Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:31
DM gestuurd!
SHIFTER [NL] schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:16:
[...]

Uiteindelijk was het dus toch bij de bruna gebracht. Thanks voor de tip!

Nu dus een gateway over. Iemand interesse?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
De gateway is weer beschikbaar voor €17 @ gb met kortingscode
code:
1
Xmasdeal10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkha
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-09-2024
Na een avondje dit leuke topic doorgelezen te hebben lijkt wel of we allemaal (of veel van ons) dezelfde vrouw hebben 8)7

Ik heb op 28/11 via Ali mijn Gateway V2, 2 wireless wall switches en een deur/raamsensor besteld... Zit ook nog steeds met smart te wachten.
Als dit naar behoren gaat werken, zal er nog wel aardig wat muurschakelaars besteld gaan worden.

Met de schakelaars wil ik Hue lampen en wat Sonoff (Tasmota geflashte) switches aansturen. (Bedankt Hans? die liet zien dat je de wireless schakelaars wel op de bestaande inbouwdozen kan monteren.

De deur sensor moet automatisch de verlichting in de hal gaan schakelen op het moment dat we in het donker thuis komen.

Daarnaast ondertussen ook bezig met NodeMCU's om ledstrips en Neopixel LEDringen aan te sturen dmv MQTT.

Ik gebruik trouwens Home Assistant, wat ik iedereen van harte kan aanbevelen. Als je eenmaal doorhebt hoe relatief eenvoudig de YAML configfiles werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

jkha schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:41:
Na een avondje dit leuke topic doorgelezen te hebben lijkt wel of we allemaal (of veel van ons) dezelfde vrouw hebben 8)7

Ik heb op 28/11 via Ali mijn Gateway V2, 2 wireless wall switches en een deur/raamsensor besteld... Zit ook nog steeds met smart te wachten.
Als dit naar behoren gaat werken, zal er nog wel aardig wat muurschakelaars besteld gaan worden.

Met de schakelaars wil ik Hue lampen en wat Sonoff (Tasmota geflashte) switches aansturen. (Bedankt Hans? die liet zien dat je de wireless schakelaars wel op de bestaande inbouwdozen kan monteren.

De deur sensor moet automatisch de verlichting in de hal gaan schakelen op het moment dat we in het donker thuis komen.

Daarnaast ondertussen ook bezig met NodeMCU's om ledstrips en Neopixel LEDringen aan te sturen dmv MQTT.

Ik gebruik trouwens Home Assistant, wat ik iedereen van harte kan aanbevelen. Als je eenmaal doorhebt hoe relatief eenvoudig de YAML configfiles werken.
Sonoff en neopixel is voor mij nieuw, maar wat Kun je ermee icm Xiaomi en/of HA? Werkt dat op dr gateway?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

iMars

Full time prutser

martinvdm schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:10:
[...]

Sonoff en neopixel is voor mij nieuw, maar wat Kun je ermee icm Xiaomi en/of HA? Werkt dat op dr gateway?
Neopixels zijn leds die per pixel aangestuurd kan worden. Dat gebeurd meestal met een ESP (of arduino). Sonoff is ook gebaseerd op een ESP. Deze kunnen worden aangestuurd door bijna ellk domotica systeem (HA, Domoticz, Openhab, etc)

(Leuke kanaal trouwens ;) )

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Ik kan die vent niet uitstaan. Helaas, want hij heeft wel goeie info. Maar pffff, ben z'n kop zo zat ofzo. Hij komt ook echt tevaak in mn YT feed voor omdat ik wel veel over Home Assistant kijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flyingdodo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 14:49
Zojuist een eerste order verstuurd :)
Gateway, temp sensor en natuurlijk de magic cube besteld. Nu maar afwachten.
Ik heb op dit moment nog domoticz draaien maar ben van plan over te stappen naar hass. Al een hoop positieve verhalen gelezen hier. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
Flyingdodo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:57:
Zojuist een eerste order verstuurd :)
Gateway, temp sensor en natuurlijk de magic cube besteld. Nu maar afwachten.
Ik heb op dit moment nog domoticz draaien maar ben van plan over te stappen naar hass. Al een hoop positieve verhalen gelezen hier. Kan niet wachten!
Meteen overstappen voordat je Xiaomi straks nog een keer moet programmeren in Hass? ;)
Ik heb geen enkele evaring met Domoticz. Ben een half jaar direct begonnen met Hassio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

Hierbij enkele foto's van de binnenkant van de bedraade wall switch:

Aqara Wall Switch 1

Aqara Wall Switch 2

Aqara Wall Switch 3

Aqara Wall Switch 4

Ook heb ik hem (loshangend aangesloten):

Aqara Wall Switch 5

Installatie via de Mi home app ging makkelijk (een paar seconden de knop ingedrukt houden). De schakelaar werkt verder ook losstaand. Zonder hem gekoppeld te hebben, werkt hij gewoon als schakelaar.
Helaas wordt deze schakelaar niet herkend in home assistant, daar is blijkbaar een firmware update voor de gateway voor nodig (de gateway retourneert geen waarde voor 'model').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Er is een update voor de Gateway, geen changelog gezien..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ahHX6ii.png

Tevens kreeg ik ook een update binnen voor de android mi home app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flyingdodo
  • Laatst online: 21-07 14:49
Meteen overstappen ben ik wel van plan. Ben net verhuisd dus een mooi moment om met een schone lei te beginnen :)
jkha schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:36:
[...]

Meteen overstappen voordat je Xiaomi straks nog een keer moet programmeren in Hass? ;)
Ik heb geen enkele evaring met Domoticz. Ben een half jaar direct begonnen met Hassio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Niet online

Tym

Dacuuu schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:32:
Er is een update voor de Gateway, geen changelog gezien..
...

Tevens kreeg ik ook een update binnen voor de android mi home app.
Deze heb ik ook beide geinstalleerd, maar ze losten het probleem niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 14:57
Tym schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:42:
Hierbij enkele foto's van de binnenkant van de bedraade wall switch:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook heb ik hem (loshangend aangesloten):

[afbeelding]

Installatie via de Mi home app ging makkelijk (een paar seconden de knop ingedrukt houden). De schakelaar werkt verder ook losstaand. Zonder hem gekoppeld te hebben, werkt hij gewoon als schakelaar.
Helaas wordt deze schakelaar niet herkend in home assistant, daar is blijkbaar een firmware update voor de gateway voor nodig (de gateway retourneert geen waarde voor 'model').
Top, dank voor de foto's.
Is dit de ZigBee versie? Heb je deze via GB, zou je een link kunnen plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tym
  • Niet online

Tym

SolarOrbiter schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:19:
[...]

Top, dank voor de foto's.
Is dit de ZigBee versie? Heb je deze via GB, zou je een link kunnen plaatsen.
Ja dit is de ZigBee versie. Heb hem via aliexpress besteld, deze:
http://s.aliexpress.com/7vMFfumA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mijn vriendin heeft een klassiekertje gedaan. Omdat ze wilde stofzuigen had ze even de gateway eruit gehaald. Nu zijn mijn meeste sensoren offline. Enig idee wanneer die weer terugkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:24
TrailBlazer schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:51:
mijn vriendin heeft een klassiekertje gedaan. Omdat ze wilde stofzuigen had ze even de gateway eruit gehaald. Nu zijn mijn meeste sensoren offline. Enig idee wanneer die weer terugkomen?
Volgens mij sturen ze eens per 15/20m de status op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Offtopic: Je zou eventueel ook de Sonoff wall switches kunnen gebruiken, daarvan is een EU versie beschikbaar die wel zou moeten passen in onze ronde wanddozen. Wel iets meer werk om ze werkend te krijgen in Domoticz (je moet ze eerst flashen met een andere firmware). Geen idee of het werkend te krijgen is in Home Assistant.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
TrailBlazer schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:51:
Koop een MiRobot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 21:00

iMars

Full time prutser

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Vraag. Ik heb de gateway gekoppeld binnen Domoticz, incl een paar sensoren. Dat werkt allemaal top.

Nu wil ik een audio alarm geven via de Gateway. Echter krijg ik met geen mogelijkheid een geluid uit de gateway VIA Domoticz. Via de Xiaomi app werkt dat wel prima.

Ik heb het in Domoticz over het device "Xiaomi Gateway Alarm Ringtone". Ik kan hem via Domoticz niet handmatig schakelen. Dan gebeurt niets. Dus heb ik het via dmVents code geprobeerd.

Eerst even dit getest:
domoticz.devices('Xiaomi RGB Gateway').switchOn().forSec(5)

Dit werkt als een speer. Dan gaat voor 5 seconde de lamp van de gateway aan.

Daarna probeer ik hetzelfde met de Alarm unit.
domoticz.devices('Xiaomi Gateway Alarm Ringtone').switchOn().forSec(5)

Dan gebeurd er niets. Ik heb het ook geprobeerd met een level commando, maar dat geeft ook geen resultaat.

Als ik de log van het device bekijk zie ik dat er moment X een Off commando wordt verzonden, en dan 5 minuten later weer een Off. Dan klopt het dat het apparaat niet aan gaat, maar kunnen jullie dit plaatsen en mij helpen hoe ik via Domoticz het alarm signaal kan aansturen?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:36
GAEvakYD schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:53:
Vraag. Ik heb de gateway gekoppeld binnen Domoticz, incl een paar sensoren. Dat werkt allemaal top.

Nu wil ik een audio alarm geven via de Gateway. Echter krijg ik met geen mogelijkheid een geluid uit de gateway VIA Domoticz. Via de Xiaomi app werkt dat wel prima.

Ik heb het in Domoticz over het device "Xiaomi Gateway Alarm Ringtone". Ik kan hem via Domoticz niet handmatig schakelen. Dan gebeurt niets. Dus heb ik het via dmVents code geprobeerd.

Eerst even dit getest:
domoticz.devices('Xiaomi RGB Gateway').switchOn().forSec(5)

Dit werkt als een speer. Dan gaat voor 5 seconde de lamp van de gateway aan.

Daarna probeer ik hetzelfde met de Alarm unit.
domoticz.devices('Xiaomi Gateway Alarm Ringtone').switchOn().forSec(5)

Dan gebeurd er niets. Ik heb het ook geprobeerd met een level commando, maar dat geeft ook geen resultaat.

Als ik de log van het device bekijk zie ik dat er moment X een Off commando wordt verzonden, en dan 5 minuten later weer een Off. Dan klopt het dat het apparaat niet aan gaat, maar kunnen jullie dit plaatsen en mij helpen hoe ik via Domoticz het alarm signaal kan aansturen?
Heb je al eens het volume op 30 gezet voordat je dit uitvoert?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
TerrorSource schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:47:
[...]

Heb je al eens het volume op 30 gezet voordat je dit uitvoert?
Nope, maar het gekke is ook wel dat "Xiaomi Gateway Volume" van het type Switch is, On of Off. Die kan ik geen level geven dus. Maar ik zal vanavond eens testen. Ik zit nu op het werk. Misschien moet ik Volume op On zetten en dan het alarm device schakelen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Heeft iemand al eens de RGB van de gateway van kleur doen veranderen in Domoticz?

Ik kan de kleur veranderen door:
192.168.1.159:8080/json.htm?type=command&param=setcolbrightnessvalue&idx=8&hex=32c741&brightness=100&iswhite=false
en
192.168.1.159:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=8&switchcmd=Set%20Level&level=50

Dan schakel ik de RGB aan in een blocky, even later weer uit en weer aan. En dat nog een paar keer. Alleen krijg ik de eerste keer de ingestelde kleur. De opvolgende keren is dit een andere kleur die ik ook zie als ik de RGB aanzet via de dimmer switch. Net alsof de kleur onmiddellijk weer gereset wordt.

Dus hoe kan ik de kleur instellen zodat deze kleur behouden blijft, totdat ik deze weer verander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
jobr schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:07:
Heeft iemand al eens de RGB van de gateway van kleur doen veranderen in Domoticz?

Ik kan de kleur veranderen door:
192.168.1.159:8080/json.htm?type=command&param=setcolbrightnessvalue&idx=8&hex=32c741&brightness=100&iswhite=false
en
192.168.1.159:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=8&switchcmd=Set%20Level&level=50

Dan schakel ik de RGB aan in een blocky, even later weer uit en weer aan. En dat nog een paar keer. Alleen krijg ik de eerste keer de ingestelde kleur. De opvolgende keren is dit een andere kleur die ik ook zie als ik de RGB aanzet via de dimmer switch. Net alsof de kleur onmiddellijk weer gereset wordt.

Dus hoe kan ik de kleur instellen zodat deze kleur behouden blijft, totdat ik deze weer verander?
Als je de Gateway LED aan zet, is deze altijd wit. Je moet inderdaad het commando met RGB kleur etc mee geven om hem te starten met een andere kleur dan wit.
Ik gebruik deze regel
code:
1
http://192.168.x.x:8080/json.htm?type=command&param=setcolbrightnessvalue&idx=35&hue=0&brightness=100&iswhite=false

Ik snap jou situatie niet helemaal goed, je kan bij jou bij de "volgende keren" toch de zelfde regel sturen, zodat de RGB led in de goede kleur start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Dacuuu schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:29:
[...]

Als je de Gateway LED aan zet, is deze altijd wit. Je moet inderdaad het commando met RGB kleur etc mee geven om hem te starten met een andere kleur dan wit.
Ik gebruik deze regel
code:
1
http://192.168.x.x:8080/json.htm?type=command&param=setcolbrightnessvalue&idx=35&hue=0&brightness=100&iswhite=false

Ik snap jou situatie niet helemaal goed, je kan bij jou bij de "volgende keren" toch de zelfde regel sturen, zodat de RGB led in de goede kleur start?
Ik heb de volgende blocky:
blocky

Die urls zijn die ik eerder heb geschreven.
Alleen bij de eerste RGB On heb ik de juiste kleur.

Ik hoef toch niet bij elke On eerst de kleur te zetten?
Kan deze kleur niet bewaard blijven?

Wat ik nou eigenlijk verwacht is dat ik de kleur op groen zet en dat deze kleur groen blijft totdat ik de kleur weer verander.

[ Voor 6% gewijzigd door jobr op 13-12-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
jobr schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:44:
[...]

Ik heb de volgende blocky:
[afbeelding]

Die urls zijn die ik eerder heb geschreven.
Alleen bij de eerste RGB On heb ik de juiste kleur.

Ik hoef toch niet bij elke On eerst de kleur te zetten?
Kan deze kleur niet bewaard blijven?

Wat ik nou eigenlijk verwacht is dat ik de kleur op groen zet en dat deze kleur groen blijft totdat ik de kleur weer verander.
Hij onthoud de kleur bij mij ook niet. Dus je zal elke keer de kleur mee moeten geven. Tevens kan je de gateway is on weghalen, de gateway springt al op on als je de http url gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Helox-in-a-box schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:55:
[...]

Volgens mij sturen ze eens per 15/20m de status op.
de sensoren en schakelaars kwamen weer terug na een actie. De temperatuur sensor moest ik even op het knopje drukken om ze weer online te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb diverse keren mijn gateway uit het stopcontact getrokken, maar nog geen enkele keer sensors opnieuw moeten aanmelden. Volgens mij werkte bij mij alles weer direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hij lag er wel 16 uur uit ofzo dat is wel iets langer dan normaal denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
TrailBlazer schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:53:
Hij lag er wel 16 uur uit ofzo dat is wel iets langer dan normaal denk ik zo
Hier ook regelmatig de gateway er uit getrokken, binnen een paar minuten weer online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Tja hier dus echt niet. A well alles doet het weer en vriendin vriendelijk verzocht een andere stekkerdoos te pakken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
16 uur is ook wel erg lang.

Die stofzuigerzak zal wel erg vol zitten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
TrailBlazer schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:23:
Tja hier dus echt niet. A well alles doet het weer en vriendin vriendelijk verzocht een andere stekkerdoos te pakken :p
Of de xiaomi robot stofzuiger kopen. Eenmaal gekocht en je wilt niet meer anders. ;)

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:39
Dacuuu schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:08:
De gateway is weer beschikbaar voor €17 @ gb met kortingscode
code:
1
Xmasdeal10
Hij gaat van 23 euro naar 28 euro als ik deze code probeer. 8)7 _/-\o_

Ik zag een kit van 40 euro met 4 dingen (door sensor, gateway, human sensor en switch). Maar volgens mij is dat allemaal v1 spul. Voor 46 euro heb je het ook los en dan v2 versies. Lijkt me wel prima. Wat is nog meer leuk om te hebben? Een temperature sensor ofzo? Ik heb Home Assistant draaiend en krijg als het goed is binnenkort ook mijn MiLight controller binnen.

[ Voor 48% gewijzigd door Bose321 op 14-12-2017 10:46 ]

Fanaleds.com

• SolarOrbiter
Tym schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:44:
[...]

Ja dit is de ZigBee versie. Heb hem via aliexpress besteld, deze:
http://s.aliexpress.com/7vMFfumA
Jij hebt de double switch, toch? Zo ver ik uit de foto's kan beoordelen. :-)

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Bose321 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:21:
[...]

Hij gaat van 23 euro naar 28 euro als ik deze code probeer. 8)7 _/-\o_

Ik zag een kit van 40 euro met 4 dingen (door sensor, gateway, human sensor en switch). Maar volgens mij is dat allemaal v1 spul. Voor 46 euro heb je het ook los en dan v2 versies. Lijkt me wel prima. Wat is nog meer leuk om te hebben? Een temperature sensor ofzo? Ik heb Home Assistant draaiend en krijg als het goed is binnenkort ook mijn MiLight controller binnen.
Code zal vermoedelijk verlopen zijn.
De prijs v/d sensors is dermate laag dat ik overal gewoon 2 of 3 van heb gekocht (om mee te beginnen :P).
Behalve dan de watersensor, die was me wel iets te duur omdat ik daar (nog) geen doel voor heb :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:02
Waar ik wel heel benieuwd naar ben is of de Aqara switch ook werkt met Philips Hue/Tradfri.
Ik heb eerder iets geplaatst hoe je een Tradfri Remote kan koppelen aan Hue lampen.

Ik dacht dat ik ergens iets voorbij zag komen dat Xiaomi geen Zigbee Light Link gebruikt, maar een anders soort Zigbee sausje.

Heeft iemand dit al getest met Aqara?
QempZoR in "IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie"

[ Voor 18% gewijzigd door QempZoR op 14-12-2017 15:33 ]

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:39
QempZoR schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:27:
Waar ik wel heel benieuwd naar ben is of de Aqara switch ook werkt met Philips Hue/Tradfri.
Ik heb eerder iets geplaatst hoe je een Tradfri Remote kan koppelen aan Hue lampen.

Ik dacht dat ik ergens iets voorbij zag komen dat Xiaomi geen Zigbee Light Link gebruikt, maar een anders soort Zigbee sausje.

Heeft iemand dit al getest met Aqara?
QempZoR in "IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie"
En mocht het niet mogelijk zijn kan je altijd nog Domoticz/Home Assistant/whatever gebruiken om de Hue bridge te bedienen als de switch gebruikt wordt.

Zojuist een gateway v2 (als het goed is :P ) besteld op Ali express voor 22 euro incl. DE plug. Hopelijk is hij er een beetje snel (einde van jaar ofzo). Nu nog wat sensors kopen op GearBest (sensoren zijn stuk duurder op Ali). En daarna de boel koppelen aan Home Assistant. Hopelijk werkt die Android app op een oude SGS3 aangezien ik verder geen iOS of Android smartphone in huis heb.

[ Voor 21% gewijzigd door Bose321 op 14-12-2017 15:38 ]

Fanaleds.com

• Tym
  • Niet online

Tym

SolarOrbiter schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:10:
[...]

Jij hebt de double switch, toch? Zo ver ik uit de foto's kan beoordelen. :-)
Nee, ik heb de enkele. Ik denk dat ze van binnen zo goed als hetzelfde zijn ;)

• martinvdm
  • Nu online

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Hoe kun je eigenlijk zien of je een v1 of V2 gateway hebt?

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 01:42

dof

martinvdm schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:02:
Hoe kun je eigenlijk zien of je een v1 of V2 gateway hebt?
Zie de intro van deze topic: v2 heeft radio functie. :)

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dof

dof

Hmm, mijn xiaomi pakje is nog wel even onderweg als ik het zo bekijk. Gaat blijkbaar met de trein langs de nieuwe zijderoute en nu ongeveer op een derde als ik het zo bekijk. :-(

'k Hoop nog steeds dat ie er voor kerst is maar 'k heb er nu een hard hoofd in...

2017-12-13 07:54 Dosteck, Kazachstan, aankomst
2017-12-13 03:32 Xinjiang Alataw Shankou, China processing Center, heeft verlaten
2017-12-11 18:50 Xinjiang Alataw Shankou, China, komt
2017-12-11 11:31 Xinjiang Alataw Shankou, China
2017-12-11 07:31 Chongqing Tuan Jie CUN centrum station, China processing Center, heeft verlaten
2017-12-09 06:34 Chongqing Tuan Jie CUN Center Station, China, aankomen
2017-12-06 14:01 Chongqing verwerking Center, export directe afdichting
2017-12-06 10:45 Chongqing, geopend voor export
2017-12-05 16:29 Chongqing nanan district ontvangende en forwarding Center, heeft verlaten, de volgende station processing Center
2017-12-05 10:54 Chongqing nanan district collectie en forwarding Center, is afgegeven
2017-12-03 10:32 Chongqing nanan district ontvangen en forwarding Center, ontvangen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jobr
Voor wie een 3D printer heeft:

Een houder voor de Aqara temperatuur sensor. Kun je gemakkelijk in en uit schuiven voor als je de batterij wilt verwisselen oid. Houder kun je vastschroeven of plakken.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/62/0d/00/37/eb/7ac5b787d7c6243b3fb120bdf6b181a2_preview_featured.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door jobr op 14-12-2017 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
dof schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:48:
Hmm, mijn xiaomi pakje is nog wel even onderweg als ik het zo bekijk. Gaat blijkbaar met de trein langs de nieuwe zijderoute en nu ongeveer op een derde als ik het zo bekijk. :-(

'k Hoop nog steeds dat ie er voor kerst is maar 'k heb er nu een hard hoofd in...

2017-12-13 07:54 Dosteck, Kazachstan, aankomst
2017-12-13 03:32 Xinjiang Alataw Shankou, China processing Center, heeft verlaten
2017-12-11 18:50 Xinjiang Alataw Shankou, China, komt
2017-12-11 11:31 Xinjiang Alataw Shankou, China
2017-12-11 07:31 Chongqing Tuan Jie CUN centrum station, China processing Center, heeft verlaten
2017-12-09 06:34 Chongqing Tuan Jie CUN Center Station, China, aankomen
2017-12-06 14:01 Chongqing verwerking Center, export directe afdichting
2017-12-06 10:45 Chongqing, geopend voor export
2017-12-05 16:29 Chongqing nanan district ontvangende en forwarding Center, heeft verlaten, de volgende station processing Center
2017-12-05 10:54 Chongqing nanan district collectie en forwarding Center, is afgegeven
2017-12-03 10:32 Chongqing nanan district ontvangen en forwarding Center, ontvangen
Nou maak je borst maar nat.. die maakt nog wel wat hopjes!

Zodra het in Polen zit zou je verwachten dat het snel gaat, maar alles duurt momenteel gewoon vrij lang.

2017-12-08 09:27 Malashevichy, Polish processing center, has left
2017-12-07 23:00 Malashevichy, Polish processing center, has left
2017-12-06 07:45 Malashevichy, Poland, arrive
2017-12-06 01:28 Brest, Belarusian processing centre, has left
2017-12-06 01:28 Malashevichy, Poland, arrive
2017-12-05 21:27 Brest, Belarusian processing centre, has left
2017-12-04 01:55 Brest, Belarus, arrives
2017-12-03 03:28 Smolensk, Russian processing center, had left
2017-11-30 19:26 Illetsk, Russian processing center, has left
2017-11-27 17:27 Dosteck, Kazakhstan Processing center, has left
2017-11-26 11:27 Dosteck, Kazakhstan, arrival
2017-11-25 01:26 Xinjiang Alataw Shankou, China, arrives
2017-11-22 09:25 Chongqing Tuan Jie Cun Center station, China Processing center, has left
2017-11-19 11:48 Airlines shipped
2017-11-17 18:24 Chongqing Processing Center, Export Direct Seal
2017-11-17 14:57 Chongqing, opened for export
2017-11-16 19:41 Chongqing Nanan District Receiving and forwarding center, has left, the next station processing center
2017-11-16 16:03 Chongqing Nanan District Collection and forwarding center, has been issued
2017-11-15 11:42 Chongqing Nanan District Receiving and forwarding center, received

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Haha ja, ik heb altijd het idee met sommige pakjes uit China dat iemand die te voet brengt.

Geduld is in deze een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

Kreeg zomaar uit het niets in ene mn pakketje binnen haha. Had ik niet verwacht. Was wel vergeten een EU plugje mee te bestellen voor mn gateway, kon ik gisteren nog niks doen...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
jobr schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:25:
Voor wie een 3D printer heeft:

Een houder voor de Aqara temperatuur sensor. Kun je gemakkelijk in en uit schuiven voor als je de batterij wilt verwisselen oid. Houder kun je vastschroeven of plakken.

[afbeelding]
Na het plakken aan de muur oid kan je de sensor toch een kwartslag "los" draaien om de batterij te wisselen?

Ik zelf heb een 22mm buis versie gemaakt om mijn warm water aanvoer te meten:

Xiaomi 22mm

Edit: ik zag dat je die al in je "Collection" heb gezet :)

[ Voor 3% gewijzigd door renedis op 15-12-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Tym schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:37:
[...]

Nee, ik heb de enkele. Ik denk dat ze van binnen zo goed als hetzelfde zijn ;)
Ik heb in de muur, bij een enkele schakelaar, alleen maar (zwart) en L (bruin).
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1fv3ti.jpg

Ik zie bij jou op de foto meer draadjes? Heb je de blauwe draadje, gesplitst en 2 van gemaakt, om Deze vervolgens op N en L1 te pluggen? Heb niet super veel kennis van elektra, maar was van plan om het zelf te doen. Ben nu aan het twijfelen :-)

Edit : let niet op de dimmer. Ik ben van plan om de schakelaar in een andere kamer te plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door SolarOrbiter op 15-12-2017 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
renedis schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:40:
[...]
Na het plakken aan de muur oid kan je de sensor toch een kwartslag "los" draaien om de batterij te wisselen?
Ja, maar ik vind dit zelf prettiger. Met name dat je deze ook kan vastschroeven.

Nog 1:

Houder voor Aqara switch. Kun je gemakkelijk in en uit schuiven voor als je de batterij wilt verwisselen oid. Houder kun je vastschroeven of plakken.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/20/a5/76/86/36/77098ca6e1c463abf4665918f2c98ed9_preview_featured.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door jobr op 15-12-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Niet online

Tym

SolarOrbiter schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:16:
[...]

[afbeelding]

Ik zie bij jou op de foto meer draadjes? Heb je de blauwe draadje, gesplitst en 2 van gemaakt, om Deze vervolgens op N en L1 te pluggen? Heb niet super veel kennis van elektra, maar was van plan om het zelf te doen. Ben nu aan het twijfelen :-)

Edit : let niet op de dimmer. Ik ben van plan om de schakelaar in een andere kamer te plaatsen.
Die twee blauwe draadjes zijn niet allebei nuldraden. Ik had alleen blauwe draad en heb twee fasedraden (naar twee verschillende lampen) samen gepakt. De schakelaar heeft een nuldraad nodig (blauw naar N) en twee fasedraden, een naar de schakelaar toe (bruin in jouw geval) en een naar de lamp toe (zwart).
De schakelaar heeft de nuldraad nodig om zichzelf van stroom te voorzien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:53

luigi87

Domotica Fanaticus

SolarOrbiter schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:16:
[...]

[afbeelding]

Als elektricien moet ik toch wel een kleine opmerking plaatsen. Strip a.u.b. de draden niet zover aan. Dit is niet echt een veilige situatie. het koper mag niet zo ver ontbloot in een inbouwdoos zitten voor je eigen veiligheid.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
h4ns schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 02:31:
[...]

Zodra het in Polen zit zou je verwachten dat het snel gaat, maar alles duurt momenteel gewoon vrij lang.

2017-11-22 09:25 Chongqing Tuan Jie Cun Center station, China Processing center, has left
2017-11-16 19:41 Chongqing Nanan District Receiving and forwarding center, has left, the next station processing center
2017-11-16 16:03 Chongqing Nanan District Collection and forwarding center, has been issued
2017-11-15 11:42 Chongqing Nanan District Receiving and forwarding center, received
Ik heb 2 pakketjes met EXACT dezelfde tijden/meldingen 8)7

Ben benieuwd hoe lang die trein is. zal wel bommetje vol zitten met pakketjes.

Sowieso is Gearbest heel erg vaak met pakketjes.
22-11 bestelling gedaan, zou via DPD UK komen, is nog niet in de UK
29-11 bestelling gedaan, komt via Bpost China, is nu in BE :?
Beide bestellingen exact dezelfde producten/aantal/prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Bpost is Belgie - zie: bpost.be

DPD UK tracking zie je een hele tijd niets gebeuren (Southall, Your parcel is on its way) dat kan zo maar 20 tot 30 dagen duren.

Zodra het daadwerkelijk daar aan komt gaat het echter snel en kan je via dpd.co.uk weer een tracking nummer vinden voor NL (via dpd.de overigens)

Yeelight / Philips ceiling lamp besteld op 11 November, wordt vandaag afgeleverd.

2017-12-15 18:01 Best Eindhoven, Your parcel is on the vehicle for delivery between 14:53 and 15:53
2017-12-15 18:01 Best Eindhoven, Your parcel is on the vehicle for delivery between 14:53 and 15:53
2017-12-15 15:53 Best Eindhoven, Your parcel is on the vehicle for delivery
2017-12-15 14:44 Best Eindhoven, Your parcel has arrived at the local delivery depot
2017-12-15 14:44 Best Eindhoven, Your parcel has arrived at the local delivery depot
2017-12-15 10:19 Ede, The parcel is in transit on its way to its final destination.
2017-12-14 04:37 International Gateway, Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
2017-12-14 04:36 International Gateway, We have your parcel and it's on its way to our depot
2017-12-14 02:15 Hub 4 - Hinckley, Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
2017-12-14 02:14 Hub 4 - Hinckley, We have your parcel and it's on its way to our depot

Geduld is een schone zaak, soms heb ik iets binnen een dag of 7, in dit geval heb ik lang moeten wachten.
Voordeel van DPD UK is wel dat de BTW en invoer/ inklaring kosten worden vermeden.

Mijn Xiaomi Mi Drone 4K heb ik ook via DPD UK gekregen, dat duurde toen 22 dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
En nog 1:

Houder voor Aqara doorsensor.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/e9/7f/24/77/09/08505fd711324420fc678a326db31411_preview_featured.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
h4ns schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:30:
Bpost is Belgie - zie: bpost.be

DPD UK tracking zie je een hele tijd niets gebeuren (Southall, Your parcel is on its way) dat kan zo maar 20 tot 30 dagen duren.

Zodra het daadwerkelijk daar aan komt gaat het echter snel en kan je via dpd.co.uk weer een tracking nummer vinden voor NL (via dpd.de overigens)

Yeelight / Philips ceiling lamp besteld op 11 November, wordt vandaag afgeleverd.

2017-12-15 15:53 Best Eindhoven, Your parcel is on the vehicle for delivery
2017-12-15 10:19 Ede, The parcel is in transit on its way to its final destination.
2017-12-14 04:37 International Gateway, Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
2017-12-14 04:36 International Gateway, We have your parcel and it's on its way to our depot
2017-12-14 02:15 Hub 4 - Hinckley, Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
2017-12-14 02:14 Hub 4 - Hinckley, We have your parcel and it's on its way to our depot

Geduld is een schone zaak, soms heb ik iets binnen een dag of 7, in dit geval heb ik lang moeten wachten.
Voordeel van DPD UK is wel dat de BTW en invoer/ inklaring kosten worden vermeden.

Mijn Xiaomi Mi Drone 4K heb ik ook via DPD UK gekregen, dat duurde toen 22 dagen.
Thans voor je input!

Heeft iemand trouwens al echt leuke toepassingen voor de Magic Cube?
Ding ligt nog een beetje stof te happen in een lade nu. Lampen uit/aan heb ik switch button voor.
Kunnen we niet iets leuks verzinnen met de Magic Cube en de LED-strip? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Dus als ik het goed begrijp, in mijn geval moet ik bruin naar L en zwart naar N.
L1 blijft vrij, gezien ik maar 1 lamp ga bedienen.

@Tym Heb je al een oplossing gevonden voor het plaatsen in de muur? Een tijdje geleden had ik op AliExpress gezien dat ze ook vierkante inbouwdoosjes verkochten samen met de andere aqara wired switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
luigi87 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:00:
[...]

Als elektricien moet ik toch wel een kleine opmerking plaatsen. Strip a.u.b. de draden niet zover aan. Dit is niet echt een veilige situatie. het koper mag niet zo ver ontbloot in een inbouwdoos zitten voor je eigen veiligheid.
Goede tip. Zal ik zeker doen bij het vervangen van de schakelaars. De huidige schakelaars zijn met de bouw of door de vorige eigenaar erin gezet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Niet online

Tym

SolarOrbiter schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:04:
Dus als ik het goed begrijp, in mijn geval moet ik bruin naar L en zwart naar N.
L1 blijft vrij, gezien ik maar 1 lamp ga bedienen.
Nee, je hebt een nuldraad nodig (blauw) die naar N gaat.
De schakelaar is de onderbreking tussen de bruine en de zwarte fasedraad, net zoals de dimmer dat nu is.
De bruine draad gaat dus naar L en de zwarte naar L1.
SolarOrbiter schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:04:
@Tym Heb je al een oplossing gevonden voor het plaatsen in de muur? Een tijdje geleden had ik op AliExpress gezien dat ze ook vierkante inbouwdoosjes verkochten samen met de andere aqara wired switch.
Ik heb geen oplossing gevonden nee. Ik was eigenlijk niet van plan om in mijn muur te gaan breken. En als dat al zou lukken, dan lijkt het me nog wel een uitdaging om de inbouwdoos eruit te krijgen. Voor nu blijf de schakelaar dus even als hobbyprojectje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

h4ns schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 02:31:
[...]

Thanks, dat wordt vast januari :(

Bij mij was het meestal (bij ali) 2 a 3 weken, met positieve uitschieter dat ik wel eens iets binnen een week had. Maar deze kersttrein route doet me aan Dr. Zhivago denken met straks vast een in de sneeuwstorm vastzittende trein of overvallen van tartaren etc. Nou ja, we zullen zien. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkman
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik heb zelf geen 3d printer, waar kan ik een print laten maken? Graag opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:29
MasterMaceMichu schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:37:
[...]

Hier ook erg benieuwd. Ik heb in Hong Kong twee van deze meegenomen:
[afbeelding]
=>https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_620813.html
Die kun je wel installeren met de app, maar zodra je ze dan wilt gebruiken, loop je tegen een geo-blokkade op. Die je dan wel weer kan laten verwijderen (mail met aankoopbon en MAC adressen naar Xiaomi), maar dat werkt na vier keer gedaan te hebben (en reactie dat ze unlocked zijn) niet....Waardeloos dus... :(
Ik weet niet of je het inmiddels werkend heb maar je kunt het oplossen door een oude versie van de app te installeren. Bij versie 4.0.11 krijg ik geen blokkade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

jjonkman schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:57:
Ik heb zelf geen 3d printer, waar kan ik een print laten maken? Graag opties...
https://www.3dhubs.com/ een optie ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkman
inderdaad kwam ik later op 3d hub. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Ik heb vandaag de camera van aqara binnengekregen https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_978606.html.

Eerste indruk: Camera geeft een helder fish eye beeld en kan mee doen met automations in de Mi home app. Ik heb nog niet helemaal duidelijk of hij zelf ook als gateway kan functioneren. Wel kan hij mee doen bij bijvoorbeeld een brand of inbraak alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
SPX420 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:13:
Ik heb vandaag de camera van aqara binnengekregen https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_978606.html.

Eerste indruk: Camera geeft een helder fish eye beeld en kan mee doen met automations in de Mi home app. Ik heb nog niet helemaal duidelijk of hij zelf ook als gateway kan functioneren. Wel kan hij mee doen bij bijvoorbeeld een brand of inbraak alarm.
Had je paar screens van kwaliteit video?

O ja, is deze te koppelen op een Synology?

en
The Aqara Smart IP Camera with gateway function not only can view home dynamic remotely but also can be connected with Mijia body / door / window sensor, wall switch and other ZigBee equipment.
Ze zeggen het wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 16-12-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Kan iemand misschien een kort totaal pakketje samenstellen want ik ben ff het overzicht kwijt wat ik nu het beste in 1 x kan bestellen om e.e.a werkend thuis te krijgen.

de Home gateway, en dan een deursensor om het licht in de gang te laten schakelen ? Gaaf, maar wat heb ik dan naast die deursensor nog meer nodig ?
En wat doe ik dan met een Temperature Humidity Sensor ? en de Magic controller ?
Iemand met een beetje extra uitleg of waar ik dat kan vinden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Toch wel een blunder |:(

Zeg ik laatst dat ik de pinnen niet ga vervangen (op de print in de gateway) omdat ze anders te ver uitsteken om contact te maken met mijn wandcontactdoos, zie ik nu dat mijn verloopstekker van Alie ook niet past omdat hij te breed is.
En ik was zo blij dat mijn pakketje eindelijk gearriveerd was...

Morgen toch even naar de GAMMA. Ik ga niet weer enkele weken wachten op een verloopstekker. Zo veel geduld heb ik ook weer niet. :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Zit te kijken voor een Xiaomi Powerbank 2C 20.000. is nu 20.40 via email.
Komt alleen wel 3.xx euro bij aan verplichte verzendkosten :?

Iemand hier een oplossing voor? Dan kan ik de 2C tussen de Raspberry de stroom gebruiken zodat me domotica altijd door blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
taz10 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:01:
Kan iemand misschien een kort totaal pakketje samenstellen want ik ben ff het overzicht kwijt wat ik nu het beste in 1 x kan bestellen om e.e.a werkend thuis te krijgen.

de Home gateway, en dan een deursensor om het licht in de gang te laten schakelen ? Gaaf, maar wat heb ik dan naast die deursensor nog meer nodig ?
En wat doe ik dan met een Temperature Humidity Sensor ? en de Magic controller ?
Iemand met een beetje extra uitleg of waar ik dat kan vinden ?
Je kan echt beter sommige dingen los bestellen, anders heb je kans op bijkomende BTW en inklaring kosten!

Alles met een waarde onder de 22,- Euro (inclusief eventuele verzendkosten) kan je zonder extra kosten importeren vanuit landen buiten de EU. Dat vaak producten met een hogere waarde er ook gewoon door slippen is geen garantie. Het is dus slim om altijd kleine orders te plaatsen. Of de eventuele extra kosten accepteren als je ongeduldig bent ;)

Met de deursensor kan je natuurlijk alleen iets does als je er ook een smart lamp bij koopt, met de temperatuur sensor kan je uiteraard de temperatuur meten, of je daar vervolgens met die meting een vervolg actie aan koppelt moet je natuurlijk zelf weten.

Je moet er gewoon creatief mee aan de slag gaan. Ik zou zeggen bestel een gateway, een lamp, een sensor, en een normale schakelaar om mee te beginnen.

Niemand kan precies aangeven wat JIJ straks nodig gaat hebben.

Maar zodra je er mee aan de slag gaat, wil je vanzelf meer spul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
Nieuwe spielerei is binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LhAXKUadVTSeyodUH2KMm0t5/thumb.jpg

De twee schakelaars kon ik direct koppelen aan de gateway. Met de deursensor is dat nog niet gelukt.

Home Assistant herkende de gateway direct zonder config. Althans, hij gaf aan dat de config niet goed is voor de Gateway.

Ik ben dus de rest van de zondag onder de pannen. Mooi moment om aan te geven dat ik geen tijd heb voor een kerstmarkt. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Nu online

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

jkha schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:53:
Nieuwe spielerei is binnen!

[afbeelding]

De twee schakelaars kon ik direct koppelen aan de gateway. Met de deursensor is dat nog niet gelukt.

Home Assistant herkende de gateway direct zonder config. Althans, hij gaf aan dat de config niet goed is voor de Gateway.

Ik ben dus de rest van de zondag onder de pannen. Mooi moment om aan te geven dat ik geen tijd heb voor een kerstmarkt. 8)7
Nice ! Ben heel benieuwd hoe je ervaring is icm HA. Ik wacht nog op mijn bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
martinvdm schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:12:
[...]

Nice ! Ben heel benieuwd hoe je ervaring is icm HA. Ik wacht nog op mijn bestelling.
Doen het goed hoor in HA :) ( op de stroom na zijn dit de Xiaomi sensoren)

Xiaomi_HA

@jkha

https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara) (hier staat uitgelegd hoe je aan die code komt etc...)

[ Voor 13% gewijzigd door Vorkie op 17-12-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
martinvdm schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:12:
[...]

Het gaat nog niet van harte. Zonder config zegt HA dat mijn Xiaomi-aqara invalid is. En met ook.
Heb alleen nog niet de "key" ingevuld omdat ik niet weet waar ik die vandaan moet halen. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkha
Vorkie schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:16:
[...]

[afbeelding]
Edit, @Vorkie heeft mijn vraag beantwoord in eerdere post :)

[ Voor 11% gewijzigd door jkha op 17-12-2017 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
jkha schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:18:
[...]

Edit, @Vorkie heeft mijn vraag beantwoord in eerdere post :)
Zorg dat je een aantal maal de software update van de bridge / hub, anders doen die Aqara sensoren het niet (goed) :-)

Denk dat je nu een stuk of 3x kan updaten (of mogelijk in 1 keer, maar bij mij was het vanaf binnenkomst tot nu 3x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkman
De key haal je uit de mi home app. Zie de volgende tutorial. Het is even proberen maar dan lukt het..
https://www.domoticz.com/...iaomi_Gateway_to_Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
Vorkie schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:21:
[...]

Zorg dat je een aantal maal de software update van de bridge / hub, anders doen die Aqara sensoren het niet (goed) :-)

Denk dat je nu een stuk of 3x kan updaten (of mogelijk in 1 keer, maar bij mij was het vanaf binnenkomst tot nu 3x)
Cool! Gelukt! Dank! Alles zit erin! (op de nog te koppelen deursensor na).
En de gateway lamp ziet ie nu meteen!

Inderdaad al meerdere updates uitgevoerd!

Edit: Nu nog scripts maken dat de schakelaar mijn Hue en Sonoff devices aan of uit zetten..

Edit 2: Shit. Het werkt allemaal. Met de single wallswitch schakel ik nu de Hue hanglamp in de keuken.
Deursensor werkt ook en kan ik de status ervan uit lezen in Home Assistant.

Dat wordt dus nog veel meer wandschakelaars bestellen... :o

[ Voor 24% gewijzigd door jkha op 17-12-2017 14:12 . Reden: Van uitpakken naar het werkt inmiddels. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Hoi,

Ik probeer het eea toe te voegen aan Domoticz zoals een temp. sensor.
Nu heb ik na het toevoegen van de Gateway de sensor via de mi home app toegevoegd als sub device.
Nu zie ik netjes de sensor terug in Domoticz alleen wel 2x (2x humidity en 2x temp op 1 sensor) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:18
Ik heb 2 van deze schakelaars gekocht maar dit zijn de verkeerden.. Deze dien je aan te sluiten op een nul draad en fase draad. Iemand interesse? Let wel op: ze passen niet standaard in een normale inbouwdoos.

https://www.gearbest.com/access-control/pp_626698.html

Xiaomi Aqara Light Control - MILK WHITE 212232901
Fire Wire and Zero Line Single Key Version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Hoe hebben jullie de gateway volledig geblokkeerd naar buiten en binnen? Is dit via de app in te stellen of moet de firewall aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@flexje De gateway heeft zelf ook sensoren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ShegUDcqzmA6TPYl0Y9KdJgb/full.jpg

Betreft het dichtzetten, via je firewall :) of in je DHCP een reservering maken en dan geen gateway meegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Vorkie schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:59:
@flexje De gateway heeft zelf ook sensoren :)

[afbeelding]

Betreft het dichtzetten, via je firewall :) of in je DHCP een reservering maken en dan geen gateway meegeven :)
Thanks,

Nog even een ander probleempje. Ben bezig om een test blockly op te zetten.
Zodra mijn deur contact "open" gaat moet ie een alarm ringtone afspelen voor 10 sec.

Nu speelt ie niks af en krijg ik in de log:

2017-12-17 15:57:43.344 Error: EventSystem: Device ('Xiaomi Gateway Alarm Ringtone', ID=11) used in event 'Temp wijziging2_1' not found, make sure that it's hardware is not disabled!

Edit:
Nadat ik de alarm ringtone handmatig heb laten afgaan in de "dashboard" doet hij het wel met de sensor. Komt dit door een timeout of moet dit altijd de "eerste keer"...????

[ Voor 10% gewijzigd door flexje op 17-12-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Tym schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:42:
[...]

Nee, je hebt een nuldraad nodig (blauw) die naar N gaat.
De schakelaar is de onderbreking tussen de bruine en de zwarte fasedraad, net zoals de dimmer dat nu is.
De bruine draad gaat dus naar L en de zwarte naar L1.

[...]

Ik heb geen oplossing gevonden nee. Ik was eigenlijk niet van plan om in mijn muur te gaan breken. En als dat al zou lukken, dan lijkt het me nog wel een uitdaging om de inbouwdoos eruit te krijgen. Voor nu blijf de schakelaar dus even als hobbyprojectje ;-)
Ik heb trouwens ook een versie gevonden met alleen de L en L1 (single button) en L, L1, L2 (double button). Hier heb je dus geen Nuldraad voor nodig. Deze heb ik namelijk niet en dat zou ik moeten trekken.

Is er qua functionaliteit een verschil tussen de met en zonder N-lijn? En qua (extra) elektra verbruik tussen de 2, bij "stand-by"?
Het gaat mij er met name om dat ik zowel de app als de schakelaar kan gebruiken. En dat via beide wegen het aan en uit moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Denk dat het andere type ook voorzien is van een battery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Vorkie schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:16:
[...]

[afbeelding]

@jkha

https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara) (hier staat uitgelegd hoe je aan die code komt etc...)
Ik ben nog nieuw hiermee en aan het uitvogelen wat ik met alles kan en wat ik zou willen.
Mag ik vragen wat je nu doet met de wetenschap wat de temperatuur is in de bepaalde ruimtes ? en de lucht vochtigheid ?
En de stroom, lees je die rechtstreeks af van je slimme meter? want hier zoek ik dan ook een integratie voor als dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

jkha schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:30:
[...]

Cool! Gelukt! Dank! Alles zit erin! (op de nog te koppelen deursensor na).
En de gateway lamp ziet ie nu meteen!

Inderdaad al meerdere updates uitgevoerd!

Edit: Nu nog scripts maken dat de schakelaar mijn Hue en Sonoff devices aan of uit zetten..

Edit 2: Shit. Het werkt allemaal. Met de single wallswitch schakel ik nu de Hue hanglamp in de keuken.
Deursensor werkt ook en kan ik de status ervan uit lezen in Home Assistant.

Dat wordt dus nog veel meer wandschakelaars bestellen... :o
Welke wandschakelaars had je besteld ? , misschien een link ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Nu online

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ben ik de enige die eigenlijk een inbouw schakelaar mist van Xiaomi? Eentje om in je inbouwdoos te plaatsen en hiermee te schakelen. Lossen jullie dat op met zwave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joseph pottema
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-03 22:45
martinvdm schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:38:
Ben ik de enige die eigenlijk een inbouw schakelaar mist van Xiaomi? Eentje om in je inbouwdoos te plaatsen en hiermee te schakelen. Lossen jullie dat op met zwave?
Xiaomi heeft inbouwschakelaars in haar assortiment. Echter schijnen deze niet of moeilijk in de ronde inbouwdozen, die in Europa gebruikt worden, te passen.

zie bijvoorbeeld: https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610096.html
(neem aan dat je dit bedoelt)

Als men hier een oplossing voor heeft hoor ik het graag, zou erg graag een fysieke wall switch willen gebruiken voor de Yeelights :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
joseph pottema schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:52:
[...]

Xiaomi heeft inbouwschakelaars in haar assortiment. Echter schijnen deze niet of moeilijk in de ronde inbouwdozen, die in Europa gebruikt worden, te passen.

Als men hier een oplossing voor heeft hoor ik het graag, zou erg graag een fysieke wall switch willen gebruiken voor de Yeelights :)
Hier een dhz: YouTube: Установка &#10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Nu online

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

joseph pottema schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:52:
[...]

Beetje verwarrend verwoord maar ik doelde niet op een fysieke wandschakelaar maar een losse inbouwschakelaar. Een alternatief voor bijv de KaKu ACM1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@taz10 Op dit moment doe ik niets met de temperatuur en luchtvochtigheid en gebruik ik het vooral als informatievoorziening :)

Het stroomverbruik (en andere zaken) komt op dit moment van de Eneco Toon af, niet geroot nog.Toon is ook te vinden op marktplaats en je kan deze dan rooten, dan heb je alle functies, maar zonder maandelijkse kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkman
Heeft er al iemand geprobeerd een sonoff achter een schakelaar te plakken? En dan via de GI14 pin te schakelen? (Zoals hier uitgelegd YouTube: SuperHouseTV #21: Six Sonoff Secrets: Storage, Safety, Switches, Sen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
Ik heb de Magic Cube sinds afgelopen weekend binnen..
Wat een heerlijk appraat 8) Ik geloofde er niet echt in maar de WAF wilde het graag.

Alle commando's gekoppeld aan acties binnen Domoticz, bijvoorbeeld:
- 2x tikken = Mediahoek aan
- 90gr draaien = verlichting toggelen
- 180gr draaien = Bioscoop/film kijken modus
- rechtsom draaien = receiver volume omhoog
- linksom draaien = receiver volume omlaag

Nu nog de verwarming schakelen met dit apparaatje :)

Als iemand trouwens een wall socket/wand contact doos versie van de Aquara muurschakelaar over heeft of niets mee kan heb ik wel interesse. Ik heb een 3D printer waarmee ik mogelijk kan kijken of er iets te printen valt waardoor het misschien wel in een EU WCD past? Mocht iemand willen samenwerken oid dan hoor ik dat graag middels een reply of DM. De wireless versie heb ik inmiddels al een tijdje hangen op 1.10m hoogte met volle tevredenheid d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door renedis op 18-12-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

SPX420 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:13:

Heb je al een tweede indruk? Ben echt benieuwd of hij als gateway functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 12:29
PnD schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:48:
[...]

En klopt het dat momenteel er nog veel in Chinees staat in de desbetreffende Mi app?
Bij de weinige reacties op Gearbest komt dat er enkele keren uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Nu online

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

renedis schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:50:
Ik heb de Magic Cube sinds afgelopen weekend binnen..
Wat een heerlijk appraat 8) Ik geloofde er niet echt in maar de WAF wilde het graag.

Alle commando's gekoppeld aan acties binnen Domoticz, bijvoorbeeld:
- 2x tikken = Mediahoek aan
- 90gr draaien = verlichting toggelen
- 180gr draaien = Bioscoop/film kijken modus
- rechtsom draaien = receiver volume omhoog
- linksom draaien = receiver volume omlaag

Nu nog de verwarming schakelen met dit apparaatje :)

Als iemand trouwens een wall socket/wand contact doos versie van de Aquara muurschakelaar over heeft of niets mee kan heb ik wel interesse. Ik heb een 3D printer waarmee ik mogelijk kan kijken of er iets te printen valt waardoor het misschien wel in een EU WCD past? Mocht iemand willen samenwerken oid dan hoor ik dat graag middels een reply of DM. De wireless versie heb ik inmiddels al een tijdje hangen op 1.10m hoogte met volle tevredenheid d:)b
Nice! DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
taz10 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:27:
[...]

Welke wandschakelaars had je besteld ? , misschien een link ?
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.vV4536

Bij kleur kun je kiezen uit de 4 versies (geen kleur dus).

1: Single wireless
2: Double wireless

3: Single met relais
4: Double met relais

Ik heb dus van de wireless beide 1 stuks besteld. Nu een nabestelling gedaan van nog eens 2 single wireless buttons. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dacuuu
Mijn review video is eindelijk klaar!
Wat komt er in voor:
  • Xiaomi Gateway v2
  • Xiaomi Aqara Window/Door sensor
  • Xiaomi Aqara Human Body Sensor
  • Xiaomi Aqara Smart Wireless Switch
  • Xiaomi Aqara Magic Cube
  • Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor
  • Xiaomi WXKG02LM Aqara Smart Light Switch Wireless Version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
PnD schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:48:
[...]

Asomers schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:55:
[...]

En klopt het dat momenteel er nog veel in Chinees staat in de desbetreffende Mi app?
Bij de weinige reacties op Gearbest komt dat er enkele keren uit
Ik zal een wat uitgebreidere indruk proberen te geven.
De app voelt echt nog beta aan en het duurt even voor je beeld hebt. Tevens is de helft nog chinees.
De camera kan mee doen met automation's, alleen de opties zijn chinees en ik heb ze nog niet allemaal uitgeprobeerd om er achter te komen wat ze doen.
De gateway functie kan je (nog?) niks mee. Ik zie geen optie om apparaten toe te voegen zoals bij de gewone gateway. Mijn gewone gateway heb ik geblokkeerd van het internet en kan alleen lokaal communiceren met Home Assistant. De camera heeft wel toegang maar de Zigbee apparaten blijven offline staan. Wel kan de camera mee doen met herrie maken bij brand en inbraak alarmen.
Handige opties zijn dat je de camera kan laten slapen en dat hij bijvoorbeeld alleen opneemt als je niet thuis bent of slaapt dmv een timer optie. Ook kan je praten door de app en dat zend hij dat via de camera door.
Combi met Home Assistant, volgens mij moet er wat getweakt worden om de beelden lokaal beschikbaar te maken en te laten werken met home assistant. Er zit wel een optie in voor local area network communication protocol waar de gateway mee werk maar hij geeft dan aan dat het nog niet ondersteund wordt.

Al met al een leuke camera maar de app moet nog wel wat ontwikkeld worden en ik hoop dat ie in de toekomst in home assistant uit te lezen is. Ik zal nog even kijken dat ik deze week wat beelden kan schieten om hier neer te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/85sm49qxn.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tony670g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Maakt die camera eigenlijk van hetzelfde protocol gebruik als de overige Zigbee sensoren ed? Dit ivm de veiligheid van draadloze camera's :)
Pagina: 1 ... 6 ... 89 Laatste