Geen verklaring met een onderzoek, dus ik kan er alleen maar naar gissen.Remy!!!! schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:37:
Wat ik mij trouwens afvraag, je hoort wel eens verhalen (ook dat meisje van hierboven) dat iemand zijn/haar hele leven door diverse mensen is aangerand/verkracht. Hoe is dit mogelijk?
Procentueel is dat toch bijna niet mogelijk naar mijn idee?
Hier en daar lees ik verhalen dat 1 op de 5 vrouwen word aangerand/verkracht, en soms 1 op de 8.
Dus in theorie is het goed mogelijk dat je als meisje/vrouw zijnde 1x in je leven word aangerand/verkracht door persoon X. maar om vervolgens een paar maanden/jaren later aangerand/verkracht te worden door persoon Y en vervolgens weer een paar maanden/jaren later door persoon Z. Die kans dat je door verschillende personen verkracht word, word dan steeds kleiner. Of is het gewoon een kwestie van, er zijn 3 miljard vrouwen, dus de kans is best aanwezig dat 10000 van die vrouwen gewoon pech heeft?
Waardoor komt het dan dat diegene toch zo vaak verkracht word?
- Omgeving?
- Uiterlijk?
- Zien sommige mensen dat iemand een makkelijk slachtoffer is?
Disclaimer: Ik besef dat de vraag nogal over komt dat ik de schuld bij het slachtoffer neerleg, maar zo bedoel ik het totaal niet. Ben gewoon nogal flabbergasted als ik sommige verhalen hoor/lees...
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
De misbruikte personen zitten vaak al in een kwetsbare situatie (gescheiden ouders of een omgeving waar er niet over gesproken mag worden oid) kunnen vaak niet bij ouders terecht of worden weg gewuifd (ouder ook misbruikt en wil het niet onder ogen zien of schaamte of die nieuwe vriend van mama zou dat nooit doen etc.) en zijn daardoor nog kwetsbaarder in vervolgsituaties.
Vaak zoeken ze ook onbewust door aangeleerd gedrag de gevaarlijkere situaties op.
Dit betekend niet dat ze het willen (alles behalve zelfs) maar juist dat er onbewust risico gedrag ontstaat doordat ze juist al zo vaak misbruikt zijn. (gebrek aan eigenwaarde, denken dat het normaal is, dat ze het verdienen etc.)
Het beschadigt iemand als het al op jonge leeftijd gebeurt (nog meer dan bij een volwassen persoon) en die persoon is daardoor juist extra kwetsbaar lijkt mij.
Tel daar bij dat de hele samenleving alle kleine incidenten die personen tot seksobjecten reduceren wegwuiven en dan heb je al snel dat iemand die al kwetsbaarder is ook niets durft te zeggen van de kleine dingen waardoor bij bepaalde personen (noem het maar mensen met een kronkel) snel van kleine dingen naar zwaardere incidenten gaat. Vaak nog met de verklaring, tja zij/hij zei ook niets negatiefs ervan als ik zat te "flirten" en die persoon aanraakte.
Juist daarom is het een must dat bespreekbaar is waar iemand wel of niet van gediend is.
Dat het niet vreemd is als iemand zegt dat ze iets niet fijn vinden (een opmerking, of aanraking of wat dan ook). Daarmee kunnen grenzen aangegeven worden en erger (deels) tegen gegaan worden.
En voordat een hoop tere zieltjes gelijk weer gaan roepen dat ze straks niets meer mogen, het gaat om normaal gedrag. En als je je normaal gedraagt hoef je je absoluut niet aangesproken te voelen.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl