Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:28:
[...]
De One X is eigenlijk geen midtier vervanging zoals de One S en de slim versies van de Playstation zijn. Het zijn totaal nieuwe producten (waar ook de Pro onder valt) die geproduceerd zijn om het gat tussen 4K en 1080P op te vullen.
Je vergelijking loopt derhalve een beetje mank. Want hiervoor bestond deze lijn dus niet. Los daarvan ging niemand er vanuit dat in 2020 een nieuwe generatie consoles zouden uitkomen. De voorspellingen op zijn vroegst waren voor 2021. Maar Microsoft wilt dit keer eerder zijn dan Sony. Om zodoende een voorsprong te kunnen opbouwen.
Ik heb er overigens niks op tegen dat de X alweer een opvolger gaat krijgen. Maar niet binnen 3 jaar, ik had op zijn minst 4 jaar verwacht. Zoals de Pro dat ook zal zijn (zelfs een stuk langer).
Ik kan je jaartallen niet disproven, maar het zou mij verbazen als sony pas 2 jaar later met een opvolger zou komen.
Verder de standaard doodoener......als er iets nieuws komt, dan HOEF je niet te upgraden he? Sterker nog vaak komen er nog ijzersterke games uit voor de 'in die situatie dan' last gen.
Verder ken ik maar heel weinig mensen die kunnen zeggen 'ik heb geen backlog' dus meestal is er ook nog wel een en ander te spelen voordat je 'moet'.
Dus, mijn advies, lekker doorgamen op je last gen en pas op zijn vroegst een jaar na release instappen, is goedkoper (meestal betaal je evenveel, maar krijg je ipv een kale console of een paar games, of eeen controller extra of meer schijfruimte......of een combinatie van deze opties.......) en alle kinder ziektes zouden eruit moeten zijn. Hell als je het 2-3 jaar volhoudt spaar je nog een berg geld uit op zowel games als hardware.
ik vind gamen nog steeds erg leuk, toch wel mijn nummer 1 hobby dus ik vind dat het wat geld mag kosten. maar bijna altijd vallen releases tegen. Indien de next gen out of the box ook je last gen natuurlijk ook afspeelt, dan is de 'no games' factor wel een belangrijk nadeel dat wegvalt.
En ik geef toe, het is wel leuk om op release te kunnen spelen met een nieuwe console.....maar die cool factor weegt voor mij iig niet op tegen de overige voor- en nadelen.
disclaimer.......een ding wat ik vanuit mijn eigen situatie niet tot niet zwaar meeweeg......multiplayer, ik speel weinig tot geen mp, maar ik kan me voorstellen dat als je in cod/fifa/bf/halo/gears etc etc geen/minder tegenstanders hebt, of dat als je vaste vrienden al vertrokken zijn, dat dit een zware facttor is om sneller over te stappen.