Hallo Allemaal,
ik ben recentelijk verhuisd en heb een overstap gemaakt om een volledig netwerk te herbouwen van Ubiquiti Unifi spul (rechstreeks glas>gateway>switch>aps) naar volledig TP Link Omada (zelfde manier).
Voorheen was ik eigenlijk uiterst tevreden over unifi spul, echter de prijs, garanties en leveringsproblemen, heeft mij doen beslissen volledig over te gaan naar TP Link.
Afijn, nu mijn vraag.
Voorheen werkte al onze Chromecasts, Google Audio, een Smart Beamer, Denon Heos Audio én de Sonos allemaal prima zonder ook maar enige problemen direct op Unifi.
Echter loop ik nu bij TP Link Omada compleet vast.
1) Of de Sonos app opent niet meer en ziet 0, dus geen speakers
2) Of onze Chromecasts zijn maar op 1 telefoon zichtbaar, vaker helemaal niet dan wel, of hij ziet ze wel maar ze zijn niet te bedienen (NL Ziet/Netflix/Etc)
3) De HEOS werkt eigenlijk vaker helemaal niet dan wel, en als het werkt dan werkt het wel goed.
4) Google Audio is een ware RAMP, vaak uitvallende speakers of spotify/streamers zien speakers niet.
5) de Smart Beamer heeft een ingebouwde Chromecast functie, deze doet het evenmin net zo goed als de rest, niet dus..
Ik heb al van alles geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Ik sta op dit moment eigenlijk al bijna op de keuze alles van omada er weer uit te gooien en unifi weer terug te plaatsen.
Heeft iemand enig idee waar de fout of verkeerde instelling kan zitten?
Op dit moment heb ik alle speakers, chromecasts etc op hetzelfde (5ghz) netwerk zitten als de telefoons/laptops/enzovoorts.
Multicast/Broadcast Management (filtering) ben ik mee aan het spelen geweest, geen tot weinig resultaat.
LLDP aangezet / uitgezet, ook weinig tot geen resultaat.
Spanning Tree (switch) uitgezet, STP en RSTP geprobeerd, had ook geen verandering..
Weinig tot geen verandering wil zeggen:
De ene keer doet de Sonos het, de andere keer de Chromecast/Google Audio, of de HEOS, maar nooit alles tegelijk... Waardeloos

Hellup..
Ik weet het even niet meer, iemand?
Alvast bedankt!!
[
Voor 15% gewijzigd door
WeAreTheFuture op 02-10-2023 18:45
]