Steelstofzuigers, wie gebruikt ze?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zat ook te kijken naar de ROIDMI F8 Storm maar kwam tijdens mijn zoektocht de ROIDMI NEX Storm tegen op indiegogo:

https://www.indiegogo.com...uum-with-mop/x/16875716#/

Ziet er ook wel handig uit aangezien ik overal parket en tegels heb. Twijfel twijfel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik krijg in december deze kickstarter binnen (oud engineers van Dyson)

https://www.kickstarter.c...owerful-enduring-flexible?

(Beetje een hybride oplossing, vandaar dat ik het alsnog post in dit topic)

Zitten toch wel wat verbeteringen op tov een Dyson. Met name dat er geen trigger opzit maar gewoon een aan/uitknop vind ik ak een hele verbetering. Daarnasst is deze unit zo gemaakt dat elk onderdeel te vervangen is, wat ik met het oog op duurzaamheid heel fijn vind.

Voor 270 euro vond ik het de gok waard.

Zodra deze binnen is zal ik mijn bevindingen posten.

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 29-07-2019 10:27 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor alle info in dit forum. Mijn persoonlijke afweging en uiteindelijke keuze: Xiaomi Riodmi F8, vanwege de goede recensies en prijs t.o.v. Dyson.

- Ik heb de kickstartter (Riodmi Nex) serieus overwogen, maar niet gekozen. Water en stofzuigen geeft m.i. toch natte troep. -ook al stofzuig je eerst en daarna met water. Nog steeds twee handelingen, en dan liever een zuivere (droge) stofzuiger.

- Ik heb op de gebruikelijke Chinese sites enz. gekeken vanwege prijs. Uiteindelijk zelf voor een paar euro extra toch gekozen voor de Nederlandse aanbieder Xiaomi Products (https://www.xiaomiproducts.nl/xiaomi-roidmi-f8-storm.html). Waarom? -los van fijn ivm garanties, klantenservice etc. Omdat ik het ook tof vind twee jonge, enthousiaste ondernemers te steunen (zie het artikel op hun FB).

Zoals gezegd, persoonlijke afwegingen. Oh ja, en morgen binnen, dus dan kan de fun al meteen beginnen! Nogmaals dank allen voor jullie bijdrage in dit item, het heeft mij goed geholpen bij alle 'keuzestress' :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:11
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:30:
Dank voor alle info in dit forum. Mijn persoonlijke afweging en uiteindelijke keuze: Xiaomi Riodmi F8, vanwege de goede recensies en prijs t.o.v. Dyson.
En hoe bevalt deze? Tevreden? Ik twijfel eveneens tussen dyson of de f8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:09
De Dyson V6 ligt bij de MM in Duitsland voor 109 euro.
Goede deal? https://www.mediamarkt.de...IHhs5mlnuQCFcnvdwodM3kDUQ

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

De V6 ken ik niet, maar wellicht zijn er op youtube video's te vinden die tests laten zien.
De V10 bevalt mij iig nog geweldig goed

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik heb (via amazon) een aantal steelstofzuigers op het oog. Mede via info uit dit topic:
  • Dibea C18
  • Prosenic P8 plus
  • Orfeld
De laatste twee krijgen daar hoge ratings en hebben ook een (veel) hogere zuigkracht in vergelijking met de Dibea. Wat ik mij echter afvraag, is hoe deze dingen met lange haren omgaan. Ik heb 3 personen thuis met hele lange haren (>40 cm). Ik heb ooit een Lidl steelstofzuiger gehad met een mechanisch aangedreven borstel, en dat was geen succes. Ik was steeds bezig met alle haren te verwijderen met een afbreekmes.

Weet iemand hoe dat met deze modellen gesteld is? Ik heb er namelijk wel wat hogere verwachtingen van, vanwege de populariteit om bijv. Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:38
henk99 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:44:
Ik heb (via amazon) een aantal steelstofzuigers op het oog. Mede via info uit dit topic:
  • Dibea C18
  • Prosenic P8 plus
  • Orfeld
De laatste twee krijgen daar hoge ratings en hebben ook een (veel) hogere zuigkracht in vergelijking met de Dibea. Wat ik mij echter afvraag, is hoe deze dingen met lange haren omgaan. Ik heb 3 personen thuis met hele lange haren (>40 cm). Ik heb ooit een Lidl steelstofzuiger gehad met een mechanisch aangedreven borstel, en dat was geen succes. Ik was steeds bezig met alle haren te verwijderen met een afbreekmes.

Weet iemand hoe dat met deze modellen gesteld is? Ik heb er namelijk wel wat hogere verwachtingen van, vanwege de populariteit om bijv. Amazon.
Heb sinds een paar dagen de Philips speedpro(200 euro) en de mechanisch aangedreven borstel is los te klikken waardoor haren heel makkelijk te verwijderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
coase schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 16:35:
[...]

En hoe bevalt deze? Tevreden? Ik twijfel eveneens tussen dyson of de f8
productreview: Xiaomi Roidmi F8 review door blowk
https://www.bestcordlessv...mi-roidmi-f8-vs-dyson-v8/
pricewatch: Xiaomi Roidmi F8
Hier bevalt de xiaomi-roidmi-f8 na ruim een jaar nog prima. :)

[ Voor 25% gewijzigd door BenEco op 07-10-2019 18:49 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Sinds gisteren hebben wij hier de Dyson V11 (Absolute) ter vervanging van een AEG snoerstofzuiger. Ik ben niet bekend met de voorgangers maar i.c.m. een ING rentepuntenbon was deze versie €499,-. Nog steeds een hoop geld voor een stofzuiger maar de eerste indrukken zijn positief. Het geluidsniveau valt mij behoorlijk mee op de ECO- en normale stand, de kruimeldief van Dyson die we nog hebben maakt meer herrie.

De versie die wij hebben wordt geleverd met een flink aantal vloer- en opzetborstels waarvan wij de ‘fluffy’ borstel voornamelijk gebruiken icm een laminaatvloer. De ‘torque’ borstel moeten we nog proberen maar volgens diverse reviews is de ‘fluffy’ meer geschikt i.c.m. een lage zuigstand.

Wel is hij redelijk wat zwaarder dan de oude kruimeldief, ws. voel je dit uiteindelijk wel in de kruimeldief-modus daar je het gewicht niet kan laten rusten op de verlengstang en vloerborstel. Daarnaast is er geen mogelijkheid om het apparaat continue aan te laten, ik begrijp dat dit een bewuste keuze is om de batterij te besparen maar ik had liever een optie gezien om hem te vergrendelen.

Strava

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Iemand ervaring met de Philips PowerPro Duo?

Ben nog op zoek naar een betaalbare steelstofzuiger, en deze is momenteel in de online Philips shop in de aanbieding voor 125,99
Tips voor alternatieven in dezelfde prijsklasse ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
ff dit oude topic onder het stof weghalen, lekker toepasselijk met een stofzuiger :+

Als extra stofzuiger voor "erbij" op de 1e verdieping zit ik te denken om de Dibea D18 te halen.
Vind een Dyson te duur voor erbij.

Nou zag ik verschillende mensen die deze ook voor erbij hadden gekocht en ben ik benieuwd hoe deze tot nu toe bevalt bij iedereen.

Op dit moment is hij namelijk maar 103 euro bij Amazon.de :)

Alvast bedankt voor je reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik stuitte zojuist op dit topic en het leek me leuk om te reageren.

Naast onze "gewone" Miele stofzuiger voor de begane grond, hebben wij ook een Dyson V6 voor de eerste en tweede verdieping.

We zijn twjee jaar geleden overstag gegaan om een Dyson te kopen na de zeer teleurstellende resultaten die zijn voorganger (een soort veredelde Phlips kruimeldief on steroids) gaf. Dat ding was lekker goedkoop, maar was zeer snel leeg en het "zoog voor geen meter".
De Dyson is duur, ja, maar de kwaliteit is naar mijn en mijn voruws mening erg goed.

De accu gaat relatief lang mee, ik gok ongeveer 25 min. Dat klinkt misschien als heel weinig, maar op de manier waarop wij hem gebruiken (dagelijks om wat stofvlokken of haren van onze kat weg te zuigen) doen we denk ik gemiddeld 2-3 weken met één lading. Door de verschillende opzetstukken die we hebben is hij breed inzetbaar. Ook is de zuigkracht zeer prima.
Maar, voor het "grote" en lange stofzuigwerk slepen we toch de good old Miele naar boven, vooral door de grotere zuigkracht. En anders redt je het gewoon niet om het hele huis "goed" door te komen.

Dit laatste ligt misschien ook aan de manier waarop wij ons huis schoonhouden. Je hebt mensen die 2x in de week het hele huis doen. Dat is bij ons niet het geval. De benedenverdieping stofzuigen we denk ik 1x per week en de bovenverdiepingen doen we de ergste stofvlokken op dagelijkse basis (waar nodig), maar het echte stofzuigen doen we daar denk ik eens in de drie weken. En dan heb je dus echt wel die Miele nodig om het langdurig en goed te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Zijn er hier mensen die ervaring met de Bosch Serie 8 steelstofzuigers hebben? Ik zie er weinig over terug in dit topic, maar dat de accu's uitwisselbaar zijn met Bosch powertools lijkt mij wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Gitarist schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:28:
... En dan heb je dus echt wel die Miele nodig om het langdurig en goed te kunnen doen.
Zelf heb ik een V10 van Dyson en daar zuig ik 2 keer in de week het huis mee, waarvan 1 keer grondig. Ook pak ik m voor kleine klusjes. Eens in de 3 weken zou het bij ons een harige bende worden met 2 katten.
Inze 10 jaar oude Miele wordt niet meer gebruikt, omdat die stinkt en het overige stof eigenlijk maar doet opwaaien, zodat het later weer neerdwarrelt. Dat heeft de Dyson niet, die zuigt het netjes op. Het leuke is dat het me vaak verbaast hoeveel troep er is opgezogen!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier komt een Dreame V9 binnen, laat nog wel weten wat m'n ervaringen zijn. Heb uiteindelijk 168 ervoor neergeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Ik heb inmiddels een Tinton Life VC812 binnen voor 74 euro vanuit Spanje.
Op zich leuk ding, ziet er degelijk uit voor het geld, vergelijk het niet met een Dyson of een bedrade stofzuiger.
Maar zeker geschikt voor mijn doel, namelijk een stofzuiger "erbij" voor de 1e verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Laatst online: 20:48
Vandaag een Dreame V9 binnen gekregen. Weet iemand of er andere accessoires te koop zijn? Bijv een "half formaat" buis en andere soft brushes qua formaten?
Of passen de soft brushes van andere merken er ook op?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ik heb sinds gisteren de Bosch BCS1Top. Lijkt me een prima ding, maar het maffe is dat er een rubber dopje zit op de plek waar je de opladerstekker in zou moeten steken. Ik heb al geprobeerd het eruit te peuren, maar dat lijkt niet echt de bedoeling... Iemand anders ook deze ervaring? In de handleiding staat dat ie gewoon zou moeten kunnen opladen (terwijl hij ook aan docking station hangt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Krijg binnenkort een Roidmi NEX X20 binnen, die zou moeten concureren met een Dyson V10 wat zuigkracht betreft maar behalve het hogere prijskaartje was ik voornamelijk niet gelukkig met de niet verwisselbare batterij van de Dyson, immers wil ik geen honderden euro's betalen om na 2 jaar het toestel weg te doen omdat de batterij niet fris meer is.

De V11 heeft wel een verwisselbare batterij maar dan ben ik al meer dan het dubbele van de prijs kwijt. De Roidmi gebruikt 8 samsung 2600 mah cellen (1850), dat wil zeggen dat ik mocht ik dat willen zelfs een batterij upgrade kan doen naar 3600 mah cellen zonder van iemand afhankelijk te zijn.

Naar het schijnt is de natte doek toevoeging wel degelijk handig in de praktijk dus ik ben benieuwd.

Edit: eerste test gedaan met de stofmijt kop op full power, laat ons zeggen dat er een nieuwe matras komt 8)7 Word wel een duur toestel zo 8)7 Moet nog verder testen maar hij heeft wel degelijk de power die men claimt en de filters houden het heel fijne stof perfect tegen dus eerste test is zeer positief

[ Voor 17% gewijzigd door sprankel op 17-04-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sprankel schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:47:
Krijg binnenkort een Roidmi NEX X20 binnen, die zou moeten concureren met een Dyson V10 wat zuigkracht betreft maar behalve het hogere prijskaartje was ik voornamelijk niet gelukkig met de niet verwisselbare batterij van de Dyson, immers wil ik geen honderden euro's betalen om na 2 jaar het toestel weg te doen omdat de batterij niet fris meer is.

De V11 heeft wel een verwisselbare batterij maar dan ben ik al meer dan het dubbele van de prijs kwijt. De Roidmi gebruikt 8 samsung 2600 mah cellen (1850), dat wil zeggen dat ik mocht ik dat willen zelfs een batterij upgrade kan doen naar 3600 mah cellen zonder van iemand afhankelijk te zijn.

Naar het schijnt is de natte doek toevoeging wel degelijk handig in de praktijk dus ik ben benieuwd.

Edit: eerste test gedaan met de stofmijt kop op full power, laat ons zeggen dat er een nieuwe matras komt 8)7 Word wel een duur toestel zo 8)7 Moet nog verder testen maar hij heeft wel degelijk de power die men claimt en de filters houden het heel fijne stof perfect tegen dus eerste test is zeer positief
Via Indiegogo of via Ali? Ik wil eigenlijk gaan voor de opvolger (X30 via Indiegogo) maar er staan heel wat slechte ervaringen op Indiegogo (bij de NEX X20) over de service en niet-verzonden pakketten of onjuiste track-trace codes, sommige hebben nog steeds de NEX X20 niet onvangen.

Daarom twijfel ik wat te doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibrand
  • Laatst online: 23:19
Cheesy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:45:
[...]

Via Indiegogo of via Ali? Ik wil eigenlijk gaan voor de opvolger (X30 via Indiegogo) maar er staan heel wat slechte ervaringen op Indiegogo (bij de NEX X20) over de service en niet-verzonden pakketten of onjuiste track-trace codes, sommige hebben nog steeds de NEX X20 niet onvangen.

Daarom twijfel ik wat te doen...
Het was inderdaad een drama met verzending van de X20.
Heb hem nu in huis, vind hem echt dikke prima!
Kom wel van een goedkope stofzuiger, dus met een Dyson kan ik hem niet vergelijken.
De 'magic mop box' dweil functie lijkt leuk, maar veel meer dan de vloer licht vochtig maken doet het niet.
(Okee, de dweil wordt wel grijs/zwart dus hij doet wel iets, maar lang niet zo effectief als echt dweilen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
@Cheesy heb hem besteld bij xiaomiproducts.nl, dat gaat vooruit en ik heb iemand lokaal voor garantie in plaats van ali, ze waren nog goedkoper ook dus tot hier toe geen klachten met verzending.

Dat de dweil niet dweilt klopt, je moet het zien als er eens over gaan met een vochtige doek. Maar dat doet hij wel goed, je moet er niet naar kijken en het water loopt er niet uit. Maar als je verwacht niet meer te moeten dweilen, dan heb je een verkeerd beeld.

Wat de batterijen betreft, heb het batterij pack er eens uitgehaald, als je effectief de cellen zelf wilt vervangen ga je toch een soldeerbout nodig hebben echter het is wel eenvoudiger dan normaal omdat het pack niet volledig dicht zit in een behuizing die je niet openkrijgt.

Om er aan te geraken moet je 3 schroefjes aan het rood plastic verwijderen, het rood plastic zelf eruit en vervolgens kan je de batterij er uit trekken, geen lijm toestanden en de connectie naar het batterijpack is echt voorzien om deze te verwijderen. Ik kon wel nergens geen kant en klaar batterij pack vinden, vermoedelijk moeten deze nog uitkomen.

Van wat ik heb begrepen is de opvolger nauwelijks verbeterd, de zuigkracht is niet echt toegenomen maar er zit een oled scherm op de steel. Heel leuk maar het prijs verschil was het mij niet waard.

[ Voor 15% gewijzigd door sprankel op 29-04-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Top voor je uitgebreide reactie, daar kan ik wat mee!
Ik zie net dat die webshop hier in de buurt zit, grappig. Helaas daar precies net niet op voorraad. Misschien dat ik even contact met hun leg. Bij bestellen via Ali loop je toch aardig wat risico op (forse) invoerkosten, btw, en afhandelingskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik ben ook aan het oriënteren naar vervanging van mijn Bosch bedrade stofzuiger! Het gemak van een draadloze stofzuiger bij het schoonmaken over meerdere verdiepingen en met meerdere stoffen meubels spreekt me toch wel erg aan :)

Het is me al duidelijk dat je voor de beste kwaliteit echt bij Dyson moet zijn, maar dat betaal je dan ook voor. Xiaomi heeft daarvoor leuke betaalbare alternatieven, maar daar lees ik dan wel weer wat slechte verhalen over betrouwbaarheid en ondersteuning na verloop van de garantie.

Ik ga dit draadje in de gaten houden, leuk om ervaringen van anderen te lezen! Zodra ik een keuze gemaakt heb ga ik natuurlijk een recensie plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Minimum92 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:02:
Ik ben ook aan het oriënteren naar vervanging van mijn Bosch bedrade stofzuiger! Het gemak van een draadloze stofzuiger bij het schoonmaken over meerdere verdiepingen en met meerdere stoffen meubels spreekt me toch wel erg aan :)

Het is me al duidelijk dat je voor de beste kwaliteit echt bij Dyson moet zijn, maar dat betaal je dan ook voor. Xiaomi heeft daarvoor leuke betaalbare alternatieven, maar daar lees ik dan wel weer wat slechte verhalen over betrouwbaarheid en ondersteuning na verloop van de garantie.

Ik ga dit draadje in de gaten houden, leuk om ervaringen van anderen te lezen! Zodra ik een keuze gemaakt heb ga ik natuurlijk een recensie plaatsen.
Aanvankelijk heb ik ook gekeken naar een Dyson, maar de hoge kosten weerhielden me van een aanschaf. En toen kwam een paar weken geleden iBood voorbij met de Bosch BCS1ULTD (8 series) voor 299,- EUR en heb ik geen moment spijt van de aankoop (uiteraard wel enig onderzoek gedaan naar ervaringen)! Het gemak waarmee je zo’n ding even pakt en snel wat kruimels (het apparaat heeft ook een kruimeldief functie), stof enz. verwijderd zijn een verademing vergeleken met mijn oude situatie. Dat je met zo’n steelstofzuiger je ook gemakkelijker door huis manoeuvreert (3 verdiepingen hier) moge duidelijk zijn.

De zuigkracht voldoet prima in mijn omstandigheden (ik heb alleen harde vloerbedekkingen, de kinderen zijn de deur al uit dus ook nog eens minder vervuiling), het geluidsniveau is in mijn beleving gelijkwaardig aan de gewone stofzuiger en de accu gaat hier lang genoeg mee bij normaal gebruik. Er werd overigens een tweede accu meegeleverd + snellader, tot op heden heb ik deze nog niet nodig gehad. Natuurlijk is een kleine maand te kort om over een langdurige ervaring te spreken, maar met de eerste kennismaking ben ik heel tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 13:13

Smurf

Detri

Sinds dit weekend heb ik nog een goede reden waarom de volgende waarschijnlijk weer een Dyson wordt. Onze V6 die best al een tijdje meegaat was het dopje verloren waarmee de rol in de borstelkop vast zat.
Even op de Dyson website gekeken, en voor minder dan 3 euro komt er nu een nieuw dopje onze kant op. Verder zag ik dat je nog ongeveer alle onderdelen voor dit model kon bestellen, zelfs na al die jaren nog. De grotere onderdelen niet bekeken, maar klein spul (zoals dat dopje dus) wordt in ieder geval gratis verzonden.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Nou, onze Roidmi Nex X20 is alweer defect. Dik 1,5 maand in gebruik en stopte opeens na een paar minuten. Zit totaal geen leven meer in, ook geen bluetooth-verbinding mogelijk. Ik denk zelf een draadje van de batterij losgeraakt ofzo, maar dat mag de verkoper uitzoeken. Dus we gaan nu de service van xiaomiproduϲts.nl ervaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:46
Cheesy schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:01:
Nou, onze Roidmi Nex X20 is alweer defect. Dik 1,5 maand in gebruik en stopte opeens na een paar minuten. Zit totaal geen leven meer in, ook geen bluetooth-verbinding mogelijk. Ik denk zelf een draadje van de batterij losgeraakt ofzo, maar dat mag de verkoper uitzoeken. Dus we gaan nu de service van xiaomiproduϲts.nl ervaren ;)
Dat is vervelend zeg, succes, hopelijk lossen zij het netjes op!

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:20
Cheesy schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:01:
Oof. Ik heb er echt nét eentje besteld. Verder wel tevreden mee? Hoe was de garantieafhandeling?

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
KirovAir schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:57:
[...]

Oof. Ik heb er echt nét eentje besteld. Verder wel tevreden mee? Hoe was de garantieafhandeling?
Het probleem was opeens weer weg, dus het had geen zin meer om weg te brengen. Ik kijk het dus nog even aan of het nog terugkomt.

Verder wel tevreden mee. Je pakt 'm er snel even bij voor wat kruimels. Maar verwacht geen supersonisch zuigmonster. Automatjes bijvoorbeeld moet je echt wel even je best op doen, net zoals met een normale stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
slayerrp schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:07:
Ik heb inmiddels een Tinton Life VC812 binnen voor 74 euro vanuit Spanje.
Op zich leuk ding, ziet er degelijk uit voor het geld, vergelijk het niet met een Dyson of een bedrade stofzuiger.
Maar zeker geschikt voor mijn doel, namelijk een stofzuiger "erbij" voor de 1e verdieping.
Inmiddels het ding een tijdje in gebruik.

Ervaring tot nu toe:
  • Voldoende accessoires
  • Zuigkracht is mwah
  • Acuuduur is wel ok.
  • Verwisselbare borstels handig, maar nadeel van roteren borstels is dat je regelmatig een soort sate van haren eraf moet halen.
  • Kleinstof filter raakt redelijk snel dicht waardoor je duidelijk zuigkracht verliest, gelukkig makkelijk schoon te maken.
Zou ik hem nog een keer kopen? Denk het niet, denk eerder een 2e handse dyson ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Hoi! Is het mogelijk dat Coolblue prijzen omhoog gooit wanneer een cashback actie start?

Vandaag de Philips SpeedPro Max 7000 CX7043 gekocht bij Coolblue voor €379. Ik herinner me dat hij tot vorige week €329 was... Kan het natuurlijk mis hebben. Maar kan het ook juist hebben. :|

Iemand enig idee hoe ik dat kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Natuurlijk doen ze dat. Kun je mooi in de pricewatch zien.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Ursamajor schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:07:
Natuurlijk doen ze dat. Kun je mooi in de pricewatch zien.
Lekker dan. Ik dacht dat dit per wet verboden was. Weet jij dat?

https://radar.avrotros.nl...erhoging-niet-toegestaan/

En hoe zou ik 't kunnen checken? Ik zag de grafiek in de pricewatch maar kon geen details vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixvdl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 22:30
Ik meen me te herinneren dat hij zondag 369 was. Ik wilde de Xc8049 hebben na lang wikken en wegen en vergelijken met Dyson.

Normaal 489, tot zondag aanbieding voor 399. Wilde wachten tot maandag 5 oktober ivm cashback, toen weer 489. Maar: ik had hem zondag gereserveerd om op te halen in Amsterdam. Uit het werk opgehaald en voor 399 meegekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
Ik heb op 11.11 een roborock H6 besteld. Volgens de vele reviews op YouTube is dit een geduchte tegenstander van de Dyson. Ik ga het zien. Ik heb het voor 279 kunnen kopen. Wij willen de steelstofzuigr icm de Xiaomi v1 robot gebruiken. Deze heb ik al 3.5 jaar. Waarom nu pas kopen? Onze Miele heeft het opgegeven na 12 jaar.
Wij willen het met name voor de plinten, de trap en de auto gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:40
SolarOrbiter schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:41:
Ik heb op 11.11 een roborock H6 besteld. Volgens de vele reviews op YouTube is dit een geduchte tegenstander van de Dyson. Ik ga het zien. Ik heb het voor 279 kunnen kopen. Wij willen de steelstofzuigr icm de Xiaomi v1 robot gebruiken. Deze heb ik al 3.5 jaar. Waarom nu pas kopen? Onze Miele heeft het opgegeven na 12 jaar.
Wij willen het met name voor de plinten, de trap en de auto gebruiken.
Ik heb ook de roborock h6 besteld. Moet zeggen dat ik hem nu een week heb en hij bevalt prima. Ben nog wel opzoek naar spare borsteltjes, dus als iemand iets online vindt dan hou ik mij aanbevolen.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
The Druid schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:12:
[...]

Ik heb ook de roborock h6 besteld. Moet zeggen dat ik hem nu een week heb en hij bevalt prima. Ben nog wel opzoek naar spare borsteltjes, dus als iemand iets online vindt dan hou ik mij aanbevolen.
Die van mij ontvang ik vandaag. In 7 dagen geleverd, niet slecht.

Wat is je ervaring met de "carpet-brush" op harde vloeren? (laminaat/tegel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:40
SolarOrbiter schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:02:
[...]

Die van mij ontvang ik vandaag. In 7 dagen geleverd, niet slecht.

Wat is je ervaring met de "carpet-brush" op harde vloeren? (laminaat/tegel).
Gaat als de brandweer bij mij op een houten vloer. Geen problemen met kruimels, hagelslag, aarde van een gevallen plant etc ging allemaal prima op middelste vermogen stand. Tot op heden erg blij mee.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:06

g0tanks

Moderator CSA
XBWillem schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Lekker dan. Ik dacht dat dit per wet verboden was. Weet jij dat?

https://radar.avrotros.nl...erhoging-niet-toegestaan/

En hoe zou ik 't kunnen checken? Ik zag de grafiek in de pricewatch maar kon geen details vinden. :P
De vraag is of een cashback (die via de fabrikant loopt) hetzelfde is als een reguliere kortingsactie. Daarnaast kan ik me voorstellen dat je als winkel op de adviesprijs moet zitten voordat je mag meedoen aan een cashbackactie.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-07 16:55
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe steelstofzuiger. Voorkeur eigenlijk enkel minimum 45 minuten accuduur en een geïntegreerde kruimeldief. Bruikbaar op vooral tegels en beperkt op een laagpolige mat. Ik kwam zelf al uit op de Mi Handheld Vacuum Cleaner 1C die op bol.com staat aan €188,99.

Heb ook de Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner gevonden aan €119 maar deze werkt maar 30 min en ik vrees dat er na 2/3 jaar quasi niets van zal overblijven. Batterijen zijn ook niet te vervangen.

In principe is de prijs niet direct een issue maar €600 euro uitgeven is een beetje zot als iets van €200 volstaat.

Iemand ervaring met deze modellen of andere tips? De Roborock van hierboven kan ik niet meteen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Citroen schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:17:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe steelstofzuiger. Voorkeur eigenlijk enkel minimum 45 minuten accuduur en een geïntegreerde kruimeldief. Bruikbaar op vooral tegels en beperkt op een laagpolige mat. Ik kwam zelf al uit op de Mi Handheld Vacuum Cleaner 1C die op bol.com staat aan €188,99.

Heb ook de Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner gevonden aan €119 maar deze werkt maar 30 min en ik vrees dat er na 2/3 jaar quasi niets van zal overblijven. Batterijen zijn ook niet te vervangen.

In principe is de prijs niet direct een issue maar €600 euro uitgeven is een beetje zot als iets van €200 volstaat.

Iemand ervaring met deze modellen of andere tips? De Roborock van hierboven kan ik niet meteen vinden?
ik heb de roborock h6. dit weekend ook vergeleken met een Dyson V11. Hoewl de Dyson zwaarder voelt en meer geluid produceert, merkten wij geen verschil in zuigkracht. Wat we wel handig vonden was de soft brush van de Dyson. Deze wil ik nu ook kopen voor de Roborock . Paar dagen terug was deze nog 57 euro. Ik wacht tot de prijs een beetje daalt en dan ga ik het bestellen. Belangrijk nog; je moet een steel stofzuiger niet vergelijken met een gewone stofzuiger (qua zuigkracht), want dan kom je echt bedrogen uit. Wij hebben nog zo een oude 2200 watt stofzuiger :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroen
  • Laatst online: 06-07 16:55
SolarOrbiter schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:57:
[...]

ik heb de roborock h6. dit weekend ook vergeleken met een Dyson V11. Hoewl de Dyson zwaarder voelt en meer geluid produceert, merkten wij geen verschil in zuigkracht. Wat we wel handig vonden was de soft brush van de Dyson. Deze wil ik nu ook kopen voor de Roborock . Paar dagen terug was deze nog 57 euro. Ik wacht tot de prijs een beetje daalt en dan ga ik het bestellen. Belangrijk nog; je moet een steel stofzuiger niet vergelijken met een gewone stofzuiger (qua zuigkracht), want dan kom je echt bedrogen uit. Wij hebben nog zo een oude 2200 watt stofzuiger :-D
Ja we hadden hier al een AEG-model van een paar jaar oud maar de oplader is stuk en de batterij gaat niet lang meer mee. Tijd voor een nieuwe dus. Gebruiken hoofdzakelijk de steelstofzuiger en kunnen hem voor de kleine kruimels niet meer missen. Zeker als je een baby aan tafel hebt is het super handig.

Waar heb je de roborock gekocht? Welke verschillen merk je nog met de v11? En qua bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

SolarOrbiter schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:57:
Belangrijk nog; je moet een steel stofzuiger niet vergelijken met een gewone stofzuiger (qua zuigkracht), want dan kom je echt bedrogen uit. Wij hebben nog zo een oude 2200 watt stofzuiger :-D
Zuigkracht zegt niet alles. Een steelstofzuiger heeft vaker een roterende borstel in de kop of een ander agiteermechanisme dat helpt om het vuil los te maken, zodat je het alsnog op kunt zuigen.
Zo zijn beide type stofzuigers niet met elkaar te vergelijken. Beide zuigen prima, alleen de toepassing is anders.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Citroen schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:05:
[...]

Ja we hadden hier al een AEG-model van een paar jaar oud maar de oplader is stuk en de batterij gaat niet lang meer mee. Tijd voor een nieuwe dus. Gebruiken hoofdzakelijk de steelstofzuiger en kunnen hem voor de kleine kruimels niet meer missen. Zeker als je een baby aan tafel hebt is het super handig.

Waar heb je de roborock gekocht? Welke verschillen merk je nog met de v11? En qua bouwkwaliteit?
Aliexpress voor 279 tijdens 11.11 vanuit een EU-magazijn. Ik zag gisteren nog een leuke acitie op Geekbuying, maar daar kan je alleen pre-order doen.
bouwkwaliteit is gewoon hartstikke goed. Zeker niet minder dan de Dyson. 1 verschil wat voor on s opvallend was. De Dyson moet je comnstant knopje indrukken om te zuigen. Bij de Roborock kan je dat vast zetten, zodat je niet constant moet drukken. Vinden wij wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Helaas heeft onze Rowenta de geest gegeven nadat MediaMarkt hem de tweede keer niet meer kan repareren ivm missende onderdelen. Het zuiggedeelte werkt prima, alleen viel de roterende borstel telkens uit.

Nu is het zo dat we met Rowenta wel erg tevreden waren, maar we hebben niet zoveel zin in weer een reparatie debacel.

Heeft iemand van jullie ervaring met de Rowenta's die zijn uitgebracht in 2020? Zijn die betrouwbaar? Blijft de roterende borstel gewoon zijn werk doen na verloop van tijd?

Een Dyson is natuurlijk fantastisch maar voor een stofzuiger voor erbij vind ik het wel erg veel geld. Ik kan verder sowieso heel weinig ervaringen vinden van andere merken op betrouwbare sites, ook niet hier op Tweakers.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Jassy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:53:
Een Dyson is natuurlijk fantastisch maar voor een stofzuiger voor erbij vind ik het wel erg veel geld.
Daarom heb ik m'n sledestofzuiger ook weggedaan. The Dyson does it all :+

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 11-09 10:15
Ik heb sinds 2 maanden de Philips SpeedPro Max Aqua series 8000 XC8147/01 (lekkere mond vol :X ). Echt een fantastisch apparaat. Rond black friday op amazon gehaald voor € 440. Lang getwijfeld tussen een Dyson V11 absolute of deze, maar toch voor de philips gekozen. Enerzijds scheelde het bijna de helft van de prijs en anderzijds kun je dus ook dwijlen met de Philips. Werkt verbazingwekkend goed. De lampjes op de zuigkop zijn ook echt fantastisch. Je ziet erg goed waar het vuil ligt. Deze steelstofzuiger is voor ons een volwaardige vervanger van de normale stofzuiger.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReenseM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 09:57
Is er iemand hier die de ROIDMI X30 Pro heeft aangeschaft- en ontvangen? Ik zit er zelf over na te denken om deze te bestellen maar ik zou bij god niet weten waar (welke Chinese website is betrouwbaar).. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ursamajor schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Daarom heb ik m'n sledestofzuiger ook weggedaan. The Dyson does it all :+
Wilde laatst onze echte stofzuiger pakken, blijkt dat hij al maanden stuk is. De Dyson tezamen met onze Roborock robotstofzuiger is tot dat moment eigenlijk altijd afdoende geweest. Zuigkracht is met de nieuwe modellen ook een stuk beter dan met de oudere, al blijft het wel grotendeels een geautomatiseerde borstel en geen echte stofzuiger.

Enige wat de steelstofzuiger niet aan kan is mijn haar na een knipbeurt. Het was wat lang gegroeid dus toen de tondeuse er overheen ging kwamen er zulke plukken af dat de Dyson ze niet kon verwerken, bleven vast zitten in de overgang van de steel naar het reservoir.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
TheReenseM schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:11:
Is er iemand hier die de ROIDMI X30 Pro heeft aangeschaft- en ontvangen? Ik zit er zelf over na te denken om deze te bestellen maar ik zou bij god niet weten waar (welke Chinese website is betrouwbaar).. :)
+1 ook op zoek naar een betrouwbare winkel voor deze.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Jassy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:53:
Heeft iemand van jullie ervaring met de Rowenta's die zijn uitgebracht in 2020? Zijn die betrouwbaar? Blijft de roterende borstel gewoon zijn werk doen na verloop van tijd?
Kijk anders eens naar Bosch? wij hebben de unlimited series 8, kwam goed uit de review, zuigkracht is gelijk aan Dyson maar geluid is veel minder en batterij iets beter. Komt standaard met 2 accu's en 2 laders, en is stukken goedkoper.

Voldoet ons prima, heb de gewone stofzuiger niet meer gebruikt behalve om de auto uit te zuigen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReenseM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 09:57
Phusebox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:14:
[...]

Ik heb ondertussen een mail gestuurd naar xiaomiproducts.nl, maar zij geven het volgende aan:
“Helaas hebben wij dit model nog niet kunnen inkopen bij onze leverancier.
Wij hopen deze wel op enig termijn aan te bieden op de website!”

Dus alle tips zijn welkom 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Inmiddels een jaar in het bezit van de Tinton VC812, deze gaat weg. (zuigkracht is echt mwah max, en helaas is hij gevallen en daarmee is de belangrijkste klem afgebroken.

Nou heb ik op basis van de reacties hier gekeken naar een Roborock H6, maar hier lees ik reacties over als dat de auto functie tussen tapijt en gladde vloeren na een tijdje kapt (iemand hier al ervaring met dit probleem).
Probeer dan maar eens support te krijgen bij vriendjes aliexpress :X

Tevens zijn alle modellen die ik ongeveer kan vinden zonder gladde vloerborstel en alleen met tapijtborstel.
En blijkbaar is de tapijtborstel redelijk prut op laminaat als ik de online video's zie.

Een dyson V10 / V11 vind ik gewoon te prijzig, probeer een beetje op de 300€ max te zitten.

Philips SpeedPro of AEG is op zich leuk te kopen via rentepunten van ING, maar lees er nog geen halleluja verhalen over.

Iemand hier nog tips of aan te raden modellen die ik moet bekijken? _/-\o_

Ohja het voor gebruik erbij vanwege zooi makende kids :9 Zodat ik niet constant de "grote" stofzuiger moet pakken.

[ Voor 5% gewijzigd door slayerrp op 17-02-2021 19:37 ]

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:13
Misschien een model om te checken: de Roidmi Nex X20. Heb deze nu een weekje in gebruik naast onze robotstofzuiger en ben erg te spreken over de resultaten. De roterende borstel werkt zowel op een gladde stenen vloer als op parket uitstekend.

• slayerrp
hutch schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:40:
Misschien een model om te checken: de Roidmi Nex X20. Heb deze nu een weekje in gebruik naast onze robotstofzuiger en ben erg te spreken over de resultaten. De roterende borstel werkt zowel op een gladde stenen vloer als op parket uitstekend.
Thx ga ik eens ff checken, prijs is ook nog aardig goed te doen😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 11-09 10:15
slayerrp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:36:

Een dyson V10 / V11 vind ik gewoon te prijzig, probeer een beetje op de 300€ max te zitten.

Philips SpeedPro of AEG is op zich leuk te kopen via rentepunten van ING, maar lees er nog geen halleluja verhalen over.

Iemand hier nog tips of aan te raden modellen die ik moet bekijken? _/-\o_
Ik heb een Philips speedpro max aqua series 8147. Kost € 549, maar via Amazon kunnen kopen voor € 433. Boven je budget, maar ik vind het echt een fantastisch apparaat. Heb em nu zo'n 4 maand. Goede zuigkracht, met een goede accuduur (op stand 2 van 3 anderhalf uur) lichtjes op de zuigmond, zodat je goed kan zien waar het vuil ligt. Daarnaast zit er een mondstuk met daarachter een dweil bij. Stofzuigen en dweilen tegelijk. Werkt écht heel goed. Je komt dan niet in alle hoeken en gaten, maar voor ff snel een frisse vloer werkt het erg goed. Voor meubels een kleine mond met turboborstel die moeiteloos de kattenharen van de bank afhaalt.

Het was bij mij of deze Philips of een Dyson V11. Ik heb de V11 van mn zus een tijdje te leen gehad en ben beter te spreken over de Philips, omdat die gewoon veelzijdiger is. Die lampjes op de zuigmond... eens je dat hebt gebruikt wil je nooit meer zonder :P

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 18-02-2021 10:19 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Cheesy
  • Niet online
hutch schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:40:
Deze gebruiken wij bijna een jaar nu. Fijn ding. Mijn vrouw doet het hele huis met 1 lading, dus dat valt ook niet tegen. Ik moet er niet aan denken weer zo'n ding met snoer te pakken. Vaak pak ik na het eten even de Roidmi om de kruimels rond de tafel weg te halen.

Alleen voor zwaardere klussen zoals auto en boren vind ik 'm minder geschikt.

• Cheesy
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:14:
[...]

XiamoProducts.nl is een betrouwbare webshop, maar die heeft de X30 (nog) niet.

Blijf voor de X30 in ieder geval ver weg bij Indiegogo, lees de ervaringen bij vorige campagnes :X

• slayerrp
Cheesy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:27:
[...]

Deze gebruiken wij bijna een jaar nu. Fijn ding. Mijn vrouw doet het hele huis met 1 lading, dus dat valt ook niet tegen. Ik moet er niet aan denken weer zo'n ding met snoer te pakken. Vaak pak ik na het eten even de Roidmi om de kruimels rond de tafel weg te halen.

Alleen voor zwaardere klussen zoals auto en boren vind ik 'm minder geschikt.
Klinkt goed, zag hem bij https://www.geekmaxi.com/ voor 279.

Stelt die magnetische dweil nog wat voor ?

Voor auto en boren etc heb ik een karcher nat/droog zuiger in de garage staan ;)

• slayerrp
Hulleman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:16:
[...]

Ik heb een Philips speedpro max aqua series 8147. Kost € 549, maar via Amazon kunnen kopen voor € 433. Boven je budget, maar ik vind het echt een fantastisch apparaat. Heb em nu zo'n 4 maand. Goede zuigkracht, met een goede accuduur (op stand 2 van 3 anderhalf uur) lichtjes op de zuigmond, zodat je goed kan zien waar het vuil ligt. Daarnaast zit er een mondstuk met daarachter een dweil bij. Stofzuigen en dweilen tegelijk. Werkt écht heel goed. Je komt dan niet in alle hoeken en gaten, maar voor ff snel een frisse vloer werkt het erg goed. Voor meubels een kleine mond met turboborstel die moeiteloos de kattenharen van de bank afhaalt.

Het was bij mij of deze Philips of een Dyson V11. Ik heb de V11 van mn zus een tijdje te leen gehad en ben beter te spreken over de Philips, omdat die gewoon veelzijdiger is. Die lampjes op de zuigmond... eens je dat hebt gebruikt wil je nooit meer zonder :P
Dat is inderdaad de meest dure / luxe versie uit die serie, zat zelf dan eerder te kijken naar de XC7043 voor 279 via ing ofzo.
Maar weer wat extra info om op zoek te gaan Thx !

• Cheesy
  • Niet online
slayerrp schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:39:
[...]
Stelt die magnetische dweil nog wat voor ?
Mwah, het is niet dat het niet werkt maar praktisch gezien gebruiken wij 'm niet veel.
Deze laat wat (desinfectie)vloeistof achter maar je moet je zuig-patroon aanpassen. (Niet 2x over het gedweilde).

Laat ik het zo zeggen: voor dweilen zou ik een dweil pakken :)

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

We hebben een S6 robot die elke dag het huis rond gaat en een Dyson v8 waarmee we de plekjes schoonmaken waar de robot niet kan komen (achter de loopband, onder bepaalde tafels, etc). Prima combo! De vloer is van marmer (heel normaal in Italie) en de S6 kan die ook 'nat' schoonmaken. Te gek!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• SolarOrbiter
wij doen toch de steelstofzuiger weg.de baas kan er niet aan wennen. ligt in iedergeval niet aan de power. we hebben namelijk de Dyson v11 ook geprobeerd en tegenover de Roborock H6 gezet. Ze vind al die steelstofzuigers gewoon niet krachtig genoeg. tja, ik ga niet de discussie aan met de baas. ik moet dit stukje techniek (helaas) overslaan.

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
ik heb al weer een jaartje of 2 de dyson V7, ik moet zeggen voor iemand die een hekel heeft aan stofzuigen is het een ideaal apparaat!

Met de kleine 100 M2 die ik heb kan ik precies eerst de beneden verdieping op 1 accu goed zuigen ( op de max stand ). en de volgende dag pak ik em om de boven verdieping en trap te doen.

en wat ik zo lekker handig vind is dat de steel er makkelijk tussenuit te halen is, waardoor je terwijl je naar beneden loopt per trede handzaam zonder al teveel gezeul de boel kan zuigen. de vele opzetstukken maken het ook wel makkelijk voor randjes en gaatjes! ik gebruik dezelfde samenstelling om de bank mee af te zuigen! Ik ben wat dat betreft redelijk tevreden. 1 minpuntje ..... accu duur, als ik een grote huis had gehad was dat echt wel een dingetje geweest!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

• slayerrp
Cheesy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Mwah, het is niet dat het niet werkt maar praktisch gezien gebruiken wij 'm niet veel.
Deze laat wat (desinfectie)vloeistof achter maar je moet je zuig-patroon aanpassen. (Niet 2x over het gedweilde).

Laat ik het zo zeggen: voor dweilen zou ik een dweil pakken :)
Duidelijk verhaal, was ook een beetje mij verwachting ;)
Neus schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:00:
We hebben een S6 robot die elke dag het huis rond gaat en een Dyson v8 waarmee we de plekjes schoonmaken waar de robot niet kan komen (achter de loopband, onder bepaalde tafels, etc). Prima combo! De vloer is van marmer (heel normaal in Italie) en de S6 kan die ook 'nat' schoonmaken. Te gek!
Robotstofzuiger is best leuk en handig, maar daar heeft de baas hier thuis 0,0 vertrouwen in en ben maar gestopt met overtuigen :X
SolarOrbiter schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:02:

wij doen toch de steelstofzuiger weg.de baas kan er niet aan wennen. ligt in iedergeval niet aan de power. we hebben namelijk de Dyson v11 ook geprobeerd en tegenover de Roborock H6 gezet. Ze vind al die steelstofzuigers gewoon niet krachtig genoeg. tja, ik ga niet de discussie aan met de baas. ik moet dit stukje techniek (helaas) overslaan.
Kunt niet elke battle winnen, heb je ff DM gedaan ;)
BJBoes schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:02:
ik heb al weer een jaartje of 2 de dyson V7, ik moet zeggen voor iemand die een hekel heeft aan stofzuigen is het een ideaal apparaat!

Met de kleine 100 M2 die ik heb kan ik precies eerst de beneden verdieping op 1 accu goed zuigen ( op de max stand ). en de volgende dag pak ik em om de boven verdieping en trap te doen.

en wat ik zo lekker handig vind is dat de steel er makkelijk tussenuit te halen is, waardoor je terwijl je naar beneden loopt per trede handzaam zonder al teveel gezeul de boel kan zuigen. de vele opzetstukken maken het ook wel makkelijk voor randjes en gaatjes! ik gebruik dezelfde samenstelling om de bank mee af te zuigen! Ik ben wat dat betreft redelijk tevreden. 1 minpuntje ..... accu duur, als ik een grote huis had gehad was dat echt wel een dingetje geweest!
Voor de "grote" schoonmaak wordt hier de dyson met snoer gepakt, maar voor enhousiaste kids met hagelslag is zo'n steelstofzuiger ideaal om ff gauw te pakken en je huis weer een beetje toonbaar te maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:43

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Hulleman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:16:
[...]

Ik heb 'm ook. Inderdaad een fijne stofzuiger.Die lampjes zijn echt top. Onbegrijpelijk dat niet elke stofzuiger van lampjes voorzien is.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syphrone
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:37
Heeft iemand ervaring met een miele triflex pro?
Ben aan het twijfelen tussen die en een Bosch unlimited series 8

Kan alleen weinig vinden over de miele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-08 15:54
XBWillem schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:15:
Hoi! Is het mogelijk dat Coolblue prijzen omhoog gooit wanneer een cashback actie start?

Vandaag de Philips SpeedPro Max 7000 CX7043 gekocht bij Coolblue voor €379. Ik herinner me dat hij tot vorige week €329 was... Kan het natuurlijk mis hebben. Maar kan het ook juist hebben. :|

Iemand enig idee hoe ik dat kan checken?
Hoe bevalt deze? Ik wil hem waarschijnlijk morgen ook bestellen bij Coolblue (320 euro en dan 50 euro cashback)

Is het een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
rolandmegens schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:40:
[...]

Hoe bevalt deze? Ik wil hem waarschijnlijk morgen ook bestellen bij Coolblue (320 euro en dan 50 euro cashback)

Is het een aanrader?
Wij zijn tevreden. De configuratie inclusief de normale stofzuiger die over de vloer gaat is top. Wanneer je dat er af haalt om bijvoorbeeld plantjes, moeilijke hoeken of iets in het plafond te stofzuigen, is het minder. Je hebt dan een heel smal borsteltje en ik heb al gauw het gevoel dat ik daar krassen mee maak.

Accuduur is prima. Opladen duurt lang voor mijn gevoel!

Voor die prijs een goede stofzuiger IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Laatst online: 24-08 15:54
XBWillem schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:16:
[...]

Wij zijn tevreden. De configuratie inclusief de normale stofzuiger die over de vloer gaat is top. Wanneer je dat er af haalt om bijvoorbeeld plantjes, moeilijke hoeken of iets in het plafond te stofzuigen, is het minder. Je hebt dan een heel smal borsteltje en ik heb al gauw het gevoel dat ik daar krassen mee maak.

Accuduur is prima. Opladen duurt lang voor mijn gevoel!

Voor die prijs een goede stofzuiger IMO.
Dankje! Dan ga ik hem morgen bestellen :) zal inderdaad toch vrijwel altijd de standaard configuratie gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:30
Ik ben op zoek naar een houder voor aan de muur voor mijn Makita steelstofzuiger. Je lijkt dan de 458571-5 nodig te hebben, maar die is niet meer leverbaar.

Weet iemand een alternatief?

Edit: Ah, nog leverbaar bij winkels met hoge verzendkosten. Binnenkort maar even een rondje langs bouwmarkten om te zien of iemand hem kan bestellen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Ample Energy op 04-04-2021 18:24 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:57
Ik ben ook in de markt voor een steelstofzuiger, maar kom er niet helemaal uit. Dus hopelijk zitten hier experts die me verder kunnen helpen :)
De selectie is inmiddels teruggebracht tot de Philips series 8000 XC8049/01 (€ 415 na cashback), Philips series 7000 XC7043/01 (€ 279 via ING rentepunten) en de Bosch series 8 BCS812KA2 (€ 399 in de aanbieding).

Weet iemand het verschil tussen de series 7000 en 8000 bij Philips? Als ik ze vergelijk op de website van Philips dan verschillen ze niet zoveel en lijkt het met name in de bijgeleverde accessoires te zitten?

In dit topic en bij de Consumentenbond wordt de Bosch series 8 goed ook goed beoordeeld. Is er veel verschil tussen Bosch en Philips?

Zijn er misschien modellen in deze prijsklasse die ook in de overweging mee moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 23:19
Even een klein schopje in dit topic.

Sinds kort hebben we een Dream L10 Pro robotstofzuiger rondrijden die dagelijks zijn rondje op de benedenverdieping doet en af en toe boven.

Nu zijn we nog op zoek naar een accu steelstof zuiger voor "erbij" zodat we daarmee de trap en de hoekjes kunnen zuigen waar de robotstofzuiger niet komt. Tevens handig om snel te pakken als er iets wordt gemorst bijvoorbeeld.

Nu zie ik veel stofzuigers met veel verschillende prijzen. In dit topic worden vaak modellen besproken die niet onderdoen voor een Dyson en toch als snel richting de €300 gaan; voor ons wellicht wat overkill? De robot stofzuigt immers dagelijks al de hele benedenverdieping.

Ik zit te dubben tussen de:

- Easine iLife H70 (€89) - Meer dan 12.000 positieve recenties, dan zal dat wel goed zijn voor het geld?

- Dreame V9P (€140) - Iets duurder, maar wellicht wat betere kwaliteit?

Beide beloven rond de 20.000 Pa zuigkracht.

Of zijn er nog andere stofzuigers die veel "bang for buck" bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

Terrz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:16:
- Easine iLife H70 (€89) - Meer dan 12.000 positieve recenties, dan zal dat wel goed zijn voor het geld?
Ik ben echt verbaasd over die H70 als ik de reviews zo bekijk. Zo te zien is het een wat spartaans ding zonder hepa filters, maar mensen zijn wel enthousiast over de zuigkracht en de accuduur. De verwisselbare accu vind ik ook echt een pré. Misschien moet ik voor 80 euro de gok maar eens wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:13
De Xiaomi Mi G10 is vandaag in de aanbieding bij Ibood voor €188, ik ga deze eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:33
niels132 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:51:
Ik ben ook in de markt voor een steelstofzuiger, maar kom er niet helemaal uit. Dus hopelijk zitten hier experts die me verder kunnen helpen :)
De selectie is inmiddels teruggebracht tot de Philips series 8000 XC8049/01 (€ 415 na cashback), Philips series 7000 XC7043/01 (€ 279 via ING rentepunten) en de Bosch series 8 BCS812KA2 (€ 399 in de aanbieding).

Weet iemand het verschil tussen de series 7000 en 8000 bij Philips? Als ik ze vergelijk op de website van Philips dan verschillen ze niet zoveel en lijkt het met name in de bijgeleverde accessoires te zitten?

In dit topic en bij de Consumentenbond wordt de Bosch series 8 goed ook goed beoordeeld. Is er veel verschil tussen Bosch en Philips?

Zijn er misschien modellen in deze prijsklasse die ook in de overweging mee moet nemen?
Ben je er al uit? Ik twijfel ook tussen de Philips 8000 en de Bosch series 8 (de BBS812AM nu met cashback en aanbieding by Bosch-home.nl, EUR 339) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:57
nel!s schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:53:
[...]

Ben je er al uit? Ik twijfel ook tussen de Philips 8000 en de Bosch series 8 (de BBS812AM nu met cashback en aanbieding by Bosch-home.nl, EUR 339) :)
Ik ben uiteindelijk, ook vanwege een aanbieding, voor de Bosch serie 8 (BCS1ULTD) gegaan. Dit is volgens mij het voorgaande model, maar zowel de Bosch klantenservice als ik konden nauwelijks verschillen vinden in specs, alleen de accessoires zijn iets anders.

Vergelijking met de Philips heb ik dus niet. Maar de Bosch bevalt goed! Stiller dan verwacht en de zuigkracht is voor een draadloze stofzuiger in orde. Volgens mijn vriendin gelijkwaardig aan een Dyson in ieder geval.
Voor de veeleisende klus heb ik nog een normale stofzuiger achter de hand, maar deze is veel praktischer en pak je veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:33
niels132 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:16:
[...]

Ik ben uiteindelijk, ook vanwege een aanbieding, voor de Bosch serie 8 (BCS1ULTD) gegaan. Dit is volgens mij het voorgaande model, maar zowel de Bosch klantenservice als ik konden nauwelijks verschillen vinden in specs, alleen de accessoires zijn iets anders.

Vergelijking met de Philips heb ik dus niet. Maar de Bosch bevalt goed! Stiller dan verwacht en de zuigkracht is voor een draadloze stofzuiger in orde. Volgens mijn vriendin gelijkwaardig aan een Dyson in ieder geval.
Voor de veeleisende klus heb ik nog een normale stofzuiger achter de hand, maar deze is veel praktischer en pak je veel makkelijker.
Dank voor de toelichting. Dan heb je zeker de iBood aanbieding kunnen pakken!
De aanbieding die op de Bosch site stond is inmiddels ook niet meer mogelijk, alles uitverkocht.. :(

Edit: nog ééntje kunnen vinden bij Bol, daarvoor kun je ook na registratie cashback claimen bij Bosch. Mooi, die kan weer van het lijstje af.

[ Voor 6% gewijzigd door nel!s op 26-07-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Laatst online: 09-09 19:56
ben mij ook aan het orienteren op een steelstofzuiger (accu).
Zag het nieuwst uitgebrachte model van de Xiaomi dreame T20 op geekbuying voor 230 euro.
Iemand ervaring met dit model en/of merk? En de verkoper? Garantie zal waarschijnlijk wat lastiger zijn te halen dan een amazon/bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Laatst online: 09-09 19:56
Terrz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:16:
Even een klein schopje in dit topic.

Sinds kort hebben we een Dream L10 Pro robotstofzuiger rondrijden die dagelijks zijn rondje op de benedenverdieping doet en af en toe boven.

Nu zijn we nog op zoek naar een accu steelstof zuiger voor "erbij" zodat we daarmee de trap en de hoekjes kunnen zuigen waar de robotstofzuiger niet komt. Tevens handig om snel te pakken als er iets wordt gemorst bijvoorbeeld.

Nu zie ik veel stofzuigers met veel verschillende prijzen. In dit topic worden vaak modellen besproken die niet onderdoen voor een Dyson en toch als snel richting de €300 gaan; voor ons wellicht wat overkill? De robot stofzuigt immers dagelijks al de hele benedenverdieping.

Ik zit te dubben tussen de:

- Dreame V9P (€140) - Iets duurder, maar wellicht wat betere kwaliteit?

Beide beloven rond de 20.000 Pa zuigkracht.

Of zijn er nog andere stofzuigers die veel "bang for buck" bieden?
is deze dreame l10 pro vergelijlbaar met de roborock s5 max?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Leuk dit topic. Even hemelaal doorgelezen. Mijn ervaring sinds 2018:

Wat opvalt is dat de Dyson in testen (zeker buitenlandse) vaak wint, maar meestal zitten in die testen niet de modellen die wij hier in NL kennen zoals Philips SpeedMax Pro en Bosch.

Zowel de Dyson als het topmodel Philips SpeedMax Pro gekocht in 2018 en getest zo lang als mogelijk was: de Dyson was zeker leuk, maar de review van Bright (waarin die 2 werden vergeleken) is alleszeggend: 2 jochies uit het Gooi die nog nooit stofzuigen als vaste taak hebben gehad. De Dyson is cool (want Dyson) en heeft een pistoolknop die je ingedrukt moet houden. "Dan begint ie direct met stofzuigen, de Philips duurt een seconde, dus de Dyson wint het dan" |:(

De Philips was in mijn ervaring simpelweg de beste bij echt gebruik. 2 redenen: de knop vasthouden bij Dyson leek me eerst slim (spaart makkelijker accu wanneer je ff iets opzij schuift of ergens heenloopt) maar vond ik later juist helemaal niet prettig. De Philips zet je ook eenvoudig aan/uit.
De zuigkracht kon ik eigenlijk geen onderscheid in merken op een PVC vloer met groeven. Het systeem met borstel hebben ze allebei.
De lampjes op de voorkant van de Philips zou wettelijk verplicht moeten worden voor alle stofzuigermondstukjes! Dat is geniaal. Je ziet lagen stof die je anders nooit ziet. Ik stofzuig juist daarom tegenwoordig in het donker! Dus de winnaar was snel duidelijk.

Ik kon het huis bijna geheel op stand 3 (Turbo) doen.

Fastforward 2,5 jaar en de accu leek nog maar 60% te zijn, hele huis op stand 2 werd al een uitdaging. Dat meet je eenvoudig in een gelijkvloers appartement. Ik heb toen nog wel een stunt uitgehaald via Coolblue waardoor ik sinds november 2020 kosteloos een nieuw model heb gekregen, dit keer de Philips SpeedPro Max series 7000, die in de basisspecificaties niet onderdoet voor de 8000.

Er is haast niks veranderd tov het oudere model. De accu gaat iets langer mee, stand 2 lijkt vergelijkbaar met "stand 2.5" van het oude model, dus die gebruik ik nu meestal.

Het grootste nadeel, waarom ik anno nu toch een ander model zou kiezen (mits de lampjes op het mondstuk zitten!) is wel de niet-verwisselbare accu! Dat kan echt niet bij zulke dure apparaten. Ze kosten 5x zoveel als een normale stofzuiger maar hebben slechts een fractie van de levensduur.

Dus mijn conclusie, Dyson extreem overpriced, Philips praktisch beter maar nog steeds te duur ivm de niet-verwisselbare accus. Bosch (met verwisselbare accu's) mist de ledjes op het mondstuk, dus voor nu als het moet zou ik nog steeds met pijn in mijn portemonnee de Philips weer kopen.

edit:
dit is als je een vervanger voor je gewone stofzuiger zoekt.
Zelf ben ik nu voor iemand op leeftijd op zoek naar een kruimelzuiger die wellicht ook met steel te gebruiken is als veredelde draadloze stofzuiger. Helaas zie je dan al gauw door de bomen het bos niet meer.. zeker online.

Edit 24-10-2021:
Bosch nieuwe serie draadloze stofzuigers met universele, verwisselbare accu's hebben nu ook verlichting op het mondstuk.
Ik zou geen Euro meer uitgeven aan draadloze stofzuigers zonder verwisselbare accu's. Je betaalt immers de absolute hoofdprijs voor een product dat binnen enkele jaren nog maar half zo lang bruikbaar is.

[ Voor 18% gewijzigd door Jazco2nd op 24-10-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Zo. Nadat gisteren de magie (rook) uit onze stofzuiger is vertrokken, doet ie het niet meer. En nu ook eens aan het kijken naar een steelstofzuiger die als kruimeldief aan de slag kan. We hebben een Roborock S5 robot die het meeste dagelijkse/wekelijkse werk doet (drie kinderen, dus altijd eerst opruimen voor ie aan kan). Maar voor erbij lijkt me dit dus ideaal.

Nu zie ik door de bommen het bos niet meer, want er zijn zoveel modellen... Budget is max 300€.

Heeft er hier iemand ervaring met de JIMMY modellen? Ze komen goed door de tests, maar die H8, H8Pro en H9 hebben allemaal hun probleempjes.

De Roborock H7 is me eigenlijk net te duur (>350€).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Laatst online: 22:25
Is er nog een goeie steelstofzuiger aanbieding (max is ongeveer €200). Heb al een robot stofzuiger (Xiaomi S5 max) en deze bevalt super.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
https://nl.pepper.com/aan...ger-7-day-shipping-208695

Bovenstaande gekocht, wordt volgende week geleverd en dan zullen we zien of het een goede aankoop is geweest.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

• Garyu

Garyu

WW

Garyu schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:21:
Zo. Nadat gisteren de magie (rook) uit onze stofzuiger is vertrokken, doet ie het niet meer. En nu ook eens aan het kijken naar een steelstofzuiger die als kruimeldief aan de slag kan. We hebben een Roborock S5 robot die het meeste dagelijkse/wekelijkse werk doet (drie kinderen, dus altijd eerst opruimen voor ie aan kan). Maar voor erbij lijkt me dit dus ideaal.

Nu zie ik door de bommen het bos niet meer, want er zijn zoveel modellen... Budget is max 300€.

Heeft er hier iemand ervaring met de JIMMY modellen? Ze komen goed door de tests, maar die H8, H8Pro en H9 hebben allemaal hun probleempjes.

De Roborock H7 is me eigenlijk net te duur (>350€).
Het is uiteindelijk een Dreame T20 geworden (ca 220€).

Specs:
125.000 rpm,
25.000 Pa
150 AW
Dus een relatief krachtig apparaat maar niet top of the line. Het verschil in geld is het me niet waard.
Eerste indruk: kwalitatief goed in elkaar gezet, je kan niet veel verkeerd doen, er zitten maar weinig opties op :). Het is dan ook een stofzuiger en geen smart home ding. Hij hangt ondertussen aan de muur aan de oplader. Qua accessoires zit alles erbij wat je zou verwachten, dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Iemand ervaring met de Triflex HX1 van Miele? Deze review ziet er best goed uit, bijkomend voordeel is dat de motor laag geplaatst kan worden én er is een uitvoering met extra accu.

Kijk ik echter naar reviews van gebruikers dan zijn de ervaringen wat gematigder, maar alsnog niet slecht. Twijfel, twijfel :p

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 18:23
Garyu schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:55:
[...]

Het is uiteindelijk een Dreame T20 geworden (ca 220€).

Specs:
125.000 rpm,
25.000 Pa
150 AW
Dus een relatief krachtig apparaat maar niet top of the line. Het verschil in geld is het me niet waard.
Eerste indruk: kwalitatief goed in elkaar gezet, je kan niet veel verkeerd doen, er zitten maar weinig opties op :). Het is dan ook een stofzuiger en geen smart home ding. Hij hangt ondertussen aan de muur aan de oplader. Qua accessoires zit alles erbij wat je zou verwachten, dus prima.
@Garyu ben je nog steeds positief over de Dreame T20? Ik ben namelijk van plan deze te gaan kopen :) En waar heb je deze gekocht als ik vragen mag? Ik zie hem nergens voor 220 euro.

En @Bravertal wat zijn jouw ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
brambond schreef op woensdag 29 december 2021 @ 07:34:
[...]

@Garyu ben je nog steeds positief over de Dreame T20? Ik ben namelijk van plan deze te gaan kopen :) En waar heb je deze gekocht als ik vragen mag? Ik zie hem nergens voor 220 euro.

Ik ben superblij. Ik vind het een ideale combinatie met mijn Roborock S5 Max.

Het doet gewoon wat het moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

brambond schreef op woensdag 29 december 2021 @ 07:34:
[...]

Ja hoor, dat ding werkt prima, ben er tevreden mee :). Het enige wat vervelend is, maar dat geldt voor al die steelstofzuigers, is dat de kop nogal dik is, waardoor je ze niet zo makkelijk plat gebruikt om onder een kast of bank of bed te zuigen, zeker als je niet zo heel veel ruimte hebt om te manouvreren. Ik zag wel dat er "knikbare" stangen bestaan, maar die heeft de T20 dus niet. Ik heb ze bij Jimmy modellen wel gezien geloof ik.

Besteld heb ik 'm bij Geekbuying, daar was ie in de aanbieding voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
Garyu schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:43:
[...]

Ja hoor, dat ding werkt prima, ben er tevreden mee :). Het enige wat vervelend is, maar dat geldt voor al die steelstofzuigers, is dat de kop nogal dik is, waardoor je ze niet zo makkelijk plat gebruikt om onder een kast of bank of bed te zuigen, zeker als je niet zo heel veel ruimte hebt om te manouvreren. Ik zag wel dat er "knikbare" stangen bestaan, maar die heeft de T20 dus niet. Ik heb ze bij Jimmy modellen wel gezien geloof ik.

Besteld heb ik 'm bij Geekbuying, daar was ie in de aanbieding voor die prijs.
De Roborock S5 Max regelt het 2x per week beneden + dweilen. Boven en op zolder gebruik ik (en de kids, ja echt) de steelstofzuiger. Liggen er beneden wat kruimels dan gebruik ik ook de steelstofzuiger.

Ik vind de combinatie van Roborock S5 Max en steelstofzuiger heel fijn, je huis is (bijna) altijd op orde en de kids maken er gebruik van want het is handzaam.

Let wel op met opladen. Mijn kinderen gebruiken de stofzuiger maar als de accu bijna leeg is zullen ze hem nooit opladen dus grijp ik de volgende keer mis. Dit is nog een opvoedpuntje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Zet iedereen tijdens het stofzuigen ook Queen - I want to break free op? :p

Wat is eigenlijk het voordeel van een steel stofzuiger? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:13
Gisteren de Bosch Serie 8 Gen2 binnengekregen, nadat de Dibea C17 de geest had gegeven (de accu dan).
Dankzij de tips en meningen in dit topic, gecombineerd met de cashbackactie van Bosch, het besluit genomen. Uiteraard meteen even gezogen en werkt heerlijk!

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
De Rodmi Pro is onderweg via Amazon. Ik ben erg benieuwd, wordt onze eerste draadloze zuiger en ben echt klaar met die aanhanger rond trekken.

Ben v Xaomi gegaan vanwege de aanbieding (warehouse deal), beschikbaarheid v onderdelen en ook wel een beetje de kleur (minder aanwezig dan die hippe Dyson inspiratie dingen).

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:53

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Heb een Bosch series 8 van iBOOD gekocht enkele maanden geleden. Best wel teleurstellend tot nu toe… moet continu op turbo zuigen voor resultaat en de accu’s zijn dan rond de 10 minuten leeg en te warm om direct te laden… had anders verwacht en Bosch ook gemaild maar reageren na de tweede mail niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Bigg Balls schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:03:
Heb een Bosch series 8 van iBOOD gekocht enkele maanden geleden. Best wel teleurstellend tot nu toe… moet continu op turbo zuigen voor resultaat en de accu’s zijn dan rond de 10 minuten leeg en te warm om direct te laden… had anders verwacht en Bosch ook gemaild maar reageren na de tweede mail niet meer
ik heb de Dyson v15 gekocht en zeer blij mee. Zuigkracht en accu zijn echt top. Initieel is de accu ca. 45 minuten en gebruikmakende van de auto-stand (medium power en af en toe turbo) houd ik ca. de helft over wanneer ik klaar ben in huis.

En dat groene laserlichtje is wel echt een killer marketing gadget - je schrikt gewoon van wat je op de grond ziet liggen.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 00:53
Onze AEG Aufgreen zak-loze stofzuiger heeft de geest gegeven (lager stuk en begint te roken wanneer je hem aanzet). Mijn vrouw keek al erg uit naar een steel-stofzuiger dus we zijn nu aan het oriënteren. Ik twijfel of een steel-stofzuiger echt een volwaardig vervanger wordt van onze gesnoerde AEG. Zelf wil ik wel enigszins efficiënt zijn en kijk ik of ik mijn LXT Makita 18v 5.0Ah accu’s uit m’n boormachine set vaker kan gebruiken ivv een Makita steelstofzuiger (voor het snelle kleine werk) icm een gesnoerde stofzuiger ( voor het grote/zware werk). Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/best practices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hoihoi, sinds een tijd heb ik een Dyson V10 absolute waar ik op zich tevreden mee ben. Nu gaat de accu niet zo heel lang meer mee - zijn er mensen met ervaring met niet-originele Dyson accu's? Vind 100 euro wel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reductio
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-09 00:42
Heeft iemand specifiek ervaringen met de Makita-steelstofzuigers? Het voordeel, zoals al genoemd, lijkt mij de betrouwbaarheid en inwisselbaarheid van de 18V-accu's. Dat is toch de zwakke plek van alle steelstofzuigers, leid ik uit de reviews af.

- DCL180Z zuigkracht 5,2 kPa. Nog geen 30 euro excl. accu.
- DCL281FZCB zuigkracht 82 mbar/kPa. 125 euro excl. accu. Voornamelijk goede reviews op amazon.
- Makita heeft zelfs steelstofzuigers op een 40V-accu: YouTube: Makita 40v Stick Vac VS Makita 18v Stick Vac | New Makita 40v CL001G... maar daar kan ik weinig over vinden (en die accu's heb ik niet).

Men raadt aan om de cycloon-afscheider (ca. 40 euro) aan te schaffen, zodat het filter niet onnodig volloopt en daarmee de zuigkracht afneemt.

Ik overweeg sterk de DCL281 met cycloon aan te schaffen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste