Steelstofzuigers, wie gebruikt ze?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:40
Ik ben momenteel in de merkt voor een draadloze stofzuiger, maar er is toch wel erg veel keuze. Ik dacht eerst voor een Dyson te gaan, want gezien bij vrienden. Echter nu ik mij even aan het verdiepen ben zie ik veel meer opties. Momenteel twijfel ik tussen de volgende:

- Dyson V10
- Bosch Unlimited 8

Wellicht mensen hier ervaring met een van deze modellen? Dit zal onze enige stofzuiger worden en gaan hem gebruiken op parket en vloerbedekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:48
reductio schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:59:
Heeft iemand specifiek ervaringen met de Makita-steelstofzuigers? Het voordeel, zoals al genoemd, lijkt mij de betrouwbaarheid en inwisselbaarheid van de 18V-accu's. Dat is toch de zwakke plek van alle steelstofzuigers, leid ik uit de reviews af.

- DCL180Z zuigkracht 5,2 kPa. Nog geen 30 euro excl. accu.
- DCL281FZCB zuigkracht 82 mbar/kPa. 125 euro excl. accu. Voornamelijk goede reviews op amazon.
- Makita heeft zelfs steelstofzuigers op een 40V-accu: YouTube: Makita 40v Stick Vac VS Makita 18v Stick Vac | New Makita 40v CL001G... maar daar kan ik weinig over vinden (en die accu's heb ik niet).

Men raadt aan om de cycloon-afscheider (ca. 40 euro) aan te schaffen, zodat het filter niet onnodig volloopt en daarmee de zuigkracht afneemt.

Ik overweeg sterk de DCL281 met cycloon aan te schaffen.
Ik ben voor de Makita DCL182ZB gegaan die ik op mijn 5.0Ah 18V LXT accu's kan gebruiken. Ik had elders al gelezen dat de constructie van de buis in de stofzakhouder geen lang leven beschoren is. Dat leek bij zowel de goedkope (37 euro) als de duurdere modellen (199-250 euro) van toepassing te zijn. Daarnaast hadden we zelf al geconcludeerd dat wij het eerder als kruimeldief gaan gebruiken en ernaast nog een cycloon stofzuiger (Miele) hebben. Steelstofzuigers zijn handig, maar bieden gewoon niet de capaciteit van een reguliere stofzuiger (zowel aan zuigkracht als kwaliteit van zuigmonden/vloermond.. Dus daarom een conventionele stofzuiger met de DCL182 erbij voor het kleine zuigwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reductio
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-04 23:14
Ik ben voor de Makita DCL182ZB gegaan die ik op mijn 5.0Ah 18V LXT accu's kan gebruiken. Ik had elders al gelezen dat de constructie van de buis in de stofzakhouder geen lang leven beschoren is. Dat leek bij zowel de goedkope (37 euro) als de duurdere modellen (199-250 euro) van toepassing te zijn. Daarnaast hadden we zelf al geconcludeerd dat wij het eerder als kruimeldief gaan gebruiken en ernaast nog een cycloon stofzuiger (Miele) hebben. Steelstofzuigers zijn handig, maar bieden gewoon niet de capaciteit van een reguliere stofzuiger (zowel aan zuigkracht als kwaliteit van zuigmonden/vloermond.. Dus daarom een conventionele stofzuiger met de DCL182 erbij voor het kleine zuigwerk.
Bedankt! Heb je zelf ook al last van die buis-constructie? (waar heb je dat gelezen?)

Zelf hebben wij alleen harde vloeren (geen tapijt), waardoor de zuigkracht volgens mij niet extreem hoeft te zijn. Wel wil ik er ook hondenharen mee op zuigen. Ik heb inderdaad ook altijd nog een slede-stofzuiger, maar die hoop ik zoveel mogelijk te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vorig jaar in maart een Dyson V10 met extra mondstukken voor 350 euro gescoord. Nog steeds tevreden, ding heeft genoeg zuigkracht en capaciteit voor mijn use case. Appartement van 60 vierkante meter zonder huisdieren of kinderen met harde vloeren en wat tapijten. Nog nooit te maken gehad met een lege accu of andere problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Laatst online: 20:48
reductio schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:10:
[...]

Bedankt! Heb je zelf ook al last van die buis-constructie? (waar heb je dat gelezen?)

Zelf hebben wij alleen harde vloeren (geen tapijt), waardoor de zuigkracht volgens mij niet extreem hoeft te zijn. Wel wil ik er ook hondenharen mee op zuigen. Ik heb inderdaad ook altijd nog een slede-stofzuiger, maar die hoop ik zoveel mogelijk te vermijden.
Ik heb er nog geen last van maar ik kan wel merken dat dat een onderdeel is wat snel zal sneuvelen (alle last van de vloerslede gaat via de mond van de stofzak/motorunit. Een profiel van aluminium ofzo had het een stuk sterker gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-05 13:52
Hallo mede steelstofzuigers.
Ik ben een jaartje in het bezit van een Dreame T20 steelstofzuiger met "Smart Brush". Nu is het zo dat de zuiger in standje "Turbo" en enkel met de Smart Brush de foutmelding "Air Duct Blocked" geeft. Ik heb het apparaat volledig bekeken maar hij is helemaal schoon.

Als de stofzuiger al aan het draaien is en vervolgens de Smart Brush gekoppeld wordt, wordt de brush niet aangestuurd en dan blijft hij probleemloos zuigen.

Nu dacht ik, misschien geeft de borstel wat veel weerstand waardoor deze teveel stroom trekt maar zelfs als ik de borstel demonteer uit de Smart Brush blijft hij de foutmelding geven.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of een idee wat er aan de hand is? Ik kan nergens op internet een vergelijkbare ervaring vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reductio
reductio schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:59:
Heeft iemand specifiek ervaringen met de Makita-steelstofzuigers? Het voordeel, zoals al genoemd, lijkt mij de betrouwbaarheid en inwisselbaarheid van de 18V-accu's. Dat is toch de zwakke plek van alle steelstofzuigers, leid ik uit de reviews af.

- DCL180Z zuigkracht 5,2 kPa. Nog geen 30 euro excl. accu.
- DCL281FZCB zuigkracht 82 mbar/kPa. 125 euro excl. accu. Voornamelijk goede reviews op amazon.
- Makita heeft zelfs steelstofzuigers op een 40V-accu: YouTube: Makita 40v Stick Vac VS Makita 18v Stick Vac | New Makita 40v CL001G... maar daar kan ik weinig over vinden (en die accu's heb ik niet).

Men raadt aan om de cycloon-afscheider (ca. 40 euro) aan te schaffen, zodat het filter niet onnodig volloopt en daarmee de zuigkracht afneemt.

Ik overweeg sterk de DCL281 met cycloon aan te schaffen.
Ik heb inderdaad de DCL281 met cycloon aangeschaft en ben er blij mee.
Voordelen:
  • Relatief goedkoop: excl. accu voor 141 euro (ik reken accu niet mee vanwege herbruikbaarheid accu's Makita, dit geldt natuurlijk niet voor iedereen)
  • Goede zuigkracht (8,2 kPa) voor mijn doeleinden (gladde vloeren en droogloopmat)
  • Goede accuduur. In stand 2 ca. 40 minuten. Vanwege betrouwbaarheid Makita accuplatform ga ik ervan uit dat dit goed blijft (belangrijkste argument voor deze steelstofzuiger).
  • Regelbare zuigkracht. Stand 1 is eigenlijk te zwak, maar 2 is prima, en 3 voor de mat
  • Cycloonafscheider pakt bijna alle vuil, zodat het filter niet volloopt en echt alleen voor het (fijn)stof is
Nadelen:
  • Weinig accesoires standaard meegeleverd (tegelijkertijd een voordeel want je betaalt dan alleen voor wat je nodig hebt). Ik ga nog bijbestellen: wandhouder (15E), flexibele slang (9E), en misschien een andere zuigmond.
  • Net iets te laag. Dit kun je oplossen met een extra stuk zuigstang van 0,5 meter, maar die moet je apart aanschaffen
  • Diameter koppelstukken niet standaard. Althans, anders dan bijv. Miele, dus ik ga nog een koppelstuk proberen voor 32mm -> 35mm, zodat ik mijn oude zuigmond kan gebruiken. In een Amazon-review heeft iemand hier nuttige informatie over gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Hier ook een makita, paste op mijn accu's kostte me een paar tientjes. Prima ding zuigt best wel goed, heel erg tevreden over. Om iets anders te kopen is geld weggooien.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-05 07:37
Dyson v10 animal hier (2 katten in huis).

Wij vonden de prijs een jaar geleden ook hoog maar, na ons huis onze beste investering :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 12:56
Garyu schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:21:
Heeft er hier iemand ervaring met de JIMMY modellen? Ze komen goed door de tests, maar die H8, H8Pro en H9 hebben allemaal hun probleempjes.
Ik ben wel benieuwd naar de probleempjes die jij ervaart. De Jimmy H8 is op moment van schrijven voor 129 euro verkrijgbaar op GeekBuying en ziet er aantrekkelijk uit. Ik mis nu vooral een stofzuiger/kruimeldief voor de trap en de hoekjes, naast m'n Roborock robotstofzuiger.

Recensies zien er lovend uit, dus ik ben benieuwd of jij nog aanvullende (eigen) ervaringen kunt delen!

Uberhaupt zie ik door de bomen het bos niet meer, met de Viomi, Dreame, Jimmy en andere Chinese merken. Ik merk dat mijn budget niet toereikend is voor een Dyson en dat het puur een steelstofzuiger voor 'erbij' is, waarbij het belangrijk is dat hij naar kruimeldief kan worden omgebouwd.

[ Voor 18% gewijzigd door iMick op 21-06-2022 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:29

Garyu

WW

iMick schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:41:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar de probleempjes die jij ervaart. De Jimmy H8 is op moment van schrijven voor 129 euro verkrijgbaar op GeekBuying en ziet er aantrekkelijk uit. Ik mis nu vooral een stofzuiger/kruimeldief voor de trap en de hoekjes, naast m'n Roborock robotstofzuiger.

Recensies zien er lovend uit, dus ik ben benieuwd of jij nog aanvullende (eigen) ervaringen kunt delen!

Uberhaupt zie ik door de bomen het bos niet meer, met de Viomi, Dreame, Jimmy en andere Chinese merken. Ik merk dat mijn budget niet toereikend is voor een Dyson en dat het puur een steelstofzuiger voor 'erbij' is, waarbij het belangrijk is dat hij naar kruimeldief kan worden omgebouwd.
Ik heb geen eigen ervaringen met de Jimmy modellen, alleen reviews gelezen waar toch wel wat probleempjes te lezen waren.

Het is uiteindelijk een Dreame T20 geworden, die hebben we nu ongeveer een jaar naar behoren. Ca. 15 min op de hoogste stand, maar dat is bij ons meestal meer dan prima. Als ik meer wil zuigen dan zet ik hem op de middelste stand en dan werkt het ook goed. Het bakje is wat klein maar dat boeit ook niet echt, na het zuigen gewoon meteen even legen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMick
Dank @Garyu! Ik heb inmiddels de Jimmy H8 besteld voor 120 euro, dus ik zal binnenkort mijn ervaringen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyad
  • Laatst online: 30-04 20:55
iMick schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:35:
Dank @Garyu! Ik heb inmiddels de Jimmy H8 besteld voor 120 euro, dus ik zal binnenkort mijn ervaringen hier delen.
Ik ben ook benieuwd naar je bevindingen. Sinds wij een kleine hebben rondlopen met een hoop kruimels als gevolg ben ik ook al een tijdje geïnteresseerd in een steelstofzuiger. Geen zin meer om dagelijks meerdere keren de bedrade stofzuiger te pakken.

Inmiddels heb ik de Roborock Q7 Max besteld en een steelstofzuiger zou dan voor erbij zijn.
Zit momenteel te twijfelen tussen een Dyson v10 of toch een goedkopere optie zoals inderdaad de Jimmy. Valt me op dat bij alle steelstofzuigers de ervaringen toch wel erg wisselend zijn, meer dan bij andere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
iMick schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:35:
Interessant. Ben ook erg benieuwd! Er is nu een mooie deal voor de reguliere Jimmy H8.

Ik zag zo op het eerste gezicht geen grote verschillen met de Jimmy H8 Pro. Misschien zijn het vooral de meegeleverde accesoires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 08:34

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Vroeger een steelstoffer gebruikt. Tegenwoordig een met een zak er in.

[ Voor 67% gewijzigd door Nijl op 22-06-2022 11:52 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

reductio schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:02:
[...]
Ik heb inderdaad de DCL281 met cycloon aangeschaft en ben er blij mee.
Voordelen:
  • Relatief goedkoop: excl. accu voor 141 euro (ik reken accu niet mee vanwege herbruikbaarheid accu's Makita, dit geldt natuurlijk niet voor iedereen)
  • Goede zuigkracht (8,2 kPa) voor mijn doeleinden (gladde vloeren en droogloopmat)
  • Goede accuduur. In stand 2 ca. 40 minuten. Vanwege betrouwbaarheid Makita accuplatform ga ik ervan uit dat dit goed blijft (belangrijkste argument voor deze steelstofzuiger).
  • Regelbare zuigkracht. Stand 1 is eigenlijk te zwak, maar 2 is prima, en 3 voor de mat
  • Cycloonafscheider pakt bijna alle vuil, zodat het filter niet volloopt en echt alleen voor het (fijn)stof is
Nadelen:
  • Weinig accesoires standaard meegeleverd (tegelijkertijd een voordeel want je betaalt dan alleen voor wat je nodig hebt). Ik ga nog bijbestellen: wandhouder (15E), flexibele slang (9E), en misschien een andere zuigmond.
  • Net iets te laag. Dit kun je oplossen met een extra stuk zuigstang van 0,5 meter, maar die moet je apart aanschaffen
  • Diameter koppelstukken niet standaard. Althans, anders dan bijv. Miele, dus ik ga nog een koppelstuk proberen voor 32mm -> 35mm, zodat ik mijn oude zuigmond kan gebruiken. In een Amazon-review heeft iemand hier nuttige informatie over gegeven.
Hier ook een DCL281F, destijds aangeschaft tijdens een van de gratis accu acties. Ook met cycloon en nog wat andere accessoires. Wat ik bij de nadelen nog wel wil toevoegen is dat die cycloon niet goed overweg kan met lange haren. Die draaien helemaal vast rond die koker in het midden van de cycloon en dan zuigt ie uiteindelijk niet best meer.

Wat ik zelf dus nog al eens doe als ik wat meer haren zie liggen is eerst even met een swiffer/veger over het laminaat en dan zonder de cycloon het resultaat opzuigen. En de combinatie met cycloon vooral inzetten voor stof en kruimels en dergelijke.

Daarnaast nog een grote stofzuiger voor het grondiger werk. Maar ideaal om zo'n lichte steelstofzuiger er bij te hebben om het een beetje bij te houden en dat ik er gewoon de accu's in kan gebruiken die ook in mijn (tuin)gereedschap gaan.

Nog een tip: mocht je nog ergens een Muur-houder hebben rondslingeren voor een d-cell maglite: die past ook precies rond de 'neus' van deze stofzuiger, de kraag aan de stofbak dus waar je de buis in steekt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 13:09
Ik heb net een steelstofzuiger ontvangen met 200 Watt en 22 DPA, een Zedar: https://www.bol.com/nl/nl...on_pickup_point2008093611. Maar, de korrels van de kattenbak worden niet goed van het laminaat gezogen.

Nu ging ik verder zoeken en zag ik ook een stofzuiger met dweilfunctie: https://www.bol.com/nl/nl...xM0w.4_19.23.ProductTitle. Dit lijkt mij ideaal, echter ook maar 23 DPA.

Heeft iemand een advies voor een stofzuiger met meer DPA en ook dweilfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
DiscoSuperFly schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:42:
[...]

Interessant. Ben ook erg benieuwd! Er is nu een mooie deal voor de reguliere Jimmy H8.

Ik zag zo op het eerste gezicht geen grote verschillen met de Jimmy H8 Pro. Misschien zijn het vooral de meegeleverde accesoires?
Het verschil wat ik kon vinden is dat de accu van de pro 10 minuten langer mee gaat, en dat er een flexibele buis is meegeleverd.
Herinner me even over een week, mocht ik mijn ervaringen nog niet gedeeld hebben. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reductio
GrazendeKoe schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:51:
Heeft iemand een advies voor een stofzuiger met meer DPA en ook dweilfunctie?
Ik was hier ook naar op zoek. Na een paar avonden internet en reviews afstruinen kwam ik op

Philips Aqua 8000
Bissel Croswave X7
Samsung Jet 75 Pro

Deze kosten allemaal de hoofdprijs.

Ik heb toen overwogen een losse 'elektrische dweil' of stoomreiniger erbij te kopen, zoals
BISSELL 2240N Spinwave Cordless
Black+Decker

Na lang wikken en wegen toch afgezien van dit plan ivm zo ontzettend veel gemengde/tegentrijdige reviews, zowel over accuduur, zuigkracht, als dweilefficientie. Hoe goedkoper het model hoe groter de tegenstrijdigheden worden.

Uiteindelijk de Makita stofzuiger (zie eerder bericht van me), met deze goedkope dweil met sprayfunctie aangeschaft. Die laatste lost mijn grootste ergernis aan traditioneel dweilen op (gedoe met emmer), waardoor ik hem veel sneller even erbij pak, ook al kun je echt vuile vloeren er niet mee schoon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Laatst online: 10-05 16:28
Zijn er meer mensen met de Roborock H7?
Gisteren binnen gekregen, vandaag even uitgeprobeerd, voelt degelijk aan en lekker licht.

Er zit optioneel een stofzak bij, gebruikt iemand dat voor z’n steelstofzuiger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 21:47
rozuchu schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:26:
Zijn er meer mensen met de Roborock H7?
Gisteren binnen gekregen, vandaag even uitgeprobeerd, voelt degelijk aan en lekker licht.

Er zit optioneel een stofzak bij, gebruikt iemand dat voor z’n steelstofzuiger?
Wij! We gebruiken eigenlijk altijd de zakken. Heb er later nog de soft roller bijgehaald voor de harde vloeren. Enige waar wij tegen aan lopen is dat de kleine actieve borstel soms stopt zonder echt duidelijke reden. Is al een keer omgeruild. Met het zuigen van de bank soms vervelend. Verder enorm blij mee in combinatie met een roborock robot zuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
Tales schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:49:
[...]

Wij! We gebruiken eigenlijk altijd de zakken. Heb er later nog de soft roller bijgehaald voor de harde vloeren. Enige waar wij tegen aan lopen is dat de kleine actieve borstel soms stopt zonder echt duidelijke reden. Is al een keer omgeruild. Met het zuigen van de bank soms vervelend. Verder enorm blij mee in combinatie met een roborock robot zuiger.
Ha wij hebben ook een Roborock robot, idd een prima combi zo. Probleem met de kleine actieve borstel nog niet meegemaakt maar gebruik voornamelijk de steel en het kleine borsteltje. Ben nog steeds tevreden, wat voor softroller heb je er voor? Hier een pvc vloer en laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 18:49
Samsung Bespoke Jet in huis….. damn wat een apparaat, geweldig!

Kost wat… maarja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
rozuchu schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

Ha wij hebben ook een Roborock robot, idd een prima combi zo. Probleem met de kleine actieve borstel nog niet meegemaakt maar gebruik voornamelijk de steel en het kleine borsteltje. Ben nog steeds tevreden, wat voor softroller heb je er voor? Hier een pvc vloer en laminaat.
De softroller van de Roborock H6, is gewoon compatible. Uiteindelijk via Aliexpress voor 40 euro op de kop getikt. Wel even goed opletten zijn veel listings die 'alleen' de roller verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59
Ik ben me ook aan het oriënteren op een steelstofzuiger. Tot nu toe enkel ervaring met een ouderwetse stofzuiger. Heeft iemand ervaring met de Samsung Jet 75 complete? Ik lees veel in reviews terug dat deze aardig wat geluid geeft maar heb verder geen idee wat de norm is. Verder ook wat reacties betrekking tot het gewicht.

o.a. BCC heeft nu een leuke actie waarbij je een Clean Station twv €179 cadeau krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-05 16:34
Wij hebben gekozen voor midrange model Philips. Wij zijn er heel blij mee omdat je de stofzuiger sneller pakt, zijn werk doet en handig slepen is.

Wanneer ik een nieuwe zou kopen zou ik nog meer letten op: mogelijkheden opzetstukken ivm trap zuigen en hoekjes én batterij.

Ik kan namelijk niet met goed fatsoen het hele huis uitgebreid doen met één lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10

Gallus

Cheesy

@rozuchu @Tales zijn jullie nogsteeds tevreden met de Roborock H7? Lijkt mij ideaal, maar ik twijfel nog een beetje over de duurzaamheid.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
Gallus schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:35:
@rozuchu @Tales zijn jullie nogsteeds tevreden met de Roborock H7? Lijkt mij ideaal, maar ik twijfel nog een beetje over de duurzaamheid.
Nog steeds enorm blij mee :) mocht de H7 kapot gaan zou ik deze direct weer vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10

Gallus

Cheesy

Tales schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:01:
[...]

Nog steeds enorm blij mee :) mocht de H7 kapot gaan zou ik deze direct weer vervangen.
Thanks! Dan probeer ik het gewoon. Je ziet ook door de bomen het bos bijna niet meer. Ik ga hem ook naast m'n Roborock robotstofzuiger gebruiken.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rozuchu
Gallus schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:35:
Hier nog steeds erg blij mee, ik zou wel eigenlijk een soft roller erop willen (we hebben alleen harde vloeren).
Je pakt m ook gewoon een stuk makkelijker dan de normale stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:59
Thinlanet schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:59:
[...]

Ik heb er nog geen last van maar ik kan wel merken dat dat een onderdeel is wat snel zal sneuvelen (alle last van de vloerslede gaat via de mond van de stofzak/motorunit. Een profiel van aluminium ofzo had het een stuk sterker gemaakt.
Ik ben ook de Makita tegen gekomen, en ik overweeg 'm ook. Het grote voordeel is dat deze licht is wat het dan weer de drempel lager maakt om 'm even te pakken. Makita accu's heb ik zat. Daarbij ben ik niet vies van een beetje ducttape/epoxy om dingen te fixen mocht de buis het begeven. En ik kan voor het geld 4 Makita's verslijten voor 1 Dyson.

Alle andere opties zijn dan weer duur en zwaar... vooral als je er een dweilfunctie bij wilt hebben.

Ik zal ook eens poolsen bij de vrouw, want ik hoop dat zij die meer gaat gebruiken dan ikzelf. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gon15
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-03-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_t4MAac4t-NkyrLcysdg_ImybA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXlFnMg1wQdieV29J07Km9In.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was gisteren enthousiast geworden van deze samsung.
Maar vandaag niet meer🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:35
Gon15 schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:21:
[Afbeelding]

Maar vandaag niet meer🥲
Dat is zodat ze volgende week een "dikke korting" kunnen geven

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gon15
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-03-2023
Ja echt hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 14:26
Nu we een kleine man hebben rondlopen en we sinds onze huistijger het loodje heeft gelegd sinds een paar weken ook regelmatig bezoek krijgen van een kleine, maar bijzonder aanwezige muis, willen we een steelstofzuiger op accu die ook dienst kan doen als kruimeldief. Eentje met vooral een lage pakdrempel.
Het aanbod van deze apparaten is inmiddels enorm evenals de consumententests en reviews, en met een budget van rond de € 500,00 kwamen we uit op de Dyson V12 die nu met zwarte vrijdagkorting in 2 versies voor € 529,00 en € 569,00 te koop is. Voordat ik op bestellen klik.. Ik vroeg me even af wat de mening van mijn medetweakers is: is dit apparaat dat geld helemaal waard, of zijn er andere merken met een gelijkwaardig of beter apparaat binnen dat budget?
Esthetisch gezien maakt het me allemaal geen pepernoot uit, het apparaat moet vooral handzaam zijn, voldoende zuigkracht hebben en dat minimaal een minuut of 10 - 15 vol kunnen houden (langer zuig ik toch niet, het verveeld me snel ;) ).

[ Voor 3% gewijzigd door Gethijsem op 19-11-2022 08:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:41
Gethijsem schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:33:
Nu we een kleine man hebben rondlopen en we sinds onze huistijger het loodje heeft gelegd sinds een paar weken ook regelmatig bezoek krijgen van een kleine, maar bijzonder aanwezige muis, willen we een steelstofzuiger op accu die ook dienst kan doen als kruimeldief. Eentje met vooral een lage pakdrempel.
Het aanbod van deze apparaten is inmiddels enorm evenals de consumententests en reviews, en met een budget van rond de € 500,00 kwamen we uit op de Dyson V12 die nu met zwarte vrijdagkorting in 2 versies voor € 529,00 en € 569,00 te koop is. Voordat ik op bestellen klik.. Ik vroeg me even af wat de mening van mijn medetweakers is: is dit apparaat dat geld helemaal waard, of zijn er andere merken met een gelijkwaardig of beter apparaat binnen dat budget?
Esthetisch gezien maakt het me allemaal geen pepernoot uit, het apparaat moet vooral handzaam zijn, voldoende zuigkracht hebben en dat minimaal een minuut of 10 - 15 vol kunnen houden (langer zuig ik toch niet, het verveeld me snel ;) ).
Twee jaar geleden hebben wij de v10 gehaald tijdens Black Friday en ik vind dat een heerlijk apparaat. Had meer zuigkracht dan de ouderwetse stofzuiger die hij verving (ging met een reden weg) en de accu is nu nog goed voor 45 min zuigen. Was 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:54
Iemand ervaring met Eufy homevac S11 (infinity)? Nu in de aanbieding op amazon.de voor 160,-

Ik zoek ook iets voor naast de robotstofzuiger, vooral voor de trap en voor in de hoekjes waar de robot niet bij komt. 500 Euro vind ik bizar veel geld voor zo'n ding.

[ Voor 6% gewijzigd door Voggy op 19-11-2022 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gethijsem
juliusyoup schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:40:
[...]
Twee jaar geleden hebben wij de v10 gehaald tijdens Black Friday en ik vind dat een heerlijk apparaat. Had meer zuigkracht dan de ouderwetse stofzuiger die hij verving (ging met een reden weg) en de accu is nu nog goed voor 45 min zuigen. Was 50.
Inmiddels moe van nog een halve ochtend vergelijken want het blijft een hoop geld, maar het kon er vanaf en zojuist de V12 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:41
Gethijsem schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:15:
[...]

Inmiddels moe van nog een halve ochtend vergelijken want het blijft een hoop geld, maar het kon er vanaf en zojuist de V12 besteld.
Snap ik! Stel regel het beste bestellen wat je kan en wil betalen. Maakt het leven vaak veel makkelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:52
Gethijsem schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:15:
[...]

Die heb ik ook, je gaat zo blij zijn met een laserlampje erop. Zo een geval van: je weet pas wat je altijd hebt gemist, als je het hebt.

Verder prima ding. Op medium kan hij zeker 40 minuten stofzuigen. Op high is die binnen 5 minuten leeg, maar die gebruik ik nooit. Medium is sterk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
sander_dr schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:27:
[...]Die heb ik ook, je gaat zo blij zijn met een laserlampje erop. Zo een geval van: je weet pas wat je altijd hebt gemist, als je het hebt.

Verder prima ding. Op medium kan hij zeker 40 minuten stofzuigen. Op high is die binnen 5 minuten leeg, maar die gebruik ik nooit. Medium is sterk zat.
Ik ben sowieso wel een laserfan. 15 - 20 jaar terug kocht ik splinternieuwe DVD-branders om de laserdiodes eruit te slopen demonteren en de resten ongebruikt weg te gooien :X.

De stofzuiger is net binnen en uiteraard meteen getest. Ik dacht dat de Dysonlaser meer een gimmick zou zijn, maar die is werkelijk fantastisch. Hoe heb ik al die jaren zonder gekund? 8)7 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDCiAh68Ae7R-4lgk3KSyFea_pM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnMGiQawxDorspSQrNjItIKC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rxy_fImCivqA6Tywm9-kCPP6fqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7s0Snu9RQXnPZPiFP9HdOGA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 10:29
SmokingSig schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:08:
Dyson v10 animal hier (2 katten in huis).

Wij vonden de prijs een jaar geleden ook hoog maar, na ons huis onze beste investering :D
Hoe is de accuduur nu? En hoe was die 2 jaar terug?
Heb nu een goedkope bosch, die doet t nog 3minuten...

Dyson eigenlijk te duur....bizar eigenlijk.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
reductio schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:29:
[...]

Ik was hier ook naar op zoek. Na een paar avonden internet en reviews afstruinen kwam ik op

Philips Aqua 8000
Bissel Croswave X7
Samsung Jet 75 Pro

Ik heb toen overwogen een losse 'elektrische dweil' of stoomreiniger erbij te kopen, zoals
Black+Decker

Na lang wikken en wegen toch afgezien van dit plan ivm zo ontzettend veel gemengde/tegentrijdige reviews, zowel over accuduur, zuigkracht, als dweilefficientie. Hoe goedkoper het model hoe groter de tegenstrijdigheden worden.

Uiteindelijk de Makita stofzuiger (zie eerder bericht van me), met deze goedkope dweil met sprayfunctie aangeschaft. Die laatste lost mijn grootste ergernis aan traditioneel dweilen op (gedoe met emmer), waardoor ik hem veel sneller even erbij pak, ook al kun je echt vuile vloeren er niet mee schoon krijgen.
Ik dweil met een karcher dweil machine, soort steelstofzuiger, prima tevreden.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PCJR
Sleehond schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 23:49:
Samsung Bespoke Jet in huis….. damn wat een apparaat, geweldig!

Kost wat… maarja!
Over mn dode lijk nog niet...800-900 pleuro. Dan lik ik t stof wel op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Ryan_ schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:52:
Ik ben me ook aan het oriënteren op een steelstofzuiger. Tot nu toe enkel ervaring met een ouderwetse stofzuiger. Heeft iemand ervaring met de Samsung Jet 75 complete? Ik lees veel in reviews terug dat deze aardig wat geluid geeft maar heb verder geen idee wat de norm is. Verder ook wat reacties betrekking tot het gewicht.

o.a. BCC heeft nu een leuke actie waarbij je een Clean Station twv €179 cadeau krijgt.
Nu 359 met extra accu. N accu kost 180 whopping euros...

Heb je t ding al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Gon15 schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:21:
[Afbeelding]

Maar vandaag niet meer🥲
Welke is dit hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 18:49
PCJR schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:41:
[...]

Over mn dode lijk nog niet...800-900 pleuro. Dan lik ik t stof wel op...
Kocht hem in een aanbieding van 650 euro. En heb 2 steelstofzuigers rond 300 gehad die waren ZO ruk dat die 650 compleet gerechtvaardigd is. Echt een waanzinnig apparaat. Had er ook 800 voor betaald, maar ieder z’n mening. Net als van die mensen die maar 100 euro willen betalen voor bijvoorbeeld schoenen en dan elk half jaar al afgetrapte schoenen hebben. Heb schoenen gekocht van 400 euro en die zijn na 5 jaar nu nog steeds perfect. Tja… kost wat maar dan…. juist 😉

Kwaliteit kost wat en goedkoop is duurkoop. In 90% van de gevallen klopt dat bij mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Sleehond op 21-11-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Sleehond schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:35:
[...]

Kocht hem in een aanbieding van 650 euro. En heb 2 steelstofzuigers rond 300 gehad die waren ZO ruk dat die 650 compleet gerechtvaardigd is. Echt een waanzinnig apparaat. Had er ook 800 voor betaald, maar ieder z’n mening. Net als van die mensen die maar 100 euro willen betalen voor bijvoorbeeld schoenen en dan elk half jaar al afgetrapte schoenen hebben. Heb schoenen gekocht van 400 euro en die zijn na 5 jaar nu nog steeds perfect. Tja… kost wat maar dan…. juist 😉

Kwaliteit kost wat en goedkoop is duurkoop. In 90% van de gevallen klopt dat bij mij.
Ja mee eens, voor ieder zn budget wat natuurlijk. Maar t gaat tegenwoordig wel ver. Alles is duurder, en t stopt op een gegeven moment ja ;)

Ik zoek een middenweg... :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 10-05 07:37
PCJR schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:36:
[...]

Hoe is de accuduur nu? En hoe was die 2 jaar terug?
Heb nu een goedkope bosch, die doet t nog 3minuten...

Dyson eigenlijk te duur....bizar eigenlijk.
Na 2 jaar accu nog altijd top! Werkt nog altijd perfect.

Gebruik hem toch wel een 2-3 keer per week, accu nog altijd + 20 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
reductio schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:29:
[...]

Philips Aqua 8000
Bissel Croswave X7
Samsung Jet 75 Pro

Black+Decker

Die Jet 75 complete is nu 349 bij MM en dan incl gratis accu. Dat is dan nog te doen. Maar hoe is de accuduur. Ik lees overal 8 min op trubo maar dat boeit dus geen hol. Gaat om de duur op medium/normale stand...

Dan gaat t toch meer geld kosten...

Jet 75 complete, MM 349 (incl 2e accu)
Dyson v10 of de v12 of iets van
AEG 8000 Ultimate Eco Steelstofzuiger (AP81P25ECO), ING: 339 (incl 2e accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik heb van het weekend de jet 75 complete meegenomen bij de Mediamarkt vandaan.
Kan nog niks zeggen van de accuduur maar zeker met de actie van een gratis 2e accu verwacht ik echt niet dat je sap te kort komt. Je zal dan misschien een keer de accu moeten wisselen maar dat zou geen probleem moeten zijn lijkt mij?

Het enige wat mij tegenvalt is het gebruik op een hoogpolig kleed. Ik kreeg de stofzuiger maar met moeite er door heen. Enkele keer liep de gemotoriseerde borstel vast. Trekkend ging al beter.
Iemand die hier ook ervaring mee heeft?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ik kan natuurlijk ook de Jet75 en de v12 bestellen, testen en 1 van de 2 binnen 30-60 dagen weer retourneren...

Zo iets duurs en dan maar gokken wat bevalt gaat me vaak ook net te ver. 529 voor de v12 en 332 voor de Jet75, vind het te lastig om dit te gokken.

De V12 is al binnen. accu was 40%. Meteen paar uur opgeladen naar 100%.
Op medium is het iets van 35-40 min gaf t ding meteen aan. Morgen even een test doen, laten we m draaien met de vloerborstel erop.

De Jet75 komt 4 dec ergens.

[ Voor 31% gewijzigd door PCJR op 25-11-2022 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:30
PCJR schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:08:
Ik kan natuurlijk ook de Jet75 en de v12 bestellen, testen en 1 van de 2 binnen 30-60 dagen weer retourneren...

Zo iets duurs en dan maar gokken wat bevalt gaat me vaak ook net te ver. 529 voor de v12 en 332 voor de Jet75, vind het te lastig om dit te gokken.

Op medium is het iets van 35-40 min gaf t ding meteen aan. Morgen even een test doen, laten we m draaien met de vloerborstel erop.

Ik houd me aanbevolen voor je bevindingen, heb ook één van beiden op het oog, al zag ik dat de Jet 75 complete op dit moment niet meer leverbaar is voor €332 (ledenkorting Consumentenbond bij Samsung shop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
maussert schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:32:
[...]

Ik houd me aanbevolen voor je bevindingen, heb ook één van beiden op het oog, al zag ik dat de Jet 75 complete op dit moment niet meer leverbaar is voor €332 (ledenkorting Consumentenbond bij Samsung shop).
349 bij MM.
Maja hoe lang en voorraad? Of kopen en evt retour...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:22
Eufy S11 gekocht met Black Friday. Ik kan hem enkel vergelijken met een Dyson V8 die ik eerder een paar weken bij mijn broer gebruikt heb. Dat is gewoon een totaal ander apparaat. De S11 voldoet bij mij denk ik wel, ik heb twee robot stofzuigers dus de S11 hoeft enkel de plintjes en wat dode hoekjes te zuigen.

Ik zou de S11 een veredelde kruimeldief noemen terwijl de Dyson v8 toch wel een waardige stofzuiger was.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
ZIjn hier mensen met ervaringen met die Xiaomi steelstofzuigers?
Zon Dyson lijkt me fantastisch maar vind ik gewoon net wat te duur. Terwijl de specs van een Xiaomi G10 niet veel anders zijn maar de prijs stukken beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reductio
SemperFidelis schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:16:
ZIjn hier mensen met ervaringen met die Xiaomi steelstofzuigers?
Als je zoekt op Xiaomi in dit topic vind je een aantal reviews. Plus twee reviews van de G10 op de productpagina: uitvoering: Xiaomi Mi Vacuum Cleaner G10

[ Voor 27% gewijzigd door reductio op 29-11-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Hm ja dat biedt weinig hoop. Ze hebben echter aardige range met Roborock H7 en Dreame V11.
Thanks ga even verder op zoek denk dat 't tussen deze 2 gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:45
SemperFidelis schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:24:
Hm ja dat biedt weinig hoop. Ze hebben echter aardige range met Roborock H7 en Dreame V11.
Thanks ga even verder op zoek denk dat 't tussen deze 2 gaat
Inmiddels er al eentje gekocht? Ik ben zelf ook op zoek en zag dat de Roborock H7 bij Bol.com in de aanbieding is voor 220 euro. Ik had een Dreame Z10 Pro robotstofzuiger gekocht om die vervolgens met Valetudo te flashen, maar dat lukt niet vanwege de nieuwere firmware. Dan maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:20
Ik heb een Dyson V8, besteld in 2019. Accu is ronduit slecht, na 4 minuten is ie leeg. Eigenlijk kan je alleen normaal stofzuigen op de turbo-stand, de andere stand laat een hoop liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Jackssonss schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:57:
[...]

Inmiddels er al eentje gekocht? Ik ben zelf ook op zoek en zag dat de Roborock H7 bij Bol.com in de aanbieding is voor 220 euro. Ik had een Dreame Z10 Pro robotstofzuiger gekocht om die vervolgens met Valetudo te flashen, maar dat lukt niet vanwege de nieuwere firmware. Dan maar niet.
Ik wilde net voor die H7 gaan bij Bol.com (wel een externe seller).
Had voor 150 euro aan bol.com bonnen als kerstcadeau dus dan is de keuze ook wat gelimiteerder maar die H7 leek me perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
SemperFidelis schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:16:
[...]

Ik wilde net voor die H7 gaan bij Bol.com (wel een externe seller).
Had voor 150 euro aan bol.com bonnen als kerstcadeau dus dan is de keuze ook wat gelimiteerder maar die H7 leek me perfect.
Ik ga hem ook bestellen. Heb jij hem al besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:00

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik heb de Roborock H7 nu een klein jaar. Een korte review:

- Het is zeker niet de beste stofzuiger, maar ook zeker niet de slechtste. Meer dan alleen een opgeleukte kruimeldief. Hij is handig voor erbij maar zou hem niet als enige willen hebben om het hele huis mee te moeten doen. Daar pak ik dan liever de grote Miele voor. Je moet vooral zorgen dat je op tijd de bak leegt en regelmatig de filters schoonmaakt. Maar in ieder geval erg handig om het de boel beetje bij te houden gedurende de week.

- Fijn om snel even te pakken en snel de woonkamer weer netjes te krijgen.
- extra verloopstukken werken goed om de auto schoon te maken of de bank uit te zuigen.
- grote dingen als stukken hooi heeft hij moeite om op te zuigen.
- bij achteruit zuigen (dus de stofzuiger naar je toe trekken) heeft de zuigmond de neiging grote dingen naar achter te duwen ipv op te zuigen.
- heeft de neiging te verstoppen waar de slang op de bak aansluit. (hooi + konijnenhaar geen goede combinatie)
- heeft moeite met dingen die tegen de plint liggen op te zuigen. Verder genoeg zuigkracht (er zijn 3 standen, middelste is goed genoeg voor normaal gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Sabbi schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:12:
Ik heb de Roborock H7 nu een klein jaar. Een korte review:

- Het is zeker niet de beste stofzuiger, maar ook zeker niet de slechtste. Meer dan alleen een opgeleukte kruimeldief. Hij is handig voor erbij maar zou hem niet als enige willen hebben om het hele huis mee te moeten doen. Daar pak ik dan liever de grote Miele voor. Je moet vooral zorgen dat je op tijd de bak leegt en regelmatig de filters schoonmaakt. Maar in ieder geval erg handig om het de boel beetje bij te houden gedurende de week.

- Fijn om snel even te pakken en snel de woonkamer weer netjes te krijgen.
- extra verloopstukken werken goed om de auto schoon te maken of de bank uit te zuigen.
- grote dingen als stukken hooi heeft hij moeite om op te zuigen.
- bij achteruit zuigen (dus de stofzuiger naar je toe trekken) heeft de zuigmond de neiging grote dingen naar achter te duwen ipv op te zuigen.
- heeft de neiging te verstoppen waar de slang op de bak aansluit. (hooi + konijnenhaar geen goede combinatie)
- heeft moeite met dingen die tegen de plint liggen op te zuigen. Verder genoeg zuigkracht (er zijn 3 standen, middelste is goed genoeg voor normaal gebruik)
Goed om te lezen. Vergelijk je hem met andere steelstofzuigers of met een 'normale' stofzuiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
PCJR schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:08:

Na 1.5 week proberen, de Jet75 retour gedaan en de V12 gehouden.
Er waren net iets meer +punten aan de v12 en iets minder -punten aan de v12 vs de Jet75.

Opzich beide wel goed hoor, maar als we toch iets willen voor 10 jaar, met elke 2-3 jaar een nieuwe accu, dan ook maar net dat ietsje beter/meer. 1 van de dingen is dat de v12 super fijn te legen is. Ook de accuduur weergave is een plus. De laser op de borstel is leuk/handig. Tools die erbij zitten ongeveer gelijk. Nuttig is t automatisch toenemende motorvermogen als je met de v12 van laminaat naar een tapijtje gaat. Ook de anti-haren borstel is iets dat de Jet niet had, maar de v12 weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:00

Sabbi

je denkt aan mij.

@Jackssonss Vergeleken met 'normale' snoer-stofzuigers. Een andere steelstofzuiger heb ik nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieben580
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-05 12:58
Misschien een domme vraag. Ik heb net een steelstofzuiger gekocht en heb daarbij een extra batterij gekregen. Wat is het slimste om die extra batterij gesloten te houden tot de andere aan vervanging toe is of ze gewoon beide afwisselend gebruiken?

Alvast bedankt! 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Sieben580 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:40:
Misschien een domme vraag. Ik heb net een steelstofzuiger gekocht en heb daarbij een extra batterij gekregen. Wat is het slimste om die extra batterij gesloten te houden tot de andere aan vervanging toe is of ze gewoon beide afwisselend gebruiken?

Alvast bedankt! 😁
Waarschijnlijk beide gebruiken, batterijen houden er niet zo van om lang niet gebruikt te worden met het bijkomend voordeel dat je een extra batterij hebt als je wat langer bezig bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:30
Sieben580 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:40:

Alvast bedankt! 😁
Meestal wissel ik om de 2 maanden de batterij even om zodat ze beiden in gebruik zijn.
De reserve houd ik dan opgeladen en mocht ik eens echt intensief lang zuigen dan kan je halverwege snel wisselen naar de andere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:12
Mijn Dyson V15 is nu al voor de tweede keer voor reparatie. De deeltjes teller/particle count hield er mee op. Eerste keer na 5 maanden, en na vervanging hield het nieuwe (refurbished?) toestel het slechts 3 weken uit. Nadeel van dit defect is dat de motor alleen in drie standen werkt en niet meer in ‘auto’.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Ben benieuwd wat de oorzaak is. Dyson lost het steeds netjes op maar de kwaliteit valt me toch tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:45
wibblemoo schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:43:
Mijn Dyson V15 is nu al voor de tweede keer voor reparatie. De deeltjes teller/particle count hield er mee op. Eerste keer na 5 maanden, en na vervanging hield het nieuwe (refurbished?) toestel het slechts 3 weken uit. Nadeel van dit defect is dat de motor alleen in drie standen werkt en niet meer in ‘auto’.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Ben benieuwd wat de oorzaak is. Dyson lost het steeds netjes op maar de kwaliteit valt me toch tegen.
Ook hier de V15 (defect absolute) maar nog geen problemen mee gehad. Inmiddels een maand in gebruik en heb nog geen mankementen kunnen ontdekken (hopelijk blijft dat zo).

Qua gebruik/gemak kan ik wel zeggen dag ik dit veel eerder had moeten doen. Ik vindt het een geweldig apparaat en i.c.m. de 'fluffy' borstel met laser helemaal top. We hebben een wat donkere vloer en met de laser kunnen we nu precies zien waar onze hond de haartjes heeft verloren. Iedere keer weer met verbazing kijkend naar de bin wat ik allemaal heb verzameld. Elke dag even met de Dyson in de weer en daarna met een heerlijk ruikend Swiffer dweiltje nabehandelen, een top combinatie. Btw, ook nog eens goed voor de bewegingsring op de Apple Watch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik vind stofzuigen een vervelende klus en dat komt vooral doordat je een zwaar en onhandig ding moet meeslepen. Een robotstofzuiger is leuk maar dat zie ik niet zitten omdat er teveel troep in huis ligt van de kinderen, op steeds wisselende plekken. Bovendien lees ik steeds dat je daarnaast ook nog met een echte stofzuiger moet zuigen. Daar heb ik niet zoveel aan dan.

Hoe is dat nu met de steelstofzuigers? Kan je die als volwaardige vervanging gebruiken of hebben de eigenaren in dit topic er ook nog steeds een ouderwetse stofzuiger naast?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wij hebben al jaren enkel een steelstofzuiger en dat werkt prima mits je een goed model koopt met een goede borstel. De zuigkracht valt altijd tegen vergeleken met een traditionele stofzuiger maar door een goede borstel wordt het vuil naar binnen getrokken ipv van de grond gezogen en dat werkt prima.
Het hangt ook erg af van het type vuil wat je doorgaans hebt liggen. Stof en haren gaat veel makkelijker dan de houtkorrels van de katten bijvoorbeeld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:37
breinonline schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:36:
Ik vind stofzuigen een vervelende klus en dat komt vooral doordat je een zwaar en onhandig ding moet meeslepen. Een robotstofzuiger is leuk maar dat zie ik niet zitten omdat er teveel troep in huis ligt van de kinderen, op steeds wisselende plekken. Bovendien lees ik steeds dat je daarnaast ook nog met een echte stofzuiger moet zuigen. Daar heb ik niet zoveel aan dan.

Hoe is dat nu met de steelstofzuigers? Kan je die als volwaardige vervanging gebruiken of hebben de eigenaren in dit topic er ook nog steeds een ouderwetse stofzuiger naast?
toen mijn vriendin en ik ons huis kochten in 2018 hebben wij alleen een Dyson v8 absolute gekocht voor rond 400 euro. Zelfs met een hond die dagelijks zoveel haar verliest dat je denkt dat t ondertussen een kale hond hoort te zijn lukt t ons nog steeds om met die v8 t huis te stofzuigen. Merken nu al wel +- half jaar dat de accu echt achteruit gaat ( logisch) en we stofzuigen eigenlijk om de dag hele benedenverdieping (60m2) en 1x per week gaan we naar boven/zolder. T hele huis in 1x doen lukt niet meer met de accu ( voorheen wel) maar na dik 5 jaar is een nieuwe Dyson kopen van +- 500 euro niet het ergste. 100 euro per jaar voor stofzuiger die wel om de dag gebruikt wordt vind ik niet heel gek. en ik zou eventueel nog een nieuwe accu kunnen proberen (maar een nieuwe dyson die weer iets beter is, kan ook geen kwaad :D) En absoluut nog geen spijt dat ik geen stofzuiger met draad heb staan en ook echt niet nodig.

Bij de absolute versies van Dyson krijg je zowel zuig kop voor harde en zachte vloeren, en het kleine zuig kopje voor de bank/auto wordt ook veel gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:49
Even een kleine duit in de zak:
Ik gebruik onderhand 2 jaar deze behoorlijk intensief:
https://www.techpunt.nl/nl/xiaomi-roidmi-nex-x20.html (nieuwprijs toen: 350)

Gebruiken hem hier voornamelijk voor de huisdier haren maar zuigt eigenlijk alles wel prima weg. Erg tevreden mee en geen kuren gehad.

De accu was na 2 jaar wel wat minder geworden en het 'draaiwiel' goed versleten. Hierdoor viel hij eerder dan verwacht uit en op de hoogste stand hield hij het echt nog maar heel kort uit.

Vervangers voor alle stofzuigonderdelen zijn relatief goedkoop (voor 20 euro was ie weer als nieuw, 2 stuks incl nieuwe filters voor jaren). Bij dyson zou je al naar 50 gaan voor een enkel wiel als ik het zo zie.

De accu daarentegen iets minder, moest daar zo'n 100 euro voor wegzetten, 2 maanden verzendtijd (ali) terwijl je bij een dyson voor 64 (123accu huismerk) klaar zou zijn de volgende dag.

Al met al alsnog een positief saldo en hij werkt weer zoals nieuw en dus nog erg tevreden mee. :)

[ Voor 20% gewijzigd door KirovAir op 27-07-2023 08:33 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:07

Sebazzz

3dp

Ook even een duit in het zakje: Geen Dyson komt hier meer in huis.

Wij hadden een Dyson V7, drie jaar geleden gekocht. Na een jaar stopt de Dyson met laden. Omdat de V7 niet meer geproduceerd werd, kregen we een V8 ter vervanging. Nu, twee jaar verder, is de accu aan het overlijden. Het apparaat valt na een minuut uit, moet bijgeladen worden, en kan daarna wel eventjes door. Daarnaast is aan de onderkant de clip waarmee het stofcompartiment dichtgehouden wordt afgebroken, maar dat beïnvloed de functionaliteit niet.

Dyson zelf geeft aan dat omdat de V7 drie jaar geleden is gekocht, de geen garantie bieden. Ze geven geen garantie op garantie. Geen goede service voor een merk dat zijn producten zo duur verkoopt. De klantenservice gaat niet in op mijn argument rondom "verwachte levensduur" dus je kan daar net zo goed tegen een muur praten.

Ik heb nu een Numatic Henry Quick op het oog. Onze Numatic Henry stofzuiger bevalt heel goed, dus ik verwacht van een Numatic steelstofzuiger niets minder.

[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 13-11-2023 21:03 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:19
Tijdje gewerkt met 2 makita's, maar nu toch maar geswitched naar de Samsung Jet Bespoke, het model (green, super compleet en met 2 accu's) is nu redelijk in de aanbieding, dus maar gezwicht. Eerste test: hij een stuk beter en handiger (leeg en laadstation etc.) dan de makita's, maar ja ook een stuk duurder natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:09
Inmiddels ook opzoek naar een nieuw stofzuiger, de vrouw wil graag een draadloze Dyson. Nu heb ik de prijzen even bekeken en ga uiteraard geen 500-600 euro betalen voor een stofzuiger.

Zit nu naar het merk Dreame te kijken. Reviews zijn goed/prima en de prijs ook. Dreame R10 Pro kost normaal rond de 300 euro en op dit moment 200 euro op amazon, dat wil ik er nog wel aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 15:07

Fiets

A.K.A. Bambi

Wij hebben al een hele tijd de Bosch Unlimited 6, vooral handig omdat we Accu's uitwisselen met de tuin spullen ;-)

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodvip123
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-05 17:36
Was ook op zoek naar een steelstofzuiger (eventueel met dweilfunctie). Na dagen producten zoeken en reviews lezen op de Philips 8000 Series Aqua Plus XC8347 uitgekomen en besteld. Stofzuigen deed prima maar de dweilfunctie was toch ondermaats, we kwamen van een Vileda stoomreiniger (maar die was kapot, vermoedelijk te veel kalkophoping).

Toen maar gekozen om deze te retourneren en een Vileda XXL stoomreiniger te bestellen, gecombineerd met een steelstofzuiger zonder dweilfunctie - de Zedar S600+ - in totaal voor hetzelfde geld. De Zedar viel in het oog door vele positieve reviews en ook veel waar voor je geld (veel accessoires, incl kruimeldief bv.).

Van het dweilen waren we direct tevreden, dat kende we al (maar daar gaat deze topic niet over).

Het stofzuigen viel goed mee in het begin, met een normale stand (13kpa) = 2x30min gebruikstijd max en turbo stand (22kpa) = 2x15min gebruikstijd (geadverteerd). Normale stand deed het eigenlijk prima op onze tegelvloer en de turbo stand konden we gebruiken voor tapijt, en dit ging zelfs beter dan gedacht. Handig ook dat je de batterijen kon verwisselen als de andere plat was (en die kon je dan ook direct opladen).

Maar na een maand stopte de turbo stand ermee na 5 seconden (apparaat schakelde zichzelf uit), en ook de gewone stand liet al het vuil achter (bij uitschakelen viel er zelfs bijna alles terug uit). Hierna alles zuiver gemaakt (of dat dacht ik toch), maar dit verhielp het probleem niet. Hierop de klantendienst gecontacteerd en die gaven me een PDF'je hoe je alles uit elkaar kon halen, inclusief de HEPA filer (die had ik niet zien zitten in de andere filter). Deze zag eruit alsof ie al 10 jaar aan het filteren was, ik zal jullie de foto besparen. Geen wonder dat de zuigkracht weg was en de turbo stand niet meer werkte, dat ding was helemaal verstopt. Na een minuut onder de kraan zag ie er weer nieuw uit. Nu is ie nog aan het drogen, maar vermoed dat de stofzuiger weer naar behoren gaat werken.

Ga wel wat extra filters bestellen nog (5 voor €25 dacht ik) en eventueel nog een extra accu (€69) om wat meer werktijd te krijgen.

edit: zoals verwacht, doet hij het weer zoals tervoren :)

[ Voor 2% gewijzigd door dodvip123 op 13-02-2024 12:58 . Reden: follow up ]

2x Marstek 5.12 v151 CT HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-05 08:18
Wij overwegen ook een steelstofzuiger te kopen, maar ik ben vooral huiverig voor de levensduur van deze apparaten; ik heb toch het idee dat ze her en der veel sneller sneuvelen dan een normale stofzuiger. Ook gezien slechte ervaringen met wat producten onlangs vindt ik belangrijk hoe de garantie(afhandeling) is. Een Dyson en een Philips geven 2 jaar fabrieksgarantie, maar dat slaat eigenlijk nergens op. Van dergelijke dure producten zou je toch mogen verwachten dat ze langer mee gaan en je dus zeker nog wel een paar jaar binnen de wettelijke garantie valt. Ik heb Dyson hier over geprobeerd te contacten, maar ze hebben geen e-mail adres.. Op het antwoord van Philips wacht ik nog. Ook Samsung ga ik contacten. Maar voor nu ben ik benieuwd, zijn er mensen die service gehad hebben van hun steelstofzuiger buiten de (veel te korte) fabrieksgarantie en hoe was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 16:18

Ursamajor

Astrofotograaf

Mijn Dyson V10 is nu 4,5 jaar oud en heb onlangs de triggerknop moeten vervangen (niet bij dyson besteld). Gelijk een goeie schoonmaakbeurt gegeven (ivm gips opzuigen).

Ook is de vingersteun onder de triggerknop al afgebroken. Maar de nieuwe modellen hebben een gewone aan uit knop, dat is daar weer geen probleem.

Qua service is het idd maar zo zo. Ook van een van de zuigvoeten is een viltje eraf. Da's gewoon een plastic onderdeel met vilt dat je op zijn plek kan klikken, maar die hebben ze natuurlijk niet los.

Verder zuigt ie nog steeds naar tevredenheid en zou ik zo weer voor een Dyson gaan.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
afgelopen week mijn 5 jaar oude v8 de deur uitgedaan en een nieuwe v10 absolute bij bol op de kop weten te tikken voor 299. Er was een dag aanbieding voor 459 voor select leden, maar ik kon kiezen uit v10 of v10 absolute. zodra ik op v10 absolute klikte ging de prijs naar 299. Heb hem snel in winkelwagen gedaan en besteld na 10 min stond prijs weer op 459. Geen idee hoe dat gelopen is, maar ik ben blij:D Dag later stond hij keurig netjes op de stoep. Betreft echt een nieuw model, geen tweedekans of dergelijke en gewoon officieel via bol en niet een derde partij.
Het is niet de nieuwste van de nieuwste, maar ik ben al erg tevreden met deze update. Weer nieuwe zuigkoppen , want na 5 jaar dagelijks stofzuigen i.v.m. hond die extreem veel haar verliest waren de rollers wel op en de batterij ook. Stofzuigen in de zware stand d kon niet meer, dan viel stofzuiger na 5 sec uit. Normaal stofzuigen kon nog maar 15 of 20 minuten. Dus het was echt tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 08:59
Ik zoek een steelstofzuiger voor erbij.
Heb zelf een Roborock S7 rondrijden en ben daar heel tevreden over. Voor erbij had ik en Bosch Steelstofzuiger die het prima deed maar na 3 jaar was de accu niet goed meer en vervangen was niet mogelijk. Voor wat kruimels opzuigen, de trap en hoekjes van de muren (aar de spinnenwebben komen) was het prima. Er zat een verlengstuk bij om bij het plafond te komen.

Wat ik nu eigenlijk zoek is een steelstofzuiger:
- met vervangbare accu
- ook makkelijk kruimeldief kan zijn
- geschikt voor laminaat en paar stukken laagpolig tapijt.
- eventueel te gebruiken in de auto
- geschikt voor de trap met een zachte borstel

Ik zag bijvoorbeeld de Dreame V11, Zedar 600+ en nog eentje waar ik gecharmeerd van was maar kan hem niet meer vinden |:( volgens mij stond hij hier ook wel ergens benoemd in het topic.
Ik hoef geen Dyson, is me te duur en hoor toch wisselende resultaten. Ik denk dat ik max 300 euro wil uitgeven.

Wat is jullie advies?

Edit: Ik zie hier meer stofzuigers van Dreame: https://www.dreametech.com/pages/collection-vacuum-cleaner maar zie de V11 er bijvoorbeeld niet tussen staan. Wel veel andere modellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 10-02-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:27
Vorig weekend gekeken bij de mediareus voor een Dyson V12. Vrouwtje helemaal blij en overtuigend de winkel uit met lege handen, bewust. Even wachten op korting oid en vandaag op de site van dyson zelf het apparaat gekocht incl extra accessoires gratis. Let wel dat het afhankelijk is van kleur/type wat je erbij krijgt.

• Binnetie
amiaima schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:05:
Vorig weekend gekeken bij de mediareus voor een Dyson V12. Vrouwtje helemaal blij en overtuigend de winkel uit met lege handen, bewust. Even wachten op korting oid en vandaag op de site van dyson zelf het apparaat gekocht incl extra accessoires gratis. Let wel dat het afhankelijk is van kleur/type wat je erbij krijgt.
Je bedoeld deze: https://www.dyson.nl/stof...slim/absolute-geel-nikkel

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:27
Yes, met wat extra goodies. Wat een top ding is dat. Gisteren uitgepakt en verbaast, positief, wat die laser laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik lees nog niet zoveel ervaring met het het dweilen icm een steelstofzuiger.
In mijn zoektocht naar een steelstofzuiger kwam ik ook modellen tegen met dweilfunctie.
Erg leuk maar werkt het ook goed? Ik zie bijvoorbeeld de Philips Aqua 9000 serie of de Samsung Bespoke Jet plus en ze zien er degelijk uit. Uiteraard wel erg duur, maar heb nog een bon voor Bol.com en zag ook dat je op sommige modellen cashback krijgt. Dat scheelt dan nog wat.
Vind het altijd wat om er eentje te kopen en te gebruiken en als het niet goed is deze dan weer te retourneren. Het apparaat is dan vies enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Binnetie schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:57:
Ik lees nog niet zoveel ervaring met het het dweilen icm een steelstofzuiger.
In mijn zoektocht naar een steelstofzuiger kwam ik ook modellen tegen met dweilfunctie.
Erg leuk maar werkt het ook goed? Ik zie bijvoorbeeld de Philips Aqua 9000 serie of de Samsung Bespoke Jet plus en ze zien er degelijk uit. Uiteraard wel erg duur, maar heb nog een bon voor Bol.com en zag ook dat je op sommige modellen cashback krijgt. Dat scheelt dan nog wat.
Vind het altijd wat om er eentje te kopen en te gebruiken en als het niet goed is deze dan weer te retourneren. Het apparaat is dan vies enzo.
Ik heb ''gehoord en gelezen'' dat de nieuwe dyson submarine wel echt top notch is qua stofzuigen/dweilen. maar dan ben je ook 1000 euro verder. Ik heb er verder geen verstand van dus kan er weinig over zeggen. Dat dyson top is met zijn stofzuigers is natuurlijk al een weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:20
Wij hebben een https://www.bissell.nl/pr...aver-hydrosteamtm-pet-pro, en moet zeggen dat het me beter bevalt qua bouwkwaliteit als de Dyson V11 die we ook hebben voor het dagelijkse werk.

Helaas kan ik deze niet gebruiken op de nieuwe vloer, daar mag ik niet zo er op dweilen volgens de leverancier...

Bissell kom ik weinig tegen binnen het topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Rob-T6 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:28:
Wij hebben een https://www.bissell.nl/pr...aver-hydrosteamtm-pet-pro, en moet zeggen dat het me beter bevalt qua bouwkwaliteit als de Dyson V11 die we ook hebben voor het dagelijkse werk.

Helaas kan ik deze niet gebruiken op de nieuwe vloer, daar mag ik niet zo er op dweilen volgens de leverancier...

Bissell kom ik weinig tegen binnen het topic
Interessante apparaat. Hoe kwam je zo bij dit model? Bedoel ik heb nog nooit van Bissell gehoord. Hoe bevalt het schoonmaken na het dweilen of algemeen onderhoud?
De Philips Aqua 9000 zet je op een plateau en reinig zelf zijn rollen waarna je de rollen uitneemt en op het plateau klikt om te drogen. Daarnaast heb je 2 apparaten. Eentje alleen om te zuigen en een steelstofzuiger voor dweilen en zuigen tegelijk. Het plateau waar alles op gezet wordt neemt best wat ruimte in. Dat zou niet in een kast bij mij passen, dan moet ik hem in de garage zetten.
Voordeel is wel dat je met deze constructie ook gelijk een hand stofzuiger hebt voor de trap.

Voorkeur heeft wel snoerloos, ik zie dat Bissell deze ook heeft. Ik heb geen huisdieren of veel lange haren van huisgenoten. Dan zou je denken dat een 'pet' model niet nodig is.

[ Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 19-02-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Van het weekend bij Saturn/MM in Duitsland een V8 gehaald voor 280.
Had er al een tijd lang 1 beneden, nu een extra voor boven, want het is toch wel erg handig om geen snoer te hoeven inpluggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
dfbt schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:18:
[...]

Ik heb ''gehoord en gelezen'' dat de nieuwe dyson submarine wel echt top notch is qua stofzuigen/dweilen. maar dan ben je ook 1000 euro verder. Ik heb er verder geen verstand van dus kan er weinig over zeggen. Dat dyson top is met zijn stofzuigers is natuurlijk al een weet.
Heb ik ook het een en ander van gezien. Mooi apparaat maar inderdaad erg duur. Ook geen cashback op dit moment. Wel schijnt het zuigen en dweilen tegelijk alleen handig te zijn als je geen grof vuil hebt liggen. Die pakt hij niet op.

Heb wel het idee dat zoiets beter werkt dan een robotstofzuiger met dockingstation waar hij automatisch z'n pads reinigd en droogt (die zijn ook al 1000 euro). Maar dan hoef je niets met de hand te doen. Voornaamste is het als steelstofzuiger voor erbij (trap, plinten, plafond, hoekjes en plekken waar de robotstofzuiger niet bij kan komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:12
Wij zijn ook op zoek naar een steelstofzuiger in verband met het gemak dat je deze pakt in tegenstelling tot de klassieke (logge) stofzuiger met draad.
Omdat ik nog een cadeaubon heb van Coolblue, is mijn oog daar gevallen op de Samsung Jet 85 (in de aanbieding en deze week nog cashback): https://www.coolblue.nl/p...samsung-jet-85-multi.html. Vlak voordat ik deze wilde bestellen zie ik echter dat deze alleen geschikt is voor harde vloeren, en dat je een apart mondstuk moet kopen voor tapijt.
Wij hebben laminaat liggen, maar ook een (hoogpolig) tapijt in de woonkamer. Deze wil ik ook kunnen stofzuigen uiteraard.
Nu is mijn oog ook gevallen op de Philips series 3000 XC3031/01: https://www.coolblue.nl/p...eries-3000-xc3031-01.html

Deze is wel geschikt voor tapijt. Heeft evengoed een LED lampje op de borstel en een verwisselbare accu. De accu gaat minder lang mee; maar binnen een half uur heb ik het hele huis wel gedaan en dit zal in de praktijk toch in fases gaan. Na iedere sessie gaat-ie weer in de docking.

Zie ik wat over het hoofd of lijkt de Philips voor beschreven situatie de betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Tha-PC-Legend schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:40:
Wij zijn ook op zoek naar een steelstofzuiger in verband met het gemak dat je deze pakt in tegenstelling tot de klassieke (logge) stofzuiger met draad.
Omdat ik nog een cadeaubon heb van Coolblue, is mijn oog daar gevallen op de Samsung Jet 85 (in de aanbieding en deze week nog cashback): https://www.coolblue.nl/p...samsung-jet-85-multi.html. Vlak voordat ik deze wilde bestellen zie ik echter dat deze alleen geschikt is voor harde vloeren, en dat je een apart mondstuk moet kopen voor tapijt.
Wij hebben laminaat liggen, maar ook een (hoogpolig) tapijt in de woonkamer. Deze wil ik ook kunnen stofzuigen uiteraard.
Nu is mijn oog ook gevallen op de Philips series 3000 XC3031/01: https://www.coolblue.nl/p...eries-3000-xc3031-01.html

Deze is wel geschikt voor tapijt. Heeft evengoed een LED lampje op de borstel en een verwisselbare accu. De accu gaat minder lang mee; maar binnen een half uur heb ik het hele huis wel gedaan en dit zal in de praktijk toch in fases gaan. Na iedere sessie gaat-ie weer in de docking.

Zie ik wat over het hoofd of lijkt de Philips voor beschreven situatie de betere?
Ik zag dit ook bij de Jet 85. Weet zo niet wat het apparte mondstuk kost? Maar de Jet serie doet het wel beter dan de Philips volgens de Consumentenbond steelstofzuiger rest. De Jet 70 (of was het de Jet 75) was eerst beste koop maar is niet meer leverbaar en daarom is beste koop vervallen en dat is nu de Jet 60 geworden.
Met de cashback op dit moment is het wel interessant om voor Samsung te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Tha-PC-Legend schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:40:

Ik heb die Jet 85 van Coolblue. De cashback van Samsung is inmiddels goedgekeurd en gaat dus nog van die 369 af (75,-) . Het andere opzetstuk die er niet bij zit en voor tapijt zou zijn is de Dual brush; https://www.coolblue.nl/e...-brush-vca-tabc97-gl.html een goede 119/130 euro. Maar wij een een laagpolig tapijt en op standje MAX of JET lukt het de bijgeleverde opzetstuk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:12
Dank jullie wel voor jullie reacties. Het andere opzetstuk is inderdaad de Dual Brush. Die extra kosten wil ik eigenlijk niet maken. Ik zou het risico kunnen nemen en het bij ons tapijt ook op standje MAX of JET kunnen proberen natuurlijk. Al is hoogpolig wel andere koek dan laagpolig tapijt. Ik denk er nog even over na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Millie-ano schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:22:
[...]

Ik heb die Jet 85 van Coolblue. De cashback van Samsung is inmiddels goedgekeurd en gaat dus nog van die 369 af (75,-) . Het andere opzetstuk die er niet bij zit en voor tapijt zou zijn is de Dual brush; https://www.coolblue.nl/e...-brush-vca-tabc97-gl.html een goede 119/130 euro. Maar wij een een laagpolig tapijt en op standje MAX of JET lukt het de bijgeleverde opzetstuk ook.
Bij mij moet het dan ook wel lukken. Heb alleen heel laag pollog tapijt en bovendien doet de robotstofzuiger ook z'n rondjes op het laagpollige tapijt. Zonder huisdieren valt het allemaal wel mee.
Denk dat ik maar voor de Samsung Jet 85 ga en dan kijk naar een losse dweilmachine of gewoon met de hand blijf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:24:
[...]

Bij mij moet het dan ook wel lukken. Heb alleen heel laag pollog tapijt en bovendien doet de robotstofzuiger ook z'n rondjes op het laagpollige tapijt. Zonder huisdieren valt het allemaal wel mee.
Denk dat ik maar voor de Samsung Jet 85 ga en dan kijk naar een losse dweilmachine of gewoon met de hand blijf doen.
Mja, ik heb een roborock s5 max met een dweilfunctie. In theorie klinkt het leuk, praktijk dikke ruk. Ervaar het als ergens snel een vochtigvaatdoekje overheen halen. Heb er geen fiducie in dat het met een steelstofzuiger beter zou werken. Schoenmaker blijf bij je leest zeg maar.
Dweilen gaat hier ouderwets met een echte dweil en emmertje en wat vloerreiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Millie-ano schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:36:
[...]

Mja, ik heb een roborock s5 max met een dweilfunctie. In theorie klinkt het leuk, praktijk dikke ruk. Ervaar het als ergens snel een vochtigvaatdoekje overheen halen. Heb er geen fiducie in dat het met een steelstofzuiger beter zou werken. Schoenmaker blijf bij je leest zeg maar.
Dweilen gaat hier ouderwets met een echte dweil en emmertje en wat vloerreiniger.
Ik wissel het af. Ene keer de robot en de andere keer dweil ik met de hand. Geen huisdieren of kleine kinderen die smeren. Het enige wat m'n dochter smeert zijn kruimels. De Roborock S7 trilt bij het dweilen. Dat zal iets helpen maar al het vuil blijft in de dweil en sleept zicht voort natuurlijk.

De vloer is nooit echt vies merk ik aan het water.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 19-02-2024 19:30 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste