Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
TerrorSource schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:18:
[...]

Ik heb de Cube ook liggen. Nog geen ideeen voor gevonden eigenlijk.
Misschien maar eens wat met een led strip doen die van kleur wijzigt dmv de Cube, waar ga jij hem voor gebruiken?
Ik heb 'm in de hal bij de slaapkamer liggen, ding oppakken en ff schudden om alles uit te zetten. :)

Werkt momenteel alleen dus niet met m'n Hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:36
h4ns schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:55:
[...]

Ik heb 'm in de hal bij de slaapkamer liggen, ding oppakken en ff schudden om alles uit te zetten. :)

Werkt momenteel alleen dus niet met m'n Hue lampen.
Daar gebruik ik dus Siri voor
“Hé Siri, lampen uit”
- “Lampen zijn uitgeschakeld”

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Ik heb het persoonlijk niet zo op die voice commands, maar ieder z'n ding ;)

Uiteindelijk komt er gewoon een Aqara muur schakelaar die alles uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
[...]

Misschien maar eens wat met een led strip doen die van kleur wijzigt dmv de Cube, waar ga jij hem voor gebruiken?
Nog geen specifiek doel, wellicht een lamp schakelen, of wat andere dingen in Domoticz.

Ps. de Temperatuur sensor is in de aanbieding voor €5.94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 12:29
Dacuuu schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:35:
[...]

Nog geen specifiek doel, wellicht een lamp schakelen, of wat andere dingen in Domoticz.

Ps. de Temperatuur sensor is in de aanbieding voor €5.94
Waar, of met welke code is deze beschikbaar aan deze prijs? Zie hem op gearbest staan voor €8,05 momenteel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Asomers schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:39:
[...]

Waar, of met welke code is deze beschikbaar aan deze prijs? Zie hem op gearbest staan voor €8,05 momenteel
code:
1
XmasDeal2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Single unit price only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 14:57
meteen nog een temperature sensor besteld. thnx.

Dit is wat ik nu heb besteld (zonder tracking):
- Gateway V2 (17eur)
- Wifi Socket, ZigBee version (12,02eur)
- 2x door sensor, rechthoekig, aqara (tot: 10,61eur)
- 3x temp sensor, rechthoekig (7,30+7,30+5,94)
heb de meeste via 'n cashback site besteld, dus krijg nog een paar centjes extra terug.

ik denk dat ik nog een switch en een bewegings-sensir ga bestellen. ga eerst op zoek naar een leuke coupon, vast wel te vinden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
[...]

ik heb hier een aantal lua scriptjes
- flip90 : een van mijn 7 scenes is getriggered, willekeurig.
- rotate: aanpassen van brigthness - Scriptje leest het rotatie waarde, doet beetje mathematica, brightness gaat dan omhoog of omlaag. Ik heb milights dus weet nooit aan het begin op welke % brightness ze echte zijn (geen terugkoppeling). Eerste aanpassing is dus vanaf laatste bekende brigthness waarde welke gaat ieder keer in een user variable
- shake: ik heb een bestand met een aantal hex waardes. Script pakt eentje, willekeurig. Beetje surprise ieder keer
- TapTwice : alle milights on of off

succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
Code werkt niet voor verzendingen naar België, jammer, zal dan zonder prijsverlaging worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
iMars schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:26:
[...]

Ik persoonlijk raad je Home Assistant aan (ik kom van Domoticz naar Home Assistant), maar dat is voor een ieder persoonlijk ;)
Mag ik vragen waarom? *Zelf gebruik ik Domoticz)
Mijn voornaamste reden is om scenes te kunnen bedienen (vrouwlief houdt van fysieke schakelaars ;) )
Ik heb ook zo'n vrouw.... ;(

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

streamnl schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:47:
[...]

Mag ik vragen waarom? *Zelf gebruik ik Domoticz)
Ik had hardware wat niet lekker integreerde (zelfmaak ESP etc). Ook mijn Hyperion (ambilight op TV) was niet goed aan te sturen. Er was bijvoorbeeld geen colorpicker waarmee ik een kleur kon instellen (kon wel met scritps). Ik kon wel een paar sliders maken die elk één kleur kon dimmen. Maar een scherm vol dimmers vond ik niet handig. Daarna OpenHAB getest, wat ik al beter vond. Daarna ook parallel Home Assistant getest, en die ondersteunde al véél meer dan Domoticz (is nu misschien achterhaald). Ook was er destijds geen native iPhone App (wat er nu kennelijk wel is). Home Assistant had wel al een native app (en gratis). Allemaal puntjes wat mij heeft doen besluiten om over te gaan naar HASS.
[...]
Ik heb ook zo'n vrouw.... ;(
Niks mis mee, ik wil niet continu mijn telefoon pakken om m'n lichten te bedienen. Volledig automatiseren wil ik ook niet, omdat ik onregelmatig werk (dag-, avond-, nachtdiensten etc). Ik zoek mooie schakelaars daarvoor. Maar ook niet te duur ;)

Ik vind deze geweldig! Aeotec WallMote Quad (z-wave) maar ~€70 per schakelaar vind ik te gort. Dan is de ~€10 per double-switch meer te behappen.
Afbeeldingslocatie: https://www.smarthome.com.au/media/wysiwyg/product-description/aeotec-wallmote-quad-included.jpg

En als Aqara mij niet bevalt, verkoop ik het weer ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Mijn gateway is binnen.
Nu hopen dat mijn verloopstekkers ook snel binnen zijn.

Eerste gedachte... toch best klein maar het ziet er netter uit dan verwacht.
Tweede gedachte, zou ik een normale stekker uit elkaar halen en die twee pinnetjes vastzetten op de plek waar nu de Chinese aansluiting zit in de gateway. Dan heb ik geen verloop nodig en het zit strakker tegen de wand??

(dadelijk toch even de foto opzoeken (die voorbij is gekomen) van de binnenkant O-) )

Edit: Wat ik zo vlug zie in de teardown zou dat wel moeten lukken. Desolderen, gaatje groter boren, pin erin en weer vastzetten....

[ Voor 16% gewijzigd door streamnl op 06-12-2017 16:35 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:39
Gisteren mijn Aqara motion sensor binnen gekregen echter zie ik het motion gedeelte niet terug komen in home assistant. Enkel de lux meter. Iemand dit al eerder gezien of een idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Ook hier is de Gateway vandaag bezorgd, maar de verloopstekker helaas nog niet. Ik wacht nog wel even geduldig af tot alle pakketjes zijn geleverd :)

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FYi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02-2022

FYi

Ik vraag me af hoe jullie de volgende twee situaties oplossen:

1: Slimme lamp - domme schakelaar (of andersom)

Stel ik vervang een gewone lamp voor een 'slimme' (bv.Yeelight)
Kan deze vervolgens op heel veel manieren aan/uit zetten. Maar niet meer met de oude lichtschakelaar. Want als het stroom er af is kan je hem niet meer 'digitaal' aanzetten. Dan heb ik dus ook een slimme schakelaar nodig.

Voor hoofdverlichting dus beter een slimme lichtschakelaar?
En sfeer verlichting een slimme lamp > stopcontact?

Bestaat er een schakelaar die ik in de wandcontactdoos er bij in stop die kan communiceren?

Of waar kan ik het beste de huidige schakelaars mee vervangen? Sonoff, Aqara, Broadlink?

2: bewegingsmelder > lamp aan blijven

In bv. de badkamer, wc of keuken wil ik graag dat de lamp aanblijft zolang er iemand is.
Dus niet alleen als er beweging is want dan moet je tijdens de grote boodschap gaan zwaaien of tijdens het douchen met het douchgordijn wapperen als x minuut is verstreken. Dus geen IR maar PIR?
Hoe doen jullie dat?

[ Voor 3% gewijzigd door FYi op 06-12-2017 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarten126 schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:48:
[...]

Mag ik vragen wat voor spots je gebruikt? Of hoe je de spots aangesloten krijgt op de Xiaomi Home?
Mijn lampen zijn allemaal Philips Hue en sommige van Innr (omdat deze goedkoper zijn en op de Philips Hue bridge werkt) :). Op de badkamer heb ik de spotlampen van Philips Hue.
FYi schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:05:
(...)
In bv. de badkamer, wc of keuken wil ik graag dat de lamp aanblijft zolang er iemand is.
Dus niet alleen als er beweging is want dan moet je tijdens de grote boodschap gaan zwaaien of tijdens het douchen met het douchgordijn wapperen als x minuut is verstreken. Dus geen IR maar PIR?
Hoe doen jullie dat?
Had voorheen ook een motion sensor, maar inderdaad, als je aan het faxen bent ziet hij soms geen motion..
Ik gebruik voor de badkamer/wc heel simpel een Xiaomi deur/window sensor.

- Deur open --> Zijn de lampen uit? Dan lampen aanzetten.
- Deur open --> Zijn de lampen aan? Dan lampen uitzetten.

(Overigens doe ik alles met Home Assistant)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
FYi schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:05:
Ik vraag me af hoe jullie de volgende twee situaties oplossen:
2: bewegingsmelder > lamp aan blijven

Hoe doen jullie dat?
De motion sensor heeft een cooldown van 2 minuten. Dit is niet instelbaar. Dus zodra er motion is gaat hij af voor 2 minuten, maar als er binnen die 2 minuten weer motion is, gaan de 2 minuten weer opnieuw in. Zodra je dus 2 minuten niets doet, zal de schakelaar weer off gaan.
In domoticz kan je natuurlijk wel instellen iets van: Motion -> Lamp aan voor 10 minuten. Of je hangt een motion sensor in je douchecabine. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:53
Juicie schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:33:
Gisteren mijn Aqara motion sensor binnen gekregen echter zie ik het motion gedeelte niet terug komen in home assistant. Enkel de lux meter. Iemand dit al eerder gezien of een idee hoe ik dit kan fixen?
Heb je gekeken onder de binary_sensor.motion_sensor.xxxxxx?

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:14:
Ik heb steeds dat mijn mooie Xiaomi spulletjes van Gearbest verzend worden als poststuk (of tenminste het word aangeboden als poststuk en niet als pakket). Omdat ik overdag niet aanwezig ben thuis ivm werk, wordt het 3x aangeboden, en dan terug gestuurd vermoed ik...

Tracking geeft 3 mislukte bezorg pogingen aan en dan niks meer. Ook geen briefje in de brievenbus. Ik zou nog kunnen kijken op het postkantoor. Maar vermoed dat ze daar weinig info kunnen geven.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan voorkomen? (heb helaas niet de mogelijkheid op werk te laten bezorgen of bij iemand die altijd thuis is....
Ik bestel die xiaomi sensoren allemaal apart met de goedkoopste verzendmethode (zonder verzekering) en die worden gewoon als een brief door de brievenbus gegooid. Hoef je ook niet voor thuis te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Bij mij werd de gateway ook met briefpost geleverd. Die paste toch echt niet door mijn brievenbus!! Gelukkig heb ik een hele aardige postbode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 01:42

dof

streamnl schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:24:

Tweede gedachte, zou ik een normale stekker uit elkaar halen en die twee pinnetjes vastzetten op de plek waar nu de Chinese aansluiting zit in de gateway. Dan heb ik geen verloop nodig en het zit strakker tegen de wand??

Edit: Wat ik zo vlug zie in de teardown zou dat wel moeten lukken. Desolderen, gaatje groter boren, pin erin en weer vastzetten....
Mijn gateway nog niet binnen maar hier zat ik ook aan te denken. Want zo'n skross verloopsteker (wel mooi) voor de helft van de prijs van de gateway is natuurlijk ook zot. Enfin, ben benieuwd of het je lukt. Laat het resultaat a.u.b. zien _/-\o_

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:39
s441558 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:46:
[...]

Heb je gekeken onder de binary_sensor.motion_sensor.xxxxxx?
Issue opgelost. Had net de melding dat er een update beschikbaar was voor HASSIO, Nadat HASS weer online was, was ook de motion sensor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Furiousz schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:34:
Ook hier is de Gateway vandaag bezorgd, maar de verloopstekker helaas nog niet. Ik wacht nog wel even geduldig af tot alle pakketjes zijn geleverd :)
Heb je een verloopstekker bij Gearbest besteld? Heb nog geen goede kunnen vinden daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Bij Ali:
Furiousz schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:46:
Ik heb deze fitting adapter besteld voor €1,70

En deze power adapter voor €4,19:

[ Voor 94% gewijzigd door Furiousz op 06-12-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Beetje duur voor AliExpress spul :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 11:46
Nou na een avondje klooien heb ik eindelijk de Xiaomi onderdelen direct draaien via Homebridge en werkend in Homekit :D
Nu nog even puzzelen hoe ik homebridge automatisch op laat starten op de rpi.

Het toevoegen van de onderdelen doe ik via de MI App. Daarna het onderdeel toevoegen in de config.json en Homebridge even rebooten.

Ik heb nu draaien:
- 1x Rook Melder
- 1x Temperatuur / Luchtvochtigheid sensor
- 2x Deur/raam sensoren
- 2x Human Sensors

Mijn ervaring met de sensoren tot nu toe:

* De rookmelder werkt prima, reageert snel op rook en geluid is prima qua volume.
* Deur/raam sensoren werken ook prima. Nog even een toepassing bedenken.
* De human sensor reageert snel, alleen die lux meting van dat ding klopt echt van geen kant...
* De temperatuur sensor werkt goed, alleen wil ik nog controleren of de meting echt klopt.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furiousz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
dof schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:12:

Mijn gateway nog niet binnen maar hier zat ik ook aan te denken. Want zo'n schuco verloopsteker (wel mooi) voor de helft van de prijs van de gateway is natuurlijk ook zot. Enfin, ben benieuwd of het je lukt. Laat het resultaat a.u.b. zien _/-\o_
Het is inderdaad vrij eenvoudig om hem uit elkaar te halen. En ik vermoed dat je ook vrij eenvoudig de pinnen kan verwisselen.
Maar ik heb hem daarna toch weer dichtgezet, ant toen ik bij mijn stekker aan het meten was hoever de pinnen moeten steken, bedacht ik dat ik overal inbouw heb thuis. Met andere woorden, ik kan ze niet vervangen. Of ik moet de pinnen heel ver uit laten steken om contact te maken en dat wil ik niet...

Dus toch wachten op Alie ..

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:45

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Mooi ding, maar Bluetooth, dus nieuwe (nog niet gereleasde?) gateway nodig? Werkt het dan ook met andere software?

Nog teveel vragen om hem te kopen..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Zodra ik hiermee mijn motorische thermostaat knop kan bedienen,dan is het wel interessant. Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:16
Op Bluetooth. Teleurstellend zeg. Waarom niet gewoon zigbee?

Design vind ik trouwens ook niet super. Wel oké.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
dof schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:12:
[...]

Mijn gateway nog niet binnen maar hier zat ik ook aan te denken. Want zo'n skross verloopsteker (wel mooi) voor de helft van de prijs van de gateway is natuurlijk ook zot. Enfin, ben benieuwd of het je lukt. Laat het resultaat a.u.b. zien _/-\o_
Ik heb deze:

http://www.ebay.nl/itm/EU...ksid=p2057872.m2749.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
SHIFTER [NL] schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:12:
* De temperatuur sensor werkt goed, alleen wil ik nog controleren of de meting echt klopt.
Ik heb er nu 2 en beide geven vrijwel identieke waardes maar wel 1 graad te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ook maar even besteld, gebruik nu onze reis stekker, dus heb een nieuwe nodig voor op reis. :P
jobr schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:50:
[...]

Ik heb er nu 2 en beide geven vrijwel identieke waardes maar wel 1 graad te hoog.
Hebben ze dat allemaal? En is het echt altijd 1 grade? Dus als de Xiaomi 16 aangeeft, is het dan 15? en als de xiaomi 20 aangeeft, is het dan 19? Of zit er nog een verloop in? Als het echt altijd 1 grade lager is, is dat makkelijk in Domoticz bij te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Kom net dit topic tegen :) Ik heb nu het volgende draaien icm Home Assistant:1 rookmelder, 3 temperatuur sensoren, 2 drukknoppen en de gateway. In bestelling heb ik deze camera van aqara waar ik erg benieuwd naar ben. https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_978606.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Ben benieuwd wat je met die camera's via home Assistant kunt @SPX420! Wil je ons op de hoogte houden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
spokje schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:02:
Ben benieuwd wat je met die camera's via home Assistant kunt @SPX420! Wil je ons op de hoogte houden? :)
Ga ik doen! Ben ook erg benieuwd, met de mi home app zou hij veel moeten kunnen. Hopelijk zet hij dat ook door naar home assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:31
SPX420 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:19:
Kom net dit topic tegen :) Ik heb nu het volgende draaien icm Home Assistant:1 rookmelder, 3 temperatuur sensoren, 2 drukknoppen en de gateway. In bestelling heb ik deze camera van aqara waar ik erg benieuwd naar ben. https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_978606.html
Hier ook erg benieuwd. Ik heb in Hong Kong twee van deze meegenomen:
Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/03/28/goods-img/1511470382609183208.jpg
=>https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_620813.html
Die kun je wel installeren met de app, maar zodra je ze dan wilt gebruiken, loop je tegen een geo-blokkade op. Die je dan wel weer kan laten verwijderen (mail met aankoopbon en MAC adressen naar Xiaomi), maar dat werkt na vier keer gedaan te hebben (en reactie dat ze unlocked zijn) niet....Waardeloos dus... :(

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
MasterMaceMichu schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:37:
[...]

Hier ook erg benieuwd. Ik heb in Hong Kong twee van deze meegenomen:
[afbeelding]
=>https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_620813.html
Die kun je wel installeren met de app, maar zodra je ze dan wilt gebruiken, loop je tegen een geo-blokkade op. Die je dan wel weer kan laten verwijderen (mail met aankoopbon en MAC adressen naar Xiaomi), maar dat werkt na vier keer gedaan te hebben (en reactie dat ze unlocked zijn) niet....Waardeloos dus... :(
Kan je ze wel lokaal bekijken? Via het ip adres? Ik hoef het toch allemaal niet in de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Nope, niet direct. Er zijn wel een aantal tutorials om ze te flashen en dan wel via IP te kunnen bekijken, maar daar moet ik nog induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:48
Ik ben nieuw in de wereld van domotica. Onlangs heb ik een hue starterset gekocht, mijn Apple TV ingesteld als Home Hub, een Raspberry Pi geïnstalleerd als Homebridge, best leuk allemaal.

Ook heb ik een vrouw ( :+ ), deze moet ik nog laten wennen aan het bedienen via Homekit / app. Ik wil graag alle lamp schakelaars vervangen door "smart switches". Kan ik een Xiaomi aqara schakelaar combineren met mijn hue lampen zonder Xiaomi bridge? Ik heb weinig zin om voor elke device een bridge te kopen, straks heb ik een Philips bridge, Ikea bridge en een Xiaomi bridge staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
MasterMaceMichu schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:44:
Nope, niet direct. Er zijn wel een aantal tutorials om ze te flashen en dan wel via IP te kunnen bekijken, maar daar moet ik nog induiken.
https://www.youtube.com/watch?v=eiUdSjby57M
https://github.com/samtap/fang-hacks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Leon- schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:51:
Ik ben nieuw in de wereld van domotica. Onlangs heb ik een hue starterset gekocht, mijn Apple TV ingesteld als Home Hub, een Raspberry Pi geïnstalleerd als Homebridge, best leuk allemaal.

Ook heb ik een vrouw ( :+ ), deze moet ik nog laten wennen aan het bedienen via Homekit / app. Ik wil graag alle lamp schakelaars vervangen door "smart switches". Kan ik een Xiaomi aqara schakelaar combineren met mijn hue lampen zonder Xiaomi bridge? Ik heb weinig zin om voor elke device een bridge te kopen, straks heb ik een Philips bridge, Ikea bridge en een Xiaomi bridge staan.
Nee zonder bridge werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ikea bridge hoef je sws niet te kopen want de ikea lampen kun je aan de philips hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
SPX420 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:47:
[...]

Nee zonder bridge werkt het niet.
Yeelight's hang je aan Wifi, dan kan die die weer koppelen aan domoticz
https://www.domoticz.com/wiki/Yeelight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
TerrorSource schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:57:
[...]

Ja klopt, Maar het ging om de aqara switches, die werken via zigbee. Volgens mij heeft nog niemand het voor elkaar gekregen om ze aan een zigbee hub te hangen van bijvoorbeeld IKEA of Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Je kan in plaats van de normale gateway ook aan de Aqara IP cam denken dan, die fungeert ook als gateway/bridge heb ik begrepen.

https://www.gearbest.com/...978606.html?lkid=12250879

Afbeeldingslocatie: https://xiaomi-mi.com/uploads/CatalogueImage/pvm_xiaomi-aqara-smart-camera-gateway-edition-white-01_16581_1507905721.jpg

Misschien dat dat een bruikbare toevoeging is. Maar aan de andere kant is de standaard bridge / gateway ook niet verkeerd, kost weinig en fungeert meteen als alarm en nachtlampje als je wil ;)

Gewoon ergens in een stopcontact drukken en je bent klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door h4ns op 08-12-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

h4ns schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:36:
Je kan in plaats van de normale gateway ook aan de Aqara IP cam denken dan, die fungeert ook als gateway/bridge heb ik begrepen.

https://www.gearbest.com/...978606.html?lkid=12250879

[afbeelding]

Misschien dat dat een bruikbare toevoeging is. Maar aan de andere kant is de standaard bridge / gateway ook niet verkeerd, kost weinig en fungeert meteen als alarm en nachtlampje als je wil ;)

Gewoon ergens in een stopcontact drukken en je bent klaar.
Heeft die camera dezelfde functionaliteit als de gateway? Kan dat nergens vinden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Volgens mij dient ie alleen als een zigbee range extender :) dat noemen ze vaak gateway. Maar pin me er niet op vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:47
Ik gebruikte altijd de xiaomi yeelight color light bulb als wake up light.
De oude app van yeelight had ik altijd een sunrise scene die dan iedere doordeweekse ochtend automatisch aanging. Nu sinds ik een geupdate versie van de yeelight app heb, zie ik deze functie niet meer.

Mis ik iets of heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
vandaag een poging gedaan om de ronde aqara knop waterdicht te maken met huishoudfolie. Volgens mij is het aardig gelukt en kan hij als bel gaan werken.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/21evy1i.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Na een tijd geleden 1 Yeelight RGB te hebben gekocht, beviel me dat eigenlijk zo goed dat ik maar gelijk een wat grotere order geplaatst heb:

1x Xiaomi Aqara Gateway (v2)
3x Temperature & Humidity Sensor (v2)
3x Window/Door Sensor (v2)
2x Smart Wireless Switch (v2)
1x Human Body Sensor
1x Yeelight RGB Led-strip
1 extra Yeelight RGB

Als je ziet wat je hebt voor zo weinig geld....Ben benieuwd! :)
Uiteindelijk het e.e.a. aan de praat proberen te krijgen i.c.m. Home Assistant.

PS. ook gelijk maar ff 20 extra CR2032 gekocht. Geen idee hoe lang de batterijen volhouden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:01
Vandaag ook na wederom twijfelen mijn AliExpress mandje bevestigd ;)

Heeft iemand ervaring met het vastmaken van de wireless Aqara switches over inbouwdozen heen? De bestaande schakelaar gaat te komen vervallen, dus wil deze over het gat heen vastmaken. Vastplakken in het luchtledige gaat niet werken natuurlijk..

deze dus
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB13uBmRpXXXXXuXpXXq6xXFXXX9/Original-Xiaomi-Aqara-Smart-Switch-Light-Remote-Control-ZiGBee-wifi-Wireless-Key-Wall-Switch-work-with.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door lolgast op 08-12-2017 15:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gianni.vh
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-09 19:49
fifa4ever schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:46:
Ik gebruikte altijd de xiaomi yeelight color light bulb als wake up light.
De oude app van yeelight had ik altijd een sunrise scene die dan iedere doordeweekse ochtend automatisch aanging. Nu sinds ik een geupdate versie van de yeelight app heb, zie ik deze functie niet meer.

Mis ik iets of heeft iemand hier een oplossing voor?
Klopt, met de nieuwe versie kan je de presets niet als schedule meer gebruiken - irritant.

Maar je kan wel je eigen scenes aanmaken. Hieronder de originele sunrise scene:
  • Menu > Customization > +
  • Icoon selecteren, de scene een naam geven
  • Repeat none; after execution: turn off (of wat je zelf wil)
  • Scene 1: kleur oranje, helderheid 1%, tijd 00:00.1
  • Scene 2: 1700K, 10%, 06:00.0
  • Scene 3: 2700K, 100%, 09:00.0
  • Opslaan, en gebruiken in een schedule van een lamp (selecteer customized light als start scene)
Je kan zelf spelen met de tijden. De originele simuleert de sunrise op 15 minuten, ik heb zelf die verlengd naar een half uur, en een extra scene toegevoegd om naar 3500K te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
lolgast schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:30:

Heeft iemand ervaring met het vastmaken van de wireless Aqara switches over inbouwdozen heen? De bestaande schakelaar gaat te komen vervallen, dus wil deze over het gat heen vastmaken. Vastplakken in het luchtledige gaat niet werken natuurlijk..

deze dus
[afbeelding]
wat wil je hiermee bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Hmmm, nu ook de gateway binnen, maar vergeten een stekker te bestellen 😔😩
Geen zin teveel geld aan uitgeven. Die via ebay maar en geduld hebben...of heeft er iemand nog een over?😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Dacuuu schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:15:
Hebben ze dat allemaal? En is het echt altijd 1 grade? Dus als de Xiaomi 16 aangeeft, is het dan 15? en als de xiaomi 20 aangeeft, is het dan 19? Of zit er nog een verloop in? Als het echt altijd 1 grade lager is, is dat makkelijk in Domoticz bij te stellen.
Verschil lijkt aardig constant. Ik stel ze dan ook bij in Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:53
PnD schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:48:
Hmmm, nu ook de gateway binnen, maar vergeten een stekker te bestellen 😔😩
Geen zin teveel geld aan uitgeven. Die via ebay maar en geduld hebben...of heeft er iemand nog een over?😏
Heb er nog wel een liggen. Wel zo’n dikke die je er bij krijgt, helaas dus niet een plat modelletje. Omgeving Nijmegen. Mocht je interesse hebben, moet je maar een PM sturen.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Vandaag ook mijn Xiaomi gateway ontvangen. Zat alleen geen verloopstekker bij, maar die had ik er voor de zekerheid los bijbesteld. Helaas is die echter nog niet binnen, net als de deursensoren, drukschakelaars en PIR's :|

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Hue lampen. Alles zit via HomeAssistant aan elkaar geknoopt. Dit wordt voor de gang, overloop, zolder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:44
code voor de human body sensor https://www.gearbest.com/...html?wid=21&lkid=12251228
spoiler:
NLBF112446

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Thanks! Kan blijkbaar maar één keer per account gebruikt worden...

[ Voor 43% gewijzigd door MasterMaceMichu op 08-12-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer

Fixer

FP ProMod
Thanks!
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:31:
Thanks! Kan blijkbaar maar één keer per account gebruikt worden...
Meets all kun je zo’n code maar 1x per account gebruiken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

TerrorSource schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:57:
[...]

@Leon-@TerrorSource Of Home Assistant ;)
https://home-assistant.io/components/light.yeelight/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Fixer schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:23:
Na een tijd geleden 1 Yeelight RGB te hebben gekocht, beviel me dat eigenlijk zo goed dat ik maar gelijk een wat grotere order geplaatst heb:

1x Xiaomi Aqara Gateway (v2)
3x Temperature & Humidity Sensor (v2)
3x Window/Door Sensor (v2)
2x Smart Wireless Switch (v2)
1x Human Body Sensor
1x Yeelight RGB Led-strip
1 extra Yeelight RGB

Als je ziet wat je hebt voor zo weinig geld....Ben benieuwd! :)
Uiteindelijk het e.e.a. aan de praat proberen te krijgen i.c.m. Home Assistant.

PS. ook gelijk maar ff 20 extra CR2032 gekocht. Geen idee hoe lang de batterijen volhouden ;)
Ik heb 2x Yeelight in de slaapkamer en in de woonkamer 6x Hue (3gen). Maar beide Yeelights maken een ligt brommend geluid als deze fel wit zijn (meestal zijn de lampen gedimd oranje/geel/rood)....

Betaal toch liever iets meer voor kwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:44
iMars schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:44:
[...]

Ik heb 2x Yeelight in de slaapkamer en in de woonkamer 6x Hue (3gen). Maar beide Yeelights maken een ligt brommend geluid als deze fel wit zijn (meestal zijn de lampen gedimd oranje/geel/rood)....

je zou ook voor een middenweg kunnen gaan en tradfri nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer

Fixer

FP ProMod
iMars schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:44:
[...]

Heb ik geen last van gelukkig. Ik hoor een echt hele, hele lichte 'buzz' als ik mijn oor op ~30cm afstand v/d lamp heb maar anders echt niet. Heb jouw 'klacht' echter wel eens vaker gehoord/gelezen, dus bepaalde batches zullen ongetwijfeld iets meer geluid maken t.o.v. andere batches :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Iemand een idee hoe ik een Xiaomi product kan midden, of wellicht bestaat het al, maar kon het niet vinden. Om een KAKU acdb-7000b doorbel zender te vervangen?

Afbeeldingslocatie: https://static.homewizard.net/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/c/acdb-7000b_2.1476192258.jpg

Heb deze nu aan een relais verbonden, omdat de kaku in principe potentiaal vrij is en de relais mijn deurbel spanning eraf filtert. Dus een potentiaal vrij contact maar dan xiaomi zou perfect zijn.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

hiddit schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:52:
[...]

je zou ook voor een middenweg kunnen gaan en tradfri nemen.
True, maar me de TVOH actie heb ik uiteindelijk de lampen voor €25 per stuk ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:30:

deze dus
[afbeelding]
Is vrij simpel, alleen even twee gaatjes boren (ruimte voor aanwezig) en je schroeft het er zo op.

Alleen als je twee (of meer) schakelaars langs of boven elkaar hebt kan het wat moeilijker worden omdat de Aqara's ongeveer 1cm groter zijn dan onze regulier spul hier in NL.

Heb er toevallig net nog één op gezet en even wat foto's gemaakt:

De patiënt
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ao8FvbTl.jpg

Afdek plaat los klikken
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n1kPVuBl.jpg

Schakelaar er uit halen, draden doorverbinden d..m.v. een lasdop
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2r9dsVFl.jpg

Al set
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oUTQnfQl.jpg

Aqara uit elkaar halen door simpel met een schroevendraaier de palletjes open te klikken
Je ziet de ruimte voor de schroeven al!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2RBe7itl.jpg

Opmeten en aftekenen aan de achterzijde
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rSClCUYl.jpg

Gaatjes geboord
(de doos zat een beetje scheef in de muur, vandaar dat mijn gaatjes dus ook niet helemaal recht er in zitten)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tAwAHB0l.jpg

Vastschroeven op de muur
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XlOSTRsl.jpg

Er op klikken en klaar! :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DMHf0Fll.jpg

De wireless wand schakelaars zijn voor rond de 10,- / 11,- Euro per stuk hier te vinden:

https://www.gearbest.com/...626696.html?lkid=11781134 (enkel)

https://www.gearbest.com/...610095.html?lkid=11781156 (dubbel)

[ Voor 8% gewijzigd door h4ns op 19-12-2017 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Mijn gateway had ik in een enkel stopcontact zitten, en moet ik er af en toe uit gehaald worden om te stofzuigen o.i.d. en dat bleek niet erg handig te werken mede door de verloop stekker..

Nu had ik tevens nog een extra stopcontact nodig voor een nieuwe zigbee switch, dus maar even een Xiaomi stekkerdoos op de muur geplakt.

Ruimte voor de gateway en switch, en tevens nog een USB laadstation als bonus!

Verdeeldoos is hier te vinden: https://www.gearbest.com/plugs-sockets/pp_169368.html?wid=21
Ook in zwart: https://www.gearbest.com/plugs-sockets/pp_322116.html

Snoer ingekort en een normale schuko er op, de originele stekker gebruik ik voor de stroomdraad naar de wandlamp in de aangrenzende badkamer. Deze wordt nu samen met de Xiaomi Philips ceilinglamp aan geschakeld bij betreden badkamer!

Heb ik het stopcontact even nodig dan is het nu gemakkelijk los te trekken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zszD4zel.jpg

Stakelt nu de 'domme' LED wandlamp in de badkamer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4WDEBfll.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BNviKh3l.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door h4ns op 09-12-2017 00:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
PnD schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:50:
[...]

Heeft die camera dezelfde functionaliteit als de gateway? Kan dat nergens vinden hoor.
spokje schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:07:
Volgens mij dient ie alleen als een zigbee range extender :) dat noemen ze vaak gateway. Maar pin me er niet op vast...
Ik heb de cam nog niet binnen dus kan het ook niet met zekerheid zeggen, maar:

Afbeeldingslocatie: https://des.gbtcdn.com/uploads/pdm-desc-pic/Electronic/image/2017/10/13/20171013095504_57105.jpg

``ik zie nergens de standaard gateway / bridge.

De tijd zal het leren. Een standaard gateway is nooit weg, is gewoon prima bruikbaar.

Ik heb dus nog een oplossing nodig om mijn Hue lampen straks aan te sturen via Domoticz of homebridge o.i.d. maar de Xiaomi gateway blijf ik gewoon gebruiken voor simpele tasks aan te sturen zoals de "domme" verlichting aan/uit te zetten via de Xiaomi Zigbee switches. Dat hoeft van mij straks echt niet allemaal in Homekit etc. te komen en laat ik dus lekker de gateway afhandelen. Die switches werken immers super! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
h4ns schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 00:59:
[...]

[...]

Ik heb de cam nog niet binnen dus kan het ook niet met zekerheid zeggen, maar:

[afbeelding]

``ik zie nergens de standaard gateway / bridge.

De tijd zal het leren. Een standaard gateway is nooit weg, is gewoon prima bruikbaar.

Ik heb dus nog een oplossing nodig om mijn Hue lampen straks aan te sturen via Domoticz of homebridge o.i.d. maar de Xiaomi gateway blijf ik gewoon gebruiken voor simpele tasks aan te sturen zoals de "domme" verlichting aan/uit te zetten via de Xiaomi Zigbee switches. Dat hoeft van mij straks echt niet allemaal in Homekit etc. te komen en laat ik dus lekker de gateway afhandelen. Die switches werken immers super! :)
Ik heb m ook in bestelling en volgens mij moet het gewoon een volledige gateway zijn. Het is iig een Zigbee versterker. Zodra ik hem binnen heb zal ik het een en ander testen en hier terug koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
TerrorSource schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:52:
[...]

Werken niet op verzendingen naar NL.
Oeps.... Had ze niet gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Nu online

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

h4ns schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 00:06:
[...]

Is vrij simpel, alleen even twee gaatjes boren (ruimte voor aanwezig) en je schroeft het er zo op.

Alleen als je twee (of meer) schakelaars langs of boven elkaar hebt kan het wat moeilijker worden omdat de Aqara's ongeveer 1cm groter zijn dan onze regulier spul hier in NL.

De patiënt
[afbeelding]

Afdek plaat los klikken
[afbeelding]

[afbeelding]

Al set
[afbeelding]

Aqara uit elkaar halen door simpel met een schroevendraaier de palletjes open te klikken
[afbeelding]

[afbeelding]

Gaatjes geboord
(de doos zat een beetje scheef in de muur, vandaar dat mijn gaatjes dus ook niet helemaal recht er in zitten)
[afbeelding]

Vastschroeven op de muur
[afbeelding]

[afbeelding]
Jij hebt de draden doorverbonden maar ik dacht dat de schakelaar ook als fysieke schakelaar gebruikt kon worden. Of heb ik dat verkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
martinvdm schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:11:
[...]

Jij hebt de draden doorverbonden maar ik dacht dat de schakelaar ook als fysieke schakelaar gebruikt kon worden. Of heb ik dat verkeerd....
Dan moet je de niet wireless pakken (zonder batterij). Het binnenwerk van die schakelaars is echter niet op europese inbouwdozen van 50mm gemaakt en dat past dus niet in de muur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Nee die passen inderdaad voor geen meter.

Ik had er één besteld in de hoop dat het passend te krijgen was maar dat gaat niet lukken zonder serieus hak en breek werk.

Wel interessant als je met nieuw/ver/her/ bouw bezig bent.

Als iemand die van mij over wil nemen nemen hoor ik het wel!

Is de dubbele versie, deze dus: https://www.gearbest.com/access-control/pp_626699.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dof

dof

SPX420 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 03:11:
[...]
Ik heb m ook in bestelling en volgens mij moet het gewoon een volledige gateway zijn. Het is iig een Zigbee versterker. Zodra ik hem binnen heb zal ik het een en ander testen en hier terug koppelen.
Ja inmiddels ook besteld (naast een vervolgserie andere Aqara Xiaomi spullen), zag een coupon code op google (IPCAQA) dus nu voor ~27€ een 1080p zigbee cam. Ben benieuwd hoe die het doet naast m'n oudere Yi home cams :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shartar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:17
dof schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:51:
[...]

Ja inmiddels ook besteld (naast een vervolgserie andere Aqara Xiaomi spullen), zag een coupon code op google (IPCAQA) dus nu voor ~27€ een 1080p zigbee cam. Ben benieuwd hoe die het doet naast m'n oudere Yi home cams :)
Besteld, dank voor de coupon. Ik had gisteren al twee wall switches wireless besteld, en al aardig wat spul thuis hangen, verslavend! En er is al nog wat onderweg. 😃

Tot nu toe goede ervaringen met de door sensors en de motion sensor. De motion sensor wordt een enkele keer door domoticz niet goed opgepikt terwijl de Mi app de motion wel heeft gezien, dit is zelden en moet ik nog eens even in duiken.
Verder heb ik net m’n netwerk wat omgeprikt en regelmatig Domoticz herstart dan merk ik dat t wel slim is om even de Gateway te kietelen door alarm uit/aan te gebruiken met de knop (dubbelklikken) dan ziet Domoticz de gateway ook meteen weer. Anders werkte deurbel geluid of licht op de Gateway niet meteen vanuit Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

Ja inderdaad verslavend ;-)

'k Zit te wachten op divers Aqara / Xiaomi spul om m'n thuis automatisering om te gooien. 'k heb nu nog Homewizard met wat KlikAanKlikUit spul en thermostaat (heatlink) en energiemeting (energylink), en diverse Yi Webcams via de Mi (Xiaomi) app. Maar dat is gedateerd geworden ;-)

Welk systeem (of systemen) ik wil/ga gebruiken ben ik nog niet uit: Domoticz?, Home Assistant?, Xiaomi Smart Home?, Samsung's SmartThings?, Homey? of iets anders? Lastig want elk systeem heeft weer voor- en nadelen en het lijkt ook bijna onmogelijk om alles te integreren in een enkel systeem zonder hoge kosten. En een shakeout in de home automation wereld kan nog wel even op zich wachten. Ik denk dat het een combinatie van systemen wordt.

Ter test inmiddels een Samsung Smart Things hub (60€ in uk) gekocht aangezien daar veel third party op aangesloten kan worden (o.a. aqara spul zonder hub) en het zigbee en zwave aankan. Misschien testen met Home Assistant (nog paar Raspberries liggen).

En een paar Google Home mini's gekocht (in DE tijdens black friday ;-) voor speak interfacing.

Uitgangspunten voor mij zijn dat het goedkoop is (na een paar jaar wordt het toch weer inwisselen), en flexibel en uitbreidbaar gehouden kan worden, dus ideaal met Xiaomi, Aqara en Yeelight spul als basis.

Wordt een drukke kerst (als het op tijd binnen is) ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb heel bewust voor een lokale optie gekozen, zonder inlog op een cloudportal. De meeste producten blijven door de lokale hub wel werken als de cloud niet bereikbaar is, maar wijzigingen zijn dan onmogelijk. Als Samsung in Q2 2018 besluit dat het stopt met Smartthings kun je dus niets meer.

Ik kom van rpi met Pimatic voor KlikAanKlikUit maar wilde wat meer.
Heb eerst Domoticz geprobeerd, maar vond de userinterface niet zo mooi en de manier waarop alles aan elkaar werd gekoppeld niet lekker werken. Toen bij Home-Assistant uitgekomen. Dat gebruik ik nu een jaartje denk ik.

Het grootste nadeel van domoticz en HA tegenover een Smartthings of Homey, is in mijn ogen dat je zelf met losse modulen voor ondersteuning in de weer moet. Voor Hue moet je de Hue bridge gebruiken, voor Z-Wave heb je een USB-stickje nodig.. Het is wat rommeliger. Maar daar krijg je wel voor terug dat alles lokaal bij jou in je meterkast draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Nu online

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

dof schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:29:
Ja inderdaad verslavend ;-)

'k Zit te wachten op divers Aqara / Xiaomi spul om m'n thuis automatisering om te gooien. 'k heb nu nog Homewizard met wat KlikAanKlikUit spul en thermostaat (heatlink) en energiemeting (energylink), en diverse Yi Webcams via de Mi (Xiaomi) app. Maar dat is gedateerd geworden ;-)

Welk systeem (of systemen) ik wil/ga gebruiken ben ik nog niet uit: Domoticz?, Home Assistant?, Xiaomi Smart Home?, Samsung's SmartThings?, Homey? of iets anders? Lastig want elk systeem heeft weer voor- en nadelen en het lijkt ook bijna onmogelijk om alles te integreren in een enkel systeem zonder hoge kosten. En een shakeout in de home automation wereld kan nog wel even op zich wachten. Ik denk dat het een combinatie van systemen wordt.

Ter test inmiddels een Samsung Smart Things hub (60€ in uk) gekocht aangezien daar veel third party op aangesloten kan worden (o.a. aqara spul zonder hub) en het zigbee en zwave aankan. Misschien testen met Home Assistant (nog paar Raspberries liggen).

En een paar Google Home mini's gekocht (in DE tijdens black friday ;-) voor speak interfacing.

Uitgangspunten voor mij zijn dat het goedkoop (na een paar jaar wordt het toch weer inwisselen), flexibel en uitbreidbaar gehouden kan worden, dus ideaal met Xiaomi, Aqara en Yeelight spul als basis.

Wordt een drukke kerst (als het op tijd binnen is) ;-)
Hier exact hetzelfde. Ik denk dat ik de Homewizard weg doe en begin met een Home assistent oplossing op een Raspberry. Heb al wat domoticz ervaring maar vind HA meer toekomst hebben. Samsung smartthings heb ik over nagedacht maar feit dat dit toch niet helemaal ‘open’ is en alleen UK/US houdt me tegen. Hoe ga je de Energylink vervangen? Ik wil met p1 aan de raspberry connected en hier ook een s0 op aansluiten voor water. Heatlink zou met een Opentherm gateway kunnen maar weet ik nog niet precies. Zit ook nog beetje met de deurbel acdb-7000b. Ik wil kijken of ik een Xiaomi Smart Switch kan modden hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

lolgast schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:28:
Ik heb heel bewust voor een lokale optie gekozen, zonder inlog op een cloudportal. De meeste producten blijven door de lokale hub wel werken als de cloud niet bereikbaar is, maar wijzigingen zijn dan onmogelijk. Als Samsung in Q2 2018 besluit dat het stopt met Smartthings kun je dus niets meer.
Met bijna alles werk ik al in de cloud (work), dus daar vertrouw ik wel op O-) . Maar 'k hou wel rekening met storingen, dus automatische deuropeners gekoppeld aan een cloudoplossing wacht ik nog even mee :*)
Het grootste nadeel van domoticz en HA tegenover een Smartthings of Homey, is in mijn ogen dat je zelf met losse modulen voor ondersteuning in de weer moet. Voor Hue moet je de Hue bridge gebruiken, voor Z-Wave heb je een USB-stickje nodig.. Het is wat rommeliger. Maar daar krijg je wel voor terug dat alles lokaal bij jou in je meterkast draait
Ja, dat is inderdaad wat onhandig met Domoticz en HA, maar met hubs en gateway's kom je er wel verder mee. Home Assistant zie ik als meest interessant.

Maar ik hou rekening met gebruik van meerdere systemen, als er eentje er mee stopt kan ik het hopelijk naar een ander systeem omzetten. En verder de eis dat ik het maar kan bedienen vanaf schakelaars (vooral lampen i.v.m. WAF) en 1 smartphone en 1 speak interface , dat is dan m'n integratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

martinvdm schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:51:

Hier exact hetzelfde. Ik denk dat ik de Homewizard weg doe en begin met een Home assistent oplossing op een Raspberry. Heb al wat domoticz ervaring maar vind HA meer toekomst hebben. Samsung smartthings heb ik over nagedacht maar feit dat dit toch niet helemaal ‘open’ is en alleen UK/US houdt me tegen. Hoe ga je de Energylink vervangen? Ik wil met p1 aan de raspberry connected en hier ook een s0 op aansluiten voor water. Heatlink zou met een Opentherm gateway kunnen maar weet ik nog niet precies. Zit ook nog beetje met de deurbel acdb-7000b. Ik wil kijken of ik een Xiaomi Smart Switch kan modden hiervoor.
Ja, HA trekt me ook het meeste aan. Maar Smart Things zie ik ook als veelbelovend (weliswaar van vendor maar wel uitbreidbaar) en de UK/US kwestie lijkt me geen echt probleem. Maar wellicht, als ik wat meer ervaring er mee heb, dat ik weer reshuffle.
Heatlink en Energylink hou ik nog even aan de Homewizard, daar heb ik nog niet echt een vervanging voor bedacht en ik kan toch niet alles in 1 keer overgezet krijgen. Er komen dus meer kastjes in de meterkast (en die is nu ook al aardig vol, maar gelukkig geldt daar de WAF niet) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:16
h4ns schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 00:06:
[...]

De patiënt
[afbeelding]

Afdek plaat los klikken
[afbeelding]

[afbeelding]

Al set
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gaatjes geboord
[afbeelding]

Vastschroeven op de muur
[afbeelding]

[afbeelding]
Waarom ben je niet voor de bedrade variant gegaan?

Edit: nevermind, zie nu je andere reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
Gianni.vh schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:26:
[...]

Klopt, met de nieuwe versie kan je de presets niet als schedule meer gebruiken - irritant.

Maar je kan wel je eigen scenes aanmaken. Hieronder de originele sunrise scene:
  • Menu > Customization > +
  • Icoon selecteren, de scene een naam geven
  • Repeat none; after execution: turn off (of wat je zelf wil)
  • Scene 1: kleur oranje, helderheid 1%, tijd 00:00.1
  • Scene 2: 1700K, 10%, 06:00.0
  • Scene 3: 2700K, 100%, 09:00.0
  • Opslaan, en gebruiken in een schedule van een lamp (selecteer customized light als start scene)
Je kan zelf spelen met de tijden. De originele simuleert de sunrise op 15 minuten, ik heb zelf die verlengd naar een half uur, en een extra scene toegevoegd om naar 3500K te gaan.
Bedankt voor je uitleg, ik heb een personalisatie aangemaakt zoalsl jij beschreef. Maar ik snap nog niet hoe ik nu instel dat deze personalisatie iedere doordeweekse ochtend bijvoorbeeld om 6:30 aan moet gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gianni.vh
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-09 19:49
fifa4ever schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:59:
[...]

Bedankt voor je uitleg, ik heb een personalisatie aangemaakt zoalsl jij beschreef. Maar ik snap nog niet hoe ik nu instel dat deze personalisatie iedere doordeweekse ochtend bijvoorbeeld om 6:30 aan moet gaan?
Als je de scene hebt aangemaakt, kies je een lamp, dan dat driehoekje rechtsonder*, dan "Schedules" > "Add schedule". Bij die instellingen kan je kiezen op welke dagen en op welk uur de scene moet worden getriggerd.

Om de scene te gebruiken kies je bij "Start scene" > "Select customized light" > "Apply" bij de scene die je hebt aangemaakt.

Dus in jouw voorbeeld kies je:
  • Repeat: Monday to Friday
  • Start time: 06:30
  • End time: 07:00 (indien je scene een half uur duurt)
  • Start scene: "Select customized light" > "Apply" op je eigen sunrise scene
* Ik gebruik Android, iOS kan iets verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
Gianni.vh schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:56:
[...]

Als je de scene hebt aangemaakt, kies je een lamp, dan dat driehoekje rechtsonder*, dan "Schedules" > "Add schedule". Bij die instellingen kan je kiezen op welke dagen en op welk uur de scene moet worden getriggerd.

Om de scene te gebruiken kies je bij "Start scene" > "Select customized light" > "Apply" bij de scene die je hebt aangemaakt.

Gianni.vh schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:56:
[...]

Top, dankjewel ! Ik ben benieuwd hoe het er morgenvroeg nu weer uitziet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Mooi topic dit!
Ik heb zelf al een jaar 4 Yeelight Colorbulbs in gebruik en die bevallen heel goed, gewoon bestuurt via de app. Maar mis voornamelijk een fysieke knop wel eens, vandaar dat ik ook een Xiaomi Gateway en schakelaars en voor de lol een temp sensor heb besteld afgelopen week. Ik zit ook al geruime tijd met een schuin oog naar Homey/HomeAssistant e.d. te kijken. Maar voorlopig heb ik alleen nog maar een studentenkamer om aan te sturen, dus zal ik met alleen de MiApp wel ver komen. Maar heb ook nog een werkeloze Pi2 liggen, dus misschien ga ik daar wel HA op gooien voor de lol.

Wat gebruiken jullie qua server? Singapore of Singapore US? Schijnt trouwens dat er (zeer) binnenkort ook een echte Europese variant gaat komen. (Al het Chinese internetverkeer blokken als alles eenmaal aan HA hangt klinkt trouwens ook wel prettig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

Potverdorie kan niet wachten tot mn spullen binnen zijn. 26/11 besteld op Gearbest maar nog geen shipping

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik had eerst een order geplaatst voor een gateway bij AE, maar niet betaald, want had mijn CC niet bij de hand.
Daarna nog een order geplaatst en betaald. Nu zie ik dat de onbetaalde al geleverd is en de betaalde nu ook nog geleverd wordt :|

Die gaat de V&A op dus. Als die webcam als gateway functioneert gaat die zeker ook besteld worden!.
Nu nog wachten op mijn stekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Mijn bestellingen (20/11 en 24/11 bij GB) komen nu stuk voor stuk binnen. Zit alleen nog te wachten op 1x deur sensor, adapter plug en 2x yeelight. De pakketjes via briefpost gaan wel redelijk snel, echter de als pakket verstuurde producten zijn vanuit China naar Kazachstan gestuurd en van daaruit weer door naar Rusland. Hopelijk nu onderweg naar NL

[ Voor 43% gewijzigd door Furiousz op 11-12-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Gearbest gaat soms snel, maar vaak kan het erg lang duren voordat je iets binnen hebt. Is niets van te zeggen, gewoon geduld hebben ;)

Banggood is over het algemeen wat sneller, prijs ligt meestal wel ietsje hoger. Maar daar krijg je dus meestal snellere levering voor terug.

De Xiaomi temperatuur sensor is er overigens in de flash sale voor € 8,60

[ Voor 5% gewijzigd door h4ns op 11-12-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
h4ns schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:45:
Gearbest gaat soms snel, maar vaak kan het erg lang duren voordat je iets binnen hebt. Is niets van te zeggen, gewoon geduld hebben ;)

Banggood is over het algemeen wat sneller, prijs ligt meestal wel ietsje hoger. Maar daar krijg je dus meestal snellere levering voor terug.

De Xiaomi temperatuur sensor is er overigens in de flash sale voor € 8,60
De nieuwe, Aqara sensor is wel nog steeds goedkoper dan deze "oudere" versie op Gearbest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
h4ns schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:45:
Heel wisselend ja, mijn afgelopen bestellingen bij gb gingen erg snel, daarvoor weer wat trager. Al boeit het wachten mij niet zo, ik vergeet meestal een dag later dat ik een bestelling geplaatst heb. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 11:46
h4ns schreef op woensdag 6 december 2017 @ 01:25:
[...]

Zal afhankelijk van woonplaats zijn, maar bij mij thuis gaat het na 2x aanbieden naar de Bruna. En waar ik werk gaat het naar de Primera.

(Dat zijn dus winkels die tegenwoordig ook fungeren als "postkantoor")

Meestal, maar niet altijd heb ik een melding in de brievenbus dat het daar de volgende dag na 15:00 af te halen is. Mocht het na 2 weken niet afgehaald zijn gaat het retour afzender!

Het is dus aan te raden om even langs het postkantoor te gaan indien je een indicatie hebt dat iets al lang afgeleverd had moeten zijn.
Uiteindelijk was het dus toch bij de bruna gebracht. Thanks voor de tip!

Nu dus een gateway over. Iemand interesse?

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Pagina: 1 ... 5 ... 89 Laatste