Tom schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:56:
[...]
"Die shit gebeurt nou eenmaal". Goed argument

Ja natuurlijk gebeurt dat, maar dat maakt het niet minder verkeerd. Hier in het zuiden tijdens carnaval gebeuren ook tig dingen die niet horen... het is niet dat ik overal wakker van lig of de moraalridder uit wil hangen hoor. Sterker nog, ik ben allesbehalve een moraalridder. Maar ik ga niet iets goedpraten wat fout is. Ik heb de verhalen van beide partijen gehoord en Van Jole wat mij betreft de schijn tegen (en jij of iemand anders mag daar uiteraard ook het zijne van denken). Zij wilde misschien wel een gezellige avond hebben, maar zonder seksualiteit. Een poging tot zoenen en in je ondergoed voor iemand staan vallen dan wel degelijk onder seksuele intimidatie. Hoeveel verzachtende omstandigheden je er ook tegenover zet. Dat de grenzen dan flinterdun zijn klopt, maar gaat wat mij te ver om haar om die reden niet als slachtoffer te zien.
Ik wil/hoef die vrouwen ook niet verdedigen. Wat mij betreft stappen ze gewoon naar de politie in plaats van de media op te zoeken, lijkt mij voor alle partijen beter. Ik blijf het ironisch vinden hoe de aanstichter van dit ongenuanceerde schandpaal nagelen nu in z'n eigen val ligt, waarschijnlijk in de hoop dat het alsnog via de officiële kanalen verloopt en de media de nodige nuance aanbrengt. Bij de eerdere #metoo-gevallen leek men weinig interesse te hebben in de andere kant van het verhaal. Zonder nuance gaat Van Jole zelf ook een moeilijke tijd tegemoet gok ik. Ik ben benieuwd naar de reactie van z'n aanhangers, of die hem blijven steunen.
Dus jij bent stellig van mening dat wanneer een persoon een ander probeert te zoenen in een bepaalde omgeving (afspraakje, op stap gaan) en de ander het niet leuk vindt, dat het fout is (en dus aanranding)? Iemand zoenen als je duidelijk merkt dat ze de ander het niet wil, en dan doorgaan, dát is aanranding. Maar nogmaals, zij ging na die zoen alsnog naar zijn hotelkamer. Als ze zich daadwerkelijk als slachtoffer had gezien van aanranding dan had ze dat niet gedaan lijkt me. Dus ja, shit happens. Dat van het ondergoed: zij zegt dat hij haar tegenhield, hij zegt dat hij zijn ondergoed aanhad omdat ie op het punt stond te gaan pitten en dat hij haar niet tegenhield. Geen idee hoe het in werkelijkheid was dus daar ga ik geen conclusies over trekken.
Overigens kom ik ook uit 't zuiden. Er zullen vast dingen gebeuren die twijfelachtig zijn maar de meesten zal het hun reet roesten dat iemand ze probeert te zoenen, ze in de kont knijpt of tegen ze aan danst op een iets intiemere manier. Het komt regelmatig voor dat een jongen denkt een meisje te kunnen zoenen maar dat het meisje last minute terugtrekt, of soms pas als de lippen al op elkaar zitten. De politie gaat het nog druk krijgen als die allemaal aangifte gaan doen

Mijn ouders lieten mij en mijn broertje altijd behoorlijk vrij. Je moet immers leren van fouten en door je kind angstvallig te beschermen tegen van alles leer je die fouten niet te maken. Roken? Prima, maar ben er dan eerlijk over. Drugs gebruikt? Prima, maar zeg het dan. Niet dat ze drugsgebruik goedkeurde, maar ze hadden liever dat we gewoon eerlijk waren en zij waar nodig op tijd in konden grijpen dan dat we het stiekem zouden doen en ze er geen controle over zouden hebben. Hetzelfde met op stap gaan. Prima dat je op stap gaat, en je mag het best laat maken, maar wees eerlijk over waar je heen gaat en als je de dag erna kapot gaat van een kater is het je eigen schuld. Mijn broertje is ook wel eens voor z'n 16e op stap geweest, maar als ie dan de sjaak was was 't z'n eigen schuld. Hij heeft ook brommer gereden voor z'n 16e en daar gold hetzelfde. Hij had dat ding opgeknapt en wilde af en toe rondrijden. Keurden m'n ouders niet goed, maar wilden ook niet dat ie het stiekem zou doen. "Prima dat je gaat rijden maar als de politie je pakt dan is de boete voor jou". En dat gebeurde

Vervolgens verkocht hij uit eigen beweging de brommer
Mocht ik een kind hebben, dan heb ik liever dat ie gewoon eerlijk is over waar ie heen gaat wetende dat ik het goed vind, dan dat ie erover liegt wetende dat ie van mij bijna niks mag. De klasgenoten die ik door de jaren heen heb gehad, waarvan de ouders overmatig beschermend waren, waren vaak de meest losgeslagen personen die ik kende

Mocht m'n kind op 15-jarige leeftijd mee willen met het personeel van het bedrijf waar hij/zij werkt, naar een bedrijfsfeestje in een club, dan prima. Ga maar, have fun. Mocht er iets zijn, bel dan. Zo niet, dan zie ik je 's ochtends wel een keer als ik wakker word.
[
Voor 24% gewijzigd door
SomerenV op 08-11-2017 23:33
]