DominoNL schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:47:
[...]
Leuk dat het in een stevige behuizing zit, maar ik zie de relevantie niet helemaal. Je hebt een connector en een stekker die aan elkaar blijven zitten met een latch, dat 1 van de 2 toevallig in behuizing zit heeft daar voor de geleiding volgens mij niets mee te maken. Daarnaast zijn de connectors die alle voedingen al sinds jaar en dag gebruiken gewoon standaard microfit. Het is echt niet zo dat de toko's die custom cablesetjes maken van de desbetreffende voedingfabrikent een zwikkie "matched" connectoren krijgen ofzo.
[...]
Je haalt ook hier wat dingen door elkaar. Ik geloof niet dat er geen cable-extensions zijn die voor problemen zorgen, ik zeg alleen dat een cable-extension niet expliciet gegarandeerd gaat smelten. Je weet van (de meeste gevallen van) de mensen bij johnyGURU niet of A. user damage is uit te sluiten en B. de kwaliteit van de extensioncables in orde was.
Again, als je mij niet geloofd dan vraag je het anderen. Op jonnyGURU zitten mensen die werken voor voedingsfabrikanten, leveranciers, webshops en PSU enthousiast. En ik heb alleen maar gezegd dat de kans van problemen bij die dingen veel groter is dan bij gewone kabels. Dat is ook niet meer dan logisch omdat je een extra kritisch punt creëert. Elke connectie is namelijk een kritisch punt. Dat staat nog buiten het feit dat het vaker mis gaat bij zo'n verloopje dan bij de modulaire connector zelf. Ik heb zeker niet gezegd dat ze gegarandeerd gaan smelten, iets waar jij nu mee komt.
We praten in cirkeltjes; als ik extra informatie of bronnen vraag dan is dat niet "jouw werk", en als ik dan aangeef dat je dit semi-verplicht bent in een forum waar je deze service aanbiedt dan "had ik verder moeten vragen".
Zoals ik al zei geef ik altijd onderbouwing, maar als het dan nog niet duidelijk is dan moet je dat aangeven aangezien ik het niet kan ruiken.
Maar dan mogen we wel alleen de door jouw goedgekeurde reviews gebruiken, of...?
Nee alleen een slecht artikel als bron gebruiken is natuurlijk onzin. Je zegt zelf ook al dat je genoeg fouten in de reviews van HWI ziet, dus dan weet je ook dat zoiets nooit als bron gebruikt kan worden.
Mijn conclusie klopt wel; jij geeft aan dat de curve van de seasonic ernstig afwijkt van de curve van corsair. Dat is niet waar, want die curve kun je prima zien en vergelijke in beide grafieken. Wat jij daarna aanhaalt is dat we de "agressieve" snelheid van de seasonic moeten bekijken. Die staat nou precies niet vermeld in de grafiek, en dat is dus niet te vergelijken.
Nee en daarom wees ik dus naar de review en zet ik er duidelijk bij dat de afbeelding van Seasonic een schematisch voorbeeld is. Je kunt namelijk nooit data van een review fabrikant gebruiken wat betreft geluidsproductie. Fabrikanten gebruiken geen vergelijkbare meetmethodes, sommigen lijken zelfs te meten van meerdere meters zo laag is hun opgegeven dB.
Ik heb even moeten zoeken, maar kan vinden dat de HA1225H12F-Z in de seasonic focus serie zit. Een fan die max 2200 rpm draait. Waar heb jij kunnen vinden dat deze dat ook daadwerkelijk haalt, en onder welke omstandigheden is dit?
Je quote letterlijk de link waar dat staat.
Ook vind ik je je afronding van naar beneden van 1000 naar "max ~800rpm" en je afronding naar boven van 2200 naar "~2300 rpm" (dus zonder max, gewoon statisch 2300 rpm?) op z'n minst stemmingmakend.
Ik vind het vooral bijzonder dat je niks lijkt te begrijpen maar wel een mening klaar hebt. In de linkjes is duidelijk te zien dat het gewoon klopt wat ik zeg, iedereen ziet het behalve jij schijnbaar.
Maar als je ~800 RPM en ~2300 RPM niet precies genoeg vindt, dan maken we er toch 815 RPM en 2310 RPM van want dat staat er om precies te zijn. Niks niet afronden van 1000 RPM naar ongeveer 800 RPM.
Dus de corsair die je aanhaalt, die bij 0-50% belasting geen fan laat draaien en daarna van 50-100% de fan van 0 tot 1000rpm (in een bepaalde curve) opspint is geen fancurve die bij meer belasting harder gaat draaien? Volgens mij doen letterlijk alle moderne voedingen dat, alleen is (zoals ik al eerder zei) de curve niet bij allemaal gelijk.
Zoals ik elke keer al aangaf is het probleem van Seasonic dat het grootste deel van hun voedingen vanaf 50% hoorbaar wordt en bij hogere belasting luidruchtig. Dat is typisch voor Seasonic, veel andere fabrikanten proberen hun voedingen ook stil te houden bij hogere belasting.
Kun je ergens met feitelijke onderbouwing aantonen dat de metingen inderdaad met verschillende meters in verschillende ruimtes zijn gedaan?
Nou ja, het is duidelijk zichtbaar. De ene heeft een geluidsdrempel van 25dB en de andere één van 6dB. En voor de rest heeft de reviewer dat zelf vertelt, dus dan zal het ook wel zo zijn.
Dit verschil is enkel zo groot omdat jij hierin allen afrondingen scheef doet en alle variabelen mogelijke weg wuift.
Juist, de enige die dat doet ben jij, iedereen kan dat duidelijk terug zien.
Laten we dat dus zoals je zelf terecht aangeeft maar gewoon niet 1:1 vergelijken tot we die variabelen op tafel hebben.
Alle variabelen zijn duidelijk. Bij het kijken naar de fan speed ben je niet afhankelijk van hoeveel omgevingsgeluid er is of hoe goed je dB meter is. Wel kun je niet twee willekeurige fans vergelijken op geluid als je alleen de fan speed maar weet. Maar iedereen kan bedenken dat de hier gebruikte 120mm fan in de Seasonic op 2310 RPM meer geluid maakt dan de gebruikte 140mm fan in de Corsair op 815 RPM.
Wat nog wel verschil kan maken is de omgevingstemperatuur maar die is 2,3 graden lager voor de Seasonic, dus daar heeft de Seasonic dus juist een heel klein voordeel.
Ik vind het toch frappant, je roept hier iets, compleet zonder onderbouwing en iedereen slikt het voor zoete koek. Gevaarlijk bijna...
Of het was zo duidelijk te zien in de grafiek dat hij niet eens door hoefde te vragen? Ik zou je dan ook vragen eerst eens serieus zelf te kijken want ik ga niet nogmaals op zo'n post met onzin reageren.