Waah schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:35:
@mincedmeat achter een gebukte vrouwlijke collega langsschuiven waarbij er lichamelijk contact is tussen haar derrière en jou voorkant terwijl dat niet nodig is, is op zijn minst zeer onhandig en onverstandig als er een simpel alternatief is (mag ik er ff langs). Als je dat niet ziet: wordt geen leraar!
Mijn vader is gymleraar, en heeft regelmatig jonge meiden (16-20) op zijn kantoor met allerlei persoonlijke problemen die ze met hem wille bespreken. Maar hij zorgt er wel voor dat de deur naar buiten open blijft en iedereen kan zien dat die daar met een leerling ziet. Alles om te zorgen dat er achteraf geen gedoe kan komen (zoals valse aangiftes).
En over die valse aangiftes: dat gaat om 1/5 aangiftes van meisjes tussen 12 en 18. Niet om alle aangiftes. En daar zit nog wel een groot verschil tussen natuurlijk. Van kinderen kan je dit soort dingen verwachten (zeker als ze geen les krijgen in de gevolgen van zoiets). Van volwassenen mag je meer verwachten en verwacht ik ook minder valse aangiften.
Ja,
onhandig. Zeker. Maar daar hebben we toch een mond voor? "Hoi collega, wil je even aan de kant?" "Ja hoor, prima!"
En al schuif je er wel per ongeluk even langs. Dan zeg je even sorry, no biggie. Er is in de verste verte nog geen sprake van aanranding.
[...]
Het is gewoon een oproep om een beetje om elkaars gevoel te denken. niets meer, niets minder. Albantar zegt niet dat alle mannen fout zijn. er is een verschil in denken tussen mannen en vrouwen. Beide kanten op.
Mensen gaan de fout in inderdaad. niet alleen mannen, niet alleen vrouwen. MAAR ik ben bang dat het niet binnen een marge van 15% ligt. En dat heeft toch met biologische aanleg te maken. Het testosteron van de man en veroveren, vs het zorgen/oestrogeen. Maar dat betekend niet dat alle mannen fout zijn. Dus als jij overtuigd bent dat je niet fout zit, trek het je dan niet aan.
Ik heb vroeger ook wel dingen gedaan in deze trant, en daar ben ik niet trots op. Maar ik trek het me nu niet meer aan, want dat was toen als puber. Tegenwoordig kan ik mijn hand in het vuur steken dat ik geen #MeToo slachtoffers maak. Dus trek het je dan ook niet zo aan

Ik wil prima rekening houden met de gevoelens van mensen. Doe ik ook regelmatig. Maar dan beoordeel ik die gevoelens wel naar mijn maatstaven. Zijn die gevoelens van de ander ongerechtvaardigd of totaal onlogisch, dan hebben ze pech. Ik kan en wil geen rekening houden met elke willekeurige gril van de rest van de 7 miljard mensen op deze planeet. Dus ja, tot op zekere hoogte houd ik graag rekening met de ander. Boven dat niveau niet.
Wat albantar blijkbaar wil is een samenleving waar men elkaar niet mag zien, niet naar buiten mag gaan, niet mag communiceren, geen vlees mag eten, niet mag roken, en eigenlijk de rest van alles wat mogelijk is ook niet mag. Want ja, er zou er toch maar eens iemand aanstoot aan nemen!
Sorry voor m'n frans, maar dan donderen ze maar lekker een eind op. Ik beslis zelf wel tot op welke hoogte ik rekening houd met anderen. Dat doen zij niet.
Zie hierboven. Ik weiger rekening te houden met elke scheet en elke idiote gedachte die iemand in zijn hoofd kan krijgen. Ik beslis zelf wel waar ik rekening mee houd. Bevalt dat je niet?
Deal with it.[...]
Leg eens uit wat jij "fucked up" vindt aan die conclusie?
Hoe kan die vrouw voorkomen dat een man langs haar heen wrijft dan, in zo'n situatie?
Niet voorover gebukt gaan staan, of even aan de kant gaan als de man langs komt lopen? Of gewoon niet lopen janken over een totaal onschuldig moment van per ongeluk fysiek contact?
[...]
Dus jij vindt het wel gepast om langs de bips van een vrouwelijke collega te schuren als je langs haar heen wil???
Je hebt toch een mond, of niet dan? En ja, als het een keer per ongeluk gaat heb ik daar absoluut geen enkele moeite mee. En de vrouwen die ik ken ook niet.
[...]
Zoals al meermaals gezegd in dit topic, is het in veel gevallen van aanranding zo dat de dader zich niet eens realiseert dat hij een grens overschrijdt. De echte gewelddadige verkrachting is maar het topje van de ijsberg. Die voorkom je inderdaad niet door op de kleine dingetjes te letten. Maar die aanrandingen door onachtzaamheid wel. En je voorkomt zo zelfs TWEE slachtoffers: in de eerste plaats natuurlijk het slachtoffer van de aanrandign zelf - en in de tweede plaats de dader. Want die voorkomt daardoor dat hij ongewild iemand aanrandt alleen maar omdat hij er niet bij nadacht.
[...]
Je snapt dus echt duidelijk het punt niet.
Dit zeg je tegen jezelf, toch?
[...]
Sorry maar dit is echt klinkklare onzin. De extreme veiligheidscultuur bij een bedrijf als Shell zorgt er ook niet voor dat ze "niet meer kunnen werken" door alle veiligheidsregeltjes waar iedereen continu op let.
Een complete bullshitvergelijking.
Anyway, ik weet niet van welke planeet jij komt of hoe je zo geworden bent, maar ik vind jouw gedachtegoed levensgevaarlijk. Jij bent het type om de gedachtenpolitie op te richten zodra je de kans krijgt.