Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
Ik begin een beetje gek te worden van deze Edgerouter.. Tof apparaatje maar hij lijkt toch verkeer te blokkeren. Poorten zijn correct geforward maar bepaalde PHP acties die ik uitvoer resulteren in errors. Ergens wordt er toch iets geblokkeerd. Ik snap het niet.

de firewall blokkeert ongewild verkeer. Ik denk dat deze router toch iets te complex is voor mij. Ik had het idee dat het wel zou werken met een aantal tweaks. Ik heb verkeer, poorten worden geforward. Maar ik krijg hele rare foute wanneer ik op de webserver bezig ben. Hij lijkt toch ergens in de firewall rules iets te blokkeren. Ik neem wel contact op met tweak om de Fritzbox te laten plaatsen...

Zyxel terug aangesloten en alles werkt weer naar behoren...

[ Voor 38% gewijzigd door Empo op 07-02-2020 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb helaas zelf geen ervaring met Edgerouters, dus kan je verder ook niet adviseren (maar er zijn er hier genoeg die dat wel hebben).

Wel weet ik, wat betreft throughput, dat de Edgerouter zwaar leunt op hardware offloading. En dat het inschakelen van sommige functionaliteit die offloading uit kan schakelen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
Hardware offloading staat aan, doet ook zijn werk. Ik haal nu de 1000mbps wel.
Port forwarding werkt ook, althans ik kan bij de poort die open staat. Alleen als ik local requests doe naar mijn externe ip (hairpin nat?) dan krijg ik fastcgi foutmeldingen in mijn panel en er komen errors overal. Het lijkt erop dat de router iets toch nog blokkeert. Als ik de Zyxel weer aansluit gaat alles weer goed.

Mijn config.boot is hieronder terug te vinden.
https://pastebin.com/raw/Jz1prxCr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:53
Toch zie ik in je config hwnat disable staan..
Zelf alleen ervaring met unifi maar daar haal ik gewoon de maximale snelheid mee...940 als de kids spelletjes spelen.
Neem aan dat je https://help.ubnt.com/hc/...34-EdgeRouter-Hairpin-NAT hier al had gekeken.

[ Voor 25% gewijzigd door rjhilbrink op 09-02-2020 09:32 ]

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
rjhilbrink schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:30:
Toch zie ik in je config hwnat disable staan..
Zelf alleen ervaring met unifi maar daar haal ik gewoon de maximale snelheid mee...940 als de kids spelletjes spelen.
Neem aan dat je https://help.ubnt.com/hc/...34-EdgeRouter-Hairpin-NAT hier al had gekeken.
Bij port forwarding heb je de optie om hairpin nat ook aan te zetten. Staat ook aan in mijn config “ hairpin-nat enable” hw offload had ik via de cli aangezet. Blijkbaar is het niet in de cfg terecht gekomen.

Ik denk te weten wat het probleem is. De edgerouter communiceert de interne ip van de router van client naar client. Dus client1>waniprequest>showmodemip

Waar kan ik aangeven dat bij zulke requests de externe ip gecommuniceerd moet worden?

[ Voor 16% gewijzigd door Empo op 10-02-2020 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 21:31
@Empo, ken jij deze site?
Hier veel info over Ubiquiti router en IP-TV etc .... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het overstappen vanaf T-mobile Thuis naar Tweak? Wordt de migratieorder van Tweak gezien als een opzegging door T-mobile of moet dit handmatig (nadat de verbinding via Tweak is opgeleverd)?

Edit:
Voor iedereen die het zich afvraagd en later terugleest: de opzegging van T-Mobile gebeurt automatisch. Aangezien ik eerst een automatisch mailtje van T-Mobile kreeg over de opzegging, moest ik zelf actief de klantenservice van Tweak benaderen om een afspraak te maken voor de oplevering met monteur. Dat kon gewoon prima op die dag. Als het goed is ben je hooguit een paar uurtjes offline.

[ Voor 48% gewijzigd door MegaCookie op 28-05-2020 16:07 . Reden: Ervaring overstap ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier is voldoende over gezegd in topic

dus gebruik de zoekfunctie want weet het zelf nl ook niet meer precies maar dacht het niet

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MegaCookie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Mr-D. schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:26:
hier is voldoende over gezegd in topic

dus gebruik de zoekfunctie want weet het zelf nl ook niet meer precies maar dacht het niet
Heb ik gedaan en ik kon alleen iets vinden over Telfort en XS4ALL, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MegaCookie schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:20:
Heeft iemand ervaring met het overstappen vanaf T-mobile Thuis naar Tweak? Wordt de migratieorder van Tweak gezien als een opzegging door T-mobile of moet dit handmatig (nadat de verbinding via Tweak is opgeleverd)?
Op zich maakt het antwoord niet uit. Jij laat Tweak bestellen (en dubbelchecken dat ze dit als migratie inschieten...). Komt er een tijdje later een mail of brief van T-Mobile met je opzegging dan hebben ze dat dus inderdaad als zodanig gezien.
Komt er niks dan wacht je tot de migratie en zeg je daarna op.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32
Daar mijn Animobox niet goed meer reageerde op de afstandsbediening en dit ook niet opgelost kon worden mocht ik deze bij Tweak komen omruilen. Ik kreeg de M7 MZ-101 mee, kastje heeft meer aansluitmogelijkheden maar die gebruik ik (nog) niet. Voor de rest werkt bijna alles hetzelfde, alleen de afstandsbediening is nu ook voor de TV geschikt (aan/uit, hard/zacht, inputkanaal). Scheelt weer een AB op tafel. Daar ben ik dan wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
Jan Driebeen schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:03:
Ik kreeg de M7 MZ-101 mee, kastje heeft meer aansluitmogelijkheden maar die gebruik ik (nog) niet.
Die heeft een satelliet aansluiting? Dat is interessant, ik gebruik mijn schotel nog sporadisch voor de BBC.
Heb je er ook een IR-ontvanger (IR-extender) bij gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
BitAndre schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:14:
[...]

Die heeft een satelliet aansluiting? Dat is interessant, ik gebruik mijn schotel nog sporadisch voor de BBC.
Die zit er inderdaad op maar lijkt niet benaderbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
BitAndre schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:14:
[...]

Ja, in de doos zit er ook een IR ontvanger bij. Heb ik zelf niet aangesloten omdat het kastje goed werkt op de bijgeleverde AB.

[ Voor 2% gewijzigd door Jan Driebeen op 01-03-2020 20:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Sinds maandag eindelijk op tweak. Bekabeld grandioos, 960/960 oid.

Maar nu wifi. Heb om zaken uit te kunnen sluiten mijn thuisnetwerk teruggebracht tot slechts de fritzbox in de meterkast en meet een en ander recht voor de box.

Dus, windows laptop, wifi ac, en nu komt het, laatste meting 199 down, 380 up. Dit is steeds het beeld, welke laptop met ac ik ook pak, down is ongeveer de helft van de up. Meest extreme meting was 180 om 520.

Om een en ander, voor mij althans, nog onbegrijpelijker te maken, met android toestellen geen last van, laatste meting was iets van 340/390.

Ga ik, mede op advies van tweak helpdesk, lopen pielen met wifi analyzer en channels, dan komen ze wel wat meer naar elkaar, maar is de snelheid niet wat het kan zijn.

Dus kort en goed, down is half zo snel als up, en ik heb werkelijk geen idee waar nog verder te zoeken.

Geprobeerd met en zonder firewall, kanalen veranderen, services in de box aan- en uitgezet.

Iemand dit wel eens bij de hand gehad of een idee waar dit aan kan liggen. Ik hoop het, want steeds op de gang speedtests doen begint eigenlijk wel te vervelen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maggoo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:24:
Sinds maandag eindelijk op tweak. Bekabeld grandioos, 960/960 oid.

Maar nu wifi. Heb om zaken uit te kunnen sluiten mijn thuisnetwerk teruggebracht tot slechts de fritzbox in de meterkast en meet een en ander recht voor de box.

Dus, windows laptop, wifi ac, en nu komt het, laatste meting 199 down, 380 up. Dit is steeds het beeld, welke laptop met ac ik ook pak, down is ongeveer de helft van de up. Meest extreme meting was 180 om 520.

Om een en ander, voor mij althans, nog onbegrijpelijker te maken, met android toestellen geen last van, laatste meting was iets van 340/390.

Ga ik, mede op advies van tweak helpdesk, lopen pielen met wifi analyzer en channels, dan komen ze wel wat meer naar elkaar, maar is de snelheid niet wat het kan zijn.

Dus kort en goed, down is half zo snel als up, en ik heb werkelijk geen idee waar nog verder te zoeken.

Geprobeerd met en zonder firewall, kanalen veranderen, services in de box aan- en uitgezet.

Iemand dit wel eens bij de hand gehad of een idee waar dit aan kan liggen. Ik hoop het, want steeds op de gang speedtests doen begint eigenlijk wel te vervelen:P
wat is de snelheid van je wifi kaartjes in je devices en hoeveel antennes hebben ze??

en omdat je 1300Mbit wifi hebt vanuit de Fritzbox betekend dat uiteraard niet dat je dat kan halen
zie bv hier een leuk artikel die het een en ander uitlegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
Mr-D. schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:33:
[...]

wat is de snelheid van je wifi kaartjes in je devices en hoeveel antennes hebben ze??

en omdat je 1300Mbit wifi hebt vanuit de Fritzbox betekend dat uiteraard niet dat je dat kan halen
zie bv hier een leuk artikel die het een en ander uitlegt
Intel dual band 7265, en zoals de fritz keurig aangeeft max data 866/866, 2*2 streams. Ook getest met recente surface, zal dezelfde of betere specs hebben dan de 7265, maar zelfde beeld.

Dat ik nooit volle bak zal halen begrijp ik (uiteraard:P), maar de pijn zit niet daar in, maar in down grofweg de helft van up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb een AC 3165 die geeft max 433 Mbps met wind mee en zonder overhead
en ik zit op dit elke keer op 300Mbps up en down dus niks mis mee

en iets van mijn netwerk halen schommelt tussen de 36 en 37 MB/s

heb je geen interfentie van iets anders??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58hOfVH-aiA4tc1_J_EjVFHxmsc=/f/image/jG8ir8xEw5By5LK43VlPpVAl.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6GZJoHLiEqlZw8yRRCyyfw_7vE=/f/image/yh7ZLw9KpTwY4Mt1D7QdLQJG.png

[ Voor 43% gewijzigd door Mr-D. op 04-03-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
Mr-D. schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:30:
ik heb een AC 3165 die geeft max 433 Mbps met wind mee en zonder overhead
en ik zit op dit elke keer op 300Mbps up en down dus niks mis mee

en iets van mijn netwerk halen schommelt tussen de 36 en 37 MB/s

heb je geen interfentie van iets anders??

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eerste cijfers die ik gaf waren met de acer, voor de volledigheid net nog even met een s7 en een surface. Surface 218/514, s7 186/488 |:(

Maja, als ik interferentie zou hebben, zou ik dat dan ook niet in mijn uploads moeten zien? Ik zit ook wel die kant op te denken, maar als ik bijvoorbeeld met wifi analyzer kijk is 2,4 druk maar redelijk schoon en 5 helemaal ok.

Om het voor mij nog lastiger te maken, met het tplink spul dat ik voorheen achter het chello modem had hangen nooit iets met interferentie te maken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja dat soort dingen blijven idd lastig
zeker vanaf deze kant om te bekijken wat je wel en niet hebt gedaan
wifi is leuk als het werkt, maar...
maggoo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:28:
[...]

Eerste cijfers die ik gaf waren met de acer, voor de volledigheid net nog even met een s7 en een surface. Surface 218/514, s7 186/488 |:(

Maja, als ik interferentie zou hebben, zou ik dat dan ook niet in mijn uploads moeten zien? Ik zit ook wel die kant op te denken, maar als ik bijvoorbeeld met wifi analyzer kijk is 2,4 druk maar redelijk schoon en 5 helemaal ok.

Om het voor mij nog lastiger te maken, met het tplink spul dat ik voorheen achter het chello modem had hangen nooit iets met interferentie te maken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
[...]

Kun je op package niveau iets zien a.d.v. WireShark ofzo?

Om helemaal de trossen los te gooien:
- DHCP uitgezet en een fixed IP gebruiken?
- Drivers van de NIC naar de meest recente versie?
- Hoe is de CPU load wanneer je een down/upload hebt?
(Ik roep ook maar wat, wellicht dat het iets een richting op helpt O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:57
[...]

Reboot van de modem? Ik had last van lage up en down snelheid. Later bleek er een update te zijn die een reboot nodig had. Daarna volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
Nou, iig dank voor het meedenken allemaal, maar helaas.

Ben er nu al zo'n 10 uurtjes zoet mee, pfff, doet al pijn om het te typen:O. Ik ga maar even klussen de komende dagen, en onderwijl komt er misschien nog een heldere inval.

Edit: Doe als Elsa, let it go, en het heldere moment komt vanzelf.
Zat dus een beetje te mokken, te bedenken wat te kitten, schilderen, schuren de komende vrije tijd, en besloot dat het zeer onwaarschijnlijk was dat het aan de lijn of het modem lag. Beetje met kanalen morrelen, maar vooral alle roaming zaken naar laagste niveau terug, en voila mooi synchroon op een hoog niveau, 400-500 in rechte lijn.

Wel een gevoelig ding die fritz ivm het eerdere tp link spul, maar eind goed, al goed, en toch wel onder de indruk van mijn nieuwe lijntje:)
.

[ Voor 54% gewijzigd door maggoo op 06-03-2020 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:57
Is 10gbit nog uberhaupt beschikbaar? Iedereen was er zo luid over, kon zelfs bestellen op hun site - en nu lijkt alles weg te zijn / onmogelijk om 10gbit/s abo te nemen? Waarom is het daar stil over? Wat is er gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
grasmanek94 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 00:01:
Is 10gbit nog uberhaupt beschikbaar? Iedereen was er zo luid over, kon zelfs bestellen op hun site - en nu lijkt alles weg te zijn / onmogelijk om 10gbit/s abo te nemen? Waarom is het daar stil over? Wat is er gebeurd?
Bij de test users waren er issues met de spf+ modules, ze gingen geloof ik andere modules gebruiken. Ik denk dus gewoon vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:09
Ik ben bezig met wat bandbreedte tests en ben op zoek naar iemand met Tweak glasvezel die een test kan doen met iperf3. PM me als je me hiermee wil helpen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
@MrMarcie @xvilo jullie al wat vernomen over de uitslag in Zeist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

RichieB schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:24:
Ik ben bezig met wat bandbreedte tests en ben op zoek naar iemand met Tweak glasvezel die een test kan doen met iperf3. PM me als je me hiermee wil helpen.
Wat wil je precies weten (omdat je aan het testen bent)? Ik heb 1Gbit Tweak met een UDM-Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@_Arthur & @Mr-D. ik heb een VPS waarmee ik bandbreedte problemen heb bij het versturen van data naar mijn Ziggo thuisaansluiting. Voorheen was dit honderden Mbps, maar nu zit het op 10 - 60 Mbps. :'( De data loopt via Asteroid. De netwerkbeheerder (en Asteroid) zegt dat het niet aan hun ligt en het waarschijnlijk een probleem in het Ziggo netwerk is. Cambrium ( = Tweak) heeft ook een aansluiting op Asteroid dus ik hoop dat de route van mijn VPS naar Tweak glasvezel ook via Asteroid loopt.

Als jullie de output van deze commando's kunnen posten weet ik al een stuk meer:
code:
1
2
mtr -4 -rwc 100 majoron.soleus.nu
iperf3 -4 -c majoron.soleus.nu -R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Zal later vandaag eens een testje doen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Top! Ik heb even aan het iperf3 commando ook '-4' toegevoegd om te voorkomen dat de test over ipv6 (en wellicht een andere route) loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:01
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
$ mtr -4 -rwc 100 majoron.soleus.nu
Start: 2020-03-09T12:57:33+0100
HOST: docker                        Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- router.home.local              0.0%   100    0.3   0.2   0.1   0.6   0.1
  2.|-- fo1-ve155.nikhef.cambrium.net  0.0%   100    3.5   3.5   3.3   3.7   0.1
  3.|-- 217.19.16.6                    0.0%   100   10.7   6.4   3.4  14.7   3.7
  4.|-- speed-ix.coloclue.net          0.0%   100    4.8   5.4   4.5  74.1   6.9
  5.|-- majoron.soleus.nu              0.0%   100    5.1   8.8   4.3 130.9  16.0

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
$ iperf3 -4 -c majoron.soleus.nu -R
Connecting to host majoron.soleus.nu, port 5201
Reverse mode, remote host majoron.soleus.nu is sending
[  4] local 192.168.88.6 port 51282 connected to 94.142.246.140 port 5201
[ ID] Interval           Transfer     Bandwidth
[  4]   0.00-1.00   sec  5.48 MBytes  46.0 Mbits/sec
[  4]   1.00-2.00   sec  7.85 MBytes  65.9 Mbits/sec
[  4]   2.00-3.00   sec  6.18 MBytes  51.9 Mbits/sec
[  4]   3.00-4.00   sec  7.87 MBytes  66.0 Mbits/sec
[  4]   4.00-5.00   sec  9.16 MBytes  76.9 Mbits/sec
[  4]   5.00-6.00   sec  13.7 MBytes   115 Mbits/sec
[  4]   6.00-7.00   sec  16.0 MBytes   134 Mbits/sec
[  4]   7.00-8.00   sec  7.56 MBytes  63.4 Mbits/sec
[  4]   8.00-9.00   sec  9.65 MBytes  80.9 Mbits/sec
[  4]   9.00-10.00  sec  7.41 MBytes  62.2 Mbits/sec
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[ ID] Interval           Transfer     Bandwidth       Retr
[  4]   0.00-10.00  sec  91.7 MBytes  76.9 Mbits/sec  343             sender
[  4]   0.00-10.00  sec  91.0 MBytes  76.3 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
$ iperf3 -4 -c majoron.soleus.nu
[  4] local 192.168.88.6 port 51762 connected to 94.142.246.140 port 5201
[ ID] Interval           Transfer     Bandwidth       Retr  Cwnd
[  4]   0.00-1.00   sec  92.0 MBytes   772 Mbits/sec   13    607 KBytes
[  4]   1.00-2.00   sec  89.5 MBytes   751 Mbits/sec   10    506 KBytes
[  4]   2.00-3.00   sec  66.2 MBytes   556 Mbits/sec   34    445 KBytes
[  4]   3.00-4.00   sec  71.0 MBytes   596 Mbits/sec    1    404 KBytes
[  4]   4.00-5.00   sec  57.3 MBytes   481 Mbits/sec   15    266 KBytes
[  4]   5.00-6.00   sec  42.8 MBytes   359 Mbits/sec    0    365 KBytes
[  4]   6.00-7.00   sec  49.4 MBytes   414 Mbits/sec   15    365 KBytes
[  4]   7.00-8.00   sec  54.0 MBytes   453 Mbits/sec    7    358 KBytes
[  4]   8.00-9.00   sec  54.4 MBytes   456 Mbits/sec   16    341 KBytes
[  4]   9.00-10.00  sec  54.9 MBytes   460 Mbits/sec   24    322 KBytes
[  4]   0.00-10.00  sec   632 MBytes   530 Mbits/sec  135             sender
[  4]   0.00-10.00  sec   628 MBytes   527 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RichieB
zal vanavond een testje doen voor je en hier plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@nescafe Dank! Duidelijk een issue met upstream bandbreedte van Soleus/Coloclue naar Cambrium. Downstream is wel in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

stormfly schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:17:
Ze hebben de 30% niet gehaald maar zijn nog in overleg. Daarom duurt de uitslag wat langer. Binnenkort bekend.
Geloof in Oss haalden ze het ook niet maar gaat het toch door. Ik hoop in Zeist dus ook. Als we boven de 25% oid zitten dan heb ik goede hoop. Ze willen toch marktaandeel halen en ik denk dat ze dat gaat lukken ook.

Nog even geduld dus.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

@RichieB

Vanaf mijn 1Gbit Tweak:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
# mtr -rwc 100 majoron.soleus.nu
Start: 2020-03-09T18:38:28+0100
HOST: domoticz                      Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- 192.168.1.1                    0.0%   100    0.7   0.7   0.5   4.0   0.4
  2.|-- fo1-ve155.nikhef.cambrium.net  0.0%   100    4.2   4.2   4.1   8.8   0.5
  3.|-- 217.19.16.6                    0.0%   100    4.3   7.2   4.1  16.1   3.8
  4.|-- speed-ix.coloclue.net          0.0%   100    4.9   9.7   4.8  97.3  16.3
  5.|-- majoron.soleus.nu              0.0%   100    5.3   9.0   5.0  62.3  10.0

# iperf3 -4 -c majoron.soleus.nu -R
[  5] local 192.168.1.52 port 51168 connected to 94.142.246.140 port 5201
[ ID] Interval           Transfer     Bitrate
[  5]   0.00-1.00   sec  9.26 MBytes  77.6 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  9.29 MBytes  77.9 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  6.07 MBytes  50.9 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  6.22 MBytes  52.2 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  7.77 MBytes  65.2 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  8.76 MBytes  73.5 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  9.44 MBytes  79.2 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  6.86 MBytes  57.6 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec  7.91 MBytes  66.4 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  6.42 MBytes  53.9 Mbits/sec
[ ID] Interval           Transfer     Bitrate         Retr
[  5]   0.00-10.04  sec  79.6 MBytes  66.5 Mbits/sec  331             sender
[  5]   0.00-10.00  sec  78.0 MBytes  65.4 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.

# iperf3 -4 -c majoron.soleus.nu
[  5] local 192.168.1.52 port 51172 connected to 94.142.246.140 port 5201
[ ID] Interval           Transfer     Bitrate         Retr  Cwnd
[  5]   0.00-1.00   sec  56.1 MBytes   471 Mbits/sec    5    803 KBytes
[  5]   1.00-2.00   sec  60.0 MBytes   503 Mbits/sec    5    626 KBytes
[  5]   2.00-3.00   sec  55.0 MBytes   461 Mbits/sec  165    512 KBytes
[  5]   3.00-4.00   sec  46.2 MBytes   388 Mbits/sec    0    573 KBytes
[  5]   4.00-5.00   sec  58.8 MBytes   493 Mbits/sec    0    632 KBytes
[  5]   5.00-6.00   sec  62.5 MBytes   524 Mbits/sec    0    666 KBytes
[  5]   6.00-7.00   sec  42.5 MBytes   357 Mbits/sec    5    366 KBytes
[  5]   7.00-8.00   sec  45.0 MBytes   377 Mbits/sec    0    450 KBytes
[  5]   8.00-9.00   sec  52.5 MBytes   440 Mbits/sec    0    529 KBytes
[  5]   9.00-10.00  sec  45.0 MBytes   377 Mbits/sec   63    311 KBytes
[  5]   0.00-10.00  sec   524 MBytes   439 Mbits/sec  243             sender
[  5]   0.00-10.04  sec   520 MBytes   434 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.

Vanaf een host op surf.net (wel wat IP's weggehaald):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
~# mtr -4 -rwc 100 majoron.soleus.nu
Start: 2020-03-09T18:44:13+0100
HOST: HostSystem                                   Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- xxx.xxx.xxx.xxx                               0.0%   100    0.6   0.6   0.5   3.4   0.3
  2.|-- xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.xxxxx.nl                  0.0%   100    1.0   2.9   0.9  71.1  10.6
  3.|-- e4-1-0.rt001a-jnx-01.surf.net                 0.0%   100   20.3   6.0   2.4  26.7   5.8
  4.|-- enp5s0f0.eunetworks-2.router.nl.coloclue.net  0.0%   100    3.0   3.3   2.6  19.5   1.9
  5.|-- eth7-108.dcg-1.router.nl.coloclue.net         0.0%   100    6.6   8.4   2.9  97.0  15.1
  6.|-- majoron.soleus.nu                             0.0%   100    4.1  14.9   3.2 111.7  22.9

# iperf3 -4 -c majoron.soleus.nu -R
[  5] local xxx.xxx.xxx.xxx port 37236 connected to 94.142.246.140 port 5201
[ ID] Interval           Transfer     Bitrate
[  5]   0.00-1.00   sec  10.1 MBytes  85.0 Mbits/sec
[  5]   1.00-2.00   sec  13.4 MBytes   113 Mbits/sec
[  5]   2.00-3.00   sec  9.94 MBytes  83.4 Mbits/sec
[  5]   3.00-4.00   sec  9.75 MBytes  81.8 Mbits/sec
[  5]   4.00-5.00   sec  7.16 MBytes  60.0 Mbits/sec
[  5]   5.00-6.00   sec  12.8 MBytes   107 Mbits/sec
[  5]   6.00-7.00   sec  18.8 MBytes   157 Mbits/sec
[  5]   7.00-8.00   sec  16.7 MBytes   140 Mbits/sec
[  5]   8.00-9.00   sec  14.4 MBytes   121 Mbits/sec
[  5]   9.00-10.00  sec  10.1 MBytes  85.0 Mbits/sec
[  5]   0.00-10.04  sec   124 MBytes   104 Mbits/sec  244             sender
[  5]   0.00-10.00  sec   123 MBytes   103 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.

# iperf3 -4 -c majoron.soleus.nu
[  5] local xxx.xxx.xxx.xxx port 37260 connected to 94.142.246.140 port 5201
[ ID] Interval           Transfer     Bitrate         Retr  Cwnd
[  5]   0.00-1.00   sec  33.8 MBytes   283 Mbits/sec   68    265 KBytes
[  5]   1.00-2.00   sec  32.0 MBytes   268 Mbits/sec   37    194 KBytes
[  5]   2.00-3.00   sec  30.5 MBytes   256 Mbits/sec   14    231 KBytes
[  5]   3.00-4.00   sec  29.9 MBytes   251 Mbits/sec   28    244 KBytes
[  5]   4.00-5.00   sec  39.8 MBytes   334 Mbits/sec    4    268 KBytes
[  5]   5.00-6.00   sec  28.1 MBytes   236 Mbits/sec   28    217 KBytes
[  5]   6.00-7.00   sec  36.2 MBytes   304 Mbits/sec   30    242 KBytes
[  5]   7.00-8.00   sec  27.1 MBytes   228 Mbits/sec   22    250 KBytes
[  5]   8.00-9.00   sec  33.1 MBytes   277 Mbits/sec   35    245 KBytes
[  5]   9.00-10.00  sec  33.7 MBytes   283 Mbits/sec    2    251 KBytes
[  5]   0.00-10.00  sec   324 MBytes   272 Mbits/sec  268             sender
[  5]   0.00-10.03  sec   322 MBytes   269 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:39
MrMarcie schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:40:
[...]

Ze hebben de 30% niet gehaald maar zijn nog in overleg. Daarom duurt de uitslag wat langer. Binnenkort bekend.
Geloof in Oss haalden ze het ook niet maar gaat het toch door. Ik hoop in Zeist dus ook. Als we boven de 25% oid zitten dan heb ik goede hoop. Ze willen toch marktaandeel halen en ik denk dat ze dat gaat lukken ook.

Nog even geduld dus.
Klopt hier in gemeente Oss percentage niet gehaald maar gaan ze half juni beginnen met aanleg...echter staat er in het artikel van brabantsdagblad: Dankzij de DORPEN word er toch glasvezel gelegd in gemeente Oss....verderop staat er: kans is zeer aanwezig dat ze gaan beginnen met leggen in Oss...das dus de omgekeerde wereld :( ik heb tevens al lang aangemeld bij tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RichieB

hier ons lijstje\

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
C:\iperf>iperf3 -4 -c majoron.soleus.nu
[  4] local x.x.x.x port 64694 connected to 94.142.246.140 port 5201
[  4]   0.00-1.00   sec  54.9 MBytes   460 Mbits/sec
[  4]   1.00-2.00   sec  61.0 MBytes   512 Mbits/sec
[  4]   2.00-3.00   sec  51.9 MBytes   435 Mbits/sec
[  4]   3.00-4.00   sec  58.2 MBytes   488 Mbits/sec
[  4]   4.00-5.00   sec  52.8 MBytes   443 Mbits/sec
[  4]   5.00-6.00   sec  60.4 MBytes   507 Mbits/sec
[  4]   6.00-7.00   sec  57.9 MBytes   485 Mbits/sec
[  4]   7.00-8.00   sec  52.0 MBytes   436 Mbits/sec
[  4]   8.00-9.00   sec  40.0 MBytes   336 Mbits/sec
[  4]   9.00-10.00  sec  43.9 MBytes   368 Mbits/sec
[  4]   0.00-10.00  sec   533 MBytes   447 Mbits/sec                  sender
[  4]   0.00-10.00  sec   533 MBytes   447 Mbits/sec                  receiver

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
C:\iperf>iperf3 -4 -c majoron.soleus.nu -R
[  4] local x.x.x.x port 64174 connected to 94.142.246.140 port 5201
[  4]   0.00-1.00   sec  16.6 MBytes   139 Mbits/sec
[  4]   1.00-2.00   sec  17.1 MBytes   143 Mbits/sec
[  4]   2.00-3.00   sec  13.2 MBytes   111 Mbits/sec
[  4]   3.00-4.00   sec  9.18 MBytes  77.0 Mbits/sec
[  4]   4.00-5.00   sec  9.45 MBytes  79.3 Mbits/sec
[  4]   5.00-6.00   sec  15.2 MBytes   128 Mbits/sec
[  4]   6.00-7.00   sec  12.0 MBytes   101 Mbits/sec
[  4]   7.00-8.00   sec  11.1 MBytes  93.0 Mbits/sec
[  4]   8.00-9.00   sec  12.6 MBytes   106 Mbits/sec
[  4]   9.00-10.00  sec  9.90 MBytes  83.1 Mbits/sec
[  4]   0.00-10.00  sec   127 MBytes   107 Mbits/sec  294             sender
[  4]   0.00-10.00  sec   127 MBytes   106 Mbits/sec                  receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Bedankt @_Arthur en @Mr-D.! Hier kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dbz1985 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:27:
[...]

Klopt hier in gemeente Oss percentage niet gehaald maar gaan ze half juni beginnen met aanleg...echter staat er in het artikel van brabantsdagblad: Dankzij de DORPEN word er toch glasvezel gelegd in gemeente Oss....verderop staat er: kans is zeer aanwezig dat ze gaan beginnen met leggen in Oss...das dus de omgekeerde wereld :( ik heb tevens al lang aangemeld bij tweak.
Hoe zit dat bij nieuwbouw in Oss? Daar ligt glas van T-Mobile in elk geval. Maar is dan geen E-Fiber en dus geen Tweak optie?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verhoog ook het aantal threads, dmv de -P optie bijvoorbeeld -P4, om latency te "ignoren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verhoog ook het aantal threads, dmv de -P optie bijvoorbeeld -P2, om latency wat meer te te "ignoren"

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
d:\Downloads\iperf-3.1.3-win64>iperf3 -c majoron.soleus.nu -P2 -O 1
[  4] local 192.168.175.15 port 50132 connected to 94.142.246.140 port 5201
[  6] local 192.168.175.15 port 50133 connected to 94.142.246.140 port 5201
[  4]   0.00-1.01   sec  24.2 MBytes   202 Mbits/sec                  (omitted)
[  6]   0.00-1.01   sec  30.4 MBytes   253 Mbits/sec                  (omitted)
[SUM]   0.00-1.01   sec  54.6 MBytes   455 Mbits/sec                  (omitted)
[  4]   0.00-1.02   sec  27.0 MBytes   223 Mbits/sec
[  6]   0.00-1.02   sec  25.2 MBytes   208 Mbits/sec
[SUM]   0.00-1.02   sec  52.2 MBytes   431 Mbits/sec
[  4]   1.02-2.00   sec  18.8 MBytes   160 Mbits/sec
[  6]   1.02-2.00   sec  21.5 MBytes   183 Mbits/sec
[SUM]   1.02-2.00   sec  40.2 MBytes   343 Mbits/sec
[  4]   2.00-3.00   sec  20.8 MBytes   174 Mbits/sec
[  6]   2.00-3.00   sec  19.5 MBytes   163 Mbits/sec
[SUM]   2.00-3.00   sec  40.2 MBytes   337 Mbits/sec
[  4]   3.00-4.00   sec  18.6 MBytes   157 Mbits/sec
[  6]   3.00-4.00   sec  17.8 MBytes   149 Mbits/sec
[SUM]   3.00-4.00   sec  36.4 MBytes   306 Mbits/sec
[  4]   4.00-5.00   sec  18.9 MBytes   158 Mbits/sec
[  6]   4.00-5.00   sec  22.0 MBytes   184 Mbits/sec
[SUM]   4.00-5.00   sec  40.9 MBytes   343 Mbits/sec
[  4]   5.00-6.00   sec  21.1 MBytes   177 Mbits/sec
[  6]   5.00-6.00   sec  16.1 MBytes   135 Mbits/sec
[SUM]   5.00-6.00   sec  37.2 MBytes   312 Mbits/sec
[  4]   6.00-7.00   sec  21.0 MBytes   176 Mbits/sec
[  6]   6.00-7.00   sec  21.0 MBytes   176 Mbits/sec
[SUM]   6.00-7.00   sec  42.0 MBytes   353 Mbits/sec
[  4]   7.00-8.00   sec  19.8 MBytes   166 Mbits/sec
[  6]   7.00-8.00   sec  21.4 MBytes   179 Mbits/sec
[SUM]   7.00-8.00   sec  41.1 MBytes   345 Mbits/sec
[  4]   8.00-9.00   sec  24.9 MBytes   208 Mbits/sec
[  6]   8.00-9.00   sec  21.0 MBytes   176 Mbits/sec
[SUM]   8.00-9.00   sec  45.9 MBytes   384 Mbits/sec
[  4]   9.00-9.99   sec  21.5 MBytes   182 Mbits/sec
[  6]   9.00-9.99   sec  18.6 MBytes   157 Mbits/sec
[SUM]   9.00-9.99   sec  40.1 MBytes   339 Mbits/sec
[  4]   0.00-9.99   sec   212 MBytes   178 Mbits/sec                  sender
[  4]   0.00-9.99   sec   213 MBytes   179 Mbits/sec                  receiver
[  6]   0.00-9.99   sec   204 MBytes   171 Mbits/sec                  sender
[  6]   0.00-9.99   sec   205 MBytes   172 Mbits/sec                  receiver
[SUM]   0.00-9.99   sec   416 MBytes   349 Mbits/sec                  sender
[SUM]   0.00-9.99   sec   418 MBytes   351 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.

d:\Downloads\iperf-3.1.3-win64>iperf3 -c majoron.soleus.nu -P2 -O 1 -R
[  4] local 192.168.175.15 port 50135 connected to 94.142.246.140 port 5201
[  6] local 192.168.175.15 port 50136 connected to 94.142.246.140 port 5201
[  4]   0.00-1.00   sec  22.6 MBytes   189 Mbits/sec                  (omitted)
[  6]   0.00-1.00   sec  29.4 MBytes   246 Mbits/sec                  (omitted)
[SUM]   0.00-1.00   sec  52.1 MBytes   435 Mbits/sec                  (omitted)
[  4]   0.01-0.99   sec  16.7 MBytes   140 Mbits/sec
[  6]   0.01-0.99   sec  21.1 MBytes   177 Mbits/sec
[SUM]   0.01-0.99   sec  37.8 MBytes   317 Mbits/sec
[  4]   0.99-1.99   sec  21.8 MBytes   183 Mbits/sec
[  6]   0.99-1.99   sec  21.6 MBytes   181 Mbits/sec
[SUM]   0.99-1.99   sec  43.4 MBytes   364 Mbits/sec
[  4]   1.99-3.00   sec  22.3 MBytes   186 Mbits/sec
[  6]   1.99-3.00   sec  23.6 MBytes   196 Mbits/sec
[SUM]   1.99-3.00   sec  45.9 MBytes   382 Mbits/sec
[  4]   3.00-3.99   sec  15.9 MBytes   135 Mbits/sec
[  6]   3.00-3.99   sec  19.1 MBytes   161 Mbits/sec
[SUM]   3.00-3.99   sec  35.0 MBytes   296 Mbits/sec
[  4]   3.99-4.99   sec  23.8 MBytes   200 Mbits/sec
[  6]   3.99-4.99   sec  18.7 MBytes   157 Mbits/sec
[SUM]   3.99-4.99   sec  42.5 MBytes   356 Mbits/sec
[  4]   4.99-6.00   sec  18.8 MBytes   158 Mbits/sec
[  6]   4.99-6.00   sec  19.5 MBytes   164 Mbits/sec
[SUM]   4.99-6.00   sec  38.4 MBytes   321 Mbits/sec
[  4]   6.00-6.99   sec  20.9 MBytes   175 Mbits/sec
[  6]   6.00-6.99   sec  19.4 MBytes   163 Mbits/sec
[SUM]   6.00-6.99   sec  40.3 MBytes   338 Mbits/sec
[  4]   6.99-7.99   sec  14.5 MBytes   121 Mbits/sec
[  6]   6.99-7.99   sec  14.6 MBytes   122 Mbits/sec
[SUM]   6.99-7.99   sec  29.1 MBytes   244 Mbits/sec
[  4]   7.99-8.99   sec  17.3 MBytes   145 Mbits/sec
[  6]   7.99-8.99   sec  23.9 MBytes   201 Mbits/sec
[SUM]   7.99-8.99   sec  41.2 MBytes   345 Mbits/sec
[  4]   8.99-9.99   sec  23.7 MBytes   200 Mbits/sec
[  6]   8.99-9.99   sec  20.9 MBytes   176 Mbits/sec
[SUM]   8.99-9.99   sec  44.6 MBytes   375 Mbits/sec
[  4]   0.00-9.99   sec   196 MBytes   165 Mbits/sec  612             sender
[  4]   0.00-9.99   sec   196 MBytes   164 Mbits/sec                  receiver
[  6]   0.00-9.99   sec   203 MBytes   171 Mbits/sec  519             sender
[  6]   0.00-9.99   sec   202 MBytes   170 Mbits/sec                  receiver
[SUM]   0.00-9.99   sec   399 MBytes   335 Mbits/sec  1131             sender
[SUM]   0.00-9.99   sec   398 MBytes   334 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Laatst online: 19:39
RobbyTown schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:05:
[...]

Hoe zit dat bij nieuwbouw in Oss? Daar ligt glas van T-Mobile in elk geval. Maar is dan geen E-Fiber en dus geen Tweak optie?
Woon zelf niet in Oss maar dorp ernaast in nieuwbouw net anderhalfjaar. Dus word wachten op aanleg van E-fiber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

dbz1985 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:27:
[...]

https://www.e-fiber.nl/oss/

Ze gaan aanleggen hoor, lucky you. Nu wij nog.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbyTown schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:05:
[...]

Ik neem aan dat je glas van KPN Netwerk/Reggefiber bedoelt... T-Mobile heeft alleen in Den Haag eigen glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvilo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-08 16:55
Ik heb direct begin van de maand gevraagd via Twitter wat de uitslag was, hoewel er werd aangegeven dat alle “stemmen” binnen zijn, alleen dat de besluitvorming langer duurt...
Alle aanmeldingen zijn inmiddels geïnventariseerd en bekend. De besluitvorming over de aanleg van het glasvezelnetwerk duurt iets langer dan gepland. Wij verwachten binnen enkele weken definitief uitsluitsel te kunnen geven over de aanleg van glasvezel in jouw gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Hans_18T schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:44:
[...]

Verhoog ook het aantal threads, dmv de -P optie bijvoorbeeld -P2, om latency wat meer te te "ignoren"
In mijn eigen tests maakte dat niet veel verschil, maar is waarschijnlijk wel een betere test.
code:
1
2
3
4
d:\Downloads\iperf-3.1.3-win64>iperf3 -c majoron.soleus.nu -P2 -O 1 -R
[...]
[SUM]   0.00-9.99   sec   399 MBytes   335 Mbits/sec  1131             sender
[SUM]   0.00-9.99   sec   398 MBytes   334 Mbits/sec                  receiver
Dat is een hele goede score! Vreemd dat het zo fluctueert. Ik haal nu een SUM van 80 Mbps terwijl het nu toch rustiger zou moeten zijn dan gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace123
  • Laatst online: 26-11-2024
Klopt in oss gaat het door, ondanks dat ze 30% niet gehaald hebben.
Het is wel alleen aansluiten van abonnees niet iedereen, waar dus eerst wel sprake van was als 30% gehaald zou worden.
Bij nieuwbouw projecten legt KPN wel direct glasvezel in Oss, want ze willen niet betalen voor het graven / openbreken van de straten.
Had nog een aanvraag gestuurd wat de kosten voor onze wijk waren een aansluiting naar de wijkcentrale, maar kreeg een offerte van bijna 8.500 euro ><.....
Heb terug gemaild dat e-fiber het voor ongeveer 250 euro deed ><.

Kreeg reactie terug dat ze alleen voor mij aan de slag gingen, maar dat was mijn vraag niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 06:55:
[...]

Ik neem aan dat je glas van KPN Netwerk/Reggefiber bedoelt... T-Mobile heeft alleen in Den Haag eigen glas.
Klopt. Dat is van KPN en T-Mobile neemt daarover wat af. Dus Oss heeft straks 2 partijen? KPN en E-Fiber?

Dus overal waar nu only E-Fiber (dan heb je tenminste keus uit Tweak) is komt KPN ook nog een keer langs voor glas aanleg en andersom???

Helmond is bv vanuit de gemeente + glasvezel helmond ook glas aan het leggen. Helaas is daar geen keuze voor Tweak. Dat netwerk is dus niet van E-Fiber en niet van KPN.

[ Voor 19% gewijzigd door RobbyTown op 10-03-2020 17:30 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:34
RobbyTown schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:29:
[...]

Klopt. Dat is van KPN en T-Mobile neemt daarover wat af. Dus Oss heeft straks 2 partijen? KPN en E-Fiber?

Dus overal waar nu only E-Fiber (dan heb je tenminste keus uit Tweak) is komt KPN ook nog een keer langs voor glas aanleg en andersom???

Helmond is bv vanuit de gemeente + glasvezel helmond ook glas aan het leggen. Helaas is daar geen keuze voor Tweak. Dat netwerk is dus niet van E-Fiber en niet van KPN.
Zie hier:
https://www.telecompaper....th-uitrol-in-oss--1329272

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:53
Enige tijd geleden hebben wij u verzocht om de apparatuur naar ons te retourneren.
Helaas hebben wij deze nog niet ontvangen, of hebben wij het pakket niet correct kunnen verwerken.
Hierbij verzoeken wij u de apparatuur binnen 2 weken naar ons toe te sturen.
Als het apparatuur later binnenkomt, komt de borg te vervallen.

Lukt dit niet, dan zijn wij genoodzaakt om hiervoor de kosten conform onze Algemene Voorwaarden in rekening te brengen.
Dit zal voor u een factuur van €189,- per niet ontvangen apparaat bedragen.
Tweak wil volgens mij heel graag die 6 jaar oude Zyxel terug en een Sparql doosje. Ik had de borg willen laten zitten, maar nu ga ik het toch maar opsturen. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Lijkt me logisch, je hebt het spul in bruikleen.
Wat Tweak niet retour krijgt kunnen ze niet elders inzetten voor reparatie oid.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MrMarcie schreef op maandag 9 maart 2020 @ 23:36:
[...]

https://www.e-fiber.nl/oss/

Ze gaan aanleggen hoor, lucky you. Nu wij nog.
Ik kreeg via een maillist van fiber.nl te horen dat de gevraagde 30% niet gehaald zou zijn, maar ze gingen nog overleggen mbt mogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wJ82PPy/image.png

Helaas niets van tweak te horen gekregen hierover ( al zal dat hetzelfde bericht zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

FreshMaker schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:02:
[...]

Ik kreeg via een maillist van fiber.nl te horen dat de gevraagde 30% niet gehaald zou zijn, maar ze gingen nog overleggen mbt mogelijkheden.

[Afbeelding]

Helaas niets van tweak te horen gekregen hierover ( al zal dat hetzelfde bericht zijn ;) )
Over welke plaats heb je het nu? Oss gaat in ieder geval door namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MrMarcie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 01:26:
[...]

Over welke plaats heb je het nu? Oss gaat in ieder geval door namelijk.
Rijsbergen/EttenLeur/Zundert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Kan iemand mij vertellen of de ssl poort 563 van news.tweak.nl werkt? Kan op de non ssl poorten wel verbinding maken echter niet op de ssl poort. Krijg via nzbget "unknown error" terug dus daar word ik ook niet veel wijzer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
FreshMaker schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:35:
[...]

Rijsbergen/EttenLeur/Zundert
Etten-Leur is gisteren bekend geworden, en deze gaat niet door. Volgens E-Fiber te weinig inschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaenir schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:58:
Kan iemand mij vertellen of de ssl poort 563 van news.tweak.nl werkt? Kan op de non ssl poorten wel verbinding maken echter niet op de ssl poort. Krijg via nzbget "unknown error" terug dus daar word ik ook niet veel wijzer van..
meestal werkt hij wel soms ligt hij er een paar uur en dan gaat het weer helaang goed
maar gebruik anders 217.19.16.197 ipv news.tweak.nl gaatvaak beter op een of andere manier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Mr-D. schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:00:
[...]

meestal werkt hij wel soms ligt hij er een paar uur en dan gaat het weer helaang goed
maar gebruik anders 217.19.16.197 ipv news.tweak.nl gaatvaak beter op een of andere manier
Je bent een held! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Zou Tweak ook iets voor de mensen doen, die op dit moment thuis zitten, zoals KPN doet in de vorm van het tijdelijk vrijgeven van Film1? :)

Zou wel leuk zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waarom je hebt toch al gratis usenet
Of ben ik nu iets te enthousiast

Nee ik verwacht dat er niets komt
Maar sterkte voor iedereen die thuis zit en niets te doen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Dwazer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:20:
Zou Tweak ook iets voor de mensen doen, die op dit moment thuis zitten, zoals KPN doet in de vorm van het tijdelijk vrijgeven van Film1? :)

Zou wel leuk zijn :)
Ziggo heeft ook Film kanalen vrijgegeven.

Wat ik schandelijk vind is dat de kranten nog heel wat Corona artikelen achter de betaalmuur hebben. Nu snappen wij hier wel dat je ff je cookies moet wissen en je dan toch kan lezen maar de meerderheid weet dat niet. Het zou wel zo kisch zijn als ze die artiekelen allemaal open zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:37
MrMarcie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:50:
[...]
Wat ik schandelijk vind is dat de kranten nog heel wat Corona artikelen achter de betaalmuur hebben.
Kranten hebben toch niet de plicht om nieuws voor iedereen kosteloos toegankelijk te maken? Dat we in Nederland niet graag voor nieuws betalen is wat anders, maar om dit gedrag van de kranten schandelijk te noemen vind ik wat ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:58
MrMarcie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:50:
[...]
Wat ik schandelijk vind is dat de kranten nog heel wat Corona artikelen achter de betaalmuur hebben.
nah, ze moeten ook nog salarissen betalen, genoeg gratis sites, of TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

tsjoender schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:13:
[...]

Kranten hebben toch niet de plicht om nieuws voor iedereen kosteloos toegankelijk te maken? Dat we in Nederland niet graag voor nieuws betalen is wat anders, maar om dit gedrag van de kranten schandelijk te noemen vind ik wat ver gaan.
Ik zei alleen corona artikelen. Je ziet wat de overheid nu aan maatregelen neemt. Veel mensen zijn in paniek, het zou gewoon nornaal en sociaal zijn als ook kranten daarin meegaan.
Geld verdienen doen we later wel weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwazer
Ander topic alsjeblieft, dit heeft niets meer met Tweak als Glasvezel provider te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm ik weet niet wat er met het TV platform aan de hand is, maar het is vreselijk traag.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ramos99 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Etten-Leur is gisteren bekend geworden, en deze gaat niet door. Volgens E-Fiber te weinig inschrijvingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ztmr_FIPitC3vJ8s7BMl4DDxNNw=/f/image/WpZaYUd3LNOUiU4FjpH4RXNG.png

Gunstig, de kogel is door de kerk .....
Wij krijgen glas ;)

Nou, Tweak, kom maar op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:18
Yes, ik had me ook aangemeld bij Freedom, maar nu eerst een jaartje Tweak, dan zien we wel weer!

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:43
Wat is KPN toch een verschrikkelijk rattenbedrijf.

Alle providers die mogen aanbieden op het KPN glasvezelnet dat bij ons in de nieuwe wijk komt te liggen, worden geknepen op 100Mbit omdat KPN de enige wil zijn die aanbieden tot 500

Waaronder dus ook Tweak. Dahag 1Gbps

[ Voor 7% gewijzigd door Gutanoth op 19-03-2020 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:43
Gutanoth schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:57:

Alle providers die mogen aanbieden op het KPN glasvezelnet dat bij ons in de nieuwe wijk komt te liggen, worden geknepen op 100Mbit omdat KPN de enige wil zijn die aanbieden tot 500

Wat een hoop onzin zeg.
(zie, mijn reactie heeft evenveel inhoud en nuance als die van jou)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41

https://www.kpn-wholesale...iensten/breedband/wba.htm Volgens deze pagina biedt WBA toch echt de Gbit aan.
Lever uw klanten WBA van KPN Wholesale

Met WBA (Wholesale Broadband Access) zet u uw eigen breedband product in de markt via het betrouwbare netwerk van KPN. Met dit product kunt u zelf diensten als Internet, VOIP en TV aanbieden. Zowel aan consumenten als zakelijke eindgebruikers. U levert zelf de modems en installeert deze bij de eindgebruikers.

Beschikbaar in heel Nederland
Snelheden van 1 tot 1.000 Mbit/sec
Voor consumenten en zakelijke gebruikers

Meer weten over WBA ? Wij begeleiden u graag in uw keuze.

[ Voor 35% gewijzigd door Centurius op 19-03-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Wba kan ook wel tot 1 gigabit, maar afaik zijn de vergoedingen die ze daarvoor vragen vrij hoog. Zo hoog dat veel providers dat niet willen aanbieden.

No guts, no glory!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:49

Zo jij kent duidelijk de feiten niet.

Het glasvezelnetwerk van KPN NetwerkNL is een open netwerk.
Alle operators mogen hier hun apparatuur in de PoPs plaatsen en op deze manier over eigen apparatuur hun diensten aanbieden.

Kiezen ze daar niet voor, dan kunnen ze hun diensten aanbieden via KPN-WBA.
KPN-WBA heeft 50, 100, 200, 500 en sinds kort ook 1000Mbit in hun portfolio die providers kunnen afnemen.
Echter vinden sommige providers de prijs van 200, 500 en 1000Mbit te hoog en kiezen deze providers er zelf
voor om enkel 50 en 100Mbit via KPN-WBA af te nemen en door te leveren.

KPN-WBA knijpt dus helemaal niets.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 19-03-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:15
chips collega die ook ingeschreven heeft bij een andere provider, krijgt te horen dat glas niet door gaat in Zeist. Zullen ze vanuit Tweak ook wel gaan communiceren, binnenkort?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Dwazer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:20:
Zou Tweak ook iets voor de mensen doen, die op dit moment thuis zitten
U wordt op uw wenken bediend, zojuist in de mail:
Extra afleiding

Nu de scholen, kinderopvang en sportclubs gesloten zijn, brengen we veel tijd thuis door. Om wat extra afleiding te bieden, heeft Canal Digitaal het TV-zenderaanbod de komende maand voor alle Alles-in-1 klanten die dat nog niet hadden, uitgebreid met het Entertainment-pakket én het Film1-pakket. Alle klanten met TV van Canal Digitaal kunnen op die manier gebruik maken van het maximale zenderpakket.

Met het Entertainment-pakket kijk je meer dan 30 zenders extra ten opzichte van het Basis-pakket, en met Film1 heb je toegang tot 4 reclamevrije filmkanalen en films en series on-demand. Film1 biedt ook een groot assortiment kindvriendelijke titels, zoals Matilda van Roald Dahl.

Beide pakketten zijn direct beschikbaar voor iedereen met TV van Canal Digitaal.

Graag attenderen we je ook op de interactieve opties waarmee je veel TV-programma’s kan terugkijken en opnemen zodat je TV kunt kijken wanneer jij wilt. Wil je weten welke zenders je allemaal kunt kijken deze komende maand, check het zenderoverzicht hieronder.
(Let op: het Entertainment-pakket is exclusief FOX Sports International en Ziggo Sport Totaal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
stormfly schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:01:
[...]

chips collega die ook ingeschreven heeft bij een andere provider, krijgt te horen dat glas niet door gaat in Zeist. Zullen ze vanuit Tweak ook wel gaan communiceren, binnenkort?
Klopt, volgens betrouwbare bron gaat KPN Zeist verglazen en E-Fiber gaat zich terug trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
had ik niet verwacht maar top leuk dat ze dit doen

leuk Tweak
ga het zelf niet gebruiken maar voor de thuis blijvers is dit top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het lijkt een mooi gebaar, maar doel is natuurlijk gewenning zodat er later meer wordt afgenomen >:)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
_Arthur schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:09:
[...]

U wordt op uw wenken bediend, zojuist in de mail:

[...]
Zag het inderdaad voorbij komen :)
Het is bij mij nog niet actief (voldoe wel aan de voorwaarden), zal straks nog ff kijken ernaar

Edit:
Had Tweak een mail gestuurd en snel antwoord gekregen:
Na een aantal meldingen van klanten heeft Canal Digitaal ontdekt dat zij per abuis niet voor alle klanten die al het Entertainment-pakket hadden ook Film1 hadden aangezet. Zij zijn hier op dit moment druk mee bezig en je zou in de loop van de dag vanzelf alle functies van Film1 beschikbaar moeten krijgen.
Dus voor peeps die wel een Entertainment-pakket hebben maar nog geen Film1: Het is onderweg :)

[ Voor 43% gewijzigd door Dwazer op 20-03-2020 13:29 . Reden: Mail van Tweak ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

ramos99 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:15:
[...]

Klopt, volgens betrouwbare bron gaat KPN Zeist verglazen en E-Fiber gaat zich terug trekken.
Dat is dus ronduit K*T. Dan is KPN die 'oorlog' aan het winnen en drukken ze zoveel mogelijk partijen uit de markt, zoals ze eerst glas tegen hebben gehouden. Dan blijven KPN en Ziggo de machthebbers en wordt er niet doorontwikkelt en betalen we veels te veel.

Een ramp deze hele maatschappij die alleen maar draait op winstmaximalisatie. We zien nu wat ervan gekomen is.

PS:
Bij E-fiber op facebook staat dit bericht (van 18 maart):
We zijn nog in gesprek met de gemeente over de aanleg van glasvezel in de gemeente Zeist. Door de situatie rondom het coronavirus duurt de besluitvorming helaas langer dan verwacht.

[ Voor 17% gewijzigd door MrMarcie op 20-03-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 18:46
MrMarcie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:27:
[...]

Dat is dus ronduit K*T. Dan is KPN die 'oorlog' aan het winnen en drukken ze zoveel mogelijk partijen uit de markt, zoals ze eerst glas tegen hebben gehouden. Dan blijven KPN en Ziggo de machthebbers en wordt er niet doorontwikkelt en betalen we veels te veel.

Een ramp deze hele maatschappij die alleen maar draait op winstmaximalisatie. We zien nu wat ervan gekomen is.

PS:
Bij E-fiber op facebook staat dit bericht (van 18 maart):
We zijn nog in gesprek met de gemeente over de aanleg van glasvezel in de gemeente Zeist. Door de situatie rondom het coronavirus duurt de besluitvorming helaas langer dan verwacht.
Ben ik helemaal met je eens! Klopt dat E-Fiber dit nog niet naar buiten heeft gebracht omdat ze nog met de gemeente in overleg zijn (er worden hier namelijk geen eerlijke spelletjes gespeeld, enerzijds de gemeente en anderzijds KPN/E-Fiber). Het is dus nu even afwachten wat hier uitkomt, E-Fiber heeft zeker de intentie om glasvezel te willen gaan uitrollen in Zeist maar wordt nu dus door de gemeente/KPN tegen gewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Geldt er een verplichting voor de uitrollende partij om ALLE adressen in de gemeente Zeist aan te sluiten?
Dus ook die "buiten" liggen? Of mag zo'n partij kiezen voor alleen de dichtbebouwde omgeving? Dat laatste is economisch fijner maar waardeloos voor de bewoners die dan geen glasaansluiting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
BerndGaykema schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:35:
Geldt er een verplichting voor de uitrollende partij om ALLE adressen in de gemeente Zeist aan te sluiten?
Dus ook die "buiten" liggen? Of mag zo'n partij kiezen voor alleen de dichtbebouwde omgeving? Dat laatste is economisch fijner maar waardeloos voor de bewoners die dan geen glasaansluiting krijgen.
Er is geen verplichting. KPN kennende pakken ze alleen binnen de bebouwde kom mee. Dat is hier in Friesland wel het geval. Buitengebied wordt er weer door een andere provider glas aangelegd. En dat is direct het probleem; het wordt in het buitengebied zo duur voor een 100/100 lijntje met TV, dat de meeste klanten alsnog DSL en schotel blijven aanhouden. Want dan zijn ze vaak fors goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:36:
[...]

Er is geen verplichting. KPN kennende pakken ze alleen binnen de bebouwde kom mee. Dat is hier in Friesland wel het geval. Buitengebied wordt er weer door een andere provider glas aangelegd. En dat is direct het probleem; het wordt in het buitengebied zo duur voor een 100/100 lijntje met TV, dat de meeste klanten alsnog DSL en schotel blijven aanhouden. Want dan zijn ze vaak fors goedkoper uit.
Kleine nuance: vanuit de Telecomwet mag een telecompartij overal aanleggen. Of niet overal. Dat is niet aan de gemeente. Maar als je met diezelfde gemeente wil onderhandelen over lagere aanlegkosten (leges e.d.) dan kan die gemeente daar weer eisen tegenover stellen. Dus wordt het een spel van onderhandelen. Soms zorgt dat er voor dat wijken worden aangesloten die anders niks zouden krijgen. Maar echt buiten de kernen wordt voor KPN gewoon veel te duur. Tenzij ze eigen bijdragen gaan vragen aan bewoners. Maar daar is KPN gewoon niet op ingericht. Dat is ingewikkeld en lastig in de administratie dus daar kiest men niet voor. Kleinere aanleggers (E-Fiber, Glasvezel Buitenaf) kunnen dat beter en makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Barre73 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:25:
[...]

Kleine nuance: vanuit de Telecomwet mag een telecompartij overal aanleggen. Of niet overal. Dat is niet aan de gemeente. Maar als je met diezelfde gemeente wil onderhandelen over lagere aanlegkosten (leges e.d.) dan kan die gemeente daar weer eisen tegenover stellen. Dus wordt het een spel van onderhandelen. Soms zorgt dat er voor dat wijken worden aangesloten die anders niks zouden krijgen. Maar echt buiten de kernen wordt voor KPN gewoon veel te duur. Tenzij ze eigen bijdragen gaan vragen aan bewoners. Maar daar is KPN gewoon niet op ingericht. Dat is ingewikkeld en lastig in de administratie dus daar kiest men niet voor. Kleinere aanleggers (E-Fiber, Glasvezel Buitenaf) kunnen dat beter en makkelijker.
Daarom moeten ze, in dit geval in Zeist, de deal maken met E-fiber. KPN is er alleen maar voor de krenten uit de pap en saboteren alles. Het is knap waardeloos. Maar als ik het zo hoor hier en daar wringt KPN zich ertussen met een deal waar we nooit precies achter komen. Zou wel eeuwig zonde zijn, die gemeente heeft de afgelopen jaren wel meer vertieft hier in Zeist. Tientallen miljoenen over de balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
MrMarcie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 00:11:
[...]KPN is er alleen maar voor de krenten uit de pap en saboteren alles.
Dat bedoel ik. Eigenlijk erg dom van de telecomwet om dit mogelijk te maken. Bij de uitrol van GSM was er wel de verplichting om nagenoeg het hele land te bedekken (95% ?).
Ik prijs me gelukkig om in de gemeente De Wolden te wonen, waar gewoon alle adressen aangesloten zijn. Gelukkig was KPN toen nog anti-glasvezel, anders hadden ze hier ook de kernen vast wel willen voorzien en de buitengebieden aan hun lot overgelaten.

Als ik de woonplaats Emmen binnen rijd zie ik grote billboards van KPN, waarin ze melden dat ze spoedig glasvezel gaan aanleggen. Maar in de omliggende dorpen van de gemeente Emmen zie ik niet zulke borden .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Zie net dit bericht, walgelijk dat hele KPN.

Geen glasvezel in Amstelveen
De aanleg van een glasvezelnetwerk in Amstelveen is van de baan. E-Fiber voelt zich genoodzaakt dit besluit te nemen gezien de gemeente geen samenwerkingsovereenkomst wil sluiten en ​KPN enkele weken geleden heeft aangekondigd een groot deel van Amstelveen van glasvezel te willen voorzien​. Dit was een lastige keuze met het oog op het enthousiasme vanuit de inwoners. E-Fiber betreurt de werkwijze van KPN waarbij zij concurrenten bewust ontmoedigen om glasvezel aan te leggen en gebieden kiest waar andere initiatieven al bezig zijn.

Kapitaalvernietiging
E-Fiber vindt dat het aanleggen van meerdere glasvezelnetwerken in één gemeente kapitaalvernietiging is. Het is niet mogelijk om een rendabel netwerk aan te leggen met twee spelers. De aanleg van een tweede netwerk is bovendien onnodig omdat E-Fiber een open netwerk aanlegt, alle aanbieders zijn welkom om hun diensten aan te bieden, zo ook KPN. KPN verkiest echter het aanleggen van een eigen netwerk. Ook in gemeenten waar andere partijen al aanleggen.

Één gemeente, twee netwerken
Op dit moment wordt er in Deurne door E-Fiber en KPN een netwerk aangelegd. Dit leidt tot verwarring bij inwoners en forse vertragingen bij de uitrol. Dit is niet een handelwijze die E-Fiber verkiest. Nog meer dan vier miljoen adressen in Nederland moeten van glasvezel worden voorzien, daarom lijkt het E-Fiber onnodig om in Amstelveen twee netwerken aan te leggen.

Marktstudie van ACM
ACM heeft in 2019 een marktstudie gedaan naar de uitrol van glasvezel voor consumenten (FttH) in Nederland.​ ​In deze studie worden de vertragingstactieken beschreven die KPN hanteert. Deze werkwijze kan grote gevolgen hebben voor de aanleg van glasvezel in Nederland, ​met name voor de (buiten)gebieden die het netwerk het hardst nodig hebben​. In tegenstelling tot KPN legt E-Fiber altijd in de gehele gemeente glasvezel aan, van het stadshart tot in de polder, inclusief bedrijventerreinen, buitengebieden, scholen en kerken.

Inwoners die zich wel hadden ingeschreven, hiervan wordt het contract ontbonden en vernietigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BerndGaykema Bijna alle dorpen en kernen rondom Emmen zijn jaren geleden al verglaasd. Ironisch genoeg eerder dan het grootste deel van Emmen.

@MrMarcie Je kopieert een bericht van E-Fiber zelf. Dat is maar 1 kant van het verhaal. In het geval van Amstelveen was KPN daar ook al heel lang bezig met de gemeente.
Dat vergeten ook veel mensen: Op het moment dat KPN iets aankondigt zijn ze al een jaar bezig met engineering, voorbereiding en gesprekken met een gemeente. Dat komt heus niet ineens uit de lucht vallen omdat een andere partij er bezig is.
Dat ACM rapport ging ook vooral over andere manieren van KPN. Dat is vooral de commerciële kant van KPN, niet de netwerkclub waar we het hier over hebben.
En in Amstelveen is het buitengebied geen probleem. Dat wordt door een andere partij al gedaan met KPN in de PoPs voor de diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Barre73 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:13:
@BerndGaykema Bijna alle dorpen en kernen rondom Emmen zijn jaren geleden al verglaasd. Ironisch genoeg eerder dan het grootste deel van Emmen.

@MrMarcie Je kopieert een bericht van E-Fiber zelf. Dat is maar 1 kant van het verhaal. In het geval van Amstelveen was KPN daar ook al heel lang bezig met de gemeente.
Dat vergeten ook veel mensen: Op het moment dat KPN iets aankondigt zijn ze al een jaar bezig met engineering, voorbereiding en gesprekken met een gemeente. Dat komt heus niet ineens uit de lucht vallen omdat een andere partij er bezig is.
Dat ACM rapport ging ook vooral over andere manieren van KPN. Dat is vooral de commerciële kant van KPN, niet de netwerkclub waar we het hier over hebben.
En in Amstelveen is het buitengebied geen probleem. Dat wordt door een andere partij al gedaan met KPN in de PoPs voor de diensten.
Dank voor de nuance, daar heb je gelijk in. Staat nog steeds over eind dat KPN bepaalde praktijken hanteert en daardoor o.a. glasvezel heel erg lang stil gelegen heeft in Nederland en ze nu de nieuwe partijen weg willen drukken als die bezig zijn. Helemaal fris vindt ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
MrMarcie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:28:
[...]Dank voor de nuance, daar heb je gelijk in. Staat nog steeds over eind dat KPN bepaalde praktijken hanteert en daardoor o.a. glasvezel heel erg lang stil gelegen heeft in Nederland en ze nu de nieuwe partijen weg willen drukken als die bezig zijn. Helemaal fris vindt ik het niet.
Mee eens. Nooit geweten dan de dorpen rondom Emmen al glas hebben. Dat ondergraaft mijn stelling... 8)7 . Ik rijd daar rond in mijn touringcar en zag wat ik eerder beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BerndGaykema schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:42:
[...]
Mee eens. Nooit geweten dan de dorpen rondom Emmen al glas hebben. Dat ondergraaft mijn stelling... 8)7 . Ik rijd daar rond in mijn touringcar en zag wat ik eerder beschreef.
https://www.kpnnetwerk.nl/waar-ligt-glasvezel/

(Kaart om zelf in te zoomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Mensen, kunnen we een klein beetje ontopic blijven, ik zie de laatste dagen weinig items die over Tweak icm glasvezel gaan ;)

Groeten Jan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Even een bedankje namens een tweak klant voor het in het in de de lucht houden van het internet en diensten van tweak.
Want dat mag ook eens gezegd worden _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
pd5lwd schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:03:
Even een bedankje namens een tweak klant voor het in het in de de lucht houden van het internet en diensten van tweak.
Want dat mag ook eens gezegd worden _/-\o_ _/-\o_
Zelfs gemerkt dat ik deze dagen overdag nog de volle snelheid haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zekers waar maar internet is gelukkig ook nooit een probleem geweest
wat dat aangaat is Tweak perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Gepland onderhoud aan signaaltoevoer Drenthe vannacht 28/29 maart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

Begin deze week een monteur gehad, dit nadat ik de KS had gebeld om ziggo sport op te zeggen. Zonder dat ik er om vroeg kwam hij er mee dat de demping op m'n lijn niet goed zou zijn. 2 dagen later de monteur gehad, glas schoon gemaakt aan beide kanten maar nog steeds niet goed, bleek mijn fritz langzaamaan aan het afsterven was. Deze vervangen en ik kan weer door, tot nu toe niets anders dan top service gehad van tweak! Dat is bij de concurrentie echt wel anders!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenpak
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07-2021
Telefonie van Tweak (De Wolden) lijkt eruit te liggen na aangekondigd onderhoud. Kan mijn Ma niet bereiken nu. Kan ik nu echt niet hebben! Tweak zegt wel dat ze hebben geprobeerd het onderhoud uit te stellen maar dat had dus geen resultaat. Wat een gepruts. Lijkt KPN wel. Misschien is het dat ook wel, zou me niks verbazen.
Pagina: 1 ... 47 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.