Klopt tot zeker hoogte. Sowieso heb je al snel 2 FTP+ ter beschikking dus via bonding 20Gbps , wat ook al niet slecht is. Uiteraard : hoe meer hoe beter . We zouden wel graag die AP's met BE11000 / BE22000 Wi-Fi 7 willen inzetten , en dan moeten de switches wel 10 en zelfs 2x 10Gbps verbindingen per AP kunnen aanbieden ...Airw0lf schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:51:
[...]
Och - tis maar wat je er mee wil... maar ik zie de meerwaarde van 10-Gbps in wifi-land niet zo.
Tenzij die 10-Gbps switchen voorzien zijn van een 25-Gbps of (liefst) 100-Gbps uplink.
Ik ging/ga er van uit dat tp-link omada zich ook richt op het MKB ?!Maar dan nog... met 1-Gbps Internet en alles in de cloud (want alles "gratis" of voor weinig) zie ik niet wat je er mee moet in de pro-sumer markt
We zijn niet groot, maar wel bezig met Machine Learning, vaak op/samen met Cloud platformen (Colab, HuggingFace,etc), en er moet soms flink wat data heen en weer.
Alternatief zou er in bestaan hiervoor vaste Ethernet connectoren te voorzien, maar dat vraagt weer (bouw-technische) ingrepen en beperkt toch weer de flexibiliteit ... (Wi-Fi begint dan zo'n beetje zijn nut te verliezen)
Jammer genoeg spreken we dan van makkelijk 5x het budget (zonder de consulting/configuratie kosten).Een tijdje was er sprake van een productlijn voor de large enterprise met o.a. serieuze IDS/IPS firewalls.
Zodat ze head-to-head kunnen met de Cisco's/Junipers'/HPE's/Extreme's/Fortigate's/... van deze wereld.
Dat allemaal gezegd hebbende... geld lijkt geen probleem te zijn... misschien je licht daar eens opsteken?
Als het even kan spenderen we dat liever aan andere dingen, tenzij er geen alternatief is !
Bedankt voor je reactie, het viel mij overigens op dat je de term "pro-sumer" liet vallen.
Misschien is daarmee mijn 'vermoeden' nog het best beantwoord ...