2adcomin2 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 02:18:
[...]
Mits een aparte vlan per kind zou je dus alvast tijdstip-specifieke toegang per app kunnen regelen , is er ook de mogelijkheid om de totale tijdsbesteding (#minuten binnen bepaalde tijdsperiode bvb dag) te regelen?
Mja... dan zit je al snel richting iets dat heet "opvoeding"...
Serieus... dit is technisch niet waterdicht te krijgen vanwege de vele varianten van apparaten en internet toegang.
En zodra de ww-en van de SSID's gedeeld worden (al dan niet onder enige druk) begint het gezever...
Nog maar los van de foon - 4G/5G data lijkt me op dat detail nivo niet te regelen - tis te zeggen - ik heb geen weet van iets wat op dit detail nivo werkt.
Bovendien zijn SSID's en vlans hier geen handige meer - een radius servertje lijkt me dan praktischer.
Of een gastennetwerk koppelen aan de hotelfunctie met toegangstickets die weer gekoppeld zijn aan tijdstippen.
Die functies zitten allemaal in de controller. Helaas is mijn ervaring hiermee beperkt - geen idee of en hoe zoiets kan werken op de toegangscombinatie kind, zijn/haar apparaten, tijdstippen, tijdsduur en apps...
Tot slot (ter overweging!):
Maar zelfs al zou het technisch allemaal kunnen, dan zullen ze buiten de deur op zoek gaan naar escapes.
En ik weet niet of je daar als ouders op zit te wachten... dan heb je helemaal geen idee meer...
Dus regels en inzicht?
Ja - zeker inzetten - vooral de monitoring-only DPI-functie is super handig - eventueel aangevuld met de url logging van Pihole of Adguard (home)!
Die regels afdwingen zoals gevraagd/bedoeld? Mwah...
[
Voor 17% gewijzigd door
Airw0lf op 24-07-2024 07:55
]