ninjazx9r98 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 21:10:
@
.oisyn @
Fly-guy
Je gaat naar een wasstraat voor een was
beurt en nog nooit heb ik iemand dat een
beurt horen noemen. Als man kan ik me ook bijna niet voorstellen dat je geen idee hebt dat een vrouw "een flinke beurt" (inclusief vreemde grijns en uitgesproken met de nadruk op beurt) anders kan opvatten dan een wasbeurt voor de auto.
Realiseer je wel dat als je je best doet, je overal wel een onschuldige verklaring voor kunt vinden.
Nou, ik was er niet bij en weet niet of er nog sprake was van non-verbale communicatie, noch de staat van de auto, maar puur afgaande op jouw verhaal vind ik het wel erg sjw om uitgerekend daar iets achter te gaan zoeken.
Was het puur een wasstraat? Het is heel goed mogelijk dat 'een beurt' daar dus staat voor 'het programma'. Immers zou je dat iets minder verwachten bij een garage, waar een beurt eerder een onderhoudsbeurt is, i.e. beurt staat voor het kernproduct.
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:07:
[...]
Je doet nu net alsof het een of ander special woord is dat zelden wordt gebruikt en heel bijzonder is. Juist in een wasstraat (maar ook bij een garage met een onderhoudsbeurt) kan ik me voorstellen dat men zich heel goed realiseert wat de dubbele betekenis is van het woord beurt. Als man weet ik dondersgoed hoe het werkt met dubbelzinnige opmerkingen en ook dat er voldoende mannen zijn die er een sport van maken om dat in het bijzijn van vrouwen te doen.
Natuurlijk kan er achter van alles een dubbele betekenis gezocht worden, daarvoor hebben we het begrip context. En die ontbreekt in het verhaal. Gaat de samenleving nu echt naar uitkijken wat je zegt, want straks vat men het anders op? Echt niet.
Hierboven heb ik al enkele punten benoemd, maar stel dat jouw vrouw (excuse my French) als een bitch tegen die kerel snauwt dat die gewassen moet worden. Dan kan zijn opmerking al heel anders opgevat worden, maar dan snap ik zijn opmerking des te meer (voordat iemand hier op zijn witte paard klimt, respect is wederzijds). Er zijn zoveel contextuele haken en ogen om iets dergelijks al op te gaan noemen, dat het de hele discussie al te niet doet.
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:07:
Integendeel, daarmee haal ik je punt juist onderuit. Mijn vrouw was bij de wasstraat en kreeg de bewuste opmerking. Tenzij jij daar werkt en de opmerking gemaakt hebt heb je geen flauw idee van de gezichtsuitdrukking en de manier waarop en een ander uitgesproken werd. Toch vind je het nodig om het verhaal van mijn vrouw in twijfel te trekken en te suggereren dat er mogelijk iets heel anders bedoelt werd.
Waar komt toch die drang vandaan bij een aantal mensen om alles af te zwakken en goed te praten? Het maakt in ieder geval wel duidelijk dat #MeToo een gevoelige snaar raakt en dat de discussie die opgelaaid is hard nodig is.
Nog even en we worden beticht van victimblaming

Even serieus, als hetgeen jij hebt benoemd, daar gebeurd is, en toen je vrouw thuis kwam dit aanhaalde, en jij dit linea recta overnam en niet eens hebt besproken om het nu onder de #metoo banner te gooien, vind ik dat erg snel.
Vrouwlief heeft meneer niet aangesproken, jij hebt meneer niet aangesproken, en mijns inziens ligt eerder benoemd scenario inclusief context meer voor de hand. Je gooit het hier neer, maar niemand mag de met neon-gekleurde haken en ogen, mitsen en maren, benoemen, om het slachtoffer niet in twijfel te trekken. Echter, meer informatie wordt ook totaal niet gegeven (och ja, omdat het slachtoffer dan al in twijfel wordt getrokken). Mooie catch22.
Je creëert nu een mijnenveld, dat continu in beweging is, waar de gehele samenleving maar de goede stap moet zetten. Dus de beste man bij de garage mag wel stellen dat een beurt hoog tijd is, maar bij de wasstraat niet. De kapper niet, de kapster wel? Of o nee, de kapster niet als er een man zit. Of wat als de kapper/kapster biseksueel is? Mijn god.
En stel dat hij dubbelzinnig aan het doen was, thug life. Die zal bijzonder veel scoren daar in zijn wasstraatje, met een openingszin die bij de meerderheid overwaait en niet eens landt. En dan leggen we dit verhaal naast dat van @Frieda
Een EDIT voor de nuance;
Er mag wél een grens worden getrokken. Dingen waar we ons aan storen is mijns inziens iets heel anders dan seksuele intimidatie, dan wel misbruik. Valt kansloos fluiten onder intimidatie? Neuh. Is het irritant en behoorlijk simplistisch? Ja zeker, valt bij mij onder de categorie playboy kalender, een of andere chick als avatar, etc.
Laatst had ik een werknemer op het werk die stelde dat ik me moest scheren, want dat zag ik er veel knapper uit. Moet ik haar nu ontslaan?
[
Voor 5% gewijzigd door
FlowSnake op 06-11-2017 08:06
]