Note 1: sorry voor de lange reactie... En vermoedelijk is het ook wat chaotisch... Ik kan het niet echt opbrengen om het nog een keer te lezen en te ordenen, excuus daarvoor.
Note 2: ik reageer in dit topic als betrokken user. Niet als Dokter of rood jasje. Omdat het wat nabij komt, kunnen mijn reacties ook wat scherper zijn dan gebruikelijker. Als je dat vindt, kun je me aanspreken als user. Niet als rood jasje. Ervaring heeft geleerd dat ik dat erbij moet zetten omdat te veel users denken dat ik niet betrokken of scherp mag zijn omdat ik toevallig ook een rood jasje heb.
Note 3: alsjeblieft, als je hieruit iets quote, gebruik de [mo]-tags.
Note 4: alsjeblieft, wees een beetje aardig... dit is al lastig zat om dit hier, semi-openbaar, te bespreken.
Hoeveel verkrachters/aanranders ken jij? Hoeveel verkrachtte/aangerandde mannen en vrouwen ken jij?
Vermoedelijk is dat 0 cq meer dan 5 (ervan uitgaande dat je wel 'n stuk of 35 vrouwen kent). Van hoeveel weet je het er? Lastig in te schatten, maar zeker tegenwoordig durven veel meer mensen ervoor uit te komen, dus best kans dat je weet van 1 of 2 mensen die zijn verkracht/misbruikt.
Logischerwijs zou er in zo'n groep als deze ook wel 1 of 2 mensen moeten zitten die een ander hebben aangerand / verkracht.
Maar buiten het feit dat ze het, logischerwijs, écht niet zullen zeggen, denk ik ook veel eerder dat ze het voor zichzelf ontkennen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Wie hier kan voor zichzelf toegeven dat er misschien bij 'n bepaalde vrijpartij wellicht toch geen volledige consent was? Wie durft hier toe te geven dat er geen volledige consent was?
Members only:
Inloggen
Een zin als:
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:11:
[...]
Hoe promiscueus gedraagde de vrouw zich, hoe duidelijk was haar 'nee?' Lagen ze al in bed toen ze nee zei of bedacht ze achteraf dat ze het toch liever niet gedaan had? Plus, waar is het bewijs in deze enquete? Als er geen veroordeling is dan is het voor het recht niet gebeurd en mag je het wat mij betreft niet meenemen in deze cijfers.
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:42:
[...]
Of je snapt de vraag niet, of je vindt hem zo vervelend dat je hem negeert. Bewijs, bewijs, bewijs. Dat een vrouw claimt dat dit gebeurd is, maakt het nog niet waar. En zo lang als dat er niemand voor veroordeeld is is het dus voor de wet niet gebeurd.
Wat je hier eigenlijk zegt, is dat als er geen dader veroordeeld wordt, er geen sprake is geweest van een misdrijf of overtreding. Dat is natuurlijk klinklare onzin. Er zijn genoeg inbraken, vandalisme, diefstallen etc. geweest waarin geen dader veroordeeld is, en er toch sprake is van misdrijven of overtredingen.
Hell, we weten zelfs van bepaalde misdrijven waarvan eigenlijk niet eens meer aangiftes gedaan wordt, maar die toch meegenomen worden in de statistieken (bijv. fietsendiefstal).
Waarom is een aanranding/verkrachting alleen een aanranding/verkrachting als er niet alleen aangifte gedaan wordt, maar zelfs een veroordeling heeft plaats gevonden?
rimave schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:46:
Het komt mij in dit verhaal raar over dat het slachtoffer toen geen actie ondernomen heeft. Daarmee bedoel ik schoppen, slaan whatsoever. Iemand van die leeftijd weet toch wel wat wel en niet kan. De jeugd van tegenwoordig is mondig genoeg. Begrijp mij niet verkeerd. Ik praat hiermee niets goed.
Members only:
Inloggen
Droefsnoet schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:26:
[...]
Maar wat is er aan te doen? Niks meer zeggen tegen vrouwen? Want je weet niet of ze een opmerking wel of niet zal gaan waarderen. En als ze nu mee lacht met een opmerking kan ze twintig jaar later alsnog bedenken "
oh nee, dat was tóch seksuele intimidatie". Dat maakt seksuele intimidatie zo complex, want het gaat om een interpretatie. De ene klap op de billen is amicaal en de andere aanranding. Aandacht van de ene persoon is leuk, aandacht van een andere eng. Wat is daar aan te doen?
Ken de persoon tegenover je. Wat is er mis met navragen? Wat is er in godsnaam mis met: "hey, ik gaf je een tik op je billen, vond je dat ok?". Van mij zul je in 99,9% van de tijd een "nee" te horen krijgen. Op de werkvloer? Bij bijzondere gelegenheiden (afscheid, verjaardag) zou je misschien 'n kus op de wang kunnen krijgen, en anders heb je van me af te blijven. Gewone vriendschap? Ik zie geen enkele reden om mij een tik op de billen te geven.
Als je m'n partner zou zijn: ook niet. Ik vind het (vrijwel altijd) denigrerend, en als mijn partner niet dezelfde mening is toegedaan (waarvan de kans wel groot is), zorg ik wel dat hij het de eerste keer dat hij het doet hoort.
ChojinZ schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:06:
[...]
Heb ik nooit gezegd. Leuke manier ook om woorden in mijn mond te leggen.
Als slachtoffer wil je natuurlijk je verhaal doen. Maar er zijn echt maar heel weinig slachtoffers die dit via de media aan de grote klok willen hangen puur vanwege het delen van smart. De redenen zijn vaak toch wraak, aandacht of geld. Niemand hangt dit aan de grote klok omdat hij zijn leed wil delen (met onbekenden).
Members only:
Inloggen
Wuk? Als een man, voor wie ik écht helemaal niks voel, met wie ik helemaal niks heb, die me helemaal niet kent, naar mij kijkt alsof hij me mee wil sleuren naar m'n grot, voel ik me al snel bedreigd. Moet ik het als compliment zien als hij enkel m'n lijf ziet en zich dat wil toeëigenen, ongeacht wat ik daar van vindt?
Zie je zelf niet in hoe achterlijk dit is?
En er zit 'n verschil tussen iemand die je nakijkt van "hey, leuk meisje loopt daar!" en "die wil ik mee sleuren naar m'n grot".
Ik vermoed dat mevrouw nogal onzeker is over zichzelf.

En daar gaan we weer. De vrouw wordt in de verdediging gedrongen. De man is volslagen normaal als hij neanderthalertje wil spelen, en met de vrouw zal wel iets mis zijn als ze het niet kan waarderen.
Als je verkrachting niet voorkomen kan, ga dan liggen en geniet ervan. Zoiets?
Members only:
Inloggen
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:21:
[...]
Natuurlijk mag dat. Alleen moet je dan niet verbaasd zijn als de ander meer wil. Je moet ook niet verbaasd zijn als de ander meer doet. Je moet wel in staat zijn om jezelf te verdedigen, mocht het zo ver komen. Het komt echt van twee kanten.
Members only:
Inloggen
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:22:
[...]
Je ligt samen in bed. What the fuck denk je dan waar het om gaat? En waarom 'enthousiaste' instemming? Is instemming niet genoeg? Hoe moet die instemming plaatsvinden; mondeling, schriftelijk, fysiek? Wanneer is er dan sprake van instemming als het fysiek is?
En waarom gelijkwaardig? Wat is hier gelijkwaardig, hoe definieer je dat, hoe bewijs je dat, en hoe test je dat? Wat is er gebeurd met eigen verantwoordelijkheid? Als je niet wil neuken is het
misschien verstandig om te bedenken dat als je samen in bed gaat liggen dat de ander bepaalde verwachtingen heeft. Wil je niet neuken,
ga dan verdomme ook niet samen in bed liggen! Jemig, het is niet alsof er maar een partij een keuze heeft hierin.
Samen in bed liggen is impliciet aangeven dat je seks wilt??? WTF? In welk universum is dat zo?
Wat ben je oversekst als je niet een nachtje rustig naast iemand kunt liggen zónder direct er bovenop te willen duiken... Ik hoop dat je een bijpassende partner vindt of hebt...
Ik ben iig blij dat ik ook veel mensen ken die anders denken en zijn dan jij...
Oneens. Dus een bodybuilder kan geen kleine, tengere zuid-amerikaanse vrouw hebben?
Nee, maar bij een dergelijk fysiek krachtsverschil, zul je wél extra zeker moeten zijn dat de vrouw in kwestie niet vanwege angst of intimidatie 'instemt'.
@Poecillia: hoe oud ben je? Want ik mag hopen dat het onderwijs van de laatste 20-30 jaar wel wat beter is dan dit.
Poecillia schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:35:
We hebben nog steeds dezelfde genen als de oermens en we kunnen alleen maar hopen dat onze cultuur en normen die onder controle houdt. We zijn een soort die als hoogste op de evolutionaire ladder staat. Veroveringsgedrag keert zich dan ook tegen de soortgenoten. Bij leeuwen die een vergelijkbare positie hebben vinden vaak gevechten plaats tussen clans. Van de clans die het onderspit delven worden de volwassen mannetjes verdreven. De vrouwtjes paren direct met hun veroveraars die de welpen van hun veroverde clan afmaken. Dit zorgt voor genetische diversificatie. Dit gedrag zit ook in ons bloed en komt terug in oorlogen en stress situaties.
We zijn géén leeuwen. Tenminste, de laatste keer dat ik in de spiegel keek niet. Jij kiest er nu voor om ons te vergelijken met leeuwen, maar waarom niet met bonobo's?
Waar we ook vandaan komen is kinderverkrachting en uithuwelijking. Een paar honderd jaar geleden trouwden meisjes op 11-12 jarige leeftijd, jongens vaak wat ouder. Dat zullen vaak geen liefdevolle huwelijken zijn geweest waarbij de wens om seksualiteit van beide kanten kwam. Sex onder dwang zal toen zo'n beetje de norm zijn geweest.
Trouwen bestaat trouwens pas sinds de middeleeuwen. Verder vergeet je dat mensen vanaf de leeftijd van 12 fysiek in staat zijn tot voortplanten, ergo, geslachtsrijp zijn. Als er verder geen redenen zijn waarom er dan níet getrouwd mag worden, zie ik niet in waarom dat een reden zou zijn waarom er nú nog zoveel reactie zou zijn op #MeToo.
Veroveringsdrang en het overheersen van vrouwen zit gewoon in ons bloed.
Bullshit. En net zo goed onderbouwd als mijn reactie.
YoshiBignose schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:47:
[...]
Maar zou dat zo erg zijn dan? Zo werkt blijkbaar ons ras, alhoewel ik niet denk dat het zo extreem zou zijn als jij denkt. Bij dieren wordt er ook gewoon op los geneukt, ik denk niet dat vrouwtjes trauma's overhouden als een mannetje ze opeens neemt en zij niet wil. Iedereen begrijpt overigens dat sex veel beter werkt als beide hun best doen.
Waarom zou je je vergelijken met "dieren"? En waarom kies je dan voor dieren waarbij kennelijk ook onvrijwillige seks voorkomt? Waarom kies je dan niet voor dieren waarbij géén onvrijwillige seks voorkomt?
Poecillia schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:49:
[...]
Nee, dat probeer ik juist te zeggen: Er vindt sinds de prehistorie geen evolutie meer plaats, iedereen kan zich voortplanten en we hebben nog steeds dezelfde genen als onze voorouders. we proberen nu die genen in bedwang te houden met een langdurige opvoeding en een humanistisch juridisch stelsel.
Ook hier weer: Onderzoeken laten zien dat de moderne mens sinds 40.000 jaar geleden genetisch snel aan het veranderen is. Dit is sinds de introductie van de landbouw aan het versnellen. (Zie
Wikipedia. Je zit onzin te vertellen.
YoshiBignose schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:15:
[...]
Als ik het goed begreep was ze ook niet verkracht maar alleen gevingerd, dus misschien was hij daarna ook gestopt. Of zelf ook te lam om z'n lul omhoog te krijgen

In ieder geval lijkt het me bij zo'n zaak niet gek dat ze niet de maximum straf geven van verkrachting.
Ook weer onzin. Verkrachting is het ongewenst binnendringen van een lichaamsopening. Ongeacht of dat gebeurt met een penis of een vinger. Hier was wél sprake van verkrachting.
Note 1: sorry voor de lange reactie... En vermoedelijk is het ook wat chaotisch... Ik kan het niet echt opbrengen om het nog een keer te lezen en te ordenen, excuus daarvoor.
Note 2: ik reageer in dit topic als betrokken user. Niet als Dokter of rood jasje. Omdat het wat nabij komt, kunnen mijn reacties ook wat scherper zijn dan gebruikelijker. Als je dat vindt, kun je me aanspreken als user. Niet als rood jasje. Ervaring heeft geleerd dat ik dat erbij moet zetten omdat te veel users denken dat ik niet betrokken of scherp mag zijn omdat ik toevallig ook een rood jasje heb.
Note 3: alsjeblieft, als je hieruit iets quote, gebruik de [mo]-tags.
Note 4: alsjeblieft, wees een beetje aardig... dit is al lastig zat om dit hier, semi-openbaar, te bespreken.
[
Voor 104% gewijzigd door
Ardana op 01-11-2017 13:37
]