Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 59 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je een i9-13900K gaat gebruiken...wel ff kijken of je huidige voeding geschikt is :D

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/intel-core-i9-13900k/images/power-multithread.png

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hackus schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:26:
Als je een i9-13900K gaat gebruiken...wel ff kijken of je huidige voeding geschikt is :D

[Afbeelding]
Een 13900K + RTX4090 hebben samen serieus meer vermogen dan mijn magnetron. :D

Ben ik even blij met mijn PC'tje met een maximaal vermogen van <200W...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FSP Hydro G Pro 1000W ATX v3.0 PSU Review
De sterkste troef van de Hydro G Pro 1000 is dat hij klaar is voor ATX v3.0 en PCIe 5.0, wat betekent dat hij bestand is tegen elke stroompiek die de huidige generatie of de aankomende GPU's zullen veroorzaken

uitvoering: FSP Hydro G PRO ATX3.0 (PCIe5.0) 1000W

juiste PSU nu in Pricewatch @Huigie

[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 24-10-2022 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

fwiw:

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Hackus schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:50:
FSP Hydro G Pro 1000W ATX v3.0 PSU Review
De sterkste troef van de Hydro G Pro 1000 is dat hij klaar is voor ATX v3.0 en PCIe 5.0, wat betekent dat hij bestand is tegen elke stroompiek die de huidige generatie of de aankomende GPU's zullen veroorzaken

uitvoering: FSP Hydro G Pro 1000 watt
<- dit is geen ATX3.0 voeding volgens mij.

[ Voor 197% gewijzigd door Huigie op 24-10-2022 17:46 ]

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Huigie schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:43:
[...]
<- dit is geen ATX3.0 voeding volgens mij.
Dat klopt en heb ik @Hackus gisteren ook laten weten in Uszka in "Een high-end systeem met i9 13900k en RTX 4090?" maar helaas nog geen reactie van hem/haar/het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

*knip* flauw

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 25-10-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Was dat niet met EVGA FTW … die zo’n hoog verbruik haalt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hackus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:15:
[...]

Was dat niet met EVGA FTW … die zo’n hoog verbruik haalt ?
Zegt 'ie toch? Dacht het wel. Maar ja, toen het genoemd werd, was de 3090 (ti?) FTW 3 de enige met zo'n aansluiting en dat begon te smelten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:21

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Voor een streaming PC voor de lokale vereniging ben ik wat aan het samenstellen, waarbij het geheel draait rondom een i5-12500 en een GTX1660 Super. SSDtje er bij en gaan. Vandaar dat ik geen zware voeding nodig heb, en nou zit ik een beetje te dubben tussen:
uitvoering: Seasonic Focus GX-550
uitvoering: Corsair TX650M (2021)
uitvoering: Seasonic Focus PX-550
uitvoering: Cooler Master V550 SFX Gold

nog specifieke dingen waar ik rekening mee moet houden?
met minder vermogen zou moeten kunnen, maar de kosten zijn niet substantieel lager en dan kunnen we nog een keer upgraden qua GPU naar iets wat net wat sterker is (high end kaarten uiteraard uitgesloten)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
NLBUURMAN schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 06:56:
Voor een streaming PC voor de lokale vereniging ben ik wat aan het samenstellen, waarbij het geheel draait rondom een i5-12500 en een GTX1660 Super. SSDtje er bij en gaan. Vandaar dat ik geen zware voeding nodig heb, en nou zit ik een beetje te dubben tussen:
uitvoering: Seasonic Focus GX-550
uitvoering: Corsair TX650M (2021)
uitvoering: Seasonic Focus PX-550
uitvoering: Cooler Master V550 SFX Gold

nog specifieke dingen waar ik rekening mee moet houden?
met minder vermogen zou moeten kunnen, maar de kosten zijn niet substantieel lager en dan kunnen we nog een keer upgraden qua GPU naar iets wat net wat sterker is (high end kaarten uiteraard uitgesloten)
uitvoering: Cooler Master V550 Gold-V2 is je beste koop. Beter dan beide Seasonics en vergelijkbaar met de Corsair al is de Cooler Master stiller binnen het verbruik van dit systeem.
SFX neem je alleen als ATX niet in de behuizing past.

Voor een streaming pc kan je prima af met de iGPU van de i5-12500. Daar heb je geen aparte videokaart voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:21

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Uszka schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:31:
[...]

uitvoering: Cooler Master V550 Gold-V2 is je beste koop. Beter dan beide Seasonics en vergelijkbaar met de Corsair al is de Cooler Master stiller binnen het verbruik van dit systeem.
SFX neem je alleen als ATX niet in de behuizing past.

Voor een streaming pc kan je prima af met de iGPU van de i5-12500. Daar heb je geen aparte videokaart voor nodig.
Bedankt
Ik zie dat ik inderdaad de verkeerde gelinkt had, ik doelde op die V550 ATX versie.

Op dit moment wordt er met een 1650 Super van iemand gewerkt, de huidige i5-3550 maakt daar dankbaar gebruik van. Er zit een FHD camera op die via OBS effecten toevoegt (scoreboard/tijd), daar kunnen we best wel de cores voor gebruiken

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hero of Time schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:17:
[...]

Zegt 'ie toch? Dacht het wel. Maar ja, toen het genoemd werd, was de 3090 (ti?) FTW 3 de enige met zo'n aansluiting en dat begon te smelten.
Nee, wordt niet over GPU gesproken nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, had even niet nagekeken van hoe en wat. Ging er iig even om dat het al eerder was genoemd en nu is het ook in de praktijk gebeurt, niet alleen in theorie aldus de berichtgeving van GN.

Ook Jayztwocents heeft het er over en haalt een bericht van nVidia er bij aan waarin ze zeggen "niets aan de hand, maak je geen zorgen". Terwijl er bewijs van het tegenovergestelde is én nVidia was, als lid van de PCI-SIG, op de hoogte van het issue. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat wordt ook besproken in het stukje wat ik link. Lijkt dat ze het van elkaar overnemen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hackus schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:12:
Dat wordt ook besproken in het stukje wat ik link. Lijkt dat ze het van elkaar overnemen 😂
Dat zegt Jay ook regelmatig, dat GN/Steve het uitgebreider noemt. In dit geval verwijst 'ie naar Buildzoid die jij eerder linkte. De reden waarom ze vaak hetzelfde issue benoemen zoals dit is om een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Ik zie liever 10x hetzelfde onderwerp, dan dat er 1 bericht is met 100 in de fik gevlogen systemen omdat de gebruikers van niets wisten over het probleem.

Sidenote: nieuws: AMD gebruikt geen omstreden 12Vhpwr-connector voor RDNA 3-gpu's
AMD is natuurlijk al veel eerder dan het recente issue met die 12VHPWR connector bezig met hun kaartontwerp e.d., maar het is in dit geval een heel goed marketing punt voor ze. Het geeft ze ook de extra bonus voor het punt dat je geen converter kabels nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hero of Time schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:46:
[...]

Dat zegt Jay ook regelmatig, dat GN/Steve het uitgebreider noemt. In dit geval verwijst 'ie naar Buildzoid die jij eerder linkte. De reden waarom ze vaak hetzelfde issue benoemen zoals dit is om een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Ik zie liever 10x hetzelfde onderwerp, dan dat er 1 bericht is met 100 in de fik gevlogen systemen omdat de gebruikers van niets wisten over het probleem.

Sidenote: nieuws: AMD gebruikt geen omstreden 12Vhpwr-connector voor RDNA 3-gpu's
AMD is natuurlijk al veel eerder dan het recente issue met die 12VHPWR connector bezig met hun kaartontwerp e.d., maar het is in dit geval een heel goed marketing punt voor ze. Het geeft ze ook de extra bonus voor het punt dat je geen converter kabels nodig hebt.
Klopt, grotere groep informeren is beter, net als met de Gigabyte voeding toen.
uitvoering: Gigabyte GP-P750GM

AMD lijkt voor nu sowieso door te gaan met de oudere 8/6-pin configuratie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:06
MEG Ai1000P Review :

https://www.techpowerup.com/review/msi-meg-ai1000p-1000w/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2uPbzr9tAqLMolD3sW81I28m24=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/GUwFRSYZJWIgqlvtk8MlHWtG.gif?f=user_large

[ Voor 53% gewijzigd door Gipsy King op 27-10-2022 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Enerzijds wel jammer dat hij reviews nu eerst op zijn eigen site lijkt te publiceren.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je valt in herhaling @Gipsy King :P

Test met de veel besproken Nvidia16-Pin (12VHPWR) Adapter

[ Voor 79% gewijzigd door Hackus op 27-10-2022 19:37 . Reden: verduidelijkt nvidia adapter ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
Help!!!! schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Enerzijds wel jammer dat hij reviews nu eerst op zijn eigen site lijkt te publiceren.
Je bedoeld https://hwbusters.com/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
? ik mis hem effe Hakkie 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Fwiw Buildzoid's take. Gaat in op het probleem met de specifieke door nvidia meegeleverde connector cable. Hij legt ook uit waarom iha de 12pins connector een achteruitgang is wat hem betreft tov de oude 8pin connectors.

Dit verklaart waarom horizontale krachten uit den boze zijn op de nvidia connector:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-SHQBr1Mw1hEFqjVSxR4YQUl0vk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Aj8olBvyfkJrDfcfE5Zl63bk.png?f=user_large

PC Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:37

Fontainemelon

Zuiderbuur

Fontainemelon schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:23:
Ik zit met een vraag betreffende de voeding/kabels in m'n recent samengesteld systeem. Hierin zit een Corsair RM750x 2018: deze gekocht voor de goede algemene reviews, en het feit dat 'ie even afgeprijsd was naar EUR 90.

Het systeem draait ondertussen als een zonnetje met een i5 12400 en RX 6800 XT, maar er stoort me één iets en dat zijn de bijgeleverde kabels. Niet alleen zijn deze heel stug, maar de twee bijgeleverde PCIe kabels hebben dan ook nog 'ns allebei een (voor mij onnodige) pigtail connector aan de GPU zijde. De aansluitingen op de GPU zelf zitten dan ook nog eens redelijk ongelukkig net boven de RGB led. Dit met als resultaat dat de kabels nogal geklemd zitten tussen het glazen side panel en de videokaart met redelijk wat stress op de connectoren, en dan nog 'ns twee nutteloze loshangende connectoren van de pigtails.

Kortom, het ziet er niet netjes uit en heel goed is het ook niet voor de stress op de connectoren. Dus wou ik van Corsair de CP-8920111 kabel bestellen: een PCIe kabel zonder pigtail, die dus wat meer ruimte zou hebben tussen het glas en de GPU. Kost 5 euro bij Corsair, en dan was ik voor EUR 10 klaar. Alleen verdween 'ie net op het moment dat ik wou bestellen uit het assortiment, zowel bij Corsair zelf als bij Megekko. En nu is ie dus al een tijdje niet meer leverbaar voor een normale prijs, wat me doet vrezen dat 'ie helemaal niet terug beschikbaar komt. :+

Dus was ik naar alternatieven aan het kijken: bij Corsair is dat de "premium" single sleeve PCIe kabel, maar die kost 25 euro en zo heb ik er twee nodig. Dan kan ik al beter hun "premium" starter kit kopen: daarin zitten voor EUR 60 alle vier de kabels die ik nodig heb. En dan is er nog een Cablemod setje voor de RM750x voor EUR 70, ook single sleeve en met nog een hoop andere kabels erbij. Alleen lees ik hierover wat mixed reviews over de bouwkwaliteit.

Mijn vraag is nu: wat is wijsheid? Sowieso bij Corsair kabels blijven, of is zo'n Cablemod setje ook te vertrouwen? Hopen dat de kabel van 5 euro nog beschikbaar komt, of zo'n single sleeve kitje kopen? Ergens is het stom om EUR 60-70 uit te geven aan iets dat niet echt nodig is, maar het gaat er wel net wat beter uitzien en vooral allemaal wat minder onder stress zitten... Als ik zou gaan voor de Cablemod set, dan wacht ik in elk geval nog even tot Black Friday om ze te bestellen. Alle input wordt ten zeerste gewaardeerd! :)
In navolging hierop, dankzij de input over het beter bij originele kabels blijven toch maar even gewacht en ja hoor, de benodigde kabel was plots terug op voorraad bij Corsair. Voor nog geen 15 euro het geheel wat veiliger en strakker gemaakt.

De situatie voorheen: een spaghetti van PCIe kabels en ongebruikte pigtails, allemaal nogal raar rond het RGB LED van de kaart en tussen het glas van de case geprakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgpTAb4__WDitqQEhpl7boWcJFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qw0gGgcZ2wQbzQw8JQrxpr4l.jpg?f=fotoalbum_large

De situatie erna, met nog wat extra cable management: de nieuwe non-pigtail kabels lieten zich heel makkelijk 180° plooien (de kabels 'vielen' eigenlijk uit zichzelf zo en plooiden liever net niet zijwaarts naar beneden), en zweven nu zo'n centimeter boven de kaart naar de achterkant van de case. Stukken netter, stukken beter voor de connectoren. Ik ben blij, bedankt voor de input mede-tweakers!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIDL4AxUqSPl6ChO9ouYrD2sRd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJCQ5iqwOBb1vE3mcUNXdBXN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thermaltake Toughpower GF3 1000W ATX v3.0 PSU Review
Gezien de problemen met de Nvidia adapters zou ik de meegeleverde kabels gebruiken.

uitvoering: Thermaltake Toughpower GF3 - 1000W

[ Voor 23% gewijzigd door Hackus op 31-10-2022 17:30 . Reden: product toegevoegd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

JonnyGuru heeft overigens aangegeven dat op de komende Corsair ATX 3.0 voedingen geen 12VHPWR stekker komt maar de gewoon de gebruikelijke 8pins.

Zijn technische blogstuk over de 12VHPWR stekker: http://jongerow.com/12VHPWR/

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 31-10-2022 08:01 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er komt dus 'vooralsnog' geen Corsair voeding met PCIe 5.0 aansluiting om direct de 12VHPWR te kunnen gebruiken. Dus geen ATX 3.0 standaard, maar zgn ATX 3.0 ready.

Volgens de ATX 3.0-richtlijnen moeten PSU's die de PCIe 5.0 12VHPWR-connector gebruiken tot 200% van hun nominale vermogen gedurende ten minste 100μs (microseconden), 180% voor 1μs, 160% voor 10μs en 120% voor 100μs. Deze tijdelijke belastingen of vermogensschommelingen zoals ze bekend zijn, worden voornamelijk geanticipeerd door GPU's van de volgende generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Was met hun recente HX1000i en 1500i al bekend. Ze gaan nu, het ineens speelt met de adapters van Nvidia, nog even in op SM. En AMD die niet over gaat.
AMD Radeon RX 7900 graphics card has been pictured, two 8-pin power connectors confirmed
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2022/10/AMD-RADEON-RX-7000-2.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Hackus op 31-10-2022 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Aris heeft nog een artikel geschreven over 12vhpwr kabel/connector:

12VHPWR Connector/Cable: PSU’s Size (Watt) Does Matter!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is dat niet hetzelfde als ik hier schreef ?

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73237796

Wordt wel beetje gaar van die cable gate 😂

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 01-11-2022 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:15
Goedemorgen,

Ik hoop dat dit in het juiste topic is, maar omdat het specifiek over voeding keuze gaat leek mij dit juist.
Ik ga binnenkort m'n pc upgraden en i.v.m. nieuwe (langere) videokaart dien ik andere behuizing te kopen. Mijn pc staat normaal niet in het directe zicht, maar omdat ik ook een groter bureau krijg wil ik toch een keer een pc die op mijn bureau komt te staan en waarbij ik de hardware kan zien ;) Die moet dus aan de binnenkant ook wat knapper eruit gaan zien. Waarom dan in het voedingen topic? Bekabeling!

GPU zal een 2 of 3 * 8pins aansluiting krijgen. Bij een 3 * 8pins krijg je al snel een rommeltje omdat je hiervoor vaak 2 kabels gebruikt waarbij je bij 1 van de kabels 1 * 8pin aansluit en bij de andere kabel 2 * 8pins aansluit. Ziet er niet uit...

Welke voeding (850w) laat het toe om een strakke/nette bekabeling naar de GPU te krijgen? Corsair biedt bijvoorbeeld custom kabels aan in een aantal kleuren. Zijn die netjes te bundelen bij een 3* 8pins aansluiting? Zijn dit dan 3 aparte kabels? Voeding moet dan wel voldoende aansluitingen hebben uiteraard.

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@trixie24 Lees even het bericht hierboven van @Fontainemelon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixie24
Die heb ik uiteraard gezien/gelezen. Ik wil het graag nog een stuk netter oplossen. Vooral bij het gebruik van 3x 8pins weet ik niet zo goed waar ik op moet letten. Welke voeding/merk biedt opties om met custom kabels te werken? (Ik wil liefst kabels van het merk zelf gebruiken zodat ik zeker weet dat dit goed gaat)

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Jcu02ZI0qmUGhSv07niuw0N2Gw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HK5aEaxyh46mOdROw7cTsI3k.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oa Corsair RM850X en daar kun je met 2 kabels 3x 8-pin voeden. die gebruikt 16AWG kabels.
Je kunt ze ook los kopen Gen 3 is 18AWG en Gen 4 16AWG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon

Fontainemelon

Zuiderbuur

trixie24 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:00:
[...]

Die heb ik uiteraard gezien/gelezen. Ik wil het graag nog een stuk netter oplossen. Vooral bij het gebruik van 3x 8pins weet ik niet zo goed waar ik op moet letten. Welke voeding/merk biedt opties om met custom kabels te werken? (Ik wil liefst kabels van het merk zelf gebruiken zodat ik zeker weet dat dit goed gaat)

Voorbeeld:
[Afbeelding]
Dan moet je voornamelijk bij Corsair kijken welk type kabel ze meeleveren bij de aan te schaffen voeding, of of het type kabel van jouw voorkeur compatibel is. De kabel in je voorbeeld lijkt op de Type 4 kabels van Corsair, die "single sleeve" zijn en dus (alle acht in geval van een 8 pin connector) individueel als een net afgewerkt kabeltje tot aan de connector lopen. Vaak zitten er dan ook nog "cable combs" op, om ervoor te zorgen dat deze netjes langs elkaar blijven lopen. De oudere type 3 kabels van Corsair zijn gewoon een hoop kabels in één braided sleeve geworpen met op het uiteinde een krimpkous eroverheen, wat niet zo netjes weg te werken valt (en al zeker niet met pigtail connectoren). :+

Als je bij originele kabels wil blijven, dan is een Corsair PSU die type 4 kabels accepteert een goede keuze. Compatibility list is te vinden op de website van Corsair zelf. Misschien is het meest logische om meteen een voeding te kopen die Type 4 kabels in de doos heeft zitten, want apart kosten deze best een stevige duit (en al zeker als je drie PCIe's nodig hebt). De inbegrepen kabels zijn wel altijd zwart, dus als je een kleurtje wil dan kan je die enkel als aparte setjes bij Corsair kopen. Ook dan kost het totaalpakket van PSU + extra kabels wel wat meer natuurlijk.

Van andere merken weet ik het zo niet, omdat ik zelf een RM750x heb en daarvoor heb rondgekeken. CableMods is er uiteraard ook nog altijd en ook bij hun kan je specifiek voor 'alle voedingen' setjes kopen aan een relatief schappelijke prijs, maar de verhalen erover zijn wat mixed dus dat moet je aandurven.

Voorbeeld van de Type 4 kabels van Corsair

Corsair PSU Cable Compatibility

Compatibility wil overigens niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk met die kabels komen: zo is bijvoorbeeld de RM750x geschikt voor zowel Type 3 als Type 4, maar komen ze met de Type 3. Best individueel dus kijken wat er in de doos zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Fontainemelon op 04-11-2022 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixie24
@Fontainemelon Thanks voor die lijst... Als ik het goed zie kan ik op een RMX alle typen kabels aansluiten van type4 die ik nodig heb.

Ik gebruik 24pin voor mobo, de EPS voor CPU en dan heb ik 2 of 3x PCIe voor GPU nodig. Ik gebruik namelijk alleen een m2 ssd.

interpreteer ik de lijst juist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fontainemelon

Fontainemelon

Zuiderbuur

trixie24 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:28:
@Fontainemelon Thanks voor die lijst... Als ik het goed zie kan ik op een RMX alle typen kabels aansluiten van type4 die ik nodig heb.

Ik gebruik 24pin voor mobo, de EPS voor CPU en dan heb ik 2 of 3x PCIe voor GPU nodig. Ik gebruik namelijk alleen een m2 ssd.

interpreteer ik de lijst juist?
Klopt, voor een RM850x (gelijk of het nu de 2018 of 2021 versie is) zou je dan zo'n Type 4 kabel upgrade setje kunnen kopen bij Corsair en dan heb je alles wat je nodig hebt. Behalve dan één extra PCIe kabel als je GPU drie connectoren heeft, maar die kan je ook nog los kopen. Je zal dan twee of drie aparte PCIe kabels hebben lopen van de PSU naar GPU, maar kan die met wat Cable Comb en ziptie knutselwerk wel netjes naast elkaar laten lopen. De kabels meegeleverd in de doos zijn bij beide versies van de RM850x de 'lelijke' dingen voor zover ik zie, maar daar kan je alvast je systeem mee uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Een vraag... Ik heb hier een tijdje geleden het advies gehad ivm een corsair SF600 als beste SFX voeding die 2 x pci-e aankon. Geen probleem, prima advies. :) Is slechts een muisklik verwijderd op dit moment.

Toch even nog dit:
Ik ga binnenkort een DAN A4 build doen als ik wat vrije tijd heb. Oorspronkelijk wou ik mijn huidige ITX overzetten, maar ik zal van de gelegenheid gebruik maken om m'n hardware toch wat op te frissen.

Ik heb nog niet eerder zo klein gebouwd, en dan vraag ik me af: is een modulaire voeding wel wijsheid voor deze build? Paradoxaal genoeg kan het aan de 'uitgang' van de voeding nogal druk zijn met alle afzonderlijke kabels en stekkers.

Daar waar een kabelboom/bundel slechts 1 bundel is, ongeveer een duim dik. Ik zoek niet naar een goedkopere voeding, gewoon praktisch inbouwen.

Wat heb ik nodig?
- 24 pin mobo
- 4/8 pin mobo
- 2x sata
- 2x pci-e (wil graag upper mid range GPU, type radeon 6700-6800)

Kan je met een kabelboom zelf de stekkers hersolderen op lengte? Is dit veilig? (indien ik eerst ergens anders op oefen, nog niet eerder gedaan). Toch wel een beetje terughoudend, een pci-e is normaal 75 watt, en buiten de spec waarschijnlijk 100-150 watt?

Kan je niet gebruikte stekkers uit zo'n kabelboom gemakkelijk 'afknippen'? Ik kan eventueel wel hulp zoeken of vragen van iemand die meer in electronica bedreven is.

Excuses voor de domme vragen wellicht. Indien iemand eerder al een DAN A4 buildje heeft gedaan en simpelweg modulair (SF600) aanraadt, is ook prima ;) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Amos_x schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:46:
Een vraag... Ik heb hier een tijdje geleden het advies gehad ivm een corsair SF600 als beste SFX voeding die 2 x pci-e aankon. Geen probleem, prima advies. :) Is slechts een muisklik verwijderd op dit moment.

Toch even nog dit:
Ik ga binnenkort een DAN A4 build doen als ik wat vrije tijd heb. Oorspronkelijk wou ik mijn huidige ITX overzetten, maar ik zal van de gelegenheid gebruik maken om m'n hardware toch wat op te frissen.

Ik heb nog niet eerder zo klein gebouwd, en dan vraag ik me af: is een modulaire voeding wel wijsheid voor deze build? Paradoxaal genoeg kan het aan de 'uitgang' van de voeding nogal druk zijn met alle afzonderlijke kabels en stekkers.

Daar waar een kabelboom/bundel slechts 1 bundel is, ongeveer een duim dik. Ik zoek niet naar een goedkopere voeding, gewoon praktisch inbouwen.

Wat heb ik nodig?
- 24 pin mobo
- 4/8 pin mobo
- 2x sata
- 2x pci-e (wil graag upper mid range GPU, type radeon 6700-6800)

Kan je met een kabelboom zelf de stekkers hersolderen op lengte? Is dit veilig? (indien ik eerst ergens anders op oefen, nog niet eerder gedaan). Toch wel een beetje terughoudend, een pci-e is normaal 75 watt, en buiten de spec waarschijnlijk 100-150 watt?

Kan je niet gebruikte stekkers uit zo'n kabelboom gemakkelijk 'afknippen'? Ik kan eventueel wel hulp zoeken of vragen van iemand die meer in electronica bedreven is.

Excuses voor de domme vragen wellicht. Indien iemand eerder al een DAN A4 buildje heeft gedaan en simpelweg modulair (SF600) aanraadt, is ook prima ;) :D
De SF600 heeft al dermate korte kabels dat ik niet verwacht dat je veel lengte over hebt.
RX 6700/6800 kan je met één daisy chained kabel aansluiten, 6800XT met 2 maar dan kan je beter 2 enkele kabels bestellen bij Corsair in plaats dat je zelf aan het knippen gaat.

8 pin PCI-e is gespecificeerd voor 150w maar Corsair gebruikt dermate degelijk spul (16g draad en HCS connectors) dat er 360w doorheen kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:33
Hieronder een prima build video met de Dan A4 en een SF600.

YouTube: $1600 Dan A4-SFX Gaming PC Build Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 19:35
Ik en een vriend zijn beiden van plan om een upgrade te doen naar een 5800x3d en een 6900XT, zodat we met een upgrade nog een aantal jaren vooruit kunnen.

Beiden hebben we een voeding van 550W, zie hieronder welke:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 71,50€ 71,50
1VoedingenCorsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart€ 74,90€ 74,90
Totaal€ 146,40

Zouden beide voedingen dit aan kunnen? (Zie mijn volledige setup in de post link hieronder.)

Ik heb van het weekend een post geplaatst. Hier gaf iemand aan dat dit wel mogelijk moet zijn met mijn voeding, de bitfenix, maar dat ik wel moest opletten hoe ik dit ga aansluiten i.v.m. 3 12V rails. Indien mijn voeding dit aan kan, hoe kan ik de GPU het beste aansluiten en waar moet ik op letten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
versay schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:48:
Ik en een vriend zijn beiden van plan om een upgrade te doen naar een 5800x3d en een 6900XT, zodat we met een upgrade nog een aantal jaren vooruit kunnen.

Beiden hebben we een voeding van 550W, zie hieronder welke:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 71,50€ 71,50
1VoedingenCorsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart€ 74,90€ 74,90
Totaal€ 146,40

Zouden beide voedingen dit aan kunnen? (Zie mijn volledige setup in de post link hieronder.)

Ik heb van het weekend een post geplaatst. Hier gaf iemand aan dat dit wel mogelijk moet zijn met mijn voeding, de bitfenix, maar dat ik wel moest opletten hoe ik dit ga aansluiten i.v.m. 3 12V rails. Indien mijn voeding dit aan kan, hoe kan ik de GPU het beste aansluiten en waar moet ik op letten?
6900XT alleen kan al pieken naar 600w dus nee, met die voedingen gaat het niet. Zeker niet met de Bitfenix die maar 30A/360w voor de videokaart heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versay
Uszka schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:55:
[...]

6900XT alleen kan al pieken naar 600w dus nee, met die voedingen gaat het niet. Zeker niet met de Bitfenix die maar 30A/360w voor de videokaart heeft.
Dat had ik helaas al wel verwacht. Wat is een voeding die je zou aanraden voor deze build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:53
Ik overweeg ook zo'n gpu. Hoe risicovol is het om die aan m'n 12 jaar oude AX750 te hangen?

Anders wacht ik denk de atx 3.0 psu's af

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er zijn veel meer goede voedingen. veel ligt aan de prijs die je uit wilt geven.
uitvoering: Cooler Master MWE Gold 1050 - V2 - Full Modular
uitvoering: FSP Hydro G Pro 1000 watt.

Ik heb een 5900XT(OC) en 6900XT(OC) met FSP (wel 1200w, wat overdreven is, maar er was op moment van kopen niet veel vergelijkbaars te krijgen) uitvoering: FSP HYDRO PTM PRO 1200

Met huidige drivers valt het pieken flink mee tov toen de 6900XT net uitkwam, en de ene XT verbruikt meer dan de ander.Met een beetje ruimte houdend zou ik met een 6900XT altijd voor tenminste 850w gaan, en is 750watt aan de krappe kant. De meeste voedingen die je hoog gaat belasten zijn ook luider(+ 40dBA)
Corsair is over het algemeen stiller

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
haarbal schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 08:57:
Ik overweeg ook zo'n gpu. Hoe risicovol is het om die aan m'n 12 jaar oude AX750 te hangen?

Anders wacht ik denk de atx 3.0 psu's af
AX750 valt uit met een 6900XT. Is een Seasonic erfenis (ja, de AX750 werd door Seasonic gemaakt). Mogelijk blijft het wel lopen als je de 12v sensordraad verwijderd. Maar goed, 12 jaar oud zou ik sws vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versay
@Uszka En zijn deze voedingen wat? Of geef je de voorkeur aan de voedingen uit het lijstje wat je hebt aangeleverd?

uitvoering: Gigabyte Aorus P850W
uitvoering: Seasonic Focus GX-850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-04-2023
Ik vraag me af hoe het zit met de 12 pins kabel van de thermaltake toughpower gf3, of de 12 pins adapter gesoldeerd is of gekrompen, is hier wat over bekend?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
versay schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:05:
@Uszka En zijn deze voedingen wat? Of geef je de voorkeur aan de voedingen uit het lijstje wat je hebt aangeleverd?

uitvoering: Gigabyte Aorus P850W
uitvoering: Seasonic Focus GX-850
Als die interessant zouden zijn had ik ze er wel bij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-04-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ItalianStyle schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:21:
Ik vraag me af hoe het zit met de 12 pins kabel van de thermaltake toughpower gf3, of de 12 pins adapter gesoldeerd is of gekrompen, is hier wat over bekend?
Als je met 'gesoldeerd' bedoelt zoals de nVidia adapters, dan zou dat toch wel een zeer slechte zaak zijn. ;)

Maar hoorde in de laatste video van Jayztwocents de opmerking tussen neus en lippen door dat ook non-nVidia adapter kabels (dus 'normale' 12+4-pin connector) kunnen smelten. :X Als dat ook echt zo is, heeft AMD hier echt een goede keus gemaakt door de oude vertrouwde 8-pins connectors te blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nvidia investigates the “Melting” issue
The best solution for now, seems to buy an ATX3.0/PCIe 5.0 compatible PSU. This should be the wisest thing you could do, at this moment.

Corsair’s PSU Expert Jonny Guru Weighs in on Nvidia Connector-Gate

[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 09-11-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16
Iemand nog een goed advies tussen de volgende voedingen (voor een I5 13600K met een 7900XTX)?

NZXT C1000 Gold v2 (NZXT is van Seasonic. Geselecteerd op advies van Uszka. Maakt alleen vrij veel geluid op volle sterkte 44,5dB)
Cooler Master MWE Gold 1050 - V2
Seasonic Focus GX-1000
be quiet! Pure Power 11 FM 1000W

[ Voor 51% gewijzigd door Unkie op 09-11-2022 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:52
Unkie schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:06:
Iemand nog een goed advies tussen de volgende voedingen (voor een I5 13600K met een 7900XTX)?

NZXT C1000 Gold v2 (NZXT is van Seasonic. Geselecteerd op advies van Uszka. Maakt alleen vrij veel geluid op volle sterkte 44,5dB)
Seasonic Focus GX-1000
Even wachten op de reviews en het stroomverbruik.
Een 750W voeding zal hoogstwaarschijnlijk al meer dan voldoende zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Neem iig niet een Be Quiet! Dark Power Pro 12. Die geeft nog doodleuk standby power door wanneer de schakelaar op de voeding op 'UIT' staat. :X Der8auer kwam hier achter toen hij met vloeibaar stikstof de 13900k ging overklokken en het een degelijke power cycle wilde doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Unkie schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:06:

Seasonic Focus GX-1000
NZXT is niet van Seasonic. NZXT gebruikt in de C Gold V1 het platform van de Seasonic Focus maar aangezien Seasonic platforms hun beperkingen hebben is NZXT voor de V2 overgestapt naar een beter platform van CWT. Het is dan ook de beste optie van de vier voedingen op je shortlist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gipsy King
Aris Best PSU Pick's updated :

https://hwbusters.com/best_picks/best-psus-picks-2022/

>500W : Corsair CX450
500-600W : be quiet! Pure Power 11 FM 550W
600-700W : Corsair RM650x (2021)
700-800W : Seasonic Prime TX-750
800-900W : Corsair RM850x (2021)
900-1000W : Seasonic Prime TX-1000
1000-1300W : Thermaltake Toughpower GF3 1200W
>1300W : Corsair AX1600i
SFX : Corsair SF750 Platinum
SFX-L: SilverStone SX1000 Platinum

Lab Update

[ Voor 11% gewijzigd door Gipsy King op 10-11-2022 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is die anders dan deze ? :D

Best Power Supplies sept 2022

• Gipsy King
Geen idee :) , er stond op zijn eigen website een kopje UPDATED 20 October 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gipsy King schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:50:
[...]

Geen idee :) and dont care TBH , er stond op zijn eigen website een kopje UPDATED 20 October 2022
Zoals vaker spreekt ie zichzelf tegen, want dit zou een betere voeding zijn dan CX450
XPG Pylon 450W

* ben je al klaar voor 03 december ?

;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 10-11-2022 11:54 ]

• Gipsy King
Hackus schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:52:
[...]

Zoals vaker spreekt ie zichzelf tegen, want dit zou een betere voeding zijn dan CX450
XPG Pylon 450W

;)
Dat is niet handig voor zijn eigen geloofwaardigheid idd :( maar goed, mensen moeten daar zelf een conclusie aanhangen denk ik.

3 December ? Komt sinterklaas tegenwoordig eerder ? Wat heb ik gemist :D !

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gipsy King schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:03:
[...]

Dat is niet handig voor zijn eigen geloofwaardigheid idd :( maar goed, mensen moeten daar zelf een conclusie aanhangen denk ik.

3 December ? Komt sinterklaas tegenwoordig eerder ? Wat heb ik gemist :D !
offt
Heavy Weight Boxing ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
Offt , yeah but not the match we wished for :) Jammer dat AJ geen zin heeft.

• Gipsy King
Inside Info :

het lijkt erop dat sommige brands, Cooler master en Seasonic kan ik direct inzien bij de fact. de nieuwe PSU's hebben Postponed to Januari :

Seasonic Vertex GX-850
Seasonic Vertex GX-1000
Seasonic Vertex GX-1200
Waren oorspronlijk voor incoming in NL begin December , schuiven nu naar early Jan.

Cooler master V850 Gold i Multi
Cooler master V750 Gold i Multi
Waren oorspronlijk voor incoming in NL begin December , schuiven nu naar Eind Jan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Hackus schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:52:
[...]

XPG Pylon 450W

;)
CX450 is geen CX450M. CX450 zit een LLC platform van CWT of GW in waar de CX450M en de Pylon het met double forward moeten doen. Pylon is beter dan CX450M maar niet beter dan CX450.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:50:
[...]

CX450 is geen CX450M. CX450 zit een LLC platform van CWT of GW in waar de CX450M en de Pylon het met double forward moeten doen. Pylon is beter dan CX450M maar niet beter dan CX450.
Hij heeft het dan over GW, die sowieso minder stil is dan de CWT waar ie ze zelf maar 3.5 ster geeft. en de nieuwe CX450M Highly Recommended. Maar er zijn meer voorbeelden, maar dat wordt een rommeltje om dat hier overzichtelijk te houden

• Uszka
  • Nu online
Hackus schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:23:
[...]

Hij heeft het dan over GW, die sowieso minder stil is dan de CWT waar ie ze zelf maar 3.5 ster geeft. en de nieuwe CX450M Highly Recommended. Maar er zijn meer voorbeelden, maar dat wordt een rommeltje om dat hier overzichtelijk te houden
Het is ook het moment dat de voeding wordt getest. Als voeding X in 2021 wordt getest en wordt op dat moment als uitstekend in die klasse bevonden kan een jaar later voeding Y daar natuurlijk prima overheen gaan. Aris weet immers ook niet wat gaat komen. Ik heb in de video's iig geen glazen bol in zijn lab zien staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:29:
[...]

Het is ook het moment dat de voeding wordt getest. Als voeding X in 2021 wordt getest en wordt op dat moment als uitstekend in die klasse bevonden kan een jaar later voeding Y daar natuurlijk prima overheen gaan. Aris weet immers ook niet wat gaat komen. Ik heb in de video's iig geen glazen bol in zijn lab zien staan.
Wat is dit voor slap gelul zeg. Bij nieuwe lijst hoort de beste voeding er uit te komen, en niet die in 2018 de beste was. Maar zoals ik al zei zijn er meer voorbeelden waar hij zich tegenspreekt zelfs in 1 test, dus op dezelfde datum.

+ daarmee zeg ik niet dat ie slap in de ruimte lult, maar merk dit wel op.
Zoals @Gipsy King ook zegt moet de lezer maar zijn ding er uit halen, en zelf beslissen.

Het gaat hier niet om het gelijk tussen jou en mij, maar om overzichtelijk en duidelijk advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:31
Mee eens, zo gaat dat ook bij energielabels van bv auto's en witgoed.
Je kunt niet betere producten dezelfde rating geven imo.

Kun je bij steeds betere producten twee dingen doen.
Schaal aanpassen/toevoegen zoals bv A+, A++, etc.
Of oudere producten downgraden: een auto van 10 jaar geleden met label A kan nu gewoon een D hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 11-11-2022 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gipsy King
Buiten dat zijn de % verschillen in die PSU's Zo klein dat de doorsnee consument er niks van merkt en 9 van de 10 keer kiest voor de bang for the buck van het momentum. Neemt niet weg dat hij wel straight moet blijven in zijn advies , of dat nu op pagina a,b,c,d etc is. Als je overal iets anders adviseert, wat is het dan nog waard.

[ Voor 33% gewijzigd door Gipsy King op 11-11-2022 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
@Hackus/@Uszka ik stel mij dan gewoon de vraag om welke reden Aris dan niet ééntonig is in zijn antwoorden. Dat maakt het voor potentiële kopers alvast niet gemakkelijker om te weten waarnaar gekeken moet worden. Ik sluit me daarbij aan bij @Gipsy King

Een vb: Tweakers heeft vrijwel ook maandelijks een BBG. Iemand die non-stop in het BBG-topic zit, weet wel welke onderdelen die maand beter of beter niet in de BBG gestoken moesten zijn of dat er die maand geluisterd is naar de community of niet. Maar iemand die niet in het BBG topic zit, verwacht toch de beste waar voor zijn geld te krijgen iedere BBG? En toch zeker geen tegenstrijdigheden te zien in de BBG?

Zeker voor iemand die bekend staat objectief en betrouwbaar te zijn in de reviews (Aris), lijkt het me niet erg professioneel als er tegenstrijdige zaken worden verteld. My 2 cents :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gipsy King schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:14:
Inside Info :

het lijkt erop dat sommige brands, Cooler master en Seasonic kan ik direct inzien bij de fact. de nieuwe PSU's hebben Postponed to Januari :

Seasonic Vertex GX-850
Seasonic Vertex GX-1000
Seasonic Vertex GX-1200
Waren oorspronlijk voor incoming in NL begin December , schuiven nu naar early Jan.
Wat meer info van fabrikant over deze voedingen

https://seasonic.com/news...nic-to-launch-new-vertex/

@Flipking94 totaal niet van belang om daarover door te zeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Hackus schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:20:
[...]

Wat meer info van fabrikant over deze voedingen

https://seasonic.com/news...nic-to-launch-new-vertex/

@Flipking94 totaal niet van belang om daarover door te zeuren
Check alleen ''Mid-December 2022: North America / Europe / Asia'' Dit word hem dus niet .

De eerste container waar ze inzitten komt pas early 2023 binnen.

Eerst maares de test's zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gipsy King schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:23:
[...]

Check alleen ''Mid-December 2022: North America / Europe / Asia'' Dit word hem dus niet .

De eerste container waar ze inzitten komt pas early 2023 binnen.

Eerst maares de test's zien :)
Ging me meer over de info van de voeding dan levertermijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:06

OMD

Als we nu kijken wat een goede voeding is waar ik weer een tijd mee vooruit kan waar hebben we het dan over? Is dat een RM850? Prijs maakt me niet uit (tot op een zekere hoogte natuurlijk)

Ik heb nu nog een 7 jaar oude EVGA G2 750w. 5800x3d en 300+watt GPU.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
OMD schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 09:16:
Als we nu kijken wat een goede voeding is waar ik weer een tijd mee vooruit kan waar hebben we het dan over? Is dat een RM850? Prijs maakt me niet uit (tot op een zekere hoogte natuurlijk)
Die is prima, maar een uitvoering: Cooler Master V850 Gold - V2 is beter voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online

Voor het aankomende high-end spul zou ik minimaal 1000w adviseren en bij voorkeur een voeding die aan de ATX3.0 spec voldoet alleen zijn die voedingen nog erg slecht/niet verkrijgbaar. Voor nu zou ik zeggen: haal uitvoering: NZXT C1000 Gold v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

uitvoering: EVGA SuperNOVA 750 G2
Hoef je niet te vervangen indien niet defect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Dat is uiteraard fijn om te horen. Ik dacht dat 7 jaar wel een beetje een dingetje was voor voedingen. Hij heeft wel 10 jaar garantie. Ik houd hem dan gewoon nog even :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:14
OMD schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:58:
Dat is uiteraard fijn om te horen. Ik dacht dat 7 jaar wel een beetje een dingetje was voor voedingen. Hij heeft wel 10 jaar garantie. Ik houd hem dan gewoon nog even :)
Hangt van je voeding af en wat je ermee doet. Een kwaliteitsvoeding met 10 jaar garantie houdt het zeer waarschijnlijk ook wel die 10 jaar uit (minstens) als hij de 7 al aangetikt heeft.

Mijn Seasonic X-560 heeft dit jaar zijn tiende verjaardag gevierd en doet het nog altijd prima, en daar zat 5 jaar garantie op. Ik zou hem niet mee kunnen nemen naar een nieuwe build, met de vermogens en powerspikes van de nieuwe hardware (hij voorziet nu slechts een GTX 1070 van prik), maar na de kast is het waarschijnlijk het meest solide stuk hardware dat ik heb.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MneoreJ schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:02:
[...]

Hangt van je voeding af en wat je ermee doet. Een kwaliteitsvoeding met 10 jaar garantie houdt het zeer waarschijnlijk ook wel die 10 jaar uit (minstens) als hij de 7 al aangetikt heeft.

Mijn Seasonic X-560 heeft dit jaar zijn tiende verjaardag gevierd en doet het nog altijd prima, en daar zat 5 jaar garantie op. Ik zou hem niet mee kunnen nemen naar een nieuwe build, met de vermogens en powerspikes van de nieuwe hardware (hij voorziet nu slechts een GTX 1070 van prik), maar na de kast is het waarschijnlijk het meest solide stuk hardware dat ik heb.
Nu maken ze mindere voedingen met 10-12j garantie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:14
Hackus schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:05:
Nu maken ze mindere voedingen met 10-12j garantie :P
Ja, de glorie is enigszins vergaan. Aan de andere kant moeten we ook weer niet overdrijven: na de opzichtige misstappen van SS toen de nieuwe videokaarten lekker gingen powerspiken is het merk bij sommigen gedegradeerd van AAA kwaliteit die je ongezien kon kopen tot praktisch niet beter dan een derdehands OEM voeding van een naamloze bron. In de praktijk zijn ze eigenlijk vooral te duur nu voor wat je krijgt. Zonde, maar geen dóódzonde.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ik had toch besloten een nieuwe voeding te nemen. Zit nu een 3080 in en met die transient spikes ed wilde ik een beetje een recente voeding hebben.

Ik heb dus die Cooler Master besteld maar die heeft zulk erge Coil whine dat ik niet eens normaal wat kan doen. Ook de fan slaat heel snel aan en is erg luidruchtig. Ik vind dit vergeleken met mijn oude Supernova G2 maar een rampen ding. Ik heb azerty gemaild hoe nu verder want ik denk dat die kapot is.

YouTube: Coil
Dit is toch niet normaal of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

En met de Evga hoor je dit niet ?
Lijkt mij eerder de GPU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Hackus schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:09:
En met de Evga hoor je dit niet ?
Lijkt mij eerder de GPU
Nee, komt echt uit de voeding. Ik ga morgen de Evga weer terug plaatsen maar hier is duidelijk iets mis mee. Azerty heeft ook al gereageerd per e-mail dat dit waarschijnlijk een defect is. Ding gaat ook al heel snel heel hard blazen alsof die al op de 100% fanspeed zit. Ook de fan maakt lawaai alsof die niet recht is.

Als het de gpu is dan ben ik er klaar mee haha. Had al een 6800xt die enorm schreeuwde qua coil whine en nu dit weer. Mijn evga voeding met 2080 is fluisterstil. Je mag best wat coil whine horen maar zelfs met het volume op standje niet leuk hoor ik deze whine boven alles uit.

[ Voor 22% gewijzigd door OMD op 15-11-2022 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:17
Ik heb sinds kort zo een Cooler Master V650 V2 Gold in mijn systeem zitten.

Deze ; uitvoering: Cooler Master V650 Gold-V2

Maar wat is nu precies het nut van die kleine vierkante schakelaar achterop ? Staat iets van 'hybrid' bij ofzo ?

Verder in mijn kast ; uitvoering: Corsair Carbide Series 270R Closed

Hoe moet de voeding dan zitten ? Dan omhoog of fan omlaag ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:41:
Ik heb sinds kort zo een Cooler Master V650 V2 Gold in mijn systeem zitten.

Deze ; uitvoering: Cooler Master V650 Gold-V2

Maar wat is nu precies het nut van die kleine vierkante schakelaar achterop ? Staat iets van 'hybrid' bij ofzo ?

Verder in mijn kast ; uitvoering: Corsair Carbide Series 270R Closed

Hoe moet de voeding dan zitten ? Dan omhoog of fan omlaag ?
Staat gewoon op de doos en in de handleiding en op de site. Uitschakelen van de fan bij belasting lager dan 40%.

Althans, bij mijn 850watt versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

OMD schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:30:
[...]

Nee, komt echt uit de voeding. Ik ga morgen de Evga weer terug plaatsen maar hier is duidelijk iets mis mee. Azerty heeft ook al gereageerd per e-mail dat dit waarschijnlijk een defect is. Ding gaat ook al heel snel heel hard blazen alsof die al op de 100% fanspeed zit. Ook de fan maakt lawaai alsof die niet recht is.

Als het de gpu is dan ben ik er klaar mee haha. Had al een 6800xt die enorm schreeuwde qua coil whine en nu dit weer. Mijn evga voeding met 2080 is fluisterstil. Je mag best wat coil whine horen maar zelfs met het volume op standje niet leuk hoor ik deze whine boven alles uit.
Klinkt als de klachten van de oudere 850. Die had een minder fanprofiel/controller
@Gipsy King het typenummer was niet gewijzigd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
Hackus schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:04:
[...]

Klinkt als de klachten van de oudere 850. Die had een minder fanprofiel/controller
@Gipsy King het typenummer was niet gewijzigd ?
Volgens mij is de SKU hetzelfde, maar is de versie met beter fanprofiel te onderscheiden aan een ander logo op de doos. Hieronder een voorbeeld van de SFX variant waarbij het oude fan logo is veranderd naar iets anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8OY5e56tpuALu2LmLZQ28n9PLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CU7rthSdS905M4tqVgDNrHbo.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 59 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.