• SP75
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-10 20:43
_Christiaan_ schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:02:
[...]

Hoe wordt dat eigenlijk berekend? 13:09+7:31 is toch veel meer dan de tijd tussen dat je opstaat en einde dag?
Dan heb je 7.31 uur gebruik gemaakt van de 13.09 uurtjes

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
mell33 schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:30:
[...]

De plotselinge traagheid van de face-id. Kunnen toch aanvallen zijn?

-met zijn allen-
Oke, veel dan..
Voor zover ik heb begrepen zit er niks van FaceID wat aan serverzijde wordt afgehandeld. Het hele proces zit op het device zelf. Valt dus niets aan te vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 13-11-2017 08:19 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:19:
[...]

Voor zover ik heb begrepen zit er niks van FaceID wat aan serverzijde wordt afgehandeld. Het hele proces zit op het device zelf. Valt dus niets aan te vallen.
natuurlijk niets aan serverzijde, de afhandeling vindt plaats in de Secure Enclave in het toestel zelf, en dat verlaat die Enclave ook niet.

''A portion of the A11 Bionic processor’s neural engine—protected within the Secure Enclave—transforms this data into a mathematical representation and compares that representation to the enrolled facial data''

bron: beveiligings document van Apple zelf https://images.apple.com/...FaceID_Security_Guide.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 13-11-2017 08:26 ]

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-12 18:28
SP75 schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:04:
[...]

Dan heb je 7.31 uur gebruik gemaakt van de 13.09 uurtjes
Dat inderdaad, in mijn geval, even na tien uur smorhens van de lader, even voor half twaalf er weer aan. En in de tussentijd dus bijna een werkdag mijn telefoon laten draaien

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-12 23:32
Oke even lezen, Hm bij een fail zal hij de diagnostiek naar Apple (of je eigen debug, kan je ook uitlezen) zenden als jij eventueel de toestemming ervoor geeft. Dus er is wel server toegang mogelijk als je dus Apple diagnostics aan hebt staan. maar dat is niet wat ik bedoel, en is ook veilig enz.

Het is dus ook zo dat hij 7dagen lang de face id bijwerkt, kan ook misschien wel de vertraging veroorzaken bij het unlocken. zoals jij ondervindt.

Maar wat ik bedoel is dat, er best een fout in de chip of os kan zitten, en er best veel op dit moment proberen het ding te kragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 13-11-2017 08:40 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
mell33 schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:36:Maar wat ik bedoel is dat, er best een fout in de chip of os kan zitten, en er best veel op dit moment proberen het ding te kragen.
Als jan met de pet mijn iphone niet kan unlocken is dat voor mij genoeg... de rest is zever...

[ Voor 10% gewijzigd door DorkoTheBeast op 13-11-2017 08:43 ]

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-11 12:28

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Ik ontvang bijna m'n iPhone X.
mijn vraag: is het slim om van een backup de telefoon in te stellen of hem als nieuwe te registreren en apps en configs opnieuw te doen?
(ik kom van een iPhone 6)

wat hebben jullie gedaan?

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
ShiftHappenz schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:56:
mijn vraag: is het slim om van een backup de telefoon in te stellen of hem als nieuwe te registreren en apps en configs opnieuw te doen?

Ik heb een backup gemaakt in iTunes en terug gezet naar mijn X.
Had 80GB, dus niet gekozen voor de Cloud.

• _Bailey_
  • Niet online

heb een encrypted backup uit iTunes op mijn X gezet. Draait nu al ruim 9 dagen als een zonnetje.

maar ook hier: YMMV ;)

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-12 18:28

Ik heb een back up terug gezet, en wat ik erg leuk vond om te doen, was dat door de iPhones naast elkaar te houden. Daarna met de oude iPhone een soort blauw wolkje op de nieuwe te scannen en je wachtwoord in te vullen en klaar :)

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:49

Lekker schone installatie!

AdGuard Home

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10 11:48

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Ik heb een iCloud backup terug gezet.
Werkt tot nu toe prima, zowel op de iPhone als op de Apple Watch.

[ Voor 5% gewijzigd door Joshoon op 13-11-2017 09:22 ]

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12 20:06

Ik heb een iCloud back-up teruggezet, maar dat komt ook omdat ik door mijn retour in 7 dagen tijd nogal wat installaties heb moeten doen ;-)

Toen ik de eerste iPhone X ontving heb ik wél een schone installatie gedaan! (Dus mijn iCloud back-up was ook aardig schoon).

Als je kiest voor een back-up,denk er dan aan om je WhatsApp ook nog eerst te synchroniseren,anders mis je wellicht een dag...

Ik denk trouwens dat ik mijn witwaarden nu aardig op orde heb, ook met truetone aan.
Dit zijn mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D5IsSbTuMFa3s9CDb0xZNDVJ/medium.png

[ Voor 15% gewijzigd door smoken op 13-11-2017 09:59 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Goeie settings!

Haters everywhere but I don’t really care

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-11 12:28

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Bedankt voor de vele reacties! Top!

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-12 19:50
smoken schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:56:
[...]

Ik heb een iCloud back-up teruggezet, maar dat komt ook omdat ik door mijn retour in 7 dagen tijd nogal wat installaties heb moeten doen ;-)

Toen ik de eerste iPhone X ontving heb ik wél een schone installatie gedaan! (Dus mijn iCloud back-up was ook aardig schoon).

Als je kiest voor een back-up,denk er dan aan om je WhatsApp ook nog eerst te synchroniseren,anders mis je wellicht een dag...

Ik denk trouwens dat ik mijn witwaarden nu aardig op orde heb, ook met truetone aan.

[afbeelding]
Op de iPhone 7 merk ik dat wanneer je kiest voor deze witwaarde-optie er een soort filter over het scherm wordt gelegd waardoor kleuren veel minder vibrant zijn, ongeacht de instelling die je kiest, daarom is de optie in mijn optiek echt niet aan te raden (tenzij men dit op de iPhone X enorm verbeterd heeft).

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• smoken
Dannydekr schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:14:
[...]

Op de iPhone 7 merk ik dat wanneer je kiest voor deze witwaarde-optie er een soort filter over het scherm wordt gelegd waardoor kleuren veel minder vibrant zijn, ongeacht de instelling die je kiest, daarom is de optie in mijn optiek echt niet aan te raden (tenzij men dit op de iPhone X enorm verbeterd heeft).
Wat mij betreft reageert de X erg goed op deze instellingen!!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-12 11:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

[...]

[afbeelding]
Ziet er bij mij ook goed uit! :*)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• TropischFruit
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik krijg deze week ook mijn iPhone X binnen, nu is mijn graag eigenlijk.

Ik zit op mijn 6 Plus nog op iOS 10.1.1 omdat ik geen ruimte heb om naar iOS 11 te gaan.

Is er nog een andere optie om je gebruikersprofiel mee te nemen, of kan ik gewoon een backup maken via mijn PC en hem dan op iOS 11 weer terug zetten?

• Ectholian
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12 21:20

Ectholian

Zei ik dat ?

Zijn er ook mensen die een schone installatie hebben gedaan, en met bijvoorbeeld ibackupbot oid enkel de SMS, iMessage, Foto's en Whatsapp data hebben teruggezet?

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:56
Ectholian schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:10:
Zijn er ook mensen die een schone installatie hebben gedaan, en met bijvoorbeeld ibackupbot oid enkel de SMS, iMessage, Foto's en Whatsapp data hebben teruggezet?
Foto's zaten bij mij in iCloud, Whatsapp heeft eigen backup functie.
SMS en iMessage ben ik verloren, maar daar lig ik niet zo wakker van.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

• crypt0rr
TropischFruit schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:08:

Ik zit op mijn 6 Plus nog op iOS 10.1.1 omdat ik geen ruimte heb om naar iOS 11 te gaan.

Is er nog een andere optie om je gebruikersprofiel mee te nemen, of kan ik gewoon een backup maken via mijn PC en hem dan op iOS 11 weer terug zetten?
Je kan gewoon een back-up maken via de PC en deze terug zetten. Hiernaast kan je ook gebruik maken van iCloud, mits hier natuurlijk genoeg opslag in beschikbaar is.

Je kan van een iOS 10.x device restoren naar een device met een nieuwere iOS, maar niet naar een device met een lagere versie.

[ Voor 9% gewijzigd door crypt0rr op 13-11-2017 11:49 ]

AdGuard Home

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:55

Ik heb al vanaf de iPhone 3g altijd een backup teruggezet, maar met de 6plus had ik wat kleine problemen, en heb er nu voor verkozen op een verse install te doen, en belangrijke zaken via iCloud teruggezet, notes, adressen e.d.

Als je met je vorige iPhone geen problemen hebt is een 1:1 backup terug zetten het snelst om alles weer terug op orde te hebben,
anders een verse install :)

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Kan men FaceID en pincode gebruiken om het toestel te ontgrendelen?

• crypt0rr
JustSys schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:41:
Ja.

AdGuard Home

JustSys schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:41:
En niet, of wel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-12 22:30
Dus, wie is er net zo gek op zijn X als ik. :>

#beetjeslowtalkomdathetkan

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:56
TropischFruit schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:08:

Via iTunes kun je vrijwel altijd updaten, omdat iOS 11 niet eerst op je toestel hoeft te worden gedownload.

Verwijderd

Ik heb mijn iPhone 4 Backup naar mijn iPhone 5 gedaan. Daarna naar de 6, toen 6s, 7 en nu X. Nooit problemen gehad. Als je die wel hebt dan misschien inderdaad opnieuw beginnen

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10 11:48

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Collega van mij heeft al sinds launch een Samsung Galaxy S8 en gebruikt hem dagelijks met navigatie. (Bijna 3 uur per dag), en heeft nog geen inbrandingen in het scherm.
Toch ben ik wel huiverig :P

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-12 08:24
Nu zo’n 2 dagen verder. Heerlijk toestel! d:)b

Wel zou ik graag zien dat Apple de horizontale streep (tbv swipe up) niet continue in beeld laat. Dat is niet nodig en zit bij sommige apps best in de weg.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-12 21:31
Batterij heb ik (komende van een iPhone 7+) geen klagen over! Na een dag zit ik nog maar op een 30% verbruik. Het enige wat ik storend vind, is het gemis van de instelling dat je niet nog omhoog moet swipen, maar dat hij direct unlockt bij het zien van je gezicht. Let op, ik zeg instelling, snap dat niet iedereen dat wenst, om alleen even de notificaties te lezen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-12 20:48
SmithNL schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:17:
Iemand dit al getest?

https://twitter.com/thisisneil/status/927287141327138816

[...]

[afbeelding]

Ziet er best aardig uit (net zelf even getest) en zeker met een zwarte achtergrond staat het scherm inderdaad constant grotendeels uit :9
heb dit getest en haal 55 uur standby en 6u 9m gebruik met nog 10% batterij over. gsm vooral gebruikt met safari en facebook.

Discogs collection

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:20
Misschien hallucineer ik, maar hebben jullie misschien ook aan de linkerkant het gevoel dat het scherm niet aan de oppervlakte zit maar iets eronder. Rechts geen enkel issue, maar links lijkt het wel het geval. Kan ook de snijboontjes van vandaag zijn :+

I don't have dreams, I have goals!!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12 10:45
Ik lees op verschillende fora dat Vodafone en de iPhone X een slechte combinatie zijn in NL.

Ik was net van plan een Vodafone sim-only te nemen (iPhone X simlock vrij gekocht), maar ik lees dat de snelheden en het bereik matig zijn t.o.v. andere netwerken, maar voor mij nog veel belangrijker: omschakelen van WiFi naar 4G zou niet goed gaan en dit zou een bekende bug zijn.

Kunnen jullie svp je ervaringen delen? Is dit zo?
dafmay schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:45:
Nu zo’n 2 dagen verder. Heerlijk toestel! d:)b

Wel zou ik graag zien dat Apple de horizontale streep (tbv swipe up) niet continue in beeld laat. Dat is niet nodig en zit bij sommige apps best in de weg.
Ja dat hoeft van mij ook niet zo.
Al is hij er ook weer niet altijd zo lijkt het.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ym6rojuvjlptl.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vkrnc9l7xgcsm.png

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12 11:56
Jaymone schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:39:
[...]

Haha :D Ben zeer benieuwd wat de keynote van 2018 teweeg gaat brengen. Als ik voor mezelf mag spreken dan ben ik wel benieuwd naar de Plus en waarin ze het gaan onderscheiden (wederom camera of iets anders? etc)
Las vandaag het eerste gerucht dat er een 6,5 inch X komst. Nja, mijn enige probleem opgelost, scherm moet groter. Voor de rest ben ik heel tevreden met “my precious” super snel, werkt perfect en ben redelijk gewend aan de form factor. Ga niet nog een jaar met een 8+ lopen voor een grotere X. En anders is der zo geruild 😇.

no comment

• dafmay
Donstil schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:54:
[...]
Ja dat hoeft van mij ook niet zo.
Al is hij er ook weer niet altijd zo lijkt het.

[afbeelding]

[afbeelding]
Jawel hoor ;) _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0CxOrCaDIfuEbCQlEEBgG1sc/full.png
VerbalForce schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:54:
Ik lees op verschillende fora dat Vodafone en de iPhone X een slechte combinatie zijn in NL.

Ik was net van plan een Vodafone sim-only te nemen (iPhone X simlock vrij gekocht), maar ik lees dat de snelheden en het bereik matig zijn t.o.v. andere netwerken, maar voor mij nog veel belangrijker: omschakelen van WiFi naar 4G zou niet goed gaan en dit zou een bekende bug zijn.

Ik zit op Vodafone. Snelheid is idd minder dan mijn Sim in een S8, ik woon in een Vodafone 1gbps test gebied maar haal met moeite 75mbit.

Schakelen merk ik niet echt maar dat komt omdat ik hem alleen thuis op WiFi heb.

• _Bailey_
  • Niet online
Heb je nu weer al die verkeerde paddo's genomen?

On topic:

Ben nog steeds zeer tevreden met m'n telefoon.
@smoken nog bedankt voor je kleur instellingen eerder vanmiddag

[ Voor 24% gewijzigd door _Bailey_ op 13-11-2017 21:02 ]

• Jieve
Donstil schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:57:
[...]

Ik zit op Vodafone. Snelheid is idd minder dan mijn Sim in een S8, ik woon in een Vodafone 1gbps test gebied maar haal met moeite 75mbit.

Schakelen merk ik niet echt maar dat komt omdat ik hem alleen thuis op WiFi heb.
Snelheid is hier 34mbit download en 84mbit upload.

• Redondo1982
Vodafone is sowieso ruk, de laatste tijd alleen maar problemen. Vandaar ook mijn overstap naar T-Mobile na 15 jaar trouwe afnemer bij Libertel/vodafone.

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12 09:51
Heeft er iemand toevallig een Iphone X en KPN?
Na het lezen van de review van tweakers ben ik toch benieuwd naar de 4g snelheden.

• Redondo1982
[...]

[afbeelding]
Grotendeels had ik hem al zo staan. Dankzij jou nog iets aangepast en inderdaad net een tikje beter _/-\o_

• Redondo1982
Dannydekr schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:14:
[...]

Bij mij geen enkel probleem, maar ook niet bij de i7. Je kan toch de kleuren mee zien veranderen en je moet het ook veranderen naar je eigen smaak. Stukje voor stukje kan je dit managen.

• dafmay
Redondo1982 schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:16:
[...]

Grotendeels had ik hem al zo staan. Dankzij jou nog iets aangepast en inderdaad net een tikje beter _/-\o_
Eensch! Dank @smoken

• smoken
@Geert1976 @Redondo1982 @dafmay

Heel graag gedaan, fijn dat het voor jullie ook werkt!!

@VerbalForce hier ook Vodafone, nog met een relatief oude sim (jaartje of 4). Geen problemen met overschakelen, niet gemerkt althans.

Zal morgen eens meten wat voor snelheid ik haal, thuis 4mb, maar daar heb ik überhaupt maar net ontvangst :-(

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 13:28

Maverick2001

Never look back

Limitted schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:14:
Na het lezen van de review van tweakers ben ik toch benieuwd naar de 4g snelheden.
Hier down 54 en 32 up via KPN 4G. Snel genoeg iig :)

Pura Vida

• dafmay
Weet iemand waar dat kleine gaatje voor is? >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q4hQyVNiF3AKLjiVA5RsvhKY/full.jpg

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-11 08:33
dafmay schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:37:
Weet iemand waar dat kleine gaatje voor is? >:)

[afbeelding]
Mic zei iemand

Het is weer bijna September 2026 :)

• dafmay
Ah...dank.

• Jaymone
Vodafone 41 down en 20 up

• rdgut
  • Laatst online: 30-11 21:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/343saYoHs24mZn5fqnhx7cTG/thumb.png

Dit is het resultaat met mijn iPhone 6 plus op 4g. Jullie gaan mij toch niet vertellen dat de X langzamer zal zijn dan mijn 3 jaar oude 6?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-12 21:31
Ligt echt aan dr plek voornamelijk. Hier bij de Belgische grens haal ik op 4g bij KPN net 18 down en 1 up

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:56
Ik denk niet dat je jezelf druk hoeft te maken over de 4G snelheid..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KJxM40g3mrmbKTIKX8BrOAE7/full.png

Dit was met T-Mobile, maar bewijst toch wel dat de snelheid prima in orde is. Zo ervaar ik het overigens ook.

[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 13-11-2017 22:00 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Jaymone
Voordat ik de X in gebruik nam, had ik op mijn 7+ ruim 22GB aan foto en video. Nu op de X is dat bijna gehalveerd. Dit kan niet aan het nieuwe structuur liggen aangezien ze nog steeds jpegs zijn.
Week geleden heb ik dit ook vermeld en toen bestond mijn vermoeden dat nadat je de boel opnieuw gaat installeren, de foto's en video's weer thumbnails worden, dit lijkt mij de enige logische verklaring. Iemand anders een ander idee?

• wesleytjuh
Klopt, en dit kun je uit of inschakelen ergens in het iCloud/backup menu.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Jaymone
wesleytjuh schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:07:
Klopt, en dit kun je uit of inschakelen ergens in het iCloud/backup menu.
Bedoel je optimaliseer iPhone opslag optie?

• Limitted
@Maverick2001 @wesleytjuh
Bedankt voor het testen! Ben wel benieuwd of de modem nog invloed heeft op het 4g netwerk van KPN.

Het schijnt dat je beter af bent met de Quallcom.

Zou het willekeurig zijn met welk modem je krijgt, of hebben alle Nederlandse toestellen 1 soort?

(De Qualcomm MDM9655 Snapdragon X16 LTE of de Intel XMM 7480 modem.)

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12 10:45
Dank voor de tests en reacties.

Ik denk dat ik dan toch maar voor T-mobile of KPN ga.

• wesleytjuh
Limitted schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:23:
Bedankt voor het testen! Ben wel benieuwd of de modem nog invloed heeft op het 4g netwerk van KPN.

Zou het willekeurig zijn met welk modem je krijgt, of hebben alle Nederlandse toestellen 1 soort?

Dit is regio gebonden, al zijn steeds meer modems geschikt voor alle banden en dus globaal inzetbaar. Hebben wij niet het Intel modem? Vergeet ook niet dat hoewel het misschien niet het allerlaatste/beste modem is, het nog steeds een zeer high end modem is. Tweakers maakt daar imo in hun review ook een groter punt van dan wat het daarwerkelijk is.
Jaymone schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:23:
[...]

Bedoel je optimaliseer iPhone opslag optie?
Yup!

[ Voor 14% gewijzigd door wesleytjuh op 13-11-2017 22:30 ]

• Jaymone
Dacht dat optimaliseer iPhone opslag te maken had met compressie van foto en video. Deze optie had ik op mijn vorige toestel ook aanstaan en nu op de X ook. Toch zit er een behoorlijke verschil in ruimte welke in beslag wordt genomen met foto's en video's, bijna de helft. Vandaar mijn conclusie dat het thumbnails zijn, anders zou ik het ook niet weten

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:03
Jaymone schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:39:
[...]

Dacht dat optimaliseer iPhone opslag te maken had met compressie van foto en video. Deze optie had ik op mijn vorige toestel ook aanstaan en nu op de X ook. Toch zit er een behoorlijke verschil in ruimte welke in beslag wordt genomen met foto's en video's, bijna de helft. Vandaar mijn conclusie dat het thumbnails zijn, anders zou ik het ook niet weten
Als je de foto’s en video’s wil bekijken, moeten die dan eerst laden ?

Wat ik heb gemerkt in het verleden is dat de foto’s en video’s in iCloud wel als thumbnails worden opgehaald bij een nieuwe iPhone of een schone restore maar de “complete versies” pas echt worden opgehaald als je ze bekijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door dcell op 13-11-2017 22:46 ]

• Jaymone
dcell schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:45:
[...]

Als je de foto’s en video’s wil bekijken, moeten die dan eerst laden ?

Wat ik heb gemerkt in het verleden is dat de foto’s en video’s in iCloud wel als thumbnails worden opgehaald bij een nieuwe iPhone of een schone restore maar pas daadwerkelijk worden opgehaald als je ze individueel bekijkt.
Klopt helemaal, dat doet ie inderdaad. Dan zal dat m zijn d:)b
Kortom, geen foto's en video's meer aanklikken als je ruimte wilt besparen ;)

• smoken
Die accu is toch echt top hè?!
Op het einde van mijn persoonlijke accu heeft de iPhone gewoon nog 23% over!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fj6xhSlRJrrLmhcyNnkztrlZ/medium.jpg

Waaronder best veel bellen, hotspot, flitmeister, Spotify, veel WhatsApp en Outlook. Dat redde mijn 7+ bij lange (!) na niet!

[ Voor 16% gewijzigd door smoken op 13-11-2017 23:06 ]

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 13:28

Maverick2001

Never look back

Limitted schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:23:

Zoals al vermeld denk ik dat er teveel nadruk ligt de 4G in de Tweakers test. Ik ben misschien niet veeleisend genoeg maar ben altijd erg tevreden met de 4G snelheid op elke iPhone. Ik kom uit het 2G tijdperk en dus ben ik al snel blij :)

Pura Vida

• crypt0rr
140/50 MBit/s (Down/Up)

AdGuard Home

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
VerbalForce schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:54:

Dit is iets wat niets met de X te maken heeft. Velen hebben sinds enkele weken dat probleem bij Voda, op Android en iOs. Een oplossing zou zijn: de APN live.vodafone.nl veranderen in office.vodafone.nl.

Bij mij werkt live prima, maar bij veel collega's was dat de oplossing.

• pdavie2311

pdavie2311

Hmmm..Als ik de snelheden hier lees. Ik heb slechts:

30,5 down
21,5 up

Vodafone. Ik merk trouwens niks (nu nog niet) dat ik iets mis qua snelheid, maar kun je Vodafone hier bijv op aanspreken? Of inderdaad instellingen aanpassen?

• _Bailey_
  • Niet online
jup, hier KPN.

down: 47 Mbps
up: 9 Mbps

niet echt spectalucaire cijfers. Maar voor mij meer dan genoeg. De snelheden zijn voor mij persoonlijk een
non-issue.
De 4G verbinding van KPN vind ik vrijwel overal zeer goed/stabiel, dat is voor mij het belangrijkste. (Ik zie de telefoon zelden tot nooit naar 3G terugvallen)

Wat FaceID betreft;
waar ik in het weekend wat probleempjes had met het unlocken / herkennen van mijn gezicht, ging het maandag en vanochtend weer erg goed, soms weer niet eens de animatie in beeld tijdens het unlock proces.
Het was meer van: scherm ontwaken, swipe omhoog en bam! in het homescreen...en dit echt in een split second.

[ Voor 31% gewijzigd door _Bailey_ op 14-11-2017 07:59 ]

• SP75
Hier KPN:

Down/Up: 47.66/12.01

Heb wel is betere cijfers gehaald bij vol bereik

• Martinus
SP75 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:57:
Hier KPN:

Down/Up: 47.66/12.01

Heb wel is betere cijfers gehaald bij vol bereik
hier 70,18/22,31 met maximaal 2 streepjes. Het snelst sinds ik meet met speedtest sept 2015 (zelfde sim en kpn, zelfde locatie)

edit: maakt trouwens ook nog uit welke test server je neemt, sommige zijn sloom en ligt het dus helemaal niet aan KPN of iphone.... m.i. een kansloze meeting, als je niet alles hetzelfde hebt. Zie eerder opmerking in haakjes) Bv solcon op 97 km van mij is sneller dan een lokale op 3 km. In het kader maak je niet druk, als het werkt en je kan doen wat je wil zoals je dat wil is het maar onzin die testen.

[ Voor 38% gewijzigd door Martinus op 14-11-2017 08:07 ]

no comment

• SP75
Martinus schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:04:
[...]

hier 70,18/22,31 met maximaal 2 streepjes. Het snelst sinds ik meet met speedtest sept 2015 (zelfde sim en kpn, zelfde locatie)
Had vanochtend ergens anders rond de 60 down gehaald up weet ik zo niet meer was wel iets meer

• pdavie2311

pdavie2311

Sinds 2 dagen kan ik batterijverbruik niet meer tracken? Gebruik en standby lopen synchroon aan elkaar?
Gisteravond met 100% van de lader getrokken, ook niet losgekoppeld, maar hij geeft beide 10 uur en nog iets aan. Dat is het moment van loskoppelen..

• _Bailey_
  • Niet online
Martinus schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:04:
[...]
In het kader maak je niet druk, als het werkt en je kan doen wat je wil zoals je dat wil is het maar onzin die testen.
volledig mee eens!

Ik zie in diverse Macrumors topics, mensen helemaal waus gaan om hun 4G snelheden, terwijl de meeste daar gewoon aangeven een zeer stabiele verbinding hebben.

''If it ain't broke, don't fix it''

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 14-11-2017 08:24 ]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Luxeprobleem; aan het einde van de dag zit mijn accu vaak nog rond de 70%. Is het accutechnisch beter om hem dan gewoon elke nacht op te laden of b.v. om de nacht?

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:23:
[...]

volledig mee eens!

Ik zie in diverse Macrumors topics, mensen helemaal waus gaan om hun 4G snelheden, terwijl de meeste daar gewoon aangeven een zeer stabiele verbinding hebben.

''If it ain't broke, don't fix it''
Haha! Die laatste zin! Mijn iPhone 7 was echt nog niet stuk, maar toch de X in handen nu! ;-)

• _Bailey_
  • Niet online
Danielson schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:28:
Luxeprobleem; aan het einde van de dag zit mijn accu vaak nog rond de 70%. Is het accutechnisch beter om hem dan gewoon elke nacht op te laden of b.v. om de nacht?
gewoon lekker je telefoon gebruiken wanneer het jou uitkomt en hetzelfde met het opladen, aan de oplader wanneer het jou 't uitkomt.
De 'moderne' batterij in iPhones van tegenwoordig hoef je echt niet een speciale behandeling te geven of zo.
Dat moest wellicht wel ten tijden van bijv de 4S/5/5S..

Hetzelfde als met RAM geheugen vrij maken, ik zie regelmatig collegae/vrienden alle apps op hun iPhone (6/6S/7) uit de appswitcher wegswipen...ik krijg dan jeuk haha (ander verhaal natuurlijk als er even een app hangt of moeilijk loopt te doen)

Misschien minimaal 1x per maand ff naar de 10% laten lopen en dan weer naar 100%. Maar ook dat doe ik niet eens altijd.

Ik gebruik mijn iPhones al jaren (sinds de iPhone 6 denk ik) zo, nooit problemen ondervonden.

@pdavie2311 euhhhh...ja das weer een ander verhaal he :+ :+ :+

[ Voor 27% gewijzigd door _Bailey_ op 14-11-2017 08:44 ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:24

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb er nog niet veel over gelezen maar mijn iPhone is een stofmagneet. Anyone else?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• SP75
OMX2000 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:02:
Ik heb er nog niet veel over gelezen maar mijn iPhone is een stofmagneet. Anyone else?
icm een leather case van Apple?

• Jieve
Lijkt me logisch, glas die statisch is, trekt stof aan.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12 12:13
Deze vind ik dan wel weer grappig maar echte simlocks als in de zin dat er een KPN Lock of T Mobile Lock oid op zit is al vele jaren niet meer ;)

• Limitted
@ de mensen hierboven

Thanx voor testen, het valt uiteindelijk dus wel mee.
Alleen in review lijkt het net alsof de iPhone X een heel slecht modem heeft en niet optimaal gebruik van het netwerk kan maken. Maar als ik de snelheden zo zie dan is het snel zat. En idd je hebt meer aan stabiliteit dan wisselvallig snel internet. Nu nog 2 nachtjes wachten voor mij.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:24

OMX2000

By any means necessary...

SP75 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:03:
[...]

icm een leather case van Apple?
Yep! Laat me raden, bad combo?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• SP75
OMX2000 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:40:
[...]

Yep! Laat me raden, bad combo?
Haha heb ik ook last van ja, altijd wel zo geweest met de 7+ net zo

• DorkoTheBeast
Werkt flitsmeister niet op de X? Krijg geen resultaat als ik erop zoek? Of is deze niet geldig in de Belgische store?

• Martinus
DorkoTheBeast schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:17:
Werkt flitsmeister niet op de X? Krijg geen resultaat als ik erop zoek? Of is deze niet geldig in de Belgische store?
nl store prima.

no comment

• SP75
Heeft niemand er last van als je met faceID snel inlogt dus schuiven naar boven voordat je gezicht is gescand, its haperig inlogt? niet altijd dit.

Ik heb ook bijv als je inlogt en snel naar links swiped naar het volgende scherm dat dit dan ook wat haperd ipv smooth. Hierna nogmaals proberen gaat gewoon goed.

Ik ga dit opnemen met de Apple Care maar ben benieuwd of mensen dit ook ervaren.

Bijv in twitter dnek ik dat het zo hoort, als je snel scrolt dat deze dan ook lijkt te haperen. Soms in instellingen?

• DorkoTheBeast
komt wel als typesuggestie maar de resultaten zijn zero.... :(

Update Flitsmeister België is niet meer verkrijgbaar in de App Store. In plaats daarvan moet je de app Touring Mobilis downloaden, die door hetzelfde team wordt gemaakt. De link vind je onderaan dit artikel.

[ Voor 33% gewijzigd door DorkoTheBeast op 14-11-2017 11:11 . Reden: update ]

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 14:32
Ook hier iPhone X i.c.m. KPN.

Down: 99.19Mbps
Up: 33.81 Mbps

• SmithNL
Same here, samen met de leren case van apple.. aan de randen is het een ophoping van stof..
Heb ik bij de 6S + apple case helemaal niet.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-12 23:32
https://www.rtlz.nl/tech/...emen-met-geluid-en-scherm

IK hoop echt dat het mij bespaard blijft. Man Steve wat mis ik jou en je bemoeienissen in je bedrijf.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• pdavie2311

pdavie2311

SP75 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:47:
Heeft niemand er last van als je met faceID snel inlogt dus schuiven naar boven voordat je gezicht is gescand, its haperig inlogt? niet altijd dit.

Ik heb ook bijv als je inlogt en snel naar links swiped naar het volgende scherm dat dit dan ook wat haperd ipv smooth. Hierna nogmaals proberen gaat gewoon goed.

Ik ga dit opnemen met de Apple Care maar ben benieuwd of mensen dit ook ervaren.

Bijv in twitter dnek ik dat het zo hoort, als je snel scrolt dat deze dan ook lijkt te haperen. Soms in instellingen?

Dit heb ik ook.

Maar wat kun je hier aan doen? Wellicht een update?

• SmithNL
mell33 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:14:
https://www.rtlz.nl/tech/...emen-met-geluid-en-scherm

IK hoop echt dat het mij bespaard blijft. Man Steve wat mis ik jou en je bemoeienissen in je bedrijf.
De media staan ook wel echt te springen om nieuws over problemen bij "DE ALLERDUURSTE!!!!11!!!" iPhone... beetje een heksenjacht IMO.

• dafmay
Voor diegenen met beta iOS op hun X...hoe is jullie ervaring zover tov iOS 11.1.1 ? Ik ben m.n. geïnteresseerd in batterijduur en stabiliteit.

• SP75
pdavie2311 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:16:
[...]

Dit heb ik ook.

Maar wat kun je hier aan doen? Wellicht een update?
Ik heb de Apple Care gesproken en zij geven aan dit wellicht met een update op te lossen is, omdat het een nieuw product betreft er dingen bij komen kijken, ik vind mijn toestel gewoon goed werken.

Op deze punten na dus dat hapering soms. Gebruik jij twitter? hoe gaat het scrollen hier snel? dan lijkt het ook alsof het per foto iets doet kleine hapering. En met faceID en in instellingen als je wilt snel scrollen?

Maar iig goed om te horen dat ik niet d enige ben zal waarschijnlijk opgelost worden.

• Martinus
dafmay schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:28:
Voor diegenen met beta iOS op hun X...hoe is jullie ervaring zover tov iOS 11.1.1 ? Ik ben m.n. geïnteresseerd in batterijduur en stabiliteit.
11.1.1 is geen beta meer. Draait m.i. dikke prima.

no comment

• _Bailey_
  • Niet online
Martinus schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:45:
[...]

11.1.1 is geen beta meer. Draait m.i. dikke prima.
@dafmay doelt op de iOS 11.2 Beta

• Martinus
t.o.v. gemist, my bad :P

no comment

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-12 22:30
SmithNL schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:24:
[...]

De media staan ook wel echt te springen om nieuws over problemen bij "DE ALLERDUURSTE!!!!11!!!" iPhone... beetje een heksenjacht IMO.
Dit inderdaad, mijn God elk klein dingetje wat er mis gaat word onder een vergrootglas gelegd. Hier nog geen enkel probleem gehad, ook al zal ik een probleem krijgen, dan trakteer ik mezelf op een reisje naar de Apple store.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Pagina: 1 ... 23 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.