Steelstofzuigers, wie gebruikt ze?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:20
Ik ben op zoek naar een steelstofzuiger. Uiteraard heb ik de Dyson V6 lijn bekeken en uitvoerig getest, maar ik vind het erg veel geld voor een stofzuigertje.

Nu kwam ik bij de Lidl de volgende tegen:

https://www.lidl-shop.nl/...teelstofzuiger/p100219138

Qua specs is 'ie gelijk aan de Dyson, alleen dan 3x zo goedkoop.

Heeft iemand ervaring met deze stofzuiger? Of een andere steelstofzuiger die ook dienst kan doen als kruimeldief rond hetzelfde budget? :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-04 20:03
Weliswaar in het Frans, maar hier is een van de weinige video's die ik kon vinden.
YouTube: aspirateur cyclonique lidl silvercrest 22,2 v sans fil vacuum cleane...

Ziet er dus niet heel erg koosjer uit :X

[ Voor 6% gewijzigd door Rickyoung op 26-09-2017 22:06 ]

FlyingBlue Platinum member via American Express & rijdt elektrisch

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 15:20
Rickyoung schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:05:
Weliswaar in het Frans, maar hier is een van de weinige video's die ik kon vinden.
YouTube: aspirateur cyclonique lidl silvercrest 22,2 v sans fil vacuum cleane...

Ziet er dus niet heel erg koosjer uit :X
Mwah, valt wel mee toch? Het enige echte minpunt is dat 'ie zelf niet snapt hoe het stofreservoir werkt, verder zuigt 'ie prima. Je moet idd niet zo'n haarbal opzuigen er mee, maar dat moet je met zo'n Dyson ook niet als er zo'n roterende borstel op zit. :X

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Rickyoung
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-04 20:03
Moet zeggen dat ik het zuigen van de stofkorrels zelf ook niet helemaal 100% vond. Nu weet ik niet hoe dit is in verhouding tot andere (duurdere) steel stofzuigers.

FlyingBlue Platinum member via American Express & rijdt elektrisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Mijn vrouw wilde ook graag een draadloze steelstofzuiger/kruimeldief, maar ik was niet echt onder de indruk van het aanbod op de markt. De meeste hebben geen HEPA-filter wat betekent dat ze kleine stofdeeltjes weer lekker de lucht in blazen. Ik had bijna een Vax gekocht, dat merk heeft enkele modellen met een HEPA-flter en goede zuigkracht.

Uiteindelijk uitgekomen bij een Bosch Professional GAS 18 V-LI, eigenlijk bedoeld voor werklui, maar met een HEPA filter en goede zuigkracht ook te gebruiken thuis als stofzuiger en kruimeldief. Stofzuiger zelf was iets goedkoper (ongeveer 70 euro) maar de prijs van de accu en lader kwamen er nog bij. De accu en lader zijn bruikbaar met ander 18 volt Bosch Professional gereedschap. Er zit 3 jaar garantie op, reserve-onderdelen zijn beschikbaar en vervangende accu's zijn makkelijk te vinden. Ik heb een draadloze accu welke via inductie oplaadt als ik de stofzuiger aan de muur ophang, dus geen gedoe met stekkertjes.

Het is geen echte vervanger van een stofzuiger met zak en stekker, maar toch heel goed bruikbaar voor het dagelijkse zuigwerk.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:56
Ik heb de Dyson steelsofzuiger nu al ruim 4 jaar en tot op de dag van vandaag werkt deze nog als op de dag dat hij bij ons kwam wonen.

Wij gebruikte tot voor kort deze stofzuiger als hoofdstofzuiger voor het hele huis en dit vrij intensief dagelijks (4 huisdieren) en heb nog niet het idee dat de accu minder lang mee gaat dan 4 jaar geleden.

Nu hebben wij voor de beneden verdieping een Irobot roomba gekocht maar gebruiken de Dyson nog steeds dagelijks (trap, hoekjes, boven).

Kortom vergeleken met de levensduur is de Dyson een koopje en ik zou meteen een nieuwe aanschaffen als deze bezwijkt (Er zijn overigens een hoop vervangende onderdelen te koop dis makkelijk te repareren.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:43
Check ook even de Dibea C17, te bestellen op aliexpress/gearbest etc. Blijkbaar vergelijkbaar in prestaties met een Dyson, maar veel goedkoper.
Ik heb mijne een paar dagen geleden besteld voor 93€ inclusief verzending, zou volgende week moeten aankomen.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 07:59

Hak

marvel27 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:14:
Check ook even de Dibea C17, te bestellen op aliexpress/gearbest etc. Blijkbaar vergelijkbaar in prestaties met een Dyson, maar veel goedkoper.
Ik heb mijne een paar dagen geleden besteld voor 93€ inclusief verzending, zou volgende week moeten aankomen.
Ben benieuwd naar je bevindingen, zoek ook zoiets voor naast m'n Xiaomi robotstofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Ben ook erg benieuwd naar je bevinden. Zou wel wat zijn voor na de verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
Exact ook onze situatie: xiaomi robotstofzuiger versie 2, met een steelstofzuiger erbij voor zaken waar de robot niet aankan. De twee zijn nog maar een tiental dagen in gebruik, maar ik kan je nu al vertellen dat we erg enthousiast zijn.

Mijn vrouw was erg skeptisch over de robot, maar is nu al, op zo'n korte tijd, al een grote fan :) je vloer is over het algemeen gewoon veel schoner dan met een handmatige stofzuiger, omdat de drempel veel lager is, en je bij wijze van spreken de robot elke dag een rondje kan laten maken. En je zou verbaasd zijn wat de robot toch nog aan vuil opzuigt terwijl jij denkt dat de vloer eigenlijk grotendeels schoon is.

Over de Dibea C17: tot nu toe erg tevreden. Draadloos stofzuigen is echt een verademing. Zuigkracht is erg goed (op de hoogste stand), verschillende elementen passen goed in elkaar. Feit dat je de steel er af kan, en je dus een soort kruimeldief hebt is ook superhandig. In het algemeen voelt het erg stevig, kwaliteit lijkt hoog. Enige minpuntje, of ik heb gewoon nog niet goed ontdekt hoe dit moet, is dat de voet niet helemaal plat kan om goed onder de bank te stofzuigen. Moet dit nu doen met de 'crevice tool'.

All in all dus erg tevreden tot nu toe.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25

Yucon

*broem*

Het lijken me erg handige dingen. En als je zelfs al met een accuboor in beton kunt boren lijkt het feit dat hij op een accu werkt nu niet perse een beperkende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb een Dyson V6(?), maar die gebruik ik toch echt maar voor "erbij". Handig als je even snel de kruimels op wilt ruimen. Of om wat stof en gruis op te zuigen na het boren.
Maar ik vind het niet echt geschikt voor het grote werk.

De robotstofzuigers houden het meeste wel schoon. (2x per dag. Na het ontbijt als we op het werk zijn en 's nachts na het avondeten)

De grote steelstofzuiger hebben we nog steeds wel, maar die komt enkel 1x per maand uit de kast.

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 16-07-2018 11:16 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:08
Wij hebben de Dibea C17 sinds begin dit jaar en gebruiken hem voornamelijk als grote kruimeldief naast de 1800W Bosch traditionele stofzuiger. Daarvoor doet hij het prima. Hij veegt en zuigt snel zichtbare stofdeeltjes, kruimels en dergelijke op. Haal je de voet er af (en dus ook de borstel) heb je echter nauwelijks zuigkracht.

Laatst heb ik (omdat ik te lui was de grote stofzuiger uit te halen) er het hele huis (normale 2 onder 1 kap) mee gedaan. De batterij haalde het net, dus dat was geen probleem. Maar later had ik toch het idee dat als ik de normale stofzuiger had uit uitgehaald ik sneller zou zijn (want een bredere borstel en meer kracht) en dat het schoner zou zijn.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-04 10:19
Ik ben op zoek naar een steel stofzuiger. Mijn huis is niet erg groot en heb weinig ruimte. Heb nu z'n grote Miele maar dat ding staat altijd in de weg en met stofzuigen kan je je kont niet keren ±30m².
Wat zouden jullie mij aanraden? Een Dyson V8 (evt. 2 de hands?) Of een Bosch of AEG. Wat is jullie ervaring hiermee? Het liefst een zonder zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
Ik heb een paar maanden geleden ook een Dibea C17 aangeschaft en was er tevreden mee. Totdat deze sinds een tijd een mankement heeft: de voet met draaiborstel erin draait niet meer (goed). Wanneer ik hem aanzet gaat het een minuutje vrij goed, maar langzaamaan draait de roller niet meer. Maakt het steelstofzuigen eigenlijk niet meer te doen, aangezien stof e.d. er dan in blijft hangen.

Heb hem uiteraard al schoon gemaakt en de voet ook al helemaal gedemonteerd. Alles zat goed aangesloten. Er zit wel een soort van accu/dynamo in, vermoed dat deze gewoon stuk is ofzo. Als kruimeldief werkt hij nog prima, maar wel heel jammer dus.
Willen eigenlijk toch graag een goede, krachtige Dyson. Maar vindt deze persoonlijk veel te duur voor een keer de trap en de slaapkamers (beneden een Xiaomi robot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:00
heeft iemand toevallig al ervaring met de dibea D18?
Zou dus de opvolger zijn van de C17 met meer zuigkracht.

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFusion
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-11-2023
brogel schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:02:
heeft iemand toevallig al ervaring met de dibea D18?
Zou dus de opvolger zijn van de C17 met meer zuigkracht.
Ik heb hem!
Gekocht via Amazon voor 150 euro. (om geen invoerkosten te hebben)
Bevalt heel erg goed.
Degelijke bouwkwaliteit, zeer goede zuigkracht, lange accuduur, goede borstel voor vloer alsook tapijt. Leuk extra is de borstel voor je zetel en matras te reinigen.

Lang getwijfeld voor een Dyson maar was me toch wat te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 17:57
Ik las dat die Dibea's geen HEPA-filter hebben, dat maakt het voor mij gelijk niet meer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbitster
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-05-2024
93€ een mooi prijs, als de douane het pakje doorlaat
Indien meer als 22 € dan komen er allerlei kosten bij Douane, btw, invoerrechten ..
je komt dan aan 48,88 bij te betalen aan de postbode (totaal=174,88€)

Dan beter bij amazon de voor 109,99€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Wij hebben nu een aantal weken de Philips SpeedPro Max FC6823, en werkt boven verwachting goed.

We hebben laminaat, wat perzische kleden en een flinke inloopmat in de gang en zonder zuigmond te hoeven wisselen werkt ie perfect op alle ondergronden.

Magneet oplader dus lijkt erop dat die aansluiting niet snel kapot zal gaan met ophangen.

Hebben niet zo gek veel m² en stofzuigen vrijwel nooit het hele huis in 1x, accu is dus nooit onder de 40% gekomen so far.

Veel eerder moeten kopen, even boven stofzuigen doe je veel eerder omdat je niet loopt te sjouwen met zo'n lomp ding. Of even snel de inloopmat alleen. Briljant apparaat. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
CyberFusion schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 06:56:
[...]

Ik heb hem!
Gekocht via Amazon voor 150 euro. (om geen invoerkosten te hebben)
Bevalt heel erg goed.
Degelijke bouwkwaliteit, zeer goede zuigkracht, lange accuduur, goede borstel voor vloer alsook tapijt. Leuk extra is de borstel voor je zetel en matras te reinigen.

Lang getwijfeld voor een Dyson maar was me toch wat te duur.
ik was al een tijdje op zoek naar een goede, niet al te dure, steelstofzuiger.
Heb zojuist de nieuwe Dibea D18 besteld via de Duitse Amazon, met couponkorting uiteindelijk €104 betaald incl verzendkosten.
Deze nieuwe Dibea heeft dus wel een HEPA filter, wat z'n voorganger niet had.
Ook de 2 verschillende zuigstanden zijn een mooie bijkomstigheid, lijkt me.

De reviews die ik zoal over de D18 lees zijn positief. Voor iets meer dan €100 durf ik de gok wel aan.
Is het niks, gaat ie retour Amazon.
Zie dat de het bedrijf wat deze Dibea D18 via Amazon verkoopt, exact dezelfde retourvoorwaarden hanteert als Amazon zelf, dus dat is dan meer dan perfect weet ik uit een eerdere retour-ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 11-01-2019 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:06
Geert1976 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 05:21:
[...]

ik was al een tijdje op zoek naar een goede, niet al te dure, steelstofzuiger.
Heb zojuist de nieuwe Dibea D18 besteld via de Duitse Amazon, met couponkorting uiteindelijk €104 betaald incl verzendkosten.
Deze nieuwe Dibea heeft dus wel een HEPA filter, wat z'n voorganger niet had.
Ook de 2 verschillende zuigstanden zijn een mooie bijkomstigheid, lijkt me.

De reviews die ik zoal over de D18 lees zijn positief. Voor iets meer dan €100 durf ik de gok wel aan.
Is het niks, gaat ie retour Amazon.
Zie dat de het bedrijf wat deze Dibea D18 via Amazon verkoopt, exact dezelfde retourvoorwaarden hanteert als Amazon zelf, dus dat is dan meer dan perfect weet ik uit een eerdere retour-ervaring.
Heb je toevallig een link hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door _Bailey_ op 11-01-2019 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Aggressor schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 06:14:
[...]

Heb je toevallig een link hiervan?
pfff dat krijg je ervan als je heel vroeg in de ochtend gaat online shoppen 8)7 8)7 :F :F

ik heb per ongeluk de C17 besteld en dus niet de D18 :X

de D18 kost €149 en de C17 dus €104.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42

robhof

Lembongan view

De D18 wordt helaas niet in Nederland geleverd via Amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:32
Ervaringen met de Dibea? (Gearbest heeft heeft hem voor 100 euro European warehouse)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
  • Laatst online: 15:59
Mijn zus heeft hem gisteravond toevallig besteld via amazon.de. Hij was daar weer leverbaar. (wist niet dat die via gearbest ook te krijgen was via een European warehouse..)
Als die haar goed bevalt ga ik er zelf ook een aanschaffen voor langs de Roborock s50.

Ik zal hier onze ervaringen delen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
Zojuist even mogen testen met de Dibea D18. Fijn en licht apparaatje. Zuigkracht vond ik niet heel geweldig maar door de gemotoriseerde borstel pakt hij toch vrijwel alle rommel op.
Ik weet alleen niet of het genoeg is om bijvoorbeeld de auto of trap goed te stofzuigen. Vandaar dat ik er nog over twijfel.

Heb helaas geen mogelijkheid om het te vergelijken met een Dyson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:32
Nog meer ervaring opgedaan?
Zit nog in twijfel of ik hem koop om mijn houten trap te zuigen..
Fuske schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:30:
Zojuist even mogen testen met de Dibea D18. Fijn en licht apparaatje. Zuigkracht vond ik niet heel geweldig maar door de gemotoriseerde borstel pakt hij toch vrijwel alle rommel op.
Ik weet alleen niet of het genoeg is om bijvoorbeeld de auto of trap goed te stofzuigen. Vandaar dat ik er nog over twijfel.

Heb helaas geen mogelijkheid om het te vergelijken met een Dyson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Consumentenbond heeft laatst een onderzoek gedaan. De korte levensduur van de batterij en lange oplaadtijden kwamen als grootste nadeel naar voren. Voor mij geen draadloze stofzuiger, ik heb een Philips met een lang snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 23:39
gron74 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:54:
Consumentenbond heeft laatst een onderzoek gedaan. De korte levensduur van de batterij en lange oplaadtijden kwamen als grootste nadeel naar voren. Voor mij geen draadloze stofzuiger, ik heb een Philips met een lang snoer.
Hier al jaren een Dyson (met snoer) en die zal denk ik ook nog wel jaren meegaan. Prachtige apparaten.

Echter niet handig voor het 'even snel' werk, daar zijn die draadloze ideaal voor, maar dat vindt ik de Dyson weer niet waard. Zojuist dus de Dibea D18 gekocht, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
@joostnl Gisteren een bestelling gedaan en bij Gearbest €115 zoiets.
Toch gekocht dus, wellicht heeft een Dyson meer zuigkracht maar deze is toch voor erbij(auto/trap) dat is me dan geen 300+ euro waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
De Dibea D18 inmiddels binnen.
Zuigkracht blijft me wat tegenvallen, maar voor erbij een prima apparaat. Ik vind het geen vervanger voor onze andere stofzuiger. Die blijft dan ook gewoon op zolder staan voor grotere schoonmaakbeurt.

Maar voor de dagelijkse / wekelijkse poets voldoet deze in combinatie met onze robotstofzuiger (roborock s50) prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 12:09
Xiaomi heeft sinds kort ook een draadloze stofzuiger uitgebracht, de Roidmi F8.

Is qua specificaties als zuigkracht, gebruiksduur enzo te vergelijken met een Dyson V10 van 500 euro, maar veel beter geprijsd met 300 euro:
https://www.bol.com/nl/p/...yVuQROQg.1.2.ProductTitle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
slico schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:46:

Is qua specificaties als zuigkracht, gebruiksduur enzo te vergelijken met een Dyson V10 van 500 euro, maar veel beter geprijsd met 300 euro:
Deze bedoel je:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/30dl9nn.jpg

Die is echt goed inderdaad, had eerder de Dibea C17, vergeet die maar.
Wel even op letten mocht iemand deze willen bestellen dat je de Full versie krijgt met alle extra hulpstukken. er is ook een goedkopere versie maar die mist de extras. deze kost nu 262,60.
https://couponsfromchina....pons-deals-list-gearbest/ (nummer 235)

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 16:21
Gisteren kwam ik toevallig de xiaomi jv51 en v9 tegen. Daarnaast heb ik de review gevonden. https://www.bestcordlessvacuumguide.com/xiaomi-jimmy-review/ De V9 staat op mijn verlanglijstje. Deze heeft meer zuigkracht dan de jv51. Zie deze link https://china-gadgets.com/dreame-v9-vacuum-cleaner/

Helaas zijn er niet veel review op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 23:39
Fuske schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:06:
De Dibea D18 inmiddels binnen.
Zuigkracht blijft me wat tegenvallen, maar voor erbij een prima apparaat. Ik vind het geen vervanger voor onze andere stofzuiger. Die blijft dan ook gewoon op zolder staan voor grotere schoonmaakbeurt.

Maar voor de dagelijkse / wekelijkse poets voldoet deze in combinatie met onze robotstofzuiger (roborock s50) prima!
Hier ook de Dibea D18 binnen, werd binnen een paar dagen geleverd met GLS door GearBest. Bijzonder snel!

Zuigkracht valt tegen inderdaad, gebruik hem eigenlijk alleen maar op turbo stand en daardoor gaat de batterij erg snel. De 'motorhead' is echter wel handig, heb het idee dat dat wel helpt bij de relatief lage zuigkracht om toch veel troep op te pakken. Gebruik deze, ondanks dat we een 15x sterkere Dyson met draad hebben, nu veel omdat het simpelweg makkelijk en snel is. Goede toevoeging aan een vaste stofzuiger.

Stofzuigrobot (Samsung Navibot Silencio) hebben we ook al jaren, maar werkt hier niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:06
De Rowenta air force 360 RH9057 steelstofzuiger is nu €143,20 (nadat je hem in je winkelmandje doet)
Zo te zien komt deze ook wel aardig uit de bus … en zoveel dagen kan je hem 90 dagen op proef nemen

https://www.rowenta.nl/Rowenta/90-dagen-op-proef

https://www.bol.com/nl/p/...fzuiger/9200000077600487/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
BenEco schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:01:
[...]

Deze bedoel je:
[Afbeelding]

Die is echt goed inderdaad, had eerder de Dibea C17, vergeet die maar.
Wel even op letten mocht iemand deze willen bestellen dat je de Full versie krijgt met alle extra hulpstukken. er is ook een goedkopere versie maar die mist de extras. deze kost nu 262,60.
https://couponsfromchina....pons-deals-list-gearbest/ (nummer 235)
Welke extra's bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
slico schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:57:
[...]

Welke extra's bedoel je?
Product is not include the Anti-Dust Mite brush and Extension hose, Please purchase separately.
Op mijn eerder geplaatste foto het onderdeel onder en boven de CN/EU adapter.

[ Voor 14% gewijzigd door BenEco op 01-03-2019 20:55 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slico
BenEco schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:53:
[...]

Product is not include the Anti-Dust Mite brush and Extension hose, Please purchase separately.
Op mijn eerder geplaatste foto het onderdeel onder en boven de CN/EU adapter.
Aha, dan kan je hem beter gewoon in Nederland te kopen, 299.95 met alle accessoires:
https://www.bol.com/nl/p/...fzuiger/9200000097446090/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
@slico 289,95 direct via Xiaomi Products https://www.xiaomiproducts.nl/xiaomi-roidmi-f8.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:08
slico schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:46:

Ik heb paar weken terug de Dyson V8 absolute (met extra autoreinigingset) gekocht voor €311 (aanbieding bij Coolblue, kost nu €389 zonder autoset).

Met wat ik kon vinden is voor de meeste gebruiksdoelen de V10 niets beter dan de V8, voor gemiddeld gebruik de V8 zelfs beter.

Linkje:
https://allpowermoves.com/best-stick-vacuum/

Prijsverschil met de Xiaomi dus minimaal en toch maar voor Dyson gegaan. Ik vind het een fantastisch apparaat en gebruik de "vaste" stofzuiger eigenlijk helemaal niet meer (misschien voorjaarsschoonmaak oid).

[ Voor 21% gewijzigd door assje op 02-03-2019 13:37 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
assje schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:30:
[...]

Ik heb paar weken terug de Dyson V8 absolute (met extra autoreinigingset) gekocht voor €311 (aanbieding bij Coolblue, kost nu €389 zonder autoset).

Met wat ik kon vinden is voor de meeste gebruiksdoelen de V10 niets beter dan de V8, voor gemiddeld gebruik de V8 zelfs beter.

Linkje:
https://allpowermoves.com/best-stick-vacuum/

Prijsverschil met de Xiaomi dus minimaal en toch maar voor Dyson gegaan. Ik vind het een fantastisch apparaat en gebruik de "vaste" stofzuiger eigenlijk helemaal niet meer (misschien voorjaarsschoonmaak oid).
Hmm, de Xiaomi is wel aanzienlijk beter, én nog eens goedkoper.

De Roidmi F8 doet 55 minuten op 1 accu, de Dyson V8 maar 40. Ook is oplaadtijd bij de F8 maar 150min tegenover 300min van de V8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 15:50
Ik heb zojuist een Roidmi F8 binnen gekregen. Maar ik krijg hem niet verbonden met de app. Is er iets speciaals wat ik moet doen? Heb de app op China gezet maar zegt no Bluetooth devies found. Hij vind wel mijn Flower care’s. Ik zit op iOS.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
Greetoz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:05:
Ik heb zojuist een Roidmi F8 binnen gekregen. Maar ik krijg hem niet verbonden met de app. Is er iets speciaals wat ik moet doen? Heb de app op China gezet maar zegt no Bluetooth devies found. Hij vind wel mijn Flower care’s. Ik zit op iOS.
Even de Roidmi app downloaden! Dat is een stand-alone app namelijk, anders dan de Mi Home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
slico schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:36:
[...]

Even de Roidmi app downloaden! Dat is een stand-alone app namelijk, anders dan de Mi Home app.
Die heb ik ook maar daar lijk ik helemaal niks in te kunnen:
Roidmi

Roidmi2

Nergens een connect knop oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
Greetoz schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:21:
[...]

Die heb ik ook maar daar lijk ik helemaal niks in te kunnen:
[Afbeelding: Roidmi]

[Afbeelding: Roidmi2]

Nergens een connect knop oid
Heb je de F8 wel aangezet? Dan verbindt die hem automatisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
slico schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:10:
[...]

Heb je de F8 wel aangezet? Dan verbindt die hem automatisch!
Yes, aan (dus zuigend) of aan de lader of beide maar niks verbind. Ik gebruik iOS... misschien ligt het daaraan? Of de Bluetooth is kapot, wat wel vreemd is natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
Greetoz schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:58:
[...]

Yes, aan (dus zuigend) of aan de lader of beide maar niks verbind. Ik gebruik iOS... misschien ligt het daaraan? Of de Bluetooth is kapot, wat wel vreemd is natuurlijk..
Hoort ook gewoon met iOS te werken. Dan lijkt mij de Bluetooth inderdaad kapot, even contact opnemen met de leverancier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
slico schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 23:01:
[...]

Hoort ook gewoon met iOS te werken. Dan lijkt mij de Bluetooth inderdaad kapot, even contact opnemen met de leverancier!
De verkoper vraagt mij nu naar een local repairshop te gaan. Maar ik heb terug gemaild dat er in nederland geen repairshops zijn die de Roidmi kunnen repareren en dat ik een vervanging wil. Of heeft iemand hier verder nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Sinds kort is de Dyson V11 stofzuiger te koop. Ik overweeg een aankoop. Op YouTube heb ik al een vergelijking tussen V11 en V10 bekeken. Er zijn wat verschillen (LCD schermpje, beter zuigkracht) met de V10.

Iemand al ervaring met de V11?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 22-04 18:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vraag me vooral af of het de meerprijs waard is. De reviews van de v10 zijn al lyrish wat betreft de zuigkracht, langere accuduur is ook niet echt relavant, want wij stofzuigen echt geen 60min achter elkaar.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:52
Zelf nu een week of twee de Roidmi F8 binnen (ik kom van een "normale" stofzuiger).
Ben er erg over te spreken, batterijduur prima net als de zuigende werking. Ook de hulpstukken zijn top :)
Aanradertje.

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-04 12:41

Ursamajor

Astrofotograaf

Van de week eens met een V10 gespeeld van Dyson. Het apparaat voelt erg solide aan en het is een mooi doordacht ding.
Met de steel eraan de vloer zuigen ging prima, maar als apparaat met een kort opzetstuk, wordt ie wel ineens wat lomp en zwaar.
Van het zand wat we in het tapijt gestrooid hadden, heeft ie met veel moeite maar net de helft opgezogen. Nu heb ik geen vergelijk met een andere stofzuiger, dus of dat goed of slecht is, weet ik niet.
Wel kon het apparaat heel goed hondenharen opzuigen.

Ik vind het wel een voordeel dat het een compact apparaat is, geen snoer waar ie niet overheen rolt, of dat de slee blijft haken achter een muurtje / bed enz. Ook zie je meteen het resultaat van wat je hebt opgezogen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cerv47
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-04 10:19
Sinds een 2-tal weken de Roidmi F8 in gebruik, prachtig ding!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Cerv47 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:30:
Sinds een 2-tal weken de Roidmi F8 in gebruik, prachtig ding!
Ja ho eens... mijn vorige scharrel is ook een prachtig ding maar zuigen kon ze niet. Is die Roidmi F8 qua zuigkracht okay?

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cerv47
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-04 10:19
Anoniem: 235591 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:13:
[...]

Ja ho eens... mijn vorige scharrel is ook een prachtig ding maar zuigen kon ze niet. Is die Roidmi F8 qua zuigkracht okay?

:+
Zuigt verschrikkelijk goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

YouTuber Vacuum Facts is wel een heel enthousiaste Dyson V10 / V11 gebruiker en gebruikt nu alleen nog maar deze stofzuiger.

Zijn reviews tonen interessante grafieken van realistisch schoonmaakwerk.

De techniek van de Dyson, cyclonische vuilscheiding vind ik ook erg interessant en hoe meer ik erover kijk en lees, hoe enthousiaster ik word.

Hoe bevalt de tweaker zijn steelstofzuiger? Gebruik je ook nog weleens een sledestofzuiger?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 13:00
Ursamajor schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:51:
YouTuber Vacuum Facts is wel een heel enthousiaste Dyson V10 / V11 gebruiker en gebruikt nu alleen nog maar deze stofzuiger.

Zijn reviews tonen interessante grafieken van realistisch schoonmaakwerk.

De techniek van de Dyson, cyclonische vuilscheiding vind ik ook erg interessant en hoe meer ik erover kijk en lees, hoe enthousiaster ik word.

Hoe bevalt de tweaker zijn steelstofzuiger? Gebruik je ook nog weleens een sledestofzuiger?
Ik ben ontzettend blij met mijn Dyson V10, maar er zitten wel een hoop kanttekeningen aan.

Ik heb een klein gelijkvloers appartement met 2 slaapkamers. Met de fluffy borstel (gemotoriseerd) op stand 2 (middel) kan je die 60 minuten echt wel vergeten.

Zo doe ik na het stofzuigen nog de bank na met het kleine opzetborsteltje (ook gemotoriseerd) en dan haalt ie maar net het einde.

Kan mij niet voorstellen dat je een heel huis kan doen op één lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat ik vaal zie of lees is dat mensen ipv 1 keer in de week heel het huis doen, de ene dag even de woonkamer, de andere dag de slaapkamer enz.
Hun schoonmaakritme is dus aangepast en zouden zo minder lang, maar wel iets vaker bezig zijn.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 22-04 18:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wij doen nooit het hele huis in 1x. Het is vooral beneden (keuken/woonkamer/hal) waar we regelmatig moeten zuigen maar dat is in 5-10minuten klaar. Lijkt me sterk dat je dan snel tegen de limieten van een accu aan loopt.

Hoe groot moet je huis wel niet zijn als je daadwerkelijk een uur aan het stofzuigen bent? :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Op zich ben ik met een sledestofzuiger ook in 20 minuten klaar met 2 woonlagen. Voornamelijk harde vloeren, dus ben er zelf ook niet zo bang voor.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wij hebben nu beneden een robot stofzuiger waardoor we enkel de bovenverdiepingen nog zelf hoeven te doen, dat gaat nu redelijk met een Dyson v7.
Ik merk wel dat grotere objecten heel lastig zijn, zuigkracht is te zwak dus de borstels moeten het grijpen anders wordt het niet opgezogen. Zou dit met een nieuwere versie beter werken of blijven het apparaten voor stof en haren?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:34
Ik ben overzicht van de Xiaomi stofzuiger producten kwijt.

Je hebt volgens mij de producten: Xiaomi Roidmi F8, Xiaomi Dreame V9 , Xiaomi Deerma DX800S (met draadje), Xiaomi Deerma VC20.

Wat is het verschil tussen de bovenstaande stofzuigers en waarom brengt uberhaubt xiaomi zoveel types op de markt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Xiaomi investeert erin, en neemt ze op in het mi home ecosysteem. Ze worden niet dop xiaomi geproduceerd. Elke stofzuiger heeft zijn eigen voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:46:
Ik merk wel dat grotere objecten heel lastig zijn, zuigkracht is te zwak dus de borstels moeten het grijpen anders wordt het niet opgezogen. Zou dit met een nieuwere versie beter werken of blijven het apparaten voor stof en haren?
Nu sinds 2 dagen mijn eerste Dyson (V11 Absolute) in gebruik en ik denk dat de kracht inderdaad ligt bij stof en haren en geen enkel apparaat dat beter doet.
Ik denk dat als er een bak muesli of chips over de grond gaat je het beste eerst een stoffer en blik kan pakken en daarna pas de Dyson. Ik zou die troep ook liever niet in het reservoir hebben.
Aan de andere kant; Hoeveel grotere objecten heb je op te zuigen in een normaal huishouden (met eventueel een kind/huisdier) als je regelmatig stofzuigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ChrisW schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:28:
[...]

Nu sinds 2 dagen mijn eerste Dyson (V11 Absolute) in gebruik en ik denk dat de kracht inderdaad ligt bij stof en haren en geen enkel apparaat dat beter doet.
Ik denk dat als er een bak muesli of chips over de grond gaat je het beste eerst een stoffer en blik kan pakken en daarna pas de Dyson. Ik zou die troep ook liever niet in het reservoir hebben.
Aan de andere kant; Hoeveel grotere objecten heb je op te zuigen in een normaal huishouden (met eventueel een kind/huisdier) als je regelmatig stofzuigt?
Ik ben helaas geen normaal huishouden, we hebben aardig wat kattenbakken staan met dit spul:
Afbeeldingslocatie: https://petsplace.nl/media/catalog/product/cache/image/560x560/e9c3970ab036de70892d86c6d221abfe/8/7/1543540502_8711621935092_3.jpg
En daar heeft de huidige Dyson redelijk wat problemen mee, als de V11 dat niet beter kan is het voor mij geen upgrade.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Die korrels heb ik gisteren opgezogen met de Roidmi. Hij had er ook wat moeite mee, omdat ze niet echt "opgegeten" werden door de borstel, maar met de normale stofzuiger ging dat ook niet vanzelf. Die schoof ze ook weg. Maar eenmaal aangezogen krijgt ie ze wel gewoon opgezogen, en misschien dat het met de hoge stand beter gaat, dat heb ik niet eens geprobeerd. Ander keertje.

Grote dingen zoals een gekrulde tiewrap of clipje van een zak krentenbollen raap je beter eerst op om te voorkomen dat de boel vast komt te zitten. Met de traditionele stofzuiger zoog ik ook bierdopjes op bijvoorbeeld (ja, de hele vloer ligt er vol mee na een weekendje ;) :+ )
Zoog er pas ook per ongeluk een sok mee op. Bleef niet eens hangen, dus toen kon ik hem uit de zak peuteren. Echter kreeg ik de mat vol kattenharen niet fatsoenlijk schoon. En daar scoort de Roidmi echt vele malen beter. En de ingebouwde verlichting is ook handig.

[ Voor 9% gewijzigd door _ferry_ op 23-05-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 16:21
jongerenchaos schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:16:
Ik ben overzicht van de Xiaomi stofzuiger producten kwijt.

Je hebt volgens mij de producten: Xiaomi Roidmi F8, Xiaomi Dreame V9 , Xiaomi Deerma DX800S (met draadje), Xiaomi Deerma VC20.

Wat is het verschil tussen de bovenstaande stofzuigers en waarom brengt uberhaubt xiaomi zoveel types op de markt...?
Vergeet de jv51, jv71 en cj53 niet uit de Jimmy serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
karakedi schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:00:
[...]

Vergeet de jv51, jv71 en cj53 niet uit de Jimmy serie
Wat bij mij bekend is, is dat de Xiaomi Roidmi F8 de enige Europese versie is. De rest is volgens mij alleen nog in China uitgebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 16:30
Heb zelf de Dyson V10 Motorhead al enige tijd naar tevredenheid in gebruik. Ondanks de borstelkop doet deze het prima op harde vloeren en trekt hij echt alles uit het tapijt, iets wat de Fluffy versie weer niet doet.
Als je voor het eerst met een Motorhead over je tapijt gaat en in de container kijkt dan schaam je je rot. :X

Omdat de Motorhead erg goed bevalt ook de kleine Motorhead variant er los bijbesteld voor de trappen en de banken. Met 2 katten in huis en het voorjaar geen luxe. Ook de kussens op de tuinstoelen (vaste slaapplek van het vee) zijn met deze kleine variant in no-time harenvrij. Dat ging wel eens anders en met meer zuchten.

Over de accuduur is al veel gesproken. Heel simpel, op de middelste stand/zuigkracht kun je eigenlijk alles doen, soms zelfs op de laagste stand. Dit geeft je ca. 20-30min stofzuigtijd wat ruim voldoende is om zaken bij te houden. De hoogste stand is voor echt lastig vuil wat weinig voorkomt en trekt de accu met 5-10min leeg.

Grover vuil, kattenbakgrid, etc. lukt op zich goed, soms moet je even een tweede keer heen-en-weer om alles op te zuigen. Maar wie zich via YouTube, etc. in deze materie verdiept zal zien dat dit bij eigenlijk alle merken en typen oplaadbare steelstofzuigers het geval is. Voor mij persoonlijk geen punt om over te vallen.

En of een oplaadbare steelsrofzuiger in het algemeen wel of geen 100% vervanger voor de ouderwetse stofzuiger is, dat zal per gebruiker en woning verschillen. Wij pakken eens per maand de oude 2000W Miele uit de kast om echt even elk plekje in de woning goed en uitvoerig mee te pakken. Iets wat je naar mijn ervaring met een oplaadbare steelstofzuiger uiteindelijk niet snel doet.

Tipje: in de Chinese Ali winkel zijn handige Dyson accessoirebeugels met plek voor meer losse zuigkoppen te koop.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Theo74 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:41:
En of een oplaadbare steelsrofzuiger in het algemeen wel of geen 100% vervanger voor de ouderwetse stofzuiger is, dat zal per gebruiker en woning verschillen. Wij pakken eens per maand de oude 2000W Miele uit de kast om echt even elk plekje in de woning goed en uitvoerig mee te pakken. Iets wat je naar mijn ervaring met een oplaadbare steelstofzuiger uiteindelijk niet snel doet.
Merk je dan echt verschil of is het meer voor de geestelijke genoegdoening?
Ik doe zelf ook eerst veel met een plumeau afstoffen en daarna stofzuigen. Alleen merk ik nu ik er op ben gaan letten, dat ik wel heel veen bezig ben om de slede weg te schuiven, over het snoer heen te duwen, weer in elkaar zetten (10 jaar oude Miele). De enige pre aan de Miele is de lange stang die uit 3 delen bestaat en voor mijn lengte dus heerlijk stofzuigt. Kom er ook goed mee onder de bank en onder het bed.
Dus ben benieuwd of dat met de Dyson ook zo goed zou gaan.
Jammer dat winkels ze niet een week op proef geven ofzo.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het grote verschil tussen de Dyson en de normale stofzuiger is de schoonmaak methode. De Dyson gebruikt borstels om het vuil op te pakken en minieme zuigkracht om dat vuil in de container te krijgen. Een normale stofzuiger gebruikt pure zuigkracht waardoor alles dat normaliter niet door een borstel gegrepen wordt alsnog opgezogen wordt.

Vuil dat de Dyson laat liggen pakt mijn normale stofzuiger wel op. En onder kasten werkt zuigkracht beter dan een borstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 16:30
Ursamajor schreef op maandag 27 mei 2019 @ 07:44:
[...]

Merk je dan echt verschil of is het meer voor de geestelijke genoegdoening?
Ik doe zelf ook eerst veel met een plumeau afstoffen en daarna stofzuigen. Alleen merk ik nu ik er op ben gaan letten, dat ik wel heel veen bezig ben om de slede weg te schuiven, over het snoer heen te duwen, weer in elkaar zetten (10 jaar oude Miele). De enige pre aan de Miele is de lange stang die uit 3 delen bestaat en voor mijn lengte dus heerlijk stofzuigt. Kom er ook goed mee onder de bank en onder het bed.
Dus ben benieuwd of dat met de Dyson ook zo goed zou gaan.
Jammer dat winkels ze niet een week op proef geven ofzo.
Het is eigenlijk wat @Tsurany schrijft, een normale stofzuiger moet het van de zuigkracht en onbeperkte werktijd hebben, waar een Dyson het wint bij de roterende borstel en flexibiliteit.
Onze 2000W Miele gebruik ik op 50% zuigkracht anders krijg ik de kop niet heen en weer bewogen zo sterk is de vacuum-kracht. En al stofzuig je heel de dag, met een stekker hoef je geen accuniveau te respecteren.

Doordat de Dyson Motorhead kop, en eigenlijk alle koppen, redelijk hoog zijn past deze niet onder elke kast en bank. Terwijl een normale stofzuiger vaak een lagere kop heeft die je dwars zo onder de banken schuift.
Tegelijkertijd is de roterende borstel wel weer de extra kracht die met name tapijt echt uitkamt en opzuigd.
Maar Dyson heeft voor alles een oplossing dus er zijn ook niet roterende platte opzetkoppen. Alles kan.

In de praktijk zul je merken dat als je eenmaal een Dyson aan de muur hebt hangen je deze sneller zult pakken dan dat je het hele klassieke stofzuigerritueel wilt uitvoeren. En daar is de Dyson dan ook perfect voor, het dagelijks bijhouden van stof, haren, hagelslag en zand van de kids, of kattebakkorrels in de gang.
Eens in de zoveeltijd pak je de normale stofzuiger en ga je grondig en op het gemak onder alle banken en kasten, tussen alle kieren en langs alle plinten. Misschien zelfs gevolgt door een natte (vlak)mop.

Een Dyson uitproberen c.q. op proef is lastig. Soms hebben winkels werkende modellen in de showroom maar goed, een showroom is jouw huis niet en om daar uitgebreid alles te proberen is ook ongemakkelijk.
Misschien een goede buur of collega die hem een uurtje kan missen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04 20:53
Nu op Dyson.nl een V8 Parquet.
Ideaal als je dus een appartement hebt met parket.
- Roterende borstel voor harde vloer
- Roterende kleine borstel
- nog wat standaard accessoires
- flexibele slang borstel

Voor 349e en de 50e ING-bon werkt.
Zojuist in ontvangst genomen voor 299e prima prijs.
https://shop.dyson.nl/dys...yson-v8-parquet-279340-01

[ Voor 12% gewijzigd door MacbookProx op 28-05-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik was in de race voor een robotstofzuiger, dat laat ik even gaan. Dus nu op zoek naar een steelstofzuiger.

Ik kwam een Philips FC6823 tegen voor 349,- euro. Die kan ik bij Philips voor 215 euro krijgen. Best goede recensies over, maar hoor nu ook weer wat over een Roidmi F8. Die is dan een stuk duurder dan die Philips. Lijkt me die voor 'mijn' prijs toch een prima keuze. Ook qua garantie koop ik liever in het binnenland.

Iemand ervaringen mee?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slico
THE_BASE schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:33:
Ik was in de race voor een robotstofzuiger, dat laat ik even gaan. Dus nu op zoek naar een steelstofzuiger.

Ik kwam een Philips FC6823 tegen voor 349,- euro. Die kan ik bij Philips voor 215 euro krijgen. Best goede recensies over, maar hoor nu ook weer wat over een Roidmi F8. Die is dan een stuk duurder dan die Philips. Lijkt me die voor 'mijn' prijs toch een prima keuze. Ook qua garantie koop ik liever in het binnenland.

Iemand ervaringen mee?
Heb even gekeken, maar die Philips FC6823 heeft maar 48 Air Watts of power (zuigkracht) staat hier: https://theappliancesrevi...less-stick-fc6823-vacuum/

Dat is wel erg weinig, de Roidmi F8 en Dyson V8 zitten allebei op 115 Air watts, zie https://www.bestcordlessv...mi-roidmi-f8-vs-dyson-v8/

Dat verschil in zuigkracht ga je wel merken in de praktijk. Ook heeft die Philips maar één verwisselbare opzetstuk, terwijl de Roidmi F8 er al 5 verschillende opzetstukken bijlevert.

De Xiaomi Roidmi F8 is op Bol trouwens gewoon voor 299 verkrijgbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door slico op 29-05-2019 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
slico schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:22:
[...]

Heb even gekeken, maar die Philips FC6823 heeft maar 48 Air Watts of power (zuigkracht) staat hier: https://theappliancesrevi...less-stick-fc6823-vacuum/

Dat is wel erg weinig, de Roidmi F8 en Dyson V8 zitten allebei op 115 Air watts, zie https://www.bestcordlessv...mi-roidmi-f8-vs-dyson-v8/

Dat verschil in zuigkracht ga je wel merken in de praktijk. Ook heeft die Philips maar één verwisselbare opzetstuk, terwijl de Roidmi F8 er al 5 verschillende opzetstukken bijlevert.

De Xiaomi Roidmi F8 is op Bol trouwens gewoon voor 299 verkrijgbaar.
Bedankt voor het meedenken.

Die Riodmi F8 lijkt me wel wat, die is op Geekbuying.com iets van 240 euro, dan komt hij uit Duitsland. Er is echter een keuze tussen Global en CN met EU-stekker. Scheelt maar een paar euro, dus dan Global kiezen neem ik aan?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slico
THE_BASE schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Bedankt voor het meedenken.

Die Riodmi F8 lijkt me wel wat, die is op Geekbuying.com iets van 240 euro, dan komt hij uit Duitsland. Er is echter een keuze tussen Global en CN met EU-stekker. Scheelt maar een paar euro, dus dan Global kiezen neem ik aan?
De Global Version heeft ook een paar extra opzetstukken meer ten opzichte van de CN Version, dus dat is sowieso aan te bevelen ja!

Binnen Nederland kan je hem trouwens ook halen voor 274.95: https://www.xiaomiproducts.nl/xiaomi-roidmi-f8-storm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
slico schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:44:
[...]

De Global Version heeft ook een paar extra opzetstukken meer ten opzichte van de CN Version, dus dat is sowieso aan te bevelen ja!

Binnen Nederland kan je hem trouwens ook halen voor 274.95: https://www.xiaomiproducts.nl/xiaomi-roidmi-f8-storm.html
Snap er nog steeds weinig van. Als ik kijk op deze site, dan zie ik op het overzicht een extra stang en een mini opzetborstel.

Maar kijk ik hier, dan zie ik op het overzicht dat er wat weggehaald is. Dit zit er dan dus niet bij. Juist die kleine dingen zijn handig. Dus beter bestellen op de Nederlandse site.

Maar het scheelt wel weer een flink bedrag, zeker i.c.m. 4% korting. Kom dan op 211 euro uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slico
THE_BASE schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:44:
[...]

Snap er nog steeds weinig van. Als ik kijk op deze site, dan zie ik op het overzicht een extra stang en een mini opzetborstel.

Maar kijk ik hier, dan zie ik op het overzicht dat er wat weggehaald is. Dit zit er dan dus niet bij. Juist die kleine dingen zijn handig. Dus beter bestellen op de Nederlandse site.
bij XiaomiProducts krijg je gewoon dat complete pakket, zie de tweede foto daar:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/256009/files/251931758/xiaomi-xiaomi-roidmi-f8-storm.jpg?_ga=2.59876781.1481602410.1559055027-32394361.1550834565
Maar het scheelt wel weer een flink bedrag, zeker i.c.m. 4% korting. Kom dan op 211 euro uit.
Jep, via Chinese websites bestellen zal altijd wel goedkoper zijn, maar dan betaal je ook nog 21% BTW en importkosten aan de grens. Dan zit je al op die €274.95 van XiaomiProducts en krijg je het bij die laatste in één dag geleverd en 2 jaar garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door slico op 29-05-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Stom. Over import en btw niet nagedacht. Gaat ook allemaal veel te makkelijk tegenwoordig.

Maar even nadenken of ik het ga bestellen. Het is jammer dat zo'n ding niet ergens te testen is. Geen idee wat je in huis haalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
THE_BASE schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:16:
Stom. Over import en btw niet nagedacht. Gaat ook allemaal veel te makkelijk tegenwoordig.

Maar even nadenken of ik het ga bestellen. Het is jammer dat zo'n ding niet ergens te testen is. Geen idee wat je in huis haalt. :)
Je kunt ze altijd contacteren of ze demomodel hebben of dat je even in showroom kan proberen als je in de buurt woont?

Anders kun je altijd gewoon bestellen en binnen aantal dagen retourneren natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door slico op 30-05-2019 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Misschien dat maar doen, inderdaad.

Voor nu eerst even een nieuwe stofzuigerborstel besteld voor onze huidige stofzuiger. Volgens mij ligt het gewoon aan de borstel dat de zuigkracht zijn werk niet kan doen.

We hebben destijds best een dure gekocht met een enorme zuigkracht, dus wie weet is zo'n borstel al genoeg om er toch een betere zuiger van te maken.

Anders kunnen we altijd nog investeren aan iets zonder kabel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• themikes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:58
Ik ben sinds twee maanden in het bezit van een Xiaomi Jimmy JV51 draadloze steelstofzuiger. Wat een genot is het vergeleken met een traditionele stekker stofzuiger! Je loopt niet meer te klooien met een kort snoer of een stofzuiger die je achter je aan sleept en vervolgens achter elke tafelpoot blijft steken. Daarbij is hij toegankelijker en zuig je makkelijker op (ontoereikbare) hoge plaatsen. Kort mondstukje erop en hij komt werkelijk overal. Het grote voordeel is dat hij draadloos is en je dus ook makkelijk en snel je auto of caravan kunt stofzuigen.

De zuigkracht is vergeleken met een traditionele stofzuiger beduidend minder, dit merk je in de praktijk vooral omdat grote prulletjes niet (goed) worden opgezogen. En een traditionele stofzuiger zuigt nog enkele centimeters naast zijn voetstuk. De Jimmy niet, waar jij met het voetje zuigt, pikt hij op en als daar net naast nog iets ligt, laat hij dat liggen. Maar, dit alles wordt goed gemaakt door de roterende voetstuk. Hierdoor zuigt hij stof en klein vuil in één keer op. En hé, het is een stofzuiger, geen puinzuiger!

Aanvulling:
Het gewicht van de stofzuiger is 1,4KG of 2,4KG voor de stofzuiger met steel en grote voet. Dit laatste lijkt veel om langdurig te gebruiken, maar dit valt heel erg mee. De stofzuiger voet rust immers altijd op de grond waardoor je nooit het hele gewicht hoeft te tillen.

Voordelen:
- Draadloos
- Zakloos
- toegankelijk
- stofzuiger en kruimelstofzuiger in één
- 4 opzet stukken
- Onderdelen goed en betaalbaar verkrijgbaar
- Gebruiksduur van +- 50 minuten of 10 minuten in turbo stand
- Oplaad dock
- De opvangbak en het filter zijn wasbaar

Nadelen:
- Minder zuigkracht, maar goed genoeg voor het dagelijkse huishouden
- vloerrolletjes raken verstopt met (katten)haren (zie foto)

Verbeterpunten:
- Vloerrolletjes welke verstopt raken
- Opladen werkt met een stekker (zie foto), makkelijker is een automatisch oplaad dock
- een opbergplaats voor het kleine voetstukje

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/17a936.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/29o3k9l.jpg
De rolletjes (rood gemarkeerd) raken snel verstopt met vuil, hierdoor rolt hij moeilijker over de vloer.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2vxlk79.jpg
Een ouderwetse stekker was een tegenvaller, gezien ze er al een dock bijleveren was het makkelijker geweest om hier tevens een oplaad dock van te maken. Zodat wanneer je hem erin hangt, hij gelijk wordt bijgeladen.
Voordeel van een losse stekker is wel, wanneer hij vol zit je de stekker er voor de zekerheid uit kunt halen.

[ Voor 18% gewijzigd door themikes op 07-06-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
MacbookProx schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:11:
Nu op Dyson.nl een V8 Parquet.
Ideaal als je dus een appartement hebt met parket.
- Roterende borstel voor harde vloer
- Roterende kleine borstel
- nog wat standaard accessoires
- flexibele slang borstel

Voor 349e en de 50e ING-bon werkt.
Zojuist in ontvangst genomen voor 299e prima prijs.
https://shop.dyson.nl/dys...yson-v8-parquet-279340-01
En?
Hoe bevalt ie?
Accuduur lang genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-04 18:16

d0s

sssst

Ook benieuwd naar. De ING korting is alleen voor klanten neem ik aan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
d0s schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:44:
Ook benieuwd naar. De ING korting is alleen voor klanten neem ik aan? ;)
Ja, maar op marktplaats verkoopt iemand codes (2,50/5,00 voor 50/100 korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

matthijst schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:00:
[...]

Ja, maar op marktplaats verkoopt iemand codes (2,50/5,00 voor 50/100 korting).
Die kan ik niet vinden. Kun je me iets op weg helpen? (Gezocht op ing, korting, dyson). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
d0s schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:14:
[...]

Die kan ik niet vinden. Kun je me iets op weg helpen? (Gezocht op ing, korting, dyson). :)
Deze (verder geen connectie mee, maar heb m daar ook gekocht):
100: https://link.marktplaats.nl/m1421693328
50: https://link.marktplaats.nl/m1421691870

Heb zelf sinds een week de V8 Parquet in huis (was 299 met 50 korting). Bevalt goed, mooi makkelijk om 'm in de meterkast te hebben hangen. Pak hem veel sneller dan naar boven lopen en de normale Dyson met snoer pakken.
Ding zuigt verder goed, accu kan ik niks over zeggen, maar voor de woonkamer doet hij het prima.

[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 17-06-2019 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

matthijst schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:35:
[...]

Deze (verder geen connectie mee, maar heb m daar ook gekocht):
100: https://link.marktplaats.nl/m1421693328
50: https://link.marktplaats.nl/m1421691870

Heb zelf sinds een week de V8 Parquet in huis (was 299 met 50 korting). Bevalt goed, mooi makkelijk om 'm in de meterkast te hebben hangen. Pak hem veel sneller dan naar boven lopen en de normale Dyson met snoer pakken.
Ding zuigt verder goed, accu kan ik niks over zeggen, maar voor de woonkamer doet hij het prima.
Thanks! Ik ga m ook bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Na een Hyundai cheapass (steel) stofzuiger, 50-60 euro bij IBood ooit, te hebben gebruikt zag ik nu deze voorbijkomen, de opvolger van de Xiaomi F8:
https://www.indiegogo.com...ordless-vacuum-with-mop#/

Ik heb de gok gewaagd en het project 'gebackt', als ik de reviews van de F8 zo zie is dat een prima ding, dus heb nu al hoge vewachtingen voor de Nex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-04 22:08
Onze oude Dyson slede stofzuiger begint de geest te geven. Dus op zoek naar iets nieuws.

Nu zal het waarschijnlijk een Dyson V10 absolute of V11 absolute worden, maar ik vraag mij af of het prijsverschil opweegt tegen elkaar. Met de ING korting komt de V10 op € 419,00 en de V11 op € 549,00.

Toch een aanzienlijk verschil. Nu zijn er wel vergelijkingen te vinden op youtube en de V11 is toch een stuk krachtiger en accu gaat langer mee. Maar €130,00 verschil. Stofzuigen is hier niet meer dan 15 minuten ofzo en woonkamer en slaapkamers worden altijd apart gedaan. Dus accu zou lang genoeg mee moeten gaan bij de V10.

Heeft iemand ze toevallig allebei getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

de V11 is ook weer een halve kilo zwaarder en of je met 30% meer zuigkracht nou zoveel meer opzuigt... Wellicht is de andere turboborstel op de V11 wel weer iets handiger met die instelbare luchtschuif.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Heb een V8 en die voldoet op zich al voor wat jij beschrijft. Dus zou woon voor de v10 gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Denk dat ik ook de V10 ga aanschaffen. Scheelt toch wel heel veel t.o.v. de V11 en biedt toch niet zoveel extra als ik dat zo zie. Hij is beter maar ook een stuk duurder.

En als ik op youtube kijk naar de testfilmpjes dan is het leuk dat ze een berg zand opzuigen. Maar ik ben nog nooit zo'n berg zand in huis tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Het is inderdaad verbazingwekkend wat ze als tests gebruiken voor die stofzuigers. Als ik een hoop zand binnen heb, pak ik eerst een veger en blik. Chips, "cereals" bergen haar en weet ik het idem dito.

Ik wil ook een V10 kopen deze maand. En als ik die heb, ga ik eerst met de oude Miele de boel stofzuigen en daarna met de Dyson nog een keer. Eens kijken wat ie dan nog op weet te zuigen :-)

Waar ik bij m'n Miele nu tegen aanloop is
  • Slede rijdt niet over het snoer
  • Slede blijft achter de deurpost haken
  • Accesoireklep springt open
  • Filter springt open
  • Stoot warme muffe lucht uit
  • Neemt veel plek in beslag bij opbergen
Voordeel is dan wel weer dat als je de stang eraf hebt, je even snel en licht een bureau kunt stofzuigen, omdat je dan alleen een slang in de hand hebt.
Nog een voordeel is de hele lange stang die ik heb (3 delen) wat met mijn lengte wel erg fijn is en daardoor ook een groot veegbereik heb.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
De V10 is hier vandaag binnen gekomen. Eerste ervaring is zeer positief.

Beweegt makkelijk door het huis en zuigt erg goed met de fluffy borstel op medium stand. Geluid valt ook heel erg mee moet ik zeggen.

Grote voordeel is dat je nergens meer aan blijft hangen met slede en snoer.

Het blijft een dure aankoop, maar als de eerste ervaring al zo positief is, is het apparaat het meer dan waard.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste