Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
Bullet NL schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:39:
vandaag een paar X-en (3 stuks) door mijn handen gehad, viel me op dat er bij één en behoorlijk kleurverschil af-fabriek in het scherm had zitten (geelachtig wit)
Kreeg het er ook niet 123 uit.... Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Stond bij alle 3 true tone aan? Bedoel je dan nog dat de een meer geel was dan de ander?

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Owgod zeg toch niet dat 'Yellowgate' terug is? }:|

Vlgns mij was dat ook zo'n gekloot toen met de 5, als ik me goed herinner?

(Toen was dat iets van een lijm probleem ofzo?)

[ Voor 16% gewijzigd door poor Leno op 06-11-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 01:00

Bullet NL

Eigen Wijs

Jaymone schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:41:
[...]

Stond bij alle 3 true tone aan? Bedoel je dan nog dat de een meer geel was dan de ander?
Yup, stock uit de doos.... Enorm kleurverschil op wit.... De gene die niet goed is gaat terug naar Apple, had niet door de kwaliteitscontrole mogen komen.

Overigens, via Appel Zakelijk gegaan, maar ze hadden hem graag terug om het probleem te onderzoeken

[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 06-11-2017 15:47 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Bullet NL schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:46:
[...]

Yup, stock uit de doos.... Enorm kleurverschil op wit.... De gene die niet goed is gaat terug naar Apple, had niet door de kwaliteitscontrole mogen komen.

Overigens, via Appel Zakelijk gegaan, maar ze hadden hem graag terug om het probleem te onderzoeken
Dan ben ik benieuwd of die ene die niet goed is, nog steeds zo geel is als je true tone uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
poor Leno schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:45:
Owgod zeg toch niet dat 'Yellowgate' terug is? }:|

Vlgns mij was dat ook zo'n gekloot toen met de 5, als ik me goed herinner?

(Toen was dat iets van een lijm probleem ofzo?)
Ik denk dat het gewoon een eigenschap van het OLED scherm is, maar op MacRumors is er een topic van 24 pagina's over.

https://forums.macrumors....-shifted-display.2083752/

Destijds waren het inderdaad iets van lijmresten die volgens mij vanzelf oplosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Jaymone schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:48:
[...]

Dan ben ik benieuwd of die ene die niet goed is, nog steeds zo geel is als je true tone uitzet?
Yup gedaan, echter..... Zet ik bij alle drie de True Tone uit, dan veranderen ze alle drie, maar de mate van geeldheid veranderd mee.

Stom genoeg had ik even foto's moeten maken.... Afijn, zit al in doos en is al retour.
bram1984 schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:50:
[...]

Ik denk dat het gewoon een eigenschap van het OLED scherm is, maar op MacRumors is er een topic van 24 pagina's over.

https://forums.macrumors....-shifted-display.2083752/

Destijds waren het inderdaad iets van lijmresten die volgens mij vanzelf oplosten.
Ik heb geruime ervaring met OLED schermen in telefoons, die was geen standaard eigenschap maar een fout.

[ Voor 37% gewijzigd door Bullet NL op 06-11-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Bullet NL schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:52:
[...]

Yup gedaan, echter..... Zet ik bij alle drie de True Tone uit, dan veranderen ze alle drie, maar de mate van geeldheid veranderd mee.

Stom genoeg had ik even foto's moeten maken.... Afijn, zit al in doos en is al retour.

[...]

Ik heb geruime ervaring met OLED schermen in telefoons, die was geen standaard eigenschap maar een fout.
Oke. Zo kun je het wel vergelijken inderdaad. Wanneer ik true tone uitzet, is het bij mij echt wit en geen geel te bekennen. Ws productiefout of lijm oid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Jaymone schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:55:
[...]

Oke. Zo kun je het wel vergelijken inderdaad. Wanneer ik true tone uitzet, is het bij mij echt wit en geen geel te bekennen. Ws productiefout of lijm oid..
De laminering van een OLED schem is anders dan LCD, zeer waarschijnlijk geen lijm.
Lijkt zeer sterk op een productiefout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:50:
[...]
lijmresten die volgens mij vanzelf oplosten.
Ja.. behalve die van mij.. |:(

Wel toen een nieuwe gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
captainleduc schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:13:
[video]

Nog nooit zoveel verschillende iphones in een reclame gezien van een concurrent..
Goed kapsel trouwens met die notch B-)
Als ik deze hier had gepost, dan waren de "apen weer gaar" geweest (volgens mij, MET TR's)... ;)

Maar indeed: leuke commercial :)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-10 12:29
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Mar.tin schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:26:
[...]

Ach uiteindelijk is het allemaal een kwestie van mening, smaak, budget, "wat-ben-je-gewend" enzovoort :)

Ik ken mensen die zweren bij Apple, maar evenzogoed mensen die zweren bij Android, dat zijn dan direct ook de mensen die vroeger Nikon gebruikten t.o.v. Canon :9
Ja en Pepsi 'cola' tegenover echte Coca Cola, Windows tov OSX, Nike tov Adidas, Mercedes tov BMW, PSV tov Ajax etc etc etc

Blijft leuk om een kamp te kiezen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:22
Geert1976 schreef op maandag 6 november 2017 @ 07:08:
bijna goed! ;)

bij een scherm vervangen betaal je €29 eigen risico (dit mag je max 2 keer in de totale looptijd van 2 jaar doen)
bij overige schade aan het toestel (dus dan krijg je een nieuw/refurb toestel terug voor je kapotte toestel) is het eigen risico € 99.
Net Centraal Beheer gebeld.
50 euro eigen risico. Kostenbaarheden buitenhuis, tot 3000 euro verzekerd.
Kost me € 5,31 per maand.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik ben na ruim 3 dagen zeer tevreden met mijn iPhone X, echter voel ik me wel een beetje voor de gek gehouden door Phill Schiller in de Keynote van afgelopen september, en dan met name zijn uitleg over het oled scherm van de iPhone X en nu hoe het scherm in de praktijk (real time dus) is.

Als ik deze iPhone X zou terugbrengen zou de voornaamste reden zijn dat ik ruim €1100 betaal voor een oled scherm dat in de praktijk totaal anders is dan mij als consument is uitgelegd door de fabrikant (Apple)
Ik vind het oled scherm van de X echt wel mooi, vraag me alleen af of het ''ruim €1100 mooi'' is, en daar twijfel ik aan.

Hieronder de hele Keynote, maar ik heb 'm gelinked vanaf het moment dat Phil begint over het oled scherm van de X.
Eigenlijk staat Phil gewoon glashard te liegen daar op het podium...wellicht ietwat overtrokken, maar kijk goed wat hij erover zegt en wat er op dat grote scherm achter hem geprojecteerd wordt wat betreft het oled scherm

YouTube: Apple Special Event, September 2017, iPhone 8 and iPhone X, Apple Wa...

Ik heb niet eens moeite met het feit dat het scherm smaller is, ik vind de ergonomie heel fijn van deze X.
Ofwel, het formaat van de X is echt top voor mij

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 06-11-2017 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Geert1976 schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:40:
Ik ben na ruim 3 dagen zeer tevreden met mijn iPhone X, echter voel ik me wel een beetje voor de gek gehouden door Phill Schiller in de Keynote van afgelopen september, en dan met name zijn uitleg over het oled scherm van de iPhone X en nu hoe het scherm in de praktijk (real time dus) is.

Als ik deze iPhone X zou terugbrengen zou de voornaamste reden zijn dat ik ruim €1100 betaal voor een oled scherm dat in de praktijk totaal anders is dan mij als consument is uitgelegd door de fabrikant (Apple)
Ik vind het oled scherm van de X echt wel mooi, vraag me alleen af of het ''ruim €1100 mooi'' is, en daar twijfel ik aan.

Hieronder de hele Keynote, maar ik heb 'm gelinked vanaf het moment dat Phil begint over het oled scherm van de X.
Eigenlijk staat Phil gewoon glashard te liegen daar op het podium...wel overtrokken, maar kijk goed wat hij erover zegt en wat er op dat grote scherm achter hem geprojecteerd wordt wat betreft het oled scherm

YouTube: Apple Special Event, September 2017, iPhone 8 and iPhone X, Apple Wa...

Ik heb niet eens moeite met het feit dat het scherm smaller is, ik vind de ergonomie heel fijn van deze X.
In dagen uitgedrukt is het bedrag peanuts Geert :+
Waar ik naar benieuwd ben is dat ze bij een volgende generatie iPhone de prijzen echt niet meer omlaag gaan brengen, tenminste dat is mijn verwachting. Hoe moet het dan met een X Plus kwa prijs?

[ Voor 5% gewijzigd door Jaymone op 06-11-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-10 17:17
Geert1976 schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:40:

Eigenlijk staat Phil gewoon glashard te liegen daar op het podium...wel overtrokken, maar kijk goed wat hij erover zegt en wat er op dat grote scherm achter hem geprojecteerd wordt wat betreft het oled scherm

Waar zit dan je probleem in, precies? De helderheid? Het contrast? Er is op alle vlakken een verbetering te zien, wat mij betreft - misschien is het alleen niet zo extreem oververzadigd als op sommige andere toestellen met een OLED. Laten we eens de testen en metingen afwachten voor we de claims van Apple afvallen, imho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 13:51

pjvandesande

GC.Collect(head);

Geert1976 schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:43:
heb dit als lockscreen wallpaper nu, hier komen de kleuren (als ook het échte zwart) echt onwijs mooi tot recht met het oled scherm

link naar de high resolution wallpaper: https://imgur.com/rXmN30H

[afbeelding]
Toffe achtergrond, wel jammer dat je een harde afkapping hebt bij de randen van het scherm. Dat valt nu juist omdat hij zo clean is verder wel erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Maken jullie ook gebruik van functie raise to wake of hebben jullie dit uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
liosnel schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:43:
[...]

Waar zit dan je probleem in, precies? De helderheid? Het contrast? Er is op alle vlakken een verbetering te zien, wat mij betreft - misschien is het alleen niet zo extreem oververzadigd als op sommige andere toestellen met een OLED. Laten we eens de testen en metingen afwachten voor we de claims van Apple afvallen, imho
inderdaad een combi van wat jij aangeeft, helderheid en contrast. En dus het feit dat het tijden de Keynote voorgedaan wordt of het oled scherm in de X het neusje van de zalm is, wat overduidelijk niet het geval is in de praktijk.

Maar goed, het zijn mijn bevindingen, en die hoeven niet gedeeld te worden door anderen. Net zoals al een paar keer hier nu voorbij is gekomen vandaag dat mensen het scherm toch te klein/smal vinden, dat vind ik dus zelf niet het geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-10 17:17
Jaymone schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:48:
Maken jullie ook gebruik van functie raise to wake of hebben jullie dit uitgeschakeld?
Yes, vind ik heel fijn in combinatie met FaceID

Oei, volgens mij gedraag ik me als een echte fanboy. :9

[ Voor 12% gewijzigd door liosnel op 06-11-2017 16:50 . Reden: Fanboy comment ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50
Zojuist Face ID getest in de auto met m'n zonnebril op. Werkt gewoon direct! _/-\o_

Ik heb normaal geen bril op en dit was de eerste keer dat ik m'n zonnebril op deed. Pak m'n iPhone, voila direct unlocked.

[ Voor 42% gewijzigd door Rivanov op 06-11-2017 16:53 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:23
Rivanov schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:53:
Zojuist Face ID getest in de auto met m'n zonnebril op. Werkt gewoon direct! _/-\o_
Jij bent dus nog steeds om ? :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Nick25 schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:53:
[...]

Jij bent dus nog steeds om ? :)
Ja, waarom niet?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
geen idee hoor hier ook mensen twijfelen vandaar mijn vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:53:

Ik heb normaal geen bril op en dit was de eerste keer dat ik m'n zonnebril op deed. Pak m'n iPhone, voila direct unlocked.
haha ik had vanmiddag ook mijn Rayban zonnebril (met donkere glazen!) op in de auto, FaceID werkte echt gewoon nog erg goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

3 dagen in gebruik nog steeds zeer tevreden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Jaymone schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:48:
Ja, maar dit zit er volgens mij toch al sinds iOS 10 in? Heb ik altijd aan staan. Heel handig, vind ik zelf.

Oh en voor mensen die toch de homeknop terug willen :)

https://www.iculture.nl/tips/iphone-x-thuisknop-terug/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Geert1976 schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:49:
[...]

inderdaad een combi van wat jij aangeeft, helderheid en contrast. En dus het feit dat het tijden de Keynote voorgedaan wordt of het oled scherm in de X het neusje van de zalm is, wat overduidelijk niet het geval is in de praktijk.

Maar goed, het zijn mijn bevindingen, en die hoeven niet gedeeld te worden door anderen. Net zoals al een paar keer hier nu voorbij is gekomen vandaag dat mensen het scherm toch te klein/smal vinden, dat vind ik dus zelf niet het geval.
Ik vind het echt een schitterend scherm, als ik het vergelijk met mijn 6S ben ik echt extreem onder de indruk. Het popt er kwa contrast en kleuren erg mooi uit vind ik, en het beeldscherm zit zo prachtig dicht op het glas, het lijkt haast wel alsof je niet meer op een beeldscherm aan het kijken bent.

Wat je wel eens bij Samsung telefoons ziet dat hele overdreven overgesatueerde beeld ben ik geen fan van, doe mij maar gewoon wat rustiger en natuurlijker. Veel mooier voor foto's en fijner voor je ogen. Daarnaast vraag ik mij af of je wel van dat felle beeld zo goed is om inbranden van OLED tegen te gaan.

Of het beeldscherm fel genoeg is kan ik pas zeggen wanneer ik hem in zonlicht getest heb, maar ik heb de helderheid op dit moment gemiddeld op een % of 20 staan en dan vind ik het mooi!

Ook vind ik de letters lekker groot en duidelijk ten opzichte van mijn 6S, erg fijn!

Als ik dan 1 nadeel mag noemen: True Tone maakt het net wat te geel. Hopelijk lossen ze dat op met een volgende software update of geven ze gebruikers daar voorkeuren in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Nick25 schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:55:
[...]

geen idee hoor hier ook mensen twijfelen vandaar mijn vraag ;)
In mijn optiek gaat het bij meeste, die na aanschaf twijfelen, meer om de financiele kant van het verhaal. Enkeling zal een ander Apple toestel prefereren om andere redenen. Stel de 8 en de X zouden hetzelfde bedragen, dan durf ik mijn hand wel in het vuur te steken dat de meeste voor de X zouden gaan. Volgend jaar zit je weer met hetzelfde verhaal, de prijzen zullen niet meer anders worden, of je moet een stapje terug doen en het accepteren om niet met het nieuwste toestel te gaan lopen of niet meer twijfelen. Ik herken sommige redenen waarom je zult twijfelen en begrijp dat ook wel alleen is dat bij een ieder weer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:59:
[...]

ik heb de helderheid op dit moment gemiddeld op een % of 20 staan en dan vind ik het mooi!
20%? _/-\o_ _/-\o_

Dan heb jij of hele goeie ogen of ik moet ff een keer naar Hans Anders (of Pearle) :+

Ik heb 'm zelf zo net onder de 50% staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:12

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik snap Geert wel een beetje! Ik zit hier ook van: Is het de 300,- euro extra waard? Ik betrap mijzelf erop dat ik een iPhone 8 SG 64GB icm Apple leather case black in het winkelmandje gooi van CB. Totaal 300,- goedkoper dan de X. Ook dan kan ik draadloos opladen, maar heb ik geen FaceID. Daar ben ik echt super tevreden over trouwens!

Maar waarom dan toch de twijfel om voor de iPhone 8 te gaan..Hiervoor had ik trouwens een 7 32GB...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:48
Luitjes...Display Mate heeft het scherm van de X tot beste Apple scherm uitgeroepen!

http://www.displaymate.com/iPhoneX_ShootOut_1a.htm
The iPhone X matches or sets new Smartphone display performance records for:

· Highest Absolute Color Accuracy for any display (0.9 JNCD) which is Visually Indistinguishable From Perfect.

· Highest Full Screen Brightness for OLED Smartphones (634 nits).

· Highest Full Screen Contrast Rating in Ambient Light (141).

· Highest Contrast Ratio (Infinite).

· Lowest Screen Reflectance (4.5 percent).

· Smallest Brightness Variation with Viewing Angle (22 percent).

[ Voor 59% gewijzigd door dafmay op 06-11-2017 17:42 . Reden: Nuance ;) ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• duncanvdlinden
pdavie2311 schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:05:
Ik snap Geert wel een beetje! Ik zit hier ook van: Is het de 300,- euro extra waard? Ik betrap mijzelf erop dat ik een iPhone 8 SG 64GB icm Apple leather case black in het winkelmandje gooi van CB. Totaal 300,- goedkoper dan de X. Ook dan kan ik draadloos opladen, maar heb ik geen FaceID. Daar ben ik echt super tevreden over trouwens!

Maar waarom dan toch de twijfel om voor de iPhone 8 te gaan..Hiervoor had ik trouwens een 7 32GB...
300 euro beter is het beeld nooit, want ook een 8 (Plus) zal het beeld erg goed zijn en zal je absoluut niets tekort komen.
Maar die 300 euro is de hoofdprijs die je betaal voor het kiezen voor het beste wat Apple aan technologie in huis heeft op het mobiele telefoon gebied. Ik praat de prijs overigens niet goed, want het is gewoon niet goedkoop!

Je betaald dus gewoon premium voor deze mooie compacte formfactor, de mooiere stainless steel afwerking, de batterij die in de praktijk ook langer meegaat dan die in de 8 Plus (knappe prestatie in de krappere behuizing!). De telelens camera met optical image stabilization. De Face-ID. En daarnaast de fun-factor om met geoptimaliseerde apps voor het afwijkende beeldformaat te kunnen werken. Ik vind het zelf wel grappig hoe apps gebruik maken van de ruimte naast de notch en hoe IOS daarmee omgaat.
Tis weer een keer wat nieuws zeg maar, en persoonlijk kan ik dat wel waarderen. En persoonlijk vond ik de Plus gewoon altijd te groot om in de broekzak te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pdavie2311 schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:05:

De vraag is wil je eindelijk eens af van het 4 jaar oude model met enorme Bezels (vind ik dan)

Ik wilde wel eens weer wat anders dan 4 jaar hetzelfde model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Bovenstaand klopt allebei als een zwerende vinger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-10 19:03

zap8

do ya wanna bump

2 mensen die ik ken en hun X afgelopen vrijdag geleverd hebben gekregen gaan hem weer van de hand doen. De reden is naar eigen zeggen dat ze de hele nieuwe iOS ervaring en het display vinden tegenvallen en zich storen aan de Notch bij full screen filmpjes. Ik snap laatste punt want ik heb precies hetzelfde, echter vind ik het display wel meevallen. Ik heb zelf nog niet lang genoeg met alle gestures, enzo kunnen spelen, maar snap ook weer het gevoel dat als je je hebt laten gek maken door de hype het allemaal minder spectaculair is dan gedacht. Overigens wat ik zelf eigenlijk het beste aan de X vind is het formaat.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
zap8 schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:22:
Overigens wat ik zelf eigenlijk het beste aan de X vind is het formaat.
:Y :Y perfect formaat inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:42
Dit gaat over ervaringen. Toch niet of je het te duur vindt of eigenlijk een toestel gekocht hebt wat je niet kan betalen?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
carpebios schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:28:
Dit gaat over ervaringen. Toch niet of je het te duur vindt of eigenlijk een toestel gekocht hebt wat je niet kan betalen?
huh? beetje vreemde conclussie van je.

We zijn hier nu de laatste posts toch voornamelijk ieders ervaringen aan het bespreken? En daar zit toch ook een factor prijskaartje (prijs <--> kwaliteit) bij?

Snap werkelijk niet wat dat te maken heeft of je iets wel of niet kan betalen

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 06-11-2017 17:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

dafmay schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:20:
Luitjes...Display Mate heeft het scherm van de X tot beste uitgeroepen (niet dat ik er veel vertrouwen uit put...men roept dit namelijk bij ieder nieuw highend toestel van Apple of samsung ;))

[...]
Dt betreft wel een nuance, het Displaymate claimt het scherm van de X als beste Apple scherm.. Dat is wat anders dan het beste scherm van alle telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:48
Bullet NL schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:39:
[...]
Dt betreft wel een nuance, het Displaymate claimt het scherm van de X als beste Apple scherm.. Dat is wat anders dan het beste scherm van alle telefoons.
Ah...daar had ik idd overheen gelezen...thx voor de aanvulling. Heb mijn bericht aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 06-11-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-10 07:18

hmr

Het uitzetten van TrueTone zorgt wel voor een vermindering van de gele waas..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
Dag 4 met de iPhone X:

Nog steeds uiterst tevreden over alle aspecten van de telefoon en als de ING dan zoals vandaag een update in de lucht gooit voor de iPhone X leer ik haar nog meer te waarderen.

De snelheid blijft mij constant verbazen alles voelt zo vloeiend aan en dit zal alleen nog maar beter worden wanneer er meer geoptimaliseerd wordt voor de X.

Het scherm vind ik echt geweldig en dat is dan echt vooral bij apps waarbij je die extra ruimte kan benutten en waarderen.
De kleuren ben ik ook prima tevreden over als je een zwarte achtergrond hebt dan zie je echt hoe IPS LCD inferieure kleuren produceert.

Zeker met die achtergrond van @Geert1976 die echt wel bij z’n X blijft spatten de kleuren er vanaf en is het zwart écht subliem.

FaceID is helaas nog niet af of beter gezegd wij hebben nu al jaren een bepaalde manier van onze telefoon gebruiken. Een hoop van de Tweakers zit achter een bureau en als je dan je telefoon plat op de tafel hebt dan ziet de TrueDepth camera je gewoon niet.
Vroeger was het een kwestie van je vinger er op en klaar maar weet je dan nog hoe het was om in de regen je telefoon te ontgrendelen met TouchID?
Of als je net chips hebt gegeten?

In ware Apple stijl zullen we ons moeten aanpassen aan onze telefoons want als de camera je ziet dan werkt het gewoon. Je hoeft er niet eens over na te denken.

Batterij ben ik ook tevreden over bij licht gebruik zit ik aan het einde van de dag nog met een goed “gevulde” batterij terwijl mijn 6 de geest had gegeven.

Dan nog het puntje 8 vs. X je betaald gewoon simpelweg meer omdat je meer telefoon krijgt.
Ja er zijn veel gelijkenissen maar de X is toch echt beter in mijn ogen.

Wat me wel opvalt als ik zo de reacties lees is dat mensen die van een Plus komen de telefoon te smal vinden en vooral bij het typen.

Ik denk dat de X dan ook niet bedoeld is voor de Plus gebruikers (uitzonderingen daargelaten) ik zie de X Plus namelijk nog aangekondigd worden.

En natuurlijk behoort prijs tot de ervaring! Voor de prijs die Apple vraagt hoort een bepaalde verwachting en voor velen blijkt dat de verwachting en uiteindelijke ervaring niet overeenkomt.

Bottomline: Ik ben er blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Evernote schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:51:

Ik denk dat de X dan ook niet bedoeld is voor de Plus gebruikers (uitzonderingen daargelaten) ik zie de X Plus namelijk nog aangekondigd worden.
hahaha dat wordt me een joekel van een scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poor Leno schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:53:
[...]

Zeker maar wellicht toch kleiner dan de huidige plus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Ja, echter vind ik hem wel iets aan de zware kant. Mag bij volgende versie wel wat lichter :)
Leuk feitje: de iPhone 6 Plus (172 gram) is lichter dan de iPhone X (176 gram).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:53:
[...]

"Ben je blij om me te zien ofzo?"
nee, hoezo?
''Wat heb je dan in je broekzak''?
ow dat? dat is m'n nieuwe iPhone X Plus

:9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
Denk dat er juist veel Plus gebruikers zijn die in al die tijd een formaat als die van de X wilden wat er niet was en nu hun kans zien om voor de X te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
smoken schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:27:
[...]

Bij “ondersteboven” in de sleeve lijkt het probleem niet voor te komen. Ook bij “kaal” in de broekzak gebeurt het bij mij niet ... @Teknix1982
Heb je het nog steeds niet weer gehad? Mijne komt niet meer uit de bootloop. Ik had een ipsw gedownload om er overheen te zetten maar krijg hem zelfs niet meer aan iTunes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:11
[...]

Nee hoor:
Based on our extensive lab tests and measurements the iPhone X becomes the Best Performing Smartphone Display that we have ever tested, earning DisplayMate’s highest ever A+ grade. The iPhone X is an impressive display with close to Text Book Perfect Calibration and Performance!!

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Jaymone schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:08:
[...]

Denk dat er juist veel Plus gebruikers zijn die in al die tijd een formaat als die van de X wilden wat er niet was en nu hun kans zien om voor de X te gaan
Daarom zette ik de disclaimer er ook bij :)

Jij nog steeds tevreden @Jaymone?
Zou wel eens een korte review van je willen lezen. (Of lang mag ook!)

Maar goed wel of geen iPhone X Plus voor mij is dit formaat echt perfect.

Lang leve kleine handjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
carpebios schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:28:
Ik snap wat je bedoelt idd. Als je na de aanschaf van de X nog steeds bezig bent met “Ja maar als ik de 8 in een winkelmandje leg scheelt mij dat €300” dan is dit product eigenlijk gewoon niet voor jou en ik zou hem dan ook zeker ruilen als ik die Tweakers was.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Donstil schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:24:
[...]

Ik snap wat je bedoelt idd. Als je na de aanschaf van de X nog steeds bezig bent met “Ja maar als ik de 8 in een winkelmandje leg scheelt mij dat €300” dan is dit product eigenlijk gewoon niet voor jou en ik zou hem dan ook zeker ruilen als ik die Tweakers was.
Mijn eigen schuld hoor! Het is niet zo dat ik de 300,- niet kan missen of ergens anders voor nodig ben.
Nadeel is dat je inderdaad weer een iPhone krijgt die al 4 jaar onveranderd is gebleven. Inclusief de enorme bezels. Is dat een concessie die je wilt maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duncanvdlinden

En natuurlijk behoort prijs tot de ervaring! Voor de prijs die Apple vraagt hoort een bepaalde verwachting en voor velen blijkt dat de verwachting en uiteindelijke ervaring niet overeenkomt.
Het is wel grappig want je ziet ook mensen die denken: "hmmm waarom betaal ik nou meer voor een telefoon met een smaller scherm", dit was zomaar een reactie die ik in de praktijk van iemand hoorde in de winkel! En eerlijk gezegd: Zo in de winkel imponeert de 8 Plus eigenlijk meer dan de X. In de winkel kan je ook snel het gevoel hebben dat die Plus eigenlijk best handzaam is. Je pakt hem immers maar even kort vast en denkt dan al snel dat is prima te doen. Ik kom zelf dus niet van een Plus af, en daar ben ik blij om, want de grootte van het X scherm spreekt mij nu juist zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-10 17:06
Sinus_rhythm schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:53:
Hebben jullie ook bij sommige apps dat de 'knoppen' in de oortjes naast de notch zitten, en dan vervolgens niet meer kan gebruiken? Omdat vaak annuleren daar ook staat moet je de app wel geforceerd afsluiten..

Voorbeeld van instagram:
[afbeelding]
ligt niet aan de apps, heb dit al gehad met het instellingen menu van iOS zelf

Discogs collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Evernote schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:17:
[...]

Daarom zette ik de disclaimer er ook bij :)

Jij nog steeds tevreden @Jaymone?
Zou wel eens een korte review van je willen lezen. (Of lang mag ook!)

Maar goed wel of geen iPhone X Plus voor mij is dit formaat echt perfect.

Lang leve kleine handjes!
Jazeker ben ik tevreden! De X geeft mij iedere dag nog het gevoel van iets nieuws en vooruitstrevend wat ik de afgelopen jaren niet meer heb gehad. Een korte impressie had ik eerder al gegeven maar wellicht de komende tijd nog een. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:32
Teknix1982 schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:15:
[...]

Heb je het nog steeds niet weer gehad? Mijne komt niet meer uit de bootloop. Ik had een ipsw gedownload om er overheen te zetten maar krijg hem zelfs niet meer aan iTunes.
Jawel, ook ondersteboven in de sleeve is het twee maal gebeurd (wel veel minder dan rechtop dus ....) ik ga morgen eens testen met mijn Apple cover, kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-10 07:47
Ik ben nog steeds super tevreden over de X. Ik vind juist het scherm van de X echt helemaal top!

Misschien heb ik hele slechte ogen, dat kan natuurlijk ook. :>

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
pdavie2311 schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:28:
[...]

Mijn eigen schuld hoor! Het is niet zo dat ik de 300,- niet kan missen of ergens anders voor nodig ben.
Nadeel is dat je inderdaad weer een iPhone krijgt die al 4 jaar onveranderd is gebleven. Inclusief de enorme bezels. Is dat een concessie die je wilt maken...
Ik wil mijn 8 wel ruilen met bijbetaling :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:56
Klein issue hier met de X, weer niet of het aan de X specifiek ligt of aan ios 11.2 public beta. Bij nieuwe (prive) berichten in bijvoorbeeld insta, of whatsapp, trilt het toestel niet altijd bij binnenkomsf, maar verschijnen gewoon de cijfers bij de desbetreffende app. Begin vd dag kan het goed zijn en dan zo in de loop van de dag kan het mis gaan.. meer mensen deze ervaring?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-10 18:28
Het ging vandaag een aantal keren over wireless fast charging / draadloos laden en ifun.de claimt dat ze bevestigd hebben gekregen dat dit geactiveerd is in 11.1 - via https://www.iculture.nl/n...den-ios-11-1-geactiveerd/

Het lijkt me sterk - en dat blijkt ook uit iig 1 reactie op ifun. Verder ook niks over gelezen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

pdavie2311 schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:28:
[...]

Als je over bezels gaat klagen kun je ook over de notch die je er voor terugkrijgt gaan klagen. Misschien is de notch wat nieuwer maar heeft als je full screen videos kijkt toch iets enorm lulligs. Kan me voorstellen dat mensen als alles naast elkaar staat in de winkel, zoiets hebben bij een Plus is fullscreen echt fullscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zap8 schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:02:
[...]

Als je over bezels gaat klagen kun je ook over de notch die je er voor terugkrijgt gaan klagen. Misschien is de notch wat nieuwer maar heeft als je full screen videos kijkt toch iets enorm lulligs. Kan me voorstellen dat mensen als alles naast elkaar staat in de winkel, zoiets hebben bij een Plus is fullscreen echt fullscreen
De plus is idd fullscreen, maar je moet dan de extreme grootte van het toestel op de koop toenemen.
Enfin keuzes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
smoken schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:46:
[...]

Jawel, ook ondersteboven in de sleeve is het twee maal gebeurd (wel veel minder dan rechtop dus ....) ik ga morgen eens testen met mijn Apple cover, kijken wat er dan gebeurd.
Als ik je een tip mag geven, bel gelijk Apple care. Dit gaat niet meer over en wordt erger en je kunt achteraan in de rij sluiten. Mijn vervanging lijkt 5 - 12 december te komen.. maar ik heb geen applecare plus. Ik ga morgen proberen of ik bij aanschaf van AC+ sneller een vervanging kan krijgen want dit lijkt nergens op. Mijn toestel is als DOA gemarkeerd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Teknix1982 schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:12:
[...]

Als ik je een tip mag geven, bel gelijk Apple care. Dit gaat niet meer over en wordt erger en je kunt achteraan in de rij sluiten. Mijn vervanging lijkt 5 - 12 december te komen.. maar ik heb geen applecare plus. Ik ga morgen proberen of ik bij aanschaf van AC+ sneller een vervanging kan krijgen want dit lijkt nergens op. Mijn toestel is als DOA gemarkeerd trouwens.
Hij start nu inderdaad helemaal niet meer ... had vanmiddag al gebeld, ga nu weer bellen.
Top dit! :-(

Edit: hang nu met Apple Support aan de lijn.
Eerste test is om hem te installeren als nieuwe iPhone ... maar toen we daarmee van start gingen werd ik in de wacht gezet "ik ga even overleggen met een senior advisor" ... ben benieuwd

Edit 2: ik moet het toestel nu helemaal opnieuw installeren "als nieuw" via iTunes.
volume omhoog, volume omlaag en sleep knop ingedrukt houden tot je iTunes logo ziet (dat werkte daadwerkelijk, ook tijdens de bootloop!).

Dus dat ga ik nu proberen ... ze denken dat er iets niet lekker in de iOS installatie zit/zat ...
We zullen zien..... als dit niet lukt, wordt morgen het "reparatie proces" ingezet ..

Gelukkig wilt de verkoop van de 7Plus niet echt vlotten ;-)

[ Voor 38% gewijzigd door smoken op 06-11-2017 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
@Evernote In de regen? Ik loop vrijwel nooit in de regen en als ik dat al doe, dan heb ik een paraplu vast. Ik vier ook geen carnaval, maar de keren dat ik een masker op mijn kop heb, komen waarschijnlijk vaker voor dan dat ik in de regen met natte handen een telefoon probeer te ontgrendelen. In dat opzicht kan ik dus beter geen X kopen. En met smerige chips klauwen ga ik geen device van rond de € 1000,- vasthouden, maar was ik eerst netjes mijn handen. Nee, als ik dan kijk hoe vaak ik dagelijks touch ID gebruik als mijn toestel op mijn bureau ligt, dan is dat toch een stuk praktischer.

En je betaalt meer omdat je meer telefoon krijgt? Je krijgt een scherm met een hogere helderheid (en daardoor blijkbaar ook true tone dat het een stuk minder goed doet dan bij de retina schermen), maar met minder oppervlak, dus daar is ook iets voor te zeggen. Ik vind persoonlijk mijn 8 Plus voor mij zelf als gebruiker meer waarde hebben dan de X, als ik de algemene ervaringen tot nu toe lees. Ik begrijp dat je zo een bedrag een beetje voor jezelf goed moet praten, maar je lijkt niet geheel objectief. :)
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:08:
[...]

De plus is idd fullscreen, maar je moet dan de extreme grootte van het toestel op de koop toenemen.
Enfin keuzes ;)
"Extreme grootte" ook. Je doet alsof het een tablet van 10 inch is. Ik ervaar geen enkel probleem met de Plus. Sterker nog: ik wil nooit meer kleiner. Ik heb juist gekozen voor de Plus omdat ik het grootste scherm wilde hebben. Ik hoop ook dat er binnen 2 jaar een X uitvoering komt die groter is en dan zonder notch, want de huidige versie vind ik persoonlijk te klein. Het lijkt qua grootte toch wel teveel op een normale 6/7/8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
bram1984 schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:36:
@Evernote In de regen? Ik loop vrijwel nooit in de regen en als ik dat al doe, dan heb ik een paraplu vast. Ik vier ook geen carnaval, maar de keren dat ik een masker op mijn kop heb, komen waarschijnlijk vaker voor dan dat ik in de regen met natte handen een telefoon probeer te ontgrendelen. In dat opzicht kan ik dus beter geen X kopen. En met smerige chips klauwen ga ik geen device van rond de € 1000,- vasthouden, maar was ik eerst netjes mijn handen. Nee, als ik dan kijk hoe vaak ik dagelijks touch ID gebruik als mijn toestel op mijn bureau ligt, dan is dat toch een stuk praktischer.

En je betaalt meer omdat je meer telefoon krijgt? Je krijgt een scherm met een hogere helderheid (en daardoor blijkbaar ook true tone dat het een stuk minder goed doet dan bij de retina schermen), maar met minder oppervlak, dus daar is ook iets voor te zeggen. Ik vind persoonlijk mijn 8 Plus voor mij zelf als gebruiker meer waarde hebben dan de X, als ik de algemene ervaringen tot nu toe lees. Ik begrijp dat je zo een bedrag een beetje voor jezelf goed moet praten, maar je lijkt niet geheel objectief. :)

[...]
Heb je altijd je paraplu bij je dan? Als je je handen wast na de chips pakt de sensor ook minder goed.
Of als je zweethanden hebt..

Maar goed inderdaad zoals eerder genoemd in mijn 3 daagse review is FaceID pas af zodra mensen hem plat of tafel kunnen leggen om te ontgrendelen.

Geheel objectief kan ik helaas niet zijn ik ben namelijk echt laaiend enthousiast over het toestel en om het nu even op te pakken om te kijken wat ik binnen heb of ‘m laat liggen.. het maakt mij uiteindeljk weinig uit.

Qua helderheid heeft de iPhone 8 Plus op papier dezelfde helderheid als de X trouwens.

Maar goed ik ben alsnog van mening dat je meer telefoon krijgt voor je geld.

De 8 en 8 Plus is niks mis mee maar de X heeft meer technische snufjes en hardware aan boord. OLED i.p.v. IPS LCD.

Dat heeft overigens niets met het goedpraten van mijn aankoop te maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 13:05
[...]

Ja absoluut aan deze kant, de 7 van mn vriendin vond ik altijd qua formaat fijner, echter mistte ik een groot scherm dus had de plus. Na een dag ervaring okay, moet nog wel wennen. Das wel een keer lekker, dus echt wat nieuws. De stap van 6+ naar de 7+ was alleen de kleur vetter.
Goed morgen weer een dag om te leren en proberen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
smoken schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:25:
[...]

Hij start nu inderdaad helemaal niet meer ... had vanmiddag al gebeld, ga nu weer bellen.
Top dit! :-(

Edit: hang nu met Apple Support aan de lijn.
Eerste test is om hem te installeren als nieuwe iPhone ... maar toen we daarmee van start gingen werd ik in de wacht gezet "ik ga even overleggen met een senior advisor" ... ben benieuwd

Edit 2: ik moet het toestel nu helemaal opnieuw installeren "als nieuw" via iTunes.
volume omhoog, volume omlaag en sleep knop ingedrukt houden tot je iTunes logo ziet (dat werkte daadwerkelijk, ook tijdens de bootloop!).

Dus dat ga ik nu proberen ... ze denken dat er iets niet lekker in de iOS installatie zit/zat ...
We zullen zien..... als dit niet lukt, wordt morgen het "reparatie proces" ingezet ..

Gelukkig wilt de verkoop van de 7Plus niet echt vlotten ;-)
Ik hoop dat dat het is maar ik heb deze stappen doorlopen en verhielpen het probleem niet. Ik heb hem net een keer kunnen herstellen maar dat lukte niet nogmaals en zit weer helemaal vast. Mijn 7 is al weg dus baal als een stekker...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jaymone
Snelle review X: van pre-orderen naar gebruik

Al sinds ik de 6 Plus heb, vond ik de Plus modellen eigenlijk aan de grote kant. Ze zijn niet ergonomisch en in je broekzak is het al helemaal niet echt wat. Maar goed, desondanks heb ik alle Plus modellen dus gehad en was ik begin dit jaar al zeker van de volgende generatie iPhone, de iPhone 8 (later bleek dat dus de X te gaan heten). Op basis van de geruchten zou het o.a. een betere vorm-factor en een groot OLED scherm krijgen, precies wat ik zocht! Eigenlijk wist ik mijn volgende aanschaf al vanaf het moment dat ik de 7 Plus ging aanschaffen, maar dat even terzijde ;)

Toen we 12 september 2017 tijdens de keynote vernamen dat de pre-orders van de X pas vanaf 27 oktober zouden plaatsvinden, leek het alsof de daarop volgende 6 weken tot die niet zouden voorbijgaan. Toch vloog het erg snel voorbij en voordat we het wisten stonden we weer op 3 nov om 09.01 met een verhoogde hartslag met de knoppen achter de Mac, onze iPhones en iPads klaar om te pre-orderen. Helaas werkte het systeem bij mij niet mee en was ik net te laat voor de 1e batch waardoor mijn order in de 2e batch terechtkwam met levering 20-27 nov. Ondertussen had ik ook al bij de Media Markt besteld en gelukkig konden zij mijn X 256GB SG op launchday wel leveren, te gek!

Toen het moment van unboxen: ik kan zeggen dat het unboxen van de X, na al die jaren sinds de iPhone 6 plus, mij weer dat ene gevoel gaf wat ik ooit had met de iPhone 4 en vervolgens de 5 ook wel. Eindelijk weer iets nieuws!

Dan het configureren, wat soepel verliep, helemaal met IOS 11 zodat je bepaalde settings van het ene toestel naar de andere kunt overbrengen door ze bij elkaar in de buurt te houden. Ik heb hierbij wel ervoor gekozen om geen backup terug te zetten, voordeel is dat je apps hiermee opruimt die je niet meer nodig hebt en ik toch denk dat je oude config dingetjes meeneemt naar je nieuwe device en zodoende kans op verstoring eerder aanwezig is. Laten we het maar meer houden op gevoel. En toen kwam het setup-proces van FaceID..nou daar was ik zeer benieuwd naar..eehm..twee keer je hoofd ronddraaien en setup FaceID was klaar..thats it? Ja dat was alles en daarna werkte het ook als een tierelier!
Beeldscherm settings heb ik min of meer standaard gelaten incl true tone. Het klopt dat het binnenshuis dan wat geler oogt maar buiten weer niet. Praktisch geeft het meer rust aan mijn ogen. Of ik true tone zal blijven gebruiken is vooralsnog even de vraag maar voor nu wel.

De afgelopen dagen heb ik uiteraard de X meer gebruikt dan normaal en het eea getest. Ten eerste is het gevoel wat de X mij geeft nog altijd “Wauw”. Waarom? Heel simpel, niet alleen door het scherm maar het complete plaatje: vorm-factor, afgeronde hoeken, moderner, zoooo snel, FaceID, gestures wat ik persoonlijk veel fijner vind werken, bijna alles eigenlijk! Sommige dingen kan je onderbouwen maar sommige ook weer niet. Bij de X geldt dat ook voor mij, de technische aspecten, wat bij mij voor “Wauw” zorgen, zijn toch voornamelijk FaceID en hoe smooth alles werkt, dit ding is echt rete snel, blaast echt alles weg en dat ervaar je ook in je gebruik. Design van de X geeft mij dat gevoel ook en daarmee doel ik voornamelijk op het feit dat het modern/strak oogt en hoe (bijna) naadloos de elementen op elkaar aansluiten.

Batterij duur vind ik prima. Kom van een Plus en ben daarmee een te gekke batterij gewend. De X laat mij hiermee eind van de dag ook niet in de steek en gaat iedere avond aan de lader. Kortom, voor mij is het geen achteruitgang. Denk zelfs voor sommige juist een vooruitgang.
Camera van de X heb ik wel getest maar nog niet uitvoerig. Hier kan ik dan ook nog niet helemaal in oordelen maar hetgeen wat ik tot nu toe heb geschoten (licht/donker) geeft mij weer de volste vertrouwen om de iPhone als standaard camera voor vakanties ed te gebruiken

En dan FaceID. Voordat de X uitkwam was ik net als menigeen terughoudend in hoeverre FaceID goed zou werken, aangezien het een nieuwe techniek is en er vraagtekens zijn hoe FaceID om zou gaan met bepaalde situaties zoals achter een bureau zitten en dan unlocken etc. De afgelopen jaren heeft Apple ons verwend met een hele fijne en vooral een goed beveiligde manier van unlocken, namelijk TouchID en dat werkte gaandeweg alleen maar nog beter en beter. Na het setup-proces van FaceID ben ik het gelijk gaan testen en ik was direct overtuigd: dit staaltje techniek werkt super en liet mij al vrij snel TouchID doen vergeten, dit meen ik oprecht. Enige minpunt is het schuin wegkijken achter een bureau wat FaceID niet oppakt. Ben een fan van Apple, moge dat duidelijk zijn, maar dit is echt een objectief oordeel/review waar je van kunt uitgaan. Het verbaast mij gewoon hoe snel en goed het werkt en dat belooft voor de toekomst nog veel meer. Over toekomst gesproken, ik denk dat Apple met de true depth camera nog een stapje dichterbij om gestures te laten gebruiken zonder dat je het scherm hoeft aan te raken, wie weet..

Gisteren heb ik heel even getwijfeld of de 8 Plus niet beter zou zijn geweest op het gebied van zichtbaar content op het scherm en verhouding hiervan (16:9). Maar mijzelf kennende, zou ik de Plus weer terugbrengen en alsnog voor de X gaan. Reden? Simpel, de X is de toekomst en dat zie je aan het design en techniek wat er wordt toegepast. Ikzelf vind de Plus nog steeds heel mooi kwa scherm maar kwa vorm-factor heeft het een behoorlijke nadeel. Daarnaast heb ik nog een Plus thuis liggen en als ik dan, nadat ik de X ben gewend, ernaar kijk, dan oogt het ineens oubollig en zal je vroeg of laat, in mijn geval dus volgend jaar, weer overstappen en ben je er niets mee opgeschoten. Sterker nog, je hebt dan een jaar deze prachtige X gemist.

Heb nog wel een hoop te vertellen maar voor nu is dit wel even genoeg lijkt mij ;)
Tot dusver ben ik een happy X gebruiker en vind ik het een super device. Mocht ik zaken tegenkomen die in mijn optiek niet goed werken, dan zal ik die zeer zeker ook gaan melden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waar haal jij dat vandaan? Als je de scores vergelijkt met de Note8 komt de X er gewoon een stuk beter uit en heeft de X gewoon het beste scherm van alle smartphones.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Teknix1982 schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:58:
[...]

Ik hoop dat dat het is maar ik heb deze stappen doorlopen en verhielpen het probleem niet. Ik heb hem net een keer kunnen herstellen maar dat lukte niet nogmaals en zit weer helemaal vast. Mijn 7 is al weg dus baal als een stekker...
iTunes kan het herstel niet uitvoeren ... fout 4013 ... wat een gezeur dit zeg ...
Morgen maar weer bellen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-10 20:28
Ik zelf ben niet tevreden over de batterij.
Gebruik 6 uur en half en 13 uur standby. Is nu 19%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
@Evernote Ja die zit sowieso standaard in mijn tas als ik naar mijn werk ga en doorgaans lukt het me aardig om situaties te vermijden waarbij ik in de regen loop, afgezien van het korte sprintje naar en vanaf de auto. En je zou ook je handen af kunnen drogen na het wassen. Dat doe ik althans wel altijd en dan werkt de sensor echt prima. Mijn punt is dat het gewoon allemaal kul argumenten zijn. Zo kan je voor alles wel een situatie bedenken waarin face of touch ID niet praktisch is of lekker werkt. Sommige mensen hier doen het of Apple met face ID het wiel opnieuw heeft uitgevonden en gaan allerlei rare situaties verzinnen om touch ID als zwakkere tegenhanger weg te zetten. Net als dat sommige mensen ineens doen alsof de bezels van der Plus ineens 5 cm breed zijn. Dat valt mij op althans. Newsflash: je moet nog steeds met je vinger een handeling uitvoeren om je toestel te openen, net als met touch ID. Het enige verschil is dat de authenticatie op een eerder moment plaatsvindt, maar daar merk je vrij weinig van, behalve in bepaalde apps.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een mooie techniek met in bepaalde situaties voordelen, maar ik zie in veel situaties ook nadelen, net als touch ID die ook heeft. Echter geef ik toch de voorkeur aan die laatste. Ik hoop ook echt dat Apple niet helemaal gaat stoppen met touch ID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:36:
"Extreme grootte" ook. Je doet alsof het een tablet van 10 inch is. Ik ervaar geen enkel probleem met de Plus. Sterker nog: ik wil nooit meer kleiner. Ik heb juist gekozen voor de Plus omdat ik het grootste scherm wilde hebben. Ik hoop ook dat er binnen 2 jaar een X uitvoering komt die groter is en dan zonder notch, want de huidige versie vind ik persoonlijk te klein. Het lijkt qua grootte toch wel teveel op een normale 6/7/8.
Mooi he hoe je zo gewend kan raken aan een bepaalde form factor... bij mij is het precies omgekeerd: ik kom van een iPhone 5, wat ik eigenlijk een ideaal formaat vind om met 1 hand te bedienen, en dan is de X echt een joekel van een telefoon :D Daar wen ik ook wel weer aan, ik moet wel aangezien de boel nu echt uit elkaar aan het vallen is, maar een Plus is me echt veel te groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
bram1984 schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:13:
@Evernote Ja die zit sowieso standaard in mijn tas als ik naar mijn werk ga en doorgaans lukt het me aardig om situaties te vermijden waarbij ik in de regen loop, afgezien van het korte sprintje naar een vanaf de auto. En je zou ook je handen af kunnen drogen na het wassen. dat doe ik althans wel altijd en dan werkt de sensor echt prima. Mijn punt is dat het gewoon allemaal kul argumenten zijn. Zo kan je voor alles wel een situatie bedenken waarin face of touch ID niet praktisch is of lekker werkt. Sommige mensen hier doen het of Apple met face ID het wiel opnieuw heeft uitgevonden en gaan allerlei rare situaties verzinnen om touch ID als zwakkere tegenhanger weg te zetten. Net als dat sommige mensen ineens doen alsof de bezels van der Plus ineens 5 cm breed zijn. Dat valt mij op althans. Newsflash: je moet nog steeds met je vinger een handeling uitvoeren om je toestel te openen, net als met touch ID. Het enige verschil is dat de authenticatie op een eerder moment plaatsvindt, maar daar merk je vrij weinig van, behalve in bepaalde apps.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een mooie techniek met in bepaalde situaties voordelen, maar ik zie in veel situaties ook nadelen, net als touch ID dier ook heeft. Echter geef ik toch de voorkeur aan die laatste. Ik hoop ook echt dat Apple niet helemaal gaat stoppen met touch ID.
Het zijn wel persoonlijke ervaringen waar ik mee te maken heb.

Een paraplu heb ik zelden bij me zeker niet in een tas want ik heb nooit een tas mee.

TouchID heeft vaak genoeg bij mij niet gepakt en FaceID doet het voor mij beter.

Maar ik begrijp je punt! En net als alles in het leven hebben zowel FaceID als TouchID voor en tegens.

Nog even een heel groot nadeel voor mij.. het feit dat je op moment van schrijven maar één gezicht kan registeren.
Ik hoop dat dit in de toekomst gaat veranderen.

Niet dat ik de “Arya Stark” uithang maar m’n vrouw kon voorheen makkelijk m’n telefoon even pakken en de boodschappenlijst aanvullen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
smoken schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:05:
[...]

iTunes kan het herstel niet uitvoeren ... fout 4013 ... wat een gezeur dit zeg ...
Morgen maar weer bellen dan
Die krijg ik inderdaad ook. Ben nu aan het kijken of ik mss een beta van 11.2 erop kan zetten. Misschien helpt het...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Sfynx schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:19:
[...]

Mooi he hoe je zo gewend kan raken aan een bepaalde form factor... bij mij is het precies omgekeerd: ik kom van een iPhone 5, wat ik eigenlijk een ideaal formaat vind om met 1 hand te bedienen, en dan is de X echt een joekel van een telefoon :D Daar wen ik ook wel weer aan, ik moet wel aangezien de boel nu echt uit elkaar aan het vallen is, maar een Plus is me echt veel te groot.
Haha daar ben je zo aan gewend hoor. Ik nam de Plus rond en uur of 4 's middags in gebruik en toen ik 's avonds mijn 6s weer pakte, dacht ik "wow, wat een mini telefoontje eigenlijk". :+

@Evernote Albert Heijn: gedeelde boodschappenlijst. En volgens mij kun je ook notities delen tegenwoordig. Maar goed, je vrouw kan ook gewoon je code even intoetsen, lijkt me? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 06-11-2017 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Evernote schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:22:
[...]

Niet dat ik de “Arya Stark” uithang maar m’n vrouw kon voorheen makkelijk m’n telefoon even pakken en de boodschappenlijst aanvullen bijvoorbeeld.
Nja, nu kan ze toch je code invoeren dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
poor Leno schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:25:
[...]

Nja, nu kan ze toch je code invoeren dan? :)
bram1984 schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:23:
[...]

@Evernote Albert Heijn: gedeelde boodschappenlijst. En volgens mij kun je ook notities delen tegenwoordig. Maar goed, je vrouw kan ook gewoon je code even intoetsen, lijkt me? ;)
Gemak dient de mens.. en we gebruiken een gedeelde lijst (Wunderlist) maar soms ligt de ene telefoon dichterbij dan de andere :+

#Firstworldproblems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Evernote schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:29:
[...]

[...]

Gemak dient de mens.. en we gebruiken een gedeelde lijst (Wunderlist) maar soms ligt de ene telefoon dichterbij dan de andere :+

#Firstworldproblems
Tja, haar probleem toch. Ik zou me er niet druk om kunnen maken, denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Teknix1982 schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:23:
[...]

Die krijg ik inderdaad ook. Ben nu aan het kijken of ik mss een beta van 11.2 erop kan zetten. Misschien helpt het...
Laat me maar even weten of dat lukt (en hoe je dat gedaan hebt).
Ik ga intussen eens via een andere MacBook het herstel proberen te doen ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
bram1984 schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:32:
[...]

Tja, haar probleem toch. Ik zou me er niet druk om kunnen maken, denk ik. :)
Ik lig er al nachten wakker van.. :-(

Hier nog wat leuke achtergronden voor het OLED scherm:

Afbeeldingslocatie: https://www.iphonetricks.org/wallpapers/iphone-8-keynote-black-4k.png

Afbeeldingslocatie: https://i-cdn.phonearena.com/images/articles/301958-image/iPhone-X-wallpapers-24.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-10 12:04
Evernote schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:29:
[...]

[...]

#Firstworldproblems
Hier vinden wij het ook zeer irritant. Hopelijk wordt het later software-matig verhoogd, voor nu zal het wel zo gedaan zijn om de snelheid van ontgrendelen te kunnen waarborgen (meerdere gezichten, meerdere vergelijkingen, duurt langer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaGiL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10-2024
[...]

Voor mij geldt het precies andersom, ik had graag het schermformaat van de plus eerder gehad, alleen de plus is te groot voor mij. Nu komt daar een mooi alternatief met de X. Groot formaat scherm, maar wel een "normale" behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

*knip*

Voorlopig geen vergelijkingen in het topic, hoe goed bedoeld ook :)

[ Voor 75% gewijzigd door Hoedje op 06-11-2017 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekkere DXOMark score, net onder de Pixel2

https://9to5mac.com/2017/11/06/iphone-x-scores-97-dxomark/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

bram1984 schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:23:
[...]

Haha daar ben je zo aan gewend hoor. Ik nam de Plus rond en uur of 4 's middags in gebruik en toen ik 's avonds mijn 6s weer pakte, dacht ik "wow, wat een mini telefoontje eigenlijk". :+

Wennen heeft alles te maken wat je met je telefoon doet, als je veel belt (met telefoon aan je oor) zijn groot formaat en teveel gewicht gewoon niet lekker. Dan is een 5 toch comfortabel en een 6 gaat net. Omgekeerd consumeer je veel media en chat je veel dan is hoe groter hoe beter. Zoals ik al in eerder bericht zei. Formaat X is ideaal voor mij maar vind hem toch aan de zware kant, iets waarvan ik weet dat dat bij mij niet gaat wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
@Teknix1982 Nou ... ik geef het op voor vandaag :-(

Blijf die 1403 error krijgen, op beide MacBooks met verschillende kabels ... ook een gesigneerd IPSW (iOs 11.1) heeft niet mogen helpen ... (kan geen 11.2 vinden).

Morgen maar weer bellen met support en dan zullen we wel zien ... wel super balen dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:33
Dit legt de brightness van het scherm wel uitstekend uit:

The iPhone X has a record high Full Screen Brightness for OLED Smartphones of 634 nits, which improves screen visibility in high Ambient Light. The Samsung Galaxy Note8 can produce up to 1,240 nits, but only for small portions of the screen area (Low Average Picture Levels) – for Full Screen Brightness the Note8 can produce up to 423 nits with Manual Brightness and 560 nits with Automatic Brightness only in High Ambient Light. For small portions of the screen area the iPhone X can produce up to 809 nits (Low Average Picture Levels). On its Home Screen the iPhone X produces an impressively bright 726 nits. See the Screen Brightness section for the measurements and details.
Gemeten als het OLED scherm grote delen wit weergeeft heeft de X dus het felste OLED scherm ooit. Goed om te lezen dat de X dus geen minderwaardig OLED paneel gebruikt.

Met daaronder inderdaad nog "The Best Smartphone Display". _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja heb ik gezien, prima verhaaltje idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nou, Face ID werkt zelfs met zombie make-up. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Vergelijking camera's X vs 8 Plus
De X is duidelijk beter in bepaalde situaties

There's not a huge jump in image and video quality between the 8 Plus and the X. But the X definitely has the edge over the 8 Plus in low light, and on the selfie camera if you have to have the portrait mode effect.

https://www.cnet.com/news...e-camera-worth-the-money/

Ironisch en toch aardig te vermelden is dat de zaken die de X beter doet tov de 8 Plus (Low Light en Portrait mode) de Google Pixel 2 nog weer beter doet dan de X.

[ Voor 53% gewijzigd door zap8 op 06-11-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
smoken schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:35:
@Teknix1982 Nou ... ik geef het op voor vandaag :-(

Blijf die 1403 error krijgen, op beide MacBooks met verschillende kabels ... ook een gesigneerd IPSW (iOs 11.1) heeft niet mogen helpen ... (kan geen 11.2 vinden).

Morgen maar weer bellen met support en dan zullen we wel zien ... wel super balen dit!
Ik blijf ook de 1403 code krijgen. De iphone blijft nu in DFU mode hangen. Ja ik baal ook flink. Heb er nog geen dag fatsoenlijk mee kunnen werken. En de mensen bij AppleCare kunnen ook niet veel betekenen. Vrees dat het wachten wordt tot december voor een vervangend toestel. Heb je AC+? Ik had die niet en ga die morgen nog proberen aan te schaffen. Misschien krijg ik dan sneller een express replacement met voorrang. Nu wacht ik op een advanced replacement. Ik krijg wel voorrang op reguliere bestellingen maar het kan nog steeds even duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Teknix1982 schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:02:
[...]

Ik blijf ook de 1403 code krijgen. De iphone blijft nu in DFU mode hangen. Ja ik baal ook flink. Heb er nog geen dag fatsoenlijk mee kunnen werken. En de mensen bij AppleCare kunnen ook niet veel betekenen. Vrees dat het wachten wordt tot december voor een vervangend toestel. Heb je AC+? Ik had die niet en ga die morgen nog proberen aan te schaffen. Misschien krijg ik dan sneller een express replacement met voorrang. Nu wacht ik op een advanced replacement. Ik krijg wel voorrang op reguliere bestellingen maar het kan nog steeds even duren...
Ik heb ook geen AC+... maar ik ga het nu ook zeker niet aanschaffen. Ik ga morgen met ze bellen, en dan hoop ik toch echt binnen een week een vervanger te hebben.

Anders vraag ik denk ik het geld terug en hou ik de voorraad bij diverse winkels in de gaten denk ik.

@Teknix1982 heb jij hem online bij Apple gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03:23
Teknix1982 schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:02:
[...]

Misschien kun je beter even een afspraak maken bij de Genius Bar, mocht de Apple Store niet al te ver weg voor je zijn. Telefoonsupport kan niet veel doen, maar bij de Genius Bar kan er een uitgebreide diagnostische test uitgevoerd worden. Meeste Apple Stores hebben ook een aantal toestellen achter de hand voor replacements, dus wellicht krijg je dan meteen een nieuw toestel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
zap8 schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:01:
Vergelijking camera's X vs 8 Plus
De X is duidelijk beter in bepaalde situaties

https://www.cnet.com/news...e-camera-worth-the-money/
Het was van tevoren al bekend dat de camera in de X iets beter is. Het scheelt verder niet heel veel. Low light met groothoek is zelfs iets mooier op de 8. Met name portret foto's zijn weer iets scherper op de X, vooral als je uitvergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:09:
[...]

Het was van tevoren al bekend dat de camera in de X iets beter is. Het scheelt verder niet heel veel. Low light met groothoek is zelfs iets mooier op de 8. Met name portret foto's zijn weer iets scherper op de X, vooral als je uitvergroot.
De “normale” lens/sensor is op de 8 en X gelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
MelvinW schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:08:
[...]

Misschien kun je beter even een afspraak maken bij de Genius Bar, mocht de Apple Store niet al te ver weg voor je zijn. Telefoonsupport kan niet veel doen, maar bij de Genius Bar kan er een uitgebreide diagnostische test uitgevoerd worden. Meeste Apple Stores hebben ook een aantal toestellen achter de hand voor replacements, dus wellicht krijg je dan meteen een nieuw toestel mee :)
Ik woon helaas helemaal in het noorden van de provincie Groningen dus dat is wel een stukje rijden ;) en laat ik de komende twee weekenden ook nog weg zijn dus dat schiet niet echt op. Ik heb de hoop dat Apple extra toestellen achter de hand heeft voor DOA toestellen en dat ze die sneller kunnen uitleveren. AppleCare dacht wel dat het snel moest kunnen maar heeft er geen zicht op wanneer.
Pagina: 1 ... 13 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.