-SaveMe- schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:13:
[...]
Kon mij ook niet bekoren inderdaad. De controls zijn ook r*k, vage combat en het moet nog timed ook. Dit gaat niet meer zijn dan wat ik vooraf dacht: Hub level, neem monster hunt aan, ren je rot naar monster, vecht 15 - 30m met monster, terug naar hub, rewards, repeat infinity .... Vond het er wel mooi uitzien, dat wel ...
Ik denk dat er veel leukere spellen zijn

De time-constraint is, volgens mij, beta-specifiek. In de normale games heb je een limiet van 50 minuten, en dat is vaak meer dan genoeg om zonder tijdsdruk te jagen.
Ik denk dat ze het nu ingesteld hebben zodat je niet in alle vrijheid de 'extra' monsters op kan jagen, zoals de Rathalos die random tegengekomen kan worden, of een of ander slangmonster die de Barroth die ik ook aan het jagen was ook als prooi zag (en volgens mij kan je ook nog Diablos tegenkomen).
Op welke manier vond je de controls ruk? Het enige wat ik wat onhandiger vond was het switchen tussen items, maar dat was eigenlijk alleen op de WiiU fijn geregeld vanwege het tweede scherm. Voor de rest voelde het me vrij standaard aan eigenlijk; knop om te dodgen, knop voor hit type A, knop voor hit type B (Longsword heeft bijv. verticale slash en horizontale slash, en die moet je combineren voor een vloeiende aanvalscombo) en R2 voor een special.
Daar komt nog bij dat niet alle wapens even beginner-vriendelijk zijn, dus dat kan ook nog een reden zijn waarom de eerste indrukken negatief zijn.
Met dit heb je wel gewoon gelijk:
Dit gaat niet meer zijn dan wat ik vooraf dacht: Hub level, neem monster hunt aan, ren je rot naar monster, vecht 15 - 30m met monster, terug naar hub, rewards, repeat infinity
Want dat is gewoon Monster Hunter en wat het altijd geweest is. Al hoort daar natuurlijk wel het items upgraden bij