Was ook op zoek naar een steelstofzuiger (eventueel met dweilfunctie). Na dagen producten zoeken en reviews lezen op de Philips 8000 Series Aqua Plus XC8347 uitgekomen en besteld. Stofzuigen deed prima maar de dweilfunctie was toch ondermaats, we kwamen van een Vileda stoomreiniger (maar die was kapot, vermoedelijk te veel kalkophoping).
Toen maar gekozen om deze te retourneren en een Vileda XXL stoomreiniger te bestellen, gecombineerd met een steelstofzuiger zonder dweilfunctie - de Zedar S600+ - in totaal voor hetzelfde geld. De Zedar viel in het oog door vele positieve reviews en ook veel waar voor je geld (veel accessoires, incl kruimeldief bv.).
Van het dweilen waren we direct tevreden, dat kende we al (maar daar gaat deze topic niet over).
Het stofzuigen viel goed mee in het begin, met een normale stand (13kpa) = 2x30min gebruikstijd max en turbo stand (22kpa) = 2x15min gebruikstijd (geadverteerd). Normale stand deed het eigenlijk prima op onze tegelvloer en de turbo stand konden we gebruiken voor tapijt, en dit ging zelfs beter dan gedacht. Handig ook dat je de batterijen kon verwisselen als de andere plat was (en die kon je dan ook direct opladen).
Maar na een maand stopte de turbo stand ermee na 5 seconden (apparaat schakelde zichzelf uit), en ook de gewone stand liet al het vuil achter (bij uitschakelen viel er zelfs bijna alles terug uit). Hierna alles zuiver gemaakt (of dat dacht ik toch), maar dit verhielp het probleem niet. Hierop de klantendienst gecontacteerd en die gaven me een PDF'je hoe je alles uit elkaar kon halen, inclusief de HEPA filer (die had ik niet zien zitten in de andere filter). Deze zag eruit alsof ie al 10 jaar aan het filteren was, ik zal jullie de foto besparen. Geen wonder dat de zuigkracht weg was en de turbo stand niet meer werkte, dat ding was helemaal verstopt. Na een minuut onder de kraan zag ie er weer nieuw uit. Nu is ie nog aan het drogen, maar vermoed dat de stofzuiger weer naar behoren gaat werken.
Ga wel wat extra filters bestellen nog (5 voor €25 dacht ik) en eventueel nog een extra accu (€69) om wat meer werktijd te krijgen.
edit: zoals verwacht, doet hij het weer zoals tervoren
[
Voor 2% gewijzigd door
dodvip123 op 13-02-2024 12:58
. Reden: follow up ]