Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:39
sdk1985 schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:12:
[...]

Blijkbaar gebruiken de games tegenwoordig AVX? Zou verklaren waarom een G4560 het ook zo goed doet.
Wellicht, toch heb ik besloten die avx stresstesten te negeren met de 8700k. Zeker met auto voltage is het niet vertrouwd, nieuwere prime95 versies trekken de CPU zo richting de 100 C als je de snelheid wat te hoog zet... Ik verwacht dat dit met de all core turbo ook al gebeurt.

Ik heb nu 4800 MHz met 1.295 volt in de bios ingesteld en nu dus zonder avx offset. Dit is prime95 26.6 (geen avx) stabiel met een temp rond de 80 C (Noctua nh-u14S).

CPU intensieve games zoals bf1, AC unity draaien probleemloos hiermee, koel genoeg met zo'n 60 C, dus laat t hier maar bij.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anathema schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:18:
[...]

Wellicht, toch heb ik besloten die avx stresstesten te negeren met de 8700k. Zeker met auto voltage is het niet vertrouwd, nieuwere prime95 versies trekken de CPU zo richting de 100 C als je de snelheid wat te hoog zet... Ik verwacht dat dit met de all core turbo ook al gebeurt.

Ik heb nu 4800 MHz met 1.295 volt in de bios ingesteld en nu dus zonder avx offset. Dit is prime95 26.6 (geen avx) stabiel met een temp rond de 80 C (Noctua nh-u14S).

CPU intensieve games zoals bf1, AC unity draaien probleemloos hiermee, koel genoeg met zo'n 60 C, dus laat t hier maar bij.
Zo ver ik weet beperkt BF1 zichzelf tot 4 cores. Dus dan zou je er eigenlijk eens prima95 zonder avx beperkt tot 2 core (via task manager cpu affinity ) erbij moeten draaien en dan kijken wat de temperatuur doet. Dat is immers de belasting die we over 4-5 jaar gaan zien.

Mijn 8700K is ondertussen onderweg naar het afhaalpunt, dus even snel nog de kast uitzoeken en dan kan ik ook zelf mee testen :).

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 07-11-2017 23:21 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 10:01
Ik ben zelf afgestapt van de AVX offset hij ging dan te vaak schommelen tussen 4900 en 4700.
Ik kwam er ook achter dat als je maar 2 cores naast elkaar belast je hogere OC's haalt.
Dus heb nu het volgende gedaan

Multipler per core:
C1 = 50x
C2 = 50x
C3 = 49x
C4 = 50x
C5 = 50x
C6 = 49x

Resultaat bij zware load zijn de CPU clocks zo ver ik kan zien in hwinfo 4900MHz en bepaalde gevallen boost hij naar 50x.
50X op 6 cores krijg ik niet stabiel maar die cores die hier boven staan op 50X zijn wel stabiel als de andere twee niet gebruikt worden.
Core 1 en 3 werkt ook goed maar de eerste of laatste 3 tegelijk niet.

Vandaag krijg ik als het goed is nog wat sneller geheugen binnen heb nu 3000MHz geheugen @ 3200 16-18-18-36 maar dat een beetje op de rand van wat optimaal is. Dus ga nu voor 3400MHz geheugen met Samsung B chips en dan proberen die op 3300-3400 met CL14 te draaien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexdeWaal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-06 10:37
Heeft er iemand ervaring met een i7 8700 in combinatie met een AsRock z370 pro4. Het echt een budget bordje maar voldoet het als je niet overclocked? Wordt de vram niet te warm? Vindt er geen throttling plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
LexdeWaal schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:37:
Heeft er iemand ervaring met een i7 8700 in combinatie met een AsRock z370 pro4. Het echt een budget bordje maar voldoet het als je niet overclocked? Wordt de vram niet te warm? Vindt er geen throttling plaats?
Als je niet gaat overclocken zou ieder bord gewoon goed moeten werken.
Je zou eens online moeten kijken maar volgens mij zijn er wel mensen die met dat bord overgeclockt hebben.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Even een tip voor mede-eigenaren van de Gigabyte Z370 Gaming 7:
Gisteren had ik plots last van flinke frametime-spikes, ik kon absoluut niet achterhalen waardoor (nieuwe pc dus een bak software, dan schiet de BIOS je niet gelijk binnen) maar leek tocg aan de BIOS te liggen.

Op de downloadpagina van het moederbord staat wel een nieuwe update (F4a) en die geeft "Enhanced XMP performance", maar volgens mij zijn de timings gewoon helemaal misgelopen op de F3 BIOS ;w . Zou netjes zijn als ze het gewoon als "XMP hotfix" zouden uitbrengen...
F4a is nog niet te krijgen via auto-update maar dus wel via bovenstaande link ;)

[ Voor 6% gewijzigd door AvAars op 08-11-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
AvAars schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:12:
Even een tip voor mede-eigenaren van de Gigabyte Z370 Gaming 7:
Gisteren had ik plots last van flinke frametime-spikes, ik kon absoluut niet achterhalen waardoor (nieuwe pc dus een bak software, dan schiet de BIOS je niet gelijk binnen) maar leek tocg aan de BIOS te liggen.

Op de downloadpagina van het moederbord staat wel een nieuwe update (F4a) en die geeft "Enhanced XMP performance", maar volgens mij zijn de timings gewoon helemaal misgelopen op de F3 BIOS ;w . Zou netjes zijn als ze het gewoon als "XMP hotfix" zouden uitbrengen...
F4a is nog niet te krijgen via auto-update maar dus wel via bovenstaande link ;)
Ik had hem ook al gedownload. Prime95 crashte vrij snel als mijn RAM op zijn XMP snelheid draaide. Nu heb ik nergens meer last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Astennu schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:29:

Vandaag krijg ik als het goed is nog wat sneller geheugen binnen heb nu 3000MHz geheugen @ 3200 16-18-18-36 maar dat een beetje op de rand van wat optimaal is. Dus ga nu voor 3400MHz geheugen met Samsung B chips en dan proberen die op 3300-3400 met CL14 te draaien.
Ik heb zelf een corsair 3200 cl 16-18-18-36 kit, die ik met mn i5 8400 een tijdje op cl 14-14-14 heb gezet. Dat maakte best wel uit, eigenlijk nog meer dan mn 8700k tov 8400 in gamingbenchmarks :'( Maar was net niet stabiel met 1.4 volt op het ram, welk voltage is nog veilig voor ddr4 vraag ik me af? Zou die timings graag weer richting cl14 hebben.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 15:12
Een beginnersvraag vermoed ik, maar toch: ik heb op dit moment 2666mhz mem wat ik mee wil nemen naar een build met daarin een i5-8600k. Het lijkt me leuk om zo wat kleine (en eerste) oc stapjes te maken. Ik voorzie geen rek in mijn geheugen qua oc, maar kan ik wel met een cpu oc gaan aanklooien, zonder hierbij het geheugen ook te oc'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ApoC schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:36:
Een beginnersvraag vermoed ik, maar toch: ik heb op dit moment 2666mhz mem wat ik mee wil nemen naar een build met daarin een i5-8600k. Het lijkt me leuk om zo wat kleine (en eerste) oc stapjes te maken. Ik voorzie geen rek in mijn geheugen qua oc, maar kan ik wel met een cpu oc gaan aanklooien, zonder hierbij het geheugen ook te oc'en?
Klopt, geheugen loopt niet mee met je oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:42
Jongens ik heb spijt van ITX kast keuze en de enorme mugen :') . Wat een gepriegel, heb de i5 8600 koeler, ram en m2 ssd iig aan de praat en de bios ging braaf aan. Morgen weer verder aankloten.
First time build is tikkeltje intimiderender dan ik dacht.
I/O shield van de Gigabyte 370N wifi ging ook alleen met grote moeite erin, brak plastic ding is het.
Uitschuifbaar fan top panel is ook enige dwang bij nodig hem er terug in te schuiven.

Vraagjes:
Was het verstandig de mugen er eerst op te hangen, dan mobo inbouwen (moet nog). Heb top panel van de enthoo itx er maar afgeschroefd want kon vrijwel nergens bij qua 8 pin connectoren en straks fan header.

Wat is wijsheis met kabels, zoveel mogelijk aansluiten op mobo en dan doorlussen naar de psu? Die frontpabel connectors worden een redelijke crime, om onder de koeler te installeren (koeler in ingebouwd mobo zetten is ook weer ruk ivm het formaat en gewicht van het onding).

De verleiding is groot om windows alvast te installeren nu ik alles nog los heb liggen, is dat verstandig?

[ Voor 67% gewijzigd door Jelloz op 09-11-2017 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
anathema schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:24:
[...]

Ik heb zelf een corsair 3200 cl 16-18-18-36 kit, die ik met mn i5 8400 een tijdje op cl 14-14-14 heb gezet. Dat maakte best wel uit, eigenlijk nog meer dan mn 8700k tov 8400 in gamingbenchmarks :'( Maar was net niet stabiel met 1.4 volt op het ram, welk voltage is nog veilig voor ddr4 vraag ik me af? Zou die timings graag weer richting cl14 hebben.
Ik zie dat sommige mensen 1.45v gebruiken sommige extrême kits hebben dt ook nodig. Ik dacht dat de max voor kaby lake 1.5v was maar weer het niet zeker.

Ik draai nu 1. 45v dan is 3500 cl 14 stabiel met het nieuwe geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Jelloz schreef op donderdag 9 november 2017 @ 01:34:
Jongens ik heb spijt van ITX kast keuze en de enorme mugen :') . Wat een gepriegel, heb de i5 8600 koeler, ram en m2 ssd iig aan de praat en de bios ging braaf aan. Morgen weer verder aankloten.
I/O shield van de Gigabyte 370N wifi ging ook alleen met grote moeite erin, brak plastic ding is het.
Uitschuifbaar fan top panel is ook enige dwang bij nodig hem er terug in te schuiven.

Vraagjes:
Was het verstandig de mugen er eerst op te hangen, dan mobo inbouwen (moet nog). Heb top panel van de enthoo itx er maar afgeschroefd want kon vrijwel nergens bij qua 8 pin connectoren en straks fan header.

Wat is wijsheis met kabels, zoveel mogelijk aansluiten op mobo en dan doorlussen naar de psu? Die frontpabel connectors worden een redelijke crime, om onder de koeler te installeren (koeler in ingebouwd mobo zetten is ook weer ruk ivm het formaat en gewicht van het onding).

De verleiding is groot om windows alvast te installeren nu ik alles nog los heb liggen, is dat verstandig?
Voor een ITX kastje is het geen kleintje want er past zelfs een custom loop in dus je zou voldoende ruimte moeten hebben om in te werken. Maar wat altijd geldt voor werken in een kleinere kast is dat je de grootste zaken als laatste moet doen. Die koeler zou ik als laatste monteren omdat je deze toch op een bracket moet vastschroeven die je monteert nadat je de cpu en het ram geplaatst hebt. Dan bouw je het bordje in en prik je alle kabels erin. Daarna de koeler en de vga (voor zover van toepassing). Maar deze gast doet het ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:16
anathema schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:24:
[...]

Welke timings heb je nu? Op standaard voltage kom ik niet hoger dan 16-16-16-36 T1 met mijn CMK16GX4M2B3200C14R ... moet sneller kunnen lijkt me?

[ Voor 16% gewijzigd door Whiskey48 op 09-11-2017 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Jelloz schreef op donderdag 9 november 2017 @ 01:34:

Vraagjes:

Haha, in welke kast? Ik heb de boel in een Fractal Design Nod 304 weten te proppen met een be quiet! Dark Rock 3 en met 3x 3,5" en 2x SSD. (zal wel een foto maken, heb echt nergens ruimte meer :)

Ik had wel eerst de koeler op het moederboard gemount, zodat ik makkelijk bij de schroeven kon komen om deze goed vast te maken. (anders erg lastig lijkt me).
De stekkers gingen eigenlijk prima, alleen de schijven uit de CPU fan houden was de uitdaging (was 0,2cm speling) :p

[ Voor 55% gewijzigd door Whiskey48 op 09-11-2017 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik begrijp niet helemaal hoe mensen op 1.3v+ zitten met hun oc. Gisteren even op 1.28v 4.8 ghz geprobeerd, maar dat ging al richting de 85c in real bench en maakte een rotlawaai door case fans en cpu koeler die hard gaat draaien. Ik kreeg overigens ook een crash. Een enorm verschil in geluid ten opzichte van stock en wordt alsnog aan de warme kant.

Vindt men een luide pc niet erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101642

dat ligt ook aan de koeling de meeste hebben toch een AIO water setup er minimaal opzitten.

En het ligt ook aan je cpu en dat vooral de IHS,vaak worden ze gedeilid,dan gaat de temp met een 20 c omlaag is sommige gevallen

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 101642 op 09-11-2017 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-06 15:07
Stock snelheid 8700K is goed koel te houden met een luchtkoeling. Qua ruimte is het soms lastig met itx @Jelloz ;)
Dit is mijn build:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CX6d2Fb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Punkbuster op 09-11-2017 10:46 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Anoniem: 101642 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:36:
dat ligt ook aan de koeling de meeste hebben toch een AIO water setup er minimaal opzitten.

En het ligt ook aan je cpu en dat vooral de IHS,vaak worden ze gedeilid,dan gaat de temp met een 20 c omlaag is sommige gevallen
Heb een noctua nh-d15s met 2 fans en noctua case fans. Die noctua is even goed of beter dan veel aios als ik de reviews moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
Punkbuster schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:43:
Stock snelheid 8700K is goed koel te houden met een luchtkoeling. Qua ruimte is het soms lastig met itx @Jelloz ;)
Dit is mijn build:
[afbeelding]
Hij werkt! Moederbord hangt erin incl 1070 en zie bios via hdmi van de graka. Maakt nog uit welke sata poort ik de 2e ssd aanhang? Bios herkent hem op 6 (makkelijkst in te steken) volgens handboek allemaal 6 gb/s supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-06 15:07
Zou lekker voor de makkelijkste gaan haha. Veel plezier met je build

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
Punkbuster schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:10:
Zou lekker voor de makkelijkste gaan haha. Veel plezier met je build
Enig idee wat er mis is als windows geen wireless optie laat zien?

In devices staat wireless wel gewoon alleen de wifi adapter staat niet bij network center.

Kak, missende drivers. Werklaptop heeft uiteraard usb sticks geblokkeerd. Vanavond maar verder.

[ Voor 12% gewijzigd door Jelloz op 09-11-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
Welke moederborden gebruiken jullie op dit moment? Ik twijfel zelf erg tussen de Asus Z370 prime A of 1 van beide Asrock borden (Extreme4, K6). Spec-wise zien beide Asrocks er beter uit, maar is het kwalitatief ook allemaal in orde? (QC, Bios etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
ApoC schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:13:
Welke moederborden gebruiken jullie op dit moment? Ik twijfel zelf erg tussen de Asus Z370 prime A of 1 van beide Asrock borden (Extreme4, K6). Spec-wise zien beide Asrocks er beter uit, maar is het kwalitatief ook allemaal in orde? (QC, Bios etc).
Ik heb de Gigabyte Z370 Aorus Gaming 7, voldoet prima maar is natuurlijk aan de duurdere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Whiskey48 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:07:
[...]

Welke timings heb je nu? Op standaard voltage kom ik niet hoger dan 16-16-16-36 T1 met mijn CMK16GX4M2B3200C14R ... moet sneller kunnen lijkt me?
XMP settings van 16-18-18-38-2T volgens mij. Mijn msi bord ( z370 sli plus) heeft een 'try it' setting van 14-14-14 op 1.4 volt, dat gaat in memtest/prime goed maar games crashen soms. Maar es cl15 proberen oid..

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
In combinatie met welke CPU wil je het moederbord gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
Gilan11 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:59:
[...]

In combinatie met welke CPU wil je het moederbord gaan gebruiken?
Een i5-8600K. Een milde overclock zit in de planning, uitwringen tot de max is niet de bedoeling. Op zich vind ik de Gaming 7 van gigabyte een geweldig bord met bijv. een hele gave audio implementatie, maar dan is het bord net zo duur als de CPU....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Whiskey48 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:07:
[...]

Als je XMP inschakelt zouden de modules 14-xx-xx-xx moeten gaan doen op 1.35v en 3200 MHz.
Stock voltage zonder XMP aan is vaak 1.25v en in het geval van 1.2 of 1.25v zou dat best de rede kunnen zijn dat CL14 niet werkt.

Ik heb 1.43v nodig om 3500 CL14 stabiel te draaien. Op 1.41 krijg ik meteen errors. En 1.42v is bijna helemaal stabiel met 1200% coverage in HCI had ik op 2 van de 7 threads maar 1 error met 1.43v is het helemaal clean.

[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 09-11-2017 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:54
Ik heb net vandaag een systeem gebouwd met de asrock extreme 4, werkt tot nu toe echt top. Ik heb er 32gb corsair inzitten en dat gaat perfect naar 3000mhz zonder problemen. Sowieso nog geen dingen tegen gekomen die ik niet wat vind. Ja er mogen meer case fan headers op zitten. Maar het was de boel monteren knop aan en gaan🙂.

Nog geen overclock gedraaid maar dat vind ik ook niet nodig, het ding gaat hard zo😊

Eerste uurtjes gamen er mee al opzitten😀

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 09-11-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen heb ik 2x een 8700K in huis. Ik twijfel tussen pricewatch: MSI Z370 Gaming M5 en pricewatch: ASRock Fatal1ty Z370 Gaming K6 .

Iemand ervaring met deze borden?

[ Voor 187% gewijzigd door sdk1985 op 09-11-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:21:
Morgen heb ik 2x een 8700K in huis. Ik twijfel tussen pricewatch: MSI Z370 Gaming M5 en pricewatch: ASRock Fatal1ty Z370 Gaming K6 .

Iemand ervaring met deze borden?
Hoezo 2x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat Alternate mijn verzoek om mijn email adres aan te passen over het hoofd had gezien en blijkbaar 3 november de 8700K al had gestuurd. Azerty heeft de 6e verzonden, die kwam dinsdag binnen. De cpu van alternate heb ik overigens nog niet gezien. Volgens postnl komt hij morgen (heeft dan vreemd genoeg een week geduurd).

Intelstarterpack code van Alternate gekregen nadat ik een mailtje stuurde vanavond.

[ Voor 50% gewijzigd door sdk1985 op 10-11-2017 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Nu online
Ik draai hier nu stabiel 4.8GHz all-core turbo op 1.3v, LLC op high (Gigabyte Z370 Gaming 7) waarbij de Vcore toch nog 1.245v rapporteert onder load (Lijkt me alsnog weinig voor high LLC). LLC op turbo zal ik maar niet proberen, dit is al een prima resultaat.

Wat zijn hier de meningen over "veilige" voltages? Voltages die je CPU niet snel degraderen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
Vandaag krijg ik een I7-8700 en een I5-8600K binnen. Vooral niet vragen waarom dat is :X

Als het gaat om performance taken, game ik voornamelijk. De rest van de taken kan op elke willekeurige CPU.
Het spul moet 2 tot 3 jaar goed mee kunnen komen. (Ik upgrade altijd wel binnen die tijd, ken mezelf 8) ).

De vraag is nu, welke ga ik houden? Bij de 8600K spreekt het idee van OC'en me aan. Bij de 8700 is het vooral het idee om een keer een I7 te hebben (altijd voor I5's gekozen in het verleden).

Iemand nog een toevoeging die het laatste zetje geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ApoC schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:08:
Vandaag krijg ik een I7-8700 en een I5-8600K binnen. Vooral niet vragen waarom dat is :X

Als het gaat om performance taken, game ik voornamelijk. De rest van de taken kan op elke willekeurige CPU.
Het spul moet 2 tot 3 jaar goed mee kunnen komen. (Ik upgrade altijd wel binnen die tijd, ken mezelf 8) ).

De vraag is nu, welke ga ik houden? Bij de 8600K spreekt het idee van OC'en me aan. Bij de 8700 is het vooral het idee om een keer een I7 te hebben (altijd voor I5's gekozen in het verleden).

Iemand nog een toevoeging die het laatste zetje geeft?
Ow echt, hier moest ik wel erg om lachen, omdat ik precies hetzelfde dillema had, ik had ook een 8600k en een 8700k besteld. Ik heb uiteindelijk toch de 8700k erin gezet :),.

Als je wilt overclocken, zal je denk ik meer uit de 8600k halen of je moet al op waterkoeling zitten, dan is een 8700k ook een optie.
Maar dat is wel een heethoofd :X .

Ik heb eindelijk de 8700k erin gezet, omdat die voor de games die ik speel, voordeel bied.
Overclocken nog niet gedaan, maar ik heb een noctua d15 erin zitten, daarmee zal die niet zo ver gaan qua. overclock, ben ik bang ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
freaky35 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:23:
[...]

Ow echt, hier moest ik wel erg om lachen, omdat ik precies hetzelfde dillema had, ik had ook een 8600k en een 8700k besteld. Ik heb uiteindelijk toch de 8700k erin gezet :),.

Als je wilt overclocken, zal je denk ik meer uit de 8600k halen of je moet al op waterkoeling zitten, dan is een 8700k ook een optie.

Ik heb eindelijk de 8700k erin gezet, omdat die voor de games die ik speel, voordeel bied.
Overclocken nog niet gedaan, maar ik heb een noctua d15 erin zitten, daarmee zal die niet zo ver gaan qua. overclock, ben ik bang ;w
Hehe, ben gelukkig niet de enige :P

Het gaat trouwens om een i7-8700 non K! Dat maakt het (in mijn hoofd dan) zo ingewikkeld. Ik moest financieel echt ergens een grens trekken, en de i7-8700K ging daar echt overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor de mensen die iets met Coffee Lake en HTPC/IGP doen: crosspost uit MAX3400 in "[Ervaringen] Intel Apollo Lake & Kaby Lake NUC's"

This driver enables the Microsoft Windows® 10 Fall Creators Update, thereby providing support for users to experience HDR playback & streaming on systems with Intel® UHD Graphics 620 and Intel® HD Graphics 620 or better, enjoyed on HDR capable external monitors and TVs.

https://downloadcenter.in...dows-15-60-?product=96551

_/-\o_ *O* _/-\o_

Applicable processors:
Intel® Core™ i7-8550U Processor (8M Cache, up to 4.00 GHz)
Intel® Core™ i5-8250U Processor (6M Cache, up to 3.40 GHz)
Intel® Core™ i7-8650U Processor (8M Cache, up to 4.20 GHz)
Intel® Core™ i5-8350U Processor (6M Cache, up to 3.60 GHz)
Intel® Core™ i3-7130U Processor (3M Cache, 2.70 GHz)
Intel® Core™ i7-8700K Processor (12M Cache, up to 4.70 GHz)
Intel® Core™ i5-8600K Processor (9M Cache, up to 4.30 GHz)
Intel® Core™ i7-8700 Processor (12M Cache, up to 4.60 GHz)
Intel® Core™ i5-8400 Processor (9M Cache, up to 4.00 GHz)
Intel® Core™ i3-8100 Processor (6M Cache, 3.60 GHz)
Intel® Core™ i3-8350K Processor (8M Cache, 4.00 GHz)

[ Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 10-11-2017 09:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ApoC schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:29:
[...]

Hehe, ben gelukkig niet de enige :P

Het gaat trouwens om een i7-8700 non K! Dat maakt het (in mijn hoofd dan) zo ingewikkeld. Ik moest financieel echt ergens een grens trekken, en de i7-8700K ging daar echt overheen.
Ik dacht hetzelfde :),

Maar kiezen tussen deze 2 is nog lastiger
Omdat deze 8700 gelocked is, zal je denk ik meer uit de 8600k kunnen halen, omdat die vaak best willen overclocken.
En minder warmte produceren.

En met de 8700 zit je toch vast op 4.3ghz op alle cores. Alleen 1 of 2 cores is 4.7

[ Voor 14% gewijzigd door freaky35 op 10-11-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
freaky35 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:55:
[...]

Ik dacht hetzelfde :),

Maar kiezen tussen deze 2 is nog lastiger
Omdat deze 8700 gelocked is, zal je denk ik meer uit de 8600k kunnen halen, omdat die vaak best willen overclocken.
En minder warmte produceren.

En met de 8700 zit je toch vast op 4.3ghz op alle cores. Alleen 1 of 2 cores is 4.7
True. Ik vermoed ook dat ik met die I5-8600K icm een GTX1080 voorlopig wel weer even vooruit kan. Stomme is dat als ik ze niet beide zou binnen krijgen, ik er niet eens meer mee bezig zou zijn |:(

Een all-core boost van een 8600K naar 4.7, lijkt me ook wel haalbare kaart. Mugen 5 en behoorlijke airflow is geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpiewee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
na het lezen van de 14 pagina's is mij nog steeds niet duidelijk of ik nu voor een i7 8700 of i7 8700K moet gaan. kan iemand mij helpen bij de volgende vraag:

Klopt het dat je met een Asrock Taichi moederbord net zo goed een Non-k kunt kopen, omdat Asrock een hardwarematige optie heeft ingebouwd waardoor je de Non-k versies ook gewoon kunt overklokken. (Die gaat dus om de beperking van Intel heen) De K versie is namelijk 80 euro duurder..dus iets duurder moederbord vangt die kosten af. (wil de Taichi vanwege ingebouwde wifi+BT, 3x M.2 en 8x sata600 poorten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
mrpiewee schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:54:
na het lezen van de 14 pagina's is mij nog steeds niet duidelijk of ik nu voor een i7 8700 of i7 8700K moet gaan. kan iemand mij helpen bij de volgende vraag:

Klopt het dat je met een Asrock Taichi moederbord net zo goed een Non-k kunt kopen, omdat Asrock een hardwarematige optie heeft ingebouwd waardoor je de Non-k versies ook gewoon kunt overklokken. (Die gaat dus om de beperking van Intel heen) De K versie is namelijk 80 euro duurder..dus iets duurder moederbord vangt die kosten af. (wil de Taichi vanwege ingebouwde wifi+BT, 3x M.2 en 8x sata600 poorten)
Volgens mij is de all core boost op non-K CPU's niet meer mogelijk na een microcode update van intel, als ik het goed heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpiewee
Iemand die de micro code update van Intel kan bevestigen? ik las dit op TomsHardware:

By incorporating an additional clock generator, Asrock is able to force the CPU cores (that’s cores, not all components on the CPU die) to use a separate clock generator and BCLK than the rest of the system. This allows you to then overclock the CPU by increasing BCLK until the CPU cores themselves become unstable without destabilizing other components.
There are a few caveats, however, as in order to enable overclocking, Asrock had to disable a few other features. First, users should not make the mistake of thinking that these boards can overclock unlocked CPUs by raising the core multiplier. Overclocking is possible only by raising the BCLK.
At stock clock speeds, these motherboards perform and act just like any other, but once the BCLK is raised above 100 MHz in the BIOS, the system instantly disables power saving C-States and Turbo Boost. The system also won’t be able to use certain instructions properly. These issues are relatively minor, as overclockers often disable power saving C-States to help stabilize their system, and the clock speed increase should ultimately increase performance above what Turbo Boost was capable of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
AvAars schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 02:47:
Ik draai hier nu stabiel 4.8GHz all-core turbo op 1.3v, LLC op high (Gigabyte Z370 Gaming 7) waarbij de Vcore toch nog 1.245v rapporteert onder load (Lijkt me alsnog weinig voor high LLC). LLC op turbo zal ik maar niet proberen, dit is al een prima resultaat.

Wat zijn hier de meningen over "veilige" voltages? Voltages die je CPU niet snel degraderen dus?
Welke koeler gebruik je en wat zijn je temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Nu online
Sj44k13 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:46:
[...]

Welke koeler gebruik je en wat zijn je temperaturen?
Waterkoeling (custom loop met in totaal 720mm rad-oppervlak, systeem bevat ook een 1080TI), en draai met AIDA64 op 60 graden :)

[ Voor 5% gewijzigd door AvAars op 10-11-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 10:26
Leuk om al deze benchmarks te zien, ben momenteel zelf bezig om een i7-8700K systeem te builden voor PC gaming alleen zit ik in de knoop met de moederboord. Wil max 250 aan de moederboord spenderen maar heb twijfels welke de juiste is... Twijfel momenteel tussen de MSI Progaming carbon ac or de Asrock Fatality K6... Iemand enige idee/betere optie?

Resterende build is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 384,01€ 384,01
1ASRock Fatal1ty Z370 Gaming K6€ 183,95€ 183,95
1MSI GeForce GTX 1080 AERO 8G OC€ 545,-€ 545,-
1Corsair Carbide Air 740€ 124,44€ 124,44
1Corsair Hydro H100i v2€ 116,70€ 116,70
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 189,90€ 189,90
1Corsair RM650x Zwart€ 96,95€ 96,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.795,95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@Caneezy Kan je niet beter een topic (met wat meer eigen input) starten in Desktop Aankoopadvies?

Ben zelf wel te spreken over mijn bescheiden setup. Overclocken doe ik voorlopig niet, overweeg alleen wel om het RAM op te krikken naar 3200MT/s.

Slechte foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8fyGktIVIQDKXdrOiETyUXZv/full.jpg

U ziet:
pricewatch: BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart
pricewatch: Asus ROG Strix Z370-G Gaming (Wi-Fi AC)
pricewatch: Intel Core i7-8700K Boxed
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
pricewatch: Samsung 830 series SSD 128GB
pricewatch: Gelid Solutions GC-Extreme Thermal Compound

De zijpanelen van de kast zijn omgedraaid zodat de knoppen aan de linkerzijde (en dus achter het moederbord) zitten. Is ook qua kabelmanagement wat handiger. Daarnaast de extra bay voor een HDD bovenin eruit getrokken want dat nam onnodig ruimte in.

Idle temps:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O5IEAmAESD0WrgjiqCEep0gk/full.png

En zelfs met de fans voluit hoor je eigenlijk amper wat. Binnenkort maar eens een stresstestje proberen en uitvogelen wat al die gestoorde opties in de Asus Suite zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 10-11-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Ow dat scheeld nog 4 c per core,als mijn 8700k noctua d15,die word max 24c, idle, met het gamen,wil die wel naar een graad op 60, maar ik zie de vcore ook aardig oplopen naar(1.30v), denk dat daar het probleem zit.

Met mijn 4790k ook al last van,dat mijn msi z97 gaming 5 standaard de vcore te hoog zet, voor stabiliteit natuurlijk, maar genereerd ook nog wat warmte en onnodige slijtage, kan die net zo goed een overclock mee krijgen,lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
AvAars schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:14:
[...]

Waterkoeling (custom loop met in totaal 720mm rad-oppervlak, systeem bevat ook een 1080TI), en draai met AIDA64 op 60 graden :)
Het is dat ik te bang ben voor lekken met waterkoeling, maar het trekt altijd wel mijn aandacht, zeker als ik zie hoeveel je graden het scheeld :) .

Die AIO dingen zie ik te veel kapot gaan , plus bijna allemaal hebben ze geloof ik dezelfde pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
freaky35 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:23:
[...]

In het verleden ging ik. Ook voor. De I7 K versies.
Maar vind de winst nog steeds te beperkt dus nu een 8600K gekozen. Toch wat extra cores tov de 4790k een voordeel mocht er multithreaded workload zijn. Maar door de 4900 clocks en 5000 turbo toch net wat sneller dan de 4790K @ 4500.

Speel nu vooral oudere games die komen niet echt verder dan 2 tot 4 cores.

Bedoel de Enhanced turbo waardoor allr Cores 4700 kunnen ? Maar lijkt mij niet dat die boven de 47x kan.

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 10-11-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwar je BLCK overclocking niet met multiplier overclocking? Multiplier overclocking is heel 'clean' en is niets anders dan het overschrijven van de product differentiatie die Intel kunstmatig aanbrengt. BLCK overclocking is het opvoeren van je moederbord. Een tijdje kon dit niet omdat de clock generator gekoppeld zat aan je PCI en je SATA en USB waardoor je dan ook je USB poort ging overclocken. Met de losse clock generators kan het weer. Maar of het wenselijk is...
S_Chief schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:10:
@Caneezy Kan je niet beter een topic (met wat meer eigen input) starten in Desktop Aankoopadvies?

Ben zelf wel te spreken over mijn bescheiden setup. Overclocken doe ik voorlopig niet, overweeg alleen wel om het RAM op te krikken naar 3200MT/s.

Slechte foto:

[afbeelding]

U ziet:
pricewatch: BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart
pricewatch: Asus ROG Strix Z370-G Gaming (Wi-Fi AC)
pricewatch: Intel Core i7-8700K Boxed
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
pricewatch: Samsung 830 series SSD 128GB
pricewatch: Gelid Solutions GC-Extreme Thermal Compound

De zijpanelen van de kast zijn omgedraaid zodat de knoppen aan de linkerzijde (en dus achter het moederbord) zitten. Is ook qua kabelmanagement wat handiger. Daarnaast de extra bay voor een HDD bovenin eruit getrokken want dat nam onnodig ruimte in.

Idle temps:

[afbeelding]

En zelfs met de fans voluit hoor je eigenlijk amper wat. Binnenkort maar eens een stresstestje proberen en uitvogelen wat al die gestoorde opties in de Asus Suite zijn.
Jeetje wat een klein kastje. Gaat dat goed onder load? Ik overweeg zelf de Dark Base 900 Pro omdat ik bang ben dat het te veel herrie en warmte gaat opleveren :+ .

[ Voor 233% gewijzigd door sdk1985 op 10-11-2017 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
freaky35 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:26:
Ow dat scheeld nog 4 c per core,als mijn 8700k noctua d15,die word max 24c, idle, met het gamen,wil die wel naar een graad op 60, maar ik zie de vcore ook aardig oplopen naar(1.30v), denk dat daar het probleem zit.

Met mijn 4790k ook al last van,dat mijn msi z97 gaming 5 standaard de vcore te hoog zet, voor stabiliteit natuurlijk, maar genereerd ook nog wat warmte en onnodige slijtage, kan die net zo goed een overclock mee krijgen,lol.
4 graden vind ik niet zo bijzonder (idle). Dit was wel met wat activiteiten open (Edge*10/15 tabs, Spotify etc.), maar geen spannende dingen voor de rest.

Voor een mATX case met "mwah" intake vind ik het niet slecht. Heb net 10 minuten Aida64 gedraaid en de gemiddelde temperatuur blijft steken op 70 graden. Daarbij is het geheel nog steeds erg stil. Vcore 1,365v max.
sdk1985 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:41:
[...]
Jeetje wat een klein kastje. Gaat dat goed onder load? Ik overweeg zelf de Dark Base 900 Pro omdat ik bang ben dat het te veel herrie en warmte gaat opleveren :+ .
Zie hierboven. :P Dark Base Pro 900 is wel een joekel van een kast vergeleken met dit. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kQJcasGglES5kTme0dNPnOyv/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nyBHLK7iFMKXLDRd3Ow9clhj/full.png

Die uitschieter naar 90 duurde een fractie van een seconde.

[ Voor 25% gewijzigd door S_Chief op 10-11-2017 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De Game en VR bundel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JJXbaiORKg7w5m8QjJtXsWqy/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hVodlafM6bG4G0RAQUGpFrp6/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
S_Chief schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:42:
[...]

4 graden vind ik niet zo bijzonder (idle). Dit was wel met wat activiteiten open (Edge*10/15 tabs, Spotify etc.), maar geen spannende dingen voor de rest.

Voor een mATX case met "mwah" intake vind ik het niet slecht. Heb net 10 minuten Aida64 gedraaid en de gemiddelde temperatuur blijft steken op 70 graden. Daarbij is het geheel nog steeds erg stil. Vcore 1,365v max.

[...]

Zie hierboven. :P Dark Base Pro 900 is wel een joekel van een kast vergeleken met dit. :D

[afbeelding]

[afbeelding]

Hoge vcore trouwens met aida 64,maar ik snap het hoor,deze Noctua d15 is trouwens ook stil, het tis alleen zo'n enorm blok, haha,oogt wel imposant, dat wel.

[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 10-11-2017 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
freaky35 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:48:
[...]

hoge vcore trouwens met aida 64,maa rik snap het hoor :), ik vind 4 c best veel als basis temp al
Ik moet nog ff kijken hoe dat zit idd. Als dit tijdens normaal gebruik niet meer voorkomt vind ik het best, maar dit moet geen gewoonte zijn.

De D15 had ik ook bekeken, maar bijna 35 euro extra terwijl het verschil in koelprestatie te verwaarlozen is, dus het was voor mij de moeite niet waard.

@sdk1985 Fancurve heb ik momenteel zo staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AAmFf2LTc9xQQIBCiIo7pT5I/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NyDFMf2L12Ths2sILUCaunnD/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oEM0vh15rCf2myz6SsqByrAb/full.png

Wat aan de veilige kant, en zelfs met alles voluit is 'ie stiller dan de gemiddelde ultrabook.

[ Voor 44% gewijzigd door S_Chief op 10-11-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Nu online
freaky35 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:29:
[...]

Het is dat ik te bang ben voor lekken met waterkoeling, maar het trekt altijd wel mijn aandacht, zeker als ik zie hoeveel je graden het scheeld :) .

Die AIO dingen zie ik te veel kapot gaan , plus bijna allemaal hebben ze geloof ik dezelfde pomp
O-)

Door mijn eigen fout heeft het ook een kleine hoeveelheid over mijn moederbord gelekt terwijl hij aanstond (pomp stond aan bij het vullen, m'n fillport begon ineens vloeistof te braken... |:( ) maar geen schade, hopelijk ook niet op lange termijn. De vloeistof is in eerste instantie ook niet-geleidend. Keukenpapier doet wonderen en alle componenten lijken wel goed afgeschermd.

Maar de temps zijn het wel echt waard. Het enorme verschil tussen mijn loop-temp en de CPU maakt het alleen wel echt aan het kriebelen om toch maar een keertje te gaan delidden...

Even een kwartiertje gebenched... AIDA64 + Heaven. 8700k op 4.8GHz en 1080TI op 2088MHz (beiden op 1 loop). EC_TEMP1 is de looptemperatuur.

AIDA64 8700k 4800MHz + 1080TI AIDA64 8700k 4800MHz + 1080TI 2 HWMonitor 8700k 4800MHz + 1080TI

En hier waarom ik stiekem wel wil delidden:
Afterburner 8700k + 1080TI
De 1080TI is nou ook geen koude kikker maar die ratelt lekker door op 43 graden.

De idle temps zijn dan wel weer om naar huis te schrijven:
8700k idle

[ Voor 40% gewijzigd door AvAars op 10-11-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
S_Chief schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:49:
[...]

Ik moet nog ff kijken hoe dat zit idd. Als dit tijdens normaal gebruik niet meer voorkomt vind ik het best, maar dit moet geen gewoonte zijn.

De D15 had ik ook bekeken, maar bijna 35 euro extra terwijl het verschil in koelprestatie te verwaarlozen is, dus het was voor mij de moeite niet waard.

@sdk1985 Fancurve heb ik momenteel zo staan:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat aan de veilige kant, en zelfs met alles voluit is 'ie stiller dan de gemiddelde ultrabook.
Moet zeggen dat Asus wel weer een goede slag gemaakt heeft met fan instel tool. _/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S_Chief schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:42:
[...]

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Volgens mij is de pricewatch: be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart/Zilver) ten oprichtte van elke case enorm :P. Voordeel is dat mobo inverted kan en je makkelijk ruimte hebt voor een AIO (mobo kan op 3 standen). Nadeel is dat hij 220 euro kost en echt gigantisch is.

Meeste cases in reviews maken echter veel lawaai. Wilde eerst voor de pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit gaan maar in de reviews die ik tegenkwam presteerde deze ondermaats op zowel temperaturen als geluid. Als ik iets niet wil is dat mijn gpu gaat throttlen, als het nodig is dan heb ik de ruimte...

Zit nu beetje te twijfelen tussen de

pricewatch: be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart/Oranje) en de pricewatch: be quiet! Pure Base 600 Window Zwart/Oranje

Heb nu reeds een product: be quiet! Silent Base 800 en daarvan hoor ik de case fans in idle... Dus ik heb daarom een beetje een hard hoofd in die kleine kastjes. Maar jouw temperaturen verbazen mij enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@sdk1985 In positieve of negatieve zin? :+

Voor mij was het ook een vereiste dat het een stil systeem zou zijn (werk vaak 's avonds), en het enige wat ik heel zachtjes hoor is de lager van de top fan (intake).

Komt naast de Mugen 5 ook door de case zelf, alle panelen zijn lekker dik waardoor het geluid goed wordt gedempt.

Als ik een db meter app op m'n OnePlus 3 open en de telefoon op de case leg dan varieert de meting tussen 3 en 12 db (idle) en tussen 20 en 28 db met alle fans op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
freaky35 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:48:
[...]

Hoge vcore trouwens met aida 64,maar ik snap het hoor,deze Noctua d15 is trouwens ook stil, het tis alleen zo'n enorm blok, haha,oogt wel imposant, dat wel.
Mijn noctua nh-d15s met 2 koelers gaat anders rond de 70c redelijk hard lawaai maken. Gebruik je een stil fan profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S_Chief schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:34:
@sdk1985 In positieve of negatieve zin? :+

Voor mij was het ook een vereiste dat het een stil systeem zou zijn (werk vaak 's avonds), en het enige wat ik heel zachtjes hoor is de lager van de top fan (intake).

Komt naast de Mugen 5 ook door de case zelf, alle panelen zijn lekker dik waardoor het geluid goed wordt gedempt.

Als ik een db meter app op m'n OnePlus 3 open en de telefoon op de case leg dan varieert de meting tussen 3 en 12 db (idle) en tussen 20 en 28 db met alle fans op max.
Negatief, de fans van de Silent Base 800 hebben een beetje een industrieel geluidje. Zal per telefoon en app schelen maar alles uit is hier 15 dB met de Oneplus One en de 'sound meter' van abc apps

Vlak voor de Silent Base gaat hij naar 30 dB, met het deurtje open 35 dB. De cm690II heeft geen deurtje en doet ook 35 aan de voorkant. Echter omdat de toon anders is hoor ik die minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@sdk1985 Ik bedoelde jouw verbazing over de temps van mijn setup. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-06 09:53
sdk1985 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:20:
[...]

Volgens mij is de pricewatch: be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart/Zilver) ten oprichtte van elke case enorm :P. Voordeel is dat mobo inverted kan en je makkelijk ruimte hebt voor een AIO (mobo kan op 3 standen). Nadeel is dat hij 220 euro kost en echt gigantisch is.

Meeste cases in reviews maken echter veel lawaai. Wilde eerst voor de pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit gaan maar in de reviews die ik tegenkwam presteerde deze ondermaats op zowel temperaturen als geluid. Als ik iets niet wil is dat mijn gpu gaat throttlen, als het nodig is dan heb ik de ruimte...

Zit nu beetje te twijfelen tussen de

pricewatch: be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart/Oranje) en de pricewatch: be quiet! Pure Base 600 Window Zwart/Oranje

Heb nu reeds een product: be quiet! Silent Base 800 en daarvan hoor ik de case fans in idle... Dus ik heb daarom een beetje een hard hoofd in die kleine kastjes. Maar jouw temperaturen verbazen mij enorm.
ik heb de p400s en mijn temps zijn heel. goed, misschien dat in een nzxt 340 temps 2 graden koeler zullen zijn, big whoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:35:
[...]

ik heb de p400s en mijn temps zijn heel. goed, misschien dat in een nzxt 340 temps 2 graden koeler zullen zijn, big whoop.
HWI: 42 ipv 24 https://nl.hardware.info/...sultaten-koeling-400-watt
Bittech: 70 boven ambient op low rpm: https://www.bit-tech.net/...s-eclipse-p400s-review/3/

Heb nu een 690 II die beter uit de bus komt, dan zou ik er op achteruit gaan. De 340 heeft helaas direct in het metaal montage voor hdd.

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 10-11-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-06 09:53
Scheelt wel veel inderdaad.
Ik ben ook van een 690 II naar een phanteks p400s gegaan, maar ik heb dan ook geen onderdelen die te warm worden in mijn case, ik ging voor looks. ( heb een i7 3770k @ 4.8 ghz die met games onder 70C blijft, 1080ti die onder 65C blijft)

Ik moet zeggen dat mijn onderdelen niet meer dan een paar graden warmer zijn dan dat ze waren in mijn 690 II, hooguit 2-3C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
Mijn i7-8700 (non K) build is up en running. allemaal keurig stabiel. Wel even een checkvraag, met name aan de mede-eigenaren van dezelfde CPU: Zijn dit normale temperaturen voor deze CPU onder deze loads?
- Mijn idle temps liggen niet hoger dan 34 graden.
- Als ik Prime95 v293 draai, zit ik op 86 graden.
- Een Aida stresstest levert maximaal 80 graden op en gemiddeld net geen 70 graden.
Dit alles met een Mugen 5 (Niet de PCGH).

Nu ben ik een I5-6500 gewend die nooit warmer werd dan 55 graden, dus ik moet denk ik nog even wennen aan deze temps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
Iemand hier die ook een i5 8600k, een gtx 1070 (zelf msi armor oc, 2 fans dus) en metro last light in bezit heeft heel toevallig?

De Metro benchmark op 1080P, alles maximaal aan settings en 5 opeenvolgende runs kom ik op gpu max temp 75°, cpu 59° max en gemiddelde framerate van 71.

(Tijdens bouwen mugen 5 per ongeluk verkeerd om gezet dus toen inclusief de al aangebrachte arctic 5 koelpasta omgedraaid, eigenlijk niet goed maar zover ik zie geen impact op temperatuur)

Niet slecht voor enthoo itx kastje met de stock 200mm front fan, mugen 120 mm tweede fan als rear outtake (paste niet op koeler zelf dus maar achterop gemonteerd) en nog een 140 mm bovenin vooraan als outtake fan.

Volgens mij zit het wel snor met prestaties van de i5 8600k icm 1070 dus :7

Ps. AIDA64 stress test van 6 min max 57 graden

[ Voor 3% gewijzigd door Jelloz op 11-11-2017 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen komt mijn geheugen, dat niet op de QVL staat.

Ben alleen even vergeten welk tootlje ik ook alweer gebruikte om de bandbreedte+latency te testen. Had een blauwe UI. Weet iemand dat nog? Bij Skylake had ik eerste een Crucial setje die in dual channel mode slechter werkte dan een losse Kingston module :+ .

edit: Het was Maxxmem2, maar de website is offline.

[ Voor 31% gewijzigd door sdk1985 op 11-11-2017 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Sj44k13 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:46:
[...]

Mijn noctua nh-d15s met 2 koelers gaat anders rond de 70c redelijk hard lawaai maken. Gebruik je een stil fan profiel?
Ik ben nog een beetje aan het tweaken aan🙂. Maar met de huidige mobo’s kan je mooi een profiel maken.

Ja ik hoor ehm wel als de fans aardig voluit gaan, maar het mooie van die grote koelers is ,vind ik dat ze op een lager toerental al veel lucht verzetten.
En er zit natuurlijk wen gigantisch groot koelblok en die d15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ApoC schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:31:
Mijn i7-8700 (non K) build is up en running. allemaal keurig stabiel. Wel even een checkvraag, met name aan de mede-eigenaren van dezelfde CPU: Zijn dit normale temperaturen voor deze CPU onder deze loads?
- Mijn idle temps liggen niet hoger dan 34 graden.
- Als ik Prime95 v293 draai, zit ik op 86 graden.
- Een Aida stresstest levert maximaal 80 graden op en gemiddeld net geen 70 graden.
Dit alles met een Mugen 5 (Niet de PCGH).

Nu ben ik een I5-6500 gewend die nooit warmer werd dan 55 graden, dus ik moet denk ik nog even wennen aan deze temps :P
Ik vraag me steeds meer af eerlijk gezegd of de mugen voldoende is voor de 8700, vooral door de lage rpm fans. Verder hoe hoog gaat de vcore met die test. Ik gebruik die prime over niet, ik vind dat ze onnodig de componenten belasten.. ja de oude prime95 v26.6 Maar als ik een potje bf1 speel , word het hele systeem op het uiterste belast.
Zeker in combinatie met een 1080gtx en een 144 hz scherm.

Waar ik nu gewoon eindelijk bijna altijd 98% gpu gebruik heb, dat was met mijn 4790 k niet mogelijk . Dus toch niet voor niets gekocht🙂.

[ Voor 15% gewijzigd door freaky35 op 11-11-2017 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Idle 25 graden, Aida64 70 graden, hoezo zou een Mugen dan niet genoeg zijn (ik heb dan wel de 5 PCGH)?

[ Voor 15% gewijzigd door S_Chief op 11-11-2017 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benchmark die ik had gevonden koelde de PCCG net beter dan de Mugen 5 (gewoon). RPM zegt natuurlijk niet alles. Volgens mij kwam dat ook uit de review van @Foritain .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ligt aan zo veel idd. Omgevingstemperatuur, case, casefans, airflow etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Ach misschien lul ik ik maar uit mijn nek, dat is ook maar zo mogelijk 🙂

Maar airflow is zeker van belang ja, heb ik wel gemerkt.Ik had een laag rpm fan achterin zitten, met weinig flow, warmte bleef te veel in de kast, met een sterkere fan achterin zijn de temps drastisch gedaald.

Ik ben bezig met het overclocken van mij 8700k, ik kan het toch niet laten🙂.

Ik kom in ieder geval op 4.7 GHz al zonder al te hoge vcore daar ben ik allang blij mee🙂.
Alleen kan nog beter denk ik met het laatste bios, die jet LLC gebeuren fixt. Nu zakt de voltage te laag. Waardoor 4.8ghz nog niet stabiel is te krijgen. Maar we tweaken mooi even verder.
Ik heb een Asrock extreme 4 moederbord.

[ Voor 101% gewijzigd door freaky35 op 11-11-2017 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die alvast even een aida memtest wil draaien? Dan heb ik een betere referentie, mijn beste referentie is nu skylake:

Kingston DDR4 2400 Mhz (ipv 2133)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rdx9OdjMAuhgfcFBciIINFsw/full.png

Crucial DDR3 1666 Mhz (ipv 1333)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bT60azQd5o7SMgJ5SdUzmo5o/full.png

Los hiervan ben ik van plan zowel de Asrock Gaming K6 als de MSI Gaming M5 te testen. Als iemand een suggestie heeft van hoe/wat ik daarbij moet vergelijken dan hoor ik het graag.

[ Voor 46% gewijzigd door sdk1985 op 11-11-2017 04:42 . Reden: 2500K toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Nu online
sdk1985 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 01:08:
Iemand die alvast even een aida memtest wil draaien? Dan heb ik een betere referentie, mijn beste referentie is nu skylake:

[afbeelding]

Los hiervan ben ik van plan zowel de Asrock Gaming K6 als de MSI Gaming M5 te testen. Als iemand een suggestie heeft van hoe/wat ik daarbij moet vergelijken dan hoor ik het graag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QQFX4myVeiSicYd1RfCyvqoD/full.png

RIP trial version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
freaky35 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 00:26:
[...]

Ik vraag me steeds meer af eerlijk gezegd of de mugen voldoende is voor de 8700, vooral door de lage rpm fans. Verder hoe hoog gaat de vcore met die test. Ik gebruik die prime over niet, ik vind dat ze onnodig de componenten belasten.. ja de oude prime95 v26.6 Maar als ik een potje bf1 speel , word het hele systeem op het uiterste belast.
Zeker in combinatie met een 1080gtx en een 144 hz scherm.

Waar ik nu gewoon eindelijk bijna altijd 98% gpu gebruik heb, dat was met mijn 4790 k niet mogelijk . Dus toch niet voor niets gekocht🙂.
Vcore naar 1.336 bij prime95. Of die mugen genoeg is, ga ik voor nu nog wel vanuit. Kan altijd nog een keer opnieuw de koeler plaatsen, voor de zekerheid.

Wat opvalt in ixtu is dat bij prime95 de TDP omhoog schiet naar 150 watt. Het dubbele van de tdp spec voor deze cpu :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasty82
  • Laatst online: 15-06 09:38
Simpele overclock met memory benchmark:

Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/99/ab/0TEfqcmv_t.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door lasty82 op 11-11-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Vanwege crashes in Gears of war 4 met mn 8700K op 4800 mhz ben ik toch weer terug gegaan naar het meenemen van AVX testen als prime95 en realbench om het wat meer "worst case" te maken.

4800 mhz (met AVX offset -1, dus 4700 mhz) is toch wel het meeste wat ik eruit kan halen, dit is met 1.31 Vcore wat nog net te testen valt met prime95 (AVX) zonder naar de 100C te gaan. Blijft gevoelsmatig wat jammer dat ook games hierdoor schommelen tussen 4700 en 4800, maar 4800 mhz in AVX testen geeft onmiddelijk foutmeldingen, ook al ga ik naar 1.35 volt. Niet dat AVX me zoveel boeit maar stabiel blijven tijdens deze testen hiervan lijkt wel goede indicator voor stabiliteit voor alle toepassingen.

Met luchtkoeling zal dit wel de max zijn maar de voltageverhoging die nodig is om 4800 mhz of meer te halen zou ik sowieso niet willen denk ik.

anathema

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
[Video: https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?action=display_image&image_id=553533]

Hierbij mijn. 8700k score met Aida64 geheugen benchmark

[ Voor 55% gewijzigd door freaky35 op 11-11-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpiewee
@Astennu "Bedoel de Enhanced turbo waardoor allr Cores 4700 kunnen ? Maar lijkt mij niet dat die boven de 47x kan".

Nee, dat bedoel ik niet, dat kunnen namelijk alle moederborden toch? Dit gaat specifiek om een hardwarematige opplossing die alleen op Asrock moederborden zit. Er staat "and the clock speed increase should ultimately increase performance above what Turbo Boost was capable of".

@sdk1985 Verwar je BLCK overclocking niet met multiplier overclocking? Multiplier overclocking is heel 'clean' en is niets anders dan het overschrijven van de product differentiatie die Intel kunstmatig aanbrengt. BLCK overclocking is het opvoeren van je moederbord. Een tijdje kon dit niet omdat de clock generator gekoppeld zat aan je PCI en je SATA en USB waardoor je dan ook je USB poort ging overclocken. Met de losse clock generators kan het weer. Maar of het wenselijk is...

Ik weet niet of ik het met iets verwar, ik weet namelijk niet wat het is dat Asrock heeft ingebouwd zodat je non-K's kunt overklokken. Voor zover ik nu weet is dat Intel een blokkade heeft opgelegd op Non-K processors en niet bij K processors. Ik zie hier iedereen K processors kopen, dus vraag ik me af waarom, aangezien die 80 euro duurder is en ik lees dat Asrock een optie heeft om de K blokkade te omzeilen, ik kan alleen nergens goed terugvinden hoe ze dat doen, vandaar mijn vraag of iemand dat hier voor mij kan uitleggen. 8)

Ter verduidelijking heb ik dit stukje tekst toegevoegd om aan te geven waar mijn vraag vandaan komt O-) :

By incorporating an additional clock generator, Asrock is able to force the CPU cores (that’s cores, not all components on the CPU die) to use a separate clock generator and BCLK than the rest of the system. This allows you to then overclock the CPU by increasing BCLK until the CPU cores themselves become unstable without destabilizing other components.
There are a few caveats, however, as in order to enable overclocking, Asrock had to disable a few other features. First, users should not make the mistake of thinking that these boards can overclock unlocked CPUs by raising the core multiplier. Overclocking is possible only by raising the BCLK.
At stock clock speeds, these motherboards perform and act just like any other, but once the BCLK is raised above 100 MHz in the BIOS, the system instantly disables power saving C-States and Turbo Boost. The system also won’t be able to use certain instructions properly. These issues are relatively minor, as overclockers often disable power saving C-States to help stabilize their system, and the clock speed increase should ultimately increase performance above what Turbo Boost was capable of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mrpiewee
Mja dat is dus BLCK overclocking. Dat was vroeger de enige manier om te overclocken en daar heeft iedereen nog pijn in zijn buik van ;). Met een K cpu verhoog je normaliter de multiplier en klaar is kees. Het mooie is juist dat je de C-states als overclocker helemaal niet hoeft uit te schakelen. Sterker nog ik draai de 2500K nu op 4800 (zit nog te wachten op mobo van Megekko) met alles AUTO behalve de multiplier en het XMP profiel. Gaat netjes terug naar 1600 Mhz in idle.
freaky35 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:42:
[video]

Hierbij mijn. 8700k score met Aida64 geheugen benchmark
URL helaas stuk, die linked naar de account van de bezoeker en ik heb dat plaatje niet :P.
51K bij 46 ns, dat is snel. Weet je toevallig wat de ns is op stock? Heb op Skylake vorig jaar ook een verschil van 20 ns gezien tussen een Kingston module die goed werd ondersteund en een Crucial module die niet werd ondersteund.

[ Voor 69% gewijzigd door sdk1985 op 11-11-2017 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qyqa8fj3okmet.png

Nog maar een keer dan🙂

[ Voor 21% gewijzigd door freaky35 op 11-11-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpiewee
@sdk1985 Mja dat is dus BLCK overclocking. Dat was vroeger de enige manier om te overclocken en daar heeft iedereen nog pijn in zijn buik van ;). Met een K cpu verhoog je normaliter de multiplier en klaar is kees. Het mooie is juist dat je de C-states als overclocker helemaal niet hoeft uit te schakelen. Sterker nog ik draai de 2500K nu op 4800 (zit nog te wachten op mobo van Megekko) met alles AUTO behalve de multiplier en het XMP profiel. Gaat netjes terug naar 1600 Mhz in idle.

Okey, tnx voor de info. Dus dat wordt voor mij ook gewoon een K versie:-) 8)

[ Voor 74% gewijzigd door mrpiewee op 11-11-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrpiewee schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:18:
@sdk1985 Mja dat is dus BLCK overclocking. Dat was vroeger de enige manier om te overclocken en daar heeft iedereen nog pijn in zijn buik van ;). Met een K cpu verhoog je normaliter de multiplier en klaar is kees. Het mooie is juist dat je de C-states als overclocker helemaal niet hoeft uit te schakelen. Sterker nog ik draai de 2500K nu op 4800 (zit nog te wachten op mobo van Megekko) met alles AUTO behalve de multiplier en het XMP profiel. Gaat netjes terug naar 1600 Mhz in idle.

Okey, tnx voor de info. Dus dat wordt voor mij ook gewoon een K versie:-) 8)
Is daarnaast ook geen garantie dat Intel het niet gaat blokkeren via een micro-code update (herinner me iets over vorige generatie en maximaal 107 Mhz...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
top, mijn 8700k wil in ieder geval makkelijk op 4,8ghz draaien met geheugen op 3000mhz, stabiel,daar hoopte k al op voordat ik ehm kocht

Ding wil toch best wel flink overclocken dus ,nee het is geen record ect, maar ik zoek een 24/7 clock, met niet te hoge temps

Met een lagere vcore,als wat het mobo standaard geeft aan de cpu, op standaard snelheid

[ Voor 42% gewijzigd door freaky35 op 13-11-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik het misschien een idee om een overzicht te maken met wat mensen qua OC gehaald hebben?
Ik heb het idee dat de meeste hier onder de 5.0 GHz zitten.
Elders zie ik veel mensen over de 5.0 GHz gaan (meestal wel met hoge v-core settings)

Ik haal zelf de 5.0 net niet lekker op alle cores dan moet er zo veel volt bij dat dat gewoon niet interessant is. 4.9 kan ik prima draaien op 1.27v in bios met 1.244-1.254v load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevercholt
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-03 18:39
Momenteel 4.8 Ghz (geen AVX Offset) en 1.29v op een 8700K. Ik gebruik de MSI Z370 SLI Plus Mobo, 3200 mhz Kingston HyperX. Max temperatuur na een half uurtje Aida64 is 88 graden celsius (Corsair H100i waterkoeling, niet delidded). Redelijk resultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anathema
Astennu schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:52:
Ik het misschien een idee om een overzicht te maken met wat mensen qua OC gehaald hebben?
Elders zie ik veel mensen over de 5.0 GHz gaan (meestal wel met hoge v-core settings)

Ik haal zelf de 5.0 net niet lekker op alle cores dan moet er zo veel volt bij dat dat gewoon niet interessant is. 4.9 kan ik prima draaien op 1.27v in bios met 1.244-1.254v load.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar en ook naar wat men gebruikt voor benchen. Ik zelf momenteel realbench v2.43 stresstest met 8GB, dit BSOD't snel als het niet stabiel draait merk ik. Wat ik momenteel vind als benodigde voltages is:

4600 mhz: 1.260 volt bios
4700 mhz: 1.30 volt bios
4800 mhz 1.345 volt bios.

LLC op auto houdt deze voltages prima stabiel (MSI Z370 SLI plus), maar resultaten vallen me niet echt mee en 5 ghz kan ik idd wel vergeten (AVX offset doe ik niet meer want die activeert ook in games).

Ik ben er nog niet echt uit wat 24/7 te gebruiken, 4800 mhz met adaptive voltage (1.335 wat resulteert in ca. 1.35 onder load) hou ik momenteel aan.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat had ik al in de ts gezet vanaf het begin maar niemand had zich gemeld (kan via dm:P). Wel even een cpu-z validate erbij dan.

Overigens zijn mijn spullen vandaag binnen dus kan binnenkort gaan testen. Moet nog even verzinnen op welke dimensies een moederbord getest moet worden. Suggesties zijn welkom.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 14-11-2017 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
sdk1985 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:12:
[...]

Ja dat had ik al in de ts gezet vanaf het begin maar niemand had zich gemeld (kan via dm:P). Wel even een cpu-z validate erbij dan.

Overigens zijn mijn spullen vandaag binnen dus kan binnenkort gaan testen. Moet nog even verzinnen op welke dimensies een moederbord getest moet worden. Suggesties zijn welkom.
Ik denk dat het makkelijker is om een google docs document te maken waar iedereen gewoon zelf zijn waardes kan posten. Zo heb ik dat bij het Vega Ervaringen topic ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35

Leuk👍🙂. Ik ben hier ook zeer benieuwt naar 🙂
Misschien ook een idee om het gebruikte moederbord erbij te zetten, als i krat zo her en der lees, maakt dat nogal wat uit.

[ Voor 9% gewijzigd door freaky35 op 14-11-2017 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
freaky35 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 01:17:
[...]

Leuk👍🙂. Ik ben hier ook zeer benieuwt naar 🙂
Misschien ook een idee om het gebruikte moederbord erbij te zetten, als i krat zo her en der lees, maakt dat nogal wat uit.
Oa: Voeding, koeling enz maken ook veel verschil. Maar je moet ook gewoon geluk hebben. Koop 10 cpu's en je ziet zo 100-400MHz verschil qua max oc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koszje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 18:05
Mijn i7 8700k met Coolermaster 412S op stock idle 26-28C, Prime 95 Blend test 60-80C en small FFTs 80-90C.

Voldoende gekoeld lijkt me voor blijvend op stock waardes voor nu?

Ik had mijn Scythe Mugen niet moeten verkopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:50:
[...]

Ik denk dat het makkelijker is om een google docs document te maken waar iedereen gewoon zelf zijn waardes kan posten. Zo heb ik dat bij het Vega Ervaringen topic ook gedaan.
Zolang het er geen duizend worden heb ik niet zo'n probleem af en toe de TS bij te werken. Staat er sinds dag 1 1tje in met x52 , voltage in de validty url.

Hoeveel zijn het er bij Vega geworden?

edit: Nog 1tje gevonden met een valid.x86.fr notatie, TS aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 14-11-2017 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 01:37:
[...]

Zolang het er geen duizend worden heb ik niet zo'n probleem af en toe de TS bij te werken. Staat er sinds dag 1 1tje in met x52 , voltage in de validty url.

Wellicht nog een ideetje voor de TS is om bij de overclock resultaten erbij te zetten of een CPU gedelid is of niet? ;)

GMKTec NucBox K8 Plus | AMD Ryzen 7 8845HS | AMD Radeon 780M | Kingston Fury 2x32GB 5600C30 | Samsung 990 Evo Plus 2TB | be quiet! MC1 Pro | MediaTek MT7925

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
sdk1985 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 01:37:
[...]

Viel uiteindelijk wel mee. Vega was in NL niet te koop dus er zijn maar relatief weinig mensen die er een hebben. Er zijn wel wat verschillende settings getest.

Nadeel van zo'n first post is de hoeveelheid detail informatie die je er in kwijt kan zonder dat het niet meer leesbaar is. En zo'n CPU-Z validation zegt ook maar weinig over echte stabiliteit. x aantal uur realbensh, Intel burntest of prime, etc zegt aanzienlijk meer,

Ik wil best een voorzetje maken zodat je kan kijken of je het wat vind.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 14-11-2017 07:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
Hier die van mij

15-15-15-31-T2
Geheugen: CMK16GX4M2B3200C14R @ 1.4V

Uiteindelijk stabiel in Prime95

Gaat toch lekker snel in m'n bij volle load bijna geruisloze FD Node 304 ITX kastje

[ Voor 70% gewijzigd door Whiskey48 op 14-11-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
En hier de mijne :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aly4aNcy2rlWkYUyMYDh1Qan/full.png

RAM: CMD16GX4M4B3400C16 @ 3866 16-18-18-36-2T 1.4v

[ Voor 25% gewijzigd door ECP0WERS op 14-11-2017 22:24 ]

GMKTec NucBox K8 Plus | AMD Ryzen 7 8845HS | AMD Radeon 780M | Kingston Fury 2x32GB 5600C30 | Samsung 990 Evo Plus 2TB | be quiet! MC1 Pro | MediaTek MT7925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 17:50
De mijne

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yLYdT6736VWDQVpWlPIbE0Bx/full.png

Corsair Dominator Platinum: CMD16GX4M2B3733C17
MB: MSI Z370 GODLIKE GAMING

[ Voor 53% gewijzigd door ViperTim op 14-11-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Wat een duizelingwekkende mem snelheden zeg, blijkbaar heb ik toch niet de loterij geworden, dat red die van mij niet echt, lol
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste