• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30

Het is weer bijna September 2026 :)

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:59

Rudios

Lost in space?

Martinus schreef op woensdag 8 november 2017 @ 07:49:
[...]

zit vandaag op dag 3, moet je zeggen dat ik het process van deze foon wel gaaf vind. We ervaren het, zo lijkt,
Dat oled scherm, ja ik hoor wat je zegt. Het is prachtig, maar toch. Die van Samsung knetteren in je face, daar moet je van houden. Vroeger had je ook de Sony TV die zo heeeeel veel kleur gaven, sommige vonden het gaaf sommigen om te :r . Samsung lijkt voor mij wel meer " color me bad ". Overigens vind ik het oled scherm van mn buurman met zn one+3 ook niet "BAMN".

updateje vanavond maar weer.... prettige dag...
Dat dus. Het scherm van de Samsung is meer 'in your face', maar dat maakt het voor mij een stuk onnatuurlijker. Ik waardeer het scherm van de X, JUIST omdat het zo accuraat is, kleuren zoals kleuren horen te zijn, natuurgetrouw. Daarbij vind ik true-tone wél erg mooi, mensen denken al snel dat het geel is, maar in het dagelijks leven is de kleurtemperatuur van het gemiddelde wit ook 6500 kelvin. Kijk maar eens naar buiten en probeer een beetje 'eindeloos' te kijken, je ziet dat alles eerder geelsig is dan blauwsig. Voor mij is het scherm van de X op dit moment het beste wat ik tot nu toe gezien heb!

Whole lot of stars ***

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Klopt idd helemaal wat hierboven wordt geschreven. De kleuren horen er juist zo uit te zien. Als het van je scherm af spat is het eerder onnatuurlijk (en daardoor ‘mooier’ volgens sommigen).

Apple heeft altijd kleurechtheid als de hoogste prioriteit gezien. Ben er zelf ook fan van, heb om die reden thuis een plasma.

NOSIG

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:32
Rudios schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:36:
[...]
Dat dus. Het scherm van de Samsung is meer 'in your face', maar dat maakt het voor mij een stuk onnatuurlijker. Ik waardeer het scherm van de X, JUIST omdat het zo accuraat is, kleuren zoals kleuren horen te zijn, natuurgetrouw. Daarbij vind ik true-tone wél erg mooi, mensen denken al snel dat het geel is, maar in het dagelijks leven is de kleurtemperatuur van het gemiddelde wit ook 6500 kelvin. Kijk maar eens naar buiten en probeer een beetje 'eindeloos' te kijken, je ziet dat alles eerder geelsig is dan blauwsig. Voor mij is het scherm van de X op dit moment het beste wat ik tot nu toe gezien heb!
Dit dus d:)b Vwb true tone en de natuurlijke kleuren van een iPhone scherm. Wat mij betreft perfect.

• Jaymone
dafmay schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:12:
[...]

Dit dus d:)b Vwb true tone en de natuurlijke kleuren van een iPhone scherm. Wat mij betreft perfect.
Heb m ook nog steeds aanstaan en voorlopig laat ik het ook zo d:)b

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
pdavie2311 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:06:
Is er iemand die kan checken of de Amazon app ook niet reageert bovenin? Dus winkelmandje rechtsboven en pijltje terug linksboven? Moet de App nog worden geoptimaliseerd voor de X?
Werkt prima hier.

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-10 22:11
(jarig!)
Rudios schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:36:
[...]

Dan zou ik maar eens beter kijken, de Note 8 heeft het allerbeste/mooiste scherm wat er nu te krijgen is. Dat “in your face” kleuren gelul is onzin, en kun je gewoon instellen... heb je er wel is zonder apple oogjes naar gekeken? Gebruik zelf nu 8 jaar iPhones en heb ook de X nu 3 dagen, maar op het design na (dat is schitterend) valt het scherm tegen, niet slecht maar zeker niet mind-blowing tov een S8/Note 8.

• Jaymone
Bontes schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:16:
[...]

Dan zou ik maar eens beter kijken, de Note 8 heeft het allerbeste/mooiste scherm wat er nu te krijgen is. Dat “in your face” kleuren gelul is onzin, en kun je gewoon instellen... heb je er wel is zonder apple oogjes naar gekeken? Gebruik zelf nu 8 jaar iPhones en heb ook de X nu 3 dagen, maar op het design na (dat is schitterend) valt het scherm tegen, niet slecht maar zeker niet mind-blowing tov een S8/Note 8.
Is iets geheel persoonlijks/subjectief, de een vindt dit mooi en de ander dat. Dien je alleen maar te respecteren.

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34

FTL

[...]

Daar gaan we weer: iPhone X scherm is als BESTE mobiel scherm getest door een autoriteit betreffende scherm reviews. http://www.displaymate.com/iPhoneX_ShootOut_1a.htm

Ik stel voor dat we niet zo zeuren met onze voorkeuren en het houden met meetbare tests.
Dat JIJ de note 8 beter vind; leuk maar blijkbaar hebben veel mensen een andere mening en moet je die maar gewoon accepteren.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hmmm..Niet dat ik dode hoeken heb zeg maar, bovenin.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Weet iemand wanneer we de tweakers.net review kunnen verwachten?

NOSIG

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-11 15:26
Ternet een 2 de vastloper gehad. Ik kreeg een snapchat melding en plots een zwart scherm. Deed nx meer. de sluitknop blijven indrukken maar ook niets. Na 10 min werkte hij plots weer.

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-11 11:23

Metian

Snert is vies

_Christiaan_ schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:27:
Weet iemand wanneer we de tweakers.net review kunnen verwachten?
Als goed is eind van deze week. Althans dat is wat ik voorbij zag komen op Facebook

Rupsen, Rapsen.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

[...]

Heb met mijn (Apple) oogjes ook de S8 gezien en mijn oogjes doen het prima, dat is het hem juist 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 08-11-2017 11:56 ]

Whole lot of stars ***

• Jaymone
Hoe gaat het unlocken van de Apple Watch icm FaceID bij jullie? Heb het idee dat het niet werkt zoals ik het wil namelijk..

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-11 19:09
FTL schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:22:
[...]

Daar gaan we weer: iPhone X scherm is als BESTE mobiel scherm getest door een autoriteit betreffende scherm reviews. http://www.displaymate.com/iPhoneX_ShootOut_1a.htm

Ik stel voor dat we niet zo zeuren met onze voorkeuren en het houden met meetbare tests.
Dat JIJ de note 8 beter vind; leuk maar blijkbaar hebben veel mensen een andere mening en moet je die maar gewoon accepteren.
Misschien moet je de metingen en grafieken ook eens kritisch naast mekaar leggen :9 .

Valt je al iets op? Nee? Kijk nog eens beter dan!

Als je de verschillen gezien hebt kom dan nog eens hier vertellen hoe het zit. Of ga je dan vertellen dat de metingen inclusief de manier waarop opeens minder belangrijk zijn, maar de begeleidende tekst er voornamelijk toe doet?

Heel simpel eigenljik: Zowel voor de Note 8 als voor de X geldt dat ze een uitmuntend display hebben. Voor de Note 8 geldt inderdaad dat de kleuren 'er een beetje vanaf spatten' , door velen gewaardeerd, door anderen daarmee 'beticht' van slechte smaak.

Die 'over-saturatie' schakel je echter vrij eenvoudig uit, en ook de calibratie en de instellingen ( standaard ) bij de Note 8 worden geroemd. Een beetje getalenteerde Tweaker die voor neutrale kleuren gaat en die het zelfs lukt om bij zijn Iphone X de wifi uit te schakelen, zijn batterij-percentage zichtbaar te maken, of auto-brightness-setting te vinden _/-\o_ , lukt het dat dan ook zeker bij de Note 8 om de kleurweergave naar zijn hand te zetten.

Verder blijft een beetje dat hier de 'Halleluja-stemming' de boventoon voert voor alle zaken die al een tijdje bij de concurenten mogelijk waren. Dat Apple het hier en daar later introduceert en in de ogen van sommigen ( objectief ) en de meesten ( Apple-gebruikers ) dan wat beter implementeert moge dan zo zijn.

Beide flagships zijn mooie devices die in de praktijk niet werkelijk voor mekaar onderdoen, hun werkeljike tekortkomingen maar ook voordelen hebben t.o.v. elkaar.

Hier valt er een X op de mat :9 , verwacht vanaf 20-11 ......

Tot die tijd behelp ik me nog even met de S8 en Note8 8)7 .... O ja....en daarna ook, want de X is voor mijn zoon _/-\o_

Iedereen die hem al heeft hier veel plezier!

[ Voor 2% gewijzigd door robbvdb op 08-11-2017 12:32 . Reden: beter leesbaar maken ]

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Martinus schreef op woensdag 8 november 2017 @ 07:49:
[...]

Dat oled scherm, ja ik hoor wat je zegt. Het is prachtig, maar toch. Die van Samsung knetteren in je face, daar moet je van houden. Vroeger had je ook de Sony TV die zo heeeeel veel kleur gaven, sommige vonden het gaaf sommigen om te :r . Samsung lijkt voor mij wel meer " color me bad ". Overigens vind ik het oled scherm van mn buurman met zn one+3 ook niet "BAMN".
@Rudios @_Christiaan_ @Jaymone @Bontes

cc: @FTL @robbvdb

Is dat zo?

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/9hFuGq.jpg

Er zijn 4 scherm-modi aanwezig op een Samsung, waarbij je "Aanpasbaar display" helemaal naar eigen wens kunt instellen...

Genoeg opties dus... ;)

Jaymone schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:18:
[...]

Is iets geheel persoonlijks/subjectief, de een vindt dit mooi en de ander dat. Dien je alleen maar te respecteren.
Dat wordt misschien ook wel gerespecteerd, als @Martinus & @Rudios correct waren in deze:
zij doen een bewering die niet waar is! Er wordt door hun helemaal niet genoemd, dat er verschillende "modi" aanwezig zijn op een Samsung, net zoals op een iPhoneX.

En inderdaad: het is een ieders persoonlijke keuze welk scherm het beste is... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door henklbr op 08-11-2017 14:57 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Alpoholic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-01-2023
FTL schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:22:
[...]

Dit topic heet toch 'Ervaringen & Discussie' en niet 'meetbare tests & Discussie'?

• robbvdb
Alpoholic schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:16:
[...]

Dit topic heet toch 'Ervaringen & Discussie' en niet 'meetbare tests & Discussie'?
Klopt!

En daarbij horen vast ook ervaringen met het scherm, eventueel onderbouwd in de discussie met 'tes-resultaten' van derden.

Niet mis mee toch? Als het je niet interesseert 'skip' je die reacties toch?

Of wil je alleen maar 31.412 reacties lezen in de trant van 'mijn nieuwe speeltje net binnen, wat fantastisch '. , of 'Facebook-app gebruikt nog steeds veel stroom op de X' , of 'heeft iemand ook dat Netflix minder vloeiend loopt dan op de 8 ' ......

Ook ervaringen met de harware, onderbouwd door testen mogen vast genoemd worden.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
robbvdb schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:23:
[...]

Klopt!

En daarbij horen vast ook ervaringen met het scherm, eventueel onderbouwd in de discussie met 'tes-resultaten' van derden.

Niet mis mee toch? Als het je niet interesseert 'skip' je die reacties toch?

Of wil je alleen maar 31.412 reacties lezen in de trant van 'mijn nieuwe speeltje net binnen, wat fantastisch '. , of 'Facebook-app gebruikt nog steeds veel stroom op de X' , of 'heeft iemand ook dat Netflix minder vloeiend loopt dan op de 8 ' ......

Ook ervaringen met de harware, onderbouwd door testen mogen vast genoemd worden.
Nou, inderdaad. Ik ben ook enorm liefhebber van de Apple mobile devices en zou niks anders willen, maar sommige mensen trekken enige vorm van kritiek of aandachtspuntjes direct door in het extreme. Niks mis mee om eea tegen het licht te houden. We hebben het hier over een product dat we dagelijks veel gebruiken, waar we veel mee delen en die jaarlijks best veel geld kost (tel + abo).

Overigens hoop ik mezelf hier snel te kunnen melden. Pfff, wat een zoektocht is dit geweest dan!

I don't have dreams, I have goals!!

• Jaymone
henklbr schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:16:
[...]

@Rudios @_Christiaan_ @dafmay @Jaymone @Bontes

Is dat zo?

[afbeelding]

Er zijn 4 scherm-modi aanwezig op een Samsung, waarbij je "Aanpasbaar display" helemaal naar eigen wens kunt instellen...

Genoeg opties dus; jullie redenering slaat dus nergens op... 8)7

[...]

Dat wordt misschien ook wel gerespecteerd, als @Martinus & @Rudios correct waren in deze:
zij doen een bewering die niet waar is! Er wordt door hun helemaal niet genoemd, dat er verschillende "modi" aanwezig zijn op een Samsung, net zoals op een iPhoneX.

En inderdaad: het is een ieders persoonlijke keuze welk scherm het beste is... ;)
Welke redenering aan mijn kant? Dat dit voor een ieder persoonlijks is en ik blij ben met het scherm van de X?

• Rudios

Rudios

Lost in space?

henklbr schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:16:
[...]

@Rudios @_Christiaan_ @dafmay @Jaymone @Bontes

Is dat zo?

[...]

Gaat me niet om wie het beste is, want dat interesseert me helemaal niks. Maar IK PERSOONLIJK vind het scherm voor mij van de X het beste. Niet omdat ik er met zogenaamde Apple oogjes naar kijk, maar omdat ik het zo ervaar. Ik snap niet zogoed waarom daar over gevallen wordt en metname mensen met een S8 device. Het zijn allebei prachtige schermen, ik ventileer alleen mijn mening.

Whole lot of stars ***

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-11 19:12
Jaymone schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:35:
[...]

Welke redenering aan mijn kant? Dat dit voor een ieder persoonlijks is en ik blij ben met het scherm van de X?
Scherm is idd heel fijn

*knip*

Rustig aan, niet op de man spelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 08-11-2017 21:21 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

• dafmay
@henklbr weet niet waarom je mij aanhaalt...ik heb mij niet uitgelaten over Samsung.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Weet iemand hoe je d.m.v. 3D touch de app-kiezer tevoorschijn krijgt? Schijnbaar kan je met 3D touch (force touch) hard op de linkerkant van je scherm drukken, waarbij het multitask menu (app-kiezer) tevoorschijn zou moeten komen. Maar waar ik ook hard druk of swipe op de linker kant, het komt niet tevoorschijn :(

NOSIG

• robbvdb
*knip*

Graag ontopic blijven en maak anders een TR aan.

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 08-11-2017 21:21 ]

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:56
_Christiaan_ schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:47:
Weet iemand hoe je d.m.v. 3D touch de app-kiezer tevoorschijn krijgt? Schijnbaar kan je met 3D touch (force touch) hard op de linkerkant van je scherm drukken, waarbij het multitask menu (app-kiezer) tevoorschijn zou moeten komen. Maar waar ik ook hard druk of swipe op de linker kant, het komt niet tevoorschijn :(
Die functie werkt niet op de X, aangezien je kan links-rechts kunt swipen ondering.
Op de andere toestellen met 3D touch werkt deze functie sinds iOS 11.1 wel weer.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
*knip*

Een TR aanmaken is voldoende.

[ Voor 105% gewijzigd door Hoedje op 08-11-2017 21:22 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

SmithNL schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:50:
[...]

Die functie werkt niet op de X, aangezien je kan links-rechts kunt swipen ondering.
Op de andere toestellen met 3D touch werkt deze functie sinds iOS 11.1 wel weer.
Jammer! Had graag gezien dat dit had gewerkt, zodat je als gebruiker iig de keuze had gehad welke gesture je het liefst gebruikt.

NOSIG

• robbvdb
_Christiaan_ schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:53:
[...]

Jammer! Had graag gezien dat dit had gewerkt, zodat je als gebruiker iig de keuze had gehad welke gesture je het liefst gebruikt.
Als genoeg mensen dat met jou vinden en het bereikt Apple, dan komt het in een toekomstige update er vast in :)

Verwijderd

Heb toch even lopen twijfelen tussen de X en de 8 plus...
Maar eerlijk is eerlijk als ik zie wat de 8 plus extra aan breedte heeft wat betreft scherm en wat je daarvoor aan extra grote door de bezels op de koop toe moet nemen dan is het wel duidelijk dat de keuze voor "MIJ" duidelijk is.

De 8 plus kan het pand verlaten.
Deze foto met dezelfde achtergrond laat het redelijk goed zien

Afbeeldingslocatie: http://www.wildlife-photos.net/x.jpg

• Redondo1982
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:08:
Maar eerlijk is eerlijk als ik zie wat de 8 plus extra aan breedte heeft wat betreft scherm en wat je daarvoor aan extra grote door de bezels op de koop toe moet nemen dan is het wel duidelijk dat de keuze voor "MIJ" duidelijk is.

[afbeelding]
Misschien een vertekend beeld, maar ik vind het scherm van de 8 plus mooier. Of komt OLED op foto minder mooi uit?

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Redondo1982 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:10:
[...]

Misschien een vertekend beeld, maar ik vind het scherm van de 8 plus mooier. Of komt OLED op foto minder mooi uit?
Normaliter kun je schermen niet beoordelen op een foto's, er spelen daarbij zoveel externe factoren een rol dat het eigelijk niet meer realistisch is om een objectief vergelijk te maken. Je zou ze in het echt eens naast elkaar moeten leggen, meestal gaat dat wel bij een Media markt of een Apple reseller.

Whole lot of stars ***

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:08:

[afbeelding]
De bezels aan de zijkant van de 8 zijn toch juiste helemaal niet bijzonder groot? Of bedoel je boven en beneden?

Als ik je foto zo zie dan vind ik het scherm van de X eigenlijk echt veel te klein in verhouding met de prijs van het toestel. Je ziet gewoon aanzienlijk meer op de 8 Plus en dan moet je de notch van de X ook nog meerekenen die ook een deel van het beeld doet weghalen.

Overigens (mijn mening, dus no offence verder): een doorzichtige harde plastic case om beide toestellen? Dat vind ik bijna godslastering, helemaal bij zulke mooie toestellen. In mijn optiek met afstand de meest lelijke manier om je toestel te beschermen.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik ben toch teruggekomen op de kritiek op Face ID, uit je broekzak halen en swipen gaat sneller dan je vinger op een knop leggen.

• Redondo1982
Rudios schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:13:
[...]

Normaliter kun je schermen niet beoordelen op een foto's, er spelen daarbij zoveel externe factoren een rol dat het eigelijk niet meer realistisch is om een objectief vergelijk te maken. Je zou ze in het echt eens naast elkaar moeten leggen, meestal gaat dat wel bij een Media markt of een Apple reseller.
Oke, want op deze foto vind ik de kleuren echter en zit er ook meer detail in. Het één zal met het andere te maken hebben. Ben geen pro oid, maar ik zie echt duidelijk een verschil. Terwijl ik het liever andersom had gezien met de naderende komst van mijn iPhone X.

• bram1984
@Rudios en @Redondo1982 Met kleuren is het sowieso lastig te zien, denk ik. Het scherm van de 8 Plus is van zichzelf al heel goed. Je zal het met name zien bij zwart en wit, dat de X (en dus OLED) mooier is en een diepere weergave heeft.
NotSoSteady schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:14:
Ik ben toch teruggekomen op de kritiek op Face ID, uit je broekzak halen en swipen gaat sneller dan je vinger op een knop leggen.
Dat moet je dan toch eens uitleggen, want dat is wat mij betreft onmogelijk. Als ik mijn toestel uit mijn zak haal dan heb ik mijn vinger al op de sensor voordat ik deze überhaupt voor me heb en is deze dus al ontgrendeld nog voordat ik ernaar gekeken heb. Los daarvan neemt een swipe (verwaarloosbaar natuurlijk, maar toch) simpelweg meer tijd in beslag, dan ene korte druk, omdat het een uitgebreidere handeling is.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 08-11-2017 13:19 ]

• Rudios

Rudios

Lost in space?

bram1984 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:18:
@Rudios en @Redondo1982 Met kleuren is het sowieso lastig te zien, denk ik. Het scherm van de 8 Plus is van zichzelf al heel goed. Je zal het met name zien bij zwart en wit, dat de X (en dus OLED) mooier is en een diepere weergave heeft.
offtopic: Ik denk dat je Redondo1982 bedoelt? Ik zie dat je het al aangepast hebt ;) Maar je hebt in deze wel gelijk!

[ Voor 5% gewijzigd door Rudios op 08-11-2017 13:22 ]

Whole lot of stars ***

Verwijderd

Iemand opgevallen dat de animoji erg matig het doen als je een bril draagt? Erg hokkerig.

• bram1984
Rudios schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:21:
[...]

offtopic: Ik denk dat je Redondo1982 bedoelt? Ik zie dat je het al aangepast hebt ;) Maar je hebt in deze wel gelijk!
Ja, maar die staat er toch ook bij. ;)

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:14:
[...]

De bezels aan de zijkant van de 8 zijn toch juiste helemaal niet bijzonder groot? Of bedoel je boven en beneden?

Als ik je foto zo zie dan vind ik het scherm van de X eigenlijk echt veel te klein in verhouding met de prijs van het toestel. Je ziet gewoon aanzienlijk meer op de 8 Plus en dan moet je de notch van de X ook nog meerekenen die ook een deel van het beeld doet weghalen.

Overigens (mijn mening, dus no offence verder): een doorzichtige harde plastic case om beide toestellen? Dat vind ik bijna godslastering, helemaal bij zulke mooie toestellen. In mijn optiek met afstand de meest lelijke manier om je toestel te beschermen.
Je ziet meer idd..
Maar aanzienlijk is wat overdreven vind ik.
Met browsen zie je zelfs soms meer op de X omdat het scherm hoger is.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:23:
Iemand opgevallen dat de animoji erg matig het doen als je een bril draagt? Erg hokkerig.
Bedoel je dan de hele animatie schokkerig? Of alleen de 'oogpartij'?

Whole lot of stars ***

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:24:
[...]

Je ziet meer idd..
Maar aanzienlijk is wat overdreven vind ik.
Met browsen zie je zelfs soms meer op de X omdat het scherm hoger is.
In landscape niet. ;)

Edit: maar ja, aanzienlijk inderdaad. Let even op de verf aan de zijkanten en de stukken die missen op de X. Als je die stukken naast elkaar ligt, dan hebben we het in mijn optiek over een aanzienlijk deel.

[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 08-11-2017 13:34 ]

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:49
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:23:
Ik heb dit zojuist geprobeerd en heb er geen last van.

Verwijderd

Nee scheelt 1 regeltje (foto laat oranje gloed zien op de X maar in het echt is dat niet zo overigens)

Afbeeldingslocatie: http://www.wildlife-photos.net/h.jpg

• robbvdb
Mist niemand de 'Full-size'-notificatie-balk of ben ik de enige die dat vind? Vooral die wat 'lege batterij' van de X .....geen idee wat er nou nog in zit zonder dat er een percentage bij staat. Iets wat ik ook altijd aan zette bij toestellen waar de weergave daarvan een optie was.

Zeker met een foto van de 8-plus en de X naast mekaar zie je het. Als je nogal wat meldingen hebt lijkt me dat best even wennen.

Of is het meer onder het motto van 'de rest van het toestel' maakt zoveel goed dat we dit voor lief nemen?

[ Voor 24% gewijzigd door robbvdb op 08-11-2017 13:49 ]

• robbvdb
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:34:
[...]

Nee scheelt 1 regeltje (foto laat oranje gloed zien op de X maar in het echt is dat niet zo overigens)

[afbeelding]
Je bent toch niet helemaal serieus 8)7 dat met het oog gezien beide toestellen er qua wit-balans hetzelfde uitzien?

Dat kan wel wat vriendelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 08-11-2017 21:25 ]

Verwijderd

robbvdb schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:51:
[...]

Je bent toch niet helemaal serieus 8)7 dat met het oog gezien beide toestellen er qua wit-balans hetzelfde uitzien?
Ja echt.
Jij snapt niet veel van fotografie denk ik ?
Die rode gloed zit er niet op zoals de foto van de iphone SE het laat zien.

Sterker nog de OLED heeft volgens mijn spider pro een beter witbalans en zit dichter tegen 6500 K aan dan de plus

Zal ze los fotograferen van elkaar (dus niet beide in beeld) dan is de belichting anders.

Dat kan ook wel wat vriendelijker.

[ Voor 35% gewijzigd door Hoedje op 08-11-2017 21:25 ]

• robbvdb
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:53:
[...]

Ja echt.
Jij snapt niet veel van fotografie denk ik ?
.......Zo was jouw eerste reactie .......
Gezien jouw 'denigrerende toontje' jij wel! Leg het mij en de rest hier dan maar even uit graag.

Overigens net hier een 8 plus en een X van collegae beide met standaard-settings op tafel gelegd om eens met de ogen te kijken i.p.v. door jouw camera op mijn scherm ..... De X echt beduidend warmer qua kleur |:(

Nu snap ik er echt niets meer van. Ging de kalibratie bij één van de toestellen mis, is er een camera van slag, zit er toch een marge in ( zo groot dat je hem bijna met je ogen dicht ziet! ) .

(Het was voor mij net weer als toen ....jaren geleden toen ik én mijn zoon beiden de eerste lichting Iph4 binnen kregen, naast mekaar aan deden en een werled van verschil aan schermkleuren hadden m.b.t. vooral de witbalans. 2 Goednieuwe toestellen van de eerste 100 die T-mobile toen uitleverden.)

En nee, alle eromheen staande collegae vonden hetzelfde! De Note 8 van mij ernaast kwam trouwens meer in de richting van de 8 plus dan van de X ( wel aanpasbaar display en zelf gecalibreerd ooit eens een maand geleden ofzo ) .

Ik zie je uitleg graag tegemoet :)

[ Voor 23% gewijzigd door robbvdb op 08-11-2017 14:09 ]

Verwijderd

robbvdb schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:03:
[...]

Gezien jouw 'denigrerende toontje' jij wel! Leg het mij en de rest hier dan maar even uit graag.

Overigens net hier een 8 plus en een X van collegae beide met standaard-settings op tafel gelegd om eens met de ogen te kijken i.p.v. door jouw camera op mijn scherm ..... De X echt beduidend warmer qua kleur |:(

Nu snap ik er echt niets meer van. Ging de kalibratie bij één van de toestellen mis, is er een camera van slag, zit er toch een marge in ( zo groot dat je hem bijna met je ogen dicht ziet! ) .

En nee, alle eromheen staande collegae vonden hetzelfde! De Note 8 van mij ernaast kwam trouwens meer in de richting van de 8 plus dan van de X ( wel aanpasbaar display en zelf gecalibreerd ooit eens een maand geleden ofzo ) .

Ik zie je uitleg graag tegemoet :)
Ik zeg alleen dat de oranje gloed die de foto hierboven laat zien niet overeenkomt met de werkelijkheid.
Omdat ze beide op eenzelfde foto staan en daardoor de auto witbalans van de camera niet altijd correct is.

Vervolgens maak jij mij belachelijk met de opmerking:
"Je bent toch niet helemaal serieus 8)7 dat met het oog gezien beide toestellen er qua wit-balans hetzelfde uitzien?"

Dan leg ik het e.e.a uit en doe je weer alsof jij het beter weet

Daarbij is het fotograferen van een display altijd tricky.
De spider pro laat een betere witbalans zien dan de Plus (dichtbij 6500K)

Daar trek ik de conclusie uit.
Jij trekt hem uit een foto genomen van een display of wat jouw ogen jouw zeggen
Zoals je kan zien is de kleur van de X heel anders dan de kleur X op de foto van de X omdat ze los zijn gefotografeerd ipv beide op de foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.wildlife-photos.net/xx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wildlife-photos.net/b.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2017 14:24 ]

• dafmay
Sjeez wat een mindfuck is dit...ik bekijk op mijn iPhone 8 Plus een afbeelding van een iPhone X waarop weer een afbeelding van een iPhone 8 Plus en een iPhone X...

Baboesjka B) >:)

*loopt naar het koffiezetapparaat*

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 08-11-2017 14:37 ]

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
@Nick25 @henklbr @Jaymone

dit soort ruzie's en argumentaties komen voort uit het feit dat mensen het gevoel hebben alsof ze ergens bij moeten horen blijkbaar, je bent team apple of je bent team samsung of noem maar een ander willekeurig merk.

Als mensen nou eens een telefoon kozen omdat zei die de "beste" vinden en niet wat anderen er van vinden zou dat veel beter zijn.

maar doordat dit gebeurd wat ik hierboven beschreef gaan mensen elk "kritiek" puntje beschouwen als een directe aanval aan hun beleving puur omdat ze een "loyaliteit gevoel/groeps gedrag hebben", mocht het zo zijn of niet, en dit is toch eigenlijk zo fout als maar kan? als iets een kritieke en gegronde mening krijgt, waarom dan ZO erg verdedigen als het gewoon zo is... of dat bij het punt van henk relevant is weet ik niet, maar ik zie dit gedrag, ooooo zo veel terug komen.

of ben ik de enige die zo denkt?? 8)7

• robbvdb
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:06:
[...]

Ik zeg dat de oranje gloed die de foto nu laat zien niet overeenkomt met de werkelijkheid.
Omdat ze beide op eenzelfde foto staan en daardoor de auto witbalans van de camera niet altijd correct is.

Daarbij is het fotograferen van een display altijd tricky.
De spider pro laat een betere witbalans zien dan de Plus (dichtbij 6500K)

Daar trek ik de conclusie uit.
Jij trekt hem uit een foto genomen van een display of wat jouw ogen jouw zeggen

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik dacht het al ..... geen enkele onderbouwing voor je verhaal.

Ja , fotograferen van een display is altijd tricky , of moeilijk of 'hoe jij het wilt noemen. Een deftige uitleg van welke ( technische) eigenschappen van een display en camera-sensor en de technische verschillen van de displays, daar hoor ik je niet over. Meer een algemeen "fotograferen van een display is tricky".

Je verhaal van je wit-balans op je camera snijdt al helemaal geen hout! Juist die camera ( nadat voor het 'totaal-plaatje ' van de 2 verschillende schermen de balans is opgemaakt !) is veel neutraler dan jouw ( en mijn ) oog, wat heel snel WENT aan een lichtkleur, en ieder 'wit' , wat koeler, warmer, groener, blauwer, roder of wat dan ook na een klein tijdje 'als wit' ervaart.

Cursusje menselijke-waarneming maar doen dan.

Een reactie op mijn 2de reactie met de 8 plus , de Note 8 en de X op tafel met collegae waag je je niet aan denk ik?

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-11 12:13
@Geert1976 @Donstil @smoken @macselect @Evernote Nou het verhaal met de groene streep is prima opgelost.

Had een afspraak bij Apple Amsterdam gemaakt, waar de telefoon vandaan komt, kom er aan blijkt het niet nodig geweest te zijn om voor dit een afspraak te maken. De telefoon is binnen 14 dagen 'retourbeleid' terug gebracht met een defect, dan kan deze direct worden omgewisseld voor een nieuwe.

Ik heb dus een gloednieuwe iPhone X in nieuwe verpakking meegekregen, in ruil voor de defecte natuurlijk. Thumbs up voor Apple, dit stipt voor mij maar weer aan waarom ik mijn Apple apparatuur bij Apple zelf blijf kopen.

AdGuard Home

Verwijderd

robbvdb schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:26:
[...]

Ik dacht het al ..... geen enkele onderbouwing voor je verhaal.

Ja , fotograferen van een display is altijd tricky , of moeilijk of 'hoe jij het wilt noemen. Een deftige uitleg van welke ( technische) eigenschappen van een display en camera-sensor en de technische verschillen van de displays, daar hoor ik je niet over. Meer een algemeen "fotograferen van een display is tricky".

Je verhaal van je wit-balans op je camera snijdt al helemaal geen hout! Juist die camera ( nadat voor het 'totaal-plaatje ' van de 2 verschillende schermen de balans is opgemaakt !) is veel neutraler dan jouw ( en mijn ) oog, wat heel snel WENT aan een lichtkleur, en ieder 'wit' , wat koeler, warmer, groener, blauwer, roder of wat dan ook na een klein tijdje 'als wit' ervaart.

Cursusje menselijke-waarneming maar doen dan.

Een reactie op mijn 2de reactie met de 8 plus , de Note 8 en de X op tafel met collegae waag je je niet aan denk ik?
Jouw onderbouwing is super hoor.
Het is prima je hebt helemaal gelijk echt !

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 15:35
Dennisjehz schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:22:
@Nick25 @henklbr @Jaymone

dit soort ruzie's en argumentaties komen voort uit het feit dat mensen het gevoel hebben alsof ze ergens bij moeten horen blijkbaar, je bent team apple of je bent team samsung of noem maar een ander willekeurig merk.

Als mensen nou eens een telefoon kozen omdat zei die de "beste" vinden en niet wat anderen er van vinden zou dat veel beter zijn.

maar doordat dit gebeurd wat ik hierboven beschreef gaan mensen elk "kritiek" puntje beschouwen als een directe aanval aan hun beleving puur omdat ze een "loyaliteit gevoel/groeps gedrag hebben", mocht het zo zijn of niet, en dit is toch eigenlijk zo fout als maar kan? als iets een kritieke en gegronde mening krijgt, waarom dan ZO erg verdedigen als het gewoon zo is... of dat bij het punt van henk relevant is weet ik niet, maar ik zie dit gedrag, ooooo zo veel terug komen.

of ben ik de enige die zo denkt?? 8)7
nee denk ook zo. Typisch gevalletje van internet, vaak platte mening geven om vervolgens met hamer en sikkel dat verdedigen. Waar ik wel moeite mee heb, is als mensen mijn mening als onwaar betichten. Waarom, ik redeneer nl. ook maar vanuit de informatie ik heb/zie. Dat die wellicht aangepast kan worden op basis van feiten, prima. In dit geval, geen idee dat je een note 8 kan fine tune in het scherm. okay, maar sla me dan niet meteen voor mn kop dat ik onzin verkondig. Maar vertel me dat er mogelijkheden zijn om genoemde fenomenen te omzeilen, ik leer graag, maar niet zo.

no comment

• vooviro
Martinus schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:32:
[...]

nee denk ook zo. Typisch gevalletje van internet, vaak platte mening geven om vervolgens met hamer en sikkel dat verdedigen. Waar ik wel moeite mee heb, is als mensen mijn mening als onwaar betichten. Waarom, ik redeneer nl. ook maar vanuit de informatie ik heb/zie. Dat die wellicht aangepast kan worden op basis van feiten, ja prima. In dit geval, geen idee dat je een note 8 kan fine tune in het scherm. Ja, prima, maar sla me dan niet meteen voor mn kop dat ik onzin verkondig. Maar vertel me dat er mogelijkheden zijn om genoemde fenomenen te omzeilen, ik leer graag, maar niet zo.
Helaas het "sla me dan niet voor mijn kop" komt voort juist uit het gedrag wat ik net uitlegde, doordat dit gebeurd, en dit tegenwoordig als de "norm" gezien wordt, reageren zelfs normale mensen op die manier puur omdat het anders niet aankomt tegenwoordig helaas.... maakt het nog steeds fout overigens. :P

• robbvdb
@Dennisjehz

Wat mij betreft is er slechts sprake van een gezonde discussie soms, op basis van argumenten.

Ik heb dan ook helemaal geen moeite met kritiek op door mij gekozen telefoons, andere aperatuur of wat dan ook. Ik kies zelf, hoef nergens bij te horen.

Het is vaak 'het denigrerende toontje', 'beweringen die uit de lucht vallen', 'het spelen op de man zonder iemand of zijn vaardigheden of kennis te kennen', die vaak laten zien dat iemand zijn 'tere zieltje geraakt lijkt te zijn' als zijn favoriete telefoon iets van gefundeerde kritiek krijgt.

Dat is jammer, want een gezonde discussie maakt dat ik misschien net als in 2010, bij een volgende generatie Iphone wel weer denk "die wil ik" O+

• dafmay
[...]
nee denk ook zo. Typisch gevalletje van internet, vaak platte mening geven om vervolgens met hamer en sikkel dat verdedigen. Waar ik wel moeite mee heb, is als mensen mijn mening als onwaar betichten. Waarom, ik redeneer nl. ook maar vanuit de informatie ik heb/zie. Dat die wellicht aangepast kan worden op basis van feiten, ja prima. In dit geval, geen idee dat je een note 8 kan fine tune in het scherm. Ja, prima, maar sla me dan niet meteen voor mn kop dat ik onzin verkondig. Maar vertel me dat er mogelijkheden zijn om genoemde fenomenen te omzeilen, ik leer graag, maar niet zo.
Well said Sir d:)b

• vooviro
Om er een slot op het onderwerp te gooien, het komt neer op het feit dat mensen gewoon met respect met elkaar moeten omgaan, de keuzes die mensen maken, en waarom, of deze goed zijn? dat is in ieder zijn ogen weer anders.

we gaan offtopic denk ik nu wel heel ver... dus laten we het hierbij houden. O-)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 15:35
Dennisjehz schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:39:
Om er een slot op te gooien, het komt neer op het feit dat mensen gewoon met respect met elkaar moeten omgaan, de keuzes die mensen maken, en waarom, of deze goed zijn? dat is in ieder zijn ogen weer anders.

we gaan offtopic denk ik nu wel heel ver... dus laten we het hierbij houden. O-)
Amen :)

merk dat vandaag de form factor me alweer meer bekoord dan gister... vind mn oude 7+ wel weer groot eigenlijk 8)

no comment

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:16
bardi-1 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:28:
@Geert1976 @Donstil @smoken @macselect @Evernote Nou het verhaal met de groene streep is prima opgelost.

Had een afspraak bij Apple Amsterdam gemaakt, waar de telefoon vandaan komt, kom er aan blijkt het niet nodig geweest te zijn om voor dit een afspraak te maken. De telefoon is binnen 14 dagen 'retourbeleid' terug gebracht met een defect, dan kan deze direct worden omgewisseld voor een nieuwe.

Ik heb dus een gloednieuwe iPhone X in nieuwe verpakking meegekregen, in ruil voor de defecte natuurlijk. Thumbs up voor Apple, dit stipt voor mij maar weer aan waarom ik mijn Apple apparatuur bij Apple zelf blijf kopen.
Super happy voor jou!

Voor mezelf baal ik dat ik niet in de buurt woon van een Apple Store, want dan was het hele gezeur dat ik ermee heb me bespaard gebleven.

iPhone is intussen opgehaald door UPS en op weg naar Apple. Dus naar de Apple Store gaan is sowieso uitgesloten nu ;-)

Vanmorgen:

1: met Apple Care gebeld met het verzoek om met een senior doorverbonden te worden. Gelukkig kreeg ik meteen degene aan de lijn die ik gisteren als laatste gesproken heb en waar ik een beetje boos op was. Was blij dat ik hem aan de lijn krijg, want mijn enige doel was om mijn excuses aan te bieden richting hem voor dat laatste gesprek.

2: met after sales gebeld met de vraag of ik mijn retour goed geregeld heb en of ze me het bedrag gewoon terugbetalen indien ik hem tussen nu en hun levering elders sneller kan kopen. Was geen probleem.

Waar ik wel even moeite mee heb sinds dat gesprek: “ik zie dat mijn collega niet een advanced replacement voor u heeft aangevraagd terwijl u daar naar mijn mening wel recht op heeft. Dit ga ik alsnog bij mijn senior aanvragen”...
(senior is volgens mij Apple Care)

Natuurlijk top dat hij het gaat aanvragen, maar waarom heb ik dan gisteren 3 uur gebeld en van 3 verschillende seniors gehoord dat ik geen recht heb op een advanced replacement?

Wat zouden jullie doen, afwachten of nog eens contact opnemen met Apple Care?

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34

FTL

robbvdb schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:15:
[...]
Heel simpel eigenljik: Zowel voor de Note 8 als voor de X geldt dat ze een uitmuntend display hebben. Voor de Note 8 geldt inderdaad dat de kleuren 'er een beetje vanaf spatten' , door velen gewaardeerd, door anderen daarmee 'beticht' van slechte smaak.
Dank denk ik toch niet dat je mijn bericht goed begrepen hebt. Heb alles goed doorgelezen en grafieken vergeleken. Ik probeer niet de Note 8 af te kraken maar aan te geven dat de iPhone X niet een slechter display is.

Beide zijn goede displays en blijkbaar is er een persoonlijke voorkeur waar niet over valt te discussiëren omdat je daar niet uit gaat komen. We zijn hier niet om elkaar van je voorkeur af te praten. Altijd zelfde X vs Y discussies overal :)

• robbvdb
[...]

Het leuke is dat jij helemaal gelijk hebt Martinus _/-\o_ . Zeker vanuit jouw visie!

Maar zoals we ook wel eens zien bij mensen die een vraag stellen op tweakers die technisch is, wordt er vaak door de Mod's ingegrepen en verwacht dat men zelf eerst wat onderzoek doet. Nou is Tweakers wel een stukje populairder dan in de begin-jaren toen hier alleen maar nerds technisch experts rond-dwarrelden, maar het is natuurlijk nog steeds niet het Viva-forum }:O .

Blijft staan dat een reactie, zelfs op een mening die niet op de juiste feiten gebaseerd is of achterhaald is, met respect bediscusiëerd mag worden.

Daar zie je ook de populariteit van een groot forum helaas terug, dat ongebreideld lekker anoniem reageren op een manier die menigeen nimmer in het normale leven in zijn hoofd zou halen, hier van alle dag is.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-11 12:13
smoken schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:45:
[...]

Super happy voor jou!

Voor mezelf baal ik dat ik niet in de buurt woon van een Apple Store, want dan was het hele gezeur dat ik ermee heb me bespaard gebleven.

iPhone is intussen opgehaald door UPS en op weg naar Apple. Dus naar de Apple Store gaan is sowieso uitgesloten nu ;-)

Vanmorgen:

1: met Apple Care gebeld met het verzoek om met een senior doorverbonden te worden. Gelukkig kreeg ik meteen degene aan de lijn die ik gisteren als laatste gesproken heb en waar ik een beetje boos op was. Was blij dat ik hem aan de lijn krijg, want mijn enige doel was om mijn excuses aan te bieden richting hem voor dat laatste gesprek.

2: met after sales gebeld met de vraag of ik mijn retour goed geregeld heb en of ze me het bedrag gewoon terugbetalen indien ik hem tussen nu en hun levering elders sneller kan kopen. Was geen probleem.

Waar ik wel even moeite mee heb sinds dat gesprek: “ik zie dat mijn collega niet een advanced replacement voor u heeft aangevraagd terwijl u daar naar mijn mening wel recht op heeft. Dit ga ik alsnog bij mijn senior aanvragen”...
(senior is volgens mij Apple Care)

Natuurlijk top dat hij het gaat aanvragen, maar waarom heb ik dan gisteren 3 uur gebeld en van 3 verschillende seniors gehoord dat ik geen recht heb op een advanced replacement?

Wat zouden jullie doen, afwachten of nog eens contact opnemen met Apple Care?
Navragen kan toch geen kwaad, ben je al op de hoogte of ze nu daadwerkelijk een 'advanced replacement' gaan doen?

AdGuard Home

• robbvdb
Martinus schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:40:
[...]

merk dat vandaag de form factor me alweer meer bekoord dan gister... vind mn oude 7+ wel weer groot eigenlijk 8)
Helemaal mee eens :)

Ik vind hem inmiddels zo mooi, dat ik de 11 overweeg als opvolger van 1 van mijn huidige phones.

Misschien is de uitsparing bovenin het display dan anders opgelost en is alles nog weer wat mooier door-ontwikkeld dan nu _/-\o_

• smoken
bardi-1 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:52:
[...]

Navragen kan toch geen kwaad, ben je al op de hoogte of ze nu daadwerkelijk een 'advanced replacement' gaan doen?
Ik zou daar binnen 24 tot 48 uur een mail over krijgen ... ik ga de senior die nu aan mijn case “gekoppeld” is een mail sturen met de vraag of hij me kan bellen.

Dit soort dingen vindt ik dus irritant hè .. is nu de tweede van aftersales die zegt dat ik ergens recht op heb, en uiteindelijk krijg je het dan toch niet :-(

• robbvdb
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:34:
[...]

[afbeelding]
@EdvanAL Ik was nog even benieuwd naar jouw settings m.b.t. het beeldscherm op beide Iphones van jouw foto.

Alles op standaard? True-tone-aan neem ik aan?

[ Voor 0% gewijzigd door robbvdb op 08-11-2017 15:05 . Reden: typo ]

Verwijderd

robbvdb schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:05:
[...]

@EdvanAL Ik was nog even benieuwd naar jouw settings m.b.t. het beeldscherm op beide Iphones van jouw foto.

Alles op standaard? True-tone-aan neem ik aan?
Geen truetone
Alles op standaard en gelijke brightness (in zoverre dan goed te meten met de hardware die ik heb beide op 300 NITS)

• robbvdb
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:09:
[...]

Geen truetone
Alles op standaard en gelijke brightness (in zoverre dan goed te meten met de hardware die ik heb beide op 300 NITS)
Ik ben eigenijk benieuwd naar een extra foto met true-tone wél aan ..... denk dat het best mooier in de buurt komt, ook op camera ....
Martinus schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:40:
[...]

Een designer van Mercedes zei ooit eens "Als je niet aan het design hoeft te wennen is het mislukt".
Dat geld ook wel voor veranderingen zoals nu met de X.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MrLuc
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-11 15:16
smoken schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:04:
[...]

Ik zou daar binnen 24 tot 48 uur een mail over krijgen ... ik ga de senior die nu aan mijn case “gekoppeld” is een mail sturen met de vraag of hij me kan bellen.

Dit soort dingen vindt ik dus irritant hè .. is nu de tweede van aftersales die zegt dat ik ergens recht op heb, en uiteindelijk krijg je het dan toch niet :-(
Ik heb net telefonisch contact gehad met een Apple EMEIA Management Representative in Engeland (Die zitten volgens mij nog een stap boven een Apple Senior Advisor).

Ik zelf heb namelijk ook nog steeds een leverdatum staan van 6 - 13 december. Hij heeft mij laten weten dat mijn iPhone X replacement een "Express Replacement" status heeft (Heb geen AppleCare+ trouwens), en dat ik hem sowieso voor 6 december kon verwachten. Helaas kon ook hij mij geen exacte ETA geven.

Nu ff wachten dus, behoorlijk klote aangezien ik ook mijn oude iPhone verkocht heb en nu dus zonder telefoon zit :(

Hopelijk komt er vandaag of morgen nog wat voorraad binnen bij een van de Apple Stores in Nederland of Oost Duitsland, dan haal ik mijn 256GB iPhone X namelijk daar op i.p.v. te wachten....

• smoken
MrLuc schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:41:
[...]

Ik heb net telefonisch contact gehad met een Apple EMEIA Management Representative in Engeland (Die zitten volgens mij nog een stap boven een Apple Senior Advisor).

Ik zelf heb namelijk ook nog steeds een leverdatum staan van 6 - 13 december. Hij heeft mij laten weten dat mijn iPhone X replacement een "Express Replacement" status heeft (Heb geen AppleCare+ trouwens), en dat ik hem sowieso voor 6 december kon verwachten. Helaas kon ook hij mij geen exacte ETA geven.

Nu ff wachten dus, behoorlijk klote aangezien ik ook mijn oude iPhone verkocht heb en nu dus zonder telefoon zit :(

Hopelijk komt er vandaag of morgen nog wat voorraad binnen bij een van de Apple Stores in Nederland of Oost Duitsland, dan haal ik mijn 256GB iPhone X namelijk daar op i.p.v. te wachten....
Hoe ben je met hen in contact gekomen?

• MrLuc
smoken schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:43:
[...]

Hoe ben je met hen in contact gekomen?
Doorverbonden door een Nederlandse Apple medewerker.

• smoken
MrLuc schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:44:
[...]

Doorverbonden door een Nederlandse Apple medewerker.
Okay, en was het een senior die je doorverbonden heeft? Ik zou die stap ook wel willen proberen....maar heb geen zin om weer door 7 wachtrijen heen te moeten

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
smoken schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:46:
[...]

Okay, en was het een senior die je doorverbonden heeft? Ik zou die stap ook wel willen proberen....maar heb geen zin om weer door 7 wachtrijen heen te moeten
Ik zou gewoon nogmaals bellen dat je het wil weten of je akkoord krijgt. Ik kreeg eerst ook te horen dat het max 48 uur kon duren voor de beslissing en dat ik gemaild zou worden. Ik ben nogal ongeduldig als het om dit soort dingen gaat, mijn eerste gesprek was om 11:27 uur en ik heb die avond gelijk om 18:45 uur weer gebeld dat ik uitsluitsel wilde. Toen kreeg ik direct te horen dat het goedgekeurd was. Die ochtend had ik al een vervangende bestelling gekregen met levertijd 5 - 12 dec. En na de goedkeuring werd dat 14 - 21 nov. Nogmaals gebeld dat ik blij ben dat het eerder is maar eigenlijk nog te lang voor een kapot toestel. Ze gaven aan dat ze nu echt niet meer konden doen dan aanraden om langs de apple store te gaan. Uitgelegd dat dat geen optie was, toen kreeg ik maar een gratis hoesje naar keuze aangeboden. Die uiteindelijk toch maar genomen nadat ik hem eerst geweigerd had. De iphone gaat echt niet vroeger komen dan die tijd die ik nu heb, anders dan wanneer ik even 300 km zou reizen.

Punt is @smoken , ik zou schaamteloos er bovenop blijven zitten als ik jou was. Ik vind dat ze eigenlijk schandalig met jou omgaan als ik zie wat we voor bedragen voor die telefoon betalen en die van jou was echt wel DOA ook al heeft hij nog even gedaan.

• smoken
Teknix1982 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:53:
[...]

Ik zou gewoon nogmaals bellen dat je het wil weten of je akkoord krijgt. Ik kreeg eerst ook te horen dat het max 48 uur kon duren voor de beslissing en dat ik gemaild zou worden. Ik ben nogal ongeduldig als het om dit soort dingen gaat, mijn eerste gesprek was om 11:27 uur en ik heb die avond gelijk om 18:45 uur weer gebeld dat ik uitsluitsel wilde. Toen kreeg ik direct te horen dat het goedgekeurd was. Die ochtend had ik al een vervangende bestelling gekregen met levertijd 5 - 12 dec. En na de goedkeuring werd dat 14 - 21 nov. Nogmaals gebeld dat ik blij ben dat het eerder is maar eigenlijk nog te lang voor een kapot toestel. Ze gaven aan dat ze nu echt niet meer konden doen dan aanraden om langs de apple store te gaan. Uitgelegd dat dat geen optie was, toen kreeg ik maar een gratis hoesje naar keuze aangeboden. Die uiteindelijk toch maar genomen nadat ik hem eerst geweigerd had. De iphone gaat echt niet vroeger komen dan die tijd die ik nu heb, anders dan wanneer ik even 300 km zou reizen.

Punt is @smoken , ik zou schaamteloos er bovenop blijven zitten als ik jou was. Ik vind dat ze eigenlijk schandalig met jou omgaan als ik zie wat we voor bedragen voor die telefoon betalen en die van jou was echt wel DOA ook al heeft hij nog even gedaan.
Ik hang (weer) bij aftersales in de wacht. Aanvraag is gedaan, seniors hebben nog niet geantwoord. "U moet de mensen tijd geven om het te regelen meneer" right.... hij gaat nu de seniors bellen. Om te vragen wanneer ik reactie krijg.

Even voor de zekerheid: heb jij applecare+?

.... En de verbinding wordt verbroken... Top

[ Voor 3% gewijzigd door smoken op 08-11-2017 17:09 ]

• MrLuc
smoken schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:04:
[...]

Ik hang (weer) bij aftersales in de wacht. Aanvraag is gedaan, seniors hebben nog niet geantwoord. "U moet de mensen tijd geven om het te regelen meneer" right.... hij gaat nu de seniors bellen. Om te vragen wanneer ik reactie krijg.

Wellicht kan je doorverbonden worden met dezelfde persoon waar ik mee sprak, zijn naam was Ray Hallissey

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kz5HbMm.png

• Teknix1982
  • Niet online
[...]

Nee ik heb geen AC+ genomen.

• dafmay
Nevermind.

[ Voor 140% gewijzigd door dafmay op 08-11-2017 17:44 . Reden: Moet kunnen... ;) ]

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Ik mag dan ook eindelijk mee praten,vragen stellen en beantwoorden. Heb vandaag onverwachts een IPhone x zilver 64GB kunnen bemachtigen in de mediamarkt hier in utrecht. Was aan het kijken voor een demomodel om te bewonderen. Tegen beter weten in gevraagd naar de levertijd en tot mijn verbazing zij de mederwerker dat hij er een paar op voorraad had , gisteravond geleverd gekregen _/-\o_ . Dus heb ik maar gelijk toegehapt :) heb alleen een vraagje ik wil mijn bestaande apple id gebruiken maar naar het invoeren van gebr.naam en ww geeft ie aan dat er een code naar mn 06nr gestuurd is alleen dit is een oud nr die niet meer in gebruikt is . Nu moet ik 20 uur wachten . Is er geen snellere manier voor. Alvast bedankt.

Toestel is trouwens helemaal gaaf dus geen cosmetische fabriek foutjes batterij was 80% oplgeladen out of the box . Heb er een screenprotector en een case bij gekocht maar da bespreek ik verder in het accesoire topic

Mn draadloze samsung s6 oplader werkt trouwens perfect met de X.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:49
[...]

Dat is echt een waardeloze reactie van Apple. En ik weet dat dat gebeurt. Ik had hetzelfde met mijn MacBook. Uiteindelijk ben ik bij de afdeling in Ierland terecht gekomen. Je raadt het al... ook daar nam niemand op.

• smoken
dafmay schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:24:
Heren...allemaal leuk en aardig, maar misschien kan dit verder via PM?
Moeten we hier dan een apart Apple Care ervaringen topic voor maken?
Er komen best wat reacties van mensen op, ook mensen die niet met problemen met hun iPhone zitten (op dit moment) dus blijkbaar is het wel interessante info?! Wat mij betreft dus niet verder via PM, maar als een moderator het nodig vind dan horen we het wel.
Teknix1982 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:11:
[...]

Nee ik heb geen AC+ genomen.
Ik was aan met de tweede poging bezig bij After Sales en na 10 minuten werd ik gebeld door het bekende “Cork, Ireland” nummer…. Dus ik nam die op (dacht dat het aftersales was) maar het was “mijn” Senior.
Uitgelegd dat ik nu voor de tweede keer te horen kreeg dat ik er recht op had mijn toestel sneller te ontvangen. Hij zegt dat die afdeling blijkbaar niet op de hoogte is van de verschillen tussen wel/niet AppleCare+.
Maar hij gaat het voor me uitzoeken en dan hoop ik morgen reactie te krijgen.
MrLuc schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:10:
[...]

Wellicht kan je doorverbonden worden met dezelfde persoon waar ik mee sprak, zijn naam was Ray Hallissey

[afbeelding]
Tx, ik wacht contact morgen even af .. en dan kijken we weer verder!!
Dennisweb schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:34:
[...]

Dat is echt een waardeloze reactie van Apple. En ik weet dat dat gebeurt. Ik had hetzelfde met mijn MacBook. Uiteindelijk ben ik bij de afdeling in Ierland terecht gekomen. Je raadt het al... ook daar nam niemand op.
Ja, ik baal er wel van hoe het loopt. 
Heb ook tegen de senior gezegd dat ik er echt van baal dat ik nu ineens weer te horen krijg (voor de tweede keer) dat ik ergens recht op heb….terwijl in de talloze andere gesprekken zo lastig gedaan werd.
Hij begreep me volledig (zei hij). Heb hem dan ook gevraagd om dat mee te nemen in de beoordeling hoe er nu met mijn case omgegaan gaat worden ….

• dafmay
smoken schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:45:
[...]
Er komen best wat reacties van mensen op, ook mensen die niet met problemen met hun iPhone zitten (op dit moment) dus blijkbaar is het wel interessante info?! Wat mij betreft dus niet verder via PM, maar als een moderator het nodig vind dan horen we het wel.
Nee hoor...ik had mijn reactie al aangepast.

Go right ahead ;)

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
smoken schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:45:
[...]

[...]

Ik was aan met de tweede poging bezig bij After Sales en na 10 minuten werd ik gebeld door het bekende “Cork, Ireland” nummer…. Dus ik nam die op (dacht dat het aftersales was) maar het was “mijn” Senior.
Uitgelegd dat ik nu voor de tweede keer te horen kreeg dat ik er recht op had mijn toestel sneller te ontvangen. Hij zegt dat die afdeling blijkbaar niet op de hoogte is van de verschillen tussen wel/niet AppleCare+.
Maar hij gaat het voor me uitzoeken en dan hoop ik morgen reactie te krijgen.

[...]

Tx, ik wacht contact morgen even af .. en dan kijken we weer verder!!

[...]

Ja, ik baal er wel van hoe het loopt. 
Heb ook tegen de senior gezegd dat ik er echt van baal dat ik nu ineens weer te horen krijg (voor de tweede keer) dat ik ergens recht op heb….terwijl in de talloze andere gesprekken zo lastig gedaan werd.
Hij begreep me volledig (zei hij). Heb hem dan ook gevraagd om dat mee te nemen in de beoordeling hoe er nu met mijn case omgegaan gaat worden ….
Ik vind het juist reuze interessant om te lezen hoe dit gaat aflopen. Leef ontzettend met je mee en hoop dat Apple dit alsnog netjes voor je gaat oplossen. Wat mij betrft gewoon het verloop in dit topic blijven plaatsen hoor d:)b

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Wel bizar. Vanochtend vroeg met 100% batterij begonnen en nu einde werkdag nog 75% over. Tussendoor veel op GoT gezeten, muziek geluisterd, zelfs nog effe ge-update van 11.0 naar 11.1. Met m’n 5s zou ik nu eerder op de 30% oid zitten. Kan ook aan de slijtage van m’n 5s liggen natuurlijk of het feit dat ik fresh begonnen ben.

NOSIG

• dafmay
_Christiaan_ schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:08:
Wel bizar. Vanochtend vroeg met 100% batterij begonnen en nu einde werkdag nog 75% over. Tussendoor veel op GoT gezeten, muziek geluisterd, zelfs nog effe ge-update van 11.0 naar 11.1. Met m’n 5s zou ik nu eerder op de 30% oid zitten. Kan ook aan de slijtage van m’n 5s liggen natuurlijk of het feit dat ik fresh begonnen ben.
Nee hoor is ook mijn ervaring met mijn 8 Plus (11.2 beta 2). Batterij verbruik is gewoonweg extreem goed te noemen op deze nieuwe modellen voornamelijk dankzij de nieuwe cpu.

d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 08-11-2017 18:15 ]

• smoken
Chntl321 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:03:
[...]

Ik vind het juist reuze interessant om te lezen hoe dit gaat aflopen. Leef ontzettend met je mee en hoop dat Apple dit alsnog netjes voor je gaat oplossen. Wat mij betrft gewoon het verloop in dit topic blijven plaatsen hoor d:)b
Tx!

Intussen heb ik per mail van de betreffende senior vernomen dat een (ook senior) collega het morgen van hem overneemt.

Hij had me beloofd dit proberen te regelen omdat hij het anders zelf vrijdag pas weer kon oppakken. Dus dat heeft hij zeer netjes opgepakt en per mail bevestigd, dat is dan wel weer prettig!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
dat tappen op binnenkomende notificaties op het lockscreen icm FaceID werkt wel heul erg fijn en vooral supersnel.

Ik tik op een notificatie, en binnen een split second (identificatie of ik het echt wel ben die naat het scherm kijkt :+ ) zit ik direct in de betreffende notificatie

Dit zijn dan weer de hele kleine dingetjes waar je als gebruiker erg blij van wordt! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 08-11-2017 18:45 ]

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11 20:50
Teknix1982 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:53:
[...]

Toen kreeg ik direct te horen dat het goedgekeurd was. Die ochtend had ik al een vervangende bestelling gekregen met levertijd 5 - 12 dec. En na de goedkeuring werd dat 14 - 21 nov. Nogmaals gebeld dat ik blij ben dat het eerder is maar eigenlijk nog te lang voor een kapot toestel. Ze gaven aan dat ze nu echt niet meer konden doen dan aanraden om langs de apple store te gaan. Uitgelegd dat dat geen optie was, toen kreeg ik maar een gratis hoesje naar keuze aangeboden.
Is de status van jouw iPhone nu dan al veranderd naar 'Klaarmaken voor verzending'? Er zijn namelijk meerdere 20-27 nov. bestellingen met deze status sinds vandaag.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

_Christiaan_ schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:08:
Same here. Ik zit nu op 88% na een werkdag op kantoor. Overdag weinig mee gedaan, maar het is hartstikke fijn dat je niet echt rekening met je accu hoeft te houden. Voorheen moest je nog wel eens plannen als je 's avonds weg ging dat ie ook tijdig aan het stroom heeft gelegen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:03
Batterij is echt bizar.
Momenteel 15% resterend.

Usage: 10 hrs, 58 min
Standby: 27 hrs, 18 min

_/-\o_

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Teknix1982
  • Niet online
rdgut schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:46:
[...]

Is de status van jouw iPhone nu dan al veranderd naar 'Klaarmaken voor verzending'? Er zijn namelijk meerdere 20-27 nov. bestellingen met deze status sinds vandaag.
Nee nog niet, staat nog op ‘bestelling in behandeling’.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:48:
Batterij is echt bizar.
Momenteel 15% resterend.

Usage: 10 hrs, 58 min
Standby: 27 hrs, 18 min

_/-\o_
werk jij ook nog nog overdag (kijkend naar je usage)?? :+

Maar inderdaad, die batterij is echt King.

• Rivanov
Geert1976 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:50:
[...]

werk jij ook nog nog overdag (kijkend naar je usage)?? :+

Maar inderdaad, die batterij is echt King.
Ik was gisteren en vandaag vrij. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• smoken
Okay ,.... ik werd net wederom gebeld door Cork, Ireland.
Ik dacht daar is de Senior nog even, maar nee: ik werd gebeld door iemand van "Apple Online Store Executive Relations"!

Hij belde me om me te bedanken voor de mail richting Tim Cook, had zich ingelezen in mijn case en zag dat er nogal wat dingen fout gegaan zijn. Vanaf dit moment neem hij het dan ook volledig uit handen van de mensen van de Nederlandse store en gaat kijken wat hij voor me kan betekenen.

1 ding werd tijdens het gesprek duidelijk aangegeven: iedereen die een replacement aanvraagt ivm een DOA/defect binnen zulke snelle periode krijgt een priority replacement. Het zat ook hem dwars dat de twee verschillende afdelingen zulke conflicterende reacties gaven en dat ik er zoveel energie in heb moeten steken tot dusver.

Morgen wordt ik door hem gebeld met een update, maar hij gaf wel al aan dat de voorraden zo laag zijn dat het even kan duren voordat ik een nieuwe iPhone heb.Tot 6-12 december zou dit echter zeker niet mogen duren, zo gaf hij aan.

Ook al is er inhoudelijk niets veranderd tov een uur geleden, dit telefoontje geeft me wel wat meer vertrouwen in een (in mijn ogen) correcte afhandeling.

Edit: zie dat mijn levering een minuut of 5 geleden is aangepast ... 16 - 23 november ipv 6 - 12 december!

[ Voor 4% gewijzigd door smoken op 08-11-2017 19:14 ]

• dafmay
@smoken Netjes inderdaad en klinkt veelbelovend...top.

• Teknix1982
  • Niet online
@smoken haha top, hopelijk komt er schot in de zaak. Wat heb je Cook eigenlijk gemaild als ik vragen mag?

• Jaymone
Zo, vandaag bij de store in A'dam nog een X64 SG opgehaald en direct AppleCare+ afgesloten. Voor scherm reparatie eigen risico 29,- begrijp ik maar waar is die 99,- voor, bedoel wat valt onder overige schade en wanneer is het totallos, enig idee iemand? Daarnaast kon je vroeger een vervangende toestel (nieuw of refurb) krijgen, geldt dat nog steeds met Care+?

[ Voor 11% gewijzigd door Jaymone op 08-11-2017 19:16 ]

• Rivanov
Waze is zojuist geupdate met iPhone X ondersteuning!! _O_

Pagina: 1 ... 16 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.