Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
TrailBlazer schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:11:
voorlopig zit er nog nul schot in mijn gearbest bestelling. Het zit nog steeds allemaal binnen de bezorgtijd maar in twee weken nul vooruitgang met de tracking code is wel erg weinig.
Ik kijk nooit naar tracking codes, staat je order wel op verzonden? Ik zou gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hij staat op shipped out in ieder geval. Het zou dus best kunnen dat hij ergens op een sorteerstation ligt te verstoffen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni.vh
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-09 19:49
rinkel schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:18:
[...]

Ik heb er een liggen, nooit gebruikt en gaat ook nooit gebruikt worden.
Durf ik wel een experimentje mee te doen.
Mooi! Keep us posted :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:48
Zal ik doen, maar niet vandaag meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door rinkel op 26-11-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
TrailBlazer schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:33:
Hij staat op shipped out in ieder geval. Het zou dus best kunnen dat hij ergens op een sorteerstation ligt te verstoffen :p
Geduld is een schone zaak als je gaat China-shoppen :+ . Mijn pakketjes van de afgelopen week (7 stuks) staan nu allemaal op verzonden, maar gezien de drukte in de aanloop naar de feestdagen verwacht ik ze pas eind december te ontvangen.

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 01:42

dof

Ik heb vandaag ook maar wat knutsel Xiaomi spul besteld (gateway, door-, temp- body- sensors en smart switch) en hoop dat het niet te lang duurt, maar weet van vorige jaren dat het rond deze tijd extra druk is en dus langer duurt. Als het al niet bij de winkels is dan wel bij alle expediteurs en douanes.

Afgelopen jaren al zo'n 50 verschillende van alles en nog wat bestellingen in China gedaan, het meeste bij Ali en paar bij GB. Positieve is dat ik altijd alle bestellingen ontvangen heb. Negatieve is dat levertijd moeilijk te voorspellen is; sommige dingen ontvangen binnen een week andere 6-7 week later.

Als de bestelde Xiaomi spullen voor kerst arriveren ga ik niet echt mopperen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://img.chinasmack.com/www/wp-content/uploads/2012/11/netizens-spent-tens-of-billions-shopping-online-on-singles-day-04.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door dof op 26-11-2017 23:22 ]

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
spokje schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:14:
Ah oké. Maar jullie hebben dus allemaal geen moeite om 230 op dit spul te zetten? :p
Als je de scheiding tussen het hoogspannings- en laagspanningsgedeelte bekijkt zal dat best snor zitten. In ieder geval ziet de PCB er best degelijk en professioneel uit. Daarnaast vertrouw ik mijn Xiaomi spullen meer dan de Hema, Kruidvat of Action spullen op 220v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
22-11 een gateway besteld en vandaag kreeg ik een melding dat hij in ons land gearriveerd is.
I'm impressed!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:00

HeroS

SmartHome Nerd

spokje schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:03:
Ja misschien zal een gateway ook niet direct in de fik vliegen, maar ik ben zelf terughoudend wat betreft 230 spul uit China, vandaar mijn vraag :)
Ik zou mij eerder druk maken over de rechten welke de APP vraagt en je privacy.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

HeroS schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:09:
[...]

Ik zou mij eerder druk maken over de rechten welke de APP vraagt en je privacy.
Ik neem aan dat het verkeer met buiten gewoon dicht kan? Ik doe dat met al mijn apparatuur eigenlijk...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je hem verbindt met homeassistant oid dan wel. Volgens mij worden alle automations van buiten gestuurd.
Voor het toevoegen van componenten heeft hij wel even toegang naar china nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17

paQ

Ik heb vannacht xiaomi rookdetectors besteld (23 USD/st), en aqara deursensors. (7 USD /st)
Alleen nog geen gateway.
Ze moeten gaan werken via homebridge, en de plugin daar schrijft V2 voor, maar nu zag ik ook reeds een V3.
'moet' het echt V2 zijn, of koop ik beter de V3?

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 27-11-2017 09:38 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
TrailBlazer schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:35:
Als je hem verbindt met homeassistant oid dan wel. Volgens mij worden alle automations van buiten gestuurd.
Voor het toevoegen van componenten heeft hij wel even toegang naar china nodig.
Schijnt ook met een knoppencombo op de gateway zelf te kunnen. Dat heb ik gelezen hoor, ik heb het zelf nog niet in huis, vandaar dat ik niet kan testen. Maar dan zou je de app helemaal niet nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:00

HeroS

SmartHome Nerd

spokje schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:43:
[...]

Schijnt ook met een knoppencombo op de gateway zelf te kunnen. Dat heb ik gelezen hoor, ik heb het zelf nog niet in huis, vandaar dat ik niet kan testen. Maar dan zou je de app helemaal niet nodig hebben :)
In de openingspost staat dit:

HA uit China, veilig of niet?
Een Tweaker heeft onderzoek gedaan naar de verbindingen van de Xiaomi Home Gateway, of er call-backs plaatsvinden naar China. Zie deze post
Het blijkt dat de Home Gateway via poorten 8053(UDP) en 80(TCP) naar buiten verbinding maakt.
Wanneer deze poorten geblokkeerd zijn in de firewall werkt de app niet meer, status "offline" bij elke sensor, maar domoticz kan ze nog wel uitlezen en aansturen.

Je kunt bij de installatie volgens mij ook niet om de APP heen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rinkel
Open gemaakt:
xiaomi hub1

USBkabel eraan gesoldeert:
xiaomi hub2

Ik moest even nog de app installeren en een account aanmaken.
Uiteindelijk kunnen connecten op USB-power!

De ledverlichting ging niet aan (knippert af en toe), maar de radio (chinees) werkte prima.
Ik wil er geen devices aan connecten omdat die allemaal aan mijn ST-hub hangen en niet wil loskoppelen.
Dus het lijkt allemaal prima te werken, behalve de ledverlichting

Edit
Ik heb nog een sensor liggen, die kan ik wel eens connecten.

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 27-11-2017 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
paQ schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:37:
Ik heb vannacht xiaomi rookdetectors besteld (23 USD/st), en aqara deursensors. (7 USD /st)
Alleen nog geen gateway.
Ze moeten gaan werken via homebridge, en de plugin daar schrijft V2 voor, maar nu zag ik ook reeds een V3.
'moet' het echt V2 zijn, of koop ik beter de V3?
Beide volstaan. Het is maar net wat je liever hebt.

V2:
- LEDs (voor o.a. nachtlamp)

V3:
- Stroommeter (maar geen EU input)
- IR reciever + Blaster

De V3 is eigenlijk gepromoot als airconditioning control bridge ivm de IR.

Beide zijn:
- Een bridge (tussen je WiFi en -Zigbee- sensoren).
- Een (Chinese) radio-station vanwege de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 16:17

paQ

renedis schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:33:
[...]

Beide volstaan. Het is maar net wat je liever hebt.

V2:
- LEDs (voor o.a. nachtlamp)

V3:
- Stroommeter (maar geen EU input)
- IR reciever + Blaster

De V3 is eigenlijk gepromoot als airconditioning control bridge ivm de IR.

Beide zijn:
- Een bridge (tussen je WiFi en -Zigbee- sensoren).
- Een (Chinese) radio-station vanwege de speaker.
Thanks. Dat houd ik het voorlopig op V2 voor thuis.
Op kantoor komt er tzt nog wel een airco, dan kan daar eventueel een V3

Eerst eens even pielen met die Raspberry :)

Maar rookmelders via homebridge voor 24 dollar per stuk kon ik niet laten schieten.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
paQ schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:46:
[...]

Thanks. Dat houd ik het voorlopig op V2 voor thuis.
Op kantoor komt er tzt nog wel een airco, dan kan daar eventueel een V3

Eerst eens even pielen met die Raspberry :)

Maar rookmelders via homebridge voor 24 dollar per stuk kon ik niet laten schieten.
Same story hier.. Let wel, de rookmelders komen zonder batterijen. Die worden er duidelijk voor het verzenden er uitgehaald. Je moet CR123A batterijen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 11:46
renedis schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:49:
[...]

Same story hier.. Let wel, de rookmelders komen zonder batterijen. Die worden er duidelijk voor het verzenden er uitgehaald. Je moet CR123A batterijen hebben.
Ik heb zaterdag mijn rookmelder ontvangen en daar zat de batterij wel bij. Is dit een foutje ?

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
SHIFTER [NL] schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:13:
[...]

Ik heb zaterdag mijn rookmelder ontvangen en daar zat de batterij wel bij. Is dit een foutje ?
Ik had besteld via Gearbest en kon overduidelijk zien dat de verpakking van de rookmelder was geopend (seal verbroken) om de batterij er uit te halen. De rest van de sensoren die in hetzelfde pakket zaten waren nog gewoon geseald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Hmm vreemd. Misschien heb ik dan gewoon mazzel gehad. Ook besteld via GearBest. De verpakking was nog dicht bij ontvangst.

Iemand nog leuke Cybermonday deals tegen gekomen?

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
HeroS schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:05:
[...]

In de openingspost staat dit:

HA uit China, veilig of niet?
Een Tweaker heeft onderzoek gedaan naar de verbindingen van de Xiaomi Home Gateway, of er call-backs plaatsvinden naar China. Zie deze post
Het blijkt dat de Home Gateway via poorten 8053(UDP) en 80(TCP) naar buiten verbinding maakt.
Wanneer deze poorten geblokkeerd zijn in de firewall werkt de app niet meer, status "offline" bij elke sensor, maar domoticz kan ze nog wel uitlezen en aansturen.

Je kunt bij de installatie volgens mij ook niet om de APP heen.
I know. Maar ik las dit:
RedRayMann schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:58:
Jeuh! Weer een functie van de gateway ontdekt! (voor in de startpost?)

Zoals ik al eerder zei;
1x knopje op gateway is licht aan/uit
2x knopje op gateway is alarm aan/uit
3x knopje op gateway is sensor toevoegen!

Ofwel, app is ook op dit vlak niet meer nodig!
Dusja, het lijkt erop dat het prima zonder de app kan. Staat niet in de TS indd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
Inmiddels een sensor toegevoegd, werkt ook op de usb-powered hub.
Ik ken de hub verder niet, maar valt me op dat de statuswijziging van een sensor niet direct zichtbaar is, je moet eerst de logfile openen....

Maargoed, het werkt dus prima op 5V
Ding gaat toch weg, ga m maar weer in elkaar zetten.

xiaomi hub2

Iemand een idee hoe ik mijn account er van kan verwijderen zodat ik m kan verkopen?

[ Voor 22% gewijzigd door rinkel op 27-11-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni.vh
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-09 19:49
rinkel schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:34:
[...]

Ik ken de hub verder niet, maar valt me op dat de statuswijziging van een sensor niet direct zichtbaar is, je moet eerst de logfile openen....

[afbeelding]

Iemand een idee hoe ik mijn account er van kan verwijderen zodat ik m kan verkopen?
Nice. Ik denk dat de LEDs op 12v zitten, overige zaken zullen idd 5v zijn. Goed te weten dat dit effectief geen probleem is. Misschien moet ik toch een tweede bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
Gianni.vh schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:32:
[...]

Nice. Ik denk dat de LEDs op 12v zitten, overige zaken zullen idd 5v zijn. Goed te weten dat dit effectief geen probleem is. Misschien moet ik toch een tweede bestellen.
Er zit ook nog een punt op de PCB waar 10.8v bij staat, dus mogelijk is die voor de LED's. (TP4 op de PCB).

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:28
spokje schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:28:
[...]

I know. Maar ik las dit:

[...]

Dusja, het lijkt erop dat het prima zonder de app kan. Staat niet in de TS indd.
Dit staat wel in de TS :) Zie Tabel

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Wel apart dat er een 3 pins aansluiting op zit. Terwijl je zou verwachten dat je de gateway ook prima in een ongeaard stopcontact kunt stoppen toch? :) gezien het een plastic behuizing betreft. Of zou die derde pin er voor de stabiliteit opzitten (zodat je 'm recht in het stopcontact drukt), maar niet echt een functie hebben verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Laatst online: 14-09 18:08
Bij GB nu ook de Xiaomi Aqara Smart Wireless Switch wat goedkoper: €5,09

De prijzen veranderen bijna dagelijks lijkt het wel! Toch blijft GB over het algemeen de goedkoopste met Xiaomi producten.

[ Voor 31% gewijzigd door Furiousz op 28-11-2017 00:50 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
Furiousz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 00:43:
Bij GB nu ook de Xiaomi Aqara Smart Wireless Switch wat goedkoper: €5,09

De prijzen veranderen bijna dagelijks lijkt het wel! Toch blijft GB over het algemeen de goedkoopste met Xiaomi producten.
GearBest is over het algemeen wat goedkoper dan de rest. Maar verzendtijden van 6 weken zit ik ook niet echt op te wachten. Dan maar die twee euro extra betalen en binnen 10 dagen in huis bij AliExpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
alex3305 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:57:
[...]

GearBest is over het algemeen wat goedkoper dan de rest. Maar verzendtijden van 6 weken zit ik ook niet echt op te wachten. Dan maar die twee euro extra betalen en binnen 10 dagen in huis bij AliExpress.
Dan weet ik niet hoe en wat jij besteld maar 2-3 weken heb je het echt wel in huis van GearBest. Heb tot nu toe alleen domotica dingen besteld daar. Snelste was 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
alex3305 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:57:
[...]

stuk of 8 sensoren afgelopen weken los besteld en allemaal binnen 2 weken in huis. gratis verzend optie gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:29
Ik zit ernstig te twijfelen om de Gateway + 4 draadloze wall switches te halen. Heeft iemand ervaring met de ontvangst van deze dingen? Ik wil de gateway in principe op de begane grond plaatsen en de wall switches op de gang, overloop en zolder. Metertje of 6 à 7 dus denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
lolgast schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:10:
Ik zit ernstig te twijfelen om de Gateway + 4 draadloze wall switches te halen. Heeft iemand ervaring met de ontvangst van deze dingen? Ik wil de gateway in principe op de begane grond plaatsen en de wall switches op de gang, overloop en zolder. Metertje of 6 à 7 dus denk ik
Die Xiaomi sensoren hebben echt een giga bereik. Ik denk dat ze dat wel halen. Anders bestel je er een plug bij, die kan het signaal repeaten en vergroot het bereik weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:16
rinkel schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:34:
[...]

[afbeelding]

Goed om te lezen dat het prima werkt. Ga wellicht zelf ook maar eens wat knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
lolgast schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:10:
Ik heb een sensor 15 meter verderop met 3 hele dikke muren er tussenin. Totaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@rinkel @m3gA Thanks, vanavond maar even uitleggen thuis om de WAF hoog genoeg te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
lolgast schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:15:
@rinkel @m3gA Thanks, vanavond maar even uitleggen thuis om de WAF hoog genoeg te krijgen :+
De sensors ziet er strak uit en zijn veel kleiner dan ik gedacht had dus die vallen bijna niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
m3gA schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:16:
[...]

De sensors ziet er strak uit en zijn veel kleiner dan ik gedacht had dus die vallen bijna niet op :)
Die sensors zijn idd superklein met een waanzinnig bereik en werken behoorlijk goed. Ik heb er een stuk of 15 hangen. Ik merk echter wel dat er enkelen zijn die soms van mijn hub afvallen (Smartthings) en had daarom besloten om de toegangsdeuren te voorzien van zwave sensoren. Toch net even iets betrouwbaarder.

De Xiaomi sensoren voldoen niet aan de officiele Zigbee specificaties. Een ding is dat ze slechts 1x per uur inchecken. Goed voor de batterij, maar zigbee vind dat te lang duren en gooit ze eruit. Gelukkig is dat bij mijn hub nu aangepast en blijven ze joined.

[ Voor 21% gewijzigd door rinkel op 29-11-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb eigenlijk alleen interesse in de wall switches. Voor de rest gebruik ik al aardig wat Hue en Z-Wave oplossingen, maar de verlichting bij de trappen is door de hotelschakelingen nogal een kriem.. Niet dat ik er ff eentje kan proberen ofzo. Daarom is dit prijstechnisch vooral interessant. Als het echt bevalt kan ik altijd nog zoeken naar een betere (lees: geen draadloze/batterij) oplossing

Idealiter zou ik er een Gira 55 + Hue Tap achter doen, maar dat kost me €100 per schakelaar. Dat krijg ik niet verkocht in een keer :+

Tap is wel draadloos maar door de lampen in huis is de dekking bijzonder ruim. En hij heeft geen batterij :)

offtopic:
Edit: @rinkel hieronder: mijn wanddoosjes zijn maar 40mm diep en met draden en lasklemmen erachter past dat niet ;(

[ Voor 14% gewijzigd door lolgast op 29-11-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
lolgast schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:23:
Ik heb eigenlijk alleen interesse in de wall switches. Voor de rest gebruik ik al aardig wat Hue en Z-Wave oplossingen, maar de verlichting bij de trappen is door de hotelschakelingen nogal een kriem.. Niet dat ik er ff eentje kan proberen ofzo. Daarom is dit prijstechnisch vooral interessant. Als het echt bevalt kan ik altijd nog zoeken naar een betere (lees: geen draadloze/batterij) oplossing

Idealiter zou ik er een Gira 55 + Hue Tap achter doen, maar dat kost me €100 per schakelaar. Dat krijg ik niet verkocht in een keer :+

Tap is wel draadloos maar door de lampen in huis is de dekking bijzonder ruim. En hij heeft geen batterij :)
offtopic:
Je zou ook nog zwave inbouw kunnen gebruiken, die hangen ook aan t net en repeaten. Kosten de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
rinkel schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:21:
[...]

Die sensors zijn idd superklein met een waanzinnig bereik en werken behoorlijk goed. Ik heb er een stuk of 15 hangen. Ik merk echter wel dat er enkelen zijn die soms van mijn hub afvallen (Smartthings) en had daarom besloten om de toegangsdeuren te voorzien van zwave sensoren. Toch net even iets betrouwbaarder.
Ik gebruik ze vooral voor logging op het moment. Aangezien ze aan domoticz hangen kan ik altijd nog uitbreiden met andere systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ligt dat niet aan de smartthings hub dan? Misschien zijn ze op eigen Xiaomi hub wel stabieler te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
spokje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:12:
Ligt dat niet aan de smartthings hub dan? Misschien zijn ze op eigen Xiaomi hub wel stabieler te krijgen?
Ja, dat weet ik (bijna) wel zeker. Smartthings houdt (hield) zich aan zigbee specs. Ik denk dat de Xiaomi hub wel de sensors aan boord houdt

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 12:29
Hallo

Weet iemand als je via de scenario's zou kunnen instellen dat als de deursensoren of bewegingsmelder beweging detecteren, de miija rookmelder afgaat?
Indien wel, zou dit kunnen dienen als goedkoop alarmsysteem.

[ Voor 5% gewijzigd door Asomers op 30-11-2017 08:55 ]

• spokje
Via een systeem als Home Assistant is dat ongetwijfeld te koppelen :)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De gateway kan in ieder geval herrie maken ik denk wel wat minder dan rookmelder though

• makooy
Asomers schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:55:
Hallo

Weet iemand als je via de scenario's zou kunnen instellen dat als de deursensoren of bewegingsmelder beweging detecteren, de miija rookmelder afgaat?
Zou de Home Gateway er voor gebruiken. Als je die een keer op 100% gehoord hebt snap je wel waarom :X hahahaha

• renedis
Asomers schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:55:
Hallo

Ja dat kan zeker. Je kan zelfs de rookmelder + de gateway tegelijk af laten gaan. Ik krijg bijvoorbeeld ook een pushmelding als er een raam/deur open gaat en er is niemand thuis.

Script kan wellicht veel efficienter maar het werkt goed op deze manier voor mij d:)b
Via onderstaande manier kan je natuurlijk ook de rookmelder/gateway laten triggeren.

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
-- Set some local variables
local phone1        = 'renedis'
local phone2        = 'wifey'
local alarm1        = 'Deur'

local logging       = 'true'         -- Set to true or false to get some (color) logging

-- YOU SHOULD PROBABLY LEAVE EVERYTHING AS IS BELOW THIS POINT

-- Function for more color during logging
function print_color(color, message)
   if (logging == "true") then 
      print('<b style="color:'..color..'">'..message..'</b>')
      -- Usage example: print_color('RED', 'Hello world')

-- Possible colors are...
      -- GREEN | RED | BLUE | YELLOW | ORANGE | GOLD | GOLD2 | GREY | WHITE | SUBWHITE | MAGENTA 
      -- LIGHTRED | LIGHTBLUE | TORQUISEBLUE | SPRINGGREEN | GREENYELLOW | PURPLE | SEXHOTPINK
      -- CHOCOLATE | CYAN | IVORY | LIGHTYELLOW | SEXGREEN | SEXTEAL | SEXPINK | SEXBLUE 
   end
end

commandArray = {}

if
      otherdevices[phone1] == "Off" and otherdevices[phone2] == "Off" and devicechanged[alarm1] == "Open" then
      print_color('RED', 'ALARM gaat af! Zone: [Deur]')
      commandArray['SendNotification']='ALARM! [Deur]#Het alarm gaat af bij zone:[Deur]#0'
    end

return commandArray

[ Voor 42% gewijzigd door renedis op 30-11-2017 11:06 ]

• Asomers
TerrorSource schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:53:
[...]

Zou de Home Gateway er voor gebruiken. Als je die een keer op 100% gehoord hebt snap je wel waarom :X hahahaha
Heb momenteel nog geen liggen, maar als deze effectief luid genoeg kan, zou dit ook kunnen volstaan als afschrikalarm dan. Weet je per toeval als je zelfde scenario's kan koppelen aan 2 gateways?
Vb 1 beneden die als alarmgeluid dient, maar zelfde op slaapkamer zodat je daar ook op de hoogte wordt gehouden.

• renedis
Asomers schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:06:
[...]

Heb momenteel nog geen liggen, maar als deze effectief luid genoeg kan, zou dit ook kunnen volstaan als afschrikalarm dan. Weet je per toeval als je zelfde scenario's kan koppelen aan 2 gateways?
Vb 1 beneden die als alarmgeluid dient, maar zelfde op slaapkamer zodat je daar ook op de hoogte wordt gehouden.
Tuurlijk kan dat, ik zie geen enkele reden waarom dit niet zou kunnen. Je moet alleen opletten welke gateway je wat laat doen in je script.

• Asomers
renedis schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:20:
[...]

Tuurlijk kan dat, ik zie geen enkele reden waarom dit niet zou kunnen. Je moet alleen opletten welke gateway je wat laat doen in je script.
Ok, perfect. Zal dan eens aankopen beginnen doen.
Bedankt voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Sensoren via GB in 10 dagen binnen😮 zijn idd ongelooflijk klein en netjes afgewerkt. De gateway via Ali is sinds de 30ste in NL. Iemand een idee hoe veel geduld ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 18:47
Ik wil ook wat xiaomi spul kopen maar wat is het verschil tussen die ronde en vierkante knoppen / sensoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:34
Was bij mij na 2 weken in NL, daarna nog 2 weken wachten totdat hij thuis was afgeleverd. Ook via Aliexpress btw.
PnD schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 08:58:
Sensoren via GB in 10 dagen binnen😮 zijn idd ongelooflijk klein en netjes afgewerkt. De gateway via Ali is sinds de 30ste in NL. Iemand een idee hoe veel geduld ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
springfield89 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:08:
Ik wil ook wat xiaomi spul kopen maar wat is het verschil tussen die ronde en vierkante knoppen / sensoren
Niet zo veel. De Aqara (vierkante) temperatuur sensor heeft nog luchtdruk als extra en ziet er wat mooier uit naar mijn mening.

De schakelaars hebben beide hun charmes, ik zou zeggen bestel gewoon wat en probeer het uit.

De Aqara's hebben wel soms wat tekst niet vertaald als je een automation in gaat stellen, maar daar kom je snel uit zonder problemen. Verder bij normaal gebruik heb je er dus geen enkele last van.

Vertaling deur sensors:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NK9qPkpl.jpg

Vertaling schakelaars (valt me overigens nu net op dat de Aqara geen derde "long-press" functie heeft:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ecxy8Uil.jpg

Dit kom je dus enkel tegen tijdens het instellen van een automation, wat mij betreft dus geen reden om van de Aqara sensors weg te blijven.

De schakelaars zijn overigens echt fijn, de ronde heb ik gewoon los liggen, de vierkante heb ik op de muur geplakt.

[ Voor 6% gewijzigd door h4ns op 02-12-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
springfield89 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:08:
Er is nog een verschil voor mensen die de sensoren niet aan de hub hangen (zoals ik). De Originele sensoren (de ronde) hebben een checkin-tijd van 60 minuten, de Aqara's (de vierkante) hebben een checkin-tijd van 50 minuten.
Dit kan net een verschil maken en de sensor eruit wordt geknikkerd doordat de sensor te lang niks van zich laat horen.
Maar voor de Xiaomi Hub maakt dat niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
@rinkel hoe stuur jij je sensoren aan dan? Raspbee module oid? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
spokje schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:47:
@rinkel hoe stuur jij je sensoren aan dan? Raspbee module oid? :)
Nee, Smartthings, die kan m direct aansturen.

[ Voor 13% gewijzigd door rinkel op 02-12-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

Zojuist heb ik de wall switch (bedraad) ontvangen. Helaas past hij niet in de normale, ronde dozen :-(. Ik heb hem maar meteen open gemaakt om te kijken of ik hier met zaag en hamer misschien nog iets aan kon doen, maar dat is niet mogelijk. De printplaat bedekt het hele uitstekende gedeelte.
Er zit overigens geen batterij in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tym schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:51:
Zojuist heb ik de wall switch (bedraad) ontvangen. Helaas past hij niet in de normale, ronde dozen :-(. Ik heb hem maar meteen open gemaakt om te kijken of ik hier met zaag en hamer misschien nog iets aan kon doen, maar dat is niet mogelijk. De printplaat bedekt het hele uitstekende gedeelte.
Aangezien hij nu toch open is, kan je misschien enkele foto's plaatsen ?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:16
PnD schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 08:58:
Toevallig net een Gateway van Ali binnen gehad. Nadat ie in NL was moest ik nog een dag of 3 wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 22:10
Is er een manier om een sensor die ik heb toegevoegd aan de gateway en aan Domoticz echt goed kan verwijderen? Ik had ipv Aqua body sensor de normale body sensor gebruikt. Ik zag in Domoticz geen schakelaar bij de devices, alleen een Lux sensor.

Ik heb de sensor uit de Mi app gegooid en opnieuw toegevoegd als de juiste Aqua Body Sensor. Helaas hield ik na het verwijderen uit de Mi app het Lux device in Domoticz staan. Ik krijg met geen mogelijkheid een bewegings switch in domoticz. Doe ik iets fout of heeft het inderdaad te maken dat Domoticz of de Xiaomi gateway ergens de types nog door elkaar haalt?

Dit is wat ik nu zie bij de devices:
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/xiaomi.png

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
GAEvakYD schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:11:
Is er een manier om een sensor die ik heb toegevoegd aan de gateway en aan Domoticz echt goed kan verwijderen? Ik had ipv Aqua body sensor de normale body sensor gebruikt. Ik zag in Domoticz geen schakelaar bij de devices, alleen een Lux sensor.

Ik heb de sensor uit de Mi app gegooid en opnieuw toegevoegd als de juiste Aqua Body Sensor. Helaas hield ik na het verwijderen uit de Mi app het Lux device in Domoticz staan. Ik krijg met geen mogelijkheid een bewegings switch in domoticz. Doe ik iets fout of heeft het inderdaad te maken dat Domoticz of de Xiaomi gateway ergens de types nog door elkaar haalt?

[afbeelding]
Dit zijn allemaal sensors die in de Home Gateway zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Shit... Volgens mij is mijn Gateway terug gestuurd na 3 mislukte bezorgpogingen... Hij werd met de post bezorgd ipv als pakket. En vanwege werk natuurlijk niet thuis door de week.

Iemand nog een Gateway liggen die ik over kan nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
TerrorSource schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:34:
[...]

Dit zijn allemaal sensors die in de Home Gateway zitten.
Ik weet bijna 100% zeker dat ik die Lux sensor niet had voordat ik dat verkeerde device had toegevoegd. Kun je ook wel zien aan het DeviceID. Alle ingebouwde devices in de gateway hebben als DevideID 00FB5D5A en de Lux sensor heeft als enige DeviceID 000005A

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
SHIFTER [NL] schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:42:
Shit... Volgens mij is mijn Gateway terug gestuurd na 3 mislukte bezorgpogingen... Hij werd met de post bezorgd ipv als pakket. En vanwege werk natuurlijk niet thuis door de week.

toevallig wel, heb evt ook nog 10x Human body Sensor v2 en 1x DoorSensor v2 liggen :*)
GAEvakYD schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:55:
[...]

Ik weet bijna 100% zeker dat ik die Lux sensor niet had voordat ik dat verkeerde device had toegevoegd. Kun je ook wel zien aan het DeviceID. Alle ingebouwde devices in de gateway hebben als DevideID 00FB5D5A en de Lux sensor heeft als enige DeviceID 000005A
DeviceID's kloppen wel vaker niet binnen Domoticz met Xiaomi producten. Maar ik weet zeker dat het de Lux-meter van de HomeGateway is, kijk maar naar de naam en aantal lux. Aantal lux is veel te specifiek in vergelijking met de Human Body Sensor (Lux meter daarin werkt niet best).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
SHIFTER [NL] schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:42:

Ik heb er een die ik niet gebruik. Wel gemodificeerd zoals eerder besproken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr

Die Aqara bewegingssensor doet het volgens mij nog niet in de stable versie. Wel in de beta.
Check je logfile maar eens nadat je hem hebt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis

[afbeelding]
Even in je settings bij Domoticz de gateway opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
jobr schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:02:
[...]

Die Aqara bewegingssensor doet het volgens mij nog niet in de stable versie. Wel in de beta.
Check je logfile maar eens nadat je hem hebt toegevoegd.
renedis schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:28:
[...]

Even in je settings bij Domoticz de gateway opnieuw toevoegen.
Inderdaad excuus. Na updaten naar de beta komt er inderdaad een motion sensor bij. Best mooi spul zeg. Er kwam gisteren een doos met 10 raam sensoren en 6 body motion sensoren en een gateway. Heb ik wat te knutselen komende week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26
waar ik nu tegenaan loop is: als ik de deur opendoe of er is motion op 1 van de sensoren dan gaat de gateway aan. IN de app zag ik dat bij donkertje en motion de lamp aan ging en dan heb ik uitgezet.
echter blijft de gateway dat doen. iemand hier een oplossing voor?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten126
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:15

- Op de badkamer om de spots aan/uit te zetten, spots op 6% brightness, spots op 100% brightness
Mag ik vragen wat voor spots je gebruikt? Of hoe je de spots aangesloten krijgt op de Xiaomi Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 21:40
Vraagje...

Ik wil enkele draadloze muur schakelaar aanschaffen om niet “smart” GU10 verlichting te schakelen.

De schakelaars zullen de bestaande wandschakelaren moeten vervangen.
4 x een dubbele schakelaar.

Hoe kan ik dit inregelen? Moet ik hiervoor of “Smart” verlichting aanschaffen of kan ik ook een “Smart” dimmer van bb Fibara tussen plaatsen om deze vervolgens aan te sturen met de Wandschakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
offtopic:
Mocht je de schakelaar weg willen doen, dan hou ik mij aanbevolen. Al vraag ik mij wel af of die dingen in een badkamer mogen, wil de schakelaar gebruiken om de ventilatie te schakelen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Zou xiaomi ook met GU 10 lampen gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
groggy schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:05:
Dat zal best een keer gebeuren. Wanneer is de vraag natuurlijk.

http://forum.yeelight.com/t/yeelight-gu10/301/46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
h4ns schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:20:
[...]

Dat zal best een keer gebeuren. Wanneer is de vraag natuurlijk.

http://forum.yeelight.com/t/yeelight-gu10/301/46
Thnx, in je links wordt q2 2018 vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
groggy schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:05:
Ik heb liever E14 eerlijk gezegd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 14:57
dat is balen..

zou wel leuk zijn als je het alsnog zou testen, door switch buiten te laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
Heeft Xiaomi ook een deurbel eigenlijk? Dit is eigenlijk het enige wat nog ontbreekt volgens mij ? (Tenzij ik deze over het hoofd heb gezien:P )

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Possible schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:36:
Heeft Xiaomi ook een deurbel eigenlijk? Dit is eigenlijk het enige wat nog ontbreekt volgens mij ? (Tenzij ik deze over het hoofd heb gezien:P )
Nee, die is er volgens mij niet. Zijn wel wat mensen die een switch gemod hebben, zodat ie waterdicht is en als deurbel kan functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

streamnl schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:32:
[...]

Aangezien hij nu toch open is, kan je misschien enkele foto's plaatsen ?
Ik had hem meteen weer dicht gemaakt, maar zal binnenkort wel een paar foto's maken.
DaLass schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:56:
[...]

offtopic:
Mocht je de schakelaar weg willen doen, dan hou ik mij aanbevolen. Al vraag ik mij wel af of die dingen in een badkamer mogen, wil de schakelaar gebruiken om de ventilatie te schakelen.
Ik ga er denk ik zelf nog wat mee experimenteren en misschien vind ik ergens nog wel een plekje waar ik hem eventueel op de muur kan zetten. De schakelaars bij mij in de badkamer zijn 'normale' schakelaars, dus ik denk dat deze ook wel zou moeten kunnen. Als hij maar niet in een te nat gebied zit.
SolarOrbiter schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:17:
[...]

dat is balen..

zou wel leuk zijn als je het alsnog zou testen, door switch buiten te laten hangen.
Testen ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
PnD schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:42:
[...]

Nee, die is er volgens mij niet. Zijn wel wat mensen die een switch gemod hebben, zodat ie waterdicht is en als deurbel kan functioneren.
Heb je een How-To of iets toevallig? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Gateway is trouwens nu 17 euro bij gearbest met GBNLSI12402

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tym schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:02:
[...]

Ik had hem meteen weer dicht gemaakt, maar zal binnenkort wel een paar foto's maken.

[...]

Ik ga er denk ik zelf nog wat mee experimenteren en misschien vind ik ergens nog wel een plekje waar ik hem eventueel op de muur kan zetten. De schakelaars bij mij in de badkamer zijn 'normale' schakelaars, dus ik denk dat deze ook wel zou moeten kunnen. Als hij maar niet in een te nat gebied zit.

[...]

Testen ga ik doen.
Ik gebruik de aqara smart button al een geruime tijd als deurbel, word vaak nat maar doet het prima. Heb er wel een op reserve voor het geval dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:30

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Bedienen jullie al het Xiaomi Aqara spul met de Xiaomi gateway of bedienen jullie de accessoires rechtstreeks vanuit bijv. SmartThings, Domoticz of HomeAssistent of ander platform?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
martinvdm schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:37:
Bedienen jullie al het Xiaomi Aqara spul met de Xiaomi gateway of bedienen jullie de accessoires rechtstreeks vanuit bijv. SmartThings, Domoticz of HomeAssistent of ander platform?
Indirect via Domoticz, ik gebruik de Automation in de app helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 14:57
jobr schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:59:
Gateway is trouwens nu 17 euro bij gearbest met GBNLSI12402
Voor die 17 euro kon ik het niet laten liggen. Toch nog 1 besteld. Bedoeling was wachten op GB met refund voor een mobiel die ik had terug gestuurd en daarmee bestellen. Nu moet ik door jou ook nog minimaal een temperatuur sensor en human sensor bestellen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Ik heb steeds dat mijn mooie Xiaomi spulletjes van Gearbest verzend worden als poststuk (of tenminste het word aangeboden als poststuk en niet als pakket). Omdat ik overdag niet aanwezig ben thuis ivm werk, wordt het 3x aangeboden, en dan terug gestuurd vermoed ik...

Tracking geeft 3 mislukte bezorg pogingen aan en dan niks meer. Ook geen briefje in de brievenbus. Ik zou nog kunnen kijken op het postkantoor. Maar vermoed dat ze daar weinig info kunnen geven.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan voorkomen? (heb helaas niet de mogelijkheid op werk te laten bezorgen of bij iemand die altijd thuis is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:14:
Ik heb steeds dat mijn mooie Xiaomi spulletjes van Gearbest verzend worden als poststuk (of tenminste het word aangeboden als poststuk en niet als pakket). Omdat ik overdag niet aanwezig ben thuis ivm werk, wordt het 3x aangeboden, en dan terug gestuurd vermoed ik...

Tracking geeft 3 mislukte bezorg pogingen aan en dan niks meer. Ook geen briefje in de brievenbus. Ik zou nog kunnen kijken op het postkantoor. Maar vermoed dat ze daar weinig info kunnen geven.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan voorkomen? (heb helaas niet de mogelijkheid op werk te laten bezorgen of bij iemand die altijd thuis is....
Bij elke poging klacht indienen dat er geen briefje ligt en jij nu de dupe bent dat je pakketjes niet aankomen en maar moet hopen dat je je geld ooit terug gaat zien.
Blijkt ruk dat PostNL.

Zelf laat ik me pakketjes bezorgen bij bedrijf van 1 van me ouders. Die zijn altijd overdag open. Pik ik het daar buiten kantoortijden weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

TerrorSource schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:49:
[...]

Indirect via Domoticz, ik gebruik de Automation in de app helemaal niet.
Ik neem aan dat je alsnog de gateway nodig hebt voor de verbindingen tussen domoticz en de sensoren toch?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 13:25
Zo, al mijn spuletjes zijn binnen.Binnenkort eens een video review maken.

• Gateway
• Magneet contact
• Bewegings sensor
• 2 knop muur schakelaar (op batterijen)
• Magic cube, (leuk dingetje!)
• Druk knop
• Temperatuur sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:14:

Zal afhankelijk van woonplaats zijn, maar bij mij thuis gaat het na 2x aanbieden naar de Bruna. En waar ik werk gaat het naar de Primera.

(Dat zijn dus winkels die tegenwoordig ook fungeren als "postkantoor")

Meestal, maar niet altijd heb ik een melding in de brievenbus dat het daar de volgende dag na 15:00 af te halen is. Mocht het na 2 weken niet afgehaald zijn gaat het retour afzender!

Het is dus aan te raden om even langs het postkantoor te gaan indien je een indicatie hebt dat iets al lang afgeleverd had moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
martinvdm schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:37:
Ik bedien tot nu toe alles gewoon via de Xiaomi gateway, en dat werkt prima!

Wel was ik niet echt tevreden over het witte licht van de Yeelight / Philips lampen en heb ondertussen ook een flink aantal Philips HUE lampen aangeschaft, deze zijn wat kleur en light opbrengst echt wel een stuk beter. (en in GU-10 uitvoering verkrijgbaar)

Naast het feit dat die HUE lampen wel loei-duur zijn, zit is dus nu wel met 2 verschillende systemen in huis. De RGB Yeelights en LED strip houd ik er naast voor wat sfeer aanlichting, hoofdverlichting dus HUE.

Maar de Xiaomi sensors / schakelaars etc zijn wel super. Daarnaast nog een Xiaomi / Philips Ceiling lamp en bureaulamp gekocht, en een smart waterkoker alsmede een Aqara IP camera is ook al onderweg.

Ik heb ondertussen dus ook een Raspberry Pi besteld, en hoop straks alles zo'n beetje aan elkaar te kunnen koppelen. Maar hoe ik dit fatsoenlijk voor elkaar ga krijgen, en met welke software / apps precies weet ik nog niet. Er zijn zo veel verschillende oplossingen via Google te vinden dat ik momenteel even niet meer weet waar ik het moet zoeken: Domotics, Homebridge, Home Assistant en noem maar op.

Wat ik wil is liefst iets wat met Homekit werkt, maar ideaal zou zijn als het ook nog mooi op een goedkope Android Tablet te bedienen is. En in elk geval dus dat mijn Xiaomi sensors ook de HUE verlichting aansturen. :*)

Wat de beste keuze hier in zal worden weet ik dus niet. Op zich wil ik de Mi Home app ook gewoon blijven gebruiken, maar heb dus we een mooie oplossing voor de complete verlichting nodig.

En later eventueel dan nog mogelijkheden voor uitbreiding met een Nest ofzo, dat zou ook mooi zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door h4ns op 06-12-2017 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
h4ns schreef op woensdag 6 december 2017 @ 01:46:
[...]
ideaal zou zijn als het ook nog mooi op een goedkope Android Tablet te bedienen is.
Dan kan ik je Domoticz aanraden met Dashticz als dashboard.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
  • Laatst online: 22-08-2024
Marc O. schreef op woensdag 6 december 2017 @ 06:28:
[...]

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten vind de Xiaomi app niet echt overzichtelijk, hoe ik dat dashticz als dashboard moet installeren daar ben ik nog niet aan uit. maar dat zal het wel gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Dacuuu schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:27:
Zo, al mijn spuletjes zijn binnen.Binnenkort eens een video review maken.

• Gateway
• Magneet contact
• Bewegings sensor
• 2 knop muur schakelaar (op batterijen)
• Magic cube, (leuk dingetje!)
• Druk knop
• Temperatuur sensor
Ik heb de Cube ook liggen. Nog geen ideeen voor gevonden eigenlijk.
Misschien maar eens wat met een led strip doen die van kleur wijzigt dmv de Cube, waar ga jij hem voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

h4ns schreef op woensdag 6 december 2017 @ 01:46:
[...]

Ik bedien tot nu toe alles gewoon via de Xiaomi gateway, en dat werkt prima!

Wel was ik niet echt tevreden over het witte licht van de Yeelight / Philips lampen en heb ondertussen ook een flink aantal Philips HUE lampen aangeschaft, deze zijn wat kleur en light opbrengst echt wel een stuk beter. (en in GU-10 uitvoering verkrijgbaar)

Naast het feit dat die HUE lampen wel loei-duur zijn, zit is dus nu wel met 2 verschillende systemen in huis. De RGB Yeelights en LED strip houd ik er naast voor wat sfeer aanlichting, hoofdverlichting dus HUE.

Maar de Xiaomi sensors / schakelaars etc zijn wel super. Daarnaast nog een Xiaomi / Philips Ceiling lamp en bureaulamp gekocht, en een smart waterkoker alsmede een Aqara IP camera is ook al onderweg.

Ik heb ondertussen dus ook een Raspberry Pi besteld, en hoop straks alles zo'n beetje aan elkaar te kunnen koppelen. Maar hoe ik dit fatsoenlijk voor elkaar ga krijgen, en met welke software / apps precies weet ik nog niet. Er zijn zo veel verschillende oplossingen via Google te vinden dat ik momenteel even niet meer weet waar ik het moet zoeken: Domotics, Homebridge, Home Assistant en noem maar op.

Wat ik wil is liefst iets wat met Homekit werkt, maar ideaal zou zijn als het ook nog mooi op een goedkope Android Tablet te bedienen is. En in elk geval dus dat mijn Xiaomi sensors ook de HUE verlichting aansturen. :*)

Wat de beste keuze hier in zal worden weet ik dus niet. Op zich wil ik de Mi Home app ook gewoon blijven gebruiken, maar heb dus we een mooie oplossing voor de complete verlichting nodig.

En later eventueel dan nog mogelijkheden voor uitbreiding met een Nest ofzo, dat zou ook mooi zijn.
Denk dat Home Assistant en Domoticz momenteel de twee meest bekend/gebruikt is. Ik persoonlijk raad je Home Assistant aan (ik kom van Domoticz naar Home Assistant), maar dat is voor een ieder persoonlijk ;)

Ik heb gisteren ook maar besloten om Xiaomi Aqara aan te schaffen:
  • Gateway v2
  • 2x Bewegings sensor
  • 2x 2 knops muur schakelaar (op batterijen)
Even kijken hoe ik dit mooi in mijn domotica kan integreren :P
Mijn voornaamste reden is om scenes te kunnen bedienen (vrouwlief houdt van fysieke schakelaars ;) )

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Marc O. schreef op woensdag 6 december 2017 @ 06:28:
[...]

Dashticz ziet er inderdaad erg goed uit, bedankt voor de tip!

Maar dat is geen reguliere app zo te zien, hoe en of dat gaat werken weet ik niet.

Ik heb deze 8" tablet gekocht: Teclast X80 Pro voor 75,- maar blijkbaar alleen geschikt om de 2 OS versies die er op staan te draaien.

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2016/12/16/source-img/20161216100632_49176.jpg

Eigenlijk heb ik die alleen gekocht voor mijn Xiaomi Drone 4k ( ja die hebbon we ook ) te besturen, maar scherm blijkt niet erg geshikt voor buiten te zijn. Wat ik natuurlijk had kunnen weten voor dat geld..

[edit] Als ik het nu goed begrijp werkt bediening van het Dashticz dashboard gewoon in een browser, dus dan moet het mogelijk zijn.

[edit 2] Oh nee, werk gewoon via de Domoticz app zie ik nu, en dan ook nog eens op de iPad. Da's natuurlijk helemaal mooi als het op beide platforms werkt.

YouTube: Dashticz: hardware acceleration

[ Voor 30% gewijzigd door h4ns op 06-12-2017 09:12 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 89 Laatste