Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-09-2024
SPX420 schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:33:

Al met al een leuke camera maar de app moet nog wel wat ontwikkeld worden en ik hoop dat ie in de toekomst in home assistant uit te lezen is. Ik zal nog even kijken dat ik deze week wat beelden kan schieten om hier neer te zetten.
Ik vind hem er wel ok uit zien. Hij was ook wand op plafond mountable toch?

Jammer dat de app niet volledig is.. ik wacht nog even met nog meer aankopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
spokje schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:35:
Maakt die camera eigenlijk van hetzelfde protocol gebruik als de overige Zigbee sensoren ed? Dit ivm de veiligheid van draadloze camera's :)
Hij stuurt de beelden via wifi maar er zit wel een zigbee netwerk in.
jkha schreef op maandag 18 december 2017 @ 18:48:
[...]

Ik vind hem er wel ok uit zien. Hij was ook wand op plafond mountable toch?

Jammer dat de app niet volledig is.. ik wacht nog even met nog meer aankopen.
Ja er zit een magnetische mount en een plakstrip bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 21:40
Ik heb 4 Wireless Wandschakelaren 2 knoppen en 1 met 1 knop besteld.

Nu wil ik ze gebruiken om GU10 Spots en een LED strip mee te kunnen bedienen.

Nu begrijp ik dat de toetsen maar 3 opties hebben. Links 1 klik, rechts 1 klik en beide tegelijkertijd klikken. Betekent dit dat ik dan ook maar 3 functies mee kan geven?

Ik heb trouwens een Homey.

Ik wil namelijk het volgende:
- linkerknop Spots aan/uit
- rechterknop Led strip aan/uit
- En bovenstaande eventueel kunnen dimmen.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
Novartis schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:22:

Nu begrijp ik dat de toetsen maar 3 opties hebben. Links 1 klik, rechts 1 klik en beide tegelijkertijd klikken. Betekent dit dat ik dan ook maar 3 functies mee kan geven?

Is dit mogelijk?
Er zit ook een double tap functie op als ik me niet vergis.
Je kan dus voor 2 keer snel drukken achter elkaar nog een andere functie instellen. Bijv. 50% brightness. En een enkele druk gebruiken voor aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 12:29
[quote]SPX420 schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:33:
[...

Al met al een leuke camera maar de app moet nog wel wat ontwikkeld worden en ik hoop dat ie in de toekomst in home assistant uit te lezen is. Ik zal nog even kijken dat ik deze week wat beelden kan schieten om hier neer te zetten.

Bedankt voor de feedback. Ik zal ook nog even wachten met de aanschaf. Vind het wel vreemd dat ze de moeite niet hebben genomen om enkele woorden te vertalen, zoveel tijd neemt dat nu ook niet in beslag. Xiaomi brengt heel veel leuke producten uit, maar misschien moeten ze beter eens wat meer tijd aan hun apps besteden dan aan zoveel mogelijk nieuwe zaken lanceren. De reviews van de laatste update van mihome app zegt genoeg... Nuja, binnen enkele maanden schaf ik hem dan toch aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
ben wel nieuwsgierig of hij ook in een ander zigbee netwerk op te nemen is. Waarbij ik er wel van uit ga, dat je niet via het zigbee netwerk de beelden kan bekijken, maar wel of hij bv een motion detect oid binnen een zigbee netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27

Is dit mogelijk?
Ja hebt inderdaad maar 3 functies. Knop 1, knop 2, en beide knoppen ingedrukt. Wellicht kan je met domoticz wat hacken? Ik weet niet of iets in zit van. "Als je knop 1, 2x indrukt binnen 1 sec dan.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 21:40
Daar dacht ik ook aan, als ze binnen zijn eens even kijken wat ik er uit kan halen.

Ik zoek alleen nog een module(Zwave/Zigbee/Wifi) om icm met deze schakelaars te gebruiken welke ook nog kan dimmen. Ik wil namelijk 20 domme GU10 spots mee kunnen bedienen en dimmen.

Je hebt die van Fibaro, maar zijn best prijzig gezien ik er ook nog 5 nodig heb. Zag ook die van Sonoff, maar volgens mij is dat alleen aan/uit.

Iemand nog tips voor icm de Schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
Volgens Home-Assistant zijn er toch meerdere functies beschikbaar:

https://home-assistant.io...a/#xiaomi-wireless-button

Available events are single, double, hold, long_click_press and long_click_release. For Square version (Aqara brand) only single and double events are supported. Furthermore the space between two clicks to generate a double click must be quite large now.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
- alias: Toggle dining light on single press
  trigger:
    platform: event
    event_type: click
    event_data:
      entity_id: binary_sensor.switch_158d000xxxxxc2
      click_type: single
  action:
    service: switch.toggle
    entity_id: switch.wall_switch_left_158d000xxxxx01
- alias: Toggle couch light on double click
  trigger:
    event_data:
      click_type: double
  action:
    entity_id: switch.wall_switch_right_158d000xxxxx01
- alias: Let a dog bark on long press
  trigger:
    event_data:
      click_type: long_click_press
  action:
    service: xiaomi_aqara.play_ringtone
    data:
      gw_mac: xxxxxxxxxxxx
      ringtone_id: 8
      ringtone_vol: 8

In geval van de vierkante muurschakelaars, dus enkel en dubbel tab. @Dacuuu @Novartis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05

Is dit mogelijk?
jkha schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:46:
[...]

Er zit ook een double tap functie op als ik me niet vergis.
Je kan dus voor 2 keer snel drukken achter elkaar nog een andere functie instellen. Bijv. 50% brightness. En een enkele druk gebruiken voor aan/uit.
Dacuuu schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:57:
[...]

Ja hebt inderdaad maar 3 functies. Knop 1, knop 2, en beide knoppen ingedrukt. Wellicht kan je met domoticz wat hacken? Ik weet niet of iets in zit van. "Als je knop 1, 2x indrukt binnen 1 sec dan.."
jkha schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:20:

Available events are single, double, hold, long_click_press and long_click_release. For Square version (Aqara brand) only single and double events are supported. Furthermore the space between two clicks to generate a double click must be quite large now.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
- alias: Toggle dining light on single press
  trigger:
    event_data:
      click_type: single
  action:
    entity_id: switch.wall_switch_left_158d000xxxxx01
- alias: Toggle couch light on double click
  trigger:
    event_data:
      click_type: double
  action:
    entity_id: switch.wall_switch_right_158d000xxxxx01
- alias: Let a dog bark on long press
  trigger:
    event_data:
      click_type: long_click_press
  action:
    service: xiaomi_aqara.play_ringtone
    data:
      gw_mac: xxxxxxxxxxxx
      ringtone_id: 8
      ringtone_vol: 8

In geval van de vierkante muurschakelaars, dus enkel en dubbel tab. @Dacuuu @Novartis
De bedraadde en wireless Aqara single en double switches zijn zo ver ik weet niet te configureren (single click/double click/long click/long click release) zoals de round switches

Ik heb enkel met de double switch "left click/right click/left+right click" werkend.
Uiteraard kan je een LUA script oid aanmaken waarbij bijvoorbeeld 2x left click binnen 5 sec een ander event aftrapt. Echter werkt dat naar mijn mening te traag en ervaar ik dat niet als effectief/prettig.

Kortom, IMO de round switches zijn veel efficienter maar zien er minder gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ook Domoticz en Xiaomi fan. Sta op het punt om een gateway te kopen en ben even in de verwarring. Zie namelijk dat er de Gateway 2 is een een nieuwe Airco Plug met gateway erin, die kwam ontwikkeling een jaar nieuwer is. De vraag is dus welke is "het beste" om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:28:
Sinds kort ook Domoticz en Xiaomi fan. Sta op het punt om een gateway te kopen en ben even in de verwarring. Zie namelijk dat er de Gateway 2 is een een nieuwe Airco Plug met gateway erin, die kwam ontwikkeling een jaar nieuwer is. De vraag is dus welke is "het beste" om te kopen?
heb je een linkje naar het product?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:28:
TerrorSource schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:45:
[...]

heb je een linkje naar het product?
Hij bedoeld gewoon de GW3

Antwoord kan je hier vinden:

renedis in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
renedis schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:54:

De bedraadde en wireless Aqara single en double switches zijn zo ver ik weet niet te configureren (single click/double click/long click/long click release) zoals de round switches

Ik heb enkel met de double switch "left click/right click/left+right click" werkend.
Uiteraard kan je een LUA script oid aanmaken waarbij bijvoorbeeld 2x left click binnen 5 sec een ander event aftrapt. Echter werkt dat naar mijn mening te traag en ervaar ik dat niet als effectief/prettig.

Kortom, IMO de round switches zijn veel efficienter maar zien er minder gelikt uit.
Ik heb er in mn review filmpje screenshots staan: https://youtu.be/iR26g4Ou2jY?t=302
De "oude" ronde knop heb ik niet, dat is dan de enige die een long press functie heeft.
Werkt de V3 icm domoticz? ik weet het niet, maar even een reminder om dat uit te zoeken als je op het punt staat een te kopen om te gebruiken met bijv domoticz.

[ Voor 15% gewijzigd door Dacuuu op 19-12-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link, het is mij nu helder.

Goede vraag of de gateway 3 met Domoticz werkt. Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Dacuuu schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:55:
[...]

Ik heb er in mn review filmpje screenshots staan: https://youtu.be/iR26g4Ou2jY?t=302
De "oude" ronde knop heb ik niet, dat is dan de enige die een long press functie heeft.

[...]

Werkt de V3 icm domoticz? ik weet het niet, maar even een reminder om dat uit te zoeken als je op het punt staat een te kopen om te gebruiken met bijv domoticz.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:21:
Bedankt voor de link, het is mij nu helder.

Goede vraag of de gateway 3 met Domoticz werkt. Iemand die dit kan bevestigen?
Ja de GW3 werkt met Domoticz. De IR functie werkt echter niet.

Ik zou dan persoonlijk ook voor de GW2 gaan aangezien die een LED ring heeft die werkt. De IR functie is op dit moment nutteloos icm Domoticz. Wellicht dat dit later wel geïmplementeerd word. Dat kan je volgen op het Domoticz forum.

Misschien handig om dit in het start-topic te vermelden.. en @Dacuuu is het een leuk idee dat ik mede-auteur word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Ik ben druk bezig om te kijken of ik de wall switches werkbaar kan maken voor de "Nederlandse markt".

Zo ver ik kan zien heb ik 2 opties:

- Live line wall switch:
De behuizing aanpassen naar EU wand contact doos. Dit kan een probleem zijn als het circuitbordje wat in de wall switch zit te groot is. Ik kan een nieuw frame 3D-printen waardoor het mogelijk passend te maken is.

- Wireless wall switch:
Gaatjes maken zoals hier gedaan. Echter een extra gaatje boren voor de bedrading en de CR2032 vervangen voor een AC to 3V DC circuitbord.
Misschien nog een CR2032 formaat 3D-printje maken met de 3V aansluit draadjes van de converter op de juiste plaats om zo een "plug & play" optie te verkrijgen ipv vast solderen. Misschien nog een frame printen waarmee de AC to 3V DC converter achter de wall switch vast zit.

Voorwaarde van de tweede optie is natuurlijk wel dat altijd al je lampen direct op het netstroom dient te zitten en "slim" moet zijn. Ander puntje is dat wanneer je Domotica systeem niet werkt, je lampen ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

renedis schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:00:
Ik ben druk bezig om te kijken of ik de wall switches werkbaar kan maken voor de "Nederlandse markt".

Zo ver ik kan zien heb ik 2 opties:

- Live line wall switch:
De behuizing aanpassen naar EU wand contact doos. Dit kan een probleem zijn als het circuitbordje wat in de wall switch zit te groot is. Ik kan een nieuw frame 3D-printen waardoor het mogelijk passend te maken is.

- Wireless wall switch:
Gaatjes maken zoals hier gedaan. Echter een extra gaatje boren voor de bedrading en de CR2032 vervangen voor een AC to 3V DC circuitbord.
Misschien nog een CR2032 formaat 3D-printje maken met de 3V aansluit draadjes van de converter op de juiste plaats om zo een "plug & play" optie te verkrijgen ipv vast solderen. Misschien nog een frame printen waarmee de AC to 3V DC converter achter de wall switch vast zit.

Voorwaarde van de tweede optie is natuurlijk wel dat altijd al je lampen direct op het netstroom dient te zitten en "slim" moet zijn. Ander puntje is dat wanneer je Domotica systeem niet werkt, je lampen ook niet werken.
De eerste optie gaat niet werken, de pcb's zijn alleen al te groot om in een ronde inbouwdoos weggewerkt te kunnen worden. Een opzetstukje van een paar cm dik zou volgens mij de enige optie zijn. Ik heb zelf ook een 3D printer, maar ben nog niet zo bedreven in het ontwerpen van de 3D modellen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renedis schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:41:
[...]

[...]

Ja de GW3 werkt met Domoticz. De IR functie werkt echter niet.

Ik zou dan persoonlijk ook voor de GW2 gaan aangezien die een LED ring heeft die werkt. De IR functie is op dit moment nutteloos icm Domoticz. Wellicht dat dit later wel geïmplementeerd word. Dat kan je volgen op het Domoticz forum.

Misschien handig om dit in het start-topic te vermelden.. en @Dacuuu is het een leuk idee dat ik mede-auteur word?
Helder. De LED ring lijkt mij niet zo'n toegevoegde waarde. Alleen wanneer het alarm of deurbel zal gaan lijkt mij?

Zou in de toekomst dan de IR bijvoorbeeld voor het bedienen van je TV of ander apparaat met IR ontvanger gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:55:
[...]

Helder. De LED ring lijkt mij niet zo'n toegevoegde waarde. Alleen wanneer het alarm of deurbel zal gaan lijkt mij?

Zou in de toekomst dan de IR bijvoorbeeld voor het bedienen van je TV of ander apparaat met IR ontvanger gebruikt worden?
Bij ons thuis zit de GW2 in een stopcontact op de overloop. Boven verwachting maken wij gretig gebruik van de nachtlamp functie iedere avond.

Juist, een implementatie zoals de Broadlink RM2/RM3 IR blasters zou in theorie mogelijk moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door renedis op 19-12-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:47
Zijn er mensen hier die een Socket plug gebruiken i.c.m. Home assistant? Zo ja, is het mogelijk om het stroomverbruik te bekijken? In de app kan dit wel elke 5 seconde meende ik, maar ik gebruik alleen HAA.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:55:
[...]

Zeker wel, ik gebruik de LED ring als notification savonds als de deur van de kids open (ieder eigen kleur) gaan en overdag geeft de LED ring aan als de voordeur open staat. Van het weekend maar even een script in elkaar draaien voor regen/ramen open :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy

Ook ik kan je toevoegen ;) Wat bij deze gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag eindelijk de tijd gehad om de GW aan te sluiten. Dat had wel een aantal pogingen nodig omdat hij telkens stopte met updaten.
De sensoren zijn nu toegevoegd, de GW staat netjes offline en mijn eerste blockly script is geschreven in Domoticz.

Ik meen dat iemand hier zei dat je met de vierkante switch geen dubbel klik hebt.
Bij mij werkt het in ieder geval wel.
Bij 1 klik gaat de (Hue) lampen aan en bij 2 klikken gaan ze weer uit.
(was wel even zoeken hoe je een selector moet gebruiken in blockly)

Een postitieve eerste indruk!!

Nu rustig uitbouwen. O-)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
renedis schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:00:

- Wireless wall switch:

Goed idee van die 3V print achter de wandschakelaars. Hoewel hooguit 1x per jaar een CR2032 vervangen is nu ook weer niet zo'n probleem. Mijn uiteindelijke doel is toch zoveel mogelijk met sensors werken, dan gebruik je de schakelaars nog maar zelden.

Maar een mooie (en vooral veilige) oplossing met een 3V converter er achter is zeker interessant.
Tym schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:23:
[...]

De eerste optie gaat niet werken, de pcb's zijn alleen al te groot om in een ronde inbouwdoos weggewerkt te kunnen worden. Een opzetstukje van een paar cm dik zou volgens mij de enige optie zijn. Ik heb zelf ook een 3D printer, maar ben nog niet zo bedreven in het ontwerpen van de 3D modellen ;-)
Een opbouw is hier te vinden: https://www.thingiverse.com/thing:2434770

Zeker geen oplossing voor in een fatsoenlijk interieur, maar in en berging o.i.d. prima bruikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door h4ns op 19-12-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:12

flexje

got-father

Op mijn pi hole zie ik dat de gateway alsnog verbinding tot stand brengt met ott.io.mi.com.
Heb dit dan ook maar geblocked.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
streamnl schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:49:
Vandaag eindelijk de tijd gehad om de GW aan te sluiten. Dat had wel een aantal pogingen nodig omdat hij telkens stopte met updaten.
De sensoren zijn nu toegevoegd, de GW staat netjes offline en mijn eerste blockly script is geschreven in Domoticz.

Ik meen dat iemand hier zei dat je met de vierkante switch geen dubbel klik hebt.
Bij mij werkt het in ieder geval wel.
Bij 1 klik gaat de (Hue) lampen aan en bij 2 klikken gaan ze weer uit.
(was wel even zoeken hoe je een selector moet gebruiken in blockly)

Een postitieve eerste indruk!!

Nu rustig uitbouwen. O-)
Bedoel je deze vierkante? (Geen dubbel-click mogelijk)

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/04/25/goods-img/1501906113559972743.jpg

Of deze vierkante? (Wel dubbel-click mogelijk)

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/05/25/goods-img/1502825224225659944.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:31
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:41:
[...]

Zeker wel, ik gebruik de LED ring als notification savonds als de deur van de kids open (ieder eigen kleur) gaan en overdag geeft de LED ring aan als de voordeur open staat. Van het weekend maar even een script in elkaar draaien voor regen/ramen open :)
Zou je die code wellicht kunnen delen? Beter goed geshared dan zelf gepield is mijn motto...;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:18:
[...]

Zou je die code wellicht kunnen delen? Beter goed geshared dan zelf gepield is mijn motto...;)
Als eerste heb ik 2 scenes gemaakt: eentje om de LED te laten knipperen (altijd) en eentje om een deuntje af te laten spelen (voor als ze wakker zijn en naar beneden komen).

Scene LED blink:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cwV6PgQ.png

Scene Geluid, met Gateway Alarm kan je deuntje kiezen met percentage, 60% = ChildHood deuntje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nLPAVga.png

Daarna heb ik een virtuele switch aangemaakt en die gebruik ik in onderstaand Blockly:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qLAKt6m.png

De virtuele switch zorgt ervoor dat de deur status wordt onthouden omdat anders iedere minuut het event wordt getriggerd. Dus als de deur open gaat en de deur was dicht, speel beide scenes af tussen 6 en 20u en update de virtuele switch zodat het niet meer afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
renedis schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:22:
[...]

Bedoel je deze vierkante? (Geen dubbel-click mogelijk)

[afbeelding]

Of deze vierkante? (Wel dubbel-click mogelijk)

[afbeelding]
De tweede, dan zal ik het wel verkeerd gelezen hebben.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
streamnl schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:15:
[...]

De tweede, dan zal ik het wel verkeerd gelezen hebben.
Je hebt het inderdaad maar half goed gelezen. double click werkt wel, alleen long click niet. Staat een paar posts terug:
jkha schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:20:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenotju
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-05 13:53
Goedemiddag allemaal,

Heeft iemand al een Tradfri lamp aan een Xiaomi hub weten te koppelen?

De tradfri App schijnt wat minder lekker te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
zenotju schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:17:
Goedemiddag allemaal,

Heeft iemand al een Tradfri lamp aan een Xiaomi hub weten te koppelen?

De tradfri App schijnt wat minder lekker te werken...
Lees het "Hoe kan ik ze bedienen?" stukje aub even door.
[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie

[ Voor 7% gewijzigd door renedis op 20-12-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 18:31
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:51:
[...]

Als eerste heb ik 2 scenes gemaakt: eentje op de LED te laten knipperen (altijd) en eentje om een deuntje af te laten spelen (voor als ze wakker zijn en naar beneden komen).
[knip]
Thanks, daar kan ik wel wat mee!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:56
Ook ik wil de stap van meer automatisering in huis gaan maken.
Ik ben nu met name aan het kijken hoe ik meer kan doen met onze Philips Hue verlichting en ik wil graag wat sensoren op deuren en ramen zetten ter beveiliging.
Als ik het goed heb begrepen moet het volgende mogelijk zijn, maar voor de zekerheid wil ik het hier nog even voorleggen:

Ik wil dat onze Philips Hue lampen automatisch aan of uit gaan als er een bepaalde deur open of dicht gaat of als er beweging in een ruimte wordt gedetecteerd. Kan ik hiervoor de Xiaomi Aqara deursensor en/of human body sensor gebruiken?
Daarnaast zou het fijn zijn als we de Philips lampen met een schakelaar kunnen bedienen. Ik zie dat er ook een Draadloze Wandschakelaar bestaat (https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610095.html) . Kan ik deze ophangen (of neerleggen?) waar ik wil, zonder verder iets aan te hoeven sluiten? Dat lijkt me wel logisch gezien het een draadloze switch is, maar ik word een beetje op het verkeerde been gebracht door de afbeelding op genoemde pagina.

Daarnaast zou ik graag meldingen op mijn iPhone ontvangen (via Homekit mogelijk?) als er een deur of raam opengaat als wij niet thuis zijn of tussen een bepaalde tijd.

Ik heb het volgende in huis:
- Raspberry Pi met daarop Domoticz en Homebridge geïnstalleerd.
- Apple TV voor o.a. Homekit
- iPhones worden gebruikt voor locatiebepaling

Als ik bovenstaande automatisering wil laten werken zoals beschreven, klopt het dat ik dan naast de Aqara sensoren alleen nog een Gateway nodig heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:13
Kadonder schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:56:
Ik ben nu met name aan het kijken hoe ik meer kan doen met onze Philips Hue verlichting en ik wil graag wat sensoren op deuren en ramen zetten ter beveiliging.
Als ik het goed heb begrepen moet het volgende mogelijk zijn, maar voor de zekerheid wil ik het hier nog even voorleggen:

Ik wil dat onze Philips Hue lampen automatisch aan of uit gaan als er een bepaalde deur open of dicht gaat of als er beweging in een ruimte wordt gedetecteerd. Kan ik hiervoor de Xiaomi Aqara deursensor en/of human body sensor gebruiken?
Daarnaast zou het fijn zijn als we de Philips lampen met een schakelaar kunnen bedienen. Ik zie dat er ook een Draadloze Wandschakelaar bestaat (https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610095.html) . Kan ik deze ophangen (of neerleggen?) waar ik wil, zonder verder iets aan te hoeven sluiten? Dat lijkt me wel logisch gezien het een draadloze switch is, maar ik word een beetje op het verkeerde been gebracht door de afbeelding op genoemde pagina.

Daarnaast zou ik graag meldingen op mijn iPhone ontvangen (via Homekit mogelijk?) als er een deur of raam opengaat als wij niet thuis zijn of tussen een bepaalde tijd.

Als ik bovenstaande automatisering wil laten werken zoals beschreven, klopt het dat ik dan naast de Aqara sensoren alleen nog een Gateway nodig heb?
Dit klopt, de automatisering zou je dan kunnen doen dmv Domoticz of bv Node Red.

Gebuik zelf Node Red om mbv die dubbele schakelaar twee verschillende Yeelight's aan te sturen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Geweldig zo'n schakelaar.

Zijn de lampen aan, "klik" en ze gaan uit
Zijn de lampen uit, "klik" en ze gaan aan.
"Dubbel klik" en de "tv scene" gaat aan
nog een keer "dubbel klik" en alles (kaku en Hue)gaan uit op de begane grond.

Alleen als ik nu geen tv scene heb geselecteerd, moet ik 2X "dubbel klik" doen om alles uit te krijgen.
Maar dat is nog steeds sneller dan alles met de hand of met de app.

Heb meteen enkele schakelaars er bij besteld.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Mijn verloopstekker ook binnen...Helaas bij het toevoegen van de gateway in de app knalt de app er elke keer uit. Tijdens het laden van de percentage gaat hij even naar een volgend scherm en dan knalt de app eruit. Vervolgens gaat de gateway ook helemaal uit.

Resetten helpt niet. Zou het aan ios11/iphone 8 liggen :(? Heb even geen android voor handen...

edit:
Netwerk is 2.4ghz en WPA 2, daar ligt het niet aan.

Edit2:
App opnieuw opgestart en known add common device gedaan en toen stond ie erbij en nu kan ik hem bedienen. Nu nog apparatuur toegevoegd krijgen. Dat lukt niet

Edit3:
Firmware updates en het spul werkt

[ Voor 28% gewijzigd door PnD op 20-12-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Ter info, mocht je niet willen wachten, MM verkoopt ook verloopstekkers voor de gateway.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57
flexje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:17:
Ter info, mocht je niet willen wachten, MM verkoopt ook verloopstekkers voor de gateway.
Volgens mij niet in de winkel. Tenminste 2 weken geleden (nog) niet in Apeldoorn. Wel in de webshop. Ik heb hem uiteindelijk online besteld bij Bol.com ofzo en die lag 12 uur later op de mat.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• flexje

flexje

got-father

GAEvakYD schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:06:
[...]

Volgens mij niet in de winkel. Tenminste 2 weken geleden (nog) niet in Apeldoorn. Wel in de webshop. Ik heb hem uiteindelijk online besteld bij Bol.com ofzo en die lag 12 uur later op de mat.
Ik heb er een in de winkel gehaald (mm)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
Kadonder schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:56:
Ja, dat kan met beide sensoren.
Ja
Ja, dat kan met bijvoorbeeld Domoticz.

Ja

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 14:57
Weet iemand al wat de grote meerwaarde is van d'r aqara camera als gateway of het nadeel tov gateway versie 2? Heb niets kunnen vinden.
Mijn verloopstekkers van eBay zijn binnen. Nu nog de aqara spullen. Die heb ik allemaal zonder track en trace besteld via GB.

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 12:29
SolarOrbiter schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:41:
Weet iemand al wat de grote meerwaarde is van d'r aqara camera als gateway of het nadeel tov gateway versie 2? Heb niets kunnen vinden.
Mijn verloopstekkers van eBay zijn binnen. Nu nog de aqara spullen. Die heb ik allemaal zonder track en trace besteld via GB.
Mag ik vragen bij welke koper je de stekkers hebt gekocht?

Ik ook in december verschillende aqara spullen zonder track & trace gekocht bij GB.
De deursensoren waren binnen in 9 dagen, de gateway heb ik vandaag na 14 dagen ontvangen.
Temperatuursensoren vorige week besteld dus verwacht ik ook komende weken.
De aqara camera interesseerd me ook, maar wacht ik nog wat reacties af.

• SolarOrbiter
Asomers schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:37:
[...]

Ik ook in december verschillende aqara spullen zonder track & trace gekocht bij GB.
De deursensoren waren binnen in 9 dagen, de gateway heb ik vandaag na 14 dagen ontvangen.
In de topicstart, openings post, staat de link naar de eBay verkoper. Ze zijn perfect. Enige minpuntje, voor mij dan, is het led lichtje. Ik ga er een stikker op plakken denk ik.

Heb zojuist de gateway en 2 temperatuur sensoren ontvangen. Ik ga nu mijn mi robot en yeelight lamp resetten en ga over op de mainland server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 22:30

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb geprobeerd om de Aqara deur-/raamsensor te koppelen met een Osram Lightify hub. Dit omdat de originele deur-/raamsensor van het Lightify systeem niet meer te koop is. Ik nam aan dat het niet zou werken, maar de Osram hub lijkt toch een nieuw apparaat gezien te hebben.

Het heet:
lumi.sensor_magnet.aq2
Current Version: 00000001

Is dit de Aqara deur-/raamsensor?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 01:42

dof

Asomers schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:37:
[...]

Mijn stekers ook ontvangen. Zijn perfect en ook van ebay. Waren overigens binnen een week binnen (uit HongKong).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HXtEhH0QZcEfTprZRAYuneTh/thumb.jpg

Nu nog de gateway met andere spullen, die is al een dikke drie weken met de trein onderweg en nu ergens in polen :(

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
[...]

Late reactie, je bent het al, mooi! :)

• renedis
Ik ben uiterst benieuwd wat deze "thermostaat" kan betekenen. Gisteren was ie overigens in de aanbieding voor 12 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qAU7SIcaFFYhHgC5mFvs6qjv/full.png

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

renedis schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:35:
Ik ben uiterst benieuwd wat deze "thermostaat" kan betekenen. Gisteren was ie overigens in de aanbieding voor 12 euro.

[afbeelding]
Je zal er toch iets van een Bluetooth gateway voor moeten hebben. YouTube: Xiaomi Thermostat Accuracy Temperature Humidity Monitor

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

• SolarOrbiter
SPX420 schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:33:
[...]

[...]

Ik zal een wat uitgebreidere indruk proberen te geven.
De app voelt echt nog beta aan en het duurt even voor je beeld hebt. Tevens is de helft nog chinees.
De camera kan mee doen met automation's, alleen de opties zijn chinees en ik heb ze nog niet allemaal uitgeprobeerd om er achter te komen wat ze doen.
De gateway functie kan je (nog?) niks mee. Ik zie geen optie om apparaten toe te voegen zoals bij de gewone gateway. Mijn gewone gateway heb ik geblokkeerd van het internet en kan alleen lokaal communiceren met Home Assistant. De camera heeft wel toegang maar de Zigbee apparaten blijven offline staan. Wel kan de camera mee doen met herrie maken bij brand en inbraak alarmen.
Handige opties zijn dat je de camera kan laten slapen en dat hij bijvoorbeeld alleen opneemt als je niet thuis bent of slaapt dmv een timer optie. Ook kan je praten door de app en dat zend hij dat via de camera door.
Combi met Home Assistant, volgens mij moet er wat getweakt worden om de beelden lokaal beschikbaar te maken en te laten werken met home assistant. Er zit wel een optie in voor local area network communication protocol waar de gateway mee werk maar hij geeft dan aan dat het nog niet ondersteund wordt.

[afbeelding]
[afbeelding]
Gebruik je de laatste versie van de Mi Home app? De andere Xiaomi cams werken namelijk niet out of the box buiten China. Ik heb gelezen dat je naar oudere versies moet. Dus Als deze cam het wel doet, ben ik van plan om deze camera erbij te nemen (hoewel ik de dafang wel mooier vind) . Heb op dit moment een Sricam 720p. Voor 25 euro wil ik best investeren in de aqara cam en de Sricam op mp zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
dof schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:25:
[...]

Mijn stekers ook ontvangen. Zijn perfect en ook van ebay. Waren overigens binnen een week binnen (uit HongKong).

[afbeelding]

Nu nog de gateway met andere spullen, die is al een dikke drie weken met de trein onderweg en nu ergens in polen :(
Heel herkenbaar, ik heb ook 2 bestellingen die op dit moment in polen zijn, tenminste, de ene zou er alweer vertrokken zijn, maar de laatste status is:
2017-12-13 11:31 Malashevichy, Poolse processing Center, heeft verlaten
en
2017-12-19 01:56 Malashevichy, Polen, aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Laatst online: 01-03 13:47
heb een Xiaomo Gateway, alles werkt naar behoren alleen kan ik op geen enkele manier met de app de gateway meer bereiken, dus al mail aan levereancier gestuurd maar ben bang dat het een reset wordt met gevolg alle 30 devices opnieuw leren en ook in domoticz opnemen, het vreemde is dat in domoticz de devices gewoon wel registeren enz. iemand suggesties ? of ben ik gewoon de sjaak :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:06:
[...]

Gebruik je de laatste versie van de Mi Home app? De andere Xiaomi cams werken namelijk niet out of the box buiten China. Ik heb gelezen dat je naar oudere versies moet. Dus Als deze cam het wel doet, ben ik van plan om deze camera erbij te nemen (hoewel ik de dafang wel mooier vind) . Heb op dit moment een Sricam 720p. Voor 25 euro wil ik best investeren in de aqara cam en de Sricam op mp zetten.
Heb de nieuwste versie van de app. Werkt gewoon zonder restricties, heb in de app wel aangegeven dat de server van mainland China gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Phoolie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:05:
[...]

Heel herkenbaar, ik heb ook 2 bestellingen die op dit moment in polen zijn, tenminste, de ene zou er alweer vertrokken zijn, maar de laatste status is:
2017-12-13 11:31 Malashevichy, Poolse processing Center, heeft verlaten
en
2017-12-19 01:56 Malashevichy, Polen, aankomen
En zojuist werd het eerste pakketje bezorgd. Is ruim een maand onderweg geweest, dus wie weet is de volgende er volgende week wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
https://www.gearbest.com/table-lamps/pp_946803.html

Heeft iemand deze al? lijkt me wel mooi licht maar ben benieuwd naar ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

SPX420 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:19:
https://www.gearbest.com/table-lamps/pp_946803.html

Heeft iemand deze al? lijkt me wel mooi licht maar ben benieuwd naar ervaringen
Bluetooth....hoe past dat ding in het bestaande Xiaomi Smart systeem? Vis de gateway? Die heeft geen Bluetooth. Ik vermoed dat er dan toch net als bij de nieuwe thermostaat een Bluetooth gateway nodig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
martinvdm schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:22:
[...]

Bluetooth....hoe past dat ding in het bestaande Xiaomi Smart systeem? Vis de gateway? Die heeft geen Bluetooth. Ik vermoed dat er dan toch net als bij de nieuwe thermostaat een Bluetooth gateway nodig zal zijn.
Ja helaas geen Zigbee, de laatste tijd wordt er vaker voor Bluetooth gekozen bij Xiaomi. Je kan het nachtkastlampje als tussen device gebruiken die heeft wifi en bluetooth. Ik zie het liefste dat ze gewoon bij Zigbee blijven. Hoe zit het met stroom verbruik bij de bluetooth apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

Ik dacht ergens te lezen te hebben dat je de rookmelder kon gebruiken als extra alarm punt als je het alarm gebruikt. Iemand enig idee hoe ik dit instel?

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Bluetooth is inderdaad erg jammer..Waarom nu weer over op een ander protocol? Over en tijdje komen de volgende producten binnen, toch maar eens testen.. de 2e lamp functioneerd als Bluetooth bridge.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/haHFwQu.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BnV9GbY.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2jtk6gK.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Dacuuu schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 19:10:
Bluetooth is inderdaad erg jammer..Waarom nu weer over op een ander protocol? Over en tijdje komen de volgende producten binnen, toch maar eens testen.. de 2e lamp functioneerd als Bluetooth bridge.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben heel benieuwd hoe het werkt. Het bridgen en aansturen met HA of domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
renedis schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:59:
[...]

Bij ons thuis zit de GW2 in een stopcontact op de overloop. Boven verwachting maken wij gretig gebruik van de nachtlamp functie iedere avond.
Is het mogelijk om deze tussen bepaalde tijden te laten branden of werkt deze puur op de schemersensor?

Mijn GW2 is nog onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 22:45
Ik wil dus nu ook de Gateway gaan bestellen, maar ik kan 'm nergens onder de € 22,- vinden. Nu lig ik van het bedrag an sich niet wakker, maar ik heb weinig trek in bijkomende kosten van onze vrinden bij de douane...Hebben jullie gewacht tot er ergens een gateway onder de € 22,- ging of gewoon de gok genomen en besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Raek schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:30:
Ik wil dus nu ook de Gateway gaan bestellen, maar ik kan 'm nergens onder de € 22,- vinden. Nu lig ik van het bedrag an sich niet wakker, maar ik heb weinig trek in bijkomende kosten van onze vrinden bij de douane...Hebben jullie gewacht tot er ergens een gateway onder de € 22,- ging of gewoon de gok genomen en besteld?
Dat ding versturen ze als een sensor van een paar dollar... Op de packing slip iig.

Je moet natuurlijk niet 10x sensoren en lampen en alles in 1 order gooien :-)

En pech kan iedereen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Gewoon bestellen! Ik bestel zo veel meuk wat ruim boven de €22,- kost, heb nog maar 2x extra moeten betalen (en dat was puur omdat ik het via DHL liet versturen, dan ben je standaard de Sjaak).

Ik zit nog steeds te wachten op de 2 lampen en adapter..... Gisteren is wel het Xiaomi nachtlampje binnen gekomen :). Die hangt nu op de overloop.

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Heb hem op Ali besteld voor 21 euro en een beetje. Als je maar zonder adapter besteld en die dus los koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:22
Ook ik ben geinfecteerd door het domotica virus en heb me de nodige zaken laten opsturen. twe zendingen van gearbest van 50.00 en eentje van geekbuying met iets mionder waarde...

Nu maar wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Zolang je geen 20 sensoren er bij besteld is het prima. Bij gratis verzending meerdere orders plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik krijg mijn switch (rond) en bewegingssensor niet in domoticz zichtbaar? Herstart domoticz en gateway opnieuw verbinden hebben niet geholpen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
PnD schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:27:
Ik krijg mijn switch (rond) en bewegingssensor niet in domoticz zichtbaar? Herstart domoticz en gateway opnieuw verbinden hebben niet geholpen. Iemand tips?
domoticz in beta zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik zie de deursensor en gateway wel. zeker weten dat dit de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
PnD schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:33:
[...]

Ik zie de deursensor en gateway wel. zeker weten dat dit de oplossing is?
ik wil mijn antwoord wel herhalen als je het dan wel aanneemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik dacht dat je misschien niet had geinterpreteerd dat mijn gateway wel werkt. Maar herhalen is fijn, bedankt. Zie ze alleen nog steeds niet 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Had dat ook op instellingen instellingen toelaten gedurende vijf minuten. Paar keer klikken met mijn schakelaar toen kwamen ze te voorschijn. Rookmelder stond er daar en tegen spontaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Misschien een idee om de diverse wall switches ook in het OT te vermelden? Er schijnen er diverse ( wireless en zigbee) versies te zijn. Welke werken nu op de gateway2? Ik neem aan de zigbee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Thanks, nachtje slapen en ze staan er allemaal in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 22:45
Thanks, dan ga ik ook gewoon de gok nemen. Ik bestel al jaren uit China en het opsplitsen van bestellingen is wat ik normaal doe inderdaad. En ach, stel dat ik er nu dan een keer uitgepikt zou worden, dan is dat prima na alle bergen meuk die ik deze kant op heb laten komen :+

Zoemen bij jullie de lampen overigens ook relatief hard? Op diverse fora lees ik dat, al lijkt het bij de één harder te zijn dan bij de ander. Hue lampen zoemen in mijn ervaring overigens ook, misschien nog wel harder.

Edit : zojuist een Gateway gevonden voor € 21,92. :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Raek op 25-12-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:39

paQ

Ik heb mijn mi rookmelders binnen gekregen.
Eentje hangt op de overloop net naast de badkamer deur. Als het daar wat stoom-ig is, reageert de rookmelder aldaar op het minste of geringste lijkt het wel.
Ik heb al diverse settings van de rookmelder geprobeerd, maar het maakt geen verschil.

Tips? (behalve verplaatsen, maarja, daar was ook het originele punt van de rookmelders, en nooit problemen mee gehad)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Raek schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:23:
Thanks, dan ga ik ook gewoon de gok nemen. Ik bestel al jaren uit China en het opsplitsen van bestellingen is wat ik normaal doe inderdaad. En ach, stel dat ik er nu dan een keer uitgepikt zou worden, dan is dat prima na alle bergen meuk die ik deze kant op heb laten komen :+

Zoemen bij jullie de lampen overigens ook relatief hard? Op diverse fora lees ik dat, al lijkt het bij de één harder te zijn dan bij de ander. Hue lampen zoemen in mijn ervaring overigens ook, misschien nog wel harder.

Edit : zojuist een Gateway gevonden voor € 21,92. :*)
Daar heb ik hem ook gekocht en hoop hem deze week binnen te krijgen. Besteld op 8dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

paQ schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:43:
Ik heb mijn mi rookmelders binnen gekregen.
Eentje hangt op de overloop net naast de badkamer deur. Als het daar wat stoom-ig is, reageert de rookmelder aldaar op het minste of geringste lijkt het wel.
Ik heb al diverse settings van de rookmelder geprobeerd, maar het maakt geen verschil.

Tips? (behalve verplaatsen, maarja, daar was ook het originele punt van de rookmelders, en nooit problemen mee gehad)
Ik hoopte eigenlijk dat deze wat betrouwbaarder waren dan mijn huidige flamingo rookmelders. Dit schept geen vertrouwen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

martinvdm schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:15:
[...]

Ik hoopte eigenlijk dat deze wat betrouwbaarder waren dan mijn huidige flamingo rookmelders. Dit schept geen vertrouwen :|
naja, het is een Honeywell rookmelder, dus ik vertrouw wel op de kwaliteit, maar het is net alsof de instellingen uit de app geen verschil maken op de gevoeligheid van de melder :?

En zodra je de deur van de badkamer openzwiept, komt er inderdaad waterdamp mee, wat vrijwel direct zo langs de rookmelder trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
paQ schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:31:
[...]

naja, het is een Honeywell rookmelder, dus ik vertrouw wel op de kwaliteit, maar het is net alsof de instellingen uit de app geen verschil maken op de gevoeligheid van de melder :?

En zodra je de deur van de badkamer openzwiept, komt er inderdaad waterdamp mee, wat vrijwel direct zo langs de rookmelder trekt.
Waterdamp en rookmelders gaan niet goed samen. De Xiaomi rookmelder is ook erg gevoelig dus ik denk dat je hem helaas moet verplaatsen. Eventueel wat lager hangen of iets verder van de deur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
SPX420 schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:08:
[...]

Waterdamp en rookmelders gaan niet goed samen. De Xiaomi rookmelder is ook erg gevoelig dus ik denk dat je hem helaas moet verplaatsen. Eventueel wat lager hangen of iets verder van de deur af.
Daarom worden op plaatsen als keuken en in (de buurt van) de badkamer geen rookmelders maar hittemelders geadviseerd. Ben bang dat Xiaomi die nog niet in het asorti heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Verder werken ze prima hoor.
Mooi werkend in HomeKit ook, dus mij hoor je verder niet klagen voor 21 euro per melder :)
Alle licht op 100% als er een af gaat.
En wat ik persoonlijk wel prettig vind is dat ze niet direct op standje oorbloeden starten, maar zachter beginnen zodat je je niet kapot schrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rel8mpago
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 21:28
Wat mij nog niet duidelijk is het volgende.

Ik wil de gateway bestellen icm de deur sensoren mgv de xiaomi app. Krijg ik ook een notificatie als ik elders ben, wanneer de deur door onbevoegden wordt geopend? Ik wil ze niet icm domiticz gebruiken, geheel stand alone. Hoop dat iemand dit kan bevestigen die het getest heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

paQ schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:46:
Verder werken ze prima hoor.
Mooi werkend in HomeKit ook, dus mij hoor je verder niet klagen voor 21 euro per melder :)
Alle licht op 100% als er een af gaat.
En wat ik persoonlijk wel prettig vind is dat ze niet direct op standje oorbloeden starten, maar zachter beginnen zodat je je niet kapot schrikt.
Ze werken niet out of the box met HomeKit toch? Neem aan dat je homebridge hiervoor hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Rel8mpago schreef op maandag 25 december 2017 @ 18:11:
Wat mij nog niet duidelijk is het volgende.

Ik wil de gateway bestellen icm de deur sensoren mgv de xiaomi app. Krijg ik ook een notificatie als ik elders ben, wanneer de deur door onbevoegden wordt geopend? Ik wil ze niet icm domiticz gebruiken, geheel stand alone. Hoop dat iemand dit kan bevestigen die het getest heeft.
Ja dit werkt 100%, in de app kan je het alarm inschakelen, alarm gaat af bij magneet en beweging sensor, en je krijgt een push melding op je telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Dacuuu op 25-12-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

martinvdm schreef op maandag 25 december 2017 @ 18:17:
[...]

Ze werken niet out of the box met HomeKit toch? Neem aan dat je homebridge hiervoor hebt?
Yep
Eenmaal de gateway toegevoegd gaat de rest vanzelf met homebridge even opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

paQ schreef op maandag 25 december 2017 @ 18:51:
[...]

Yep
Eenmaal de gateway toegevoegd gaat de rest vanzelf met homebridge even opnieuw starten.
Zoals ik schrijf dus; niet out of de box maar dmv homebridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rel8mpago
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 21:28
Dacuuu schreef op maandag 25 december 2017 @ 18:22:
[...]

Ja dit werkt 100%, in de app kan je het alarm inschakelen, alarm gaat af bij magneet en beweging sensor, en je krijgt een push melding op je telefoon.
Super, dank je wel voor je reactie. Ik ga snel aan de aanschaf! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 04-09 19:51
misschien een gekke vraag/die hier niet thuis hoort.
hoe gebruiken jullie deze gateway, altijd met andere lampen en deze alleen als sensor?

ik zit er aan te denken om huis te automatiseren, maar met vrouw en kinderen is dat denk ik wel moeilijker.
bestaande schakelaars vervangen is het makkelijkst in plaats van alle lampen, of zie ik dingen verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

De gateway gebruik ik ook als gang/trapverlichting in de nacht (17:30 tot 07:30). Nu schakelt de gateway zich uit rond 6 uur in de nacht. Heeft de gateway een beveiliging oid waardoor hij vanzelf uitgaat?

De schakeling verloopt trouwens via Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
zoeperman schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:31:
hoe gebruiken jullie deze gateway, altijd met andere lampen en deze alleen als sensor?

ik zit er aan te denken om huis te automatiseren, maar met vrouw en kinderen is dat denk ik wel moeilijker.
bestaande schakelaars vervangen is het makkelijkst in plaats van alle lampen, of zie ik dingen verkeerd?
Ik heb alleen sensors er op aangesloten. Rest moet ik nog even kijken hoe ik het wil hebben.

Slimste lijkt me in jouw geval ook om de fysieke muur knoppen te vervangen voor Wireless Wall Switches en daarmee te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
zoeperman schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:31:

Als je je huis echt wilt automatiseren zou ik naar een domotica oplossing gaan kijken(zoals domoticz of Home assistant) zodat je niet merk/app gebonden bent. Ik gebruik bijvoorbeeld een combinatie van ikea lampen en yeelights voor mijn verlichting.
Bestaande schakelaars kan je vervangen voor smart schakelaars. Als je de automation's echt goed instelt heb je ze zelf amper nodig, maar het is wel handig dat bijvoorbeeld de schoonmaakster/visite de lampen aan of uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Weet iemand een handige / goedkope manier om iets met een sirene te doen? Ik heb mijn Xiaomi gateway etc gekoppeld aan Domoticz. Ik stuur de alarm module van de gateway al aan, maar het liefst wil ik nog twee of drie devices hebben die veel irritant lawaai kunnen maken, en niet te duur zijn. Met licht erbij is het helemaal top. Het is voor bouw beveiliging omdat ze in onze buurt geregeld woningen in de afbouwfase helemaal leegtrekken. Daarom ga ik in die fase elke raam en deur voorzien van sensoren en in de woning op diverse plekken bewegingsmelders van Xiaomi. Dat werkt nu allemaal top, maar ik zoek nog wat output devices die zo irritant mogelijk zijn. :)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:34

HeroS

SmartHome Nerd

GAEvakYD schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:20:
Weet iemand een handige / goedkope manier om iets met een sirene te doen? Ik heb mijn Xiaomi gateway etc gekoppeld aan Domoticz. Ik stuur de alarm module van de gateway al aan, maar het liefst wil ik nog twee of drie devices hebben die veel irritant lawaai kunnen maken, en niet te duur zijn. Met licht erbij is het helemaal top. Het is voor bouw beveiliging omdat ze in onze buurt geregeld woningen in de afbouwfase helemaal leegtrekken. Daarom ga ik in die fase elke raam en deur voorzien van sensoren en in de woning op diverse plekken bewegingsmelders van Xiaomi. Dat werkt nu allemaal top, maar ik zoek nog wat output devices die zo irritant mogelijk zijn. :)
Heb je ook de mogelijkheid tot koppelen van zwave devices?

Kijk dan eens naar de Neo coolcam siren.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
GAEvakYD schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:20:
Kant en klaar of DIY? Je kan bijvoorbeeld een paar goedkope piezo speakertjes kopen, en die aansturen met bijv een esp bordje met ESPeasy er op Die speakertjes maken een hard piep geluid. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 26-12-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
HeroS schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:31:
[...]

Heb je ook de mogelijkheid tot koppelen van zwave devices?

Kijk dan eens naar de Neo coolcam siren.
Cool Thanks. Ga even kijken. Ik heb een Z-wave stick in de Pi3 hangen, dus dit is zeker een optie.
Dacuuu schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:48:
[...]

Kant en klaar of DIY? Je kan bijvoorbeeld een paar goedkope piezo speakertjes kopen, en die aansturen met bijv een esp bordje met ESPeasy er op Die speakertjes maken een hard piep geluid. :+
Ook een optie. Echter moet ik dan meer zelf klussen. Normaal zou ik voor deze optie gaan, maar icm een zeer drukke nieuwe functie op het werk en daarnaast zelf een huis laten bouwen zonder projectontwikkelaar, dan kom je in elke dag wel 4 uur te kort. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online

In dit filmpje is een nieuwe gateway en trilsensor te zien.
De trilsensor lijkt me wel leuk voor de brievenbus. Misschien ondersteund de nieuwe gateway wel Bluetooth voor de nieuwe producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

die gateway is toch gewoon V2?

Pagina: 1 ... 7 ... 89 Laatste