Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 21:55

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb de 5530 eruit gehaald, overgestapt op omada. Probeer die 5530 later nog wel een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:06
En alweer geen internet bij tweak (7641). DDos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobbyTown schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 00:11:
[...]

Ai dat is mooi balen. Wel netjes dat Tweak en AVM in het topic mee doen.

Als ik het zo lees komen ze UPC tijden weer naar boven. Die hadden toen een Thomson model (lage snelheid abbo) en ander model dacht de Cisco (hoge snelheid abbo) kreeg helaas de thomson gewoon internetten niets aan de hand ging je data doorheen pompen pats reboot. Na lang zeuren cisco modem gekregen was het opgelost.
Mja, UPC tijden..... (en dat gedoe bij UPC destijds ken ik idd helaas, van bij m'n ouders.... )

Ik heb, voor ik in 2017 overstapte op Ubiquiti spul, zeker 10 jaar naar tevredenheid Fritz!boxen gebruikt. Heb er altijd op kunnen vertrouwen, nooit enige plotselinge reboot of vastloper, bij verschillende modellen.

Wat dat betreft wel des te vervelender dat ze nu ineens een model hebben waarbij de firmware blijkbaar brak is (of een chipset met kuren, waar (te) veel tuning aan nodig is? ).

Overigens, mijn reden om van AVM af te stappen is nooit geweest dat ik niet meer tevreden was met de stabiliteit ofzo. Maar meer omdat ik toch geavanceerde functionaliteit bleef missen (wat minder noob interface, wat meer directe mogelijkheden om LAN en VLAN's meer naar m'n hand te zetten) en toen WIFI ook nog geen Mesh had of zelfs band steering.

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 24-03-2021 21:45 ]

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:20

Dennisb1

VCDS 058

Hoe betrouwbaar is Tweak eigenlijk?
Ik zit al jaren bij KPN en heb nog nooit een storing ervaren.

Ik heb recent de overstap aangevraagd naar Tweak maar begin wel wat twijfels te krijgen, lees toch regelmatig mensen over storingen vanuit het hele land bij Tweak...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 20:10
Dennisb1 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:32:

Ik heb recent de overstap aangevraagd naar Tweak maar begin wel wat twijfels te krijgen, lees toch regelmatig mensen over storingen vanuit het hele land bij Tweak...
Persoonlijke ervaring is dat het behoorlijk betrouwbaar is, je kunt op https://status.tweak.nl/ kijken en terug bladeren. Laatste 2 storingen die ik ervaren hebben waren 2 DDOS aanvallen afgelopen maandag en ergens vorig jaar maar dat is weer behoorlijk snel opgelost. Ik ben van april 2018 tot april 2019 weg geweest naar XS4ALL omdat ik hun eigen TV oplossing niet zag zitten (sinds eind 2018 is dat Canal Digitaal) maar ook daar heb je incidenteel een storing. In de basis blijven het consumenten ISP's dus als ik meer betrouwbaarheid zou willen dan is de enige optie om er kabel of 4G naast te nemen. Ik heb overigens geen TV van Canal Digitaal meer omdat NLZiet voor mij qua features en zenders beter aansluit bij mijn gebruikt (en zeker qua prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 15:49
Dennisb1 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:32:

Grappig. Juist op internet staat het vol van klagende KPN consumenten. Ook op alle storingen.nl moet je voor KPN scrollen om per maand te kijken naar het totaal, waarbij tweak het op 2 a 3 komt. Laat ik nog even in het midden of het dan ook echte storingen zijn. Ben dan ook wel nieuwschierig waar het beeld vandaan komt. Ik vermoed dat je eigen ervaringen hierin zwaarder tellen dan de cijfers. Maar wees gerust. Ikzelf kan de verstoringen waar ik last van heb gehad de laatste 20 jaar op 1 hand tellen (alle bij tweak).

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:12
Ik ben zo langzamerhand wel een beetje klaar met die onkunde van Tweak. Ben nu 6 of 7 jaar klant, en meestal werkt het allemaal prima. Behalve die keer dat ze me tijdens oud-en-nieuw hadden afgesloten "omdat ik een DDOS uitval had uitgelokt" (leuk hoor met een huis vol visite). Of die keer dat ze kwamen zeiken omdat ik zogenaamd 20 publieke IP adressen zou gebruiken (maar toen ik om details vroeg nooit meer wat hoorde).

Terug naar vandaag; ik ben in de veronderstelling dat ik 3 jaar recht heb op het 365 euro internet-only abonnement (zie hier: https://www.tweak.nl/nieuws/nieuwe-jaarabonnementen.html) maar ze in het derde jaar opeens zeggen dat ik er geen recht op had omdat ik daarvoor ook al een jaarabonnement had (omgezet van Internet+Bellen naar Internet only, maar het geldt dus alleen voor voormalig maandbetalers).

Ik sta er toch iedere keer weer van te kijken hoe dit soort bedrijven trouwe klanten weten weg te pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

stefxx schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:49:
Ik ben zo langzamerhand wel een beetje klaar met die onkunde van Tweak. Ben nu 6 of 7 jaar klant, en meestal werkt het allemaal prima. Behalve die keer dat ze me tijdens oud-en-nieuw hadden afgesloten "omdat ik een DDOS uitval had uitgelokt" (leuk hoor met een huis vol visite). Of die keer dat ze kwamen zeiken omdat ik zogenaamd 20 publieke IP adressen zou gebruiken (maar toen ik om details vroeg nooit meer wat hoorde).

Terug naar vandaag; ik ben in de veronderstelling dat ik 3 jaar recht heb op het 365 euro internet-only abonnement (zie hier: https://www.tweak.nl/nieuws/nieuwe-jaarabonnementen.html) maar ze in het derde jaar opeens zeggen dat ik er geen recht op had omdat ik daarvoor ook al een jaarabonnement had (omgezet van Internet+Bellen naar Internet only, maar het geldt dus alleen voor voormalig maandbetalers).

Ik sta er toch iedere keer weer van te kijken hoe dit soort bedrijven trouwe klanten weten weg te pesten.
Tja, recht op iets hebben en krijgen is soms lastig. Zoals ik het lees geld de actie inderdaad niet voor jou maar alleen voor mensen die per maand betaalden.
Al denk ik dat je voor 410,- per jaar nog steeds een koopje hebt.

Kun je überhaupt meerdere publieke IP adressen gebruiken dan bij Tweak? Lijkt me best een dingetje als de provider dit niet tegen gaat maar bovendien ook hun probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisb1 op 29-03-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:12
Dennisb1 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:39:
[...]

Tja, recht op iets hebben en krijgen is soms lastig. Zoals ik het lees geld de actie inderdaad niet voor jou maar alleen voor mensen die per maand betaalden.
Al denk ik dat je voor 410,- per jaar nog steeds een koopje hebt.

Kun je überhaupt meerdere publieke IP adressen gebruiken dan bij Tweak? Lijkt me best een dingetje als de provider dit niet tegen gaat maar bovendien ook hun probleem.
Dat is dus het knappe... de geleverde dienst is echt niet verkeerd en de prijs erg scherp. En dan toch overweeg ik over te stappen, domweg wanwege de manier waarop ze communiceren en gewoon een paar domme acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-05 23:13
Ik heb even iets waar ik niet uitkom. Ik werd door een monteur van Tweak aangesloten (of naja de mediaconverter werd gebracht) Ik vroeg de monteur of hij ook een vast IP kon regelen. Hij appte met een collega op kantoor, en het was geregeld, Binnen een uur of 3 moest het zijn geactiveerd. Even modem en mediaconverter herstarten en dan zou het moeten werken. Na anderhalf week had ik nog steeds niet dat beloofde vaste IP. Toen gebeld, bleek het MAC adres wat zij van mij hadden, en waar ze het IP op vastgezet hebben een cijfer te verschillen met het MAC adres wat ik zelf dacht te hebben.. typefoutje dacht ik. Dus opnieuw geregeld. Weer een week later nog geen vast IP. Dus weer bellen, nu geeft Tweak aan een bepaald MAC adres te zien van mij die dus 1 cijfer verschild met het MAC adres wat ik denk te hebben.

Ik heb een UDM in gebruik, die geeft in de controller interface dus een MAC adres aan waarvan dus alleen het laatste getal anders is, waar het bij mij een 9 is is het bij Tweak een d. Ik krijg dus ook niet het vaste ip adres toegewezen door de apparatuur van Tweak. Ze kunnen wel zien dat het gaat om Ubiquiti apparatuur. Waar kan het hier misgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoerFrits schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:18:
Ik heb even iets waar ik niet uitkom. Ik werd door een monteur van Tweak aangesloten (of naja de mediaconverter werd gebracht) Ik vroeg de monteur of hij ook een vast IP kon regelen. Hij appte met een collega op kantoor, en het was geregeld, Binnen een uur of 3 moest het zijn geactiveerd. Even modem en mediaconverter herstarten en dan zou het moeten werken. Na anderhalf week had ik nog steeds niet dat beloofde vaste IP. Toen gebeld, bleek het MAC adres wat zij van mij hadden, en waar ze het IP op vastgezet hebben een cijfer te verschillen met het MAC adres wat ik zelf dacht te hebben.. typefoutje dacht ik. Dus opnieuw geregeld. Weer een week later nog geen vast IP. Dus weer bellen, nu geeft Tweak aan een bepaald MAC adres te zien van mij die dus 1 cijfer verschild met het MAC adres wat ik denk te hebben.

Ik heb een UDM in gebruik, die geeft in de controller interface dus een MAC adres aan waarvan dus alleen het laatste getal anders is, waar het bij mij een 9 is is het bij Tweak een d. Ik krijg dus ook niet het vaste ip adres toegewezen door de apparatuur van Tweak. Ze kunnen wel zien dat het gaat om Ubiquiti apparatuur. Waar kan het hier misgaan?
ik had exact hetzelfde probleem ook de laaste anders dus lijkt mij in de UDM zelf te zitten.
dus als jij mij nu mijn MAC vraagt moet ik Tweak bellen 8)7

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-05 22:09
...
Voor een vast ip-adres via DHCP heeft Tweak het MAC adres van de WAN poort nodig. Dus niet de LAN zijde.
Ik heb zelf geen UDM maar vermoed dat het 1 cijfer verschil daar in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Standaard is het toch altijd bij Tweak een vast IP?
Je zou ook gewoon je MAC adres kunnen veranderen op de WAN interface om zelf bij te dragen aan de oplossing.
code:
1
ifconfig eth? hw ether xx:xx:xx:xx:xx:xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BitAndre @Dennisb1 @BoerFrits

er zit iets in de UDM niet helemaal ok waardoor de Gui een verkeerd MAC adres weergeeft.
Daar had ik zelf ook last van, zal eens een ticket aanmaken bij UI hiervoor.

makkelijkste is om te bellen en te vragen of ze het IP "vast" willen zetten op het MAC adres wat ze nu zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
Het IP is door Tweak ook vastgezet op het MAC adres wat zij zien. Ik zou dan een ip adres moeten krijgen wat eindigt op 246, maar ik blijf maar hangen op iets wat eindigt op 247. Heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoerFrits schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:31:
Het IP is door Tweak ook vastgezet op het MAC adres wat zij zien. Ik zou dan een ip adres moeten krijgen wat eindigt op 246, maar ik blijf maar hangen op iets wat eindigt op 247. Heel gek.
ik heb nu totaal 4 x bewust gewisseld van MAC en was steeds binnen 15minuten zichtbaar na actie van Tweak.

Edit:
@BoerFrits

ik heb nog even zitten rommelen met de UDM

maar als ik met shh inlog en dan naar de unify os ga dmv het comando unifi-os shell
en dan ifconfig in tik zie je alle ethernet poorten en een met je externe IP adres en daar word netjes het juiste MAC vermeld die naar buiten gaat.
als je via Ethernet verbonden bent dan is het ETH 8.34 en via SPF is het 9.34

[ Voor 32% gewijzigd door Mr-D. op 29-03-2021 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
Dennisb1 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:14:
[...]
Standaard is het toch altijd bij Tweak een vast IP?
Nee, maar zolang je router aan blijft staan zal het steeds hetzelfde ip-adres krijgen bij het vernieuwen van de DHCP-lease. Effectief 'vast'.
Maar als je lease-time verloopt en je router kan niet vernieuwen, bijvoorbeeld door een stroomstoring, dan kan je na die tijd een nieuw ip-adres krijgen. Is je MAC adres gekoppeld aan een ip-adres door Tweak dan zal je ook dan hetzelfde ip-adres krijgen. Echt vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
Mr-D. schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:39:
[...]

ik heb nu totaal 4 x bewust gewisseld van MAC en was steeds binnen 15minuten zichtbaar na actie van Tweak.

Edit:
@BoerFrits

ik heb nog even zitten rommelen met de UDM

maar als ik met shh inlog en dan naar de unify os ga dmv het comando unifi-os shell
en dan ifconfig in tik zie je alle ethernet poorten en een met je externe IP adres en daar word netjes het juiste MAC vermeld die naar buiten gaat.
als je via Ethernet verbonden bent dan is het ETH 8.34 en via SPF is het 9.34
En dan krijg ik dus het MAC te zien die Tweak ook ziet. Vraag is dan nog wel waarom ik dan dat vaste IP adres niet krijg toegewezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

BitAndre schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:49:
[...]

Nee, maar zolang je router aan blijft staan zal het steeds hetzelfde ip-adres krijgen bij het vernieuwen van de DHCP-lease. Effectief 'vast'.
Maar als je lease-time verloopt en je router kan niet vernieuwen, bijvoorbeeld door een stroomstoring, dan kan je na die tijd een nieuw ip-adres krijgen. Is je MAC adres gekoppeld aan een ip-adres door Tweak dan zal je ook dan hetzelfde ip-adres krijgen. Echt vast.
Bedankt voor de info! Vind de website dan nogal misleidend door direct te vermelden "Standaard vast extern IP-adres"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hebben ze niet je huidige IP vast gezet da of hebben zij het vaste adres verteld wat je gaat krijgen ?
en hoe kan jij zien dat je nu wel of geen vast ip hebt want hij blijft nl dynamisch maar alleen gekoppeld aan je MAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 14:34
misschien is er hier iemand met ervaring met doorschakelen van vaste telefoon.

tot een tijdje terug werkte dit altijd

Direct doorschakelen inschakelen *21 of *21*<nr.> of 3321
uitschakelen **21 of 3322

https://www.tweak.nl/bellen/faq.html

echter sinds kort werkt dit in eens niet meer de telefoon blijft gewoon over gaan en word dus niet meer door geschakeld.
contact met tweak heeft nog niets opgeleverd aangezien ze aan geven het dan maar via het modem interface te doen maar dit is omslachtig en werkt gewoon niet handig

iemand toevallig de zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0p3Y
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2024
Betreft Amino Aria 7: Iemand een idee hoe ik de blauwe/rode led aan de voorkant uit kan zetten? Dat ding is tering fel. Afplakken gaat wel maar dan werkt de ir-ontvanger blijkbaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-03 19:13
Het internet is hier niet vooruit te branden in 1328 op het moment.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-05 18:00
MacBakky schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:41:
Het internet is hier niet vooruit te branden in 1328 op het moment.......
1326 geen problemen. Router herstarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacBakky
Jan Driebeen schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:53:
[...]

1326 geen problemen. Router herstarten?
Ja dat heeft geholpen!

Heb ik nog nooit hoeven doen, maar bedankt voor de tip :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-05 22:32
Dat TV van CD bij meerdere klanten tot een drama leidt lees je hieronder.....

Canal Digitaal reageert op slechte ervaringen tv via glasvezel

Canal Digitaal kwam slecht naar voren uit een onderzoek van het Eindhovens Dagblad over de tevredenheid van glasvezelgebruikers in Deurne. De tv-aanbieder reageert op de uitkomst.

Het Eindhovens Dagblad deed een tevredenheidsonderzoek in Deurne. In deze gemeente wordt zowel door E-Fiber als KPN een glasvezelnetwerk aangelegd. De werkzaamheden zijn deels afgerond. Hierdoor heeft een gedeelte van de inwoners van Deurne toegang tot glasvezel en krijgt daadwerkelijk de diensten tv en internet via glasvezel geleverd. De meesten stapten van Ziggo KPN of serviceproviders als Tweak, TriNed, Glasnet en Multifiber over. En zeker de overstap naar een serviceprovider is bij velen niet goed bevallen. Voor hen is glasvezel allerminst zaligmakend. Vier procent van de deelnemers aan de enquête van het Eindhovens Dagblad zegt zelfs heimwee naar Ziggo te hebben en weer zo snel als mogelijk is naar het kabelbedrijf terug te keren.

Vooral tv slecht

In totaal is 44 procent van de deelnemers aan het onderzoek niet tevreden over de via glasvezel geleverde diensten. Het valt op dat er vooral klachten over de slechtere ervaring van het tv-aanbod zijn. Het ontbreken van zenders, het niet ondersteunen van streamingdiensten als Netflix en Videoland via de tv-decoder en de sombere mogelijkheden van opnemen en terugkijken van programma’s worden daarbij als belangrijkste minpunten genoemd. Het oordeel bij Tweak – waar het IPTV-platform van Canal Digitaal als tv-dienst wordt geleverd, is snoeihard. Maar liefst 64 procent is niet te spreken over de door Tweak geleverde tv-diensten. KPN scoort met een tevredenheid van 97 procent het beste in het tevredenheidsonderzoek over het tv-gedeelte van het abonnement.

Reactie Canal Digitaal

“Het is heel vervelend om te lezen dat er in Deurne klachten zijn over Canal Digitaal. We willen zeker niets afschuiven, en een deel ligt zeker bij ons, maar een deel van die klachten komt voort uit de kwaliteit van de internetverbinding”, aldus countrymanager Christiaan Puper van Canal Digitaal tegen het Eindhovens Dagblad. Puper doelt daarbij op haperingen in het beeld, of momenten dat het beeld bevriest. Het bedrijf biedt digitale tv aan via providers als Tweak, Glasnet en Freedom Internet. Canal Digitaal benadrukt verder dat de onderneming het niet kan helpen dat klanten geen reclameblokken kunnen doorspoelen. “Dit is een veelgehoorde klacht, maar we mogen die functie niet aanbieden. Dat is een duidelijke afspraak met de commerciële omroepen en dat geldt niet alleen voor ons.”
Zoeken naar oplossing
Het bedrijf probeert wel op korte termijn werk te maken van de klachten over foutieve begin en eindtijden van opgenomen programma’s, waardoor delen bij het terugkijken blijken te ontbreken. “Hierin moeten we echt verbeteren. We zijn nu bezig met een oplossing. Omdat het technisch erg gecompliceerd is hebben we ervoor gekozen om tussen nu en eind mei mensen in te zetten die continu stop- en eindtijden gaan controleren. Het is heel irritant voor klanten dat dit niet naar behoren werkt. Ik verwacht hier een grote slag in te kunnen maken.” De traagheid van het wisselen van zenders en het menu ligt aan de leeftijd van het kastje, aldus Puper. “In de zomer hebben we deze vernieuwd. Je loopt wat dat betreft steeds achter de steeds hoger wordende verwachtingen van mensen aan: televisie is net als een smartphone. Functies en snelheid doen als snel verouderd aan.”

Goedkoop is duurkoop?

Het valt op dat KPN in dit tevredenheidsonderzoek goed scoort. Opvallend is wel dat KPN op het punt van klantenservice met een tevredenheid van 55 procent minder goed dan verwacht scoort. KPN is net als Ziggo een van de duurste aanbieders van tv en internet in Nederland. De aanbieders met goedkopere abonnementen zoals Tweak lijken vooral te bezuinigen op de geleverde diensten om tegen het goedkopere tarief te kunnen leveren.

Tja, en zo wijzen ze naar elkaar. Zou TV van CD ooit goed worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 07-05 21:55

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Weet iemand iemand waar ik de sip gegevens kan vinden van tweak? Wachtwoord bedoel ik dan? Login = 31xxxxxxxxx
Wachtwoord voor mijn tweak krijg ik niet werkend op mijn Siemens gigaset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaaz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-05 13:45
sander817 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:34:
Weet iemand iemand waar ik de sip gegevens kan vinden van tweak? Wachtwoord bedoel ik dan? Login = 31xxxxxxxxx
Wachtwoord voor mijn tweak krijg ik niet werkend op mijn Siemens gigaset
Deze kun je opvragen bij tweak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

BerndGaykema schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:01:

Misschien gaat het opnemen straks idd beter op tijd, leuk maar de traagheid stoort me veel meer.
Mijn vorige Amino M540 van Xms/Telfort heb ik van sep 2011 tot mei 2019 in gebruik gehad, ik vond hem beter dan dat MZ-101 brol dat ik nu heb en dat lag ook aan de hogere bitrate die Telfort had.
Ben benieuwd wat CD bedoelt met 'in de zomer hebben we deze vernieuwd', was dat de vorige zomer?
Op hun website zie ik de MZ-102 waar je een usb hdd in kan steken voor opnames (alleen met satelliet?) maar die was er augustus 2019 'al'.
Anno nu met 4K tv's zie ik nog geen beweging in die richting, CD blijft bij 1080i steken ;w

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

....

Gemeente Deurne is trouwens wel een bijzonder geval sommige zijn daar gefopt en hebben met tegenzin nu 2 abbos lopen. Ze hebben eerst Tweak of iets anders afgesloten op E-Fiber netwerkwerk, vervolgens jaar later komt KPN aanwaaien en hebben sommige dat ook nog gekozen met als gevolg 2 abbo's.

Van Sparql naar CD ik merk weinig verschil. Blokjes (af en toe) is al vanaf dag 1. Ik vraag mij af als ze dat ooit fatsoenlijk krijgen ik ben er bang voor. Als dat aan de eigen bandbreedte ligt 1Gbit lijkt mij sterk.

Die blokjes komen vooral (of het is pure toeval) als het ene programma stopt begint / reclame is en massaal zappen naar een ander kanaal. Tijdens het programma valt het wel mee dan komt het zelden voor.

Al weken gebruik ik nu NLziet dat heeft zelden blokjes. Dus twijfel nog steeds om voor Internet Only te gaan want TV van CD is en blijft gewoon ruk.

Bij Internet Only eigen router aangezien ik AP's heb van TP-link meteen alles van dat merk te pakken en centraal te regelen. Alleen voor de router geen idee welke SFP module + glaskabel (fs.com zoveel keus) ik nodig heb dan kan ik dat convertor blokje van Internet Only gewoon in de verpakking laten ;)
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Netwerk switchesTP-Link JetStream 28-poorts Gigabit Smart-switch met 24 PoE+-poorten€ 221,22€ 221,22
1Modems en routersTP-Link TL-ER7206 SafeStream Gigabit Multi-WAN VPN-router€ 145,89€ 145,89
Totaal€ 367,11

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 06:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Speedy-Andre schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:12:
[...]
Op hun website zie ik de MZ-102 waar je een usb hdd in kan steken voor opnames (alleen met satelliet?)
Klopt. Da's alleen i.c.m. satelliet TV en mijn zwager (die dit kastje heeft) heeft proefondervindelijk ontdekt dat niet alle helpdeskmedewerkers van Tweak en CD dat weten. :X

Ik ben in ieder geval heel blij met mijn internet only van Tweak + TV van Ziggo ernaast. Prima combi.

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 08-04-2021 14:47 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:59

Zenix

BOE!

@RobbyTown Zie SFP module:
https://www.tweak.nl/support/apparatuur-configureren.html
Natuurlijk heb je wel een module nodig voor SMF.

Ik kreeg bij Internet Only de mediaconverter met een SFP module (generic fs.com), die heb ik gewoon in mijn switch gestoken en werkte gelijk

[ Voor 9% gewijzigd door Zenix op 08-04-2021 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Zenix ben even verder op onderzoek uit gegaan.

De glaskabel die bij Tweak er standaard bij zit: dragon2 in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Dan zou het deze moeten zijn SC UPC to SC APC
https://www.fs.com/products/96103.html

De SFP module voor de in de router:
https://www.fs.com/de-en/products/39143.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@RobbyTown
Die kabel gaat niet werken met die SFP. Daarvoor moet je LC naar SC APC hebben volgens mij. Dat is in ieder geval bij mijn FTU zo. Dat moet je zelf dan even controleren, blauw op blauw en groen op groen.
https://www.fs.com/de-en/products/62913.html

Maar je kan ook de connector van de SFP aanpassen naar SC (customize)

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 08-04-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-05 15:37

Eren

Boss of this gym

7413 is het alleen hier voor mij uitgevallen?

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Nu online
@Eren zie de statuspagina:
Vrijdag 9 april 2021 02:50:51
Vanwege een nog onbekende oorzaak is een centrale switch in Deventer onbereikbaar. Hierdoor heeft u wellicht geen diensten. Een monteur is onderweg, de verwachte aankomst bij de CityPOP is 4:30u. Onze excuses voor het ongemak.

Vrijdag 9 april 2021 04:28:15
Het probleem is op locatie verholpen.
Dat zijn nog eens werktijden zeg :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 17:38
Alle images in de opening post zijn weg. Is dat bekend/ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat lijkt op een lege Heisenberg pagina, de startpost is van september 2017.
Er staat ook een tinypic tussen die verdwenen is.
Misschien is het ergens op een archief website nog te vinden wat het was ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 14:42

Canal Digitaal kwam slecht naar voren uit een onderzoek van het Eindhovens Dagblad over de tevredenheid van glasvezelgebruikers in Deurne. De tv-aanbieder reageert op de uitkomst.

Tsja, als die mensen nou een beetje moeite genomen hadden door gewoon eens wat reviews en ervaringen te zoeken op het internet (zoals ik zelf ook heb gedaan) dan hadden ze het kunnen verwachten. Er is echt weinig positiefs te vinden over Canal Digitaal tussen alle negatieve berichten. Niet alleen via Tweak.

Ik heb er de conclusie uit kunnen trekken dat ik maar beter (weer) Ziggo in huis kan halen voor televisie i.c.m. het internet van Tweak. Ik heb nu nog een maandje KPN via XS4ALL en dat werkt inderdaad prima. Televisie van Ziggo werkte bij mij ook altijd prima (het internet en de helpdesk was ik nooit tevreden over). Over Canal Digitaal kon ik echt bijzonder weinig "prima" vinden.
Zelfs zo weinig dat ik dus met tegenzin een televisie abonnement bij Ziggo heb afgesloten, omdat ik toch heel graag Tweak wil hebben voor internet. Goedkoper is het totaalpakket er daarmee ook niet op geworden en dat terwijl Tweak juist erg goedkoop is vergeleken met KPN en Ziggo (ken je nagaan hoeveel Ziggo dat compenseert :X ).

Als het internet nou vol stond met positieve reviews en ervaringen omtrent Canal Digitaal dan was het wat mij betreft een ander verhaal. Nu had je het kunnen weten. Ik heb het zelf laatst allemaal moeten uitzoeken en dat heb ik gewoon gedaan door te Googlen naar Canal Digitaal ervaringen. Dus geen bijzondere zoekopdracht.

[ Voor 66% gewijzigd door Mit-46 op 10-04-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
@Mit-46 , ik heb precies hetzelfde, ook Ziggo voor TV (en als fall back voor Internet van Tweak).
Afgelopen 2 weken lag Ziggo er 2x uit. Eerst echt voor 100%, niets werkte meer - van 6 uur tot ongeveer 12 uur: je zou maar thuis moeten werken. Gelukkig deed Tweak het toen prima.

Afgelopen week werkte mijn Sony tv niet meer omdat Ziggo geen tijd meestuurde met het TV-signaal. Dan werkt internet op de tv ook niet meer (geen YouTube, geen NPO-start etc). Een bekend probleem met Sony icm Ziggo. Gelukkig was dat de dag erna opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BerndGaykema schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:39:
@Mit-46 , ik heb precies hetzelfde, ook Ziggo voor TV (en als fall back voor Internet van Tweak).
Afgelopen 2 weken lag Ziggo er 2x uit. Eerst echt voor 100%, niets werkte meer - van 6 uur tot ongeveer 12 uur: je zou maar thuis moeten werken. Gelukkig deed Tweak het toen prima.

Afgelopen week werkte mijn Sony tv niet meer omdat Ziggo geen tijd meestuurde met het TV-signaal. Dan werkt internet op de tv ook niet meer (geen YouTube, geen NPO-start etc). Een bekend probleem met Sony icm Ziggo. Gelukkig was dat de dag erna opgelost.
ik heb ook een Sony en Ziggo TV maar nog nooit hiermee een probleem gehad dat iets niet werkte.
dus ik herken dit absoluut niet.
nb ik gebruik alleen de kabel zonder iets anders (die brakke mediabox zit gewoon in de doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Hoeft ook niet. Maar het probleem is vrij algemeen, Google maar eens ....
Voorbeeld:
(https://community.sony.nl/t5/android-tv/kd43xf8599-tv-wel-internet-maar-geen-verbinding/m-p/3688654#M8089).

https://community.sony.nl/t5/android-tv/wel-wifi-geen-internet/td-p/2577593/page/17

En zo zijn er nog meer gebruikers. Ik heb model KD-55AF8 met CI+ module met smart kaart, en die heeft dit rare verschijnsel.

Als oplossing schijnt het te helpen als je als land Begië kiest ..... , heel apart.

[ Voor 19% gewijzigd door BerndGaykema op 11-04-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonic1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2023
Ls,
Ik probeer TV te kijken via de Canal Digitaal app. Helaas geeft hij aan dat afspelen in de huidige regio niet is toegestaan?? Dit terwijl ik gewoon op WIFI zit, internet via TWEAK op postcode 7423...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-05 22:18
Tonic1 schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:59:
Ls,
Ik probeer TV te kijken via de Canal Digitaal app. Helaas geeft hij aan dat afspelen in de huidige regio niet is toegestaan?? Dit terwijl ik gewoon op WIFI zit, internet via TWEAK op postcode 7423...
Iemand een idee?
Mij lukt t ook niet om tv te kijken. Via de Android TV app krijg ik een C004 melding (Kan zender niet weergeven). Van armoede dat Aminokastje maar weer eens opgestart, maar daar krijg ik ook geen live tv. Begin gemist werkt dan weer wel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Tonic1 schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:59:
Ls,
Iemand een idee?
Ik heb even bij mij getest.
  • Via de Animo box (multicast verkeer) werkt bij mij alles.
  • Via een browser (livetv.canaldigitaal.nl) krijg ik de foutmelding: "Er is een fout opgetreden / Afspelen is niet toegestaan in huidige regio".
  • Via de app, zowel via Tweak als via 4G, krijg ik de melding "P912 is niet beschikbaar / Geselecteerde inhoud is niet beschikbaar".
Oftewel dit is een probleem bij Canal Digitaal. Dit heeft niets met WiFi te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Ze leveren alleen de kabel en geen SFP module bij Tweak?

[ Voor 195% gewijzigd door Dennisb1 op 13-04-2021 10:55 . Reden: nvt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dennisb1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:07:
[...]

Ze leveren alleen de kabel en geen SFP module bij Tweak?
Ik heb er destijds wel eentje bij de mediaconverter geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Gravit0n schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:55:
[...]

Ah, fijn! Kwam die per post? Ik wordt eind deze maand overgezet maar heb nog niks mogen ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 21:16
Ik heb die uit de mediaconverter van tweak getrokken en die zelfde sfp module weer in mijn UDM-pro gestopt. En internetten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Dennisb1 Zie https://www.tweak.nl/glasvezel/apparatuur.html helemaal onderaan, dat ding dus.

Heeft er iemand ervaring met downgraden van Tweak als je per jaar betaald? Van All-in naar Internet Only.

Ik heb sinds okt 2018 Tweak Internet + TV (bellen zit er dan 'gratis' bij). Zoals je topic kunt lezen, zowel toen Sparql en nu CD blijft het gewoon drama met TV, vooral die blokjes. NLziet tijdje aan het proberen dat voldoet prima. Dus Tweak Internet Only is voldoende.

Iemand ervaring met de downgrade hoe dat in zijn werk gaat?

[ Voor 28% gewijzigd door RobbyTown op 13-04-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

RobbyTown schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:01:
@Dennisb1 Zie https://www.tweak.nl/glasvezel/apparatuur.html helemaal onderaan, dat ding dus.

Heeft er iemand ervaring met downgraden van Tweak als je per jaar betaald? Van All-in naar Internet Only.

Ik heb sinds okt 2018 Tweak Internet + TV (bellen zit er dan 'gratis' bij). Zoals je topic kunt lezen, zowel toen Sparql en nu CD blijft het gewoon drama met TV, vooral die blokjes. NLziet tijdje aan het proberen dat voldoet prima. Dus Tweak Internet Only is voldoende.

Iemand ervaring met de downgrade hoe dat in zijn werk gaat?
Gewoon even contact opnemen. Je bent contract vrij dus dit zou geen probleem hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 20:10
Gravit0n schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:55:
[...]

Ik heb een media convertor zonder losse sfp, voor mij geen probleem maar wel iets om rekening mee te houden.
Ik had al een andere dus die van Tweak zit in de doos.

[ Voor 8% gewijzigd door joop99 op 13-04-2021 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Dennisb1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:55:
[...]

Ah, fijn! Kwam die per post? Ik wordt eind deze maand overgezet maar heb nog niks mogen ontvangen.
Een monteur kwam deze brengen, gelijktijdig met het ophalen van de door Tweak geleverde router. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-05 20:20

WoBBeL

*zwaai*

7544 niet vooruit te branden. Hoge ping, veel loss. Weer DDoS? staat niks op Twitter of https://tweakstatus.nl/

[edit]

5 min beroerd gehad...nu weer netjes 3 ms ping 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door WoBBeL op 13-04-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:36

JRR

Wat een beroerde inconsistente klantenservice bij Tweak! Over het algemeen tevreden met mijn verbinding maar de Zyxel router is aan het eind van zijn latijn (heb ik al sinds het Sparql tijdperk) met een haperende wifi verbinding die steeds weg valt. Resetten heeft een dag effect en dan valt de wifi weer weg.

Twee weken geleden het verhaal uitgelegd aan de klantenservice en ze hebben toegezegd een nieuwe Zyxel op te sturen die nog dezelfde week zou worden opgestuurd. Nog een bevestiging gehad ook later via de Whatsapp dat er nieuwe apparatuur opgestuurd wordt.

Helaas twee weken later nog geen nieuwe Zyxel ontvangen. Vanmiddag maar weer eens gebeld waar de Zyxel blijft en ik krijg een botte Hendrik aan de lijn die doodleuk vertelt dat ze geen nieuwe apparatuur opsturen. Of ik maar wat met de firmware en de settings aan wil gaan klooien terwijl overduidelijk is dat de huidige Zyxel stuk aan het gaan is.

Ik ga me maar eens buigen over alternatieven want Canal Digitaal bevalt me ook voor geen meter. In het Sparql tijdperk kon je via de iPad en de Sparl box nog streamen op je tv, maar met Canal Digitaal is dit eruit gesloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 15:49
JRR schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:13:
Wat een beroerde inconsistente klantenservice bij Tweak! Over het algemeen tevreden met mijn verbinding maar de Zyxel router is aan het eind van zijn latijn (heb ik al sinds het Sparql tijdperk) met een haperende wifi verbinding die steeds weg valt. Resetten heeft een dag effect en dan valt de wifi weer weg.

Twee weken geleden het verhaal uitgelegd aan de klantenservice en ze hebben toegezegd een nieuwe Zyxel op te sturen die nog dezelfde week zou worden opgestuurd. Nog een bevestiging gehad ook later via de Whatsapp dat er nieuwe apparatuur opgestuurd wordt.

Helaas twee weken later nog geen nieuwe Zyxel ontvangen. Vanmiddag maar weer eens gebeld waar de Zyxel blijft en ik krijg een botte Hendrik aan de lijn die doodleuk vertelt dat ze geen nieuwe apparatuur opsturen. Of ik maar wat met de firmware en de settings aan wil gaan klooien terwijl overduidelijk is dat de huidige Zyxel stuk aan het gaan is.

Ik ga me maar eens buigen over alternatieven want Canal Digitaal bevalt me ook voor geen meter. In het Sparql tijdperk kon je via de iPad en de Sparl box nog streamen op je tv, maar met Canal Digitaal is dit eruit gesloopt.
Ik kan met de canaldigitaal ap nog steeds via AirPlay of chrome cast op de tv streamen. Best handig als je niet thuis bent. Tegenwoordig voor de vakanties een Google Chrome ast gekocht met Google tv. Daar draait de canaldigitaal app gewoon op.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

gewoon nog een keer bellen totdat je iemand anders aan de lijn krijgt
en duidelijk aangeven dat deze stuk is alles is in een vorig gesprek doorlopen en u collega zou een nieuwe unit opsturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Je zou ook gewoon de stekker eruit kunnen trekken en half uur later bellen dat het modem niet meer aangaat :o (spreek niet uit ervaring bij een andere provider)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 09-05 06:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

+1 voor Tweak vandaag:

Mijn internet verbinding werkte net ineens niet meer. Onhandig, want we werken hier allemaal thuis. 20 seconden daarna gaat mijn mobiele telefoon: "Dag, met Tweak. U heeft uw abonnement aangepast van Internet+Bellen naar Internet Only. We hebben u zojuist omgezet, waarschijnlijk moet u nu in uw eigen router even vlan34 verwijderen."

Het klopt wat ie zei. Abbo inderdaad aangepast, ik had er alleen effe niet aan gedacht dat dat ook een vlan aanpassing betekende, achteraf wel logisch. Dus; vlan34 uit m'n Mikrotik gesloopt en we waren weer online.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Jaarfactuur staat weer klaar in Mijn Tweak. Bij mij is het bedrag nog gelijk aan vorig jaar 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-05 10:49
Kort vraagje, ben aan het kijken naar een eigen woning.
Tweak kwam naar boven als goedkoopste glasvezel aanbieder met 1000mbit.

De ervaringen met het glasvezel zijn wel goed?

Zie in ieder geval dat tv via canal digitaal nogal wat problemen geeft. Maar ik was toch van plan om zoiets als NLziet erbij te nemen voor dat beetje tv wat ik kijk.

Dus zonder TV erbij is Tweak Internet wel een prima optie?

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LikeABawzs schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:32:
Kort vraagje, ben aan het kijken naar een eigen woning.
Tweak kwam naar boven als goedkoopste glasvezel aanbieder met 1000mbit.

De ervaringen met het glasvezel zijn wel goed?

Zie in ieder geval dat tv via canal digitaal nogal wat problemen geeft. Maar ik was toch van plan om zoiets als NLziet erbij te nemen voor dat beetje tv wat ik kijk.

Dus zonder TV erbij is Tweak Internet wel een prima optie?
standaard jaarlijks 99% uptime
als er een storing is word deze snel opgelost
allee laatste tijd veel last va DDOS maar dat heeft iedereen

nee internet is gewoon top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 23:37
Hopelijk heeft TM dan wel intussen de boel op orde.....Laatste nogal wat problemen in Segbroek/Den Haag.
Weet niet of dat nu allemaal opgelost is.

Wel fijn voor ze dat ze nu een alternatief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als zowel Tweak als Freedom gaan leveren dan denk ik serieus dat het om eigen apparatuur gaat in de Primevest PoPs. Waarmee ze dus niets te maken hebben met T-Mobile of diens problemen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Ron555 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:57:
[...]

Hopelijk heeft TM dan wel intussen de boel op orde.....Laatste nogal wat problemen in Segbroek/Den Haag.
Weet niet of dat nu allemaal opgelost is.

Wel fijn voor ze dat ze nu een alternatief hebben.
https://www.tweak.nl/nieu...in-segbroek-den-haag.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Laatst online: 09-05 15:34

MrMarcie

CFMoto 650MT

...

[ Voor 98% gewijzigd door MrMarcie op 20-04-2021 12:57 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Mr-D. schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:34:
[...]

standaard jaarlijks 99% uptime
als er een storing is word deze snel opgelost
allee laatste tijd veel last va DDOS maar dat heeft iedereen

nee internet is gewoon top.
Mag toch hopen dat het meer is dan 99%:

Availability % Downtime per yearDowntime per month
99% 3.65 days7.20 hours
99.5% 1.83 days3.60 hours
99.8% 17.52 hours 86.23 minutes
99.9% 8.76 hours43.2 minutes

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
MrMarcie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:56:
[...]

99% 3.65 days7.20 hours
Hopen mag je altijd, voor €43 per maand is 99% uptime best schappelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrMarcie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:56:
[...]

99% 3.65 days7.20 hours
het is inderdaad 99.989% oid
maar 99% komt in dit geval beter over bij de vraagsteller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 23:26

de Peer

under peer review

Mr-D. schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:33:
[...]

het is inderdaad 99.989% oid
maar 99% komt in dit geval beter over bij de vraagsteller
Haha nou dat lijkt me niet. Ik zou dan als vraagsteller op zoek gaan naar een andere provider.
Gravit0n schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:33:
[...]

Hopen mag je altijd, voor €43 per maand is 99% uptime best schappelijk.
34 euro toch. Althans, bij mij (internet only), jaarbetaling.

[ Voor 30% gewijzigd door de Peer op 20-04-2021 14:34 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
de Peer schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:30:

[...]

Ja, ik pakte alleen het standaard bedrag voor 1Gb/s, zonder kortingen e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

de Peer schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:30:
[...]

Haha nou dat lijkt me niet. Ik zou dan als vraagsteller op zoek gaan naar een andere provider.

[...]

Helaas wordt dat bij mij via KPN netwerk en Tweak straks iets van € 39 voor 100/100 :'( bij jaarbetaling. Maar misschien ga ik dat toch maar doen. Ik wil upload hebben, woon alleen dus die 100 DL zal dan wel genoeg zijn. Maar fijn is anders.

[ Voor 16% gewijzigd door MrMarcie op 20-04-2021 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Ik ben sinds vandaag aangesloten bij Tweak.
Gelijk begint het eerste probleem :(

Ik kijk via een IPTV dienst tv alleen via Tweak werkt deze ineens niet meer. Via voorheen KPN als momenteel via de Wifi van de buren (Ziggo) werkt het evenals een 4G hotspot.

- DNS werkt, krijg keurig het juiste IP (gebruik tevens ook Google DNS zoals voorheen)
- Website werkt ook
- Stream werkt niet

Enig advies?

Edit: ik ben er achter dat als ik mijn MAC adres verander van de SFP zodat ik weer een dynamisch dhcp adres krijg i.p.v. statisch dhcp adres (waardoor ik in een hele andere ip reeks 45.x.x.x kom) IPTV wel werkt.
Het lijkt er op dat de IP reeks 185.x.x.x geblokkeerd is om een bijzondere reden.

Morgen maar weer eens bellen met Fabian.

[ Voor 61% gewijzigd door Dennisb1 op 20-04-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05 13:08

The_Worst

Unox

Door schaarste worden er nu vaker ip-blokken overgekocht van buitenlandse providers of bedrijven. Het kan wel eens voorkomen dat een streamingsdienst een verouderde database heeft waardoor ze nog niet weten dat het ip-adres van een nederlandse particulier is in plaats van een buitenlands bedrijf.

Netflix en Disney+ hebben in het verleden kortstondig problemen gehad bij Tweak. Enige wat je echt kan doen is een melding maken bij de IPTV-dienst dat jouw ip-adres niet werkt of desnoods melden bij Tweak en dat zij dan een melding maken bij die dienst.

[ Voor 18% gewijzigd door The_Worst op 20-04-2021 22:02 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

The_Worst schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:00:
Door schaarste worden er nu vaker ip-blokken overgekocht van buitenlandse providers of bedrijven. Het kan wel eens voorkomen dat een streamingsdienst een verouderde database heeft waardoor ze nog niet weten dat het ip-adres van een nederlandse particulier is in plaats van een buitenlands bedrijf.

Netflix en Disney+ hebben in het verleden kortstondig problemen gehad bij Tweak. Enige wat je echt kan doen is een melding maken bij de IPTV-dienst dat jouw ip-adres niet werkt of desnoods melden bij Tweak en dat zij dan een melding maken bij die dienst.
Deze dienst voor IPTV maakt het niet uit waar vandaan je bekijkt. Er zit geen geo block op.
Dit zou het niet mogen zijn.

Klantenservice is er maar gebrekkig.

Ik zal tweak eens vragen of ze me een andere reeks kunnen geven, wellicht is dat een beter succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-05 09:31
MrMarcie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:16:
[...]

Helaas wordt dat bij mij via KPN netwerk en Tweak straks iets van € 39 voor 100/100 :'( bij jaarbetaling. Maar misschien ga ik dat toch maar doen. Ik wil upload hebben, woon alleen dus die 100 DL zal dan wel genoeg zijn. Maar fijn is anders.
Toen ik bij Tweak zat kon ik geen jaarbetaling krijgen omdat ik via kpn netwerk zat. Hoe is dat gelukt bij jouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

TurboTon1973 schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:26:
[...]

Toen ik bij Tweak zat kon ik geen jaarbetaling krijgen omdat ik via kpn netwerk zat. Hoe is dat gelukt bij jouw
Aanname, omdat ze dat 'standard' aanbieden (Glas ligt hier pas in Juli/augustus). Als ze dat via KPN niet doen/kunnen voel ik me dubbelgenaaid door die k** KPN. Schandalig die praktijken. Hadden we E-fiber maar gehad hier.

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 25-04-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-05 09:31
MrMarcie schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:38:
[...]

Aanname, omdat ze dat 'standard' aanbieden (Glas ligt hier pas in Juli/augustus). Als ze dat via KPN niet doen/kunnen voel ik me dubbelgenaaid door die k** KPN. Schandalig die praktijken. Hadden we E-fiber maar gehad hier.
Per jaar betaling kan enkel maar via tweak "eigen" netwerk. En dan krijg 1Gb.
Via het KPN netwerk betaal je 47 euro voor 100 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

TurboTon1973 schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:44:
[...]

Per jaar betaling kan enkel maar via tweak "eigen" netwerk. En dan krijg 1Gb.
Via het KPN netwerk betaal je 47 euro voor 100 Mb.
:'(

Ja het is triest. De optie Tweak internetonly 1Gb is 34 euro per maand (jaarbetaling) maar die kan ik niet bestellen.
Dus hou ik over, als ik beetje snel internet wil, Ziggo internetonly voor 59 euro per maand (nog steeds matige upload) en nog even zien wat de andere opties worden als glas hier over paar maanden ligt.
Blijft triest dat er zulke grote verschillen zijn in Nederland voor toch een basis nutsvoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Lees net wat zenderwijzigingen op het forum van Tweak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:42:
Lees net wat zenderwijzigingen op het forum van Tweak...
Weinig echte voorruit gang? Sommige zijn
blijer dat Discovery terug komt dan meer xxx zenders :/

Voor mij vanaf oktober geen TV via Tweak meer alleen Internet Only samen met NLziet mis ik niets , geen last van blokjes TV en ben ik goedkoper uit.

[ Voor 17% gewijzigd door RobbyTown op 26-04-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
RobbyTown schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:50:
[...]

Voor mij vanaf oktober geen TV via Tweak meer alleen Internet Only samen met NLziet mis ik niets , geen last van blokjes TV en ben ik goedkoper uit.
Die combi zou ik ook heel graag willen. Alleen als voetballiefhebber biedt NLZiet geen ESPN helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 23:26

de Peer

under peer review

Sinds 2 maanden klant en vandaag mijn eerste negatieve ervaring helaas.

Rond 10u plotseling internet eruit. Na een uur wachten toch maar klantenservice gebeld. Bleken ze me zonder enig bericht afgesloten te hebben vanwege onbetaalde factuur aansluitkosten. En dat terwijl het jaarbedrag gewoon afgeschreven is.

Ze hadden door hun fout 50 euro in rekening gebracht ipv 25 euro (internet only). Ze adviseerden zelf om niet te betalen en te wachten op de gecorrigeerde factuur, en die kwam maar niet... In de email staat letterlijk "U mag die factuur inderdaad storneren, u zal binnenkort een nieuwe factuur van ons ontvangen voor alleen de administratie kosten. "

Al met al 2 uur zonder internet gezeten, niet fijn met 2 thuiswerkers. En dat om 25 euro....

Je gaat je klanten toch niet om het minste of geringste eraf gooien... was is dat nou zeg. Kijk dan op zijn minst eerst of het niet je eigen fout is.

Los hiervan tot nu toe erg tevreden met de 1000 Mbit :-)

[ Voor 23% gewijzigd door de Peer op 28-04-2021 14:00 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 10:55

Heidistein

Blah

Mja, ik merk ook dat ze administratief niet de sterksten zijn. Het stoort mij zo dat ik er zowaar ~12 euro extra voor over heb om mijn datapakketten via Freedom te ontvangen.

Maybee we are alone... After all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Dat niet eens alleen. Ik zou de 28e aangesloten worden en ineens blijkt al de 21e mijn verbinding overgezet te zijn.
Daardoor zat ik ook vol vraagtekens van oké, en nu?
Na eerst te bellen met KPN en daarna Tweak kwam ik daar dus achter. Vrouw was daar niet zo blij mee gezien ze ineens overal uit werd gegooid tijdens het thuis werken en ik niet vanaf afstand de Edgerouter kon aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tweak heeft wel meer bijzondere dingen :)
Laatst vroeg ik om een subdomein (ben al 2 jaar klant) en dat werd keurig gratis geregeld.
Om dat te beklinken kwam er een factuur achteraan van €0,-, leg mij eens uit waarom 8)7
Weer een paar dagen later een paar linkjes over hoe je de dienst gebruikt maar niets over login/pw.
Toen zelf maar gaan oefenen en via Mijn Tweak kon ik een user/pw toevoegen toen het subdomein up was.
Pas toen dat werkte kon ik met ftp erop, maar vreemd genoeg met mijn net aangemaakte user/pw zonder het subdomein te noemen en ook nog onbeveiligd (poort 21).
Als iemand anders dat zelfde user/pw had gekozen, kan die dan op mijn subdomein inloggen of ik daar? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:47:
Tweak heeft wel meer bijzondere dingen :)
Laatst vroeg ik om een subdomein (ben al 2 jaar klant) en dat werd keurig gratis geregeld.
Om dat te beklinken kwam er een factuur achteraan van €0,-, leg mij eens uit waarom 8)7
Weer een paar dagen later een paar linkjes over hoe je de dienst gebruikt maar niets over login/pw.
Toen zelf maar gaan oefenen en via Mijn Tweak kon ik een user/pw toevoegen toen het subdomein up was.
Pas toen dat werkte kon ik met ftp erop, maar vreemd genoeg met mijn net aangemaakte user/pw zonder het subdomein te noemen en ook nog onbeveiligd (poort 21).
Als iemand anders dat zelfde user/pw had gekozen, kan die dan op mijn subdomein inloggen of ik daar? :X
Hier een maandelijkse factuur :p
Online schijfruimte 5GB 01-04-2021 t/m 30-04-2021 € 0,00
Bellen Standaard 01-04-2021 t/m 30-04-2021 € 0,00
Canal Digitaal Entertainment HD 01-04-2021 t/m 30-04-2021 € 18,14
Canal Digitaal Interactieve TV ontvanger 01-04-2021 t/m 30-04-2021 € 0,00
Maanden terug subdomein opgezegd gebruikte het niet echter staat die wel in mijn Tweak (die omgeving ziet er ook lekker retro uit) en op factuur. Even gemaild ging men achter na 3 dagen reactie was het nu echt uit/verwijderd klopt nu zie ik het ook niet meer in mijn Tweak als het goed is bij de volgende factuur zal 5GB 0 euro ook weg moeten zijn.

Even over je FTP geen idee als zo is / klopt wat je bedoeld leg het voor bij Tweak met een beetje geluk als je dit hebt ontdekt kom je in de Hacking Hall of Fame

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb er een berichtje aan gewaagd, hopelijk is die ftp niet echt zo lek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Speedy-Andre schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:47:
Wat is hier precies een lek aan? Ik snap hem in ieder geval niet.
Er wordt een gebruiker gemaakt die aan jou storage/stukje gekoppeld zit.
Als je inlogt op de FTP server zal je dus naar jou home dir gebracht worden.

Een ander met een andere gebruikersnaam komt op zijn home dir. Niks mis mee, heel normaal.
Zo werkt nou een ACL.

Ja oké, poort 21 is niet echt veilig maar om nou te zeggen dat die lek is daarom...

Ik heb zojuist wel iets anders ontdekt wat ik heb gemeld via de Responsible Disclosure team, ben benieuwd.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisb1 op 29-04-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien is het onduidelijk, maar de usernaam is niet TKxxx of mijn subdomein maar iets wat ik zelf verzon.
Tweak had namelijk niets toegewezen.
Maar goed, nu mijn user/pw combi in gebruik is mag ik hopen dat iemand anders die niet meer kan kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Dennisb1 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:50:
[...]

Ik heb zojuist wel iets anders ontdekt wat ik heb gemeld via de Responsible Disclosure team, ben benieuwd.
Spannend! Als het lek is gedicht of toch geen lek is. Laat je weten wat het is/was. Ben wel nieuwsgierig :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-05 15:49
Meer mensen die geen verbinding meer kunnen maken met streamingdiensten?

Discovery+, Ziggo Go, Videoland doen het hier in ieder geval niet (wel op 5G dus Tweak probleem).

NPO Start en Netflix doen het wel.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-05 15:37

Eren

Boss of this gym

Csotranme schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:48:

Discovery+, Ziggo Go, Videoland doen het hier in ieder geval niet (wel op 5G dus Tweak probleem).

Core netwerk
Verstoring Core netwerk
18 minuten geleden
Een core router in locatie interxion Amsterdam (Sara) is onbereikbaar. We hebben dit in onderzoek.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Csotranme schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:48:

NLziet werkt hier gewoon. Heb geen andere streaming diensten

https://tweakstatus.nl yup

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 29-04-2021 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Aaah kijk, net dat ik gekeken had stond er nog geen melding :)

Edit: nu helemaal geen verbinding meer...

[ Voor 26% gewijzigd door Csotranme op 30-04-2021 00:00 ]

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Hier ook plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
1328 ook NADA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50

Felyrion

goodgoan!

7641, alles ligt eruit hier. Blij dat ik niet de enige ben :P

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Op dit moment ervaren wij een storing in heel ons netwerk voor alle diensten. De oorzaak is nog onbekend. Er zijn monteurs onderweg naar meerdere core-lokaties voor onderzoek en herstel. Excuses voor het ongemak.

Pagina: 1 ... 65 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.