Daniel36 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:03:
Ik moet zeggen dat ik wel gefascineerd ben door de volvo's met die hoge km standen.
Mijn broer heeft kortgeleden een volvo S60 gekocht met drie ton op de teller dus ik ben benieuwd.
De auto's die ik heb gehad kon je allemaal wel afschrijven zo rond de 2,5 a drie ton.
O.a. vw, citroen, suzuki.
Moeilijk te zeggen natuurlijk, je weet niet waar de vorige eigenaar op bespaard heeft, hoe hij met de auto omgegaan is, welke wegen de auto gereden heeft (veel gaten, drempels etc), hoe het onderhoud gegaan is etc etc.
Ik rij met een A4 Avant 1.8T momenteel boven de 320k km, blok en bak doen het nog heerlijk. Wel veel onkosten gehad wegens slecht onderhoud van de vorige eigenaar.
Al het grote en kleine onderhoud kan je broer beter direct laten doen (tenzij het aangetoond onlangs al gedaan is), dit om grotere onkosten (deels) te voorkomen.
Denk hierbij aan: alle vloeistoffen vervangen, alle filters vervangen, alle bougies vervangen, riem+pomp en ga zo maar door. Gooi er zo'n 500-600 euro tegenaan en je hebt veel onderhoud al laten doen (gewoon bij de lokale garage uiteraard, niet bij een Volvo dealer, dan komt er gerust een 0 achter).
De riem van mijn auto zou er zo'n 25k gelopen hebben (originele audi riem kan de circa 120k km rijden) op moment van aanschaf, toch al bovenstaande zaken direct laten doen en maar goed ook, de riem zag niet meer uit (vol met kleine scheurtjes).
Dusss, een oudere auto (althans, met zoveel kilometers) is het raadzaam om veel preventief onderhoud te laten doen.
Dit is trouwens gewoon een algemeen iets, heeft niks met LPG te maken. Net als Audi en BMW kunnen ook de Volvo's makkelijk met deze kilometerstanden overweg (oerdegelijke blokken), maar kleine en grote beurten dienen niet negeert te worden.
[Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 15-10-2017 10:21]