royozzz schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:28:
Vandaag zijn eindelijk de UTP-connectors aangesloten en wilde ik de EAP653 aansluiten. Is het ook mogelijk om deze via de QR-code toe te voegen, het lukte me niet middels de SSID en wachtwoord die op de AP staat, ik zie niet of er "nullen" of O's staan.... iemand tips?
Ik weet niet precies wat het idee was - maar uitgaande van de fabrieksinstellingen zijn de gegevens op de eap enkel nodig voor gebruik in standalone mode (via de eap-webui en zonder Omada controller) - beiden tegelijk kan niet.
Eenmaal een login gedaan via de eap-webui moet je terug naar de fabrieksinstellingen om de eap te kunnen gebruiken via de Omada controller. In dat geval is het meer dan handig om de eap op een switch aan te sluiten zodat ie meteen in subnet zit van de controller.
Als je de eap naar de fabrieksinstellingen brengt krijgt ie via je dhcp server een IP adres toegewezen.
Daarmee zou die binnen de controller zichtbaar moeten komen met status pending. Hierna istie te adopten.
Als ie geen IP adres krijgt van een dhcp server valt de eap terug naar 192.168.0.254.
Vanaf dit punt istie alleen nog standalone te gebruiken - je ziet hem niet terug in de controller.
Dit is een sterke aanwijzing dat er iets mis is met het bekabelde deel van je netwerk.
En tuurlijk kan je domme pech hebben en is het ding gewoon stuk.
Maar laten we daar nog even niet vanuit gaan.
Een paar vragen - graag heel precies beschrijven

:
(1) - Welke handelingen heb je verricht om terug te gaan naar fabrieksinstellingen?
(2) - Wat liet de eap hierbij aan de buitenkant zien?
(3) - Wat was het ip adres na afloop?
Suggestie: probeer bij het beantwoorden van de vragen geen stappen over te slaan. En ga ajb niet op mijn (digitale) stoel zitten... mijn brein loopt lang niet altijd in sync met de meeste andere breinen van deze aardkloot...