grote pluspunt van de x vind ik een groot scherm in een klein formaat, dat was mijn grootste ergernis bij de 7plus.
Scherm is vooral in benchmarks of metingen beter, maar in de praktijk vind ik het wel meevallen. Ja, hij is scherper, maar zal al geen pixels op de 7, ja de kleuren zijn beter maar alleen als je het scherm recht houdt, ja zwart is zwarter maar dat valt alleen op als je de X naast een 7 houdt (ja heb het uitgebreid getest).

Formaat is wel top tov een 7+.

[ Voor 30% gewijzigd door Malt007 op 20-11-2017 12:09 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:06
Ik word doodmoe van dat gezever over het laten vallen. Laat hem dan gewoon niet vallen en wees zuinig op je spul, zo moeilijk is dat niet.
Scherm is vooral in benchmarks of metingen beter, maar in de praktijk vind ik het wel meevallen. Ja, hij is scherper, maar zal al geen pixels op de 7, ja de kleuren zijn beter maar alleen als je het scherm recht houdt, ja zwart is zwarter maar dat valt alleen op als je de X naast een 7 houdt (ja heb het uitgebreid getest).

Formaat is wel top tov een 7+.
Op de manier kun je ieder voordeel wel wegrelativeren. Het scherm is beter, maar een scherm van een ander toestel is ook wel goed. Zwart is zwarter, maar dat is alleen zwarter wanneer je twee telefoons naast elkaar legt. De kleuren zijn beter, maar dat zie je niet wanneer je naar de achterkant kijkt. ;w

[ Voor 71% gewijzigd door NotSoSteady op 20-11-2017 12:22 ]

• Malt007
NotSoSteady schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:19:
Ik word doodmoe van dat gezever over het laten vallen. Laat hem dan gewoon niet vallen en wees zuinig op je spul, zo moeilijk is dat niet.
Jouw opmerking is ook redelijk vermoeiend, denk je nou echt dat mensen hem moedwillig laten vallen?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:06
Malt007 schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:20:
[...]

Jouw opmerking is ook redelijk vermoeiend, denk je nou echt dat mensen hem moedwillig laten vallen?
Zeg ik dat dan? Ik zeg dat je zuinig op je spullen moet zijn. Het zijn toch altijd dezelfde personen die rondlopen met een afgetrapte telefoon.

• _Bailey_
  • Niet online
kort samengevat: :+

de iPhone X is vooral voor de non-Plus een zeer interessante upgrade geweest, de Plus eigenaren moeten in 1ste instantie (flink) wennen aan bijv het smalle toetsenbord en smallere scherm.
Voor veel mensen is TouchID nog King en andere zweren weer bij FaceID (zoals ik , zei de gek)

Het oled scherm is zeer mooi, wel bij zeer veel mensen (niet alleen hier op Tweakers) de 'color shifting' overduidelijk aanwezig ( = kenmerk van een oledscherm in een smartphone?!!) en knoeien met de diverse color settings (Hue/Intensity), TrueTone (geel t.o.v iPad Pro) aan/uit.

Foto's/camera op de iPhone X is prima in orde, wel wat mensen die klagen over het aquarel effect.

de iPhone is relatief duur voor wat je er daadwerkelijk 'extra' krijgt. iOS op de X is voor zo'n 80% hetzelfde als andere iPhones, bijvoorbeeld een iPhone SE die ruim €650 goedkoper is.

Bij de 1 krijg je minachtende opmerkingen (aldus een mede Tweaker) over je iPhone X en bij de ander boeit het in de (sociale) omgeving werkelijk geen moer met wat je rondloopt (herkenbaar).

Na 2 weken is bij veel mensen de hype er wel weer vanaf, en is deze iPhone X eigenlijk gewoon weer your-all-day iPhone maar dan in een ander jasje met wat nieuwe features (wel of niet echt productief laat ik in het midden).

Na 2 weken zie je zowel hier op Tweakers en alle grote wereldwijde fora, als Macrumors en Reddit, zeer veel mensen een soort van ''buyers remorse'' (is dit het nou echt...voor ruim €1300/$1250??) en overwegen alsnog terug te gaan naar een 8 Plus of hun huidige ''ouwe'' iPhone 7 (Plus).

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 20-11-2017 12:33 ]

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:29:

de iPhone X is vooral voor de non-Plus een zeer interessante upgrade geweest, de Plus eigenaren moeten in 1ste instantie (flink) wennen aan bijv het smalle toetsenbord en smallere scherm.
Voor veel mensen is TouchID nog King en andere zweren weer bij FaceID (zoals ik , zei de gek)

Het oled scherm is zeer mooi, wel bij zeer veel mensen (niet alleen hier op Tweakers) de 'color shifting' overduidelijk aanwezig ( = kenmerk van een oledscherm in een smartphone?!!) en knoeien met de diverse color settings (Hue/Intensity), TrueTone (geel t.o.v iPad Pro) aan/uit.

Foto's/camera op de iPhone X is prima in orde, wel wat mensen die klagen over het aquarel effect.

de iPhone is relatief duur voor wat je er daadwerkelijk 'extra' krijgt. iOS op de X is voor zo'n 80% hetzelfde als andere iPhones.

Bij de 1 krijg je minachtende opmerkingen (aldus een mede Tweaker) over je iPhone X en bij de ander boeit het werkelijk geen moer met wat je rondloopt (herkenbaar).

Na 2 weken is bij veel mensen de hype er wel weer vanaf, en is deze iPhone X eigenlijk gewoon weer your-all-day iPhone maar dan in een ander jasje met wat nieuwe features (wel of niet echt productief laat ik in het midden).

Na 2 weken zie je zowel hier op Tweakers en alle grote wereldwijde fora, als Macrumors en Reddit, zeer veel mensen een soort van ''buyers remorse'' (is dit het nou echt...voor ruim €1300/$1250??) en overwegen alsnog terug te gaan naar een 8 Plus of hun huidige ''ouwe'' iPhone 7 (Plus).
Goeie samenvatting! Lekker kort ook! :P

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:51
@Geert1976 persoonlijk sluit ik mij aan bij jouw samenvatting.

Verwijderd

Geert1976 schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:29:

de iPhone is relatief duur voor wat je er daadwerkelijk 'extra' krijgt. iOS op de X is voor zo'n 80% hetzelfde als andere iPhones, bijvoorbeeld een iPhone SE die ruim €650 goedkoper is.

Bij de 1 krijg je minachtende opmerkingen (aldus een mede Tweaker) over je iPhone X en bij de ander boeit het in de (sociale) omgeving werkelijk geen moer met wat je rondloopt (herkenbaar).

Helemaal mee eens..
Zou zo terug gaan naar de Iphone 8 plus .....echter het (buiten)formaat hé......dat houdt mij bij de X

• pdavie2311

pdavie2311

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:36:
[...]

Helemaal mee eens..
Zou zo terug gaan naar de Iphone 8 plus .....echter het (buiten)formaat hé......dat houdt mij bij de X
Niet terug naar Plus (heb de plus ook niet gehad moet ik zeggen), maar dan naar de "gewone" 8.
Maar je raakt zo snel gewend aan de X..In positieve zin!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:19

Rudios

Lost in space?

Ik heb eigenlijk nog weinig mensen gehoord over 'ghosting', het valt me op dat als ik scroll - zeker zwarte tekst op witte achtergrond - dat de letters redelijk na-ijlen. Dit was bij het LCD scherm een stuk minder. Het is niet heel vervelend, maar tof is het ook niet in mijn ogen.

Whole lot of stars ***

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:26
Rudios schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:37:
Ik heb eigenlijk nog weinig mensen gehoord over 'ghosting', het valt me op dat als ik scroll - zeker zwarte tekst op witte achtergrond - dat de letters redelijk na-ijlen. Dit was bij het LCD scherm een stuk minder. Het is niet heel vervelend, maar tof is het ook niet in mijn ogen.
Is je scherm dan koud? Of gewoon warm uit je broekzak? Koude schermen hebben dit effect evident, maar als het op normale warmte is is dat wel jammer ja.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:19

Rudios

Lost in space?

NiGeLaToR schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:56:
[...]

Is je scherm dan koud? Of gewoon warm uit je broekzak? Koude schermen hebben dit effect evident, maar als het op normale warmte is is dat wel jammer ja.
Gewoon normale temperatuur idd.

Whole lot of stars ***

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Iets vreemds viel me net op. Bij het unlocken (swipe naar boven) van mijn scherm leek het erop dat het bovenste deel van het scherm een beetje trilde. Iemand ook al zoiets ervaren? Ik kan het zelf niet reproduceren. Maar het is me eerder op gevallen.

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

ja, dat is voor mij ook het prettigste aan de X, het formaat/de ergonomie(wellicht ook wel het allerbelangrijkste).
En het oled scherm ook wel redelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 20-11-2017 13:16 ]

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-11 21:59
UncleSam schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:05:
Iets vreemds viel me net op. Bij het unlocken (swipe naar boven) van mijn scherm leek het erop dat het bovenste deel van het scherm een beetje trilde. Iemand ook al zoiets ervaren? Ik kan het zelf niet reproduceren. Maar het is me eerder op gevallen.
Ja, zo nu en dan gebeurd dit bij mij ook. Niet te reproduceren in een bepaalde situatie inderdaad. Lijkt mij een software dingetje.

AdGuard Home

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
[...]

Helemaal mee eens..
Kortom, volgend station wordt weer een Plus? Maar dan de X Plus?

Het is weer bijna September 2026 :)

Verwijderd

Verdorie..
Laatste tijd updates van grote namen met heel veel nieuwe features en dan geen X support meenemen.
Nu ook bij de Ziggo GO app...

• Jieve
UncleSam schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:05:
Ik merkte gisteren dat als ik een video wou bewerken in iMovie en op annuleren klik, het scherm boven in beeld blijft hangen.

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:14 ]

• iAR
  • Niet online

iAR

Malt007 schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:07:
Denk niet dat jij grote verschillen gaat ontdekken tussen de foto's op een 7 of een X, wellicht wel als je ze naar een pc met 27" 4k scherm overzet, maar in mijn praktijk situatie zien foto's er al een paar jaar gewoon meer dan prima uit voor zo'n klein schermpje. De X is ook niet vlotter dan een 7, volgens mij zijn er al praktijktesten geweest waarbij de 7 won, dat zal vast door optimalisaties komen maar sowieso niet merkbaar sneller. Wat de apps betreft, degene die aangepast zijn werken hoogstens net zo goed als de onaangepaste op de 7, het is niet dat apps extra functionaliteiten krijgen.
Van de foto's in het donker (restaurants) met en zonder flits zie ik wel betere resultaten hoor. Er is minder ruis en meer zicht in low light en de flits is minder wit.
Portrait (Lighting) is nog wel erg buggy.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Mar.tin schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:30:
Vanmorgen bij Apple Amsterdam geweest, voor het omruilen van mijn X met tik in het scherm.

Support kwam iets moeizaam op gang, de dame die mij in de éérste instantie hielp vond mijn verhaal wat summier denk ik. Maar na alles even rustig uitgelegd te hebben kwam er al vrij snel een collega (vermoedelijk met een hogere "ik mag" factor. Die binnen no-time een volledig nieuwe X uit zijn hoed toverde.

De oude is "teruggebracht" en de nieuwe is van dat geld "gekocht" grappige oplossing.

Direct maar even een hoesje mee gescoord en zo eens even het nieuwe toestel uitpakken en in gebruik nemen :D

#tevredenklant.
Deed je dat op afspraak of ben je gewoon langsgelopen?

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:14 ]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Mar.tin schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:43:
[...]

Op afspraak, en na uitvoerig contact met de online Apple support. :)
Ok, ik heb ook een afspraak staan voor komende maandag na contact met online support. Hopelijk helpen ze me ook zo goed als bij jou! :)

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-11 14:50
Ben overgestapt van een iPhone 6 16GB en ik moet zeggen; verademing. Dit voornamelijk vanwege de snelheid van de software tov de oudere telefoon. Die was met iOS 11 niet vooruit te branden (grappig; vrouw die van de iPhone 5 naar de 6 is 'overgestapt' [lees; is die nou van mij?] zegt dat haar nieuwe telefoon echt veel sneller is...) maar de X werkt zoals het hoort; snel, geen lag, geen crashes.

FaceID doet het steeds beter, ook m'n brakke hoofd bij wakker worden is geen probleem meer, alleen onder een hoek is het nog vaak zoeken. Als je de telefoon vast houdt heb je het ding onder een hoek van ~50° en dat vindt FaceID niet grappig. Ook de afstand zou korter mogen, maar beide niet onoverkomelijke punten. Nadeel is dat sommige apps wel lastig zijn zonder vingerafdruk zoals de bankieren app, maar dat is wachten tot die een update krijgen. En het vooraf invullen van email-adressen en wachtwoorden zou wat sneller kunnen (outlook via internet bijvoorbeeld)

Valt me vooral op dat de trillingen van berichten / mails korter zijn dan de iPhone 6 maar wel heftiger. Net alsof ze een zwaarder gewicht gebruiken dan in de vorige tril-modules. Moet vooral wennen dat de triltijden niet meer verschillen per app, met de 6 kon je inschatten of je een whatsapp of email had..

Overall; zeer tevreden tot nu toe met deze (wat zware) telefoon!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-11 06:12
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:17:
Verdorie..
Laatste tijd updates van grote namen met heel veel nieuwe features en dan geen X support meenemen.
Nu ook bij de Ziggo GO app...
Het is sowieso belachelijk dat er zo veel gerenommeerde apps zonder iPhone X-support zijn. Een iOS-app die een beetje fatsoenlijk is geschreven en de richtlijnen van Apple volgt, zal zich zonder problemen automatisch aanpassen aan ieder formaat. Bij mijn studie HBO-ICT ontwikkel ik iOS-apps en mijn eigen apps die ik heb ontwikkeld voordat de iPhone X überhaupt bekend was, schalen probleemloos.
Kennelijk lopen er bij grote bedrijven nog genoeg incompetente developers rond...

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik heb hem nu sinds zaterdag. Ben wel zeer tevreden, ook over Face ID, behalve bij 1 (voor mij belangrijke) use case: op het werk luister ik er naar muziek op en ligt hij op het bureau. Mijn vorige telefoon had ik altijd aan aan de usb van de laptop hangen en headphones erin. Dat kan niet met de X, dus ik heb er een platte Qi lader bij gekocht waar hij nu op ligt. En dan werkt Face ID niet he? Of ik moet er de hele tijd helemaal voorover buigen tot ik met mijn kop boven het ding hang. In dit scenario was Touch ID toch een stuk handiger. Een el-cheapo rechtopstaande lader kopen gaat ook niet werken want dan zit het stekkertje van de headphone in de weg?

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 18:42
Holkers schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:31:
Valt me vooral op dat de trillingen van berichten / mails korter zijn dan de iPhone 6 maar wel heftiger. Net alsof ze een zwaarder gewicht gebruiken dan in de vorige tril-modules. Moet vooral wennen dat de triltijden niet meer verschillen per app, met de 6 kon je inschatten of je een whatsapp of email had..

Overall; zeer tevreden tot nu toe met deze (wat zware) telefoon!
Mijn iPhone X staat op Engels maar:

Settings > Sounds & Haptics > New Mail > Helemaal bovenin: Vibration > hier kun je de trilling aanpassen :)

• Tasminos
  • Niet online
bardi-1 schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:11:
[...]

Ja, zo nu en dan gebeurd dit bij mij ook. Niet te reproduceren in een bepaalde situatie inderdaad. Lijkt mij een software dingetje.
Meerdere mensen last hebben van een trillend scherm (bovenste deel) bij het unlocken (swipe naar boven) van de toestel?

• crypt0rr
UncleSam schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:54:
[...]

Meerdere mensen last hebben van een trillend scherm (bovenste deel) bij het unlocken (swipe naar boven) van de toestel?
Ja, meerdere mensen. In mijn vriendenkring hebben er ook een paar 'last' van dat dit af en toe plaatsvind.

AdGuard Home

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 07:49
Edit: - Al genoemd :9

[ Voor 112% gewijzigd door MartijnMartijn op 20-11-2017 15:08 ]

• Tasminos
  • Niet online
bardi-1 schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:56:
[...]

Ja, meerdere mensen. In mijn vriendenkring hebben er ook een paar 'last' van dat dit af en toe plaatsvind.
Kan er namelijk nog niet echt iets over vinden op het internet.

• crypt0rr
UncleSam schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:24:
[...]

Kan er namelijk nog niet echt iets over vinden op het internet.
Vind het persoonlijk ook niet echt benoemenswaardig om daar moeilijk over te doen. Het komt 1 op de 100x voor en is niets bijzonders, gewoon software dingetje. Even ingeschoten via dev login, dus zal opgepakt worden.

AdGuard Home

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:38

Nitai

Live the life you love.

Stiggy schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:36:
Ik heb hem nu sinds zaterdag. Ben wel zeer tevreden, ook over Face ID, behalve bij 1 (voor mij belangrijke) use case: op het werk luister ik er naar muziek op en ligt hij op het bureau. Mijn vorige telefoon had ik altijd aan aan de usb van de laptop hangen en headphones erin. Dat kan niet met de X, dus ik heb er een platte Qi lader bij gekocht waar hij nu op ligt. En dan werkt Face ID niet he? Of ik moet er de hele tijd helemaal voorover buigen tot ik met mijn kop boven het ding hang. In dit scenario was Touch ID toch een stuk handiger. Een el-cheapo rechtopstaande lader kopen gaat ook niet werken want dan zit het stekkertje van de headphone in de weg?
Maar wat doe je dan precies? Van nummer veranderen? Want dat kan met de onscreen controls. Tap to wake en next nummer, of als je een beetje fancy koptelefoon hebt, heb je daar ook een skip knop op..

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:11

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik moet zeggen dat hetgeen ik nog het meest positief over ben de batterijduur is. Ik kom van de non-Plus iPhones af, en dan merk ik nu wel wanneer die grotere batterij z'n nut heeft.

Als je namelijk weinig screen-on time hebt gedurende de dag zoals ik, merk ik echt dat hij bijna 2 keer zo lang meegaat als m'n 7, 6s of 6 daarvoor. Apps op de achtergrond verbruiken bij mij altijd relatief veel energie tov actief gebruik omdat ik gedurende een werkdag niet veel op m'n toestel kijk.

Ik merk wel dat het verschil namelijk kleiner wordt, en dat blijkt ook uit reviews, als je het toestel heel actief gebruikt. Dus dan wordt het voordeel van de grotere batterij tov het scherm kleiner.

Voorheen trok bijvoorbeeld de Facebook app m'n toestel van 100% naar 40% terug gedurende een werkdag. En nu zit ik vaak nog ergens rond de 70%.

Verder overigens ook heel erg te spreken over het toestel, maar dit is voor mij wel een onverwacht positief punt vanwege wat ik eerder in reviews had gelezen.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Tasminos
  • Niet online
bardi-1 schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:26:
[...]

Vind het persoonlijk ook niet echt benoemenswaardig om daar moeilijk over te doen. Het komt 1 op de 100x voor en is niets bijzonders, gewoon software dingetje. Even ingeschoten via dev login, dus zal opgepakt worden.
Vind het persoonlijk echt niet kunnen. Je kan je telefoon gewoon gebruiken. Ik vind alleen dat je zo iets niet hoeft te accepteren van een luxe product als de IPhone. Ben daarom echt benieuwd hoe veel dit voorkomt. Dacht zelf dat het een uitzondering was omdat ik er niet echt iets over kan vinden. Hoe kom je er bij dat het een software dingetje is?

• Stiggy
  • Nu online
Nitai schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:30:
[...]

Maar wat doe je dan precies? Van nummer veranderen? Want dat kan met de onscreen controls. Tap to wake en next nummer, of als je een beetje fancy koptelefoon hebt, heb je daar ook een skip knop op..
Voornamelijk kijken of ik berichtjes heb in een van de messengers die ik gebruik of mail heb.

• crypt0rr
UncleSam schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:53:
[...]

Vind het persoonlijk echt niet kunnen. Je kan je telefoon gewoon gebruiken. Ik vind alleen dat je zo iets niet hoeft te accepteren van een luxe product als de IPhone. Ben daarom echt benieuwd hoe veel dit voorkomt. Dacht zelf dat het een uitzondering was omdat ik er niet echt iets over kan vinden. Hoe kom je er bij dat het een software dingetje is?
Stel je niet aan, dan moet je geen eerste generatie van een product kopen(innovator), als je niet tegen de kleine bugs kan die erin kunnen zitten. In iOS 11.2 geen last meer van, dus software lijkt het.

Als je graag wilt inventariseren hoeveel mensen er last van hebben maak je een pol aan.

AdGuard Home

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:38

Nitai

Live the life you love.

Stiggy schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:55:
[...]

Voornamelijk kijken of ik berichtjes heb in een van de messengers die ik gebruik of mail heb.
Ah ik snap het. Ik kijk gewoon op m'n Apple Watch :+
Je hebt gelijk. Overigens kun je Whatsapp Web, Messenger etc. gewoon op je pc gebruiken als je installatie rechten hebt?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 21:30

Grin

Ride si sapis.

--MeAngry-- schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:52:
[...]
Voorheen trok bijvoorbeeld de Facebook app m'n toestel van 100% naar 40% terug gedurende een werkdag. En nu zit ik vaak nog ergens rond de 70%.
[...]
Holy crap zeg...
Ik wist dat het rotzooi was maar zo erg? Wanneer een app dat op mijn telefoon zou doen dan was het linea recta naar de eeuwige datavelden.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:34
Zelf overgestapt vanaf een Lumia 950XL dus sommige features zijn niet direct baanbrekend voor mij maar al met al we erg tevreden over het toestel.

FaceID werkt net zo snel als op mijn Surface en de algehele snelheid is zeker goed, grootste verschil die ik direct merk is de hoeveeelheid apps die beschikbaar zijn. Dat maakt het gebruik van de telefoon wel een stuk prettiger :) Wel mis ik soms nog de livetiles omdat die het allemaal net wat levendiger maakten.

Enige wat ik wel echt irritant vind is die “home” streep onderaan het scherm, die mag wmb asap uitgezet worden of in ieder gevaal togglebaar worden :)

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Grin schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:13:
[...]

Holy crap zeg...
Ik wist dat het rotzooi was maar zo erg? Wanneer een app dat op mijn telefoon zou doen dan was het linea recta naar de eeuwige datavelden.
True, het vervelend is dat de webapp nog slechter werkt. Dus dan heb je niet veel opties. (Buiten geen Facebook gebruiken, maarja...)

Overigens is het vast niet alleen de Facebook, maar ook andere background-heavy apps. Bij elkaar begint het al snel op te tellen.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Tasminos
  • Niet online
bardi-1 schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:59:
[...]

Stel je niet aan, dan moet je geen eerste generatie van een product kopen(innovator), als je niet tegen de kleine bugs kan die erin kunnen zitten. In iOS 11.2 geen last meer van, dus software lijkt het.

Als je graag wilt inventariseren hoeveel mensen er last van hebben maak je een pol aan.
Nogmaals. We zitten hier op een Tech forum waarin je ervaringen met elkaar kan delen. Als het je niet bevalt ga je maar naar iculture.nl. Ik ervaar een issue/bug en deel mijn ervaring. Was dus ook benieuwd of ik de enige was, omdat ik hier niet zo snel iets over kon vinden. Jij trekt al de conclusie dat het hier gaat om 1 op de 100 en dat het gaat om een software issue die verholpen is in versie 11.2. Als dit waar is dank ik je voor het delen van die informatie. Ik respecteer je mening als je zegt dat je dit soort issues acceptabel vind. Je hele opmerking stel je niet aan moest je maar.... kun je echter achterwege laten.

[ Voor 2% gewijzigd door Tasminos op 20-11-2017 16:29 . Reden: Kom zelf terug op mijn eerste zin. Had dit niet moeten doen. Excuus hiervoor. ]

• Stiggy
  • Nu online
Nitai schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:02:
[...]

Ah ik snap het. Ik kijk gewoon op m'n Apple Watch :+
Je hebt gelijk. Overigens kun je Whatsapp Web, Messenger etc. gewoon op je pc gebruiken als je installatie rechten hebt?
Ja weet ik. Maar vind niet dat dat via het bedrijfsnetwerk hoeft te lopen :)
Vanwege privacy redenen had ik van een aantal messengers uitgezet dat ze op het beginscherm berichten konden zetten. Dat heb ik nu weer aangezet. Dat scheelt al veel: met een tikje op het scherm zie ik nu of er wat nieuws is of niet, en de inhoud zie je pas na unlocken (waar ik dan nog wel steeds een rare buiging voor moet maken haha)

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 21:30

Grin

Ride si sapis.

--MeAngry-- schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:21:
[...]

True, het vervelend is dat de webapp nog slechter werkt. Dus dan heb je niet veel opties. (Buiten geen Facebook gebruiken, maarja...)

Overigens is het vast niet alleen de Facebook, maar ook andere background-heavy apps. Bij elkaar begint het al snel op te tellen.
Wat zijn nog meer achtergrondintensieve apps? Zelfs met m'n ruim 3 jaar oude iPhone 6 zat ik nog op 50+ uren stand-by en 6-9 uren gebruik...
Ben benieuwd hoe ik het met de X ga doen... na 24 uur op 89% dus dat geeft wel hoop! :*)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Grin schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:45:
[...]

Wat zijn nog meer achtergrondintensieve apps? Zelfs met m'n ruim 3 jaar oude iPhone 6 zat ik nog op 50+ uren stand-by en 6-9 uren gebruik...
Ben benieuwd hoe ik het met de X ga doen... na 24 uur op 89% dus dat geeft wel hoop! :*)
Dat kan ik me dus goed voorstellen. Als je niet zo'n heavy screen-on user bent, en bijvoorbeeld een Watch hebt, of je brightness laag hebt, kun je wel echt enorm lang op de batterij doen volgens mij. :)

Heb em vandaag juist best nog wel vaak aangezet wegens testen van een app, en vanaf 9u tot nu ben ik tot 80% terug gelopen, dus dat is wel erg positief.

Het gekke is dat volgens iOS nu de Maps app de meeste batterij heeft verbruikt, 39% in de laatste 24u. Maar die gebruik ik eigenlijk alleen tijdens navigeren in de auto waarbij hij aangesloten is via USB.
Facebook is terug gevallen naar 10% in 24u, dus ik begin te vermoeden dat ze misschien ook eindelijk hun app wat zuiniger hebben gemaakt.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Dennisdn
Bij mij staat Flitsmeister als 4 procent, terwijl dat alleen in een carkit is gebruikt. En wel 10 procent over 4 dagen is volgens de lijst opgegaan aan de zaklamp terwijl ik hem maar 1x een seconde aan gehad heb om te kijken of die feller was als de 6s. Dus heel accuraat is het allemaal niet.

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:13
Eerlijk gezegd heeft de ruim 2 jaar oude Samsung s6 een even mooi beeld als mijn iPhone x met HDR dolby vision etc...

De aan uit functie werkt zelfs met het Ali express Wallet case van 6 euro, past er precies in alleen de toetsen niet waardoor de sos functie wordt geactiveerd

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:36
Dolby Vision heb je natuurlijk pas baat bij wanneer je ook daadwerkelijk Dolby Vision bronmateriaal gebruikt.

@Trillend scherm discussie, yep valt mij ook soms op.

[ Voor 20% gewijzigd door wesleytjuh op 20-11-2017 17:34 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
bardi-1 schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:56:
[...]

Ik heb dit ook gemerkt, als ik vanuit de lock scherm meteen unlock en mailtje open.
Denken jullie dat dit software of hardware matig is?

• crypt0rr
moca007 schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:47:
[...]

Ik heb dit ook gemerkt, als ik vanuit de lock scherm meteen unlock en mailtje open.
Denken jullie dat dit software of hardware matig is?
In 11.2 ondervind ik dit probleem niet meer, mijn vermoeden is dus software matig. Zoals ik een paar posts terug zei hebben wat vrienden van mij er wel nog 'last' van op 11.1.2.

AdGuard Home

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-11 09:24
bardi-1 schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:49:
[...]

In 11.2 ondervind ik dit probleem niet meer, mijn vermoeden is dus software matig. Zoals ik een paar posts terug zei hebben wat vrienden van mij er wel nog 'last' van op 11.1.2.
Vermoedelijk al aan bod gekomen maar hoe gedraagt de YouTube app zich op 11.2 (op de X) want momenteel is dat één van de weinige apps die een resource hog is en ook batterij zuipt (dus in tussentijd even via mobiele website aan het werken).

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• dafmay
Tomskii5 schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:52:
[...]

Vermoedelijk al aan bod gekomen maar hoe gedraagt de YouTube app zich op 11.2 (op de X) want momenteel is dat één van de weinige apps die een resource hog is en ook batterij zuipt (dus in tussentijd even via mobiele website aan het werken).
Hier op 11.2 beta 4 sinds de laatste YouTube update geen last meer van.

• Dennisdn
Het valt me op dat er eigenlijk nog niet eens geruchten zijn dat ze met de iPad dezelfde kant op gaan. Het voelt ineens erg ouderwets om per ongeluk omhoog te swipen.

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:16:
Het valt me op dat er eigenlijk nog niet eens geruchten zijn dat ze met de iPad dezelfde kant op gaan. Het voelt ineens erg ouderwets om per ongeluk omhoog te swipen.
Ahem:
Gerucht: Apple komt volgend jaar met iPad Pro met Face ID

Apple komt volgens een nieuw gerucht volgend jaar met een iPad Pro met Face ID. Er zou geen homeknop meer zitten op de behuizing, terwijl de randen rondom het scherm dunner zouden worden. Daarmee zou de tablet diverse eigenschappen krijgen van de net uitgebrachte iPhone X.

De tablet moet ergens in de tweede helft van volgend jaar op de markt komen, meldt Mark Gurman van financieel persbureau Bloomberg. Gurman staat al jaren bekend om zijn uitstekende bronnen binnen Apple. Face ID is het systeem waarbij een apparaat de gebruiker authenticeert door zijn gezicht in 3d te scannen. Het systeem debuteerde op de iPhone X, die vorige week uitkwam.

De iPhone X heeft daarnaast een oledscherm, maar Apple zou de volgende iPad Pro niet van zo'n scherm voorzien. In plaats daarvan zou het gaan om een traditionele lcd, zoals die sinds de eerste iPad in 2010 op de tablet zit. Dat er geen oledscherm op zou komen, komt door 'technische en financiële beperkingen', schrijft Bloomberg. Oledschermen zijn veel duurder om te produceren.

Apple bracht eerder dit jaar de eerste iPad Pro met 10,5"-scherm uit. Het is samen met de grotere iPad Pro het enige apparaat met een 120Hz-scherm, waardoor de interface vloeiender moet ogen dan op traditionele 60Hz-schermen.

• Dennisdn
Ah, gemist. Een logisch gevolg voor de iPad en eindelijk een boost voor ze om weer eens een berg iPads te verkopen. Na de 1, zit ik nu alweer jaren op de 2 mini en nog steeds geen enkele reden hem te vervangen.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11 12:25

tomic

Smexylittlebabe!

Dennisdn schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:19:
Ah, gemist. Een logisch gevolg voor de iPad en eindelijk een boost voor ze om weer eens een berg iPads te verkopen. Na de 1, zit ik nu alweer jaren op de 2 mini en nog steeds geen enkele reden hem te vervangen.
Ohnee? Truetone? 4 speakers :9

Toch maar een weblog?

• Blancavena
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-03-2024
netvista schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:45:
Even een vraagje aan de iPhone x eigenaren die nog geen apple watch gekoppeld hebben gehad aan de iPhone.

Hebben / zien jullie de activity app? ( ringen ) En zoja, staat daar enige data in?
Ik heb (nog) geen Apple Watch en heb geen activity app op mijn iPhone X.

14” M1 Pro MacBook Pro | iPad Pro 11” 2018 | iPhone 15 Pro Max | Apple Watch S7

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
Zojuist weer een vergelijking gedaan met een 7 Plus, dit ivm formaat/scherm. Voor de duidelijkheid: ik ben van een 7 Plus overgestapt naar een X. De volgende punten vielen mij op:

- de 7 Plus valt breed in de hand waardoor het niet ergonomisch aanvoelt. Apple heeft het wat mij betreft goed gedaan door de breedte van het toestel smaller te maken. Ligt fijner in de hand.
- scherm van de Plus lijkt geeft de indruk (en soms is dat ook zo) dat er meer ruimte is tussen verschillende iconen en met sommige apps ook net iets meer content biedt. Echter, als ik bijv de Appstore app op beide toestellen bekijk, dan heb ik juist op de X meer content.
- doordat de X rondere vormen heeft en de Plus rechte hoeken, oogt de Plus ouderwets. Ook al blijf ik het even gebruiken zodat ik het meer tijd geef, dan nog kan ik niet meer wennen aan het rechthoekige scherm. De X oogt moderner en toekomstgerichter
- kan mij voorstellen dat de Plus voor sommige mensen fijner typt doordat het toetsenbord net iets breder is.

Mijn conclusie op dit moment is dat ik niet meer terug wil naar de huidige Plus toestellen en om de volgende 2 redenen:
1. Het voelde niet en voelt nog steeds niet ergonomisch, helemaal nu we de keuze voor een X hebben. Voor de X had je wat mij betreft geen keuze.
2. De Plus oogt ineens ouderwets.

Wellicht zou ik in de toekomst wel overstappen naar een X-Plus versie met als doel meer scherm/content maar wel ergonomischer dan de huidige Plus modellen. Op dit moment mis ik niets tov de Plus, behalve dat ik meer scherm wel mooi vind.

Het is weer bijna September 2026 :)

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 07:26
Blancavena schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:13:
[...]

Ik heb (nog) geen Apple Watch en heb geen activity app op mijn iPhone X.
Ok thanks Blancavena !

Ik vroeg het me af omdat ik een paar dagen geleden mijn apple watch verkocht heb en sindsdien geen updates meer kreeg in de activity app. Ik was in de veronderstelling dat de activity data van de iPhone ook werd weergegeven in de activity app, maar nu blijkt dus dat dit alleen werkt en zelfs pas geïnstalleerd word na de koppeling met een apple watch.

• dafmay
@Jaymone
Zojuist weer een vergelijking gedaan met een 7 Plus, dit ivm formaat/scherm. Voor de duidelijkheid: ik ben van een 7 Plus overgestapt naar een X. De volgende punten vielen mij op:
Duidelijke vergelijking en persoonlijk kan ik mij (als ex 7+ en 8+ gebruiker) volledig aansluiten bij jouw punten.

[ Voor 45% gewijzigd door dafmay op 20-11-2017 21:49 ]

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Je eigen draadloos lader knutselen voor maar 16,50 euro :) 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wwsttCCCDYaPv2r4lAAuykT6/thumb.jpg

Mooi voor naast het bed, laad niet snel op (5v) maar is als tijdelijk iets voordat apple met zijn draadloos lader komt een mooi alternatief.

Benodigd heden :
1x "2x IKEA 365+ 10cm"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1BkwBVRtKy77fcjVWXKEDm1p/thumb.jpg

1x Rällen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H6wUMUooDGZncDQp9kYqjhV6/thumb.jpg

Even aftekenen en met een mesje het gat uit de onderzetter snijden, 10 minuten DIY werk.

• crypt0rr
Tomskii5 schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:52:
[...]

Op beta 4 bijna geen last meer van.

AdGuard Home

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-10 07:07
Ik heb deze gekocht op Banggood:

https://www.banggood.com/...category&cur_warehouse=CN

En werkt goed. Gebruik hem alleen maar op het werk en als ik naar huis ga dan haal ik de stroom eraf.
Toch een beetje voorzichtig. Met alle berichten dat die china dingen zomaar ik de fik vliegen.

• Dennisdn
netvista schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:19:
[...]

Ok thanks Blancavena !

Ik vroeg het me af omdat ik een paar dagen geleden mijn apple watch verkocht heb en sindsdien geen updates meer kreeg in de activity app. Ik was in de veronderstelling dat de activity data van de iPhone ook werd weergegeven in de activity app, maar nu blijkt dus dat dit alleen werkt en zelfs pas geïnstalleerd word na de koppeling met een apple watch.
Activity komt idd alleen uit de watch. Ik had mijn watch nog niet gekoppeld, maar waarschijnlijk was hij in de backup meegekomen. De iPhone zelf houdt ook veel bij in "Gezondheid". (stappen, afstand, trappen etc.)

• Martinus
Jaymone schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:13:
Wellicht zou ik in de toekomst wel overstappen naar een X-Plus versie met als doel meer scherm/content maar wel ergonomischer dan de huidige Plus modellen. Op dit moment mis ik niets tov de Plus, behalve dat ik meer scherm wel mooi vind.
id, dat blijft voor mij ook een dingetje, het scherm. Mag wel groter :P :P (zei die donkere vent (naam kwijt)) uit NYC ook in zn review)
Gekke is dat ik mijn moto G4, nu prettiger vind dan de 7+. Die heeft nl ook wat rondingen en een groot scherm....

no comment

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

--MeAngry-- schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:52:

Verder overigens ook heel erg te spreken over het toestel, maar dit is voor mij wel een onverwacht positief punt vanwege wat ik eerder in reviews had gelezen.
Als een app dit doet, kan je gewoon de background refresh uitzetten lijkt me?

NOSIG

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Werkt de automatisch aanpassen helderheid bij jullie ook zo slecht? Hij past amper tot nooit de helderheid aan, staat wel aan.

Ben ook niet tevreden over het accu gebruik, misschien is dit een software isseu die opgelost gaat worden met een update.

• Martinus
moca007 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:07:
Werkt de automatisch aanpassen helderheid bij jullie ook zo slecht? Hij past amper tot nooit de helderheid aan, staat wel aan.
het is veel minder agressief als op mn oude 7+, maar werkt wel, hou maar eens onder een lamp.

no comment

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

_Christiaan_ schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:12:
[...]

Als een app dit doet, kan je gewoon de background refresh uitzetten lijkt me?
Ja, ware het niet dat je als developer nog wel meer mogelijkheden hebt om een app in de achtergrond te laten lopen. Background refresh is er maar 1 van. Ik spreek uit ervaring. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-11 20:41
moca007 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:07:

Ben ook niet tevreden over het accu gebruik, misschien is dit een software isseu die opgelost gaat worden met een update.
Hmm... Misschien een reinstall overwegen?
Automatisch helderheid aanpassen werkt bij mij echt super goed, prettiger dan op de 7+ die ik hiervoor had.

En hetzelfde is van toepassing voor de accu, accu is voor mij (letterlijk) minimaal 50% beter dan de 7+

Heb op het einde van de dag gewoon nog iets van 30% over. De 7+ lag toen vaak al lang aan de lader..
Pagina: 1 ... 28 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.