iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
clicks genereren om hun eigen inkomsten omhoog te krikken (wat logisch is).
Als een smartphone fabrikant zoals Samsung of Apple een nieuw telefoon released kun je je klok er op gelijk zetten dat de diverse media als aasgieren op dit soort berichten jagen.
Twitter gebruik ik amper/niet. Haperingen met name met inloggen en de eerste Swipe. Voor de rest meer dan prima!SP75 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:33:
[...]
Ik heb de Apple Care gesproken en zij geven aan dit wellicht met een update op te lossen is, omdat het een nieuw product betreft er dingen bij komen kijken, ik vind mijn toestel gewoon goed werken.
Op deze punten na dus dat hapering soms. Gebruik jij twitter? hoe gaat het scrollen hier snel? dan lijkt het ook alsof het per foto iets doet kleine hapering. En met faceID en in instellingen als je wilt snel scrollen?
Maar iig goed om te horen dat ik niet d enige ben zal waarschijnlijk opgelost worden.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Yes klopt merendeels bij het unlocken en eerste swipe. Twitter hoort denk ik zo, getest bij meerdere iPhones 6s/7/8 en Xpdavie2311 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:25:
[...]
Twitter gebruik ik amper/niet. Haperingen met name met inloggen en de eerste Swipe. Voor de rest meer dan prima!
Hopelijk wordt dit met een iOS update verholpen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zilver of SG? Zilver is heel goed te polijsten namelijk. Daarom heb ik ook zilver gekozen..MarcelF1 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:29:
Ik heb hem nu inmiddels 8 dagen en ik ben tevreden. Face id werkt geweldig, telefoon is lekker snel, scherm is om je vingers bij af te likken... Maar.. Ik heb nog nooit een hoesje om mijn telefoon gehad, maar ik heb zojuist toch maar een hoesje besteld. Eerste kras zit al op de zijkant, eigenlijk vind ik dat niet kunnen voor zo'n dure telefoon.
ik heb ook een Silver X.MarcelF1 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:29:
Eerste kras zit al op de zijkant, eigenlijk vind ik dat niet kunnen voor zo'n dure telefoon.
Is het niet een heel duidelijke eigenschap van stainless steel? dat het zeer snel krast.Maar het blijft een gebruiksvoorwerp/tool he!?
Je 1ste krasje is altijd zuur, daarna is dat zure gevoel al beduidend minder, althans bij mij.
En wat @pdavie2311 aangeeft, als je bijv met een Cape Cod doekje voorzichtig de stainless steel rand polished, kan je vrijwel elk krasje wegpoetsen.
Nou ja, ik heb het krasje vrijdag ontdekt..En ik kom pas net weer mijn bed uit, zo kapot dat ik was van verdriet.Geert1976 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:33:
[...]
ik heb ook een Silver X.
Is het niet een heel duidelijke eigenschap van stainless steel? dat het zeer snel krast.Maar het blijft een gebruiksvoorwerp/tool he!?
Je 1ste krasje is altijd zuur, daarna is dat zure gevoel al beduidend minder, althans bij mij.
En wat @pdavie2311 aangeeft, als je bijv met een Cape Cod doekje voorzichtig de stainless steel rand polished, kan je vrijwel elk krasje wegpoetsen.
Ik heb de Space Grey, vind ik persoonlijk mooier, maakt straks ook minder uit met een hoesje.. Is natuurlijk gewoon verf, dus daar kun je weinig meer aan doen ben ik bang. Het is een minimaal krasje, maar ik wil erger voorkomen. Hoesje gebruik ik straks vooral in de auto (rijinstructeur), thuis doe ik hem er wel weer af.
Dat zijn mooi pittige rijlesjes of niet? Als ik jouw naam lees...MarcelF1 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:43:
[...]
Nou ja, ik heb het krasje vrijdag ontdekt..En ik kom pas net weer mijn bed uit, zo kapot dat ik was van verdriet.
Ik heb de Space Grey, vind ik persoonlijk mooier, maakt straks ook minder uit met een hoesje.. Is natuurlijk gewoon verf, dus daar kun je weinig meer aan doen ben ik bang. Het is een minimaal krasje, maar ik wil erger voorkomen. Hoesje gebruik ik straks vooral in de auto (rijinstructeur), thuis doe ik hem er wel weer af.
Het is weer bijna September 2026 :)
Kan niet anders zeggen dan super!! Alles werkt vlot en na 5 dagen nog niks opgemerkt wat niet goed gaat (behalve dat mijn ogen ‘s ochtends te dicht zitten voor face iddafmay schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:28:
Voor diegenen met beta iOS op hun X...hoe is jullie ervaring zover tov iOS 11.1.1 ? Ik ben m.n. geïnteresseerd in batterijduur en stabiliteit.
Batterij is meer dan uitstekend (kom van de iPhone 6). Dus al met al top!
Pura Vida
Mbt speeds:
Using the Belkin charger that Apple sells, which does support 7.5W charging speeds, the iPhone X was charged from 46 to 66 percent over the course of thirty minutes.
The same iPhone charged from 46 percent to 60 percent over 30 minutes when using a wireless charging accessory that does not offer 7.5W charging speeds. Our testing was intended to emulate real world conditions, with a case on and Airplane Mode not activated.
[ Voor 3% gewijzigd door ZiSE op 14-11-2017 13:19 ]
Jawel draai het op mijn X en 7+, erg tevreden, vanaf beta 1 al. Had op beta 1 af en toe wel crashes maar vanaf beta 2 (X) geen crashes meer ervaren op beide toestellen. Nu met de beta van gisteren werkt fast wireless opladen.dafmay schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:36:
[...]
Yup.
Dus...blijkbaar niemand op 11.2 beta???
Over het algemeen heel blij met mijn X 256GB Space Grey. Ga mijn 7+ 128GB inruilen voor een 8+ 256GB, Wireless charging is toch wel een hele handige optie.
Dat is toch eigenlijk wel een compliment voor wat steve heeft neergezet, ze hebben het eigenlijk over een status die 'hoge' verwachtingen schept, nagenoeg aan perfectie-verwachtingen. en als dat dan niet zo is,,, dit is wat de mensen vinden/apple moet zijn, en de krant(journalist) voelt dat aan met deze kop. Dus veel lezers!..SmithNL schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:24:
[...]
De media staan ook wel echt te springen om nieuws over problemen bij "DE ALLERDUURSTE!!!!11!!!" iPhone... beetje een heksenjacht IMO.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Thx.Maverick2001 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:13:
[...]
Kan niet anders zeggen dan super!! Alles werkt vlot en na 5 dagen nog niks opgemerkt wat niet goed gaat (behalve dat mijn ogen ‘s ochtends te dicht zitten voor face id)
Batterij is meer dan uitstekend (kom van de iPhone 6). Dus al met al top!
Dus 11.2 beta op jouw iPhone X draait lekker..klinkt goed
Ik ga er eens over denken. Tot zover draait 11.1.1 heel erg goed op mijn X, al vind ik het batterijverbruik wel ietsje tegen vallen. Maar ik kom dan ook van de oppermachtige 8+
@Xmoo jij ook bedankt. Ik draai zelf ook al een hele tijd beta op mijn iphone 8+ en eerder 7+. Inderdaad erg fijn. Mijn vraag was wel specifiek mbt de iPhone X.
[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 14-11-2017 13:40 ]
Dat is mij ook een paar keer overkomen. Heb het vermoeden dat het dan niet geladen is geweest in zn case. Daarna niet meer gehadSP75 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:34:
Is het trouwens normaal als je de airpods uit de case hebt dat dit accu % verliest? je maakt er geen gebruik van maar loopt wel leeg zeg maar
Nee bedoel meer van, je hebt de airpods uit de case, en hebt ze niet in gebruik maar wel op de tafel liggen ipv in de case, dan loopt het ook langzaam leeg zeg maarJaymone schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:41:
[...]
Dat is mij ook een paar keer overkomen. Heb het vermoeden dat het dan niet geladen is geweest in zn case. Daarna niet meer gehad
Dat is mij nog niet opgevallen..SP75 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:43:
[...]
Nee bedoel meer van, je hebt de airpods uit de case, en hebt ze niet in gebruik maar wel op de tafel liggen ipv in de case, dan loopt het ook langzaam leeg zeg maar
Ik hoop het ook inderdaad, heb jij twitter btw? daar merk ik ook wat hapering, maar dit zijn het niet denk ik hoort bij t app volgens mij omdat meerdere iphones dit hebben, als je scrolt zie je ook kleine hapering/tikjesRivanov schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:28:
Ik heb ook af en toe last van een lichte hapering. Met name direct na een Face ID unlock van de iPhone X.
Hopelijk wordt dit met een iOS update verholpen.
Zo even getest voor je, lichte haperingen twitter bij scrollenSP75 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:45:
[...]
Ik hoop het ook inderdaad, heb jij twitter btw? daar merk ik ook wat hapering, maar dit zijn het niet denk ik hoort bij t app volgens mij omdat meerdere iphones dit hebben, als je scrolt zie je ook kleine hapering/tikjes
thanks man! Dan is het dus afwachten op de updateJaymone schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:52:
[...]
Zo even getest voor je, lichte haperingen twitter bij scrollen
Gisteren even zonder case, naast het anders voelen is je gebruikservaring ook anders, zonder rand van een case en waarbij scherm en staal in elkaar gaan, je beleeft op de een of andere manier het scherm dan ook anders..maar ja..weer snel case omheen gedaanSP75 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:56:
Moet wel eerlijk zeggen dat het zonder de case veel lekkerder voelt in je handen de X
[ Voor 11% gewijzigd door Jaymone op 14-11-2017 14:00 ]
Ja voel jij het ook aan de zijkanten voor en achter kant waar staal en gals in elkaar gaan inderdaad? Super bouwkwaliteit maar dit voel je wel, denk ook niet dat je dit volledig 'onvoelbaar' kan makenJaymone schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:59:
[...]
Gisteren even zonder case, naast het anders voelen is je gebruikservaring ook anders, zonder rand van een case waarbij scherm en staal in elkaar gaan etc..maar ja..
Dat klopt, je AirPods blijven namelijk op de achtergrond actief. Op deze manier kan je dus ten alle tijden apparaten welke gekoppeld zijn met de AirPods koppelen. Wanneer je de AirPods in de case doet schakelen deze wel uit.SP75 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:34:
Is het trouwens normaal als je de airpods uit de case hebt dat dit accu % verliest? je maakt er geen gebruik van maar loopt wel leeg zeg maar
Zal inderdaad nooit echt glad aanvoelen, omdat vingertoppen het verschil van 13 nanometer kan voelenSP75 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:01:
[...]
Ja voel jij het ook aan de zijkanten voor en achter kant waar staal en gals in elkaar gaan inderdaad? Super bouwkwaliteit maar dit voel je wel, denk ook niet dat je dit volledig 'onvoelbaar' kan maken
Batterij klopt dat het niet net zo goed als de Plus is. Plus heeft een grotere batterij en een kleinere scherm. X heeft een grotere scherm en een kleinere batterij.dafmay schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:39:
[...]
Thx.
Dus 11.2 beta op jouw iPhone X draait lekker..klinkt goed
Ik ga er eens over denken. Tot zover draait 11.1.1 heel erg goed op mijn X, al vind ik het batterijverbruik wel ietsje tegen vallen. Maar ik kom dan ook van de oppermachtige 8+![]()
@Xmoo jij ook bedankt. Ik draai zelf ook al een hele tijd beta op mijn iphone 8+ en eerder 7+. Inderdaad erg fijn. Mijn vraag was wel specifiek mbt de iPhone X.
In de praktijk merk ik dat niet, haal ook makkelijk een dag met de XXmoo schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:42:
[...]
Batterij klopt dat het niet net zo goed als de Plus is. Plus heeft een grotere batterij en een kleinere scherm. X heeft een grotere scherm en een kleinere batterij.
Ehhh...fout, u gaat niet door naar de volgende ronde. Het scherm van de iphone 8+ is qua oppervlakte juist net ietsje groter dan de iphone XXmoo schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:42:
[...]
Batterij klopt dat het niet net zo goed als de Plus is. Plus heeft een grotere batterij en een kleinere scherm. X heeft een grotere scherm en een kleinere batterij.
Maar...natuurlijk weten we dat de 8+ een grotere batterij heeft. Het was ook niet zo dat ik vraagtekens plaatste hierbij...voor mij is dit allemaal allang bekend en duidelijk hoor.
Same here. Sterker nog aan het eind vd dag bij normaal gebruik zo'n 30-40% over.Jaymone schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:44:
[...]
In de praktijk merk ik dat niet, haal ook makkelijk een dag met de X
Met de 8+ was dat overigens makkelijk 2, zelfs 3 dagen (bij mijn normale gebruik).
[ Voor 22% gewijzigd door dafmay op 14-11-2017 14:47 ]
Het hangt ook helemaal af van je gebruik natuurlijk. Voor de een zal beide toestellen een dag meegaan en voor de ander komt de Plus beter uit de verf omdat je 2 dagen niet hoeft te laden, persoon/gebruik afhankelijk idddafmay schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:45:
[...]
[...]
Same here. Sterker nog aan het eind vd dag bij normaal gebruik zo'n 30-40% over.
Met de 8+ was dat overigens makkelijk 2, zelfs 3 dagen (bij mijn normale gebruik).
Pessies.Jaymone schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:49:
[...]
Het hangt ook helemaal af van je gebruik natuurlijk. Voor de een zal beide toestellen een dag meegaan en voor de ander komt de Plus beter uit de verf omdat je 2 dagen niet hoeft te laden, persoon/gebruik afhankelijk idd
Verwijderd
Echter hij hapert soms toch wel.
Swypen bijvoorbeeld tussen de schermen..
Je ziet soms toch echt wel frame drops..
Denk bij IOS 11.3 dat het opgelost is (Was met IOS 10.3 ook
Of ben ik de enige ?
(Mij 8 plus had daar minder last van)
Lees ietjes terug, hebben wij ook last van bij ontgrendelen en snel swipen. Soms in instellingen of snel scrollen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:59:
Super tevreden met de X..
Denk bij IOS 11.3 dat het opgelost is (Was met IOS 10.3 ook)
Of ben ik de enige ?
Dat is Putin die met je meekijkt.SP75 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:06:
Toevallig zag ik vandaag bij een lichtinval een chipje wat zichtbaar is net boven de rechter kant van de speaker aan de voorkant:
[afbeelding]
Nog meer die dit kunnen zien?
het is het infra-rood lichtje dat nodig is voor de FaceID
[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 14-11-2017 15:29 ]
De rode cirkel is de microfoon, daar zal weinig licht uitkomenGeert1976 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:26:
[...]
Dat is Putin die met je meekijkt.
het is het infra-rood lichtje dat nodig is voor de FaceID
@SP75 zie:
Ah sorry, my bad. Dat infra rood licht zit inderdaad meer aan de linkerkantSinus_rhythm schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:52:
[...]
De rode cirkel is de microfoon, daar zal weinig licht uitkomen![]()
@SP75 zie:
[afbeelding]
Ik gebruik hem ook zonder case. Maar ik moet zeggen dat de RvS zijkant wel erg gevoelig is voor krasjes en doffe plekken. Er ontstaan al krasjes door een schone stoffe broekzak.SP75 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:56:
Moet wel eerlijk zeggen dat het zonder de case veel lekkerder voelt in je handen de X
Blijft natuurlijk een bekend nadeel van hoog glans maar zo snel had ik het niet verwacht.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Zoek even op Mothers in dit topic. Krijg je dat soort krasjes heel makkelijk mee weg.Nico111 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:04:
[...]
Ik gebruik hem ook zonder case. Maar ik moet zeggen dat de RvS zijkant wel erg gevoelig is voor krasjes en doffe plekken. Er ontstaan al krasjes door een schone stoffe broekzak.
Blijft natuurlijk een bekend nadeel van hoog glans maar zo snel had ik het niet verwacht.
Aantal keer mijn SS Apple watch gedaan. Inmiddels de X ook al een keer.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nu ruim 5 dagen zonder hoesje.Nico111 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:04:
[...]
Ik gebruik hem ook zonder case. Maar ik moet zeggen dat de RvS zijkant wel erg gevoelig is voor krasjes en doffe plekken. Er ontstaan al krasjes door een schone stoffe broekzak.
Mijn telefoon zit ook veel in mijn broekzak, heb de Silver X.
Nog geen krasjes op de stainless steel zijkanten.
Ik heb thuis Cape Cod doekjes liggen voor het stainless steel.
Iets van €9 incl verzending
*knocks on wood*
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 14-11-2017 19:18 ]
Dat wordt weer leuk morgen op werk, de 'geintjes' van collega's over m'n iPhone X.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
Tja wat nog kan is dat het gezicht van haar zoon in het begin een fail gaf.
Dan code ingeven zodat zijn gezicht ook langzaam in geleerd wordt ??
Anders zou het wel een echte fail zijn lijkt me.
Wellicht goed dat de Rabo en ABN even aankijken hoe of wat met Face ID
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2017 19:46 ]
Kun je er twee gezichten inzetten? Net zoals nu meerdere vingers er ingezet kunnen worden? Want de twee personen lijken toch niet op elkaar.
Herkenbaar.Nitai schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:31:
[...]
Dat wordt weer leuk morgen op werk, de 'geintjes' van collega's over m'n iPhone X.
Hoor ze hier al ruim een week, op de werkvloer dan.
Werk op een redelijk grote afdeling.
Ik en mijn X zijn kostelijk vermaak voor sommige van mijn collega's haha
Agh, zo heb ik het al tijden. Valt me op dat met name android gebruikers die zichzelf niet als fanboy stempelen zulke grapjes maken. Ook smullen ze bij het nieuws dat de telefoon niet goed is. Collega laatst wilde me toch even vertellen dat hij heeft gelezen dat de luidspreker soms kraakt.Nitai schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:31:
[...]
Of de groep mensen die "echt" vinden dat apple te ver gegaan is met hun bedrag. Net nadat ze verteld hebben dat ze te veel kleren hebben gekocht afgelopen weekend. Of vervolgens stappen in hun net te dure Audi/BMW.
- Veel te duur
- Meest breekbare telefoon ooit
- Speaker kraakt
- Geen fingerprint reader
Gaat wel weer voorbij
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ik: "kind, ga weg! Echt waar joh?"
<on-topic>
Hadden ze best wel een ticket samen met de X in het doosje kunnen doen zodat we een bezoekje konden brengen
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik heb het bij de iPhone 8 ook. Deze draait 11.2 beta3Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:59:
Super tevreden met de X..
Denk bij IOS 11.3 dat het opgelost is (Was met IOS 10.3 ook)
Of ben ik de enige ?
Maar het is niet zo heel storend dus misschien is het bij de X erger want deze heeft wat meer pixels om aan te sturen.
Verwijderd
Ben nu alleen thuis maar wie kan dit testen ?
Hij zegt dat het zo staat in de White paper...
Dan weten we meteen hoe al die zogenaamde fails zijn ontstaan waarbij dus altijd de code nodig is
-----
Easy to replicate
setup Face ID
make sure it works for you
now pass to sibling/child, it will fail to unlock.
have them hold the phone and put in passcode
now, they can unlock with Face ID.
The only caveat is that they have to at least somewhat resemble you so that the iPhone temporarily adds their face scan as additional data to the initial scan
This is detailed in the Face ID white paper.
-----
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2017 21:00 ]
Ik heb ook van die cud collegas, dan toch niet.... sjaken. En straks als ze mogen verlengen, ik heb ook een X wat een gave foon zeg, had ik altijd al gedacht...Geert1976 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:46:
"Geert? Je weet dat de achterkant ook van glas is he? Dus zeer breekbaar!"
Ik: "kind, ga weg! Echt waar joh?"
no comment
Nu doe je precies hetzelfde. Je hebt nou eenmaal verschillende soorten mensen. De ergste zijn wel die nog uit de kast moeten komen. Ze willen wel een iPhone, maar doen het niet omdat ze jaren hebben gezworen bij een ander merk en Apple altijd belachelijk hebben gemaakt. Nu moeten ze heel geruisloos een iPhone goed praten, want anders gaan ze af in hun omgeving.grote_oever schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:40:
[...]
Agh, zo heb ik het al tijden. Valt me op dat met name android gebruikers die zichzelf niet als fanboy stempelen zulke grapjes maken. Ook smullen ze bij het nieuws dat de telefoon niet goed is. Collega laatst wilde me toch even vertellen dat hij heeft gelezen dat de luidspreker soms kraakt.
Of de groep mensen die "echt" vinden dat apple te ver gegaan is met hun bedrag. Net nadat ze verteld hebben dat ze te veel kleren hebben gekocht afgelopen weekend. Of vervolgens stappen in hun net te dure Audi/BMW.
Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
I don't have dreams, I have goals!!
Ik denk er dus erg over na om een case te kopen die ook de onderkant beschermd.
Zie paar posts hierboven. Met mothers poets je die er zo af en het laat nog een onzichtbaar beschermend laagje achter ook.duncanvdlinden schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:35:
Ik begin mij wel zorgen te maken over hoe bij mij het stainless steel er over een jaar uitziet. Ik heb hem nu sinds launchdag. Ben er erg voorzichtig mee. Gebruik de orginele apple leren hoes, maar hou ik hem in het licht: dan zie ik nu al miniscuule krasjes op het stainless steel zitten. Miniscuul maar het zit er. Heb de “zilveren” variant. Zien jullie dat ook al?
Ik denk er dus erg over na om een case te kopen die ook de onderkant beschermd.
Ga naar Settings > Display & Brightness > Night Shift en schuif de Colour Temperature slider helemaal naar links ('less warm'). De Night Shift setting is overigens nog steeds UIT.
Het scherm op mijn X werd direct de normale kleur (obv True Tone AAN) zoals op mijn iPhone 8 Plus met True Tone AAN. Ik heb beide telefoons naast elkaar kunnen vergelijken. Geen extreme gele kleur meer op mijn iPhone X.
Ik vermoed dat softwarematig misschien door een bug de Night Shift setting op de achtergrond aan stond, terwijl de optie toch echt zichtbaar op 'Uit' stond. De extreme gele kleur/waas is zoals je krijgt wanneer je Night Shift activeert en de slider in het midden zet, of verder naar rechts.
Edit : enige verduidelijking.
[ Voor 69% gewijzigd door dafmay op 15-11-2017 10:16 . Reden: verduidelijking ]
Thanks!!dafmay schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:07:
Dames & Heren attentie AUB.![]()
Ik heb net puur bij toeval de oplossing gevonden voor het extreme gele scherm op onze iPhone X met True Tone geactiveerd!!!
Ga naar Settings > Display & Brightness > zet True Tone AAN.
Dan naar Night Shift en zet de Colour Temperature slider helemaal naar links (‘less warm’). De Night Shift setting is overigens nog steeds UIT.
Het scherm op mijn X werd meteen de normale kleur zoals op mijn iPhone 8 Plus met True Tone AAN. Geen gele kleur meer!!!!!
![]()
Het lijkt erop dat de ‘colour temperature’ setting aan stond zelfs met Night Shift UIT.
Ga 't zo eens proberen
Maar Night Shift werkt nu niet meer.dafmay schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:07:
Dames & Heren attentie AUB.![]()
Ik heb net puur bij toeval de oplossing gevonden voor het extreme gele scherm op onze iPhone X met True Tone geactiveerd!!!
Ga naar Settings > Display & Brightness > zet True Tone AAN.
Dan naar Night Shift en zet de Colour Temperature slider helemaal naar links (‘less warm’). De Night Shift setting is overigens nog steeds UIT.
Het scherm op mijn X werd meteen de normale kleur zoals op mijn iPhone 8 Plus met True Tone AAN. Geen gele kleur meer!!!!!
![]()
Het lijkt erop dat de ‘colour temperature’ setting aan stond zelfs met Night Shift UIT.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nonsense...werkt nog steeds prima. Gewoon activeren of scheduled gebruiken en de slider instellen.
[ Voor 32% gewijzigd door _Bailey_ op 14-11-2017 22:36 ]
Maar bedoel je dan dat als je night shift weer wilt gebruiken, je de slider handmatig weer naar midden moet zetten?dafmay schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:23:
[...]
Nonsense...werkt nog steeds prima. Gewoon activeren of scheduled gebruiken en de slider instellen.
Jup. En de prutsers van Spotify nog steeds niet. Al zijn ze er mee bezig......
Klopt, beta draait als een treinRivanov schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:00:
[...]
[afbeelding]
Niet dat ik echt last heb van de licht gele waas op het scherm maar dit doet echt niets anders dan de instelling van nightshift veranderen.dafmay schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:07:
Ladies and germs may I have your attention please...![]()
Ik heb net puur bij toeval de oplossing gevonden voor het extreem gele scherm op onze iPhone X met True Tone AAN!!
Ga naar Settings > Display & Brightness > Night Shift en schuif de Colour Temperature slider helemaal naar links (‘less warm’). De Night Shift setting is overigens nog steeds UIT.
Het scherm op mijn X werd meteen een normale kleur zoals op mijn iPhone 8 Plus met True Tone AAN. Geen extreme gele kleur meer!!!!!
![]()
Edit : nu weer pielen met de slider en night shift aan/uit en ik krijg het scherm niet meer naar de extreme gele kleur zoals die voorheen was. Vreemd fenomeen maar heel erg blij dat dit probleem nu is opgelost. Het scherm is nu zoveel mooier dan met de workaround met het colour filter in accessibility settings.
Misschien dat dit het scherm voor jou even gereset heeft maar voor wittere witwaardes is een kleur filter toch de enige optie.
Je ziet direct dat de witte achtergrond achter de potloden witter wordt met de instelling van @smoken.
Het is boven de micSinus_rhythm schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:52:
[...]
De rode cirkel is de microfoon, daar zal weinig licht uitkomen![]()
@SP75 zie:
[afbeelding]
Even voor de duidelijkheid, voordat mensen zaken door elkaar gaan halen adhv jouw bericht.Evernote schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:23:
[...]
Niet dat ik echt last heb van de licht gele waas op het scherm maar dit doet echt niets anders dan de instelling van nightshift veranderen.
Misschien dat dit het scherm voor jou even gereset heeft maar voor wittere witwaardes is een kleur filter toch de enige optie.
Je ziet direct dat de witte achtergrond achter de potloden witter wordt met de instelling van @smoken.
Ik weet prima waar ik het over heb als ik aangeef dat het scherm op mijn X na deze (vreemde) aanpassing/reset van een extreem donker geel (vergelijkbaar met wanneer je night shift aanzet) naar de normale true tone kleur (warmer wit) is aangepast. Ik weet dit omdat ik de true tone setting op mijn iphone 8 Plus al een tijdje gebruik, en gisteren ook beide telefoons kon vergelijken naast elkaar.
Ik vermoed dat de night shift setting op de achtergrond actief was, terwijl de optie wel gewoon zichtbaar op 'Uit' stond. En na het bewegen van de slider werd softwarematig de night shift setting gedeactiveerd. Zoiets vermoed ik. Het verschil was direct zo overduidelijk zichtbaar...dag en nacht.
Feit is...het scherm van mijn X is nu zoals het hoort te zijn (nogmaals obv true tone setting en dus warmer whitepoint).
Ps er zijn meer mensen om Macrumors die adhv mijn melding hetzelfde ervaren (en ook zeker mensen die het niet ervaren, dus het lijkt per telefoon te verschillen).
Dit kan idd natuurlijk een bug in iOS11 zijn. Misschien moet je daar een melding van maken?dafmay schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:01:
[...]
Even voor de duidelijkheid, voordat mensen zaken door elkaar gaan halen adhv jouw bericht.
Ik weet prima waar ik het over heb als ik aangeef dat het scherm op mijn X na deze (vreemde) aanpassing/reset van een extreem donker geel (vergelijkbaar met wanneer je night shift aanzet) naar de normale true tone kleur (warmer wit) is aangepast. Ik weet dit omdat ik de true tone setting op mijn iphone 8 Plus al een tijdje gebruik, en gisteren ook beide telefoons kon vergelijken naast elkaar.
Ik vermoed dat de night shift setting op de achtergrond actief was, terwijl de optie wel gewoon zichtbaar op 'Uit' stond. En na het bewegen van de slider werd softwarematig de night shift setting gedeactiveerd. Zoiets vermoed ik. Het verschil was direct zo overduidelijk zichtbaar...dag en nacht.
Feit is...het scherm van mijn X is nu zoals het hoort te zijn (nogmaals obv true tone setting en dus warmer whitepoint).
Ps er zijn meer mensen om Macrumors die adhv mijn melding hetzelfde ervaren (en ook zaker mensen die het niet ervaren, dus lijkt per telefoon te verschillen).
Whole lot of stars ***
Ik vermoed dat het inderdaad een bug zal kunnen zijn, misschien gerelateerd aan ios 11, Night Shift, iPhone X (OLED scherm tov LCD scherm van andere toestellen).Rudios schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:07:
[...]
Dit kan idd natuurlijk een bug in iOS11 zijn. Misschien moet je daar een melding van maken?
Ga eens kijken hoe ik dat kan melden bij de beste mensen van Apple...
Ik heb het idee dat je tip wel werkt, truetone is naar mijn idee minder overdreven. Meer gelijk met de 8plus van mijn vriendin.dafmay schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:10:
[...]
Ik vermoed dat het inderdaad een bug zal kunnen zijn, misschien gerelateerd aan ios 11, Night Shift, iPhone X (OLED scherm tov LCD scherm van andere toestellen).
Ga eens kijken hoe ik dat kan melden bij de beste mensen van Apple...
Klinkt goed! Vreemd, is het niet? En toch werkt het echt (waarschijnlijk wel afhankelijk van de telefoon).Jimijames75 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:24:
[...]
Ik heb het idee dat je tip wel werkt, truetone is naar mijn idee minder overdreven. Meer gelijk met de 8plus van mijn vriendin.
erg fijn, want ik zit in een aantal werkgerelateerde Group chats
Gekke is dat de beta die ik draai van Spotify al wél iPhone X ondersteuning heeft..Rivanov schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:00:
[...]
[afbeelding]
Telegram is altijd snel, Whatsapp zal nog wel maanden durenGeert1976 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:48:
iPhone X update voor Telegram!![]()
erg fijn, want ik zit in een aantal werkgerelateerde Group chats
Komt dit niet een beetje door de iPhone-gebruikers zelf?grote_oever schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:40:
[...]
Agh, zo heb ik het al tijden. Valt me op dat met name android gebruikers die zichzelf niet als fanboy stempelen zulke grapjes maken. Ook smullen ze bij het nieuws dat de telefoon niet goed is. Collega laatst wilde me toch even vertellen dat hij heeft gelezen dat de luidspreker soms kraakt.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Whatsapp was vanaf launch-day al bijgewerkt voor de X.alwaysleft schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:53:
[...]
Telegram is altijd snel, Whatsapp zal nog wel maanden duren
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
WhatsApp heeft al 'n update gekregen voor de iPhone Xalwaysleft schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:53:
[...]
Telegram is altijd snel, Whatsapp zal nog wel maanden duren
Ninja @SmithNL
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 15-11-2017 12:16 ]
Grote apps die ik bedoel:
Google Maps
Spotify
Pokémon Go
RTL XL
Ziggo GO
Thuisbezorgd
Twitch
PlayStation app
En ongetwijfeld nog meer, maar dit zijn toch wel echt de grotere apps met een grote userbase die ik momenteel gebruik.
[ Voor 97% gewijzigd door Zuperni op 15-11-2017 13:14 ]
In mijn omgeving merk ik wel een trouwe binding aan het Apple merk, maar ik merk ook dat een bepaalde groep Android gebruikers de spot drijven. Zo hoor ik iPhone gebruikers nooit zeuren over hun revolutionaire telefoon, maar moet de andere groep altijd wel laten merken dat “hun” telefoon de functie al jaren heeft.henklbr schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:04:
[...]
Komt dit niet een beetje door de iPhone-gebruikers zelf?
Niemand verplicht je een iPhone X te kopen en te gebruiken. Misschien willen ze wel eerst even zien of er überhaupt genoeg gebruikers met de iPhone X zullen zijn.Zuperni schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:51:
Ik vind het toch wel belachelijk dat sommige grote apps hun app nog niet hebben bijgewerkt voor de X. Ze API en tools etc. waren tenslotte bij de launch van de 8 al beschikbaar. Precies hetzelfde verhaal als bij de 6/6plus destijds, al hebben sommige apps er we van geleerd (WhatsApp was er vroeg bij bijv.)
Grote apps die ik bedoel:
Google Maps
Spotify
Pokémon Go
RTL XL
Ziggo GO
Thuisbezorgd
Twitch
PlayStation app
En ongetwijfeld nog meer, maar dit zijn toch wel echt de grotere apps met een grote userbase die ik momenteel gebruik.
Je had natuurlijk ook een telefoon kopen waarvan je wel weet dat die apps op werken. Een s8 bijvoorbeeld, wat een hele grote user base heeft.
En serieus, ik denk dat er maar weinig iPhone X gebruikers zullen zijn. Ja, de prijs is een van de redenen maar ook omdat Apple nu tig telefoons verkoopt die goedkoper zijn. Apple is wat dat betreft niet meer speciaal.
< dit stukje webruimte is te huur >
Wat een onzin! Weinig gebruikers? Ik zou zeggen, wacht de cijfers even af. Refereren naar een S8? Toch even weer bashen? Apple niet meer speciaal? Moet dat dan?aex351 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:28:
[...]
Niemand verplicht je een iPhone X te kopen en te gebruiken. Misschien willen ze wel eerst even zien of er überhaupt genoeg gebruikers met de iPhone X zullen zijn.
Je had natuurlijk ook een telefoon kopen waarvan je wel weet dat die apps op werken. Een s8 bijvoorbeeld, wat een hele grote user base heeft.
En serieus, ik denk dat er maar weinig iPhone X gebruikers zullen zijn. Ja, de prijs is een van de redenen maar ook omdat Apple nu tig telefoons verkoopt die goedkoper zijn. Apple is wat dat betreft niet meer speciaal.
Wacht even met je volgende grap, ik kom niet meer bij...aex351 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:28:
[...]
Niemand verplicht je een iPhone X te kopen en te gebruiken. Misschien willen ze wel eerst even zien of er überhaupt genoeg gebruikers met de iPhone X zullen zijn.
heb je het laatste nieuws nog niet gelezen dan?
Apple heeft maar 2.455 van die dingen verkocht
Deze reactie slaat inderdaad nergens op. De iPhone X is wel een van de flagship telefoons van dit moment naast de S8 etc. Daarom verwacht ik ook van grote bedrijven dat zij hun apps snel aanpassen voor dit soort telefoons. Ik zou immers precies hetzelfde hebben gezegd indien dit soort bedrijven hun apps nog niet geoptimaliseerd hebben voor de S8 bijvoorbeeld (in hetzelfde termijn na de launch/aankondiging).aex351 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:28:
[...]
Van kleinere bedrijven/apps snap ik het nog maar de apps die ik opnoem hebben miljoenen omzet of in ieder geval de bedrijven die erachter zitten.
Als je nagaat dat de iPhone X overal uitverkocht is en er al miljoenen toestellen zijn uitgeleverd ga ik er ook vanuit dat de userbase voor die apps groot genoeg zijn. Ik noem daarom ook bewust geen kleinere apps op (zoals teletekst).
Juist de kleinere zijn gebaad bij snelle aanpassing, de grote hebben vaak geen haast, die verdienen toch hun geld welZuperni schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:57:
[...]
Van kleinere bedrijven/apps snap ik het nog maar de apps die ik opnoem hebben miljoenen omzet of in ieder geval de bedrijven die erachter zitten.
Verwijderd
Zie toch hier een daar al wat tekenen van inbranden.
Vraag mij meteen het volgende af.
-Hoe gaat mijn X zich houden ?
-Wat als het wel inbrandt en je wilt hem ooit verkopen ? (Verkoop prijs Iphones waren altijd goed voor de 2de hands markt)
Bij de LCD's van de laatste generaties Iphones had ik deze vrees niet.
Ben ik de enige die af en toe denkt van..hmmmmm doe toch maar een LCD ?
Hoe krijg je deze beta?UnitedJunk schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:52:
[...]
Gekke is dat de beta die ik draai van Spotify al wél iPhone X ondersteuning heeft..
Ik heb mij hier ooit voor aangemeld. Is inmiddels al 2/3 jaar geleden denk ik.
Niet geheel mee eens...Zuperni schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:57:
[...]
Deze reactie slaat inderdaad nergens op. De iPhone X is wel een van de flagship telefoons van dit moment naast de S8 etc. Daarom verwacht ik ook van grote bedrijven dat zij hun apps snel aanpassen voor dit soort telefoons. Ik zou immers precies hetzelfde hebben gezegd indien dit soort bedrijven hun apps nog niet geoptimaliseerd hebben voor de S8 bijvoorbeeld (in hetzelfde termijn na de launch/aankondiging).
Als je nagaat dat de iPhone X overal uitverkocht is en er al miljoenen toestellen zijn uitgeleverd ga ik er ook vanuit dat de userbase voor die apps groot genoeg zijn. Ik noem daarom ook bewust geen kleinere apps op (zoals teletekst).
Ik denk, dat er meer iPhone 6/7/8 (met de Plus-versies) zijn dan iPhoneX-gebruikers.
iPhone8 is ook dit jaar gelanceerd, en heeft nog de interface van de oudere versies (wat dus meer gebruikers heeft dan de nieuwe iPhoneX-interface)
Ik denk dat de developers daar meer "oog" voor hebben
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ja wat verwacht je zelf? 3 modellen vergelijken met 1 waarvan de 6 al ruim 3 jaar op de markt ishenklbr schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:58:
[...]
Niet geheel mee eens...
Ik denk, dat er meer iPhone 6/7/8 (met de Plus-versies) zijn dan iPhoneX-gebruikers.
iPhone8 is ook dit jaar gelanceerd, en heeft nog de interface van de oudere versies (wat dus meer gebruikers heeft dan de nieuwe iPhoneX-interface)
Ik denk dat de developers daar meer "oog" voor hebben
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.