• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Remy!!!! Kun je niets instellen in NF ? denk niet dat je iOS te maken heeft met NF instellingen, maar alleen met video die je zelf maakt.
(ik kijk niet via iPhone)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:31
@Hackus Ik kan in de instellingen van Netflix nergens iets vinden met betrekking tot HDR.

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 20:33
Ik heb iets heel vreemds op mijn Iphone 8.

Ik heb zowel de outlook app als gmail app op mijn telefoon. Vanaf een week komen mails die gericht zijn aan mijn gmail adres, ook binnen op mijn outmail app. Dit, terwijl in de mail alleen mijn gmail adres vermeld staat (en niet mijn hotmail adres).

Als ik kijk bij Gmail instellingen via de pc, dan staat Doorsturen niet ingeschakeld.
@Remy!!!! Heb je een voorbeeld waarbij dit gebeurt, of is het overal? Met de dolby vision afleveringen heb ik op de X zo geen problemen. Kan straks wel eens op de 8 kijken en dan vergelijken en ff checken. :)
Dat de 8 ook HDR-ondersteund verbaast me, ik dacht dat het scherm dat niet kon hebben.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:31
Netflix + HDR:
https://www.phonearena.co...the-iPhone-X-does_id98751

De 8 kan dus niet volledig HDR aan en de X wel.

Er zijn meerdere artikelen te vinden, ondanks dat er gezegd wordt dat het moet werken is het niet optimaal.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:31
WhatsappHack schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:46:
@Remy!!!! Heb je een voorbeeld waarbij dit gebeurt, of is het overal? Met de dolby vision afleveringen heb ik op de X zo geen problemen. Kan straks wel eens op de 8 kijken en dan vergelijken en ff checken. :)
Dat de 8 ook HDR-ondersteund verbaast me, ik dacht dat het scherm dat niet kon hebben.
Ik had het laatst bij Narcos Mexico. Is qua HDR totaal geen interessante serie, maar toch vonden ze het blijkbaar leuk om toe te voegen.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-03 12:33
Is het normaal dat je binnen 2 maanden al 3% accu capaciteit verliest in een nieuwe 8?
Ligt bij 10-15% aan de lader, dus van mishandeling ofzo is geen sprake.
Die van mijn vrouw is tegelijkertijd gekocht, en staat op 99.

• Hackus
  • Niet online
@Banshee Dat had ik naar 98%, maar staat nu nog steeds op 98%

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-03 13:37
Had ik ook vrij snel en bleef toen heel lang op 98 staan. Nu staat hij na een jaar op 95. Maak me er niet echt druk om.

PSN: Sluuz

• Banshee
Oké, dan kijk ik het gewoon aan. En anders breng ik hem binnen 😉
Banshee schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:40:
Oké, dan kijk ik het gewoon aan. En anders breng ik hem binnen 😉
En wordt je vervolgens verteld dat het prima in orde is en je terug mag komen als hij onder de 80% komt. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Banshee
WhatsappHack schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:14:
[...]

En wordt je vervolgens verteld dat het prima in orde is en je terug mag komen als hij onder de 80% komt. ;)
Haha, als hij op dit tempo doorgaat, kan ik over 14 maanden binnenlopen 😂

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:47
Mijn i8 stond na 1 jaar op 99%. Elke nacht op de draadloze (5W) lader.
Zal straks eens zien bij mijn zoon, hoe hij er nu voor staat, wordt iets meer misbruikt = hogere SOT, slechte laadtijden, regelmatig aan de iPad lader. Heeft hem 2 maand in gebruik... Wordt dus vervolgd!
EDIT: staat nu op 95%... dus misbruik heeft inderdaad een serieuze invloed!

[Voor 12% gewijzigd door RigolleM op 09-12-2018 09:00]

• Hackus
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:31:
Had ik ook vrij snel en bleef toen heel lang op 98 staan. Nu staat hij na een jaar op 95. Maak me er niet echt druk om.
Inderdaad, dat is normaal verbruik

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46
Net even in de Apple store met zowel de 8 als de Xs staan spelen. Beide iOS 12.1.2. Wat is de camera van de 8 traag. En die van de Xs supersnel. Volgens de verkoper moeten de prestaties gelijk zijn, want hardware 8 en X (die staat er niet eens) "zijn hetzelfde". Toen met hem de 8 bekeken. Hem viel de delay ook op. Je richt ergens op en bijna een volle seconde later kun je de volgende foto maken. Toen werd me verteld dat de winkel een beetje donker is (die is bij de Xs hetzelfde), "het toestel is een jaar oud" en "er staat demosoftware op".
Toen naar de volgende MediaMarkt :) gegaan en daar met iOS 12.1.1 op de 8 en de X gespeeld. Zelfde delay bij de 8, X iets sneller. Nu thuis de iPhone 5c met iOS 9.3.3 geprobeerd en daarop krijg ik dus direct een foto op het moment dat ik de foto maak.

Is dit (typisch) Apple die de 8 een vernieuwende experience :) geeft nu er nieuwere toestellen zijn of is het echt de demosoftware?

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:42:
Net even in de Apple store met zowel de 8 als de Xs staan spelen. Beide iOS 12.1.2. Wat is de camera van de 8 traag. En die van de Xs supersnel. Volgens de verkoper moeten de prestaties gelijk zijn, want hardware 8 en X (die staat er niet eens) "zijn hetzelfde". Toen met hem de 8 bekeken. Hem viel de delay ook op. Je richt ergens op en bijna een volle seconde later kun je de volgende foto maken. Toen werd me verteld dat de winkel een beetje donker is (die is bij de Xs hetzelfde), "het toestel is een jaar oud" en "er staat demosoftware op".
Toen naar de volgende MediaMarkt :) gegaan en daar met iOS 12.1.1 op de 8 en de X gespeeld. Zelfde delay bij de 8, X iets sneller. Nu thuis de iPhone 5c met iOS 9.3.3 geprobeerd en daarop krijg ik dus direct een foto op het moment dat ik de foto maak.

Is dit (typisch) Apple die de 8 een vernieuwende experience :) geeft nu er nieuwere toestellen zijn of is het echt de demosoftware?
Net even gespeeld met mijn IPhone 8.
Merk geen vertraging met het maken van foto’s.
Ook niet bij meerdere foto’s achter elkaar.

• Dancing_Animal
Haga schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:20:
[...]

Net even gespeeld met mijn IPhone 8.
Merk geen vertraging met het maken van foto’s.
Ook niet bij meerdere foto’s achter elkaar.
Ok. En als je iets ver fotografeert en dan dichtbij en dat een paar keer? Welke iOS versie heb je?

• RigolleM
Dancing_Animal schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:22:
[...]

Ok. En als je iets ver fotografeert en dan dichtbij en dat een paar keer? Welke iOS versie heb je?
De camera van de X en de 8 zijn inderdaad indentiek maar de X heeft een extra camera met telelens en 2x optische zoom. Dit maakt inderdaad het verschil als je inzoomt (van ver fotograferen). Met de XS zijn er minimale verschillen tussen X en XS, maar één belangrijke is de blur (bokeh zoals Apple het durft noemen) die ontbreekt op de X (ook XR) in de portretmodus.

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:46
Heeft iemand ondertussen al een glazen screenprotector waar je tevreden over bent? Heb net iPhone 8 en zit al een Tech21 hoesje rond achterkant , maar zoek dus nog iets om voorkant te beschermen.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-03 20:47
RigolleM schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:30:
[...]

De camera van de X en de 8 zijn inderdaad indentiek maar de X heeft een extra camera met telelens en 2x optische zoom. Dit maakt inderdaad het verschil als je inzoomt (van ver fotograferen). Met de XS zijn er minimale verschillen tussen X en XS, maar één belangrijke is de blur (bokeh zoals Apple het durft noemen) die ontbreekt op de X (ook XR) in de portretmodus.
De x heeft ook blur hoor!😉

DaveD

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:02
DaveD1109 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:08:
[...]

De x heeft ook blur hoor!😉
Alle iPhones met dubbel camera systeem.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 11 64GB

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
Leffunk schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:03:
Heeft iemand ondertussen al een glazen screenprotector waar je tevreden over bent? Heb net iPhone 8 en zit al een Tech21 hoesje rond achterkant , maar zoek dus nog iets om voorkant te beschermen.
Ik heb deze screenprotector er al 1,5 jaar op zitten werkt perfect!

https://www.belsimpel.nl/...pple-iphone-7-plus-2-pack

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• RigolleM
@Nicj56 @DaveD1109
Nu ik het nalees zie ik mijn fout, ik doelde op het aanpassen van de blur na het nemen van de foto met de originele foto app.

[Voor 3% gewijzigd door RigolleM op 06-02-2019 08:18]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:14

jasjenl

Liab A Tymo

Dancing_Animal schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:42:

Ik gok dat op de ene live photo uit stond en op de andere aan, dan maak je in feite steeds als je een foto maakt een filmpje en dat geeft wat vertraging. Op mijn iPhone 8 kan ik in ieder geval geen merkbare vertraging constateren.

[Voor 3% gewijzigd door jasjenl op 06-02-2019 12:51]

• Dancing_Animal
jasjenl schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:48:
[...]

Ik gok dat op de ene live photo uit stond en op de andere aan, dan maak je in feite steeds als je een foto maakt een filmpje en dat geeft wat vertraging. Op mijn iPhone 8 kan ik in ieder geval geen merkbare vertraging constateren.
Op beide uit gezet.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:14

jasjenl

Liab A Tymo

Hm, ja, dan geen idee. Ik kan ieder geval niet zeggen dat ik foto's maken op mijn iPhone 8 traag vind. Maar wellicht is het maar net wat je gewend bent.

• Dancing_Animal
jasjenl schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:37:
[...]

Hm, ja, dan geen idee. Ik kan ieder geval niet zeggen dat ik foto's maken op mijn iPhone 8 traag vind. Maar wellicht is het maar net wat je gewend bent.
Ik ben een iPhone 5c gewend en die is sneller. Of het is een bug in de demosoftware die toevallig naar voren komt op de 8 of Apple maakt de 8 in de winkel trager zodat je een duurdere koopt.

• HereIsTom
Dancing_Animal schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:29:
[...]

Ik ben een iPhone 5c gewend en die is sneller. Of het is een bug in de demosoftware die toevallig naar voren komt op de 8 of Apple maakt de 8 in de winkel trager zodat je een duurdere koopt.
Nou ik weet wel zeker dat mijn iPhone 8 sneller foto’s maakt dan de 5c.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:16
Ik heb een klein probleempje met het volume van mijn iPhone. Als ik met mensen aan het bellen ben moet ik echt heel goed luisteren wat het geluid is erg zacht. Ik kan het softwarematige ook niet harder zetten. Ik heb het idee dat er veel stof in de speaker zit. Iemand een idee hoe ik dat kan checken en hoe ik deze stof eventueel verwijder?

• Hackus
  • Niet online
@Dancing_Animal Het klopt, dat een iPhone8 soms wat traag is met scherpstellen.

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Sunri5e schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:42:
Ik heb een klein probleempje met het volume van mijn iPhone. Als ik met mensen aan het bellen ben moet ik echt heel goed luisteren wat het geluid is erg zacht. Ik kan het softwarematige ook niet harder zetten. Ik heb het idee dat er veel stof in de speaker zit. Iemand een idee hoe ik dat kan checken en hoe ik deze stof eventueel verwijder?
Ik heb dus ook al vanaf t begin dat t bellen best kkut is. Verstoord geluid, of ineens hoor ik mezelf heel hard echo, onderwatergeluid (ofzo). Heb naar apple support gebeld, die kwamen met standaard antwoorden. Reset iphone, zit t hoesje niet in de weg, terug naar fabrieksinstellingen of naar de apple store.

Ik heb t-mobile, maar daar was geen storing bekend of iets met m'n sim

:/

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
touchie75 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 02:07:
[...]

Ik heb dus ook al vanaf t begin dat t bellen best kkut is. Verstoord geluid, of ineens hoor ik mezelf heel hard echo, onderwatergeluid (ofzo). Heb naar apple support gebeld, die kwamen met standaard antwoorden. Reset iphone, zit t hoesje niet in de weg, terug naar fabrieksinstellingen of naar de apple store.

Is dit nog steeds een probleem? ik had het zelf ook met de iPhone 7 Plus, mijn telefoon is uit eindelijk verwisseld, maa dat bracht geen soelaas. uit eindelijk heb ik de boel verkocht...
Hackus schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:21:
@Dancing_Animal Het klopt, dat een iPhone8 soms wat traag is met scherpstellen.
Niet alleen de 8, alle iPhones zijn traag met scherpstellen. Dat krijg je nou eenmaal met contrast AF en met kleine sensoren (want: hoe kleiner de sensor hoe meer moeite met niet-zonnige omgevingen...wordt je AF ook traag van). Omdat op smartphones fotograferen voor het leeuwendeel een software dingetje is, is de load van het toestel ook nog eens bepalend voor de snelheid.

Als je in de winkel met dat ding foto's gaat maken en vergelijkt met foto's maken buiten dan is het niet zo raar dat het demo model trager is. Binnen is het doorgaans slechter belicht dan buiten. Demo modellen worden ook zwaar misbruikt dus echt zeker zeggen dat een 5c sneller is dan een 8 kun je niet.

• HereIsTom
touchie75 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 02:07:
[...]

Ik zit ook bij T-Mobile met mijn iPhone 8 Plus en heb hier geen last van.

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:28
Is het de moeite waard om voor de 8 (plus) te gaan of is een 7 (plus) ook nog goed zat?

Heeft de 8 een betere accuduur dan de 7?

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
toro schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:14:
Is het de moeite waard om voor de 8 (plus) te gaan of is een 7 (plus) ook nog goed zat?

Heeft de 8 een betere accuduur dan de 7?
Het is zeker de moeite waard om voor de 8 (plus) te gaan. Zelfs een 7 (plus) is nog prima. Voordeel hiervan is dat de achterkant niet van glas is, maar draadloos opladen wordt hierdoor niet ondersteund. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel prijsverschil het is. De accuduur van beide toestellen is naar mijn weten gelijk.

[Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 04-03-2019 13:20]

• RigolleM
syltheboy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:18:
[...]

Het is zeker de moeite waard om voor de 8 (plus) te gaan. Zelfs een 7 (plus) is nog prima. Voordeel hiervan is dat de achterkant niet van glas is, maar draadloos opladen wordt hierdoor niet ondersteund. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel prijsverschil het is. De accuduur van beide toestellen is naar mijn weten gelijk.
De iPhone 8 (Plus) heeft een kleinere accu dan de iPhone 7 (Plus), maar door een zuinigere CPU/GPU zal je er niet veel verschil van merken. Draadloos opladen is inderdaad een pluspunt, een betere camera en meer opslagruimte om te starten (32Gb vs 64Gb).

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-03 13:49
Ik heb nog nooit een iphone gehad, maar ben de iphone 8 aan het overwegen omdat ik een kleine telefoon wil. Altijd al android telefoons gehad (vooral samsung).

Wat zijn de voordelen/nadelen van ios tegenover android?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
destorized schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:09:
Ik heb nog nooit een iphone gehad, maar ben de iphone 8 aan het overwegen omdat ik een kleine telefoon wil. Altijd al android telefoons gehad (vooral samsung).

Geen Google die met je meekijkt ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!
destorized schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:09:

Ik vind dat altijd lastig, want het ligt aan je persoonlijke voorkeuren of iets wel of geen nadeel is. Je kan geen custom theme instellen. Het zal mij een rotzorg zijn en zie ‘t niet als nadeel, jij misschien wel. Om maar iets te noemen. :P

Ik kies voornamelijk iOS vanwege de stabiliteit, veiligheid en verhoogde mate van privacy bescherming. Daarnaast is het heel snel en de integratie met andere Apple producten is uitmuntend te noemen. Ook vind ik apps over ‘t algemeen van hogere kwaliteit dan wat ik gewend was op Android.

Overall zijn het beiden goede OS’es, maar vind ik iOS op het moment een stuk prettiger op meerdere vlakken. Maar het is maar wat je zoekt he. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Pannekoek81
Gisteren een iPhone 8 besteld, nieuw voor €408 bij Vodafone. Wat mij betreft prima deal. Tijd lang de SE gebruikt, maar die werd nu toch wel minder. Accu duur werd slecht en geluid begon slechter te worden (keer gevallen en dat vind de SE niet leuk).

De X was mij te duur en de 8 voldoet wat mij betreft prima. Vrouwlief opdracht gegeven alle afspraken die ze heeft voor vanmiddag te annuleren en lief thuis te blijven en Netflix te kijken totdat de postbode komt.

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:07
Pannekoek81 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:55:
Gisteren een iPhone 8 besteld, nieuw voor €408 bij Vodafone. Wat mij betreft prima deal. Tijd lang de SE gebruikt, maar die werd nu toch wel minder. Accu duur werd slecht en geluid begon slechter te worden (keer gevallen en dat vind de SE niet leuk).

De X was mij te duur en de 8 voldoet wat mij betreft prima. Vrouwlief opdracht gegeven alle afspraken die ze heeft voor vanmiddag te annuleren en lief thuis te blijven en Netflix te kijken totdat de postbode komt.
Vergeet die iPhone. Doe mij ook zo'n vrouw! 😉. Je kan de SE mogelijk downgraden naar een lager iOS om wellicht een Jailbreak te overwegen. Kan je nog best leuke dingen mee doen! YouTube: The Perfect $100 iPhone SE in 2019!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
alexhooven schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:54:
[...]

Vergeet die iPhone. Doe mij ook zo'n vrouw! 😉. Je kan de SE mogelijk downgraden naar een lager iOS om wellicht een Jailbreak te overwegen. Kan je nog best leuke dingen mee doen! YouTube: The Perfect $100 iPhone SE in 2019!
So Amazing ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pannekoek81
alexhooven schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:54:
[...]

Ze heeft een zus :+ .

Postbode zou tussen 12:15 - 14:15 komen, tot op heden nog niks. :| . Downgrade is nog een optie inderdaad.

• Pannekoek81
Pannekoek81 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:48:
[...]

Ze heeft een zus :+ .

Postbode zou tussen 12:15 - 14:15 komen, tot op heden nog niks. :| . Downgrade is nog een optie inderdaad.
Dingdong. Postbode is er! *O*

[Voor 12% gewijzigd door Pannekoek81 op 05-03-2019 20:15]

• Hackus
  • Niet online
Pannekoek81 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:14:
[...]

Dingdong. Postbode is er! *O*
Hij was hier ook om 20:15u, hoe kan dat nou ?

:)

• Pannekoek81
Hackus schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:40:
[...]

Hij was hier ook om 20:15u, hoe kan dat nou ?

:)
Ik hoop voor de postbode dat hij collega's heeft :+ Of jij woont heel dichtbij.

Gisteravond uiteraard direct als een klein kind in een snoepwinkel doosje open gemaakt. In de oplader en configureren maar.

Toch een stuk sneller en soepeler dan de iPhone SE. De home knop werkt wel wat anders, doordat je meer een "klik" hebt. Wel even wennen stukje grotere telefoon, maar dat moet wel goed komen. Misschien dit keer maar wel een "bumper" ofzo erop doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Pannekoek81 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:55:
[...]

Ik hoop voor de postbode dat hij collega's heeft :+ Of jij woont heel dichtbij.

Gisteravond uiteraard direct als een klein kind in een snoepwinkel doosje open gemaakt. In de oplader en configureren maar.

Toch een stuk sneller en soepeler dan de iPhone SE. De home knop werkt wel wat anders, doordat je meer een "klik" hebt. Wel even wennen stukje grotere telefoon, maar dat moet wel goed komen. Misschien dit keer maar wel een "bumper" ofzo erop doen.
;)

Je went wel snel aan de afmeting, en de knoppen zitten anders. ik zou er wel een cover om doen, en folie vind ik het fijnst ipv glas. zelf deze https://www.gsmpunt.nl/ho...mor-hoesje-iphone-7-blauw in gebruik

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pannekoek81
Hackus schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:08:
[...]
;)

Je went wel snel aan de afmeting, en de knoppen zitten anders. ik zou er wel een cover om doen, en folie vind ik het fijnst ipv glas. zelf deze https://www.gsmpunt.nl/ho...mor-hoesje-iphone-7-blauw in gebruik
De afmeting zal ook zeker snellen wennen. Dat is een dun hoesje, ziet er netjes uit. Bedankt voor de "tip" d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaveD1109
Pannekoek81 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:10:
[...]

De afmeting zal ook zeker snellen wennen. Dat is een dun hoesje, ziet er netjes uit. Bedankt voor de "tip" d:)b
Wil je echt super slim gaan dan is deze een aanrader!
https://www.gsmpunt.nl/ho...khnGZeu9b0bxoCq9MQAvD_BwE

DaveD

• DaKa86
  • Laatst online: 25-03 08:19
Steekt dit hoesje aan de voorkant ook iets uit zodat het scherm niet alsnog aan gruzelementen ligt na een val?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaveD1109
DaKa86 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:40:
[...]

Steekt dit hoesje aan de voorkant ook iets uit zodat het scherm niet alsnog aan gruzelementen ligt na een val?
Nee dat niet, heb er ook een glazen screenprotector op.
Heb hem weleens laten vallen maar geen schade gelukkig.
Dit hoesje bied niet echt bescherming tegen vallen maar meer tegen krassen.

DaveD

• NDJ88
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:22
Pannekoek81 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:55:

Voor die prijs kom ik de iPhone 8 op de site van Vodafone niet tegen. Heb je toevallig een linkje O-)

Fujifilm XT-20 / fujiflm xc 15-45 / Dell Inspiron 27 7775 All-in-One

Acties:
  • +1Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
NDJ88 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:47:
[...]

Voor die prijs kom ik de iPhone 8 op de site van Vodafone niet tegen. Heb je toevallig een linkje O-)
Is icm een abonnement. ;)

• NDJ88
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:22
Geen probleem. Mag verlengen. Krijg die prijs alleen niet voor elkaar, €528,- is bij Vodafone zelf de scherpste prijs die ik voor elkaar krijg.

Fujifilm XT-20 / fujiflm xc 15-45 / Dell Inspiron 27 7775 All-in-One

• Pannekoek81
NDJ88 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 17:29:
Geen probleem. Mag verlengen. Krijg die prijs alleen niet voor elkaar, €528,- is bij Vodafone zelf de scherpste prijs die ik voor elkaar krijg.
Via de chat bij F&F de prijs gekregen. In combinatie met een red abo. De telefoon wel direct betaald en niet in maandbedragen.
DaveD1109 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:31:
[...]

Nee dat niet, heb er ook een glazen screenprotector op.
Heb hem weleens laten vallen maar geen schade gelukkig.
Dit hoesje bied niet echt bescherming tegen vallen maar meer tegen krassen.
Op de foto’s lijkt de zwarte versie toch iets doorzichtig. Klopt dat? En valt het merk logo erg op?

Edit: ondertussen een versie van Spigen air skin gevonden zonder merk achterop :)

[Voor 40% gewijzigd door Pannekoek81 op 06-03-2019 21:29]

• DaveD1109
Pannekoek81 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:37:
[...]

Via de chat bij F&F de prijs gekregen. In combinatie met een red abo. De telefoon wel direct betaald en niet in maandbedragen.

[...]

Op de foto’s lijkt de zwarte versie toch iets doorzichtig. Klopt dat? En valt het merk logo erg op?

Edit: ondertussen een versie van Spigen air skin gevonden zonder merk achterop :)
Bedoel je een logo van spigen? Die zit er bij mij niet op.
Hoesje is inderdaad een klein beetje doorzichtig en daardoor zie je het Apple logo iets doorheen.

DaveD

• Pannekoek81
DaveD1109 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:27:
[...]

Bedoel je een logo van spigen? Die zit er bij mij niet op.
Hoesje is inderdaad een klein beetje doorzichtig en daardoor zie je het Apple logo iets doorheen.
Ja dat logo. Blijkbaar zijn er 2 versies. In ieder geval een zwarte besteld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pannekoek81
Deze ondertussen naar tevredenheid in gebruik d:)b . Hoesje valt amper op en zit er super strak omheen. Ideaal tegen krassen.

En inderdaad geen merknaam / logo erop (y)

• DaveD1109
Pannekoek81 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:15:
[...]

Deze ondertussen naar tevredenheid in gebruik d:)b . Hoesje valt amper op en zit er super strak omheen. Ideaal tegen krassen.

En inderdaad geen merknaam / logo erop (y)
Ja super he? Houd het toestel super slim!

DaveD

• Pannekoek81
DaveD1109 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:57:
[...]

Ja super he? Houd het toestel super slim!
Ja top. Design van het toestel blijft behouden.

Ook mooi dat ondanks de zwarte kleur heb gekozen, het hoesje toch iets doorzichtig is. Achterkant en zijkanten worden zo voldoende beschermd.

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-10-2022
Damn... ik zit toch al een tijdje te twijfelen tussen een aantal telefoons. Aan de ene kant om over te stappen naar een Android toestel, vanwege de prijs en een erg goede camera, of te blijven bij de Iphone. Ik heb over het algemeen geen moeite met welke OS ik werk, al vind ik de OS van Iphone wel erg fijn!

Het aandachtspunt bij mij is de camera. Nu vroeg ik me af wat jullie van de camera van de 'normale' Iphone 8 vinden, anno 2019? Misschien is het handig om te vermelden tussen welke toestellen ik zit te twijfelen. Het betreft als volgt: Samsung Galaxy S9 (de normale met één lens), P20 Pro / P30 Pro of de Iphone 8.

Ik weet dat bij het filmen, met de P20 Pro, het beeld te veel schokt naar mijn mening. Ervaren jullie dat ook bij de Iphone 8 met filmen?

Ik hoor het graag :)!

• Hackus
  • Niet online
Janterworst schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:09:
Damn... ik zit toch al een tijdje te twijfelen tussen een aantal telefoons. Aan de ene kant om over te stappen naar een Android toestel, vanwege de prijs en een erg goede camera, of te blijven bij de Iphone. Ik heb over het algemeen geen moeite met welke OS ik werk, al vind ik de OS van Iphone wel erg fijn!

Het aandachtspunt bij mij is de camera. Nu vroeg ik me af wat jullie van de camera van de 'normale' Iphone 8 vinden, anno 2019? Misschien is het handig om te vermelden tussen welke toestellen ik zit te twijfelen. Het betreft als volgt: Samsung Galaxy S9 (de normale met één lens), P20 Pro / P30 Pro of de Iphone 8.

Ik weet dat bij het filmen, met de P20 Pro, het beeld te veel schokt naar mijn mening. Ervaren jullie dat ook bij de Iphone 8 met filmen?

oa dit al gelezen ?
reviews: Smartphone Best Buy Guide - Voorjaar 2019

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-10-2022
Zeker, alleen lees ik niets over de camera van de Iphone 8 anno 2019. En dat is dus mijn aandachtspunt. Van de Huawei P30 Pro hoor ik hele goede verhalen so far, maar kost ook qua abonnementskosten het meeste. De P20 Pro schijnt ook een sterke camera te hebben, maar qua filmpjes valt ie toch wat tegen jammer genoeg (tenzij het schokken in filmpjes via updates eruit is geflikkerd?). De S9 daarentegen zou ik mezelf wellicht nog meer in kunnen verdiepen, al viel het me op dat men graag de S9+ met de X wilt vergelijken i.p.v. S9 met Iphone 8 bijvoorbeeld.

• Hackus
  • Niet online
Janterworst schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:28:
[...]

Zeker, alleen lees ik niets over de camera van de Iphone 8 anno 2019. En dat is dus mijn aandachtspunt. Van de Huawei P30 Pro hoor ik hele goede verhalen so far, maar kost ook qua abonnementskosten het meeste. De P20 Pro schijnt ook een sterke camera te hebben, maar qua filmpjes valt ie toch wat tegen jammer genoeg (tenzij het schokken in filmpjes via updates eruit is geflikkerd?). De S9 daarentegen zou ik mezelf wellicht nog meer in kunnen verdiepen, al viel het me op dat men graag de S9+ met de X wilt vergelijken i.p.v. S9 met Iphone 8 bijvoorbeeld.
Net wat je eisen zijn, voor digitale foto's gebruik ik een aparte camera. foto van smartphone is daar ook niet mee te vergelijken. soms moet je dus kijken wat voor jou het belangrijkste is. weet dat een s9 ook leuke foto's maakt. Ik denk dat je beter hier een topic kunt aanmaken => Aankoopadvies Tablets en Telefoons daar krijg je meer reacties dan in apart topic mbt iPhone8

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-03 11:42
Abnormale battery drain sinds iOS 12.2 op m’n 8 plus..

Meer mensen hier last van?

• Hackus
  • Niet online
Furrr schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:05:

Nee. (op 8 )

• Haga
  • Niet online
Furrr schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:05:

Wanneer heb je IOS 12.2 geïnstalleerd?

De eerste dag na update heb je altijd meer batterij drain.

Zou daarna weer "normaal" moeten zijn qua batterijduur.

• Metal Mark
  • Laatst online: 19:23
Heeft iemand hier ervaring met het kopen van een iPhone in Japan? Om deze vervolgens mee te nemen naar Nederland om er vervolgens een SimOnly kaartje in te stoppen? Kan dit of zit je dan met bepaald signaal wat de telefoon niet pakt? De iPhones zijn daar nogal een stuk goedkoper...

• Hackus
  • Niet online
Metal Mark schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:23:
Heeft iemand hier ervaring met het kopen van een iPhone in Japan? Om deze vervolgens mee te nemen naar Nederland om er vervolgens een SimOnly kaartje in te stoppen? Kan dit of zit je dan met bepaald signaal wat de telefoon niet pakt? De iPhones zijn daar nogal een stuk goedkoper...
http://macuserjapan.com/a...anese-version-of-iphones/

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-03 11:42
Haga schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:07:
[...]

Wanneer heb je IOS 12.2 geïnstalleerd?

De eerste dag na update heb je altijd meer batterij drain.

Zou daarna weer "normaal" moeten zijn qua batterijduur.
Direct geupdate, paar dagen verder, batterij tot aan shutdown leeg laten lopen maar nog steeds niet opgelost. Ik lees hier en daar overigens berichten met soortgelijke strekking.

Ook mn Apple Watch (serie 3) loop aanzienlijk sneller leeg.

Mn iPad Pro 12.1 lijkt ongeschonden..

• toro

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-03 11:56
Mijn iPhone 8 (64 GB) heb ik nu ongeveer een jaar en een maand en ik merkte dat mijn batterij wat minder lang mee ging. Tot mijn grote verbazing zag ik dat mijn Battery Health op 87% staat! Dit lijkt me wel heel erg vreemd na pas een jaar gebruik. Ik heb de iPhone naar fabrieksinstellingen gezet en daarna mijn iCloud backup weer teruggezet maar het heeft niet geholpen. Waar zou dit aan liggen en kan ik hiermee naar Apple terug? :?

• Hackus
  • Niet online
TheLion01 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:11:
Mijn iPhone 8 (64 GB) heb ik nu ongeveer een jaar en een maand en ik merkte dat mijn batterij wat minder lang mee ging. Tot mijn grote verbazing zag ik dat mijn Battery Health op 87% staat! Dit lijkt me wel heel erg vreemd na pas een jaar gebruik. Ik heb de iPhone naar fabrieksinstellingen gezet en daarna mijn iCloud backup weer teruggezet maar het heeft niet geholpen. Waar zou dit aan liggen en kan ik hiermee naar Apple terug? :?
Je kunt je toestel laten 'uitlezen', dit kun je aanvragen via de shop van aankoop.
mijn 8 is 97% nu, na maand of 14. ik neem aan dat je in instellingen batterijconditie(maximumcapaciteit) bedoelt ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik blijf het zeggen, die accu functie hadden ze nooit moeten inbouwen... Lekker belangrijk dat hij op 87% staat..Dat is 13% in 13 maanden. Dus dan zou hij op 0 moeten staan in 100 maanden... Dat is 8,33 jaren. Lijkt mij een nette score voor een accu die elke dag gebruikt word

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:37
Behalve dat het met minder dan 60% van de oorspronkelijke capaciteit voor de meeste mensen behoorlijk zeuren wordt...

Die van mij is pas net gaan aftellen, de vorige keer dat ik keek (2-3 maanden geleden, schat ik) stond hij nog op 100%. Nu op 98%. Toestel is van oktober 2017, dus zeg maar anderhalf jaar oud.

Ik ben een vrij matige gebruiker, 20-50 % op een dag gebruik ik. Laad hem elke nacht draadloos (dus langzaam) op.

[Voor 7% gewijzigd door Wild Chocolate op 02-04-2019 18:56]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
Janterworst schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:09:

De camera van de iPhone 8 is perfect, ook filmen doet hij zeer goed!

https://www.flickr.com/ph.../in/photostream/lightbox/

[Voor 3% gewijzigd door HereIsTom op 02-04-2019 19:36]

• Hackus
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:21:
Ik blijf het zeggen, die accu functie hadden ze nooit moeten inbouwen... Lekker belangrijk dat hij op 87% staat..Dat is 13% in 13 maanden. Dus dan zou hij op 0 moeten staan in 100 maanden... Dat is 8,33 jaren. Lijkt mij een nette score voor een accu die elke dag gebruikt word
Dit klopt niet wat jij beweert. uitlezen is de enige optie die kan helpen, hoe vaak ie opgeladen is etc.
Veel gebruik = veel slijtage

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:49
Wild Chocolate schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:55:
Behalve dat het met minder dan 60% van de oorspronkelijke capaciteit voor de meeste mensen behoorlijk zeuren wordt...

Die van mij is pas net gaan aftellen, de vorige keer dat ik keek (2-3 maanden geleden, schat ik) stond hij nog op 100%. Nu op 98%. Toestel is van oktober 2017, dus zeg maar anderhalf jaar oud.

Ik ben een vrij matige gebruiker, 20-50 % op een dag gebruik ik. Laad hem elke nacht draadloos (dus langzaam) op.
Idem en nog steeds 100% zag ik net.....

Bing

• toro
Refurbished is gereleased - Buitenkansje: Win een refurbished product!

Toch vaag dat niemand die iPhone 8 gewonnen heeft :/

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Heeft nog iemand er last van dat het selecteren van tekst tijdens het editten van een GoT-post (Safari, iOS 12.2) vaak niet meer met een gewone 'double tap' werkt op de iPhone 8+ ?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toro
HereIsTom schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:33:
[...]

De camera van de iPhone 8 is perfect, ook filmen doet hij zeer goed!

Was altijd al onder de indruk van de oude 5S camera en nu mijn SE camera, maar dat ziet er ook mooi uit :)

Zit nu te flip floppen tussen een 8 en een 8 plus.

Ik ben er nog niet over uit welke ik ga nemen :9

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat soort vragen kun je beter in Geachte Redactie stellen. Dit topic is meer voor ervaringen met en discussie over de iPhone 8 :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• HereIsTom
toro schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:53:
[...]

Was altijd al onder de indruk van de oude 5S camera en nu mijn SE camera, maar dat ziet er ook mooi uit :)

Zit nu te flip floppen tussen een 8 en een 8 plus.

Ik ben er nog niet over uit welke ik ga nemen :9
Ik vind het grote voordeel van de Plus de camera natuurlijk, die is nog een stuk beter dan die van de 8 en het grotere scherm, met betere resolutie en werkt ook makkelijker en de accu van de Plus gaat ook iets langer mee.

[Voor 6% gewijzigd door HereIsTom op 16-04-2019 21:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:02
HereIsTom schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:40:
[...]

Ik vind het grote voordeel van de Plus de camera natuurlijk, die is nog een stuk beter dan die van de 8 en het grotere scherm, met betere resolutie en werkt ook makkelijker en de accu van de Plus gaat ook iets langer mee.

Vandaar ook dat ik dezelfde keuze heb gemaakt.

[Voor 82% gewijzigd door Nicj56 op 05-05-2019 16:22]

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 11 64GB

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:26
Ik heb me een wireless charger aangeschaft :
https://www.amazon.co.uk/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Ervaringen en recensies zijn zeker en vast goed. Toch als ik mijn iphone 8 hiermee wil chargen lijkt hij soms op een bepaald percentage te blijven hangen...

Hebben nog mensen dit probleem ? Heb geen hoesje rond de telefoon.

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-03 19:52
Rebbelx schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:06:

Ervaringen en recensies zijn zeker en vast goed. Toch als ik mijn iphone 8 hiermee wil chargen lijkt hij soms op een bepaald percentage te blijven hangen...

Ik gebruik zelf de Belkin Qi Charger (gecertificeerd/goedgekeurd door Apple) en deze laad mijn toestel snel op. Stopt met opladen bij 100% en wordt niet warm.
Heb ook wel eens goedkopere Qi Charges gehad die mijn toestel warm maakte of bleven opladen 99/100%.

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Rebbelx Hier 2 Baseus Qi draadloze laders (AliExpress) in gebruik en dat gaat prima. Laadt met ca. 5W, zodra de accu vol begint te raken wordt dat minder, maar hij gaat netjes door tot 100%.
Siliconenhoesje om de telefoon (8+).

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Hackus
  • Niet online
Rebbelx schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:06:

Anker 10W Wireless Charger

Deze bevalt prima

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-03 19:57
Ik wil even een negatieve ervaring delen.
Met de iPhone 8 van mijn vrouw bleek al vrij snel dat de camera niet goed functioneerde. de iPhone was in mei 10 maanden oud dus heb ik deze opgestuurd, dit bleek te gaan via Shopbox/ZES Goes.
8 mei heb ik de telefoon verzonden en nog steeds niet terug, we zijn nu bijna 2 maanden verder.
Net contact gehad met het telefoonnummer van ZES Goes, krijg ik Ritel aan de lijn?
Daar kunnen ze vervolgens niet de juiste medewerker vinden die mij wat over de status kon vertellen.

Blijkt ook nog eens de camera niet onder de garantie te vallen en ik dus 100 euro moet aftikken.

Voor een volgende iPhone: zijn er mede-tweakers die betere ervaringen hebben met reparaties bij andere bedrijven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 10:47
Apple store

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-03 20:40
Bij de Apple store is het wel zaak vooraf een afspraak te maken. Mij vrouw heeft problemen met haar SE maar toe ze langs ging in Den Haag bleek het niet mogelijk dat het probleem bekeken / behandeld werd zonder vooraf een afspraak te maken...beetje bureaucratisch dus.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yorroy
Zarhrezz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:44:
Bij de Apple store is het wel zaak vooraf een afspraak te maken. Mij vrouw heeft problemen met haar SE maar toe ze langs ging in Den Haag bleek het niet mogelijk dat het probleem bekeken / behandeld werd zonder vooraf een afspraak te maken...beetje bureaucratisch dus.
Ja en daarbij komt kijken dat ik in Enschede woon en de dichtstbijzijnde Apple Store volgens mij Amsterdam is.
Maar wordt in een Apple store ter plekke gerepareerd dan?
En kan ik daar ook terecht als ik de telefoon via een andere winkel heb gekocht?

[Voor 11% gewijzigd door yorroy op 02-07-2019 12:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RigolleM
yorroy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:29:
[...]

Ja en daarbij komt kijken dat ik in Enschede woon en de dichtstbijzijnde Apple Store volgens mij Amsterdam is.
Maar wordt in een Apple store ter plekke gerepareerd dan?
En kan ik daar ook terecht als ik de telefoon via een andere winkel heb gekocht?
Het zijn niet alleen Apple stores die herstellingen doen, ook verschillende resellers kunnen dit. Zo heb ik in België de keuze tussen Apple store (Brussel en Lille (FR) en alle Lab9 en Switch winkels om een afspraak te maken voor mijn herstellingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@yorroy Waarom zou de camera in hemelsnaam niet onder de garantie vallen? Heb je hem stuk laten vallen ofzo? Als ie ‘t niet doet onder normale omstandigheden valt het prima onder de garantie en moet je je niet laten naaien door de verkoper. Apple biedt overigens 12 maanden fabrieksgarantie als je hem elders hebt gekocht, daarna moet je of gewoon lappen of alsnog via de verkoper gaan.

Als dat trouwens een officiele Apple authorised punt is, dan zou ik zeker een klacht indienen bij Apple vanwege de gang van zaken. Die punten moeten aan zeer strenge eisen voldoen, als ze zulke dingen flikken kunnen ze zomaar hun accreditatie kwijtraken.
Zarhrezz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:44:
Eerlijk imho. Geniusbar werkt sinds jaar en dag op afspraak, dus mensen met een afspraak krijgen voorrang. Een afspraak is online zo gemaakt. Soms helpen ze je alsnog als je zonder afspraak komt, maar het kan uren duren voor er een plekje is of je moet de mazzel hebben dat iemand niet komt opdagen.

Sommige premium centers werken ook zo overigens. Ze hebben beperkte capaciteit, dus werken ze met afspraken. Eigenlijk is dat wel fijn, want dan nemen ze ook goed de tijd voor je en zijn ze dedicated met jou bezig - ze gaan dan ook niet jouw afspraak gehaast afraffelen omdat een ander heeft besloten zomaar langs te komen voor een reparatie.

Anderzijds snap ik ‘t wel, we zijn vaak gewend een winkel in te lopen en advies te krijgen en dan sturen ze het toestel vaak op voor je. Geen reparatie ter plekke. Met een afspraak bij de geniusbar of repair center heb je kans dat ze meteen voor je aan de slag gaan en afhankelijk van de reparatie gewoon ff een terrasje kan pakken en dan je telefoon weer kan ophalen - geen gezeik met opsturen. :)

[Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 02-07-2019 14:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yorroy
WhatsappHack schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:56:
@yorroy Waarom zou de camera in hemelsnaam niet onder de garantie vallen? Heb je hem stuk laten vallen ofzo? Als ie ‘t niet doet onder normale omstandigheden valt het prima onder de garantie en moet je je niet laten naaien door de verkoper. Apple biedt overigens 12 maanden fabrieksgarantie als je hem elders hebt gekocht, daarna moet je of gewoon lappen of alsnog via de verkoper gaan.

Als dat trouwens een officiele Apple authorised punt is, dan zou ik zeker een klacht indienen bij Apple vanwege de gang van zaken. Die punten moeten aan zeer strenge eisen voldoen, als ze zulke dingen flikken kunnen ze zomaar hun accreditatie kwijtraken.

[...]

Eerlijk imho. Geniusbar werkt sinds jaar en dag op afspraak, dus mensen met een afspraak krijgen voorrang. Een afspraak is online zo gemaakt. Soms helpen ze je alsnog als je zonder afspraak komt, maar het kan uren duren voor er een plekje is of je moet de mazzel hebben dat iemand niet komt opdagen.

Sommige premium centers werken ook zo overigens. Ze hebben beperkte capaciteit, dus werken ze met afspraken. Eigenlijk is dat wel fijn, want dan nemen ze ook goed de tijd voor je en zijn ze dedicated met jou bezig - ze gaan dan ook niet jouw afspraak gehaast afraffelen omdat een ander heeft besloten zomaar langs te komen voor een reparatie.

Anderzijds snap ik ‘t wel, we zijn vaak gewend een winkel in te lopen en advies te krijgen en dan sturen ze het toestel vaak op voor je. Geen reparatie ter plekke. Met een afspraak bij de geniusbar of repair center heb je kans dat ze meteen voor je aan de slag gaan en afhankelijk van de reparatie gewoon ff een terrasje kan pakken en dan je telefoon weer kan ophalen - geen gezeik met opsturen. :)
Jouw antwoord heeft me wel aan het denken gezet.
Ik had ook al een reactie naar ZES/Shopbox gestuurd dat ik het vreemd vond dat dit niet onder de garantie viel. Ik kreeg letterlijk dit antwoord terug:
Ik heb contact opgenomen met het reparatiecentrum en het repareren van de camera valt uberhaupt niet onder hun garantie. Hierdoor dient de factuur dan ook voldaan te worden voordat deze retour gestuurd kan worden.

Nu probeer ik met Apple in contact te komen, maar als ik een chat wil opstarten krijg ik de melding dat mijn apparaat ouder is dan 1 jaar (dat klopt nu ondertussen inderdaad) en dat ik geen recht meer heb op gratis support.

Edit: na flink wat zoeken heb ik een telefoonnummer gevonden. Ik ga eens bellen.

Edit 2: gebeld met Apple en de medewerker geeft inderdaad aan dat dit probleem gewoon onder garantie behoord te vallen. Apple kan hier zelf niks mee omdat Shopbox/ZES een derde partij is.
Dus nu nogmaals een klacht gestuurd naar Shopbox/ZES

[Voor 5% gewijzigd door yorroy op 02-07-2019 17:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:13
yorroy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:53:
]
Met de iPhone 8 van mijn vrouw bleek al vrij snel dat de camera niet goed functioneerde. de iPhone was in mei 10 maanden oud dus heb ik deze opgestuurd, dit bleek te gaan via Shopbox/ZES Goes.
Waar heb je het toestel gekocht? De winkel waar je koopt is verantwoordelijk voor de afhandeling. Ik zou daar je geld terug eisen, dat is je recht. Met de reparateur heb je niets te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yorroy
HEY_DUDE schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:00:
[...]

Waar heb je het toestel gekocht? De winkel waar je koopt is verantwoordelijk voor de afhandeling. Ik zou daar je geld terug eisen, dat is je recht. Met de reparateur heb je niets te maken.
Gekocht bij GSMsale.nl
Ik wacht eerst de reactie van Shopbox/ZES wel ff af, en zal daarna mijn beklag nog doen bij GSMsale.

Na een beetje rondstruinen zag ik overigens dat er ontzettend veel winkels en webshops zijn die van deze reparateur gebruik maken. Je zou toch zeggen dat ik niet de enige ben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:13
Aankloppen bij de juiste partij zou ik zeggen. Je hebt ook geen idee wat de overeenkomst met GSMsale is. Mogelijk moeten die een deel van de reparatie dokken en dan terugvragen bij Apple. Eigen risico voor de webshop whatever. Jij hebt gewoon niks uit te staan met Shopbox, dat is een beetje vragen om gedoe.
@yorroy Haha ja lekker makkelijk. Ze zoekt maar een eind weg contact met het reparatiecentrum en leuk dat zij dat niet (kunnen) repareren, maar hoe precies is dat jouw probleem? Jij moet gewoon de camera gerepareerd hebben. :+

Sowieso een raar verhaal, ZES is toch Apple Authorised? Dan moeten zij zelf alles weten en alle Apple richtlijnen volgen. Als ze de boel uitbesteden en die kunnen de reparatie niet uitvoeren dan moeten ze toch maar iemand anders zoeken die ‘t wel kan? lol. Maar ‘t zou nogal bizar zijn als een authorised punt een reparatie uitbesteed aan een unauthorised derde partij. :+ Dan zijn er immers ook geen originele onderdelen te krijgen.

Maar als ik het goed begrijp zei GSMSales dat je naar die toko toe moest? Dan moet je GSMSales het lekker op laten lossen inderdaad. :) Laat ze maar een oplossing bieden. En “camera valt nooit onder de garantie” is de grootst mogelijke bullshit natuurlijk. :/ Vind het overigens ook een apart verhaal dat je zelf je reparatie moet regelen met een derde partij, waarom regelen zij de afspraak of pick-up niet. :+ Krijgt de klant ook geen gezeik met derde partijen waar je verder niets mee te maken hebt.

[Voor 27% gewijzigd door WhatsappHack op 03-07-2019 01:18]

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 8, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee