Anoniem: 1179574

psychodude schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:23:
[...]

Mintos levert niet zozeer meer rendement op een gunstig peildatum voor mij, maar een meer stabiel rendement.

Er komen ook bij Mintos natuurlijk wel mogelijke problemen om de hoek kijken, zoals Russische investeringen die op dit moment zo'n beetje bevroren zijn door naja, verslechterde verhoudingen met de Russen zullen we maar zeggen :+.

Potentieel rendement fluctueert dus op een andere wijze. Daarmee vind ik het persoonlijk met name een waardevolle aanvulling op ETF's, voor een klein deel van je geïnvesteerde vermogen. Ik zou zeker niet alles op Mintos gooien.

Persoonlijk heb ik op dit moment circa 10% op Mintos en EstateGuru gecombineerd, de overige 90% binnen ETF's.
Via Degiro? Ben tevreden met Mintos hoor maar voel me veiliger met echte ETF’s al hebben die far minder rendement.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:07
Februari 2019 begonnen en bijna al mijn winst zit dankzij Corona, Rusland en beginnersfoutjes in InRecovery. Zonder Corona en Rusland was ik zeker enthousiast geweest. Maar net als de posters voor mij stop in maar een beperkt gedeelte van mij geld in P2P.

Hattrick: Thorgal Eagles

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:05
Anoniem: 1179574 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:45:
[...]

Via Degiro? Ben tevreden met Mintos hoor maar voel me veiliger met echte ETF’s al hebben die far minder rendement.
Heb een Degiro account, gebruik deze voor beleggingen voor de kids om gescheiden te houden. Persoonlijk maak ik verder gebruik van ING. Puur gemakzuchtig, maakt het goed inzichtelijk binnen mijn standaard bankomgeving en apps.

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-03 18:18
Net als bij bregweb zit mijn winst nu vooral vast in recovery. Ondanks dat is het rendement toch beter geweest dan als ik het op een spaarrekening had laten staan.
Sinds de introductie van Notes laat ik de claims af lopen maar koop ik niks meer bij. Allocatie is nooit hoger dan 1% geweest. Mintos was meer een experiment. Misschien dat ik nog naar Moncera ga, maar daar moet ik me nog wat meer in verdiepen.

Anoniem: 1179574

Ik heb besloten ermee te gaan stoppen. Mijn rendement bij BND is hoger dan bij Mintos en dat met een mindere inleg. It was fun maar nee…

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:40
Minder dan 5% van mijn portfolio zit in P2P. 50% in ETFs.

[Voor 12% gewijzigd door Pistachenootje op 20-08-2022 08:35]

• bregweb
Mijn ervaring bij Moncera (maart 2021): de %% iets lager zijn en het aantal leningen is minder, maar ik heb geen last van InRecovery. Een paar leningen hebben < 15 dagen achterstand, maar ik heb geen leningen met > 15 dagen. aan de andere kant is het vooral gefocust op de Baltische staten qua leningen en hypotheken en je kunt je afvragen wie er nu geïnteresseerd is in een huis in die regio.

Heb mijn investering iets omlaag gebracht sinds Oekraïne, dat geld stond heel rap weer op mijn rekening.

[Voor 12% gewijzigd door bregweb op 20-08-2022 08:33]

• Pistachenootje
Anoniem: 1179574 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:25:
Ik heb besloten ermee te gaan stoppen. Mijn rendement bij BND is hoger dan bij Mintos en dat met een mindere inleg. It was fun maar nee…
Omdat je ETFs het recent wat beter doen ga je stoppen met Mintos? Lijkt me geen goede manier van keuzes maken. Diversificatie betekent dat sommige van je investeringen het beter doen dan anderen. Dat is geen reden om te stoppen met diversificatie.

[Voor 48% gewijzigd door Pistachenootje op 20-08-2022 09:34]

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik denk dat het tijd wordt om deze weer eens te delen :P

• Pistachenootje
@bregweb Ik zit ook bij Moncera. Nadeel is dat alle leningen van Placetgroup zijn. Zeer beperkte spreiding dus. Verder zijn de hoogst beschikbare leningen op dit moment 9% terwijl er op Mintos 13% leningen van Placetgroup stonden. Ik heb een keer een email gestuurd aan Moncera om te vragen waarom dat is. Geen antwoord gekregen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

bregweb schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:30:
Mijn ervaring bij Moncera (maart 2021): de %% iets lager zijn en het aantal leningen is minder, maar ik heb geen last van InRecovery. Een paar leningen hebben < 15 dagen achterstand, maar ik heb geen leningen met > 15 dagen. aan de andere kant is het vooral gefocust op de Baltische staten qua leningen en hypotheken en je kunt je afvragen wie er nu geïnteresseerd is in een huis in die regio.
Moncera biedt alleen leningen van Placet Group aan. Je zou bij Mintos ook geen last hebben van In Recovery als je daar uitsluitend leningen van Placet Group had gekocht. In Recovery betreft gelden waar bij de LO iets serieus mis is gegaan maar een vorm van herstel wel in zicht is.

Stel nu dat er bij Placet Group iets serieus mis gaat, dan zal je bij Moncera ook geen In Recovery krijgen. Heel het platform gaat dan stuk, want er zijn in tegenstelling tot Mintos geen andere LO's waar investeerders mogelijk interesse in hebben. En aangezien het platform van Placet Group zelf is, liggen de incentives anders en zijn ze mogelijk minder gemotiveerd dan Mintos om jouw belangen als investeerder te behartigen. Dat lijkt mij een vervelender risico :P

[Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 20-08-2022 09:49]

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-03 18:18
Daarom wil ik me er ook wat meer in verdiepen. Maar gevoelsmatig is het de moeite eigenlijk niet waard voor iets wat bij mij nooit het stadium spielerij / experiment zal verlaten. Dan heb ik toch meer vertrouwen in mijn maandelijkse aankopen van de bekende NN enhanced fondsen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

En dat is ook een prima strategie :)

• psychodude
Pistachenootje schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:30:
Minder dan 5% van mijn portfolio zit in P2P. 50% in ETFs.
Waarin zit de overige 45%? Vastgoed? Iets anders?

• Pistachenootje
psychodude schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:47:
[...]
Waarin zit de overige 45%? Vastgoed? Iets anders?
Deposito's, directe leningen met vastgoed als onderpand en in een life settlements fonds.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Er is weer een nieuwe cashback actie: 1% op Notes van GoCredit met een resterende looptijd langer dan 12 maanden. Ze hebben een Mintos Risk Score van 6, en ExploreP2P geeft ze een redelijke score, 66. Rente tot 16%.

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:27
Van mijn 1500 uitstaand bij 6 LO's, is er dit jaar nog geen cent terug gekomen. Ondanks dat er toch wel 150k per maand terugkomt bij oa Finko (600 openstaand).

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Je hebt het dan over In Recovery?

Ja, dat zijn langlopende trajecten waarbij het alternatief geweest zou zijn dat je helemaal niets terug zou krijgen. En de repayment volgorde die Mintos hanteert helpt ook niet mee voor een gevoel van voortgang. :(

Van Finko kan ik wel begrijpen dat het niet opschiet, gezien de situatie in dat land.

De grootste bij mij (Capital Service) ligt ook stil sinds maart dankzij die volgorde, want het restant van mijn leningen daar zijn niet de oudste die nog uitstaan. Die gaan voor.

[Voor 148% gewijzigd door Zr40 op 26-08-2022 11:36]

• Lan1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-02 09:31
in recovery beschouw ik als verloren. Nu 315 euro.
Net toen de oorlog begonnen was nog een mooi deel van Alexcredit gekregen. Voor de rest enkel aangegroeid met Kviku en Revotechnology

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Overmorgen verwacht ik dat de Portfolio Diversification statistieken weer herberekend gaan worden.

Voor de maand juli stond ik op 7,88% Net Return en 0% Diversification score :+ maar dat klopt ook wel, in juli had ik pas mijn eerste Notes gekocht (dus nog geen volledige maand aan rente) en dus ook nog geen noemenswaardige spreiding kunnen aanbrengen.

Voor de maand augustus verwacht ik iets betere resultaten :)

De grafiek vind ik trouwens ook wel bijzonder:

Het lijkt er op dat velen niet boven 10% diversification score uitkomen, en hoe dichter bij de 10% je komt, des te groter is de kans dat je Net Return over de afgelopen 12 maanden negatief was. Maar kom je boven 10%, dan is de kans groot dat je een positief resultaat hebt gehad.

Ik vermoed dat de kosten en de discount/premium van de Secondary Market hier worden meegeteld. Iemand met een lage diversification score maakt waarschijnlijk geen gebruik van Strategies. Wanneer diegene deels of volledig wil uitstappen, dan zal diegene de Secondary Market moeten gebruiken en de fees en mogelijk een discount moeten accepteren. Aan de andere kant zal iemand die wel gebruik maakt van Strategies een hoge diversification score hebben én kosteloos kunnen uitstappen.

En ik zie stipjes met een Net Return van circa 90%! Die hebben waarschijnlijk geluk gehad op de Secondary Market, door te kopen met een discount waarbij de lening kort daarna is teruggekocht.

[Voor 57% gewijzigd door Zr40 op 30-08-2022 11:32]

• bregweb
Mijn inleg bij Mintos is minder dan € 1000, ik had dus al veel moeite om bij de claims een goede diversification score te behalen.

Sinds het ontstaan van Notes heb ik heb pas 1x € 50 terug gehad om te herinvesteren, ik heb dus maar 1 Note. De teller cash staat op nu € 10, het gaat bij mij wel weer een aantal weken duren voor Note nummer 2 in de bus valt en ik denk dat dit voor veel beleggers geldt. Rampzalig voor een diversification score.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:14

Qwerty-273

Meukposter

Zr40 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:11:
Het lijkt er op dat velen niet boven 10% diversification score uitkomen, en hoe dichter bij de 10% je komt, des te groter is de kans dat je Net Return over de afgelopen 12 maanden negatief was. Maar kom je boven 10%, dan is de kans groot dat je een positief resultaat hebt gehad.
Ik vermoed dat hier tussen ook nog de mensen zitten die eigenlijk van Mintos willen uitstappen, maar waar het restant nog vast zit bij leningverstrekkers met een in-recovery status. Het frappante aan de grafiek vind ik wel toch het behoorlijke aantal stippen onder de 0% kwa rendement (ook op de hogere diversificatie scores). Net zoals de enkele stipjes met meer dan 50% rendement - waarbij ik alleen kan denken aan bonussen en de secondary market met grote premiums en grote discounts om dat voor elkaar te krijgen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

bregweb schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:48:
Mijn inleg bij Mintos is minder dan € 1000, ik had dus al veel moeite om bij de claims een goede diversification score te behalen.

Sinds het ontstaan van Notes heb ik heb pas 1x € 50 terug gehad om te herinvesteren, ik heb dus maar 1 Note. De teller cash staat op nu € 10, het gaat bij mij wel weer een aantal weken duren voor Note nummer 2 in de bus valt en ik denk dat dit voor veel beleggers geldt. Rampzalig voor een diversification score.
Ik geloof dat oude claims nog wel meetellen zolang het niet gaat om in recovery. En voor Notes tellen de onderliggende claims individueel mee, dus met het door Mintos Strategies aanbevolen minimum van € 1000 zou je (althans voor de score) al voldoende diversificatie kunnen krijgen.

Bij een veel kleinere inleg wordt het inderdaad lastig. Aan de andere kant is het alleen een statistisch cijfertje en je zou kunnen zeggen dat de exposure niet groot genoeg is om diversificatie te wensen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Qwerty-273 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:16:
[...]

Ik vermoed dat hier tussen ook nog de mensen zitten die eigenlijk van Mintos willen uitstappen, maar waar het restant nog vast zit bij leningverstrekkers met een in-recovery status.
Ik vermoed op mijn beurt dat de uitstappers die uitsluitend nog een stuk in recovery hebben staan een diversification score van 0% zouden hebben, helemaal links op de grafiek. Of ze worden misschien helemaal niet meegeteld, aangezien ze geen leningen hebben waar een net return over berekend kan worden.

[Voor 11% gewijzigd door Zr40 op 30-08-2022 16:12]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik ben zo even aan het bladeren door de vangsten van de Mintos Strategies... er zit toch wel wat moois tussen hoor :P

Zie deze Note uit de Conservative strategy: LVX00000QKP9: looptijd van bijna 19 jaar, de langste die nu te vinden is op de primary market! Ook bijna de grootste Note met 230k! En 5,5%, de laagste rente die nu te vinden is! Eerlijk gezegd vind ik dit best prima passen bij de Conservative strategy. Maar Conservative vindt ook prima Notes met wat hogere rentes, zoals LVX00001AHG6 met 16%. Gemiddeld komt deze strategy hier uit op 11,78% en gemiddelde looptijd van 44 maanden.

Over Diversified en High-yield kan ik nog niet veel zeggen, die zijn op dit moment nog niet goed gevuld. Mintos geeft Conservative voorrang, daarna Diversified, daarna High-yield, en daarna eventuele custom strategies. Je kan ze eventueel wel tijdelijk uitschakelen.

Diversified heeft de neiging om kleine aankoopjes van een euro op de 'cashout market' te doen (zo noem ik het even om dit te onderscheiden van de echte secondary market) wanneer Conservative niet genoeg saldo beschikbaar heeft om een minimale aankoop op de primary market te doen.

Daarnaast heb ik een custom strategy die alleen cashback aankopen doet. En dan probeer ik binnen die strategy toch een beetje de spreiding in de gaten te houden. Wat rente betreft zit die nu op gemiddeld 15,46% en gemiddelde looptijd van 22 maanden.

Ik ben benieuwd waar Diversified en High-yield in de praktijk op uit zullen komen! En of High-yield mijn cashback strategy kan verslaan :P

• Pistachenootje
Verwachten jullie dat de stijgende prijzen en vooral de stijgende energie prijzen nadelige gevolgen kunnen hebben voor de prestaties van je portefeuille op Mintos? Wellicht meer mensen die hun leningen niet meer kunnen aflossen, met name in de winter?

• bregweb
Pistachenootje schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:03:
Verwachten jullie dat de stijgende prijzen en vooral de stijgende energie prijzen nadelige gevolgen kunnen hebben voor de prestaties van je portefeuille op Mintos? Wellicht meer mensen die hun leningen niet meer kunnen aflossen, met name in de winter?
Ja, dat verwacht ik zeker.
Persoonlijk heb ik in augustus 2021 zonnepanelen aangeschaft, maar toch ging mijn voorschot met 30% omhoog in januari 2022 bij het afsluiten van een nieuw energiecontract. Niet wetende wat Poetin ging doen heb ik een jaarcontract genomen, dus in januari 2023 wordt het waarschijnlijk nog erger.

Nu leef ik financieel gezien niet op de edge, maar mensen die het al niet breed hebben gaan klappen krijgen. Vooral degene die hun kop in het zand hebben gestoken en de maandelijkse voorschotten niet (voldoende) hebben opgehoogd.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Pistachenootje schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:03:
Ik denk dat we het hier vooral gaan merken in de vorm van zwakkere LO's die niet meer in staat zijn om hun buyback guarantee te garanderen. En voordat dat gebeurt zal je waarschijnlijk meer loan extensions zien dan gebruikelijk.

Van individuele gevallen krijg je (zeker met Notes) vrij weinig te zien.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

En daar is mijn nieuwe diversification score:

https://dev.zr40.nl/img/mintos-diversification-score.png

Ehhhhhh nee dat klopt niet helemaal... :P

Maar goed, 20% diversification score dus. Die bestaat bij mij uit groen voor 'investments', geel voor 'single country concentration', en de rest is rood. Geel betekent dat je slechts aan de aanbeveling voldoet (voor single country concentration is dat 33%, ik heb 30%), groen dat je er ver boven zit.

• psychodude
Zr40 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:48:

[Afbeelding]

Maar goed, 20% diversification score dus. Die bestaat bij mij uit groen voor 'investments', geel voor 'single country concentration', en de rest is rood. Geel betekent dat je slechts aan de aanbeveling voldoet (voor single country concentration is dat 33%, ik heb 30%), groen dat je er ver boven zit.
Lekkere net returns. :+

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik vermoed dat het een campaign bonus meetelt en dat omrekent naar een rendement op jaarbasis :P

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Er is weer een nieuwe cashback campaign van IDF Eurasia, en deze is best bijzonder al zeg ik het zelf. Het percentage aan cashback is afhankelijk van het totaal geinvesteerde bedrag!

Voor de entiteit MFO FintechFinance LLP: 1% vanaf € 50, 2% vanaf € 150, bij een resterende looptijd van minimaal 20 dagen.
Voor de entiteit MFO OnlineKazFinance LLP: 1% vanaf € 200, 2% vanaf € 500, bij een resterende looptijd van minimaal 6 maanden.

De eerste entiteit heeft een Mintos Risk Score van 6, de tweede heeft 7. ExploreP2P geeft IDF Eurasia als geheel een score van 63.

Houd bij deze LO rekening met het bestaan van openstaande pending payments van 17,5 miljoen, waarvoor ze met Mintos een betalingsregeling hebben afgesproken.

Voor mij persoonlijk valt die tweede entiteit af, omdat ik het minimum bedrag te groot vind om gespreid in mijn 'cashback' custom strategy te passen. Die eerste echter past daar prima tussen :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zr40 schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:01:
Voor mij persoonlijk valt die tweede entiteit af, omdat ik het minimum bedrag te groot vind om gespreid in mijn 'cashback' custom strategy te passen. Die eerste echter past daar prima tussen :)
Ik schrijf me in de praktijk altijd in op die campaigns, maar doe verder geen actieve moeite er aan "mee te doen". Als mijn auto-invest toevallig er in belegd, is dat mooi meegenomen.
Zr40 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:48:

[Afbeelding]

Ik keek er net ook weer even naar.

Blijkbaar zit ik below average... Als ik zo dat plaatje bekijk zit ik toch wel duidelijk boven de mediaan en zou ik verwachten dan ook boven het gemiddelde te zitten.
Maar door waardes zoals bij jou zal dat gemiddelde natuurlijk wel wat hoger liggen dan wat je a.d.h.v. dit plaatje zou verwachten :o

Overigens verbaasd me die 19%, want volgens mij is mijn rendement lager.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Mijn net return op die pagina is inmiddels terug naar het oude niveau, 8,08%. Maar nog wel 'above average'. @ACM die van jou zal dan ook wel bijgewerkt zijn :P

Verder is er weer een nieuwe cashback van Financiera Contigo. Zo te zien een redelijk nieuwe LO bij Mintos. Net als de cashback van IDF Eurasia is het percentage afhankelijk van het totaal geinvesteerde bedrag: 1% vanaf € 100,01, 0,5% daaronder. De Mintos Risk Score is 6, ExploreP2P geeft ze 63.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zr40 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:51:
Mijn net return op die pagina is inmiddels terug naar het oude niveau, 8,08%. Maar nog wel 'above average'. @ACM die van jou zal dan ook wel bijgewerkt zijn :P
Yep, nu 7,87% en daarmee net above average (en score 61% "good").

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Voor de cashback jagers, er is weer een nieuwe promotie van Eleving Group:

1% bij Notes met looptijd tussen 12 en 24 maanden (0,5% tot 1% op jaarbasis)
2% bij Notes met looptijd tussen 24 en 36 maanden (0,66% tot 1% op jaarbasis)
3% bij Notes met looptijd tussen 36 en 60 maanden (0,6% tot 1% op jaarbasis)

Let bij deze cashback op dat het geldig is voor Notes van slechts 6 van de entities van Eleving Group, de andere 4 doen niet mee. De Mintos Risk Score voor deze entities varieert tussen 7 en 9, de ExploreP2P score voor de groep is 66.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nieuws van het tax withholding front:
We’re also making progress regarding the withholding tax requirements for private individuals. When Notes first launched on Mintos, the withholding tax rate (required by law) for private individuals was 20% (reduced to 10% with a tax resident certificate). But Mintos had already begun work to reduce the withholding tax requirement to 5%. Martins Valters, COO and Co-Founder of Mintos, explains that “together with the finance trade association, we’re making good progress on getting the law change approved. All going well, the 5% withholding tax rate could come into effect for private individuals around 1 January.”

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Wederom een nieuwe cashback campagne, ditmaal voor leningen van Financiera Contigo (CEGE Capital).
For Notes with a remaining term of 2 months 0 days or more, you can earn a cashback of:
* 0.5% for investments in Notes between €50.00 and €200.00 (cumulative)
* 1% for investments in Notes of €200.01 or more (cumulative)
This offer is valid from 10 to 23 October 2022.

To qualify for the cashback bonus, you’ll need to enroll in the campaign and invest a minimum of €50.00 (cumulative) into Notes for Financiera Contigo.
https://www.mintos.com/bl...financiera-contigo-notes/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Wat de Eleving cashback betreft... een paar Notes daarvan (LVX00000S1N0 en LVX00000S1S9) zijn zojuist teruggekocht (rebuy purpose: other). De cashback is nog niet uitbetaald (sterker nog, de promotie loopt nog) maar voor zo'n korte termijn is 3% best wel een hoop eigenlijk :P

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Netjes, de Letse overheid heeft volgens mij een beslissing genomen over de withholding tax, waar onder ander Mintos voor het lobbyen was. Ipv de standaard 20% is dat terug geschroefd naar 5%. Dat is dus lager dan de meeste belastingverdragen die van 10% uitgaan (nadat je een woonplaatsverklaring hebt geregeld).
Today in one of its last plenaries, the Latvian parliament Saeima in the final hearing, passed a pretty technical but very significant enactment for the Latvian financial and capital market. Amendments relate to the withholding tax regime applicable to debt securities issued by Latvian capital market participants which are not admitted to the stock exchange. The idea of the amendments is that the withholding tax rate is set at 5% instead of 20% before.
https://titania.saeima.lv...tricttocategory=1261/Lp13

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:27
Die withholding tax is sowiezo een boeventax 🙂

• bregweb
Meegedaan met de Cashback van Financiera Contigo Notes

For Notes with a remaining term of 2 months 0 days or more, you can earn a cashback of:
0.5% for investments in Notes between €50.00 and €200.00 (cumulative)

Keurig € 50 gespaard en hier ingelegd, zie ik de volgende investering verschijnen:

Your investment € 49.99

Gaan ze me nou op deze manier de Cashback door de neus boren?

Toevoeging 26 oktober:

Mijn excuses aan Mntos, keurig € 0.25 bonus gekregen

O-) _/-\o_

[Voor 10% gewijzigd door bregweb op 26-10-2022 10:25]

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 18:09

AntiPasta

d1 m0z4rella

Ik heb de cashback deze ronde maar overgeslagen, ik vond de rentes niet zo aantrekkelijk t.o.v. het andere aanbod.

Wel goed om te zien dat zowel Pending als Recovery ineens een stukje terug aan het lopen is!
Van 50% van mijn europortefeuille naar 45%...

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Je kan die twee alleen niet bij elkaar optellen, er zijn belangrijke verschillen tussen die twee :P

In Recovery gaat over situaties die al langer geleden zijn ontstaan waar herstel een juridische zaak is geworden, Pending Payments gaat over betalingen die recent zijn aangekondigd maar nog niet zijn ontvangen.

Specifiek voor pending payments, Mintos hanteert wekelijkse netto settlement met LO's voor zowel inkomende als uitgaande bedragen, dus zelfs als er helemaal niets aan de hand is kan een betaling tot 7 dagen pending zijn als de betaling wordt aangekondigd net nadat settlement heeft plaats gevonden. Maar vaak korter nog, wanneer er herinvesteringen of nieuwe investeringen gedaan worden wordt dit bedrag verrekend met het settlement saldo.

Hier trouwens 0,24% pending, met recent even voor korte duur 3%. In Recovery als percentage vind ik niet interessant, want daarmee zou je leningen van destijds vergelijken met het totaal van vandaag.

[Voor 61% gewijzigd door Zr40 op 24-10-2022 17:23]

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-03 12:06
In December ‘21 wat EUR omgezet in RUB en leuke leningen van gekocht, althans zo leek het op dat moment. Ik ben benieuwd wanneer al die RUB terugbetaald/omgezet kan worden.

Wat kan je een spijt hebben van iets wat eerst zo mooi leek

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik zou zelf nooit investeren in een rentedragend instrument in een andere valuta, ook los van de huidige situatie met RUB. Je loopt het risico dat de valuta minder waard wordt, en dat risico is groter als de rentes bij die valuta hoger zijn. Als je daar rekening mee houdt, dan zijn die hogere rentes eigenlijk helemaal niet interessant.

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-03 16:09

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Sinds enkele dagen kan ik in de Mintos app de grafieken niet meer inladen die het rendement per maand weergeeft, ben ik de enige of hebben andere hier ook last van?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Dat werkt hier sinds kort ook niet.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

RisingSun schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:43:
Dat geldt, wat mij betreft, voor geheel Mintos.

• RisingSun
Zr40 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 09:50:
Ik zou zelf nooit investeren in een rentedragend instrument in een andere valuta, ook los van de huidige situatie met RUB. Je loopt het risico dat de valuta minder waard wordt, en dat risico is groter als de rentes bij die valuta hoger zijn. Als je daar rekening mee houdt, dan zijn die hogere rentes eigenlijk helemaal niet interessant.
Voor mij ook een wijze les, wel diverse aandelen die dankzij de stijgende USD nu veel meer euro hebben opgeleverd ondanks de koersen
NaN schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:20:
[...]

Dat geldt, wat mij betreft, voor geheel Mintos.
Ik heb nog steeds 10% netto winst per jaar de afgelopen 2 jaar over mijn EUR leningen.
Bij mij is het EstateGuru waar het fout gaat :+

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

RisingSun schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:28:
[...]

Hehe, die ook! Laat ik verder maar geen andere P2P sites noemen…

[Voor 33% gewijzigd door NaN op 30-10-2022 10:32]

• Marchel

Marchel

[...]

Voor mij ook een wijze les, wel diverse aandelen die dankzij de stijgende USD nu veel meer euro hebben opgeleverd ondanks de koersen

[...]

Ik heb nog steeds 10% netto winst per jaar de afgelopen 2 jaar over mijn EUR leningen.
Ik haal helaas nog geen 10% maar heb dan ook pas recent echt een serieus bedrag op Mintos staan, en heb mijn vorderingen niet verkocht voor het introduceren van Notes.

Ik investeer in alle 3 de strategieën van Mintos en heb er aan aantal zelf aangemaakt waarin ik betrouwbare LO's heb gezet op basis van p2pexplore ratings. Wat best jammer is, is dat je niet kan zien wat de opbrengst is van de eigen geconfigureerde strategieën, hoop dat ze dit ook beschikbaar maken. Ik zit nu op +/- 6% het is wel aan het stijgen.

• RisingSun
Marchel schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:47:
[...]

Ik haal helaas nog geen 10% maar heb dan ook pas recent echt een serieus bedrag op Mintos staan, en heb mijn vorderingen niet verkocht voor het introduceren van Notes.

Ik investeer in alle 3 de strategieën van Mintos en heb er aan aantal zelf aangemaakt waarin ik betrouwbare LO's heb gezet op basis van p2pexplore ratings. Wat best jammer is, is dat je niet kan zien wat de opbrengst is van de eigen geconfigureerde strategieën, hoop dat ze dit ook beschikbaar maken. Ik zit nu op +/- 6% het is wel aan het stijgen.
Ik heb zelf een "domme" strategie, zodra er €50,- beschikbaar is koop ik een note met ongeveer 12-18maanden resterend van een LO waarin ik het minste geld heb zitten, verder kijk ik nergens naar omdat ik het gevoel heb dat het schijnveiligheid is.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Je zou kunnen overwegen om de Conservative strategy te gebruiken zodat je er zelf geen moeite meer voor hoeft te doen, en je de mogelijkheid krijgt om cashout te gebruiken.

Deze strategy doet qua spreiding vrijwel hetzelfde als wat jij handmatig doet, alleen zonder restrictie op de looptijd. Met cashout kan je, als je dan in de toekomst zou willen uitstappen, circa de helft* snel verkopen aan andere deelnemers van de strategy, zonder de kosten van de secondary market. En als het nodig is, kan je nog steeds verkopen op de secondary market.

* Circa de helft, omdat cashout alleen beschikbaar is voor Notes waarvan alle onderliggende leningen current zijn. Dat schommelt nog wel eens, en wat vandaag niet beschikbaar is voor cashout kan dat over een week wel weer zijn. Bij mij is op dit moment 60% beschikbaar voor cashout.

De Diversified strategy raad ik in deze situatie niet aan, want daarmee kunnen nog Claims gekocht worden die anderen bij deze strategy via cashout verkopen.

[Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 30-10-2022 13:17]

• Pistachenootje
[...]
Wat gaat er daar fout bij jou?

Ik heb nu 54 leningen waarvan 1 in default, en 6 late. Ben pas een jaar bezig. Het aantal late leningen neemt wel toe geloof ik.

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 18:09

AntiPasta

d1 m0z4rella

RisingSun schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:43:
In December ‘21 wat EUR omgezet in RUB en leuke leningen van gekocht, althans zo leek het op dat moment. Ik ben benieuwd wanneer al die RUB terugbetaald/omgezet kan worden.

Hier ook... in de loop van 2019 t/m 2021 aardig wat roebelleningen gekocht. Bizarre rentes gehaald, maar ja...

wel frappant dat Mintos ongevraagd RUB-EUR-conversies forceerde toen de koers heel láág was ("want we kunnen niet anders!") maar nu het weer omgedraaid is het geld gewoon muurvast staat...

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:05:
Je zou kunnen overwegen om de Conservative strategy te gebruiken zodat je er zelf geen moeite meer voor hoeft te doen, en je de mogelijkheid krijgt om cashout te gebruiken.

Deze strategy doet qua spreiding vrijwel hetzelfde als wat jij handmatig doet, alleen zonder restrictie op de looptijd. Met cashout kan je, als je dan in de toekomst zou willen uitstappen, circa de helft* snel verkopen aan andere deelnemers van de strategy, zonder de kosten van de secondary market. En als het nodig is, kan je nog steeds verkopen op de secondary market.

* Circa de helft, omdat cashout alleen beschikbaar is voor Notes waarvan alle onderliggende leningen current zijn. Dat schommelt nog wel eens, en wat vandaag niet beschikbaar is voor cashout kan dat over een week wel weer zijn. Bij mij is op dit moment 60% beschikbaar voor cashout.

De Diversified strategy raad ik in deze situatie niet aan, want daarmee kunnen nog Claims gekocht worden die anderen bij deze strategy via cashout verkopen.
Die cashout zou ik toch niet al te serieus nemen. Ik ben in september ook gestart met de conservatieve strategie, maar ondertussen kan ik maar 20% van de notes meer uitbetalen wegens het hoge aantal achterstallige leningen. Ik weet niet of dit normaal is, maar mij geeft het alleszins weinig vertrouwen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Het lastige is dat wanneer je een Note hebt met 10 onderliggende leningen, en één daarvan is late, dan is de volledige Note niet beschikbaar voor cashout.

Wat ik bedoel te zeggen is dat cashout een extra mogelijkheid is naast de secondary market, om in ieder geval een deel te kunnen verkopen zonder kosten.

• bregweb
Daarom is mijn aandeel Mintos in mijn gehele portfolio nogal klein, ik zie Mintos (P2P in het algemeen) niet als direct opvraagbaar, maar als alternatief voor de huidige minimale rente op spaartegoeden.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Als je het vergelijkt met spaartegoeden dan onderschat je het risico! Dit is een belegging, niets minder dan dat, met een zekere kans dat je de volledige waarde verliest. Je bent blootgesteld aan de financiële stabiliteit van de LO's. Bij gespreid beleggen in aandelen kan je na een crisis nog wachten op herstel en positief eindigen. Bij leningen is het game over: de defaults ben je kwijt en het deel dat de crisis overleeft gaat er niet harder van groeien.

Ik zie het zelf als een aparte asset class binnen mijn beleggingen waarvoor ik de exposure wil begrenzen. Ik stel deze grens op maximaal 10%. Spaargeld/buffer beleg ik niet.

[Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 31-10-2022 19:42]

• Pistachenootje
Ik zie het zelf als junk bonds, maar dan nog nog lagere kredietwaardigheid.

• bregweb
Dan heb je mij verkeerd begrepen, als mijn hele Mintos tegoed verdampt heb ik nog steeds kaas op mijn brood ;-)

Ik probeerde aan te geven dat ik P2P ben gaan onderzoeken toen de spaarrente naar 0% ging. Ook ik heb nog steeds een spaargeld/buffer.

• user001
  • Niet online
Pistachenootje schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:43:
Ik zie het zelf als junk bonds, maar dan nog nog lagere kredietwaardigheid.
Wat was de historische default rate bij Mintos eigenlijk? Op hun website wordt dat op het eerste gezicht niet echt inzichtelijk gemaakt. Men toont wel een gemiddeld jaarlijks verlies, maar dat biedt geen antwoord op de vraag "als ik vandaag een lening koop, wat is de kans dat die in de komende jaren in een situatie van default terecht komt?".

Op obligaties met een rating van BB- en beter, haal je dezer dagen een geannualiseerd rendement van 7% en hoger op een resterende looptijd van zo'n 5 jaar. Volgens S&P is het risico op default geassocieerd met een BB-obligatie in Europa 3,59% over een periode van 5 jaar: https://www.spglobal.com/...transition-study-11900573. Voor BBB is dit zelfs slechts 0,54%; op dergelijke obligaties kun je rendementen van 4,5% en hoger halen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Misschien interessant om de daadwerkelijke obligaties te bekijken van LO's die die hebben uitgegeven. Zoals deze van Mogo Finance, het huidige Eleving: https://current.mogo.finance/bonds/. Heeft een Fitch rating van B-. Niet S&P maar de schaal is vergelijkbaar. Ik verwacht niet dat de andere LO's beter zouden zijn.

• Pistachenootje
user001 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:08:
[...]
Wat was de historische default rate bij Mintos eigenlijk?
Dat weet ik niet maar hier kun je wel een indruk krijgen: https://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/

• Pistachenootje
Zr40 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:17:
Misschien interessant om de daadwerkelijke obligaties te bekijken van LO's die die hebben uitgegeven. Zoals deze van Mogo Finance, het huidige Eleving: https://current.mogo.finance/bonds/. Heeft een Fitch rating van B-. Niet S&P maar de schaal is vergelijkbaar. Ik verwacht niet dat de andere LO's beter zouden zijn.
Iutecredit en DelfinGroup hebben ook obligaties uitgegeven. Samen met o.a. Eleving zijn dat waarschijnlijk de 'beste' LO's.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Kan je daar een rating van vinden?

• Pistachenootje
Nee ik kom geen rating tegen.

Ik denk overigens dat investeren in een note qua risico nog wel iets anders is dan investeren in een obligatie van een LO. Hoger risico voor de note verwacht ik. Jij ook?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Waarom verwacht je dat? In ieder geval voor Eleving zijn zowel de Notes als de obligaties niet achtergesteld, en de voorwaarden/prospectus van beiden stellen dat ze op zijn minst een gelijke rangorde hebben ten opzichte van bestaande en toekomstige andere schulden, dus ook naar elkaar.

[Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 01-11-2022 18:00]

• Pistachenootje
Ik vermoed dat als Delfin/Iutecredit/Eleving failliet gaat dat je als investeerder in notes toch een kleinere kans hebt om geld terug te zien dan investeerders in obligaties, ondanks dat er in de voorwaarden staat dat ze gelijke rangorde hebben. Maar goed, dat is puur speculatie van mij.

• user001
  • Niet online
Pistachenootje schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:10:
Ik vermoed dat als Delfin/Iutecredit/Eleving failliet gaat dat je als investeerder in notes toch een kleinere kans hebt om geld terug te zien dan investeerders in obligaties, ondanks dat er in de voorwaarden staat dat ze gelijke rangorde hebben. Maar goed, dat is puur speculatie van mij.
Maak je geen aanspraak op de onderliggende leningen, ondanks het faillissement van de LO?

• Pistachenootje
user001 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:59:
[...]

Maak je geen aanspraak op de onderliggende leningen, ondanks het faillissement van de LO?
Ik heb me er niet in verdiept. Het zou best kunnen dat je er aanspraak op maakt, of op het onderpand (vaak auto's bij Eleving) maar of je ook daadwerkelijk geld terug gaat zien is een tweede.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Bij de toetreding van een aantal Mexicaanse LOs in 2021/22 heeft Mintos gewerkt aan een opzet met een trust door een derde die de betalingen van leners ontvangt. In het geval dat de LO failliet gaat, dan is er niet direct impact op het ontvangen van de terugbetalingen aangezien de trust op dat moment de betalingen naar Mintos stuurt. Al weet ik niet hoe de schuldafhandeling plaats zal vinden (voor leners die niet terugbetalen om welke reden dan ook) en hoe daar de kosten van gedekt zullen worden (dat zit normaal in het stuk van de LO waar de kosten door de inkomsten worden gedekt).

Go Credit is de eerste die alles heeft geïmplementeerd volgens een recente update over Notes. Het is daarmee ook de eerste LO die een cooperation structure cijfer van 8 heeft gekregen in de Mintos Risk Score.
As of 25 October 2022, the establishment of the master trust account for investors in the Notes setup was finalized for Go Credit Mexico (Monto Facil, S.A.P.I. de C.V. SOFOM E.N.R.). Following the registration, the Cooperation Structure subscore is upgraded to 8.
https://www.mintos.com/bl...redit-launches-on-mintos/

Andere LOs (zeker die van het eerste uur) hebben eerder gewoon afspraken op papier, waar er inderdaad wel een deel toe valt aan Mintos in het geval dat, maar je ook weer niet op een faillissement van jaren zit te wachten. Zie bijvoorbeeld Eurocent dat nog steeds loopt - al heeft Mintos het al compleet afgeschreven omdat er zo goed als niets meer in de boedel van Eurocent zit. Daarmee kan een LO zich ook onderscheiden van andere LOs op het platform, al kijkt het gros van de mensen puur naar de rente percentages. Een kleiner deel neemt dan bijvoorbeeld de beoordelingen van ExploreP2P (of anderen) mee in hun beslissingen.

[Voor 18% gewijzigd door Qwerty-273 op 02-11-2022 12:32]

• Lan1980
Ik neem oa de rating van Explore p2p mee in beoordeling van lo's. Nu Explore p2p minder snel updates geeft ( ik vermoed dat persoon erachter er minder tijd wil insteken?), Zijn er nog andere onafhankelijke sites die de moeite zijn om te checken?

Ik weet ook wel, je moet enkel vertrouwen op je eigen als je voor een Lo kiest, maar wat onafhankelijke meningen van derden kunnen soms hulpmiddelen zijn en beschouw ik als waardevol

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Marchel schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:17:
Sinds enkele dagen kan ik in de Mintos app de grafieken niet meer inladen die het rendement per maand weergeeft, ben ik de enige of hebben andere hier ook last van?
Werkt inmiddels weer :)

• Pistachenootje
Lan1980 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:47:
Ik neem oa de rating van Explore p2p mee in beoordeling van lo's. Nu Explore p2p minder snel updates geeft ( ik vermoed dat persoon erachter er minder tijd wil insteken?)
Eens per 2 maanden ongeveer? Ik denk/hoop dat het genoeg is. Als er iets ernstigs gebeurt, zoals een LO die in zware problemen komt, verwacht/hoop ik wel dat ze sneller updaten.

En nee ik ken ook geen andere bronnen. Behalve dan de pagina van Mintos die nog een opsplitsing heeft per LO per land, zie hier onderaan https://www.mintos.com/en/lending-companies/mogo

• Marchel

Marchel

Inderdaad! Had ook een ticket lopen via support waarin ik op de hoogte werd gehouden. Fijn dat het weer werkt, ze hebben er alleen wel lang over gedaan. Een eerdere bug fix werkte niet, en dat was bijna een week geleden dat ze die hebben toegepast.

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:36
Vandaag in de mail
Due to a recent law change, withholding tax requirements for investments in Notes are changing from 20% to 5% for private individuals who are tax residents of EU or EEA countries. What’s more, the law also simplifies the taxation experience, as investors will only need to confirm their tax residence once, and no certificates or other documentation will be needed.1 The law change will be effective from 14 November 2022.
Fijn nieuws! Niet meer ieder jaar een tax residence verklaring opsturen én 5% in plaats van 10% bronbelasting

• Marchel

Marchel

dixet schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:34:
Vandaag in de mail

[...]

Fijn nieuws! Niet meer ieder jaar een tax residence verklaring opsturen én 5% in plaats van 10% bronbelasting
Ik heb toevallig de verklaring voor 2022 net binnen gekregen. Zou het zinvol zijndit in te dienen om reeds betaalde belastingen terug te krijgen?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nee, dat gaat helaas niet met terugwerkende kracht. Je kan hem nog indienen voor de rente die je ontvangt in de paar weken totdat Mintos de wijzigingen heeft doorgevoerd, eind november.

[Voor 28% gewijzigd door Zr40 op 08-11-2022 15:33]

• Pistachenootje
Lan1980 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:47:
Nu Explore p2p minder snel updates geeft ( ik vermoed dat persoon erachter er minder tijd wil insteken?)
Toevallig nu een hele snelle update na de laatste: https://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Mintos heeft gewonnen in de rechtzaak die men had aangespannen tegen Dziesiatka Finanse. Het is nu wachten of er nog een beroep wordt ingesteld, of dat Mintos de volgende stappen kan zetten om de betalingen af te dwingen.

https://www.mintos.com/bl...intos-in-dziesiatka-case/

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@Pistachenootje Is het jou al gelukt om het naar 5% te verlagen? Hier blijft het op 10% staan.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zr40 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:02:
@Pistachenootje Is het jou al gelukt om het naar 5% te verlagen? Hier blijft het op 10% staan.
't Is mij sowieso niet duidelijk wat er nou moet gebeuren. In de mail die we kregen staat:
To benefit from the reduced rate, make sure to review and confirm your tax details on Mintos. Once you do, the new tax rate will be applied automatically.
Maar de link eronder is naar de 'Tax report'-pagina waar ik al als Nederlander met bijbehorend BSN sta. En daar valt verder ook niks zinnigs meer aan te passen.
Sterker nog, aangezien ze (ook bij mij) die 10% hebben verwerkt, zou je denken dat alle relevante informatie voor de 5%-rating ook al bekend is bij ze.

[edit]
Nu ik opnieuw inlog kreeg ik een popup, link naar die tax report en een expliciete 'Confirm'-knop. Dat is in ieder geval concreter dan toen ik vanmiddag die link volgde :P
't Bleef daarna wel op 10% staan en het opnieuw openen van het formulier staat ook de checkbox bij "private person" niet meer aan :/

[Voor 15% gewijzigd door ACM op 23-11-2022 21:20]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Die popup heb ik ook gehad en bevestigd.

Heb support maar weer eens gemailed :)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Snelle reactie, en het staat nu netjes op 5% :)

• Pistachenootje
Zr40 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:02:
Mijne stond ook nog op 10%. Zojuist email verstuurd.

Off topic: had jij bevestiging gekregen van IBIE dat ze jouw woonplaatsverklaring hebben ontvangen of verwerkt?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nee, daar ben ik niet mee bezig gegaan. Ik ontvang daar geen rente, en SYEP is momenteel klein genoeg om nog even aan te kijken of het daar nog voor nodig is.

[Voor 48% gewijzigd door Zr40 op 24-11-2022 10:18]

• Birkin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-03 21:30
Nu werkt het vanzelf goed en staat er meteen een percentage van 5% als je het vinkje zet dat je een particulier bent.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

De update die ik kreeg deze morgen van Mintos support:
Please note that you should confirm your tax residence country, your taxpayer id number and tick the checkbox "I am investing as a private person" if so and the tax rate should be reduced the next day.
https://www.mintos.com/en/my-settings/tax-report/

There was a bug in the system and the rate didn't update.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Er is weer een nieuwe campaign!

Voor Notes van Credifiel vanaf € 100:

* looptijd 14-20 maanden: 0,5% cashback (0,42% per jaar bij 14 maanden)
* looptijd 20-30 maanden: 1% cashback (0,6% per jaar bij 20 maanden)
* looptijd vanaf 30 maanden: 2% cashback (0,8% per jaar bij 30 maanden)

Mintos Risk Score is 7, ExploreP2P score is 67. De rente is redelijk, niet extreem hoog: 10% tot 11%. Voorheen heeft de Conservative strategy deze ook gekocht.

Niet een heel schokkende campaign vergeleken met de vorige, wat rendement betreft. Maar dat vind ik prima, en is ook houdbaarder. Ik voeg een klein plukje toe aan mijn Cashback custom strategy :)

• bregweb
Investments in qualifying loans between 30.11.2022 09:26 EET and 11.12.2022 23:59 EET will be eligible for cashback.
Let op dat dit pas vanochtend is ingegaan!

• Lan1980
jij hebt deze morgen pas geklikt op enroll campaign denk ik, vandaar dat ze voor jou pas deze morgen ingaat?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:03
Ik heb de eerste betalingen van finchurch mogen ontvangen. Dat scheelt weer. Nu hopen dat er komende maand uitsluitsel komt over wowwo.

Carpe Diem

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Een nieuwe bonus, ditmaal van Mintos zelf ongeacht welke LO je kiest. Van de mail (al geven de voorwaarden van de actie wel aan dat dit aan een "selecte groep" is gestuurd):
Are you ready to take your returns to the next level? From now until 23/12/2022, we’d like to offer you an exclusive bonus for investing on Mintos!

If you invest an additional €1 000 or more by 23/12/2022, you’ll receive a €50 bonus within 2 business days.

There’s no need to enroll anywhere to be eligible for these bonuses; we’ll process them automatically.

Please note that any amounts invested before this offer or amounts reinvested during the bonus period don’t count towards your bonus calculation.

[Voor 6% gewijzigd door Qwerty-273 op 06-12-2022 12:20]

• Marchel

Marchel

Qwerty-273 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:55:
Een nieuwe bonus, ditmaal van Mintos zelf ongeacht welke LO je kiest. Van de mail (al geven de voorwaarden van de actie wel aan dat dit aan een "selecte groep" is gestuurd):

[...]
He dat is jammer! Ik heb deze mail niet ontvangen, anders had ik er zeker gebruik van gemaakt.

• Pistachenootje
Er loopt weer een referral programma bij Mintos. Beiden ontvangen 50 euro.

https://www.mintos.com/en/mintos-referral-program/

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Zr40 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:35:
[..]

Over Diversified en High-yield kan ik nog niet veel zeggen, die zijn op dit moment nog niet goed gevuld.

[..]

Ik ben benieuwd waar Diversified en High-yield in de praktijk op uit zullen komen! En of High-yield mijn cashback strategy kan verslaan :P
4 maanden later, de strategies zijn inmiddels wel goed gevuld om te kunnen vergelijken.

Conservative: gemiddeld 11,48%, gemiddelde looptijd 37 maanden.
Mintos Core (was Diversified): gemiddeld 12,10%, gemiddelde looptijd 25 maanden.
High-yield: gemiddeld 15,44%, gemiddelde looptijd 18 maanden.
Cashback: gemiddeld 14,62% (cashback bonus niet meegeteld), gemiddelde looptijd 28 maanden.

Als ik de cashback bonus wel meetel, dan zit high-yield ongeveer op hetzelfde niveau. Maar met de extra moeite die ik er voor moet doen vind ik het eigenlijk tegenvallen. De cashbacks moet je actief in de gaten houden, de custom strategy telkens correct instellen (of zelf aankopen), en zorgen dat je geld beschikbaar houdt voor de volgende aankoop (cash drag). De Mintos strategies daarentegen zijn set&forget en hebben de mogelijkheid om sneller uit te stappen.

Ik vind voor mijzelf de nadelen van de cashback campaigns het niet waard en houd het vanaf nu lekker bij de Mintos strategies. :)

Diversification score is ondertussen trouwens 53 geworden, met een net return volgens die pagina van 12,08%. Zonder de cashback aankopen was de diversification score waarschijnlijk hoger geweest. :P

• bregweb
Wat vind je van een strategie om bij een Cashback geld bijstorten om mee te doen en je Strategies on hold te zetten. De vrijgekomen bedragen onttrek je aan Mintos tot het volledige bedrag weer in je buffer buiten Mintos staat.

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee