• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41
Geert1976 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:44:
[...]

ja, zo is het inderdaad bedoeld...haha
Maar zoals ik aangaf, ik heb met enige regelmaat dat als ik de telefoon naar mijn gezicht toedraai, het dus een split second duurt voordat het scherm ontwaakt. Met tap to wake, kan ik het scherm instantly laten ontwaken.

Wellicht iets met de callibratie van mijn telefoon te maken :?
Hmmm, bij mij werkt het gewoon direct eigenlijk...

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-11 09:20
Geert1976 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:44:
[...]
ja, zo is het inderdaad bedoeld...haha
Maar zoals ik aangaf, ik heb met enige regelmaat dat als ik de telefoon naar mijn gezicht toedraai, het dus een split second duurt voordat het scherm ontwaakt. Met tap to wake, kan ik het scherm instantly laten ontwaken.

Wellicht iets met de callibratie van mijn telefoon te maken :?
Soms helpt het om even de raise to wake functie uit te zetten, de Phone te locken en te unlocken, en daarna de functie weer aanzetten. Ik merk dat de functie dan vaak veel beter / directer werkt.

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Sinds gisterenavond in bezit van X.
Face ID werkt lekker snel, alleen in de slaapkamer ( donker ) op mijn zij werkte unlocken niet, Face ID zou toch ook in het donker moeten werken?

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
dafmay schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:51:
[...]

Soms helpt het om even de raise to wake functie uit te zetten, de Phone te locken en te unlocken, en daarna de functie weer aanzetten. Ik merk dat de functie dan vaak veel beter / directer werkt.
Thanks d:)b

Gaan we het zo eens proberen

Verwijderd

moca007 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:54:
Face ID werkt lekker snel, alleen in de slaapkamer ( donker ) op mijn zij werkte unlocken niet, Face ID zou toch ook in het donker moeten werken?
Werkt zeker vlekkeloos in het donker.
Je zegt je ligt op je zij?

1 oor op het kussen dus?
Telefoon uiteraard wel evenwijdig met je gezicht?

Ik hoef alleen maar even heel kort mijn hoofd iets op te tillen van het kussen en het werkt.
Kan mij best voorstellen als een gedeelte van je gezicht in het kussen is weg gezonken dat het fout gaat.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:23
Kwestie van nog inleren denk ik. Hier werkt het nu prima, liggend op de zij met gezicht half in kussen verstopt. Daar was ik vooraf wel bang voor. Ik lig nogal graag op de bank...

• moca007
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:58:
[...]

Werkt zeker vlekkeloos in het donker.
Je zegt je ligt op je zij?

1 oor op het kussen dus?
Telefoon uiteraard wel evenwijdig met je gezicht?

Ik hoef alleen maar even heel kort mijn hoofd iets op te tillen van het kussen en het werkt.
Kan mij best voorstellen als een gedeelte van je gezicht in het kussen is weg gezonken dat het fout gaat.
Ga het vanavond weer proberen, ik lag inderdaad op de kussen met 1 oor op de kussen.

• moca007
Dennisdn schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:00:
[...]

Kwestie van nog inleren denk ik. Hier werkt het nu prima, liggend op de zij met gezicht half in kussen verstopt. Daar was ik vooraf wel bang voor. Ik lig nogal graag op de bank...
Ik heb het zelfde lekker chillen op de bank :P

• Qlusivenl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 09:57
Had nu net precies het zelfde, alleen werkte hij wel toen ik in de jnstellingen naar psswords wilde gaan, maar niet bij het automatisch invullen. Ik denk dat over een half jaar bijna alle mogelijke scenarios wel geweest zijn en het faceID dan wel op je zij en kussen zal werken. Gelukkig leertie automatisch :)

• _Bailey_
  • Niet online
moca007 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:00:
[...]

Ga het vanavond weer proberen, ik lag inderdaad op de kussen met 1 oor op de kussen.
tot mijn verbazing werkt FaceID ook 's avonds in bed erg goed, zowel op m'n rug als ook op m'n zij met m'n brakke kop soort van half in m'n kussen.
Heb eens tips gelezen op Reddit dat je tijdens de FaceID set up, de 1ste keer gewoon zoals aangegeven je gezicht laat scannen en de 2e keer op je bank of in bed op je zij je gezicht laat scannen.
Dit heeft voor veel mensen in dat topic goed geholpen.

• moca007
Geert1976 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:11:
[...]

tot mijn verbazing werkt FaceID ook 's avonds in bed erg goed, zowel op m'n rug als ook op m'n zij met m'n brakke kop soort van half in m'n kussen.
Heb eens tips gelezen op Reddit dat je tijdens de FaceID set up, de 1ste keer gewoon zoals aangegeven je gezicht laat scannen en de 2e keer op je bank of in bed op je zij je gezicht laat scannen.
Dit heeft voor veel mensen in dat topic goed geholpen.
Dit is goeie tip.
Ik ben brildragend en bed had ik natuurlijk geen bril op, misschien heeft het ook daarmee te maken.

Verder tot nu toe tevreden met de X, al moet ik wel wennen aan het scherm wit neicht bij mij naar geel, hebben jullie dit ook? Of is het een kwestie van wennen. Kom van 6.

[ Voor 11% gewijzigd door moca007 op 18-11-2017 10:14 ]

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:31
De methode die @Geert1976 al eens heeft aangehaald is het meest logisch in normaal gebruik. Dus geen FaceID inlezen half op een kussen, dat vraagt Apple ook niet tijdens de eerst setup.

Je moet gewoon FaceID laten scannen en als het niet lukt toegangscode invullen en de iPhone voor je gezicht houden zoals met FaceID en dan schijnt hij een snapshot te nemen voor de volgende keer dat deze situatie voorkomt. Dit kan nog wel een paar keer duren in dezelfde houding dus stay strong. Maar hierna werkt het als een tiet! FaceID is zelflerend.

I don't have dreams, I have goals!!

• _Bailey_
  • Niet online
moca007 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:12:
[...]

al moet ik wel wennen aan het scherm wit neicht bij mij naar geel, hebben jullie dit ook? Of is het een kwestie van wennen.
heb je TrueTone en/of NightShift aanstaan?

• moca007
Geert1976 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:24:
[...]

heb je TrueTone en/of NightShift aanstaan?
Beide uitstaan. Met True Tone aan is het scherm echt geel niet om aan te zien.

• Dennisdn
Zojuist een leuke verassing. Ik gebruik veel het programma Onenote van Microsoft. Die is al helemaal aangepast aan de X. Outlook ook al, wellicht dat Microsoft alles al aangepast heeft?

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Ik had gisteren toch een raar probleem..

Muziek speelde af via Spotify maar opeens was het stil, als ik de muziek harder zette ging het direct weer zachter (en uit). Knop bleef niet hangen maar geluid kon niet meer aan.
Het icoontje wat in beeld komt als je je geluid aanpast beleef ook in beeld staan, zelfs als ik de telefoon vergrendelde.

Enige oplossing was het herstarten van de telefoon.. 7(8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Jasperb_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2023
moca007 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:32:
[...]

Beide uitstaan. Met True Tone aan is het scherm echt geel niet om aan te zien.
Bij mij is het scherm als ik True Tone uit zet heel erg blauw. Merk je dat ook?

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
22 November kan ik me hier ook eindelijk weer melden. Na een nachtmerrie met AppleCare om mijn defect toestel omgeruild te krijgen is het dan woensdag eindelijk zover. Mede dankzij @smoken die ook meegeholpen heeft via zijn Executive contact! Thnx! Een tip voor mensen hier, als je ooit met AppleCare en Aftersales te maken krijgt en ze stellen een advance replacement voor, doe het niet! Ze gaan om hun eigen systeem heen dan en dan kom je in een procedurele nachtmerrie terecht met veel foutieve en conflicterende informatie. Nu kan ik straks eindelijk van de iPhone X genieten hoop ik.

• smoken
Teknix1982 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:18:
22 November kan ik me hier ook eindelijk weer melden. Na een nachtmerrie met AppleCare om mijn defect toestel omgeruild te krijgen is het dan woensdag eindelijk zover. Mede dankzij @smoken die ook meegeholpen heeft via zijn Executive contact! Thnx! Een tip voor mensen hier, als je ooit met AppleCare en Aftersales te maken krijgt en ze stellen een advance replacement voor, doe het niet! Ze gaan om hun eigen systeem heen dan en dan kom je in een procedurele nachtmerrie terecht met veel foutieve en conflicterende informatie. Nu kan ik straks eindelijk van de iPhone X genieten hoop ik.
Nogmaals, heel graag gedaan!

En probeer te genieten van de komende dagen: tracking bijhouden vanuit China (hebben de meeste van ons moeten missen), daarna het volgen van de voortgang bij DHL en vervolgens het uitpakken van een gloednieuwe X ,welke minder dan een week geleden van de band gerold is!!

Die van ons (met week 42 als productiedatum) zijn intussen alweer 5 weken verouderd .. ;-)

• _Bailey_
  • Niet online
smoken schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:33:
[...]

Die van ons (met week 42 als productiedatum) zijn intussen alweer 5 weken verouderd .. ;-)
Tsja...wij lopen met onze X inderdaad al weer met old tech, rond :P :P

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 15:35
smoken schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:33:
[...]

eigenlijk wel serieus benieuwd of de nieuwe beter zijn. Vorig jaar was de eerste batch 7+ ook niet 100%, de kraak met "wringen" van de telefoon bv.

no comment

• smoken
Martinus schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:49:
[...]

eigenlijk wel serieus benieuwd of de nieuwe beter zijn. Vorig jaar was de eerste batch 7+ ook niet 100%, de kraak met "wringen" van de telefoon bv.
Ik hoorde inderdaad dat het "probleem" met het wringen er bij sommigen weer is.
Zelf ga ik dat soort dingen gewoon niet testen heb ik me voorgenomen.

• Timewa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-11 09:21
mell33 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:19:
[...]

Daar ga je prat op, want ze zijn hardwarematig totaal verschillend en het os is ook totaal anders, qua verdien model, en de AR mogelijkheden op de chip zijn ook totaal anders van elkaar.

Porsche en Ferrari ga je (kan je) ook de prijs niet vergelijken.
Natuurlijk kun je dit wel vergelijken. Zeker vanuit het kostenoogpunt, dus Bill of material & ontwikkelkosten. Als je naar de hardware kijkt hebben de S8 en de X beiden een gelijkwaardig scherm, behuizing, geheugen etc etc. De SoCs zijn heel verschillend qua insteek, maar vergelijkbaar qua hardwarekosten: In beide gevallen high-end met vergelijkbare die-size en proces. Ik gok dat de BOM bij beide telefoons rond de $200+/-30 ligt.

Wat verschilt is de R&D kostenstructuur voor de ontwikkeling, en R&D wordt afgeschreven over andere aantallen.

De uiteindelijke producten hebben een ander OS en een andere doelgroep, en de marktprijs is daarop afgestemd. Apple vraagt veel meer, mikt ook o.a. op mensen die statusgevoelig zijn, en haalt veel hogere bruto winstmarges per product met de X dan Samsung met de S8.

En je kunt een Porsche (S8?) en Ferrari (X?) ook prima vergelijken: Kostenbasis qua hardware tussen een 911 en een instapferrari zijn niet zo verschillend bij gelijke aantallen, alleen maakt Porsche in de praktijk veel meer auto's en heeft volumesynergie binnen VAG. Dus afschrijvingen R&D en productielijn gunstiger voor Porsche, en betere inkoopcondities.

En Porsche maakt in de praktijk betere auto's, toch blijft er een markt voor Ferrari voor mensen die iets exclusievers willen. Net als met deze telefoons: Koop je rationeel dan neem je een S8 (of iets goedkopers), ben je Apple fan of wil je showen dan koop je een X.

[ Voor 7% gewijzigd door Timewa op 18-11-2017 12:35 ]

• moca007
Jasperb_ schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:55:
[...]

Bij mij is het scherm als ik True Tone uit zet heel erg blauw. Merk je dat ook?
Scherm is inderdaad meer blauw, maar vind het fijner dan met True Tone aan. Scherm past telkens de helderheid automatisch, is dit uit te schakelen?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 14:19
Timewa schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:30:
[...]

Natuurlijk kun je dit wel vergelijken. Zeker vanuit het kostenoogpunt, dus Bill of material & ontwikkelkosten. Als je naar de hardware kinkt hebben de S8 en de X beiden een gelijkwaardig scherm, behuizing, geheugen etc etc. De SoC is in beide gevallen high-end met vergelijkbare kosten qua hardware (die-size en proces) maar met verschillende R&D kostenstructuur voor de ontwikkeling en R&D afgeschreven over andere aantallen.

Het uiteindelijke product heeft een ander OS en een andere doelgroep, en de marktprijs is daarop afgestemd. Apple vraagt veel meer, mikt ook op mensen die statusgevoelig zijn, en haalt veel hogere bruto winstmarges per product met de X dan Samsung met de S8.

En je kunt een Porsche (S8?) en Ferrari (X?) ook prima vergelijken: Kostenbasis qua hardware tussen een 911 en een instapferrari zijn niet zo verschillend bij gelijke aantallen, alleen maakt Porsche in de praktijk veel meer auto's en heeft volumesynergie binnen VAG. Dus R&D en productielijnafschrijvingen gunstiger voor Porsche.

En Porsche maakt in de praktijk betere auto's, toch blijft er een markt voor Ferrari voor mensen die iets exclusievers willen. Net als met deze telefoons: Koop je rationeel dan neem je een S8 (of iets goedkopers), ben je Apple fan of wil je showen dan koop je een X.
Het gaat om hoe hij rijdt, en onder de kap werkt het allemaal anders, andere instructie sets op de cpu enz.
je kan wel wat vergelijken, de brandstof verbruiken bijv, maar het kan eigenlijk niet vergeleken worden.
de ene trekt van 20 naar 80 sneller dan de andere, en ze komen tegelijk aan, maar de ervaring is totaal anders, veel verschillen wat je tot koop overhaalt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• iFlyKLM
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-10 12:08
moca007 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:34:
[...]

Scherm is inderdaad meer blauw, maar vind het fijner dan met True Tone aan. Scherm past telkens de helderheid automatisch, is dit uit te schakelen?
Jazeker.
Settings > Accessibility > Display Accommodations > Auto-Brightness.

Edit: Waarom dat trouwens zo ver weggestopt is, geen idee... Lijkt alsof Apple niet wilt dat mensen de brightness aanpassen.

[ Voor 15% gewijzigd door iFlyKLM op 18-11-2017 12:45 ]

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
moca007 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:34:
[...]

Ik vond het in het begin ook heel erg geel met true tone aan, maar je zou het eens moeten proberen een paar dagen, dan vind ik het met true tone uit veel minder fijn, veels te cool en blauwig beeld. Je ogen wennen eraan. Maar voor mijn smaak mogen ze true tone ook “iets” minder geel tunen.

Even wat anders: toch af en toe wat software glitches:
-gisteren opeens gekraak tijdens het schuiven van een Youtube video in de hoek (om wat anders op te zoeken tijdens het kijken) en weer terug te gaan naar de video: ik moest rebooten...
-Die side button soms zo traag met activeren...
-Met uitschakelen al heel snel die irritante SOS toon...
Koop je rationeel dan neem je een S8 (of iets goedkopers), ben je Apple fan of wil je showen dan koop je een X.
Mooie conclusie die lekker in je eigen straatje past waarschijnlijk maar verder als een lul op een drumstel slaat. Vooral dat laatste is onzin.

De S8 is als een renault met alle features van een Mercedes. Renault rijders denken dat ze ook alles hebben maar Mercedes rijders weten wel beter.

(Ik heb twee maanden met een S8 gelopen rond release dus kan er over mee praten :) )

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:45
Enig nadeel vind ik wel de 4g ontvangst. Ik zit bij Vodafone en dan schijnt het nog erger te zijn. Een ping van 39 en een download van max 29Mbps maakt mij niet heel vrolijk.
Met WiFi thuis zit ik op 200 Mbps en dat verschil is echt merkbaar.
dolfg schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:50:
Enig nadeel vind ik wel de 4g ontvangst. Ik zit bij Vodafone en dan schijnt het nog erger te zijn. Een ping van 39 en een download van max 29Mbps maakt mij niet heel vrolijk.
Met WiFi thuis zit ik op 200 Mbps en dat verschil is echt merkbaar.
Zo wat doe je er dan wel niet op zeg als je het verschil tussen 40 en 200 Mbit merkt?

Ik heb thuis 400 Mbit (haal gemiddeld 350 op WiFi) en onderweg via Vodafone een permanente VPN aan met een limiet op 30. Merk dat verschil absoluut niet namelijk.

• _Bailey_
  • Niet online
[...]
ben je Apple fan of wil je showen dan koop je een X.
nou, ik heb hier nog geen succes helaas.
Ik loop nu al de hele ochtend hier in de stad met ''kijk mij met m'n vet hippe iPhone'' rond te zwaaien...echt niemand van onder de indruk.

Heb je misschien nog tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Wil natuurlijk wel die ruim €1100 maximaal benutten/inzetten.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Toch maar een case gehaald, aangezien die achterkant redelijk rap gaat krassen volgens mij. Slim case van https://www.totalleecase.com
Vandaag binnen gekregen, zit dr mooi aansluitend omheen :)

Haters everywhere but I don’t really care

• _Bailey_
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:06:
Toch maar een case gehaald, aangezien die achterkant redelijk rap gaat krassen volgens mij. Slim case van https://www.totalleecase.com
ik heb zo'n Totallee case (die met een dun leren achterkant) thuis liggen. Prima ultra dunne (0,3mm) case, maar de grip is niet al te best. In die paar dagen dat ik deze case gebruikte, gleed hij sneller uit m'n handen dan nu naakt.
Maar, YMMV ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 18-11-2017 13:12 ]

Geert1976 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:12:
[...]

ik heb zo'n Totallee case (die met een dun leren achterkant) thuis liggen. Prima ultra dunne (0,3mm) case, maar de grip is niet al te best. In die paar dagen dat ik deze case gebruikte, gleed hij sneller uit m'n handen dan nu naakt.
Maar, YMMV ;)
matthijst schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:06:
Mooie tip voor dit topic: [iPhone X] Cases en andere accessoires

• SP75
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-10 20:43
Ik heb mijn toestel vandaag vergeleken met een X in de MediaMarkt, en die van mij heeft toch duidelijke rozere zijkanten op t scherm. Ik heb dus besloten deze terug te sturen en een nieuwe aan te schaffen.

Ook was het een witte in de winkel, en denk dan dat ik dit keer hiervoor ga. Zwarte 'verveelt' toch wel gauw. Past een zwarte leather case leuk bij een witte?

• Jasperb_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2023
Zonder fastcharge gaat het opladen toch wel erg langzaam :Z

• moca007
AppleiFan schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:39:
[...]

Jazeker.

Edit: Waarom dat trouwens zo ver weggestopt is, geen idee... Lijkt alsof Apple niet wilt dat
mensen de brightness aanpassen.
Misschien heeft het te maken met inbranden?

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
SP75 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:15:
Ik heb mijn toestel vandaag vergeleken met een X in de MediaMarkt, en die van mij heeft toch duidelijke rozere zijkanten op t scherm. Ik heb dus besloten deze terug te sturen en een nieuwe aan te schaffen.

Ook was het een witte in de winkel, en denk dan dat ik dit keer hiervoor ga. Zwarte 'verveelt' toch wel gauw. Past een zwarte leather case leuk bij een witte?
Die past perfect bij de “witte” (ik vind het meer richting parelmour wit gaan in bepaalde lichtsomstandigheden, maar vind dat juist heel tof!) omdat, je met het Apple hoesje alleen de onderkant nog maar kan herkennen dat je de silver iPhone hebt. En die is stainless steel chrome kleur dus dat kan overal bij.
Bijkomend voordeel is dat je bij de zilveren krasjes weg kan poetsen.

• SP75
duncanvdlinden schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:37:
[...]

Die past perfect bij de “witte” (ik vind het meer richting parelmour wit gaan in bepaalde lichtsomstandigheden, maar vind dat juist heel tof!) omdat, je met het Apple hoesje alleen de onderkant nog maar kan herkennen dat je de silver iPhone hebt. En die is stainless steel chrome kleur dus dat kan overal bij.
Bijkomend voordeel is dat je bij de zilveren krasjes weg kan poetsen.
goed om te horen nu alleen nog checken hoe ik de omruil ga doen
SP75 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:15:
Past een zwarte leather case leuk bij een witte?
Nee dat niet maar wel goed bij de zilveren :)

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Er is 1 ding waar ik me echt heel erg aan erger in bijvoorbeeld WhatsApp, maar volgens mij gebeurt het ook in andere apps zoals in het Apple takenlijstje.

Als je een ander toetsenbord selecteert die groter is, bijv. het emoji toetsenbord, dan gaat het tobo voor een deel van je gesprek staan, waardoor je het onderste deel van het gesprek niet meer kan lezen. Je kan ook niet naar onder scrollen. Dus het onderste deel van je gesprek is gewoon verborgen als je het emoji tobo of een ander groot tobo pakt.

Situatie 1: het normale toetsenbord
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mmCjNyC.png

Situatie 2: je selecteert een groter toetsenbord, waardoor het onderste berichtje achter het toetsenbord komt te zitten en dus niet meer leesbaar is (je kan ook niet omlaag scrollen! :( ):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZyQjyk2.png

Meer mensen hier last van? Heb iets soortgelijks in de Apple takenlijst als je een nieuwe taak aanmaakt.

NOSIG

_Christiaan_ schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:41:
Er is 1 ding waar ik me echt heel erg aan erger in bijvoorbeeld WhatsApp, maar volgens mij gebeurt het ook in andere apps zoals in het Apple takenlijstje.

Als je een ander toetsenbord selecteert die groter is, bijv. het emoji toetsenbord, dan gaat het tobo voor een deel van je gesprek staan, waardoor je het onderste deel van het gesprek niet meer kan lezen. Je kan ook niet naar onder scrollen. Dus het onderste deel van je gesprek is gewoon verborgen als je het emoji tobo of een ander groot tobo pakt.

Situatie 1: het normale toetsenbord
[afbeelding]

Situatie 2: je selecteert een groter toetsenbord, waardoor het onderste berichtje achter het toetsenbord komt te zitten en dus niet meer leesbaar is (je kan ook niet omlaag scrollen! :( ):
[afbeelding]

Meer mensen hier last van? Heb iets soortgelijks in de Apple takenlijst als je een nieuwe taak aanmaakt.
Ja ik heb dat ook bij whatsapp idd. Gebeurd voornamelijk bij apps die nog niet geoptimaliseerd zijn maar schalen. Zoals dus ook whatsapp.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:13

RnB

Ik vermoed eerder dat het een Whatsapp / iOS 11 dingetje is, heb er ook last van met mijn 6S en 8 sinds iOS 11.
Uit het gesprek gaan en weer in het gesprek gaan, lost het meestal wel op.

Mijn X komt mid december binnen, ik ben erg benieuwd. Ik hoop dat tegen die tijd heel veel apps al X compatible zijn gemaakt, het lijkt nu wel snel te gaan.

• SP75
Donstil schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:40:
[...]

Nee dat niet maar wel goed bij de zilveren :)
ha ha ;p

Ik heb online gekozen voor retourneer artikel en restitutie aangeklikt, alleen je kon ook kiezen voor een vervanging. Had ik die moeten kiezen iemand bekend ermee?

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
AppleiFan schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:39:
[...]

Jazeker.

Edit: Waarom dat trouwens zo ver weggestopt is, geen idee... Lijkt alsof Apple niet wilt dat mensen de brightness aanpassen.
Heb de plastic variant. Veel stroever wordt is niet naar de achterkant krast nu niet meer (en is glimmend zwart).

Haters everywhere but I don’t really care

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

RnB schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:58:
Ik vermoed eerder dat het een Whatsapp / iOS 11 dingetje is, heb er ook last van met mijn 6S en 8 sinds iOS 11.
Uit het gesprek gaan en weer in het gesprek gaan, lost het meestal wel op.

Mijn X komt mid december binnen, ik ben erg benieuwd. Ik hoop dat tegen die tijd heel veel apps al X compatible zijn gemaakt, het lijkt nu wel snel te gaan.
Bij mij lost dat het niet op helaas... denk dat we dan maar moeten wachten op een iOS update.

Eerlijk gezegd heeft iOS 11 mij meer bugs gebracht dan dat het functionaliteit heeft opgeleverd. Durf wel te stellen dat het voor mij de slechtste update ooit is.

NOSIG

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-11 16:26
Eerste dagje met een X er bijna op zitten. Bijzonder mooi toestel, en ik ben zeer enthousiast over FaceID en de camera's.

FaceID: daar was ik n.a.v. de verhalen hier een beetje huiverig voor, maar dat is onterecht. Ik heb nog geen misser gehad (terwijl het nog niet eens ingeleerd is), en ook als de X op tafel ligt ben ik positief verrast hoe snel die unlocked als ik maar een beetje naar het ding beweeg en kijk. Maar ik merk dat ik hem eigenlijk toch altijd oppak (ook mijn 7 hiervoor al) dus dit is sowieso geen issue. Ik vind de screentap to wake op trouwens ook ideaal. En FaceID voor apps, superhandig, ik merk hoe snel ik me nu erger aan de verplichte TouchID op andere devices..

Camera's: tot nu toe geen ervaringen met een dubbele camera, ik vond de plus te groot. De X vormfactor is wat dat betreft perfect, en ben blij nu eindelijk met de dubbele camera aan de slag te kunnen (hobby-fotograaf). En ik ben niet teleurgesteld, integendeel. Mooi, om eindelijk die optische zoomfactor te hebben, en ik ben ook happy met de depth-modus, zeker nu steeds meer apps hier ook toegang tot hebben (Focos, RAW Power en Halide om er maar een paar te noemen). Hier ga ik me reuze mee vermaken de komende tijd!

Andere opvallende zaken:
- draadloos opladen, toch wel fijn dat het kan, en de Anker die ik heb is ook niet zo kritisch qua hoe de X erop ligt gelukkig.
- swipe-gestures zijn inderdaad intuitief en zo aangeleerd. Wisselen van apps is een genot, en trouwens ook het deleten van een app uit de app-switcher (je weet wel, datgene wat je eigenlijk nooit hoeft te doen >:) ) gaat reuze snel: even een app vasthouden en dan meteen naar boven swipen. Alleen de control-center-locatie: wat mij betreft tot nu toe de enige misser in het rijtje: vrijwel onbereikbaar rechtsboven.
- scherm: prima scherm, true tone geen problemen mee, ligt in de lijn met de iPad Pro en is zoveel rustiger voor je ogen. Ook de kleurenshift bij bewegen van X valt me mee, en als ik zo de 7 en de iPad Pro bekijk, ook die leveren best veel in bij een niet optimale kijkhoek (al zit het daar meer in constrast/helderheid). Ik vind dat men hier in het algemeen te kritisch in is, bij normaal gebruik geldt voor alle devices dat dit geen enkel probleem is.
- Aantal apps wat niet is bijgewerkt: tja, dat is het voordeel als je twee weekjes langer moet wachten: vrijwel alle apps die ik gebruik zijn inmiddels omgezet...

Al met al, zeer enthousiast, ik vond het best een dingetje om meteen in de X te stappen (altijd afwachten hoe het een en ander uitpakt), maar de positieve reviews hadden gelijk: prima eerste generatie device!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:55
cranebird schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:11:
Camera's: tot nu toe geen ervaringen met een dubbele camera, ik vond de plus te groot. De X vormfactor is wat dat betreft perfect, en ben blij nu eindelijk met de dubbele camera aan de slag te kunnen (hobby-fotograaf). En ik ben niet teleurgesteld, integendeel. Mooi, om eindelijk die optische zoomfactor te hebben, en ik ben ook happy met de depth-modus, zeker nu steeds meer apps hier ook toegang tot hebben (Focos, RAW Power en Halide om er maar een paar te noemen). Hier ga ik me reuze mee vermaken de komende tijd!
Ik erger me juist verschrikkelijk aan de camera. Het is gewoon een aquarel wat eruit komt. Absoluut geen mooie foto's. Waarschijnlijk is het bij daglicht beter (heb alleen nog maar bij kunstlicht geprobeerd) maar het viel me erg tegen. Net zoals de iPhone 7 eigenlijk.
Al met al, zeer enthousiast, ik vond het best een dingetje om meteen in de X te stappen (altijd afwachten hoe het een en ander uitpakt), maar de positieve reviews hadden gelijk: prima eerste generatie device!
Dit. Ik ben er verder ook erg over te spreken. Face ID werkt prima en wordt steeds beter. Verder is het een fijn snel toestel met een mooi scherm.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

PhilipsFan schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:41:
[...]

Ik erger me juist verschrikkelijk aan de camera. Het is gewoon een aquarel wat eruit komt. Absoluut geen mooie foto's. Waarschijnlijk is het bij daglicht beter (heb alleen nog maar bij kunstlicht geprobeerd) maar het viel me erg tegen. Net zoals de iPhone 7 eigenlijk.

[...]

Dit. Ik ben er verder ook erg over te spreken. Face ID werkt prima en wordt steeds beter. Verder is het een fijn snel toestel met een mooi scherm.
Ik vind de foto’s ook idd aquarel...Vlekkerig! Net als idd bij de 7...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:30

Grin

Ride si sapis.

Nu ook een paar dagen met de iPhone X kunnen spelen en eigenlijk kan ik me aansluiten bij alles wat hiervoor is gepost; een overwegend positieve ervaring! Ik kom van een iPhone 6 en ben van mening dat een scherm voor mij het belangrijkste onderdeel is van een smartphone. Het bepaald voor een groot deel mijn gebruikservaring; de resolutie, schermtechnologie, reactiesnelheid, min/max helderheid, kleurechtheid, etc staan op de eerste trede.
Dit zie je duidelijk terug in de toestellen die ik heb gehad: 3GS, 4, 5, 6 en nu de X. Op de 3GS na, allemaal modellen waarbij het scherm is aangepakt, alle andere modellen vond ik het geld niet waard.
Face ID voelt als een stap vooruit, dat het op dit moment marginaal trager/sneller is vind ik een non-discussie, kijk naar de toekomst: Face ID’s Innovation - Continuous Authentication. Dit vind ik een stap vooruit en een fundamenteel andere manier van hoe je naar beveiliging kan kijken.
De notch is een vergelijkbare non-discussie, het gaat helemaal niet om die wenkbrauw bovenin je scherm! Het gaat om de stukjes scherm aan weerszijde! Waar ik bij de vorige non-discussie - Face ID vs. Touch ID - een mooie toekomst zie ben ik hier duidelijk pessimistischer, ik zie Apple dit totaal verkeerd aanpakken en vrees dat ze hiermee blijven prutsen. Deze stukjes scherm zijn hele kostbare oppervlakte; hoe meer je hierin kwijt kan hoe beter, hoe meer je deze ruimte nuttig kan maken, des te meer scherm hou je over voor de echte content. Maar alles wat ik tot zover in deze horentjes zie is bullshit en geeft niet de informatie die ik wil zien. Wat wil ik zie in deze horentjes? Alles wat ik ook zag bij mijn iPhone 6:
- Batterijstatus EN percentage
- VPN
- Nachtmodus/stiltemodus
- Signaalsterkte
etc etc enz enz

Maar nu komt de grap, dit kan je daar helemaal niet kwijt met de huidige icoontjes! En tot overmaat van ramp heeft Apple bedacht welke icoontjes hier het belangrijkste zijn. En zie je pas de informatie die je wilt zien in het fking Control Centre... :X
Dit moet echt door de user kunnen worden aangepast, wat kan mij het provider logo jeuken? Of de tijd, of signaalsterkte, of of of of.... Dit is voor ieder persoon anders en laat ons dat dus zelf instellen, zo maak je hier het beste van. Die notch is nu eenmaal een feit, prima (of niet), maar zorg dat de gebruiker deze notch naar z'n hand kan zetten. Nu erger ik me kapot aan deze horentjes terwijl ik er prima van zou kunnen genieten...

D'r is nog veel meer wat ik hier kwijt zou willen maar het is inmiddels al een 'wall of text' geworden.
* Grin out.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• _Bailey_
  • Niet online
Grin schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 19:47:
Nu ook een paar dagen met de iPhone X kunnen spelen en eigenlijk kan ik me aansluiten bij alles wat hiervoor is gepost; een overwegend positieve ervaring! Ik kom van een iPhone 6 en ben van mening dat een scherm voor mij het belangrijkste onderdeel is van een smartphone. Het bepaald voor een groot deel mijn gebruikservaring; de resolutie, schermtechnologie, reactiesnelheid, min/max helderheid, kleurechtheid, etc staan op de eerste trede.
Dit zie je duidelijk terug in de toestellen die ik heb gehad: 3GS, 4, 5, 6 en nu de X. Op de 3GS na, allemaal modellen waarbij het scherm is aangepakt, alle andere modellen vond ik het geld niet waard.
Face ID voelt als een stap vooruit, dat het op dit moment marginaal trager/sneller is vind ik een non-discussie, kijk naar de toekomst: Face ID’s Innovation - Continuous Authentication. Dit vind ik een stap vooruit en een fundamenteel andere manier van hoe je naar beveiliging kan kijken.
De notch is een vergelijkbare non-discussie, het gaat helemaal niet om die wenkbrauw bovenin je scherm! Het gaat om de stukjes scherm aan weerszijde! Waar ik bij de vorige non-discussie - Face ID vs. Touch ID - een mooie toekomst zie ben ik hier duidelijk pessimistischer, ik zie Apple dit totaal verkeerd aanpakken en vrees dat ze hiermee blijven prutsen. Deze stukjes scherm zijn hele kostbare oppervlakte; hoe meer je hierin kwijt kan hoe beter, hoe meer je deze ruimte nuttig kan maken, des te meer scherm hou je over voor de echte content. Maar alles wat ik tot zover in deze horentjes zie is bullshit en geeft niet de informatie die ik wil zien. Wat wil ik zie in deze horentjes? Alles wat ik ook zag bij mijn iPhone 6:
- Batterijstatus EN percentage
- VPN
- Nachtmodus/stiltemodus
- Signaalsterkte
etc etc enz enz

Maar nu komt de grap, dit kan je daar helemaal niet kwijt met de huidige icoontjes! En tot overmaat van ramp heeft Apple bedacht welke icoontjes hier het belangrijkste zijn. En zie je pas de informatie die je wilt zien in het fking Control Centre... :X
Dit moet echt door de user kunnen worden aangepast, wat kan mij het provider logo jeuken? Of de tijd, of signaalsterkte, of of of of.... Dit is voor ieder persoon anders en laat ons dat dus zelf instellen, zo maak je hier het beste van. Die notch is nu eenmaal een feit, prima (of niet), maar zorg dat de gebruiker deze notch naar z'n hand kan zetten. Nu erger ik me kapot aan deze horentjes terwijl ik er prima van zou kunnen genieten...

D'r is nog veel meer wat ik hier kwijt zou willen maar het is inmiddels al een 'wall of text' geworden.
* Grin out.
Volgende keer afsluiten met een TL;DR wellicht? :+

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:23
Hi allen, de iPhone X is echt een pracht apparaat zo te zien op alle video’s. Het enige wat mij weerhoudt is het scherm. Ik ben namelijk veel onderweg en gebruik apps zoals maps heel veel. Ik ben bang dat ik op termijn last ga krijgen van het zogenaamde burn in. Bijvoorbeeld de streep onderaan is vaak aanwezig. Je ontkomt er niet aan dat je deze na verloop van tijd gaat blijven zien. Kan iemand met ervaring/kennis mij hier advies over geven? Misschien is de 8 een betere keuze..

[ Voor 14% gewijzigd door turkeyhakan op 19-11-2017 08:28 ]

• Dennisdn
turkeyhakan schreef op zondag 19 november 2017 @ 07:48:
Hi allen, de iPhone X is echt een pracht apparaat zo te zien op alle video’s. Het enige wat mij weerhoudt is het scherm. Ik ben namelijk veel onderweg en gebruik apps zoals maps heel veel. Ik ben bang dat ik op termijn last ga krijgen van het zogenaamde burn in. Bijvoorbeeld de streep onderaan is vaak aanwezig. Je ontkomt er niet aan dat je deze na verloop van tijd gaat blijven zien. Kan iemand met ervaring/kennis mij hier advies over geven? Misschien is de 8 een betere keuze..
De streep is vaak aanwezig. Maar in verschillende hoedanigheden. Dan weer wit, dan weer zwart, dan weer grijs, dan weer gemengd of helemaal niet. Daarmee zullen ze wel ingebouwd hebben dat hij niet gaat inbranden.

• _Bailey_
  • Niet online
@dafmay nog bedankt voor je tip wat betreft 'raise to wake', het werkt nu veel beter dan voorheen d:)b

• dafmay
Geert1976 schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:50:
@dafmay nog bedankt voor je tip wat betreft 'raise to wake', het werkt nu veel beter dan voorheen d:)b
Ah top. Ja werkt bij mij ook altijd. Zo nu en dan doe ik het weer eens toepassen wanneer de functie niet meer zo super werkt.
Dennisdn schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:33:
[...]

De streep is vaak aanwezig. Maar in verschillende hoedanigheden. Dan weer wit, dan weer zwart, dan weer grijs, dan weer gemengd of helemaal niet. Daarmee zullen ze wel ingebouwd hebben dat hij niet gaat inbranden.
Grijs en gemengd? Ik heb hem alleen nog maar als wit of zwart gezien.

• _Bailey_
  • Niet online
de 1ste ''Zondag, deel je wallpaper(s)'' dag! ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qANkaxFm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EdCLHmtm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lX7eCQmm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jg1pGvUm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yBh9HuOm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kuo67PXm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gHnXTn0m.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V7c2M1Im.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xHYRtggm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JJ5KPRam.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xxqnCP4m.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/voCrrOKm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yt2fXhQm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0p3gh7km.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/38cRq73m.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QAHdR3dm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hLzqKlSm.jpg

[ Voor 106% gewijzigd door _Bailey_ op 19-11-2017 11:36 ]

• danda
  • Laatst online: 05-11 11:22
Hmmm meerdere mensen last van plotseling hele grote iconen op het scherm bij opladen en per ongeluk 112 aan de lijn bij het proberen van resetten of uit doen :)

[ Voor 20% gewijzigd door danda op 19-11-2017 12:09 ]

• Dennisdn
Donstil schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:10:
[...]

Grijs en gemengd? Ik heb hem alleen nog maar als wit of zwart gezien.
Afhankelijk van de achtergrond heb ik hem al in verschillende versies gezien. De gemengde bedoel ik zwart en wit als 2 mini streepjes boven elkaar.

Of het is gezichtsbedrog
Dennisdn schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:03:
[...]

Afhankelijk van de achtergrond heb ik hem al in verschillende versies gezien. De gemengde bedoel ik zwart en wit als 2 mini streepjes boven elkaar.

Of het is gezichtsbedrog
Nou daarom vroeg ik het want ik heb nog geen andere dan wit en zwart gezien. Zover ik weet is dat ook niet mogelijk en zijn er drie mogelijkheden, wit, zwart en verborgen.

• absrnd
  • Laatst online: 22:36
Geert1976 schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:17:
de 1ste ''Zondag, deel je wallpaper(s)'' dag! ;)
Nice, non clickable postzegelformaat plaatjes :)

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

absrnd schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:20:
[...]

Nice, non clickable postzegelformaat plaatjes :)
:')

Maar zou fijn zijn idd als ze door zouden linken naar hi-res :P

NOSIG

https://static.afbeelding.../1711/339579/l4O0J0pr.png

Dit is mijn achtergrond, zelf geschoten een aantal jaar geleden. Doet het top op het OLED scherm.

Graag echte thumbnails maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoedje op 19-11-2017 14:18 ]

• dafmay
Geert1976 schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:40:
[...]

ja ben er nog niet helemaal los op, zoals je kan zien
Nice Geert bedankt! d:)b

Ps je eerdere bericht zojuist was al gelukt...ik zag de grote afbeeldingen en kon er op klikken waarna op mijn phone de Imgur app opende...perfect dus.

[ Voor 27% gewijzigd door dafmay op 19-11-2017 13:45 ]

• _Bailey_
  • Niet online
dafmay schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:41:
[...]

Nice Geert bedankt! d:)b

Ps je eerdere bericht zojuist was al gelukt...ik zag de grote afbeeldingen en kon er op klikken waarna op mijn phone de Imgur app opende...perfect dus.
ah okay, zet ik die weer ff terug! ;)

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:31:
[afbeelding]

Dit is mijn achtergrond, zelf geschoten een aantal jaar geleden. Doet het top op het OLED scherm.
bedankt voor het ''delen'', dat mijn telefoon met deze (lockscreen)wallpaper nooit verder zal komen dan 13.25u
19 november neem ik dan maar voor lief..

• Dennisdn
Donstil schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:10:
[...]

Nou daarom vroeg ik het want ik heb nog geen andere dan wit en zwart gezien. Zover ik weet is dat ook niet mogelijk en zijn er drie mogelijkheden, wit, zwart en verborgen.
Zojuist vastgesteld dat ik niet gek ben. In het spel SimCity is de streep donkergrijs/antraciet.
En zie de witte streep soms ook feller dan de andere keer, alsof hij wat meer oplicht.
Zo zullen ze dat inbranden vast voorkomen.

• dafmay
Geert1976 schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:47:
[...]
ah okay, zet ik die weer ff terug! ;)
Yup zo is ie weer okidoki ;)
Dennisdn schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:53:
[...]
Zojuist vastgesteld dat ik niet gek ben. In het spel SimCity is de streep donkergrijs/antraciet.
En zie de witte streep soms ook feller dan de andere keer, alsof hij wat meer oplicht.
Zo zullen ze dat inbranden vast voorkomen.
Als je bijvoorbeeld hier over de site gaat dan zie je dat de balk ook verkleurd van wit naar zwart of andersom, dit doet hij echter subtiel dus hij is dan heel even grijs.

Of bedoel je dat niet?

Ik draai trouwens 11.2 misschien is het daar al anders.

Geert1976 schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:50:
[...]

bedankt voor het ''delen'', dat mijn telefoon met deze (lockscreen)wallpaper nooit verder zal komen dan 13.25u
19 november neem ik dan maar voor lief..

8)7
Het origineel is 58 MB.
Dus daarom niet gepost, als mensen de Wallpaper waarderen dan hoor ik dat uiteraard graag en kan hij alsnog gedeelt worden.

Dat kan ook prima in een post :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 19-11-2017 14:18 ]

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-10 21:57
Thanx Geert, heb er een paar meegenomen _/-\o_

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Modbreak:Het verzandt hier weer aardig in slowchatten. Dat is niet toegestaan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:04

Nitai

Live the life you love.

Deze momenteel als wallpaper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CiM18Ve31bD2kHA9YRL03NxH/full.jpg

Is een crop/bewerking van deze:
https://hdwallsbox.com/wa...-lion-1920x1080-26201.jpg

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Dennisdn
Donstil schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:06:
[...]

Als je bijvoorbeeld hier over de site gaat dan zie je dat de balk ook verkleurd van wit naar zwart of andersom, dit doet hij echter subtiel dus hij is dan heel even grijs.

Of bedoel je dat niet?

Ik draai trouwens 11.2 misschien is het daar al anders.
Nee dat bedoel ik niet. In SimCity is hij donkergrijs/antraciet op een zwarte achtergrond. Zou een appmaker daar nog keuze in hebben misschien?

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
https://imgur.com/gallery/VrUHh

[ Voor 14% gewijzigd door Jaymone op 19-11-2017 14:33 ]

Het is weer bijna September 2026 :)

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 18:32
Ik krijg komende week mijn nieuwe iPhone X, en ben geneigd om dit keer wel AppleCare+ aan te schaffen.
Heeft er iemand al eens geprobeerd AppleCare+ in de US te bestellen? Dit scheelt zo ongeveer EUR 60, exclusief wat tax.

Ik lees alleen wisselende ervaringen op internet. Sommigen geven aan dat dit prima moet werken, het is immers gewoon aan je serial no. gekoppeld. Anderen geven aan dat je dit in het land moet kopen waar je ook je iPhone hebt gekocht, omdat dan AppleCare+ én de telefoon onder dezelfde (consumenten)regels vallen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:06
pruimenpit schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:22:
Ik krijg komende week mijn nieuwe iPhone X, en ben geneigd om dit keer wel AppleCare+ aan te schaffen.
Heeft er iemand al eens geprobeerd AppleCare+ in de US te bestellen? Dit scheelt zo ongeveer EUR 60, exclusief wat tax.

Ik lees alleen wisselende ervaringen op internet. Sommigen geven aan dat dit prima moet werken, het is immers gewoon aan je serial no. gekoppeld. Anderen geven aan dat je dit in het land moet kopen waar je ook je iPhone hebt gekocht, omdat dan AppleCare+ én de telefoon onder dezelfde (consumenten)regels vallen.

Interessante vraag!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• _Bailey_
  • Niet online
pruimenpit schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:22:

Deze vraag (en het antwoord) is al meerdere keren voorbij gekomen in dit topic. (en ook besproken in het 1ste deel van de iPhone X ervaringen) ;)

• pruimenpit
Geert1976 schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:33:
[...]

Deze vraag (en het antwoord) is al meerdere keren voorbij gekomen in dit topic. (en ook besproken in het 1ste deel van de iPhone X ervaringen) ;)
Ik heb jouw reactie(s) gelezen in dit forum, maar een feitelijke onderbouwing hiervan kon ik niet vinden.

Ik heb namelijk mijn iphone gewoon in NL gekocht (niet in de US). Mijn vraag is of ik gewoon vanuit de US Apple Store AppleCare+ kan bestellen voor mijn NL iPhone? Of gaat deze dan vanzelf over op Euro's wanneer ik op bestellen klik? (ik kan het nog niet testen want ik heb mijn iPhone nog niet ontvangen). Ik heb het gevoel dat dit gewoon zou moeten kunnen.

• smoken
Kwam deze Wallpaper net op Reddit tegen... Heb hem zelf meteen gebruikt:

https://imgur.com/gallery/sMGsC

• _Bailey_
  • Niet online
pruimenpit schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:59:
[...]

Ik heb jouw reactie(s) gelezen in dit forum, maar een feitelijke onderbouwing hiervan kon ik niet vinden.

Ik heb namelijk mijn iphone gewoon in NL gekocht (niet in de US). Mijn vraag is of ik gewoon vanuit de US Apple Store AppleCare+ kan bestellen voor mijn NL iPhone? Of gaat deze dan vanzelf over op Euro's wanneer ik op bestellen klik? (ik kan het nog niet testen want ik heb mijn iPhone nog niet ontvangen). Ik heb het gevoel dat dit gewoon zou moeten kunnen.
Voorwaarden van AC+ (komt direct van de website van AppleCare+) :

Service will be limited to the options available in the country where you request service. Service options, parts availability and response times may vary. If service is not available for the Covered Equipment in a country that is not the country of purchase, you may be responsible for shipping and handling charges to facilitate service in a country where service is available. If you seek service in a country that is not the country of purchase, you must comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges. For international service, Apple may repair or exchange products and parts with comparable products and parts that comply with local standards.

Verwijderd

pruimenpit schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:59:
[...]

Ik verwacht dat hij je serienummer zal herkennen als een van de in de EU geleverde.En de website je gaat omleiden naar de EURO prijs..
Althans dat verwacht ik.

• pruimenpit
Geert1976 schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:04:
[...]

Voorwaarden van AC+ (komt direct van de website van AppleCare+) :

Service will be limited to the options available in the country where you request service. Service options, parts availability and response times may vary. If service is not available for the Covered Equipment in a country that is not the country of purchase, you may be responsible for shipping and handling charges to facilitate service in a country where service is available. If you seek service in a country that is not the country of purchase, you must comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges. For international service, Apple may repair or exchange products and parts with comparable products and parts that comply with local standards.
Mijn punt is dat ik mijn in Nederland gekochte iPhone ook gewoon in Nederland ter reparatie zal inleveren. Dus dan lijkt me dat bovenstaande ook geheel logisch. Ze kunnen ten slotte in een ander land wellicht niet dezelfde service bieden als in het land waar de iPhone is aangeschaft (maar dat is voor mij niet relevant).

De vraag lijkt me nu dus, zoals @EdvanAL ook terecht aangeeft, of je in staat bent om het überhaupt te kunnen bestellen. Heb jij hier ervaring mee, @Geert1976?
pruimenpit schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:15:
[...]

Mijn punt is dat ik mijn in Nederland gekochte iPhone ook gewoon in Nederland ter reparatie zal inleveren. Dus dan lijkt me dat bovenstaande ook geheel logisch. Ze kunnen ten slotte in een ander land wellicht niet dezelfde service bieden als in het land waar de iPhone is aangeschaft (maar dat is voor mij niet relevant).

De vraag lijkt me nu dus, zoals @EdvanAL ook terecht aangeeft, of je in staat bent om het überhaupt te kunnen bestellen. Heb jij hier ervaring mee, @Geert1976?
Kan niet. Je hebt namelijk een adres nodig in het land waar je AppleCare+ koopt. Dit omdat het een verzekering is en niet een product.

Vroeger kon het wel met die AppleCare pakketjes uit de AppleStore maar sinds de afschaffing daarvan is het niet meer mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 19-11-2017 16:58 ]

• _Bailey_
  • Niet online
pruimenpit schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:15:
[...]

Heb jij hier ervaring mee, @Geert1976?
Ik kon 1x gelukkig rekenen op de coulance van een medewerker van de Apple Store hier in Amsterdam.
Hij gaf wel aan dat normaal gesproken het toestel in dit soort situaties de iPhone wordt opgestuurd naar het land (waar die is aangekocht, wat me dus ook 1x is overkomen (kon de iPhone weekje later weer ophalen, uit de VS).

AC+ voor de Mac uit de VS daarentegen, heb ik zonder problemen hier in NL voor mijn Nederlandse Macbook(s) kunnen gebruiken in het verleden

• moca007
Hoe is de accu bij jullie?
Vandaag 100% geladen, heb nog 50%.

Stand-by 10uur 40min
Gebruik 3uur 51min

[ Voor 24% gewijzigd door moca007 op 19-11-2017 18:49 ]

• dafmay
moca007 schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:49:
Hoe is de accu bij jullie?
Vandaag 100% geladen, heb nog 50%.

Stand-by 10uur 40min
Gebruik 3uur 51min
Hier nu nog 50% over met 5 uur gebruik en 20 uur stand-by. iOS 11.2 beta 4.

• moca007
dafmay schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:57:
[...]

Hier nu nog 50% over met 5 uur gebruik en 20 uur stand-by. iOS 11.2 beta 4.
Dit is wel flink verschil, iOS 11.1.2.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

50%

5 uur 25 min gebruik
25 uur en 45 min stand-by

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• smoken
Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat je altijd op de eerste "pagina" van je homescreen komt na unlocken?

Nu is het namelijk zo dat je terugkomt op de pagina waar je gebleven was (in mijn geval de tweede, daar staan de meeste apps) maar ik zou graag bij openen altijd pagina 1 hebben waar maar twee apps staan...

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Iemand ook problemen met wegvallende verbinding met T-mobile? Vandaag eerste keer buiten thuis en op het werk geweest met mijn iPhone X en mijn ontvangst is zeer slecht. Met mijn iPhone 7 plus nooi problemen gehad.

Zie ook dit artikel:

https://www.onemorething....werkproblemen-iphone-8-x/

• keepitfrosty
  • Laatst online: 05-11 16:31
smoken schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:00:
Kwam deze Wallpaper net op Reddit tegen... Heb hem zelf meteen gebruikt:

https://imgur.com/gallery/sMGsC
Mooie wallpaper maar is er geen high res versie van? Behoorlijke pixel bonanza deze link wanneer ik het opsla.

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-10 14:05
Kevin1Bravo schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:46:
Iemand ook problemen met wegvallende verbinding met T-mobile? Vandaag eerste keer buiten thuis en op het werk geweest met mijn iPhone X en mijn ontvangst is zeer slecht. Met mijn iPhone 7 plus nooi problemen gehad.

Zie ook dit artikel:

https://www.onemorething....werkproblemen-iphone-8-x/
Misschien is het regio gebonden. Ik heb ook t mobile en werkelijk nergens last van in de randstad.

• smoken
keepitfrosty schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:50:
[...]

Mooie wallpaper maar is er geen high res versie van? Behoorlijke pixel bonanza deze link wanneer ik het opsla.
Mee eens.... Heb hem er ook weer afgehaald toen dit me opviel :-(

Geen highres kunnen vinden helaas

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11 14:57
Ik moet eerlijk zijn dat ik alle wallpapers die ik hier voorbij zie komen maar lelijk vind. Zijn op zich geen slechte foto's, maar niet echt iphone X waardig.

• smoken
grote_oever schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:34:
Ik moet eerlijk zijn dat ik alle wallpapers die ik hier voorbij zie komen maar lelijk vind. Zijn op zich geen slechte foto's, maar niet echt iphone X waardig.
Je maakt me nieuwsgierig..!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Veel iPhone gebruikers die ik spreek willen altijd graag m’n iPhone X zien als het ze opvalt dat ik ‘m heb, maar zelden is hun reactie positief. Hebben jullie ook zulke minachtende reacties? Ik snap niet waar het vandaan komt, want als je met een iPhone 7 ofzo had was het altijd positief toentertijd. Bij de 6 hoorde je - terecht - wat mieperts over de grootte.

x

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-11 09:32
repsaj schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:25:
Veel iPhone gebruikers die ik spreek willen altijd graag m’n iPhone X zien als het ze opvalt dat ik ‘m heb, maar zelden is hun reactie positief. Hebben jullie ook zulke minachtende reacties? Ik snap niet waar het vandaan komt, want als je met een iPhone 7 ofzo had was het altijd positief toentertijd. Bij de 6 hoorde je - terecht - wat mieperts over de grootte.
Wat vinden ze van de 10 dan?

• Grin
  • Laatst online: 21:30

Grin

Ride si sapis.

grote_oever schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:34:
Lelijk is een groot woord maar mijn smaak is het veelal niet.
Wat ik op dit moment heb als lockscreen:

Pas op: zeer grote high res jpg's (15-16MB)!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Gemaakt met Frax, leuke iOS app voor het maken van je eigen fractals; aanrader!
Een blauwe wallpaper kost relatief veel energie, daarom heb ik de groene variant - die kleur is het energiezuinigste samen met geel - als homescreen en de blauwe alleen als lockscreen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Pagina: 1 ... 27 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.