Helemaal met dafmay eens. Had de eerste dag nog de plus vast, toen was ik er nog aan gewend. Zojuist moest ik een 6s plus overzetten naar een 7 plus en toen ik die dingen vastpakte dacht ik echt jezus wat een klomp van een apparaat die plus, je vraagt je bijna af hoe je daar ooit mee hebt kunnen rondlopen, de X is gewoon echt perfect.Geert1976 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:54:
[...]
haha![]()
![]()
vooral zeer eens met puntje: 1,2,4 en 6. En dan als uitblinker nummer 4: vloeiend en bloedsnel.
Apple heeft het echte rete goed gedaan met iOS 11.1 i.c.m. de iPhone X.
Zit nog steeds beetje te ''knoeien'' met de voor mij meest prettige color settings. Heb gemerkt dat ik een beetje OCD ben als het aankomt op dit oled scherm van de X.
Misschien maar eens een praatgroepje opzoeken ofzo...Zal er toch wel aan geholpen kunnen worden?
Samsung Display volledig ontworpen en gekilibreerd door Apple. Dat is idd een top combinatieccave1975 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:50:
[...]
Die is hilarisch!
IPhone 10 met Samsung panel en voor de eerste x draadloos laden. Hi hi.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Helemaal mee eens met de positieve stellingen rondom de X en toch acht ik het possible dat ik volgend jaar voor de Plus kan gaan, al vind ik dit een perfecte formaat
. Wat vinden jullie trouwens van het gewicht? Ikzelf vind het wel premium/degelijk aanvoelen en niet te zwaar. Weet niet hoe het zal zijn als het lichter zou zijn maar dit is wel oke lijkt mij. Wat ikzelf ook erg prettig vind (kom van een 7 Plus), is dat ik het niet meer zo voel in mn broekzak tov de Plus. Keuze SG en 256 ben ik altijd nog blij mee
, al vind ik de gebroken witte ook wel een plaatje, voorkeur/smaak kwestie..
Morgen zeggen we dag 15
Morgen zeggen we dag 15
Het is weer bijna September 2026 :)
Het is jullie natuurlijk allemaal opgevallen, maar ik vind het dan toch wel goed bedacht : het verkleuren van "de home streep" afhankelijk van de achtergrond...
#hetzijndekleinedingendiehethemdoen
links en rechts vd notch (woord van het jaar 2017 Van Dale) idemsmoken schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:20:
Het is jullie natuurlijk allemaal opgevallen, maar ik vind het dan toch wel goed bedacht : het verkleuren van "de home streep" afhankelijk van de achtergrond...
[ Voor 4% gewijzigd door Jaymone op 16-11-2017 19:22 ]
Net een vastloper gehad met de LinkedIn app. Het balkje onderin verdween en swipen reageerde op geen enkele manier. De enige keer dat ik echt de homeknop miste. Toch maar de Iphone uit en aan gezet. Voor de rest al helemaal gewend aan Face ID en swipen.
Ook niet om de app-switcher op te roepen zodat je de app kon force-quitten?UncleSam schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:23:
Net een vastloper gehad met de LinkedIn app. Het balkje onderin verdween en swipen reageerde op geen enkele manier. De enige keer dat ik echt de homeknop miste. Toch maar de Iphone uit en aan gezet. Voor de rest al helemaal gewend aan Face ID en swipen.
Kan je me een foto pm'en? Of screenshot?kevintjuh93 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:01:
[...]
Zojuist ook de Pathé app (niet vernoemd in release notes)
Wel is alles nog niet perfect uitgelijnd...
Toch maar een weblog?
Ik heb sinds gisteren mijn Iphone X.
Maar merk dat wanneer ik de telefoon op tafel/in mijn zak heb zitten, ik geen trilling merk bij bijvoorbeeld het binnenkomen van een whatsapp bericht. heel irritant omdat ik dan soms pas een uur later zie dat iemand wat gevraagd heeft.
Kun je dit ergens instellen? kan het nergens vinden.. alvast bedankt!!
Maar merk dat wanneer ik de telefoon op tafel/in mijn zak heb zitten, ik geen trilling merk bij bijvoorbeeld het binnenkomen van een whatsapp bericht. heel irritant omdat ik dan soms pas een uur later zie dat iemand wat gevraagd heeft.
Misschien nog niet storen aan? Had het vanmorgen ook namelijk.martijnv1 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:00:
Ik heb sinds gisteren mijn Iphone X.
Valt het jullie ook op dat de wake (side button) af en toe sponzig reageert? En dan bedoel ik: je drukt hem in en en dan duurt het even voordat je beeldscherm aanspringt. Soms ben ik ongeduldig en druk ik hem dan juist weer uit. Ik ben gewend knop in > direct aan..... Maar gebeurd ook niet altijd. Het lijkt me een software aangelegenheid. Omdat na 1 druk hij uiteindelijk wel wakker springt, maar later dan ik verwacht.
Daarnaast klopt het doordat wij in Nederland geen Apple Pay ondersteunen wij de Wallet niet met een double tap op de sidebutton naar voren krijgen?
Ik zie ook nergens een instelling om dat te activeren in de settings.
Daarnaast klopt het doordat wij in Nederland geen Apple Pay ondersteunen wij de Wallet niet met een double tap op de sidebutton naar voren krijgen?
Ik zie ook nergens een instelling om dat te activeren in de settings.
Nope ook app-switcher oproepen lukte niet.Jaymone schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:24:
[...]
Ook niet om de app-switcher op te roepen zodat je de app kon force-quitten?
Idd...😂 oepsiee! Tnxsedad schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:03:
[...]
Misschien nog niet storen aan? Had het vanmorgen ook namelijk.
iOS 11.1.2 schijnt nu net uit te zijn. Kan iemand dit checken? iPhone X only.
Confirmed.Splinter Cell schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:05:
https://forums.macrumors....old-temperatures.2089037/
De huidige update zou dit volgens mij moeten oplossen!Jieve schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:21:
Ik heb iets vreemds, ik heb net een filmpje gemaakt via de X, echter na 20 seconden filmen is in het midden van de beeld opeens helemaal vervormd.
Beeld gaat dan omhoog omlaag in het midden, de zijkanten blijven wel gewoon goed.
"Addresses an issue that could cause distortion in Live Photos and videos captured with iPhone X"
Ook voor Mn 7 plus🤪Splinter Cell schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:05:
Ben benieuwd, hij is aan het downloaden...smoken schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:14:
[...]
De huidige update zou dit volgens mij moeten oplossen!
"Addresses an issue that could cause distortion in Live Photos and videos captured with iPhone X"
Iemand een fatsoenlijke nieuws app (NL) die wel fatsoenlijk meeschaalt? De nu.nl app ziet er werkelijk waar nog steeds niet uit, en dan heb ik het nog niet eens over spotify.. aantal apps met ondersteuning valt me vies tegen.
Verwijderd
NosWouter Lucassen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 00:02:
Iemand een fatsoenlijke nieuws app (NL) die wel fatsoenlijk meeschaalt? De nu.nl app ziet er werkelijk waar nog steeds niet uit, en dan heb ik het nog niet eens over spotify.. aantal apps met ondersteuning valt me vies tegen.
Beste wat je nu kan doen is gewoon via Chrome/Safari deze pagina’s bezoeken.Wouter Lucassen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 00:02:
Duurt inderdaad erg lang, zijn nog wel wat apps... Abn Amro, Google Maps, Telegraaf, Week Cal...
NOS appWouter Lucassen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 00:02:
En na de update werkt ook gewoon mijn batterijstatus weer! Toch ook een bug geweest? Naja, dikke prima!!
Ik geniet nog elke dag van de X! Zoals zovelen al hebben gezegd; je hebt echt het gevoel weer een iPhone in handen te hebben. Design, snelheid, features!
Ongeacht dat de concurrentie ook zeker goede toestellen zal hebben ben ik blij met de X!
Ik geniet nog elke dag van de X! Zoals zovelen al hebben gezegd; je hebt echt het gevoel weer een iPhone in handen te hebben. Design, snelheid, features!
Ongeacht dat de concurrentie ook zeker goede toestellen zal hebben ben ik blij met de X!
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
geen idee of het een soort van placebo is na de laatste update van gisteravond, maar de animatie(s) tijdens het unlocken en naar het home screen swipen voelt wat sneller/vlotter aan.
heb m nog maar even, maar in 1 woord WOW!
wat een scherm
wat een scherm
I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...
Welcome to the club!ShiftHappenz schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:31:
heb m nog maar even, maar in 1 woord WOW!![]()
![]()
wat een scherm
Nu je het zegt: Inderdaad! Geen haperingen meer?!Geert1976 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:27:
geen idee of het een soort van placebo is na de laatste update van gisteravond, maar de animatie(s) tijdens het unlocken en naar het home screen swipen voelt wat sneller/vlotter aan.
[ Voor 53% gewijzigd door pdavie2311 op 17-11-2017 08:39 ]
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Schijnt met deze update ook op 7,5watt draadloos te kunnen laden (snelladen was voorheen nog niet mogelijk)
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Prima apparaat. Alles werkt top behalve bellen en video calls in Whatsapp (video calls met mijn ouders omdat ze een Android apparaat hebben). Als ik een call begin dan kan ik tijdens de call het volume niet aanpassen. Ik heb alles geprobeerd (app opnieuw geinstalleerd, reset, factory reset zonder icloud backup) en niks werkt. Ook de tips van Apple niet.
Hebben anderen hier toevallig ook last van? Of is dit een bekend iets? Ik kom online niks tegen.
Hebben anderen hier toevallig ook last van? Of is dit een bekend iets? Ik kom online niks tegen.
nog wel heel af en toe, maar over het algemeen genomen zie ik ze minder als voor de 11.1.2 update.pdavie2311 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:37:
Nu je het zegt: Inderdaad! Geen haperingen meer?!
De hapering is meestal tijdens het slotje wat je unlocked ziet worden als je omhoog swiped.
Er is geen pijl op te trekken, de ene keer zie ik sowieso het hele slotje niet eens tijdens het omhoog swipen en de andere keer blijft het slotje voor een split second soort van hangen op de animatie van het slotje
pfff ik klink wel een beetje als een mierenne*ker zo haha
Na de update naar 11.1.2 lijkt het scherm anders te zijn ingesteld de kleuren zijn iets kouder en minder geel geworden.
Iemand anders met een zelfde ervaring?
Vandaag zeggen we: 2 weken.
Edit: Ook hier lijkt FaceID sneller.
[ Voor 9% gewijzigd door Evernote op 17-11-2017 08:59 ]
Nee, helemaal geen mierenfocker! Ik erger mezelf enorm aan de vertraging met dat swipen. Eens kijken of het nu minder is geworden met de update.Geert1976 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:50:
[...]
nog wel heel af en toe, maar over het algemeen genomen zie ik ze minder als voor de 11.1.2 update.
De hapering is meestal tijdens het slotje wat je unlocked ziet worden als je omhoog swiped.
Er is geen pijl op te trekken, de ene keer zie ik sowieso het hele slotje niet eens tijdens het omhoog swipen en de andere keer blijft het slotje voor een split second soort van hangen op de animatie van het slotje
pfff ik klink wel een beetje als een mierenne*ker zo haha
I don't have dreams, I have goals!!
kap nâh eens met die kleuren van het display!Evernote schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:56:
Na de update naar 11.1.2 lijkt het scherm anders te zijn ingesteld de kleuren zijn iets kouder en minder geel geworden.
Ik heb alles naar stock gezet met TrueTone uit en al 1x naar de OCD meeting geweest (zeer leerzaam).
Ik ga de update ook maar eens installeren en kijken hoe ik de kleurfilter dan moet instellen ;-)Geert1976 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:00:
[...]
kap nâh eens met die kleuren van het display!![]()
![]()
Ik heb alles naar stock gezet met TrueTone uit en al 1x naar de OCD meeting geweest (zeer leerzaam).
Jup, alles is hier een stuk blauwer/ minder geel. True-tone staat aan.Evernote schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:56:
Heb hem sinds gisteren ook binnen (zilver 256GB) en ik was echt verbaasd dat alles zo intuïtief was dat ik eigenlijk gewoon geen enkel probleem heb met overstappen naar de X zonder home button.
Het enige wat ik nog even geregeld over moet nadenken is het overzicht van laatst geopende apps.
FaceID vind ik prima werken, werkt hier alsof er überhaupt geen beveiliging is. Telefoon pakken, omhoog swipen en werken. Ook het invullen van je wachtwoorden via keychain is subliem. Je word er bijna lui van
Al met al echt een toptoestel, ondanks dat ik hem eigenlijk wat te duur vond in eerste instantie.
Het enige wat ik nog even geregeld over moet nadenken is het overzicht van laatst geopende apps.
FaceID vind ik prima werken, werkt hier alsof er überhaupt geen beveiliging is. Telefoon pakken, omhoog swipen en werken. Ook het invullen van je wachtwoorden via keychain is subliem. Je word er bijna lui van
Al met al echt een toptoestel, ondanks dat ik hem eigenlijk wat te duur vond in eerste instantie.
Precies dit. Vooraf was ik bang dat ik touchid ging missen. Maar ik was het binnen een dag gewend. Ik kom van een 6s Plus die na update naar iOS 11 trager werd, dus de snelheid van de X is een verademing.ankhie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:21:
Heb hem sinds gisteren ook binnen (zilver 256GB) en ik was echt verbaasd dat alles zo intuïtief was dat ik eigenlijk gewoon geen enkel probleem heb met overstappen naar de X zonder home button.
Als ik de X in een woord zou moeten omschrijven dan is het : Soepel.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 17-11-2017 11:38 ]
He Nais Spotify is ge-update.

@Hierboven. Wat hij zegt

@Hierboven. Wat hij zegt
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 17-11-2017 11:40 ]
De app updates voor het schermformaat komen toch best wel lekker snel bij de meeste apps, vind ik.
Het toestel is net 2 weekjes op de markt.
Vergelijk dit eens met de overgang van de iPhone 5S naar het nieuwe schermformaat van de iPhone 6, destijds.
Dat ging bij vele apps echt vele malen trager dan nu met de X.
En de devs hebben nu zelfs meer (complexe) richtlijnen (zoals Safe Areas) waar ze zich aan moeten houden met deze iPhone X.
Vergelijk dit eens met de overgang van de iPhone 5S naar het nieuwe schermformaat van de iPhone 6, destijds.
En de devs hebben nu zelfs meer (complexe) richtlijnen (zoals Safe Areas) waar ze zich aan moeten houden met deze iPhone X.
Klopt. Maar ze maken zich er vaak wel makkelijk van af. Even de hoogte rekken en klaar.Geert1976 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:45:
De app updates voor het schermformaat komen toch best wel lekker snel bij de meeste apps, vind ik.
Echt de 'oren' benutten zoals Halide dat doet, doet bijna niemand.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
ja, heb ook enkele apps waar je het redelijk duidelijk ziet. Dat het dus afgeraffeld is.Rivanov schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:46:
[...]
Klopt. Maar ze maken zich er vaak wel makkelijk van af. Even de hoogte rekken en klaar.
Echt de 'oren' benutten zoals Halide dat doet, doet bijna niemand.
Maar heb een stuk gelezen waar een dev aan het woord komt, wat betreft het nieuwe schermformaat van de X.
Het is echt wel complexer dan dat de eindgebruiker vaak beseft.
Er komt zoveel meer bij kijken dan alleen ff het scherm soort van uitrekken.
Sommige apps hebben echt een behoorlijke artwork bijvoorbeeld of diverse menu structuren.
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 17-11-2017 11:49 ]
Na een klein dagje al helemaal gewend. Ik was met name bang voor het formaat, ten opzichte van de 6s. Maar in real life valt dat allemaal erg mee. Prima formaat, alleen het gewicht blijft wennen.
Het enige wat voor mij echt lastiger is geworden... ik was er zoéén die elk uur wel een keer alle openstaande apps afsloot. Nu is dat een paar handelingen lastiger gemaakt. Kan ik daaruit opmaken dat het afsluiten van apps echt geen enkele positieve invloed meer heeft?
Het enige wat voor mij echt lastiger is geworden... ik was er zoéén die elk uur wel een keer alle openstaande apps afsloot. Nu is dat een paar handelingen lastiger gemaakt. Kan ik daaruit opmaken dat het afsluiten van apps echt geen enkele positieve invloed meer heeft?
[verwijderd]
[ Voor 133% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:12 ]
en in deze postitie zal De Telegraaf komen, schat ik zo in.Mar.tin schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:52:
[...]
Daarnaast wil je ook niet dat jij één van de apps bent die als voorbeeld genomen wordt als zijnde "nog niet geüpdate"
Die app vind ik echt 1 van de meest waardeloze/brakke apps uit Nederland.
[verwijderd]
[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:12 ]
Als iemand die de iPhone X niet heeft, ben ik wel benieuwd naar iets: is die witte lijn onderaan voor de gestures statisch op die plek, of beweegt hij heel onopvallend? Aangezien Apple nu OLED gebruikt en je met burn-in kan zitten.
haha ja... je hebt ook gelijk. Prutskrant. Maar heel soms willen zij nog wel eens een scoop hebben of ergens nèt ff eerder bij zijn...maar over het algemeen inderdaad een pruts-clubje
Die is niet altijd aanwezig en ook niet altijd wit dus dat zal wel mee vallen verwacht ik.Danny.G schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:55:
Als iemand die de iPhone X niet heeft, ben ik wel benieuwd naar iets: is die witte lijn onderaan voor de gestures statisch op die plek, of beweegt hij heel onopvallend? Aangezien Apple nu OLED gebruikt en je met burn-in kan zitten.
[verwijderd]
[ Voor 117% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:12 ]
Donstil schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:57:
[...]
Die is niet altijd aanwezig en ook niet altijd wit dus dat zal wel mee vallen verwacht ik.
Tof. Ik had het van Apple ook wel verwacht dat ze er rekening mee zouden houden, maar ik was toch even benieuwd.Mar.tin schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:57:
[...]
Punt is, hij is niet altijd wit, hij is contextafhankelijk van kleur (zwart / wit), en is niet altijd aanwezig.
Op witte apps is hij zwart en andersom.
[ Voor 29% gewijzigd door Luca op 17-11-2017 11:59 ]
Ik heb altijd een vast rondje langs Telegraaf, Nu, NOS, (Tweakers) en Autoblog. Ik heb voor nu maar even een link naar de websites op die plek gezet. Een app openen die nog niet is bijgewerkt voelt nu al als gedateerd.Geert1976 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:53:
[...]
en in deze postitie zal De Telegraaf komen, schat ik zo in.
Die app vind ik echt 1 van de meest waardeloze/brakke apps uit Nederland.
Ik heb mijzelf nooit in de strijd gemengd die ik daarover in de jaren heb gezien. Ben altijd puur van gevoelsmatig het RAM leeghouden geweest. Maar ik begin nu inderdaad naar de kant van het-heeft-geen-zin te neigen. Nu alleen nog een slechte gewoonte aflerenMar.tin schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:52:
[...]
[...]
Heeft het niet, had het niet, heeft het nooit gehad.
Afsluiten van een app is op Apple eigenlijk alleen nuttig geweest bij een vastgelopen app. Voor de rest kostte het over het algemeen accu. Omdat de app niet meer in het geheugen zat bij opnieuw gebruiken.
serieus joh!?psvpas schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:05:
Yay! Spotify update is uit voor de X:)
Vraagje van iemand die de X nog niet heeft (maar wordt vandaag bezorgt
): met welke gesture kom je direct op je eerste homescherm als je bijvoorbeeld op scherm 4 staat?
Swipe up!cranebird schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:10:
Vraagje van iemand die de X nog niet heeft (maar wordt vandaag bezorgt): met welke gesture kom je direct op je eerste homescherm als je bijvoorbeeld op scherm 4 staat?
Ah, natuurlijk! Dat had ik wel kunnen bedenken... gewoon de homebutton gesture. Benieuwd hoe snel ik daar aan gewend ga zijn (maar de ervaringen van anderen zijn veelbelovend).
[verwijderd]
[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:12 ]
Die home knop ervaarde ik dan ook al steeds meer als een vervelend ouderwets ding op mijn iPhone 6 eigenlijk. Blij dat het nu 100% gestures is, veel sneller en soepeler.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Het is geen wennen. Je bent het direct gewendcranebird schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:22:
[...]
Ah, natuurlijk! Dat had ik wel kunnen bedenken... gewoon de homebutton gesture. Benieuwd hoe snel ik daar aan gewend ga zijn (maar de ervaringen van anderen zijn veelbelovend).
Het werkt allemaal zo intuïtief dat ik de home knop nog geen moment gemist heb..
Zo erg zelfs dat ik op mijn iPad Air ook omhoog wil swipen, even in mijn hoofd schakelen dat daar nog wel een home button op zit.. Hopeloos ouderwets
Zo erg zelfs dat ik op mijn iPad Air ook omhoog wil swipen, even in mijn hoofd schakelen dat daar nog wel een home button op zit.. Hopeloos ouderwets
[ Voor 49% gewijzigd door MarcelF1 op 17-11-2017 12:41 ]
Ik wilde vanochtend op school mijn iPhone X updaten naar de laatste versie van iOS (11.1.2). Eenmaal tijdens het bijwerken kreeg ik een melding van iTunes (error 9) "Er is geen verbinding met het apparaat mogelijk." Mijn iPhone bleef hele tijd in een recovery loop! Ik downloadde programma's zoals Reiboot en iRecovery maar niks hielp.
Ik gebruikte zelf een USB C naar lightning kabel van AliExpress (i.v.m. een MacBook Pro uit 2016), eentje die altijd met mijn iPhone 7 Plus werkte. Dit werkte dus niet met mijn iPhone X. Dus na school even naar de mediamarkt toegegaan en een originele USB C naar lightning gehaald. Hij is nu weer aan het herstellen!
Ik gebruikte zelf een USB C naar lightning kabel van AliExpress (i.v.m. een MacBook Pro uit 2016), eentje die altijd met mijn iPhone 7 Plus werkte. Dit werkte dus niet met mijn iPhone X. Dus na school even naar de mediamarkt toegegaan en een originele USB C naar lightning gehaald. Hij is nu weer aan het herstellen!
Waarom niet gewoon via een OTA update dan?Molukker schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:42:
Ik wilde vanochtend op school mijn iPhone X updaten naar de laatste versie van iOS (11.1.2). Eenmaal tijdens het bijwerken kreeg ik een melding van iTunes (error 9) "Er is geen verbinding met het apparaat mogelijk." Mijn iPhone bleef hele tijd in een recovery loop! Ik downloadde programma's zoals Reiboot en iRecovery maar niks hielp.
Ik zie m nietpsvpas schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:05:
[ Voor 9% gewijzigd door WouterL op 17-11-2017 12:58 ]
Mijn naakte iPhone heeft zonet (voor het eerst en hopelijk laatst
) kennis gemaakt met mijn houten vloer thuis (van ong 1mtr hoogte): na een goeie inspectie: geen zichtbare schade als scheurtjes of krasjes
Wellicht ook wel geluk gehad met hoe die daadwerkelijk de grond heeft gekust.
Als je die iPhone X instelt krijg je sws even een snelcursus gestures, dus niet te snel volgende drukken maar even in je opnemen en dan weet je direct alles weer haha!cranebird schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:22:
[...]
Woops, uit enthousiasme vergeten te kijken! Toch nog een aantal mensen blij gemaakt met mijn berichtje though
Denk dat je daar behoorlijk van geschrokken bent! Kloppen je kleuren nog trouwens?Geert1976 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:01:
Mijn naakte iPhone heeft zonet (voor het eerst en hopelijk laatst) kennis gemaakt met mijn houten vloer thuis (van ong 1mtr hoogte): na een goeie inspectie: geen zichtbare schade als scheurtjes of krasjes
Ik wil je niet terug naar die praatgroep sturen maar ben gewoon benieuwd
Edit:
Als de updates nu ook eens automatisch werden geïnstalleerd..Geert1976 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:45:
Had hier op m’n 6 ook maanden last van, automatische update die het gewoon niet doet.
Alles staat ingesteld zodat alles wel automatisch moet worden bijgewerkt maar het gebeurd niet.
[ Voor 42% gewijzigd door Evernote op 17-11-2017 13:19 ]
Herkenbaar. dat automatisch updaten doet ie bij mij al tijden niet goed meer. Dan moet ik de appstore openen om te zien dat er (veel) updates zijn. Maar heel soms gaat het weer wel vanzelf. Geen pijl op te trekken.
Omdat ik me iPhone al had aangesloten om een reservekopie te makenDonstil schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:48:
[...]
Waarom niet gewoon via een OTA update dan?
Volgens mij beweegt hij niet, niet waarneembaar althans. Wel verkleurd hij (afhankelijk van de achtergrond) en is hij afwezig als je niet in een app zit.Danny.G schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:55:
[ Voor 3% gewijzigd door smoken op 17-11-2017 13:40 ]
Evernote schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:15:
[...]
Denk dat je daar behoorlijk van geschrokken bent! Kloppen je kleuren nog trouwens?
Ik wil je niet terug naar die praatgroep sturen maar ben gewoon benieuwd
ja, gelukkig alle kleuren nog precies hetzelfde.
Mijnes is al 2x uit m’n broekzak gevallen terwijl ik op de stoel zat (geen hoesje). 1x op dun tapijt met daaronder beton, 1x op hout. Geen schade.Geert1976 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:01:
Mijn naakte iPhone heeft zonet (voor het eerst en hopelijk laatst) kennis gemaakt met mijn houten vloer thuis (van ong 1mtr hoogte): na een goeie inspectie: geen zichtbare schade als scheurtjes of krasjes
Probleem is dat ik van die chino’s/pantalons draag naar m’n werk (corporate omgeving), die hebben van die broekzakken waar de iPhone X gewoon uit glijdt.
Merk wel dat de X gewoon superglad is waardoor die overal uit glijdt. De 5s bijv. heeft scherpe randen en is iets dikker, dus die heeft dat probleem niet.
Afijn, een hoesje begin ik niet aan want dat verpest het design en de ‘wow’ van de X. Heb de keuze gemaakt om dan wat meer risico te lopen. En ik ben toch erg voorzichtig met de X waardoor het risico op kapot vallen erg klein is.
NOSIG
Zo denk ik er inmiddels ook over. Had eerst ook een hoesje maar het verpest het toestel nogal. Heb AppleCare+ voor het geval er iets misgaat, dus dan zijn de kosten voor reparatie ook niet zo hoog._Christiaan_ schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:19:
[...]
Afijn, een hoesje begin ik niet aan want dat verpest het design en de ‘wow’ van de X. Heb de keuze gemaakt om dan wat meer risico te lopen. En ik ben toch erg voorzichtig met de X waardoor het risico op kapot vallen erg klein is.
Hoewel ik de telefoon het liefst zonder hoesje gebruik heb ik er toch één aangeschaft die ik ook daadwerkelijk gebruik._Christiaan_ schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:19:
[...]
Mijnes is al 2x uit m’n broekzak gevallen terwijl ik op de stoel zat (geen hoesje). 1x op dun tapijt met daaronder beton, 1x op hout. Geen schade.
Probleem is dat ik van die chino’s/pantalons draag naar m’n werk (corporate omgeving), die hebben van die broekzakken waar de iPhone X gewoon uit glijdt.
Merk wel dat de X gewoon superglad is waardoor die overal uit glijdt. De 5s bijv. heeft scherpe randen en is iets dikker, dus die heeft dat probleem niet.
Erg blij met het hoesje want deze is echt ontzettend dun en daardoor behoud ik het design van de iPhone X terwijl ik wel extra bescherming heb.
De telefoon heb ik tot op heden nog niet laten vallen gelukkig maar als ik dat wel zou doen en er zit een barst in of iets dergelijks.. nee dan maar iets dikker 0.3mm om precies te zijn.
2 weken verder en ik ben nog steeds ontzettend blij met m’n telefoon. Wat een verademing tov van m’n iPhone 6.
Wel blij dat hij er uiteindelijk is. Een stuk beter maar het blijft een gedateerde app om te zien... die app mag echt een opfrisbeurt krijgen 😝psvpas schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:05:
Hier ook eindelijk binnen en gelijk even naast de 7+ gehouden. Een ding is duidelijk, de 7+ is helderder, allebei op max helderheid, truetone uit op de X en zeer duidelijk verschil in het voordeel van de 7+. Helaas geen 3e telefoon terbeschikking om een foto te maken.
Waar ik niemand over hoor is de minimale helderheid m’n 6 op minimale helderheid is echt té fel. De X is echt geweldig in het donker.Malt007 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:30:
Hier ook eindelijk binnen en gelijk even naast de 7+ gehouden. Een ding is duidelijk, de 7+ is helderder, allebei op max helderheid, truetone uit op de X en zeer duidelijk verschil in het voordeel van de 7+. Helaas geen 3e telefoon terbeschikking om een foto te maken.
Maximale helderheid gebruik ik nooit en tot nu toe heb ik m’n scherm onder alle omstandigheden af kunnen lezen.
Hogere maximale helderheid is leuk maar heb je het ook echt nodig?
Nee zelden nodig, misschien op het terras als je in de zon zit. Maar het is de marketinghype en het wordt derhalve overal benoemd.Evernote schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:44:
[...]
Waar ik niemand over hoor is de minimale helderheid m’n 6 op minimale helderheid is echt té fel. De X is echt geweldig in het donker.
Maximale helderheid gebruik ik nooit en tot nu toe heb ik m’n scherm onder alle omstandigheden af kunnen lezen.
Hogere maximale helderheid is leuk maar heb je het ook echt nodig?
Vind her verschil met de LCD van de 7+ minimaal. Misschien vind ik die zelfs beter, die oled verkleurd al bij de geringste draai naar ijskoud blauw. Alleen het zwart is echt mooier so far verder vind ik de lcd op alle fronten beter. Zie ook niet dat het een hogere resolutie is ofzo. Overigens laatst ook de 7+ naast een s8 gelegd en daar trok ik dezelfde conclusie.
Ben overigens gek op OLED alleen dan in de 65” variant. Dat blaast iedere lcd tv weg, hoopte dat dat bij de X hetzelfde zou zijn.
Wat is jullie ervaring met het bereik van de x? Op mijn werk had ik altijd minimaal verbinding met de 7+ (2 streepjes 3g), Tis een vrij nieuw gebouw met veel elektronica in de muren) nu heb ik met de x daar helemaal geen verbinding (ook geen edge of GPRS). Ik zit overigens bij KPN, misschien maar even een prepaid kaartje van tmobile proberen.
Verwijderd
Laat auto brightness aan en ga eens naar buiten in de zon en kijk dan eens welke je beter kan aflezen.Malt007 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:30:
Had ook beide en de X wordt in de zon feller als mijn 7 plus. Gewoon binnen met de brightness max is dat niet zo (wellicht expres gedaan om oled in branden tegen te gaan)
Maar als het moet dan gaat de X feller als mijn 7/8 plus
Je hebt gelijk, de X gaat nogal helder haha. Maar verder vind ik het scherm nog steeds niet zo fantastisch zoals sommige mensen hier beweren.Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:55:
[...]
Laat auto brightness aan en ga eens naar buiten in de zon en kijk dan eens welke je beter kan aflezen.
Had ook beide en de X wordt in de zon feller als mijn 7 plus. Gewoon binnen met de brightness max is dat niet zo (wellicht expres gedaan om oled in branden tegen te gaan)
Maar als het moet dan gaat de X feller als mijn 7/8 plus
al eens eerder op gereageerd. Ik ervaar nu na een week ook wel wat wisselende dingen, in de regel lijk ik beter bereik te hebben. Vooral de plek waar ik veel werk, nu vaak 2-3 (van max4) ipv 2 van de max 5. Aan de andere kant, in oude appie hier ineens helemaal geen bereik meer, waar ik altijd nog wel iets van een bolletje had. En echt werkend voice 4g.Jimijames75 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:27:
Wat is jullie ervaring met het bereik van de x? Op mijn werk had ik altijd minimaal verbinding met de 7+ (2 streepjes 3g), Tis een vrij nieuw gebouw met veel elektronica in de muren) nu heb ik met de x daar helemaal geen verbinding (ook geen edge of GPRS). Ik zit overigens bij KPN, misschien maar even een prepaid kaartje van tmobile proberen.
@ all: heb wel ineens een enorm data gebruik, terwijl de backup identiek van mn oude 7+ was (geen aanpassingen gedaan). hu???
no comment
Hè hè eindelijk een "lot genoot"Malt007 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:12:
[...]
Maar verder vind ik het scherm nog steeds niet zo fantastisch zoals sommige mensen hier beweren.
Vandaag een retourmelding gedaan @Geert1976Geert1976 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:18:
[...]
Hè hè eindelijk een "lot genoot"gevonden die ook niet écht een wow gevoel heeft bij het scherm van de X.
?
Nee, mocht niet van de groepsleiderEvernote schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:25:
[...]
Vandaag een retourmelding gedaan @Geert1976
?
Het is, vooralsnog, gewoon 'n blijvertje
stelletjes watjes....Geert1976 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:18:
[...]
Hè hè eindelijk een "lot genoot"gevonden die ook niet écht een wow gevoel heeft bij het scherm van de X.
no comment
Een zeer bizar gevalletje, mijn touchscreen reageert niet meer...werkte prima en uit het niets gaf het de geest...scherm werkt wel maar kan niks! Gereset via itunes, force close etc. Niks helpt, maar nu komt het....de x van mijn vriendin (toestel is 48 uur oud) heeft nu exact hetzelfde !!?! Zou er een bug in 11.1.1 zitten?
Ik ben gaan zoeken, en heb een beerput open getrokken lijkt wel...enorm veel mensen ervaren dit nu. Bij mij gebeurde het nadat ik het toestel volledig uitgezet had en weer opstarte (dit was nadat ik geupdate had). Die van mijn vriendin kreeg er enkele uren na levering last van.
Ik ben gaan zoeken, en heb een beerput open getrokken lijkt wel...enorm veel mensen ervaren dit nu. Bij mij gebeurde het nadat ik het toestel volledig uitgezet had en weer opstarte (dit was nadat ik geupdate had). Die van mijn vriendin kreeg er enkele uren na levering last van.
Verwijderd
IOS 11.1.2 er al opgezet?Bontes schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:46:
Een zeer bizar gevalletje, mijn touchscreen reageert niet meer...werkte prima en uit het niets gaf het de geest...scherm werkt wel maar kan niks! Gereset via itunes, force close etc. Niks helpt, maar nu komt het....de x van mijn vriendin (toestel is 48 uur oud) heeft nu exact hetzelfde !!?! Zou er een bug in 11.1.1 zitten?
Ik snap de enthousiasme niet zo. Want dit is natuurlijk matig tot slecht. De app is uitgerekt op basis van dezelfde resolutie als een iPhone 6/7/8. Waardoor alles super groot eruit ziet op het scherm van een X en je eigenlijk dus exact hetzelfde ziet als op zo'n andere iPhone. Ondanks de X een high-res scherm heeft.Donstil schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:39:
He Nais Spotify is ge-update.
[afbeelding]
@Hierboven. Wat hij zegt
Op mijn S8 had ik hetzelfde probleem. Maar Samsung/Android biedt de optie om de zoom-factor/lettergrootte aan te passen etc. Waardoor de app wel goed schaalt ten opzichte van het scherm / resolutie. Dat zou serieus een handige feature zijn voor iOS. In vergelijking met die screenshot zie ik iets meer van de 3e album en ik zie het begin van de derde rij. Terwijl de lettergrootte bijna gelijk is.
Want dan heb je zo'n 'goede' telefoon maar aan het eind van de dag welk voordeel heb je ervan.
iOS 11 = Kwaliteit. Ik denk gewoon dat je iets fout deed. Misschien hield je de telefoon verkeerd vast. Dat was in het verleden ook wel eens de oorzaak van een probleem, aldus de CEO. Maar in alle serieusheid: iOS 11 zit vol met bugs, internet staat er vol van. Probeer de beta eens, dat heeft voor mij de pijn al iets weten te verzachten. Aangezien ik niet meer terug kon naar iOS 10.Bontes schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:46:
[ Voor 34% gewijzigd door aex351 op 18-11-2017 01:25 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Gisteren was de eerste dag dat ik problemen ondervond met face-id. Reageerde traag of niet, de veeg omhoog werkte minder etc.
Net of de telefoon aan het vollopen was met TMI. Er voila: na de update naar 11.1.2 loopt ie weer als een zonnetje.
Goed dat ze zo snel reageren met updates op bugs en andere zaken.
Vind het truetone verschil klein, maar ik ben dan ook een tevreden gebruiker ervan. Ok vind het zachtere licht ‘s avonds en bij kunstlicht alleen maar prettiger. Als ik er dan zo’n blauw uitgeslagen iphone 7 van mijn collega naastleg kan ik alleen maar blij worden van truetone.
Net of de telefoon aan het vollopen was met TMI. Er voila: na de update naar 11.1.2 loopt ie weer als een zonnetje.
Goed dat ze zo snel reageren met updates op bugs en andere zaken.
Vind het truetone verschil klein, maar ik ben dan ook een tevreden gebruiker ervan. Ok vind het zachtere licht ‘s avonds en bij kunstlicht alleen maar prettiger. Als ik er dan zo’n blauw uitgeslagen iphone 7 van mijn collega naastleg kan ik alleen maar blij worden van truetone.
@dolfg Ik merk overigens ook niks aan de update mbt true tone. Is bij mij nog steeds geel en moet de kleuren zelf bijstellen voor het mooiste resultaat. Alleen true tone aan is dus nog steeds niet afdoende voor de mensen die al eerder hebben bijgesteld.
Ook ik had het probleem met FaceID zoals jij het beschrijft. Allemaal een stuk minder snappy en heb ik hier al eerder gespost, want vond het zelfs irritant worden. Maar inderdaad werkt het nu weer smooth. Ook je iPhone weleens uitzetten helpt
Ook ik had het probleem met FaceID zoals jij het beschrijft. Allemaal een stuk minder snappy en heb ik hier al eerder gespost, want vond het zelfs irritant worden. Maar inderdaad werkt het nu weer smooth. Ook je iPhone weleens uitzetten helpt
[ Voor 34% gewijzigd door Redondo1982 op 18-11-2017 09:30 ]
wat vinden jullie het prettigst werken, raise to wake en dan unlocken, of tap to wake en vervolgens unlocken?
ik vind zelf tap to wake het prettigst, want instantly.
Met raise to wake heb ik nog wel eens dat het scherm niet wil ontwaken of duurt een iets van een halve seconde of gewoon soms helemaal niet, ook al draai ik de telefoon naar me toe.
Met raise to wake heb ik nog wel eens dat het scherm niet wil ontwaken of duurt een iets van een halve seconde of gewoon soms helemaal niet, ook al draai ik de telefoon naar me toe.
[ Voor 52% gewijzigd door _Bailey_ op 18-11-2017 09:41 ]
Gebruik het allebei, onderweg en op kantoor doe ik raise to wake, maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik alle notificaties op m'n Apple Watch binnenkrijg. Als ik in bed lig en even wat wil checken dan doe ik tap to wake.Geert1976 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:39:
wat vinden jullie het prettigst werken, raise to wake en dan unlocken, of tap to wake en vervolgens unlocken?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Tap 100%, maar beide zijn goed!Geert1976 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:39:
Geheel afhankelijk van de situatie.Geert1976 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:39:
Ligt ie op tafel/of in de autohouder: tap
Pak ik hem op: raise
Zoals het bedoelt is denk ik?
[ Voor 4% gewijzigd door smoken op 18-11-2017 09:42 ]
ja, zo is het inderdaad bedoeld...hahasmoken schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:42:
[...]
Geheel afhankelijk van de situatie.
Ligt ie op tafel/of in de autohouder: tap
Pak ik hem op: raise
Zoals het bedoelt is denk ik?
Maar zoals ik aangaf, ik heb met enige regelmaat dat als ik de telefoon naar mijn gezicht toedraai, het dus een split second duurt voordat het scherm ontwaakt. Met tap to wake, kan ik het scherm instantly laten ontwaken.
Wellicht iets met de callibratie van mijn telefoon te maken
Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.