Ook ik wil de stap van meer automatisering in huis gaan maken.
Ik ben nu met name aan het kijken hoe ik meer kan doen met onze Philips Hue verlichting en ik wil graag wat sensoren op deuren en ramen zetten ter beveiliging.
Als ik het goed heb begrepen moet het volgende mogelijk zijn, maar voor de zekerheid wil ik het hier nog even voorleggen:
Ik wil dat onze Philips Hue lampen automatisch aan of uit gaan als er een bepaalde deur open of dicht gaat of als er beweging in een ruimte wordt gedetecteerd. Kan ik hiervoor de Xiaomi Aqara deursensor en/of human body sensor gebruiken?
Daarnaast zou het fijn zijn als we de Philips lampen met een schakelaar kunnen bedienen. Ik zie dat er ook een Draadloze Wandschakelaar bestaat (
https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610095.html) . Kan ik deze ophangen (of neerleggen?) waar ik wil, zonder verder iets aan te hoeven sluiten? Dat lijkt me wel logisch gezien het een draadloze switch is, maar ik word een beetje op het verkeerde been gebracht door de afbeelding op genoemde pagina.
Daarnaast zou ik graag meldingen op mijn iPhone ontvangen (via Homekit mogelijk?) als er een deur of raam opengaat als wij niet thuis zijn of tussen een bepaalde tijd.
Ik heb het volgende in huis:
- Raspberry Pi met daarop Domoticz en Homebridge geïnstalleerd.
- Apple TV voor o.a. Homekit
- iPhones worden gebruikt voor locatiebepaling
Als ik bovenstaande automatisering wil laten werken zoals beschreven, klopt het dat ik dan naast de Aqara sensoren alleen nog een Gateway nodig heb?